Milla light
2013. március 17. írta: Fedor

Milla light

Méghozzá nagyon light. A megszokott tömeg töredéke gyűlt csak össze a Kálvin téren ma délután.

milla-kalvin_ter.jpg

És ez igencsak meglepő volt számomra, tekintve, hogy az ember azt gondolná, az elmúlt hetek történései minden eddiginél nagyobb számban hajtja ki az utcára az elégedetleneket. Ha azt veszem, hogy a hét elején majdhogynem spontánan is összejöttünk ennyien fenn a várban (Ne írd alá, János!), nem tudok másra gondolni, mint hogy az elmúlt pár nap időjárása nem csak a kormányból hozta ki a (nem túl mélyen rejtező) teljesen cselekvőképtelen énjét, de az ellenzéknek is totálisan keresztbe tett. Március 15-én meglett volna a hangulat, meglett volna az előkészítés, meglett volna a tömeg is. Erre a pótnapra viszont senki se készült, sokan már nem tudták átszervezni a programjukat (még Kulka János, az egyik műsorvezető se tudott eljönni), a vidékiek már nem nagyon tudták megoldani a felutazást, sokan valószínűleg nem is értesültek arról, hogy egyáltalán lesz ez a pótrendezvény, szóval ez a nap a kutyáké lett.

Egy beszédre azért kitérnék külön.

Tamás Gáspár Miklós azt mondta ma délután, hogy a magyar demokratáknak meg kellene fontolnia a 2014-es országgyűlési választás bojkottját, mert szerinte annak "előre megírt eredményével" csak Orbán Viktor további hatalmát legitimálnák.

Várható volt, hogy megjelenik ilyen vélemény is, hisz előre tudható, ez a választás minden lesz, csak nem tiszta. Gomperz Tamás nagyon szépen összeszedte a HVG-ben:

...valami tényleg lesz, amit a kormány választásnak fog nevezni, az biztos. Csalni fog rajta, az is biztos.Titkot sem csinál belőle. Nem volt még választási csalás, amelyet ennyire és ilyen jó előre bejelentettek volna. Átrajzolták a körzeteket, megszállták a választási bizottságokat és alkotmányos szinten oldották meg, hogy az ellenzék a kampányban ne juthasson el nagyobb tömegekhez. Hirdethetnek Simicska hirdetőoszlopain, ha ragaszkodnak hozzá. Miért ne keressenek a lúzereken? Aztán ott vannak a határon túli szavazatok, melyeknek száma bármennyi lehet, hiszen titkosítják, hányan kaptak állampolgárságot. Annyian, amennyi a győzelemhez hiányzik.

Mégse tartom a bojkottot jó megoldásnak. Mert mit érünk el vele? Attól még Orbánék maradnak hatalmon, és továbbra is kétharmadra hivatkozhatnak majd, hisz a Békemenet nem fogja üresen hagyni a szavazófülkéket. Nem, ez nem lehet megoldás. Nincs más elfogadható mód, mint élni a megmaradt jogainkkal, és a saját szabályaik szerint megverni őket, méghozzá megkérdőjelezhetetlen arányban, hogy még az ismeretlen számú külhoni szavazókkal se lehessen manipulálni. Ez elég kivitelezhetetlennek tűnik, de attól még nem lehetetlen. Csak ez lehet a megoldás, mert más, nem demokratikus utat nem akarok elfogadni. Nem lenne az más, csak egy még mélyebbre vezető spirál.

Persze ölbe tett kézzel ez nem fog menni. Épp ezért először is meg kell ismételni a mai tüntetést pár hét múlva, rendes előkészületekkel, rendes szervezéssel. Nem lehet várni október 23-ig, mert nem lehet szó nélkül tűrni azt, ami történik. Meg kell mutatni, hogy a többségnek elege van. És meg kell mutatni, hogy ez a többség képes összefogni, mert muszáj összefogni. Orbánék nem hagynak más demokratikus lehetőséget. Meg kell egyezni minél előbb, és konkrétumokat kell felmutatni, valós, működőképes alternatívát a mostani hatalommal szemben.

Legyünk jobbak, és higgyék is el ezt rólunk. Ennyi csupán, amit el kell érnünk, és ez nem lehetetlen feladat. Ugyanis nincs túl magasan a léc.

Sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr735139762

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.18. 12:26:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abdelkader 2013.03.17. 21:57:49

"Legyünk jobbak, és higgyék is el ezt rólunk"
Neeem ez már nem elég,előbb-utóbb ahogy a helyzet érik"fegyverbe"!

toportyánzsóti 2013.03.18. 07:10:44

Röhejes bedőlni a narancsmaffia hírhamisítóinak,bértollnokainak,bértüntetőinek,osztódással szaporított trollocskáinak.Ha tényleg czövekként állna a kétharmad,nem lenne ez a rezsimcsökkentő szappanoperett.Ősszel még kórusban nyomták a szokásos:most egy kicsit rosszabb ugyan,de nemsokára kolbászból fonhassuk a kerítést,szöveget,HAHA!Még a saját bértollnokaik szerint is 35-40% szavazójuk odalett,hehe,a maradék csak unortodxan elég a sikerhez.

DeMarco 2013.03.18. 08:14:32

Jól kezdődik ez a hét is! Egyből humorbombával indítasz. :))))

Bocs, nem szép dolog a másikat kinevetni, de nem tehetek róla, hangosan röhögtem miközben végigfutottam a sorokon... :DDD

Nem mintha érdekelne, legfeljebb lábjegyzetként, de sztem pont súlyuknak megfelelő létszámban voltak jelen.

Azon természetesen nem csodálkozom, h fent voltál a várban, teljesen feleslegesen szerencsére. Áder nem Shmidt Pál, jól ráérzett, h ezt alá kell írnia, ezt várjuk el tőle. Mondjuk, ha nektek nem tetszik valami, akkor az csak jó lehet...

Azon sem lepődök meg, h te a kormányt vádolod az időjárási anomáliákkal és az emberek felelőtlenségével, függetlenül a szervezési késésektől, de hát mit is várnánk el tőled...

Azon sem lepődünk meg, h ti jó előre gyártjátok a kifogásokat, h miért fogtok megint veszíteni a választáson. Jól érzitek, h nem nektek áll a zászló, de nagyon vicces, h szembenézés helyett, ahelyett, h a belső okokat keresnétek és megértenétek, h miért is utasítják el ennyire az ellenzéket és miért kedvelik a kormánypártokat továbbra is, inkább kifelé mutogattok és a szavazók megszerzése helyett csalást kiabáltok jó előre. És akkor mi lesz, ha megint megalázó lesz a különbség? Akkor mi lesz az indok, he?

Nem a békemenet fogja megtölteni a szavazófülkéket, hanem mi, akik a fideszre fogunk szavazni és akik pontosan tudják, h az ellenzék sok minden, de a legkevésbé sem hiteles és még kevésbé alternatíva.

Úgyhogy felőlem továbbra is tüntetgethettek hetente, már megszoktuk, elfértek vmelyik sarokban. És úgysem változtat semmin sem. Tüntizgetés helyett hasznosabb lenne szavazókat gyűjteni...

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.18. 08:24:12

Hála az LMP vállalhatatlan arcvesztésének, és az MSZP-DK-LMP-E14 versengésének, hogy ki vigye a zászlót, a megcsömörlött tömeg lekopott a vezerürükről.

Lehet más? Dehogy lehet!
Együtt? Ezekkel?
Szoci? A gondolatra is hányok.
Nanopártok a margóról? Boccsánat, a mikroszkóp otthon maradt.

EGYÜTT SEM VAGYTOK 2014-en!

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.18. 08:26:56

TGM pedig nagyon mellényúlt. A focit gólra játsszák, a választásokat pedig szavazatszámra.

Hiába gondolod magadat "erkölcsi győztesnek", ha közben oltári nagy bukta van a választásokon. Bojkott? Nevetséges.

"Tudja, bíró sporttárs, az ellenfél szerintünk nagyon agresszív volt, ezért csak álltunk a pályán, és bojkottáltunk. Nem mi tehetünk a 30:0-os eredményről! Ők voltak a megfélemlítőek!"

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.18. 08:35:30

@DeMarco: Oké, hoztad a kötelező kört, szó szerint ezt vártam tőled. Viszont:

"Áder nem Shmidt Pál, jól ráérzett, h ezt alá kell írnia, ezt várjuk el tőle."

Azért ezt a mondatot nem gondoltad át rendesen :-)

toportyánzsóti 2013.03.18. 08:38:20

@tundrazuzmo: Látom nem sikerült még a pontagyadba betáplálnod,dupla narancsbukta volt a múlt hétvégén,nyílt zsarolással kombinált narancsmaffiakampány ellenére okoska.Ha a böszme is jobb nálatok,rátok vajon mi vár?!HAHA!Persze ha beéritek az unortodox győzelemmel,akkor jó az irány.

toportyánzsóti 2013.03.18. 08:43:25

@DeMarco: Okoska azt hiszed ,hogy csak az örökös vesztes nemzetiek ismerik a cigány pálinkáztatás,száraztészta osztás és láncszavazás csínját bínját?!Azért mert idáig csak ők buktak meg ezügyben,ideje felnőnöd.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.18. 09:13:25

nem is értettem, hogy mit akarnak 2 nappal a "világvége" után majd mennek tüntetni a népek??

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.18. 09:18:48

A Milla eleve súlytalan volt, s most hogy a helyén megjelentek komolyabb erők, jelentőségét vesztette.

Jellemző, hogy a szónok TGM, aki de facto ugyanazt mondja, mint Orbán, csak kicsit más díszítéssel.

is 2013.03.18. 09:26:53

Hosszú hétvége + hideg + a vihar után mindenki inkább pihent. Semmi mélyebbet nem kell ebből levonni.

Kandeláber 2013.03.18. 09:49:54

Mondjuk annak idején Csurka menetrendszerűen kivitt százezer embert a Hősök terére, ennek ellenére csak egyszer jutott Parlamentbe a MIÉP (2002-ben rájuk szavaztam, nem jött össze.
Egy (békésen) tüntető tömeg létszámából nem mindig lehet messzemenő következtetéseket levonni.
Ha a Millás-dékás-E 2014-es-MSZP-s-hahás stb. katyvasz amúgy istenigazában nekidurálja magát, akár sikerülhet is neki, ami Csurkának sokszor: összeránt százezer embert.
Na bumm.
Nyilván most közrejátszott az alacsony létszámban, de van itt még egy-két olyan tényező is, amiről a szimpatizánsok érthető módon nem szívesen beszélnek.
Ezek pedig: az érdektelenség, a tömegbázis hiánya (atv-s, klubrádiós sms-küldők és betelefonálók még nem jelentenek tömegbázist) és az ellenzéki vezérürü szerepéért való rivalizálás.
Talán szombaton Havas műsorában maga Havas vetette fel az utóbbit, a jelen lévők közül pedig Róna Péter és Zentai Péter élénken helyeselt neki, míg a butácska Váradi Júlia pedig zavart mosollyal bizonygatta az összefogás meglétét.
Havas egyenesen előjött azzal, hogy ismerősei közül többektől hallotta: inkább maradjon Orbán még négy évre, minthogy Mesterházy győzzön. Annak tudatában hogy 2010-ben több MSZP-s ismerősöm a Jobbikra szavazott, így kívánván (sikertelenül) megakadályozni a kétharmadot, mindez hihető is.
Az ellenzék sem immunis a turáni átokra, még ha utálja is a turulmadarat.

Kandeláber 2013.03.18. 09:52:45

"az időjárás is közrejátszott az alacsony létszámban"- lemaradt egy szó.

Sir Galahad 2013.03.18. 10:32:01

Komolyan kérdezem, nem kéne inkább úgy hívni a társaságot, hogy Pár Százan a Sajtószabadságért? Bár az is hülyeség, nem a sajtószabadság a céljuk, csak a baloldal hatalomra segítése. Pár Százan a Baloldali Kormányért (PSZBK). Na, hogy tetszik?

VT22 2013.03.18. 10:39:48

@tundrazuzmo: Ne aggódj, a választások előtt összeállnak gyorsan egy táborba, és egy hajszálnyi megosztottság nem lesz köztük. Amíg szavazni megy a nép, addig egy helyre várják az x-et. Utána lehet megint marakodni.

grani 2013.03.18. 10:43:34

Hát legyetek jobbak. Ötlet? Mert nem hallottam még semmit arról, hogyan is szeretnétek beindítani a gazdaságot. Mert a demokráci, jogállam csápolástól nem indul be. Sőt, leáll. Szóval, mondjatok valamit.

jani888 2013.03.18. 11:09:24

" A megszokott tömeg "??? -Háromszáz helyett százan...

Fejesrob 2013.03.18. 11:28:34

Át kellene neveznetek magatokat Milla helyett Ezeröcsire.

Most mit vártatok? Az összes börtöntöltelék ott sertepertél a gyűléseiteken, olyan ez, mintha úgy akarnék zsidó megmozdulást szervezni, hogy minden bűnét megbánó náci vezetőkkel reklámozom magamat.

Jó ha tudod, TGM forradalmi lendülete pedig az emberek többségének nevetséges és szánalmas.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.18. 12:35:02

@Fejesrob: "Az összes börtöntöltelék ott sertepertél a gyűléseiteken"

El vagy tévedve, azok a FIDESZ-t védik...

seagull 2013.03.18. 13:02:25

@DeMarco: nagyon szépen felböfögted a kormánypropagandát, gratulálok. Egyebet is tudsz? Ez a "mi" meg "ti" felosztás különesen vicces, de gondolom fölösleges lenne megpróbálni megértetni veled, hogy mi a hiba vele.

Balt 2013.03.18. 14:08:17

"Meg kell mutatni, hogy a többségnek elege van."

Ja.

"A cég március első felében, az ország felnőtt lakossága körében végzett közvélemény-kutatást. Az eredmények azt mutatják, hogy a Fidesz támogatottsága a múlt havi 18-ról 24 százalékra emelkedett, így 1,9 millióan sorakoznak fel a kormánypárt mögé."

index.hu/belfold/2013/03/18/ipsos_aktivizalodtak_a_valasztok

:))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.18. 15:03:43

@Balt:
1. Lehet örülni, hogy a csóró tudatlanok egy részénél bejött a rezsicsökkentés hazugsága. Idézet ugyanonnan: "az érkezők főképpen 30 évesnél fiatalabbak és 50 évesnél idősebbek, legfeljebb alapfokú végzettségűek, kisvárosokban és falvakban lakók, az átlagosnál szerényebb jövedelmi viszonyok között élők" Ez szerinted mennyire lesz tartós?

2. Ettől függetlenül nincs ellentmondás: a többségnek elege van, csak ez a többség nem egységes. Pont erről írtam a posztban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.18. 16:59:58

A mi és ti témához: Örülök neki, hogy az autópályán össze tudott fogni a nemzet.

DeMarco 2013.03.18. 17:37:23

@Fedor:"Lehet örülni, hogy a csóró tudatlanok egy részénél bejött a rezsicsökkentés hazugsága."

Mindig bájos nézni, ahogy a libsi übermenschek lenézik a többi embert, pláne kétmilliót egyszerre...
Pedig hogy örülnél te ennek a kétmilliónak. Csak hát elérhetetlen álom számotokra, többek között ezekért az allűrökért.

Megértem, elég kellemetlen dolog a matek és a számok csúnya buktát jósolnak nektek még ha az egész katyvaszt egybe nézzük is.

"Ettől függetlenül nincs ellentmondás: a többségnek elege van"

Ejnye-ejnye... már megint bele tetszik számolni a virtuális senkire nem szavazó embereket, h kicsit csalhass a statisztikával? Vigyázz, azok szavazhatnak éppúgy a fideszre is...

A számok pont azt támasztják alá, hogy a többség a kormányra fog szavazni újra és még örülhettek ha megússzátok a megismételt kétharmadot.

DeMarco 2013.03.18. 17:41:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"A mi és ti témához: Örülök neki, hogy az autópályán össze tudott fogni a nemzet."

De ez nem a politikusokon múlt...

Bármennyire is hihetetlen, nem a politika tölti ki az emberek életét és semmi nem törli ki az emberséget.

De ebben a kontextusban, ami a blogokon megy, pontosan lehet tudni, h ki az a "mi" és kik az "ők", vagy egyszerűbben, h ki kiket támogat. Annyira azért nem nagy a blogoszféra.

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.18. 17:45:36

@toportyánzsóti: "Látom nem sikerült még a pontagyadba betáplálnod,dupla narancsbukta volt a múlt hétvégén,nyílt zsarolással kombinált narancsmaffiakampány ellenére okoska.Ha a böszme is jobb nálatok,rátok vajon mi vár?!HAHA!Persze ha beéritek az unortodox győzelemmel,akkor jó az irány."

Miről pampogsz farkaskoma? Narancsbukta szép álom, csak egy közvéleménykutatónl sem lehet kapni. Ja, tudom, a sok csendes szavazó majd jön, és elsöprő többséget csinál. A Fidesznek.

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.18. 17:47:53

@VT22: "Ne aggódj, a választások előtt összeállnak gyorsan egy táborba, és egy hajszálnyi megosztottság nem lesz köztük. Amíg szavazni megy a nép, addig egy helyre várják az x-et. Utána lehet megint marakodni."

Megnyugtattál. Mert ha nem állnak össze, akkor egyedül bajosan érik el a parlamentbe jutáshoz szükséges 5%-ot.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.18. 18:22:32

@DeMarco:

Egyetértek veled (ritka), de továbbra sem tartom szerencsésnek, sőt kifejezetten kerülendőnek tartom bizonyos összefüggések megléte esetén a mi és ti névmások használatát.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.18. 18:37:29

@DeMarco: "Mindig bájos nézni, ahogy a libsi übermenschek lenézik a többi embert, pláne kétmilliót egyszerre..."

Hol néztem le őket? Csak lefordítottam a statisztikát olyan nyelvre, hogy te is megértsd.

"már megint bele tetszik számolni a virtuális senkire nem szavazó embereket, h kicsit csalhass a statisztikával?"

Nem számoltam bele senkit, azokra mérésekre utaltam, amelyek arról szólnak, hogy az emberek szerint jó, vagy rossz irányba mennek -e a dolgok. Csak szólok, hogy évek óta az utóbbi van erős többségben. hogy nincs, aki ezt a tömeget egyben meg tudná szólítani, az más kérdés.

DeMarco 2013.03.18. 20:24:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "továbbra sem tartom szerencsésnek, sőt kifejezetten kerülendőnek tartom bizonyos összefüggések megléte esetén a mi és ti névmások használatát."

Én viszont nem. Valamilyen névmással mindenképpen össze kell kapcsolni a mondanivalót és ha nem kifejezetten fedornak címzem, vagy nem egyedül őrá gondolok, hanem általában véve, akkor azt így jelzem. A ti ebben az összefüggésben a ballib oldalt jelenti összességében. De eddig mindenki pontosan tudta értelmezni a névmások helyét és szerepét az adott szövegkörnyezetben.
Persze elvi értelemben zavarhat ez téged, mert szekértáborokat és árkokat feltételez, de én elég jól látom ezeket a törésvonalakat és régen nem keresem a hidat, mert nincsenek hidak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.18. 22:14:05

@DeMarco:

"régen nem keresem a hidat, mert nincsenek hidak."

- Építsünk!

Tallono 2013.03.19. 02:44:24

@Fedor: Ez a szerény létszám mutatja milyen kevesen is vagytok szerencsére. 15-én az emberek többsége azért megy ki, mert akar mutatni egy kis ökölrázást, de a többi napon lusta, vagy nem ér rá, dolgozik, stb. Én győzelmet remélek nektek, szeretnék a nevető harmadik táborához tartozni, de egy év alatt nem fogjátok összeszedni magatokat semennyire se, hiába a pénz, média... Akkor már jobb ötlet a bojkott, annak van is értelme, csak én nem hiszek a demokráciának abban a formájában amiben te.

Amúgy a választások bojkottálása nem a demokratikus rend megdöntésére irányuló cselekvés, ami egyenlő a hazaárulással? Ha én mondanám nyilvánosan biztos 1000 évre a hűvösre vágnának, de úgy látszik TGM megteheti...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.19. 13:13:07

@Tallono: "Ez a szerény létszám mutatja milyen kevesen is vagytok szerencsére. "

Ez hülyeség. Leírtam a posztban, hogy miért.

"Amúgy a választások bojkottálása nem a demokratikus rend megdöntésére irányuló cselekvés, ami egyenlő a hazaárulással?"

Ezt a hülyeséget honnan veszed? Választásokon részt venni nem kötelező, demokratikus alapjog azt választani, hogy nem választasz, miért lenne hát büntethető, ha valaki erre szólít fel? Nem az a baj ezzel az ötlettel, hogy törvénytelen lenne, hanem az, hogy értelmetlen.

DeMarco 2013.03.19. 16:02:23

@Tallono: "Amúgy a választások bojkottálása nem a demokratikus rend megdöntésére irányuló cselekvés, ami egyenlő a hazaárulással?"

Dehogy. Ez ugyanaz, mint amit Fedor is mondott, csak a még gyávább változata.
Fedor elindulna, csak a biztos bukta utánra, jó előre csalást kiabál, h legyen mivel magyarázni a hiányosságokat. TGM pedig el sem indulna a versenyen, mert még ahhoz is gyáva, h megméresse magát. De utána neki lenne a legnagyobb szája, h "de ha indultunk volna, akkor 10 millióan szavaztak volna ránk..." :)))

Ezek csak pótcselekvések, a választók hiányát igyekeznek elég rosszul leplezni.

Ennél sokkal viccesebb, amit az unió/imf páros Ciprussal művelt. Mekkora királyság már a kisbetétesektől elvenni a pénzt... mert az, hogy többek között a magyar off-shore lovagok pénze a ciprusi kisemberekhez vándorol, még hagyján. Bár ennyi erővel vándorolhatna a magyar kisemberek zsebébe is, ha a kormány előbb hazahozta volna.
De a kisbetétesektől elvenni a zsét, mennyire komoly már... főleg, h egy az egyben odaadják a bankoknak "feltőkésítés" jogcímen...

Én soha nem tudtam volna akkora pofont adni Fedornak, mint amekkorát tegnap kapott. Az imf/eu beleszart a ventillátorba...

Ezzel a húzással egyben megkoronázták Matolcsyt és tájékoztatták a hitetleneket is, h mivel jár, ha vki kölcsönt akar felvenni az imf-től.

Olyan magas labdák röpködnek mostanában, h lassan szégyenlem lecsapkodni őket. Kicsit olyan, mintha földön fekvő embert rugdosnék. Már nem kihívás...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.19. 17:00:39

@DeMarco: Hát itt a magas labdák inkább a másik térfélen pattognak mostanában...

Egyébként igazad van, nem lenne túl igazságos lépés a a kisbetétesek megadóztatása is, nagyon rossz precedenst teremtene, de épp ezért ezt ötletet el is vetették gyorsan, a legfrissebb tervek szerint a 20 ezer eurónál (durván hatmillió Ft-nál) alacsonyabb összegű bankbetétekre nem vetnék ki.

DeMarco 2013.03.19. 20:42:57

@Fedor: Úgy látszik a ciprusi parlament is van olyan tökös, mint Orbánék és lesza.ják az imf/eu pofátlan zsarolását.

A sok orosz milliárdos miatt sanszos, h kapnak megint pénzt Putyintól, legalább annyit, amíg átmentik a pénzt a kajmán-szigetekre, vagy a gazpromtól a gázért cserébe. Mondjuk elég égő lenne ha megint az oroszok húznák ki őket a szarból az unió helyett...

Ha meg megint pénz kell, előbb mindenki kiveszi a bankbetétjét...

DeMarco 2013.03.20. 11:26:24

@Fedor: Tényleg?? Nem látom a belinkelt cikkekben, h tagadták volna a követelést. Mindössze tompítani próbálják azzal, h "de nem kár az orosz gazdagokért".

HVG: "Először: az EU és IMF segítség soha, de soha nem érkezik feltételek nélkül."

Inkább ezen gondolkodj el...

Maga a ciprusi miniszterelnök és parlamenti házelnök nevezte ezt zsarolásnak. Meg rajtuk kívül az egész világ.

A ciprusi parlament viszont volt annyira bátor, talán épp Viktor példáján, h bemutasson az imf-nek és ilyen feltételekkel nem kell nekik a kölcsön.

Hiszen alig posztokkal korábban (is) mennyit vitatkoztunk azon, h nem a kölcsönnel, mint pénzzel van a probléma. Hanem a mellé követelt/zsarolt feltételekkel. Néhány poszttal korábban sosem gondoltam volna, h maga az imf/eu fogja ezt ennyire nyilvánvalóan kifejezni és elismerni.

Ha feltételek nem megfelelőek, akkor nem kell birka módra bólogatni, ahogy például bajnai tette. Meg kell változtatni a feltételeket, vagy ha nem megy, akkor el kell őket hajtani.
Ahogy pl. én tettem ma a bankban, amikor különböző számomra előnytelen ajánlatokkal bombáztak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.20. 12:26:17

@DeMarco: Akkor még egyszer:

"az EU/IMF mentőcsomag előírja, hogy a ciprusi államnak magának is hozzá kell járulnia bankjai megmentéséhez – a ciprusi kormányra van bízva, hogyan teremti elő ezt az összeget"

Az adóztatást nem az IMF írta elő, az a ciprusi kormány ötlete volt... Igen vannak feltételek, de azok nem konkrét intézkedések, hanem elvárt eredmények. Ez így van ott is, nálunk is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.20. 14:58:00

@DeMarco: Ezt se ártana elolvasnod:

hvg.hu/gazdasag/20130320_Valami_nagyon_buzlik_Cipruson

Azt kéne felfognod, hogy ha az IMF nem lép, akkor Ciprus csődbe megy, és azt bizony mi is megéreznénk, nem is kicsit. Ráadásul pont azért került Ciprus ilyen helyzetbe, mert olyan politikát folytattak, mint amit Orbánék is kitűztek célul.

Hát ennyit erről.

DeMarco 2013.03.21. 15:41:03

@Fedor: "Az adóztatást nem az IMF írta elő, az a ciprusi kormány ötlete volt..."

Ööö... ezt sztem gondold át újra... Mintha minden uniós potentát úgy nyilatkozott volna, h ők akarták, mert nem akarják a ruszkikat pénzzel kitömni.
Ez bizony konkrét feltétel volt.

Igen vannak feltételek, de azok nem konkrét intézkedések, hanem elvárt eredmények. Ez így van ott is, nálunk is.

Tévedsz. Nagyon is konkrét zsarolás volt, maga a ciprusi miniszterelnök szájából hangzott ez el. De biztosan nincs igaza...

És pontosan, így volt ez nálunk is. De hívhatod javaslatnak, kérésnek, vagy bárminek, a lényegen semmit sem változtat.

"Azt kéne felfognod, hogy ha az IMF nem lép, akkor Ciprus csődbe megy"

1. Ez nem biztos, mi sem mentünk csődbe, sőt, köszönjük, jól megvagyunk az imf zsarolása nélkül is.

2. Pont annyira segíthetnek rajtuk az oroszok és a gazprom is.

3. És akkor mi van ha csődbe megy? Legfeljebb nekik is leírják az adósságot, mint a görögöknek. A csőd is egy megoldás.

Olyan vagy, mint aki a közlekedési baleset után magyarázza a rendőrnek, hogy: "De értse meg biztos úr a lámpa zöldet mutatott. Igaz, h rajtam kívül mindenki pirosnak látta, de én tudom, h zöld volt, mert sztem zöldnek kell lennie, más nem is lehetett, mert ha piros lett volna, akkor én tévedtem volna és az ki van zárva...Értse meg, mindenki hülye, csak én vagyok kamion...

A kormányok egymás után deklarálják, h nem akarnak betéti kamatokat, már a magyarok is belengették, h tessék hazahozni a lóvét ciprusról, mert bukta lesz belőle, de sebaj, te csak élj rózsaszín köd mögött. Én meg majd kiveszem a megtakarításomat, ha újra baloldali kormány kerül hatalomba (jó sokára, vagy soha).
Biztos ami biztos...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.03.21. 15:55:54

@DeMarco: "Mintha minden uniós potentát úgy nyilatkozott volna, h ők akarták, mert nem akarják a ruszkikat pénzzel kitömni."

De az csak a nagybetétesekre vonatkozó javaslat volt. A kisbetétesekről szó se volt, azt a ciprusiak rakták mellé. És miért lenne zsarolás? Miért várná el bárki is, hogy csak öntsék a pénzt a felelőtlenek zsebébe, és ne várják el, hogy ők is beszálljanak?

"mi sem mentünk csődbe, sőt, köszönjük, jól megvagyunk az imf zsarolása nélkül is."

1. Szerencsére ANNYIRA nem rossz a helyzet, mint Cipruson (de ha így folytatjuk, még lehet).
2. Etől még kurvára nem vagyunk meg jól, nagyon sok százmilliárdba fáj nekünk a kormány hazudozása és önfejűsége.

"Pont annyira segíthetnek rajtuk az oroszok és a gazprom is"

Na az lenne a zsarolás, ők ugyanis nem egyszerűen hozzájárulást kérnének a szanáláshoz, hanem lecsapnának a mostanában felfedezett gázmezőkre. hosszú távon az sokkal rosszabb lenne Ciprusnak.

"És akkor mi van ha csődbe megy?"

Rohadtul nem vagy képben, azt látom...

"Én meg majd kiveszem a megtakarításomat, ha újra baloldali kormány kerül hatalomba"

Tegyed, ha ezzel megnyugtatod a paranoiádat. De azért tényleg vicces, hogy egy egyszeri pár százalékos adótól így bepánikolsz, de amikor a kiskedvenceid konkrétan az ÖSSZES nyugdíjpénzét lenyúlta több millió embernek (miközben ezt nem indokolta olyan vészhelyzet, mint amilyen most Cipruson van), az még tetszett is...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.04.01. 20:24:35

@DeMarco: Meg is lett a tökösségük eredménye, bankcsőd, és kereshetik, hogy most miből élnek meg. (Amúgy ez pont az, amit az Izlanddal példálódzók mondanak, igaz, ott is durva GDP-csökkenés és hatalmas leértékelés volt, meg vannak ásványaik, energiájuk és halászatuk, ami se nekünk, se Ciprusnak nincs. De hát erről nem szól a brosura - szóval következetességben nem áll jól a szabadságharcos oldal)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.04.01. 20:25:55

@DeMarco: @Fedor: Amúgy a 6%-nál jóval többel elértéktelenedtek a magyarok magyarországi forintbetétei az infláció miatt.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0