Börtönbe kerül -e holokauszt-tagadó képviselő?
2015. március 24. írta: Fedor

Börtönbe kerül -e holokauszt-tagadó képviselő?

vona_kulcsar.jpg11 évvel ezelőtt Zuschlag Jánosnak volt egy rossz poénja a Terror háza előtt. 

– Hideg van, nem? Gondold el egyébként, hogy ebben az időszakban milyen hideg volt szegény embereknek.  
Z. J.: Azoknak már nem volt hideg, he – he – he. 

A párbeszéd A Hír TV jóvoltából nyilvánosságra került. Törvénybe ugyan nem ütközött, de ízléstelen volt, és kegyeletsértő. Az eredmény: a pártja nyomására egy héten belül lemondott a parlamenti mandátumáról, és fegyelmi eljárás is indult ellene:

Az Index információi szerint Zuschlag Jánost már a hétvégi MSZP kongresszuson való részvételről is lebeszélték a küldöttek. A helyszínen tudósítóink tapasztalatai szerint többen, csoportba verődve szidták a képviselőt. Zuschlag múlt héten még úgy vélte, elegendő, ha bocsánatot kér, vezető szocialista politikusok ugyanakkor jelezték, Zuschlag bocsánatkérése kevés lesz. Úgy tudjuk, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Lendvai Ildikó is beszélt Zuschlaggal, és mindketten azt tanácsolták, hogy adja vissza az őt jelölő kiskunhalasi MSZP szervezetnek MSZP-s mandátumát. Mindezek miatt a képviselő úgy döntött, lemond.

Na ez a minimum-elvárás a jobbikos Kulcsár Gergellyel szemben.

Ez lett volna amúgy már két hete is, amikor nyilvánosságot kapott, hogy pár éve beleköpött a Duna-parti holokauszt-emlékmű egyik cipőjébe. Ez volt ugyanis kb. a zuschlagi szint. Persze nagy különbség, hogy amíg Cusit a saját párttársai jól letolták azért a mondatért, Gulyást a jobbikos haverjai talán még jól hátba is veregették a csulázásért, egy "fasza gyerek vagy!" felkiáltás kíséretében.

Ami viszont ma derült ki róla, az minőségileg más kérdés:

Az újabb levelet még 2012-ben írta Kulcsár a frakció levelezőlistájára. Ebben azon aggódik, hogy közeledik a holokauszt áldozatainak emléknapja, és félő, hogy erről zsidó nyomásra a Parlament is megemlékezik. Kulcsár utal rá, hogy 2011-ben a frakció engedélyezte a távolmaradást a megemlékezésről.

„Kérdésem az lenne, hogy idén hogy tervezi a frakcióelnökség, ugyanaz lesz, mint tavaly?”
A levélben méltatja frakciótársát, Baráth Zsoltot, aki pont akkoriban szólította fel a Parlamentet, hogy emlékezzen Solymosi Esztere, akit Tiszaeszláron a zsidók rituálisan kivégeztek.

Kulcsár Gergely a levélben kifejti, hogy attól tart, majd felállásra, megemlékezésre kényszeríti őket valamelyik zsidóbérenc frakció, és így kénytelenek lesznek megemlékezni a holokauszt áldozatairól, miközben szerinte nem is volt holokauszt.

„…van rá esély, hogy valamelyik biboldó-bérenc frakció kezdeményezni fogja, hogy felállva emlékezzen a Ház a kamukauszt állítólagos áldozataira. Akkor mit teszünk?”

Hogy ez ugyanolyan ízléstelen, vagy még inkább ízléstelenebb, mint a köpködés, az egy dolog. Fontosabb viszont az, hogy öt évvel ezelőtt a parlament elfogadott egy törvényt:

A büntető törvénykönyv szerint „aki nagy nyilvánosság előtt a holokauszt áldozatának méltóságát azáltal sérti, hogy a holokauszt tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő”.

Hogy mi a véleményem a holokauszt-tagadás büntethetőségéről, azt már évekkel ezelőtt leírtam ugyanitt: a kriminalizálás egy felesleges, rossz és hatástalan eszköz, még ha a célt meg is értem. Viszont az én véleményemtől függetlenül ez akkor is egy hatályos törvény, és érvényes minden magar állampolgárra.

Igen, még a jobbikos parlamenti képviselőkre is.

2013-ban már jogerős ítélet is született a nevében, egy szokatlan, de igencsak előremutató mellékbüntetéssel, ami - megkockáztatom - sokkal többet ér, mint a főbüntetés:

A Fővárosi Törvényszék a vádlottat a nemzetiszocialista rendszerek bűnei nyilvános tagadásának bűntette miatt tavaly június 12-én első fokon másfél év – három év próbaidőre felfüggesztett – börtönbüntetésre ítélte, egyúttal elrendelte a pártfogó felügyeletét – olvasható a törvényszék honlapján. Az akkori ítélet szerint a bíróság külön magatartási szabályként előírta a vádlott számára, hogy ne látogasson politikai rendezvényeket, demonstrációkon ne vegyen részt, legalább három alkalommal látogasson el a Páva utcai Holokauszt Emlékközpontba, és az ott látottak alapján foglalja össze gondolatait, vagy egyszer tekintse meg az auschwitzi emlékhelyet vagy a jeruzsálemi Jad Vasem emlékparkot, és írja meg véleményét.

A tapolcai kampány idején elég valószerűtlen, hogy a Polt-féle ügyészség ugyanúgy nem lép erre semmit, mint tavaly, amikor pl. fel se merült, hogy eljárást indítson az akkor még 100%-ig Orbán-hívő Hír TV ellen, mert hírhamisítással akarták befolyásolni a kampányt (és ebben az a legszomorúbb, hogy ez a kétely az ügyészség eddigi tevékenysége alapján egyáltalán felmerülhetett bennem).

Szóval a kérdés ezek után csupán annyi: mikor mond le Kulcsár Gergely a képviselői mandátumáról, hogy a bíróság elé állhasson? Vagy ha ezt nem teszi meg, akkor mikor ül össze a mentelmi bizottság, hogy kiadja a hatóságoknak?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr37300505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.24. 16:25:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nekem van is egy tippem, hogy miképp, de nem írom le, megvárom, míg valaki elsüti. Dolgozzanak meg érte! :-)

bontottcsirke 2015.03.24. 16:40:05

Nem ugrál a tű a lemezen?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.24. 16:57:08

@bontottcsirke: Mondhatom én is ezt neked Trianonról? Az régebben volt.

bontottcsirke 2015.03.24. 18:45:57

@Fedor: Igen, ebből látszik, hogy kinek mi a fontos. Nekem például ti egyáltalán nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.24. 19:34:14

@bontottcsirke: Na akkor tisztázzuk:
1. Minden prekoncepciód ellenére nem vagyok zsidó.
2. Amit írtam, azért írtam, mert általában akik szerint a holokauszt, vagyis több százezer zsidó magyar kiirtása lejárt lemez, általában azok szoktak a leghangosabban trianonozni, miközben az régebben volt (ezt egyébként nagyon szépen vissza is igazoltad).
3. Nekem mindkettő fontos, és mindkettő fáj, kb. egyformán. De nem Trianonnal kelek és fekszek, és ugyanígy vagyok a Holokauszttal is. Mindkettőre emlékezni kell, de mindkettő a múltunk része, és nem a jelenünké. Pontosabban annak kéne lennie, csak a Gulyás-félék napi politikát csinálnak belőle.

Szúrófény 2015.03.25. 05:06:48

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." Voltaire

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:09:38

Narancs g e c i k nem gondolták volna hogy a zombikok valaha is problémát jelent számukra,most hogy a lajos kihúzta alóluk a varázsszőnyegét én csak kérek 1 kávét és rötyögök ahogy dúl majd a cicaharc a keresztény nemzeti úriemberek között.

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:20:50

@bontottcsirke: Szarul áll manapság putin gazdád,lassan már nem tudja befizetni utánatok járó cselédadót sem.

bontottcsirke 2015.03.25. 06:33:03

@Fedor: Látod, akkor nem kell műbalhézni sem. Még pár évtized és a kutya sem fog emlékezni semmire sem.

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:54:05

@bontottcsirke: Hoztad a szinted jobber ásógép,csak áss tovább ez a jó irány.

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:55:02

@Fedor: Zéró tolerancia van,tudtad?

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:57:16

@bontottcsirke: Makói árokban ássál,az legalább segítene felhozni a gázvagyont,neked sikerülhet az eszed alapján.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.25. 09:03:53

@bontottcsirke: Emlékezni kell. Az meg nem műbalhé, ha valaki tiltakozik azok ellen akik milliók halálát okozó régi ordas eszméket vallanak ma is. Mert tévedés ne essék, itt nem a múltról van szó, hanem a jelenről.

bontottcsirke 2015.03.25. 09:07:49

@Fedor: Igazad van; zsidók, cigányok, aztékok, magyarok, toltékok, örmények, quechuák stb.

Tatárjárás satöbbi. Ja hogy az nem úgy volt meg ne vicceljek. Tudod az a szánalmas, hogy valaki a dinoszauruszok eltűnése után ki akarja sajátítani a történelmet.
Kicsit véletlenül minden nap ezzel kell foglalkozni.
Nem az én nagyapám volt ott őr, tőlünk és a környezetünkből sem halt ott meg senki. Nem is akartuk, hogy így legyen, nem is kellett volna.

IP gyűjtögető 2015.03.25. 09:43:39

aminek ilyen nagy a sikere, azt nem kéne megismételni? Főleg, ha az érintettek is mindent megtesznek érte.. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.25. 10:27:21

@bontottcsirke: Próbáltam megérteni zavaros gondolatmenetedet, de nem jött össze, csak sejtéseim vannak. Pedig azt hittem, hogy már elég rutint szereztem itt az évek alatt.

De legalább te biztos érted, hogy mit akartál mondani.

bontottcsirke 2015.03.25. 12:20:55

@Fedor: Igen, nálatok az a jellemző, hogy amikor az igazságot elkezdik feszegetni az 'zavaros'.

Persze lehet kreálni állandó rettegést, ki lehet játszani a nácikártyát meg eljátszani az értelmiségit, de sokan látnak már át ezeken a paneleken.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.25. 12:37:13

@bontottcsirke: A fogalmazásod zavaros. Ami meg a nácikártyát illeti: én nagyon szívesen száműzném a történelemkönyvekbe, de mit lehet mondani arra a pártra, amelynek rendszeresen antiszemita és rasszista megnyilvánulásai vannak? De persze tényleg, én kreálom az ügyeket, és nem a jobbikosok zsidóznak meg cigányoznak folyamatosan...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 15:58:47

Csirke! Akkor is így dumálnál, ha az állam szervezetten gyilkolná halomra a szárnyasokat?

DeMarco 2015.03.25. 19:52:03

Húha... egy jobbikos nem kedveli a zsidókat...azta, micsoda hír... a fordítottja az lenne.

Egy magánlevél meg mióta "nagy nyilvánosság előtt" lévő vmi?

Jó, hát benneteket ez zavar, érthető.

Ugyanakkor meg attól hangos a sajtó, hogy valami eu-s dalfesztiválra induló dal hátteréből, ami különböző háborúk, népgyilkosságok áldozatairól villant fel számokat, hangosan tiltakozik izrael nagykövete és követeli a tévétől, hogy vágják ki a palesztin áldozatokról szóló részt, mert csak. És ennek még boldogan ugorva eleget is tesznek...

Szóval lehet firtatni a kis jobbikos egyértelmű beállítottságát, de igen nehéz pont olyankor érvelni ellene, amikor a serpenyő másik felébe ilyen súlyos dolgok kerülnek bele.

Az egyik egy magánvélemény, a másik meg beavatkozás egy (elvileg) szuverén ország belügyeibe, a szabad vélemény nyilvánítás súlyos megsértése, háborús bűntettek elleplezésének, kisebbítésének céljából.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 20:07:17

Fedor! Az állatok etetése súlyosan emeli a vérnyomásomat!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.03.25. 21:05:41

@DeMarco: 1. Látom totál elkerülte a figyelmedet a dolog a büntetőjogi dimenziója (és ez most független attól, hogy én azzal a törvénnyel egyetértek, vagy sem). Szerinted egy országgyűlési képviselő hivatalos levelezése nem nyilvánosság?
2. Abban egyetértünk, hogy az izraeli nagykövet tényleg túldimenzionálta a dolgokat, márcsak azért is, mert a palesztin áldozatok esetében is simán ki lehet hozni a palesztin hatóságok bűnösségét min. egálra az izraeli-ékével. De amit te látsz bele, az is ugyanolyan túldimenzionálás. És a mi fő, akár igazad van, akár nem, semmiképp se ad mentességet arra, amit Kulcsár csinált. Szóval ne maszatolj.

DeMarco 2015.03.26. 09:43:35

@Fedor: A dolog büntetőjogi dimenziója egy nagy baromság, pro és kontra egyaránt és mélyen elutasítom. Nevetséges, hogy mindenkire aki a legkisebb rossz szót is szólja, rögtön ráhúzzák, h antiszemita és egyből börtönnel fenyegetik. Ez gyakorlatilag a szólásszabadság súlyos korlátozása, amit persze erősen tapsoltatok anno, egészen addig amíg meg nem született a válasz rá, onnantól persze már nem annyira tetszik...
De ezt már lejátszottuk korábban.

És nem, egyáltalán nem gondolom, hogy a frakcióvezetőjének írt magán e-mail nyilvánosság lenne. Ennyi erővel senki ne írjon e-mailt, senki ne szóljon a másikhoz, hátha más is meghallja és felfújja. Ez csak vihar a biliben, terelés. Fáj nektek, hogy miközben ti 1-2%-ért kapkodtok, addig a Jobbik lassan a legerősebb párt lesz és ha így halad tovább, akkor még nyerhet is választást. Ebben az esetben vagy nagykoala lesz, vagy kisebbségben kormányzó jobbik. Egyik rosszabb, mint a másik...

2. Nem maszatolok, csak egymás mellé tettem két hasonló "hírt" a hétről és a súlyuk szerint osztályoztam őket. Önmagukban egyik sem okozott meglepetést, mi mást is várnánk?? De tényleg...

marinar 2015.04.08. 11:50:51

Beleköpött a vascipőbe? Uram Atyám! Úgy érzékelem sok demokrata szeretné helyben agyonlőni.
Nyeljük nyeljük a sok holokauszt gombócot....próbálják törvényekkel is lenyomni a torkunkon.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0