Ez van
2011. március 03. írta: Fedor

Ez van

Kedves borla kolléga Ön nyert! Öné a jövőbelátó díj, amelyet az alábbi kommentjével érdemelt ki:

Esélyed nem lenne, de be fog perelni a posta rágalmazásért.

Az előzményekről: pár hete félig viccből, félig komolyan feltettem a kérdést, hogy bepereljem-e a Magyar Postát, mert egyik plakátjuk erőteljes hasonlatosságot mutat a blogommal. Aztán hirtelen felindulásból írtam a Postának is, nem is annyira azért, mert bíztam a sikerben, inkább mert gondoltam egy poént megér, majd megírom a reakciót. Ha meg véletlenül beletenyereltem az igazságba, és ki akarnak fizetni, vagy be akarják fogni a számat mondjuk Strabag módra egy kis reklámszerződéssel, ám legyen :-)

Nos, a reakció megérkezett:

Nagyításért katt a képre

Elegánsan lépjünk át olyan apróságokon, hogy amíg én csupán azt írtam nekik, hogy több olyan bejegyzésem van, amelyet a statisztikák szerint több tízezren olvastak (ami igaz), ők ezt már úgy értelmezték, hogy az átlagos látogatottságom ennyi (ami sajnos nem igaz), így egy kicsit túlzásnak érzem a jó hírnév nagy nyilvánosság előtti megsértésének vádját (speciel az a poszt a blog átlagához képest kifejezetten alulteljesített). Ezennel kijelentem, hogy a plakátot korábban nem ismertem, nem tudtam, hogy ilyen régi, így tévedésből véltem úgy, hogy van esélye a Magyar Posta részéről a plagizálásnak.

Úgy kell nekem, minek mentem házhoz a pofonért.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr12704010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borla 2011.03.03. 13:36:20

Hogy én milyen k..va okos vagyok :)
Ehhoz képest viszont a gecis posztodban is jól leugattál, de ezek után biztos vagyok benne, hogy akkor is nekem volt igazam :)

A saját leveledet nem teszed közkinccsé?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.03. 13:40:06

Gondoltam rá, de végül is minek. A lényeg már az előző posztban benne van, ami az egésznek a kiindulási alapja.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.03. 13:41:11

Amúgy meg nem egyezik a definíciónk a leugatás kifejezésre...

borla 2011.03.03. 15:49:56

Bakker, visszamentem a belineklt posztra, és látom, hogy gonoszul eltorzítottad a szavaimat - bár meg kell hagyni, ügyesen csináltad: nem idéztél, hisz nincsenek idézőjelek.
De kikérem magamnak, sehol sem írtam le, hogy "Esélyed nem lenne, de be fog perelni a posta rágalmazásért."

Kérhetnék én is helyreigazítást
(ha-ha)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.03. 16:32:54

@borla: A betűtévesztésed kijavítására gondolsz? :-)

Egyébként keretbe az idézeteket szoktam rakni, azt hittem, hogy azért legalább ennyi csak leesett az elmúlt hónapok során, mióta idejársz :-)

DeMarco 2011.03.03. 19:42:28

@Fedor: Nincs ezzel semmi baj, egy próbát megért.

A Posta korrekten foglalkozott az üggyel, vette a fáradtságot és utánanézett a plakát eredetének, ami lévén 2006-os ügy, azért nem lehetett túl egyszerű.
Sőt, túlment ezen, idejött és megnézte az oldaladat, elolvasta amit írtál.
Még arra is volt energiájuk, hogy visszadobják a labdát.

Ezért köszönet illeti őket, ezt a példát követhetné minden állami / piaci cég.

Egyébként nekem egyre több pozitív tapasztalatom van hivatalok terén. Sajnos néha negatívok is, de a trend kezd elmozdulni az elfogadható felé.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.03.05. 18:29:46

@Fedor: Azt hiszem ezek után az utolsó mondatban felvetett ajánlattal (további kérdésed merülne fel...), nem fogsz élni :-D
(azt hiszem, ez egy win-win helyzet: növelted a posztjaidat/látogatottságodat - ide szokik a fél posta - s a postának is reklám végül is...)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.03.05. 23:30:49

Nos, azt beszélik, mindig az erősebb kutya (---), bár én ezzel nem értek egyet. Nem azt mondom, hogy drukkoltam neked, de valahogy úgy éreztem, igazad van.
A helyzet nagyon egyszerű. Adva van a Posta, mint állami szervezet, amelyik bárhol és bármikor képes hamisítani szerződéseket (ehhez aztán nem kell nagy ész)(nincs is sokuknak), így aztán nagy pofával írhatták neked a választ, hogy ők már 1956-ban tervezgették a plakátot (mert láttak léggömböt), aztán a hetvenes években valamelyik nagyvezér kisfia le is skiccelte a szóban forgó elképzelést (ezért Cuclista Elsőrajzoló Díjat vehetett át, amire egész életében büszke lehet), aztán 2006-ban végre jött egy ügynökség, amelyik számítógépes grafikát és lopásmentes ötleteket ígért - csak éppen nem jött össze nekik.

Tény, hogy a blogodnak egyedi, semmi máshoz nem hasonlítható logója van, amire büszke lehetsz, és az is tény, hogy ha nem te loptad (nem feltételezem - tudom), akkor annál az ügynökségnél az egyik f*szjancsi olvasgatta a blogodat és elrakta magának a képernyőfotót, hátha jól jön még később. Aztán megérkezett a munka a Postától, elkészítették, mindenki örülni kezdett - és leveled hatására a szerződést visszadátumozták.

Egyedül azt fogadom el, ha bemutatnak egy 2006-ban készült kisfilmet, amin egészen véletlenül felbukkan egy buszmegálló a nevezett plakáttal. Ennyi.

Toldaléknak szeretném azért ajánlani a lopásokkal foglalkozó cikkemet (nem pont ebbe a témakörbe vág, de érdekes):

agymosott.blog.hu/2011/02/14/bun_es_bunhodes_avagy

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.07. 03:06:27

Ez elég menő. Már majdnem olyan király, mint egy nmhh-s büntetés :)))
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0