A megfelelő ember III. - Domokos, az önjutalmazó
2010. június 14. írta: Fedor

A megfelelő ember III. - Domokos, az önjutalmazó

domokos_laszlo.jpgA FIDESZ újfent lehetőséget adott a "megfelelő ember" címke használatára, a végén még sorozat lesz belőle. Úgy látszik kiélvezik, hogy a kétharmad birtokában tényleg azt tehetnek, amit akarnak. A közpénzügyek miatt egykor gyanúsított Papcsák, és az egykori III/III-as tartótiszt Horváth után megint sikerült olyan embert találniuk egy  fontos posztra, aki pont oda elég alkalmatlannak tűnik. Persze törvénytelenség nem történt egyszer se, de hogy a FIDESZ-ben egy feddhetetlen ember se legyen, az már nekem is furcsa.

Mai példánk Domokos László, az Állami Számvevőszék új elnöke. Annak a szervezetnek lesz vezetője, amely elvileg a kormány gazdaságpolitikáját, a közpénzek költését felügyeli.

Nos ez a jóember, bár a diplomája megvan, egy percet se dolgozott közgazdászként. Hogy akkor mit csinált az egyetem óta? Természetesen politizált, a FIDESZ színeiben először helyi, majd országos szinten, 98 óta országgyűlési képviselő. De hát aktív politikus nem lehet az ÁSZ elnöke - kaptam fel a fejem, de aztán kiderült, hogy nevesítve vannak a betöltött posztok, amelyek kizáró okok lehetnek. A képviselőség nincs köztük. A törvény szelleme szerint tehát nem választhatták volna meg, de a betűje szerint igen.

De ezt még talán el is nézné az ember (bár abszolút beleillik abba a sorba, amelyben sorra iktatják ki a fékeket, lásd még az alkotmánybírók esetét), ha egy nagy tekintélyű prof-ról volna szó, aki csak mostanában tévedt a politikába. De hát, mint fentebb említettem, soha sem volt aktív közgazdász, csak pártkatona, de úgy látszik Orbánnak ez elég is.

Végezetül következzék pár részlet a Magyar Narancs róla szóló, három évvel ezelőtti cikkéből:

...az ország más részein kevéssé ismert, fővárosi állandó lakhellyel rendelkező Domokos 1998 és 2002 között az egyik, ha nem a legjobban kereső politikus volt Magyarországon.

...mindenkori tiszteletdíján és költségtérítésén felül negyedévente bruttó 4,5 millió forint prémiumot vehetett föl közgyűlési elnökként azon okból, hogy biztosítja az általa vezetett önkormányzat likviditását. Csak ez a prémium a négy év alatt bruttó 72 millió forint többletjövedelmet biztosított neki. Ehhez jött a megyegyűlési elnöki fizetése (108 millió 288 ezer forint/négy év). Domokos 1998-tól országgyűlési képviselő is (mandátumát 2002-ben és 2006-ban is megvédte), és a Fidesz-kormány vezette ciklusban nem csupán frakcióvezető-helyettes volt, hanem összesen tíz bizottság és albizottság munkájában is részt vett - pluszpénzért.

... 2006 decemberében ... (az) újra a Békés megyei közgyűlés elnöki posztjára került Domokos magának és helyettesének 900 ezer forintos jutalmat szavaztatott meg. Nem annyira az összeg nagysága a figyelemre méltó, hanem a körülmények.

Domokos László a tavaly őszi önkormányzati választások eredményeként 2006. október 15-én vette át a megyei elnöki posztot, ahol programadó beszédében a Viharsarok felemelkedéséért végzendő "szolgálat" fontosságát emelte ki. A központi költségvetésnek a megyei önkormányzatokat is sújtó számaiból már ekkor látni lehetett: a közel negyven intézménnyel rendelkező békési megyeháza is spórolásra kényszerül 2007-ben. Ez átalakításokkal, összevonásokkal, megszorításokkal, elbocsátásokkal járt. Mivel a 2006. december eleji közgyűlésre a napirendek már november közepén elkészültek, alighanem az egyhavi megfeszített munkát díjazta azonnal a képviselők többsége.

No, ha ez nem győz meg mindenkit arról, hogy a legmegfelelőbb ember a kormány költéseinek ellenőrzésére, akkor semmi se :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr32081312

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sam Keen : Belső tűz – A férfilétről (könyv) 2011.01.06. 14:33:56

Egy ízig-vérig pragmatikus amerikai gondolkodó könyve jelent meg egy mindenkit érintő témáról: a férfilétről. Vajon képes-e újat mondani nekünk önmagunkról? Idehaza egymást érik a “férfiakról nőknek”, “a nőkről nőknek” kiadvá...

Trackback: A törvény urai 2010.06.15. 21:56:01

Non omne, quod licet, honestum est - vagyis nem minden tisztességes, ami szabad. Ez a latin bölcsesség (köszönet H. T.-nek) tökéletesen jellemzi a Fidesz tetteit. Mert kétség se férjen hozzá: semmi törvénytelenség nincs például abban, hogy egy fideszes...

Trackback: Ász fordulat 2010.06.15. 12:35:29

Első pillantásra azt hittem valami elírás történhetett, amikor azt olvastam ma, hogy Warvasovszky Tihamért, volt MSZP-s országgyűlési képviselőt, Székesfehérvár szocialista, villamosmérnök polgármesterét jelöli a Fidesz az Állami Számvevőszék alel...

Trackback: Kérdeznék valamit, Viktor! 2010.06.15. 10:21:32

A törvény szerint "nem jelölhető az Állami Számvevőszék elnökévé, illetve alelnökévé olyan személy, aki a megelőző négy évben tagja volt a Kormánynak, vagy ha bármely párt országos (központi) szervezetében választott

Trackback: Lázár György helyettes államtitkárából köztársasági elnök? 2010.06.15. 09:54:20

Melyik volt a magasabb pozíció a szocialista diktatúrában? Ha valaki helyettes államtitkár volt 1981-től 1990-ig, vagy ha a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóságnál volt hatósági osztályvezető 1985-90 között? Mert az egyikből majdnem köztársasági elnök l...

Trackback: A leendő ÁSZ elnök 72 milla prémiuma 2010.06.15. 09:28:49

A Fidesz független szakember helyett a pártkatona Domokos Lászlót akarja az Állami Számvevőszék elnökének kinevezni. A kormányzati költéseket felügyelő ÁSZ elnökének azonban érdekes választás Domokos. Nemcsak azért, mert összesen 2 évig dolgozott a...

Trackback: Két legyet egy csapásra... 2010.06.15. 09:23:05

Sok mindenre képes a Fidesz kétharmad. Például arra, hogy egy -még- képviselőt nevezzenek ki az Állami Számvevőszék élére. Tulajdonképpen várható húzás volt, akármelyik párt ezt lépte volna (képzeljük el, pl. Szekerest, vagy Draskovicsot ÁSZ elnök...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2010.06.14. 20:30:41

Hujjuj... A Fidesz fideszközeli embereket nevez ki a posztokra és nem komcsi hazaárulókat, meg langyos libsiket... Jajjaj, ez már a vég... :)))

Ha jól értem minden bűne az, hogy évtizede dolgozik a különböző bizottságok tömegeiben, képviselőként a Fidesz színeiben és ezért még pénzt is kapott közben... :)))

Szörnyű, mindjárt remegek is... :)))

Folyik a patkányírtás és ez így helyes. Én se fizetnék egy fillért se kommancs kádereknek akik 8-60 éve tespednek a székeikben... Menjenek dolgozni...

m.logic 2010.06.14. 21:08:01

@DeMarco: Természetesen kell tisztogatni, de nem mindegy, hogy kire cserélik le a szoci kádereket... Hasonlóan, hamarosan megszabadulunk Sólyomtól, de ha Schmitt lesz helyette, akkor ő csak annyit kérdez - amikor jön be az ajtón egy vitatott új törvény -,hogy hol írjam alá.

A Fidesz nincs megáldva végtelen bölcsességgel és tisztességgel ahhoz, hogy eltöröljön minden demokratikus kontrollt.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.06.14. 21:24:05

@DeMarco: "Én se fizetnék egy fillért se kommancs kádereknek akik 8-60 éve tespednek a székeikben... Menjenek dolgozni..."
Jogos. De nem értem, miért éppen ehhez a poszthoz írod... Domonkos mit csinált az elmúlt 12 évben mást, mint tespedt?

Ki volt megelőzően az ÁSZ elnöke?

DeMarco 2010.06.14. 21:34:33

@m.logic: "Természetesen kell tisztogatni, de nem mindegy, hogy kire cserélik le a szoci kádereket..."

Ó, dehogynem. Teljesen mindegy. Mari néni is lehetne, kapna két lámpát, ha zöld aláírni, ha piros visszadobni. Egy jobb képességű majom is megcsinálná...

És ezzel nem degradálni akarom a jelölteket, mindössze nem tulajdonítok ennek különösebb jelentőséget.

Ugye működhetne úgy is, hogy a pártok kooperálnak, legalább a nemzeti, fontosabb irányokban, kérdésekben egyetértenek és megegyeznek a jelöltekben, kölcsönösen elfogadják szakmai alapon.
Csakhogy ennek minden esetben a fordítottját láttuk, tapasztaltuk. Sőt számtalan alkalommal hagytak direkt aknákat maguk után. Mára sztem belátták a Fideszben is, hogy kár megegyezésre várni, mert úgysem lesz és kétharmadnál még a legenyhébb kényszer sem áll fenn, nyugodtan lehet variálni.

Én nem aggódnék a Közt.elnök választáson, bárki lehet akit a Fidesz jelöl. Akár maga Orbán is.

Egész eddig Sólymot támadták a libsi blogok, most, hogy jöhet nála elkötelezetebb elnök is, hirtelen mekkora király lett... azért ez elég mókás...

Mindennek ellenére nekem sem tetszik, hogy piszkálgatják az alkotmány bírákat, mert a politikában semmi sem végleges és 20 év múlva, ha újra nekem nem tetsző párt kerül hatalomra, akkor ők fognak jelölgetni és az nem lesz túl szerencsés.

m.logic 2010.06.14. 21:45:17

@vadász2: Talán a kecske:

www.hirado.hu/Hirek/2009/09/~/media/News/Hirado/Hirek/2008/11/03/14/kovacs.jpg.ashx

@DeMarco: Talán meg kellene próbálni az együttműködést, legalább egy hétig, mielőtt alkotmányt módosítunk mindenért. Pl alkotmánybírók, mi lenne, ha mindenki jelölne egyet, aztán majd azután kiderül, hogy 3 frakció megszavaz-e kettőt. Ugyanígy a többi kérdésben... Csak az Mszp destruktív, így lehetne demokratikusan próbálkozni.

Veled ellentétben nem tartom jó ötletnek, hogy a közt elnök egy bólogató bábú legyen.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.06.15. 08:01:00

@DeMarco: "Ó, dehogynem. Teljesen mindegy." Ebben teljesen igazad van. De akkor minek a mostanit leváltani???

"akkor ők fognak jelölgetni és az nem lesz túl szerencsés."
Már miért nem? Ugyanannyira mint most!

@m.logic:
Ezt most a körszakállára értetted, vagy másra is?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.15. 08:56:36

@DeMarco: Mindig csodálattal tölt el a demokráciához való viszonyod... FIDESZ-es, tehát innentől kezdve kit érdekel, hogy ért -e hozzá, alkalmas -e rá.

"Mari néni is lehetne, kapna két lámpát, ha zöld aláírni, ha piros visszadobni. Egy jobb képességű majom is megcsinálná..."

Végül is csak az egyik legfontosabb kormányzatellenőri posztról van szó, amit eddig egy nemzetközi presztízsű, a FIDESZ által is elismert szakember töltött be...

Értsd már meg, itt nem az a baj, hogy nem hosszabbítják meg Kovács Árpád mandátumát, kétszer 12 év, lehet, hogy tényleg sok lenne. De csak akad még Magyarországon hasonló elismertségű szakember, aki nem "komcsi hazaáruló vagy langyos libsi". Persze ha nincs, akkor nem szóltam, csak ez nem állítana ki túl jó bizonyítványt a FIDESZ szellemi holdudvaráról :-) Persze valószínűleg inkább arról van szó, hogy lassan már a látszatra se adnak, és szépen, komótosan kitakarítják az összes olyan posztot, ahonnan esetleg kritika érhetné a tevékenységüket.

2010.06.15. 09:24:45

Domokosnak lövése nincs ehhez a területhez, ahova most nyomják.
Egy tipikus nyomulós, tetves karrierista, a saját anyját feláldozná politikai érdekből.
Ezt fideszpártiként írom...

2010.06.15. 09:26:51

Még annyit üzennék innen a fidesz vezérkarnak, hogy még pár ilyen húzás fiúk, és nagyon meg lesztek lepve ősszel.
Ha visszaéltek azzal a bizalommal, amit a zemberek belétek helyezte, 4 évetek lesz. Se több, se kevesebb, soha többé.

PureSoul89 2010.06.15. 09:41:32

kíváncsi vagyok, hogy mit szólnak a nemzetközi ellenőri szervezetek ehhez a húzáshoz... :) csak hogy tisztázzuk az ÁSZ hazánk legmagasabb rangú ellenőri szervezete, és aki picit is jártas az ellenőrzés módszertanában, az tudja, hogy mennyire fontos a függetlenített ellenőrzés...

manager2008 2010.06.15. 09:45:41

Mindenki azt kapja amit megérdemelt, mint a mesében.
Szóval a mellékelt ábra szerint a demokrácia kb. megegyezik a királysággal csak jobb a marketingje.
Éljen a király!

Hozzá Szóló 2010.06.15. 09:50:15

"és a Fidesz-kormány vezette ciklusban nem csupán frakcióvezető-helyettes volt, hanem összesen tíz bizottság és albizottság munkájában is részt vett"

Jajjaj, hát gyüjjön má egy polgárikörös, oszt mongya má meg, honnan jött ez a polihisztor, bár más pártokban is lenne ilyen ember, aki ennyi mindenhez ért...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.06.15. 09:54:31

@DeMarco:

"Én se fizetnék egy fillért se kommancs kádereknek akik 8-60 éve tespednek a székeikben..."

Azt szeretem a fideszi választókban, hogy az általános racionalitás nem több a viktori picsanyalásnál.

Kérdezlek én drága @DeMarco: barátom,

-mi okozza azt, hogy ha egy "kommancs" lop, az neked fáj, ugyanakkor pedig egy orbáni tolvajtól jól esik?

greycup 2010.06.15. 09:57:00

"összesen tíz bizottság és albizottság munkájában is részt vett - pluszpénzért"

László jó munkásember...

Rob67 2010.06.15. 09:58:37

@PureSoul89

Hát Viktorunk nem erős a látszat dolgában :) Minden bezsebel, aztán később - ha a zemberek esetleg öntudatra ébrednének - legyen miből gazdálkodni.
Most frankón, volt valakinek kétsége afelől, hogy ez így lesz?
Van jó néhány fidesz középkáder barátom, szerintetek mire készültek? Minima két éve.
Ők előszeretettel használják a 'bebetonozás' szót. Szeretik na...

2010.06.15. 09:59:37

a fidesz nem változott. ugyanúgy viselkednek, mint 1998-2002 között. naiv volt, aki azt gondolta nem így lesz.

Pistie 2010.06.15. 10:03:27

@Hozzá Szóló: "Jajjaj, hát gyüjjön má egy polgárikörös, oszt mongya má meg, honnan jött ez a polihisztor, bár más pártokban is lenne ilyen ember, aki ennyi mindenhez ért... "

De tudod ez úgy működik, hogy politikán belül úgy lehet sokat elérni, ha hosszú a nyelved :)

Dr. No 2010.06.15. 10:08:21

Nem kell csodálkozni: Orbán már 1998-ban is megmondta, hogy a kormány ellenzék nélkül is működik, pedig akkor még nem is volt kétharmada.

És az sem igaz, hogy nem adnak a látszatra, hiszen Simicska - még? - a nem került elő a tarsolyból.

Kulmar 2010.06.15. 10:23:02

Biztos hogy a lakhelyjel az helyes így?

Bagradjan 2010.06.15. 10:24:31

@Fan....:

Épp erre akartam én is felhívni a figyelmet. Vajon a Magyar Narancs ennyire analfabéta?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.15. 10:35:15

@Fan....: @Bagradjan: Az eredeti cikkben "lakhelylyel" szerepel. Kijavítottam arra, hogy "lakhellyel", de azt meg nem ajánlotta fel a Firefox helyesírás-ellenőrzője. Kapkodva írtam a posztot, így elfogadtam. Mást már látom, hogy inkább az ösztöneimre kellett volna hallgatnom, és a továbbiakban fenntartásokkal kell elfogadnom a helyesírás-ellenőrző ajánlásait :-)

Dönci2 2010.06.15. 10:36:10

Már a tisztesség látszatáért sem tesznek meg semmit.
Botrányos amit csinál. És javasolni merik a minimálbért keresők megadóztatását. Az ilyen politikusocskák többet tudjanak hazatolni, hogy később is legyen mit a tejbe aprítani.
Egyszerűen felháborítóan megbotránkoztató az eljárásuk.

Kulmar 2010.06.15. 10:40:44

@Fedor: valóban ott is helytelen, ill. itt már jó, köszönjük!

Obszerváló 2010.06.15. 10:44:09

Sajnos még lesz jó pár ilyen komisszár az állami intézmények élén, mire a sok birka rájön hogy orbánék nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. Minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel.

Kulmar 2010.06.15. 10:48:00

@Obszerváló: speciel ebben a kérdésben az előző kormány már megmutatta, hogy otthonosan mozog. Kérdés tehát, hogy akkor aki elment szavazni, az lehet-e nem birka?

loláb 2010.06.15. 10:49:46

Az ÁSZ elnökét a parlament 2/3-os szavazattöbbséggel választhatja meg. Kerestem azt a passzust az alkotmányban, ami azt írja, hogy "kivéve, ha ez a 2/3-ad a fideszes politikusokból áll", de sajnos nem találtam ilyet.

Alkotmánybírák: mennyivel jobb az a testület, ahol, az egyet nekem, egyet neked elv alapján az összes markáns jelölt kihullik az egyeztetéseken, és csak olyan, szakmailag kevésbé felkészült emberek mennek át a bizottságon, mint akik jelenleg vannak.

Egy alkotmánybíró mitől lesz függő, csak azért, mert egy adott párt választja meg? Attól még kell, hogy legyen benne szakmai igényesség, ami megakadájozza, hogy nyilvánvalóan alkotmányellenes törvényjavaslatokat alkotmányosnak fogadjon el. Különben pedig az elkövetkező években 2, azaz 2 alkotmánybírót fognak a fideszes "narancsdiktatúra" rendszerben az új szabályok szerint választani, a 11 fős testületből. Az alkotmánybírósági döntsések pedig többségi elven születnek, tehát ez a 2 fő, lehet akármennyire is Orbán seggéből kirángatott, akkor is csak 2 szavazat lesz, a 11-ből.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.06.15. 10:50:26

@PureSoul89: épp most függetlenítették..az ellenvéleményektől :)

Roa 2010.06.15. 10:52:34

Úgy általában semmiben sem értünk egyet, ezt le kell szögezzem. :)

Ez most kivétel. Menjen a Fidesz a picsába. ÁSZ elnököstül, köztársasági elnököstül, alkotmánybírástul és médiakuratóriumostul. Ennyi. Ezek nem pártszervek. Fel kellene fogniuk. Szerintem Navrasics agymenése az egész egyébként.

(Azért így zárójelben megkérdem, hogy akkor is sírtál így, amikor Szász Károlyt, Mellár Tamást, és Járait cseszegették? Csak így a kettő mérce jegyében.)

Alvarez 2010.06.15. 10:55:30

@loláb: "Alkotmánybírák: mennyivel jobb az a testület, ahol, az egyet nekem, egyet neked elv alapján az összes markáns jelölt kihullik az egyeztetéseken, és csak olyan, szakmailag kevésbé felkészült emberek mennek át a bizottságon, mint akik jelenleg vannak."

hehe, ez jó. A Fidesz pont most bizonyította, hogy ha egyedül kell választania, akkor szakmailag mennyire megfelelő embereket talál. Domokos se rossz, de Schmidt Pali lesz a hab Magyarország tortáján.

Lóláb, ezeket a logikai bukfenceket te észreveszed vagy csak írsz a nagyvilágba?

Avatar 2010.06.15. 11:00:19

@DeMarco: "Én nem aggódnék a Közt.elnök választáson, bárki lehet akit a Fidesz jelöl. Akár maga Orbán is."

De jó eséllyel az a Smitt Pali lesz a köztársasági elnök, aki már szocialista időkben is egész jól megtalálta a maga számításait... Ő is Megfelelő Ember.
Nem érzed úgy, hogy téged, aki annyira kardoskodik az előző rendszerben funkciókat viselő emberek demokratikus keretek közti reciklikálása ellen ezekkel a lépéseivel elárul a fidesz?
A nagy nemzeti együttműködés keretében csak addig kellettél, amíg behúztad hozzájuk az x-et, most meg a kedves közvélemény legyen szíves kussolni, Viktor úgyis okosabb mindenkinél, minek vele szemben fék, meg ellensúly...

loláb 2010.06.15. 11:00:35

@Alvarez: Mi a tököm bajod van SZAKMAILAG Domonkos Lászlóval? Semmi, mert lófaszt nem tudsz róla, csak írsz bele a nagyvilágba.

Schmitt jelölésével én sem értek egyet, de nem szakmai alapon (miféle szakma a köztársasási elnökség?), hanem mert egyszerűen nem szimpatikus. De ez az én bajom.

sárkányfő 2010.06.15. 11:08:22

ÁSZ: lenyúlva
Alkotmánybíróság: lenyúlva
Média: lenyúlva

Közt. elnök: hamarosan
Nemzeti Bank: folyamatban

Ügyészség: már réges rég lenyúlva

Az összes függtelen intézmény élén fideszes pártkatona (= szervilis Orbán-báb) van vagy lesz.

Éljen a demokrácia :)

gonosztojás (törölt) 2010.06.15. 11:14:34

Szerencsétlen paranoiás Oorbán.. Ennyire nem retteghet egy ember a néptől hogy elkezdi lázasan kiépíteni a rákosista klientúrahálózatot..

gonosztojás (törölt) 2010.06.15. 11:17:15

@DeMarco:
csak az a baj hogy a patkányirtást büdösborzok és sakálok végzik..
csöbörből vödörbe..
szegény országocska...

Ringlósztár 2010.06.15. 11:18:27

@zulu:
tényleg fideszpárti, én vagyok erre a Tanú :))

blacklord 2010.06.15. 11:23:00

Nem vagyok nagy fan-je ezeknek az intézkedéseknek, meg a hozzá és Pintérhez hasonló kétes senkiháziak reciklálásának. Jó lenne már valami haladást látni ehelyett...

szenon 2010.06.15. 11:23:05

Most lennék kíváncsi egy új közvélemény kutatásra, amikor látni, hogy mekkora lett a demokrácia:))

soniq 2010.06.15. 11:41:47

Kovács Árpádért tényleg kár.

Viszont érdekes a ballib hőzöngés is, valahogy nem volt ekkora felháborodás amikor az előző ciklusokban sorra érkeztek az ejtőernyős szocik meg szadeszosok a legkülönfélébb pozíciókba. Innentől kezdve nem túl hiteles a hőbörgés.

andrush 2010.06.15. 11:48:19

Nem baj, amíg dübörög a gazdaság és nagy a jólét!!!

2010.06.15. 11:54:03

@Ringlósztár: Nagy betűvel Tanú majd akkor lesz elvtársam, ha kérünk magától valamit... :-)

gaga 2010.06.15. 11:56:37

Ennek a Domokosnak a fejalakja engem Veres elvtárséra emlékeztet kísértetiesen:)))))

Zoli 29 2010.06.15. 12:10:17

@Fedor:

Csak egy kérdés: Ellenőrizted a Mancs információinak hitelességét?

Zoli 29 2010.06.15. 12:10:49

@gaga:

Ez valóban súlyos érv vele szemben.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.06.15. 12:18:35

Hatvanmilliós tikosítás a városházán: új Magyar Atom

Sajtótájékoztató keretében ismertették az átvilágítás eredményeit
Fotó: STOP/Borbás Mátyás

Moldova sírna, ha látná, mi folyik Pécsett. Vagy tollat ragadna, bár alighanem nem riportkönyv születne belőle, hanem kis magyar abszurdjait gyarapítaná. Nyilván egy Magyar Atom II. születne belőle.

Talán ismert a sztori: a novellában a honi atomkutatások eredményeit igyekeznek titkosítani, igen rafinált módon. Nem lövöm le a poént, hiszen kötelező olvasmány, de valami ilyesmi készül Pécsett is. Egy bíróságra beadott levélből nem kevesebb derült ki, mint hogy a városvezetés, közte is derék polgármesterünk szíve szerint tíz évre titkosítaná az önkormányzati átvilágítás anyagát.

Ha valakinek esetleg hiányoznának részletek a megható történetből, okulásul álljon itt néhány megdöbbentő tény a fent említett dokumentumról. Az átvilágítás bruttó 60 millió forintból készült, és a városháza, az önkormányzati cégek és intézmények életét hivatott megjobbítani. A cél nem kevesebb volt, mint kirángatni őket a pazarlás és léhűtés mocsarából, és igazi halálos pontossággal dolgozó fegyverré edzeni őket, kemény ököllé, amely ott, akkor és annyiért csap le a pécsiek érdekében, ahol-amikor-amennyiért ez érdekükben áll. Véget vetni a féktelen pazarlásnak, elzárni a csapokat, meg ilyenek.

Mint a fentiekből is kitűnik, a közhöz, akiket nevezhetnénk választópolgároknak, vagy pécsieknek, meglehetősen sok köze van a dokumentumnak. Az ő pénzükből készült, az általuk megválasztott városvezetés költötte el, és az ő érdeküket hivatott szolgálni egy precíz gépezet létrehozásával-csiszolásával.

A helyzet mégis az, hogy a 3500 oldalas átvilágítás egyre inkább olyan, mint a budaörsi jeti: mindenki beszél róla, de senki sem látta. Utoljára akkor, amikor nemzetiszínű szalagban átkötve vért izzadó városházi dolgozók iparkodtak vele egy sajtótájékoztatóra, ahol is bemutatta a népnek a szerencsés, de azért nem véletlenszerűen kiválasztott cég - mint ugye ismert, igazgatósági tagja az átvilágító nagyiparosoknak a polgármester saját átvilágítási referense -, hogy mit végzett a sok pénzért.

A fennkölt pillanat óta az anyagot nagyon kevesen látták. Nagy kérdés, hogy egyáltalán kicsomagolták-e. A közgyűlés tagja kaptak ugyan egy néhány százoldalas vezetői összefoglalót, de az, hát, több sebből vérzik. A teljes anyagot általunk ismert és megkérdezett önkormányzati képviselő nem kapta meg. Ennek ellenére minden második városházi döntés, amely stratégiai, kemény adóforintokról és százak sorsáról dönt, a 3500 oldalas anyagra hivatkozik.

Minden rosszmájúság nélkül felmerül néhány kérdés. Az egyik az, hogy a nemzetiszínű díszcsomagolás valóban az átvilágítást borította-e, vagy a környező éttermek 2009-es menüsora volt vele átkötve. Szóval, hogy egyáltalán létezik-e egy olyan átvilágítás, aminek már az összefoglalója sem valami sokatmondó, bár a nyelvújítás irányába kétség kívül komoly lépéseket tesz. Vagy pedig elkészült ugyan az aranyárban mért anyag, aminek lapjaiból kétség kívül sikk lesz egyszer kokaint felszívni, de inkább szégyellnivaló, mint nem.

Ha nekem lenne 60 milliós átvilágításom, legalábbis, akkor ez a két okom lenne rá, hogy titkoljam. Az egyik, hogy valójában nincs is, a másik pedig hogy van ugyan, de nincs bőr a képemen másoknak is megmutatni.

Persze lehet, hogy ez nem több rosszmájúságnál. Néhányan rövidesen megtudják, mert csak a legutóbbi közgyűlésen három képviselő kérte az anyagot a polgármesterről, aki meg is ígérte nekik. Vagy nem tudják meg, csak tíz év múlva. Ha így lesz, a magasságos teremtő sem fogja nekem bedumálni, hogy létezik valahol egy 60 milliót érő tisztességes, szép munka, amelyre fel lehet építeni Pécs jövőjét, csak nem mutatják meg senkinek.

Állítsuk meg a Fidesz ámokfutását!

Zoli 29 2010.06.15. 12:23:32

@Tiltakozz az orbáni ELLENforradalom ellen!:

Stop.hu ? Ez az a portál, amelyiknek a főszerkesztője a BKV-ügy egyik gyanúsítottja?

Alvarez 2010.06.15. 12:27:36

@loláb: talán írd le, hogy a politikai szarkeverésen kívül ugyan mit csinált Domokos úr az életében. Az viszont biztos, hogy a szarkeverést nagyon jövedelmezően tudja űzni.

herbert 2010.06.15. 12:31:56

@gonosztojás: Ja,úgyis mondhatnánk demarco elvtársnak: Mi baromira örülünk, hogy az Ő tolvajaik helyére a Ti tolvajaitok ülnek.

@soniq: bőven vannak itt olyanok, akik őket is rühellték. Egy nagy különbség, hogy a szoclibekről lehetett tudni, hogy hamarosan eltakarodnak. De ha hasonló lesz a rendszer, csak az arcok és a marketing cserélődik, akkor takarodhattok ti is. Mo-n igen sok helyen az a baj, h nem az keres aki dolgozik. Ezen kellene változtatni, és lehetne kezdeni mondjuk egy valóban szakmailag profi, nem pedig pártkatona seggnyaló államigazgatási vezetés felállításával.

Tényleg bocsi hogy a szoclib rémálom után a narancsos forradalomtól sem vagyok elájulva, de a tolvaj tolvaj marad, bármilyen színű ruhába öltözik.

2010.06.15. 12:32:20

@Zoli 29: Azt nem a Mancsnak kellene? Vagy innentől az olvasó járjon utána mindennek ami a sajtóban megjelenik?

Zoli 29 2010.06.15. 12:36:16

@zulu:

Hogy a Mancs utánajárt-e, azt nem tudom; de ha valaki átvesz egy információt egy másik médiumtól, akkor illene leellenőrizni a hitelességét. Ha a Mancs ezt nem tette meg, akkor Fedornak.

loláb 2010.06.15. 12:47:16

@Alvarez: Fingom sincs, mivel semmit nem tudok róla, (akárcsak te sem), viszont nem is gondolom azt, hogy csak az ismeretlensége miatt rossz VEZETŐ lenne az ÁSZ élén.

Alelnöknek Warvasovszky Tihamért, székesfehérvár szocialista polgármesterét jelölték, aki ráadásul nem is közgazdász, hanem egy villamosmérnök, de ez egy rossz szót nem kapott, ellentétben Domokos László jelölésével (pedig pártkatona is, meg nem is "szakember", csakhát ő szoci, emez meg fideszes), innentől kezdve ennyit érnek a ti szakmai kifogásaitok.

Alvarez 2010.06.15. 12:47:39

@Zoli 29: látom Fedor a hibás. Az, hogy az ország legfontosabb pénzügyi ellenőrző szervének vezetője egy pártkatona lesz, nálad nem vált ki különösebb reakciót.

Zoli 29 2010.06.15. 12:53:40

@Alvarez:

Fedor idézett egy Mancs-cikket, mire én megkérdeztem, hogy ellenőrizte-e a Mancs információinak a hitelességét. Szerintem ez egy jogos kérdés, ha már valakiről olyasmiket állítunk, amik nem vetnek az illetőre túl jó fényt.
Ezzel nem azt mondtam, hogy Fedor lenne a hibás, amiért egy fideszes politikust tesznek meg az ÁSZ elnökének.

2010.06.15. 12:54:46

@Zoli 29: A gyakorlatban ez meg nem így működik. Te el tudod képzelni, hogy a HíTV utánajár a CNN híreinek. Na ugye.
Jó, nagyon nem egy kategória, de a lényeg ez. Ha egy médium valótlanságot állít, annak általában per a vége. Domokos perelte a Mancsot?

2010.06.15. 12:57:37

Egyébként egyértelműen pártkatona Domokos. Annyit ért a pénzügyi szervezetekhez, az ellenőrzéshez, mint egy BKV ellenőr.

2010.06.15. 12:58:25

@Zoli 29: A baj alapvetően ott van, hogy politikust tesznek oda.

Zoli 29 2010.06.15. 13:15:19

@zulu:

"Annyit ért a pénzügyi szervezetekhez, az ellenőrzéshez, mint egy BKV ellenőr."

- okleveles közgazda (Janus Pannonius Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar)
- szakközgazdász (Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Továbbképző Intézet)
- 1998-2002: Gazdasági Bizottság tagja
- 1998-2010: Költségvetési, Pénzügyi és Számvevőszéki Bizottság alelnöke
- 2006-2010: A Költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki bizottság hatáskörébe tartozó törvények végrehajtását, társadalmi és gazdasági hatását figyelemmel kísérő albizottság elnöke

Fentiektől persze nem kell hasraesni, de azért a BKV-ellenőrös példa erős túlzás. ;)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.06.15. 13:32:17

@Zoli 29: Domokossal két baj van. Az egyik, hogy láthatóan nincs gerince, és ez egy ÁSZ elnöknél, ahol igen kemény nyomásnak kell ellenállni, ha rossz dolgokat lát, azt leírni/elmondani, szóval itt nem előny.

A másik, hogy a fidesz holdudvarában valószínűleg van 28 alkalmasabb jelölt, aki ÁSZ vagy más jelentést nem csak olvasott, hanem írt is. És esetleg volt más munkahelye, mint a Párt.

Ez az egész káderpolitika most már annyira kísértetiesen kádári. Pártvonalon lehet pozícióhoz jutni, szakmai vonalon esélytelen. (Gyurcsány alatt is így volt nagyjából, de ez nem mentség, a fidesztől krvára nem ezt vártuk).

2010.06.15. 13:37:22

@Zoli 29: Tudjuk hogy van közgazdász végzettsége. És??? Rajta kívül van még elég sok embernek, mégsem lesz belőlük ÁSZ elnök. A bizottságosdit meg ne nevezzük már szakértői tapasztalatnak. Politikai megbízás a javából.

Zoli 29 2010.06.15. 13:38:09

@Lastres:

"Domokossal két baj van. Az egyik, hogy láthatóan nincs gerince"

Nem tudom, ezt mi alapján mondod. Ismered őt, mint embert, vagy az, hogy pártpolitikus, már önmagában a gerinctelenség garanciája?

"A másik, hogy a fidesz holdudvarában valószínűleg van 28 alkalmasabb jelölt"

Ez valószínűleg igaz.

2010.06.15. 13:38:46

@Lastres: "láthatóan nincs gerince"

És még röntgen sem kell a diagnózishoz...

Zoli 29 2010.06.15. 13:42:58

@zulu:

"Tudjuk hogy van közgazdász végzettsége. És???"

Ahogy írtam is, nem kell ettől hasraesni, csak a BKV-s megjegyzésedre reagálva írtam.
Ne írj bődületes demagógiákat, és akkor nem kell ilyen alapvető dolgokra felhívni a figyelmedet. ;)

2010.06.15. 13:48:11

@Zoli 29: Ez demagógia? Ez karikírozás.
A demagógia nemzeti összefogásról pofázni, aztán meg ilyen alkalmatlan kommisszárokkal teletömni posztot.
Ja nem is, ez politikai rövidlátás.

Magg (törölt) 2010.06.15. 13:52:55

@DeMarco: persze, ha egy fideszes tömi tele a zsebét, az teljesen rendben van, mi?

Zoli 29 2010.06.15. 13:55:10

@zulu:

A karikírozás a valóságból indul ki: a valóság bizonyos szeleteit aránytalanul felnagyítja. A te megjegyzésed nem ilyen volt. ;)

Magg (törölt) 2010.06.15. 13:57:26

@Rhythmeen: dehogyis ugyanúgy!
Sokkal jobban elszálltak és mi lesz még itt?!

Magg (törölt) 2010.06.15. 13:58:49

@DeMarco:
"Folyik a patkányírtás és ez így helyes. Én se fizetnék egy fillért se kommancs kádereknek akik 8-60 éve tespednek a székeikben..."

Aha...
és akkor mit is fog keresni a
Schmitt Palika a közt.elnöki székben, he?

2010.06.15. 14:25:50

@Zoli 29: Az hogy Domokosnak nincs ellenőrzési tapasztalata, a valóságnak egy szelete. Ezt nagyítottam fel.

Sötét korom 2010.06.15. 15:28:12

Csodálkozom a Fidesz-szimpatizánsokon, amikor az MSZP-lenyúlásokhoz hasonló lenyúlásokat Fidesz-oldalról simán elfogadnak, sőt... szinte üdvözlik azokat.

Tragédia ez a helyzet.

2010.06.15. 15:39:32

Osztán mivel különb ez a kisköcsög, mint a vastagnyakú párttitkárok voltak?

papas 2010.06.15. 15:51:54

Amikor az ember olvassa a töri könyveket, nézi a dokumentum filmeket, fotókat, mindig ismétlődő kérdés: hogyan lehet ezt megcsinálni emberekkel? hogyan lehet ennyire kimosni az agyukat? Így, elég csak megnézni, tanulmányozni az elmúlt 10 év "jobboldali" média birodalom kiépítését. Aztán néhány ostoba nyilatkozat és gyenge kormányzati teljesítmény a másik oldalról, és az 53 százalékos többség boldogan mond le a demokráciáról.

DeMarco 2010.06.15. 16:05:32

@m.logic: "Talán meg kellene próbálni az együttműködést, legalább egy hétig, mielőtt alkotmányt módosítunk mindenért."

Te megpróbálnád? A Jobbik a régi alkotmányt akarja, az LMP hozzá sem nyúlna. Miből gondolod, hogy együttműködnének? A tapasztalatok nem ezt mutatják...

DeMarco 2010.06.15. 16:14:19

@Fedor: "Mindig csodálattal tölt el a demokráciához való viszonyod... FIDESZ-es, tehát innentől kezdve kit érdekel, hogy ért -e hozzá, alkalmas -e rá."

Ezt én is mondhatnám rólad. Addig hivatkozol a demokráciára, amíg az neked megfelel. De abban a pillanatban ahogy számodra nem megfelelő döntések születnek, máris kígyót-békát kiabálsz...
Neked fogalmad sincs arról, hogy mennyire alkalmas, vagy mennyire ért hozzá, vagy, hogy milyen ember valójában. Egy "hibája" van szted, hogy Fideszes. Ez máris alkalmatlanná teszi számodra, számotokra. Mint írtam is, teljesen mindegy, hogy kit jelölnek, senki sem lenne neked megfelelő, mert Fideszközeli és hatalmas katasztrófaként élnéd meg, hogy kétharmad mellett ilyen embert jelölnek... :))))

Öblöset hazudnál, ha azt állítanád, hogy nem ezt vártad. Én is pontosan ezt tenném, pláne kétharmad birtokában. Egy percig se hidd, hogy az ejtőernyősök székét nem billegtetik meg. Nagytakarítás kell és minél gyorsabban megteszik, annál előbb tudnak nyugodtan kormányozni.
Mutass egy olyan forradalmat ahol a régi klientúrát nem kergették el a pi...ba. (Kivéve nálunk 89'-ben. Nagyon -nagy hiba volt...)

DeMarco 2010.06.15. 16:22:51

@Avatar: Nem. Nem érzem úgy, mert erre számítottam. Te talán nem?? Én szívesen látnám Viktort is a Közt.elnöki székben, nagyobb jogkörökkel. De Pali bácsival sincs semmi bajom. Ahogy szívesen látnám Vizi E. Szilvesztert is ebben a pozícióban. Meg nyilván számtalan ember felelne meg a kritériumoknak. Viszont ez csak a Fidesz dolga, ők választanak és bárkit megválaszthatnak, illene ezt tudomásul venni...

DeMarco 2010.06.15. 16:24:32

@gonosztojás: "csak az a baj hogy a patkányirtást büdösborzok és sakálok végzik.. csöbörből vödörbe..
szegény országocska.."

Gondolom akkor nem jajgattál, amikor a maszop csinálta ugyanezt ugye?

Képzeld ha a Jobbik kerülne ilyen helyzetbe... :)))

DeMarco 2010.06.15. 16:33:08

@Magg: "persze, ha egy fideszes tömi tele a zsebét, az teljesen rendben van, mi?"

Ha csak az az ellene szóló kritika, hogy Fideszes, akkor igen.

loláb 2010.06.15. 18:15:12

Ez az egész hiszti a fidesz kinevezései körül, csak műbalhé. Semmiféle "fintorgás" nem volt akkor, amikor az MNB elnökének a "kreatív adózó" Simor Andrást jelölték a szocik, sem akkor, amikor az EBRD-be egy vállaltan kommunista bankárt küldtek. Sőt, Szili köztársasági elnökké választásának szándéka is inkább csak az SZDSZ külön útja miatt lett botrány, nem pedig azért, mert egy "pártkatonát" akartak a sándor palotába küldeni.

Most a legújabb hír, hogy a fidesz az egyik alkotmánybírónak Bihari Mihályt (az AB volt elnökét) jelöli a mandátumarányos bizottságon keresztül. Remélem megválasztják, kiváncsi vagyok, hogyan fogják a rettegők a narancsuralmi rendszer kiépítésének újabb állomásaként értékelni az ex mszmp tag Bihari megválasztását.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.15. 18:21:59

@Zoli 29: "Csak egy kérdés: Ellenőrizted a Mancs információinak hitelességét?"

1. Csak egy kérdés: Úgye még csak véletlenül se kötözködösből írod ezt, mert érdemi kritikád nincs? És ugye ezt a kérdést minden bloggernek felteszed (pl. Vastagbőr, Mandiner), még akkor is, ha mondjuk a Heti Válaszból, Magyr Nemzetből, vagy Hírlapból idéznek? Blogger vagyok, nem újságíró, leírom a véleményem, forrásom a sajtó. Ha a forrásom hamis hírt közöl, és ezt valaki hitelt érdemlően megcáfolja, azt nyugodtan be lehet linkelni kommentben, vagy szólni, hogy tegyem ki a helyesbítést, de csak akkor. Amennyiben viszont nincs konkrét gyanúd, vagy bizonyítékod, csak bedobod, mert nem tetszik a tartalom, és ezzel próbálod hitelteleníteni, az nagyon gyenge húzás.

2. A MANCS nyilvános dokumentumokból szedte az infóit: vagyonbevallások, jegyzőkönyvek. Gondolod, hogy ilyet ők meghamisítottak, és három év alatt (ennyi idős a cikk) nem cáfolta meg senki? Ezt te sem gondolhatod komolyan...

@DeMarco: "Addig hivatkozol a demokráciára, amíg az neked megfelel. De abban a pillanatban ahogy számodra nem megfelelő döntések születnek, máris kígyót-békát kiabálsz...
Neked fogalmad sincs arról, hogy mennyire alkalmas, vagy mennyire ért hozzá, vagy, hogy milyen ember valójában. Egy "hibája" van szted, hogy Fideszes."

Váltsál már át a write only üzemmódból, és esetleg olvasd már a posztot rendesen, vagy legalább a neked írt válaszomat:

"Értsd már meg, itt nem az a baj, hogy nem hosszabbítják meg Kovács Árpád mandátumát, kétszer 12 év, lehet, hogy tényleg sok lenne. De csak akad még Magyarországon hasonló elismertségű szakember, aki nem "komcsi hazaáruló vagy langyos libsi". Persze ha nincs, akkor nem szóltam, csak ez nem állítana ki túl jó bizonyítványt a FIDESZ szellemi holdudvaráról :-)"

Tehát nem a baj, hogy Orbánék új ÁSZ elnököt választanak, nem csak joguk van hozzá, hanem egyenesen kötelességük is, hisz az előző mandátuma lejárt (az persze más kérdés, hogy az mandátum közel fél éve járt le, tehát már az előző kormány alatt meg kellett volna választani, és egyet találhatsz, hogy melyik párton bukott el az egyeztetés). Nem is az a baj, hogy köze van a FIDESZ-hez (bár arra nem fogsz példát találni, hogy egy elvileg független, kormányt ellenőrző posztra egy aktív kormánypárti képviselőt válasszanak meg). de hogy a nemzetközi tekintélyű Kovács Árpádot egy ekkora nímand kövesse, akinek a pénzügyi erkölcsei is, hm...

"Öblöset hazudnál, ha azt állítanád, hogy nem ezt vártad."

Inkább úgy fogalmaznék, reméltem, hogy pozítivan fogok csalódni, de nem jött be :-)

"Én is pontosan ezt tenném, pláne kétharmad birtokában."

Na ebben egy percig se kételkedtem, ne félj, belőled nem is nézek ki mást :-)

"Mutass egy olyan forradalmat ahol a régi klientúrát nem kergették el a pi...ba."

Hát ez az, tudom, hogy I. Viktor állandóan ezt szajkózza, de ki kell ábrándítsalak, ez még mindig csak sima, demokratikusan lebonyolított választás volt, nem forradalom, nem rendszerváltás (és remélem ez így is marad).

""persze, ha egy fideszes tömi tele a zsebét, az teljesen rendben van, mi?"

Ha csak az az ellene szóló kritika, hogy Fideszes, akkor igen."

Neked komolyan csak ennyi jött le az egész posztból?

loláb 2010.06.15. 18:25:19

@loláb: Helyesbítés, Andor László a magyar EU biztos lett, a pártkatona Kovács László után, akinek annó a jelölése mellett annak ellenére kitartottak, hogy Lackó ordas nagyot égett az energetikai bizottsági meghallgatáson, és ezért csak az adóügyi biztosi pozi jutott neki. Nem baj, a havi 4 milliós tiszteletdíja ezért is jár neki, mit számít az, hogy az Unió nem rendelkezik közös adópolitikával, ergó a címe is csak arra jó, hogy minden tagállamnak jusson egy hely. Nos, nekünk hála a szocik "demokratikus" jelölési gyakorlatának, súlytalanabb biztosi cím jutott, mint az óriási ciprusnak, vagy máltának. Mindegy az, hogy hazánk az egyik legfontosabb energia transzferország az eu és az oroszok között, a lényeg az, hogy Lackónak meglegyen a havi fixe 5 évig, és hogy legyen hova ejtőernyőznie a 23 millió romános választási kampány után.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.15. 18:34:47

@loláb: 1. Andor nem kommunista, de még ha az is lenne: Speciel pont ő az, akinek a hozzáértéséhez egy cseppnyi kétség sem férhet.
2. Kovács jelölése: Az EU biztosi posztot szinte minden országban volt miniszterek kapják (ebből a szempontból pont Andor hozzáértése a kivétel). Az égés persze azon a meghallgatáson nagy volt, nem is hiszem, emlékszem, hogy bárki megvédte volna. Aztán választani lehetett, hogy melyik a cikibb, új jelöltet állítani, vagy elfogadni a gyengébb posztot. Nem volt jó választás. Ja igen: az általad emlegetett választást a szocik speciel megnyerték, az új kormányban Kovács miniszter lett, méghozzá két évvel Kovács biztosi jelölése előtt, tehát nem hinném, hogy bármi kapcsolat lenne a valóban nem túl elegáns románozás és a jelölés között :-)

loláb 2010.06.15. 19:56:56

@Fedor: Az összefüggés az, hogy szerinted a fidesz hozzá nem értő pártkatonákat ültet fontos pozíciókba. Szerintem pedig a szocik valóban ezt tették, míg a fidesz eddigi kinevezési gyakorlata (Bihari nem fideszes, Domokos pedig a párton belül nem egy jelentős személy, ellentétben Kováccsal, Szilivel) messze nem veri le a szocik által magasra tett lécet.

Andor nem komminsta? Az eszmélet c. kommunista társadalomkritikai lap főszerkesztője, vállaltan kommunista (Nem abban az értelemben, ahogyan Rákosi volt az, hogy a kommunista diktatúra fenntartója, hanem elvei alapján. Ez modnjuk az ő dolga, csakhát Magyarország egy úgynevezet liberális demokrácia volna, vagy mi.)

Hozzáértő? Nem tudom, hogy az EBRD alelnökeként mennyit foglalkozott foglakoztatáspolitikával, de azt hiszem, hogy sokkal többet nem ért a területhez, mint amennyire Domokos érthet a számvevőszék vezetéséhez több, mint tíz éves közhivatali vezetői gyakorlat után.
A hozzáértéséről és a szakmaiságáról sokat elárul, hogy vele is sikerült megtalálni a megfelelő embert, neki is sikerült "felemás" szereplést produkálnia a bizottsági meghallgatáson:

www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-327131

De mégha a fidesz Kövér Lászlót nevezi ki "Magyar Apának", sajnos el kéne fogadni, hogy magyarországon választások voltak, és ezen a választáson a szavazópolgárok 80%-a megadta a felhatalmazást a fidesznek a kompromisszummentes kormányzáshoz. Egy jelentős részük úgy, hogy rájuk voksolt, egy másik részük pedig azzal, hogy nem ment el szavazni, noha a tét, a kétharmad, és az ezzel járó felhatalmazás ILYEN KÉRDÉSEK ALAKÍTÁSÁRA IS a napnál is világosabb volt mindenkinek. Ma magyarországon az a 2 millió ember lehet elégedetlen, az, aki nem rájuk szavazott.

"Az égés persze azon a meghallgatáson nagy volt, nem is hiszem, emlékszem, hogy bárki megvédte volna. Aztán választani lehetett, hogy melyik a cikibb, új jelöltet állítani, vagy elfogadni a gyengébb posztot."
Most, tegyük fel, hogy Domokos beég, és kiderül róla, hogy teljesen alkalmatlan. Melyik cikibb, új jelöltet állítani az alkalmatlan helyett, vagy átnyomni őt, és bízni abban, hogy felnő a feladathoz?

Melyik lett volna cikibb, Szili jelölését visszavonni, mikor kiderül, hogy alkalmatlan mert nincs támogatása, vagy találni egy olyan embert, aki (Pl Bihari Mihály átment volna akkor is), akit az ellenzék is támogat? Nem, akkor fontosabb volt, hogy az ország legfőbb közjogi tisztségének adományával távolíthassa el Gyurcsány a legfőbb pártbéli ellenlábasát, így marad Szili a jelölt, és jött Sólyom. Csak maguknak köszönhetik.

Szóval, sokáig lehetne ragozni, de nem érdemes. Nem gondolom azt, hogy a szocialitsáknak bármiféle szemrehányásra lenne jogalapjuk, a fideszes kinevezésekkel kapcsolatban.

DeMarco 2010.06.15. 22:25:01

@Fedor: Ha van rajta sapka, ha nincs. Világos...

Kár ezt tovább ragozni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 08:56:14

@loláb: 1. A szociknak is voltak necces kinevezéseik, ezt senki se tagadja, senki se védi. de ez mitől ad felmentést a FIDESZ bárminemű baklövésére? És miért kell mindenkinek a választási eredménnyel takaróznia ilyenkor? AZT megkérdőjelezte valaki? Nem. Mondta bárki, hogy nincs joguk a kinevezésekhez? Nem. Az elmúlt néhány hétben ki tudja mennyi személycsere történt, néhány szembeszúróan rossznak tűnő döntést kritika ért. Ennyire nem bírjátok kritikát?
2. Nem tudom, hogy Szili közt. elnöki jelöltsége hogy kerül most ide, de ha már szóba hoztad, én pl. üvölteni tudtam volna kínomban, látva, hogy mennyire fafejűek.
3. "Nem gondolom azt, hogy a szocialitsáknak bármiféle szemrehányásra lenne jogalapjuk"
Mivel soha nem voltam szoci szavazó, a kinevezéseikhez meg pláne nincs az égvilágon semmi közöm, ezt, ha megengeded, nem venném magamra.

loláb 2010.06.16. 09:47:10

@Fedor:
"de ez mitől ad felmentést a FIDESZ bárminemű baklövésére?"

Még mindig nem vágom, hogy konkrétan EZEN a kinevezésen mi a baklövés?

(Ma reggel a mokkában Mesterházy sem vitatta Domokos László szalmai hozzáértését, csak annyi a probléma vele, hogy fideszes, ergo pártkatona.)

A kritikát bírom, sőt, ha jogos, akkor én fogalmazom meg (például Schmitt Pált nem akarnám közt. elnöknek), de ezzel az emberrel szemben SEMMI kifogásom nincs, mert csak annyit tudok róla, hogy valami vidéki közgyülésben vezeti a helyi fidesz frakciót.

A választási eredményekkel takarózni, ilyen jellegű döntések esetén, pedig azért kell, mert a választók olyan felhatalmazást adtak a fidesznek, hogy ezeket a személycseréket egyedül, egyeztetés, és kompromisszum nélkül is képes legyen meghozni. Tekintettel arra, hogy az ellenzéki 32%-nyi mandátumon három olyan párt osztozik, amik egyenként közelebb vannak a fideszhez, mint egymáshoz, a fidesz által produkált gesztusok az egyeztetésekre (Lásd Balogh András meghallgatása) még mindíg jelentősen nagyvonlúbb annál, mint aminek a mandátumarányból következne. És nagyvonalúbb annál is, mint aminek értemle volna, tekintve azt, hogyha BÁRMELYIK ellenzéki párt jelöltje lenne a fidesz-adott párt konszenzusos jelöltje, jó eséllyel az a személy kiverné a biztosítékot a másik két pártnál. És mivel az ellenzéknek niincs "vezető ereje" (mégha a szocik szeretik ezt maguknak is vallani, szignifikánsan nincs mögöttük nagyobb választói támogatás, mint a jobbik mögött) ezért egy fidesz-mszp-s vagy fidesz-jobbikos konszenzusos jelölt sem reprezentálná a társadalmi akaratot sokkal jobban, mint a fidesz saját jelöltje. Az tény viszont, hogy legalább nekik is jutna sarzsi, és a szociknál mostanában kizáróülag erre megy ki a játék, sok lett az eszkimó, kevés a fóka.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 09:58:56

@loláb: "Még mindig nem vágom, hogy konkrétan EZEN a kinevezésen mi a baklövés?"

Ja, ha te a poszt elolvasása, és ennyi vita után még itt tartasz, akkor tényleg nincs min vitatkoznunk...

is 2010.06.16. 10:41:14

@DeMarco: "A Fidesz fideszközeli embereket nevez ki a posztokra és nem komcsi hazaárulókat, meg langyos libsiket... "

nyilvan a 30 ezer FIDESZkozeli emberen kivul mindenki komcsi meg libsi, mind a 9,97 millio. egyszeru ez az egyszeru emberek fejeben. aki nincs velunk, ellenunk van, ugye egyszeru baratom?

is 2010.06.16. 11:06:20

@loláb: en elmagyarazom.

a politika az elet minel kisebb teruleten ervenyesuljon, ezt szeretnenk. aki orvos, az ne szoljon bele a fociba, aki urhajos, az meg nem jo allattarto, aki politikus, az sem jelenti azt, hogy mindenhova jo, jolly-joker. ez meg nem zarja ki Domokost.

viszont pont azert, mert a politika bizony szeret korlatlanul terjeszkedni, es irott szablyokkal ezt elg nehez is befolyasolni, ezert illik az iratlan jatekszabalyok kozott feltunteni es betartani, hogy hol nem akarjuk a politikat es a politikusokat latni.

egy ilyen iratlan szabaly, hogy aki valaha latott politikat, az nem mehet az ASZ kozelebe sem. ez kb. ugyanaz, hogy aki szerepelt pornofilmben, az nem jelentkezik gyermekfelugyelonek.ez nem indokolhato formalisan, csak az iratlan szaballyal, hogy a politika az nem a mindentlehet, es a politikanak jar ellensuly, aza olyan terep, ahonnan direkt kitiltjuk a politikusokat, es ezt nem merlegeljuk, es ezt a jatekszabalyt elfogadjuk.

is 2010.06.16. 11:25:11

egyebketn tudjatok, hova kerult a 15 millio Hagyo Nokias dobozabol? hat szegeny Domokos lakastamogatasaba. most mondjatok, hogy nincs partokon ativelo arokbetemetes :-DDDD

loláb 2010.06.16. 12:59:18

@is:
"egy ilyen iratlan szabaly, hogy aki valaha latott politikat, az nem mehet az ASZ kozelebe sem."

Na, hagyjuk már... Ilyen naív ábrándokat csak az kergethet, aki semmiféle belátással nem rendelkezik a kinevezési folyamatokra. Minden kinevezés alapja az, hogy a nevezési joggal rendelkező személy összeszedi azokat az embereket, akikről tudja, hogy alkalmasak (szakamilag is, és emberileg is) a feladatra, és valamiféle koncepció mentén választ közülük. Tehát kell az ismertség, és nem csak a szakmai ismertség, mert egy cikk, vagy publikáció alapján nem lehet eldönteni valakiről, hogy képes-e vezetni egy intézményt, hanem a személyes ismertség is elengedhetetlen. (Lehet valaki patent belső ellenőr, aki minden jogszabállyal tökéletesen tisztában van, de ettől még nem feltétlenül lesz alkalmas VEZETŐ az ÁSZ élére).

Tehát, lehet elvárni azt, hogy csak függetleneket válasszanak meg az ÁSZ élére, de az a személy, aki látszólag független lesz, mert esetleg nincs párttagkönyve, ettől még pont annyira ismert a kinevező körében, hogy megítélhesse róla, hogy alkalmas-e az adott intézmény vezetésére. Kizárólag szakmai alapon semmiféle vezetőt nem neveztek még ki sehova, mert egyrészt egy intézmény vezetés többről szól, mint az adott szakma ismerete, mésrészt pedig a kinevezett teljesítménye a kinevezőre hat vissza, így érthető a kockázat minimalizálási törekvés.

És ez nem csak a gazdasági területekre igaz, így neveznek ki rendőrkapitányokat, tábornokokat, kórházigazgatókat, ügyészségi vezetőktől kezdve mindenkit. És mindenhol, nem csak itthon.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 13:01:37

@loláb: "a nevezési joggal rendelkező személy összeszedi azokat az embereket, akikről tudja, hogy alkalmasak (szakamilag is, és emberileg is) a feladatra"

Na Domokosnak már itt el kellett volna buknia... Meg ne kérdezd, hogy miért, erről szól a poszt.

loláb 2010.06.16. 13:17:14

@Fedor: De megkérdezem, mert nem értem, hogy te miből szűröd le azt, hogy ez az ember szakmailag, vagy emberileg alkalmatlan az ÁSZ vezetésére.

Mert Mesterházy Attila szerint nem az, hanem egy jól felkészült szakember, de te biztosan jobban ismered Domokos munkásságát.

A "magát jutalmazó" emberrel kapcsolatban pedig igazán utánanézhetnél annak, hogy a közgyülési elnök premizálása kinek a kezében van, és hogy a premizálással kapcsolatos előterjesztésekben ki/mi dönt. De valószinüleg nem fogsz, mert ebből viszonylag gyorsan kiderülne, hogy mennyire tudja egy közgyülés elnöke önmagát megjutalmazni.

A költségtérítések ügyét pedig majd akkor érdemes felemlegetni, amikor bárki is közületek megrökönyödik, hogy Szili Katalin a hivatali rezidenciája, és a sofőrős szolgálati A8 mellett havi közel félmilliós lakhatási és utazási költségtérítést vett föl házelnöki ideje alatt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 14:09:57

@loláb: "A költségtérítések ügyét pedig majd akkor érdemes felemlegetni, amikor bárki is közületek megrökönyödik, hogy Szili Katalin a hivatali rezidenciája, és a sofőrős szolgálati A8 mellett havi közel félmilliós lakhatási és utazási költségtérítést vett föl házelnöki ideje alatt."

Nagyon sok ilyen ballib ember van, köztük pl. én (ráadásul én ettől függetlenül se kedvelem Szilit). Ami meg a költségtérítéseket illeti, Azt már rég át kellett volna alakítani úgy, hogy megemelt fizetés mellett egyszerűen el kellett volna törölni. Még ha annyira megemelik azt a fizetést (nem lett volna muszáj), hogy a változtatás nullszaldós legyen, még akkor is megérte volna, mert akkor a képviselők teljes jövedelme transzparens lenne, és bruttó bér, tehát adóznának belőle.

Volt egyébként ilyen irányú javaslat, Gyurcsány terjesztette be, és újfent nem nevezném meg azt a pártot, amelyiken elbukott (kétharmados ez is), mert ők nem adják a nevüket az elit béremeléséhez. Tényleg, ez az álszent trükközésre kényszerítés, és negatív példamutatás mennyivel jobb...

loláb 2010.06.16. 16:52:46

"Ami meg a költségtérítéseket illeti, Azt már rég át kellett volna alakítani úgy, hogy megemelt fizetés mellett egyszerűen el kellett volna törölni."

Ez így van, ebben (végre) egyetértünk.

Fizetés emelés: havi bruttó 1,8-2 milliós fizetés kellett volna, hogy nettóban ugyanott legyen egy ÁTLAGOS képviselő, mint a jelenlegi rendszerben. (És akkora messze lakókról, pl Lázár, avgy Karsai nem is beszültünk, mert nekik már inkább 2,5 milliós bruttó kéne) Ha álszent, ha nem álszent, ezt a Gyurcsányi megszorítások idejében normálisan gondolkozó parlamenti párt nem támogatja (ha Gyurcsányba szorult volna némi szociális érzékenység, akkor ezt maga is átlátja, de őbelőle a húzzunkbelesége kiírtotta ezt).

Most, majd a 16%-os, szuperbruttó nélküli világban el lehet gondolkozni azon, hogy bruttósítjuk az eddigi jövedelmeket, mert igy kb 1-1,2 milliós bruttó bérből meg lehet adni azt a nettó 800-900 ezret, amit eddig is egy átlagos képviselő hazavitt, anélkül, hogy bebasznák a parlament ablakát egy kockakővel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 16:55:44

@loláb: Már, bocs de ez így nem igaz, ennek semmi köze a szociális érzékenységhez. Ha mellérakják állandóan azt a táblázatot, hogy az eddigi rendszer került X milliárdba per év, az új meg kerülne X-1-be, és erre hegyeznék ki az egészet, meg arra, hogy a képviselők innetől nem tudnak csalni, akkor ezt még négy általánossal is meg lehet érteni és el lehet fogadni...

loláb 2010.06.16. 17:53:58

@Fedor: Gyurcsány rossz időben próbálkozott. Áfát növelt 25%-ra, baszogatta a rokkantnyugdíjasokat, csökkentette a lakástámogatást, növelte az adókat, járulékokat, és ebben az időszakban akart meglépni egy olyan lépést, amitől a képviselők bruttó fizetése a négy-ötszörösére nőtt volna. Mondhatod te azt, hogy nettóban ugyanannyi lett volna a vége, senki nem tudja, hogy egy-egy képviselő konkrétan mennyi költségtérítést, milyen jogcímeken kap, ezek maximum sejthető adatok, a nagy nyilvánosság nem tudja ezt pontosan, és nem is igazán törődik vele.

Miközben azon megy a kötérlhúzás, hogy a minimálbér 73500 forint helyett 75000 legyen, egyszerűen nem lehet ilyet tenni.

Gyurcsány csak ezt az "outsider" imidzsét akarta erősíteni, hogy "lám, jött ez a tökös pápai gyerek, aki annyira tenni akart, hogy még a képviselői fizetések hazug rendszerét is rendbe rakta, amire a mutyiparlament 20 év alatt nem volt képes".

Szerintem a fizetések rendezése semmiféleképpen nem szolgálná sem a politika elfogadását, sem a korrupció elleni harcot. Aki egy boritékban, nokiásdobozban 2-15 milliót szerezhet egy-egy döntéssel, azt semekkora legális fizetés nem fog rávenni arra, hogy ne legyen korrupt, ha egyébként a hajlam benne van.

Másrészt pedig, egy nagy, legális bruttó fizetés az államnak is többe kerül (járulékok), mint az adómentes költségtérítés. Plusz, ha valaki 4-8 év képviselpősködés után bruttó 2 millióval megy nyugdíjba, az kb 500 ezres nyugdíjat fog kapni. És ha már rendezzük a képviselői fizetéseket, akkor az önkormányzati képviselők tiszteletdíját is rendezni kéne, mert röhely, hogy a 385. képviselő, akinek semmiféle döntési jogköre nincs, az 2 gurigát keres, míg a megyei jogú város közgyűlésének Tulajdonosi Bizottsági az elnöke 180 ezret kap, pedig esetenként százmilliárdos ingatlanvagyon, és tízmilliárdos költségvetés felett rendlekezik. És ennek a rendezése már nem pár milliárd lenne.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0