Nemzeti Múzeum - Jókai tér - Városháza - Március 15. tér - Lánchíd, pesti hídfő - Bajcsy-Zsilinszky út - Hősök tere
2010. március 15. írta: Fedor

Nemzeti Múzeum - Jókai tér - Városháza - Március 15. tér - Lánchíd, pesti hídfő - Bajcsy-Zsilinszky út - Hősök tere

Tavaly még spontán ötlet volt, hogy bicajjal nézzek körül az ünneplő városban, idén már korábban elhatároztam, ráadásul fényképezőgépet is vittem magammal. Szándékomban állt minél több rendezvény meglátogatása, már amennyire lehetséges volt.

Az eredmény hajtás után, a poszt végén tekinthető meg.

Persze amikor párhuzamosan több program is volt egyszerre, ott választanom kellett, így nem jutottam el se az LMP megmozdulására, se a FIDESZ-ére (ami amúgy is kakukktojás volt, mint egyetlen budai helyszín), és az MDF megemlékezésről is lekéstem, bár ez nem volt nehéz, mert 20 perccel a hivatalos kezdés után már szedték szét a díszletet.

Hogy mi volt a legérdekesebb pillanata a napnak? Mondjuk amikor Mesterházy kijelentette, hogy "nekünk is fáj Trianon, csak más válaszokat adunk rá"? Vagy amikor az addig az ünnepséget aktívan szétüvöltő és fütyülő jobbikosok megtapsolták Demszkyt, mert bejelentette, hogy ez az utolsó ünnepi megemlékezés, amit ő tart, mert visszavonul? Vagy a kaján mosoly azon, hogy az a MIÉP, amely pár éve még 200.000 embert vitt ilyenkor a Hősök terére, az most alig 2-300 embert mozgatott meg csak? Vagy a rácsodálkozás a Jobbik gyűlésen, hogy a híveik jó része pontosan olyan a valóságban, mint amilyennek a kommentjeik alapján elképzeltem? Komolyan, ennyi egyenruha-fetisisztát, meg ökölbe szorult arcot nem láttam még egyben...

Elég lúzer módon az az aksik állapotát nem csekkoltam le előre, így az MSZP hívek körében azon vettem észre magam, hogy lemerültem. Az ezután következőket így már csak mobillal tudtam lefotózni, ez majd a képek minőségén sajnos meg is fog látszódni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr591841943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2010.03.15. 21:32:01

Ezek szerint csupán a leglényegesebb helyszínen nem jártál a Fidesznél...
A többire kár volt menni, elég lett volna oda eltekerni.
Mondjuk fényképezni nehéz lett volna, mert nincs akkora fényképezőgép ami befogta volna a hatalmas tömeget. Még a nagyon magasból csinált képek is csak részleteket tudtak mutatni.
A maszop min.elnökjelöltje, izé.. most nem jut eszembe a neve, na, szóval ő ülve nyalná a Holdat ha rá tizedannyian kíváncsiak lettek volna... Nem véletlen, hogy Pest legkisebb terét választották, de még ide is kellett buszoztatni nyuggereket, hogy legalább az telinek látsszon. Elég gáz, de ez így van rendjén.

Ezen az ünnepen még egy nemzeti jelkép megjelent a Nokiás doboz. Remélem fizetnek ezért Hagyónak, mert ekkora ingyenreklámot még senki sem kapott...

Ami meg a MIÉP-et illeti, ők nem tüntek el, csak átalakultak, most Jobbiknak hívják őket és voltak pár ezren...

Összeségében elmondható, hogy mindenki előre kiszámíthatóan viselkedett, az ünneppel egyik se foglalkozott túlzottan, annál inkább aktuálpolitikai kérdésekkel. A nap pozitívuma, hogy a ludas nem ment ki az emberek közé és nem hergelte a tömeget a megjelenésével a múzeumnál, pláne nem hazudozott össze-vissza fantomtámadásról és nem pakolta tele mesterlövészekkel a tetőket. A nap negatívuma, hogy a legszebb ünnepi megemlékezést az rmdsz tartotta. Mármint negatív az itteni pártokra nézve, de persze pozitív az rmdsz-nek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 08:22:19

@DeMarco: Mivel a Jobbik meg a FIDESZ egyszerre bulizott, választanom kellett. A kevésbé unalmasat választottam. Ha megtették volna nekem azt a szívességet, hogy legalább egy óra különbséggel kezdenek, oda is elmentem volna.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.16. 09:07:02

@Fedor: Én ingáztam tegnap a Fidesz és a Jobbik között, bringával kb 5 percre volt egymástól a két rendezvény. A Fidesz vége után tök poén volt átbringázni a spontán módon lezárt Alagúton, ahová máskor bringával be nem tennén az orrom, és a Lánchíd közepén is lehetett rakni mert csak pár lovaskocsi körözött rajta ide-oda :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 09:32:26

@Gery.Greyhound: Persze, ha nagyon akartam volna, cikázhattam volna, Délután 3-kor én már ötödik órája köröztem a belvárosban a tegnapi lenge tavaszi szellőben, lefagyott már a kezem meg a lábam, szóval nem volt semmi kedvem átmenni még Budára is, hogy aznap ötödszörre énekeljem el a himnuszt, és hatodszorra szavalljam el a Nemzeti dalt, miközben az ellenkező irányban lakom. A MIÉP gyűlésről is csak azért tudtam képet készíteni, mert a Hősök terén át vezetett haza a legrövidebb út.

Az alagútba pedig én kizárólag Critical Mass-okon vagyok hajlnadó bemenni :-)

DeMarco 2010.03.16. 09:41:08

@Fedor: Bár értelme nem volt, de te legalább láttál vmit a Jobbik rendezvényéből. A "független" sajtó ugyanis és itt főleg a tévékre gondolok, gondosan ügyelt rá, hogy még véletlenül se mutassa a Jobbikot, pláne azt, hogy mennyire sokan voltak ott. Kivéve az egy Duna Televíziót. És ez nem az első eset...
Én már azon is csodálkoztam, hogy nálunk végigment az Orbán beszéd és kivételesen egyszer sem zavarták az adást, nem lett se hangyás, se sötét a kép, a hang is végig megvolt.

Ezek után tökéletesen megértem a Jobbik médiautálatát és a kereskedelmi tévék bezárásának igényét. Ez nagyban felértékeli a Kuruc infó szerepét.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 11:31:23

@DeMarco: Azért az annyira vicces, hogy a sajtószabadság címén egy olyan valamivel jössz, ami ezt a fogalmat csak akkor ismeri, ha a saját létéről van szó. Meg a Jobbik is vicces, hogy miközben Morvai követeli (minden fórumon, szabadon) a cenzúra eltörlését, addig a Jobbik lapja nyíltan antiszemita címlappal jelenhet meg, a párt elnöke el akarja dózerolni a kereskedelmi tévéket, és van olyan tisztségviselőjük, aki az előadásán jegyzetelő újságíróknak azt mondja, hogy reméli nem fogna sokáif tudósítani.

DeMarco 2010.03.16. 12:11:29

@Fedor: Elvéted a súlykot. Itt alapvetően nem a sajtószabadsággal van a gond, hanem a "függetlenséggel".

Nálunk a sajtó nem tájékoztat függetlenül, nem tájékoztat részrehajlás nélkül és nem tölti be a szerepét. Információk egész erdejét hallgatják el előlünk, összekacsintva a politikai körökkel, sőt sok esetben kifejezetten az onnan érkező utasítások alapján járnak el.

Elég könnyen be lehet azonosítani, hogy ki melyik médiát irányítja, birtokolja, mik a céljaik, milyen parancsokat, elveket követnek.

Szégyen a sajtóra nézve, hogyha valójában kíváncsi az ember egy-egy hír valódi tartalmára, főleg ha bűnügyekről van szó, a Kuruc infóra kell kattintania, mert a többi elhallgat fontos részleteket. De még a Kurucról is le kell hántani egy kamuréteget.
Amíg a média elhallgatja a Jobbikot és számtalan egyéb dolgot, példának okáért legutóbb Hagyónál a tévé híradó azt mondta, hogy Hagyó lemondott párttagságáról, de mélyen hallgatott arról, hogy bezzeg a mentelmi jogáról nem, addig ne gyere azzal, h a Jobbik lapja antiszemita címlapos és el akarják dózerolni a hazug, de legalábbis elhallgató kereskedelmi tévéket.

Én még Morvai előtt megírtam és ráadásul pont a 12 pont kapcsán, hogy ma is aktuális a cenzúra eltörlése és a független sajtó, sajtószabadság.

Bazz, lehet, h tőlem nyúlta?? :))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 14:05:17

@DeMarco: "Szégyen a sajtóra nézve, hogyha valójában kíváncsi az ember egy-egy hír valódi tartalmára, főleg ha bűnügyekről van szó, a Kuruc infóra kell kattintania, mert a többi elhallgat fontos részleteket."

Hát, ha az tartod igazságnak, hogy minden bűnügy mögött egy zsidó vagy egy cigány áll, akkor hajrá :-)

"De még a Kurucról is le kell hántani egy kamuréteget. "

Ha csak egyet... Most direkt körülnéztem a kedvedért. Számolni mindenestre nem tudnak. Az MSZP gyűlésnél 3-400 emberről írnak, a Demszkyt kifütyülő jobbikosoknál meg többezerről. Na most mind a két helyszínen ott voltam, így első kézből mondhatom, hogy pont fordítva igaz a két szám.

"Amíg a média elhallgatja a Jobbikot"

Hol hallgatja el, könyörgöm? El vagy maradva egy brossúrával. Ma már ugyanúgy szereplői, meghívott vendégei pl. a beszélgetős műsoroknak a nagytévéken, mint a többi párt. A királyi tévét pl. ma reggel arra kapcsoltam be, hogy a Pörzse magyarázza a bizonyítványát, csak hogy ne kelljen túl messzire mennem példáért.

"legutóbb Hagyónál a tévé híradó azt mondta, hogy Hagyó lemondott párttagságáról, de mélyen hallgatott arról, hogy bezzeg a mentelmi jogáról nem"

Ez így effektíve nem igaz, olyan a híradót, amiben ez hír volt, kivételesen én is láttam. De még ha igazad is lenne (nincs): ez mennyiben ad felmentést arra az ocsmányságra, ami Pörzse képviselőjelölt úr lapjában megjelent? Cenzúra van, mi?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 14:27:44

@Fedor: Most nézem, hogy az MSZP-s gyűlésnél az Index-re hivatkoznak. Akkor ők is tévednek. A szűk hely miatt pedig könnyü volt a becslés, legalább 1200-1300 ember volt ott, ha nem több. Persze a négy évvel ezelőtti gyűlésekhez képest ez is nevetségesen kevés, és teljesen jól mutatja a az MSZP népszerűságvesztését, de épp ezért fölöleges ezzel csúsztatni.

DeMarco 2010.03.16. 14:34:58

@Fedor: "Hát, ha az tartod igazságnak, hogy minden bűnügy mögött egy zsidó vagy egy cigány áll, akkor hajrá :-) "

Gúnyolódj csak. De vedd figyelembe, hogy bár a ker.tévék elhallgatják a tettesek származását, viszont a bűncselekmények jellegéből adódóan és a ki nem mondott hangsúlyokból rögtön lehet tudni, hogy cigányok követték el. A cigánybűnőzést mindenki testközelből is megtapasztalja. A zsidók más tészta, ők inkább gazdasági bűncselekményeket követnek el, például épp a múltkori velencei tavi projectet... A Kuruc sokszor valóban túloz, de többnyire kurvára igaza van.

Nem szoktam számháborút játszani, mert minden párt hazudik és nagyot mondd, ráadásul a helyszínválasztás is direkt ehhez van kitalálva. Mindenesetre nem kell nagyon számolgatni ahhoz, hogy egyértelmű legyen, hogy a jobboldali rendezvényeken volt igazi nagy tömeg, a többin meg elenyésző. (LMP: 50 fő, MDF: Senki, Szadesz: Senki, Maszop: 1500-2000, buszoztatott nyugger).

"Hol hallgatja el, könyörgöm?"

Mindenhol. Láttad őket egyetlen híradóban, beszámolóban a Duna Tv-t kivéve? Láttad a tömeget, a felszólalásokat? Hát nem.

"Ez így effektíve nem igaz"

De, pont ez az igazság. Direkt figyeltem. Szánalmas volt.

Ocsmányság? Rengeteg ocsmányságot látok minden nap, mégsem történik semmi. Mi ez a kettős mérce? Az egyiknek lehet a másiknak meg nem? Ha az egyik bőszen hazudozhat, fasisztázhat, riogathat, akkor a másik miért ne tenné ugyanezt fordítva? A cenzúra pedig élne, ha hozzá tudnának férni a kuruchoz. Vagy te már elfelejtetted, hogy mennyi próbálkozás volt erre, köztük sikeres is??? De most elsősorban a sajtó többi részére gondoltam, nem a Jobbikos kiadványokra. Amiket egyébként folyamatosan támadnak is, mint most te...

Ennyi erővel én is kikérhetném magamnak, hogy az éves országjelentésben amit az USA kiadott, miért a kibaxott Mazihisz állítja ki rólunk a képet ???

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 14:44:36

@DeMarco: "Nem szoktam számháborút játszani, mert minden párt hazudik és nagyot mondd, ráadásul a helyszínválasztás is direkt ehhez van kitalálva. Mindenesetre nem kell nagyon számolgatni ahhoz, hogy egyértelmű legyen"

1. Ne terelj. Senki se állította azt, hogy nem a FIDESZ-nél és a jobbiknél voltak a legtöbben. És nem pártok hazudnak, hanem újságok.

"De, pont ez az igazság. Direkt figyeltem. Szánalmas volt."

Tehát én csak kitalálom, hogy láttam az RTL híradóban is, meg a köztévé híradójában is.

"Láttad őket egyetlen híradóban, beszámolóban a Duna Tv-t kivéve? Láttad a tömeget, a felszólalásokat? Hát nem."

Tegnap nem néztem híradókat (mondtam már százszor, hogy nagyon ritkán szoktam nézni a gyerekek miatt, így nagyritkán max. az RTL késő esti híreit látom, ha épp azon a csatornán nézek valami filmet). De mint mondtam, Pörzse "csupán" a legnézettebb reggeli műsorban volt ma vendég.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.03.16. 15:48:19

.off

Örülünk, hogy trackbackeltél hozzánk, de kérjük, hogy legyen link is mögötte, mert ha nincs, törölni fogjuk. Bővebben:
mandiner.blog.hu/2010/01/22/tarsasag_a_tiszta_trackbackert

.on

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 15:56:16

@DeMarco: "Láttad őket egyetlen híradóban, beszámolóban a Duna Tv-t kivéve? Láttad a tömeget, a felszólalásokat? Hát nem. "

Peched van, mert leellenőriztelek. megkerestem a tegnap esti híradókat a neten:

M1 Híradó
www.hirado.hu/ 8:47-től

M1 Bónusz: Pörzse a ma reggelben: videotar.mtv.hu/Videok/2010/03/16/11/Befogja_a_Jobbik_az_MSZP_t_.aspx

TV2 Tények
tv2.hu/tenyek/video/tenyek-teljes-adas-2010-03-15-hetfo 13:21-től

ATV Híradó
atv.hu/video/20100315_hirado_2010_03_15
15:52-től (ez valami miatt visszafele számolja az időt)

Hírtévé Híradó
www.hirtv.hu/view/videoview/hirado
Ez sajnos nem ír ki időpontot, de itt is van jobbikos bejátszás, igaz, itt egy kicsit hátrébb, mert az elején hosszasan nyalják a FIDESZ fenekét.

Az RTL Híradót csak azért nem néztem meg, mert az a rohadt silverlight, amit amit használnak, állandóan lefagyott, de ezek után csodálkoznék, ha ott nem lett volna semmi a Jobbik gyűlésről...

Szóval ennyit az érveidről.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.03.16. 16:00:36

@DeMarco: Rohadtul elegem van a mesterlövész hisztiből.

Jobb, ha tudod, hogy a miniszterelnöknek, mint az egyik legfőbb közjogi méltóságnak kiemelt védelme van. A mesterlövészek eddig is ott voltak minden rendezvé nyen, csak akkoriban jobban elrejtették őket.

DeMarco 2010.03.16. 17:22:13

@Fedor: Gratula. Sikeresen kibányásztad az általam nem nézett adókat. Mellesleg a Hír TV-t néztem és azon egy mukkot sem szóltak. Ez amit belinkeltél csak ma déli adás és nincs nálam hangja, ezért végig sem néztem. De például a reggeli híradókban még nem szerepelt. A TV2 pedig valahol a vége felé három gyors vágóképben adta le, ha ez neked valami, ám legyen.

Az érveim pedig nagyon is megállják a helyüket és marhára kíváncsi leszek, hogyha a mostani médiakuratóriumokat az aberráltpárti libsik és maszoposok helyett a Jobbik fogja betölteni, akkor majd mennyire fog félreállni a szád...

DeMarco 2010.03.16. 17:24:36

@Tzimisce: Ó persze. Csak akkor vajon miért csak fletónál pakolták ki őket a nemzeti múzeum háromszögébe és a tetőkre. Meg ugye nem kellene elfelejteni a szlovák terroristákkal riogatást sem... Vagy ez is hozzátartozik a miniszterelnöki védelemhez? Egyébként tök' egyszerű: Nem kell odatolnia a pofáját és ingerelni a népet. Akkor meg is lehetne spórolni a mesterlövészek költségeit...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 17:26:39

@DeMarco: Ne beszélj félre. Azt mondtad, hogy sehol. Ehhez képest mindenhol (A hírtévén is, ott volt a link a tegnapi adáshoz, csak rá kellett volna kattontanod, de ha közvetlenül kell: www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview/hirado&sp=Video&videoview_src=/filmek/hirado21/hiradodate.wmv&videoview_date=20100315 ). Lehet, ohgy az Echo-n nem volt, azt nem néztem, de ez max. annyit jelent, hogy pá tízezer ember maradtz le róla. Mert lehet, hogy te nem nézed az M1 híradót, a Tényeket meg az RTL-t, de az ország döntő többsége onnan tájékozódik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 17:27:36

@DeMarco: Te sértődnél meg a legjobban, ha egy év múlva mi mondanánk ezt Orbánról...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.03.16. 18:11:20

@DeMarco: Megint csak idegből beszélsz. Higgadj le, igyál meg egy sört, és gondold végig a dolgot. Egy állami ünnepen igenis vegyen részt a miniszterelnök, és ne meneküljön el. Számomra épp az a megalázó, hogy Herr Sólyom miért nem képes itthon ünnepelni a márc. 15-ét, miért kell mindenfelé elutazgatni?

DeMarco 2010.03.16. 18:25:24

@Fedor: Pech. Ebben nem volt... Bár ha te Jobbiknak számolod azt ahogy bemutatják a fütyülő tömeget és azt ahogy a maszopos nyuggerek ellopják a transzparenst, akkor az benne volt tegnap is...
De én a Jobbikos megemlékezésről beszéltem.
Az RTL-ben nem volt, azt láttam.

Attól meg nem félek, hogy Orbán olyan átlátszó szar hazugsággal élne, mint fletó.
Sokkal inkább az várható, hogy lebontják a kordonokat, hosszú évek után odaengedik az embereket is az ünnep közelébe. Meg persze tömeg is lesz, nem csak rendőrök. Azzal, hogy lebontják a kordonokat, önmagában mutatja a különbséget a két párt között. A maszopnak van miért félnie...

DeMarco 2010.03.16. 18:37:15

@Tzimisce: Ne aggódj, teljesen nyugodt vagyok.
Talán azért, mert Sólyom tisztában van vele, hogy igazi megemlékezést csak a határontúl kap, esetleg vidéken? A legszebb ünnepség amit láttam az az RMDSZ ünnepi megemlékezése volt és a párkányi.
Minek venne részt kampánybeszédekben, amikor rendesen is tud ünnepelni. Ráadásul a határontúli magyarok hálásak, ha velük ünnepel a Köztársasági elnök, míg a kommancsok, háát...

Arról már nem is beszélve, hogy kinek lenne pofája ezek mellé odaállni hányinger nélkül?
Ha meg a Fidesszel ünnepelne, akkor meg azért támadná őt a maszop.

A helyében én is inkább oda mennék ahol szeretnek és méltó a megemlékezés.

Bár nem is, mert én nem vok ilyen türelmes, már régen felszólítottam volna a magyarokat, hogy sorakozzanak fel mögöttem és csináljunk egy nagytakarítást... Minden tiszteletem az övé és Viktoré, hogy 2006-ban nyugodtak maradtak és nem álltak a tüntetők élére. Nagyon nehéz döntés lehetett. Most érik be a döntésük, de a szenvedő alanyok mi voltunk...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.16. 20:12:51

@DeMarco: "Attól meg nem félek, hogy Orbán olyan átlátszó szar hazugsággal élne, mint fletó."

Dehogynem, sőt, akár szarabbal is, lásd "nem volt közgyűlés" és társai...

"Sokkal inkább az várható, hogy lebontják a kordonokat, hosszú évek után odaengedik az embereket is az ünnep közelébe."

Azért az annyira csodálatos, hogy simán felcseréled az okot az okozattal, ha az jobban fekszik neked. Tehát a szocik csak és kizárólag azért állítottak kordonokat 2006 után (az előtte lévő négy évben nem, pedig már akkor is ők voltak kormányon), hogy bosszantsák az embereket, és ne hagyják őket ünnepelni, és semmi köze nem volt ehhez azoknak az állatoknak, akik évekig minden nemzeti ünnepen végigrombolták a belvárost.

kisa 2010.03.16. 21:30:36

@DeMarco: "Sokkal inkább az várható, hogy lebontják a kordonokat, hosszú évek után odaengedik az embereket is az ünnep közelébe. Meg persze tömeg is lesz, nem csak rendőrök. Azzal, hogy lebontják a kordonokat, önmagában mutatja a különbséget a két párt között. A maszopnak van miért félnie..."
Elképzelem a felbőszült bellibsiket, amint tojással orbántakaroggyoznak... Ugye te is érzed, hogy ez egyszerűen elképzelhetetlen? És igaza van fedornak: súlyosan összekevered az okot az okozattal...

DeMarco 2010.03.16. 21:35:10

@Fedor: Azért az annyira csodálatos, hogy simán felcseréled az okot az okozattal, ha az jobban fekszik neked.

Tehát a maszop csak és kizárólag azért állította a kordont, hogy megvédje magát, a tüntetőktől, és persze semmi köze nem volt ehhez nekik, akik évekig hazudtak éjjel-nappal és félrevezették az emberek egy részét, amikor valótlan adatokat mutattak be az ország helyzetéről és lehetséges kockázatairól. Akik évekig minden nap végigrombolták, szétlopták az országot. Még véletlenül sem miattuk kezdődtek a tüntetéssorozatok és még véletlenül sem miattuk történtek a durva utcai harcok, szemkilövetések, lovasrohamok...

Ha ezt az egyszerű tényt sem látod be, akkor az nagyon-nagy inkompetenciát és csőlátást feltételez.

DeMarco 2010.03.16. 21:40:19

@kisa: Hát akkor neked is szól a fentebbi írás.

A kiváltó ok az ősződi beszéd volt és az abban elmondottak, amik a polgárok egy részénél akkor tudatosultak. Azért csak egy részénél, mert én és sokan mások, már előtte sem hittük el a hazugságokat. De sokan meg bedőltek a blődségeknek és csak ekkor jöttek rá, hogy őket folyamatosan, előre megfontolt aljas szándékkal megvezették, becsapták. Ez az OK. Minden más, beleértve a Jobbikot is, csak OKOZAT.

Ha ezt nem vagytok képesek belátni, akkor felesleges erről tovább vitatkozni, keressétek meg orvosotokat, gyógyszerészeteket...

kisa 2010.03.16. 21:42:31

Egyébként, Fedor, mit reklámoztak a jobbikos pódium mögött? VAlami narancssárga felirat, "Rockwool" (? talán, egyik közvetítésen se látszott jól, takarta az aktuális szónok)
Ja, és pörzse reggel nem vállalta be az Árpádházi királyok felsorolását, deellenben hihetetlenül lekezelő volt, egyfolytában "kedvesemíliázta" a Krug Emíliát, és persze a kettősmérce: kiemelte, hogy egyelőre csak gyanúsítják a jobbikos faszit, aki le is mondott, ítélet még nincs, ám ugyanez hagyóval kapcsolatban irreleváns volt számára, ő korrupt, és a pártja is. Eh, unszimpatikus volt. Ja, és a süvegest meg lazán legergőzte...

kisa 2010.03.16. 21:48:07

@DeMarco: És a tudatos polgárok mindezt a város végigyakásával gondolták kifejezésre juttatni, a fidesz belegyezésével, természetesen. Amiből aztán kinőtt a jobbik... Mert kinőhetett, mivel demokrácia van. Az átkosban amúgy sz összeset bevitték volna, és eltörték volna a kezüket, hogy ne tudjanak dobálózni egy ideig. (tudom, ismerősöm átélt hasonlót '71-ben, évekig ref-es volt emiatt) És persze nem nézhetted volna egyenesben a hírtévén, mert hírtévé se lett volna. De ezt csak zárójelben mondom, ha már annyit panaszkodsz a sajtószabadságra.

DeMarco 2010.03.16. 22:40:04

@kisa: "a fidesz belegyezésével, természetesen"

Ez legfeljebb neked természetes. Valójában a Fidesz végig elítélte a rombolást, ahogy elítélte a maszop kordonállítgatását is.

Kit érdekel, hogy mi volt az átkosban? Én is éltem benne, nem kell bemutatni. A magam módján mindig is harcoltam ellene, most is azt teszem. Csak a nagyon hülyék sírják vissza...

kisa 2010.03.16. 23:02:10

@DeMarco: Aha, azért szónokolt minden nap más fideszes politikus a Kossuth-téren, a hugyos népek előtt. Elítélte, nyilván...
Aenki nem sírja vissza, csak emlékeztetni próbáltalak arra, hogy demokrácia van.

DeMarco 2010.03.17. 07:24:36

@kisa: @Fedor: Ti mindketten elfelejtetek egy fontos részletet: Lehet, hogy agreszívebb emberek romboltak, akiket Fedor "állatoknak" nevez és kisa "hugyos népek"-nek a Kossuth téren összegyűlő ezreket, de ezek mögött az emberek mögött az egész ország állt. Nyilván sok millió nem tehette meg, hogy kimenjen tüntetni, de valójában ezt kellett volna tenni. Több százezer embernek kellett volna folyamatosan kint lenni és már régen megszabadultunk volna a komcsi tolvajoktól.
Szűklátókörűség, ha csak a rombolókat látjátok és a Kossuth térieket és közben meg nem veszitek figyelembe, hogy az egész országnak ugyanaz volt az óhaja és most is az. Szerintetek mi változott??? Semmi. Pont ugyanazt akarjuk, pont ugyanazért küzdünk, a létszámunk se változott.
A baj az idővel van. Eltelt 4 év, négy szörnyű év, négy pusztítással, lopással, szenvedéssel töltött év. Ezt mind megúszhattuk volna, ha akkor több "állat" és "hugyos" megy ki.

Én is emlékeztetnélek, hogy demokrácia van, ahol a bukott politikusoknak le kellene mondaniuk, ha maguktól nem is, a látható ellenszenv miatt feltétlenül. Nem veretjük a polgárok tömegeit kardlappal, nem lőjük ki a szemüket, nem rugdossuk meg lovakkal őket és főleg nem tüntetjük ki az elkövetőket.

Demokrácia van, ahol demokratikusan megválasztott Jobbik fogja porba alázni a maszopot, a Fideszről nem is beszélve. Lehet őket nem szeretni, de tessék végre tudomásul venni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.17. 08:30:34

@DeMarco: Te itt egyfolytában a demokráciáról beszélsz, és közben azokat véded, akik semmibe veszik azt. Mert hiába jössz itt nekem hogy így elkúrták a szocik, meg úgy úgy hülye Gyurcsány, és csak ezért volt a rombolás. Igen, elkúrták, de ez akkor is csak bullshit. Pont azért, mert demokrácia van, és van egy rakás törvényes lehetőség arra, hogy ellenük tiltakozzon bárki, aki akar, nincs elfogadható mentség az utcai felfordulásra, amit NEM a rendőrök kezdtek el. Amikor a nép spontán a Kossuth térre vonult, mi volt a hatalom reakciója? Gyorsan választási naggyűlésé nyilvánította, hogy ne kelljen oszlatni. A tévénél a rendőrök még gyáván megfutottak a csürhe elől, nem mertek hathatós ellenállást vezényleni nekik, nehogy túlkapás vádja érje őket. A Kossuth téren több, mint egy hónapig kempingezhetett, aki akart, és csak a nemzeti ünnep miatt, biztonsági megfontolásokból voltak kénytelenek kiüríttetni, hisz vagy ötven állam és kormányfő tisztelte meg az országot akkor, aki aznap mind ott volt a kossuth téren. Diplomáciailag elképzelhetetlen lett volna, hogy párhuzamosan a hugyos jóskák is ott maradjanak, ennyi védett személy együttléte esetén mindig és mindenhol kiürítik a fél várost.

Szóval nem a hatalom hozzáállásán múlott, hogy odáig fajultak a dolgok, ameddig. Minden törvényes lehetőség adott volt a tiltakozásra (sőt, egy ideig még az azon túli lehetőségek is megtűrtek voltak). Ha azokat betartotta volna mindenki, a rendőröknek eszükbe se jutott volna oszlatni, és a túlkapásokra se került volna sor (amelyek persze szintén elítélendőek). És most ne gyere azzal, hogy de hát nem mondtak le, és nem maradt más eszköz. Mert egyrészt nem volt kötelező lemondaniuk (lehet őket utálni ezért, de törvényt nem sértettek), másrészt meg ezzel se értek el semmit, ha két évvel később nem jön a világválság, akkor a miniszterelnököt ma még mindig Gyurcsány Ferencnek hívnánk, és éppen bőszen (bár valószínűleg sikertelenül) kampányolna az újraválasztásáért.

"Demokrácia van, ahol demokratikusan megválasztott Jobbik fogja porba alázni a maszopot, a Fideszről nem is beszélve. Lehet őket nem szeretni, de tessék végre tudomásul venni..."

Azt mond el nekem, hogy hol olvastál olyat, hogy mi ezt nem fogadom el. Veled ellentétben ugyanis én tiszteletben tartom a demokráciát, és elfogadom akkor is egy választás eredményét, ha nekem nem tetszik. Kritizálni fogok, talán még tüntetni is, ha okot adnak rá, de ha valaki a tüntetők közül rombolni kezdene (amire igen kicsi esélyt látok), akkor nem fogom mentegetni csak azért, mert ő is az ellen tüntet, ami ellen én. Ugyanis az erőszak a színétől függetlenül elítélendő számomra.

DeMarco 2010.03.17. 08:42:45

@Fedor: Ma reggel elfelejtetted bevenni a gyógyszeredet...

Nincs értelme a vitának. Magadról állítottad ki a bizonyítványt.

Én szégyenkezem, pedig tudom, h így gondolkodsz, de mégis megrázó ennyi idő után is ezt egyben látni...

Abszolút mértékben ellentétes a felfogásunk és gondolkodásunk, gyökeresen máshogyan látjuk a dolgokat.

A szavazati arányokat tekintve, bődületesen alulmaradtok, legalább ez vigasztal, mert ha ilyen emberek lennének többségben, beledőlnék a kardomba, vagy keresnék másik hazát magamnak...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.17. 08:49:38

@DeMarco: Jaj-jaj, van még olyan ember az országban, aki elítéli az erőszakot, és elfogadja a másik oldalt akkor is, ha nem tetszik neki, amit mond és csinál, rögtön keress új hazát magadnak...

DeMarco 2010.03.17. 08:53:11

@Fedor: Hagyjuk. Elkeserítő vagy. Mégha egy begyöpösödött komcsi nyugger lennél, betudnám azzal, h szenilis vén hülye, de egy értelmes fiatalembernél látni ezt, borzalom...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.17. 09:13:41

@DeMarco: Csak tudnám, hogy mi a bajod... Mert ha még védeném és mentegetném Gyurcsányt meg a rendőröket, akkor még megérteném, hogy miért tartasz komcsi nyugger mentalitásúnak, de hát nem erről van szó, csak egyszerűen nem vagyok olyan elvakult, mint te.

De mindegy, tényleg hagyjuk.

DeMarco 2010.03.17. 11:13:02

@Fedor: Ez nem elvakultság kérdése. Ha ilyen szélsőséges elvakultságot keresel olvasd a sárdobáló blogot, vagy tóta w-t.
Esetleg kurucot.

Én felfogásbeli különbségről, alapkérdésekben való eltérésről beszélek. Ez a bajom veled. Elborzaszt a fanatizmusod, az ahogy tökéletesen fejjel lefelé látod a helyzetet.

Valamikor sok évvel ezelőtt voltak olyan ábrándjaim, hogy kellenének nemzeti célok, amiket egységesen, egyetértésben megbeszélnének és minden eljövendő párt ezek mentén haladna, ezekért a célokért dolgozna és csak az egyéb ügyekben tenne vmit a saját szájíze szerint. De az évek során lemondtam erről az illúzióról. Annyira eltérő, ellentétes irányok vannak, hogy képtelenség összeegyeztetni még alapszinten sem. A legelemibb kérdésekben sem értünk egyet, nincs olyan alap amire építeni lehetne. Ezért csak két lehetőség maradt. Egyrészt totálisan le kell gyűrni a tévútra vezető maszopot és főleg a szadeszt, ezzel kiiktatva a zsákutcát. Másrészt azokat a pártokat kell segíteni, akik hellyel-közzel azonos célokért küzdenek, mégha eltérő módokon is. Jöjjön a Jobbik, az LMP, a Civil Mozgalom. Ne az irányon legyen most már a vita, csak a helyes ösvény megtalálásán, a minőségen. Egy Lengyel és Német példát követhetnénk. Meg kell teremteni egy alapot és arra felfűzni az eljövendő államot. Erre most hatalmas esély van, a Fidesz kétharmadával.

kisa 2010.03.17. 11:54:01

@DeMarco: Addig, amíg egyes pártok kizárólagos joguknak gondolják meghatározni azt, hogy ki és mi számít nemzetinek, és ex katedra kijelentik másokról, hogy nemzetietlen hazaárulók, valóban esély sincs bármiféle közös platformra... Amíg egyes párthívők totális legyűrésről beszélnek azok ellen, akik másként gondolják nemzetinek magukat, esély sincs közös platformra.
Amíg egyes pártképviselők rendszeresen az EU-ba járnak panaszkodni, "árulkodni", addig csak óvódástempóról beszélhetünk, nem felelős gondolkodásról.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.17. 13:46:15

@DeMarco: " totálisan le kell gyűrni a tévútra vezető maszopot és főleg a szadeszt"

Igen, tényleg én vagyok a fanatikus kettőnk közül :-)

DeMarco 2010.03.17. 13:54:51

@kisa: Nem értetted ugye? Nem csodálom.

1.Nem kijelentjük, hogy nemzetietlen hazaárulók, hanem ők ténylegesen nemzetietlen hazaárulók. Mindössze megállapítjuk a tényt. Számtalan hazaárulást követtek el az elmúlt 8 évben. Kezdve a gyalázatos határontúli szavazás ellenkampányával, az épp csak legutóbbi esetekkel a MOL átjátszásával az oroszok kezére, vagy a velencei tavi kaszinó kiemelt beruházó szerepére, ami a mai napig nincsen visszavonva, függetlenül a perek és bizonyított csalássorozatok ellenére. Én már az elsőnél mindet lecsuktam volna, rájuk rohasztva a műanyag lakatot. A mi gyengeségünk, hogy még mindig szabadlábon vannak. Bár mostanában sűrűbben hullanak, de nem elég sűrűn...

Éppen ezt mondom. Nem kell velük megegyezni, nem kell velük semmilyen közös platformot létrehozni. Egyáltalán nem is kell velük foglalkozni. Fogni kell egy kurva nagy seprűt és totál kisöpörni őket mindenhonnan. Egy szék se maradjon velük szennyezett, egy homokszem se maradjon a kerekek között. Egy baromi nagy format C: kell és teljes fordulat.

Le kell tenni újra az alapot és olyan pártokat megszavazni akik képesek ezt az irányt követni, mégha nem is értenek minden kérdésben egyet. Az új pártok egyben új helyzetet is teremtenek, új válaszok jöhetnek, új kompromisszumok köthetőek. Kiszabadulunk a ballibsi posványból és talán értelmes párbeszéd is kezdődhet mind a politikában, mind a közéletben. Hiszen az LMP nevében benne is van a gyengébbek kedvéért: Lehet Más a Politika... vagy a Zöld pártnak a véleménye is fontos lehet. Ahogy a Civil Mozgalomé is, a Jobbikról nem is beszélve. A Fidesz megteremti az alapokat, a többi pedig segít a megfelelő válaszok többszínűségét, meglátását erősíteni. Erre a baloldal egyáltalán nem alkalmas, ők sértetten fognak NEM-et nyomogatni 20 évig. Nyugodtan ragasszák le a gombjaikat és akár távozhatnak is..vagy ahogy említetted is, mehetnek sírni Moszkvába, Brüsszelbe, vagy Tel Avivba, vagy ahova akarnak.
Nem velük kell megyezni, leszerepeltek, szétestek. Megvolt a lehetőségük, de elhazudták, szétlopták.
Már senkit sem érdekelnek, a többiekre kell koncentrálni.

DeMarco 2010.03.17. 13:56:19

@Fedor: Ez nem fanatizmus. Realitás. Majd 20 nap múlva meglátod. De most biztosra megyünk és örökre száműzzűk a komcsikat és aberrált barátaikat.

kisa 2010.03.17. 14:31:32

@DeMarco: Pont ezt mondták 1945-49-ben a komcsik. Hogy el kell söpörni ... Meg is tették, 3 év alatt.
Szerintem te nem érted. Amit mondasz, azt egy az egyben Rákosi is mondhatta volna, bár ő olyan kifejezéseket nem ismert, mint format c.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.17. 15:00:37

@DeMarco: Oké, hogy türelmetlen vagy, de ennyire? 20 nap múlva még csak április 6. lesz :-)

DeMarco 2010.03.17. 16:05:01

@kisa: Ilyet Rákosi nem mondhatott volna, mert én pont őt és a leszármazottait söpörném kifelé mindenhonnan. Rákosi egyetlen jó dolgot tett, de azt is elbaxta. Jól megbotoztatta Kádárt, de nem elég jól... A kommancsok átalakult néven futó korcsos maradványától kell már csak megszabadulni és a libsi aberráltakat kiemelő, támogató kórságtól, no meg a liberális gazdasági modelltől ami csúfosan megbukott.

De miután leírtam, elkaptam egy Hír TV-s híradót, ahol Répássytól idéztek, miszerint meg fogják találni a módját annak, hogy mindenhonnan kivágják a maszopos kádereket és nem fog Brüsszelben terpeszkedni egy volt kémelhárító...

Ezek szerint viszhangra találnak a gondolataim és megerősítést nyernek napról napra. Még ha nálatok nem is. De azért biztosan ti is elgondolkodtok rajta, hogy ma miért nyúltak bele a gázáremelésbe és alakították úgy a képletet, hogy csak a választások utánra essen a nagyobb emelés és most csak egy kisebb. Trükkök százai... Ismerős? Aztán a választások után majd pont tőletek fogom hallgatni, h a gonosz patás mennyivel emeli a gáz árát...

És igen, én bizony a tavaszi friss levegőben kinyitnám az ablakokat, messzire űzném a 8 év telet, leporolnám a bútorokat, kifényezném őket, feltakarítanám a padlóra rakódott mocskot, felhúznám a redőnyöket, hadd süssön be a nap meleg fénye, a sötétség helyett... Format C:

@Fedor: Hogy a Viharba ne lennék türelmetlen?? Vágom a centit... Már ezt a három napot is alig bírom kivárni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.17. 16:34:37

@DeMarco: "Ilyet Rákosi nem mondhatott volna, mert én pont őt és a leszármazottait söpörném kifelé mindenhonnan."

Ez aztán az érv! Mindjárt meggyőzöl :-)

kisa 2010.03.17. 17:06:57

@DeMarco: Ez így hogy? Miért ne mondhatott volna ilyet '46-ban? értelmezni is tudsz, vagy csak olvasol?

DeMarco 2010.03.17. 19:33:49

@kisa: Miért kell mindent a szátokba rágni? Olyat mondhatott, hogy söpörjük ki őket, de olyat aligha, hogy söpörjük ki a komcsikat... és azért van némi különbség a lőjük le őket és kínozzuk meg, meg zárjuk börtönbe őket koncepciós perek alapján, mint a vizsgáljuk meg a valós hazaárulás körülményeit és a demokrácia keretein belül, peres úton juttasuk börtönbe őket között... Ha nem világosak a különbségek, akkor sajnálom...

Jobb államokban már nem is emlékeznénk a nevükre, mert maguktól lemondtak volna, ekkora morális bukás után. Nálunk meg kell várni az ügyészség jelentkezését...

kisa 2010.03.17. 21:13:32

@DeMarco: Elvonatkoztatni, azt igen kevéssé tudsz... Te azt mondtad, hogy söpörjük ki a komcsikat, akik momentán a te ellenfeleid, a rákosi meg azt mondta, hogy söpörjük ki a klerikálisokat (többek között), akik meg az ő ellenfelei voltak. Az óhaj, gondolkodás ugyanaz, csaképpen az ellenség más. És ők is azt mondták, hogy valósak a vádak. Te is azt mondod, hogy valós vádak alapján. Hol a különbség?
No, mentem, medő magarázgatásokra nincs energiám, ha nem látod, hát nem látod. A lényeg, hogy ÉN látom: nincs különbség ókomcsi és újkomcsi között, csak a nevetek.

DeMarco 2010.03.19. 17:45:09

@Fedor: index.hu/belfold/2010/valasztas/amire_gyurcsany_buszke/

Csak ennyi a válaszom. (Az előzőt szokás szerint benyelte két napja a blogmotor és nem volt kedvem újraírni.)

@kisa: Ha nem látod a különbséget, akkor bocs... de őszintén szólva szánalmas ahogy ellenérvek helyett megfogalmazási szavaimba kapaszkodsz. Persze nem meglepő. Nincs mivel felvágni. Illetve van, fletó épp az előbb mondta, hogy ez volt az elmúlt évezred legjobb évtizede... :) Nem véletlenül záratta be a Lipótot...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.19. 20:47:23

@DeMarco: Ezt most úgy mondod nekem, mintha én dicsérni szoktam volna Gyurcsányt...

DeMarco 2010.03.20. 08:02:11

@Fedor: Úgy van, dícsérni szoktad. És mindig te jössz azzal, hogy jobban élünk, meg Orbán hazudozik, meg a vitán Orbán hazudott és nem Fletó, holott mindenki tudja, hogy Orbán mondott igazat és fletó hazudozott egész végig. Ez akkor is nyilvánvaló volt nekem és sok embernek, de végre beláthatnák a maszop-szadesz rajongók is. Te mondod mindig, hogy mekkora királyság volt ez a 8 év, mennyivel jobb most a helyzet...

Hát most más tollából is láthatod, hogy mennyire jó és mennyire változott... mert nekem sosem hiszed el.

Olvasd is el még egyszer okulásképpen.

DeMarco 2010.03.20. 08:06:13

@Fedor: Én is olvastam az említett cikket. Ebben az összehasonlításban a Jobbik programja kapta a legjobb pontokat. Szóval akkor mehetsz is rájuk szavazni... :)))

Én teljesen elégedett vagyok a Fidesz programjával, ne is mondjanak semmi konkrétat ami rá tudna csimpaszkodni a buta maszopos kullancs. Nyáladzva várják a gumicsontokat, de nem dobnak nekik oda semmit. Már őrjöngenek, hogy ők nem tudnak felmutatni semmit sem, nincs semmilyen eredményük, nincs semmilyen programjuk és még a Fidesznek sem tudnak nekiesni, mert nincs miba belerúgni... Remélem már csomagolnak...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.20. 14:19:16

@DeMarco: A szelektív olvasásoddal továbbra se tudok mit kezdeni. Tudom, hogy nálad az már dicsérte, ha nem küdöm el a k... anyjába mindannyiszor, ahányszor a neve szóba kerül, de azért vannak átmenetek. Az még nem dicsérte, ha azt mondom, hogy nem csak rossz volt az elmúlt 8 évben, de összeségében azért szar volt, így örülök, hogy leváltják őket (csak épp az se tetszik ,akikre váltáják őket). És olyat se állítottam,hogy Fletó sohase hazudott, Orbán meg igen, csak azt, hogy Orbán IS.

DeMarco 2010.03.20. 15:32:26

@Fedor: Engem még sosem libsiztek le, nem voltam maszopnyaló, se semmilyen más balos jelzővel illetett.
Te igen? Na ugye...
Ennyit a szelektív olvasásról...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.20. 15:56:41

@DeMarco: Arról én nem tehetek, hogy más is olyan, mint te :-) Nyaló sose voltam, egyik párt irányában sem (az nem az én stílusom), max. szimpatizáns, a liberális identitást meg nyíltan felvállaltam mindig is.

DeMarco 2010.03.20. 23:37:04

@Fedor: "a liberális identitást meg nyíltan felvállaltam mindig is."

Mondjuk ezt le sem tagadhatnád...
De azért annyira ne legyél büszke rá... :((((
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0