Véletlenek összjátéka, ez a világtrend, vagy ennyire kapóssá vált a magyar politikai marketing?
Alig pár napja jött ki az a Benetton kampány, amiről szerintem mindenkinek, aki már elmúlt harmincöt a FIDESZ 1990-es legendás plakátja ugrott be, és most lehet, hogy újabb példát láthatunk a magyar kreatív géniusz világmegtermékenyítő hatására.
Vagy nem.
Bár nehezen elképzelhető, hogy a tajga Orbánjának emberei pont az MDF turbópopulista üzemmódba kapcsolt utódszervezetének, a JESZ-nek a pár héttel ezelőtti időközi képviselőválasztásra készült, a figyelemfelkeltés funkcióját totálisan betöltő reklámfilmjéből merítettek volna ihletet a megkopott népszerűségű ex-KGB-s pártjának népszerűsítésére, de a Youtube világában ezt a lehetőséget sem lehet teljesen kizárni.
Hogy valóban így volt -e, azt döntse el mindenki magában. Segítségként nézzétek meg a két reklámot.
Íme az Egységes Oroszország Párt legfrissebb filmje:
És íme a mi kutyánk kölyke:
Persze számottevőek a különbségek is.
Bár a mienkhez hasonlóan az orosz lélek is nagyobb néhány számmal a kelleténél, a Putyin verzión ez nem látható. Kapásból pozitívból indítanak, és nyoma sincs benne a magyar hagyományoknak olyannyira megfelelő (némi belemagyarázással még Kövér Lászlót is megidéző) öngyilkossági motívumnak, és a JESZ verzióban jóval direktebb (viszont cserébe jóval romantikusabb is) az aktus kivitelezése, mégis, nem lehet nem észrevenni az üzenet azonosságát: Ha jó szexet akarsz, menj el szavazni.
Hisz mint a tavalyi spanyol választási kampány óta tudjuk: a megfelelő szavazat felér egy orgazmussal :-)