Szerzett zene
2013. február 20. írta: Fedor

Szerzett zene

Váratlan meglepetések érik néha az embert, ha leül házimozizni az utódaival.

Az elmúlt évek egyik legfülbemászóbb (ez nem mindig pozitív jelző ám) slágere volt Varga Viktor Lehet zöld az ég c. dala. Még egy általam közelről ismert tévéműsor is ezt választotta főcímdalának, igaz, más szöveget írtak hozzá. Ami a zeneszerzőt illeti: próbáltam kideríteni, de nem sikerült. Nincs neki. Nem talált rá a Google, nincs a klip alatt a Youtube-on, hiába néztem a Wikipedián vagy a zeneszöveg.hu-n. Semmi. Még a kiadó hivatalos adatlapján is csak ennyi szerepel:

...a legjobb zenei ötlettel Szabó Zé rukkolt elő, aki a Los Angelesben élő zeneszerző-producerrel, Kelemen Hubával közösen készítette el az első kislemezt „Lehet zöld az ég..." címmel!

De még itt sincs konkrétan leírva az, hogy a "zenei ötlettel előrukkolás" azt jelentené, hogy a minden második tucatslágert jegyző Szabó Zé írta ezt a dalt. De akkor ki?

Azoknak, akik esetleg egy másik bolygón töltötték az elmúlt pár évet, íme a nagy mű:

És hogy miért érdekel hirtelen egy 2010-es nóta pedigréje? Nos, mert ment a hétvégén a tévében a Híd Terabithia földjére című 2007-es mozi, és megnéztük a gyerekekkel. Korábban nem volt szerencsém a filmhez, csak olvastam róla (jókat), így igen meglepődve kaptam fel a fejem az egyik jelenetnél egy igen ismerős dallamra:

Nocsak.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr695092416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

republican 2013.02.20. 09:19:17

A WAR együttes (jobban ismerős lehet az Eric Burdon and the WAR-ból) 1975-ös no.1. slágere, Why can"t we be friends, azaz a csapat közösen jegyzett szerzeménye. Lásd:
www.allmusic.com/album/why-cant-we-be-friends-mw0000172112/credits

És itt látható/meghallgatható: www.youtube.com/watch?v=W5FfJ89rGPc

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.02.20. 09:36:16

@republican: Azt sejtettem, hogy ez valami Amerikában ismert dal lehet, és nem csak a filmhez készült, ha már úgy danolásszák, mint itthon az Illés dalokat, de ennyire már nem ástam bele magam.

A lényegen azt hiszem nem változtat.

Flankerr 2013.02.20. 09:37:57

Már ebbe a zseniális animációba is feltűnik,igaz, zene nélkül:
www.youtube.com/watch?v=nmhgi665Oek

republican 2013.02.20. 10:22:58

@Fedor: SŐŐŐT....ha ilyen egyszerű utánanézni, akkor ugye...VV lemezkiadója is megtehette volna. Nekem majdnem öt percbe került. Igaz, nagyon szerettem/szeretem a WAR-t, teherrel vagy anélkül (alattomos utalás Eric Burdon nevével űzött szójátékra, /burden=teher/, amit ők is kihasználtak mert volt egy anyaguk a White Man's Burdon címmel(a fehér ember terhe/Burdonje; előbbi értelemben és helyesírással egy Rudyard Kipling vers is)...Most persze főhet a fejünk, hogy Vargától, vagy a kiadójától kell-e megvonni a doktorit?

DeMarco 2013.02.20. 21:19:10

@Fedor: Olyan kis naív vagy... de tényleg... a magyar könnyűzene zömében mindig lopta a slágereket. Hol az olaszoktól, hol a németektől, hol az angoloktól. Most éppen amerikából. Nagyon kevés az eredeti szerzemény.

A híd Terabithiába meg egy béna film. Egy baráti pár elhívott rá anno a moziba, h jó lesz... Azóta is bánom, h nem voltam erőszakosabb és rájuk hagytam a film választást.

DeMarco 2013.02.20. 21:21:16

@Fedor: Annak ellenére, h nem kedvelem az énekes image-ét, néhány dalát viszont szeretem. Igyekszem a képet elvonatkoztatni a hangoktól, ezért kerülöm a videóklippeket, elég a zene maga...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.02.21. 12:59:16

@DeMarco: Most mint mondjak arra, hogy még egy ilyen posztból is azt próbálod kihozni, hogy én vagyok a hülye?

DeMarco 2013.02.21. 15:57:10

@Fedor: Én csak azt mondom, h vagy ennyire naív vagy, vagy ennyire álnaív. Bár kétségtelen egyik sem pozitív...

A film meg önmagában béna, nem tetszett.

Lám, ma meg Gáspár Laci keveredett plágiumgyanúba a Dalban. Bár én nem értem, h miért probléma, ha egy nyílt titokról kiderül, h igaz. Hiszen pontosan tudja mindenki...

felcsutisuttyo 2013.02.28. 14:06:09

Radics Gigi dala az Euroviziora is lopás... agy román Dal "átvariálása" kicsit....Azt is valami három amerikai zeneszerző " szerezte":hihihihihi

(Na persze a Szabó Zé ("madár") sem kell félteni..:D
nagy mestere az ilyen " átvariálásu " szerzeményeknek:)
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0