Kár, hogy így alakult, de...
2014. január 10. írta: Fedor

Kár, hogy így alakult, de...

mesterhazy_bajnai_gyurcsany.jpgHazudnék, ha azt mondanám, hogy pontosan ezt vártam. A fenéket. Nem úgy képzeltem el a mostani választást 1-2 évvel ezelőtt, hogy az MSZP miniszterelnök-jelöltjére kell szavaznom, és egy olyan listára, amely akár Gyurcsányt is magába foglalhatja, ha meg akarom állítani Orbán ámokfutását. 

Hogy ki miatt alakult így, az elég összetett kérdés. Ha az új választási törvény nem kényszerítette volna az ellenzéket arra, hogy előre megeggyezen mindenben, ezt az egészet megspórolhattuk volna. Ha Schiffer doktriner konoksága nem akadályozta meg volna az LMP összefogását a népszerűsége csúcsán lévő Bajnaival, nem került volna helyzetbe az MSZP. Ha Mesterházy nem hatalmi taktikázásra használta volna fel a szövetségkeresést, nem húzodott volna el így ez a történet, és nem került volna helyzetbe a DK. Ha Bajnai nem csak hiteles technokrata és demokrata lett volna, hanem rámenősebb, markánsabb kampányarc, és nem tesze-tosza széplélek, ha Gyurcsány végre leszokott volna a rivaldafény-addikciójáról, és nem kavarna be állandóan a fideszesekhez hasonlóan fanatikus csapatával, szóval ha nem így alakul az elmúlt másfél év, akkor nem is lenne kérdés, hogy van-e esély legyőzni a FIDESZ-t egy ilyen négy év után. 

Mert ne felejtsük el, a fő cél ez. Nem önmagáért a hatalomért, mint ahogy sokan be szeretnék állítani, hanem azért, mert Orbán eltávolítása a miniszterelnöki székből szükséges előfeltétele minden más cél elérésének, hogy a demokráciát helyre lehessen állítani, és a foglyul ejtett államot ki lehessen szabadítani, hogy ne csak arról szóljon MINDEN törvény, hogy a fideszes érdekkör minél gazdagabb legyen akár a szabadságjogok megnyírbálása vagy mások megélhetésének elvétele árán is.

Közbevetőleg: Az megvolt, hogy Simicskának most már országos rádiója is van? Arról nem is beszélve, hogy van tippem arra is, ki állhat a HírTV2 felvásárlása mögött. Végül is futná rá a magyar költségvetési hiány felét! kitevő éves bevételből...

A Mesterházy által vezetett közös lista láttán sokan azt mondják, nem volt értelme az elmúlt évek útkeresésének, hisz újra újra együtt vannak, akik pár éve szétváltak, és újra ugyanott tartunk, mint 2010-ben, de ez több szempontból is nem igaz.

1. Ez az MSZP nem az az MSZP. Teljesen kicserélődött a vezetése, azok, akik már a rendszerváltás előtt is politizáltak, szinte teljesen eltűntek (még Szanyi is inkáb a brüsszelieket fogja boldogítani), és több jel mutat arra, hogy levonták a konzekvenciákat. Mesterházy nem a legideálisabb kormányfő-jelölt, de azért még az elfogadható kategóriában van, és ami a legfontosabb: Orbánnál csak jobb lehet.

2. Gyurcsány ugyan ott van (és ez nekem továbbra se tetszik, mert az ő személye szimbólum, egy hatalmas lecsapásra váró labda a FIDESZ számára), de mégis csak egy kicsiny párt vezetője, hangoskodva, de mégis kevés beleszólási lehetőséggel.

3. Bajnainak sajnos nem jött össze az, amit eredetileg tervezett ("Bajnai Gordon ahelyett, hogy a bizonytalanokat szólította volna meg, a megszólítottakat bizonytalanította el." - írta Uj Péter találóan), de a civilek és az ex-LMP-sek becsatornázásával mégis hozott új arcokat, akik kritikusak az előző, szoci kormányokkal is, és az MSZP megújulása mellett ők is garanciái lehetnek, hogy ne jöjjön vissza az előző kormányok idejéből az, ami rossz volt.

4. Ha megnézzük az alábbi grafikont, akkor látható, hogy 2010-hez képest bővült a tábor, hisz az MSZP önmagában is jobban áll egy kicsivel, de ha hozzávesszük az Együttet és a DK-t is (és most már, a közös lista okán ezt már bátran megtehetjük, ezt jelöli a magányos kék pont 2013 decemberénél), akkor láthatóan közel duplája a ballib oldal népszerűsége a három és fél évvel ezelőttinek.

Pártok átlagos népszerűsége
a teljes népesség körében
2010 május - 2013 december

Ez persze még mindig nem éri el a FIDESZ jelenlegi népszerűségét, de már nincs beérhetetlen távolságban, szóval nagyon sok múlik a hátralévő négy hónapon, és a a közös listára adott reakciókon. Visszajön -e az erő látszata, a remény, hogy legyőzhető Orbán? Több szavazatot hoz -e, mint amennyit Gyurcsány neve eltántorít?   Nem szabad megfeledkezni a még mindig rekordmennyiségű bizonytalanról, akik között a soha, semmilyen körülmények között nem szavazók mellett számtalan olyan ember is van, akit elborzaszt a mostani kormány ténykedése, de nem látott eddig reális alternatívát, vagy csalódottan nézte a ballib oldal eddig civakodását, tehát nem lehet azt mondani, hogy nincs honnan új szavazókat szerezni.

És ne feledjük azt sem, hogy Orbán jelenlegi tábora, bár jelen pillantban a másik félhez képest soknak tűnik, de abszolút értékben nagyjából akkora, mint 2002-ben volt, és kisebb, mint 2006-ban, márpedig azokban években ez kevés volt neki a nyeréshez. Persze nem lehet tudni, hogy mennyire lesz mozgosító erejű Fletó neve a Béke(menet)táborban. A fideszesek mindenesetre már előre dörzsölik a tenyerüket, de én emlékszem arra, hogy 2004-ben is azt mondták Gyurcsány miniszterelnökké választására, hogy lottóötös, aztán mi lett belőle két évvel később...

Nem lehetetlen hát a választási győzelem, felesleges lemondóan legyinteni, és előre eredményt hirdetni. 

A verseny még nyitott, de nem tisztességes: lassan naponta buknak ki olyan apróságok az új választási rendszerről, amelyek magukban hordozzák a csalás lehetőségét. A lábukkal egyszer már szavazók számára rendszerbe állított adminisztratív nehezetés (avagy más nézőpontból: a többnyire jobboldali érzelmű friss állampolgárok számára létrehozott adminisztratív könnyítés); a roma szavazatok bekényszerítése a fideszes képviselő Farkas Flórián mögé; az, hogy bárki könnyen megfosztható a szavazati jogától a tudta nélkül (különösen szép, ha mellévesszük, hogy a Kubatov lista ugye nyilvántartja a nem fideszes érzelműeket is), szóval számtalan jel utal arra, hogy a FIDESZ nem akarja a véletlenre bízni a dolgot. Nagyon oda kell hát figyelni.

Viszont paradox módon ez az egész egyfordulós, torz rendszer az, amely rákényszerítette a ballib oldalt, hogy egységes legyen, hogy közös listát indítson, és minden választókerületben egy jelölt mögé álljon be. Letisztult hát a kép, és ezzel az egész leegyszerűsödött egy népszavazásra: Akarod -e, hogy Orbán miniszterelnök maradjon maradjon, vagy sem? Akarod, hogy helyreálljon a demokrácia, vagy sem? Akarod, hogy helyreálljon az ország megtépázott tekintélye, hogy az aktuális magyar miniszterelnököt ne sorolhassák a diktátorok közé, vagy sem? Akarod, hogy véget érjen a népbutítás, vagy sem? 

Egy igazi, demokratikus választásnak persze nem így kéne kinéznie, de hát a játékszabályokat a FIDESZ hozta, ahhoz kell alkalmazkodni. A játékszabályok pedig arról szólnak, hogy a győztes mindent visz (mit visz: egyenesen letarol mindent). Hát fordítsuk ellenük!

Persze kellenek pozitív üzenetek is, konrétumok, hogy miben lenne más az új kormány, mint akár a mostani, akár a korábbi szoclib kormányok. Szerencsére vannak ilyenek, és talán most, hogy végetérni látszik ez a furcsa baloldali előválasztás, hangsúlyt is kapnak.

Szóval messze nem ez a forgatókönyv a legideálisabb az ország számára az én megítélésem szerint. De nem is a legrosszabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr985748396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.11. 19:31:11

@monddazigazatmar:

Klubrádióból tudhatnád. Fentebb azt írtad, hogy hallgatod. De a balos blogok -amiket olvasol, ahogy mondtad-(de még a jobbosok is!) írtak róla eleget.

monddazigazatmar 2014.01.11. 19:36:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ja, a 2011es hír. Vágom. Ez:
Figyelmeztetésben részesítette kedden az MTI Hírcentrum főszerkesztő-helyettesét Belénessy Csaba, az MTI Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a december elején sugárzott felvétel miatt, amelyben kitakarták Lomnici Zoltánt, a Legfelsőbb Bíróság egykori elnökét.

Te azt kéred rajtam számon, hogy nem tudom hogy ennek mi lett a következménye? Hmm. Amire emlékszem, hogy valami szerkesztő kiphotoshoppolta a lomnicit. Hogy miért, azt senki nem tudta. Összekeverte valami elitélttel? Nem emlékszem. Értelme nem sok volt. Lebaszták.
Mi van vele

genyamagyar 2014.01.11. 19:38:43

@monddazigazatmar: Na akkor sorold, hogy mit is hazudott a balos média?

genyamagyar 2014.01.11. 19:39:40

@monddazigazatmar: "5 sörénél többet ugysem tud meginni, és hazamegy, akkor anyusnak van esélye otthon kibugázni némi pénzt a farzsebéből"

Ha Ha Ha! :DDDDD

WhyCantITouchIt? 2014.01.11. 19:40:14

Jajj, istenem.
Annyira vicces, ahogyan néhányan túl komolyan veszik magukat és élet-halál harcot, esetleg apokalipszist vizionálnak egy valójában számára huszadrangú kérdésből.
Talán az Orbán rendszer a bejárati ajtón dörömböl, vagy olyan szintű egzisztenciális fenyegetést jelent a rendszer, hogy már egymást falják fel az emberek?
Hjaj, mindegy.
Remélem a következő cikk arról fog szólni, hogy a szerző méltatlankodik amiatt hogy Magyarországon vajon miért van a béka segge alatt a politikai kultúra - nem is értem...Vajon miért!!??
Igaz is, szavazzunk újra a vödörre, ha meg nem jön be, no nem baj, már megszoktuk.

Francois77 2014.01.11. 19:42:59

@J.László: kösz szépen, de azért ne túlozzunk. én csak azt írtam, amit gondolok, meg amit olvastam valahol, és igazolva láttam azt, hogy valós info. A szerző meg gondolom jól utána nézett mindennek. Például valószínűleg ő is olvasta, hogy MINDEN közvélemény-kutató szerint a bizonytalanok megoszlása nagyjából megegyezik azokkal, akik elmondják, kire szavaznának, úgyhogy itt nem nagyon van a balnak bővülési lehetősége. És valószínűleg ő is olvassa azokat a cikkeket, akár hvg-n akár máshol, akkor MSZP-s vezetők szivárogtatják ki, igaz név nélkül, hogy gáz van, mert akárhova mennek, az emberek nem érzik, hogy váltani kellene, és a kormányváltó hangulatot nehéz létrehozni, ha nincs rá igény.

monddazigazatmar 2014.01.11. 19:43:45

@genyamagyar: á, az soha semmit. Az orbán pálinkát árul, a fidesz betiltotta a szegfűt kelenföldön, 4 millió család meg éhezik. 40ezren vesztették el a megélhetésüket, mert nem árulhatnak dohányt

Hannibal ante portas 2014.01.11. 19:59:12

A blog így került föl/ki az Indexre: "Akarja, hogy Orbán maradjon?" Igen, akarom.

genyamagyar 2014.01.11. 20:12:43

@monddazigazatmar: Ezek nagyjából igazak is... a 4 millió család pedig biztosan nem hangzott el. Annyi nincs is. Ezt csak valami fidesz-troll találta ki. :)

monddazigazatmar 2014.01.11. 20:20:18

@genyamagyar: Igen. Igazak. Ülj vissza fiam, hülye vagy, az is maradsz.
Orbán árulja a pálinkáját. - Hát mi mást csinálna a miniszterelnök, ott van a spárban, vagy cba ban és páleszt árul.
fidesz betiltotta a szegfűt- jaja. hogyne.
4 millió család szerinted sincs? Akkor miért írták több helyen is?
40ezer ember MEGÉLHETÉSE függött a dohánytól. Na persze. Attól mert a kisboltban árult cigit, és abból eladott egy héten 500 darabot, ami forgalomban igaz, hogy 400ezer forint, de nyereségben max. 20 ezer volt. Ez nem megélhetés.

Amúgy a sok éhező jól bírja, afrikában azért meg is halnak az éhezők, itt nálunk köszönik jól vannak, csak mindig éheznek az indexblogokban.

monddazigazatmar 2014.01.11. 20:23:40

@genyamagyar: ja, a békemenetben, fideszgyűlésen, 2006ban, tévészékháznál mindig csak fizetett emberek voltak.
Igaz ez, mint a bajai videó :D

monddazigazatmar 2014.01.11. 20:25:13

@genyamagyar: ja, szakértő a klubrádióban: az hogy alacsony az infláció, az azért van, mert nincs vásárló, ezért a kereskedő nem tud emelni árakat, ezért nem emel, tehát rossz, hogy alacsony az infláció.
Majdnem belementem az árokba amikor azt így lenyilatkozta

fizetekmegegysort 2014.01.11. 20:27:55

@monddazigazatmar: édeskincsem! Az alkesz nagypám nem nyerőgépezett, mer nem vót az átkosba. Aztán mégis el tudta kúrni a teljes fizuját: sörre, borra, haverok megvendégelésére, taxira, kurvára... Meséljek még? Fogalmad nincs az alkeszekről! A szenvedélybeteg az élményt hajtja. A szenvedélybeteg attól még az marad, hogy elviszik a játékgépet. Pl pénzben fog kártyázni, lovizik, kaparós sorsjegy és még ki tudja mi mindenre szórja el a lóvét, de elszórja. A Te Drága Viktorod ezt is csak azért szüntette meg, hogy most újraossza a piacot a haverok között. Írta a balos médija eleget, nem olvastad?!

kvadrillio 2014.01.11. 20:39:26

Cinema City felvásárolta a Palace Cinemas-t
Index - 2011.01.20. 15:53 24 |

A Cinema City felvásárolta a kelet-európai Palace Cinemas céget, ezzel a Cinema City Európa 3. legnagyobb moziüzemeltetője lett.
Címkék
cinema city, mozi, palace cinemas

A Cinema City (CCI) International, a Közép- és Kelet-Európa és Izrael legnagyobb moziüzemeltetője felvásárolta a Palace Cinemas
hálózatát, ami 15 multiplex moziban 141 teremmel rendelkezik Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Az ügylet vételára 28 millió euró volt. A felvásárlás jelentősen erősíti a CCI pozícióját a magyar és cseh piacokon, illetve Szlovákia is bekerül a CCI működésével lefedett országok közé.

A CCI megszerezte Palace Cinemas 4 társaságának 100 százalékos tulajdonjogát. Ez a négy egység nyolc multiplex mozit üzemeltet 65 teremmel Csehországban, négy mozit 47 teremmel Magyarországon és három mozit 29 teremmel Szlovákiában. A magyar mozik konkrétan: a MOM, a Mamut 1-2, a Westend és a Campona. A vételár a megszerzett társaságok 2010-es normalizált eredmény mutatójának a hatszorosa.

A CCI a Palace Cinemas alábbi leányvállalatait szerezte meg: Palace Cinemas Czech s.r.o., Palace Cinemas Magyarország Kft, Palace Cinemas Slovak Republic s.r.o. és Palace Multikino s.r.o. A felvásárlás nem vonatkozik a magyarországi Palace Mozi Kft-re, ami öt multiplex mozit üzemeltet Budapesten és három további multiplexet vidéken.

“A felvásárlás eredményeként termeink száma 866-ra, míg az általunk üzemeltetett multiplex mozik száma 90-re nő” – mondta Moshe Greidinger, a CCI, Kelet-Európa és Izrael legnagyobb moziüzemeltetőjének vezérigazgatója. A cég aktívan tevékenykedik a mozikkal kapcsolatos reklámozás és a filmforgalmazás területén is.

2010-ben a CCI 30,5 millió jegyet értékesített hat országban, ami 11,1 százalékos növekedés 2009-hez képest. A CCI csoport több mint 4 000 alkalmazottat foglalkoztat 7 országban.

....beszarááááás !!! EZEK A ZSIDÓK FELVÁSÁROLJÁK AZ EGÉSZ VILÁGOT !!! :o)))))))

monddazigazatmar 2014.01.11. 20:45:26

@fizetekmegegysort:
"Pl pénzben fog kártyázni, lovizik, kaparós sorsjegy és még ki tudja mi mindenre szórja el a lóvét, de elszórja. A Te Drága Viktorod ezt is csak azért szüntette meg, hogy most újraossza a piacot a haverok között. Írta a balos médija eleget, nem olvastad?"
Hát, még nem nagyon osztotta újra ugye? Az, hogy nyitnak 3 kaszinót nem oszt, nem szoroz egy szabolcsi vagy zalai zsákfalu lakóinak.
Ja, ha kártyázik, akkor ott marad valamelyik helybelinél a pénz. A lovit meg ne is hozd fel, semmi köze a játékgépekhez. Mindenki úgy volt, hogy kocsma, iszik, aztán beledobál. Most már nem tud beledobálni.
Hidd el, hogy van fogalmam az alkeszekről, meg nyerőgépfüggőkről. 6 millám bánja, hogy egy üzlettárs titokban beleszeretett a gépekbe.

monddazigazatmar 2014.01.11. 21:38:35

@kvadrillio: miért? a palace cinema valami árja fehér cucc volt?

dr. mesterséges színezék 2014.01.11. 21:46:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A csepegtetett információk ismeretében igazmondó kartács jusztisjobboldali. Az olyan, hogy a jobboldali médiát kerüli, a balból meg igyekszik meg nem érteni semmit, nehogy valamilyen megismert körülmény kibillentse a jobboldalizmus kegyelmi állapotából.

igazigaigaz 2014.01.11. 22:12:51

itt azon megy a vita, hogy két szar közül melyikbe lépjek?:-)

monddazigazatmar 2014.01.11. 23:44:55

@dr. mesterseges szinezek: Jaj, te nyomorult, utoljára megpróbállak megvilágosítani.
Van a kormánynak sok döntése. Van ami szerintem jó, van ami nem. Ennek a kormánynak volt jó sok szar döntése, ami nem tetszik, nem értek egyet.
A jobbos propagandát nem hallgatom, mert minek? Megcsinálnak valamit, aztán magyarázzák. Általában meg szoktam érteni dolgokat különösebb magyarázat nélkül. Azt hallgatom meg, hogy a másik oldal mit gondol róla. Csak az a kurva nagy gáz, hogy a baloldal túloz, hazudik és csúsztat. Erre pedig nem válasz az, hogy a jobbos média is, mert azzal nem vagyok meggyőzve, hogy ti jobbak, okosabbak, szebbek lennétek.
Mert a balos médiának nem elég, ha azt írja, hogy 3 millióan a létminimum alatt élnek ( ami 95ezer forint/fő/család) és azt jelenti, hogy ennyiből lehet viszonylag nyugodtan lenni, hónapról hónapra, neki azt kell írnia, hogy 4 millió család éhezik. Ami képtelenség. Nem kell ehhez jobbos ujságot olvasni, ez hülyeség. Még az a 3 millió ember sem éhezik. Sőt, személy szerint én azt sem hiszem el, hogy bárki is éhezne Magyarországon.
Szóval, ha ez kamu, meg a másik, meg a harmadik, akkor miért is higgyem el a negyediket, meg ötödiket?
Úgyhogy, olvasva a ballib blogokat csak arról tudnak meggyőzni, hogy
1. hülyék, mert nem tudnak semmi új programot
2. jó nagyokat hazudoznak.
Volt 8 évük, elbaszták. Nem tudsz mondani egy programot amit végigvittek volna. A fidesz meg megcsinál dolgokat. Lehet, hogy jó, lehet hogy nem jó, de legalább csinál valamit.

monddazigazatmar 2014.01.11. 23:46:35

@dr. mesterseges szinezek:
Ja még egy gondolat.
"igyekszik meg nem érteni semmit,"
Sajnos értem a baloldali médiát, és tényleg hányok tőle

Tallono 2014.01.11. 23:55:19

@Fedor: Oh bocs, elfelejtem néha, hogy te gyűlölöd Magyarországot, nem akarsz a magyaroknak semmi jót, és csak a saját ballib rémálmodat akarod rászabadítani az országra, én kérek elnézést...

csak egy néző 2014.01.12. 00:07:03

@monddazigazatmar:
"Mivel nem nézem a jobbos médiát, fogalmam sincs hogy mit csinálnak. De tényleg nem érzed gáznak, hogy ha írok valamit, arra az a válasz, hogy bezzeg a másik?"
Kiskancsó, egyszerű vagy, mint egy faék. Magadat cáfolod, nem nézel jobbos médiát, csak baloldalit, de tuti vagy benne, hogy a balos hazudik, Bravó öcsém, ez aztán a tájékozottság. De lehet, hogy simán mazochista (önkínzQsban kéjelgő) vagy és imádsz hányni. Javaslom a protkós szoríts össze közben, mert akkor a sűrüje bentmarad.Tudod öcsém te vagy az élő példa Ranschburg Jenő (talán hallottál már róla) gondolatára.
""-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak, kizárólag az érzelmeik vezetik őket. Közülük kerülnek ki mindazok, akik piedesztálra emelnek politikusokat és hódolnak nekik".

monddazigazatmar 2014.01.12. 00:18:45

@csak egy néző:
"csak baloldalit, de tuti vagy benne, hogy a balos hazudik, Bravó öcsém, ez aztán a tájékozottság."
Ha azt mondom, hogy tegnap felugrottam a holdra meg vissza, akkor neked ehhez be kell telefonálni a székházba eligazításért, vagy magadtól is sejted, hogy hülyeség? 4 millió család van szerinted itthon összesen? Ehhez csak egy kis ész kell nem másik oldali média...
A mazochizmus valós probléma, mentségemre legyen, hogy bolgárúr hangja jobb vérnyomásserkentő mint a redbull. Mindig felébreszt.
Ja, nem vagyok az öcséd. És nem emelek senkit sehova. Ha pedig valaki agykéreg nélkül van, az inkább balos lehet, aki világvégét vízionál, meg diktatúrát, meg éhező milliókat.

csak egy néző 2014.01.12. 00:50:41

@monddazigazatmar:
Téged sem az eszedért tartott meg anyád.
Egysejtű fidióta komám. Látszik, hogy a leírt szöveget sem tudod értelmezni, te kis Bolgár Gyuri fan. Hol is írtam en 4 millió családról? Apropó. Mennyi lóvet utaltál át a Magyar Csapat támogatására, remélem, már bele léptél. Tartogasd még a tehetséged egy kicsit. Nem soká indul az ujságotok. Oda aztán írkálhatsz dicsőítő, seggnyaló firkálmányokat a "Mai seggnyalóink" rovatba, még kapsz majd ajándékot Kerény elvtárstól diszcsomagban egy kis kóstolót nemzetvezetőd reggeli produktumából. Jó étvágyat hozzá kiskancsó.

monddazigazatmar 2014.01.12. 01:37:56

@csak egy néző: Látod mennyire primitív vagy. Válaszolni nem tudsz, érvelni sem, na ilyenkor jön a fikázás, meg személyeskedés. Mondtam valahol hogy te írtál ilyet? Nem. Balos média. Olvastam. Marhaság. Nem kell ahhoz jobbost olvasnom, sőt semmit, hogy tudjam, hogy magyaroszágon nincs 4 millió család.
De továbbra is mondjad csak amit akarsz, meg írkálj. Aki nem azt fújja ami te, az hülye. Éljen a liberalizmus. Majd ott fogtok huppogni a 10%-kal, és lesz ujabb 4 évetek, hogy megmagyarázzátok, hogy milyen szar minden. szerencsétlen

DeMarco 2014.01.12. 07:31:09

@Tallono: Minek húzod fel magad? Inkább azt magyarázd meg, h a jobbik miért ül a fűben és hallgat, mint a csuka? Fel kellene ébredni és kampányolni, mert kissé elfásultak a bársonyszékekben...

Végigolvastam közel 400 kommentet és világosan látszik, h a ballibák is teljesen össze vannak zavarodva és utálják amit művelnek az elvbarátaik.

Akkor mit várnak egy jobboldalitól? Süt a nyugalom jobbról és süt a kétségbeesés balról. Pedig ez csak blog, ahol túlsúlyban vannak a ballibák. A valóságban ennél sokkal rosszabbul állnak.

Egy választáshoz szavazók is kellenek, nem csak like-ok. Azok nélkül nem fog menni. De ahhoz meg program kell, üzenet, mondanivaló, karakter, hitelesség. Ezeknek mind híján vannak balról... Ami meg van, az csak még inkább elriasztja az embereket.

2llkedő 2014.01.12. 07:39:53

@monddazigazatmar: "Sajnos értem a baloldali médiát, és tényleg hányok tőle"

Zavarnak a tények?

eßemfaßom meg áll 2014.01.12. 10:10:12

@félázsiai 2llkedő: "Azok az alagutak meg a völgyhidak is olcsóbbak voltak, mint a párin épülő M4-es autópálya."
A Jereváni rádió híreit hallhatták.

A hír igaz, csak nem olcsóbbak hanem drágábbak az alagutak meg a völgyhidak és nem a prérin épül hanem árterületen + 2folyón + védett területen épül az M4-es autópálya.

dr. mesterséges színezék 2014.01.12. 10:59:54

@monddazigazatmar: "Tudod, hogy mi a játékszenvedély?"

Tudom. És te tudod, hogy játékgépek előtt is voltak gépfüggők? Ugyanazt a célt szolgálja a snóbli, az ulti, a fájer, de a kaparós sorsjegy és a lottó is. És azt tudod a Szerencsejáték Zrt-nek ki (mi) a tulajdonosa?
Vigyázz, ne ballib médiában nézz utána! De jaj, jobboldaliban meg nem szoktál. Ez patt.

Az öt sör után hazatérő alkoholistának ideája ékes bizonyítéka annak, hogy milyen bátran nyilatkozól arról, amiről fogalmad sincs... vagy van, de bevállalós vagy, mint Selmeczi Gabi.

2llkedő 2014.01.12. 11:30:17

@eßemfaßom meg áll: Valamivel alá is tudod támasztani a hazugságaidat? Mondjuk számokkal.

eßemfaßom meg áll 2014.01.12. 12:06:36

@félázsiai 2llkedő: Mondanám, hogy felesleges mert a hitet ugyse lehet tényekkel megdönteni, de azért hívjuk segítségül a matematikát:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kőröshegyi_völgyhíd

2007-es!!!! áron 14,2 kilométer völgyhidas autópálya 76 milliárd forint, ez 2007-es!!!! áron 5,3milliárd/km (ha össze akarod hasonlitani az m4-el, bártan szorozd fel 6 év inflációjával)

hvg.hu/itthon/20140103_Az_EgyuttPM_bepanaszolta_a_38_milliardkm

M4 Tiszán-Zagyván-ártéren-Natura2000 területen, köolaj és földgáz valamint villamoshálózat kiváltással együtt 3,8milliárd/km 2013-as árfolyamon

a matematika jelenlegi állása szerint 3,8<(5,3xinfláció)

2llkedő 2014.01.12. 12:21:04

@eßemfaßom meg áll: Öcsisajt!
A Kőröshegyi völgyhidat számold nyugodtan Piktorodhoz, mivel a nyomvonalat ők határozták meg.

Azon a szakaszon pedig nem épült alagút.

Lehet úgy is számolni, hogy maga a Kőröshegyi völgyhíd mennyibe került, azt elosztani az 1,7 km-rel. Akkor még elriasztóbb számot tudsz kihozni.

eßemfaßom meg áll 2014.01.12. 12:36:45

@félázsiai 2llkedő: elnézést, hogy azokkal az adatokkal számolok amikre hivatkozva drágállják az m4 szakaszt.

2llkedő 2014.01.12. 12:52:07

@eßemfaßom meg áll: Ha hitelesebb akarnál lenni, akkor az M6-ossal hasonlítgatnád, mivel egy Tisza híd nem drágább, mint az M6-os völgyhídjai, mivel nagyjából azonos a hosszuk.

Az pedig, hogy még miket aggatsz rá az M4-esre, senkit nem érdekel. Az inflációt se számolta a fidesz korábban, amikor ekézni kellett az ellenséget.

És ismétlem, Piktorod jelölte ki a Kőröshegyi nyomvonalat, rajta kérd számon, hogy miért nem egy olcsóbb nyomvonalat jelölt ki.

2llkedő 2014.01.12. 13:14:54

@eßemfaßom meg áll:
hvg.hu/gazdasag/20131127_Uj_csucs_38_milliardba_kerul_egy_kilomete

"""A második, a Tisza-hidat is magában foglaló 2,3 kilométeres szakaszt nettó 32,59 milliárdért vállalták (nyertese az Acél-Híd Konzorcium – vagyis a Közgép Zrt. és az A-Híd Építő Zrt. kombója),"""

Ez 14,17 Mrd/km árat jelent.

5,7<14,17

2llkedő 2014.01.12. 13:17:10

@eßemfaßom meg áll: Ja? És azt még nem kérdeztem meg, hogy ez az ár hogyan is viszonyul a horvát autópályához képest, ami ugye hegyen-völgyön keresztül vezet.

eßemfaßom meg áll 2014.01.12. 13:18:05

@félázsiai 2llkedő: Figyu kislány, te jöttél a "drágábbavölgyhidnálmegalagutnális" bullshittel amit a szimpla tények cáfolnak

az m6 alagutas része 8km 50milliárd Ft.

2llkedő 2014.01.12. 13:48:21

@eßemfaßom meg áll: Öcsisajt!

"az m6 alagutas része 8km 50milliárd Ft."

Ez a szakasz völgyhíd-alagút-völgyhíd-alagút-völgyhíd....

Azaz gyakorlatilag végig műtárgy.

50/8=6,25 << 14,17

eßemfaßom meg áll 2014.01.12. 14:06:43

@félázsiai 2llkedő: ezzel szemben az a pár km-es szakasz amin megy a rinya, szintén végig műtárgy csak nem szilárd földre építve hanem árterületre meg folyók fölé

eßemfaßom meg áll 2014.01.12. 14:08:24

@eßemfaßom meg áll: és hogy magamat ismételjem:

"@félázsiai 2llkedő: Mondanám, hogy felesleges mert a hitet ugyse lehet tényekkel megdönteni"

szóval itt én meguntam a lóval sakkozást.

2llkedő 2014.01.12. 15:26:49

@eßemfaßom meg áll:Öcsisajt!

"""A második, a Tisza-hidat is magában foglaló 2,3 kilométeres szakaszt nettó 32,59 milliárdért vállalták (nyertese az Acél-Híd Konzorcium – vagyis a Közgép Zrt. és az A-Híd Építő Zrt. kombója),"""

Ez 14,17 Mrd/km árat jelent.

2llkedő 2014.01.12. 15:28:02

@eßemfaßom meg áll:
"ugyse lehet tényekkel megdönteni""

Már csak az a kérdés, mik a tények?

2llkedő 2014.01.12. 17:38:37

@eßemfaßom meg áll: Mi van Öcsisajt? Kifogott rajtad a matek?

De ha gondolod, szakmailag is (hídépítés, útépítés) vitázhatunk.

eßemfaßom meg áll 2014.01.13. 10:15:57

@félázsiai 2llkedő:

"szóval itt én meguntam a lóval sakkozást."

Kandeláber 2014.01.13. 10:37:10

Nem kell itt szabadkozni.
Ezek vagytok, ez borítékolható volt.
A megújult baloldal.
Gratula.

2llkedő 2014.01.13. 11:57:57

@eßemfaßom meg áll: Szar ügy, ha nem vagy képes vitatkozni. Szállj le a lóról, oszt próbálkozz meg gyalogosan.

A tények tudod makacs dolgok. Tanulj meg számolni!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.13. 13:17:00

@Fedor: "de egyrészt az MSZP vezetése azóta teljesen kicserélődött"

:-DDDDD oké, értem én a viccet! :-DDDD

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.13. 13:18:10

@a 17 éves Parker Schnabel: "Te külföldön élsz, ugye ?"

amennyiben Angyalföld vagy éppen Óbuda annak számít, igen, miért?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.13. 13:22:35

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: "Másrészt meg folyton a mentelmi joga mögé bujt az a féreg!"

www.origo.hu/itthon/20110912-felfuggesztette-a-parlament-gyurcsany-ferenc-mentelmi-jogat.html

"MINDEN BIZONYÍTÉKOKAT ELREJTETTEK, ELSUMÁKOLTAK!!"

tehát akkor a fideszes ügyészség, meg bíróság balfasz. értem.

"A jelen Korménynál viszont NINCSENEK ügyek"

jól van, jól van, mondom, hogy értem a tréfát! :-DDDDD

DeMarco 2014.01.13. 15:00:06

@Fedor:"de egyrészt az MSZP vezetése azóta teljesen kicserélődött"

Muhaha :DDDDDD

Humor herold... a többi csacskaságot már nem is érdemes idézni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.13. 16:11:01

@idelle: @DeMarco: Hasonlítsátok össze az elnökségeket, és nézzétek meg, hogy hányan indulnak a régiek közül a mostani választásokon. Számottevő a különbség. Ma az MSZP elnökségének alacsonyabb az átlagéletkora, mint a FIDESZ elnökségnek, és kevesebb volt MSZMP tag van benne, mint a FIDESZ kormányban.

Egyéb kérdés?

2llkedő 2014.01.14. 06:44:38

@Fedor: Tudod az úgy van, hogy mindenki annyi éves, amennyinek érzi magát. No most a fideszesek 18 évesnek érzik magukat, tehát ők fiatalabbak, mint a maszoposok.

JewRivers 2014.01.14. 12:06:20

@Fedor: "Hányszormondjamnemleszgázármelés" Ildikó egyedül lerontja az átlagéletkort
Meg a nőcsábász "orbánviktorozó" brüsszelbe menekült na ők, neked semmik?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.14. 14:10:39

@Fedor: "Egyéb kérdés?"

talán csak annyi, hogy az életkor milyen hatással van a minőségre. és a politikai felfogásra. és a tervezett programokra - tenném hozzá, ha az MSZP esetében beszélhetnénk ilyenről.

nézd, az MSZP lepődött meg legjobban, hogy a Fidesz felrúgta a korábban örök(ös)nek hitt váltórablógazdálkodást. és bár a Fidesz fölényének csökkenésével ebben nyilvánvalóan lesznek változások, az alapelv marad: a hatalom a pénz miatt kell, a pénz pedig a hatalom miatt.
ez persze nem meglepő, nem úgy, mint az, ahogy te a fiatalítástól minőségi javulást is vársz. csak szólok: hiába.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.14. 16:29:23

@idelle: "talán csak annyi, hogy az életkor milyen hatással van a minőségre. és a politikai felfogásra."

Önmagában persze nem érték, csak jelzi, hogy - szemen a fidesszel - az mszpnél volt változás a párt élné, nem pont ugyanazk jönnek vissza.

@JewRivers: ""Hányszormondjamnemleszgázármelés" Ildikó egyedül lerontja az átlagéletkort"

Csak hogy ő se nem párt döntéshozó, se nem képviselőjelölt. Nyugdíjas, akitől max. néha tanácsot kérnek, aztán vagy megfogadják, vagy nem.

Tallono 2014.01.14. 21:23:14

@Fedor: Az egy helyes, ésszerű döntés, szerencsére túlemelkedett az atlanticionista önmagán, és jár Putyinhoz rapportra... Viszont milyen "új" baloldal Fodorral, Kunczével, Gyurcsánnyal, Mesterházyval és Bajnaival? Haha... Szabó Tímea elvei ugye? Érdekes nőszemély... Gyereke van Hunyadi Gábortól, aki a Jobbik jogsegélyének vezetője volt, most Magyar Hajnalos. Kitalálta, hogy libsi és Gyurcsány-ellenes, most pedig mögötte van a közös listán... De megszokhattuk, hogy a balliberálisoknál nincsenek elvek, csak kurvák, akik eladnák az anyjukat is a bársonyszékért... Persze a Fidesz se jobb semmivel, de csak röhej hogy valaki még ebben a két színű szarmocsárban fetreng, mint te például... Hülye elvtelen, aljas nácik! Pfhejjj!

DeMarco 2014.01.15. 01:04:19

@Fedor: "Önmagában persze nem érték, csak jelzi, hogy - szemen a fidesszel - az mszpnél volt változás a párt élné, nem pont ugyanazk jönnek vissza."

Muhahaha... :DDDDDDDDDDD

Komolyan egyre szórakoztatóbb vagy...

Közben átköltöztél Kamcsatkára? Szétröhögöm a fejem... és ezt még le is írod...

DeMarco 2014.01.15. 01:17:45

@Fedor: Mi bajod Pakssal?

Atomra szükségünk van. Ahhoz meg atomerőműre. A régi blokkoknak lejárt a szavatossága. Szükség van újakra. Azt meg meg kell építeni és ki kell fizetni. Egyikre sem vagyunk képesek önerőből.
Pénzt kitől? Imf? Egy fenét, az öngyilkosság lenne. Eu? Dettó. Ruszkik? Háát... Nincs igazából jó megoldás. Nem szeretnék függőséget az oroszoktól, de az imf-től sem...

Tehát maradnak a feltételek. A kisebbik rossz. Bár nem könnyű eldönteni, de jelenleg sztem a kisebbik rossz az oroszokat jelenti, minden fenntartásom ellenére. Marad a függőségünk, csak néhány évben villanyban fizetünk, gáz helyett. Amennyivel csökken az egyik, úgy nő a másik.

Mindamellett továbbra is elvárnám, h csökkenteni igyekezzenek a függőséget menet közben is az alternatív energiaforrások támogatásával. Ha csak kicsit erősebb lenne a támogatás, mire paks2 felépül, talán nem is lenne szükség a gázra.

Tallono 2014.01.15. 01:34:03

@Fedor:

Scheiring Gábor most vajon hogy néz a szülei szemébe?

"Az édesanyám a rendszerváltás környékén az Aluker nevezetű alumíniumipari trösztnél dolgozott, ott volt számviteli előadó – nem egy magas beosztású alkalmazott – egészen a 90-es évek első néhány évéig, amikor is az Alukert gyakorlatilag átszervezték, felszámolták, és az én édesanyám utcára került, hasonlóan az édesapámhoz, aki az Egyesült Villamos Gépgyárban volt villamosmérnök. Akkor azt az embert, aki az Aluker felszámolását és reorganizálását végezte, úgy hívták, hogy Gyurcsány Ferenc (Szórványos taps a Jobbik soraiban.), aki számos hasonló eljárásban az állami vagyon reorganizálásával szerzett vagyonra építve építette fel a saját politikai várát. "

(Scheiring Gábor,2011. június 21, Országgyűlés)

"A Párbeszéd Magyarországért elégedett a MSZP és az Együtt-PM között szerdán köttetett választási megállapodással – közölte Scheiring Gábor az atv.hu-val. A PM-es képviselő szerint a Gyurcsány Ferenc vezette DK-val is szorosabb együttműködésre van szükség."

(2014. január 9. ATV)

Na, ezek a liberálisok! Szó szerint az anyjukat is eladják pénzért, hatalomért! Ezzel újfent igazolást nyert, hogy az évek alatt végig nekem volt igazam veletek kapcsolatban!

Se isten, se haza, se család!

Csak deviancia, homoszexualitás, pedofília, multikulti, gyilkolás anarchia. Elcseszett bábok vagytok, és a legrosszabb, hogy ezt tudjátok, és élvezitek...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.15. 01:54:03

Nem leszünk gyarmat!

Vessünk véget az orosz függőségnek!

2llkedő 2014.01.15. 09:25:45

@Fedor: NEM LESZÜNK GYARMAT!
RUSZKIK HAZA!

DeMarco 2014.01.15. 10:13:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @félázsiai 2llkedő: @Fedor:

Valamit benéztetek... A ballibák tapsikolnak az orosz függőségnek...

Csak mi fanyalgunk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.15. 14:29:17

@Tallono: Most komolyan: TE NÁCIZOL LE ENGEM?!!!

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Arra nem is gondolsz, hogy pont akkor lett volna mindenki elvtelen, ha nem teszi félre a személyes ellenérzéseit, annsak érdekében, hogy legen esély a demokrácia helyterállítására? Oké, neked ez nem cél, de attól még...

"Gyereke van Hunyadi Gábortól, aki a Jobbik jogsegélyének vezetője volt, most Magyar Hajnalos"

És ez mennyiben számít? Nekem is van jobbikos barátom, és?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.15. 14:49:16

@DeMarco: azt a gumigerncű mindenedet! A ruszkik a kisebbik rossz? Amikor Gyurcsányt ennek a tizedéért már lehazaárulóztátok?

Amúgy meg ismersz, alapvetően nem vagyok atomellenes, de ez egy olyan fajsúlyú kérdés, amelyet egyszerűen nem lehet titokban, minden előzetes itthoni egyeztetés, páyázatás, minden nélkül beleugrani három hónappal egy választás előtt. Orbánék ezügyben (is) akkora a seggszájat csináltak maguknak, hogy alig fér el Ausztria és Románia között.

"A régi blokkoknak lejárt a szavatossága. Szükség van újakra."

De nem most, hanem majd csak 2030-ban! Bőven ráért volna évek múlva szeződést kötni, és addig tájékozódni, netalán más cégektől is ajánlatot, nem csak oroszoktól, hogy ne függjünk tőlek még jobban, ha nem muszáj, lehetett, sőt kellett volna akár népszavazást tartani, mint ahogy a FIDESZ is szorgalmazta, amikor még ellenzékben volt, és nem a saját zsebére ment a játék, stb. Ráadásul közben fejlődik a technika is, jövőre adják át Franciaországban az első fúziós reaktort, annak a tapasztalatait és érdemes lett volna megvárni, de nem.

"Pénzt kitől? Imf? Egy fenét, az öngyilkosság lenne. Eu? Dettó. Ruszkik? Háát... "

Tehát még mindig az a fantazmagóriád, hogy a demokratikus szövetségesink, akikkel partneri a viszonyunk, rosszabbak, mint a diktatórikus Oroszország, amely csicskáztat. Hát, te tudod...

"A ballibák tapsikolnak az orosz függőségnek...

Csak mi fanyalgunk."

Na ezzel aztán tényleg bearanyoztad a napom :-)

Csak két példa a fanyalgásra:

Lázár János gyenesen élvezi:

"A magyar – orosz kapcsolatokat egy egyre jobban működő érdekházassághoz hasonlította, „amit mind a két érdekelt egyre jobban élvez”

444.hu/2014/01/14/orosz-penzbol-magyar-atom-sugarzo-a-hangulatom/

A Magyar Nemzet publicistája szerint pedig "a legnagyobb jóindulattal is obskurus körülmények között megköttetett, Magyarországnak több évtizedes adósságszolgálatot jelentő magyar-orosz megállapodás nem lehet rossz, sőt.

Azért írom, hogy nem lehet rossz, mert Stier Gábor sem vet be ennél több érvet. Egyszer belenézett Putyin szemébe, és ennyi elég volt neki."

444.hu/2014/01/15/belenezem-putyin-szemebe-es-latam-hogy-ez-jo-mno-14116/

Az már csak hab a tortán, hogy Lázár - szokás szerint - hazudott arról, hogy Brüsszel jóváhagyta -e a dolgot...

444.hu/2014/01/15/a-paksi-bovites-megsem-kapta-meg-brusszel-jovahagyasat/

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.15. 14:58:14

@DeMarco: KisThürmer írásával beszállt a "fanyalgásba" a Magyar Hírlap is :-)

"Novo Ogarjevóban most tisztességes és jó megállapodás született. Ami használ mindkét félnek. Kivételesen hangsúlyozottan: nekünk, magyaroknak is!"

www.magyarhirlap.hu/putyin-es-paks

Mondjuk ő már korábban is Putyin-imádatban élt:

fedor.blog.hu/2011/09/28/pax_orban

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.15. 15:13:19

@DeMarco: A ballib oldal meg így "tapsikol":

„Bár manapság nem egyenlőbbek vannak az egyenlők között, mint a szocializmus idején, hanem magyarabbak a magyarok között, de érdemi különbség nincs a két jelenség között, mert mindkettő alapja az élcsapat-mentalitás. Így hát újra van állami (állampárti) kaszt, amely a jogállami intézmények díszletté züllesztése, a demokratikus ellenőrzési mechanizmus kiiktatása miatt jószerivel mindent megengedhet magának, a legbárgyúbb fantazmagóriáit is megpróbálhatja megvalósítani mindannyiunk kontójára.

Negyedszázaddal a rendszerváltás után ezek vannak nekünk. Igazából már csak egyetlen dolog hiányzott ahhoz, hogy tényleg úgy érezhessük magunkat, mint a komcsiban: az oroszok, pontosabban a tőlük való függés. Orbán Viktor 2014. január 14-ével ezt is megadta nekünk.”

magyarnarancs.hu/narancsblog/partallam-allamositas-oroszok-ismeros-88278

DeMarco 2014.01.15. 17:00:44

@Fedor: Nincs időm, ezért röviden.

-Fletót a MOL pakett átjátszásáért tartottuk hazaárulónak és tartjuk ma is annak ezért.

-Nem láttam, h alternatívát mutattál volna. Mármint valósat. Azzal meg elő se gyere, hogy te is velük kötnél szerződést, csak nem most, hanem három hónap múlva, amikor már a ballibák csinálják ugyanezt, hiszen te azt hiszed, h nyernek, miközben nyilván nem, ezért nincs is jelentősége az időnek...
Vagyis annyiban nyilván van, h jövőre jár le a gázszerződésünk és csomagban tárgyalni kicsit kedvezőbb feltételeket jelenthet a dolog, mintha utána csinálnák. Pláne, mivel rezsicsökkentő harc megy, vagy mi...

-A fúziós reaktor még csak papíron létezik.

-Nem látom, h sietnél bemutatni, h honnan kellene pénzt felhajtani.

-Ami meg a kedves demokratikus szövetségeseinket illeti, lám, te magad vágod be, h Brüsszel belekontárkodik és nem akarja jóváhagyni a bővítést. Naná, hiszen nem tőlük kértünk hitelt, beleszólást, és nem az uniós cégekkel csináltatjuk meg... Sztem elég ciki, h kedvezőbb feltételekre számíthatunk az oroszoktól, mint a "szövetségeseinktől".
De persze te ezt nem érzed kínosnak, sőt...

-Milyen kormány kezdett egyezkedni Paks bővítéséről az oroszokkal?
-Melyik pártok nem akartak parlamenti vitanapot tartani?
-Melyik pártok támogatják Paks bővítését?

Vigyázz, hová rugdosol, mert csúnyán visszaüt ez rád is! Semmivel sem vagytok jobbak e téren, mondhatni ugyanazt akarja most mindenki és kb. egyformán húzza mindenki a száját...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.15. 17:26:29

@DeMarco: "Fletót a MOL pakett átjátszásáért tartottuk hazaárulónak és tartjuk ma is annak ezért."

1. A MOL részvényeket nem a kormány adta el az oroszoknak, bármennyire isigyekszed ezt így beállítani, ráadásul nem okozott semmi kárt az országnak.
2. Orbán igenis hazaárulózott a paksi bővítés terve miatt.

"Nem láttam, h alternatívát mutattál volna."

Én egy szóval se írtam, hogy nem kell Paksot bővíteni. Se azt, hogy kizárt, hogy az oroszokkal. Nem csak, az ellenzéki pártok sem az LMP kivételével. De azt igen, hogy ez az elintézési mód elfogadhatatlan, ráadásul időszerűtlen, és hogy egyre több jel mutat arra, hogy rohadtul rosszul járunk ezzel a szerződéssel:

nol.hu/gazdasag/csunyan_rafazhatunk_a_paksi_bovitesre

"A fúziós reaktor még csak papíron létezik."

Mondom, hogy már épül az első Franciaországban, és hamarosan átadják:

sg.hu/cikkek/43973/indul-a-fuzios-eromu-epitese-franciaorszagban

Ez persze még csak kisérleti, nem fog termelni, de az sincs már messze. Ilyen töb évtizedes elköteleződéseknél figyelmebe kéne venni ezt is.

De mindegy, olyat még nem tudott tenni Orbán, amit te ne támágatnál teles mellszéleséggel, akkár sajtá magad szembeköpése árán is.

Tallono 2014.01.15. 18:05:36

@Fedor: Az iróniát az i betűnél kell keresni a szótárban...

Arra nem is gondolsz, hogy pont akkor lett volna mindenki elvtelen, ha nem teszi félre a személyes ellenérzéseit, annsak érdekében, hogy legen esély a demokrácia helyterállítására? Oké, neked ez nem cél, de attól még...

Most ezeket, te tényleg elhiszed? Komolyan... Kurvára egyértelmű, hogy azon megy a játszma, hogy a főkolomposok kapjanak bársonyszékeket, és lopják a magyarok pénzét még 4 évig... Tökéletesen tisztában vannak vele, hogy nem képesek választást nyerni, mert az embernek elegük van a komcsikból... Leosztották a területi helyeket a csicskáik között, és ennyi, történet vége! Ne vicceljünk már...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.15. 19:11:18

@DeMarco:

Közszemlére teszek egy inget, te meg egyből magadra veszed?

:)

DeMarco 2014.01.16. 07:40:49

@Fedor: Téged nem hívogatnak röhögve, h a walking dead team újra együtt hörög?

Mert engem napjában többször is megtalálnak ezzel.

Mindig jókat nevetünk. :DD

Bár tudom, te másik országban élsz...álomországban (rémálomországban).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.16. 11:48:38

@Tallono: "Kurvára egyértelmű, hogy azon megy a játszma, hogy a főkolomposok kapjanak bársonyszékeket, és lopják a magyarok pénzét még 4 évig... Tökéletesen tisztában vannak vele, hogy nem képesek választást nyerni"

Most mit kezdjek veled, amikor még te se tudod, hogy mit akarsz a mocskolódáson kívül, és képes vagy két, egymást követő mondaton belül ellentmondásba kerülni önmagadal?

Tallono 2014.01.16. 14:33:08

@Fedor: A bársonyszék nem csak a miniszteri székeket takarja, hanem a képviselői székeket is... De ebből látszik, hogy semmi ellenérved nincsen... :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.16. 15:06:14

@Tallono: A bársonyszéket soha nem használják képviselői székre, csak a miniszterire, max. az olyan fogalmatalnok keverik, mint te.

Hülyeségek ellen meg nagyon nem lehet érvelni.

DeMarco 2014.01.16. 16:08:24

@Fedor: Miért ágálsz a nyilvánvaló beismerése ellen? Pontosan tudod, h Tallononek igaza van.

Csak fáj beismerni...

De sebaj, rajtad kívül mindenki tudja ezt.

Tallono 2014.01.16. 19:05:27

@Fedor: Na puff, feltételeztem, hogy a közbeszédben használatos képviselői bársonyszék fogalmát érteni fogod, elnézést, hogy én járok emberek közé, és azt használom amit ők... Ha miniszteri posztot akarok mondani, azt mondom, de rendben ezentúl különbséget teszek, elnézést... Szófordulatokon tudsz rugózni, a tartalmon nem, ennyi...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.16. 19:25:19

@Tallono: Miért, mit gondolsz, én talán el vagyok zárva az emberektől? Több közöm van az átlagemberekhez, mint neked, aki a Jobbik frakciónak dolgozik, és mindenféle pártfunkciókat viselt...

Amúgy a "képviselői bársonyszék" kifejezésre 72 találat a van a Guglin. A miniszterire ezerszer annyi. Talán ennyit arról, hogy melyik használják... Na mindegy.

A tartalommal meg mit kezdjek? Fröcsögsz a gyűlölettől, erre most mit reagáljak? Te meg vagy győződve arról, hogy ha a baloldal győz, akkor itt a gyehenna, ami minimum nevetséges az elmúlt négy év után, és te, pont te nácizol le engem, pont engem, ha nem értek egyet veled, hát lehet veled vitatkozni? Minek? Idegesítse magát az, akinek hat anyja van, majd ha normális érveket hozol, akkor lehet szó vitáról, de addig nem süllyedek le a te szintedre.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.22. 15:46:53

@Fedor: sokáig azt gondoltam, hogy ennyire nem lehet töketlen az ellenzék.

aztán rájöttem, hogy nem töketlenek, egyszerűen azt várják, hogy kicsit korrigálódjanak az erőviszonyok, és 4-8 év alatt térjenek vissza ahhoz a közös rablógazdálkodáshoz, amit 2010 előtt folytattak.

sőt mi több: most már látják az új módszereket, és hogy még több koncon lehet osztozni.

meg még talán annyit - bár tudom, kegyetlen vagyok -, hogy nem a gólya hozza, és nincs Mikulás/Jézuska.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.23. 12:57:55

@idelle: Elég rosszindulatúan állsz hozzá, mintha nem az ellenzék legerősebb pártja nem esett volna át egy nagymérvű megújuláson, mintha az Együtt-tel nem kerültek volna be a csapatba új, és hiteles arcok, hangok, és mintha tényleg igaz volna, amit a FIDESZ kampány akar elhitetni, hogy Gyurcsány a vezetője volna ennek az egésznek, és nem csak egy egy hangoskodó, de azért elé kicsi résztvevő, és mintha az elmúlt négy év után nem lenne jobb választás szinte bárki a szélsőségeseken kívül a FIDESZ-nél.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.23. 17:09:15

@Fedor: "Elég rosszindulatúan állsz hozzá..."

realistán. nem hiszek a mesékben, viszont axiómaként kezelem, hogy a foglalkozások közül a politikusiban működik leginkább a kontraszelekció.

Magyarország sok tekintetben nincs könnyű helyzetben, számtalan égető kérdés van, amire az emberek értelmes válaszokat várnának. még akkor is, ha az átlagpolgárnak fontosabb, hogy mikor kúrnak az izéműsorban (a nevét sem vagyok hajlandó leírni), tehát az emberek szellemi szintje és érdeklődése ellenére is.

e helyett mit kaptunk a megújult balizétől? annyit bírtak monda, hogy "rezsicsökkentésebb". meg alapjövedelem. meg Orbántakarodj.

megújulás, aha, persze. nézzük meg a lista első négy helyét. megvan? köszönöm, értem a vicceskedésedet a megújulásról.
melyik nem vett részt a 4-es metró, a kőröshegyi völgyhíd, a Margithíd felújítása, stb. körüli mutyikban? jaa, hogy mindegyik ott volt a közelben? akkor miről beszélünk?

"és mintha az elmúlt négy év után nem lenne jobb választás szinte bárki a szélsőségeseken kívül a FIDESZ-nél."

nézd, én utálom a finomfőzeléket, de ha mondjuk rohadt éhes lennék, és a konyhán a finomfőzelék mellett csak ilyen-olyan alapanyagok lennének, meg egy szakácsnak látszó egyén, akiről tudom, hogy nem tud főzni, azért nem mondanék olyat, hogy bármi más jobb lenne, mint a finomfőzelék.

és még egyszer: ha nem adunk időt, hogy a Fidesz belebukjon az elmebeteg intézkedéseibe, akkor még évtizedekig azt fogjuk hallgatni, hogy ronwerber rárontott a magyar nemzetre.

erre persze Te azt fogod mondani, hogy nincs időnk. de, van időnk. ezeregyszáz éve ugyanez megy, miért ne engedhetnénk még 20-30 évig. a remény mindig megvan, hogy majd jön egy gárda, aki mondjuk egy fokozattal tisztességesebb "ezek"-nél és ért is valamicskét bizonyos, nevezzük úgy: szakpolitikai témákhoz.

addig is: nyitva a határ, bárki érvényesülhet. ha meg valaki mazochista, és itthon akar (mint pl. én), az magára vessen...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.24. 09:59:54

@idelle: "realistán. nem hiszek a mesékben, viszont axiómaként kezelem, hogy a foglalkozások közül a politikusiban működik leginkább a kontraszelekció."

Én akkor se tudom a tetteik alapján egy sziten kezelni őket Orbánnal. Nagyságrendsi különbésgek vannak köztük minden tekintetben. Nem a legjobb, ha a kisebbik rosszat lehet csak választani, mint ahogy írtam is, én se így képzeltem anno, de ez van. Ha nem rájuk szavazol, Orbánra szavazol, ezt tedd a mérlegre.

"annyit bírtak monda, hogy "rezsicsökkentésebb". meg alapjövedelem. meg Orbántakarodj."

Nem ígértek reziscsökkentést. Nem ígértek alapjövedelmet (közeli civilek felvetetteték az ötletet, de egy párt se állt be mögé). Az orbántakardoj meg előfeltétele minden másnak.

" ezeregyszáz éve ugyanez megy, miért ne engedhetnénk még 20-30 évig."

Negyven éves vagyok. Harminc év múlva talán már nem is élek, és én nem akarom olyan, vagy rosszabb szarságban tölteni a hátralévő életem, mint ami a szüleimnek meg a nagyszüleimnek jutott, és nem akarom a gyerekeimet se egy ilyen agyrémben felnevelni, és nem tartom opciónak azt, hogy mások hülyesége miatt nekem kelljen hazát váltanom, ha normálisan akarok élni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.24. 19:42:02

@Fedor: hadd legyek egy kicsit az ördög ügyvédje.

"Én akkor se tudom a tetteik alapján egy szinten kezelni őket Orbánnal."

nem is nagyon lehet, lévén hogy a balf*szok loptak, lopogattak, néha odadobtak egy kis koncot a népnek, aztán mindig az lett a vége, hogy nekünk köllött kifizetni a cechet.
Orbán legalább a lóvé egy részét lekarmolja a nagy cégektől. igaz ugyan, hogy ő is szarra költi, de nem feltétlenül rossz ez az irány.

a másik: ha normális állásod van, azért a 16%-os szjá-nak csak örülsz, nem? a rezsicsökkentés azért csak jelent valamit a családi kasszának, nem? hát persze, ez utóbbi egy részét is a költségvetés fizeti, de majd azt is megfinanszírozzák a multik.

nézd, egy dolgot nem lehet eltagadni: a szoclib mindig a cégeket simogatta, és a népen szorított. hát az csodálatos volt, emlékezhetünk mindnyájan.

"Ha nem rájuk szavazol, Orbánra szavazol, ezt tedd a mérlegre."

és akkor mi történik? Orbán jön, és az első éjszaka jogával élve megerőszakolja a nemlétező lányomat?
tényleg nem értem, neked, meg a többi jajveszékelőnek miért olyan szörnyű ez a rendszer?
ebben az országban ezeregyszáz éve tort ül a szervilizmus, a tehetségtelenség, a seggnyalás - most talán egy kicsit jobban csúcsra van járatva, de semmi több.

"Nem ígértek reziscsökkentést."

ja, csak makogtak, hogy hát ez a gazdagoknak jó, meg majd ők igazságosabban fogják csinálni.
de egyikük sem mondta azt, hogy a legvégén "ha az emberek helyett a költségvetés fizeti meg, akkor az emberek fizetik meg."

"Nem ígértek alapjövedelmet (közeli civilek felvetetteték az ötletet, de egy párt se állt be mögé)."

akkor végül is nem ígértek semmit. tehát azt sem mondták a választóknak, hogy fakereszt. stimmt.

"Az orbántakarodj meg előfeltétele minden másnak."

milyen minden másnak, mikor az imént veséztük ki, hogy nincs semmi, csak a "nekünkistrafikot/termőföldet/bármit"!?

"Harminc év múlva talán már nem is élek, és én nem akarom olyan, vagy rosszabb szarságban tölteni a hátralévő életem, mint ami a szüleimnek meg a nagyszüleimnek jutott"

a seggünket a földhöz verhetjük, amilyen életünk van! nincs háború, aki akar, tud dolgozni, tele vannak a boltok, szabadon pofázhat bárki, senkit nem csuknak le a véleménye miatt. kirúgni meg GyurcsányBajnai is kirúgta a másikak embereit.

nézd egyetlen esetben tudom elfogadni, hogy nem igaz, hogy nekünk ez jutott, és még ez is jobb, mint amit az őseink kaptak. mégpedig akkor, ha te, meg én, meg még egy-két ember feláldozza a hátralévő életét a normális civil tevékenységre és kommunikációra (nevezzük politizálásnak). tudván, hogy abban az országban, ahol a következő lázadás és zendülés akkor lesz, ha megszüntetik az RTL Klubot és nem lesz Barátok közt, semmi eredménnyel sem fog járni.

én sokat gondolkodom mostanában, hogy lehet, hogy azt kellene csinálni, végül is már lefelé menő íven vagyok (42 leszek), és minden megvan, amire ember csak vágyhat (trolloknak: van mit ennem-innom, van hol laknom és van kihez szólnom).

de őszinte leszek: minden nappal egyre jobban elmegy tőle a kedvem, mert rájövök, hogy a kommunikáció szellemi színvonalát tekintve Orbánéknak van igazuk...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.25. 14:08:36

@idelle: Hát elég érdekes az emlékezeted...

"ha normális állásod van, azért a 16%-os szjá-nak csak örülsz, nem? a rezsicsökkentés azért csak jelent valamit a családi kasszának, nem?"

Nem. a rezsicsökkentésen nyert évi háromezer Ft nem oszt nem szoroz, pláne mivel csak a banki költségeim ennek a többszörösére nőttek, ráadásul én továbblátok a zsebemnél, és látom, hogy ez hosszútávon milyen káros. Lehet támogatni a rászorultak rezsijét (anno Gyurcsányék meg is tették, emlékezz csak vissza), de ez így, ebben a formában igazságtalan, és fenntarthatatlan és káros. És ugyanez igaz a a 16%-os adóra is. Én vállalkozó vagyok, ezért nem érint, de a feleségem alkalmazott, és ő most nyert rajta havi 6000 Ft-ot. Csodálatos. A törlesztőrészletem meg ennek tízszeresével nőtt havonta a politikájuk miatt. És lehet, hogy nem érint, de attól még igazségtalannak tatom, hogy a nettó minimálbér csökkent, a millió környékén keresők fizetése meg egy átlagbérnyivel lett több havonta.

"a szoclib mindig a cégeket simogatta, és a népen szorított."

Ez így hazugság. 50%-os béremelés? ÁFA-csökkentés? Rezsitámogatás? Soroljam még? Nagyon rövid az emlékezeted. Ráadásul a cégek támogatása se öncélú: Ha cégeknek jó, mindenkinek jó, hisz nő a gazdaság. Látjuk az eredményét, milyen az, ha a kormány cégellenes. Kösz, de ebből nem kérek.

"akkor végül is nem ígértek semmit. tehát azt sem mondták a választóknak, hogy fakereszt. "

Arról én nem tehetek, hogy tájékozatlan vagy, mert vannak ígéretek. De nem is az anyagiakon van a hangsúly.

"tényleg nem értem, neked, meg a többi jajveszékelőnek miért olyan szörnyű ez a rendszer? (...) a seggünket a földhöz verhetjük, amilyen életünk van! nincs háború, aki akar, tud dolgozni, tele vannak a boltok, szabadon pofázhat bárki, senkit nem csuknak le a véleménye miatt. kirúgni meg GyurcsányBajnai is kirúgta a másikak embereit."

Hát bocs, de ebből a mentalitásból én nem kérek. Nekem nem felel meg ez a féldiktatúra, az agymosásra és elbutításra átállított oktatási rendszerrel, és egy olyan törvényhozással, amelyet nem köt semmi, és egyetlen célja az ÖSSZES törvénynek az, hogy Simicska és rajta keresztül Orbán gazdagodjon. pláne mivel jutott 20 év demokrácia is, ami minden hibájával együtt is jobb volt ennél. Nekem nem felel meg a posvány, és csak sajnálni tudlak, ha neked igen, pláne mivel ezek szerint alig van köztünk korkülönbség, mégis, úgy gondolkodsz, mint egy nyugdíjas.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.27. 10:53:21

@idelle: Végezetül ennyit arról, hogy mi mindenben "nem szorította a népet" Orbán (nem én szedtem össze, úgy találtam):

"A Fidesz által bevezetett megszorítások és sarcok:

– adójóváírás megszüntetése
– béren kívüli juttatás drasztikus csökkentése (az adható 18.000 Ft-ról 11.250, ill. 5000 Ft-ra)
– cafeteria megadóztatása
– munkavállalói járulékok emelése
– 32 ezer fő elbocsátása a közszférából

– a foglalkoztatottak számának növelése utáni adókedvezmények megszüntetése
– reprezentációs és üzleti ajándékok utáni adókötelezettség
– cégautóadó emelése
– egyszerűsített vállalkozói adó 30%-ról 37%-ra emelése
– kötelező kamarai tagság (regisztráció fedőnévvel) 5000 Ft éves tagdíjjal

– ÁFA-emelés 25%-ról 27%-ra
– illetékemelések
– a termőföldből átminősített ingatlanok értékesítéséből származó 20% feletti többlet 48%-kal adózik
– az ingatlanadó de facto bevezetése (kommunális adó)
– az ebek és lovak kötelező chipezése

– a „chipsadó” bevezetése
– a „chipsadó” emelése, majd kiterjesztése (pl. a gyümölcsízekre 500 Ft/kg)
– szeszes ital jövedékiadó-emelése
– dohányáruk jövedékiadó-emelése
– környezetvédelmi termékdíj bevezetése, majd emelése

– üzemanyagok jövedéki adójának emelése („ha kormányra kerülünk, csökkenteni fogjuk az üzemanyagok jövedéki adóját”)
– bioetanol jövedéki adójának 75%-os emelése
– autógáz jövedéki adójának 100%-os emelése
– az autópálya-használat minimumának négy napról tíz napra történő emelése – áremeléssel
– baleseti adó bevezetése (természetesen ez az állami autókra nem vonatkozik!)

– a táppénz lecsökkentése (kórház 60-ról 50%, táppénz 70-ről 60%)
– 30 napi táppénz után időarányos szabadság csökkentése
– a rokkantak ellátásának csökkentése, ill. megvonása
– szociális hozzájárulási adó bevezetése

– elektronikus útdíj bevezetése (sok fuvarozó számára az eddig fizetett útdíj a többszörösére
emelkedett)
– közművezeték-adó
– a magánszemélyek kommunális adója adótárgyanként 12.000 Ft-ról 17.000 Ft-ra emelhető
– kaszinóbezárás, majd újranyitás bennfentes feltételekkel
– bírósági eljárásokkal kapcsolatos illetékek drasztikus emelése

– banki tranzakciós díj emelése, „csekkadó” – tranzakciós adó megduplázása 3 ezrelékről 6 ezrelékre
– betéti kamatok után 6%-os „egészségügyi” hozzájárulás bevezetése
– telekommunikációs adó
– „cégadatok kötelező frissítése”-adó. Cégenként 20–50 ezer forint között + ált. forg. adó
– pénztárgépek cseréje 100+150.000 Ft/pénztárgép, plusz havi 2-3 ezer Ft NAV-val való állandó kapcsolat

– nyugdíjaskedvezmény részleges megvonása a távolsági buszokon és gyorsvonatokon
– közmunkások nettó 61.000 forintos fizetésének 49.000-re csökkentése
– munkanélküli-segély időtartamának 270-ről 90 napra csökkentése, szociális segély összegének 28.000-ről 22.000-re csökkentése
– egyetemi és főiskolai támogatások drasztikus csökkentése
– a Munka Törvénykönyvének átírása a munkavállalók számára hátrányos feltételekkel

– pedagógusok munkaidejének de facto meghosszabbítása
– tandíj de facto bevezetése
– asztmás gyerekek emelt összegű családi pótlékának megvonása
– mozgássérültek közlekedési támogatásának visszavágása
– egészségügyi járulék emelése"

Hát ezt választod, ha nem Orbán távozására szavazol. Ha ez, és pláne a paksi ügy nem győz meg arról, hogy ez így nem mehet tovább, akkor nem tudok mit tenni érted.

velemenyvezer.444.hu/2014/01/27/paks-mi-a-bajunk-oroszorszaggal/

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.28. 09:56:24

@Fedor: akartam írni egy hosszabb választ, de aztán elolvastam ezt: 444.hu/2014/01/28/miert-all-nyeresre-a-fidesz/

nincs mit hozzátenni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.28. 14:17:38

@idelle: Elolvastam. És szerinted ez most érv amelett, hogy nem érdemes Orbánék leváltására szavazni? Mert szerintem pont az ellenkezője...

Inkább neked javaslok olvasnivalót, mert az alábbi cikk mintha neked készült volna válaszul. Tudod, amikor olyanokat írtál, hogy "Orbán legalább a lóvé egy részét lekarmolja a nagy cégektől. (...) a szoclib mindig a cégeket simogatta, és a népen szorított. hát az csodálatos volt, emlékezhetünk mindnyájan."

Ezzel szemben a valóság:

"A kormányváltás óta a költségvetés nominális bevétele messze az infláció felett, 31,8 százalékkal emelkedtek. A cégek adóterhelése érdemben nem nőtt, a lakosság viszont érezhetően többet fizet az államnak mint négy évvel ezelőtt."

www.napi.hu/ado/adoemeles_magyarorszagon_igy_fizet_tobbet_a_lakossag.574545.html

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.28. 15:39:17

@Fedor: "És szerinted ez most érv amellett, hogy nem érdemes Orbánék leváltására szavazni?"

részben, de nem ez a lényeg. inkább azt mutatja, hogy miért nem lehet (egyelőre) Orbánékat leváltani.

másrészt mindig érdemes elgondolni, hogy egy dolognak milyen következményei vannak. A cikk arra is rámutat, hogy nincs olyan ok, ami a magyar társadalmat abba az irányba húzná, hogy visszaszavazza a hatalomba az egyszer már lejáratódott, teszetosza (más változatban: teszefosza v. böszme :-) arcokat.

nézd, én végül is csak annyit mondok, hogy, hogy ezek ott a balfasz összefogdosásban semmivel nem vinnék előbbre az ügyeket, és hogy nekem nem elég annyi, hogy ne Orbánék legyenek.

a másik: természetesen nem vagyok elmebeteg, tisztában vagyok azzal, hogy a sarcok nagy részét a végfogyasztó, a lakosság fizeti meg, még akkor is, ha sokszoros áttételen keresztül.
ugyanakkor a szoclibnek nem nagyon jutott eszébe, talán csak a végük felé, amikor nagy lett a baj, hogy szorítsanak a multicégeken.
ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy más-más kormányoknak mások a preferenciái, tehát nem tartom ördögtől valónak, ha Orbánék a (felső-)középosztályt akarják erősíteni.

jóval nagyobb baj, hogy arra a kérdésre, hogy miből lesz gazdasági növekedés, illetve hogy miből fogjuk fenntartani hosszú távon legalább a jelenlegi közszolgáltatási színvonalat, egyik politikai alakulatnak sincs érdemi válasza.

ennek persze oka az is, hogy mindegyik brancs elsődleges célja a saját burzsoázia megteremtése/megerősítése, és mindeközben nem nagyon érnek rá az érdemi dolgokkal foglalkozni.

Orbánék bűne nem az, hogy "aláásták a demokráciát", mivel ez majd "visszakorrigálódik", ha csökken a politikai befolyásuk mértéke. sokkal inkább az, hogy ekkora politikai felhatalmazással sem tudták Magyarországot egy jobb útra vinni/terelni.
ellenben sikerült megteremteniük a saját rezsimjük élő paródiáját, ami egyértelműen vezet a majdani bukásukhoz.

aztán majd jöhet a megújulás Kiss Péterrel... ;-)

továbbra is az a véleményem, hogy az dönt felelősen, aki érvénytelenül szavaz. Magyarországon jelenleg ez jelenti az "egyikre sem" opciót. ugyanis az összes léhűtőt ki kellene ebrudalni.

én azért vagyok cinikus és szkeptikus, mert erre viszont semmi esély sincs...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.28. 21:42:43

@idelle: "hogy ezek ott a balfasz összefogdosásban semmivel nem vinnék előbbre az ügyeket, és hogy nekem nem elég annyi, hogy ne Orbánék legyenek."

Nem értek egyet. Hiába tűnik úgy, hogy ugyanazok jönnek vissza, ez nem igaz. Az MSZP-ből eltűnt egy generáció. Mesterházy egy lótifuti volt 2009 előtt. Bajnait hitelesíti az egy éve. Mögötte az Együtt-PM jórészt új arcokból áll, olyanokból, akik az előz ciklusokkal is kritikusak. Gyurcsánynak nagy a hangja, meg a FIDESZ is őt tolja előre, mert érdekében áll, de akkor is csak egy bejutási küszöb szélén ingadozó pártocska vezetője, és vállaltan nem fog kormánytag lenni győzelem esetén, csak mezei képviselő. Szóval nem ugyanazok jönnek vissza, és nem ugyanaz várható tőlük, mint anno (bár a mostani helyzetnél még az is jobb lenne). Nézd, én is jobban örültem volna, ha az MSZP eljelentéktelenedik, Fletó visszavonul, és jön egy új erő, de nem így lett.

"Orbánék bűne nem az, hogy "aláásták a demokráciát", mivel ez majd "visszakorrigálódik""

Magától? Hogyan, amikor kétharmaddal bebetonoztak egy csomó mindent? Nem lesz ez olyan egyszerű...

"továbbra is az a véleményem, hogy az dönt felelősen, aki érvénytelenül szavaz."

A valóság viszont az, hogy aki érvénytelenül szavaz, az a jelenlegi kormányra szavaz. Ez nem felelős döntés, ez a felelősség eltolása.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.29. 11:15:14

@Fedor: "Szóval nem ugyanazok jönnek vissza, és nem ugyanaz várható tőlük, mint anno"

úriember leszek, és nem azt írom, hogy "HA-HA-HA", hanem azt, hogy rendkívül naivnak tartalak ebben a kérdéseben. (felkészül a megújuló Kiss Péter - bocs, de ezt nem tudom kihagyni, mivel nem tudom elfelejteni! :-)

"Magától? Hogyan, amikor kétharmaddal bebetonoztak egy csomó mindent?"

ha múlik a nagy arányú többség, akkor egyrészt óhatatlanul múlik a presztízs, másrészt el kell kezdeni majd politikai alkukat kötni, ami valóban nem lesz egyszerű, de szükségszerű lesz a Fidesz számára. (most még pl. védik Mareknét, meg a többi dilettánst, de egy kis többségű kormány kerülhet olyan nyomás alá, akár önmagában, akár bizonyos fontos döntések során, ahol be kell áldozni a gyenge embereket.)

"Ez nem felelős döntés, ez a felelősség eltolása."

felelős lenne-e egy akármilyen politikai erőtől, hogy elkezd a néppel értelmesen beszélni, a lehető legkevesebb demagógiával. nyilvánvalóan nem, hiszen egy ilyen politikai stílussal Magyarországon eleve bukásra lenne ítélve.
de feltételezve egy ilyen alakulatnál a parlamenti küszöb átlépését, felelős lenne-e egy felkérés esetén nem bemenni a kormányba, tudván azt, hogy azzal a kezdeményezés halálát okoznák a legnagyobb valószínűség szerint?
felelőtlenség-e azt mondani, hogy elegem van az elmúlt 24 politikai garnitúrájából, és ezek közül egyiket sem választom?
el tudnál-e képzelni egy olyan helyzetet, hogy a 8 millió választópolgár fele érvénytelenül szavaz?
felelőtlennek bélyegeznéd-e őket ezért?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.29. 15:53:37

@idelle: "felkészül a megújuló Kiss Péter "

Igen, sajnos van ilyen része is a dolognak, de számomra továbbra is az a hangsúlyos, hogy ki van döntéshozó pozícióban (nem Kiss Péter, elárulom), és hogy milyen új arcok garantálják, hogy ne lehessen minden teljesen úgy, mint régen.

"felelős lenne-e egy akármilyen politikai erőtől, hogy elkezd a néppel értelmesen beszélni, a lehető legkevesebb demagógiával. nyilvánvalóan nem, hiszen egy ilyen politikai stílussal Magyarországon eleve bukásra lenne ítélve."

Nem értek egyet. Erre kell törekedni, és az Összefogásban meg is van erre a készség az Együtt-PM révén. ÉS emlékeztetélek, hogy bár utólag nem ez maradt meg az emberekben, de 2006-ban a kevesebbet ígérő, hazudó oldal győzött, tehát nem lehetlen így nyerni.

"de feltételezve egy ilyen alakulatnál a parlamenti küszöb átlépését, felelős lenne-e egy felkérés esetén nem bemenni a kormányba, tudván azt, hogy azzal a kezdeményezés halálát okoznák a legnagyobb valószínűség szerint?"

Megint nem étek egyet. Kivülről kiabálva teljesen esélytelen, hogy változtatni tudjon. Belülről legalább az esély megvan rá.

"felelőtlenség-e azt mondani, hogy elegem van az elmúlt 24 politikai garnitúrájából, és ezek közül egyiket sem választom?"

Azzal együtt, hogy megértem, és részben osztom az utálatod, azt kell mondanom két lábon a földön állva, hogy bár jobb lett volna, ha felnőtt volna reális alternatíváknak egy új párt, de ez nem történt meg, így tudomásul kell venni, hogy csak a mostani opciókból lehet és kell választani, és nem csak lehet, hanem kell is súlyozni a tetteiket, ígéreteiket. Én ezt teszem.

"el tudnál-e képzelni egy olyan helyzetet, hogy a 8 millió választópolgár fele érvénytelenül szavaz?
felelőtlennek bélyegeznéd-e őket ezért?"

Ha a választópolgárok fele érvénytelenül szavaz, akkor az egész választás érvénytelen lesz. Ez elsőre kétségtelenül jó heccnek hangzik, és valóban erőteljes kritika lenne a teljes "elit" felé, de nem csak az a gond vele, hogy így kidobnánk az ablakon a szervezésre fordított milliárdokat, hanem legfőképpen az, hogy ezzel, még ha csak közvetve is, de megint csak Orbán maradására szavazna a jónép, hisz eredmény híjján ő maradna hivatalban. Megérné? Felelős döntésnek tartanád ezt?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.29. 18:57:55

@Fedor: "és hogy milyen új arcok garantálják, hogy ne lehessen minden teljesen úgy, mint régen."

Bajnai, Gyurcsány, Mesterházy Molnár "Ingyentömegközlekedés" Csaba...na mindegy, leszállok róla.
Csak azt akarom mondani, hogy ahogyan a Fidelitas is azon szocializálódott, hogy ha "felnőnek", zsíros köztisztviselői állásokhoz jutnak, no meg, ha elég jók, akkor látógatójegyet kapnak a mézes bödönhöz, természetesen az MSZP-ben sincs szó másról.
új arcok ide, új arcok oda, az MSZP (a baloldali összefogdosás) minden egyes megszólalása, szereplése a hozzá nem értés, a fantáziátlanság, a tehetségtelenség, a dilettantizmus - összességében a kontraszelekció tobzódásának képzetét kelti bennem.

"az Összefogásban meg is van erre a készség az Együtt-PM révén."

mily kár, hogy az Együtt-sem-vagyunk-elegen-egy-pénzügyminisztériumi-létszámhoz a lepkefingnál is jelentéktelenebb a magyar közéletben és köztudatban...!

"e 2006-ban a kevesebbet ígérő, hazudó oldal győzött"

rendkívül felkészült vagyok magyaridiotizmusból, de most egy kicsit rám számoltak... :-DDDDDDD
gondolom, az "őszödi beszéd" nem mond neked semmit... :-DDDDD

"Belülről legalább az esély megvan rá."

ja, a politikai alkuk és intrikák világában. mint az MDF-nek, a kisgazdáknak, majd a KDNP-nek és sorolhatnám...

"és nem csak lehet, hanem kell is súlyozni a tetteiket, ígéreteiket. Én ezt teszem."

2006, 2008, Gyurcsány, stb., azaz az Orbán kétharmadához vezető "tevékenység" után mit súlyozol még a balfaszoldalon?

"ezzel, még ha csak közvetve is, de megint csak Orbán maradására szavazna a jónép"

mondták már, hogy Orbán-fóbiád van? Gyurcsány-fóbiád miért nincs? például...

"Megérné? Felelős döntésnek tartanád ezt?"

az egyedüli felelős döntésnek tartom az érvénytelen szavazatot, továbbra is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.30. 15:38:04

@idelle: "Bajnai, Gyurcsány, Mesterházy Molnár "Ingyentömegközlekedés" Csaba...na mindegy, leszállok róla."

Konzekvensen nem eszel tudomást azokról, akik rajtuk kívül vannak ott mind az MSZP-ben, mind a többi pártban, és pontosan azt a szöveget nyomod, mint a FIDESZ. Ráadásul én Mesterházyt és Bajnait nem ugyanúgy ítélem meg, mint Gyurcsányt.

"rendkívül felkészült vagyok magyaridiotizmusból, de most egy kicsit rám számoltak... :-DDDDDDD
gondolom, az "őszödi beszéd" nem mond neked semmit... :-DDDDD"

Ebből a szempontból nem, ugyanis ettől még a FIDESZ többet hazudott, és több hülyeséget ígért (14. havi nyugdíj, autótámogatás megvolt?), csak épp egyrészt ők nem ismerték be, másrészt meg nem kerültek hatalomra, és így nem lehetett rajtuk számonkérni.

"2006, 2008, Gyurcsány, stb., azaz az Orbán kétharmadához vezető "tevékenység" után mit súlyozol még a balfaszoldalon?"

Egyrészt nem kezelem egységesen a nyolc évet, az utolsó egy már jó irányba fordulást jelentett, és a mostani koalícióban azok vannak erősebb pozícióban, akik ahhoz kötödnek jobban, másrészt meg minden hiábjuk ellenére nem csináltak olyan rendszerszintű bűnöket, mint a mostani kormány.

"Gyurcsány-fóbiád miért nincs? például..."

Azért ez övön aluli volt. Szerintem elég régóta olvasod a blogomat ahhoz, hogy tudd, mi a véleményem Gyurcsányról. Legalább azt a posztot olvasd el rendesen, ami alatt vitatkozunk, hát még itt is csupa negatívat írok róla. A hátam közepére kivánom azt a ripacsot, ha rajtam múlna, már rég nem politizálna, hatalmas tehernek érzem a balibb oldalon. De ne csináljunk már úgy, mintha ő lenne a miniszterelnök-jelölt, és a pártja meg nem 3-4%-on állna, ez a CÖF szintje.

"az egyedüli felelős döntésnek tartom az érvénytelen szavazatot, továbbra is."

Csak szólok, hogy a FIDESZ pont ezt akarja elérni, vagy rá szavazzanak, vagy senkire. Nekik úgy is jó. Erről szól a CÖF-ös karaktergyilkos-kampány, erről a pártok kampánylehetőségeinek folyamatos szűkítése, minden. Nehogy elgondolkodjanak az emberek azon, hogy lehetne talán mésképp is.

De ahogy gondolod. Ha szerinted ez a négy év job volt, mint az előző négy év, és nem érzed a nagyságrendi különbséget a két kormányzat kérokozási potenciálja között, akkor hajrá.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.30. 17:41:50

@Fedor: "akik rajtuk kívül vannak ott mind az MSZP-ben, mind a többi pártban"

azok le lesznek nyomva, mint a bélyeg, mint ahogyan Gyurcsány végül csak rászuszakolta magát a lista előkelő helyére.

"pontosan azt a szöveget nyomod, mint a FIDESZ."

a Fidesznek ebben az ügyben a legtöbb dologban igaza van, bár nyilvánvaló, hogy a gyurcsányozás egyre kontraproduktívabb:

magyaridiot.blog.hu/2014/01/29/meanwhile_in_ner-unortodoxia

"Ráadásul én Mesterházyt és Bajnait nem ugyanúgy ítélem meg, mint Gyurcsányt."

én sem. Gyurcsányhoz képest sehol sincsenek politikus minőségüket, képességeiket tekintve.

"csak épp egyrészt ők nem ismerték be,"

Gyurcsány sem ismerte be - azoknak, akiknek kellett volna. egy zárt(nak hitt) frakcióülésen elmondta, aztán miután a jóakarói kiszivárogtatták, megpróbálta úgy beállítani mint hőstettet.
másrészt: egy párt ígérget a választások előtt: ki hallott már ilyet!? :-D

"minden hibájuk ellenére nem csináltak olyan rendszerszintű bűnöket, mint a mostani kormány."

valóban: nem vitték le az alapkamatot, nem csökkent az infláció, nem tartották a 3%-os államháztartási hiányt.
ez persze (majdnem) csak vicc, tudom, mire gondolsz, de én azokat nem tartom tragédiának.
tudod, a hátamon feláll a szőr, amikor balos barátim olyanokat mondanak, hogy most rosszabb, mint a Rákosi-rendszerben. miközben nem törtét semmi, csak egy kicsit erőszakosabban próbálják ellopni az országot, meg a jövőnket, mint az ezt megelőző húsz évben bárki.
a nép meg egyelőre kajálja, és szépen meg fogja őket választani idén is, újra. és ki vagyok én, hogy a nép döntését kétségbe vonjam? ;-)

"hát még itt is csupa negatívat írok róla."

Ember! egy olyan politikai alakulatnak drukkolsz és mellett kampányolsz, amelynek választási listáján HARMADIK helyen szerepel Gyurcsány Ferenc.
én nem tudom, mit nem lehet azon érteni, hogy EZEKRE még egyszer nem! (és ezt '98-ban fogadtam meg, az MSZP kapcsán, eredetileg húsz évre - szóval a szocifóbiám nem mai keltezésű.)

"Erről szól a CÖF-ös karaktergyilkos-kampány"

nézd a dolgok jó oldalát: a gyurcsányozás kontraproduktivitása nőttön nő. gondolj bele, 2018-ban, amikor már rég a Fidesz "emúttnyócév"-én fogunk röhögni, és már rég nem lehet majd gyurcsányozással takargatni a balfaszkodást, milyen jól fogunk mulatni!

"Nehogy elgondolkodjanak az emberek azon, hogy lehetne talán másképp is."

az átlag magyar alapértelmezésben nem gondolkodik el az ilyen dolgokon. aki azt gondolja, hogy igen, az elitista, és nem nagyon él a valóságban...

"Ha szerinted ez a négy év jobb volt, mint az előző négy év, és nem érzed a nagyságrendi különbséget a két kormányzat károkozási potenciálja között, akkor hajrá."

nekem bármelyik kormány alatt akkor volt jó, ha keményen megdolgoztam érte.
2002-ben például a Fidesz-érában kaptam egy állami cégnél állást, ahonnan a szocik rúgtak ki, egy évvel később.
a mostani munkám során szakmailag a legkeményebb időszak 2007-ben volt, míg mondjuk fennáll a veszély, hogy a szokásos Fidesz-nyúlkálás miatt egy-két éven belül elvesztem ezt az állásomat.

de ugyanígy: a szocik alatt vettem lakást és autót - hitelre, amiből a lakáshitelt - igaz, baráti és családi kölcsönökkel - végtörlesztéssel ki tudtam váltani. és nem olyan régóta van olyan bruttóm, aminél igenis számít az egykulcsos szja - amit Gyurcsány haverodék el akarnak törölni.
és nem, nincs miatta lelkifurdalásom, mert amikor - nem mellesleg az első Fidesz-kormány alatt - kajára sem volt pénzem, ugyanúgy nem foglalkozott velem senki, mint amikor az "MSZP" kib*szott az állásomból.

elnézést a CV-ért ;-), de csak azt akartam mondani, hogy az élet nem Fidesz és MSZP, és egy csomó aspektusát tekintve még csak nem is olyan nagyon függ ezektől az okádékoktól.
egyébként ha lenne egy "normális" szakmám, és nem egy olyan, amelyikkel csak speckón Magyarországon lehet érvényesülni, meg mondjuk nem élne még a négy szülőből három, valszeg már rég külföldön élnék, és jóleső mosolygással olvasnám az itteni blogokat.

és nem azért, mert másutt feltétlenül könnyebb. hanem van a világnak egy csomó helye, ahol a munkát és a szorgalmat elismerik, nem úgy, mint nálunk. megint csak pártoktól függetlenül...
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0