Reprezentatív adatok a Voks14-től
2014. március 05. írta: Fedor

Reprezentatív adatok a Voks14-től

voks14_marc_repi.jpgDecemberben írtam az anonim közvélemény-kutatást lehetővé tevő Voks14 mobilappról, amely akkor még csak iPhone-ra volt elérhető, és még nem szolgált reprezentatív adatokkal. Azért pár érdekes következtetés levonására már akkor is alkalmas volt, pl. kiderült, hogy pont abban a körben népszerű az Együtt, amely elvileg a kedvezményezettje a mostani adórendszernek. 

Azóta persze több változás is történt. 

Először is nem sokkal a poszt után megjelent az alkalmazás Androidra is, és ezzel bárki által elérhető tömegtermékké vált, hisz az országban nagyjából 3 millió okostelefon van, és ezek döntő többségén ez fut. 

Ebből következően a a felhasználók száma több tízezerre nőtt, így a regisztrációkor bekért statisztikai adatok segítségével alkalmassá vált reprezentatív adatok előállítására is (erről bővebben az alkotók tumblr-én olvashattok). 

Az így összeállított listát itt láthatjátok, oldalt, és azt kell mondanom, hogy meglepő. Ugyanis hiába bővült többszörösére a válaszadók köre, hiába súlyozták az adatokat a demográfiai mutatókkal, hogy reprezentatív legyen, az élen bizony továbbra is a Bajnai párt áll.

Persze sajnos nem ennyire szép a kép, mert bár több okból is fenntartással kezelem a "hivatalos" közvéleménykutatók adatait, és biztos vagyok benne, hogy az Összefogás a valóságban jobban áll annál, mint amit nekik mérnek, de azért ekkora eltérés elképzelhetlen. 

De akkor hogy jött ez ki?

Hát úgy, hogy sajnos ezek az adatok nem teljesen reprezentatívak. Nem azért, mert a program készítői csaltak volna, csak egyszerűen van egy olyan tényező, amit nem tudnak kiküszöbölni: az, hogy ezt a programot le kell tölteni.

Szóval ez a mérés reprezentatív, de nem a teljes népesség, hanem csak a politika iránt aktívan érdeklődők, a tudatos választók körében. Persze ha ezt a megszorítást figyelembe vesszük, akkor azért levonható belőle néhány újabb következtetés:

Aki egy kicsit jobban odafigyel a történésekre, az átlát az egyre erőszakosabb kormányprogandán, és kormányt akar váltani. Lehet, hogy nem balról előzne, hanem jobbról (lásd a Jobbik második helyét), de hogy elégedetlen Orbánékkal, az biztos.

A ballib pártok közül nem a teljes népességben legnépszerűbb MSZP, hanem az Együtt-PM vezet, és ha mellé tesszük a Jobbikot is, egyértelművé válik az, hogy a kormánnyal szemben kritikusak az előző ciklusokat sem nézik jó szemmel, nem azt akarják visszahozni egy az egyben, hanem max. annak egy erősen javított verzióját (Összefogás pártjai), vagy valami radikálisan mást (Jobbik).

A ballib pártokon belüli sorrend egyben azt is jelzi, hogy talán érdemes lett volna átgondolni az MSZP-ben, hogy nem lett volna -e hasznosabb visszafogni a párt és a pártelnök egóját a miniszterelnök-jelölt kiválasztásakor, de hát ezen már késő bánkódni.

Az, hogy az elkötelezettek szintjén ennyire nyilvánvaló a kormányváltó szándék, azt jelzi, hogy van, aki terjessze az igazságot, így hiába akadályozzák adminisztratív eszközökkel a lábukkal egyszer már szavazók választási lehetőségeit és az ellenzék kampányát, hiába próbálják elinfálni a választási lehetőségeket azzal, hogy kamupártok tucatjait tömik ki pénzzel, hiába nyomatják a civilnek álcázott lejáratást meg a kormány-információnak álcázott FIDESZ-propagandát, egyáltalán nem lehetetlen a győzelem, csak nem kell lemondani előre róla.

Persze, hogy valóban így lesz -e, az majd csak április hatodikán derül ki. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr625844517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

THümér 2014.03.06. 09:29:03

@idelle: az a helyzet, kedves Idelle, hogy igazad van: sok néni meg bácsi, akinek se az 'app'-ról nincs semmi fogalma, se a világ működéséről, valóban el fog ballagni szavazni, és mivel azt hallja mindenhonnan, hogy k..va jól teljesítünk, újra megszavazzák a Fideszt. Az pedig, hogy azok abszolut túlnyomó többsége, akik képesek gondolkodni, messzire zavarná őket, mert pontosan látják micsoda elképesztő kárt tesznek ezzel az országgal - no, ez Téged meg az ilyen módon hatalomban tartott kártevőket nem érdekli.
Ez ennek az országnak az igazi tragédiája.

karbalán 2014.03.06. 09:30:18

Ez a lista azért nem vehető komolyan, mert ezen az MSZP 4,8%-on, a 4K 3,3%-on áll, miközben utóbbi még országos listát sem tudott volna állítani, 7 elfogadott, egy csomó visszadobott és még 7 lehetséges jelöltjük van.

kovi1970 (törölt) 2014.03.06. 09:30:50

Mi értelme van reprezentatívnak hazudni egy ilyen felmérést?
Mi értelme ennek az önáltatásnak?

t26 2014.03.06. 09:32:06

Miután az indexen és más baloldali célközönségű oldalakon kétnaponta jelenik meg egy cikk az appról, az MNO pedig még egyszer sem írt róla, nagyon meglepő, hogy több baloldali szavazó töltötte le az appot, mint jobboldali...

Szevasztok 2014.03.06. 09:32:42

" talán érdemes lett volna átgondolni az MSZP-ben, hogy nem lett volna -e hasznosabb visszafogni a párt és a pártelnök egóját a miniszterelnök-jelölt kiválasztásakor"

Aki egy pillanatig is abban a tévhitben élt, hogy Mesterházy egy percig is fontosabbnak tartotta a kormányváltást, mint a saját személyes ambícióit, annak ideje felébrednie!

Neki - ebből a szempontból - 100%-ban megfelel a fideszes tempó és szándék, mert mint púp a hátára kell neki az E14 meg a resztli.

Szúnyog 2014.03.06. 09:34:32

Szánalmas vagy Fedor.
Nem értem, valaki miért fordít ilyen faszságokra időt. Ha meg fizetik érte, akkor nem értem, ki az a barom, akinek ez egy fillért is megér.

álfirkász (törölt) · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.03.06. 09:44:34

Ez mitől reprezentatív?
Hol élsz ember?
Saját magadat akarod átbaszni?

Itt a legfrissebb felmérés:
index.hu/belfold/2014/03/06/median_erosodott_a_jobbik/

nnnnnnnn 2014.03.06. 09:48:58

@Szúnyog: mszp-sek között sok a hülye. mondjuk nyilván, hisz normális ember nem mszp-s.

Scagnetti 2014.03.06. 09:51:01

"Lehet, hogy nem balról előzne, hanem jobbról (lásd a Jobbik második helyét), de hogy elégedetlen Orbánékkal, az biztos."

A Jobbik jobboldali párt lenne?

"A ballib pártok közül nem a teljes népességben legnépszerűbb MSZP, hanem az Együtt-PM vezet, és ha mellé tesszük a Jobbikot is, egyértelművé válik az, hogy a kormánnyal szemben kritikusak az előző ciklusokat sem nézik jó szemmel, nem azt akarják visszahozni egy az egyben, hanem max. annak egy erősen javított verzióját (Összefogás pártjai), vagy valami radikálisan mást (Jobbik)."

Az Összefogás mitől lenne javított verzió. 99%-ban a régi MSZP-SZDSZ, az a maradék 1% meg már be lett darálva Mesterházyék által. Pont azért vezet még mindig a Fidesz, mert ez nem javított verzió, hanem egy nagy rakás fos.
Persze ők valóban azt akarják elhitetni, hogy ez egy javított verzió, csak egyelőre a nép nem vette be. És már nincs is sok idő rá, hogy bevegye.

Scagnetti 2014.03.06. 09:51:38

Ja és fel kellene tenni a kérdést, hogy hány nyugdíjas használ okostelefont, és hány megy el majd szavazni.

yatumux 2014.03.06. 09:55:58

Esetleg attól, hogy deklaráltan ellenzéki párti ez a csoda közvélemény-kutató. Így én sem töltöm le mert nem érdekel. Az index bizonyos blogokban szintén szokott szavazást tartani.

Az arány 2/3 szoci, 1/3 jobboldal.

Na ebből látszik hogy fals. Tessék összeadni a Fideszt és a Jobbikot... A leggyengébb eredménnyel... Na mi jön ki? 2/3 minimum a jobboldalnak.

Konklúzió. Az index minimálisan sem teljeslíti a kiegyensúlyozott, független hír-vélemény portál szerepèt.

Teszi úgy, hogy független szerepben tetszeleg.

Közben tudjuk, hogy 1-2 szélsőséges mutyi milliárdos Ja oligarchák :) állnak mögötte a baloldalról...

azbesztos 2014.03.06. 09:56:28

„– Jó reggelt kívánok, Rácz Attilát keresném, a Kuntát! – Mondjad, tesókám, mondjad! (…) – Boldi (Boldvai László, az MSZP salgótarjáni képviselőjelöltje, a szerk.) hagyta itt nekem ezt a telefonszámot, hogy jöttök ide, Salgótarjánba szavazni. – Így van, tesókám, belehúzunk maximálisan” –hangzik el a hangfelvételen, amely azt bizonyíthatja, hogy Salgótarján környező településeiről több száz embert szállíthatnak majd voksolni Nógrád megye székhelyére, az MSZP-s jelölt támogatására. A beszélgetésen a magát Nyikita Lászlóként azonosító MSZP-s pártember társalog egy rimóci illetőségű férfival, Rácz Attilával.
Ebből kiderül, hogy Rácz Attila tizenöt személyautóval és nyolc mikrobusszal – többször fordulva – összesen több mint háromszáz embert utaztathat a vasárnapi választáson.
„És mindenki Boldira (Boldvai Lászlóra) szavaz, ugye? Nem különcködünk?” – kérdezi Nyikita László. „Tesókám, kötelességük, mert ha nem, levágom a fejüket nekik!” – válaszolja Rácz Attila. A telefonbeszélgetésben utóbbi azt is elmondja, hogy az utaztatott emberek ezer forintot kapnak. Nyikita kevesli ezt a pénzt, azt mondja, három-ötezerig el lehet menni, ennyi pénzük van. A pénzosztás részleteiről Rácz Attila már nem akar semmit mondani, ugyanis „ez nem telefontéma”.
Aztán Rácz Attila gyanút fogva, egy éles váltással már azt mondja: „az egész beszélgetés így, ahogy van nem igaz. (…) Mindenki elmegy szavazni, ahogy gondolja, ahogy érzi. Én (Boldvai) Lacival nem is beszéltem (…) Az embereket szállítani szavazni az bűncselekmény.” A beszélgetés végén viszont a rimóci férfi ismét barátságosabb hangot üt meg. „Nézd, tesókám, ha akarsz velem beszélni személyesen, találkozzunk ahol akarod.” Nyikita felajánlja, hogy Rimócra is elmegy, és beszélhetnek. „Gyere be Szécsénybe, találkozzunk a Skála mögött” – ebben végül meg is állapodnak a telefonálók

eßemfaßom meg áll 2014.03.06. 10:05:32

Az én véleményem reprezentatív, mert kijelentem.

fedor, te hülye vagy, vagy kínodban csinálod ezt:)))

pucros 2014.03.06. 10:06:04

Az hagyján, hogy "le kell tölteni".

Óriási különbségek vannak a digitális szakadék két oldalán.

Aki nem fér hozzá a nethez, vagy nem tudja használni információszerzésre, az másik világban él.

Felbecsülhetetlen, hogy itt mindenről értesülünk, minden véleményt és ellenvéleményt mérlegelhetünk.

eßemfaßom meg áll 2014.03.06. 10:09:04

@Fedor: " A fenti adatsor a programot használók körén belül reprezentatív,"

jaaaa, akkor a fidesz székházban mért 99.99%-os fidesz támogatottság reprezentatív* szóval gyorsan toljon valami fideszcsicska blogposztot róla, hogy reprezentatív felmérés szerint az országban mindenki a fideszt szereti.

*mármint a fidesszékházban dolgozók között.

elwood 2014.03.06. 10:12:31

a fidesznek létérdeke, hogy a mszp megmaradjon, ez a lételemük. négy évig kormányzás helyett az mszp ellen kampányoltak és most sincs más programjuk mint hogy nehogy visszajöjjenek a szocik. ezt profin végrehajtották.

mesterházynak létérdeke, hogy most ne nyerjen, mert egy szarhalmot venne át, de az ellenzék vezető pozíciójából futhasson neki 2018-nak. ezt profin végrehajtotta.

az lmp hibázott mert nem állt egy összefogás élére, hanem egyedül akarta elvinni a bizonytalanokat, pedig nagy társadalmi háttere nincs, korábban is a protest szavaztok miatt jutott be. ezért egyenes gerinccel de kiesnek.

az együtt szerintem hibázott amikor gyurcsányt is bevette, mert ezzel egy megújult baloldal minden látszata eltűnt, bizonytalanokat nem fognak vonzani.

a legtöbbet persze a nép hibázta, amelyik nem ad esélyt semmilyen új formációnak (4k, milla, moma, seres, lmp, pm ), mivel közv. kut., időközi sem mutatja, hogy esélyük lenne, ezért kínjukban csatlakoznak a bejáratott mszp-s körzeti munkásokhoz.

ha valami csoda nem történik és nem ébred fel hatmillió választó akkor továbbra is nézzük a kétmilló terrorját.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 10:12:43

A programban azt a napi szavazás eredményt érdemes megnézni pártok szerint bontva, hogy a jelenlegihez képest nagyobb állami befolyás kellene-e. Na az az ábra nagyon jól szemlélteti, hogy Magyarországon mennyire fel van cserélődve a jobboldal és baloldal.

eßemfaßom meg áll 2014.03.06. 10:12:55

@toportyánzsóti: "ATv közvéleménykutatásán 2%-on áll a hazaáruló moszkovityenka és mutyipincsijei,zombikok "

az a másik mégreprezentatívabb felmérés. Mondjuk ahhoz, hogy szavazhass, kezdésként lájkolni kell az atv.hu-t :)))))

_most_ 2014.03.06. 10:13:48

lehet a felmérés nem reprezentatív, de azért jól mutatja, hogy minél intelligensebb valaki, annál inkább elutasítja a fidesz rezsimet, elég nyilvánvaló, hogy csak a teljesen megvezethető öregek szavaznak a fideszre.

Vizilabda 2014.03.06. 10:16:23

Szerintem Orbán (ha elmegy szavazni), az Összefogásra fog, mert tudathasadása van.

eßemfaßom meg áll 2014.03.06. 10:18:01

@_most_: "de azért jól mutatja, hogy minél intelligensebb valaki, annál inkább elutasítja a fidesz rezsimet, elég nyilvánvaló, hogy csak a teljesen megvezethető öregek szavaznak a fideszre."

Ezt gondolom abból vezetted le, hogy az igazán intelligensek töltenek le az okostelefonjukra választási appot és szavazgatnak rendszeresen. Aki ezt nem teszi, az nem igazán intelligens.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 10:18:45

Egyébként nem sokat jelent ez a felmérés, mert főleg a fiatalok, és azon belül is a politika iránt érdeklődők és az okostelefon használók (nem csak hogy van nekik) metszete az, amit látunk. Ebben a körben nem meglepő, hogy az MSZP támogatottsága gyakorlatilag nulla, és a jobbikosok meg a liberálisok aránya jóval magasabb. Ez a jövőről sem mond semmit, max. azt, hogy az MSZP-nek nem igazán van jövője, ha nem hajlandó megújulni és nevet is változtatni emellett, a liberalizmus és a szélsőjobbos eszmék viszont a legtöbb fiatalnál mulandó állapotot jelent.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 10:20:47

@_most_:
Meg a közel 0 tájékozottsággal rendelkező, egyébként egyáltalán nem buta falusi emberek körében is erősebb a Fidesz. Hozzájuk a közszolgálati TV híradóján és a plébános prédikációján keresztül jut el az országos politika.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 10:22:00

Amúgy a fejlesztőnek illene az Összefogást egyesíteni az appban, meggyőződésem, hogy kevesebb szavazatot kapna, mint külön az Együtt 2014.

rocksztar 2014.03.06. 10:22:14

hahahahaha, ne legyetek már nevetségesek, reprezentatív???? kb. annyi értelme van, mint a napló sms-szavazásainak. azt pl. tudtátok, hogy a lakosság 33%-nak van csak okostelefonja?

jet set 2014.03.06. 10:25:53

@Fedor: De könyörgöm, ne az mszp győzze le a fideszt! Egyik tolvaj banda a másik helyett?

yatumux 2014.03.06. 10:30:22

@pucros: ugye tudod hogy az összefogásra szavazók 70-75% nyugdíjasok... A jobboldalnál ez az arány 30-35%

Ugye tudod hogy a legképzetlenebbek a baloldalra szavaznak.

Itt amice. Csak egyféle véleményt találsz.

Ha kinyitom az indexet minden nap van cikk Izraelről, melegekről, a cikkek 99% gusztustalan! nem ritkán trágár stílusban fikázza a kormányt és a polgári oldalt.

Valami 20 éves Máté tüntetett a kormány ellen az ukrán konfliktus miatt. Facebook, megnéztem. Érdeklődése: melegek, Izrael, Radnóti szkúl, stb. Az index óriási kárt csinál. Sem a zsidók sem a németek Nem kiválasztott nép. A zsidók még csak nem is kisebbség hanem vallás. Ezért a magyarság közös ügyeit támogathatnák, Pld határon túliak. A megszállt Jeruzsálem ügye. Máté itt nem tüntet... Nem prioritás. Illetve talán azért tüntessünk együtt, hogy no more telepes. Ez nem tetszik mi ? :/

Ska (törölt) 2014.03.06. 10:30:57

A Klubrádió emelt díjas SMS közvéleménykutatása is reprezentatív, ugye Fedor?

no_successful2 2014.03.06. 10:32:01

Nekem is androidos telóm van, tudatos használójaként, custom romot használok stb. minden számomra hasznos alkalmazás fenn van, a voks 14 kivételével pártpreferenciám jobbos, így én a te "reprezentatív" mintádban benn sem vagyok pl. De az ismerőseim közül se tudok senkit, aki benn lenne.

Figyu. Ennek az alkalmazásnak a gyűjtött adataival kapcsolatban a reprezentatív kifejezésnek el sem szabadna hangzani.
Elmondom miért. Elég egy libsi fanok között népszerű facebook oldal ahol ezt népszerűsítik, a fanok mondjuk 70%-a be is regisztrál, míg a másik politikai vonulat támogatói közül meg legfeljebb csak 20%, . És mindjárt nem reprezentatív a minta. Hiába van benne tűzoltótól kezdve a nagyvállalkozóig mindenki, az attól még nem reprezentatív.

Sokszor még a közvélemény kutatók eredményeit sem fogadjátok el reprezentatívnak, itt meg ezzel a szarral nyomultok?
Ennyit a ti hitelességetekről.

pucros 2014.03.06. 10:35:01

@yatumux: Helyén kell kezelni, ha valakinek zsidókomplexusa van, éppúgy, mint azt, akinek meg polkorrektségkomplexusa. Megoldható.

no_successful2 2014.03.06. 10:37:52

@elwood:

"az együtt szerintem hibázott amikor gyurcsányt is bevette, mert ezzel egy megújult baloldal minden látszata eltűnt, bizonytalanokat nem fognak vonzani."

Viccelsz ?
Egy megújult baloldalhoz még generációknak kell felnőni.

elwood 2014.03.06. 10:44:29

@no_successful2: csak a megszokás kedvéért írtam baloldalt, nem oldalakban gondolkodom, nem is szoktam mszp-re szavazni, csak ha már nem maradt senki más.

jelenleg moma-n kívül minden párt baloldali programmal nyomul.

a nép dönt úgy, hogy nem ad esélyt a kicsiknek, amit sajnálok.

Blikknépe (törölt) 2014.03.06. 10:46:15

jah 2000-ben meg mindenki SZDSZ-es volt, mert a neten a pesti belvárosi szadeszesek votlak jelen legalább 80%-ban.

én csak azt nem értem, hogy az index direkt égetni teszi ki ennek a majomnak a posztjait, mert ez a fedor már a vállalhatatlanul-gusztustalanul hülye kategóriát képviseli.

az ilyet normális értelmiségi társaságokban megsuhintják biciklilánccal minde megszólalásakor, nem pedig teret engednek az idiótaságainak.

konrada 2014.03.06. 10:52:23

nem szoktam egyetérteni az alábbi kommentelővel, de ez a beírása mutatja ennek a "reprezentatív" felmérésnek is az a "pontosságát":

toportyánzsóti: ATv közvéleménykutatásán 2%-on áll a hazaáruló moszkovityenka és mutyipincsijei,zombikok 5%-on.Kijevi események rendesen betettek a putyinpincsikne.

wirth6 2014.03.06. 10:56:49

@Fedor: Az nagyon szép, ha egy bizonyos körön belül reprezentatív, de ez a kör akár nagyon is eltérhet a választásra jogosultak körétől, így pedig süthetik a reprezentativitásukat. Másrészről viszont érdekes, hogy az Együtt vezet, de rájuk nem lehet szavazni... mármint lehetni lehet, de csak a 4,8 százalékos MSZP-vel együtt. Érdekesebb lenne egy olyan eredmény (még a korlátozott reprezentativitás mellett is), ahol a FIDESZ-t a KDNP-vel együtt mérik, az Összefogás tagjait pedig szintén egy egységként.

♔bаtyu♔ 2014.03.06. 10:57:20

Adott egy alapvetően megtévesztő információ, amit a szerző halálosan komolyan vesz és elkezdi nagyon komolyan elemezni.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 11:08:50

@wirth6:
Úgy van, bár szerintem a Fidesz-KDNP együtt kb. ugyanannyi lenne, ezzel szemben az Összefogás együtt kevesebb lenne ebben a programban, mint külön az Együtt 2014, ebben biztos vagyok.

bioLarzen 2014.03.06. 11:15:43

@enpera: "Amúgy az androidosok buzi, persze hogy a buzipártokra voksolnak."

Az lehet, viszont legalább egy magyar mondatot helyesen meg tudnak alkotni, nem fog ki rajtuk az egyeztetés.

Szúnyog 2014.03.06. 11:18:43

Fedor röhejes. leír egy nagy baromságot, aztán még védi is, újra magyarázza.
Azt nem értem, tényleg elhiszi, hogy ez bármit is ér, bármire is hatással van, hogy rendelkezik a legcsekélyebb bármilyen értékkel is?

sárospataki 2014.03.06. 11:20:22

@Fedor: hiába van 3M okosteló, nem töltötték le 3 millióan. Itt: play.google.com/store/apps/details?id=hu.abon.voks azt írja, hogy 10-50e-n töltötték le az androidos appot, az iTunes nem közöl erről adatot, de nem hiszem hogy ennél nagyobb lenne, tekintve az iPhone részesedését a magyar mobilpiacon (15%?) Én egyébként bő 10e szummát tippelnék, de lehet, hogy ennél több. 50e már valószínűtlen.

Tehát van kb. 15k letöltés. Ez sok, főleg ha összehasonlítjuk az 1000 panelekkel, amivel a közvéleménykutatók dolgoznak - tegyük ezért fel az egyszerűség kedvéért, hogy aki letöltötte, voksolt is vele.

Viszont ez a minta nagyon nem reprezentatív. Több minden ferdíti a képet, az app ismertsége, mobiltelefon minősége, online jelenlét és az online média használtsága (ez szerintem a klasszikus fideszes szavazónál alacsony, a jobbik és ballibek sokkal aktívabbak ezen a vonalon), és még sorolhatnám. Egy ilyen app akkor lennének másodlagos információk a szavazókról, és lehetne korrigálni az eredményt különböző faktorok szerint.

Ez nehéz, nem véletlenül nem ezt a módszert használják a felmérések esetén. Ott próbálnak olyan paneleket kidolgozni, amelyek lefedik az ország lakosságát.

Szóval ez az app igazából semmit sem ér.

bioLarzen 2014.03.06. 11:21:00

@elwood: "az együtt szerintem hibázott amikor gyurcsányt is bevette, mert ezzel egy megújult baloldal minden látszata eltűnt, bizonytalanokat nem fognak vonzani."

Öööö...

gondolom, láttad már ezt a plakátot:

i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_ku-xlarge/19c07izd4qsnxjpg.jpg

Tényleg Gyurcsány lenne az egyetlen, aki miatt bármely, kicsit is komoly ember kineveti a baloldal "mgújulási" kísérletét?

Félre ne érts, én lennék a legboldogabb, ha lenne egy kicsit is hiteles - és demokrataként vállalható - alternatíva a narancsfiúk ellen. De lássuk be, gyakorlatilag nulla megújulást sikerült felmutatniuk 2010 óta. Hol vannak az új arcok? Hol van a régi,nyilvánvalóan nagy támadási felületet adó, és rengeteg potenciális szavazót elriasztó "régi káderek" (lásd a fenti linket plakátot) kipenderítése? Az a megújulás, hogy már nincs Lendvai Ildikó meg Kovács László?

Tényleg?

idefix 2014.03.06. 11:33:30

@Muad\\\'Dib:
Attól reprezentatív valami, hogy mindenkinek egyenlő esélye van bekerülni a mintába és nem attól, hogy az egyenlően leképezi a vizsgálni kívánt csoport nemi/földrajzi sajátosságait.

Ez a felmérés csak a mobilos app letöltői között lehet reprezentatív, akkor és csak akkor, ha a mintába mindenki egyenlő eséllyel jutott be. Ennyi

yatumux 2014.03.06. 11:37:27

Ha valaki bunkó módon vezet, mellé hajtok és megnézem.
Ugyanígy Fedor! Rólad is jó lenne egy kép...

Pár dolgot kérlek mondj magadról

Hány éves vagy
Mit dolgozol
Sport?
Feleség, gyerekek
Nemzetiség
Politikai nézet
Ki a kedvenc politikusod
Vallás
Hogyan érnél el autonómiát a határon túliaknak

Persze rövid válaszokat várok és nem kell a neved :)

sárospataki 2014.03.06. 11:37:45

@idefix: nem, a reprezentatív minta nem az, hogy mindenkinek egyenlő esélye van bekerülni, hanem hogy leképezi a vizsgált csoport _valamilyen_ sajátosságait.

Olvasgass: hu.wikipedia.org/wiki/Statisztikai_mintav%C3%A9tel

Ppix 2014.03.06. 11:39:15

@idelle:
"a Szent István parki értelmiség meg bánatosan nyomogatja majd az érintőképernyőt, és nem fogja érteni, hogyan lehet megint kétharmada a Fidesznek."

Én a fidesz helyében azért kurvára be lennék szarva, hogy az ország edukált értelmesebb része elkötelezetten utálja. Meg lehet nyerni egy választást a királyi TV-vel hülyített nyugdíjasokra alapozva, de középtávon nem nagy biznisz a kihalófélben lévő műveletlen rétegek pártjává válni.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.06. 11:48:39

okos-teló telós bandi

Legalább megírhatja Fedor hogy azért bukott a Libás, mer kevés az okos, és sok a buta magyar ember, magyar család.

elwood 2014.03.06. 11:49:32

@bioLarzen: engem nem érdekel az mszp. pusztán arról tűnődtem, hogy a az mszp-együtt kényszeregyüttműködésnél rosszabb az mszp-együtt-gyurcsány-fodor.
látszatában is rosszabb.
de biztos tudják mit miért tesznek.

elwood 2014.03.06. 11:50:45

@Ppix: "ország edukált értelmesebb része elkötelezetten utálja."

a szavazást viszont funkcionális analfabéták döntik el. rájöttek, hogy elég üvöltözni, hogy rezsicsökkentés.

netnepper 2014.03.06. 12:11:18

Ha-ha-ha...
Jó kis app és lesz ez még sokkal jobb is.
Legalább a lóvé és kontraszelektált faszkalap temető, politikusok szája íze szerint hazudozó Medijánosokat, Tárkonyosokat és Sanda-ipséket oda teszi ahová valók. A kukába. A pártok sem tudnak majd magukról szép fényeseket hazudozni.
Hajrá fejlesztők!

yatumux 2014.03.06. 12:12:21

@Ppix: kicsit fentebb elolvashatod az életkor/pártpreferencia adatokat. Én írtam le megtalálod.

Ez teljesen igaz az MSZP, összefogás, kormányváltás bárhogy hívhatod-őket szinte csak a képzetlen idős, volt munkások választják és kb pár tízezer balos, anarchista fiatal.

A Jobbikot szinte csak fiatalok

A Fidesznél minden korcsoport egyenlő arányban van jelen

Nézz utánna!

csortu 2014.03.06. 12:19:16

Az app fejlesztőinek az alábbi fogalmakkal való ismerkedést javaslom:

Sampling bias - en.wikipedia.org/wiki/Sampling_bias
Atttrition bias - digitalcommons.unl.edu/famconfacpub/45/
Probability-proportional-to-size sampling - en.wikipedia.org/wiki/Sampling_(statistics)#Probability-proportional-to-size_sampling

Az olvasóknak meg a postban található képen alig olvasható infót: minta nagysága 764 fő. Ez utóbbit különösen azoknak, akik a közvéleménykutatók módszereit azon az alapon kérdőjelezik meg, hogy az 1000-1500 fős minták túl kicsik.

Ennél többet nem is érdemel ez a post.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.06. 12:22:28

@Ppix: 'Én a fidesz helyében azért kurvára be lennék szarva, hogy az ország edukált értelmesebb része elkötelezetten utálja.'

A értelmesebbek utálnak minden politikust. De ha már választanak nem a legnagyobb barmokra fognak (bajnai maszoppal ferkóval csomagban), az tuti.

bioLarzen 2014.03.06. 12:23:58

@elwood: Persze - de lássuk be, amíg az mszp - többek között - Kiss Péterrel megy Szanyi kapitánnyal próbálja meg eladni a korszakváltást, addig nem igazán mondhatja bárki, hogy Gyurcsány lenne az egyetlen probléma...

De nyilván nem veled vitatkozom ezzel.

esefe 2014.03.06. 12:27:47

@Fedor: Te nem érted, mit csinálnak a közvélemény-kutatók. Valamit felkapál a metódusukból, de az egészet nem érted.

Éppen azért lehet akár az USA-ban is reprezentatívnak tekinteni egy ezerfős mintát, mert nagyon szigorú szabályok vannak a kérdezés módjáról. Telefonon, neten, bárhol, soha (érted, soha) nem készítenek reprezentatív kutatást.

Blogger Géza 2014.03.06. 12:27:49

Reprezentatív!!! :D Hát ezen besírtam.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.03.06. 12:38:06

@Fedor: lehet, hogy hárommillió magyarnak van okostelefonja, de ha abból indulok ki, hogy nekem, akinek a munkájához is lehetne használni, meg közepesen internetfüggő is vagyok, nincsen rá szükségem, akkor el lehet képzelni, hogy az okosfunkciók használata milyen magas szinten lehet a hárommilliós tömegből (te se magadból indulj ki, szerintem az okoskészülékek nagy hányadánál az előfizetésben alig van normális netcsomag).

a Fidesz legyőzéséhez ennél sokkal több mindenre lenne szükség. ceterum censeo: például nem ártana legalább egyetlen olyan ellenzéki párt, amelyre érdemes lenne szavazni...

esefe 2014.03.06. 12:38:23

@Blogger Géza: A legszebb, hogy meg is próbája magyarázni, hogy miért reprezentatív.

Mint amikor, egy szívsebész felszereléseinek egy részét valaki megszerzi és attól már szívsebésznek hiszi magát.

esefe 2014.03.06. 12:39:25

@idelle: "a Fidesz legyőzéséhez ennél sokkal több mindenre lenne szükség. ceterum censeo: például nem ártana legalább egyetlen olyan ellenzéki párt, amelyre érdemes lenne szavazni..."

Ott a pont!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.03.06. 12:49:07

@Legmélyebb tiszteletem: "no, ez Téged meg az ilyen módon hatalomban tartott kártevőket nem érdekli."

engem érdekelne, ha nem azt látnám, hogy sajnos a Fidesznek tökéletesen igaza van az egybites politikai kommunikációval meg kampánnyal.

Fedorral éppen arról van a legfőbb vitánk, hogy érdemes-e a balfasz összefogdosás kezébe adni az országot. én azt mondom: nem.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.03.06. 12:59:31

@Ppix: "Meg lehet nyerni egy választást a királyi TV-vel hülyített nyugdíjasokra alapozva, de középtávon nem nagy biznisz a kihalófélben lévő műveletlen rétegek pártjává válni."

a műveletlen rétegek nemhogy nincsenek kihalóban, de az arányuk kb. állandónak tekinthető.
nézd meg pl. a Blikk napi példányszámát. vagy nézd meg, milyen műsorok mennek a kereskedelmi csatornákon, stb.

a (nagy)városi értelmiség - elitista gondolkodással - hajlamos azt gondolni, hogy a "nép" olyan művelt, olvasott és leginkább érdeklődő, mint ez a szűk réteg.
a valóság ennél sokkal lehangolóbb, és nem gondolom, hogy 100-200 évig ebben jelentékenyebb mértékű változás lesz...

pucros 2014.03.06. 13:19:34

A Voks listáján a 4K! a hatodik - megelőzve az MSZP-t!

Ugyanennek a 4K!-nak nem jött össze az országos listaállítás, míg a következő 31 pártnak igen: www.valasztas.hu/hu/ovi/763/763_0_index.html

Én megértem, hogy szegények hiába igyekeztek.

Azt nem értem, hogy akkor ezek a többiek HOGY CSINÁLTÁK?

randomuser1 2014.03.06. 13:21:21

ezt az appot le lehet valahol tölteni, vagy csak az emeszpé székházban osztogassák kinyomtatva a forráskódot ?

viva.la.revolucion 2014.03.06. 13:27:50

én is csak bajnait látom a választható idióták közül vállalhatónak, feltéve hogy az mszp távol marad tőle és nem mesterházi lesz az elnök

ha lehet csak bajnaira szavazni akkor rá fogok, ha nem lehet akkor lmp, ha az is elbassza akkor jobbik

no_successful2 2014.03.06. 13:31:40

@yatumux:
"Ez teljesen igaz az MSZP, összefogás, kormányváltás bárhogy hívhatod-őket szinte csak a képzetlen idős, volt munkások választják és kb pár tízezer balos, anarchista fiatal."

Hmm ezt tolom már húszezer éve, ez nagyjából az én tapasztalatom is, sőt egyszer kíváncsiságból elmentem egy szoci majálisra
hát ugyanez a helyzet.
Persze vannak azért fiatalok is, (családtagok, "liberális" családból valók stb.) de a tömeget az idős volt munkások adják.
Nem véletlen, hogy hol volt erős az MSZP mindig. Ózd, Pécs, Csepel, stb.

Szúnyog 2014.03.06. 13:57:53

@pucros: a 4K! a hatodik. :))
Ez mindent elmond erről a hülyeségről, meg Fedorról. Nullák, a 4K!-val együtt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.03.06. 14:05:54

basszus még egy valaki rugózik a reprezentatív szón, tökönlövöm.

ha ez csak az okostelefonnal rendelkező politikai napi élettel tájékozott emberek szavazata, akkor a mediáné mi?
olyan emberek véleménye akit random felhívnak telefonon egy gyors válaszadásra. ugyanúgy hazudhatok a mobiltelefonos appnál hogy ány éves vagyok/honnan vagyok/milyen végzettségem van, mint a mediános (vagy bármely másik) közvéleménykutatónak.

Arni83 2014.03.06. 14:17:15

Még szerencse, hogy a vlóságban nem így van. Akkor lennénk csak igazán nagy gondban!

Firpó 2014.03.06. 14:30:03

Valakik nagyon jó kapcsolatokat ápolnak az Indexen ezzel a fejlesztő csapattal, mert orrba szájba tolják ennek a szavazós programnak a reklámját. Hiába, hogy egy ilyen voks program SOHA AZ ÉLETBEN nem lesz reprezentatív, de jó játék egyeseknek, hogy hülye cikkeket tudnak róla írni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.03.06. 14:31:53

@Arni83: és ezt honnan tudod?
reprezentatív e a felmérésed? vagy csak úgy gondolod, mert úgy szeretnéd gondolni?
csak pusztán keresztkérdés, logikai szinten: miért hiszel jobban a saját tippelésednek?

Egéridomár 2014.03.06. 14:36:27

@yatumux: Első megjegyzés: komolyan élvezettel olvasom az erre a blogra is rászabaduló (amúgy mindig ugyanazok a nevek) jobbosok harsogó (bár inkább fröcsögő) nyivákolását, az előre vetített esetleges vereség ellen. Jóleső érzés, hogy tele vannak félelemmel, kétségekkel, és ezt a mindegyikükre olyan jellemző reakcióval palástolják, mint agresszió, düh, pökhendiség és alpári stílus. Féltek.
Második megjegyzés: Én nem kérnék tőled ilyen felsorolást, amire te kiváncsi vagy. Kommentjeid alapján pontosan leírtad jellemzőid. Mentálisan egzakt módon, vizuálisan pedig nem is érdekel.
Mindenesetre meghatároztad a helyed, mikro- és makrokörnyezeted is.

esefe 2014.03.06. 14:50:36

@Hurrá Torpedó: Ha valamit nem értesz, az nem azt jelenti, hogy te vagy az okos.

Bizony a reprezentatív itt is, mint szerte a világon, nem telefonálás útján képződik. Akkor sem, ha te erről mást gondolsz. Messze nem csak politikai közvélemény-kutatások léteznek. Dollármilliárdos üzlet elég régen. Ha csak annyit érne, amennyit te felfogsz belőle, egy kanyit nem fizetne érte senki.

Létezik akár telefonos kutatás is, meg netes is, de arra senki nem mondja, akinek magasabb az IQ-ja 100-nál, hogy reprezentatív. Annyit is ér. Annyit is fizetnek érte.

esefe 2014.03.06. 14:51:34

@Egéridomár: Tévedsz. A butaság ellen szól az ember. Ha te ezt nem is érted.

Egéridomár 2014.03.06. 14:56:55

@esefe: Igen, pökhendiség. Ez a két mondatod is bizonyíték.
Ha te ezt nem is érted.

s 2014.03.06. 15:03:37

bajnai legalább látja, hogy mit baszott el rettenetesen. Ha engemet kérdezett volna, én megmondtam volna ezt előre is neki, mert a jó tanács nálam ingyen van. (Nem vagyok hivatásos tanácsadó, aki sok pénzért szar tanácsokat ad. Olyanokat adok csak, amiket magam is megfogadnék, ráadásul ingyen. Ez mindjárt két előny egyszerre. :-))

s 2014.03.06. 15:09:44

@Buday András: Mert bajnai elméleti figura. A politika meg gyakorlati ügy. Ettől még csinálhatta volna jobban, mert vannak elméleti pacákok, aki azért nem vallanak kudarcot ilyen fronton sem, sőt. bajnai nem ilyen volt. Talán ezért sem kell rá szavazni. Aki ezt elbassza, attól ennél rosszabb is kitelne miniszterelnökként. Hozzanak jobbat.

Nem megyek szavazni, mert nincsen kire.

pucros 2014.03.06. 15:10:51

@Szúnyog: Elhiszem, hogy torzít a Voks14, de ennyire?

Szerintem a 31 párt aláírásgyűjtő sikere IS valamilyen "torzítás" eredménye. Képtelenség, hogy ennyinek sikerült, miközben a 4K! nem tudta megoldani.

s 2014.03.06. 15:15:24

@DeMarco: Én azt hallottam, hogy innentől 10000000 évig fidesz kormány lesz. Csak nem tudom, elhihetem -e. Neked nem lehettek ilyen problémáid, gondolom.

DFK 2014.03.06. 15:41:25

Azt hiszem, kedves Fedor, nem vagy tisztában a reprezentatív minta fogalmával.
Hiába van 3 millió okostelefon az országban, ha a tulajdonosaik többsége nem tölt le rá app-okat (mert nincs rá szüksége).
Nme a bejött adatokat kell súlyozni, mert ott nagy hibát véthetsz. habem a mintát kell reprezentatívan venni. Azaz minden társadalmi rétegből legyen válaszadó, méghozzá a számarányuknak megfelelő számú. Na ez az, ami ezzel az applikációval nem lehetséges. egész egyszerűen felülreprezentált néhány csoport.
mondok egy példát, a családunkban van 7 szavazókorú, ebből összesen egynek van okostelefonja, de az is csak az időjárást nézi rajta, meg játékokat tölt rá. A mintában van nyugdíjas, rokkant, szakmunkás, diplomás alkalmazott. Elárulom, hogy nem a diplomásé az okostelefon. A 7ből 4 fideszes 1 bizonytalan, 2 mszp-s. És ők tökéletesen elérhetelenek ebben a felmérésben.

KaPé 2014.03.06. 15:46:35

Csak annyit fűznék hozzá, hogy nem véletlen, hogy a statisztika, a közvéleménykutatás egy külön szakma. Inkább hiszek a közvéleménykutatónak (még ha le is vonom az eredményeikből a pártkötődés-módosítókat), mint olyanoknak, akik nem értenek a statisztikához.

VT Man 2014.03.06. 16:11:31

@kovi1970:
"Mi értelme van reprezentatívnak hazudni egy ilyen felmérést?
Mi értelme ennek az önáltatásnak? "

Gondolom jó érzés azt hinni, hogy van esélye az Együtt-nek.

De ki az a hülye, aki arra szavaz, hogy emeljék meg az SZJA-t?

Nem elég nagyok az adók így is?

Hallottam a hírekben, hogy "a rendőrség tagjainak nagy része nem járna rosszul az SZJA emeléssel".

Azaz még az állami szektorban is elvonást jelentene az SZJA emelés, a magánszektorban pedig pláne.

toportyánzsóti 2014.03.06. 19:26:23

@eßemfaßom meg áll: Saját nem pártos közvéleménykutatás szerint 5 %-on áll a putinpincsi siserehad,10-15 % körül a zombikok.Narancslufit fújják a volt komcsi bértollnokok és az öncenzúrázó állami függésben lévő egyebek akik jól tudják aki nem nyal éhenhal.

esefe 2014.03.07. 05:07:46

@Egéridomár: Megint tévedsz. Én értem. Csak nem fogadom el. Primitív ostobaságnak, önbecsapásnak tartom. Ha mond ez neked valamit.

esefe 2014.03.07. 05:11:47

@pucros: Mára húszra csökkent. A 4K nincs köztük. Nem ismerek olyat, akinek az egyáltalán komolyan felmerült, hogy a 4K-ra szavazzon, vagy akár csak komolya vegye azt. Hogy ők nincsenek a húszban az természetes.

Rötyi 2014.03.07. 15:35:31

Úristen fedor, mekkora pofára esés lesz neked április 6...
:D

Ppix 2014.03.08. 21:58:44

@Lucky Larry Silverstein:
"A értelmesebbek utálnak minden politikust. De ha már választanak nem a legnagyobb barmokra fognak (bajnai maszoppal ferkóval csomagban), az tuti. "

Szépen kidolgozott érvelés, mint mindig - így tovább a Lenini úton!

Ppix 2014.03.08. 22:06:18

@idelle:
Semmi gond, legfeljebb a blikk olvasók elvárási szintjén vezetett ország ott fog 15 év múlva tartani mint Argentina, Venezuela, vagy Ukrajna. A köcsög elit értelmiség meg majd elvándorol nyugatra.
A sok rezsicsökkentő nagyokos meg majd örülhet amikor Venezuelához hasonlóan kormányrendeletbe adják, hogy mit mennyiért szabad árulni a Tescoban és talán 20 év késéssel rájönnek hogy ez az a kommunizmus, amit már egyszer kiszavaztak a műsorból 1989-ben...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.03.12. 10:49:12

@Ppix: ez reális szcenárió, de hát amíg az átlagemb...politikus is úgy fogja fel, hogy "egyszer élünk", ezért ebből az életből kell kihozni a lehető legtöbbet (magamnak), addig nem várhatunk csodákat. kisebb fajtákat sem...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.04.06. 23:08:47

CSÓKOLOM! ennyit az app-ról. appicsába!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.04.06. 23:10:32

@eßemfaßom meg áll: röhögni mindig egy-két évtizedes késéssel kell. amikor már látszik, hogy nemcsak érdemes, de lehet-e egyáltalán...

eßemfaßom meg áll 2014.04.06. 23:34:57

@idelle: most komolyan szerinted nem vicces ahogy kézzellábbal magyarázta, hogy milyen reprezentatív és micsoda meglepetés lesz 6-án hogy nem a megvezetett szar közvéleménykutók eredménye jön be?
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0