Tatárszentgyörgy 2.0
2009. április 24. írta: Fedor

Tatárszentgyörgy 2.0

Amikor februárban a tatárszentgyörgyi gyilkosság mögött etnikai okokat véltem felfedezni, egy csomóan nekem rontottak, hogy miből gondolom én ezt, biztos csak uzsorás leszámolás volt, cigány elkövetőkkel, és biztos magyargyűlölő vagyok, hogy egyáltalán feltételezni merészelem, hogy a gyilkosok magyarok voltak, és hogy kifejezetten a cigányság megfélemlítése volt a cél. Nem tudták felfogni azt a nüansznyi különbséget, hogy én nem általában a magyarokat vádolom, csak azt a szűk, szélsőséges réteget, amelyik erőszakra is képes, és azokat a politikai erőket, akik ezt gyűlöletet szítják (bár tény, hogy a szoftosabb cigánygyűlölet, amelyből ezek a szélsőségesek gyökereznek, országos jelenség, természetesen nem állítom azt, hogy bárki képes lenne egy ilyen gyilkosság-sorozatra, aki átmegy  az utca túloldalára, ha szembejön egy cigány, vagy mondjuk HR-esként rögtön betöltöttnek nyilvánítja a meghirdetett állást, ha kiderül, hogy roma jelentkezett rá).

Hát most újabb gyilkosság történt. A módszer ugyanaz, egyre biztosabb a profil:

Szerdán késő este agyonlőttek egy 54 éves roma férfit Tiszalökön. Kóka Jenő akkor kapta a halálos lövést, amikor kilépett a házából. Akárcsak a korábbi, romák elleni támadások esetén, itt is autópályához közeli településen, a város vagy falu szélén követték el a bűncselekményt. Hasonlóság az is, hogy a környékbeliek ebben az esetben is láttak felbukkani egy nagy fekete autót.

További hasonlóság, hogy mint a múltkor is (vagy a korábbi gyújtogatásnál), nem egy segélyen élő és/vagy bűnöző cigány az áldozat, tehát olyan, akinek az életmódja megfelel a gyűlöletkeltők sztereotípiáinak, hanem olyasvalaki, aki dolgozik, normális élet él. Mintha azt üzennék: Hiába próbálod kivakarni magad a szarból, hiába próbálsz megfelelni az elvárásoknak, mi akkor sem fogunk emberszámba venni. És ez azért szörnyű, mert a romák elé állítható pozitív példák eltiprásával, semmibe vételével csak tovább rontunk az amúgy is súlyos helyzeten. Azt akarjuk, hogy nálunk is cigány tömegtüntetések legyenek, mint Csehországban? Vagy hogy alakuljon itthon is Cigány Gárda, és rendszeresen csapjon össze a szélsőjobbosokkal, mint Bulgáriában?

A rendőrségnek is egyre határozottabb elképzelései vannak az elkövetőkről:

Bencze József a Népszabadságnak elmondta: meghatározták az orgyilkosok karakterét, eszerint 4-5, a negyvenes éveiben járó, a fegyverkezelésben nagy gyakorlatot szerzett férfit keresnek. A főkapitány nem kommentálta a lap értesülését, mely szerint a nyomozók újra előveszik azt a listát, amit a katonai elhárítás állított össze a 2002-es móri mészárlás után azokról, akiket annak idején alkalmasnak tartottak a nyolc emberéletet követelő bankrablás végrehajtására.

Bencze közölte: már nemcsak vadászok között keresik őket, hanem volt (és ma is aktív) rendőrök, katonák és a francia idegenlégió magyar tagjai között, de azokat is ellenőrzik, akik részt vettek a délszláv háborúkban.

Hogy a gyilkosoknak mi a háttere, azt egyelőre nem lehet tudni. A legkézenfekvőbb magyarázatnak az tűnik, hogy a Magyar Gárda néhány, a többieknél is elvakultabb tagjáról van szó, vagy a Magyarok Nyilairól, vagy valami hasonló szellemiségű, névvel esetleg nem is rendelkező kisebb, független csoportról. De ilyen esetekben (még ha kicsi is az esély rá), nem lehet kihagyni a számításból a titkosszolgálati zavarkeltés teóriáját, akár külföldi a megrendelő, akár - ahogy a hazai jobboldalon hinni szeretnék - hazai. Ez a verzió jó eséllyel konteó, de nem lehet azt mondani, hogy nem volt már rá példa, elég csak a 98-as robbantások szlovák vonatkozásaira gondolni (és arra, hogy az akkori megrendelő, Meciar, újra kormánytényező odaát). Mindenesetre bárki is áll a háttérben, elemi érdeke az országnak, hogy lelepleződjenek, és hogy ez az ország életét mérgező sorozat végre befejeződjön.

Végezetül egy kérés az esetlegesen kommentelőkhöz: Kéretik mellőzni Marian Cozma, Szögi Lajos, és a többi olyan áldozat nevét, akiknek a gyilkosa cigány volt. Az ő haláluk is fájdalmas, az ő gyilkosaiknak is csak bűnhődést kívánhatunk, de csak a gyilkosaiknak. Haláluk nem lehet hivatkozási alap vagy mentség egy sorozatgyilkos csapat tevékenységére.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr851083500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.27. 17:45:06

Na most van rajta sapka, vagy nincs?Ha van valami, ami kihoz a sodromból, az az álszentség. Márpedig ezt a FIDESZ mesterfokon műveli. Az általam amúgy nem igazán kedvelt Draskovics miniszter a Parlamentben a romagyilkosságokról beszélt: beszámolt a nyomoz…

Trackback: Sárdobáló 2009.04.24. 12:00:07

Nyomor a cigányok körülÉrdekes két-három napon vagyunk túl Magyarországon. Tegnap lehozta a hírt a Népszabadság, hogy Szarvason egy kísérlet keretében kiderült, hogy diszkriminálják a cigányokat, a nem-cigány szülők gyerekeit inkább felveszik a helyi evan…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Win Elen 2009.04.24. 11:22:15

Ez teljesen korrekt volt. Ugyanez a velemenyem. Tortent egy esemeny. Sokat nem tudunk az inditekokrol. Valoszinusitheto tobb dolog is. A valoszinusegek rangsorolasa is megfelel az uralkodo allapotoknak. Igy gyorsan ennyi.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.24. 11:35:20

Mindenféle Cozmázás és Szögitanárurazás nélkül, csak egy kérdés: amikor az elkövető roma, akkor miért nem releváns a származás, és amikor áldozat, akkor miért az?

Én egyformán elítélem ha cigány öl cigányt, cigány magyart, magyar cigányt, vagy magyar magyart. Mégis, a médiában az első és a harmadik általában alapból rasszista indíttatású, míg a második és a negyedik egyszerűen egy borzasztó bűncselekmény.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 11:40:19

@Gery Greyhound >: Jaj, hogy ezt mindig szájba kell rágni: az áldozat etnikuma akkor releváns infó, ha vélhetőleg ez az indíték is egyben. Ha két részeg nekiáll bicskázni a kocsmában, vagy családon belüli erőszakról van szó, vagy bármi ilyesmiről, akkor természetesen nem számít. De ennél sorozatnál igen.

haromttt 2009.04.24. 11:53:06

"További hasonlóság, hogy mint a múltkor is (vagy a korábbi gyújtogatásnál), nem egy segélyen élő és/vagy bűnöző cigány az áldozat, tehát olyan, akinek az életmódja megfelel a gyűlöletkeltők sztereotípiáinak, hanem olyasvalaki, aki dolgozik, normális élet él. Mintha azt üzennék: Hiába próbálod kivakarni magad a szarból, hiába próbálsz megfelelni az elvárásoknak, mi akkor sem fogunk emberszámba venni."

Érdekesmódon Tatárszentgyörgyön, Pécsett és a többi "rasszista" gyilkosságnál is kiderült, hogy az első állítással ellentétben mégsem volt nemsegílyes, becsületesdolgozó az áldozat...

Tegyük fel, hogy én egy begőzölt cigányírtó vagyok, akit felháborít a sok cigányok ellen elkövetett bűneset és ezért bosszúhadjáratba kezdek. Szerintem nem keresem meg a becsületesen dolgozó cigányt, hanem a SZ.I. és hasonló "bodzaszedők", vagy az utca végi tolvajlásból élő cigányok közül likvidálok valakit. Legalább is nekem ez a valószínű...

Viszont nem vagyok egy összeesküvéshívő, de vannak olyan politikai körök akiknek tökéletesen jön, ha éppen becsületes cigányokat ölnek meg, ami így okot ad arra, hogy hónapokon keresztül verjék az emberekbe a rasszista támadásoktól való félelmet...

Egyszóval, szerintem nincs és nem is volt egy rasszista támadás sem az országban. És tényleg felháborító, hogy egy cigány áldozatnál azonnal ez az első gondolata a politikusoknak és az őket tökéletesen kiszolgáló médiának

kispista 2009.04.24. 11:56:17

@Fedor: Az "öld meg a magyart" felkiáltás nem rasszista indok?
Tiszalökön a cigányok az eset után magyarok meggyilkolásával fenyegetőztek!

macsak 2009.04.24. 11:57:05

Mielőtt cigánykérdéseket ragozgatnánk, van még egy olyan vonulat is, amelyről nem szívesen beszélünk. Az elmúlt évek központi elképzeléseinek szétesése miatt az ország alulnézetből egy strukturálatlan, irányítatlan péppé alakult: így szükségszerű, hogy lassan létrejött egy "szubtársadalom", a maga erkölcsi normáival, törvénykezésével, majdnem jogrendszerével. Ez nem cigány probléma: ez szegénységi probléma és cigánykérdéssé csak azért válhat, mert a végleg lecsuszottak között a cigányok száma jelentősen (sokszorosan...) nagyobb. Ennek figyelembevételével egyátalában nem biztos, hogy jó irányba kutakodunk az etnikai vonal erőltetésével: túl sok olyan apró részlet van, ami nem a felvetett gárdás és egyéb vonalat bizonyítaná: ilyen pl. a fekete autó, ami mindig megjelenik (akkor is, ha a ház egy hibás hősugárzó miatt gyullad ki), ami felvetheti a tények utólagos torzításának gyanúját, vagy az a tény, hogy az elkövetők mindig jól ismerték a terepet: egy véletlenszerűen odavetődőről ez nem tételezhető föl, ha viszont előre tájékozódnának, a lebukás veszélye túl nagy. Az előtte megjelent kérdezősködőkről, vizsgálódókról pedig általában az derül ki, hogy a szokott fekete autóval jöttek... stb. Vagyis ugyancsak néphagyomány része és nem igazán kezelhető tényként. Ez esetben azonban az örökké nyilatkozók (és milyen gyorsan ott teremnek és nyilatkoznak, mintha sokszor előre tudták volna) felelőssége iszonyatosan nagy, hiszen a rasszista indíték emlegetésével könnyen lehet, hogy a tényleges okokat fedik le, az ott élők szájába olyan nyilatkozatokat adnak, amelyek egyre messzebb visznek a valóságtól. És ezér nagy a felelőssége a blogíróknak is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 11:58:35

@kispista: Természetesen az, ha ilyenből gyilkosság lesz, az is rasszista, és az is elítélendő. De hol olvastál te nálam olyat, hogy nem?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:03:04

"Ez nem cigány probléma: ez szegénységi probléma és cigánykérdéssé csak azért válhat, mert a végleg lecsuszottak között a cigányok száma jelentősen (sokszorosan...) nagyobb."

Ez így van, de ezt ne nekem mond, hanem azoknak, akik a fenti csoport által elkövetetteket következetesen cigánybűnözésként aposztrofálja. Valóban arra kéne koncentrálni, hogy a bajok gyökerénél kezdjük a problémák kezelését, de az nagyon rossz fele visz, ha egész népcsoportokat kompletten bűnözőként kezelünk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:15:20

@Slanger: Javaslom ilyenekre a trackback funkció használatát...

brahamb 2009.04.24. 12:15:20

@Fedor: "vélhetően"

Igen! a cigányok által elkövetett brutális támadások célpontjai többnyire nem cigány származásúak! Tehát a célpontjuk kiválasztását az etnikumi hovatartozás nagy mértékben befolyásolja...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:18:50

@brahamb: Ez kissé erőltetett. egy rablógyilkosságnál vagy egy kocsmai verekedésnél pl. nem hiszem, hogy számítana az etnikum. De persze annak inverzeként, hogy a legszegényebbek között felülreprezentáltak a cigányok, elmondható, hogy a megtámadni érdemes, tulajdonnal rendelkezők között meg ugyanez igaz a nem cigányokra.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:19:21

@Slanger: Nem parancs volt, jótanács :-)

Invictus 2009.04.24. 12:21:30

Nem tudom olvasta-e valaki a magyar nemzet riportsorozatát tatárszentgyörgyről. Az alapján azért árnyaltabb a kép, de biztos csak rászisták ők is.

brahamb 2009.04.24. 12:21:54

@Fedor: "Ez kissé erőltetett."

vica versa, detto,
:DDD

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:28:27

@brahamb: Miért, tudsz más magyarázatot erre a gyilkosságsorozatra? Akár szélsőjobbos bosszú a célja az elkövetőknek, akár zavarkeltés, központi motívum, hogy az áldozat mindenképp cigány legyen...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:32:10

@brahamb: És ez most mire is bizonyíték? Egyrészt lásd ezt: @Fedor: , másrészt meg a bejegyzés utolsó bekezdését.

brahamb 2009.04.24. 12:38:40

Szélsőjobbos bosszút én akkor tudnám elkézpelni, ha ténylegesen olyan romákat bántatának, kik környezetük terhére vannak (aszociálisak).

Az elkövetők tisztában vannak vele, ki a célpont. Kifigyelik. Megfigyelik.

Ez nem passzol össze a "vaktában gyilkolnak, mindegy csak cigány legyen" teóriával. Ha már megfigyelnek, akkor már olyas valakit gyilkolnának, kinek tevékenysége gerjeszti az indulataikat. Egy békés, dolgozó roma nem ilyen célpont.

Tudatosan gyilkolnak (ha feltételezzük az összefüggést)

Én inkább a politikai vonalat követném: félelem elültetése a jobb oldallal szemben, hogy csak az mszp/szdsz védheti meg őket.

Minden hasonló eset százalékokat hozhat így a választásokon. És minden százalék milliárd forintokat jelenthet egy választást követően... nagy a tét

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:45:10

@brahamb: Mint ahogy a bejegyzésben is említettem, nem mondhatom azt, hogy ennek a verziónak semmi esélye, de azt igen, hogy igencsak kicsi...

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.04.24. 12:45:53

@brahamb:

Egyetértek ezzel a hozzászólással. Profi szervezet próbál olajat csepegtetni az izzó parázsra. Lassan adagolva, hogy pl. a választásokra lobbanjon fel a nagyobb tűz.

Dolgozó, becsületes cigányembert még egy elvakult jobbos sem bánt, csak mert cigány. Ha meg bánt is, egy hőbörgő jobbos nem céloz pontosan (1 golyó), és nem tűnik el mintaszerűen a tetthelyről.

Lehet ismeretlen szervezet, magyar titkosszolgálat, szlovák titkosszolgálat, román titkosszolgálat. Majd kiderül, legfeljebb 10 év múlva.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.04.24. 12:55:39

Gyakorlatilag azzal, hogy lelett írva, roma az áldozat, kilett mondva az is, hogy azért halt meg mert roma.. Így már fel se merül annak a lehetősége (a médiában), hogy esetleg cigók ölték meg vagy h nem az etnikuma miatt halt meg.. Ergó cigót csak rasszista okok miatt ölhetnek meg, magyart, miközben akár még az is egyértelmü, hogy cigók a támadók nem ölhetnek meg ezért. Erről azok az iwiwes meg myvipes adatlapok jutnak eszembe ahol cigók írják,h mennyire gyűlölik a magyarokat.

Nem tudom elképzelni, hogy 4-5 ember, akik idősebbek kitalálták, hogy ők most megtisztítják az országot puszán azért, hogy kevesebb cigó legyen. Amin igazából fent akadok az az, hogy többen vannak.. mert ha valaki egyedül borult elméjü azt elfogadom, még talán azt is h ketten, de azt h 4-5 negyvenes éveiben járó ember egymásra talál, összeáll úgy, hogy mind a 4-5 emberben alulértékelt szerepet játszik az emberi élet tisztelete, ezt egyszerüen nem tudom elképzelni. Túl idősek, túlságossan értenek hozzá és mégis ennyire nem érzik a súlyát annak, hogy meghal valaki ettől? Nem
nem tudom elképzelni, hogy ezek az emberek önszántukból, mert épp kiolvasták a mein kampfot egy kocsmába ülve kitervelik és ennyire precizen véghezviszik.

Jim Raynor 2009.04.24. 12:59:08

@Fedor: a szegénységi probléma meg a cigány probléma igenis két különböző dolog.

nézz meg egy ugyanolyan helyzetben élő, szegény magyar ill. cigány családot. Annak ellenére, hogy az anyagi lehetőségek egyformák, ég és föld lesz a különbség.

a cigánybűnözésről meg annyit, hogy ugyanúgy, ahogy a postod alapján profilt látsz a bcs-ek alapján, lehet profilt alkotni a cigányok által elkövetett bűncselekményekből is.

a cigánybűnözést tagadni, meg a kifejezést rasszistának bélyegezni egyszerűen nevetséges. Ki merem például jelenteni, hogy Mo-on az "áru hamis megjelölése" bcs-t 98%-ban kínaiak és vietnámiak követik el, és nem gondolom, hogy egy ilyen kikjelentést bárki rasszistának minősítene...

egyedül a cigányok által elkövetett bűncselekményekről nem lehet beszélni.....(amelyekben, kedves posztíró, ALAPBÓL ott van az etnikai motívum: a cigányok értékrendje szerint ugyanis magyarok sérelmére bcs-t elkövetni nem bűn.....)

states 2009.04.24. 12:59:43

Jó akkor mellőzzük Szögit meg Cosmat. De azt talán mégse kellene mellőzni, hogy leszámítva Mohácsi Viktóriát és Kolompár Orbánt szemforgató baromságait, semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy rasszista indítékai lennének ezeknek a gyilkosságoknak, Amit viszont tudunk: Pécsett a szomszéd cigány hajigált kézigránátot a cigányok lakta házra. A legutóbbi tatárszentgyörgyi gyújtogatásnál pedig a cigány tulajdonos gyújtotta fel a saját házát, miután jó nagy összegű biztosítást kötött rá. Úgyhogy kedves Fedor, mielőtt itt rasszistáznál, inkább tájékozódj, és fogyassz kevesebb Mohácsit és Kolompárt...

nyílméregbéka 2009.04.24. 13:01:37

Fedor! Csak EGY kérdés:

Amikor az ELKÖVETŐ cigány, azt miért nem írják le ilyen kurva nagy betűkkel?

Ha most sorba veszem, hogy szisztematikusan hány magányos öregasszonyt mészároltak le cigányok, felfedezhető egy összefüggés. Biztosan a rasszista romák gyilkolják ilyen szervezetten a védtelen magyar öregeket.
Ombucman!!

nyílméregbéka 2009.04.24. 13:04:02

Amúgy meg: Valamelyik liberális értelmiségi kör Olaszliszka kapcsán leírta, hogy Neeeem! Nem romák gyilkoltak Olaszliszkán! Hanem _magyar állampolgárok_!

Ergo: Tiszalökön meggyilkoltak egy magyar állampolgárt. Bizonyára egy másik magyar állampolgár. Ennyiről van itt szó. Ez meg megtörténik nap mint nap.

Ballagator 2009.04.24. 13:09:24

@nyílméregbéka:
"Tiszalökön meggyilkoltak egy magyar állampolgárt. Bizonyára egy másik magyar állampolgár. Ennyiről van itt szó. Ez meg megtörténik nap mint nap."

Én is örülök, hogy emberek halnak meg, de így aggasztóan sokára pusztul csak ki az emberiség. Szerintem a totális atomháborút kéne szorgalmazni...

Ballagator 2009.04.24. 13:10:59

@nyílméregbéka:
"Tiszalökön meggyilkoltak egy magyar állampolgárt. Bizonyára egy másik magyar állampolgár. Ennyiről van itt szó. Ez meg megtörténik nap mint nap."

Én is örülök, hogy emberek halnak meg, de így aggasztóan sokára pusztul csak ki az emberiség. Szerintem a totális atomháborút kéne szorgalmazni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 13:11:13

@bigC: "Ergó cigót csak rasszista okok miatt ölhetnek meg, magyart, miközben akár még az is egyértelmü, hogy cigók a támadók nem ölhetnek meg ezért." Ez belemagyarázás, én iyet sehol sem sem írtam, s máshol se nagyon olvastam.
@Jim Raynor: Azt senki se tagadja, hogy vannak olyan bűncselekménytípusok, amit főleg cigányoknak lehet felróni. De ettől még nem lehet azt mondani, hogy minden cigány alapból meggyanúsítható azzal, márpedig a cigánybűnözés kifejezés pont ezt sugallja, hogy minden cigány bűnös. A kínais példád nagyon jó: amit leírsz, az valószínűleg közel van a valósághoz, mégis, ha azt kérném, hogy linkelj be nekem nem több, mint három olyan oldalt, ahol előfordul a kínaibűnözés kifejezés, hát szerintem bajba lennél...
@states: Tatárszentgyörgyi esetnél gondolom a második tűzre gondolsz, és nem arra, amelyikről én írtam. Mert azt azért nem feltételezem, hogy biztosítási csalásnak veszed azt, hogy azt a fickót és kisfiát szabályszerűen kivégezték. Nem tudom, hogy más, cigányok által elkövetett bűntett mennyiben menti fel ezeket a sorozatgyilkosokat (mert én most csak róluk írtam), és hogy milyen egyéb (nem urban legend) motívum merült fel eddig ezzel a sorozattal kapcsolatban... ha már itt tartunk, az egész poszt pont erről szólt, szóval talán zsigeri válaszok helyett próbáld meg értelmezni is azt, amit olvasol...

states 2009.04.24. 13:12:02

Egyébként most néztem utána a neten, a többi tatárszentgyörgyi tűzeset is egyre inkább biztosítási csalásgyanús. A biztosító szerint mindegyik házra a közelmúltban kötöttek irreálisan magas biztosítást, ezért külön saját vizsgálócsoportot állítottak fel az esetek kivizsgálására. Tehát, mint mondtam, kedves Fedor, kevesebb Kolompárt és Mohácsit, és több tájékozódást...

A szerb (törölt) 2009.04.24. 13:16:17

Az kicsit meglepett, hogy az idegenlégiónál is kutakodnak a zsernyákok, de ha segít valamit, itt az infó, hogy nem igazán valószínű, hogy légiós csinálta, mert a szabadságolások majd nyár végén lesznek, illetve januárban voltak. A gyalogság tengerentúlon van, vagy Marseillesben segít a zsaruknak, a 2. ejtőernyős meg készül a cameroon ra, mindenki szolgálatban van, a 13.lrdgnél rohancs van a múltkori brazil gyerek balhéja miatt.

states 2009.04.24. 13:18:58

@Fedor:
Én nem állítok semmit, te találsz rasszista indítékot ott, ahol még el sem kezdték jóformán a nyomozást, mint például a tegnapi esetnél. Ami a tatárszentgyörgyi gyilkosságot illeti, az illető családnak is már többször meggyűlt a baja a rendőrséggel, a meggyilkolt férfi használt és lopott autókkal kereskedett, és az is kiderült, hogy az árpád-sávos zászlót lengető gárdistákat vizionáló "szemtanúkat" Mohácsi Viktória oktatta ki, hogy mit mondjanak a rendőröknek...

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.04.24. 13:28:29

@Fedor: Félre ne értsd nem neked szól de én igazából azt gondolom, hogy a médiából általában ez jön le. (Ha cigó az áldozat rögtön előkerül a rasszista ok, ha magyar akkor ez fel se merül miközben a cigók közt ugyanúgy van rasszista (lásd iwiw myvipes adatlapok)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 13:34:16

@states: Oké, ha te mondod, elhiszem, hogy mindössze biztosítási csalásból lövette agyon magát Csorba Róbert az ötéves kisfiával együtt. Kellett a pénz a lopott kocsira...

pudliho 2009.04.24. 13:35:12

nem lepődnék meg ha a vegyipari üzemmel ahol melózott lenne kapcsolatban az ügy (drog)

Jim Raynor 2009.04.24. 13:36:03

@Fedor:

szerintem a cigánybűnözés kifejezés nem azt sugallja, hogy minden cigány bűnöző, hanem csak annyit, hogy vannak olyan specifiuks bcs-k, melyeket szinte kizárólag a cigányok követnek el. (ez kb ugyanolyan gyűjtőfogalom, mint a "fehérgalléros bűnözés", ami nyilván nem azért született meg, mert rasszisták az emberek és utálják a "fehérgallérosokat"

a kínaibűnözésről azért nem beszélünk, mert specifikusan ez az 1 bcs típus, ami a számlájukra írható általános jelleggel, 1 fajta bcs pedig nem alapozza meg a "bűnözés" kifejezést. de hidd el, ha mondjuk a hazai prostitúció és kábszerkereskedelem 98%-ban a kínaiak kezén lenne, igenis lenne "kínaibűnözés" kifejezés, és egyáltalán nem rasszista indítékból, hanem pusztán a tapasztalatok alapján.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 13:39:29

@bigC: Persze, nagyszájúak köztük is vannak (mondjuk számszerűleg valszeg elbújhatnak a blogokon kommentelő verbális cigányírtók mögött), de egy olyan esetet mondj, ahol azért ölt a cigány, mert "rohadt magyar", és nem pénzért vagy hirtelen felindulásból. Nem állíthatom, hogy ilyen nem volt és nem lesz (pláne, ha így folytatódik a hergelés), de jelenleg nem tudok ilyesmiről. Ha van ilyen, akkor természetesen én nem fogom letagadni a rasszista indítékot, és ugyanúgy fogom megítélni, mint azokat az állatokat, akikről a bejegyzés szól.

Teddypompom 2009.04.24. 13:47:49

Hadd kérdezzem meg csak úgy magunk között, hogy elképzelhető e hogy egy uzsorásmaffia például profi bérgyilkosokat foglakoztat,mondjuk az adósok megfélemlítése céljából?

Csak úgy kérdezem......

yafet 2009.04.24. 13:49:04

Két túristát állít meg a rendőr. A tetőcsomagtartón 2 cigány van felkötözve:
- Hát ez mit jelentsen?! - kérdi a rendőr.
- Vadászok vagyunk és a közeli dögkúton láttuk meg őket és sikerült leteríteni mind a kettőt.
- Na de Úraim, etetőn???

csillagkutya7 2009.04.24. 13:49:24

továbbra sem értem, hogy ezt miért emelik ki úgy, hogy etnikai és azt miért nem, hogy ha cigány öl magyart?
persze, mert a médiák részére ki van adva, hogy cigány nem öl magyart, de fordítva igen...
amúgy azon sem lepődnék meg, ha majd kiderül ezeknél az eseteknél, hogy cigányok vannak e mögött! aljas dolgokra képesek manapság a politikai fennmaradás érdekében...

SzZ 2009.04.24. 13:56:20

Fedor!

Sajnos ténynek veszel sok mindent, ami egyáltalán nincs alátámasztva.

"Haláluk nem lehet hivatkozási alap vagy mentség egy sorozatgyilkos csapat tevékenységére." - ténynek veszed, hogy van egy sorozatgyilkos csoport.

Én annak is adok némi valószínűséget, hogy az elkövetők egymástól függetlenek (nem is ismerik egymást, és nem is tudják konkrétan, hogy a másik helyen ki gyilkolt), csupán másolják a példát, mert megoldásnak tekintik valamely társadalmi problémára.

Mindezzel csak arra akartam rámutatni, hogy nem kellene ennyire magabiztosnak lenned az egyéb meglátásaidban sem.

Elgondolkodtál pl. már azon, hogy hogyan állíthatta Tiszalökön Balogh Mihály kisebbségi képviselő, hogy 9 mm-es fegyverrel történt a gyilkosság, miközben a lövedéket még nem találták meg?

Muad\\\'Dib 2009.04.24. 14:06:43

Semmi, ismétlem semmi értelme egy ilyen cikknek sem, amíg nem szögezzük le, a cigányság képtelen jelen kulturális állapotában a beilleszkedésre. Mindent elkövettek, hogy az ilyen gyilkosságok sok emberben semmilyen együttérzést ne váltsanak ki. Mindenki potenciális gyilkos, aki ilyen helyzetben kijátssza a rasszista cigánygyűlölő magyarok kártyát. Ennek az embernek a halála sokszorosan jobban köszönhető a Mohácsi Viktória típusú nyomorultaknak, mint a Jobbiknak, vagy bármelyik szélsőséges szervezetnek.

Teddypompom 2009.04.24. 14:08:02

Érdekes lélektani pillanathoz érkeztünk Hölgyeim és Uraim!

Eljött az idő amikor szétfoszlik a balliberális eszemerendszer támogatói
között felépített mítosz, miszerint minden bajnak az oka Magyarországon a jobboldal , illetve a fokozódó nemzetközi helyzet,
és hogyha a baliberális oldal nem tartaná szoros nyomás alatt a nemzeti oldalt, jobboldalt stb. akkor azok kirobbantanák a III Világháborút.

Én nem hiszem hogy szilvásy különítmények járják az országot, cigányokat öldösve , de azt hiszem hogy nem véletlenül van ennyire legyengítve a magyar rendőrség,és hogy
a kölönböző maffiák hallgatólagos támogatásásval akar a kormány nyomást gyakorolni a cigányságra, és az országra.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.04.24. 14:09:11

@Fedor: Nem tudom, hogy volt e ilyen eset, hogy cigó azért ölt mert magyar volt az áldozat, de ugyanígy arra sincs bizonyíték, hogy a most lelőtt embert azért ölték volna meg mert cigó. Viszont a média mégis kihangsúlyozza,h az áldozat cigó..:S

Vidéki 2009.04.24. 14:11:20

A szerző ezt írja: „Hasonlóság az is, hogy a környékbeliek ebben az esetben is láttak felbukkani egy nagy fekete autót.”
A környékbelieknek akkor is voltak hasonló látomásai, amikor Tatárszentgyörgyön egy ház egy bekapcsolva felejtett hősugárzó miatt gyulladt ki, miután tulajdonosai távoztak.
Pécs környékén a kézigránátos gyilkosságnál is (az úgynevezett antirasszisták állításaival ellentétben) romák voltak az elkövetők, egyikük cigány önkormányzati vezető.

Az jól látható, hogy sokan jól megélnek a többségi társadalom elleni többnyire alaptalan rasszistázásból, ezért verik a habot, mint gyakran bebizonyosodik, alaptalanul.

HányÉves 2009.04.24. 14:11:30

@Fedor: "Azt senki se tagadja, hogy vannak olyan bűncselekménytípusok, amit főleg cigányoknak lehet felróni. De ettől még nem lehet azt mondani, hogy minden cigány alapból meggyanúsítható azzal, márpedig a cigánybűnözés kifejezés pont ezt sugallja, hogy minden cigány bűnös."

Szerintem tévedsz. A cigánybűnözés, ha nyelvtanilag megvizsgálod, egy olyan jelzős szerkezet, amiben az összetett szó első tagja jellemzi a második tagot. Pl a pénztárca egy OLYAN tárca, AMI pénz tárolására alkalmas.
Tehát a cigánybűnözés szó nem a cigányról mondja hogy bűnöző, hanem egy OLYAN bűnelkövetésről szól, amit jellemzően cigányok szoktak elkövetni. Pont ez a lényeg: nem minden cigány lopja a szabolcsi kistelepülésen a Marika néni kertjéből a krumplit, de majdnem minden szabolcsi-kistelepülésen-Marika-néni-kertjéből-krumplilopást cigány ember követ el.
Érti?

nyílméregbéka 2009.04.24. 14:32:26

Két idézet:
Mohácsi V.: "Cozma biztos cigányozott vagy nem tudom..."
Utca embere Olaszliszkán: "Annyi történt, hogy meghalt egy magyar. Nem tudom sajnálni..."

Ezek a cigány vezetők, ill. a cigány közemberek kommentárjai a "gádzsók" meggyilkolásáról.

Most komolyan: ezek után elvárjátok, hogy empatikusak legyenek a magyarok, mikor épp egy roma hal meg? Mire föl?

TheEngineer 2009.04.24. 14:35:49

Magyarhonban van egy reteg aki/k mindenaron etnikai jelleget szeretnenek adni minden ciganyokat ert serelmeknek. Ha az illeto Magyar akkor a rendorseg megtalalja, ha pedig feltetelezhetoen cigany, akkor vagy melyen kussolnak, vagy nem "talaljak" az elkovetoket es az ugy ad acta tetetik.akik pedig ide irogatnak es csuklyasokat latnak minden bokorban, azoknak csak azt tudom mondani, "put your brain in gear before you engage your mouth"

TD223 2009.04.24. 14:55:58

"Haláluk nem lehet hivatkozási alap vagy mentség egy sorozatgyilkos csapat tevékenységére."

Mennyi bizonyíték is van arra, hogy sorozatgyilkosokról van szó?

Esetleg 0?

A rendőrség mindig csak összefüggéseket keres. A 2 DNS lehet egyikét sem találták meg 1-nél több helyen. Mo olyan kicsi, hogy minden település közel van egy autópályához, ha közelinek akarjuk látni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 15:03:26

@TD223: Ezért történik ugye az összes ilyen eset Vas megyében, Békésben, Baranyában...

Ha valaki kifejezetten negligálni akarja az összefüggéseket, akkor persze hogy nem talál bizonyítékot...

TD223 2009.04.24. 15:16:45

@Fedor: Ja, ráadásul most először hallok fekete terepjáróról (illetve a rasszista hősugárzó is ilyennel hajtott el). Eddig árpád sávos helikopter volt a gyanús, nem?

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.04.25. 09:14:31

@Fedor: Üdv. A bejegyzését hellyel közzel elfogadhatónak tartom. Azért az utolsó bekezdésben írottakkal, feldobta a labdát egyeseknek, miszerint azt sugallva, hogy az egyik oldalról bocssánatos, a másikról bűn. Tudom nem ez volt a célja.Kérem nézzen ide be, ha gondolja, www.cov.Reallato.hu ajánlott az utolsó bejegyzés. Gyakorlati valódi tényeken nyugszik.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.04.25. 20:21:02

Jó post, igazad van. Kiegészíteném annyival, hogy minden erőszakkal elvett élet tragédia.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.26. 09:39:35

@idosb: "Azért az utolsó bekezdésben írottakkal, feldobta a labdát egyeseknek, miszerint azt sugallva, hogy az egyik oldalról bocssánatos, a másikról bűn."

Hát nem tudom, hogy ezt hogy olvasta ki abból, pont ez ellenkezőjének szántam...

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.05.10. 22:35:59

T.Fedor kérem közelítse innen, ha csak meg nem haragudott rám. 216762wififalu.blogspot.com Üdv.

Frederick (törölt) 2012.12.13. 10:49:20

@Muad\\\'Dib: Ettől függetlenül, ugye, nem baj, ha szívemből megvettem és elítélem az olyan embert, aki sörétes puskával rálő egy 13 éves kislányra? Ezt, ugye, megengeded?
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0