Az "Adjátok vissza a jelképeinket" projekt
2009. március 12. írta: Fedor

Az "Adjátok vissza a jelképeinket" projekt

Elmesélem, hogy miképp lett új kulcstartóm.

Rühelltem, amikor 2002-ben a Fidesz kampányjelvénnyé fokozta le a kokárdát. Ízléstelen ötlet volt. Ha már önpecsételésre akarták buzdítani a szavazóbázist, lehetett volna a pecsét bármi, piros-fehér-zöld szívecske, vagy mondjuk Orbán Viktor az én miniszterelnökömös kitűző - a kokárda viszont mást jelképez. Nem egy pártot. Egy nemzetet. Annak sem a hétköznapjait, hanem ünnepét, egy bizonyos napon. Egy nemzetét, amelynek az egyik akkor épp a fele ki nem állhatta Orbán Viktort, és mivel a kokárda két héten át azt jelentette, hogy „én a Fideszre szavazok", ezért 2003-ban már március 15-én sem tűzte a kabátjára. Nehogy még azt higgyék róla.

Ha valamelyik kitartó olvasómnak ismerős ez az idézet, akkor az nem a véletlen műve: Stumpf András Heti Válasz-beli írását idecitáltam már egyszer, majd fél évvel ezelőtt. Hogy miért szedtem elő megint (a dátumból adódó nyilvánvaló aktualitáson kívül)? Hát ahhoz vissza kell menni egy kicsit az időben, úgy a rendszerváltás környékére.

Gimnazistaként több kórusversenyen is részt vettem, no nem énekesként, hanem az iskolai videós kör tagjaként, aki a gimi énekkarának a fellépéseit örökítette meg az utókornak egy VHS kamerával. Az egyik zeneakadémiai fellépésen a konkurens karnagy bocskaiban lépett a színpadra. Rögtön megtetszett. Mármint nem a karnagy, hanem a ruhája :-) Amúgy is történelem-mániás voltam, azon belül is a magyar történelemről olvastam el mindent kisgyerekkorom óta, ami a kezem ügyébe került, így akkoriban elhatároztam, hogy ha esküvőm lesz, ott én bocskaiban fogok megjelenni. Évekig kitartottam emellett az ötlet mellett.

Egészen addig, amíg nem vált ez a gyönyörű ruhadarab a MIÉP egyenruhájává.

Onnantól kezdve lelohadt a lelkesedésem. Semmi kedvem nem volt ahhoz, hogy akár csak az öltözködésemmel is közösséget vállaljak egy szélsőséges alakulattal. A tervemről nem mondtam azért le teljesen: az esküvői öltönyöm ugyan nem bocskai volt, de emlékeztetett rá az álló gallérjával, és a hímzett díszítésével. A dac azért már akkor is megvolt bennem (volt egy másik fogadalmam is, hogy a gyerekeim csak régi magyar neveket kaphatnak, ezt megtartottam).

Sajnos azóta csak romlott a helyzet: a szélsőjobb teljesen kisajátította magának a magyarság kultúrörökségét. Ha meglátsz az utcán valakit, akinek tarsolylemezes övtáskája van, 99%-ig biztos lehetsz a politikai nézeteit illetően. Így hát csak nézelődni szoktam a kirakodóvásárok ilyen termékeket áruló pultjainál, vásárolni nem nagyon, bármennyire is tetszik, amit ott látok. Úgy vagyok velük, mint Stumpf egyszeri szoci szavazója: "Nehogy még azt higgyék rólam" (mondjuk a konkrét, kokárdás esetben én nem zavartattam magam 2003-ban sem, azóta is felveszem minden március 15-én, de csak akkor). Külön dühítő, hogy a valódi értékeket mesterien vegyítik a virtigli szélsőjobbos jelképekkel, mint amilyen az álősmagyar árpádsáv, meg a nyilasok által lejáratott harci turul.

Gyerekkoromban nagyon szerettem László Gyula 50 rajz a honfoglalókról című könyvét, így nem csoda, ha tetszenek azok a pólók, amelyekeken hasonló rajzok láthatóak. Csak épp eddig nem vettem volna fel olyat, mert egyértelmű volt, hogy kik hordják. Vagyok olyan őrült, hogy néha ellátogatok szélsőjobbos rendezvényekre (kíváncsi típus vagyok, na, de nem csak én: Kéri Lászlóval pl. a 2002-es MIÉP nagygyűlésen futottam össze), hát jórészt csak ott lehet kapni (na jó, azért most már előfordul sima vásárokban is, de egyértelmű körítéssel).

Aztán tavaly ellopták a bicajomat.

Ez most látszólag nem tartozik ide, pedig ez indított el egy olyan folyamatot, amely ennek a bejegyzésnek a megírásához vezetett. Ugyanis a kerékpárral együtt ellopták a kulcscsomómat is, amit szinte jobban sajnáltam, mint a biciklit: a bicaj már öreg volt, amúgy is már terveztem, hogy lecserélem, a kulcstartó viszont emlék volt a nászutunkról, ráadásul rozsdamentes acél, örök darab.

Így elkezdtem keresgélni, de nem nagyon láttam olyat, amire azt mondtam volna, hogy "Igen, ezt szeretném mindig magammal hordani". Túlságosan is kötődtem az előzőhöz. Aztán kiszúrtam egy vásárban egy olyan rakamazi turult, amilyen itt látható: turul.gif

Persze ezt is nagymagyarországos, meg árpádsávos kulcstartók vették körül, így elsőre ott is hagytam, de aztán pár perc múlva visszafordultam, és megvettem. Hát a franc egye meg, miért hagyom, hogy mások miatt szégyellnem kell, hogy őseim jelképeit hordom? Azért mert ők kisajátították ezeket, és összekapcsolták a szélsőséges ideológiájukkal? Csak mert liberális nézeteim miatt rendszeresen kétségbe vonják a magyarságomat (amúgy is, ki az igazi magyar ebben a Kárpát-medencei genetikai olvasztótégelyben), és ezzel együtt csak magukat tartják igaz magyarnak, nekem is szégyenlenem kell, hogy minek születtem? Miért hagyjuk, hogy az utóbbi években már a nemzeti ünnepeink is csak róluk szólnak?

Hát egy frászt.

Az áljelképek nem kellenek. Szó sincs árpádsávozódásról, a nagymagyarországos matricával díszített autókról is megvan a véleményem, és a nyilasok által használt turulábrázolást se kedveltem meg (a XII. kerültei szobor esetében pl. továbbra is rettentő cinikusnak tartom, hogy a gyilkosok jelképével akarnak emlékezni az áldozatokra). A nézeteim nem változtak. De azokra a dolgokra, amelyek valóban az identitásom részét képezik, igényt tartok. Mint pl. az új kulcstartómra. Ez valóban egy őslelet másolata, nincs azokhoz köze, akik ennek egy másik változatát a XX. században használták. És nem érdekel, ha valaki (nem ismerve engem), szélsőjobbosnak gondol, ha meglátja nálam (akár pozitív dolog ez nála, akár nem). Valószínűleg egy olyan pólót is veszek, és bár az esküvőmről már lekéstem, azt hiszem csak összegyűjtögetek egy bocskaira valót, ha másra nem, színházba járáshoz.

Arra bíztatok minden baloldalit és liberálist, ők se hagyják kitúrni magukat az örökségükből: foglaljuk vissza jelképeinket. Pl. lehet kezdeni azzal, hogy az is vegyen fel vasárnap kokárdát, aki 2002 óta nem tette ezt meg.

Hogy ne legyen különbség magyar és magyar között.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr15998263

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.13. 11:51:43

A projektértekezlet tanulságaiA projektindító vitairatom a magyarság emlékeinek és valódi jelképeinek visszaszerzéséről kikerült az Index címlapra, így lett is belőle ereszd el a hajamat. Kaptam jó sok támogató hozzámszólást is (ezekért hálás köszönet), d…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.13. 08:45:40

Senki nem sajátit ki semmit, csak a baloldal rühelli a nemzeti jelképeket, ez náluk ősi hagyomány.

Nekem mindig volt egy kis nemzeti szin szalag a táskámon vagy egy pici a kabátomon, még a 70-es években is, most is van, utazásnál praktikus.

egyszer egy telefon tartót akartam vasárolni egy ferraris volt meg egy nezetiszin, nem a ferrarist válaszottam - baj?

Egyszer egy választás után hozzájutottam nagyobb mennyiségű nemzeti szalaghoz, ki akarták dobni, elkértem, mindenhová használom, nem szégyellem - pedig néha igen kínos hogy magyar vagyok.

Wrex 2009.03.13. 08:46:34

"Miért hagyjuk, hogy az utóbbi években mér a nemzeti ünnepeink is csak róluk szólnak?"

Addig, ameddig az ilyen posztolók szerint a magyar állam jelképei "áljelkép", "gyilkosok jelképe", "virtigli szélsőjobbos jelkép", addig nem tudom hogy mit rinyálnak a "kisajátításon". Meg a "nyilasok által lejáratott", ja. Érdekes, a németek továbbra is lengetik a német zászlót, pedig ha valamit, hát azt tényleg lejáratták. Csak ott nincsenek ilyenek, akik szerint ha az állam jelképét(jelképeit) olyan egyén(ek), szervezet(ek) hordják(hordták), akik úgymond "lejáratódtak", akkor onnantól az a jelkép nem a magyar államot, hanem a lejáratókat jelképezi. És ugyanezek ugatnak "kisajátításról", mikor szerintük "Nehogy még azt higgyék rólam".

A Turul, mint olyan, az ezeréves Magyarország jelképe. Hogy ki hogyan ábrázolja, lényegtelen - akinek nem tetszik, menjen panaszra pl. az NBH-hoz, hogy vegyék ki a jelvényükből, de pronto. Ugyanez áll az árpád-sávos zászlóra is.

A nagy-Magyarország logó pedig azt jelzi, hogy az illetőt érdekli a történelmünk. Csendben jegyzem meg, hogy van egy nép, amely a cirka 2000 évvel ezelőtt tőlük elvett területekre formált igényt, ezt terrorista merényletekkel nyomatékosította, majd miután megkapta, háborúkat indított szomszédai ellen a terület növelése érdekében. (segítek: nem az arabokról van szó) Szóval ha nekik szabad, akkor nem értem hogy mi a baj egyeseknek azokkal, akiknek egy kevesebb mint 100 évvel ezelőtti, nemzetközileg elismerten k. igazságtalan döntés fáj, és ezt ki merik mondani?

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.13. 08:48:55

Milyen ideges lett a törpediktátor Orbán, Bokros Lajos megjelenésére. Máskor nem szokott, most azonnal reagált, hogy akkor kivenné a pénzét a bankból.
Gyurcsány előbb meggazdagodott azután politizált, Orbán pedig a politikából gazdagodott meg.
Kell a kormányváltás, de nem a hiteltelen sose dolgozott, országmegosztó Orbánnal,
Mással már régen nyertek volna és talán sokkal jobb lenne!
Most miért nem szavazza meg az MDF javaslatát a nagyon utált és állandóan leváltani akaró Gyurcsány menesztésére?
Mert a saját karrierje fontosabb mint a hazáé! Álszent, képmutató, here celeb Orbán!!!

RonIQa 2009.03.13. 08:49:32

@Today05: "Ha valami igazán értékes, akkor azt nem fogjuk mindennapos használatba venni, mert azzal az veszít az értékéből, presztizséből, a jelentősségéből."
Igazi parasztmentalitás. Nem lakunk a tisztaszobában, mert kopik. :)
A nemzeti jelképek azért vannak, hogy folyamatosan használjuk, éppúgy, mint más nemzet, pl. USA, Németország, Dánia. Minden másban tudtok ezekkel példálózni, ezt a kérdést kivéve.
A nemzeti jelképek használatától való irtózás magyar balliberális betegség. FÓBIA. Én megértem. De nem kell itt osztanod az észt. Nem használod és kész. Te dolgod.
Én az értékes családi porcelánt is használom, azért van, hogy felemelő élménnyé tegye a mindennapi kávézást, teázást. Igaz, nem volt bugris egyik felmenőm sem.

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.13. 08:49:51

@Pápu nem sárga tetű: ...Viktor távolsága a baloldaltól legfeljebb mikronokban mérhető...

Már rég nem ez a lényeg hogy a jobbos Viktornak mennyi köze van volt vagy lesz a baloldalhoz.Már régesrég nem ez a lényeg,hanem a HITELESSÉG és MAGYARSÁGTUDAT és az ERKÖLCSI MORÁL.

Hogy jobbos vagy balos vagy jobbosbalos párt érné el az már olyan mellékes lenne.Csak lenne...

RonIQa 2009.03.13. 08:55:44

@KA_Steve:
Komplett baromság, amit leírtál de nem baj. A baj az, hogy logikailag is problémás. Ha és amennyiben a nyilaszászló azonos lenne az árpádsávossal (nem az), akkor azt mondanám, hogy a nyilasok egy több évszázados magyar jelképet kisajátítottak maguknak és ideje azt "visszafoglalni". Pl. úgy, hogy minden magyar magáénak ismeri el.
A lényeg az, hogy a nemzeti jelképek használatából a baloldal a hülye médiapropagandával kizárta magát és most nem tud mit kezdeni ezzel a problémával. Sajnos nem ez az egyetlen dolog, amit elqrtak.

min 2009.03.13. 08:57:05

@Wrex: Olvass egy kis történelmet mielőtt égbekiáltó ökrségeket írnál le. A Nagy-Magyarországlogó nálunk pedig nem a történelmi tudattal egyenlő hanem a nacionalista tudatlan hülyékkel. A Nagy-MAgarország nem volt más mint elnyomás a köbön az akkori peremnemzetek elnyomása hoisz a magyarok többségében az ország közepén éltek és nem volt nagy létszámuk. Elnyomás alatt tarottunk több nemzetet. Szerinted miért utálnak illetve miért árúltak el bennünket 48-ban? Számukra kitörési lehetőség volt. Nem értem ha Nagy-Magyarországról beszélünk miért nem Nagy Lajos által létrhozott birodalomról beszélünk ami a nagyhatalmak sorába emelte az országot?

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.13. 08:57:27

Bár csak ne olvasnék olyan híreket többé hogy ismeretlen alapítványoknak ad milliártdokat a kormány.Bár csak ne olvasnék olyan hírt többé,hogy a romaszervezet megint lenyúlt többmilliárd forintot és bottal ütik a nyomát.Bár csak ne olvasnék olyan hírt hogy a melegek mellüket verve vonulgatnak a fővárosban.Bár csak olyan hírt olvasnék hogy valóban segített a kormány a hiteleseken és nem dőltek be tömegesen.Bár csak olyan hírt olvasnék hogy kiiktatták a fővállalkozókat a kormányzat által épített projektekből.Bár csak lenne vagy 10 főtáv hogy választhassak mint Japán a 7 olajvezetékéből.Bár csak igazi piacverseny lenne és bár csak ne lenne ennyi ingyenélő a ok hivatalban.

sprenczl 2009.03.13. 09:01:11

Mi van? Mi van? Ballibsikémnek is igénye van a turulra? Hát már nem gonosz csúnya náci ragadozómadár? Magyar jelkép? Jé! Lehet hogy a Szent Korona sem micisapka? Nahát! Változó korban a disznaja?

min 2009.03.13. 09:02:08

@Kis Hableány: hát jah...és tökmindegy mit tűz a mellére ha mindezeket megvalósítja....

RonIQa 2009.03.13. 09:05:13

@segabor:
Csatlakozom. A post tényleg jó abból a szempontból, hogy egy belliberális ember fel merte vállalni, hogy magyar jelképet választott kulcstartónak és ez tetszik neki.
Hátha elindul már valami ésszerű gondolkodás mindkét részről. A hozzászólásokról is látszik, hogy a jelképhasználat témában a ferdített médiablablát szajkózzák azok, akik tájékozatlanok a témában.
Talán elindul már a gondolkodás folyamata. S remélem, más dolgokban is közeledhetnek az álláspontok.
Erre jók a jelképek. Talán összehozzák a nemzetet.
Mert ami most itt folyik....

bellone 2009.03.13. 09:06:54

"Arra bíztatok minden baloldalit és liberálist, ők se hagyják kitúrni magukat az örökségükből: foglaljuk vissza jelképeinket."

Igazi pártatlan és elfogulatlan gondolkodás. Úgy kezdődött, hogy a "balodali" és "liberális" testvérek visszaütöttek.

A szép új világban, majd lesz szegfűs, madaras (kivéve turul), narancsos és pinokkiós kokárda. Lófaszt a seggetekbe!

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.13. 09:07:07

A mai két csúcshír :
-Elfogták a munkások és fogjul ejtették a sony főmuftiját.
-Többmillió forint eu-s támogatást nyert az ÖRÖMLÁNY ALAPÍTVÁNY.


Ma már nem akarok több hírt olvasni.

RonIQa 2009.03.13. 09:09:48

@Országelhagyó:
Csak a nemzeti lobogót sértő, gyalázó cselekményeket bünteti a törvény. Pl. taposást. Elvileg. Mert szolgálatban lévő rendőr fideszes-verés közben bátran taposhatja minden következmény nélkül. :(

Anselmo 2009.03.13. 09:09:54

A jobboldal nem sajátított ki semmit, mert nem volt kitől kisajátítani.
Miért nem lehet ma legálisan turul-szobrot állítani Budapesten? A korona miért nem tetszik Fletónak a parlamentben? A baloldalt ezek a dolgok irritálják. A magam részéről örülök hogy van egy párt amelyik igenis felvállalta a nemzeti jelképeket szemben a közhangulattal, nagy szükség volt rá.

states 2009.03.13. 09:11:29

Az utolsó három baloldali politikus, akinek az, hogy haza egyáltalán hazát jelentett és nem valamiféle megélhetési, vagyonosodási terepet, az Kéthly Anna, Pozsgay Imre és Szűrös Mátyás volt. Érdemes megnézni, hogy mi lett a sorsuk, mit tettek velük az elvtársaik. Kéthly száműzetésben halt meg, Pozsgay, Szűrös pedig csak azért nem jutott hasonló sorsra, mert az ma már nem comme il faut...

2009.03.13. 09:12:08

Senki nem sajátított ki semmit. a kommerek meg a libsik szégyellik a magyarságukat. Már ha van nekik.

Wrex 2009.03.13. 09:13:26

@min: Jólneveltségem tiltja hogy oda küldjelek ahova kéne. A Nagy-Magyarországlogó NÁLAD egyenlő a "nacionalista tudatlan hülyékkel". Az, hogy használják olyan emberek is, akik szerinted "nacionalista tudatlan hülyék", attól még nem az ő jelképük. Aki úgy gondolja hogy mégis, az nézzen tükörbe, és mondogassa sokszor hangosan, hogy "Kisajátították a nemzeti jelképeket!".

"Nagy-MAgarország nem volt más mint elnyomás a köbön"
Hát jó lenne ha te is olvasnál egy kis történelmet. A magyarok ugyanis 1. nemcsak az ország közepén éltek, lásd pl. Erdély, 2. elnyomás nem volt, legalábbis nem nagyobb mértékben, mint abban a korban általános volt, 3. számukra ez a "kitörési lehetőség" csupán egy "mellékhatása" volt annak, hogy a nagyhatalmak az Osztrák-Magyar Monarchiát fel akarták számolni, 4. azért nem a "Nagy Lajos által létrhozott birodalom", mert az csak rövid ideig létezett, és, bár számodra talán meglepő, de az ún. "magyarkodók" nem teljesen hülyék. Másrészt, erről a birodalomról is van emlékünk: "Polak-Wenger dwa bratanki, i do sabli, i do sklanki."

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.13. 09:13:52

A mindenüket elvesztett embereket pedig nem fogja érdkelni hogy a tojásdobálásért éveket kaphat.

Országelhagyó 2009.03.13. 09:16:47

@zulu: Nem a libsik szégyenlik a magyarságukat, hanem a magyarok egy részének nem tetszett az a dolog, hogy a kokárdát nem "rendeltetés szerűen" használták. És én már ezt e libsi, kommunista, szélsőjobbos dolgot unom. Nem vagyok libsi, se komcsi, se szélsőjobbos. MAGYAR VAGYOK.

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.13. 09:16:54

Soha semmilyen kártérítést nem kapott a nemzet az elcsatolt területek miatt,amiatt,hogy soha nem kerülnek vissza hozzánk.Vagy azért nem kértünk kártérítést hátha visszakerülnek?

☉ ☾ 2009.03.13. 09:17:12

Mi akarsz visszaszerezni, te szerencsétlen? Ez kell neked? Bazárimajom egyenruhák, kokárda és logók, zászlók és sisakok és karszalag - betegség ez...

RonIQa 2009.03.13. 09:17:29

@Werwolf:
Hát ez nem jött be, ha a hozzászólások és hozzászólók arányát nézed, akkor itt most a jobboldalnak áll a "zászló", hogy stílusos legyek.
A vérkomcsik kivételével senki, még a jóérzésű balosok sem cumizták be a nemzeti jelképek elleni médiapropagandát.

Itt azért erős nemzeti "beidegződések" vannak, a médiapropi pedig hemzseg a ténybeli tévedésektől és logikai hibáktól, ezért egy bizonyos szellemi színvonal fölött nem talált befogadásra. Hehehe.

Lassan helyreáll a rend a fejekben.

ladislaus 2009.03.13. 09:17:46

Posziro. Hulyeseg amit irsz. Fidesz nem kokardat hanem nemzeti szinu szallagot mondott (hogy pontosabbak legyunk) de egyebkent meg nem kisajatitas ez! Ha tenni akarsz ellene tuzd ki es kiabald hogy maszopos szadeszes vagy. (csak vigyazz mert fejbe kolinthatnak csunyan :D )

Országelhagyó 2009.03.13. 09:19:25

@RonIQa:
A fideszesek verése egyenlő szerinted a MTV székházat szétzúzó hülyékkel?
A rendőri túlkapást büntetni kell! Minden esetben, ha korumpálhatóak, azt is, ha idős bácsit, nénit bántanak azt is, mindent!

☉ ☾ 2009.03.13. 09:20:18

Jaja, ladislaus, ma ott tartunk, hogy a jobbosok fejbekólintanak ha nem értesz velük egyet - pedig nehéz velük egyetérteni, mert olyan földbuták, hogy kell nekik az azonosság érzése a gondolat szabadsága helyett.

TD223 2009.03.13. 09:23:29

Persze, hordja mindenki a kokárdát, de aki 2002 óta még mindig nem nyitotta ki a szemét és ismét, 2010-ben is a szocikra, vagy libsikre szavaz, az már tényleg menthetetlen, aljas, nemzetáruló vagy debil és nem tudja mit tesz. Az elmúlt 7 évet nem lehet kétféleképpen értékelni.

☉ ☾ 2009.03.13. 09:25:11

TD223. Tévedsz. Lehet másként értékelni mint ahogyan te teszed - ha egyáltalán értékelésnek nevezhetném azt a véresszájú takony és nyálköpködést, amit hozzászólás címén teszel.

fran7 2009.03.13. 09:26:12

A kedvencem a jelkép vitában az, amikor kijelentik, hogy a jelképek nem érnek semmit, nem jelentenek semmit. Ez mekkora baromság, higyzen minden szókép egy jelkép is bizonyos értelemben. De nagyon tudnak riadozni bizonyos jelképektől, amik nem jelentenek nekik semmit. Miért is? Toleranciáról beszélnek, de arra nem képesek, hogy elfogadják, hogy másoknak fontos lehetnek olyan dolgok, amik nekik nem. Közben meg a baloldali és liberális politika olyan mitikus toposzokat használ fel a harcban, amiket ő elvileg megvet, de néha hasznos. Lásd Orsós, lásd Gyurcsány előbb meggazdagodott és utána állt politikusnak. 19 évesen Kisz vezető volt az nem politizálás? A névtelenítés módszere: A fiúk a bányában dolgoznak, Bokros megoldotta a problémákat, Gyurcsány megsiratja a lemondásokat. Mitikus jelképek sora: nem megszállás, felszabadítás ez már majdnem vallásos kép. Próbáld meg ezt tagadni és meglepődsz.

RonIQa 2009.03.13. 09:26:53

"@Anselmo: A jobboldal nem sajátított ki semmit, mert nem volt kitől kisajátítani.
Miért nem lehet ma legálisan turul-szobrot állítani Budapesten? A korona miért nem tetszik Fletónak a parlamentben? "

Oszd meg és uralkodj! Ez volt a cél. Fletónak valójában tökmindegy, hogy hol van a korona, de ezzel a dumával meg tudta osztani a magyarságot, be tudott tenni a "koronaúsztató" Orbánnak. De ezt is elqrta. Mert egy megosztott, egymás ellen acsarkodó nemzet nincs olyan mentális állapotban, hogy kihúzza az ország szekerét a bajból. (Arról ne nyissunk vitát, hogy ki okozta a bajt, a válságot, nyilván nem Fletó.)
Komoly teljesítményhez nemzeti egység, összefogás kell. Sajnos nálunk még ezt is a romokból kell majd összekaparni, hála a hülye ballib politikának.

Kalmár 2009.03.13. 09:27:35

Jó ötlet, hogy vegyék fel a kokárdát a liberálisok is.
Ideje.
Szomorú, hogy liberális létetekre kirekesztitek ezeket a szép ősi jelképeket.
Milyen furcsa nekem, hogy még ezekután úgy érzed, hogy a szélsőjobb sajátította ki. Szerintem ti dobtátok el, demonstrálva, hogy gyűlölitek ezt-azt-amazt. Ha ezt nem teszitek, ma nem lenne ez a valóban létező érzés, hogy akin honfoglaláskori témájú póló van, az fasiszta...
Ti kezdtétek el mondogatni, hogy az ezeréves árpádsávos zászló, azonos a nyilaskeresztessel. Ekkora ostobaságot!
Legtöbben azt sem tudják, hogy nézett ki. Érdemes megnézni, van benne árpád sáv IS. Mint, ahogy a jelenlegi címerünk is "vörössel ezüsttel hétszer vágva".
Talán a magyar címer is fasiszta?

Na és a Turul. Azt írod: A nyilasok által használt turulábrázolás nem tetszik. Nem igazán tudom elfogadni, hogy egy nagyon rövid életű nyilas uralom be tud sározni ezer év történelmét.
Csak akkor lehet ez így, ha ti, a zászlótokra tűzitek és üvöltitek rá: Fasiszta! Nyilas!
Az nem zavar, hogy a szocialista-szadeszes kormány uralta, nemzetbiztonsági hivatal jelképe ugyanaz a TURUL?

Szóval ha valaki ujjal mutogat mindenfelé, lefasisztázva mindent ami valahogy az ellenfeleihez köthető, akkor ne csodálkozzon, ha kiürül a jelképrendszere.

Mégvalami, nézz magadba, zavar annyira a 40 év véres terrorjának a jelékpe a vörös csillag, mint az ezer évből jelentéktelen idejig nyilasnak használt turul?
Talán nem? Nem is merem azt feltételezni, hogy librális létedre nem egyformán aggódsz a nyilasok által üldözött zsidók, magyarok, cigányokkal és a kommunisták által üldözött, keresztények, magyarok, konzervatívokkal.

Mindenki büszkén kell, hogy hordja ezeket a jelképeket, hiszen minden jelkép adott helyen azt jelenti amit a hordózója üzen. Nekem a múlt tiszteletét, a haza szeretetét. Ha csak pár operettnáci hordja akkor mit fog jelenteni?
Szóval alapvatően egyetértünk, vedd föl a kokárdát. Sőt, szerintem békélj meg a Turullal is.
Nem visszafoglalásra van szükség, csak VISSZAFOGADÁSRA!!
(A nagy Magyarország matrica autón, szerintem is csak bosszantás, gondolom, mit gondolnak róla, mondjuk a Horvátok??)

☉ ☾ 2009.03.13. 09:28:55

Íme egy díszjobbos hozzászólása:
"Kérem szépen - halálbüntetés kell. Lehetőleg nem is fájdalommentes módon."
Na ezeknek KELL a kokárda, mert amúgy csak szimpla bűnözőknek éreznék magukat.

☉ ☾ 2009.03.13. 09:30:48

A jelképek tényleg üresek és nem hordoznak tartalmat, azt a viselő adja hozzá. Az árpádsávos digóbuzikkal is ez a baj - persze nem várom, hogy ezt egy fanatikus felfogja...

RonIQa 2009.03.13. 09:31:51

@1478 97 277: Hülyék minden oldalon vannak. Pl. te is itt kommentelsz.

min 2009.03.13. 09:36:01

@RonIQa: Mondjuk csak egyéni véleményem és nem is ide tartozik de szerintem is a koronának a nemzeti múzeumban lenne a helye nem a parlamentben ahogy minden más országban is így van ott is ahol a mai napig kirányság van(igaz alkotmányos)

RonIQa 2009.03.13. 09:42:03

@min:
Mondjuk nekem meg mindegy, hogy hol van. De úgy is felfoghatom, hogy egy meggyengült identitású nemzet esetén célszerűbb, ha a parlamentben van. Mert azoknál a nemzeteknél, amelyekről beszélsz, nem sikerült balliberális hecckampány keretében szembefordítani a nemzet polgárait, lehet, hogy nem is volt ilyen szándéka senkinek.
Gondolkozz el azon, Viktor miért úsztatott koronát. Próbálj egy kicsit rugalmasabb, befogadóbb, kevésbé elutasító lenni.
Szükség lesz rá, mert nagy a baj és csak nemzeti összefogással lehet megoldani.
Bárki lesz is a miniszterelnök.

Wrex 2009.03.13. 09:43:33

@1478 97 277: FYI, a jelkép önmagában tartalmat hordoz - azért JELKÉP. Csak egy példa: a középen lyukas zászló, ami máshol gyártási hibásnak minősül, nálunk jelkép. Mert azzá lett. És most, hogy már jelkép, senkinek nem kell hozzáadni semmit. Persze nem várom hogy ezt egy olyan, minden bizonnyal hiperintelligens individuum, mint te, felfogja...

HMS.NAGYSZINPAD 2009.03.13. 09:46:52

Az összes agyhalott autista barom, aki eddig ide kommentelt, azonnal takarodjon vissza az iskolapadba történelmet tanulni! Meg helyesírást. Vagy egyáltalán: bármit.

Országelhagyó 2009.03.13. 09:48:23

@RonIQa:
Milyen eseményeket? "a rendőrállam brutális túlkapásait" tekintve? A rendőrök által elkövetett fizikai bántalmazás minden esetben elítélendő. Attól függetlenül, hogy fideszest, mszp-st bántottak e, a zászlótaposás itt csak mellékes részlet.

Országelhagyó 2009.03.13. 09:49:51

@dogger: Javasolnék neked egy illem tanfolyamot, esetleg dühlevezetési tréninget!

báró Csekonics 2009.03.13. 09:50:11

Tetszik a cikk - sajnos egyet is kell értsek vele: ha ma meglátsz egy kokárdás embert, nem lehet tudni, hogy csak ünnepel, vagy 'nagyonmagyar'... :-(

Különben is, ha már magyarkodás: ki a nagyobb magyar, aki kimegy franciaországba tüntetni a trianoni béke ellen, lejáratva ezzel a többi magyart is, vagy aki egyszerűen igyekszik jó hírét kelteni az országnak és bíztatja a külföldieket bármerre jár, hogy jöjjenek ide turistaként?

Egy kérdés: turom mi az a turul, de a 'harci turul' az mi? Netán egy új titkos magyar vadászgép? :-D

Országelhagyó 2009.03.13. 09:55:30

@dogger: Egyébként ismersz autistát személyesen? Legközelebb a rákos, TBC-s, látás, vagy hallás sérült emberek állapotát használod fel acsarkodásod kifelezésére?

RonIQa 2009.03.13. 10:01:13

@Országelhagyó: Úgy látom, nem értetted meg a kommentet, kérlek olvasd el újra.
Íme:"Csak a nemzeti lobogót sértő, gyalázó cselekményeket bünteti a törvény. Pl. taposást. Elvileg. Mert szolgálatban lévő rendőr fideszes-verés közben bátran taposhatja minden következmény nélkül. :( "

A Tv székház ostromát és a Fidesz naggyülést követő verést kevered össze, amikor is a zászlótaposás történt.
Kommentem arra vonatkozott, hogy SAJNOS nem lett következménye az ügynek, bár a büntető törvénybe ütköző cselekmény történt. Használtam a :( szomorú hangulatjelet.
Ha van még kérdésed, szívesen tovább magyarázom...

RonIQa 2009.03.13. 10:04:21

@báró Csekonics:"... turom mi az a turul, de a 'harci turul' az mi? Netán egy új titkos magyar vadászgép? :-D"

Egy "tur(ul)bózott" gripen.

Országelhagyó 2009.03.13. 10:11:50

@RonIQa:
Ez a nap vicce: "tur(ul)bózott gripen." :)

RonIQa 2009.03.13. 10:17:24

@Országelhagyó: Többek között azért szeretek magyar lenni, mert nincs még egy ilyen nyelv, amivel ennyit lehet játszani. :)

báró Csekonics 2009.03.13. 10:20:05

Igen, szép nyelv a magyar valóban.

Azért is olyan nehéz idegeneknek megtanulni gondolom.

RonIQa 2009.03.13. 10:39:59

@báró Csekonics: Neurolingvisztikai kutatások igazolták, hogy más nyelvekkel szemben a magyar nyelv esetén a bal agyfélteke is részt vesz, sőt az a domináns a nyelvképzésben. Ez feltehetően más területen is sajátossá teheti a magyar anyanyelvűek gondolkodását. (Nem kell ugrani, nem a fajmagyar a lényeg, hanem a magyar anyanyelv.)

MekkMester 2009.03.13. 10:44:50

@RonIQa: Szia! Szerintem - bár a korona csodaszép a Parlamentben is, kár, hogy sokat kell sorban állni, hogy megnézhessük - de szerintem sem kellett volna odavinni.
És most nem az "úsztatásról" beszélek, han em szerintem egy ilyen nemzeti erekjének a múzeumban lenne a helye.
Amúgy meg már nagyon unom, hogy a két oldal folyamatosan "eszi" egymást, ahelyett, hogy az országgal törődnének. :(

RonIQa 2009.03.13. 10:48:10

@MekkMester: Tudtommal a Magyar Nemzeti Múzeumban van egy másolat. Én örülök, hogy a Parlamentben van, mert így legalább oda is bejuthatok.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.03.13. 10:56:05

@Kalmár:

"Jó ötlet, hogy vegyék fel a kokárdát a liberálisok is."

Ez a mondat a fából vaskarika tipikus esete.

Nem ismerek olyan liberálist, aki ne tenné fel, és ne tette volna mindig is fel a kokárdát március 15-én, hisz március 15. a polgári felszabadulás ünnepe, ami eleve liberális, a liberális eszmék ünnepe.

Úgyhogy szerintem te nem ismersz liberálisokat, mert akkor tudnád, hogy a kokárda bizony mindig kinn van 15-én.

2002-ben tényleg aggasztó volt, hogy belekeverték a kokárdát a választásokba egyesek, és úgy csináltak, mintha a kokárda nem az egész nemzeté lenne, hanem csak az egyik párthoz tartozna, mintha csak az a párt képviselné a nemzetet és senki más.

Én továbbra is felveszem a kokárdát, ahogy minden ünnepen, és remélem eljő még az a kor, amikor nem lesz ilyen gyerekes veszekedés azon, hogy most kié a kokárda, és nem lesz köponti utasítás arra nézve, hogy most akkor ki mikor tegye fel és vegye le a kokárdát, hanem végre mondjuk együtt fog ünnepelni az ország.

RonIQa 2009.03.13. 10:58:31

@MekkMester: egy ilyen nemzeti erekjének a múzeumban lenne a helye.


Tudod, a mi felfogásunk szerint ez nem pusztán egy nemzeti ereklye, nem tárgy.
hu.wikipedia.org/wiki/Szentkorona-tan

RonIQa 2009.03.13. 11:03:27

@oázis: Központi utasítás?

Az nem volt központi utasítás, hogy tegyünk kötelet a nyakunkba?
Nem hát.

Pusztán pártfelhívás volt és aki egyetértett, az követte. Ennyi.

Mindig ilyen nagy szavak.... Központi utasítás.... Felhívás, kérés.... Csak azért lett "utasítás", mert a patás ördögtől eredt. Szánalom ez az acsarkodás. Szomorú.

MekkMester 2009.03.13. 11:44:18

@RonIQa: :) bizony, nagyon szép a Parlament! Nekem tátva maradt a szám egy párszor! Manapság szerintem nem is tudnának ilyet építeni. :(

MekkMester 2009.03.13. 11:45:33

@RonIQa: Tudod, abba a "mi"-be lehet, hogy én is beletartozok.

feltételes reflex 2009.03.13. 12:06:21

@RonIQa: "A korona miért nem tetszik Fletónak a parlamentben? "

Talán mert nem oda való. Lehetne a Magyar Nemzeti Múzeumban ( a koronázi palást amúgy is ott maradt), vagy akár a Bazilikában.

Amúgy engem nem zavar a Parlamentben sem.

feltételes reflex 2009.03.13. 12:08:07

@YODA A KVSC-s:

Tapasztalataim szerint az ilyen okosságokat azok a tejfölös szájú suttyók szokták osztogatni, akiknek -már csak koruknál fogva is- a legsérelmesebb emlékük a diktatúráról az, hogy akkoriban még nem volt Mars-csoki.

báró Csekonics 2009.03.13. 12:30:01

MekkMester 2009.03.13. 11:44:18

Szerintem se. Manapság az építészet csúcsa, ha egy 'egyenkocka' épület homlokzatát:
- beburkolják üveggel akár teljesen, akár részlegesen,
- ferde a (lapos) teteje,
- raknak a tetejére egy/több teljesen céltalan amorf vasszerkezetet dísz gyanánt
(Vagy ezek bármely kombinációja.)
De nem is csoda, ha az építőipar mottója az hogy 'purhabbal odaragasztjuk, szilóval kihúzzuk, oszt jóvan'. :-(

Anselmo 2009.03.13. 12:37:51

@feltételes reflex:

Más nemzeteknél a korona csupán egy ékszer, nálunk viszont a magyar állam jelképe volt majdnem ezer éven át. Ezért is volt Magyarország a Szent Korona országa (tehát nem a magyar királyé). Hogy a perlamentben van, az számomra a folytonosságot jelzi, azt hogy ez állam ezeréves múlttal rendelkezik. Jelentése van annak, hogy a parlamentbe került.

teemur · http://teemur.blog.hu 2009.03.13. 12:44:29

jó írás.

én állandóan a rovásírással vagyok így. egyszerűen rühellnivaló, hogy lényegében kisajátította a szélsőjobb. nem lehet foglalkozni vele anélkül, hogy ne sorolnának abba a sarokba automatice a kívülállók. ez komoly baj, mert ez a komoly, tudományos felvilágosító és ismeretterjesztő tevékenységet is ellehetleníti, és így a szélsőjobbos rovás-mitológia tovább terjedhet.

MekkMester 2009.03.13. 13:02:34

@báró Csekonics: OFF
Mennyire igazad van!
Én rosszul vagyok ha a Kálvin tér felé visz a rosszsors. Azok az ocsmány üvegizék abban a csodálatos környezetben... :( Brrr.
ON

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.13. 13:08:20

Jöjjön az Orbán-Torgyán polgár kormány?
Nem, egy Orbán nélküli erős, hiteles jobboldalra van szükség. Ebbe a gonosztörpe Orbán, már nem kell!
Tiffán rosét a pohárba, Gyurcsányt-Orbánt a mocsárba!!!

báró Csekonics 2009.03.13. 13:13:00

Az helyesen 'Orbán-Torgyán botrány-kormány' volt...
Csak sokan hajlamosak elfelejteni.
Ettől függetlenül egyetértek.

MekkMester 2009.03.13. 13:23:52

Csak az a kérdés, hol találunk hiteles politikusokat?
Akármelyik oldalon.
???

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.13. 14:12:08

@RonIQa: "Én örülök, hogy a Parlamentben van, mert így legalább oda is bejuthatok. "

Képzeld el, előtte is be lehetett jutni oda, nem csak a korona miatt látogatható. Én pl. voltam még gyerekként, iskolai kirándulás keretében.

Látod így keletkeznek a tévhitek.

Válaszok a kommentekre:

fedor.blog.hu/2009/03/13/a_projektertekezlet_tanulsagai

RonIQa 2009.03.13. 17:07:15

@Fedor: Milyen tévhitről beszélsz?

RonIQa 2009.03.13. 17:11:59

@MekkMester: Én már nem járok arra. Rosszul vagyok attól a két akváriumtól.

RonIQa 2009.03.13. 17:14:56

@Orbán celeb, most leválthatnád Gy-t,hát miért nem?:

Javasolni fogom a magyar gyógyszeriparnak, hogy fejlesszenek ki valamit orbánfóbia ellen. Lehet odamondogatni, lehet egyet nem érteni, persze.
De ez, amit Te művelsz, klinikai kategória.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.13. 18:20:08

@RonIQa: hát hogy addig nem lehetett bejutni a Parlamentbe.

Steve 2009.03.13. 18:39:06

Fedor -

Szivemből szóltál, 100%ig egyetértek mindennel amit írsz.

Kopiás Attila Steve 2009.03.13. 20:42:09

@RonIQa: "Komplett baromság, amit leírtál de nem baj. "

Ezt mondjuk picit kifejthetnéd. Mármint konkrét kifejtett véleménnyel szemben ennyit lerakni az asztalra nem túl erős. Nyilván, véleményed lehet, akkor is ha nem fejted ki, csak az olvasók - köztük én - nem igazán fogjuk látni, hogy mire is van ez alapozva.

"Ha és amennyiben a nyilaszászló azonos lenne az árpádsávossal (nem az)"

Na ez pl. Két bekezdést írok róla, hogy de, konkrét fotókkal, nyilas logókkal mittomén. Erre annyi az ellenvélemény, hogy nem az. C'mon, ott a fotó, ott van pár bekezdés, tessék vele kezdeni valamit.

Abban amúgy egyetértek, hogy ha nyilasok lenyúlnák napi szinten használt jelképeinket, akkor megéri visszanyúlni őket tőlük, de ennél konkrétan nem érzem. Ha az a vágy égne bennem, hogy a történelmi zászlósorunk újra közismert és elterjedt legyen (ami nem lenne rossz, csak jelen pillanatban nem ezt érzem a legégetőbb feladatnak), akkor hót tuti, hogy a 23 példány közül nem a nyilasok által használttal kezdeném a mókát. Érted, nem? Ha választhatok 23 egymással egyenértékű nemzeti szimbólum közül, akkor hogy a fenébe jön, hogy véletlenül pont azt választom jelképnek, amit annó a nyilasok is? Nyilván teoretikus a kérdés, hiszen a nemzeti radikálisok nagy része (nem mind) a nyilasokéhoz nagyon hasonló (bár nem egyező) eszmeiséget vall magáénak, esze ágában nincs rajtuk problémázni. Én aztán igyekszem elég PC lenni a szélsőjobbosokkal is, eléggé képben vagyok napi szinten hogy melyik csoport kikkel milyen viszonyban van, mi a "belpolitikai" palettájuk, de néha még nekem is rohadt nehéz eldönteni, hogy a fekete ruhában árpád sávot lengető, demonstrációkon hangosan cigányozó és zsidózó rövidhajú fiatalok konkrétan melyik csoportba tartoznak és mégis mi a fene akkor a gyakorlatban a különbség köztük?

Rorgosh 2009.03.14. 08:38:29

Jogos a cikk.

Környezetemben ugyan aligha neveznének sokan liberálisnak (még kevésbé baloldalinak), de én is rendkívüli módon rühellem, hogy politikai csoportosulások lenyúlják a nemzeti jelképeket.

Értem én, hogy ki akarják fejezni a nemzeti elkötelezettségüket, ám néha azért el kellene fogadniuk, hogy a többiek is a nemzet javát akarják, csak más utat tartanak követendőnek a jobb, élhetőbb haza célja elérése érdekében.

És a nemzeti jelképeink az egységet hivatotak kifejezni, amelyet,ha nehezen is, de képesek vagyunk megteremteni, ha baj van...

Sohanem értettem, hogy miért nem alkottak mondjuk egy fehér (vagy teljesen mindegy milyen szinű) zászlót maguknak egy magyar nyelvű jelmondattal, kifejezvén nézeteiket.

Nem vagyok híve a szólásszabadság korlátozásának - semmilyen okból. Ám politikai szólamokhoz mindenki használjuon saját jelképet, legfeljebb 300 év múlva az is nemzeti jelkép lesz, ha kellően sikeres és igaza van...

RonIQa 2009.03.14. 11:52:50

@KA_Steve: Nem kívánom untetni a nagyérdeműt, korábban már elég bőven kifejtettem az általad hiányolt érveimet.

Nem kell PC lenni a szélsőjobbosokkal, akiknek dicső előretörése a balliberális oldal tökentlenkedésének egyenes következménye, viszont a jobboldal nyakába lehet varrni, sőt, össze lehet mosni vele.
Tehát kedves PC ballib beállítódású polgártársaim!
Tessék felvállalni a magyar jelképeket és tessék kiszorítani alóla a szélsőjobbot.
Ez a cselekedet dupla haszonnal jár:
1. letöri a szélsőjobb szarvát,
2. első lépésként egy gesztus lenne a nemzeti összefogás érdekében.
Sajnos nem tudok ennél világosabban fogalmazni.

Egy próbát megérne, nem????

RonIQa 2009.03.14. 11:55:35

@Rorgosh: "Sohanem értettem, hogy miért nem alkottak mondjuk egy fehér (vagy teljesen mindegy milyen szinű) zászlót maguknak egy magyar nyelvű jelmondattal, kifejezvén nézeteiket."

Azért, mert annak nincs jelentéstartalma, így nem alkalmas a "hívó szó" funkcióra.

RonIQa 2009.03.14. 11:56:42

@RonIQa: Ok. Kiegészítem: Legalább oda is bejuthatok egyúttal.

mrbadger 2009.03.14. 12:31:16

Sziasztok,

én egyáltalán nem tartom jogosnak a cikket. Én minden provokatív szándék nélkül állítom: teljes tévút.

Hogyan lehetséges egyáltalán egy jelképet "kisajátítani"? Lehet, hogy szerencsétlen, ha egy politikai szervezet egy nemzeti jelképpel fejezi ki abbeli meggyőződését, h az általa képviselt ügy "közös ügy". De a jelképek igazi lefokozása szerintem akkor kezdődik, amikor vki úgy tekint egy szimbólumra, hogy az egyáltalán kisajátítható valami. Mintha egy pár szeletből álló torta lenne, amiből amúgy se juthat mindenkinek.

Azok akik azt gondolják, hogy egy nemzeti jelkép olyan dolog, ami "kisajátítható", "elvehető" és -- akár őáltala, akár őtőle -- aztán pedig "visszaszerezhető" egyazon a félreértésben osztoznak a szimbólumok természetét illetően.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.14. 14:30:49

"Lehet, hogy szerencsétlen, ha egy politikai szervezet egy nemzeti jelképpel fejezi ki abbeli meggyőződését, h az általa képviselt ügy "közös ügy"."

Az a baj, hogy ezzel azt akarják kifejezni, hogy aki nem velük van, az nem a nemzet része. Tehát kisajátítják.

Rorgosh 2009.03.14. 20:03:16

@RonIQa:

Ezt honnan tudnánk,ha nem is próbálták? A történelem során aki kipróbált ilyet, annak bejött...

@capdick:

Egy jelkép lefokozódása összetett és kétoldalú folyamat. De azért 2002-ben hülyén éreztem magam, amikor mindenki a melkasomat nézte, amin nem volt kokárda.

No nem nemzeti érzelem hiányában. Egyszerűen nótoriusan feledékeny vagyok, naponta legalább egyszer elhagyom valahol a frissen elkészült teámat is... MIndezt napi 3-4 tea mellett...

2002-ben az előző évi kokárda nem volt meg, valahol elkeveredett (jó eséllyel a helyén volt, ahol 2001-ben raktam, de egy évvel később már nem emlékeztem erre), és az előzó napokban elfelejtettem venni. Egyébbként e nélkül aligha tűnt volna fel, hogy ajónép nem csak 15-én hordta a kokárdát.

Szerencsére az ismerősök nem tették szóvá, ők ismerték, ismerik a nézeteimet, és afeledékenységemet is. Ők jól szórakoztak rajtam... :)
Ellenben az emberek tekintete megmaradt az emlékezetemben... (Akkoriban Pápán éltem amúgy, a Fidesz egyik legfontosabb bázisának számító városban....)

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2009.03.16. 19:41:15

A HOROGKERESZTA A BÉKE SZIMBOLUMA! A HOROGKERESZT A BÉKE SZIMBÓLUMA!!!

a horogkereszt a béke szimbóluma?

nem, tényleg nem lehet jelképeket kisajátítani...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.16. 19:55:47

@marxcie: Indiában azért még próbálkozhatsz vele, ott tényleg nem egyenlő a nácizmussal, sőt...

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.03.23. 10:25:34

@prolee: Azért lobogtatják. Aki lobogtatja, miközben zsidózik és cigányozik és buzizik és stb. az nem a nemzeti összetartozásra gondol.
A többi érv a DE mellett már megfogalmazódott az előttem lévő kommentekben.

I. P. S. 2009.09.04. 01:25:52

"Az egyik zeneakadémiai fellépésen a konkurens karnagy bocskaiban lépett a színpadra. Rögtön megtetszett. Mármint nem a karnagy, hanem a ruhája :-)"

Homofób-e vagy? ;)

I. P. S. 2009.09.04. 01:30:37

"Külön dühítő, hogy a valódi értékeket mesterien vegyítik a virtigli szélsőjobbos jelképekkel, mint amilyen az álősmagyar árpádsáv, meg a nyilasok által lejáratott harci turul."

Hát nem tudom. A Fidesz azért elég nagy párt volt ahhoz, hogy ez ne történjen meg. Úgy értem, most azt kellene mondania Gyurcsánynak, Bajnainak, Orbánnak, mindenkinek, hogy akkor mi is Árpád-sávban vonulunk fel. Ha egyszer nem csak a Szálasi-emlékestek anyaga lehet, akkor legalább annyira a mienk is. Egy napig vörös-fehérbe öltözne a város, és egy picikét megint sikerülne tanítani a szélsőségeseknek.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.10.01. 15:54:47

ez is jó írás. én azóta se vettem fel kokárdát.
a rovásírás miatt is fáj a szívem, lehet belépek a sorba és visszaveszem ami az enyém :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.01. 15:55:40

@úriparaszt: Nézz a blog fejlécére. Én már megtettem :-)

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.10.01. 16:02:35

@Fedor: ..amikor először tévedtem ide, akkor csak azért nem lapoztam tovább, mert érdekelt a bejegyzés. az elő ami legördült az a rovásírás volt, olyan portálokból és blogokból pedig már betelt a keretem, nem akarok többet szemlézni :)
persze kellemes csalódás ért, így maradtam.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.01. 16:11:55

@úriparaszt: Nálam ez gyakorlati alkalmazása a fentebb meghirdetett egyszemélyes mozgalmamnak.

Egyébként ha vicceset akarsz látni, menj el Verőcére, a Hétvezér étterembe. Nem semmi élmény az étlapon azt látni leírva rovásírással, hogy Pizzéria... :-)

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.10.01. 16:31:30

@Fedor: most épp azon tanakodom, kellene egy szó, vagy egy kifejezés, amit valami laza, jelképbitorlás elleni szövetség tagjaként rovásírásssal feltüntethetnénk a blogjaink fejlécében. már aki egyetért az itt (is) leírt alapelvekkel.
ez csak azért szokatlan nálam, mert soha semmilyen szövetséghez nem tartoztam, függetlenül az esetleges támogatásomtól.

Petykabá 2009.12.02. 18:23:34

ez mekkora ötlet. Gratulálok! én inkább jobboldali érzületű vagyok, de teljesen egyetértek az íróval. ragadjanak a liberálisok és baloldaliak is árpádsávost, és azalatt skandálják a saját jelszavaikat, így aztán nem lehet majd semmit a zászlóra fogni, vagy azzal prezentálni. Csak annyit még, hogy az hogy a jobboldal "kisajátította" az egy természetes folyamat volt szerintem, vonzódtak a jobbosok ezekhez a jelképekhez érthető módon és szerették kifejezni, hogy magyarok. A baloldalnak és a liberálisoknak legalább akkora munkája volt a "kisajátításban", mint a jobboldaliaknak, ők ugyanis szívesen már kezdetben összemosták a jelképet a különböző szélsőségekkel, sőt ahogy olvastam ezt ma már múzeumokban is "tanítják".

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.05.16. 18:07:15

Nagyon sok szeretettel gratulálok Neked! Nagyon régóta forr bennem is ez és én is követelem vissza a jelképeinket. Így van ez a nemzetköziekkel is, de méginkább a magyarokkal.
Le lehet-e írni rovásírással, hogy "Szép színe van a szivárványnak"? Tekinthetem-e az árpádsávot magyar jelképnek, s beszélhetek-e alatta felebaráti szeretetről, vagy muszáj büdöszsidóznom? Emlékezhetek-e kokárdával a szabadságvágyunkra, vagy muszáj mindjárt viktorra szavazzak? Gondolhatok-e színétől függően világméretű (akár például ökológiai) együvé tartozásra, az elnyomás elutasítására, vagy a dolgos emberek egyenjogúságára az ötágú csillag láttán, vagy muszáj azonnal tőkét döntenem és indulót énekelnem?
Köszönöm.
Visszarablásban egyébként nem a magunkfajták, hanem a köztudottan ezzel támadott közszereplők jeleskedhetnének: mekkora lenne már egy balos párt kongresszusán kitenni az árpádsávot, vagy zsidó ünnepen a zarathustrai élet- és napszimbólumokat?

I. P. S. 2010.05.29. 02:55:47

@csongorbela: Az Árpád-sávot tekintheted magyar jelképnek, amennyiben meg tudod különböztetni a történelmi jelentését az aktuálpolitikai jelentésétől, és amennyiben nem zavar, hogy még 65 állam zászlajában szerepel ugyanez a szín.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.10. 02:46:09

kisajátíccsák, kisajátíccsák

én meg hagyom hogy kisajátíccsák

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2012.04.11. 09:35:59

A rovásírásos fejlécben van egy kis hiba: "é" helyett "ent", "ü" helyett "emp" szerepel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.04.11. 13:27:06

@安徳拉希: Azt sose állítottam, hogy perfekt vagyok rovásból. Letöltöttem egy rovásírás fontkészletet, beírtam latin betűkkel, aztán csak átváltottam a fontot. Ha nem stimmel, akkor a fontkészlet készítőjénél kell panaszt tenni.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2012.04.11. 14:36:17

@Fedor:

Kipróbáltam itthon egy rovás-fontot (Rovás MA JB), és valóban, az "é" billentyűnél a rovás "ent" betű jön elő. A nagy "E" helyén meg a rovás "é" :) A rovás "ü"-t a "w"-nél találtam meg :)

SacraCorona2010 2012.12.13. 13:41:12

Ez a cikked is nagyon lényeglátó! Mivel én az ősmagyar kereszténység híve vagyok, számomra a turul: szentség (Isten, a Szeretet egy megnyilvánulási formája), ezért azok, akik rá hivatkozva gyűlölködő eszméket hirdetnek, szentséggyalázást követnek el. A liberalizmussal kapcsolatban érdemes elolvasni Kocsis István A szakrális fejedelem c. könyvét, amelyben ír Széchenyiről is, aki szakrális fejedelem volt trónus nélkül. Ő a szabadelvűség magját vetette el Magyarországon.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0