Melyik a kreténebb, Orbán vagy Gyurcsány?
2011. január 11. írta: Fedor

Melyik a kreténebb, Orbán vagy Gyurcsány?

...avagy előnytelen fotót BÁRKIRŐL lehet csinálni:

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr992577291

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Milyen a nyugati Orbán-kép? 2011.01.11. 23:30:05

A kép minden újságcikk, tudósítás legfontosabb eleme. Jól kiegészíti az írott mondanivalót, segít azt megérteni, elhelyezni. A kép és a cím az amit az olvasó legelőször megnéz, mikor egy cikket olvasni kezd. A kép azonban meg is vezetheti a gyanútlan...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzaGyu 2011.01.11. 20:12:58

Orbán számolja, hogy hány éve van még a választásokig.
Gyurcsány meg énekli: ...nézem a sárgult (földgömböt)fotókat hadd legyek újra gyerek...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.01.11. 21:05:30

Hát azért ez nem volt túl fair választás. (elcsalták:-D) Az egyik előnytelenebb.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.11. 21:12:29

@vadász2: Nem tudom, nekem elég hasonlónak tűnik a két fotó :-)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.01.11. 23:31:50

Jó, hogy ezt felhoztad!

Én is pont most írtam erről véleményt:

nivo.blog.hu/2011/01/08/milyen_a_nyugati_orban_kep

Üdv a portfoliobloggeren! :)

DeMarco 2011.01.12. 08:13:23

@Fedor: Csinálj facebook szavazást... :)

Én a másodikra szavazok!!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.12. 08:58:23

@DeMarco: Tőled nem is vártam mást :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.12. 08:59:05

@bogancs: Már egy-két hete fent vagyok.

DeMarco 2011.01.12. 09:31:00

@Fedor: Nyilván. Ahelyett, hogy a börtön ablakában ülne, inkább fenyegetőzik. A Fidesz végre megoldja a sztálini alkotmány cseréjét, amire a rendszerváltás óta nem volt senki képes. Ez persze idegileg borzolja a kommancsokat, jah a szép múltjuk oda és még bele sem pofázhatnak az újba...

"A világméretű médiavihar kutya füle volt ahhoz képest, amivel a Fidesz szembenézhet, ha ezt meg meri tenni. "

Szól a fenyegetés.

Mit tehetünk? Visszaadjuk a saját javaslatait: El lehet menni! (Leginkább vmi hűvös helyre). Egy darabig lázadoznak, de megunják és hazamennek, csak ki kell várni...

Mi is ki fogjuk várni majd a vihar elültét, de alatta is jókat fogunk röhögni...

Ha a többi párt nem is fogja követni, de azért ne csüggedjen, nyugodtan bojkottáljon a pártjával együtt, ne rontsák az összképet. Ragasszák le a nem gombot és soha viszlát...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.12. 11:04:18

@DeMarco: "A Fidesz végre megoldja a sztálini alkotmány cseréjét, amire a rendszerváltás óta nem volt senki képes."

Könyörgöm, mi a sztálini az alkotmányban? Idézzél már valamit! Tegnap egy rádióműsorban Schöplin Györgynek is feltették ezt a kérdést, amikor ő is azzal jött, hogy rákosista alkotmány van:
"- Hát ott van például a kontruktív bizalmatlanság.
- Az a demokratikus Németország mintájára került bele.
- De nem működik jól.
- És ettől rákosista?"
Hát kb. ennyire védhető ez a vád. 89-ben ezt az alkotmányt az első betűtől az utolsóig átírták, teljesen megfelel egy demokratikus országnak, lényegében csak annyi maradt benne az eredetiből, hogy Magyarország fővárosa Budapest. A törvény keltezése valóban nem túl szép, de ezt egy szimbolikus gesztussal javítani lehetne. Szili Katalin 99-ben pl. beterjesztett egy olyan indítványt, hogy fogadják el újra változatlan formában az alkotmányt szimbolikus módon megújítva, a 2000. évi első törvényként, de erre valahogy az akkori kormány nem volt vevő, pedig ezzel aztán az utolsó szál is megszűnt volna, ami ezt az alkotmányt Rákosiékhoz köti...

loláb 2011.01.12. 11:45:09

Orbánról sem sikerült túl előnyösen ez a fenti kép, de Gyurcsány úgy néz ki a másodikon, mint egy gyakorló elmebeteg.

Különben vicces ez az magadba fojtott sérelem, ami a kép kapcsány nyilvánvalóan előtört belőled, ha van politikus magyarországon, akiről messze a legtöbb előnytelen fotót közöltek le a különféle sajtótermékek, az éppen Orbán.

Természetesen te Ferencünket éppen annyira utálod, mint a Viktort. Mondanod sem kell, minden releváns posztodból ez jön le.

loláb 2011.01.12. 11:49:31

@Fedor: Az alkotmánnyal -az évszámát tekitnve, és azt, hogy benne van, hogy átmenetinek szánták- különösebb baj nincs. Van benne néhány ellentmondó passzus, de a biztosított alapjogokat tekintve rendben van.

Mintahogy a Fidesz által elfogadni kívánt alkotmánnyal SINCSEN semmi probléma, mert az alapjogokat tekintve nem szűkíti a jogállamot, az, pedig, hogy a preambulumban hivatkoznak-e az 1000 éves államiságra, vagy a kereszténységre, éppen olyan fajsúlyú kérdés, minthogy 1949. évi-e a törvény, vagy hogy a szövege szerint átmeneti-e.

elfelejtette 2011.01.12. 22:11:53

Ez meg elonyos foto Orbanrol, keszult mar ennel rosszabb is. (Az AFP - Economist fotora gondolok pl.) Ugyanakkor Gyurcsany fotoja egyszeruen minosithetetlen. :) Szoval a ketto kozul Ferenc fotoja rosszabb. Valoban lehet mindenkirol elonytelen fotokat csinalni, mozdulakoat kiragadva pl.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.13. 10:05:53

@loláb: "Különben vicces ez az magadba fojtott sérelem, ami a kép kapcsány nyilvánvalóan előtört belőled, ha van politikus magyarországon, akiről messze a legtöbb előnytelen fotót közöltek le a különféle sajtótermékek, az éppen Orbán."

Jó lenne tudni, hogyí milyen elfojtott sérelemről beszélsz, mert én nem értem.
Arról meg vitakozhatnánk, hogy kiről is jelent meg több előnytelen kép (főleg, ha a photoshop huszárokat is beleszámítjuk).

"Természetesen te Ferencünket éppen annyira utálod, mint a Viktort. Mondanod sem kell, minden releváns posztodból ez jön le."

Valóban, csak úgy csöpönek a sziruptól a Gyurcsányról szóló posztjaim, amelyekben bohócnak, koloncnak, meg hasonlóaknak nevezem, és folyamatosan azt írom, hogy vonuljon már végleg vissza.

"Van benne néhány ellentmondó passzus, de a biztosított alapjogokat tekintve rendben van."

Akkor minek nulláról újraírni? Ki kell gyomlálni az ellentmondásokat.

"Mintahogy a Fidesz által elfogadni kívánt alkotmánnyal SINCSEN semmi probléma, mert az alapjogokat tekintve nem szűkíti a jogállamot"

Erre talán majd akkor térjünk vissza, ha majd lesznek koknrétumok, mert egyelőre csak néha egymásnak is ellentmondó kósza hírek vannak, hivatalos tervezet még nincs. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján félek, nem az lesz vele a legnagyobb gond, hogy utalnak benne a kereszténységre (bár egy elvileg szekularizált államtól már ez is furi, de üsse kő).

Az mindenesetre tény, hogy az időzítés mindenképp rossz, hisz az uniós kormányok EU elmökségük röpke fél évében inkább kerülni szokták a belső konfliktusokat, hogy egységet mutatva a világ felé a nemzetközi feladatokra koncetráljanak. Miért olyan sürgős az új alkotmány, hogy nem várhat az év második feléig? Miért kell mindenáron húsvét hétfőn megszavazni (már azon kívül, hogy az a választási győzelmük első évfordulója)? Mire ez a rohanás?

loláb 2011.01.13. 14:37:47

@Fedor:
"Jó lenne tudni, hogyí milyen elfojtott sérelemről beszélsz, mert én nem értem."

Arról a megbántottságról, amit a 2004-2008 közötti miniszterelnököddel kapcsolatos támadások szakítanak fel benned.
Mert modnhatod, hogy 2008 óta te is koloncnak, meg bohócnak tartod, csak ezzel elismered, hogy előtte elfogadtad.

"Akkor minek nulláról újraírni?"
Mert ez egy komoly politikai teljesítmény, azért.
Meg mert a kampányban ezt ígérték, és megkapták hozzá a felhatalmazást.

A gazdaságpolitika fontos dolog, de a politikának nem azok a fő kérdései, hogy hány százalékos legyen az szja. Ez csak akkor szokott főszerepet kapni, hogyha a szocik szétbasszák a gazdaságot.

"Erre talán majd akkor térjünk vissza, ha majd lesznek koknrétumok, mert egyelőre csak néha egymásnak is ellentmondó kósza hírek vannak, hivatalos tervezet még nincs."
De, már van tervezet, ami az alapjogokat tekintve semmiféle változtatással nem jár.
Ez a tervezet nyilván még változhat bármilyen irányban, de tervezet.

"Miért olyan sürgős az új alkotmány, hogy nem várhat az év második feléig?"
Foggalmam sincs, kérdezd a fideszt.

"Miért kell mindenáron húsvét hétfőn megszavazni"
Sem a húsvéthétfő, sem az ópusztaszeri aláírás nincs kőbe vésve, ezek még csak (erőssen túldimenzionált jelentőségű) ötletelések. Érdekes, hogy az alkotmányelőkészítő bizottság által letett, szövegileg teljesen rendben lévő tervezet számodra nem létezik, ugyanakkor kész tényként fogadod el az alkotmányelőkészítéssel kapcsolatos faszságokat. De persze a kettős mércét, azt mint mindig, most is kikéred magadnak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.13. 15:30:42

@loláb: "Arról a megbántottságról, amit a 2004-2008 közötti miniszterelnököddel kapcsolatos támadások szakítanak fel benned."

1. Nem csak az én miniszterelnököm volt, hanem a tied is, ha magyar állampolgár vagy.
2. Sosem tagadtam, hogy korábban elfogadtam, de ha azt hiszed, hogy olyan érzelmi kötődésem volt valaha is hozzá (vagy bármelyik politikushoz), hogy személyes sértésnek vegyek minden ellene irányuló támadást, akkor nagyon tévedsz. Persze lehet, hogy csak magadból indulsz ki, mert nem én reagáltam frusztrált dühvel egy olyan fotópárosra, ami csak a poszt egyetlen mondatának illusztrációja, és amelyeken (mindkettőn) én felszabadultan tudok röhögni, mivel tudom, hogy mindkét szereplő jóval intelligensebb annál, mint amit a képek sugallnak (függetlenül attól, hogy az intelligenciájukat mire használják). Nem kedvelem Orbánt, ez tény. De olyan frusztrált gyűlöletet se érzek iránta, mint ti Gyurcsány iránt, és vallom, hogy az tenne jót az országnak, ha mindketten hátrébb lépnének kettőt (Pontosabban a Gyurcsánynál: ne lépjen újra előre).

"Mert ez egy komoly politikai teljesítmény, azért."

Tehát csak. Ez nyomós érv valóban.

"Meg mert a kampányban ezt ígérték, és megkapták hozzá a felhatalmazást."

Hol? Mikor? Szijjártóék is állandóan ezt hajtogatják, de az nekem kevés, hogy a kétharmados győzelemből automatikusan adódik, hogy lehetőségük van rá, akkor meg is kell csinálniuk, ha szükséges, ha nem...

"az alkotmányelőkészítő bizottság által letett, szövegileg teljesen rendben lévő tervezet számodra nem létezik"

Erre gondolsz?

www.168ora.hu/itthon/alkotmany-szent-korona-fidesz-akotmanybirosag-majtenyi-halmai-torgyessy-kumin-schmitt-66605.html

Hát én erre egyrészt annyira nem lennék büszke (sőt), másrészt pont erre mondtam, hogy ötletgyűjtemény. Mert hivatalosan nem több. Ajánlás. Ez még keresztülmegy a parlamenti bizottságokon meg az Igazságügyminisztériumon, mielőtt valódi törvényjavaslat lesz belőle, és addig még ezer dolog belekerülhet, kikerülhet, megváltozhat (amúgy meg van egy olyan érzésem, hogy ha ezt a tervezetet elkezdtem volna szapulni, hogy milyen alkotmányunk lesz, akkor pont te vágnád a fejemhez ezt a tényt azzal, hogy ehhez is hülye vagyok, mit szólok bele a végső szöveg ismerete nélkül - na ennyit a kettős mércéről).

"kész tényként fogadod el az alkotmányelőkészítéssel kapcsolatos faszságokat"

Miket is pontosan?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.13. 15:41:59

Egyébként szerintem ez a két kép így egymás mellett egy jó kis teszt. A két képen ugyanis pontosan ugyanaz a debil arckifejezés látható. Ha valaki szerint az egyiknél csak előnytelen a fotó, a másiknál viszont következtéseket von le az illető elmeállapotára nézve, akkor az nagyon elfogult a másik mellett. És most direkt nem írtam nevet, mert mind a két politikus szimpatizánsaira igaz.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.01.13. 17:09:06

@Fedor: "Orbánról sem sikerült túl előnyösen ez a fenti kép, de Gyurcsány úgy néz ki a másodikon, mint egy gyakorló elmebeteg."

Pedig ebben most egyet értek Lolábbal, pedig másban sem ;-)
Annyit még, hogy az Orbán-fotó kicsit talán előnytelen, de nem túlságosan inkább csak belemagyarázni lehet (lásd: @SzaGyu: ). Ellentétben a másik képpel...

loláb 2011.01.13. 18:12:17

@Fedor:

1. Én soha nem szavaztam rá. 2006 elött sem (ja, akkor más sem...), meg utána sem. Magyarország miniszterelnöke volt közjogilag valóban, de nem volt az "én miniszterelnököm". De ez egyébként mellékszál, nem számítottam rá, hogy ezen az egyetlen szón fennakadsz. (Ez vajon mit jelent?)

"de ha azt hiszed, hogy olyan érzelmi kötődésem volt valaha is hozzá"
Pedig az, hogy a fenti az Orbán képtől eljutottál odáig, hogy ezzel "revansolhatsz" ezen az ősrégi, több mint 4 éves képen, nehéz másra gondolni. Nem vagyok pszichológus, így a mélyebb összefüggések feltárását meghagyom nekik, de elgondolkodtató.

"Persze lehet, hogy csak magadból indulsz ki, mert nem én reagáltam frusztrált dühvel egy olyan fotópárosra"
Én nem reagáltam frusztrált dühvel (tudtad, hogy megszemélyesítésnek hívják a pszicológiában azt az aktust amikor a saját tulajdonságunkkal ruházunk fel másokat), mivel a felső fotó szerintem egyáltalán nem gáz. Kicsit beleéli magát a magyarázásba, de más baj nincs vele. Viszont gyurcsány az alsón nem tudom mit csinál, de olyan, mintha egy fogyatékost parodizálna.

"Tehát csak. Ez nyomós érv valóban."
Igen, csak. Mert a rendszerváltozás egyik fő igérete volt, hogy a szabad választások után új alkotmányt alkotnak (aminek a megalkotásában -a mostanival ellentétben- nem vesz részt az állampárt), és erre az elmúlt 20 évben senki nem volt képes.

(Mellékszál, de egyáltalán nem biztos, hogy a Horn kormányt kizárólag az ellenzékkel való gálánsságuk tartotta vissza az alkotmányozástól, hanem inkább az, hogy nem nagyon szerettek volna déja vu érzést kelteni a magyarokban azzal, hogy az alkotmányozás során ugyanazom ülnek a tárgyalóasztal "erős" oldalán, mint 89-ben Elég faramuci helyzet lett volna.).
Az alkotmány megalkotása komoly politikai teljesítmény, ráadásul Orbánék már 2000-ben is alkotmányozni akartak, csak nem volt hozzá többségük, szóval elég régi ígéretük.

"Hol? Mikor? Szijjártóék is állandóan ezt hajtogatják"
Orbán már valamikor 2009 novembere környékén beszélt arról, hogy új alkotmányt akar. Ezt persze fel is kapták a szocik, rögtön jött a diktatúrázás, és a második forduló EGYÉRTELMŰEN arról szólt MINDEN pártnak, így a fidesznek, LMP-nek, és mszp-nek is, hogy meg tudják-e akadályozni ezt a többséget.
A választók azonban elég egyértelműen kinyilvánították, hogy megadják ezt a felhatalmazást nekik, így teljesen jogos elvárás -saját magukkal szemben- hogyha ezzel élni akarnak, és ez a parlament elfogadja az -immáron nem átmenetinek bélyegzett- alkotmányt.

"Hát én erre egyrészt annyira nem lennék büszke"
Mivel te egy betüt nem írtál bele, ezért ne is legyél büszke rá.

"Miket is pontosan?"
Például a húsvéthétfőt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.13. 18:28:41

@loláb: "nem számítottam rá, hogy ezen az egyetlen szón fennakadsz. (Ez vajon mit jelent?)"

Csupán annyit, hogy egy miniszterelnök nem csak azok miniszterelnöke, akik konkrétan rá szavaztak (Ha már: én se az ő pártjára szavaztam), hanem az egész országé, ha tetszik, ha nem. Tőlem nem olvashattál soha olyat, hogy Orbán nekem nem miniszterelnököm, és nem is fogsz addig, amíg ezt a posztot betölti.

"Pedig az, hogy a fenti az Orbán képtől eljutottál odáig, hogy ezzel "revansolhatsz" ezen az ősrégi, több mint 4 éves képen, nehéz másra gondolni."

Neked. Én nem kívántam revansolni semmit.

"a felső fotó szerintem egyáltalán nem gáz... gyurcsány az alsón nem tudom mit csinál, de olyan, mintha egy fogyatékost parodizálna"

Erről a véleményem lásd két kommentettel feljebb :-)

"a rendszerváltozás egyik fő igérete volt, hogy a szabad választások után új alkotmányt alkotnak"

Megalkották. Ez van érvényben. Semmi köze nincs a kommunista alkotmányhoz a számozáson kívül.

" erre az elmúlt 20 évben senki nem volt képes"

Ez nem szakmai teljesítmény, hanem parlamenti matematika kérdése. A szándék, és a szakmai háttér minden ciklusban megvolt.

"Orbán már valamikor 2009 novembere környékén beszélt arról, hogy új alkotmányt akar."

Annyit mondott, hogy nem tiszteli az alkotmányt. Olyan kijelentés nem hangzott el, hogy újat karnak létrehozni, sőt, amikor ezzel vádolták meg őket az állítólagos "rettegők", konkrétan letagadták.

"Mivel te egy betüt nem írtál bele, ezért ne is legyél büszke rá."

És még én kötök bele apróságokba... Képzeld akkor a mondathoz hozzá azt, hogy A HELYEDBEN, mert te hivatkoztál erre, mint korrekt írásműre.

"Például a húsvéthétfőt."

Bocs, ez kormányzati bejelentés volt. Ha ez szerinted faszság...

DeMarco 2011.01.13. 19:39:01

@Fedor: Te vagy nagyon lemaradtál, vagy tényleg burokban éltél...

A jogász szakma ezer éve tudja, hogy égető szükség van az új alkotmányra, ptk, btk újraírásra. A régi ideiglenes sztálinit ideig óráig lehetett toldozgatni-foltozgatni, ide-oda bemásolni az eu-val párhuzamos jogszabályokat, de ez akkor is csak átmeneti, ami addig él, amíg valamelyik párt nem éri el az alkotmányozó többséget és ezt a fidesztől várták. Nem most, már vagy egy évtizede...

A preambulum szövegébe kerülendő passzusokat, történelmi alkotmány folytatása (Szent Korona tan), kereszténységre utalás, főváros, dátumozás pedig mindig is tudta mindenki.

Nem is tudom eldönteni, h direkt csinálsz úgy, mintha ezt épp most találták volna ki, vagy valóban burokból szemlélted eddig a világot...

loláb 2011.01.13. 19:56:31

@Fedor:
"Csupán annyit, hogy egy miniszterelnök nem csak azok miniszterelnöke, akik konkrétan rá szavaztak"
Konkrétan senkinek sem a miniszterelnöke, hanem kizárólag az országé, vagy leginkább a kománytöbbséget adó frakcióké, ha már mindenáron szemantikai kérdésekről akarsz vitatkozni.

"Ha már: én se az ő pártjára szavaztam"
És természetesen foggalmad sem volt róla, hogy a szadi koalícióra készül velük.
Nyilván Kóka Jani miniszterelnökségében bíztál, és csalódásként élted meg, hogy Gyurcsány lett a miniszerelnök.

"Megalkották. Ez van érvényben."
Óriási tévedésben méltóztatol leledzeni.
Ma még mindig az az alkotmány van érvényben (természetesen jónéhány változtatáson átmenve), amit az ellenzéki kerekasztal konzultációja, és változtatási igényei alapján az utolsó pártállami országgyűlés fogadott el, hangsúlyozottan ÁTMENETI időre. Aminek a bázisa a 49-es, pártállami alkotmány volt (habár ez az alapjogokat tekintve nem látszik rajta, de ettől még így van), ezt módosították a demokratikus államberendezkedés megkívánta kérdésekben.

A cél már az ellenzéki kerekasztalnál is az volt, hogy ez az alkotmány a demokratikus átmenet érdekében tartott választásokat, és a következő országgyűlés működését szabályozza le, és a következő, immáron demokratikus parlament új alkotmányt alkot.
De ez eddig elmaradt.

"Ez nem szakmai teljesítmény"
Nem, ez valóban nem szakmai, hanem politikai teljesítmény. (Nehéz, ha nem lehetetlen úgy politikáról diskurálni, hogyha neked a politika non plus ultráját az jelenti, hogy ki, hány százalékos adókulcsot, meg milyen minőségű jogszabályokkal szabályozza -teszem azt- a gázpiaci liberalizációt, ennél azért lényegesen többről szól a politika.)

"Annyit mondott, hogy nem tiszteli az alkotmányt."
Meg azt, hogy milyen preambulumot akar, satöbbi. Azt tagadták le, hogy változtatni akarnak az alkotmányos alapjogok körén. Mert ezt -a tervezet szerint- nem is teszik.

"Bocs, ez kormányzati bejelentés volt. Ha ez szerinted faszság..."
Nyilván egy világ fog összedőlni benned, de én sem értek egyet mindennel, amit a kormány mond.
Mivel ebből még itt a blogodon sem csináltam sose titkot, ezért csak arra tudok gondolni, nyilván már megint magadból indultál ki, abból, ahogyan a hozzád közel álló kormány dolgaihoz viszonyultál.

DeMarco 2011.01.13. 20:27:13

@Fedor: Jah igen. Az ÉN min.elnököm biztosan nem volt fletó, legfeljebb a tied...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.14. 09:26:33

@loláb: "Konkrétan senkinek sem a miniszterelnöke, hanem kizárólag az országé"

Tehát te nem érzed magad az ország részének? Mert szerintem minden magyar állampolgár az.

"Ma még mindig az az alkotmány van érvényben (természetesen jónéhány változtatáson átmenve), amit az ellenzéki kerekasztal konzultációja, és változtatási igényei alapján az utolsó pártállami országgyűlés fogadott el, hangsúlyozottan ÁTMENETI időre."

És amit utána az első parlament néhány újabb változtatással véglegesített. Ideiglenesnek szánták eredetileg, de tartósnak és jól működőnek bizonyult.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.14. 10:51:17

@loláb: +1

"Nehéz, ha nem lehetetlen úgy politikáról diskurálni, hogyha neked a politika non plus ultráját az jelenti, hogy ki, hány százalékos adókulcsot, meg milyen minőségű jogszabályokkal szabályozza -teszem azt- a gázpiaci liberalizációt, ennél azért lényegesen többről szól a politika."

Miket bele nem látsz abba (természetesen teljesen teljesen alaptalanul), hogy ha én egy felesleges változtatást felesleges változtatásnak tartok...

Egyébként meg ha nem gazdasági kérdésekkel foglakozok, hanem elvi, politikai dolgokkal, akkor meg azt szokták a fejemhez vágni (nem feltétlenül te), hogy miért fontos az nekem, amikor az országot csődbe vitéék a mocskok. hát most így feleljen meg az ember az elvárásoknak :-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.01.14. 14:32:48

@Fedor: "lényegében csak annyi maradt benne az eredetiből, hogy Magyarország fővárosa Budapest."
Na azért ez nem igaz. Például az alkotmányban vannak lefektetve nemzeti jelképeink, így pl. a "nemzeti" lobogó. Ami kifejezetten rákosztálinista, és feltétlenül meg kell változtatni. Ha ez benne lesz, akkor felőlem azt írnak még bele az alkotmányba, amit akarnak, csak végre ettől az utolsó kommunista jelképtől is szabadítsák meg egyre kisebb hazánkat!

;-D

loláb 2011.01.14. 17:07:57

@Fedor:

Az országé. De az ország nem én vagyok. Én az ország állampolgára vagyok. A kommunizmusban volt szokás azt mondani, hogy ami az államé, az a népé, tehát közvetve mindenkié.
De ezt hagyjuk, mert részletkérdés. Gyurcsány mostanra már szerencsére senki miniszterelnöke sem.

"És amit utána az első parlament néhány újabb változtatással véglegesített."
Jobb híján, mert esély nem volt arra, hogy összejöjjön az új alkotmány megalkotásához szükséges politkai konszenzus.
De attól még a rendszerváltás adóssága az új alkotmány, és a fidesz számára óriási politikai eredmény, hogy ezt ők, a mostani parlament egyetlen rendszerváltó pártja alkothatja meg.
Ti hajlamosak vagytok azt gondolni, hogy az alkotmány, csakmert az alapjogokat tisztességesen renezi, már akkor egyből jó is. Nem az, ez még ugyanaz a sztálini alkotmány, amit a demokratikus ellenzék az állampárt kegyéből, a gumibotok árnyékában megalkotott. Ennek az alkotmánynak a megalkotása során az mszmp éppen annyit engedett, amennyi muszáj volt. Szerencse, és a demokratikus ellenzéket képviselő tárgyalók érdeme, hogy sikerült egy viszonylag időtálló jogszabályt alkotni, de ez csak egy átmeneti alkotmány, csak az átmenet nyúlt a tervezettnél jóval hosszabbra.

"Miket bele nem látsz abba (természetesen teljesen teljesen alaptalanul), hogy ha én egy felesleges változtatást felesleges változtatásnak tartok..."
És, mint mindenki, te is elmondhattad tavasszal a véleményedet.

"Egyébként meg ha nem gazdasági kérdésekkel foglakozok, hanem elvi, politikai dolgokkal, akkor meg azt szokták a fejemhez vágni (nem feltétlenül te), hogy miért fontos az nekem, amikor az országot csődbe vitéék a mocskok."

Hát most tehetek én róla, hogy a te oldalad akkora szart csinált magunk alá, hogy annak az eltakarítása pillanatnyilag mindennél fontosabbnak tűnik?

"hát most így feleljen meg az ember az elvárásoknak :-)"
Senki elvárásainak nem kell megfelelned. Valami ilyesmiről is szól a liberalizmus, vagy tévednék?
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0