FIDESZ Őrség
2013. március 09. írta: Fedor

FIDESZ Őrség

fidesz_orseg.jpgElőször két Wikipedia-szócikk, aztán egy mai hír:

Az SA Sturmabteilung (rohamosztag) a Nemzetiszocialista Német Munkáspárt paramilitáris szervezeteként működött és kulcsfontosságú szerepet játszott a nemzetiszocialisták hatalomra jutásában, hiszen a párt gyűléseit erőszakkal védte a politikai ellenfelek csoportjainak támadásától, ill. azok rendezvényeit masszívan akadályozta. A nácik hatalomra jutása után Hermann Göring, a porosz belügyminisztérium birodalmi komisszárja és egyben a porosz politikai rendőrség főparancsnoka rövid ideig az SA-t felhasználta „segédrendőrségként".

A munkásőrséget a levert 1956-os forradalom után, az MSZMP Ideiglenes Intéző Bizottsága 1957. január 29-i határozatára hozták létre. Ténylegesen „párthadseregként" (korabeli meghatározás) működött, közvetlenül az MSZMP-nek alárendelve, mint „fegyveres testület". A kezdeti 20 000 tagból lassanként egy 60 000 fős testület lett. Habár soha nem vetették be, jelentős szerepe volt a „puha diktatúra" fenntartásában, a „belső ellenség" felkutatásában.

"A Központi Hivatal védelmében várjuk azon Fidesz-tagok jelentkezését, akik a tegnapihoz hasonló agresszió esetén egy órán belül a helyszínen tudnak lenni" - áll egy pénteki levélben, melyet Kubatov Gábor, a Fidesz pártigazgatója küldött a Fidesznél emailcímmel regisztrált szimpatizánsoknak.

Nem volt elég a Magyar Gárda, most meg itt van ez. Ráadásul milyen ócska hazugságokkal megindokolva:

Radikális diákok egy csoportja a délelőtti órákban megtámadta a Fidesz Lendvay utcai székházát. Átmásztak az épület kerítésén, és be akartak jutni az épületbe. Közben az előre értesített baloldali újságírók kamerákkal kísérték őket. Munkatársaink határozott fellépésének köszönhetően csak páran jutottak be, a többiek az udvaron maradtak. A földre telepedő aktivisták időről időre megpróbáltak újra betörni az épületbe. Eközben törtek-zúztak, bántalmazták a székház dolgozóit, többek között megrúgtak egy női munkatársat is. Nem voltak tekintettel a ház idős dolgozóira sem, akik megrémültek a soha nem látott durvaság láttán. Dokumentumok után kutatva elvitték a kukák tartalmát. A radikális fiatalok példátlan akciója törvénybe ütközik, birtokháborításnak minősül. A Fidesz, miközben megtehette volna, nem kérte a rendőrség beavatkozását.

Kezdjük a végével. Miért nem? Még dicsekszik is azzal, hogy nem a törvényes eszközt választották, hanem az önbíráskodást? Ha valóban törtek-zúztak, bántalmaztak a tüntetők, akkor a jogállami megoldás az lett volna, hogy feljelentik őket. Ja, hogy akkor bizonyítani is kellett volna?

Egyébként elég primitívek ezek a vádak, lévén, hogy pontosan leírták ugyan a történteket, csak éppen a szerepeket cserélték fel. Nem egy fideszes női munkatársat rúgtak meg, hanem pont egy fideszes női munkatárs rúgott tökön egy tüntetőt. És úgy általában is: nem a tüntetők voltak azok, akik bántalmaztak, hanem az alkalmazottak, akik karokat csavartak hátra, hajat húztak, és még sorolhatnám, no meg a Fradi B középből verbuvált "biztonsági őrök" (köztük ugye egy börtönviselt gyilkossal), akik Kubatov hívására belső sugallatra egyszer csak megjelentek, és kirángatták az odakint sósavazni kívánó akciónyugdíjasok elé a fantasztikusan veszélyes tiltakozókat:

A székházfoglalók figyelemfelkeltő akciója, az épületbe behatolás valóban felvethet törvényességi kérdéseket, ezt nem vitatom. De hogy messze nem ez volt a törvényes és elfogadható reakció rá a FIDESZ részéről, az 100%.

És az, hogy a magyar kormány vezető pártja mégis így reagált rá, és hogy azóta is arra használja fel ezt az egészet, hogy rágalmazzon vele mindenkit, akit ér, az riasztó és szánalmas egyszerre.

Viszont sajnos egyáltalán nem meglepő.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr945125103

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.11. 10:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Beállnál gyakornoknak a Fidesz-maffiához? 2013.03.10. 14:34:19

A garázda Habony Árpádtól, a listázó Kubatov Gábortól, vagy a főnökét meggyilkoló, diáklányokkal dulakodó Sz. Ferenc biztonsági őrtől tanulhatnád meg a szakma alapjait, ha ügyesen forgolódsz a Fidesz-birodalomban. Gyakornokokat keres a Miniszterelnöksé...

Trackback: Aranyos János: Orbán spanja 2013.03.10. 14:30:23

KubatovGáborunkLevelét megírta;ÁlságosKönnyévelAzt is telesírta.Csürhének mentLevélPestnek városából,RémhíreketViszen aFidesz-székházból:„Híveim!Gyertek felA Fidesz-székházhoz;Törnek-zúznak,VernekMinket a diákok."  „Jó magyarForinttalMegfizetek...

Trackback: Polgári engedetlenséggel szemben garázdaság 2013.03.10. 13:26:20

A Fidesz székház elfoglalása kapcsán történt, a kamerák által dokumentált események kapcsán töprengve felvetődik a hatóságok helye és szerepe az ügyben. A polgári engedetlenség természetes velejárója a törvénysértés, hiszen mi másnak lennének engedetle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.03.10. 19:21:33

@Con Storm: Éppen ezért a fegyverbirtoklás is alapjog... Az állam a nemzetközi jogi normák szerit, csak az ENSZ által korlátozott fegyverekről készíthet adatbázist, és a betiltott fegyvereket tilthatja..."

Nem.

2013.03.10. 19:23:05

@Éhes_ló: Hülyeség, a jobberek már voltak IMF ellen vonulni , a bankok ellen lázadni. Őket nem kínálták pogácsával.

2013.03.10. 19:24:08

@J.László: Viszont a Ku-Klux-Klan-t igen.

Orbán Diktor (törölt) 2013.03.10. 19:31:42

@gavar csaba: Nem vagy abban az erkölcsi helyzetben, hogy engem kioktass. Hogy mered Lenin-fiúknak nevezni a jogállamért tüntető diákokat? Erre még nem válaszoltál, Viktor-zombi.

qwertzu 2013.03.10. 19:33:32

@Fedor: Aha. Ha a rendőrséggel vitetik el a behatolókat, és feljelentik őket, akkor most ugyanígy kint lenne 3 blog az index főoldalon, miszerint a náci fidesz a rendőrség/ügyészség/bíróság kézivezérlésével megfélemlíti/börtönbe küldi politikai ellenfeleit.

Illetve azt elfelejtetted kifejteni, hogy mi lett volna az elfogadható reakció.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.10. 19:34:43

@Fedor: Ne aggódj, olvastam. Bájos, ahogyan egy de facto és de iure bűncselekmény "felvethet törvényességi kérdéseket". Valóban, ahogyan például a zsebmetszés vagy tévészékház ostromlása is "felvethet törvényességi kérdéseket". Tudtál volna ennél is mismásolóbb megfogalmazást kitalálni? Az okos lány el is ítélte a "törvényességi kérdéseket felvető" véleménynyilvánítást, meg nem is. Őszintén, ha beletúrnék a blogarchívumodba, és kiválasztanék egy tetszőleges posztot bármelyik náci rendezvényről, ahol kényelmesen elhörögtek a gyökerek egymás társaságában, akkor vajh azt olvasnám tőled, hogy "amit tettek, az valóban felvet törvényességi kérdéseket, a röndőrök viszont szokatlanul brutálisak voltak, amikor igazoltattak, illetve amikor erőszak nélkül megszüntették a jogsértő állapotot"?

Amúgy mi lett volna az elfogadható reakíció erre? Már azon kívül természetesen, hogy lemondanak. Beköltöznek a HaHások lakásába addig?
Vagy tényleg azt akarod beadni, hogy egy kellemes rendőrattak lett volna a szíved vágya?

Azért kedves tőled, hogy megengeded a Fidesznek, hogy reagáljanak. Természetesen Rosszul. Természetesen. A lényeg, hogy megvolt a nácizás, elismerésem hozzá.

DeMarco 2013.03.10. 19:34:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ferenc is lemondott. Istenítsd őt is!"

Ha-ha.. Csak az egyik erkölcsi magaslatokban, a másik meg erkölcsi mélységekben és mert nem volt már hová hátrálnia.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.03.10. 19:43:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mert te elfingtad magad azért nem?!

Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata 11/2 cikk... az államnak kussvan, ha valamit nem büntet a nemzetközi jog...

A nemzetközi jog az 1901-es hágai magánjogtól kezdődően épül.. fel... csak megjegyzem... ez az amit nemakarnak tudomásul venni a magyargyűlölő neonáci csürhe

Orbán Diktor (törölt) 2013.03.10. 19:46:03

@qwertzu: "Ha a rendőrséggel vitetik el a behatolókat, és feljelentik őket, akkor most ugyanígy kint lenne 3 blog az index főoldalon, miszerint a náci fidesz a rendőrség/ügyészség/bíróság kézivezérlésével megfélemlíti/börtönbe küldi politikai ellenfeleit."

És? Nagy gond lenne ez neked? Kötelez rá valaki, hogy elolvasd? Vannak blogok, ahol nem divat a vezéred seggének nyalása.

Orbán Diktor (törölt) 2013.03.10. 19:49:19

@Con Storm: Ma sem vetted be a gyógyszered. Kubatov elvtársnál sem jelentkeztél felszerelésért. Mi van veled, összezavarodtál? Sósavat szereztél már?

DeMarco 2013.03.10. 19:54:12

@Fedor: Ó bazz, látszik, h vasárnap van, kevésbé figyelek a hülyeségekre...

Simán elsiklottam a frappáns válaszcsapástól és csak a 150-ik komment ébresztett rá a tökéletes felütésre.

Ezzel kellett volna eleve kezdeni az egész posztot.

Idézet fentebbről: "meg az akkor alkalmilag közéjük sorozott inkál, és a többi csodás, bár azóta is feltáratlan ballibber brigád"

És valóban. Mi a faxt háborogsz, amikor fletó már évekkel ezelőtt bevetette a maszop magánhadseregét, az in-kalt?! Akkor azért nem emeltél kifogást, teljesen természetesnek vetted, h ütik-verik a népet a félkatonai egységek, a rendőrséggel karöltve. A maszop SA-ja nem bántotta a nagy demokrácia érzékedet. Akkor nem jelzett az SS detektor...

Püff, megint gyorsvonat sebességével futottál bele a falba, csak eltartott egy darabig, amíg valaki kapcsolt...

qwertzu 2013.03.10. 20:02:07

@Orbán Diktor: Egy egész pici gond sem lenne, csak gondoltam megemlítem, hogy a Fidesz akkor is náci ha van rajta sapka és akkor is ha nincs. Ugye neked sem okoz gondot, ha kifejtem a véleményemet.

Éhes_ló 2013.03.10. 20:03:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem.
Olvasgatok.
Közvéleménykutatásokat, elemzéseket és ilyen szar postokat, kommenteket is.

Meg persze közben szórakozok.
Például azon, ahogyan a 70 sorosfit (itt is) összetévesztik (összekeverik) a választói tömegbázissal, vagy bármilyen tiltakozó tömeggel.

Izzadtságos meló ez, neki is gyürkőztek rendesen, de nem nagyon megy. Ez nem műxik soros pénzével (sem).

Kepa 2013.03.10. 20:10:01

Az egypartrendszer kiepitesehez ez is kell. Ma meg onkentesen, akik egy oran belul...stb. 4 ev mulva mar rendezett formaban, bakancsban. :(

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.10. 20:51:58

@qwertzu: "@Fedor: Aha. Ha a rendőrséggel vitetik el a behatolókat, és feljelentik őket, akkor most ugyanígy kint lenne 3 blog az index főoldalon, miszerint a náci fidesz a rendőrség/ügyészség/bíróság kézivezérlésével megfélemlíti/börtönbe küldi politikai ellenfeleit.

Illetve azt elfelejtetted kifejteni, hogy mi lett volna az elfogadható reakció."

Dehogynem. Rőgtön feltettem azt a kérdést, hogy miért nem jelentették fel a tüntetőket, ha minden igaz, amit állítanak. Én a jogállam pártján állok, ha valaki törvényt sért, azt a megfelelő mértékben, törvényesen büntessék meg. A fideszes reakció viszont nem volt se arányos, se törvényes. Ez önbíráskodás volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.10. 20:58:35

@DeMarco: "Mi a faxt háborogsz, amikor fletó már évekkel ezelőtt bevetette a maszop magánhadseregét, az in-kalt?! Akkor azért nem emeltél kifogást, teljesen természetesnek vetted, h ütik-verik a népet a félkatonai egységek, a rendőrséggel karöltve"

Te miről beszélsz? Csak nem a 2006 őszéről terjedő, minden alap nélküli jobbos legendáról, hogy nem csak rendőrök voltak akkor az utcán? Ezt sikerült egy nap alatt kiizzadnod magadból? Ne égesd már magad ennyire...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.10. 21:02:58

@DeMarco:

Mikor Pokorniról kiderült, hogy az apja besúgó volt (Direkt ilyen szerencsétlenül fogalmaztam), akkor pökhendiség és a gőg egyfajta arcpirítóan szemtelen keverékével nyilvánult meg a televízióban, kikérte magának, hogyan merik megrágalmazni az apját. Pár nap múlva lemondott.

Ferenc mögül kihátrált a pártja, nem akartak semmi olyat megszavazni, ami nem ész nélküli osztogatás. Erre ő lemondott.

Erkölcsi magaslatokról kettejük viszonylatában ne beszéljünk, legalább is ne Pokorni javára. Ferenc még nem vonult ki sértődötten stúdióból.

www.youtube.com/watch?v=ijcPA4E8B8A

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.10. 21:05:21

@DeMarco:

"Mi a faxt háborogsz, amikor fletó már évekkel ezelőtt bevetette a maszop magánhadseregét, az in-kalt?!"

- És azt hallottad, hogy a Szabadság téren dementorokkal is támadták a békésen a büfében fogyasztó kirándulókat?

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.10. 21:08:11

@Fedor: Válasz az első kommentemben.

A magánlaksértés amúgy magánvádas bűncselekmény, a sértet kegyén múlik, hogy igényli-e az állam büntetőmonopóliumának az érvényesítését. Ebben az esetben ha a Fidesz élt volna vele, akkor most arról menne a picsogás, hogy a pintérkutyák bántják a szegény hallgatókat. Politikailag nem állt érdekükben.

Azt a felvetésedet meg nem is értem, hogy miért lett volna nehéz bizonyítani a magánlaksértést (lásd poszt). Ja, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy mik a tényállási elemei, és azért azt hiszed, hogy bizonyítani kellene holmi rugdosódást is? Na, ezért ne dobálódzzon jogi szakzsargonnal az, akinek nincs hozzá köze. Talán erre utal az is, hogy nem ismered az önbíráskodás fogalmát sem. Segítek, semmiképpen sem azt, hogy eltávolítod a területeden jogtalanul tartózkodó személyeket. Vagy szerinted ha összefutsz egy besurranó tolvallyal az otthonodban, akkor legfeljebb megkéred, hogy várja meg a rendőröket?

Nap Pali 2013.03.10. 21:15:41

na mi van libsikéim!

sírtok ríttok nyígtok ! mi?!?

xar mi? pártunk és kormányunk a népből toborzott őrséggel
az uccsó csapást is rátok méri... ja és a gaz imperialistákra!
jaaa meg a bankokra, meg a multikra! na coclibsik! most 8év kuss lesz nektek ! szopóág!

végső győzelmet aratott a nemzeti ormány !

DeMarco 2013.03.10. 21:48:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "kikérte magának, hogyan merik megrágalmazni az apját. Pár nap múlva lemondott."

A rágalmazás egy dolog. Az igazság meg egy másik. Mint Cyranónál, magamat bár kigúnyolom, de másoktól ezt el nem tűröm...

Magától mondott le, nem várta ezt el senki sem tőle. Senki nem vonható felelősségre az apja tetteiért. De erkölcsileg így érezte helyesnek.

Fletónál erkölcsről beszélni lehetetlen, legfeljebb a teljes hiányáról.

"Ferenc még nem vonult ki sértődötten stúdióból."

Nem csoda. Nem tudja, hogy vannak mércék.

Egyébként Pokorni hibázott akkor. Nem azért, mert kiment. Én is otthagytam volna. Eleve nem kellett volna elmennie. Ha meg elment, akkor fel kellett volna vennie a kesztyűt és jól leosztani a .....-t. De Pokorninak más a habitusa.

DeMarco 2013.03.10. 22:09:12

@Fedor: "Csak nem a 2006 őszéről terjedő, minden alap nélküli jobbos legendáról, hogy nem csak rendőrök voltak akkor az utcán?"

Kb. annyira alaptalan, mint h most a fidesz magánhadsereget szervez. Annyira alaptalan, h az in-kal fletóék alatt három minisztériumot, számos állami objektumot, az összes tömegrendezvényt és minden maszop által birtokolt objektumot, dzsemborit őrzött.

Az még megvan, amikor a Szigetre érkező békés tüntetőket megtámadta az in-kalos biztonsági ember, majd utasította a rendőröket, h fogják el, mert rosszul nézett rá a kölök és egyébként is volt vagy 50 kilós székkel együtt?

Akkor persze ezek teljesen rendben voltak, még tapsoltál is nekik.

Hát akkor tapsolj most is!

DeMarco 2013.03.10. 22:10:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "És azt hallottad, hogy a Szabadság téren dementorokkal is támadták a békésen a büfében fogyasztó kirándulókat?"

Ha lett volna nekik, azokat is bevetették volna...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.10. 22:19:14

@DeMarco:

"A rágalmazás egy dolog."
- Baj van a tudásoddal! NEM RÁGALAMZTÁK POKORNI APJÁT, CSAK LEÍRTÁK RÓLA AZ IGAZAT - Ezt nevezte Pokorni rágalomnak.

Mások az értékeink.

Maitre 2013.03.10. 22:33:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Háborúban is lőni kellett, de valahogy a többség (úgy 80%) véletlenül mindig rosszul célzott, teljesen függetlenül attól, hogy nem élőcélpontnál milyen eredményei voltak. :)

Maitre 2013.03.10. 22:38:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem fenyegetett meg senki senkit. A "kértek sósavat az arcotokba?" legfeljebb akkor lett volna komolyan vehető fenyegetés, ha a bácsi a másik kezében lóbál egy üvegcsét. :)

Különben nekem szimpatikus volt, ahogy kiállt, és megpróbálta helyretenni a kölyköket. A bácsi idejében amikor egy idősebb ember rájuk szólt hogy "takarodjatok haza", akkor indultak. Most észre sem veszik, vagy visszaszájalnak.
Ide vezet a liberális nevelés. :)

Maitre 2013.03.10. 22:39:55

Ez a sárga izé itt felül amúgy hivatalos logó, vagy csak fedorék rittyentettyék össze?

Tallono 2013.03.10. 23:04:40

@zsaruvér: Bármilyen meglepő a beteges elmédnek, a normális emberek biztatják egymást, ha devianciát akarnak megszüntetni... Amúgy ha lesz Milla-elleni tüntetés 15-én, akkor ott megtalálsz, általában a fő hangadó vagyok, puszi!

tomwar 2013.03.10. 23:07:40

@DeMarco: Igen, kemenyen! Es visszakuldeni a penzt is!

Maitre 2013.03.10. 23:07:44

@Le_Penseur: "A magukat jobboldalinak mondó kormánypárti szimpatizánsoknak ellenség a fiatal, a hajléktalan, a rokkantnyugdíjas, a nem házasságban élő. Ellenség az eu, az imf, a nyugat. És persze ellenség az a magyar állampolgár, aki nem ért egyet a kormány valamelyik intézkedésével."

Ez egészen pontosan NEM igaz. :)

Maitre 2013.03.10. 23:08:59

@Tallono: Csak nem álltok le cirkuszolni egy nemzeti ünnepen?..

tomwar 2013.03.10. 23:14:27

@Le_Penseur: DeMarco ervekkel es szamokkal nem hozod zavarba. Es sok tarsat sem.

tomwar 2013.03.10. 23:15:13

@ephart: Egyelore nem jol sikerul: egy soros cigany van az orszag elen...

reszeg tengeresz 2013.03.10. 23:25:01

Remelem felfegyverzik oket, es legkozelebb halomra lovik ezeket a bolcseszeket, es szep hullahegyekbe hanyjak oket. Nincs gumilovedek, nincs figyelmezteto loves, nincs konnygaz, egybol eles loszer van, es szivtajekra celzas. Na ebbol fognak erteni a libsi fergek!

béla a görög (törölt) 2013.03.10. 23:35:22

Jó ez a kép! :)

Fradi B közép találkozása a civilizációval :D

Ne addj isten még meg is kérdeznék a két kopasztól:
'Can you tell me, where the restroom is?'
az azt hiszem felérne egy kultúrsokkal! :) És mindehez a kormánypárt adja a nevét! Király!
És a egyetemisták fizessenek tandíjat azért hogy ki lehessen fizetni a kopaszokat. Király!
Mert a kopasz hasznos tagja a társadalomnak a 'bőcsész' meg nem. A kopasz karrier csúcsa ha fidesznél lehet őrző-védő-provokátor-gyújtógató!
Ezeknek rohadtul idegesítő lehet a XXI. század meg a demokrácia.

Maitre 2013.03.10. 23:38:29

@béla a görög: Az egyetemisták azért fizessenek tandíjat, mert tanulni akarnak, holott a tanulmányi átlaguk nem éri el az ingyenes oktatáshoz szükséges szintet (azaz annak ellenére hogy annyira akarnak tanulni, valahogy mégsem csinálják).

Ezt tényleg olyan nehéz felfogni? :)

béla a görög (törölt) 2013.03.10. 23:55:23

@Maitre: Nem, nem nehéz felfogni. Én is fizettem tandíjat és nem kérdeztem miért.
Nincs a tandíjjal baj ha azt megfelelő módon, megfelelő finanszírozással, stb. vezetik be. - ja és ez az egyetemistáknak is megfelelő. Akkor vezeti be a kormány. (apropó mi lenne ha a többi oktatásért is fizetni kellene...? akkor csökkenteni kéne az adómat is ugye...)
ÉS! tényleg abból is fizetik az ilyen alig emberszabásuakat és ez egy kicsit nevetséges.
De a hozzászólásom nem a tandíjról szólt nem is akarom, hogy félremenjen a dolog - hanem ránéztem erre a képre és 'ég és föld.' Vedd már észre, hogy kínjában körberöhögi az ember a fideszt mert ezek a primitívséget preferálják a XXI. században és az bizony bödös... Ez az egész már védhetetlen.

Maitre 2013.03.11. 00:03:06

@béla a görög: "Én is fizettem tandíjat és nem kérdeztem miért." Na nagyon helyes.

" ja és ez az egyetemistáknak is megfelelő." Nem, nem. Az egyetemisták itt egy prémiumszolgáltatást vesznek igénybe. Diplomát szerezni nem alanyi jog, ami mindenkinek térítésmentesen jár. Ilyenkor bizony a szolgáltatónak (aki az egyetemek fenntartójaként az állam) legalább annyi szava van, mint annak, aki ezt igénybe akarja venni.

"apropó mi lenne ha a többi oktatásért is fizetni kellene...? " Kell. Apropó, az nem zavar, hogy a te adódat szeretett frissdiplomás fiaink-lányaink a távozással azonmód kilopják az országból?

"tényleg abból is fizetik az ilyen alig emberszabásuakat és ez egy kicsit nevetséges." Miért? Mi másból fizetnék?

"Ez az egész már védhetetlen." Nincs is mit védeni rajta. Valószínűnek viccnek szánták, csak szokás szerint pár hülye felkapta, és kifacsarintotta.

béla a görög (törölt) 2013.03.11. 00:40:31

@Maitre:

"Apropó, az nem zavar, hogy a te adódat szeretett frissdiplomás fiaink-lányaink a távozással azonmód kilopják az országból?"
Nem, nem zavar! Nem lopnak, piac van. És mindenki pénzből él. És én is ezen a 'projekten' dolgozom épp :) Úgyhogy tökéletesen megértem őket.
Az jobban zavar, hogy ilyen zombikat fizetnek a pénzemből. Mert ezek csak vegetálnak és nem is akarnak mást csinálni. ja de. szaporodni.

Nem, ti szeretnétek visszavágni az egész társadalmat a középkorba, mert máskülönben nem tudnátok érvényesülni. Beálltatok egy szintre és szeretnétek ha ott megállna minden, változás, fejlődés, mert nektek az a kényelmes. Vagy csak akkor történjen ha ti irányíthatjátok. Hát nem. A dolog nem így működik.
EZÉRT védhetetlen mikor látom a egyetemistákat, látom a kopaszokat és fogom a fejem mikor hallgatom a hülyébbnél hülyébb kormánypárti reakciókat.

Maitre 2013.03.11. 00:47:29

@béla a görög: No ha piac van, akkor fizessenek érte. Senki nem akar semmi mást. Vagy ez olyan piac lenne, hogy nekik ingyen jár? Az nem piac, csak koldulás, kódisnál viszont nem a legjobb markecingolás a hőbörgés.

"Úgyhogy tökéletesen megértem őket." Jah, megérteni, azt én is megértem. Miért ne próbálkozzanak be, ha egy kis cirkuszolással milliókat spórolhatnak meg? Amit nem értek, az az, hogy a többi felnőtt, elvileg épeszű ember ezt miért nem intézi el annyival, hogy takarodjahelyedre.

"Nem, ti szeretnétek visszavágni az egész társadalmat a középkorba, mert máskülönben nem tudnátok érvényesülni. " Mármint ki az a "ti"?
Én mondjuk speciel tényleg nem bánnám annyira, legalább végre rendesen dolgoznátok, meg járnátok templomba. :D

"szeretnétek ha ott megállna minden, változás, fejlődés" Ami azt illeti, pontosan a változások miatt vergődtök.

"Vagy csak akkor történjen ha ti irányíthatjátok. " Én legfeljebb a kenyérpirítót, meg a tv távirányítóját irányítom. :)

"EZÉRT védhetetlen mikor látom a egyetemistákat, látom a kopaszokat és fogom a fejem mikor hallgatom a hülyébbnél hülyébb kormánypárti reakciókat."
Nekem bejönnek a kopasz csávók. Mi bajod velük?

Tallono 2013.03.11. 00:59:35

@Maitre: Én nem ünneplem március 15-ét, hanem aszerint élek, így ha egy sehonnani bitang ember, ki, hogyha kell halni nem mer pattogni akar, hát tegye, de jobb lenne mindenkinek, különösen az országnak, ha a kis millás-komcsi barátaival otthon maradna és inkább olvasna Jókait...

Maitre 2013.03.11. 01:08:54

@Tallono: Ahá. Értem, hát ez is egy felfogás. De ha én békésen sétálgatok a családdal, és jön egy csapat hőbörgő nekem izélni, ott kemény picsánrúgások lesznek, és nem fog érdekelni, hogy itt most kinek miben van igaza.

Tüntess inkább másnap.

béla a görög (törölt) 2013.03.11. 01:17:37

...középkor... "Én mondjuk speciel tényleg nem bánnám annyira, legalább végre rendesen dolgoznátok, meg járnátok templomba. :D"
ad 1) nem azért tanultam és tanulok ma is annyit hogy középkorba kelljen élnem. Nekem jó ez a kor. ad 2) ne hergelj a vallással mert elvesztem a türelmem és még a végén le találom írni mit gondolok a vallásos emberekről. Hidd el jobb ha nem tudod.
"Nekem bejönnek a kopasz csávók. Mi bajod velük?"
Szerintem ezt hagyjuk mert van egy olyan érzésem, hogy más szemszögből vizsgáljuk őket :)
No. Jó éjt! Még nyomnom kell egy kis angolt. És sokat fizetek érte. Nem szeretném ha kárba veszne a pénzem.

Maitre 2013.03.11. 01:24:07

@béla a görög: Pedig a középkornak voltak határozott előnyei, ha figyelmen kívül hagyom a higiéniás problémákat.

A vallásos emberekről?... írd le nyugodtan, legfeljebb majd jól megtérítelek. Egyelőre még nem tudom kinek, majd közben eldöntöm.

Van olyan, hogy éjszakai magántanár? Nemár. Mennyiért? :D

Revolutionist 2013.03.11. 01:52:46

Meddig tűrjük még ezt az orbánnáci agyhalált ami az országban tombol??? Mit kell még elviselni, hogy végre FELTÁMADJON A TENGER és elsöpörje ezeket a parazita bélférgeket???? Ilyen gusztustalan férgek a nyilasok korszakában bitorolták utoljára itt a hatalmat, még a legdurvább komcsik sem voltak ilyen gyomorforgatóan arrogánsan tenyérbemászóan gusztustalanok... Ki és mikor szervezi meg végre azt a nagy országos megmozdulást melynek egyetlen szlogenje kell legyen ORBÁN TAKARODJ!!! Az egész gusztustalan idióta sleppeddel takarodjon hatalomból és közéletből!!!
Ezt legalább 5 millió ember gondolja így az országban... meddig tűrjük még ezt az undorító elviselhetetlen náci maffiát?

felcsutisuttyo 2013.03.11. 05:58:21

Kubatov Gáborunk levelét megírta
Álságos könnyével azt is telesírta.
Csürhének ment levél Pestnek városából
Rémhíreket viszen a Fidesz-székházból.
„Híveim! Gyertek fel a Fidesz-székházhoz
Törnek-zúznak, vernek minket a diákok."

Ma már mások a Fradi ultrái,
Nem drukkerek már azok,
hanem a Fidesz csicskái.
Videoton, Fradi, Debrecen
új stadiont kapnak, s rájuk szavaznak.
A Civil Együttfosás Birkákat lefizetik
s rendelésre meneteltetik.

Amilyen a csőcselék olyan a pártja,
Ennyire telik már csak,
Gyűlik a Nemzeti Szar a gatyába.
Hamarosan elmennek a pi...ba!!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.11. 07:12:54

Orbán nagyon el van keseredve, hogy csak a fizetett Birkamenet szereti, meg a Fizetett foci csürhe ultrák,
kimegy a Kádár sírjához s megkérdezi jó hangosan:
"Mondd János mit tegyek, hogy legalább úgy szeressenek az emberek mint téged szerettek.....?"
Kádár válaszol:
" Feküldj ide mellém....és hozd a "Köteles" Lacát is:)))

felcsutisuttyo 2013.03.11. 07:24:10

@Revolutionist: a népnek (az igazi 2/3 ad- nak) kell bevezetni a LÁZ-ADÓ-t!!!!!!!!..de sürgősen!!!

dennisthemenace 2013.03.11. 07:31:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Aztan csendben visszajott, mert penz beszel, ugye..Jellemtelen alak.

Tita nick 2013.03.11. 08:45:33

Posztíró koma! Üldözési mániád kezelendő keressél fel orvost, de sűrgősen!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 09:03:06

@[Lombroso]: "Ebben az esetben ha a Fidesz élt volna vele, akkor most arról menne a picsogás, hogy a pintérkutyák bántják a szegény hallgatókat. Politikailag nem állt érdekükben."

biztos lett volna ilyen is, de ha az a rendőri intézkrdés arányos lett volna tettel, akkor részemről biztos nem.

"Azt a felvetésedet meg nem is értem, hogy miért lett volna nehéz bizonyítani a magánlaksértést (lásd poszt)."

Mert nem tudsz olvasni. A poszt nem erről szólt, hanem azokról az alaptalan vádakról, amelyekkel illették őket. Tudod: erőszak, bántalmazás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 09:07:59

@DeMarco: "Kb. annyira alaptalan, mint h most a fidesz magánhadsereget szervez. Annyira alaptalan, h az in-kal fletóék alatt három minisztériumot, számos állami objektumot, az összes tömegrendezvényt és minden maszop által birtokolt objektumot, dzsemborit őrzött."

Hivatásos biztonsági őrök voltak akkor is, most is. Ne keverjük össze azzal, ami most történik, mert ég és föld. A FIDESZ-nek is van kapcsolata biztonsági cégekkel, és a minisztériumokat is védi most is valaki, de ezek tiszta dolgok.

"Az még megvan, amikor a Szigetre érkező békés tüntetőket megtámadta az in-kalos biztonsági ember, majd utasította a rendőröket, h fogják el, mert rosszul nézett rá a kölök és egyébként is volt vagy 50 kilós székkel együtt?"

És egy ember magánhülyeségének mi köze is van bármelyik párthoz? Egyre izzadságszagúbb vagy.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 09:10:41

@Maitre: "Ez a sárga izé itt felül amúgy hivatalos logó, vagy csak fedorék rittyentettyék össze? "

1. Nincs olyan, hogy "fedorék". ez egy egyszemélyes blog, minden tekintetben.
2. A logó természetesen csak fricska, paródia, én készítettem a munkásőr emblémából: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Munkasor_karszalag.jpg/250px-Munkasor_karszalag.jpg

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 09:19:33

@Maitre: "No ha piac van, akkor fizessenek érte. Senki nem akar semmi mást. Vagy ez olyan piac lenne, hogy nekik ingyen jár?"

A diákok NEM a teljesen ingyenes felsőoktatásért küzdenek. elfogadják, hogy bizonyos mértékig fizetniük kell. A röghözkötés, ami elfogadhatatlan, és a fizetés mértéke, módja, az egész ügyintézés. Lehetne ezt normálisan is csinálni, és akkor nem lenne lázongás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 09:21:09

@Tallono: Rohadt unalmas már, hogy mindig ezzel a fensőbbséges dumával jössz. mintha te olvasnál egyedül Jókait...

DeMarco 2013.03.11. 09:21:30

@Fedor: "Ne keverjük össze azzal, ami most történik, mert ég és föld."

Mindjárt gondoltam... :)) A kettős mérce mindig minden esetben... valami új nincs?

Egyébként nem keverjük össze. A szar mindig elválik a májtól... Valóban ég és föld a kettő, a fidesz javára.

"És egy ember magánhülyeségének mi köze is van bármelyik párthoz?"

Most arról a figuráról beszélsz, aki megjelent a fidesz székháznál és akinek valamikor korábban volt egy gyilkossági gyanúsítása? Ugye róla van szó? Vagy mégsem? Rá már nem igaz ez? Vele akkor nem is általánosítotok? Itt is él a kettős mérce?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 09:31:22

@DeMarco: "A kettős mérce mindig minden esetben... valami új nincs?"

Azt mond el, hol itt a kettős mérce. Az Inkallal a Pintér-féle biztonsági szolgálatok állíthatóak párhuzamba, mint pártkapcsolatokból élő biztonsági cégek. Itt meg önkénteseket toboroz a Kubatov. Hol itt a párhuzam?

"Most arról a figuráról beszélsz, aki megjelent a fidesz székháznál és akinek valamikor korábban volt egy gyilkossági gyanúsítása? Ugye róla van szó?"

Egy rockfesztivál biztonsági őre hatalmaskodni próbál. Ennek mi köze a politikához? Ha viszont valaki egy politikai demonstrációba avatkozik be az egyik oldalon, ráadásul erőszakot alkalmazva... Ja, és nem "gyilkossági gyanúsítása" volt, hanem konkrétan börtönben ült egy bevallott gyilkosságért, de ez már tényleg apróság, már amennyiben annak tekinthetjük azt, hogy gyilkosok tettét próbálod kicsinyíteni, de hát a baltás ügy óta ezen sem csodálkozom...

DeMarco 2013.03.11. 09:31:55

@Fedor: "A diákok NEM a teljesen ingyenes felsőoktatásért küzdenek."

DE, pontosan azért is küzdenek. A fidesz nem elvenni akarta a támogatást, csak meg akarta osztani úgy, hogy mindenki fizesse kb. a felét ki a tandíjnak, de sokkal több diákra kivetítve, azaz, akik eddig teljesen kifizették a tandíjat, azoknak a felét állta volna az állam, ezzel jelentősen csökkentve a befizetéseiket. Ezt vétózták meg azzal, hogy inkább legyenek full pénzmentes helyek, mint több félfizetős. Rengeteg diákot és családot szopattak meg ezzel.

"A röghözkötés, ami elfogadhatatlan"

A diákoknak lehet, h elfogadhatatlan, csakhogy van választásuk. Nem kell élniük az állami fullos támogatással, van egyéb lehetőségük, diákhitel, dolgoznak közben, család kifizeti, stb., hogy ne kelljen a röghözkötést választaniuk. De az adót fizető állampolgárok teljesen jogosan várják el, h az adójukból finanszírozott felsőoktatási tanulók, az így megszerzett tudásukat itthon kamatoztassák. Itthon gyógyítsanak minket, itthon építsenek épületeket, itthon védjék a jogainkat, stb.
Ha nem látod be ezt a jogos elvárást és nem érzékeled az össznépi egyetértést ebben a kérdésben, az a te szegénységi bizonyítványod.

"Lehetne ezt normálisan is csinálni, és akkor nem lenne lázongás."

Ha-ha... Úgy érted, h akkor lenne szted "normálisan csinálni", ha baloldali kormány csinálná. Csak az baxxa a csőrődet, h jobboldali a kormány. Ellenkező esetben minden rendben lenne.
Ezzel ellentétben mindenki pontosan tudja, h minden ilyen típusú döntés érdeksérelemmel jár és akit súlyt, az lázongani fog, eltérő mértékben.
Csak van aki elég erős és bátor ahhoz, h felvállalja a konfliktust az eredmény érdekében és van aki gyáva hozzá és inkább hiteleket vesz fel mértéktelenül, h finanszírozni tudja a lyukas zsákokat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 10:40:34

@DeMarco: Te vagy totálisan nem vagy tisztában a tényekkel, vagy rohadtul kiforgatod. az első bekezdésedből nagyjából semmi se igaz.

"De az adót fizető állampolgárok teljesen jogosan várják el, h az adójukból finanszírozott felsőoktatási tanulók, az így megszerzett tudásukat itthon kamatoztassák."

Ahhoz talán nem ártana itthon megfelelő munkát, perspektívát, fizetést is biztosítani, de egyelőre épp távolodunk ettől, méghozzá egyre gyorsabban. Én nagyon nem támogatom a kivándorlást, és aki elmegy, az se jókedvéből vagy kibaszásból megy el, de nem a középkorban élünk.

" Úgy érted, h akkor lenne szted "normálisan csinálni", ha baloldali kormány csinálná. Csak az baxxa a csőrődet, h jobboldali a kormány. Ellenkező esetben minden rendben lenne."

Ezt inkább én mondhatnám neked, hisz ti akadályoztátok meg, amikor 2008-ban az akkori kormány tandíjat mert kérni (töredékét a mostaninak, egyébként). Egy ahhoz hasonló tandíj-rendszert a mostani kormánytól is elfogadhatónak tartanék, max. a következetlenséget hányhatnám a szemükre.

"Csak van aki elég erős és bátor ahhoz, h felvállalja a konfliktust az eredmény érdekében és van aki gyáva hozzá és inkább hiteleket vesz fel mértéktelenül, h finanszírozni tudja a lyukas zsákokat."

Ez annyira szép mondat a 2008-as népszavazás miatt elkaszált reformok fényében :-)

2013.03.11. 10:47:47

És még valami: őrséget, saját felfegyverzett híveket, vagy szervezett belső rendfenntartókat, vagy kormányzó pártként az államilag kivezényelt rendőrséget, minden "modern" párt vagy bármi egyéb politikai tömörülés alkalmazott a történelem során, főleg ha az a veszély fenyegette, hogy az opponens párt(ok) emberei megkísérlik a velük szemben alkalmazott verbális erőszakot, fenyegetőzéseket tettekre is váltani.

(Nézzünk csak meg akár egy-egy elfajuló reformkori korteshadjáratot, vagy megyegyűlést, ahol a hívek már eleve botokkal-fokosokkal-kardokkal vágtak neki a bulinak ...) Ehhez pedig minden pártnak joga van. A lényeg az, hogy a tényleges demokráciákban ez az őrség egy bármely párttal kapcsolatban is a pártrendezvényeken kívül INAKTÍV, és még külön pártvezetőségi kérésre sem "helyezheti szolgálatba" önmagát.

Amit az inkálról, stb. állítottam, azért is megállhatja a helyét, mert, mint látjuk, az átlag magyar rendőr ilyesfajta, 2006-2007-ben kötelékben alkalmazott erőszakra valójában még akkor, (SŐT azok után, immár felkészülten a helyszínre, vagy az elkövetők lakhelyére visszatérve) sem képes, mikor hölgyek és velük együtt esetleg még kiskorú személyek, egész famíliák állnak le vele ordibálni, életveszélyesen megfenyegetni, és lefegyverezni, sőt még meg is verni ...

bölcscsősz 2013.03.11. 12:11:41

A Bajnai és társa hazaártó KFT. elvetemültségére volt jellemző az, amit aljas tervükkel ismét, és nem először cselekvésé konvertáltak, a hazánk és országunk ellen uszító nyugati és hazai ellenséges lakáj -média egyetértő jóváhagyásával. A végsőkig szélsőséges mondhatni magyarellenes zsidóbolsibuzi terv lényege, hogy un.fiataloknak álcázott, valójában elvetemült terrorista bandát uszított a Fidesz-székházhoz, hogy ott ezek a kábítószertől bódult elvetemültek parancsra betörjék és földig rombolják és a földel egyenlővé tegyék a székházat, megverjék, sőt bántalmazzák az ott lévő öreg és agg védtelen munkatársakat, pozdorjává zúzzák az ott található értékeket, kukába turkálás közben fennhangon, és hangosan szidják nemzetünk alaptörvényét. Elvetemültségüket jellemezte, hogy a bűnbocsánatot és süteményt hozó fidesz béke delegáltjainak, Selmeczy és Máté uraknak feléjük áradó kezét is elutasítólag le kezelték. Azonban a békemenet ismét tevőlegesen bélyegezte meg ezt az esztelen és agyament terrorista orv-támadást. Legkiválóbbjai kedvesen és mély alázattal, sósavas pofaápoló kínálásával visszavonulásra és meghátrálásra kényszerítették az ellenséget. Eközben az elkötelezett igaz magyar és nemzeti érzelmű barátaink is megjelentek, hogy tiszta tekintetükkel nyomatékot adjanak mindannak, amit a nemzeti ügyek kormánya képvisel. Bátor és határozott fellépésük közben tanúbizonyságot tettek a haza fiú és szentlélek nevében, Fidesz hűségükről. Egyikük, akit korábban al -koholt vádak és koncepció alapján 10 évig tartó egy helybe tartózkodásra ítéltek bátran és hősiesen védekezett a bent fosztogató terrorista különítményesek meg-megújuló támadásaival szemben. Végül győzött az igazság szelleme, és az i gazság.

Maitre 2013.03.11. 12:17:44

@Fedor: Á értem, kösz a felvilágosítást. Ahhoz képest egész jó lett. :D

Felsőoktatáshoz a bizonyos mértékig sajnos nem lesz elég. Hiába fizetnék én egy bizonyos (legyen nike) sportcipőért bizonyos mértékig mondjuk 5000 forintot, ha az 25 ezerbe kerül. El fognak zavarni a fenébe, annyi, ha van pénzed és kell, vedd meg annyiért, ha nincs, járj valami másban. Köbö.

@tomwar: Orbánnál jobbat. Konkrét, szavazható személyt.

2013.03.11. 12:31:28

Namost. Pártszékházak, pártirodák, stb. elleni akciók többnyire nem így történnek. Azok kimerülnek a lehetőleg éjszakára bezárt 'ojjektum' elleni molotovozásban, gyújtogatásban, irat- vagy merevlemezlopásban, -lemásolásban, ellenpropagandák, fenyegetések és gúnyolódások felfirkálásában, vagy plakátokon-cédulákon való kiragasztgatásában. Esetleg egy-két bizarr és kellően gusztustalan tárgy feltűnő elhelyezésében.

Ami itt nagy látványosan történgetett az ad 1) maga a szánalom, tényleg a "magas intelligenciaszinten" ütődött hülyegyerekek performansza, a valódi demokráciákban az ilyesmiket sokkal profibban szervezik meg, és bonyolítják le. Akár még hatóságokkal egyeztetések nélkül is. (Ez persze biztos csak azért volt, hogy a "spontán" mivolt látszata meglegyen ...)

ad 2) nem kizárt, hogy a fityesz tudtával & beleegyezésével, mint anno az a bizonyos rendőrattak is, hiszen láthatjuk, hogy a választásokon mekkora hasznot húzott belőle, talán már csak ezért is van, hogy nem torolja meg. Hálából, sok szeretettel édes testvéreinek, akik eszerint (is) csupán falból haragszanak rá.

Maitre 2013.03.11. 12:41:02

@ekszvájzed: Ha a fidesz beleegyezett is (amit mondjuk nem hiszek), nem gondolod hogy önmagában probléma, hogy rá lehetett venni őket ilyesmire? Mert az kicsit vad elképzelésnek tűnik, hogy eleve pártpolitikai indíttatásból telepítették volna be őket a hökbe. :)

2013.03.11. 12:54:29

@Maitre:

Az egyetemeken kb. azóta van jelen a pártpolitika, mióta (minálunk is) törvényekben és rendeletekben nyilvánították ki annak oda való bevitelét ... :) És ez így van, akár már az első egyetemek, ill. az első pártok óta.

S akkor még az egypártrendszereknek az elvileg tárgyilagos szaktudományok oktatása mellé bevett eszmei agymosási gyakorlatáról nem is beszéltünk,

meg azokról, akik, vagy akkori legjobb tanítványaik még azóta is az egyetemeken ülnek, igazgatnak, vagy okítanak. A szellemiségüknek megfelelő pártok mellett megnyilvánulva, azok nézeteit hangoztatva mindeközben, persze.

S még egy átlagos hallgatónak is lehet egy már korábban, mindenféle behatások által betonkeménnyé edzett eszmei hovatartozása, még a zsenge kora és értelme ellenére is.

Aztán hogy ezen gittegyletben mi érvényesül, azt az efféle szócsövek és buzgómócsingok többsége szokta eldönten, ha nem is bentről hozva a muníciót hozzá, ám odakintről annál inkább ...

2013.03.11. 12:56:14

@Maitre:

Bocsi, nem a bevitelét, természetesen, hanem a bevitelének TILALMÁT ...

Maitre 2013.03.11. 13:22:16

@ekszvájzed: Hát ezek sok mindennek tűntek, de betonkeménynek aztán végképp nem. :)

2013.03.11. 14:02:26

@Maitre:

Nem is ők a betonkemények, hanem az, ami a zsenge agyukba már ennyire korán is betokosodva van, az, amiket irányadó megmondóembereik a számukra megfellebbezhetetlenül ki szoktak nyilatkoztatni,

s amit a fentebb anyázva vitázók is olyan vakon hisznek, ahogy az csak a mai 'felsőbbrendű', (bár inkább csak a szellemi információk és az azokon elgondolkodás HIÁNYÁBÓL túlképzett) értelmiségtől egyáltalán ki tud telni ...

Még az se kizárt, hogy akad köztük olyan is, aki jelen volt.

Maitre 2013.03.11. 14:33:40

@ekszvájzed: Nézd, az emberek fásultak, elkeseredettek, megcsalva érzik magukat, és ezért valakit hibáztatni kell. Ehhez kézenfekvőnek tűnik a kormány. Én ezt értem, egy jelentős részüknek a sérelmeik nagy része is jogosak, úgyhogy csak a nyilvánvalóan veszetteknek szoktam nekimászni, akiknél azt látom hogy már teljesen elment az eszük, és a többit is vadítják... de most nem lehet lebénulni és a sebeket nyalogatni. A fidesz meg csinálja. Nem értek mindennel egyet, de alapvetően talán jobb irányba megy, mint a többi menne.

A túlképzettség nem lenne annyira rossz dolog, inkább azzal van a gond, hogy ehhez nincs meg sem a felvevőpiac, sem túlképzettékben az a képesség, hogy összekapcsolják a töméntelen információt valami hasznossá.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.11. 14:34:12

@Maitre: "Felsőoktatáshoz a bizonyos mértékig sajnos nem lesz elég. Hiába fizetnék én egy bizonyos (legyen nike) sportcipőért bizonyos mértékig mondjuk 5000 forintot, ha az 25 ezerbe kerül. El fognak zavarni a fenébe, annyi, ha van pénzed és kell, vedd meg annyiért, ha nincs, járj valami másban. Köbö."

Nem jó a hasonlatod. Ésszerű elvárás, hogy járulj hozzá az oktatásodhoz, ez rendben is van, de míg a megvett cipőnek csak te vagy a haszonélvezője, így elvárható, hogy csak te fizess érte, a megszerzett tudásod hasznára lesz államnak is, és érdeke a társadalmi mobilitás is, tehát, hogy az alacsonyabb jövedelmű rétegek gyermekei is hozzájuthassanak a tudáshoz. Nem véletlen, hogy sehol nincs olyan, mint Orbán lázálmaiban, hogy teljesen önfenntartó oktatás. A mostaninál egy elfogadhatóbb mértékű, és differenciáltabb tandíj kellene. Mert kellene, ebben amúgy nincs vita.

Maitre 2013.03.11. 14:40:26

@Fedor: "de míg a megvett cipőnek csak te vagy a haszonélvezője, így elvárható, hogy csak te fizess érte"

Pedig szerintem jó a hasonlat.
Ha nincs cipőm, felsebesedik a lábam, ami orvosi költségekkel jár, és kiesek a munkaerőpiacról, ami kár nekem (kiesett pénz), kár a nemzetgazdaságnak (nem termelek), és kár a tb-nek is (táppénz).
Ha nem nikeot veszek,hanem egy gyengébb minőségű cipőt, akkor ugyanez meglesz, csak hosszabb időintervallumban jelentkezik.

Ugyanígy diploma nélkül is lehet élni, csak kicsit más, és valószínűleg rád nézve hátrányosabb életszínvonalon. De ez nem befolyásolja a tényt, hogy az is lehet értékes, teljes élet.

Véleményed szerint mennyi a mostani tandíj?

tomwar 2013.03.11. 14:53:34

@Maitre: Feltetted az egyik legnehezebb kerdest kb. 4 millio ember hasonlo cipoben jar...
Magam sem tudnek hirtelen jol valaszolni, a BARKIT az nem jo.

2013.03.11. 16:04:29

@Maitre:

Mindig mondom: a tanítás és oktatás címén nem adathegyeket kéne bemagoltatni a népekkel, értelmezésre ösztönözni, (pl. ahogy a 'buta amcsik' is teszik, hogy a gyerekek még a veretes klasszikusok kissé avétos szavait is a saját életükön keresztül lássák meg),

hanem a megfelelő gondolati keretet megadni hozzájuk, hogy a közben és később hallott-látott dolgokat az egyén a maga saját intelligánciájával értelmezni tudja, és a helyükre tegye. Mindezt természetesen úgy, hogy egyetlen ideológiai rendszer se szólhasson bele.

Aztán. Na jó, én csak azt nem szoktam érteni, hogy amíg a zsenge felsőoktatott tanulóifjúság ezzel a mai szituval van agyilag elfoglalva, addig az előző garnitúrával minden klappolt?

Mert olyat akkoriban, hogy a mostani fityesz-ekézéshez hasonlatosan az egész maszop-szadesz rohadt diktátor népnyúzó bolsevista erőszakszervezetes, neoávós-neomunkásőr antidemokrata állat, nem nagyon hallottam ezen kiművelt ajkakról felszállani.

Akik manapság VÖRÖS zászlók alatt vonulgatva "éheznek", a többszörös milliárdos ex-kormánytagokkalés spanjaikkal karöltve, meg akik pl. "sajtószabadságot" követelnek, és több milliós kivetítő-hangosító cuccokkal, komplett zenekarokkal, meg egész sajtóapparátokkal állnak ki az "elnyomatás" ellen küzdeni.

Olyanok gyerekeivel-unokáival együtt, akik hellyel-közzel ronggyá verték-verették azokat, akik akár csak akaratlanul is, de megmosolyogták anno egy-egy moszkovita lakáj túltengését, én megértem, ha az elmúlt 23 év összessége miatt kisemmizve érzik magukat, de NEKEM AKKOR SE HAZUDJANAK.

Mint mondtam, engem az az állandó kettős mérce zavar, amivel a kisemmizettek a pokolba hordják el azt, aki most szipolyoz, míg azt, aki korábbban tette, a keblükre ölelik,

s hiába fogja folytatni ugyanúgy a népnyúzást, ha megint helyzetbe hozzák, az a diáksereg, akikkel elhitették, hogy őellenük szót emelni vagy fellépni viszont maga a fasiszta terror, s a velük szemben tiltakozók csak csürhe és söpredék, amely összetaposandó,

természetesen erre, és nem a józan eszére fog hallgatni. Merthogy azt mindig kihangsúlyozzák, a "csőcselékkel" szemben, hogy ők a "békések" akik csak "demokratikus" eszközökkel lépnek fel ...

Mintha az akkor orbi beszédét meghallhatván elszéledni készülő civil tömeg nem eképpen tett volna, mikor a derült égből lovakkal, meg könnygázzal rontottak rá, miután a magas hatóságok meg sem próbálták őket a veszély elkerülése végett egy biztonságos kiút felé irányítani.

De ez persze csak az én szerény véleményem, ha már a téma felvezetőjében az erőszak pártpolitika érdekek mentén fellépő szervezett intézményeiről esett szó.

2013.03.11. 16:06:06

Az 1. bekezdésemben helyesen: "HANEM értelmezésre ösztönözni"

Maitre 2013.03.11. 16:21:49

@ekszvájzed: Az amcsik azért már a ló túloldalára estek ezzel. :) Az adathegyek bemagoltatása valahol arról szól, hogy annak az adathegynek a 6 százaléka maradjon meg a gyerek fejében később is. Akinek több marad, az zseni, az meg, hogy a megfelelő 6% lesz-e, az úgyis azon múlik, mennyire fogta fel az összefüggéseket.

Az ideológiai rendszerekből nem lehet kimaradni, nézz meg egy index címoldalt. Már kénytelen vagyok cnn-en híreket olvasni, ha valami mást akarok látni, mint a pártpolitikát. Sokkal okosabb lenne megmutatni az összes rendszer jó oldalát (mindegyikben van), bemutatni a különböző aspektusaikat, és ráhagyni a kölyökre, hogy eldöntse, melyik áll közel hozzá. Mindezt simán meg lehetne tenni tárgyilagosan és érzelemvezérlés nélkül, ahogy az az értelmiségtől elvárható lenne. Csak ez úgy látszik, ez senkinek nem érdeke. :)

Nem klappolt az előzőek alatt sem minden, itt sem klappolt minden, de a többséget nem is ez érdekli. Ha van valami ami őt hátrányosan érinti, hőbörög. Lehet ezt öltöztetni akárhogy, az átlagpolgárt semmi nem érdekli, csak a zabálás, a kúrás, a szaporodás, meg hogy ezt biztonságban érezze. Aztán ennyi is.
Namost az ilyennek mégis minek diploma, úgy tényleg?

Minek egyenlősítsünk? Hogy fog az a gyerek viselkedni a felsőoktatásban, aki mélyszegénységből jön? Mennyi hátránya van olvasottságban, eszközhasználatban, világnézetben, viselkedési normában, elvonatkoztatási képességben, akármiben? Megoldja ezt a tandíj minimalizálása? Fenét oldja meg.
Lesz egy ilyen gyereknek a tudása valaha egyenértékű egy normális környezetből jövőével? Nem lesz, soha.
Persze el lehet mondani, hogy valahol el kell kezdeni felzárkóztatni őket, és ezt azzal is meg lehet tenni, hogy kivakarják őket onnan amiben élnek, de ezt nem úgy kellene tenni, hogy más emberek felett hatalmat adunk nekik. (már amennyiben feltételezzük, hogy diplomával magasabb beosztásba kerülnek.) Anno ezt próbálták meg a komcsik, elég rossz sikerességi mutatóval.

" miután a magas hatóságok meg sem próbálták őket a veszély elkerülése végett egy biztonságos kiút felé irányítani."

Én úgy emlékszem, hogy órákig mondogatták nekik, hogy menjenek már haza a fenébe, mielőtt bármi történt... Mondjuk ott egyedül szegény rendőröket sajnálom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.11. 16:32:21

@DeMarco:

" "A diákok NEM a teljesen ingyenes felsőoktatásért küzdenek."

DE, pontosan azért is küzdenek. "

- Egyik rokonom tavaly nyáron diplomázott. Ingyenes képzésen szerzett diplomát. Itthon a bére a MCDonaldsban több lenne, mint a kórházban... JA! Alig volt meghirdetve rezidensi hely! Kevesebb helyet hirdettek tán, mint az évfolyam.

Jelenleg 4400€ a bruttó alapbére. Ebből vígan megél. Megélne itthon is, ha adnának neki annyit.

No de az ingyenességről: KÖZEL MÁSFÉL MILLIÓ FORINTOT KÖLTÖTT EL TANKÖNYVEKRE, JEGYZETEKRE, KIEGÉSZÍTŐKRE (pl köpeny). És akkor a hat éven keresztüli megélhetését, amit a szülei biztosítottak, még nem is számoltam.

A 400 fős évfolyam összevont óráját kiírják egy 50 fős terembe.
9:10-kor vége az egyik órának az Astorián, 9:20-kor kezdődik a következő a Nagyvárad téren.

Hagyjuk már ezt a hülye dumát! Az EU egyik legszentebb alapelve a személyek szabad áramlása.

Maitre 2013.03.11. 16:36:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Valószínűleg a csúszópénzekkel majdnem ennyi lenne. Manapság az elvileg ingyenes egészségügyben cca. 50e HUF-ot kell a doktorúr zsebébe dugni ahhoz, hogy a szó szerint tűrhetetlen, munkaképtelenné tevő fájdalom kezelésére ne 3-4 hónap múlva kapj időpontot.

gavar csaba 2013.03.11. 17:01:45

@Orbán Diktor:
Jogállamért?
Azaz jogállamért .Tüntetnek. A diákok.
De miért nem tanulnak inkább?
És miért nem választanak piacképes szakot?
És miért orditanak, mint az állatok?
Meg miért l9kdösődve , ablakot törve védik a jogállamot?
És az a kopasz ,ferde gyerek miért akarja leordítani jogállamvédés közben az őt tésztával kínáló hölgy fejét?
Ezt tanulta vajon?
Én nem kérek szépen abból, hogy az én jogállamomat félelemkeltő magatartású vélemény terroristák jogvédjék.

2013.03.11. 17:07:15

@Maitre:

Mondták nekik, tényleg mondták, csakhogy a környező utcákban felállított kordonos-sorfalas csiki-csuki rendszerhez annak felállítói nem adtak se térképet, se GPS-t, de még csak a haladási irányt sem sugalmazták, a szóba jöhető utcák nevének megafonos felsorolásával.

A knósszoszi Labürinthosz ehhez képest egy ferihegyi kifutópálya volt,kb. ezren mentek (volna) kb. 50 felé, általában haza, arrafelé, ahol nyílt terepet láttak.

A rendőröket meg én akkor sajnálnám, ha ők álltak volna ott, ahol a nép, és a nép lett volna a rendőrök helyén. Minden felszerelést, apparátot, meg kiképzést, valamint hátsó szándékot felcserélve, természetesen. S azok kapták volna mindazt, amit ők adtak.

Mert, ismétlem, nem a polgári lakosság ott jelen lévő (idős-fiatal-családos-nőnemű-iskolás, stb.) hányada volt a ludas abban, hogy őket napok óta egy részeg, kocsmákban pártpénzből leitatott, provokátor népséggel kényszerítették ipiapacsot játszani. Akik a derék zsernyákok sebeinek nagy részét szerezték.

Ennyi erővel meg tényleg sajnálhatnánk teszem azt az az 1956-os Kossuth téri vagy a vidéki laktanyai lövetőket, hiszen szörnyű parancsra kellett tenniük azt, amit,

vagy pl. több mint 100 évvel őelőttük, 1848-1849-ben a vad, felfegyverzett magyarokkal szemben felállott szegény osztrákot-csehet-szlovákot-rácot-románt, meg némi oroszt is, hisz végül is télleg elég borzasztó, ami szegényekkel történt. Főleg meg 1849-1851 fényében, ugyi.

Na, a többit majd ha hazaértem.

Maitre 2013.03.11. 18:33:04

@ekszvájzed: Jajistenem, hát jó hogy kézen nem fogták őket... az astoria nem olyan nagy, akármilyen irányba elindulsz előre, tíz perc alatt kiérsz onnan. Sok okos tüntető még a gyereket is a nyakában tartotta, hogy "húúú nézzed kisfiam, csődület, menjünk bele a közepibe, látod, ez meg utcakő, szedjük fel!".

"A rendőröket meg én akkor sajnálnám, ha ők álltak volna ott, ahol a nép"

Ugyanott álltak, csak pár méterrel odébb. Rendes, becsületes, dolgozó, ÉRTÜNK dolgozó emberek, akiknek családjuk van, és akiket kitapsoltak a szabadnapjukon, hogy a csőcseléket abajgassák, mert az nem bír magával. Csoda ha némelyik kicsit nagyobb pofont kent le nekik a simogatásnál? Dehogy az. Gondolod ők örültek neki? Hát kurvára nem.

Provokálni azt lehet, aki hagyja magát.

2013.03.11. 19:03:21

@Maitre:

Na, pontosan itt játszana be az a bizonyos "jogállam". Amikor a rendőr nem az ösztöneire, meg a saját családját fenyegető állítólagos veszélyről károgókra hallgat, hanem arra, hogy egy civilizáció, meg egy modern, "felvilágosult" kor kellős közepén ne ragadtassa el magát, hiszen az országot, a népet képviseli, valamint nemcsak a törvénynek, de a törvényességnek is érvényt kell szereznie. Pl. a csőcseléket kéne ütnie, nem a nagymamákat, stb.

S elnézvén szervezete bő 15+ éves ténykedését, be kell látnunk, hogy az bizony erősen balkanizálódik, sőt délamerikanizálódik, elfele.

Láthatjuk ugyebár messzemenő bűnfelderítési hatékonyságát, a bűnözők által megkárosított és atrocitált, vagy brutalizált civilek melletti áldozatos kiállását, megvédelmezésüket, a bűnözés minden elképzelhető eszközzel való heves üldözését és visszaszorítását, a maffiákkal szembeni hősies harcait,

és 50+ éve megszokott magas szellemi színvonalát, sherlocki és columbói kristálytiszta logikáját, meg a Kántorénál is jobb szaglását, s a minden bürokráciától mentes, azonnali cselekvését, a polgárok érdekében, hiszen "szolgálunk, és védünk", a jelvényünk meg egy arany mérleg.

Csakhogy kiket-miket, és kik-mik ellen, valamint hogy mit, mikor és hogyan mérlegeljenek, és miféle elvek szerint, azt nem egy mindenek feletti egyetemes törvény és zsebkönyvekbe szedett, részletes magyarázatai mutatják meg a számukra, hanem a mindenkori kormányok által kinevezett sógorkomák, meg azok a jogvédők, akik mindenki jogait megvédik, csak a "rendes, becsületes, dolgozó" emberekéit nem.

S lásd mindjárt azt is a szegény kiparancsoltakhoz, hogy amikor 2006 09. 18.-19.-én a köztévé székháza előtt ment a több órás, az állítólagos "forradalmárok" (akik célja először, mikor a Szabadság térre vonultak, még mindenféle követelések beolvastatása volt) által a házban tanácstalan lófrálással és végül bármi lényeges esemény nélküli kioldalgással végződött hepaj,

akkor a direkt e célra tartott birodalmi rohamosztagok vidáman fánkoztak meg kávéztak a környéken, akkora csapásmérő erő birtokában, ami az egész provó társaságot kb. 5 perc alatt fújta volna el a térről, mint a pelyvát. S valahogy ez nem történt meg, többek azóta is tartó értetlenkedésére, melyre semmilyen normális, hivatalos magyarázatot mindeddig tudtommal nem adtak.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.11. 21:41:20

@Fedor:

"biztos lett volna ilyen is, de ha az a rendőri intézkrdés arányos lett volna tettel, akkor részemről biztos nem."

A nem rendőri fellépés is arányos volt. Mindezt a te logikáddal igazolva: ha nem lett volna az, akkor feljelentést tesznek.

"Mert nem tudsz olvasni. A poszt nem erről szólt, hanem azokról az alaptalan vádakról, amelyekkel illették őket. Tudod: erőszak, bántalmazás."

Üdvös lenne, ha megkímélnénk magunkat az olyan kellemetlen és fölösleges köröktől, amelyekben megpróbáljuk elmagyarázni egymásnak, hogy mi van a posztban leírva. Mintha egyébként valami ilyesmi szerepelne a posztban:

">>A radikális fiatalok példátlan akciója törvénybe ütközik, birtokháborításnak minősül. A Fidesz, miközben megtehette volna, nem kérte a rendőrség beavatkozását.<<

Kezdjük a végével. Miért nem? Még dicsekszik is azzal, hogy nem a törvényes eszközt választották, hanem az önbíráskodást? Ha valóban törtek-zúztak, bántalmaztak a tüntetők, akkor a jogállami megoldás az lett volna, hogy feljelentik őket. Ja, hogy akkor bizonyítani is kellett volna?"

Kellemetlen, de tény, hogy a posztodban a Fidesznek a BIRTOKHÁBORÍTÁSÁRA reflektáltál, és hiányoltad a demokratikus veseleverést. No meg még szó volt egy s másról, nácizgatásról, komcsizgatásról, aminek manapság már annyi a sportértéke, mintha elhatárolódnál. Magyarázhatod nyugodtan tovább, hogy miért nem azt írtad le, ami le van írva, de őszintén szólva nem túl lélekemelő a magas labdák lecsapdosása.

Elhatárolódási klauzula:

Természetesen a fentiekkel nem a Fideszt kívánom védeni, felőlem nyugodtan fel lehet őket kötni, és nem fogok könnyeket hullajtani sem értük, sem azokért, akik meghúzzák a hátukat a lincselés közben. Természetesen nem hiszem, hogy a HaHások lincseltek bent, és tisztában vagyok azzal, hogy Kubatovék hazudnak. Mint mindig. Mondjuk ezen legalább nem lepődöm meg.

2013.03.11. 22:33:14

@Maitre: Különben nekem szimpatikus volt, ahogy kiállt, és megpróbálta helyretenni a kölyköket. A bácsi idejében amikor egy idősebb ember rájuk szólt hogy "takarodjatok haza", akkor indultak."

Nem. Tévedésben élsz: 2006-ban sem indultak haza, de 1956-ban sem, sőt, 1919-ben és 1917-ben sem, de ha ötven évvel ezelőtt beszólnak a kocsma előtt, le is szúrják Szabolcsban, Vasban...

2013.03.11. 22:43:58

@Maitre: Btk. 176/A. §(2)Aki félelemkeltés céljából

mást vagy rá tekintettel hozzátartozóját személy elleni erőszakos vagy közveszélyt okozó büntetendő cselekmény elkövetésével megfenyeget, vagy
annak a látszatnak a keltésére törekszik, hogy a sértett vagy hozzátartozója életét, testi épségét vagy egészségét sértő vagy veszélyeztető esemény következik be,

vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Tehát megint tévedtél. Nem szerepel benne a felfegyverkezve kitétel.
Sajnálatos, hogy ilyen alantas , szellemileg alultáplált emberek tetteit képes vagy védeni, csak mert a te politikai oldaladon nyilvánul meg.

2013.03.11. 22:54:15

@[Lombroso]: BIRTOKHÁBORÍTÁSÁRA"

Szó sem lehet birtokháborításról. senki nem akarta a fidesz birtokát, a székházat elvenni. Sem jogilag, sem erőszakkal. Ugyanis a birtok a fidesz tulajdona, ezt a tulajdonlást senki nem vonta kétségbe.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.11. 23:25:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: A birtok a tulajdona... Na jó, ez az a rész, ahol nem érdemes folytatni. Majd ha megismerkedtél a birtok illetve a tulajdon fogalmával, akkor fussunk neki újra a témának. Látod, én sem ugatok bele a hidegfolyatásról vagy a java programozásról szóló eszmecserékbe, akkor talán neked sem kellene a jogi kérdésekkel foglalkoznod.

Elgondolkodtam rajta, hogy esetleg segítek azzal, hogy bemásolom a Ptk. releváns részeit, de inkább oldd meg magad. A XVI. fejezet környékén keresgélj.

2013.03.12. 00:51:58

@[Lombroso]: Ki szövegértés: adott esetben a székházról, mint ingatlanról van szó. Ez bizony mind birtoka, mind tulajdona a fidesznek, hacsak nem bérli.
Bérli?
Szóval kicsit vegyél vissza az arcból.
Szerintem ebbe se ugass bele. Kutya rossz vagy.

2013.03.12. 00:53:17

@[Lombroso]:" A hatályos Polgári Törvénykönyvünk szerint, ha a birtokost birtokától jogalap nélkül megfosztják, vagy birtoklásában jogalap nélkül zavarják, birtokvédelem illeti meg.

Ennek a mondatnak a könnyebb megértése érdekében célszerű először a birtok fogalmát tisztázni. A birtok az a tény, állapot, amikor valakinél, valakinek a fizikai értelemben vett hatalmában van egy dolog. A birtok azonban nem egyenlő a tulajdonnal. A tulajdon esetében az a fő kérdés, hogy enyém-e a dolog, míg a birtok esetében elsődlegesen csak az számít, hogy nálam van-e a dolog. Ha valaki bérel, mondjuk egy lakást vagy egy autót, azáltal nem lesz annak tulajdonosa, viszont birtokosa lesz, mert nála van, a hatalmában tartja. A birtoklás tényének legfontosabb következménye tehát, hogy a birtokost védelem illeti meg a birtokháborítással szemben. "
Csak hogy okuljál kicsit.

2013.03.12. 01:05:15

@[Lombroso]: Egyébként Ptk 187-188 § -t ajánlom figyelmedbe. Tudod, vannak olyanok, hogy paragrafus. Nem bekezdés, attól kicsit konkrétabb hivatkozási hely is van.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.12. 01:28:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: Jaj de rohadt ügyes vagy, már ismered a §-t, és tudsz guglizni, hát gratulálok, még akár köztársasági elnök is lehet belőled. Minden képességed megvan hozzá.

2013.03.12. 09:04:42

Hát nem tudom, 1919-ben kiket is kellett volna hazaküldeni, a bőrkabátos kivézőosztagokon kívül, őket meg értelemszerűen nem lehetett, ugye. Vagy még azokat, akik az ő tetteik miatt állottak bosszút utánuk. De szóljatok csak, ha valamiről lemaradtam volna.

Követelt, mert-e követelni ott és akkor bárki és bármit is? Igazi civil néptömeget, a pártok, vagy a gyári munkások agitátorok által összehívott toborzó-gyűlésein kívül kb. 3-szor mutatott fel az a kor:

először mikor a Parlament előtt HATALMAS transzparenseken-molinókon áll, óriási, nyomtatott nagybetűkkel a keménykalapok erdeje felett, hogy a sajtófotók nyújtotta hatalmas propaganda-lehetőség kedvéért minden nyájas mozgókép-megtekintő és lapolvasó is jól láthassa a köz állítólagos óhaját, miszerint "Válasszák a köztársaság elnökévé Károlyi Mihályt" - persze mindezt már akkor is spontánul, nemde.

De aztán Kunékat már az égvilágon senki se követelte.

Azután meg az első "szabad" május elsején vonultatták ki a népet, ezt az áldott jó szokást aztán 1945-1990 között addig gyakorolták a komcsik, hogy a pronyók végül elhitték, hogy ez tényleg róluk szól ... bár ma ezen össznépi dzsemborikon valahogy már senki sem beszél még a családja előtt sem az "imperialisták", sem a bankárok sem más kizsákmányoló és rabszolgasorba taszító kapcsik ellen.

Most ne ejtsünk szót talán a falvakban-városokban néhol összeverődött éhséglázadókról, akiken aztán kemény példákat statuáltak, a rekvirálások ellen tiltakozó parasztokról, bár a bőrös (!!!) legények őket aztán tényleg "haza" küldték.

S végül mikor az antant szavára végre kitakarodó románok után Horthy vonult be, akkor is elég sokan, gyakorlatilag a város összes normálisnak és magyar érzelműnek, valamint keresztény hívőnek megmaradt, a komcsik, vagy a megszálló románok által korábban teljesen kifosztott, félig kicsinált, vagy fenyegetett polgára örült neki, szívből.

Persze, hogy az 1945 utáni propaganda csak a fehér lován a vonuló katonái előtt táncoltató admirálist volt hajlandó bemutatni, meg a beszéde gerincét adó retorikát, de arról, hogy több helyen is lelkesen, beszédekkel, virággal, meg versekkel, egész rezesbandákkal várták, valahogy megfeledkeztek, s minden erre utaló dokumentumot jó mélyre süllyesztettek el. Már ha egyáltalán meghagyták azokat.

Na szóval kit küld(het)tek volna haza 1919-ben és kik, ha szabad még egyszer kérdeznem?

A többi citált évszámról meg később.

2013.03.12. 09:53:14

Persze vol pl. még tüntetés akkor, 1919-ben másért is, az év elején még, mikor a falvakban követelték a feudális rend felszámolását és a földosztást,

(ez utóbbi valahogy a dicső vörösöknek nem volt túl sürgős, még a Károlyi magánakciója után sem, a látszatintézkedést korábban dekrétum formájában elővezető Lenin elvtárssal ellentétben)

vagy később mikor a szerzetesrendek tervbe vett feloszlatása ellen, a kivonultatott biztosokkal szemben egy helyütt pl. asszonyok tüntettek, azzal, hogy "adják vissza a vallásunkat!"

Maitre 2013.03.13. 11:21:08

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nekem nincs politikai oldalam. :)
Annak meg, hogy a btk-t azok szokták értelmezni akik, és nem azok, akiket megtanítottak olvasni, megvan a maga oka. ;)
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0