A megfelelő ember XI.: A hajléktalanok nagy barátja
2011. október 11. írta: Fedor

A megfelelő ember XI.: A hajléktalanok nagy barátja

Az egykor MIÉP-es, de ma már természetesen FIDESZ-es Kocsis Máté VIII. kerületi polgármester sokat szerepel mostanában a hírekben, hisz ő az, aki a kerületében keresztes hadjáratot folytat a hajléktalanok ellen.

Betiltotta a guberálást, majd ezt egy röpke nyolcvanmillás népszavazással kívánta megtámogatni (miközben tavaly 700 ezer forintot költött a szociális törvény által kötelező feladatként előírt utcai szociális munkára, nappali melegedőre pedig semmit sem szánt). Egy kis hiba ugyan becsúszott, ugyanis a szavazás érvénytelen lett, de ilyen apróság őt nem zavarhatja meg a terveiben: az érintett szervezetek minden tiltakozása, és az intézkedései elleni tüntetések ellenére még jobban kriminalizálná a hajléktalanságot, és súlyos milliókat (idén tizenötöt, jövőre már hetvenet) kíván költeni egy olyan kerületi szervezetre, ami 0-24-ben a hajléktalanokat üldözné (és itt még egyszer felhívnám a figyelmet a fentebb már említett, 700 ezer Ft-ra, és a két összeg közötti arányra).

Az ő kerületében készült (egy kis tarlósi segítséggel) az az Örkény egyperceseit és a pártállami időket egyszerre megidéző feljelentés, miszerint

Nevezett (...) a Keleti Pu. illetékisségi területén több társával együtt a kövön üldögélt. (...) Az eljárás alá vont személy szabálysértését a rendőrség észlelte és rögzítette, az eljárás alá vont személlyel szemben ez alapján intézkedést vett foganatba.

Ezek után gondolom senki nem csodálkozik az alábbi híren:

A Fidesz parlamenti képviselőcsoportjának hajléktalanügyi referensévé kérte fel a frakció elnöksége kedden Kocsis Mátét. Az Országgyűlés rendészeti bizottságának elnöke, Budapest VIII. kerületének polgármestere azt kapta feladatul, hogy ismerje meg az érintett szervezetek munkáját, gyűjtse össze a tőlük érkező, országos jogalkotásra vonatkozó javaslatokat, és tájékoztassa minderről a Fidesz-frakciót s annak vezetőjét; továbbá ha szükséges, készítsen elő javaslatokat a hajléktalanüggyel kapcsolatos kérdések megoldására.

Újabb szép példája ez a FIDESZ-es cinizmusnak és arroganciának.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr393295753

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Javaslom a házi üzemanyag-lepárlás adómentessé tételét 2011.10.15. 19:53:45

Mivel a Nemzeti Elhülyülés Kormánya egyre több adókedvezményt ad a házi lepárlásokra, főzésekre, amit az alábbi törvény, illetve törvénytervezet is bizonyít, javaslom, hogy ezt az adómentességet terjessze ki a kormány az üzemanyag-lepárlásra is.Az új r...

Trackback: A kerület egy emberként Kocsis Máté mellett áll! 2011.10.14. 19:15:48

Alulírott özv. Asperger Martinné özv. Szaratromf Matild ezúton szeretnék hivatalos panaszt tenni annak irányában, valamint végett a tekintetes tisztelt Polgármester Tanácselnök Elvtárs Kocsis Máté Úrnak, hogy a kerületünkben, a Tavaszmező utcában i...

Trackback: Kocsis Máté és a hajléktalanügy 2011.10.13. 16:40:27

Egy hónapban az államnak egy hajléktalan átlagosan 99 ezer forintba kerül, miközben családok élnek a 78 ezer forintos minimálbérből, és a közfoglalkoztatás keretében bruttó 57 ezer forintot adnak nyolc órás munkáért. Ezeket az összegeket azoknak is vég...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.10.11. 21:25:05

Csupán figyelnek az egészségükre. Ilyen hidegben, nem jó kövön üldögélni kész felfázás. Ezért padot adtak alájuk a rendőrségen.

DeMarco 2011.10.11. 21:25:40

Azt hittem te is a Dörner féle libsi rettegéssel jössz majd, ez most a menő a héten...

Ez a Kocsis Máté nem volt ombudsman? Vagy az másik?

Nem mondhatnám, hogy különösebben érdekelne a téma, inkább csak általánosságban van véleményem.

1.Sztem félreértelmezed a dolgokat. (Minő meglepetés..) Nem olyan régen egy középvezető elejtette, h csak ő a tökéletes, ő mindent helyesen csinál és mindenki más hülye rajta kívül. A felső vezetők hümmögtek, majd feladatául szabták, hogy egyesével mellé teszik a többi középvezetőt és kioktathatja őket a tökéletességre. Így a saját tapasztalatából fog eljutni a tévedésére és ha legközelebb nem akar egy roppant kellemetlen és számára kizárólag negatív hozadékkal járó cselekménysort a nyakába kapni, kétszer is megfontolja, mielőtt kinyitja a száját.
Túlzásba vitte, hát most a nyakába akasztották az egészet. Ez nem arrogancia, vagy cinizmus. Egyszerű pedagógiai lecke. Akartad, nagy volt a szád? Hát tessék, mutasd meg!

2.Ami meg a guberálókat illeti, nekem az a véleményem, hogy ebben az országban nem lehetnének hajléktalanok, nem lehetnének guberálók. Képesek lennénk azt a minimumot biztosítani, hogy fedél legyen a fejük felett és kaja a gyomrukban. Ezért én felméretném a helyzetet és létrehoznék annyi helyet amennyire szükség van. Ha pedig elhelyeztem őket, akkor utána tiltanám be a guberálást.
Engem nagyon zavarnak az agresszív hajléktalanok, főleg ha családdal vagyok, ezért nagyon hálás vagyok, hogy a legtöbb bevásárló, üzletközpont tesz ellenük. Igaz, ha egyedül vagyok meg sem mernek közelíteni, elég ha rájuk nézek...
De közben azt is tudom, hogy nem lennének ott, ha lenne jobb lehetőségük. Csak épp nincs.
Az, hogy Kocsis igyekszik kiszorítani őket, rendben van. De az nem megoldás, hogy átszorítják őket a környező kerületekbe, mert ezzel nem oldották meg a problémát, csak másokat szivattak meg velük.
Hát most megkapta a teljes feladatot, kereshet megoldást mindenkinek.
Sok sikert kívánok neki, embert próbáló feladat, de ha akár csak részsikert is elér, akkor is mindenki hálás lehet neki. Megvan a fiatal lendülete, megvan a megfelelő szigora, kérdés az, hogy meglesz-e a megfelelő pénzügyi háttere is, mert többnyire az szokott hiányozni...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.11. 21:36:00

Egy időben kommentelt nálunk egy olyan blogger kolléga, aki azt vallotta, hogy azt kellene magvalósítani az országban (és ez csak akarat kérdése), hogy minden embernek legyen saját lakása, és minimális jövedelme, amiből meg tud élni.

Aki meg ennél többet szeretne, az menjen el dolgozni. :-))

Komolyra fordítva én nem igazán látom, hogy mi lehetne a hajléktalanprobléma megoldása. Ugye ha a kövön üldögélnek, azt általában nem szeretik a 'hajlékos' emberek. Ha viszont nem ott ülnek, akkor - mivel nincs hova menniük - csak valamiféle gettó jöhet szóba, ami persze ördögtől való, természetesen.

Minden más mechanizmus, ami a munkába állást segíti... stb. pedig nem jelent 100%-os megoldást. "Súrlódásos" hajléktalanság mindig lesz..

Innentől kezdve marad a megszokunk, vagy elzavarunk metódus.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.10.11. 22:06:03

A hajléktalanoknak vannak fokozatai. Én spec itt lakom a 8-ban, közel egy hajléktalan szállóhoz. Itt egész kultúráltan viselkednek. De láttam pl. a Lehel teret, na az elég gáz volt.

Nem állítom, hogy ez egy jó megoldás, de valamit csinálni kell.
Kicsit Jobbik utánérzésem van. Nem azt kéne csinálni a kisebbségekkel, amit ők akarnak, de lassan az emberek ott tartanak, hogy végre valaki VALAMIT akar csinálni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.11. 23:21:53

A "hajléktalanügyi referens" az olyan, mint a bohócügyi államtitkár?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 09:04:49

@DeMarco: "Ez nem arrogancia, vagy cinizmus. Egyszerű pedagógiai lecke."

Annyira tudtam, hogy te fogsz erre találni pozitív olvasatot :-) Remélem, legalább te lehiszed azt, amit írsz...

"én felméretném a helyzetet és létrehoznék annyi helyet amennyire szükség van. Ha pedig elhelyeztem őket, akkor utána tiltanám be a guberálást"

Nahát ez az, hogy Kocsi pont nem ezt csinálta, sőt...

Grigorij Pantyelejevics 2011.10.12. 10:19:36

Vannak az életben pillanatok, amikor ateistaként kívánom, hogy mégis igaz legyen az egész keresztény mese. Ez egy ilyen pillanat.
Mert Kocsis Máténak ezért megkülönböztetett hely járna a pokolban.

DeMarco 2011.10.12. 11:57:30

@Fedor: "Annyira tudtam, hogy te fogsz erre találni pozitív olvasatot :-) Remélem, legalább te lehiszed azt, amit írsz..."

Nem is kellett keresnem, mert mint írtam, épp így szopattak meg nálunk egy figurát, nem is olyan régen. Most meg hagyják, hogy hadd főjön a saját levében.
Ha el tudnál vonatkoztatni a prekoncepcióidtól és a nyilvánvaló rosszindulatodtól, akkor te is látnád, hogy ez görög ajándék...

"Nahát ez az, hogy Kocsi pont nem ezt csinálta, sőt..."

Ő megoldotta a problémát a legegyszerűbben és a legolcsóbban. De a probléma gyökerét nem oldotta meg, csak áttolta másokra. Most kapott egy lehetőséget, hogy foglalkozzon a probléma gyökerével is. Ez azért már jelentősen keményebb dió, vélhetően bele is fog törni a bicskája.

Egyáltalán nem irigylem érte.

@bogancs:

"Egy időben kommentelt nálunk egy olyan blogger kolléga, aki azt vallotta, hogy azt kellene magvalósítani az országban (és ez csak akarat kérdése), hogy minden embernek legyen saját lakása, és minimális jövedelme, amiből meg tud élni. Aki meg ennél többet szeretne, az menjen el dolgozni. :-))"

Én is ezt vallom. Képesek lennénk rá, hogy megtermeljünk annyi kaját amennyire szükség lenne és képesek lennénk annyi lakást építeni, hogy mindenkinek legyen fedél a feje felett.
Egyvalami hiányzik csak. Munkát nem vagyunk képesek biztosítani mindenkinek, ami a kitörést jelenthetné a hontalanoknak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 13:22:35

@DeMarco: Én vagyok a rosszindulatú. Ez aranyos...

loláb 2011.10.12. 14:42:23

A félreértések eloszlatása végett: Kocsis Máté kerületi polgármesternek kurvára nem feladata a magyarországi hajléktalan-ellátó rendszer megreformálása, és a rosszul működő intézménystruktúra működővé tétele.

Neki polgármesterként a lakosság elvárásainak teljesítése a feladata, akik pedig láthatólag a polgármestertől a rendet várják el, nem pedig a mindenféle szociális szempontok figyelembe vételét, és a magyarországi hajléktalankérdés megoldását.
A nyolcadik kerületi lakosok szemmel láthatólag a polgármesterrel értenek egyet, és tőle nem a hajléktalan ellátás gyökeres reformját, vagy a (fővárosi irányítású) intézmények áthelyezését várják el, hiszen erre nyilvánvalóan nincs hatásköre.,Amit elvárnak, az mindössza annyi, hogy tartassa be a rendet, hogy az ingyenlevesért érkező csövesek ne szarják-hugyozzák össze a közterületet.

A népszavazás eredménytelensége ellenére egy dolog teljesen nyilvánvaló: a nyolcadik kerületi lakosok elhanyagolható része vevő arra a libsi fanyalgásra, ami ebből az ügyből kikerekedett (és messze túlterjeszkedett a kerület határán).

Ők leszarják azokat a kérdéseket, amiket a hozzád fogható kibicek feszegetnek, annak ellenére is, hogy kevés ügy kapott nagyobb ellenszelet a médiában, és főleg az interneten.
Szóval szerintem nektek, libsiknek illene végre tudomásul venni hogy ebben az ügyben sem ti vagytok a mérvadó hang, nem ti alakítjátok a többségi álláspontot. A kibiceknek pedig általában véve kuss a nevük, függetlenül attól, hogy kőbányáról, vagy a második kerületből akarják megmondani, hogy ki, hol, mit csináljon.

Azt pedig, hogy egy kerületi polgármesternek az újraválasztása érdekében hozott intézkedéseiből következtettek a fidesz szegényellenességére, és okádjátok tele az egész közbeszédet, már baromi unalmas...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 15:28:14

@loláb: "A nyolcadik kerületi lakosok szemmel láthatólag a polgármesterrel értenek egyet"

Ó, persze, ezért lett a népszavazás eredménytelen, mert annyira egyetértenek vele. Tipikus fideszes hozzáállás.

"Amit elvárnak, az mindössza annyi, hogy tartassa be a rendet, hogy az ingyenlevesért érkező csövesek ne szarják-hugyozzák össze a közterületet."

Ezt az eddigi törvények betartatásával is el lehetne érni, és nem szükséges hozzá a hajléktalan lét kriminalizálása. A cél még mindig szentesíti az eszközt, bármennyire is ezt diktálja a fideszes logika.

"egy kerületi polgármesternek az újraválasztása érdekében hozott intézkedéseiből következtettek a fidesz szegényellenességére"

Ez csak egy a sok más intézkedés mellett, szimpla megerősítés.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 15:30:11

@loláb: Na, már megint gyorsabban gépeltem, mint ahogy tudok
:-)

"A cél még mindig szentesíti az eszközt" = "A cél még mindig NEM szentesíti az eszközt"

loláb 2011.10.12. 16:13:15

@Fedor:
"Ó, persze, ezért lett a népszavazás eredménytelen, mert annyira egyetértenek vele. Tipikus fideszes hozzáállás."

Nem, azért lett eredménytelen, mert a lakosok nagyrésze szart rá. Szart a problémára is, de szart arra a hisztire is, amit a libsik vertek körülötte.

Akiket viszont mégiscsak megmozgatott a téma, azok 90%-ban a polgármester mellett áltak ki, és összesen talán ezer nyolcadik kerületi értett egyet a libsi nyavajgással. Az pedig nem sok...

"A cél még mindig NEM szentesíti az eszközt"
Azt nem sikerül megérteni látom, hogy a szavazók egy polgármestertől nem azoknak a céloknak a megoldását várja el, amiket ti képviseltek. A hajléktalankérdés megoldására valóban nem alkalmas a guberálás szabálysértéssé minősítése, mert ahhoz egy olyan szociális rendszer kellene, ami biztosítja azt, hogy még a fedél nélkülieknek se kelljen guberálni.

A rend fenntartására viszont valószinüleg eredményes lesz, és a polgármesternek ENNYI volt a célja.
nem akart ő szociális hálót reformálni, vagy magára húzni egy olyan problémát, amivel az elmúlt 20 évben sem az illetékes minisztériumok, sem a főváros, sem pedig a most kurvára nagy hangú civilek nem boldogultak.
Ő rendet akart termeteni az általa irányított kerületben, mert tudja, hogy a lakosság ezt várja el tőle, és ennek érdekében hozott -vélhetőleg eredményesnek bizonyuló- intézkedéseket.
Mondhatod persze, hogy nem oldja meg a probléma gyökerét, és igazad is lesz. Csak azt kéne felfogni, hogy a probléma gyökerének megoldása nem egy kerületi polgármester feladata.

Ugyanakkor azt hiszem a problémák gyökerének az orvoslásában egy oldal biztosan nem tehet szemrehányást a fidesznek: és ezek ti, liberálisok vagytok.
Nektek annak ellenére nem sikerült az ég világon semmit elérnetek, hogy 21 éve kisajátítotatok bizonyos témákat.
Szóval ebben azt hiszem több szerénységet kellene tanusítanotok...

loláb 2011.10.12. 16:22:53

@Fedor: Ha az én kerületemben lenne annyi csöves, mint amennyien a nyolcadik kerületben vannak, z én lakásom elött szarnák-hugyoznák össze a tereket, az én gyerkeem nem mehetne a játszótérre, mert tele van eldobált tűvel, meg üvegcseréppel a homokozó, akkor én bizony örülnék annak, hogyha olyan polgármesterem lenne, mint Kocsi Máté.
És magasról szarnék arra, hogy ez egyébként mennyire van összhangban az egyetemes emberi jogokkal, vagy az emberi méltósággal.

Kiváncsi vagyok különben, hogy a most nyaavajgók mennyivel szokták támogatni az általuk olyan nagyra becsült, a hajléktalan kérdést européér módon megoldani kivánó civileket, vagy önmaguk hányszor mennek ki ételt, meg forró teát osztani télen.

Kibaszott álszent viselkedés, amit műveltek, az év 364 napján le se szarjátok a hajléktalanokat. Tartok tőle, hogy az egész inkább a politika, mint valódi szociális érzékenység.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 17:20:56

@loláb: "A rend fenntartására viszont valószinüleg eredményes lesz, és a polgármesternek ENNYI volt a célja."

Rendre szükség van, ebben nincs vita, de akkor se mindegy a módszer. Amit Kocsis csinál, az ágyúval verébre. Én nem Józsefvárosban lakom, de közel hozzá, így egyrészt ismerem a nyóckert is, meg persze Kőbányát is. Nálunk is vannak ugyanúgy homeless-ek, csak nálunk nem visznek el senkit, ha kőre ül...

"És magasról szarnék arra, hogy ez egyébként mennyire van összhangban az egyetemes emberi jogokkal, vagy az emberi méltósággal."

Na látod ez a nagy különbség közöttünk, ezért nem jó, hogy ti vagytok hatalmon, de örülök, hogy legalább őszinte vagy :-)

"Kiváncsi vagyok különben, hogy a most nyaavajgók mennyivel szokták támogatni az általuk olyan nagyra becsült, a hajléktalan kérdést européér módon megoldani kivánó civileket, vagy önmaguk hányszor mennek ki ételt, meg forró teát osztani télen."

Más nevében nem nyilatkozhatok, de én a családommal rendszeresen adományozok élelmiszert és használt ruhát. Teát osztani még valóban nem voltam, mert nem lehet mindenki szociális munkás, valakinek pénzt is kell keresnie, hogy az adóból legyen pénz a munkájukhoz, de egyrészt egyáltalán nem derogálna, ha úgy adódna, másrészt meg régen rossz lenne, ha csak azoknak lenne fontos ez a probléma, akik napi kapcsolatban állnak a hajléktalanokkal.

loláb 2011.10.12. 17:52:26

@Fedor:
"Rendre szükség van, ebben nincs vita, de akkor se mindegy a módszer. Amit Kocsis csinál, az ágyúval verébre."
Jaj, ne fárasszál már ezzel a bullshittel...

"Nálunk is vannak ugyanúgy homeless-ek, csak nálunk nem visznek el senkit, ha kőre ül..."

3 évig dolgoztam a Csajkovszkíj park környékén, és csak annyit mondok, hogy: nagy kár.

"...másrészt meg régen rossz lenne, ha csak azoknak lenne fontos ez a probléma, akik napi kapcsolatban állnak a hajléktalanokkal."

Egy dolgot a józsefvárosi népszavazás eredményéből leszűrhettél volna: az emberi jogi, emberi méltósági vonatkozása az ügynek körülbelül csak azoknak fontos.

Az emberek 80%-át se pro, se kontra n nem érdeklik a hajléktalanok, akiket pedig érdekel, azoknak a nagyrésze sem empatikus velük, mert a viselkedésük messze túlmegy a tolerálható mértéken.

Valamit árulj már el nekem: Honnan van nektek ez a kurva nagy magabiztosság, nagyképűség, hogy minden ellenkező jel dacára, függetlenül attól, hogy a ti általatok vallott elvek 20 év alatt hova juttatták ezt a kérdést (meg a legtöbb másikat, amiket ti kisajátítottatok), azt gondoljátok, hogy nektek van igazatok?
Honnan ez a pökhendi kioktatás, ez az arrogancia, ahogyan a hajláktalankérdést kezelitek?
Meg sem fordul a fejedben, hogy esetleg nem az ország 95%-a téved, a Kocsis féle elveket támogatja (és ennek egy jó része messze nem fideszes), hanem ti, és a liberális szociálpolitika téved?

DeMarco 2011.10.12. 20:08:48

@Fedor: magyarinfo.blog.hu/2011/10/11/hany_rendor_kell_egy_hajlektalan_lesittelesehez

Kösz az infót. Tehát akkor szándékos provokáció történt. Ezt kár volt belinkelned, csak rontottál a helyzeten...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 20:23:16

@DeMarco: Kiült a fickó egy padra, nem csinált semmit, és NYOLC rendőr vonult ki, mert FELTÉTELEZTÉK, hogy hajléktalan. Ha ez neked provokáció, akkor nagyon alacsonyan van az ingerküszöböd...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.12. 21:04:32

@DeMarco:

"Képesek lennénk rá, hogy megtermeljünk annyi kaját amennyire szükség lenne és képesek lennénk annyi lakást építeni, hogy mindenkinek legyen fedél a feje felett."

Légy erős, van annyi lakás, amennyi mindenkinek elég lenne, és van annyi étel, meg még több is az országban, amennyiből mindenkinek jut.

A kérdés, hogy ebből mennyit adjunk a hajléktalanoknak, és mennyit fordítsunk saját családunk boldogulására.

DeMarco 2011.10.12. 21:28:58

@Fedor: "Ha ez neked provokáció, akkor nagyon alacsonyan van az ingerküszöböd..."

Nem nyolc rendőr, mert először csak területvédők mentek oda, akik minden tisztességes városban vannak és büntetnek is, figyelnek az értékekre, gyanús mozgásokra. Csak utána érkeztek oda a rendőrök akiknek joga volt intézkedni. Legalább olvasd el rendesen, ha már belinkeled.
De nem ez a lényeg, hanem ez:

"Az autóban lejött a fejemről a kapucni, ekkor felismert az egyik rendőr, aki látott, a keddi demonstráción ( A Város Mindenkié demonstrációja, Csütörtök reggeltől péntek reggelig A Város Mindenkié hajléktalan és lakhatással rendelkező aktivistái virrasztottak a Józsefvárosi szabálysértési iroda előtt."

"Volt bennem egy kényszer arra, hogy valamit tegyek ez ellen az igazságtalan rendszer ellen, így jött az ötlet."

"persze én sem tudok a hangjuk lenni, azt nekik kell megszervezniük"

Ha ez neked nem provokáció, akkor micsoda? Valami libsi jogvédő szórakozott kicsit, aztán amikor bejött a húzása, beindult a rettegésfolyam.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 21:37:07

@loláb: "3 évig dolgoztam a Csajkovszkíj park környékén"

Én meg 12 éve élek a közelében, szóval talán elhiszed, hogy nem vagyok kívülálló a témában.

"Honnan ez a pökhendi kioktatás, ez az arrogancia, ahogyan a hajláktalankérdést kezelitek?"

Az pökhendiség és arrogancia, ha nem tekintünk bűnözőnek olyat, aki nem bűnöző? Érdekes nézőpont.

DeMarco 2011.10.12. 21:40:40

@bogancs: "A kérdés, hogy ebből mennyit adjunk a hajléktalanoknak, és mennyit fordítsunk saját családunk boldogulására."

Itt nem egyéni érdeket kell szem előtt tartani, hanem össz.állami megoldást találni. Több hajléktalan szálló kell, hogy mindenkit be tudjanak fogadni és mindegyikbe jussanak norma szerinti ételadagok állami alapból. A hajléktalan szállókat rendben kell tartani és biztonságossá tenni, a delikvens elemeket eltávolítani, vagy bezárni. A közmunkaprogramba be kell őket vonni és egészségügyi ellenőrzéseket kell tartani. Gyakorlatilag úgy működhetnének, mint egy öregek otthona, csak hajléktalanokkal.
Van ugyan a legtöbb önkormányzatnak üres lakása, de azokba csak akkor költöztetnék hajléktalanokat, ha van munkájuk és képesek fizetni a rezsiköltségeket. Különben semmi értelme. Vagyis ha sikerül elhelyezkedni az üres lakások lennének a második lépcső, a menekülőút.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 21:44:55

@DeMarco: "Ha ez neked nem provokáció, akkor micsoda?"

Mivel provokált? Agresszíven nem csinált semmit? Igen, ott volt a tüntetésen, és? Akkor neki már nem szabad közterületen tartózkodni?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.12. 21:48:24

@DeMarco: Ezek teljesen használható ötletek, ha ezekről szólnának a hírek, nem is lenne felháborodás.

De nagyon nem így van.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.12. 21:50:02

@DeMarco:

Ha jól tudom, a hajléktalanszállókon csak éjszaka lehet tartózkodni.

Az öregek otthonáért pedig borsos díjat kell fizetnie a bent lakónak, vagy a családjának.

Én akkor már azt mondom, hogy priorizálni is kellene. Ha számba vesszük azokat a területeket, amelyekre költeni kellene, én biztos előbbre venném például a bölcsődei férőhelyek megtízszerezését, meg az óvodák-iskolák felújítását, fejlesztését, vagy az egészségügyi szolgáltatások színvonalának fejlesztését, meg még egy csomó mindent.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.12. 21:58:44

No nem szociális érzéketlenségemről akarok tanulságot tenni, hanem csupán az okát próbálom fürkészni annak, hogy miért nem történik semmi hajléktalanügyben.

Valószínűleg azért, mert nincs rá pénz. Ha meg van egy kis pénz, akkor vannak a prioritási sorrendben előrébb lévő dolgok, amire el lehetne költeni.

Aztán persze jönnek a szélsőségesek "olcsó de fáj" típusú megoldásaikkal, aminek sokan apsolnak, hiszen úgy érzik, hogy legalább történik valami.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.10.13. 07:24:35

@DeMarco: "Ez a Kocsis Máté nem volt ombudsman? Vagy az másik?"
Pár napja, mikor felbukkant a neve egy nyilatkozat mellett, én is azt hittem, de az Szabó Máté!

loláb 2011.10.13. 11:05:52

@Fedor:
"Én meg 12 éve élek a közelében, szóval talán elhiszed, hogy nem vagyok kívülálló a témában."

És neked tetszik? Ez mondjuk téged minősít...

"Az pökhendiség és arrogancia, ha nem tekintünk bűnözőnek olyat, aki nem bűnöző? Érdekes nézőpont."
Nem tekint senki bűnözőnek senkit. Szabálysértőnek igen, mert a parkba szaró-hugyozó hajléktalan az.
Attól még hogy az első 20 évben a liberális városvezetés szart erre, attól még ezek bizony a múltban is szabélysértések voltak.
Lehet hepciáskodni azon, hogy mostanból betartatják azokat a szabályokat, amiknek egy jó része eddig is létezett, én inkább azt tartom felháborítónak, hogy Demszky ahelyett, hogy egy értelmes, működő szociális ellátórendszert alakított volna ki, úgy oldotta meg a dolgot, hogy kinyittatta a MÁV pályaudvarokat, meg az aluljárókat éjszakára.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.13. 13:09:50

@loláb: "És neked tetszik? Ez mondjuk téged minősít..."

Na ezt a következtetést miből vontad le? Arra céloztam, hogy nem távolról ugatok bele, hanem igenis személyesen érint a probléma, amire megoldás kell, nincs vita, jobb, mint az eddigi, csak épp az, amit Kocsis csinál, nem jó.

"Nem tekint senki bűnözőnek senkit. Szabálysértőnek igen, mert a parkba szaró-hugyozó hajléktalan az."

Így van. Erre írtam, hogy az eddig szabályok is elegek, ha betartják őket. Csakhogy itt nem erről van szó, hanem arról, hogy hogy már a létezésüket is szabálysértésnek minősítik. Még egyszer felhívnám a figyelmedet arra, hogy hogy olyanokat vittek be mostanában, akik épp nem szarták-hugyozták össze a köztereket (azt a jobbos tüntetők csinálták a Kossuth téren), hanem csak üldögéltek.

"Lehet hepciáskodni azon, hogy mostanból betartatják azokat a szabályokat, amiknek egy jó része eddig is létezett"

NEM. Ne csúsztass. Új szabályokat hoztak, amelyek már nem elfogadhatóak.

loláb 2011.10.13. 14:15:41

@Fedor:

"Csakhogy itt nem erről van szó, hanem arról, hogy hogy már a létezésüket is szabálysértésnek minősítik."
Ne legyél demagóg, nem a létezésüket minősítik szabálysértéssé, hanem azt, hogy közterületen aludjanak, éljenek.
Ha például behúzódnak valami lerobbant házba, vagy egy vasút mellett erdőségbe senki nem megy utánuk.
Aki a parkban, vagy az utcán lakik, az viszont számíthat a rendőrség, meg a közterületesek csesztetésére, joggal, mert ez MÁR szabálysértés.
Akik nem értenek egyet a szabállyal, egészen nyugodtan megpróbálhatják hatályon kívül helyezni, úgy, hogy megtámadják az alkotmánybíróságon, de ebből a hisztiből nekem már kurvára elegem van. Arról viszont nem tudok, hogy akárki beadvánnyal fordult volna az alkotmánybírósághoz, hogy ez a rendelet alkotmányellenes volna.

Ez jelzi különben azt, hogy a hajléktalan ügy csak eszköz, és nem a szerencsétlen fedél nélküliekről szól, hanem arról, hogy 20 év után a szadit kitették a kerület irányításából.

"Új szabályokat hoztak, amelyek már nem elfogadhatóak."
Neked. Viszont a te véleményed ebben az ügyben nem igazán lényeges, mert semmi közöd nincs józsefvároshoz.

A józsefvárosiakat megkérdezték, és ők nem úgy nyilatkoztak ebben a kérdésben, hogy kifejezetten elleneznék a dolgot, szóval innentől kezdve a témáról le lehetne akadni, a kibicek pedig kussoljanak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.13. 15:29:04

@loláb: "a te véleményed ebben az ügyben nem igazán lényeges"

Ez nem csak az én véleményem, ezek a demokráciákban elfogadott alapnormák.

Dehát, mint írtad, te leszarod az emberi jogokat, szóval tényleg nincs miről beszélnünk.

loláb 2011.10.13. 15:41:28

@Fedor:

"Dehát, mint írtad, te leszarod az emberi jogokat, szóval tényleg nincs miről beszélnünk."
Nem vagy te olyan hülye gyerek, hogy ne tudd szövegösszefüggésében értelmezni azt, amit írtam, ezért inkább azt gondolom, hogy jó szokásodhoz híven megint szarkenegetéssel próbálod elterelni a témát az általam felvetett kérdésekről.

ne gyere a bulshitjeiddel, inkább próbálj meg arra reagálni, amiket írtam: a nagy hangon óbégató civilek közül ki vette annyira komolyan a szerepét, hogy AB-hez forrdult? vagy az már macerás, csak az óbégatásra futja?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.14. 09:46:06

@loláb: "Nem vagy te olyan hülye gyerek, hogy ne tudd szövegösszefüggésében értelmezni azt, amit írtam"

Milyen szövegértelmezésben lehet elfogadhatónak nevezni az alábbi mondatodat?

"magasról szarnék arra, hogy ez egyébként mennyire van összhangban az egyetemes emberi jogokkal, vagy az emberi méltósággal"

Kiváncsi vagyok, de tényleg.

"a nagy hangon óbégató civilek közül ki vette annyira komolyan a szerepét, hogy AB-hez forrdult?"

Az ombudsman, akinek ez a feladata:

index.hu/belfold/2011/10/13/az_alkotmanybirosag_ele_kerul_a_jozsefvarosi_hajlektalanrendelet/

Egyéb kérdés?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.14. 09:50:20

@loláb: Egyébként a szokottnál agresszívabb vagy, most vagy van valami gondod, vagy te is érzed, hogy nincs igazad, csak a mundér becsületét véded...

loláb 2011.10.17. 15:19:50

@Fedor:

"Milyen szövegértelmezésben lehet elfogadhatónak nevezni az alábbi mondatodat?"

Abban, amiben írtam:
"Ha...az én lakásom elött szarnák-hugyoznák össze a tereket, az én gyerkem nem mehetne a játszótérre, mert tele van eldobált tűvel, meg üvegcseréppel a homokozó, akkor én bizony örülnék annak, hogyha olyan polgármesterem lenne, mint Kocsi Máté.
És magasról szarnék arra, hogy ez egyébként mennyire van összhangban az egyetemes emberi jogokkal, vagy az emberi méltósággal."

De te ajnározd csak nyugodtan a deviáns csöveseket, ahelyett, hogy a gyerekeiddel nyugodtan, kulutrált körülmények között élnél azon a helyen, amiért 20-25 évet gürcölsz.

"Az ombudsman, akinek ez a feladata:"

Nem rémlik, hogy az ombudsman kezdeményezte volna a népszavazást, ülősztrájkot, vagy a többi hangulatkeltő faszságot, ő csak nyugodtan végezte a dolgát.

A palávert a civilek verik, több, mint 10 hónapja, és KÖZÜLÜK SENKINEK eszébe nem jutott, hogy az alkotmánybírósággal nézessék meg, hogy esetleg nem-e alkotmányellenes a helyi rendelet.

Na ez a kurvára gusztustalan dolog, hogy megy a hiszti, a hangulatkeltés anélkül, hogy kimerítenének minden hivatalos fellebezési lehetőséget.

"Egyébként a szokottnál agresszívabb vagy..."
A szokottnál is jobban bassza a csőrőmet a liberális oldal haláltusája, ennyi az oka.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.17. 15:46:39

@loláb: "De te ajnározd csak nyugodtan a deviáns csöveseket, ahelyett, hogy a gyerekeiddel nyugodtan, kulutrált körülmények között élnél azon a helyen, amiért 20-25 évet gürcölsz."

Régebben te szofisztikáltabban gondolkodtál, nem fekete-fehérben, mint DeMarco... Miért ajnározás az, ha nem akarok börtönbe juttatni olyat, aki nem követett el bűntettet? Ez nem (csak) liberalizmus, ez emberiesség kérdése is...

Természetesen nekem is célom, hogy minél kevesebb legyen a hajléktalan, és minél rendezettebb legyen a lakókörnyezetem, de veled ellentétben én ezt úgy oldanám meg, hogy közben a jogállami normák se sérüljenek meg. Még DeMarco is konstruktívabb nálad, ő is felsorolt fentebb néhány hasznosabb, és főleg elfogadhatóbb ötletet a bebörtönzésnél, de ha kell, itt is össze van szedve néhány dolog, ami mind-mind OLCSÓBB és a demokrácia játékszabályainak megfelelőbb alternatívája lehetne a kriminalizálásnak:

magyarinfo.blog.hu/2011/10/17/van_alternativaja_a_szegenyseget_bunteto_politikanak

"Nem rémlik, hogy az ombudsman kezdeményezte volna a népszavazást, ülősztrájkot, vagy a többi hangulatkeltő faszságot, ő csak nyugodtan végezte a dolgát."

Amikor az előző ciklusokban a FIDESZ verte a palávert mindenféle hangulatkeltő faszsággal, azon is ennyire kiakadtál? Pedig őket nem lehet ebben überelni, a szociális népszavazással felrakták a mércét a Mount Everest-re...

"A palávert a civilek verik, több, mint 10 hónapja, és KÖZÜLÜK SENKINEK eszébe nem jutott, hogy az alkotmánybírósággal nézessék meg, hogy esetleg nem-e alkotmányellenes a helyi rendelet."

Látom nagyon igyekszel úgy csavarni a dolgokat, hogy te jöhess ki győztesen legalább egy részletkérdésben, de azért ez elég izzadságszagú, nem gondolod? :-) Hát nem mindegy, hogy ki nyújtotta be azt a kérelmet az alkotmánybírósághoz? Az eszedbe se jut, hogy a civilek nem a legfelső szinttel kezdtek kapásból, hanem először megpróbáltak a józan észre hatni, majd amikor ez hatástalannak bizonyult, ők hívták fel az ombudsman figyelmét a dologra, aki szintén végigjárta a stációkat, és csak akkor fordult az alkotmánybírósághoz, amikor már nem maradt más eszköze?

De ha te ettől boldogabb leszel, ám legyen: A mocskosliberalisták, miért nem fordultak az első kósza hírre az alkotmánybírósághoz :-)

Ettől jobban érzed magad?

loláb 2011.10.18. 12:57:14

@Fedor:
"Miért ajnározás az, ha nem akarok börtönbe juttatni olyat, aki nem követett el bűntettet?"
Pontosan hány embert csuktak is börtönbe eddig a különféle, hajléktalan tárgyú törvények, rendeletek miatt?
Akkor meg mi a tökömről beszélünk?
Teljesen nyilvánvaló, hogy SENKI nem akar senkit börtönbe csukni a hajléktalansága végett, és nem is fog erre sor kerülni addíg, amíg valaki nem kirívóan közösségellenesen, provokatívan viselkedik, sokszoros visszaesőként.
Egyszerűen arról van szó, hogy van egy rendelet, amit be akarnak tartatni, és azért, hogy legyen a közterületeseknek, rendőröknek eszköz a kezében beleírják a szankció lehetőségét.
Az, hogy ennek kapcsán a te oldalad már a hhajléktalanlét kriminalizálásáról beszél, az pontosan ugyanaz, mint amikor a délutáni talkshowkban bemutatott faszlengetés kapcsán politikai cenzúráról obégattatok a médiatrövény kapcsán.
Az sem jött be, meg ez sem, csak akkor még türelmes voltam, mostanra viszont a faszom tele lett ezzel az alaptalan, hangulatkeltő óbégatással, amit azzal fordítottan arányosan, egyre hangosabban műveltek, hogy a közvélemény mekkora része ad nektek igazat.

"Természetesen nekem is célom, hogy minél kevesebb legyen a hajléktalan.."
Nem, neked a hisztériakeltés, és a támadás a célod. 10 hónappal ezelőtt a médiatörvény volt a legnagyobb problémád, 5 hónappal ezelőtt az alkotmányozás, most pedig éppen a hajléktalankérdés az. Ezzel tudod a legjobban revolverezni a kormányt, hát erről írsz.

"Amikor az előző ciklusokban a FIDESZ verte a palávert mindenféle hangulatkeltő faszsággal, azon is ennyire kiakadtál?"
Nem, ugyanis nekik politikai pártként ez a dolguk.
Mint ahogyan magasról le se szarom azt, hogy ebben a témában az mszp, vagy az lmp milyen közleményeket ad ki. Nekik ez a dolguk.

De hogy mindenféle csatolt részeik, vagy a parlamentből csúfosan kibukott szdsz ágai-bogai, valami civil szervezet álcájában a teljesen nyilvánvalóan politikai indittatású hangulatkeltést művelik civil, "szakértő" álcába bújva, az kiborít.
Mert a sok hülye nem tud a sorok között olvasni, és a végén még elhiszi, hogy a végletesen egyoldalúú a "szegénység kriminalizálásáról" szóló kritika az egy szakmai véleménny. Pedig nem az, hanem politikai állásfoglalás.

"Látom nagyon igyekszel úgy csavarni a dolgokat, hogy te jöhess ki győztesen legalább egy részletkérdésben, de azért ez elég izzadságszagú, nem gondolod?"
Mi lenne azon izzadságszagú, hogy a civilek 10 hónapja hisztérizálnak egy kérdést, anélkül, hogy bármiféle, a döntést megsemmisítő jogorvoslat írányába lépést tettek volna?
Ha te nem veszed észre, hogy ebben az esetben l'art pour l'art szólt a dolog a hisztériakeltésről, és egy másodpercig nem akarták elérni azt, hogy a vitatott rendeletek megszüntetésre kerüljenek, akkor vak vagy.

"Hát nem mindegy, hogy ki nyújtotta be azt a kérelmet az alkotmánybírósághoz?"
Nem, kurvára nem mindegy.

"Az eszedbe se jut, hogy a civilek nem a legfelső szinttel kezdtek kapásból, hanem először megpróbáltak a józan észre hatni, majd amikor ez hatástalannak bizonyult, ők hívták fel az ombudsman figyelmét a dologra"
Na, látod ha valami kurvára izzadságszagú, akkor az ez a magyarázkodás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.18. 15:22:48

"Pontosan hány embert csuktak is börtönbe eddig a különféle, hajléktalan tárgyú törvények, rendeletek miatt?
Akkor meg mi a tökömről beszélünk?"

Letartóztatások voltak, és most fogadják el (vagy már elfogadták, most nem néztem még utána) azt lehetővé tevő törvényt. Ez nem elég?

"a délutáni talkshowkban bemutatott faszlengetés kapcsán politikai cenzúráról obégattatok a médiatrövény kapcsán"

Senki ilyet nem tett, ne csúsztass.

"a sok hülye nem tud a sorok között olvasni, és a végén még elhiszi, hogy a végletesen egyoldalúú a "szegénység kriminalizálásáról" szóló kritika az egy szakmai véleménny. Pedig nem az, hanem politikai állásfoglalás."

Tehát a szociális munkások és a hajléktalanokat támogató szervezetek mind-mind álcázott SZDSZ utódok.

Értem.

"Mi lenne azon izzadságszagú, hogy a civilek 10 hónapja hisztérizálnak egy kérdést, anélkül, hogy bármiféle, a döntést megsemmisítő jogorvoslat írányába lépést tettek volna?"

Az ombudsman bevonása tehát szerinted nem ilyen. Oké, ez is vélemény...

loláb 2011.10.18. 15:46:11

@Fedor:
"Letartóztatások voltak, és most fogadják el (vagy már elfogadták, most nem néztem még utána) azt lehetővé tevő törvényt."
Ne hazudj, nem voltak letartóztatások.
A közterület-felügyelők, mint szabálysártási hatóság állított elő néhány hajléktalant, akik ellen megindította a szabálysértési eljárást, (és az adatfelvétel miatt a szabálysértési irodába vitte őket) majd elengedték őket.
Nem voltak letartóztatások, elzárás -éppúgy, ahogyan pénzbírság sem- nem került kiszabásra senkivel szemben.

"Senki ilyet nem tett, ne csúsztass."
De bizony, tettetek. A médiatörvény tartalmi szempontból kizárólag az említett esethez hasonló ügyekben bírásgolhat meg különféle médiaszolgáltatókat, viszont ti ezt, a kétségtelenül létező tartalom alapú bírásgolási lehetőséget a politikai véleményszabadság korlátaként állítottátok be, és makacsul nem vettetek tudomásul arról, hogy kizárólag nevesített esetekre (kiskorúak védelme, gyűlöletkeltés tilalma) vonatkozik.

"Tehát a szociális munkások és a hajléktalanokat támogató szervezetek mind-mind álcázott SZDSZ utódok.

Értem."
Azok, akik megszólalnak (város mindenkié, tasz, iványi lelkészúr) mind azok, ha nem veszel róla tudomást, akkor is.

"Az ombudsman bevonása tehát szerinted nem ilyen."
Már megint a levegőbe beszélsz.
Lila fingod nincsen arról, hogy valaki valóban az ombudsmanhoz fordult-e, vagypedig Szabó Máté önállóan döntött úgy, hogy az AB-hez küldi a rendeletet, mivel erről semmiféle hír, vagy háttérinformáció nem jelent meg sehol.
Tehát lővésed sincs arról, hogy a civilek az óbégatáson kívül tettek-e valamit.

Mivel több, mint 10 hónapja tart ez az ügy, és 10 hónap után is csupán az ombudsmanig jutott a dolog (holott jelenleg BÁRKI, így a civilek is fordulhatnak az alkotmánybírósághoz, bármilyen ügyben, tehát az ombudsmanra várni azért, hogy majd ő forduljon az AB-hez, teljesen felesleges időhúzás) feltételezhető, hogy itt a lényeg nem a rendelet megsemmisítése maga, hanem a körülötte vert paláver.
Ha valóban az említett rendlet meghiúsítása lett volna a cél, akkor az azt elfogadó képviselőtestület másnapján az AB-hez fordulnak, ami jó eséllyel már döntött volna róla, hogy maradhat-e a rendelet. De erről nincs szó, viszont tüntetések, flashmobok, meg a többi faszágból minden hétre jut egy, hát ez jelzi, hogy miről szól ez az hiszti.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.18. 21:02:07

@loláb: "Nem voltak letartóztatások"

Oké. Akkor te hogy nevezed azt, amikor valakit megbilincselve bevisznek a rendőrségre?

"A médiatörvény tartalmi szempontból kizárólag az említett esethez hasonló ügyekben bírásgolhat meg különféle médiaszolgáltatókat"

Ezerszer átvitattuk, hogy ez nem így van. Olyan gumira van megfogalmazva, hogy bármire rá lehet húzni. De ebbe most inkább ne menjünk bele, mert off.

"Azok, akik megszólalnak (város mindenkié, tasz, iványi lelkészúr) mind azok, ha nem veszel róla tudomást, akkor is."

Nem csak ők szólaltak meg, én hallottam rádióban szociális munkásokat és segélyszervezeteket is megszólalni. Az meg külön vicces, hogy álcázott SZDSZ-nek tartod azt a TASZ-t, amelyik pl. Orbán Viktort is védte a szoclib kormányzattal szemben, amikor mittomén melyik miniszter beperelte becsületsértésért.

loláb 2011.10.19. 09:16:22

@Fedor:

Megint a célzott hazug csúsztatás.

A Kettős Mérce posztban ismertetett provokátort NEM a hajléktalansággal összefüggésben elkövetett magatartása miatt állították elő bilincsben, hanem mert ellenállt a hatósági intézkedésnek, és nem volt hajlandó alávetni magát a szabálysértési eljárásnak.

Még mielőtt elkezdenél azon rugózni, hogy de akkor is megbilincselték a szegény hajéktalant a padon ülés miatt, leállítalak: ha városban 56-tal mész, megállít a rendőr, és nekiállsz faszkodni vele, ugyanúgy bilincsben visznek el, de ez nem azt jelenti, hogy az 56-tal hajtás miatt börtönbe csuknak.

"Ezerszer átvitattuk, hogy ez nem így van. Olyan gumira van megfogalmazva, hogy bármire rá lehet húzni. De ebbe most inkább ne menjünk bele, mert off.
Ezerszer átvitattuk, hogy fingod nincsen róla, mert nem olvastad a törvényt.
A tartalmi kérdésekben tanúsított bírásgolás kapcsán semmiféle olyan gumi megfogalmazás nincs, amiből azt le lehetne vezetni, hogy az "Orbán szerintem egy rossz miniszterelnök" miatt akármlyik sajtóterméket, vagy médiaszolgáltatót meg lehetne büntetni.

"Nem csak ők szólaltak meg, én hallottam rádióban szociális munkásokat és segélyszervezeteket is megszólalni."
Azokról a segélyszevezetekről beszélsz, akik személyenként évi 1,2 milliót (plusz az adó egy százalékokat, támogatásokat stb...) húznak ki az állam zsebéből, úgy, hogy mindeközben olyan ellátórendszert alakítanak ki, amibe az érintettek csak télen mernek bemenni? Persze a kapacitásokra a finanszírozást egész évre megkapják...

A TASZ pedig, annak ellenére, hogy védett már másokat is a baloldali kormányok által konstruált ügyekben (ja, ilyenek nem lehetnek, magyarországon csak a fidesz kormányzása alatt van befolyás alatt az igazságszolgáltatás) jobboldaliakat (még szélsőjobbosokat is), egy szélsőségesen liberális szerveződés, aki ideológiailag az szdsz által megtestesített módon vesz védelmébe mindenféle devianciát.

Az meg külön vicces, hogy álcázott SZDSZ-nek tartod azt a TASZ-t, amelyik pl. Orbán Viktort is védte a szoclib kormányzattal szemben, amikor mittomén melyik miniszter beperelte becsületsértésért.

Szúrófény 2011.10.24. 09:03:56

hol a választás szabadsága? Ő ezt választotta! Van épp elég, használatlan laktanya! Vaságy, szivacsmatrac, lópokróc, rönkfa, keresztvágó fűrész, marharépa, kukoricaliszt, kondér! Ha melózik, magáért, fűt,fal, ha hadifogolynak jó volt, neki is! Józanodik, edződik! Munkára szokik, ennyi!

Szúrófény 2011.10.24. 09:03:57

hol a választás szabadsága? Ő ezt választotta! Van épp elég, használatlan laktanya! Vaságy, szivacsmatrac, lópokróc, rönkfa, keresztvágó fűrész, marharépa, kukoricaliszt, kondér! Ha melózik, magáért, fűt,fal, ha hadifogolynak jó volt, neki is! Józanodik, edződik! Munkára szokik, ennyi!

Szúrófény 2013.09.14. 06:15:43

@bogancs: Csúszda

A csúszda még az előző vezetés alatt épült. Nálunk minden, ami jó, az a jelenlegi vezetés (kormány) érdeme, ami rossz, az a múlt (a régi vezetés hibája, hozzá nem értése, bűne) stb. a bíráló vérmérséklete és tetszése szerint behelyettesítendő.
Mert hát ez még egy kicsike, zsenge demokrácia kérem. Nem lehet mindenki egyszerre, hírtelen gazdag. Annyi kis engedmény van, hogy most nem egyetlen pártban lehetsz „elvtárs”, hanem többen. De ez rontja az esélyeket is. Mert az egy párt volt az abszolút nyerő. De most melyik a nyerő? Ki tudja? Minden a választáson múlik, a választás meg a félrevezetésen. A választás után meg jön a csúszda. Előzékenyen beleültetnek és siklasz lefelé. Riadtan, kétségbeesetten. Esetleg tesznek alád egy végkielégítés párnát, hogy ne üsd meg magad (és ne ordíts) nagyon. A lecsúszás elkerülhetetlen, és az óhajtott szabadságba vezet. Szabad leszel! Nem kell dolgozni, menned, azt teszed, amit akarsz. Sétálhatsz munkát keresni, felkeresheted a rokonaid, ismerőseid segítséget kérő könyörgő szemmel. Kirándulhatsz a természetbe, ha ismered a gombát, gombát szedni. Megismered a lakókörnyezetedet hullámpapír, üvegbetét után kutatva, végigjárod a kukákat, kocsmákat. Szabad a szabadban éjszakáznod. Nagyszámú új ismeretségre teszel szert. Rájössz, hogy az eddig lenézett páriák sem mind bűnözők, hanem megélni akaró emberek, mint te! Nekik ezt adta a szabadság meg a demokrácia: a korlátlan lehetőséget a megélhetésre.
Az igazi korlátot nem látod meg. Te nem jutsz pártkasszához, szakértői, tanácsadói honoráriumhoz. Pedig igazi gyakorlati-tapasztalati szakértője vagy a nyomornak, és volna néhány tanácsod arra nézve is, hogy vezetőid mit vezessenek (lovat, ökröt, szamarat) ország helyett. Félő, hogy hozzáértésük ott hamarabb kiderülne, mint emitt, mert ha árokba vezették a szekeret az rögtön látható! De ha mindnyájan rajta ülünk a szekéren, inkább féljük, mint látjuk a gödröt.
Csak holmi valuta és költségvetés ostort suhogtat a fejünk felett a felkapaszkodott kocsis, míg le nem taszítják onnan, mint annyi elődjét.

Déli Hírlap Miskolc 1995 08.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0