RE: A nagy Omninvest-svindli
2009. december 02. írta: Fedor

RE: A nagy Omninvest-svindli

Reakció Bodoky Tamás jegyzetére.

- Gyorsan, gyorsan, hozzátok a tömlőket, ott a tűzcsap, csatlakozzunk rá azonnal!

- Álljunk csak meg egy szóra, tűzoltó urak!

- Mit akar, hagyjon minket dolgozni! Nem látja, hogy ég az a ház?

- De látom. Az enyém. Én hívtam magukat. De mielőtt nekilátnak, volna pár kérdésem, mert gyanúsak nekem. Láthatnám pl. a tűzoltóautó papírjait? Nem járt le a forgalmija véletlenül?

- Maga megőrült?! Leég a háza! Oda lesz mindene, ha sokat tököl itt velünk!

- Meg még a terhes feleségem is bent van, őt is ki kéne hozni, de előbb tisztáznunk kell pár dolgot. Úgy hallottam például, hogy az önkormányzat hónapok óta nem fizeti a tűzcsap után a vízdíjat.

- Ember, maga nem normális! Hagyjon már minket békén!

- Na, na, mi ez titkolózás? Azt se árulja el nekem, hogy mekkora a fizetése, és hogy milyen prémiumot kap az évvégén?

- Magának most tényleg ez a legfontosabb, amikor épp tönkre megy az élete, és azt próbáljuk megmenteni?

- Persze, de mibe kerül ez nekem? Átlátok én ám magukon, tudom ám, hogy honnan kapnak gyanús módon pénzeket, a nemzetáruló kormánytól, attól! Mocskos komcsik maguk is, inkább nem is kell a segítségük!

Abszurd? Az. Pedig az Omninvest kapcsán pont valami hasonló történik.

Az Omninvest szállítja hosszú évek óta az influenza elleni oltóanyagot. Soha eddig semmi gond nem volt vele, minden kormány szerződött vele, Orbánék is, nem is tehettek volna más, ugyanis nincs konkurenciájuk az országban. Lehet, hogy ez így nem jó, de attól még tény, mint ahogy az se állítható ezek után, hogy nem lenne meg a kellő felkészültségük, szakmai tapasztalatuk.

Kevés olyan ország van a világon, amelynek saját oltóanyaga volna a H1N1 ellen, tehát nem szorulunk importra, és a kellő mennyiség is rendelkezésre áll, ennek egy részét a veszélyeztetettebbek ingyen megkaphatták, így az elsők között tudtuk megkezdeni a védekezést. Az oltóanyagról a WHO, tehát az ENSZ egészségügyi világszervezete mondta ki, hogy hatásos, sőt, az egyik legjobb, ha nem A legjobb. Czeizel Endre többévtizedes hitelét is be merte vetni az érdekében: „személyesen vállalok szakmai felelősséget, hogy a vakcina nem okozhat rendellenességet a terhes nőknél”. A szomszédos országokból hozzánk járnak át az oltóanyagot beszerezni. Az egész akár egy magyar sikersztori is lehetne.

De persze nem az lett, hanem egy rémálom. És miért? Mert a sikersztori részben a kormánynak is köszönhető, márpedig azt elismerni, hogy akár egy kicsit is jó lehet, amihez közük van, az egyenlő a nemzetárulással.

Ez egy agyrém. Egy felmérés szerint pár héttel ezelőtt az oltási hajlandóság leginkább attól függött, hogy milyen szavazó az illető, ha ellenzéki, akkor inkább nem oltatná be magát. Könyörgöm, hát hol élünk? Pártalapon ítélünk meg egy egészségügyi kérdést? Nooormális? - kérdezné Besenyő Pista bácsi, tisztelettel.

Amikor kitört a járvány, írtam egy ironikusnak szánt kis bejegyzést, hogy mi várható ennek kapcsán kishazánkban. A rémálmaimban se gondoltam volna, hogy ennyire közel járok majd az igazsághoz.

Elképesztő ez az ellenkampány, ami az oltás ellen folyt, és még elképesztőbb az indoka. A jobboldal vádolja állandóan a kormányt azzal, hogy a nemzetre tör, és gyilkos haszonleső. Nos, én meg azt mondom, hogy amikor egyre-másra jönnek a hírek a járványban elhunytakról, idősekről, fiatalakról, kismamákról, akik még mindig élhetnének, ha be lettek volna oltva (és nem lehet azt mondani, hogy nem volt rá lehetőségük, mert volt), számoljon el a lelkiismeretével mindenki, aki kétségbe vonta az oltás szükségességét, és ennek nyilvánosan hangot is adott (főleg a politikusok és az orvosok, de vonatkozik ez az újságírókra, sőt a bloggerekre is), mert lehet, hogy pl. őt hallva, olvasva döntött úgy az a kismama, aki tegnap halt meg magzatával együtt a SOTE-n, vagy az a másik, aki még mindig élet és halál között lebeg ugyanott, hogy inkább neki hisz, mint a Czeizelnek, és nem oltatja be magát. És ez tragédia.

Szerencsére (de rossz szó ez ide, de nincs jobb) úgy néz ki, hogy a járvány felgyorsulása, a tragikus halálokról szóló hírek lassan kezdik meghozni az emberek eszét, erre most újra erősödni kezd a vakcinaellenes hangulat, mert egyre nagyobb hangsúlyt kap a cég háttere. És ez káros.

Félre ne értsen senki, én NEM azt állítom, hogy szükségtelen kivizsgálni az arra illetékeseknek, ha bármi gyanús dolog akad a gyártó cég pénzügyei körül, sőt, el is várom, mert a korrupciót, adócsalást, vagy bármit, ami a háttérben lehet, oldalfüggetlenül üldözni kell. De biztos, hogy ez a legalkalmasabb pillanat? Nem ér rá ez pár hét múlva, amikor már lecsengett a járvány? Nem inkább az lenne most a prioritás, hogy minél többen beoltassák magukat annak érdekében, hogy elkerüljük az eddigiekhez hasonló értelmetlen tragédiákat? Márpedig ebben nem segít, ha folyamatosan kételyt ébresztünk az oltással kapcsolatban (ráadásul olyan dolgokkal, amelyeknek amúgy nincs köze a hatásosságához).

Szóval Tamás, ha olyanokat írsz, hogy "rendkívül gyanús vakcina", meg hogy "az NBH által garantált minőségű oltóanyag", hiába szánod iróniának, és hiába írod mellé, hogy amúgy ajánlod az oltást, hidd el, a többségnek ez nem esik le, mert a cikked második felére koncentrál.

Jövő tavasszal kampány lesz. Addigra a járvány valószínűleg elmúlik. Ez a téma akkor lesz aktuális. Sőt, akkorra már elvárom én is, hogy tisztán lássunk. De azt még előbb meg kell élni, és ez lehet, hogy jelen helyzetben sokak számára nem csak egy amolyan ártatlan szólás-mondás.

 

UPDATE

A 24 évesen H1N1 fertőzés miatt elhunyt zalaegerszegi fiatalember apja SMS-t írt a megyei lap vélemény rovatába, amikor szörnyű veszteségét gyászolva azt kellett látnia, "némelyek még mindig azon marakodnak, milyen hátterű cég gyártja a vakcinát".

Az SMS szövege a következő:

"Hajrá Magyarország! Üdvözöllek a 24 évesen elhunyt fiam nevében is. ... Hála néhány felelőtlen vagy érdekből zavart, káoszt teremtő személynek, bármennyire szerette volna ellátni magát védelemmel, már késő volt. A H1N1 megelőzte. Most, a híreket hallgatva, mit gondol a zavart keltők csapata? Kit érdekel, kinek a tulajdonában van egy cég, amely egyébként hatásos szérumot gyárt? Minket az érdekelt, hogy használjon, minden egyéb számunkra másodrendű."

Az apa elmondta, hogy fia sokáig habozott, oltassa-e magát vagy sem: "Persze, elmehetett volna a fiam az orvoshoz, ki tudta volna fizetni a vakcinát, de ő se tudta, mi a jó megoldás. Nem tudom hibáztatni, hiszen még néhány nappal ezelőtt is arról szóltak a hírek, hogy az orvosok, ápolók jó része sem oltatja be magát. Amikor a munkahelyén elkezdték a vakcinák beadását, a fiam már megbetegedett. Sokáig küzdöttek az életéért a kórház intenzív osztályán, de nem tudták megmenteni."

forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr301568268

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden, amit az oltásról tudni akartál... 2009.12.09. 21:28:06

Az ÁNTSZ összeállított egy oltásügyi kiskátét, amiből mindent meg lehet tudni erről a mindenkit érintő kérdésről, már ami az egészségügyi részét illeti (a tulajdonosi háttér nem ÁNTSZ hatáskör, akit ez a téma érdekel, az ide kattintson).Konkrét adatok,...

Trackback: Az új influenza világnézete 2009.12.07. 18:24:15

A közéleti viták visszatérő témája a magyarországi közállapotok hosszas és gyakorta parttalan elemzése, a bizalmatlanság és az agresszivitás kiterjedtségének konkrét példákon keresztül történő szemléltetése. A közelekedési morál, a parlamenti viták kul...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ubuntufan 2009.12.02. 19:46:27

@vakablak: az elcseszett ország, de a lakót is ebbe a kategóriába sorolni irdatlan köcsögség, mivel te is ide tartozol.

Pajtás 2009.12.02. 20:20:16

Fasza a cikk, mindenki go szúriért.

tothmari 2009.12.02. 21:55:52

Elolvastam az összes kommentet, és nagyon szomorúvá tesz, hogy itt mindenki, aki számokkal próbált érvelni, az az egyenes arányosságot használta. A gond a járványokkal ugyanis az, hogy nem egyenes arányban terjednek. Hanem exponenciálisan vagy közel exponenciálisan. Itt a megyében hétről hétre megduplázódott a megbetegedések száma,(és közeli ismerősünk az egyik életveszélyes fertőzött). Így aztán hiába számolsz ma fertőződési vagy halálozási esélyt, holnap már nem lesz érvényes, ez az esély is rohamosan nő. Az exponenciális növekedés az elején mindig nagyon lassú, ezért nem avazkoznak be az emberek, mert azt hiszik, nem is olyan vészes a helyzet. Aztán egyszercsak elkezd számottevően látszani a rohamos növekedés, na ilyenkor kezdenek el kapkodni, próbálják fékezni a növekedést, ami aztán sokszor már nem állítható meg.
A másik pedig az a tény, hogy annak idején a spanyolnátha az első évben körbejárt a világon, viszonylag kevés és enyhébb megbetegedést okozva, s aztán a második évben pedig végigtarolta a népeket.
Mind a kettő arra ösztönöz, hogy a legelején kell ellene tenni (amikor még a számok kicsik), vagyis MOST kell megfékezni a járványt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.02. 22:33:23

@nyg: Ne haragudj, de ez már csak kötözködés. Ott a cég, ott az időpont, ha ennél részletesebben érdekel, keress rá, biztos fenn van a honlapján.

@vakablak: Kerüljük a személyeskedést, ha lehet. Azért, mert ebben nem értek egyet vele, nem kell elmondani mindennek. Az meg téged minősít, ha úgy gondolod, hogy nyal a szélsőjobboldalnak.

Lord_M_ 2009.12.02. 23:25:12

@Nusy73: nem kötöttem bele a számokba én elfogadtam (ha láttad fentebb hasonlóan félmillióval számoltam)

én csak összevetettem a fertőzött : elhunyt
beoltott : kritikus mellékhatás

aránypárokat

én azt kaptam (és ez csak tömör matek) hogy a vírus vs. halálozás komolyabb kockázati tényezővel bír mint az oltás vs. mellékhatás.

előbbiből ahogy te is írod van vagy félmillió akiből átlagra 7500 meghalt, míg a beoltottakból csak itthon 1.7 millió ember van és ahogy te is írtad hat kritikus esetet regisztráltak összesen ahol az oltóanyag okozott valami problémát.

lásd : én nem kötekszem én csak számolok.

azért kértem hogy ha ismered a számot hogy összesen hány embert oltottak globálisan tedd közzé, mert így pontosabb képet képes az ember látni.

nem vitatom hogy a téma kissé felfújt, de pillanatnyilag a száraz tények azt mutatják az oltás hordoz kisebb kockázatot.

Lord_M_ 2009.12.02. 23:29:04

@tothmari: amit írsz jogos. én is az egyenesarányosság elvét használtam, de nem a vírus veszélyességének a megállapítására, hanem az oltóanyag kockázati értékének alacsony mivoltának a prezentálására.

a fertőzések legyen az nátha, sima influenza valóban robbanásszerű terjedést tudnak produkálni. minél több a fertőzött annál nagyobb eséllyel fertőz tovább, annál nagyobb az esély hogy elér olyat is akit elvisz. ez is száraz matek... némi biológiával :)

Lord_M_ 2009.12.02. 23:31:50

nyahh mindenkinek jóéccakát :)

aztán ne sokáig mészároljátok egymást, mert minden betegség könnyebben eltalálja az embert, ha kialvatlan, fáradt és legyengült a szervezete :)

DeMarco 2009.12.03. 00:25:21

@Fedor: Mivel ma nem értem rá, ezért teljesen kimaradtam a komment erdőből. Bár a posztot még délelőtt olvastam. Nagyjából átolvastam a kommenteket is. Valamelyik nap már írtam erről. Egyrészt egy ismerősünk beoltatta magát az oltóanyaggal. Még akkor teljesen lebénult a szertől. Majd elveszítette a látását, összeomlott a keringése és ki kellett ütni. Ha túl is éli, akkor is évekig béna lesz. Szóval az oltóanyagnak igenis vannak mellékhatásai. Amire a többség nem reagál, de kevesek viszont igen. Így ennek is van bizony rizikója.
Másrészt egy-két héten belül szül a feleségem. Kizárt dolog, hogy megkockáztassunk egy oltást. Egy oltás legyengített vírust tartalmaz, ami egy legyengített szervezetre, pláne egy magzatra drasztikus hatással is lehet. (Egyébiránt nem hiszek Ceizelnek sem.) Tisztában vagyunk azzal, hogy kockáztatjuk a fertőzést, de az is kockázat, ha oltatunk. Így mi kivárásra játszunk. Igyekszünk elkerülni az embereket és a potenciális betegeket. Ami egyébként nem könnyű, lévén, hogy hetente 2x nst, ultrahang, egyéb hülyeségek... Ami meg engem illet a cégnél ingyenes lenne, kérdezték is, de utálom a tűt... ezért rájátszom a szerencsére és az immunrendszeremre. 40.000-en már átestek rajta és csak 12-en haltak meg. Az nem olyan hűde nagy arány, ráadásul a nagy része egyébként is beteg volt.

Ami meg a posztot illeti, sosem gondoltam volna, hogy potenciális bűnőzöket fogsz védeni. Bár ha igaz, hogy régi kisz-es csapat, netán kormányközeli a tulajdonosi kör, akkor már érthető a védekezésed. De hülyeséget írsz, mert miért ne lehetne most kideríteni az igazat??? Engem most érdekel és nem 2 hónap múlva. Mi köze van a vírus terjedésének, a tulajdonosi kör kivizsgálásához? Semmi. Az a két hónap csak arra lenne jó, hogy minden papírt elégessenek, gyorsan eladják egy hajléktalannak a céget és elvarrják a szálakat, vagy egyezséget kössenek a fidesszel, hogy visszajöhet kaya ibrahim, ha most félrenéznek... Most kell ütni a vasat amíg meleg, amíg még van nyom amit követni lehet. Hogy közben megy a betegség elleni védekezés is? Na és? Az egyik egészségügy, a másik meg nyomozóhivatal...

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.03. 00:41:06

Furcsa, hogy a lebénult ismerősödről
sehol semmilyen híradás nem volt.

egyenlítő 2009.12.03. 07:09:58

@nyg: A GM részvénytársaság, Nyrt. Honnan tudod, hogy a kormánytagoknak mennyi részvénye van, esetleg John Smith néven?

Az Omninvest tulajdonosairól már írtam.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.03. 07:11:05

@DeMarco: 1. Senki nem mondta, hogy nincs semmilyen mellékhatás, de tényleg érdekes, hogy egy ilyen súlyos mellékhatásról semmi hír, valahogy nehezen hihető, hogy egy ilyenre nem csapott le a média, mikor az a hivatalos állásfoglalás, hogy semmi komoly nem történt eddig. Mindenesetre nagy hülyeséget csinálsz, ha nem oltatod be magadat pont a feleséged érdekében, ha már a saját sorsod ne elég a meggyőzéshez, ugyanis beoltva drasztikusan lecsökken annak az esélye, hogy te hazavigyél valamit.
2. Megint sikeresen félreértelmezel. Ki véd itt potenciális bűnözőket? És miért gondolod, hogy köze van ennek ahhoz, hogy hova tartozhatnak a tulajok? Most komolyan azzal sértegetsz, hogy politikai alapon védem őket? Mivel szolgáltam én erre rá? Ugyan már, azt te se gondold komolyan, hogy tényleg el lehet tüntetni nyomokat, amikor egy olyan cégről beszélünk, amelyik tizensokéve szerződésben áll az állammal... Akkor neked külön, szájbarágva megismétlem: az Omninvest elleni hajcihő jelenleg gyengíti a vakcinába vetett bizalmat, ami az ellenkampánynak köszönhetően eddig se volt túl magas, de legalább lassan már kezd megjönni. Ez viszont jelenleg ártalmas.

Elnézést, hogy az emberi életek megmentését fontosabbnak tartom annál, hogy most derül ki egy esetleges svindli, vagy 2 hónap múlva...

egyenlítő 2009.12.03. 07:11:13

@DeMarco: A nyomozóhivatal majd bűncselekmény alapos gyanúja esetén jöhet. Van ilyen?

egyenlítő 2009.12.03. 07:19:09

@nyg: Ó, hát persze! Aki becsületes, annak nincs titkolnivalója.

Megadnád a neved, lakcímed, vagyonbevallásod, itt és most? Persze a hozzátartozóidét és az ő rokonaikét is! Hiszen itt blogolsz, és mi szeretnénk tudni, hogy milyen háttérrel teszed ezt. Tudjuk, hogy jogilag csak az "nyg" a kötelező, de ha nem látunk részleteket, feltételezhetjük, hogy a Jobbik áll mögötted, vagy esetleg a Moszad.

egyenlítő 2009.12.03. 07:23:57

@nyg: "Vagy feleannyiért, és jobbat, kevesebb mellékhatásút." Mint pl. Szlovákia, Ukrajna, vagy Románia? Tudomásom szerint a többi gyártmány háromszor annyiba kerül.

A technológia persze "korszerűbb", csak éppen ez semmit sem garantál, csak a magasabb árat. Kanadában éppen most vontak vissza egy ilyen oltóanyagot.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.03. 09:00:38

Egy román portálon találtam ezeket és nyersfordítottam reggel:
Tanácsok, amiket megtartva megelőzheted az új influenzát/a H1N1 vírusfertőzés. Egyszerű tanácsok és életeket menthetnek meg, állítólag egy jelentős amerikai orvos javasolja ezeket.
A vírus a szervezetünkbe csak az orrlyukakon vagy szájon át juthat be.

Egy globális járvány esetén - annak természetéből kiindulva – mindenféle megelőzés ellenére gyakorlatilag lehetetlen hogy ne kerülj kapcsolatba a H1N1 vírussal. Maga a H1N1-el való kontaktus nem akkora probléma mint maga a vírus tejedése.

Amikor még egészséges vagy illetve nincsenek H1N1 fertőzéses tüneteid, meg kell előznöd azt, hogy a vírus szaporodjon a szervezetedben. Ez azért is jó mert megelőzheti a betegség súlyosbodását illetve a másodlagos fertőzés (tüdőgyulladás) kialakulását.
Néhány nagyon egyszerű lépést kell csak követni, lépéseket amik sajnos hivatalos közleményekből hiányoztak. Könnyebb ezeket betartani illetve alkalmazni mint otthon N95 és Tamiflu készleteket felhalmozni.

1. Moss gyakran kezet. (ezt általában közölték hivatalosan is)
2. Tarts távol a kezedet az arcodtól… Ne éritsd meg állandóan az arcodat… Étkezésen és arcmosáson kívül tartózkodj az arc megérintésétől.
3. Gargarizálj naponta kétszer sós vízzel (használj Listerine-t vagy sós oldatot, ha nem akarsz sós vizet használni). A H1N1-nek kell 2-3 nap hogy a szervezet megfertőzése után (a torokból és az orrnyílásokból) továbbterjedjen és jelentkezzenek az influenza jellemző tünetei. A szimpla gargarizálás megelőzi a fertőzést. Az egyszerü sós víz hatása az egészséges szervezetre olyasmi mint a Tamiflu hatása a már megfertőzött szervezetre. Ne becsüld alá ennek az egyszerű és olcsó védekezési módszernek a jelentősségét.
4. Hasonlóan a 3. ponthoz tisztítsátok meg legalább egyszer naponta az orrlyukakat langyos sós vízzel vagy hydrogen peroxiddal. Ha kifújod az orrodat és utána sós vizes vattával kipucolod, jelentősen csökkented a víruspopuláció szaporodási sebességét.
5. Egyél C Vitaminban gazdag ételeket annak érdekében hogy erősítsd a saját immunrendszeredet.
6. Igyál minél több meleg italt (kávé, tea, …) A meleg italok lemossák a vírusokat a torkodból a gyomorba, ahol nem tud szaporodni, neked rosszat tenni.

Elnézést az esetleges helyesírási hibákért és bonyolultabb mondatokért.

DeMarco 2009.12.03. 09:26:41

@Fedor: "de tényleg érdekes, hogy egy ilyen súlyos mellékhatásról semmi hír, valahogy nehezen hihető, hogy egy ilyenre nem csapott le a média, mikor az a hivatalos állásfoglalás, hogy semmi komoly nem történt eddig.."

Ugyan. Egyrészt a család nem biztos, hogy engedi a média hajcihőt, örülnek, ha megmarad a családfő. Másrészt gondolod, hogy engednék kiszivárogni a kellemetlen mellékhatásokat? Akkor még ennyien se oltatnák be magukat. És én nem is akarok erről senkit sem lebeszélni. Felnőttnek tartom az embereket, akik képesek eldönteni mit akarnak. Csak egy személyes tapasztalatot osztottam meg a szer mellékhatásairól, ami bár nem jelent meg nyomtatásban, de attól még nagyon is valóságos és tragikus. (Azt már nem is merem feltételezni, hogy netán üzleti érdekek állnak mögötte, hogy a haláleseteket emeljék ki erősebben...)

"Mindenesetre nagy hülyeséget csinálsz, ha nem oltatod be magadat"

A kockázat elemzésekor ez tűnt a jobb ötletnek. Egyenlőre nem bántam meg...
Ha nem írok egy hétig, tévedtem... :)))

"Elnézést, hogy az emberi életek megmentését fontosabbnak tartom annál, hogy most derül ki egy esetleges svindli"

Elnézést, ha én meg most is fontosnak tartom ezt. A szer akkor ment, ha használni fog. Volt már olyan beteg aki megkapta, mégis meghalt. Ekkor mindig azt mondták, hogy túl későn kapta meg, még nem alakult ki a védettség... Aha.
Igenis tudni szeretném, hogy kihez vándorolnak a pénzek, kinek a zsebében landolnak, mert ez esetleg fényt deríthet egyéb összefüggésekre is. Például a ciprusi címre van bejegyezve a Wallis egyik cége is...
Arról nem is beszélve, hogy nem csak itthon néznek kételkedve az emberek, orvosok, hanem világszerte mindenhol.

DeMarco 2009.12.03. 09:28:05

@egyenlítő: Sztem van. Csak még nem lett bebizonyítva. Pont ezért kellene a nyomozás. Illetve nem hiszem, hogy nyomozásra lenne szükség, sztem tudják, hogy mi van, csak nem merik elmondani.

hvuk 2009.12.03. 09:52:16

@DeMarco: "Másrészt egy-két héten belül szül a feleségem. Kizárt dolog, hogy megkockáztassunk egy oltást. Egy oltás legyengített vírust tartalmaz, ami egy legyengített szervezetre, pláne egy magzatra drasztikus hatással is lehet. (Egyébiránt nem hiszek Ceizelnek sem.) Tisztában vagyunk azzal, hogy kockáztatjuk a fertőzést, de az is kockázat, ha oltatunk. Így mi kivárásra játszunk. Igyekszünk elkerülni az embereket és a potenciális betegeket. Ami egyébként nem könnyű, lévén, hogy hetente 2x nst, ultrahang, egyéb hülyeségek... Ami meg engem illet a cégnél ingyenes lenne, kérdezték is, de utálom a tűt... ezért rájátszom a szerencsére és az immunrendszeremre. 40.000-en már átestek rajta és csak 12-en haltak meg. Az nem olyan hűde nagy arány, ráadásul a nagy része egyébként is beteg volt."

Hát, nem vagy egy IQ-bajnok! A máűsik verzió, hogy baromira leszarod mi lesz a feleségeddel és a babával, de ez utóbbit nem hiszem.

Komolyan azt állítod, hogy azért nem oltattad be magad, mert félsz a tűtől? Az eszedbe se jutott, hogy ezzel a feleséged és a babát is véded, mert ha beoltatod magad akkor kisebb eséllyel fertőződsz meg és ezáltal kisebb lesz az esélye, hogy ők elkapják tőled? De nem, a hős lovag a szerencsére játszik, mert fél a tűtől.

Komolyan, az idiótaságnak nincs határa.

DeMarco 2009.12.03. 09:59:12

@hvuk: Miért ne kockáztathatnék két hétig? Az nem olyan hatalmas időszak, pillanatok alatt itt van. Majd ha minden rendben lement, akkor utána újra átgondoljuk. Bár valószínűleg én azután is kihagyom a lehetőséget... ahogy eddig is mindig kihagytam a madár és egyéb influenzáknál az oltást. És mégis itt vagyok... :))
Egyébként meg az idiótaságról annyit, hogy amikor ingyenesen hozzá lehetett jutni az oltáshoz a cégnél, alig egy-két ember élt vele, a 90%-át nem érdekelte...

hvuk 2009.12.03. 10:25:17

@DeMarco: Nem te kockáztatsz hanem a feleséged és a gyerek. Mit nem lehet ezen érteni?

Az valahol még érthető, hogy a feleséged nem oltatta be magát, noha ennyi hónaposan már szinte biztos nem lenne semmi baja az oltástól a babának (plusz ő is védett lett volna ellene ha a szülés előtt két héttel megkapta volna az oltást). De az, hogy te a saját kényelmed érdekében kockáztatod őket, na ez a nem semmi. És az meg pláne nem semmi, hogy még mindig azt hiszed, hogy amiatt vagyok felháborodva, mert téged sajnállak vagy féltelek. Hát nem. :)

Ja, és továbbra se oltasd be magad, meg a feleséged se oltasd be. Még véletlenül se védd ezáltal a gyerekedet, hiszen a szuri az akár még fájhat is, sőt a kis kezed még bibis is lehet a végén. A feleséged se oltassa be magát, hiszen biztos nem lesz rossz neki, ha véletlenül ekapja a H1N1-et, hogy 2-3 hétig nem láthatzja a babáját. A gyerek is baromi jól fogja magát érezni tápon. Az kimondottan használ nekik, sőt még ajánlják is.

Sajnos nincs jobb szó rád (és előre elnézést kérek): egy idióta önző seggfej vagy.

egyenlítő 2009.12.03. 12:07:08

@DeMarco:
Két dologra hívom fel a figyelmedet:
1. a fertőzöttek száma jelenleg hetente duplázódik.
2. a babának egyéves koráig nem adható az oltás, viszont az anyatejjel megkapja az ellenanyagokat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.03. 12:07:48

@DeMarco: "gondolod, hogy engednék kiszivárogni a kellemetlen mellékhatásokat? "

Jaj már, ne legyél ennyire paranoiás. Miért titkolnák? Egyáltalán miből gondolod, hogy bármit is titokban lehet tartani ebben az országban?

"Volt már olyan beteg aki megkapta, mégis meghalt. "

Mikor? Hol? Eddig az összes halottnál azt mondták, hogy nem volt beoltva. Egynél mondták, hogy szándékában állt beoltatni magát, de már nem volt rá ideje, nem ezt hallottad félre?

"Igenis tudni szeretném, hogy kihez vándorolnak a pénzek, kinek a zsebében landolnak, mert ez esetleg fényt deríthet egyéb összefüggésekre is."

Képzeld el, én is. Hányszor mondjam még el, hogy nekem csak a rossz időzítéssel van bajom?

hvuk 2009.12.03. 12:13:39

@egyenlítő: Sajnos a 2-es pont nem igaz. Legalábbis egy virológus azt nyilatkozta, hogy az anyatejjel nem adja át az anya a H1N1 elleni védettséget. Ettől függetlenül én az anya helyében szülés után amilyen hamar lehet beoltatnám magam, hiszen ha az anya védett akkor kisebb eséllyel kapja el a fertőzést és adja át a gyereknek.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2009.12.03. 13:25:16

Én azért erősen meg vagyok lepve hogy minden oké azzal hogy egy stratégiai céget ki birtokol.
Lényeg az hogy ezidáig minden rendben ment és a többi nem is számít.

Azért kíváncsi lennék hogy mit szólnának hozzá ha mondjuk kiderülne hogy a tulajok között valami fanatikus iszlamista barmok vannak akik támogatják a nyugat elleni terrorizmust.
Biztos ennek tudatában is nyugodtan beoltaná mindenki magát, hiszen eddig minden oké volt biztos fel sem merül a fundametalistákban hogy pl. az oltással együtt valami más "vicces" dolgot is beadjanak az embereknek ami pár év alatt fejti ki a hatását.
Tudom ez már konteo meg minden, csak rá akartam világítani azt hogy pont egy ilyen cég esetében nagyon nem mindegy hogy kinek a kezében van és mennyire lehet megbízni abban a kézben.

bee-lah 2009.12.03. 13:45:57

Arra a Czeizel-re hivatkoznak itt tudományos tótum-faktumként, aki szórást számolt 1 (egy) mintára? :)

nekem meg elég ennyi védelem:
www.reuters.com/article/lifestyleMolt/idUSTRE57A3UI20090811

(+ 2000IU D vitamin naponta :) )

és egyet kell értsek az előttem szólóval: ha igazán veszélyes lenne, akkor ingyen adnák az oltást...

Anatómus 2009.12.03. 14:05:54

@DeMarco:
"Egy oltás legyengített vírust tartalmaz, ami egy legyengített szervezetre, pláne egy magzatra drasztikus hatással is lehet. "

Nem Magyarországon élsz? mert csak Amerikában csináltak élő vírusos orrba adagolható vakcinát, abból baj is lett aztán. Itt és Európában minden oltóanyag elölt vírusból készül, sőt nem is a vad vírus van benne, hanem egy gyengített analóg, a megfelelő epitópokkal, mert az ilyen bambákat lehet csak jól szaporítani azon a rémesen veszélyes tojáson. Aztán jöhet a formaldehid (ami van a fogkrémben is, tessen elolvasni a kisbetűket) és a standard hordozóanyag, kicsit elnygaoltam a folyamatot, tudom, de a lényeg, hogy a mi vakcinánk egész vírust (inaktiváltat = halottat) tartalmaz, míg a GSK, novartis stb hasított vírust tesz az oltásba, ezt hívják split vakcinának. A magyar vakcina azért is jó, mert a mutálódás során nagyobb a sanszunk arra, hogy megmarad a védettség. A franciáknak van egy nagyon pöpec, modern vakcinájuk, ami csak a két epitópot tartalmazza (H és N), de mindenhol inkább hiány van oltóanyagból, mint bőség...

Anatómus 2009.12.03. 14:16:28

Az energiamegmaradás törvénye alapján egy zárt rendszer teljes energiája állandó.

A sok véleményt olvasva (vicces oltás, iszlám fundamentalisták,... vitaminkúra, ...távoli mellékhatás, ...erős az immunrendszerem, ...majd nem megyek be, ha beteg leszek, ...vigyázok, ...nekem egy Czeizel ne magyarázzon, mert a kineziológus is a savasodásban látja legfőbb problémát...) azt gondolom, hogy a Föld egy zárt rendszer és ebben a zárt rendszerben az összes intelligencia (mennyisége?) állandó, de a népesség növekszik...

Anatómus 2009.12.03. 14:19:50

@bee-lah:

"találtam egy "tudományos" cikket is... :)
articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/12/03/How-to-Prevent-the-Flu-Easy-as-1-2-3.aspx"

sajnos ennek nagyobb az impakt faktora, mint a pubmeden olvasható igazi cikkeknek

bodzabokor 2009.12.03. 15:01:01

@DeMarco: Kibaxatosan nagy luxusban élünk!Van vakcinánk,van munkaadónk,aki tesz egy gesztust azzal,hogy átvállalja a vakcina árát.Mi meg azt mondjuk csakazértsem(mert… és itt jöhetnek a kifogások),hiszen nemet mondani mindig is könnyebb volt.Egy munkaadónak mi az érdeke?Hogy termeljek!Nekem mi az érdekem?Hogy legyen munkám,munkaképes legyek.Aki ma leszarja ezt a szempontot,az saját maga se csodálkozzon,ha esetleg a főnöke is leszarja majd őt a következő rostán.(munkanélküliekre ez nem vonatkozik és az” inkább lógok a zh-ról” egyetemistákra sem…)tiszta balkán ami itt megy… (a terhes feleségedhez és a babához való hozzáállásod pedig szánalmas,gyáva alak lehetsz)

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2009.12.03. 15:12:25

A politikai közbeszédben elkezdi a két civilgyilkos zsákmányszerző párt ráolvasni az ellenfelére, hogy a másik civilgyilkos zsákmányszerző.

Ember legyen a talpán, aki rendet tesz függetlenként, hogy melyikőjük sárosabb ezügyben.

Ebben a kérdésben szokás szerint a FIDESZ kezdte ezt a komédiát.

Több politológiai kérdés is benne van ebben a kampánytémában. Az egyik, hogy miként értessük meg a szavazópolgárokkal, hogy a másik párt civilgyilkos zsákmányszerző logikára szerveződött.

A másik meg az a posztmodern vajákolás, hogy minden legyen hitbéli kérdés a politikában. Ha a nagyszakállú főmufti asszondja, hogy a zoltás nem is oltás, hanem csak MSZP bussines, akkor az úgy is vala.

Még a Göncz Árpád elnüklése idején hallani lehetett olyanokat, hogy politikus elhatárolódik olyan politikustársaitól, akik vallási kérdésekben, tudományos szakmai kérdésekben olyan vehemenciával igyekeznek politikai álláspontot k épviselni, mint az MSZP KB a korai Kádári időkben.

Ma már ennek viselkedésnek nyoma sincs.

Simán visszaterelték a politikai közbeszéd síkját a premodernre jellemző térbe.

A FIDESZ hívők ezért nem oltatják magukat.

A közegészségügyi vezetők meg nem mernek ilyenkor két nyaklevest leosztani a pártokráciának, egyetlen civil szervezet sem (kivéve FEDOR) kezd el a halott csecsemők víziójával kampányolni...

Nem divat nálunk a civil kontroll. Nem szoktuk számonkérni a pártokrácián az ő felelőllősségüket.

egyenlítő 2009.12.03. 18:54:53

@hvuk: Ma reggel mondta a Szülészeti és Nőgyógyászati Szakmai Kollégium vezetője a Kossuth Rádióban.

"A kismamák oltását javasolja a Szülészeti és Nőgyógyászati Szakmai Kollégium"
www.hirado.hu/Hirek/2009/12/02/14/A_kismamak_oltasat_javasolja_a_Szuleszeti_es_Nogyogyaszati.aspx

Viszont az Origón (egy másik prof a Kollégiumból) azt láttam viszont, amit te írtál.

Még jó, hogy nem vagyok kismama :-(

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.03. 19:21:08

@prostatikus vogon jeltz: "Azért kíváncsi lennék hogy mit szólnának hozzá ha mondjuk kiderülne hogy a tulajok között valami fanatikus iszlamista barmok vannak akik támogatják a nyugat elleni terrorizmust.
Biztos ennek tudatában is nyugodtan beoltaná mindenki magát, hiszen eddig minden oké volt biztos fel sem merül a fundametalistákban hogy pl. az oltással együtt valami más "vicces" dolgot is beadjanak az embereknek ami pár év alatt fejti ki a hatását."

Mert szerinted a hatóságok úgy engedélyezték az oltást, hogy előtte nem vizsgálták meg. Teljesen életszerű.

@Saman: "A közegészségügyi vezetők meg nem mernek ilyenkor két nyaklevest leosztani a pártokráciának, egyetlen civil szervezet sem (kivéve FEDOR) kezd el a halott csecsemők víziójával kampányolni..."

:-)

hvuk 2009.12.03. 20:12:04

@egyenlítő: Van egy olyan érzésem, hogy valamelyik újságíró kevert össze valamit. Ezen meg egyáltalán nem lehet meglepődni sajnos.

Egy biztos: ha terhesen adják be akkor tuti megvédi a magzatot is.

DeMarco 2009.12.03. 23:28:26

@hvuk: Bocs, én közben elmentem gdp-t termelni, mert köszönöm szépen jól vagyok... :))) Neked válaszolok, de mindenkinek címzem:
1. Sztem túl hipohonderek vagytok, nagyobb a füst, mint a láng.
2. Itthon demokrácia van, nem parancsuralom. A feleségem is képes önálló döntést hozni arról, hogy mit szeretne. Ő speciel nálam sokkal inkább oltásellenes. Van rá egy ötösöm, hogy a szülés után sem fogja beoltatni magát.
3. Hülyeséget mondtok akkor, hogy ha magamat beoltom, akkor ezzel megvédem őket is. Ugyan miért? Jön a vírus, rámragad, szépen hordozó leszek, próbálkozik nálam, de mivel oltva vagyok, jó esetben enyhébb a lefolyása és kisebb a szövödményekre az esélyem. De attól még megtámad és hordozó leszek! Nem úgy működik, hogy jön a vírus és jééé ez be van oltva, na akkor megyek tovább... csak gyorsabban kikeveredek belőle, ha szerencsém van és nem egy mutálódott törzs kapott el. Na most mivel ha elkapom mindenképpen hordozó leszek, akkor ugyan mivel védek meg bárkit is a vírus elöl??? Ő ugyanúgy el fogja kapni tőlem akár be vagyok oltva, akár nem...
4. A magzatot nem védi az anya, ez nem igaz. Ráadásul egy éves kora előtt nem is oltják a csecsemőket.
5. Alig ismerek embert aki beoltatta magát, egyszerűen azért, mert jobban félnek az oltástól és a mellékhatásaitól, mint a betegségtől.
6. Mindazonáltal senkit nem beszélnék le, higgyen mindenki azt amit akar és tegyen belátása szerint.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.04. 05:28:29

@DeMarco: szerintem ezeket jobb lett volna, ha nem is mondtad volna... ennyit rólad ebben a témában, amúgy sokmindenben egyezik a véleményünk.

@ALL:
Én és családom minden tagja már hetek óta szeretnénk beoltatni magunkat, csak hát Románia ugye el van maradva picit az oltóanyag-gyártásban.
Valaki aki beoltatta magát most a közelmúltban scannelné és elküldené nekem a Fluval P használati utasítását?
Háziorvos fel fogja írni mindenkinek, valaki majd megveszi és "áthozza", már csak azzal van bajom, hogy mi történhet akkor ha már pont hordozó/félig beteg vagyok én vagy a családom bármelyik tagja illetve ha már esetleg véletlenül átestünk rajta (én vagy a családom bármelyik tagja).
Nem tudok átmenni Mo.-ra, hogy oltópontban kivizsgáljanak, gondolom a használati utasításban sok okos dolog van, mellékhatások is pl., stb.
Köszi előre is. Remélem valaki segít.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.04. 09:10:03

@Talon Karrde:

Ha épp bármilyen megfázásos, influenzás tüneted van, akkor az orvos nem adhatja be az oltást!

Ha már véletlenül átestél rajta és megkapod az oltást, nem lehet bajod. sz

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.04. 09:14:01

@oázis:

még annyit, hogy érdemes nemcsak a h1n1 -et beadatni, hanem a
szezonálist is ugyanakkor, én egyszerre kaptam meg a kettőt, a balkaromba a szezonálist, a jobbkaromba az újat..

a szezonális oltást amúgy minden évben beadatom magamnak már októberben, éppen azért, hogy még a mindenféle tünetek megjelenése előtt megkaphassam..

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.04. 09:53:25

@DeMarco: Csak két pontra válaszolok:
3: Ha nem vagy beoltva, akkor napokig, hetekig lehetsz fertőző. Ha be vagy oltva, akkor csak órákig, mert csak a bőrödön tapad meg, ez ellen meg ugye tudsz védekezni a sűrű kézmosással.
4. A nőgyógyászok szervezete más véleményen van, de biztos neked van igazad, jobban értesz hozzá...

A többihez meg: valóban demokrácia van, szóval hogy egy klasszikust idézzek, mindenkinek jogában áll hülyének lenni.

hvuk 2009.12.04. 10:01:43

@Fedor: Annyiban nincs igazad, hogy ugyan DeMarco a hülye (meg a felesége, ő talán még inkább), de sajnos lehet, hogy nem (csak) ők szívják meg, hanem a gyerek.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.04. 10:03:12

@Fedor:

Nem nem áll jogában hülyének lenni, ha ezzel másoknak árt!

Előre lehetett tudni, hogy meg fognak halni emberek, de azt például nem tudtam, hogy a terhes anyákat jobban fogja érinteni!

Mindenki, aki politikai okokból nem oltatta be magát és ezzel maga is tovább terjesztette a járványt, és esetleg olyanoknak adta át a fertőzést, akiknek a szervezete gyengébb és rosszabbul viselte az influenza tüneteit, FELELŐS!

Nem igaz az, hogy nem volt elég felvilágosítás, volt! De valakiknek a zavarkeltés állt érdekében, nem érdekes, hogy hányan fognak belehalni, nekik semmi sem drága, ha zavarkeltésről van szó!

bodzabokor 2009.12.04. 11:03:44

@DeMarco: Szezon meg a faxom.Az oltás 70-80 %os védelmet nyújt.Te most a 20-30%ról beszélsz,azaz,ha valaki megbetegszik benne enyhébb tünetekkel.Piszkosul nem mindegy,kilóra mennyi vírus szaporodik benned!Ha az ellenanyag gyorsabban kezd el termelődni az oltásnak köszönhetően,mint pusztaseggel,talán logikus h.kevesebbet(vagy egyáltalán semmit)szórsz szét magad körül,mert egyszerűen lekörözi a szervezeted a vírus szaporodóképességét.Nem 1db.vírusról van szó,ami vagy bejut vagy nem,hanem,h.milyen mértékben tudja magát reprodukálni!Egy oltott embernél nem sok esélye van a szaporodásra,mert már „be lettek mutatva egymásnak”ennek következtében a terjedésre sem.Több vírus egy abszolút védtelennel szemben egyértelműen nagyobb kockázat.A 70% akkor is több,mint a 0%,vagy nem?De ha megfordítom,akkor 100%os nem védettséggel potenciális hordozó lehetsz,mert mondjuk még nem tört ki rajtad..
És akkor még nem beszéltünk a felülfertőzésekről,ami a lényege az egésznek!Vagyis h.egy beteg szervezetnek vagy egy egészségesnek van-e nagyobb esélye bekapni egy tüdőgyuszit.
Neked mennyi felesleges halál jelenti az ingerküszöböt?Még hogy nem kampányolsz az oltás ellen:D Ezt az álszent dumát!Én legalább felvállalom,h. oltás párti vagyok!A gerincét kellene helyretenni egyeseknek,persze ha nincs úgy nehézkes lesz!

DeMarco 2009.12.05. 10:28:24

@Fedor: Tegnap amerre jártam végigkérdeztem, hogy kinek mi a tapasztalata és beoltatta-e magát. Az eredmény erősen eltérő. Egyrészt több ember is említette, hogy a közvetlen ismerősei körében többen produkáltak bénulásokat az oltás után. Ezt azonnali beavatkozásokkal néhány nap múlva meg tudták szüntetni, ergo lassan mozogni kezdett a kezük. Aztán mondták, hogy az orvosaik lebeszélték őket az oltásról és ezért nem is oltatták be magukat. Beszéltem olyan orvosokkal, akik előbb beoltottak több száz embert és csak utána voltak hajlandóak ők is kipróbálni, de inkább csak azért, mert a betegek közül néhányan azért nem oltatták be magukat, mert az orvos se volt beoltva. Aztán beszéltem gyógyszerészekkel, akik hallani sem akarnak az oltásról, soha nem fogják magukat beoltatni, pedig ők igazán sok beteg emberrel találkoznak nap mint nap. Olyan is volt aki magát beoltatta, de a gyerekeket nem, mert a gyerekorvos erőteljesen tiltakozott ellene. Aztán vannak akik beoltatták magukat és szerencséjükre nem lett semmi bajuk. De a nagy többség akikkel beszéltem, egyszerűen leszarja az egész cirkuszt és nem oltatja be magát. Én olyan emberrel nem találkoztam aki politikai okokat említett volna.

A legtöbb orvos azt mondta, hogy nem tud ellene komoly indokokat felhozni, de mellette se...

Szóval hiába háborogtok, mindenkinek saját felelőssége, hogy mit tesz. Vagy ahogy Fedor is írta: Mindenkinek jogában áll hülyének lenni.

DeMarco 2009.12.05. 10:38:12

@Talon Karrde: "szerintem ezeket jobb lett volna, ha nem is mondtad volna..."

Tévedsz. Amikor leírtam, akkor is tudtam, hogy egyeseknek nem fog tetszeni. De ez engem nem érdekel. Nem mások véleményéhez szoktam igazodni.. :))

Én nem trendi szövegeket gyártok, nem állok be a sorba. Ha eltérő a véleményem, akkor annak hangot is adok. (Meg annak is, ha egyetértek.) Ami nem jelenti feltétlenül azt, hogy adott témában igazam van. Csupán egy eltérő gondolatmenetet tükröz, másik nézőpontot.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.05. 11:33:05

@DeMarco: köszönöm a választ, saját szavaiddal válaszolnék:
"Szóval hiába háborogtok, mindenkinek saját felelőssége, hogy mit tesz. Vagy ahogy Fedor is írta: Mindenkinek jogában áll hülyének lenni."

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.05. 16:00:09

@DeMarco: Elég nehéz elhinni, hogy csak a te környezetedben okoz bénulást az oltás, máshol nem, és hogy erről sehonnan se lehet hallani... És kérlek ne gyere azzal, hogy elhallgatják. Az ellenzéki lapok rögtön lecsapnának rá, ha megtudnák, írd meg nekik, és majd utánajárnak, hogy igaz -e. Ide is megírhattad, és azóta se járt nálam az NBH :-) A magad blogján is írhatnál róla, talán még Index címlap is lenne belőle. Szóval a a paranoiát hagyd a ruhatárban.

exilis 2009.12.05. 18:10:33

Elismerésem a cikkért! Hetek óta én is valami ilyesmit magyarázok a környezetemnek, de ilyen jól mint ez a tűzoltós hasonlat nem sikerült összefoglalnom.

Hadd tegyek hozzá még egy nézőpontot. Általam nagyra becsül Vakmajom nevű igen-igen elismert tőzsdei elemző mindent a kockázat/hozam oldalról közelít meg:

"Ez a nulla kockázat/nagy potenciális hozam esete, az ismert tények alapján az oltásnak kvázi nulla a kockázata, viszont kis esélyű, de igen súlyos potenciális szövődményeket lehet elkerülni vele, és mások megfertőzését is el lehet kerülni vele, kockázat/hozam elemzés alapján racionálisan gondolkodva nem is lehet kérdés a helyes válasz."

bodzabokor 2009.12.05. 18:20:28

@DeMarco:
Nekem is mesélte az ismerősöm ismerősének az ismerőse…(asszem ezt hívják”ülnek az öregasszonyok a padon jól és lefetyelnek”c. műsorszámnak)
„Ezt azonnali beavatkozásokkal néhány nap múlva meg tudták szüntetni”-ez oltári tyjúdományosan hangzik,hallhatunk a „beavatkozásról” bővebben?:)

DeMarco 2009.12.05. 19:28:55

@Fedor: "a paranoiát hagyd a ruhatárban"

Ezt most a hipochondriáért kaptam? :))

Persze csinálhattok úgy, hogy homokba dugjátok a fejeteket és hiteltelennek, paranoiásnak állíttatok be engem, csak éppen ettől még nem változik semmi, nem lesznek jobban az oltóanyag mellékhatásaitól szenvedők. Ez nem csak az én környezetem. Az én környezetemben csak egy beteg járt rosszul, akiről először írtam. De ne várjátok, hogy meg fogom név szerint nevezni, mert nem fogom kiadni. Nem is az én dolgom, de egyébként se tenném... A többiről akiről hallottam, meg olyan emberek mondták, hogy ismerősük, akiknek semmi oka erről kitalálni történeteket, ergó szavahihetőek. Nem "öregasszonyok a padon". Például épp ma este is kérdezte tőlem a szomszédom, hogy mit tegyen, mert egy barátja beoltatta magát és azóta kórházban van 39 fokos lázzal és rosszul van (veszprémi kórház).

„Ezt azonnali beavatkozásokkal néhány nap múlva meg tudták szüntetni”-ez oltári tyjúdományosan hangzik,hallhatunk a „beavatkozásról” bővebben?:)

Hát nem, mert nem vok orvos. Azt mondták, hogy infúziót, vagy injekciót kaptak ami azt segíti, hogy gyorsabban távozzon a karból a szer, előbb felszívódjon, távozzon. És csak nagyon lassan tért vissza a kézbe a mozgás, először az ujjakba, aztán fokozatosan. Sajnos ennél többet nem tudok erről mondani. Kérdezzetek meg egy orvost...
Bár nekem pont egy orvos mondta, hogy az oltás után két nappal elkezdtek bizseregni az ujjai és nagyon meg is ijedt, de végül nem lett semmi baja.

Jah és mit szóltok a beoltott rendőrhöz? :))

Írj te egy posztot erről a kérdésről és tedd fel a kérdést, hogy jelentkezzenek olyanok akiknél mellékhatás jött elő, vagy ismernek olyat akiknél előfordult.

Engem speciel sokkal jobban érdekel drazsé eltakarodása és szilvásiné lelépése, mint egy béna vírus...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.05. 20:13:20

@DeMarco: "Ezt most a hipochondriáért kaptam? :))"

Nem, hanem a "gondolod, hogy engednék kiszivárogni a kellemetlen mellékhatásokat? " c. korábbi mondatodra utalva. Egyébként meg ha hipchondiád lenne, az elsők között oltattad volna be magad.

"Jah és mit szóltok a beoltott
rendőrhöz? :)) "

Én ezt valahogy nem tartom viccesnek. A hírben is benne van, hogy sajnos 100%-os védelmet nem tud biztosítani az oltás sem.

Filipposz 2009.12.05. 22:15:46

Én nem tudom, h te ki vagy, de az biztos, h nem közöltél 1-2 fontos tényt.

Az oltóanyagon nincs lejárati idő. Ergo nem felel meg az előírásoknak. Ergo akik mégis lehetővé tették a forgalomba hozatalát, jogsértést követtek el. Igen, mindenki, akinek erre a folyamatra beflyása volt.

Ceizelnek semmiféle hitele nincs, ugyanis gyermekkereskedő, bűnöző.

Az oltás csak 70%os biztonságot ad a mai álláspont szerint. A debreceni rendőrt megfertőzte a vírus, pedig be volt oltva.

Szerintem ezek után gombold újra ezt a posztot.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.05. 22:34:05

Jelentem megvan a román vakcina.
CANTAGRIP a neve, még nem sokat tudok róla.
Az előállító Cantacuzino Institute (www.cantacuzino.ro/en/) oldalán rengeteg információ van angolul is.
Amit eddig tudok az, hogy kb. olyan a vakcina mint a magyar.
Aki tud románul annak ajánlom ezt a PowerPoint bemutatót RENGETEG infóval mindenről ami ezzel a járvánnyal kapcsolatos:
www.cantacuzino.ro/ro/wp-content/uploads/file/AH1N1.ppt

reality check 2009.12.05. 22:46:33

@oázis:
Biztos nem adatnék be egyszerre két oltást. Ugyanis így egyszerre kétszeres adalékanyag jut a szervezetedbe (formaldehid, higany). Sztem jobb megvárni amíg az elsőnek a méreganyagai kiürültek, és utána a másik (már ha valaki így dönt hogy két oltást kér).

leone007 2009.12.05. 23:02:33

@DeMarco: "Azt mondták, hogy infúziót, vagy injekciót kaptak ami azt segíti, hogy gyorsabban távozzon a karból a szer, előbb felszívódjon, távozzon. És csak nagyon lassan tért vissza a kézbe a mozgás, először az ujjakba, aztán fokozatosan. Sajnos ennél többet nem tudok erről mondani. Kérdezzetek meg egy orvost...
Bár nekem pont egy orvos mondta, hogy az oltás után két nappal elkezdtek bizseregni az ujjai és nagyon meg is ijedt, de végül nem lett semmi baja.
"

ROFL. Hatökör.

Orvos vagyok, elolvastam amiket írtál. Nagyon tájékozatlan, és nagyon buta ember vagy. Nem kötelező hinned az orvosoknak, Czeizelnek sem. (amúgy, hadd kérdezzem már meg: kinek hiszel? nem ebben a kérdésben, más kérdésekre gondolok. Polihisztor vagy-e?)

A következményeket pedig majd viseled, csupán születendő gyermekedet sajnálom, mert ő is a te butaságod következményeit fogja viselni.

reality check 2009.12.05. 23:03:29

Bénulással járó GBS szindróma vakcina mellékhatása következtében 100.000-bol átlag 2 esetben fordul elo, ami kb. 5%-ban halálos.

Az 1976-os sertésinfluenza idején 25 ember halt meg védõoltástól kialakult GBS szindróma következtében, 43 millióból. Ez azt jelenti, hogy egymillió beoltottból átlag ketto hal meg.

Magyar viszonyokra alkalmazva az adatokat: ha 6 millió embert oltanak be, akkor várhatóan 120-nak lesznek bénulásos tünetei, és kb. 5 ember fog meghalni a védõoltás szövõdményeinek következtében.

Ellenben ha 6 millió ember lesz H1N1-es, abból várhatóan néhány ezer ember fog áldozatul esni.

Tehát mindegyiknek van kockázata, de a védõoltás kockázata nagyságrendekkel kisebb.

DeMarco 2009.12.05. 23:07:31

@Fedor: "Egyébként meg ha hipchondiád lenne, az elsők között oltattad volna be magad."

Nem nekem van, rátok mondtam elébb, mert sztem túlparázzátok...

"gondolod, hogy engednék kiszivárogni a kellemetlen mellékhatásokat? "

Jah. Ezt tartom továbbra is. Meg lennék lepve, ha nem lenne körlevél, h kuss, nincs rémisztgetés... De előbb-utóbb biztosan lesz nyilvános hír is belőle, ha valaki ezért fog meghalni.

"hírben is benne van, hogy sajnos 100%-os védelmet nem tud biztosítani az oltás sem."

Bocs, de ez szánalmas védekezés. Ez csak megerősít embereket abban, h tök felesleges az oltás. Majd még biztosan azt is ki fogják találni, h már benne volt, csak jól elbújt...

DeMarco 2009.12.05. 23:16:50

@leone007: Semmivel sem vagyok tájékozatlanabb, mint bárki más. Az pedig kevés, h orvos vagy. Vagy talán virológus?
Eltaláltad nem hiszek Czeizelnek, az amerikába exportált gyerekek óta. Ellenben több orvosnak adok a szavára, pech, hogy egyik sincs beoltva...

Mint többször leírtam, laikus vagyok a kérdésben, ezért hiába vártok szakszavakat, vagy körültekintő magyarázatokat. Csupán azt adom vissza, amiket hallok, amikről tudomásom van. Ha te ezeket butaságnak definiálod, lelked rajta. Csak ne lepődj meg nagyon, ha ráébredsz, hogy ez a valóság és a körülötted élő emberek nem osztják a nézeteidet.

És köszi, de még mindig remekül vagyunk !! :))

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.05. 23:23:35

@reality check:

minden évben beoltatom magam és kutya bajom tőle, olyan kis anyagokat kapunk adalékanyagcimén, hogy annak gyakorlatilag nulla a hatása, elolvastam erről az összes fontos cikket, nagyon korrekt kutatók tollából,

és minek menjek kétszer? ráadásul addig nem vagyok védett a szokásos szezonális vírusok ellen...

fel van ez nagyon fújva, és a halálos áldozatok után is még mindig megy az ellenpropaganda,

rémes állat az ember:

az intelligenciáját jól kompenzálja azaz összesküvés elméleteivel, és ellenség szükségletével...

DeMarco 2009.12.05. 23:24:14

@reality check: A statisztika is alátámasztja, hogy bizony előfordulnak bénulásos esetek. Én nem is állítottam, h ezekből több lenne, mint a betegből. Csak a létező kockázatok közé soroltam ezt is, miután megtörtént egy ilyen eset a környezetemben. Ez nem azt jelenti, h oltásellenes lennék, oltsa be magát mindenki aki akarja...

bodzabokor 2009.12.06. 10:00:40

@DeMarco:
„Azt mondták, hogy infúziót, vagy injekciót kaptak ami azt segíti, hogy gyorsabban távozzon a karból a szer, előbb felszívódjon, távozzon.”

Infúziót?vagy injekciót?esetleg thai-masszázst?találd már ki légyszi!:)
Az infúziót a véráramba kötik,az injekciót többnyire izomba nyomják.
A „szer” nem távozik a karból amputációval sem,mert bekerül a véráramba,(nem csak lokálisan köröz az egyik kezedben:D) aztán szép lassan kiürül pisivel…
Azt hiszem a sörinfúzió lendíthet a dolgon(sok benne a B-vitamin)ammeg köztudottan hasznos az idegrendszerre:)
Nálunk pl.senki nem zsibbad,lehet jók a génjeink! Anyu levert volt 1 napig -mondjuk előtte is mindig amikor szar volt az idő:)

DeMarco 2009.12.06. 10:58:00

@bodzabokor: Akkor elmondom, sokadszorra is: Pontosan azt adom vissza amit hallok emberektől. Mivel nem vok orvos, ezért nem is tudom eldönteni, h ez valójában hogyan játszódik le, főleg mivel akiktől hallottam ők sem orvosok, csak laikusok. Ennek ellenére szemernyi kétségem sincs afelől, hogy megtörténtek az esetek, lévén, hogy nekem is van közvetlen ismerősöm aki így járt. Vicces vagy, én is számtalan embert ismerek akiknek semmi bajuk. Ezért sem vagyok oltásellenes. Mindössze besorolom a lehetséges kockázatok közé ezt is.

bodzabokor 2009.12.06. 11:11:10

@DeMarco:
Azért legalább a részletekre figyelj már oda,ha „hallasz”valamit,ne csak arra,h.”zsibbadt a karja”,mert van hogy az ember elfekszi:)semmi konkrétumot nem írsz…ez még blöffnek is gyenge.

DeMarco 2009.12.06. 11:31:04

@bodzabokor: Bocs, de mulattat, ahogy támadjátok az igazságot. Ha vmi nem egyezik a beadott sémával és mindenáron meg akarjátok fúrni, azzal nem lehet mit tenni. Mint mondtam, engem a legkevésbé sem érdekel, hogy mit hisztek, vagy mit gondoltok. Ha neked kényelmesebb azt hinni, hogy ez blöff, hát hidd ezt. Kívánom, hogy ne legyen egy ismerősödnek sem ilyen esete és úgy általában senkinek sem. Ha meg mégis kapcsolatba kerültök ilyen emberekkel, akkor majd emlékezni fogtok arra, h én mondtam... :)) Többnyire én is csak azt hiszem el, amit látok... :)))

nyílméregbéka 2009.12.06. 12:22:11

Fedor, nem sok posztoddal értek egyet, de ezzel kivételesen igen :-)

Engem 3 napja oltottak. Eddig semmi bajom, sőt prímán érzem magam.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.06. 13:09:18

@DeMarco: Őszintén remélem hogy nem fogsz majd valamikor kevésőbb szomorúan visszaemlézni ezekre a kommentjeidre.

DeMarco 2009.12.06. 15:03:35

@Talon Karrde: Köszi. Valószínűbb, h jövőre belinkelem ezt a posztot, amikor birkainfluenzáról, vagy szúnyoginfluenzáról fogunk beszélgetni... :))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.06. 18:45:34

Gyermekkereskedő lenne Czeizel, mert néhány árva csecsemőt hozzásegített ahhoz, hogy ne nevelőotthonban nőjön fel, hanem családban? LOL.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.06. 18:51:18

@DeMarco: "Ez csak megerősít embereket abban, h tök felesleges az oltás."

Persze. Ha csak 80%-osan véd meg, az már majdnem olyan, mintha nem is lenne, akkor meg minek, igaz?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.06. 21:03:45

@DeMarco: Ha nem láttad volna a mai Naplót (tudom, szemetet nem nézel), akkor nézz majd rá erre a linkre, hogy mikor kerül ki az első riport, és nézd meg, ha lehet. Szerintem sok mindenre választ kaphatsz te is , meg a többi kételkedő is.

webcast.tv2.hu/naplo/

BéLóg 2009.12.07. 12:55:55

@irónika: Szia!
Hát, kedves barátom, ez az az infó, amit vagy úgy cáfolsz hogy TE MAGAD utána nézel és KIDERÜL hogy én tévedtem vagy hazudtam, de úgy, hogy AZT vonod kétségbe hogy mindezt tudom, az a legnagyobb tahóság.
Most mit mondjak neked? Fogjam meg a kezed és vezesselek el valamiféle helyre és olvassam fel neked?
Amelyikre aztán simán rávághatod, hogy ez sem igaz?

HÁT HA ÉRDEKEL, akár írjál egy levelet az illetékes helyre és kérdezd meg, netán keress ismerőst AKIBEN megbízol, esetleg végezzél netes vagy könyvtári forráskutatást.

Ha Magyarországon egy évben csak százezer (100000) ember halna meg, az NAPI 273, heti nagyjából 1500. Ebből számtalan olyan eset van, amelyeket fillérekből !!!!! csökkenteni lehetne, de magasról tesznek rá, vagy éppen "nincs rá keret".

Tudtad például, hogy Magyarországon HETI 76 ember KÓRHÁZI FERTŐZÉSBEN hal meg? Vagyis BEVISZIK gyógyítani a kórházba, ott meg összeszed valamit amit máshol sosem kapott volna meg és meghal? Hol van ehhez képest az eddigi 17 H1N1 halott?

Vajon miért kell beszopni minden olyan propagandát, amit a média nyom? De főleg, miért nem képes az ember legalább EGY KICSIT gondolkodni? Ha pedig valaki megteszi ezt helyettünk, miért boldogít az valakit, hogy ostobaságát és saját hitetlenségét állítsa mércének?

BéLóg 2009.12.07. 13:09:00

@hvuk: Mondtam én hogy ne oltasd be magad?

Ellenben:
Melyik influenza veszélyesebb? Amelyikben az emberek egy tízezrede, vagy amelyikben az egy ezrede hal bele?
AZ, hogy ebben a mortalitási rátában az idősek vagy a fiatalok aránya hova tolódik, semmit nem mond MAGÁNAK a betegségnek a veszélyességéről!

Te is kevered a szezont a fazonnal. Az Hogy TE MIÉRT idegeskedsz, még nem menti fel a médiát vagy az orvosokat attól, hogy PÁNIKOT keltsenek!

Azt a megvásárolt hatmillió vakcinát EL KELL adni, mert ez ÜZLETI érdek. Ha Emögé sorakozik fel a szakma és a politika. Vak vagy, ha ezt nem látod.

Miért is nem lékelnek magyaroszágon dinnyét? Mert valaki kitalálta, hogy attól akár szalmonellát is lehet kapni? Ismersz bárkit, aki az elmúlt 60 évben LÉKELT dinnyétől betegedett meg? Akkor?
A legújabb kampány: Csökkentsük a csirkében (az ott TERMÉSZETESEN élő) szalmonellát. Ismersz bárkit, aki a frissen vett és megfőzött, kirántott, sütött, pörkölt, paprikázott csirkétől szalmonellát kapott? Akkor nem lehetséges, hogy van az EU-ban egy millió tonna felhasználatlan antibiotikum, amit most törvényileg akarnak lenyomni a BAROM fiak (sic!) torkán?
A három hónapi FRISSNEK LÁTSZÓ gémó paradicsom is, KINEK jó?
Folytassam?
2 meg 2 az mennyi is?

reality check 2009.12.07. 16:57:13

A jó hír az, hogy a H1N1 enyhe lefolyású, kis halálozási arányú betegséget okoz.

A rossz hír az, hogy a durvább fajta, tüdővérzést okozó ukrán mutáns H1N1 (D225G) ellen a védőoltás NEM VÉD...

Persze ezt sehol sem közlik, sőt nyilatkozták, hogy az ellen is jó - hiszen valahogy el kell adni a hat millió vakcinát!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.07. 17:00:56

@reality check: Sehol nem közlik, de TE, te tudod, és szembeszállsz a diktatúrával.

Aha.

egyenlítő 2009.12.07. 17:13:12

@BéLóg: Mindenesetre a boltba kerülő húsban nem lehet antibiotikum, úgy hogy rossz a tipped.

reality check 2009.12.07. 17:29:44

@Fedor:
Közölték, de furcsa módon alig foglalkozott vele a média, hogy a határon túl pár hét alatt többszáz ember meghalt:

www.fn.hu/belfold/20091119/mutans_virust_kaphatunk_ukrajnabol/

Ebből a cikkből megtudhatunk olyanokat, hogy a magyar vakcina ez ellen is véd, és "nincs értelme lezárni a határainkat, mert a szél is átfújhatja a vírust".

Nem akarok ünneprontó lenni, de azóta kiderült, hogy a vakcina ez ellen nem véd...

www.recombinomics.com/News/11270902/D225G_Evade.html

Csak ez eddig valahogy nem jutott el a köztudatba, és szerintem a vakcinabizninsz nem is akarja, hogy nyilvánosságra jusson, hogy valójában már nem is a H1N1-től hullanak az emberek...

reality check 2009.12.07. 17:33:21

(illetve helyesbítek, ez is H1N1, de másik változat, nem az, mint ami a vakcinában van)

reality check 2009.12.07. 17:38:00

Sőt, itt-ott olyanokat is lehet olvasni, hogy a H1N1 védőoltás adalékanyagai túlzott reakcióra késztetik az immunrendszert, így egy utána történő D225G fertőzés hatására citokin reakció jöhet létre, ami könnyen halálos lehet... Jó mi?

Én nem vagyok szakértő, de ilyeneket irogatnak a neten. Hát csoda, hogy senki nem akarja hogy ilyenek kiderüljenek? Valószínű ezért a nagy hallgatás erről a médiában...

reality check 2009.12.07. 17:48:45

Ja, és elképzelhetőnek tartom, hogy a 24 éves zalaegerszegi fiatalember is az ukrán változatba purcant bele, ami ellen a védőoltás annyit ért volna, mint halottnak a csók. Persze ezt nem tudhatjuk meg, hiszen itt még arról sem tudnak a szakemberek, hogy egyáltalán létezik ilyen...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.08. 09:16:40

@DeMarco: Nem akarlak elkeseríteni, de itt van a mellékhatásokról a hivatalos statisztika, és egy bénulásos eset sincs közte:

index.hu/belfold/2009/12/07/172_oltas_utani_mellekhatast_jelentettek/

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.08. 13:57:55

@Talon Karrde:

ha végigolvastad az erről szóló cikkeket (melyik oltás mit tartalmaz, mire jó, mire nem) akkor az is kiderülhetett, hogy a higany hiánya önmagában még nem biztos, hogy jóhír...

DeMarco 2009.12.08. 14:14:28

@Fedor: Én is olvastam, de miután egyről biztosan tudok, így azt kell mondanom, hogy a hivatalos statisztika nem teljes. Persze már annak is lehet örülni, hogy hivatalosan viszonylag kevés a súlyos eset.

BéLóg 2009.12.08. 16:09:08

@egyenlítő: Nem lehet de van. Rendszeresen buknak meg vele. Azt meg pláne nem tudom elképzelni, hogyan is akarják KIIRTANI a csirke seggéből a szalmonellát másképpen.
Szerintem a párhuzam megáll, vagyis hogy gazdasági ÉRDEKEK mentén megy a vakcinagyártás is meg a veszélyek hangsúlyozása, satöbbi.

@Fedor: Én meg valahogy úgy gondolom, hogy a világban még agyfertőzést sehol sem okozó H1N1 ilyet idehaza sem tzett, ellenben szerintem (mondom szerintem) ez az OLTÁS egyik mellékhatása.
Amelyről nyilvánvalóan senkinek sem lesz érdeke hogy kiderüljön.

egyenlítő 2009.12.08. 18:14:17

@BéLóg: És akkor most tiltják a használatát, vagy le akarják nyomni a baromfiak torkán az antibiotikumot? Elárulom, tiltják, méghozzá azért, hogy ne kerüljön beteg (antibiotikumozott) állományból hús a piacra.

A csirke seggéből nem kell kiirtani a szalmonellát, csupán úgy kell feldolgozni, hogy ne fertőzze a húst.

Otthon, a konyhában sem a (jól átsült) sült csirke a baktériumhordozó, hanem a mosatlan húsvágódeszka, meg a háziasszony keze, vagy a hűtőszekrényben tárolt nyers hús. Onnan könnyen átugrik a baci.

Persze megint a zsidók járnak jól, ha nem tartják egy hűtőben a húst és a tejet :-)

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.12.08. 20:38:26

@egyenlítő:

Vigyázz az általánosítgatásokkal! Vannak zsidók, akiknek jégszekrényük sincs!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.12. 00:04:30

Én jövő héten leszek beoltva, de még most sem tudom, hogy mi történhet ha már H1N1 fertőzött vagyok?
Valaki tudja a választ?

Fapuma (törölt) 2010.06.10. 20:01:23

KACSA
:)
remhirterjeszto ellenforradalmar, reszkess! igy mondtak ezt nalatok, ugye?

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.06.12. 15:59:24

honnan tudhatták volna előre, hogy mekkora baj lesz belőle, jobb félni mint megijedni, tény hogy több tucat terhes nő került életveszélyesen kórházba és közülük többen meghaltak, az oltás védelmet szolgált volna nekik...
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0