Három a kislány
2009. szeptember 29. írta: Fedor

Három a kislány

Az MSZP-nek két fontos jelöltet kell megneveznie rövid időn belül: ki legyen a párt miniszterelnök jelöltje, és kit jelöljön az ország EU biztosnak (ez utóbbit persze hivatalosan a kormány jelöli, de hát mégiscsak az MSZP áll a kormány mögött).

Az élet nagy rejtélyei között tartom számon, hogy Veres János mitől ennyire népszerű a szoci hátországban. Emlékezzünk vissza, már öt évvel ezelőtt is szóba került a neve miniszterelnök-jelöltként, és már akkor se értettem, hogy miért, hisz nem igazán karizmatikus, nem nagy szónok, az meg nekem kevés magyarázatnak (még ha igaz is), hogy zsebében tart mindenkit. Mégis, felmerült már a neve a pártelnöki poszt várományosaként, Bajnai csak a vészhelyzetre hivatkozva tudta nagy nehezen eltávolítani a hozzánőtt miniszteri székből, és most állítólag komolyan azt tervezik, hogy ő legyen az EU biztos. Ez persze egy vicc. Remélem nem lesznek annyira őrültek, hogy tényleg őt jelöljék (jobboldali újságok szerint szóba került Gyurcsány is, de a jelek szerint ez csak pletyka).

Ha el akarunk kerülni egy olyan blamázst, mint Kovács László 5 évvel ezelőtti első meghallgatása, akkor egy felkészült, brüsszeli tapasztalatokkal és a kívánt nyelvtudással rendelkező szakembert kell jelölnünk. És van ilyen az MSZP háza táján is, nem is egy, hisz a volt és jelenlegi EU képviselők közül nem egy megbecsült és elismert tagja volt a brüsszeli parlamentnek, szóval én mindenképp közülük választanék. A hírek szerint az MSZP listáján ott van Veres riválisaként Herczog Edit is, aki nagyságrendekkel jobb választás lenne. Szakterülete, az ipar fontos biztosi poszt, ha Barosso azzal kínálna meg minket, nem járnánk rosszul. Ráadásul az is jó pont, ha nőt jelölünk, és ez a régóta női kvótával dolgozó MSZP imidzsének is megfelelne. Női pártelnök mellé női EU biztos.

És női miniszterelnök-jelölt, ha már itt tartunk.

MSZP-s miniszterelnök-jelöltnek lenni jövőre hálátlan feladat lesz. Ez egy olyan poszt, amibe bele van kódolva a bukás. Egyértelmű, hogy jövőre az MSZP távozik a hatalomból, megérdemelten. Nem nagyon tudok (és nem is szeretnék) elképzelni olyan szituációt, hogy az MSZP újra hosszabbítani tudjon, az elmúlt évek után talán még az se lenne elég, ha Orbánról kiderülne, hogy egy pedofil zsidó tömeggyilkos (nem, nem azt akarom sugallni, hogy az, mielőtt nekem esnétek, kedves kommentelők). Ilyen helyzetben nem igazán érdemes olyan embert elhasználni, akire esetleg támaszkodni lehet az elkerülhetetlen reboot után, tehát jól teszi Bajnai, ha 2010-ben veszi a kalapját (legalább négy évre), és a Botka-féle ifjú titánok is inkább maradjanak háttérben egy ideig.

De azért mégse mindegy, hogy mennyire lesz erős ellenzéke a leendő kormánynak. Ha a szocik egy szürke kisegérrel futnak neki a választásoknak, vagy egy nagyon kompromittálódott arccal (mibe fogadjunk, hogy Veres neve itt is fel fog bukkanni), netán feltett kézzel megadják magukat, és nem jelölnek senkit, az számukra az 5%-os küszöb közelségét jelentené. Ez nagyon tetszene sokaknak, ez nem kétséges, de attól még az országnak szüksége volna egy ellenpólusra, mert a parlament csak Orbán szerint működik ellenzék nélkül is, és én sajnos egyelőre nem látok más alternatívát.

Persze ahhoz, hogy ezt a szerepet hitelesen betöltsék, totális megújuláson kell átesniük, de azért nem mindegy, hogy milyen a kiindulópontjuk. Épp ezért olyan miniszterelnök-jelöltet kell állítaniuk, aki még a régi gárdához tartozik, tehát nem olyan nagy probléma, ha veszít, és utána más veszi át tőle a stafétabotot, de népszerűbb a párt átlagánál, tehát személye felhúzhatja valamennyire a pártját (ez persze a végeredményen nem, csak az arányokon változtatna valamelyest).

Hát ez a leírás szerintem jobban illik Szilire, mint bármelyik kiskosztümje. Még az ambíciója is megvan hozzá, sőt igazából csak az van neki. Nem igazán vagyok benne biztos, hogy jó miniszterelnök lenne, de mivel ez a veszély most úgyse fenyeget, azt hiszem, ezt a szempontot most úgyse kell figyelembe vennünk :-) Egyébként is, négy éve az ő makacssága miatt szaladt bele a pártja egy irdatlanul nagy és irdatlanul felesleges pofonba (mindenki emlékszik arra, hogy miért lett Sólyom László köztársasági elnök), hát itt a nagy alkalom, hogy törlesszen, és elvállalja a pofozógép szerepét.

Arra még alkalmas ő is.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr291415139

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 2009.09.29. 12:05:37

A Tudózsidó hírolvasója

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budiszónok · http://budimonolog.blog.hu 2009.09.29. 15:33:40

Veres nagy játékos. A nyáron Nyírbátorban volt szerencsém hosszabb időt eltölteni. Az ott élők meséltek róla szépet és rosszat is. Szépek voltak azok a megmozdulásai, amivel a választókerületének szerzett pénzeket, amiből aztán szépen fejlődtek is. De legendák szólnak azokról az "érdekes" találkozókról is, amiket ott Bátorban tartottak. Nem az orgia a lényeg, hanem azok a személyek , akikkel "randizott". Lehet, hogy ezek az emberek mozgatják a MSZP bizonyos köreit is, akik annyira nyomják Verest. Biztosan számukra fontos az, hogy egy EU biztos legyen az ismeretségi körükben, mert ugye aki EU biztos, az nagy hatalmú ember. Sokat tud segíteni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.29. 15:39:45

@Budiszónok: Ha már pletykálni kezdtél, ne hagyd félbe: kik voltak ott azokon az orgiákon? :-)

Drang 2009.09.30. 00:42:48

Bocs az offért, de nem akarsz pl. erről egy posztot írni:
kuruc.info/r/2/47541/
Ugyanis ez a magyar valóság.

Viktus 2009.09.30. 08:46:30

Én tudom mi okból népszerű Veres ő tud a legjobban kapálni az országban.

"Ha majd ön is annyit fog kapálni azért a vagyonért, amennyit én kapáltam gyerekkoromtól kezdve, akkor majd legyen büszke rá, hogy megőrizte azt, amit nagyapja, édesapja felhalmozott" (országgyűlési vita, 2005. október 17.)

index.hu/belfold/penz/

okt. 17. 16:10Kapálásban erős
Veres János tavaszi vagyonbevallása szerint 15 különféle ingatlanban rendelkezik tulajdonnal, ebből kilencnek száz százalékban tulajdonosa. Van társtulajdonban egy debreceni lakása és egy garázsa, szintén résztulajdona van egy 915 négyzetméteres hajdúszoboszlói és egy 56 négyzetméteres vásárosnaményi üdülőben.

Bátorligeten egy csaknem négyezer négyzetméteres szántó-szőlő tulajdonosa, Piricsén 97 ezer négyzetméternyi erdeje van, de igazából Nyírbátoron gyűjtöget: két, összesen 320 négyzetméternyi családi ház tulajdonosa, további egyben résztulajdona van. Ugyancsak Nyírbátoron rendelkezik 62 ezer négyzetméternyi erdővel, 27 ezer négyzetméternyi szántóval és 21 ezer négyzetméternyi gyümölcsössel. Szeretnénk elkérni a kapáját, amivel egykoron, hátha most nekünk is használni fog.

okt. 17. 16:12A pénzügyminiszter nyolc éves korától kapál
„Harminc évet kapáltam” – mondta az Index mindenre kíváncsi tudósítójának Veres János, aki elmondása szerint nyolc éves korában kezdte és az általános iskolás, középiskolás és egyetemi éveit is végigkapálta. A pénzügyminiszter dühös volt azokra a fideszes közbeszólókra, akik szerinte „életükben nem dolgoztak”.

Minden hajnal övé marad, látja szállni a madarakat.

index.hu/belfold/parlam1017/?p=2

Egy ilyen profi kapálós mindenhol megállja a helyét!

@Drang:

Sajnos az bár ez még mindig rendészeti probléma elsősorban. A szocikat pedig nem értem abszolute. Itt van egy olyan kérdéskör amivel lazán visszaszerezhetnének 5-10%-ot a vot táborukból, ha lépnének bármi érdemit, és még pénzbe sem kerülne. A magyar rendőrség létszáma kiemelkedően magas eu viszonylatban viszont az alkalmazási területeken komoly probléma van. Az utcán alig látni rendőrt az irodák dugig. Az utcán látható rendőrök jórészt közlekedési osztályokhoz tartoznak ... Egy kis rendet kellene vágni a rendőrség berkein belül átszervezésekkel irodából, közlekedésiektől átcsoportosítani a közrendvédelmisekhez. A hatóságok üzemanyag vételezését kivenni az áfa meg jövedéki adó körből mindjárt maradna több pénz járőrözni pl. , és javulna a közbiztonság.

Viktus 2009.09.30. 08:50:30

@Fedor:

Berlusconi mester pl. :D

Viktus 2009.09.30. 08:51:06

@Viktus:

+ csodálkozott is, mikor Veres Jani előkapott egy kapanyelet, és azzal közelített a hölgyeményhez :D:D:D:D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.30. 09:22:39

@Drang: Ne haragudj, de most komolyan: ezentúl én bármiről írok, akkor az lesz reakció, hogy "dehát miért nem írsz inkább a cigányok rémtetteiről?" hagy én döntsem már el, hogy miről szóljon a saját blogom.

Ennek ellenére elkezdtem írni egy választ neked, de az elég hosszú lett, ugyanis találtam a levélben egy részt, amin valóban felhúztam magam, így teljesül a kívánságod, valóban poszt lesz belőle. De van egy olyan érzésem, hogy nem fogod megköszönni...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.30. 10:12:27

@Viktus: ez nekem minden anyagban csípi a szemem, mármint a mértékegységek.
a 600-800 m2-es telken lakó városi ember kurvára rácolja a homlokát és próbál küzdeni a sok-sok tízezer m2-es vagyonnal, s közben mondogatja: az annyát neki!
"27 ezer négyzetméternyi szántóval " az csak (hangsúlyozom _csak_) 2.7ha (hektár) szántó
"62 ezer négyzetméternyi erdő" az _csak_ 6.2ha erdő.
ezek borzasztóan kicsi számok, nem olyan nagy dolog, mint ahogy az anyagból lejön.
errefelé a legkisebb, legcsóróbb parasztnak is van legalább 2-10ha földje, ehhez képest nézd.

Viktus 2009.09.30. 10:32:02

@Fedor:

Szerintem senki sem fogja megköszönni :P egyedül a Jobbik köszönheti a homokba dugott fejeiteknek az eljövendő 15-20%-át.

Drang 2009.09.30. 11:18:09

@Fedor: Nem reakció volt erre a posztodra, ezért is kértem elnézést az offolásért. Bár nem teljesen off, ugyanis ezen kérdések kezelése lehet, hogy fontosabb lenne a szociknak, mint hogy kit milyen pozícióba jelölnek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.30. 11:19:38

@Drang: A két kérdés kezelése nem zárja ki egymást. Mind a kettő fontos a maga módján.

De mindjárt kint lesz a részletes válaszom.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.30. 11:41:54

@Viktus: szó sincs homokba dugott fejről. fedor a maga cizellált, kultúrált módján, én pedig a magam baltával faragott, mosdatlan bejegyzéseivel, valós problémákat feszegetünk. egy-egy eszmerendszerrel, gazdaságpolitikával, bármivel való szembenállás nem jelent automatikus egyetértés a másik oldallal. a kritika tárgya mindig adott, nem kell hozzáképzelni, a sorok közé olvasni mást. szerintem.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.30. 11:45:44

még a poszthoz, ellenzék nélkül. sajnos jelen pillanatban a kormányaink ellenzék nélkül működnek. az ellenzékiség manapság sajna csak annyit jelent, hogy reflexből ellentmondunk mindenre, amit a kormánypárt szeretne. ez nem ellenzéki szerep, ez a vízszintesen bólogató jános esete. nem ártana ha felnőnének a feladathoz a politikusaink is, párttól függetlenül.

drkovax 2009.09.30. 20:54:14

(1) Herczog Edit a Kovács Lászlóval való összehasonlítást persze kiállja (azt ki nem ?), de azért ennél magasabbra kellene tenni azt a mércét. Nem Esélyegyenlőségi minisztert hanem EU-biztost kell jelölni. Balázs Péter, Baráth Etele (és akkor még csak a "b" betű). Nem biztos, hogy én őket ideálisnak tartanám, de legalább nem gondolnám azt, hogy nem volt szempont az ország érdeke/képviselete is.

(2) Ellenzékre valóban szükség van. Bár én Orbánra fogok szavazni, de úgy gondolom vele szemben is szükség van egy kormányképes ellenzékre. Nem 49,5%-nyi ellenzéki parlamenti képviselőre, hanem olyan személyek által képviselt és vezetett pártra/pártokra, akikben benne van a jó értelemben vett kormányzás képessége. Nos ez nincs meg a Jobbikban (ezen nem fogsz velem vitatkozni ;-) ), de nincs meg az MSZP-ben sem. És nem is lesz meg attól sem, ha 80 helyett 120 listás képviselőt küldhet a parlamentbe. Mert ennek a teljes hatalmi garnitúrának el kell tűnnie, az utolsónak is aki a "Hálózatban" (a '80-as évek KISZ-ének PPP-je - Pénz, P.na, Pozíció) szocializálódott. És jelen pillanatban senki nem látszik ki a pártból akire ez nem ne lenne igaz. Sziliről világos, talán már Gyurcsányt és Bajnait sem kell magyaráznom. De ez még a Botka, Újhelyi (és ne feledjük ki, mert integráns része: Zuschlag) csoportra is igaz: PolPot-megye pártszervezete alapos (és régivágású) iskola volt még '89 után is. A több szavazatból származó több képviselő is ugyanebből a körből tud kikerülni, tehát sokkal inkább kerékkötő lesz, mint a megújulás lehetősége. Igen kellene egy hiteles baloldali párt. De az Mszp-ből a teljes vezető garnitúra cseréje nélkül nem lesz. Talán egy pártszakadás, vagy egy új formáció (nem Szilivel és nem Gyurcsánnyal, de nem is Botkával). Kéne. De az csak akkor lesz, ha nagyon nagyot hasalnak.
Aminek viszont feltétele, egy új baloldal (nem, nem Schmuck Andor). Mert enélkül csak a Jobbikot teszik naggyá.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.30. 21:08:57

@drkovax: egyetértek. bár én nem fogok orbánra szavazni.

drkovax 2009.09.30. 21:48:55

@úriparaszt: Még valami, amivel tán nem fogsz egyetérteni (de nem baj). Ha csak ilyen minőségű ellenzékre futja, mint amilyen a Jobbikból és ebből az MSZP-ből lesz, akkor inkább 2/3-ad Orbánnak. Valódi királyvíz: lehetőség, feladat és mérce. Közben meg csak eltűnik végre ez a szörnyű garnitúra.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.30. 22:10:40

@drkovax: mielőtt leírtad volna már rég egyetértettem, keress vissza egy-két posztnyira :-)
úgy vélem ebben majdnem minden kommentelő egyetértett, ilyen ellenzék, ami eddig volt nem kell többet. egyszerűen felesleges.
amiben nem, hogy az eddigi ellenzék sem képes kormányzásra, szerintem. ezzel pedig valószinű te nem értesz egyet, de ez így van jól :)
ettől függetlenül, jelenleg nem érdekel ki lesz mivel egyikkel sem tudok azonosulni, nagyjából kötött pálya, aki ezt elszarja, az örökre eltűnik.

DeMarco 2009.09.30. 23:46:38

Ami földje ennek a Jani gyereknek van, annyi van nekem is. A gond a többivel van, a marha nagy házakkal, autókkal, offshore-ba menekített vagyonnal.
De hogy rövid legyek: Egyetértenék Fedorral, ha baloldali szemüvegem lenne. De mivel nagyon nincs, ezért remélem a Janit jelölik és "az számukra az 5%-os küszöb közelségét jelentené". Én inkább erre szavaznék. Az 5% is sok nekik, de azzal kiegyeznék... Minek görcsölni az öregecske női jelöltekkel? A szadesz már kitaposta a Bukás útját, tessék rálépni, nem fog fájni... legfeljebb ki tetszik menni külföldre...

sz.sz.k.p. 2009.10.01. 01:26:35

a velemenyem minden szdsz mszp mdf es

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.01. 08:59:22

@DeMarco: Egy kontroll nélküli kormánypárt nem érdeke az országnak, bármilyen színű legyen is az. Én nem örülnék olyan országgyűlésnek, ahol csak jobb van, meg szélsőjobb (persze az inverzének se). mind a két oldalra szükség van, márpedig a baloldal jelenlegi egyetlen parlamentképes képviselője az MSZP, ha tetszik, ha nem, és én nem látok (sajnos) alternatívát. Elég baj az, hogy a liberalizmus képviselete megszűnik a parlamentben. Az MSZP-nek megszűnnie nem kell. Hatalmasat változnia és megtisztulnia viszont igen.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.10.01. 09:45:19

@Fedor: annyiban vitatkoznék ezzel, hogy a jelenlegi politikai/parlamenti kultúrában szerintem nincs hasznos funkciója az ellenzéknek. ha nincs 2/3-os többsége egy kormánypártnak,akkor közel nulla az esélye bármilyen 2/3-ot igénylő kérdésben előrejutni, máshoz pedig valóban nem kell az ellenzék (a parlamentben). jelenlegi pártok mellett a nagykoalíció pedig kizárólag a piac felosztását jelentené.
konstruktív ellenzék egyelőre ismeretlen a magyar politikában.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.01. 09:49:35

@úriparaszt: Mivel az ellenzék hosszó évek óta egyenlő a FIDESZ-szel, ez jelen pillanatban igaz is. De emlékeim szerint anno az Orbán kormány idején nem az ellenzék konstruktivitásával voltak gondok... Ez persze nem garancia arra, hogy a következő parlamentben a szocik az elvárható módon fognak viselkedni, de azért nagyon remélem, hogy az ellenzékiségük nem fog kimerülni a NEM szó használatában, úgy, mint az elődjüknél...

DeMarco 2009.10.01. 10:04:35

@Fedor: Tényleg szelektív a memóriád, ha már arra sem emlékszel, hogy a maszop milyen boldogan nyomkodta a nemet mindenre amit a fidesz akart elfogadtatni. Tévedsz, ha úgy gondolod, hogy ezt a fidesz kezdte... Úriparasztnak van igaza, konstruktív ellenzék, mint olyan nem létezik mo-n. Ennek egészen egyszerű oka van. Nem az van, hogy két-három párt egyfelé akar menni és csak nüansznyi a különbség köztük. Mert ebben az esetben lehetne konstruktív ellenzék, mert lenne egy fővonal amit mindenki akar és csak ennek mentén lennének apróbb eltérésekben viták. Ezzel szemben nálunk két gyökeresen ellentétes irány, gyökeresen ellentétes gondolkodásmód, generációs harc folyik. Szó sincs egy irányról, az egyik visszasírja az elmúlt 50 évet, a másik örökre eltemetné, a képviselőikkel együtt... Gyakorlatilag polgárháborús helyzet van évtizede az országban, csak ez verbális módon fejeződik ki elsősorban. Ha a maszop eltűnne és a helyébe jönne egy Zöld párt, vagy vmi hatékonyabb keresztény-demokrata pártszerűség, esetleg egy újabb formáció, akkor lehetne konstruktív ellenzékről beszélni, de addig erről sztem szó sem lehet. A következő négy évben nyugodtan el lehetne küldeni a maradék maszopost fizetés nélküli szabira, mert hasznuk az nem nagyon lesz... Jah és egyáltalán nem baj, hogy a libsik kihullanak, sokkal inkább nagy öröm... :)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.01. 10:15:58

@DeMarco: Nem azt mondtam, hogy mindent megszavaztak, amit a kormány eléjük rakott. Akkor mitől lettek volna ellenzék? Bár igazad van, volt akkor ilyen ellenzéki párt, csak azt MIÉP-nek hívták...

"Az egyik visszasírja az elmúlt 50 évet, a másik örökre eltemetné, a képviselőikkel együtt"

Atyám, hogy lehet ilyen tévképzetek között élni...

DeMarco 2009.10.01. 12:39:37

@Fedor: "Atyám, hogy lehet ilyen tévképzetek között élni..."
Ezt én is mondhatnám...

kulalak 2009.10.02. 04:07:17

Szili Katalin egy senki.
Mondjon barki egy peldat amikor valamit is tett. Tevekenysegrol beszelek. Tipikus magyar politikus, egy senki. Kisebb patriaja mar tudja ezert kapta a maflast majusban Pecsen.

Vidéki 2009.10.02. 11:39:23

T. Fedor!

„És női miniszterelnök-jelölt, ha már itt tartunk.”

Rosszul esett nekem, hogy „kihagytad a szaknévsorból” Lendvai Ildikót.

Ő is nő, gyönyörűen csillog a szeme, vág az esze, mint a borotva, ő még Szili Katalinnál is alkalmasabb női miniszterelnök-jelölt lehetne.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.03. 09:20:29

@kulalak: @Vidéki: Kifejtettem a bejegyzésben, hogy miért tartom Szilit jó miniszterelnök-jelöltnek. Nem miniszterelnöknek (arra szerintem is alkalmatlan, mint írtam is), csak jelöltnek a mai helyzetben.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0