Temetés
2009. március 03. írta: Fedor

Temetés

Elmentem Csorba Róberték temetésére.

Nem szeretek kórházba, temetésre járni, nem szeretek az elmúlással foglalkozni, de most úgy éreztem, hogy ott kell lennem, mert ez több volt egy szimpla temetésnél. Többezredmagammal nem csak azt az 5 éves kisfiút és az édesapját gyászoltam, hanem úgy éreztem, ez egyben egy néma tüntetés a rasszizmus ellen.

Ha a múlthéten itt a blogon nem kaptam volna annyit, ha nem borzasztott volna el a kommentek hangvétele, talán eszembe se jut, hogy több, mint 60 km-t autózzak két olyan ember temetésére, akikről a haláluk előtt még csak nem is hallottam. De azok után úgy éreztem, ott helyem. Mint ahogy így érezte a rengeteg megrendült cigány és nem cigány közemberen kívül számos politikus és művész is, akik szintén megtették ezt az utat, talán hosszabbat is.

Viszont ha már odamentem, akkor - a Tarka Magyar felvonuláshoz hasonlóan - fotóztam is. Azokat a képeket ironikus hangvételben kommentáltam, ilyen természetesen most nem lesz. Csak képek, és semmi más.

Lett volna lehetőségem  a koporsóról és a síró feleségről is csinálni képeket, de nem tettem. Próbáltam a jóízlés határain belül maradni.

Remélem sikerült.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr78977777

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2009.03.04. 09:12:09

Az emberélet mint kampánytémaA tatárszentgyörgyi gyújtogatás és kettős gyilkosság kapcsán le kell szögezni pár alapvető dolgot. Semmilyen mentség, kifogás nem fogadható el az emberélet elvételére (leszámítva a jogos védelmet, de ez jelen helyzetben nem me…

Trackback: Tudtad? 2009.03.03. 18:02:56

A vég egyben kezdet is lehet A Tatárszentgyörgyön áldozattá vált, Csorba Róbert és kisfia temetési szertartásán nagyon sokan megjelentek, hogy leróják végső tiszteletüket. (Az index szerint több mint ezren, a Magyar Nemzet szerint közel 3000-en, a HV…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ventura Blvd 2009.03.04. 08:25:12

Jól tetted, hogy elmentél. Nekem is ott lett volna a helyem.
Köszönöm

Wawel (törölt) 2009.03.04. 08:49:15

Azért szögezzük le a tényeket: az utóbbi időben cigányok ellen elkövetett, halálos áldozattal járó 3 támadásból kettőnél nem tudunk semmit! Sem indítékot, sem elkövetőt. Tehát aki ezekben az esetekben a rasszizmust kiejti a száján, az rágalmaz, uszít és gyűlöletbeszél!
Az egyetlen eset a pécsi, ahol a gyanúsítottak bizony cigányok.
Ezek a tények. Minden más hangulatkeltés.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 08:51:13

@Wawel: Jaj de unom már. Azt mond már el nekem, hogy ki ellen uszítok, te szerencsétlen...

Wawel (törölt) 2009.03.04. 08:57:19

@Fedor: Milyen rasszizmus ellen tüntetsz te szerencsétlen, amikor azt sem tudod, hogy kik az elkövetők?
Mi van ha cigányok, mint Pécsen? Akkor visszamész ellentüntetni? Vagy nyilvánosan bocsánatot kérsz a többségi társadalomtól, akit megrágalmaztál?
Mi van ha kiderül (ez persze soha nem fog), hogy a szolgálatok csinálták az egészet politikai megrendelésből?
Akkor is mész tüntetni?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 09:22:59

@Wawel: A többségi társadalomtól (amelynek magam is tagja vagyok) nem kell bocsánatot kérnem, mert egyrészt nem vádoltam meg semmivel, én konkrét barmokat vádolok rasszizmussal, nem a teljes magyarságot. SOHA nem álltam ki a kollektív bűnösség mellett se pro, se kontra. Viszont tagadhatatlan, hogy a rasszizmus létező jelenség (olvasgasd csak a kommenteket a korábbi írásaimnál és a más, ezzel a témával foglakozó blogokon), szóval ha van egy olyan eset, ahol ez a legvalószínűbb magyarázat (ezen most ne kezdj el kötözködni, mert nem fogom úgy se ismételni magam a korábbi kommentjeimből, olvasd el ott az érveimet), akkor tiltakozni KELL ellene. És ezt nem fogom megbánni akkor sem, ha a valóság véletlenül az ellendrukkereket igazolná (bár én erre elég kicsi esélyt látok), de persze el fogom ismerni, ha kell, hogy tévedtem.

Ha meg az derülne ki, hogy valamilyen titkosszolgálat tette, akkor az ellen meg pláne fel fogok szólalni, függetlenül attól, hogy kik állnak mögöttük, mert egyrészt ez ellenkezik a demokráciával, másrészt meg akkor a dolog még aljasabb, mintha simán néhány őrült magánakciója lenne. Politikai számításból szítani az ellentéteket a cigányok és a magyarok közt... Mondhatnám egyébként azt, hogy összeesküvés-elméleteket nem veszek komolyan, de sajnos 98 környékén már volt hasonlóra példa a szlovákok részéréről, és az akkori szlovák miniszterelnök ugye a mostani kormányban is benne van, ezért nem tudom jó szívvel kinevetni ezt a teóriát...

Wawel (törölt) 2009.03.04. 10:37:29

@Fedor: Egyetértek, hogy az eszetlen rasszizmus ellen fel kell lépni.
De ez a temetés a jelenlegi helyzetben, amikor még nem tudunk semmit az okokról és indítékokról, nem volt alkalmas erre.
Ez inkább csak néhány politikus és közéleti személyiség image-építése és a megélhetési jogvédők felvonulása volt, két szerencsétlen ember halálának ürügyén.

A második verziót én sem szeretném, de mióta az összes "patyomkin-terrortámadás" felderítetlen maradt, igen nehéz másra gondolni. Az igaz, hogy eddig lábtörlők és tuják ellen irányultak a terrortámadások, most pedig emberéletről van szó. Ezért gondolom, hogy valamelyik baráti országot kérték fel erre...

teknős 2009.03.04. 10:52:44

Egyetértek, ez uszítás. Akkor is, ha tudom, ezek a szerencsétlenek valóban áldozatok.
Csakhogy nem tudjuk, hogy kinek az áldozatai.
Illetve tudjuk. Így vagy úgy, de egy tehetetlen kormányzaté. Amely, anélkül, hogy megvédené az állampolgárait, mindegyiket, az alkotmánymódosítással, biankó csekket kér az országtól, hogy kénye kedve szerint eljárhasson azok ellen, akik neki nem tetszenek. A tehetetlenségét, a tehetségtelenségét megint másra fogja, ,mint mindig.

Csakhogy Fedor, ez neked nem tetszik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 11:17:33

@teknős: Mármint mi? Hogy töketlen a kormányzat? Valóban nem tetszik, hogy az...

RonIQa 2009.03.04. 11:34:16

Én nem mentem el. Ezt az időt is munkával töltöttem, hogy befizethessem utána azt az adót, amiből a segélyeket, oktatást, egészségügyi ellátást fizeti az Állam azoknak, akik semmivel nem járulnak hozzá a közöshöz, csak és kizárólag elvesznek belőle.
Remélem, ezért az én temetésemre is eljönnek ezek a jeles közéleti személyiségek.
Ja! És fel vagyok háborodva, hogy Sólyom László nem volt ott. Az én temetésemen aztán ott legyen ám!!!!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 11:49:59

@RonIQa: Sztereotípiákkal nem megyünk semmire. Ahogy nem minden segélyes cigány, úgyanúgy nem minden cigány segélyes. ÉN is dolgozom, de szerencsére én osztom be az időmet, és most be tudtam ezt a pár órát szorítani.

Ja, és nem kívánok én neked se (és másnak se) olyan halált, amiből olyan országos ügy kerekedik, hogy a barátaidon és a rokonaidon kívül mások is szükségét érezzék, hogy elmenjenek a temetésedre...

GabriellaSZ · http://vuvei.blog.hu/ 2009.03.04. 14:46:36

Jól tetted Te is, hogy elmentél, bár gondolom a Te napod sem a moslyokról szólt utána...
Ott voltam ma délután...ennyi félelmet tekintetekben, ennyi bizonytalanságot, fájdalmat régen (vagy még sosem) láttam. A tehetetlenség és tanácstalanság érzése kúszott be az egész eseményre. De most tényleg, mi lesz ezután? Változni fog valami?

Egy, a fájdalmától üvöltő édesanya érzéseit ki tudja megérteni? Tartok tőle senki...

Nagyon fájdalmas délután volt.

Közöd?? (törölt) 2009.03.04. 15:04:34

Jók ezek képek, legalább megtudja az ember kik azok akik a magyarság ellenes hangulatkeltésben nyakig bennevannak. Mert ez a két szerencsétlen halott eléggé meg lett most politikusok és jogvédők vaalmint olyan marhák által gyalázva akik erre elmentek. Szégyen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 15:08:42

Hú de gyalázatosak vagyunk, meg mertük gyászolni őket, és elítéltük a gyilkosaikat.

Tényleg szégyenletes.

Amúgy meg már nem spilázzátok túl egy kicsit? Magyarságellenes hangulatkeltés?! Lehet, hogy ti csak a kollektív bűnösség kategóriájában tudtok gondolkodni, de én nem...

Közöd?? (törölt) 2009.03.04. 15:18:18

@Fedor: olvastam róla és hallhattam is, kollektíve szóba került a többségi nemzet és nem éppen pozitív felhangal. Nem is értem mire megy a melldöngetés mivel még mindig nincsennek tettesek és nincs indok a tettre. Ha csak gyász és a gyilkosok elítélése lett volna nem szólnék, de itt megannyi nyomozó és bíró volt jelen és vádoltak, ítélkeztek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 15:25:23

A bűntett kapcsán valóban szóba került a többségi nemzet hozzálláásának kérdése is, mert ha valóban raszizmus indokolta a gyilkosok tettét (és jelenleg ez a legvalószínűbb sajnos), akkor (anélkül, hogy a többséget bűnrészessé tennénk), akkor érdemes magába szállni mindenkinek, magyarnak és cigánynak egyaránt, hogy mit mulasztottak el eddig, és mit tehetnének másképp. És igen, egy ilyen szituációban a többségnek a felelőssége is nagyobb.

Közöd?? (törölt) 2009.03.04. 15:39:05

@Fedor: "raszizmus indokolta a gyilkosok tettét (és jelenleg ez a legvalószínűbb sajnos)"

mondom csupa nyomzó ügyész, bíró és kriminológus, kész röhely. annó a buszos kardozás után is TGM mert odaállni és elnézést kérni, gondolom Te sem fogsz. Amugy valóban van esély a rasszista cselekményre, de mivel ez csak sejtés nem indokol egy demonstrációvá korcsosított temetést. Ugy hajtogatod mint egy mantrát.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.04. 16:08:36

@Közöd??: Az összes érvemet már ellőttem itt meg az előzmény posztokban, nem fogom ismételgetni magam...

Yusolein · http://pirez.blog.hu/ 2009.03.04. 16:33:57

Hungarofób vagy? Buzi-e vagy? :D

Az pedig, hogy az eseményt éppen egy rasszizmus elleni csöndes tüntetésnek minősítette a szerző, az nem jelenti azt, hogy rasszizmus miatt is haltak meg a dolgok. A közélet, és az itteni kommentek jó része megmutatta miért.

Közöd?? (törölt) 2009.03.04. 16:55:29

@Yusolein: akkor valaki rasszizmus elleni tüntetést szervezett egy temetés helyszínére? valaki itt hülyeséget beszél, szerintem nem én vagyok:-)

Nagyzee 2009.03.04. 21:08:12

@Fedor: Szóval bűnűgyi szakértő vagy?
Amúgy meg pont azt csinálod kicsiben, mint Mohácsi Viktóriáék. És ez sajnos nagyon káros, mert ebből lesznek a Sunday Times féle cikkek, mely emlékeim szerint kb. 50 rasszista indíttatású támadásról beszél, és 10 halálos áldozatról. Nem tudom, de mintha jelenleg kereken nulla bizonyítottan rasszista indítékból elkövetett gyilkosságról tudnánk romákkal szemben. A fenti tízben pl. gondolom a két pécsi áldozat is benne van.

Szerintem amit csinálsz, felettébb ízléstelen. De lelked rajta. Függetlenül attól, hogy bejön-e a jóslatod vagy sem.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.03.04. 21:11:58

@Nagyzee: Köszönöm. Összefoglaltad, és végre nem csak én vagdalózok itt. :-)

Yusolein · http://pirez.blog.hu/ 2009.03.04. 22:31:10

Közöd?: Jelentem hogy mégis. Te és a szerző beszéltetek a dologról, én csak reflektáltam.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.05. 08:04:24

@Nagyzee: Hú, most nagyon megsértettél: Mohácsi Viktóriához mertél hasonlítani? :-)

Nagyzee 2009.03.05. 11:36:49

@Fedor: Kösz az érdemi reakciót. Tudod, az a gond, hogy amit egyesek feltételezésként leírnak (sőt egyesek határozott tényként közlik feltételezésüket - itt most nem rád gondoltam), azt 1-2 országgal arrébb már tényként közlik. De arról viszont már nem fog cikkezni a nyugati sajtó, hogy mégsem voltak rasszista támadások, ha esetleg ez is derül ki...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.05. 11:39:08

@Nagyzee: Ha az derül ki, akkor abból botrány lesz, és ha az lesz, akkor fognak...

Nagyzee 2009.03.05. 11:44:36

@Fedor: Milyen botrány lenne abból, ha Mohácsi Viktóriának nem lenne igaza? Maximum helyi. Az, hogy a pécsi eset mégsem rasszista támadás volt, szintén nem kavart fel már valami nagy port...

Amúgy épp most olvastam TWÁ legújabb bejegyzését és a büszkélkedő kommented. Szóval a külföldi titkosszolgálat hanyadik a nagyszerű valószínűségi ranglistádon?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.05. 11:50:10

@Nagyzee: Azt csak poénból írtam, mert pont tegnap vetődött fel ez a téma, itt van az komment egy kicsit feljebb: @Fedor. Nem tartom amúgy igazán valószínűnek, de mint fentebb is írtam, sajnos kizárni nem lehet, és hát ezek szerint nem csak én nem látom lehetetlennek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.05. 11:51:29

Na szóval, valahogy nem jött össze a link, talán most: @Fedor:

Ha ez se lenne jó, akkor csak görgess feljebb, csak rátalálsz :-)
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0