Mi a frász lesz itt?
2009. szeptember 24. írta: Fedor

Mi a frász lesz itt?

Hát ezt még Orbán se tudja, legalábbis Tölgyessy szerint, aki tartott egy előadást egy konferencián, ahol kielemezte a belpolitikai helyzetet. Ajánlom mindenki figyelmébe, már csak azért is, mert nagyon közel hozzám, ahogy a múltat a jelent és a jövőt látja.

Néhány kiemelés és kommentár tőlem:

a Fidesz elnöke csak egyet tud: minél nagyobb arányban akar nyerni, pártja programjából addig nem árul el semmit, és megteheti, hiszen rendelkezik akkora fölénnyel, hogy hallgasson a következő négy év terveiről. Amik egyébként még nem forrottak ki, Tölgyessy ugyanis úgy látja, hogy Orbán a győzelemet követő egy hétben dönti majd el, hogyan kormányozza az országot.

...ha a Fidesz elnöke továbbra is azt darálja, hogy a kormány passzióból sanyargatja a népet, de egy adócsökkentéssel minden megoldható, akkor Orbán is könnyen belesétálhat egy hazugságcsapdába. Márpedig minden kormánynak van egy partraszállási szakasza, amikor megpróbál megkapaszkodni, és Gyurcsány Ferencnek ez épp azért nem sikerült, mert a beígért adócsökkentés helyett adóemeléssel nyitott, az őszödi beszéd már csak ráadás volt.

...gyerekállítások azok a baloldali tézisek, hogy csak a baloldal tud kormányozni. Orbán a saját hibáiból vesztett, a szocialisták két dolgot tettek hozzá a győzelmükhöz: egyrészt azt, hogy léteztek, azaz a Fideszből kiábrándultaknak volt hova menekülniük, illetve az MSZP a kampány végére megtanult ugyanolyan szemérmetlenül ígérgetni, mint a Fidesz.

Nem csak Orbán, eddig minden választásnál az volt a helyzet, hogy nem a győztes nyerte meg a kiválóságával azt a menetet, hanem a másik fél veszítette el a hülyeségével. És 2010-ben ugyanez lesz: A FIDESZ nem azért fog nyerni, mert annyival jobb programot kínálna a az MSZP-énél, ugyanis semmi konkrétumot nem csinál, csak mindent megtagad, amit a kormány tesz. Csak épp az MSZP töketlenkedéseinek és korrupcióinak hála, ez bőven elég.

Gyurcsány pontosan tudta, hogyha hozzányúl az államháztartás bajaihoz, akkor már mehet is nyugdíjba. Amikor újraválasztása után mégis megtette, mondta Tölgyessy, egy nagy közgazdasági bakit is elkövetett, hiszen nem vonta vissza a 13. havi nyugdíjat. Igaz, ha megteszi, a szocialisták legitimációját zúzza széjjel, így reformokkal próbálta magát legitimálni, de a változtatások csak káoszt szültek, aztán már jött is a nagy gazdasági válság.

Megeshet, mondta Tölgyessy, hogy történelmi hibát követett el a baloldal, amikor tavaly ősszel nem állt az előrehozott választások élére. Orbán igazolhatta volna, hogy mit tud, vagy nem tud, most viszont, ha 2010-ben egy kicsit enyhül a válság, és javul a helyzet, nagyon sokan elhiszik majd, hogy Orbán kézrátétellel gyógyít.

Ősszel ehhez már késő volt. A koalíció felbomlását követő hónapokban kellett volna ezt meglépniük Gyurcsányéknak, de a válság közepén... Bár az is igaz, hogy Gyurcsány a huszáros kezdés után tavaszra megint visszapunnyadt, és emiatt volt szükség a miniszterelnök cserére. Tudta, hogy mit kéne csinálni, de annyira hiteltelenné vált, hogy nem tudott már belevágni.

Amit Orbán tehet: valóságos teljesítéspolitika nagy szájalással. Azaz megy a Bajnai-vonalon, de az előző kormány látványos intézkedései közül párat (gyes megkurtítása, ingatlanadó) eltöröl, brutálisan nekimegy a szocialistáknak, akár szabályosan leszámol velük (lásd: gazdasági ügyek végig vitele), és foganatosít egy-két gazdaságpolitikai lépést is.

Ha az MSZP például 60 helyet szerez, és azt volt államtitkároknak, minisztereknek osztják szét, akkor az MSZP hitelesség szempontjából nincs. Márpedig ha nem épül fel a következő egy évben egy új párt, akkor a választók Tölgyessy szerint a következő ciklusban csak a Jobbikhoz tudnak menni.

No de ki hozná létre azt az új pártot? A leglogikusabb az lenne, ha Gyurcsány kilépne az MSZP-ből, és megszabadulva a szívük mélyén még mindig a régi rendszerben élő öreg káderektől, akik visszahúzták, néhány volt SZDSZ-essel és MDF-essel létrehozna egy valódi szociálliberális pártot (Olajfa, ugye), amire valóban szükség lenne, csak épp az ő nevével azt hiszem itthon semmit se lehet eladni jópár évig. Ő aztán tényleg elásta magát egy jó időre (még az olyan hasznos hülyék szemében is, mint én vagy pl. Babarczy Eszter), és ez igaz a legtöbb ex-SZDSZ-esre is.

...kiáltó szükség lenne egy új politikai erőre, mert a gazdaságnak más se kell, minthogy a Fidesz a Jobbikkal versenyezzen.

Ámen.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr381405042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.24. 21:47:38

úgy vélem ez eddig is tudtuk. a lényeg a végén van, igaz csonkán:
"No de ki hozná létre azt az új pártot?"
..mikor és miből (kikből)?

Vidéki 2009.09.24. 21:55:41

Tölgyessy önbizalma határtalan.

Úgy képzeli, hogy nemcsak hogy mindent tud, hanem mindent jobban tud.

Ha valóban ennyire okos lenne, miért nem tudott megmaradni az SZDSZ élén?

Akkor most számíthatnánk arra, hogy az SZDSZ 2010-ben megszerzi az abszolút többséget a parlamentben?

DeMarco 2009.09.24. 22:20:07

@Fedor: Gondolom nem fog annyira meglepni téged, hogy én nem ájulok be ettől a figurától. Sosem bírtam a mókust, ellenszenves, árokásó fajta. Most sem az ország jövőjével, jólétével foglalkozik, csak a sértettség beszél belőle, megpróbálja megmagyarázni a bukást és előre feketíteni a fideszt. Számomra olyan, mint egy üveglap. Átlátszó...
Persze megértem, hogy neked bejön, remekül erősíti az Orbán-fóbiádat.
Még mindig nem érti meg, hogy az emberek elutasították Fletót, Kukát, a szadeszt, ibolykát és középpártot csinálnak a maszopból. Ő még továbbra is ábrándozik feltámadásról, még mindig szentül meg van győződve, hogy rájuk szükség van. Pedig igazán levonhatná a konzekvenciát, mint Torgyán doktor anno. Nincs rájuk szükség, nem kellenek... Az emberek nem kérnek a liberális gazdaságpolitikából és még annyira sem a liberális gondolkodásból. Kivéve a megmaradt párszáz fanatikust, de majd ők is meggyógyulnak...
Nem hiszem el, hogy senki nem őszinte az ilyen figurákkal, senki nem mer szólni nekik, hogy ennyi volt?!

DeMarco 2009.09.24. 22:27:48

"ha 2010-ben egy kicsit enyhül a válság, és javul a helyzet, nagyon sokan elhiszik majd, hogy Orbán kézrátétellel gyógyít."

- Csak az én szememet lepi el ilyenkor vörös köd?? Még jó, hogy nem vagyok politikus, mert nem vagyok annyira higgadt, hogy ha ilyet mondana előttem, ne vágnám jól szájba... Mit fogja a kretén a válságra a problémákat? Már évekkel előtte megkezdődött a felelőtlen osztogatás, az államadósság felhalmozása, a hitelek nyakló nélküli felvétele, az államháztartás visszafogásának hiánya, a forint gyengítése, az euro bevezetésének 2050-re tolása, stb.
De nem, ezek a m....-ok még lejjebb löknék az országot, csak nehogy Viktornak jobb legyen... dögöljön csak meg a szomszéd tehene is, ha már az övék megdöglött...

Vincenzo testvér 2009.09.25. 00:09:59

Orbán nyilván látja, hogy mely rétegek kárásra lehetne helyrehozni a fizetési mérleget és az ország versenyképességét. Viszont az ő szavazataikból is szeretne kapni. Bármit is fújnak rá a szoci bértollnokok, és bármennyire sok hülyeséget is csinált az elmúlt években, fényévekre van a hitványság megtestesítőitől, a szociktól.

TD223 2009.09.25. 07:38:13

Mihez vezetett az újabb és újabb megszorítás és adóemelés? Újabb megszorításokhoz és újabb adóemelésekhez. Nincs kétség afelől, hogy ez így nem folytatódhat.

A szoci, libsi tolvajoktól el kell kobozni a lopott 3-4 ezer milliárdot és adót kell csökkenteni. Lekapcsolni az összes szoci,libsi pénzcsatornát és megspórolni még sokat. Bevezetni a monoki modellt és megspórolni még egy csomó pénzt. Be kell vezetni a bűnözők börtön melletti vagyonelkobzását és az is némi aprópénzt jelent. Bankokat két lábbal kell seggbe rúgni meg fejbe és ráterrorizálni őket a felelősségvállalásra.

Viktus 2009.09.25. 08:22:04

Nem várok csodát Orbánéktól csak, hagyjanak végre érni egy megfelelő mérékű adócsökkentés csodákra lenne képes. Eleve nem ölnének be az embereket normális fizeésekre lehetne bejelenteni na meg nem Ciprusra vinnék a pénzeket, hanem pl. hozzánk.
Na meg kezdjék el a rendszerváltást végre a szoci nábobok kiiktatását a rendszerből csinos kis cellákba pl.

@TD223:

Bankok csak bűnbakok. Az állam nem hagyja élni a cégeket, így a cégek sem tudnak megfelelő körülményeket biztosítani az alkalmazottaiknak. Nem is lesz ez másképpen míg nem indulnak el a szlovák reformhoz hasonlók. A nyugdíjrendszer, szociális ellátórendszerek, és legfőképpen az állami szféra tekintetében. A Fedor hozzáértő elvtársait végre rendszerváltás keretében kikell rúgni, lekell csukni, mert az évek óta felvett pénzecskéikért semmiféle teljesítményt nem nyújtottak. -

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 08:37:15

@DeMarco: @Vincenzo testvér: Mielőtt leszocibértollnokkozátok Tölgyessyt, ugye tudjátok, hogy sokáig fideszes képviselő volt?

"Még mindig nem érti meg, hogy az emberek elutasították Fletót, Kukát, a szadeszt, ibolykát és középpártot csinálnak a maszopból."

Azért azt elárulhatnád, hogy ezt miből olvastad ki, mert pont az ellenkezőjét írta ő is, meg én is.

"Mit fogja a kretén a válságra a problémákat? Már évekkel előtte megkezdődött a felelőtlen osztogatás, az államadósság felhalmozása, a hitelek nyakló nélküli felvétele, az államháztartás visszafogásának hiánya, a forint gyengítése, az euro bevezetésének 2050-re tolása, stb."

Tudom, hogy elkerülte a figyelmedet, de már nem 2006-ban vagyunk. A szocik részéről ugyanis azóta nem volt felelőtlen osztogatás (amit egyszerre a bűnükül felróni a megszorításokkal, hát elég pikáns), az államháztartási hiányt meg két év alatt levitték a harmadára, a mastricht-i szint közelébe (pont ehhez kellettek a megszorítások), szóval a válság nélkül egyáltalán nem itt állnánk. Persze nem biztos, hogy hosszútávon jobb lenne, mert a szükséges reformokat végül is csak nem lépték meg sajnos, de per pillanat válság nélkül 3% alatt lenne a hiány is, az infláció is, és 3% fölött a gazdasági növekedés. Ezt nem én láttam így, még csak nem is a kormány, hanem komoly elemzők. Szóval ne iktassuk már ki a válság hatásait, ha lehet, ha már a nálunk sokkal erősebb országoknak se sikerült.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 08:41:40

@TD223: "A szoci, libsi tolvajoktól el kell kobozni a lopott 3-4 ezer milliárdot"

Hát ha erre vársz, akkor nagyot fogsz csalódni, mert az ilyen-olyan úton módon párt- és magánpénzé vált közpénz sok-sok nagyságrenddel kisebb. Ha arra az összegre gondolsz, amit az ország felvett hitelként, az ott van mindannyiunk zsebében 13. havi nyugdíjként, lakástámogatásként, gázártámogatásként...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 08:44:15

@Viktus: "Nem is lesz ez másképpen míg nem indulnak el a szlovák reformhoz hasonlók."

Ez így van. Gyurcsány pont valami hasonlót kezdett el, és ha van igazán nagy bűne, akkor az az, hogy ezt nem tudta végigvinni. De kell -e mondanom, hogy melyik párt volt az, amelyik ezek ellen a leghangosabban tiltakozott, olyannyira, hogy egy népszavazással még visszakozásra is sikerült kényszerítenie a kormányt?

Amúgy meg elvtárs a nénikéd, már megbocsáss.

Avatar 2009.09.25. 08:46:56

@DeMarco: Talán jó ha tudod, hogy Tölgyessy 1998-ban és 2002-ben a Fidesz országos listájáról jutott be a parlamentbe... Nem hiszem hogy a fideszt akarná feketíteni, nem próbálja az szdszt feltámasztatni.

@Vincenzo testvér: Lásd fenn, Tölgyessy-t szoci bértollnoknak nevezni elég mellényúlás.

@TD223: Sajnos a tapasztalat azt mutatta, hogy a fidesz a szoci, libsi pénzcsatornák lekapcsolása után azonnal felkapcsolja a saját baráti körének pénzcsatornáját...

Viktus 2009.09.25. 09:05:01

@Fedor:

:D

Gyurcsány melyik lépéseiben kezdte meg ezt a 300 forint körüli bohóckodást leszámítva ? :D ami kb. egy nagy semmi sem volt. Ráadásul az elkúrta project után is a konvergencia stb. programocska sem szólt másról, minthogy minket termelő rétegeket kizsigerezzen így a gazdasági válság még nagyobbat ütött a magyar termelő rétegeken, mert Ferenc épppen a tartalékainkat vette el ...

TD223 2009.09.25. 09:20:51

@Avatar: A Fidesz korrupciója nagyságrendekkel kisebb az Mszp-Szdsz korrupciójánál. És ott lesz a Jobbik, hogy kiborítsa a bilit minden egyes alkalommal.

@Fedor: Múlt héten írták, hogy kb 1-2 ezer magyar külföldön tart 2 ezer milliárdot. Ezenkívül itthon is tartanak rengeteget. Fogadni mernék, megismernénk a neveket, ha nyilvánosságra kerülnének.

Pl amikor Gyurcsány a 90-es években privatizálta a nem tudom melyik cégét, anyósától kapott 300 milliót a 300 milliós cégre, aminek a területén felhalmoztak 1-2 milliárdot érő nyersanyagot...

El kell indítani a szálat valahol és megnézni kikkel vannak ezek üzleti kapcsolatban, kirajzolódik majd egy pár ezer fős elég komolyan összefüggő gráf, aminek pontjai a korrupt disznók. Meg kell nézni ezek teljes karrierjét.

Michael Moore is mondta CNN-en, az USA-ban a leggazdagabb 1%-nak több pénze van, mint a legszegényebb 95%-nak. A rendszer korrupt mindenhol, de itthon leginkább(mert a szocik alapból erkölcstelen disznók).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 09:28:29

@TD223: Ugyan már, szerinted a nem szoci gazdagok máshogy szerezték a vagyonukat? Ha megnézed a TOP100-as lista elejét, ott nem a szoci szimpatizánsok vannak túlsúlyban. Demján, Csányi, Széles...

Az meg, hogy a gazdagok nagyon gazdagok, a kapitalizmus velejárója. Kipróbáltuk azt is, amikor ez bűnnek számított, szerintem az sokkal rosszabb volt.

TD223 2009.09.25. 09:50:06

@Fedor: Top100-on nyilván vannak, akik nem a pártoknak hála szerezték vagyonukat, de akik politikai kötődésűek, azok szinte mind szoci-libsik.

TD223 2009.09.25. 09:52:39

@Fedor: Meg azért a korrupt szoci hálózat legtöbb tagjának elég fejenként 0,3-2 milliárd, így a top100-ra nem kerülnek fel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 10:03:52

@TD223: Persze. A mi gazdagunk jó gazdag, talpig becsületes, de a tietek bezzeg... :-)

Mt 2009.09.25. 10:07:44

Sokan mondják, hogy az adócsökkentés a megoldás: DE NEM!!!! Ezt közgazdászok is megállapították. Csak akkor lenne hatásos, ha jelentős lenne az adócsökkentés (ha pl a mostani 50% körüli elvonás helyett lenne 5-10) akkor élénkítené jelentősen a gazdaságot, de nem hozná be a kieső pénzt!! És hiába menekítenék ide a pénzüket az adókedvezmények miatt mások, a magyar társadalom 95%a utálja a gazdagokat!! (tuti kitalálnának nekik különadókat)

Kismértékű adócsökkentés meg nem élénkíti a gazdaságot.

DeMarco 2009.09.25. 10:09:23

@Fedor: "Azért azt elárulhatnád, hogy ezt miből olvastad ki, mert pont az ellenkezőjét írta ő is, meg én is."

Bocs, de ti inkább kivételek vagytok, nem mérvadóak. Nézd csak meg a kommenteket.
Bármelyik közvélemény kutatás adataiból ki tudod olvasni, épp a legutolsóban is benne volt, h a szadesz mérhetetlen...

Tudom, hogy te(i) legszívesebben elfelejtenéd az elmúlt 7 évet és csak az utolsó fél évet emlegetitek, ami érthető is részetekről, de nekem engedtessék meg, hogy emlékezzek az előtte lévő évekre és alkalomadtán figyelmeztesselek, hogy ott mik történtek... Óriási pénzherdálás folyt évekig és ez okozta, hogy nagyon mély gödörbe kerültünk. Az, hogy épp most próbálnak feljebb mászni a szarból, egyrészt nem érdem, mert ők vittek eleve bele, másrészt nem ÖNSZÁNTUKBÓL teszik, szerződésben kötelezi őket erre az IMF. Ha ők nem lettek volna, ma már régen államcsődben lennénk. Még most se vagyunk tőle olyan messze. Nem a válságot tagadom, azt tagadom, hogy a válság miatt vagyunk ekkora szarban. Ku*vára nem mindegy, hogy egy egészséges ember kap influenzát, vagy egy 90 éves, súlyos tüdő és szívbeteg nénike...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 10:10:41

Azt hiszem rosszul mértem fel a blogodat, valamiért úgy gondoltam itt pártzászlótól függetlenül, átgondold, szemellenző nélküli párbeszéd folyik, tévedtem.

Egyre jobban bánom, hogy nem engedték ki a szocik a kezükből a hatalmat tavasszal, vagy még inkább tavaly év vége felé. Egy előrehozott választás talán lehetőséget adott volna egy szakértő fidesz kormánynak, hogy megmutassa, mit tudnak, mire képesek ha egy kupac szart kapnak örökségül.
jelen pillanatban nálam kiérdemelték a legpusztítóbb ellenzék címet, ezért várom a hozzáértésük, most kénytelenek lesznek megmutatni, legalábbis mutatni valamit.

számomra teljesen érthetetlen, hogy felnőtt emberek miért nem olvasnak. Az elmúlt években (is) független, vagy majdnem független gazdasági szakemberek elég komoly tanulmányokat, programokat, válságterveket írtak. Amióta válságról beszélünk (ami nálunk speciális, mert itt csak a jelenlegi kormány bűne, a világválság miért érintené a kárpát medence büszke népét) azóta ezek folyamatosan aktualizáltak, gyakorlatilag minden nagyító alatt zajlik. adottak a gazdasági mutatók, adottak a válság hatásai, adottak a kormány intézkedései, kérdezem hát, mi a kérdés?
az adócsökkentésen kívül semmit, de az égvilágon semmit nem hallottunk az ellenzéki programból. kérdezem sokadszor, miért hisznek az emberek, miért nem gondolkodnak?
ejh, ha mégegyszer ennyit élek is, akkor se érem meg, hogy rend lesz a fejekben.

elvtársazni, libajnaizni, ballibsi bérencezni bárki tud, felebarátaim :-/

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 10:12:19

@DeMarco: A szadesz mérhetetlen. És? mondott itt valaki mást?

Senki nem felejti el az elmúlt fél évet, csak épp nem mosom egybe a szakaszait. Ennyi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 10:16:31

@úriparaszt: "Azt hiszem rosszul mértem fel a blogodat, valamiért úgy gondoltam itt pártzászlótól függetlenül, átgondold, szemellenző nélküli párbeszéd folyik, tévedtem."

A szándékom ez volt, de a hozzászólókat nem áll módomban megválogatni :-) Pontosabban módomban állna, de a cenzúra nem az én kenyerem...

DeMarco 2009.09.25. 10:18:56

@Mt: Sztem meg az adócsökkentés lenne a helyes út. Alacsony adók, térítéses szolgáltatások. Sosem díjaztam, hogy hatalmas összegeket fizetek be adóként az államnak és az csak hullik a semmibe... Pontosabban a haverok zsebébe. Megszorításokkal képtelenség kezelni a helyzetet, ez világosan látszik most is. Ez csak újabb, meg újabb megszorításokhoz vezet. Adót kell csökkenteni ahhoz, hogy megélénküljön a gazdaság és legyen az embereknek pénzük vállalkozásokat indítani. Ha több pénz maradna az embereknél, az állam is jobban megfontolná, hogy milyen szolgáltatásokat tart fenn és a feleslegeseket kénytelen lenne megszüntetni. Jobban rá lenne kényszerítve a reformokra. Így semmi más nem történik, mint egyre több pénzt szivattyút el a dolgozó rétegektől egyre nagyobb nyomorba döntve a középréteget. Persze kétszer se mondom, hogy ez beleillik az imf terveibe... lesz 10 millió rabszolgája, nyakig adósságban...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 10:23:51

@DeMarco: Adót persze kell csökkenteni, amint lesz lehetőség lesz rá, de nem nyakló nélkül, lesz, ami lesz alapon, minden egyéb intézkedés nélkül. Tudod miért nem lehetetett eddig adót csökkenteni? Mert ahhoz az ingyenes szolgáltatásokat is csökkenteni, átszervezni, ésszerűsíteni kellett volna, de amikor ezzel próbálkoztak, akkor azon már felháborodtak az emberek.

Azon meg, hogy a mostani megszorításoknak nincs értelme, nem csak én vitatkozom, hanem a szakemberek is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 10:26:22

@Fedor: elmúlt fél évet=elmúlt hét évet

Elkúrtam. Nem kicsit, nagyon :-)

DeMarco 2009.09.25. 10:26:47

@Fedor: Na-na.. Ti sem vagytok pártzászlótól függetlenek. Csak épp a másik oldalon álltok. Nézőpont kérdése a szemellenző. De @úriparaszt: A népszabiban nem fogsz találni ellenvéleményt... Ma is ki lehet zárni a valóságot, mint régen. :)))

Mt 2009.09.25. 10:30:49

Igazatok van, szükség van adócsökkentésre. CSak egyesek úgy gondolják, hogy adócsökkentés, és itt a Kánaán. Jól írtátok, hogy meg kell szüntetni egy csomó állami kifizetést, de akkor meg az lesz a baj (lásd fizetős egészségügy, felsőoktatás, kihasználatlan Máv-vonalak bezárása).

Az adócsökkentés mellett a kiadásokat is le kell csökkenteni, de az már megszorítás, nemjó, stb...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 10:31:55

@DeMarco: ezt kifejthetnéd bővebben, mások megtették már, kiváncsi vagyok a te véleményedre.
nekem kicsit nehezen megy a jótékony hatás kiszámítása, igaz nem vagyok gazdasági szakember, próbálom józan paraszti ésszel összerakni.
tegyük fel jövő áprilistól, májustól olyan mértékben csökkennek az adók, hogy érdemileg is beszélhetünk csökkentéről.
é akkor mi lesz? júniustól minden munkaadó hirtelen bejelenti a feketén dolgozókat, hihetetlen mértékben megugrik az új állások száma? miért? ha nem volt 120E forintja egy munkaadónak (plusz egy munkarő felvételre),akkor hirtelen lesz 100E? sőt, nemis egyet vesz fel,hanem egyből többet? vagy? mitől lesz több a kevesebb?
tételezzük fel, úgy lesz 8úgy legyen). és addig? ha vacak 300ft-on népszavaztunk, akkor hogyan lesznek itt fizetős szolgáltatások?
miből fedezzük a kiesést?
megteszed,hogy elmagyarázod?

DeMarco 2009.09.25. 10:32:44

@Fedor: Az az igazság, hogy riogatni tudtok vele, de mi lenne ha kipróbálnánk? Vágjunk bele nyakló nélkül, miért ne? Államcsőd lesz? Már most is az van. Több lesz az államadósság? Már most is 80%. Ugyan mit veszíthetnénk egy próbával? A szlovákoknak is bejött, legalábbis rövidtávon. Kicsit elkapkodták az eurót, de ettől függetlenül megélénkült a gazdaságuk a válság ellenére.
Az nem reform, hogy először fizess paraszt azért, amiért egyébként is fizettél már egyszer, aztán ha jó leszel majd lesz adócsökkentés. De aztán mégsem lett volna. Jövő évben a 300 forint 500-ra nőtt volna, aztán 1000-re és így tovább... Nem 300 forintról szólt a történet, ez csak az első lépésük volt, belógatták, aztán szépen emelgették volna. Tudta ezt mindenki, volt rá példa nem is egy. Ráadásul az volt az első alkalom, hogy fletót el lehetett küldeni a pi*ba, meg is ragadták az alkalmat rá. Kár, hogy már akkor se értette meg...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 10:34:55

@DeMarco: sosem olvastam népszabadságot, illetve gyerekkoromban nagyapáméknél az volt felhasogatva a pottyantós wc-n, akkor viszont még nem érdekelt se a gazdaság se a politika, ráadásul kemény és csúszós volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 10:37:03

@DeMarco: "A szlovákoknak is bejött"

De a szlovákok se csak adót csökkentettek, ott az állami újraelosztás mértékét is drasztikusan csökkentették az adókkal együtt...

DeMarco 2009.09.25. 10:40:20

@úriparaszt: Nem vagyok gazdasági szakember, de azt még én is átlátom, hogy ha több pénz marad a zsebemben, akkor többet is fogok költeni. Veszek telket (ingatlan), nagyobb házat (építőipar), abba ablakot, ajtót, bútort, járólapot, csempét, stb. (iparosok), újabb autót (autóipar), a kertbe medencét, több kaját (kereskedelem). Kötök még életbiztosítást, nyugdíj-előtakarékossági számlát nagyobbat (bankok) és ha még mindig marad, akkor befektetem részvényekbe, vagy csinálok egy vállalkozást ahová ha sikeres előbb-utóbb felveszek embereket. (vállalkozás)
De ha elveszik tőlem, akkor ezt mindet nem fogom megtenni...

DeMarco 2009.09.25. 10:42:32

@úriparaszt: Csak példa volt a népszabi arra, hogy annak nincs sok értelme, ha homokba dugjuk a fejünket és csak azokat a hangokat halljuk meg, akik kizárólag velünk értenek egyet.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 10:44:47

@DeMarco: hmm, tudod ha a haldokló betegen egy forradalmian új gyógymódot próbál ki az orvos, anélkül, hogy elmondaná (vagy tisztában lenne) a lehetséges mellékhatásokkal, szövődményekkel, nos,akkor az orvos szemszögéből rizikómentes. ha a beteg meghal, romlik a statisztikája. ez a statisztika a halott oldaláról nézve 100% veszteség. csak ennyi a bajom.

másrészt. úgy vélem nem lenne nagy kérés, hogy szeretnék tisztában lenni egy hatalomra törő párt programjával. nem érzelmi oldalról megközelített, jól csengő igéretekkel, hanem programmal. akár éves szintre bontva, különös tekintettel az első két évre.
legyen olyan opció, hogy ha hazudott, félrevezetett,akkor az első vagy a második év végén elzavarhassam.
ha így nyer egy párt, nos, az legitim.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 10:49:33

@DeMarco: akkor segítek. nekem háromválallkozásom van. minden alkalmazott teljes munkabérre bejelentve, külsősök,alkalmi munkák számlára. nem tudok több embert felvenni, mert nem tudom növelni a piacomat. nem azért mert az embereknek nincs pénzük, hanem mert nem tudok fejleszteni. nem azért nemtudok fejleszteni, mert sok fizetek ki munkabérre, járulékra (nagyrészét a dolgozó béréből vonom), nem azért mert nem marad elég a dolgozó zsebében. azért,mert rengeteg céges adót fizetek. azt pedig valakinek fizetnie kell, hiszen abból (is) mennek a közös, ingyenes vagy támogatott juttatások.
én így látom.
két évtizedes tapasztalattal azt mondom, bizony először a fedezetet kell megteremteni, utána költeni. kölcsön, hitel nem játszik. ez bonyolult?

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 10:54:47

@DeMarco: ez eddig sem volt kérdés, mégis lassan 20 éve így működik. szerinted miért nem nyúlt hozzá egyetlen kormány sem?
szerinted miből élnek a pártok? adományból?

DeMarco 2009.09.25. 10:54:58

@úriparaszt: Persze, de miért ne lehetne a kettőt egyszerre csinálni? Párhuzamosan. Szerinted az működőképes, hogy feltornázzuk a bevételt, hogy aztán majd valamikor engedjünk belőle? Abból csak az lenne, hogy feltornázzák a bevételt, aztán úgy is maradna... Ezen buktak el fletóék is. Valamit valamiért.

DeMarco 2009.09.25. 10:58:01

@úriparaszt: Ha már szóba hoztad, akkor én csúnyán megvágnám a pártkasszákat is. Igen éljenek adományból, tagdíjbefizetésekből, esetleg kis állami támogatás mellett. De ez a bőséges keret erősen túlzás. És még ezt is dagasztják grippenekkel...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 11:02:55

@DeMarco: hát ezzel komolyan feldobtál :-D
mit vársz azoktól a politikusoktól,akik arram sem hajlandók, hogy a saját kiadásaikat számlával igazolják? hogy lesz ebből bármiféle jogszerű magatartás? :-)

Viktus 2009.09.25. 11:08:20

HÚ 2049: Új dátum az euró bevezetésére
A Veres-sejtéssel átdolgozott terv szerint öt éven belül eurónk lesz, de ehhez átmeneti megszorítások kellenek.

holnapiujsag.blog.hu/2009/09/25/2049_uj_celdatum_az_euro_bevezetesere

:D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 11:09:26

@DeMarco: Az átlátható pártfinanszírozás tényleg fontos lenne. Mindenki jól járna vele, kivéve a pártokat. Így talán nem véletlen, hogy nem lett belőle eddig semmi :-(

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 11:10:35

@DeMarco: "Nagyon helyesen. "

Fletó is megpróbálta, és népszavazás lett a vége...

DeMarco 2009.09.25. 11:12:10

@úriparaszt: Mi is szerettünk volna tisztán látni a maszop kormánynál, de csak hazugságokat kaptunk. És pont ennyire voltunk szkeptikusak, mint most te a fidesszel. Nem, talán mi jobban. Egy szavát se hittük el fletó bohócnak. Nem is tévedtünk... Ezért bár jogosnak érzem amit írtál, de azért falsnak találom az érvelést, mert olyat követeltek Viktoron, amit a maszopnál anno nem követeltetek...
Persze ettől még bedobhatnának egy programot, ahogy sztem be is fognak majd ha közelebb leszünk a választásokhoz, mert ezzel is megmutathatnák, hogy különbek a szociknál, de elég nehéz lenne pontos programmal előállni, mert egy dolog az államháztartás hiánya és a magas államadósság, de arról nem sok fogalmuk lehet, hogy vannak-e rejtett tartozások, az önkormányzatok mennyire vannak eladósodva, milyen rejtett vállalásokat tettünk az imf-nek, stb. Hiába ígérik meg, h fejlesztik a közlekedést, ha közben esetleg a 40 milliárdos elvonás után a következő körben még 100 milliárdot el kell majd vonni...
Mindennek ellenére egy közelebbi gazdasági programmal előjöhetnének, bár van néhány olyan ígéret már most is, amit bedobtak.

DeMarco 2009.09.25. 11:18:49

@Fedor: Jah. De a pártok vannak értünk és nem mi vagyunk értük... Ki kellene kényszeríteni, újra be kellene adni egy népszavazós kérdést, ami egyértelműbb...

DeMarco 2009.09.25. 11:19:27

@úriparaszt: Dettó. Nem szabad hagyni nekik.

DeMarco 2009.09.25. 11:22:03

@Fedor: Fletó nem próbálta meg. Csak további pénzbehajtást csinált. Vagy te emlékszel olyanra, hogy a 300 forintokért kaptunk volna valamit? Mert én nem. Jah de, mégis: Bezárták a kórházunkat ezzel egyidőben és receptkötelessé tették a fő gyógyszeremet. Ezeket bezzeg nem vonták vissza azóta sem...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 11:27:27

@DeMarco: nem a fideszen kérem számon, hanem bármelyik párton. úgy vélem ez fontos. minden választás zsákbamacska és kezdem szörnyen unni. ha sokan unják, akkor a szélsőség kerül előtérbe, ők fognak legtöbbet igérni.

más. szerinted mi akadályozza meg a fideszt, hogy felmérje milyen állapotban vannak a -többnyire fideszes- önkormányzatok? van bármilyen akadálya, azonkívül, hogy dolgozni is kell vele, no meg igazán nem érdekli őket?
szerinted mi az akadálya, hogy bármiről pontos képet kapjanak? ott vannak 7 éve a parlamantben, semmi hasznuk. a rájuk költött pénz ténylegesen és teljessen kidobott pénz.
nem érv, hogy nem árulják el a szocik. kérjenek számokat, adatokat, kalkuláljanak azzal! de hozzák nyilvánosságra, hogy a kapott számokkal mire mennek, mire alapozzák a programjukat. ha az alapadatok nem stimmelnek, akkor az aktuális kormány hazudott,akkor van alapja a vádaskodásnak.
a lózungnál nagyságrenddel jobb.

DeMarco 2009.09.25. 11:42:58

@úriparaszt: "ott vannak 7 éve a parlamantben, semmi hasznuk. a rájuk költött pénz ténylegesen és teljessen kidobott pénz."

Akkor remélem te is támogatod, hogy jövő évtől csak a fidesz üljön a parlamentben? :)) Kétharmadnál a többire költött pénz szintén teljesen felesleges és kidobott pénz. Ráadásul láttunk már fidesz kormány-szoci ellenzéket. Akkor is mindenre ment a "nem" gomb a szociktól, most se lesz másként...

Igen, valóban sok önkormányzat van a fidesz kezében és meg lennék lepve, ha nem lenne vmi táblázatuk a kezükben lévő önkormányzatok hiteleiről. De azért ne feledjük, hogy a legnagyobb Budapest és sok másik nagy például Miskolc, Székesfehérvár, Szeged nincs a kezükön és nem vagyok biztos benne, hogy tökéletesen belelátnak. Persze törekedni azért kell rá. Nyilván én is szívesebben látnék egy olyan pártot aki igazat mond és valós képet mutat a gazdaságról. És bár Fedor biztosan szelektív ilyen téren, de nekem még visszhangzik a fülemben: "Ugyan már elnök úr, ön hazudik. Ön nem mondd igazat. Szó sincs megszorításokról, nem vezetjük be a vizitdíjat, stb...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 12:04:09

@DeMarco: leírom mégegyszer, lassan, jól artikulálva :-)
Mi akadályozza, meg a kormányzásra készülő ellenzéket, hogy jól számonkérhető, egzakt állapotfelmérést kérjen a jelenlegi vezetéstől? Ha nem kapnak, vagy ha hibás (hazug) adatokat kapnak és amiatt rosszul számolnak, legyen. Az számonkérhető. A zászlólengetés, a kokárda, a magyar vagyok, az idegenszivűek vagytok és egyebek az pedig esetleg irodalmi alkotásban elviselhető, ott is csak módjával.
Miért kell magam, minden választás előtt serdülő gyereknek éreznem, akinek nemhogy az óvszer fontosságát, használatát sem magyarázzák el, hanem még azt is hiszik róla, hogy nem tudja miből lesz a gyerek? Arról nem is beszélek amikor azt hiszi egy párt vezetése, hogy az állampolgár az orrát sem tudja megtörölni nélküle.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 12:10:05

@DeMarco: visszatérve a parlamentre. jelenlegi körülmények közöt bebizonyosodott, hogy a magyar parlamentben nem kell ellenzék. teljesen felesleges. ha a fidesz viszi a többséget pláne a kétharmadot akkor teljesen feleslegesek az ellenzéki politikusok.
de akkor lásd be a fideszes honatyák 16 évig teljesen feleslegesen szívták a vérünket. semmit nem tettek, mindent felmarkoltak amit lehetett.
cserébe jól emlékszem, amikor a megyei közgyűlés elnöke képviselő is volt, dupla fizetés, dupla lakhatási támogatás, dupla költségtérítés (hivatali gépkocsi és sofőr mellett), így összességében a 1998-2002 között nettóban közelítette az egymilliót. tettek ennek érdekében bármit? ez pedig csak egy molekula a jéghegy csúcsából.
a memóriám nem csak 2002-ig nem felejt, picit jobb annál :|

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.25. 12:42:32

@DeMarco: "A népszabiban nem fogsz találni ellenvéleményt... "

Látom nem olvasod a Népszabót...

Pelso.. 2009.09.25. 15:40:04

@úriparaszt: Ne értékeld már annyira túl magad, bocs (serdülő gyermek). A polelit számára adószámok vagyunk mindnyájan, akik négyévente ikszelhetnek.

TP egy köpönyegforgató, okoskodó sima megélhetési.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 16:01:41

@Pelso..: nem értek veled egyet. ráadásul nem abból él, hogy beszél arról, amit orbán, és más megélhetési politikusok tesznek azért, hogy megéljenek.
érthető?

DeMarco 2009.09.25. 18:13:24

@úriparaszt: Nem kell őket sem bemutatni, kezdve az olajos belügyessel ugye, de azért mi jobban éltünk és nekem már az is elég lenne, ha megközelítenénk azt az állapotot.
Egyébként nem kell beismernem, beismerték ők maguk, be se jártak nem-et nyomkodni, mert tök felesleges volt. :)))))

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 18:32:21

@DeMarco: ha jól értem teljesen egyetértünk a nem dolgozó képviselők javadalmazásának megvonásában, és a maradék költségtérítésének szigorú elszámoltatásában.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.25. 18:33:02

ja, és a képviselő az legyen képviselő. semmi más ne lehessen mellette. egy segg, egy ló!

Avatar 2009.09.25. 22:17:16

@DeMarco: 2009.09.25. 10:18:56
Hejj, micsoda neoliberális elveket tetszett itt villantani!

DeMarco 2009.09.25. 10:50:26
Akkor most emelni kell, vagy csökkenteni?

DeMarco 2009.09.25. 10:32:44
"Az nem reform, hogy először fizess paraszt azért, amiért egyébként is fizettél már egyszer, aztán ha jó leszel majd lesz adócsökkentés."
Sajnos az ország egyelőre csak ott tart, hogy az államháztartási hiányt kell lefaragni. Mert a "paraszt" eddig hitelből vette igénybe a szolgáltatásokat, nem fizette még ki az árukat.
"te emlékszel olyanra, hogy a 300 forintokért kaptunk volna valamit?"
Lásd fenn. A 300 Ftokkal minimálisan hozzájárult volna ahhoz, hogy a TB kassza hiány kicsit kisebb legyen.

"vannak-e rejtett tartozások, az önkormányzatok mennyire vannak eladósodva"
Az önkormányzatok többnyire a fidesz kezében vannak, csak ismerik a helyzetüket. Egyébként el vannak adósodva azok is. Még a húdeprofi Kósa által vezetett Debrecen is nyakig ül az adósságokban. De biztos az is a szocik hibája.

DeMarco 2009.09.26. 10:40:17

@úriparaszt: Persze, ezekben teljesen egyetértünk. Vannak dolgok amik pártoktól/oldalaktól független dolgok. Ezek vonatkozzanak mindegyikre.

DeMarco 2009.09.26. 10:41:12

@Avatar: Tegnap este válaszoltam erre egy hosszabbat, de megette a blogmotor és fáradt voltam újra írni. Majd kicsit később válaszolok.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0