Fél évtized
2013. szeptember 16. írta: Fedor

Fél évtized

5.jpgAmikor elindítottam ezt a blogot, egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy ezt a mai posztot meg fogom írni. Nem tudtam, hogy  lesz -e időm, témám, türelmem, kitartásom, olvasóm ahhoz, hogy megérje a blog az ötödik születésnapját.

De megérte. Pont ma. És ez többek között nektek is köszönhető.

Fél évtized azért már nem kevés idő, ez már szabad szemmel is látható része egy emberi életnek. Hogy mást ne mondjak, a blog indulásakor gyermekeim még ovisak voltak, most pedig a nagyobbik már ötödikesként ismerkedik az erkölcstan rejtelmeivel (szerencsére nem a hírhedté vált tankönyv segítségével).

Ezalatt az öt év alatt nemegyszer voltam trollmágnes az Index címlapján, voltam elrettentő példa a Heti Válaszban, és (legnagyobb meglepetésemre) voltam ajánlott olvasmány a fidesz.hu-n is :-)

Amikor belevágtam, még nem volt világválság (mondjuk sokat azért nem kellet várni rá), és a nagyvilág még csak barátkozott a gondolattal, hogy akár fekete elnöke is lehet Amerikának. Itthon még Gyurcsány volt a miniszterelnök (a lemondáson innen, de az SZDSZ-szel való szakításon már túl), és bár várható volt, hogy Orbán újra trónra fog kerülni, de erre az ámokfutásra azt hiszem senki sem számított.

Az M1-en Stohl Tűzvonalban akciózott, és még nem is sejtette, hogy nemsokára majd egy évnyi intenzív pihenés vár rá. A TV2-n épp a Megasztár abszolút mélypontot jelentő negyedik évada futott, X Faktor-t pedig még csak a neten láthatott az, aki épp nem Angliában élt.

Bár a blog nevének megfelelően nem csak politikával foglalkoztam, volt itt szó filmekről, zenéről, tévéműsorokról, de történelmileg úgy alakult, hogy a legtöbb posztom mégiscsak a közéletről szólt, hisz volt téma elég az elmúlt években. Ritkán látni élőben, hogy miképp próbálják leépíteni a demokráciát azok, akik huszonx éve részt vettek a kialakításában, és hogy miképp szárnyalják túl elődeiket többszörösen pont azon a téren, ami az egyik fő összetevője volt három éve a kolosszális bukásuknak (igen, a korrupcióra gondolok).

Azt kell, hogy mondjam, pár évtized múlva szégyenkezve fogjuk átlapozni ezt az időszakot történelemkönyvekben. Nincs olyan szereplője a politikai életnek, aki büszke lehetne a teljesítményére, bár persze vannak fokozatok. Viszont az kitörölhetetlen szégyenfolt, hogy meg kellett érnünk egy etnikai terror-cselekménysorozatot, amelynek bevalottan egy polgárháború kirobbantása volt a szerencsére be nem teljesült célja.

No de ez mégiscsak egy születésnap, nehogy már ilyen búskomor legyen a poszt vége, szóval egyrészt megígérem, hogy a blog továbbra se áll le (bár lehet, hogy ez sokak számára inkább fenyegetés), másrészt ezennel felkérem a blogon már többször is szereplési lehetőséget kapó Zorall zenekart, hogy újfent adja elő művészetét, és köszöntsön fel engem :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr615517103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2013.09.16. 15:11:07

sokan fogják még megismételni, de én vagyok az első :)

gratula, és még néhányszor öt évet!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.16. 16:02:12

"a hírhedté vált tankönyv"

Valójában a tankönyv elleni tiltakozás vált hírhedtté.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.16. 21:35:07

Boldogat!

Ha akarsz, válaszolsz:

Mi vitt rá, adta meg a lökést, hogy neked blogolnod kell?

Mikor jöttél rá, hogy érdemes csinálnod?

Hányszor gondoltál rá menet közben, hogy abbahagyd, és miért?

Melyik posztodat tartod a legnagyobb sikerednek, és miért?

Csak azért kérdezem ezeket, hátha rábírlak egy teljesen szubjektív visszapillantásra.

DeMarco 2013.09.16. 21:57:22

@Fedor: Boldog szülinapot!!

Ha nekem kellene visszaemlékezni, akkor pont az ellenkező lenne a hangvétele. Nyomorult nyóc' év után négy év happy...
Majd még négy évé... :D

Éppen ezért nekem bejön a keserédes hangnem. Addig minden rendben van... :)

Oké, marad a blog, hurrá..de posztok is lesznek? Mert az elmúlt pár hónapban túl nagy volt a csend.. Vagy te is másfél hónapot voltál szabin? :DD

Jó, megértem, nincs egyetlen, számodra pozitív híred sem, de ahogy írtad, azért vannak semleges témák is. Írj akkor az Alapítványról...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.09.17. 08:25:06

@DeMarco: Ha csak arról írnék, ami pozitív hír számomra, akkor nem kezdtem volna el a blogot pont 2008-ban... Egyébként szokás szerint nem teljesen ugyanúgy ítéljük meg a jelen helyzetet, de ezt majd máskor kifejtem. A lényeg az, hogy hol nyaraltam, hol meg előre/utólag ledolgoztam azt, hogy nyaraltam, mert a melóm folyamatos ügymenetet kíván, szóval emiatt volt erősen ritkás a posztsűrűség.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.09.17. 08:54:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát akkor szubjektíven:

"Mi vitt rá, adta meg a lökést, hogy neked blogolnod kell?"

Ezt leírtam a nyitó poszt-ban:

fedor.blog.hu/2008/09/16/bekoszonto_45

"Mikor jöttél rá, hogy érdemes csinálnod?"

Amikor megjelent az első kommentelő, meg amikor először kerültem Index címlapra. Azt hiszem ez elég jó visszacsatolás volt arra, hogy nem teljesen érdektelen az, amit írok.

"Hányszor gondoltál rá menet közben, hogy abbahagyd, és miért?"

Legutoljára tegnap, a szép kerek évforduló kapcsán :-) De mindannyiszor beismerem magamnak, hogy úgyse bírnám ki, hogy ne mondjam meg magamét :-)

"Melyik posztodat tartod a legnagyobb sikerednek, és miért"

Hát ez nézőpont kérdése. Voltak olyan posztok, amelyek nagy indulatokat kavartak, Index címlappal, több tízezer látogatóval, több száz kommenttel és lájkkal. Ez is mércéje lehet a sikernek. Kettőt emelnék ki ezek közül, mert ezek tartalmilag is alapvetések számomra, gyakorlatilag levezethető belőlük a világképem:

fedor.blog.hu/2009/03/12/az_adjatok_vissza_a_jelkepeinket_projekt

fedor.blog.hu/2009/09/02/coming_out_24

Az is eredmény, ha egy országos hetilap újságírója foglalkozik szerény személyemmel:

fedor.blog.hu/2011/07/03/elrettento_pelda_lettem

És vannak olyan posztok is, amelyek inkább novellisztikusak, én büszke vagyok rájuk (ez is egy mércéje a sikernek), de valahogy elkerülték az Index címlapot, és így a nagyobb ismertséget:

fedor.blog.hu/2009/06/08/inkabb_vissza_a_komaba

fedor.blog.hu/2009/11/04/csutortok_80549

fedor.blog.hu/2011/04/01/orban_viktor_az_en_miniszterelnokom

fedor.blog.hu/2012/01/18/a_nagymeltosagu_helytartotanacs_reszketni_meltoztatik

Tessék választani :-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.18. 08:03:57

@Fedor:

További sok jó posztot! Érdekes volt a régi posztjaidat annak a fényében újra olvasni, hogy mit jelentenek neked.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2013.09.20. 20:21:09

@DeMarco: Nem csak itt van poszt-szegénység, némely más magánemberek által üzemeltetett felületeken is. 5 év alatt sokat változott a világ, 5 év múlva lesz-e még egyáltalán blog, vagy az alternatív véleménypublikálási lehetőségek (fészbukk, tweeder, stb) átveszik a helyét?
Nekem ez a forma jobban bejön, ha ritkábban is nézek be ide, én maradok... :-9

Avatar 2013.11.12. 18:24:39

Mostanában ritkán jártam erre, de gratulálok! 5 év blogoláshoz már komoly kitartás kell... :)
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0