A fagyi visszanyal
2011. november 14. írta: Fedor

A fagyi visszanyal

Mindenki számára érthető egyszerre magyar, nemzeti, korszerű és európai alaptörvény született, olyan, amelyre a magyarok nemzedékekkel később is büszkék lehetnek.

- mondta az álamfő, amikor aláírta húsvétkor az új alkotmányt, és amit Kerényi bohócügyi államtitkárnak köszönhetően egyre hajmeresztőbb és egyre nevetségesebb eszközökkel próbálnak elfogadottá tenni.

Magyarország új, húsvéthétfőn kihirdetendő alkotmánya a magyar újjászületés legfontosabb dokumentuma.

- írta ugyanekkor Orbán Viktor, szakrális térbe emelve művét, amelyről egyben azt is kijelentette, Európa legmodernebb alkotmánya (a Velencei bizottságban és Brüsszelben gondolom csuklottak is rendesen).

Nos, ez a jogalkotási mestermű a jelek szerint jó eséllyel betarthatatlan, legalábbis ha szeretnénk elkerülni az államcsődöt:

Már jövőre visszaüthet az Alaptörvényben megfogalmazott - sokak által kritizált - adósságszabály. Ha ugyanis megvalósul az Európai Bizottság előrejelzése az államadósság növekedéséről, akkor a kormány jövőre nem vehet fel kölcsönt, illetve nem vállalhat pénzügyi kötelezettséget (ez pedig technikailag kimeríti az államcsőd fogalmát). Ebben a kényszerhelyzetben a kormány előtt három lehetőség előtt áll: vagy megsérti az alkotmányt és elfogadja a Bizottság alacsonyabb növekedésre, valamint magasabb adósságra vonatkozó prognózisát, vagy csökkenti még az idei tervezés közben a 2012-es hiányelőirányzatot vagy pedig kitart az egyre valószínűtlenebb feltételezései mellett és ragaszkodik a 1,5%-os növekedési prognózishoz (és majd csak jövőre dönt újabb megszorító csomagról). Az eddigi kormányzati kommunikáció alapján ez utóbbi mellett döntött a kormány.
 

Hát ezért tényleg érdemes volt kidobni a régit.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr773382697

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Könyörgésem meghallgattaték 2011.11.17. 19:08:33

Az égiek (és az IMF) meghallották a fohászom. Bevallom őszintén, nem hittem, hogy ilyen hangos, ilyen messzire hangzó volt a tegnapi segélykiáltásom az IMF felé. Azt meg végképp nem hittem, hogy ilyen hamar meghallgatásra talál. Mindenesetre örülök, ho...

Trackback: Ne szarozz: építs te is diktatúrát! 2011.11.16. 10:48:35

A bölcs vezetők tökéletessége megkérdőjelezhetetlen, ezért szeretnek téged. Mert te csak a népet szolgálod, döntéseid a javukat szolgálják, a hatalmad pedig felelősségteljesen és bölcsen gyakorlod....

Trackback: Ne szarozz: építs te is diktatúrát! 2011.11.16. 10:48:35

A bölcs vezetők tökéletessége megkérdőjelezhetetlen, ezért szeretnek téged. Mert te csak a népet szolgálod, döntéseid a javukat szolgálják, a hatalmad pedig felelősségteljesen és bölcsen gyakorlod....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYJetsTD 2011.11.14. 21:15:17

Sírni kéne, de én már csak röhögök. Egy banánköztársaság hozzánk képest maga kiszámíthatóság, stabilitás.
Szerintem egy negyedik változat lesz. Ezek a zacskóstej agyúak még ebben az évben módosítják a tákolmányt. Az új pont: Az államadósság növelése fincsi dolog, nyami-nyami, palikám gyorsan írd már alá légyszi. ééééssss kész.

DeMarco 2011.11.14. 21:19:40

Már meg sem lepődünk, hogy a legrosszabb verzióra számítasz és elegánsan eltekintesz a cikkben felvázolt egyéb lehetőségektől.
Én egyébként adósságplafon párti vagyok és kétharmaddal rögzíteném az alkotmányban, hogy ha még egyszer dilettánsok kezébe kerül a kormányzás, akkor ne tudják a végtelenségig növelni a hiteleket.
Már csak az adósságplafon miatt is érdemes volt kidobni a sztálini alkotmányt és akkor még nem is néztem a többi okot.
A legviccesebb a Fitch Ratings indokai voltak: "Nem tetszik a végtörlesztés, mert nem lehet a lakosokat mentesíteni a szivattyúk alól és új alkotmányt mertek bevezetni anélkül, hogy előtte leadták volna megszövegezésre a libsiknek".
Az imf csápjai messze érnek és nehezen akarják elengedni az országok nyakát, Spartacus is böki a csőrüket...

gono 2011.11.14. 21:47:23

@DeMarco: sajnos az általad képviselt világkép felettébb hézagos, és nem áll meg a saját lábán. de felesleges is magyarázni ezt, mivel te is nagyon jól tudod, és csak azért irogatsz, hogy megteremtsed a troll ellenpolust (maximális tisztelet az eredetinek).

egyébként régen láttalak. merre osztottad libbantakat mostanában?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.11.14. 21:54:15

"Már jövőre visszaüthet az Alaptörvényben megfogalmazott - sokak által kritizált - adósságszabály."

Nagyon helyes! Üssön is! Erre lett kitalálva.

laci0011 2011.11.15. 01:49:55

Végre van valami korlátja a jövőnk ellopásának,de ez szerintem a legcsekélyebb mértékben sem fogja zavarni orbánkát,majd hazudik valamit ha túl kell lépni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.15. 09:21:03

@DeMarco: Sokan mondták, hogy irreális célokat rögzítettek az alkotmányban, ez most bebizonyosodott. Akármelyik verziót csinálják, jól nem lehet ebből már kijönni. Sajnos.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.15. 09:23:40

@DeMarco: Egyébként érdekes fordítószoftverbe raktad be a Fitch indoklását, a kurucról töltötted le? :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.15. 09:29:11

@bogancs: Azért nincs igazad, mert irreális szintet lőttek be, és nem hagytak lehetőséget arra, hogy legyen egy kis mozgástér, ugyanis hitelfelvételre nem csak a kormány szerencsétlenkedése miatt lehet szükség, mint ahogy most is eltagadthatlan, hogy a külső környezet miatt is szarban vagyunk.

loláb 2011.11.15. 09:31:26

A kormány majd dönt év közben új megszorításokról, és teljesül az adósságszabály is.

Én az adósságszabállyal kapcsoaltban inkább azt a kritikát olvastam mindenhol, hogy semmit nem ér, kijátszható, meg egyébként is felesleges. Jah, láthatólag megint a bírálóknak volt igaza...

micream 2011.11.15. 09:42:35

ki is mondta, hogy erős forint, erős magyarország?

loláb 2011.11.15. 10:21:41

@Fedor:
"Azért nincs igazad, mert irreális szintet lőttek be, és nem hagytak lehetőséget arra, hogy legyen egy kis mozgástér"

Ez ostobaság.
Igen, az un. anticiklikus gazdaságpolitika megvalósíthatatlan mindaddig, amíg az államadósság nem csökken le 50% alá, de amint sikerült alávinni, lesz mozgástér is.

Tök mindegy, hogy 50-60 vagy 75%-ban húzták volna meg a plafont, az a plafon jövőre így is, úgy is kötötte volna őket, mert a kiindulási állapotban magasabb volt az államadósság.

A 60%-nál pedig sokkal magasabb plafont már csak azért sem lett volna érdemes berakni, mert uniós tagországként a maasrtichti kritériumok annak elenére is vonatkoznak ránk, hogy nem vagyunk az eurozóna tagjai Éppen ezeknek a nem teljesítése miatt tart hat éve a túlzottdeficit-eljárás ellenünk.

Az, hogy a 60% helyett 50% van bent az alkotmányban, az legkorábban 2016-17 környékén lesz lényeges.

Bryan élete 2011.11.15. 10:49:53

@DeMarco: Csak nem Orbán Spartacusra gondolsz, aki böki a csőrét az IMF-nek.
Ne ábrándozz,mert úgy egyébként szarik az IMF magyarországra, nem nekik van ránk szüksége, hanem sajnos fordítva! Csak ha kérünk, akkor a szabályokat be is kell tartani.
Egyébként már nagyon kiváncsi vagyok arra, hogy mikor kaszabolja le Orbán Matolcsit késsel, karddal, húsvágó bárddal, kapával-kaszával, amiért ilyen országrontó ámokfutásba hajszolta bele gazdaságpolitikájával, hogy az eu legyengébben muzsikáló országa lettünk mára, az összeomlás határán!
Hát ezt mi, a zemberek sem köszönjük meg!

istvankah 2011.11.15. 11:03:46

@DeMarco: szerettem volna lealacsonyodni a szintedre,de a derekam is tiltakozik!További jó konzultációt a bányász-békával!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.15. 13:01:50

@loláb: Ez az államadósság fetisizálás az ostobaság. Természetesen törekedni kell arra, hogy minél kisebb legyen, de nem ez az egyetlen dolog, amitől az ország sikere függ. Nézd meg a tavalyi listát:

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2186rank.html

Franciaországnak, Németországnak, Kanadának, Japánnak mind magasabb az adóssága (utóbbinak majdnem 200%!), Angliának, Ausztriának meg épphogy csak kisebb, mégse vannak csődközelben, ellenben ott van Albánia, Etiópia vagy Bangladesh, amelyeknek jóval kisebb az adóssága, mégse hinném, hogy cserélnél velük...

loláb 2011.11.15. 15:09:16

@Fedor:

"Ez az államadósság fetisizálás az ostobaság. Természetesen törekedni kell arra, hogy minél kisebb legyen, de nem ez az egyetlen dolog, amitől az ország sikere függ."

A jelen helyzetben, amikor egy európai szuverén adósságválság van, jelentős részben ettől függ az, hogy megtalálnnak-e bennünket a befektetők.

"Franciaországnak, Németországnak, Kanadának, Japánnak mind magasabb az adóssága (utóbbinak majdnem 200%!), Angliának, Ausztriának meg épphogy csak kisebb, mégse vannak csődközelben"

Japán azért nincs csődközuelben, mert a japán vállalatok, és a japán nép annyira patrióta, hogy még a fukishimai atomkatasztrófához hasonló sokkokra is (ami az export lassulásával, azaz a jenkereslet drasztikus csökkenésével fenyeget) jenvásárlásokba kezdenek. Japán a világon egyedülálló, semmilyen másik országgal össze nem hasonlítható. Az olasz gazdaság méretében nagyságrendileg hasonló (olaszország a világ hetedik legnagyobb gazdasága, japán pedig a negyedik), eurozóna tag, és a gazdasági növekedési potenciálja is körülbelül a japán szinten van (évi 1-2% max), és gyakorlatilag csődben van, pedig a gdp arányos adóssága fele a japánénak (összegszerűen pedig kb a negyede-hatoda lehet). Japán nem csak hozzánk mérten nem összehasonlítási alap, de szerintem nincs egy olyan ország a világon, ami hozzá mérhető lenne, még az USA sem az.

Franciaország, és Angila viszont komoly szarban van, alacsony (anglia esetén nulla közeli) növekedés, strukturálisan magas hiány, adósság, anglia esetéáben még ráadásul saját pénz is. Csak azért nem ellenük spekulálnak, mert most éppen az Olaszok vannak soron. De ha nem változtatnak, rövid időn belül, ezek az országok is a célkeresztbe kerülnek.

Németország azért nincs szarban, mert németország a világ legversenyképesebb gazdasága, és a világ legnagyobb exoportőre.

Magyarországot nem ezekhez az országokhoz kellene nézni, hanem szlovéniához, szlovákiához, meg a balti posztszovjet államokhoz, mert a gazdaságunk ezekhez hasonló nyitottságban, export-importszerkezetben, stb....
Ezek közül MINDEGYIKNEK jelentősen alacsonyabb az államadóssága, ezért mindegyiknek jelentősen kisebb a kockázata, mint a mienk. Ennek megvan az oka, kár belemenni, a lényeg az, hogy valóban nem az államadósság mértéke a fő mumus, a mindenek felett álló mutató, de magyarország számára, a jelenlegi, 2008 utáni helyzetben ez jelenti a legnagyobb fenyegetést.

Az alkotmányos adósságplafon pedig akkora "baromság", hogy a közös gazdasági kormányzás keretében éppen arre akarja rákényszeríteni brüsszel az eurót használó országokat, hogy az alkotmányukat módosítsák, és adósságplafont építsenek bele, ahol még ilyen nincs.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.15. 15:20:12

@loláb: "A jelen helyzetben, amikor egy európai szuverén adósságválság van, jelentős részben ettől függ az, hogy megtalálnnak-e bennünket a befektetők."

A jelen helyzetben a befektetők nem az adósság mértéke miatt kerülnek minket, az országkockázat sem emiatt növekszik, hanem a leminősítés veszélye miatt, amelyeknél a minősítők indoklásként teljesen mást mutatnak fel, had ne részletezzem.

"Az alkotmányos adósságplafon pedig akkora "baromság", hogy a közös gazdasági kormányzás keretében éppen arre akarja rákényszeríteni brüsszel az eurót használó országokat, hogy az alkotmányukat módosítsák, és adósságplafont építsenek bele, ahol még ilyen nincs."

Lehet, de attól még szerintem nem jó ötlet. Informálisan legyen plafon, egy kitűzött cél, egy lélektani határ, de egy alkotmány szerintem túl merev ahhoz, hogy olyan gazdasági kérdéseket tartalmazzon, amelyek gyors reakciót igényelhetnek a nagyobb baj elkerülése érdekében (ezért tartom veszélyesnek azokat a terveket is, amelyek kétharmadhoz kötnének költségvetési kérdéseket, amelyekkel megkötnék a következő kormányok kezét).

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.11.15. 15:29:02

@Fedor: Van rá egy fokkal jobb mutató, a belső államadósság.

loláb 2011.11.15. 16:29:15

@Fedor:

"A jelen helyzetben a befektetők nem az adósság mértéke miatt kerülnek minket, az országkockázat sem emiatt növekszik, hanem a leminősítés veszélye miatt"
Gecire nem lenne érdekes magyarország jitelminősítése, hogyha jövőre nem járna le 3000 milliárd államadósság.
De lejár, ezt refinanszírozni kell, mert a költségvetésből nem fogjuk tudni kifizetni, TEHÁT nem mindegy, hogy milyen finanszírozási költséggel kapunk hitelt.
Az államadósság a probléma, nem pedig az, hogy a kormány intézkedései mennyire tetszenek a piacnak, ez legfeljebb az árflyamra hat, abból pedig a gyengébb összességében még talán jobb is lenne a gazdaságnak.

"Lehet, de attól még szerintem nem jó ötlet. Informálisan legyen plafon, egy kitűzött cél, egy lélektani határ"

Informálisan még fél évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna, hogy görögország, vagy bármelyik eurozóna tagállam csődbe menjen.
Gyakorlatilag viszont a politikusoknak sikerült addig eltökölni a helyzetet, hogy a fél eurozóna lépésekre van csak a csődtől.
Nem szeretem mindenért a politikusokat hibáztatni, de sajnos ezért ők a felelősek: ami nincs kőbe vésve, annak a politikai árát érthetően nem szivesen fizetik meg a mindenkori kormányok, és megpróbálják elodázni a kérdést, hátha megoldódik magától.

"alkotmány szerintem túl merev ahhoz, hogy olyan gazdasági kérdéseket tartalmazzon, amelyek gyors reakciót igényelhetnek a nagyobb baj elkerülése érdekében"
A legjobb elkerülés a megelőzés.
Egy 50%-os államadósság mellett nem tudnak olyan hozamok lenni, ami miatt finanszírozhatatlanná válik a gazdaság, tehát ha ez alatt tartjuk az adósságrátát, akkor nem is kell gyorsan problémákat megoldani.

"ezért tartom veszélyesnek azokat a terveket is, amelyek kétharmadhoz kötnének költségvetési kérdéseket, amelyekkel megkötnék a következő kormányok kezét"
Én pedig pont ezért tartom követendőnek a kezek megkötését!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.15. 18:16:20

@loláb: "Gecire nem lenne érdekes magyarország jitelminősítése, hogyha jövőre nem járna le 3000 milliárd államadósság.
De lejár, ezt refinanszírozni kell, mert a költségvetésből nem fogjuk tudni kifizetni, TEHÁT nem mindegy, hogy milyen finanszírozási költséggel kapunk hitelt."

Na látod, ezért nem kellett volna az IMF-t kirúgni, és és még most is kapálózni, hogy de megoldjuk nélkülük is.

"Én pedig pont ezért tartom követendőnek a kezek megkötését! "

Akkor ebben se értünk egyet. Még ha ez egy összpárti komprommisszum lenne, de miért kéne pont a FIDESZ-nek meghatároznia, hogy mit tegyen a következő kormány? Pláne egy ilyen év után...

loláb 2011.11.16. 08:10:05

@Fedor:
"Na látod, ezért nem kellett volna az IMF-t kirúgni, és és még most is kapálózni, hogy de megoldjuk nélkülük is."

A 3000 milliárd forintból kb. 1000-1200 milliárd az IMF hitel törlestése lesz azt sehogy nem refinaszírozta volna az IMF.
Nemtudom mi a lófaszért fáj neked annyira az IMF elvesztése, de jó lenne hogyha felfognád, hogy az egy olyan szervezet, amit a szarban lévő országok kihúzására alakítottak meg. Magyarország nincs szarban, csökken az államadósság, a költségvetési hiánnyal kapcsolatban is kb. 0,5% a bizonytalanság, mi a francért kellene bennünket az IMF-nek finanszíroznia?

AZ IMF finananszírozza a görögöket, a portugálokat, meg a többi, közv etlen csődveszélyben lévő országot, ez a dolga. Magyarország nem ilyen.

DeMarco 2011.11.16. 10:05:20

@gono: "sajnos az általad képviselt világkép felettébb hézagos, és nem áll meg a saját lábán"

Akkor rossz hírem van számodra: Az én világképemben élsz most...

"csak azért irogatsz, hogy megteremtsed a troll ellenpolust (maximális tisztelet az eredetinek)."

Valóban ellenpólust képviselek, legalábbis a libsik ellenpólusát. De igazság csak egy van és nem én vagyok a buborékon belül...
Viszont trollkodni nem szoktam. Jah és eredeti vagyok, vagyis sztem valakivel összekeversz...

"egyébként régen láttalak. merre osztottad libbantakat mostanában?"

Az attól függ, hol láttál "régen". Nekem nem vagy ismerős...

DeMarco 2011.11.16. 10:20:20

@Fedor: "Sokan mondták, hogy irreális célokat rögzítettek az alkotmányban, ez most bebizonyosodott."

Sokan mondták, de nem elegen... :))) Attól még, hogy a siránkozó kórusnak nem tetszik, még nem lesz igazuk...

"Egyébként érdekes fordítószoftverbe raktad be a Fitch indoklását, a kurucról töltötted le? :-)"

Nem, az index írta, de te magad is elismered ezt: "hanem a leminősítés veszélye miatt, amelyeknél a minősítők indoklásként teljesen mást mutatnak fel, had ne részletezzem."

Mint általában mindenben, most sem értünk egyet, sem az államadósság csökkentésének szükségességéről, sem a későbbi kormányok kezének megfogásáról, hogy ne tudják újra megnövelni, sem az ezt megelőzendő hitelplafonról, sem a mostani gazdasági helyzetben a valós negatív hatásairól, sem az imf kibaszásáról. Ez utóbbit egyébként csupán azért akarjátok annyira visszahívni, azért ragaszkodtok hozzá, hogy végre valamit ide tudjatok az orrunk alá dörgölni, végre azt mondhassátok, hogy na ugye, megmondtuk...

De végül is ezért vagy te neoliberális, mi meg nem. És szerencsére a kormány sem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.16. 17:17:33

@loláb: "Magyarország nincs szarban, csökken az államadósság, a költségvetési hiánnyal kapcsolatban is kb. 0,5% a bizonytalanság, mi a francért kellene bennünket az IMF-nek finanszíroznia?"

Az IMF már a kormányváltáskor se finanszírozott minket, a rendelkezésre álló pénzt nem használtuk fel (2009 második felétől csak Orbánék nyúltak hozzá, amikor MOL-t vettek belőle), csak biztonsági tartalékként szolgált, legfőképp a piac megnyugtatására. Ezt a védőernyőt dobtuk el dacból, és ezt kerüljük el messziről, mintha nem hasznuk lenne belőle.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.16. 17:19:02

@DeMarco: "most sem értünk egyet, sem az államadósság csökkentésének szükségességéről"

Miért, szerinted nem kell csökkenteni? :-)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.11.16. 20:55:25

@Fedor:

"nem hagytak lehetőséget arra, hogy legyen egy kis mozgástér"

Vannak puha és kemény költségvetési korlátok. Együt lehet ezzel élni szerintem. KIvéve, ha olyan a politikusok hozáállása, hogy ooké, hogy van ez az adósságplafon szabály, de hát legfeljebb majd módosítunk rajta.

NYJetsTD 2011.11.16. 22:04:52

@loláb:
"Magyarország nincs szarban, csökken az államadósság, a költségvetési hiánnyal kapcsolatban is kb. 0,5% a bizonytalanság, mi a francért kellene bennünket az IMF-nek finanszíroznia?"

inforadio.hu/hirek/belfold/hir-467339

82%-ra EMELKEDETT az államadósság.

Erős hitelességi deficittel küzdesz.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.11.16. 22:16:09

@NYJetsTD:

A devizaadósság miatt. Ami most hirtelen felértékelődött, ámde nem realizált.

Ha most Euróban számoljuk mi a magyar GDP-t akkor néhány nap alatt az is 10%-ot zuhant!

Akár azt is mondhatnánk, hogy nem az államadósság (számláló) nőtt, hanem az euróban számolt GDP-nk (nevező) csökkent.

Pedig ugyanúgy bejárunk dolgozni. Hogy is van ez? Ki küzd hitelességi deficittel? Remélhetőleg a bloggazda is helyrerak téged.

loláb 2011.11.17. 08:22:01

@Fedor:

"Az IMF már a kormányváltáskor se finanszírozott minket, a rendelkezésre álló pénzt nem használtuk fel"

De, felhasználtuk. A hitel minden részletét lehívtuk, csak ment az MNB devizatartalékába, illetve az állam számlájára (ebből vettük később a MOL-t).

"csak biztonsági tartalékként szolgált, legfőképp a piac megnyugtatására. Ezt a védőernyőt dobtuk el dacból, és ezt kerüljük el messziről, mintha nem hasznuk lenne belőle."
Nyilván olvastál róla, hogy nem kurucos dacból lett megszakítva a kapcsolat, hanem mert teljesíthetetlenen elvárásokat fogalmazott meg az IMF. A kapcsoalt megszakításban vastagon benne volt az IMF felelőssége is, amit a kormányváltás környékén a 2010-es kiigazítással, 2011-es tervezéssel kapcsoaltban csináltak.

@NYJetsTD:
Te pedig erős szakértelemhiánnyal.
Az államadósság növekedését az árfolyamhatás okozza, azaz pusztán elszámolástechnikai (az államadósság 60%-a devizaadósság sajnos) növekedés, nem pedig a nominális, euróban vagy forintban kibocsájtott állampapírok állományának növekedése.
Az állam ugyanúgy x milliárd euróval, meg y milliárd forinttal tartozik, mint 4 hónappal ezelőtt, csak most az x milliárd euró nem 270-szer annyi forintban, hanem 315-ször annyi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.17. 10:27:22

@loláb: "De, felhasználtuk."

A tartalékba helyezés nem felhasználás, ott volt, nem volt elköltve. A MOL-ra elköltés halál feleslegesen, és veszteségesen, na az a felhasználás.

"Nyilván olvastál róla, hogy nem kurucos dacból lett megszakítva a kapcsolat, hanem mert teljesíthetetlenen elvárásokat fogalmazott meg az IMF."

Persze, a kormánypárti sajtóban. Máshol nem igazán :-)

NYJetsTD 2011.11.17. 11:56:34

@loláb: : )))) ez jó volt... tehát akkor mostantól hivatkozhatunk a hiteleinknél is erre, amit össze írkáltál...

Ki az a hülye, aki az elszámolásnál a kibocsátási árfolyamot veszi figyelembe? Ja, tudom. Inkább ne nyiss bankot.

NYJetsTD 2011.11.17. 17:25:45

@loláb: Ó, mégis csak az IMF-hez fordulunk? kurvára megérte ez a nagy "szabadságharc"...
Most olvasd vissza ezt a hozzászólásodat:
loláb 2011.11.16. 08:10:05

azután vond le a tanulságot...

loláb 2011.11.18. 08:08:53

@Fedor:
"A tartalékba helyezés nem felhasználás, ott volt, nem volt elköltve."

Fizettük utána a kamatot, és beleszámított a b ruttó államadósság ba, tehát: felhasználtuk.

A MOL-t pedig talán el sem kellett volna adni 2003-4 körül, és akkor nincs mit visszavenni. Csak a szocik lehetnek olyan hülyék, hogy kiengedik az állam utolsó 25%-ot magyarország legfontosabb vállalatából.

@NYJetsTD:
Mivel még lófaszt nem tudunk arról, hogy milyen megállapodás fog megszületni az IMF-fel, egyelőre ne vegyél rá mérget, hogy egy büdös fillérrel fog bennünket ténylegesen finanszírozni az IMF.

NYJetsTD 2011.11.18. 09:02:35

@loláb: A lényeg a hiteltelen duma. Kamuzik a kormány megállás nélkül...

Most jön majd a következő probléma. Ha kötünk velük új szerződést, a feltételek minden eddiginél keményebbek lesznek. Ha nem, akkor még közelebb leszünk a szakadékhoz.

loláb 2011.11.18. 10:18:11

@NYJetsTD:

Úgy látszik nem csak nekem jutott eszembe az a forgatókönyv, hogy az egész csak egy nagy blöff, a piacok megnyugtatására:

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/regi_trukkel_vezetne_meg_a_magyar_kormany_az_imf-et.502234.html

Eltárgyalgatunk velük pár hétig-hónaig, kötünk valami semmitmondó, elvi megálalpodást, amiben deklaráljuk, hogy hazánk továbbra is az IMF részvényese, és szükség esetén hozzáfér annak forrásaihoz, smúzolunk néhány képen velük, és közben merkelék végre megoldják végre az euroválságot.

NYJetsTD 2011.11.18. 10:24:41

@loláb: azért veszélyes játék ez. Ha nem veszik be a piacok, ha tényleg december elején bóvliba sorolnak minket, akkor ez csúnyán visszaüthet.
Ráadásul ezzel hiába nyer időt a kormány, mert döntései továbbra is "szabadságharcosok".

loláb 2011.11.18. 11:01:59

@NYJetsTD: A bóvliba minősítés valószinüleg így is, úgy is megtörténik.

A mostani bejelentést talán éppen ennek az ellensúlyozására, a piacok megnyugtatására szánják, egyelőre sikeresen.

Most még bármi lehet belőle, lehet, hogy végül ténylegesen kötnek valami megállapodást, lehet, hogy nem. De hogy nem ez az elsődleges szándékuk, és csak akkor lépik meg, hogyhe elkerülhetetlen (kiszáradó állampapírpiac, 330 feletti euró) és a mostani, mindenféle konkrétumot nélkülöző bejelentés a piac megnyugtatására szolgál, az nyilvánvaló.

Hogy mi lesz a vége, az pedig azon múlik, meddig tart még az euroövezeti hiszti.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0