Történelem-hamisítás az Orbán beszédben
2017. március 15. írta: Fedor

Történelem-hamisítás az Orbán beszédben

orbanv-marc15.jpgA miniszterelnök megint túl van egy beszéden, amelynek legemlékezetesebb momentuma az volt, hogy a jelen lévők nem hallottak belőle semmit a végül a törvénytelenül tiltó rendőrséget elmeszelő bírósági határozatnak köszönhetően mégis ott lévő kifütyülők miatt (akik Orbánon kívül csak Tarlóst tisztelték meg füttyszóval, a műsor rendben lemehetett). De maga a mondanivaló unalmas volt, mert csak hamis paneleket ismételgetéséből állt, mint mindig.

A hadvezér ezúttal is megvédte Európát, még hozzá Európától. Pazar képzavar. 

Érződött is, hogy Orbán beszédírói ezeket a paneleket lazán, rutinból hozták, és mindeközben elég kreatívan kezelték a történelmi tényeket is. Mert mit is mondott a Kedves Vezető?

Szólt arról, hogy az 1848-as forradalmak azért törtek ki, mert az akkori birodalmi nagyhatalmak megtagadták a nemzetektől a jogot, hogy átalakíthassák kormányzati rendszerüket.

Hozzáfűzte: az európai császárok, cárok és királyok a béke érdekében szent szövetséget hoztak létre. Ebből azonban a nemzeti függetlenség, az önrendelkezés és a szabadság ellensége lett.

A miniszterelnök aláhúzta, az elmúlt évben a nemzetek újra fellázadtak. Fellázadtak a brüsszeli bürokraták, a liberális világmédia és a feneketlen bendőjű nemzetközi tőke álszent szövetsége ellen. "Ma ismét 1848-as szelek fújnak Európában" - jegyezte meg.

Akkor most idézném egy történész ismerősöm kommentárját:

Csak úgy mondom: a Szent Szövetséget 1815-ben, Napóleon legyőzése után hozták létre, és 1848-ban már sehol nem volt. A legfőbb szorgalmazója pedig minden oroszok cárja, I. Sándor volt, akinek az utódja, I. Miklós verte le a szabadságharcunkat (és aki egyébként Putyin egyik politikai példaképe).

Van még kérdés?

Nem tudom, hogy a szövegírók direkt írták át a történelmet, hogy passzoljon a narratívához, vagy egyszerűen csak ennyire szarnak bele az egészbe, és beleraktak mindent, ami eszükbe jutott a XIX. századról, senki által nem leellenőrizve (pedig jobban belegondolva, ez általános iskolás tananyag, nem kell hozzá diploma, hogy szemet szúrjon), de mindegy is.

A magyar miniszterelnököt, és stábját kb. ennyire érdekli a nemzeti ünnep, ennyire tisztelik meg híveiket.

És már nem először.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr1512340145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$pi$ 2017.03.16. 18:32:33

@miva?: "a minálbér emelése miatt apámnak 32 embert kellett elküldenie a 183ból "

Európában mindenütt van minimálbér és majdnem mindenütt magasabb mint nálunk. Megakadályozza, hogy tisztességtelen emberek kizsigereljék a dolgozóikat.

6.Lenin 2017.03.16. 18:33:46

@miva?:

Az én olvasatomban 1 unió egyenjogú és egyenrangú felek szövetsége. Nincsenek elsők, és sokadikok.
Ez nem hergelés az unió ellen, hanem ennek az elismeréséért való kekeckedés. Szerintem ott, mármint a brüsszeli vezetésben értik is. Persze kifelé kicsit izmoznak, ha a másik hülye hagyja magát megalázni.
Nem túl bonyolult, de sajnos vannak, akiknek ez felfoghatatlan, mert mindig mások mondták nekik, hogy mi az elvárásuk.
Mindenhol, minden oldalon vannak cuslágok és terézanyuk is. Emberből vagyunk. az 1ik ilyen, a másik olyan, a harmadik meg totál más.

miva? 2017.03.16. 18:33:48

@$pi$: nem, csak elfelejtették csökkenteni a munkaadók terheit

miva? 2017.03.16. 18:35:41

@6.Lenin: a fideszesek brüsszelben arról híresek, hogy toporzékolnak a zárt ülésen valami mellett, aztán ha elfogadják, akkor 5 perc múlva a sajttájon pont ezért szapulják az unióy, és hogy ők nem is.

miva? 2017.03.16. 18:38:07

@6.Lenin: mi az oriszfília háttere, miért nem mond le fazekas

ember100 2017.03.16. 18:39:05

@$pi$:
Helló !

A hasonlatod nem annyira jó .
Képzeld az orvosok sem úgy gyógyítanak mint akkor ,
A dunából itták a vizet , folytathatnám :) de minek :)

miva? 2017.03.16. 18:44:58

@$pi$: jut eszembe, a munka törvénykönyve hogy változott? A gyerekmunkás Andy mit is szavaztatott meg? Óh szocdemviktor, exliberális, polgári, plebejus, oligarcha, szocdem jó viktorunk. Nem ő fordul folyfon, hanem a szél, ugye?

$pi$ 2017.03.16. 18:45:01

@miva?: "nem, csak elfelejtették csökkenteni a munkaadók terheit "

A minimálbéremelés nem úgy szokott menni, hogy majd az állam kiizadja magából. Ha tényleg ennyi alkalmazottaitok lenne, akkor tudnád, hogy rengetegszer van minimálbéremelés, gyakorlatilag évente, a "munkaadók terheit" meg nem szokták csökkenteni.

De: próbáld megérteni, hogy mi volt az álláspontom. Én nem mondtam, hogy a minimálbéremelés jó vagy rossz volt. Én azt mondtam, hogy meglepően a bal oldali, élen a szocialista párt szavazóival komolyan tiltakozott. Ezt meglepőnek tartottam.

Nos: ha vitatni akarod amit írtam, akkor azt úgy tudod, hogy 1. bebizonyítod, hogy a baloldal szavazói nem tiltakoztak vagy 2. bebizonyítod, hogy ez teljesen elterjedt dolog a világon.

Az, hogy neked nem jött be, egy dolog, XY-nak meg bejött. Majd a választásokon eldől jó ötlet volt -e, én ebben a kérdésben nyilván nem akarom a nagy okosságot megmondani.

$pi$ 2017.03.16. 18:46:21

@ember100: "A hasonlatod nem annyira jó ."

Nem hasonlat volt. Csak mondtam egy dolgot, amit el szoktak felejteni.

$pi$ 2017.03.16. 18:48:30

@miva?: "jut eszembe, a munka törvénykönyve hogy változott?"

Mi a vér közöm van neke ahhoz, hogy a munka törvénykönyve hogyan változott?! Céloztam én valaha arra, hogy van valami közöm a munka törvénykönyvéhez? Miért tőlem kérdezed, hogy hogyan változott, soha egy percig sem érdekelt.

miva? 2017.03.16. 18:48:46

@$pi$: nem vagyok baloldali

A melósok dizuja nem jön ki, mennek közmunkára. A rokkantak azt sem, merugye Orbán. Majd megdöglenek a hajléktalanokkal együtt, oszt le van a gond, ugye?

miva? 2017.03.16. 18:49:53

@$pi$: mert pont ez, meg a minimálbér együtt, ez öl meg ezreket, te szocdem cár.

$pi$ 2017.03.16. 18:52:34

@miva?: "nem vagyok baloldali"

Mondtam, hogy az vagy?

"A melósok dizuja nem jön ki, mennek közmunkára."

Azért a kisvállalkozásod állapotából szerintem ne vonj le messzemenő következtetéseket. Nyilván tök értelmetlen lenne azt mondani, hogy rossz döntést volt a 10 milliós országban minimálbért emelni, mert ott van az a 32 ember.

"A rokkantak azt sem, merugye Orbán. Majd megdöglenek a hajléktalanokkal együtt, oszt le van a gond, ugye? "

Szalmabáb érvelés.

6.Lenin 2017.03.16. 18:56:20

@miva?:

Én is követek sok mindent, nem újdonság a másik oldalnak a tehetsége a szavak kiforgatásában. Pl egyenesben nézem a kormányinfót, aztán az indexen a tök ellenkezőjét írják.
Stb.
ezt a fajta taktikát nem értem bármelyik oldal is alkalmazza, mert szerintem pont az ellenkezője jön le belőle.
Ezért is írtam, hogy az oroszok miért ugyanazok már több száz éve, a németek, osztrákok meg már mások? Valóban?

Skankhunt42 2017.03.16. 18:56:27

@miva?: magyarul Apukád eddig egy kizsákmányoló rabszolgatartó volt, aki éhbérért dolgoztatta az embereket? baszki én mélyen kussolnék erről a helyedben, nem pedig vergődnék nyilvánosan a neten

$pi$ 2017.03.16. 18:57:54

@miva?: "mert pont ez, meg a minimálbér együtt, ez öl meg ezreket"

Marhaság! Mondom, minimálbéremelés gyakorlatilag minden évben van. Egy csomó embernek bejön, néhányan meg buknak rajta.

$pi$ 2017.03.16. 18:59:01

@Skankhunt42: "Apukád eddig egy kizsákmányoló rabszolgatartó volt"

Nos igen, így is fel lehet fogni. Ideje helyet adni olyan vállalkozásnak, akik rendesen megfizetik a munkaerőt. :)

miva? 2017.03.16. 19:13:12

@Skankhunt42: aha. Aki annyi embernek ad munkát, amennyinek csak tud, az biztos a lőrinc.

miva? 2017.03.16. 19:18:11

@$pi$: tévedsz. A vállalkozás szárnyal. Csak kevesebb embert bír el. Vagy van munkája százegynéhány embernek, vagy nincs. A szerződések meg a minimálbér köré vannak írva. Ha valaki a mindenkori minimálbér 190%-át keresi, annak is emelni kell. Látom nem csak a központban nem értenek a gazdasághoz

$pi$ 2017.03.16. 19:19:19

@miva?: Évtizedeken keresztül dolgoztam ilyen terézanyáknak, ráment a fél életem. ma már nem állok szóba magyar cégekkel, elegem van belőlük.

torró 2017.03.16. 19:20:00

Orbán éppen hogy leszarja a füttyögőket, ők viszont! A füttyögők megnézhették volna Majtényi ATv-n tett nyilatkozatát miszerint egyenlőre a jelenlegi alkotmányosságot csak egy óriási földindulás tudja megváltoztatni.
A HÍR Tv Kálmán Olga egyenes -, c műsorában, Csintalan azt mondta, jelenleg úgy látja, hogy Orbán bukását csak belülről okozhatja valami csoda, amúgy a mostani ellenzéket nézve hatalma határtalan!
A Momentum fekete vezére pedig azt vetítette, hogy még sokat kell tanulniuk, hogy kormányozni tudjanak. A cél jelenleg a parlamentbe jutás! Lehet fütyülni. Egyenlőre Juhász mondta röhögve, hogy az Együtt, bízik abban, miszerint elképzelhető, a választási győzelmük a fidesz felett.
Mivel ő is nevetve mondta, így én is nevetek!
Az Orbán beszédét nem láttam, de a beszédek már csak ilyenek. életemben még nem volt olyan politikus akinek a beszédében nem találtak csúszásokat. Ez a beszéd az általában nem történész embereknek szól, mert a Pista bácsi, meg Mari néni bivaly basznádon nem fog leülni az asztalhoz, hogy na annyuk, akkor elemezzük csak ki hogyis van ez amit ez a Viktor gyarek mondott? És ők még itt a blogon sem kalózkodnak! Vagyis szinte mindegy mennyit téved, két nap múlva csak a füttyösöket szidják!

miva? 2017.03.16. 19:20:04

Nem lesz így igazi nemzeti egység, srácok. Pedig a főnök megparancsolta, hogy minden nap azért küzdjetek

$pi$ 2017.03.16. 19:20:36

@miva?: "A szerződések meg a minimálbér köré vannak írva. Ha valaki a mindenkori minimálbér 190%-át keresi, annak is emelni kell. Látom nem csak a központban nem értenek a gazdasághoz "

Hahh, miért írtok olyan szerződést, amit nem tudtok kidazdálkodni!? Ezt is az orbán tette kötelezővé? :D

miva? 2017.03.16. 19:22:00

@torró: azt mondta, hogy megteremtette az igazi memzeti egységet, és hogy a nyájnak mostantól minden nap ezért az egységért meg kell küzdenie

miva? 2017.03.16. 19:22:50

@$pi$: mert bizonyos szektorokban a gazdád miatt kötelező.

$pi$ 2017.03.16. 19:23:42

@miva?: "mert bizonyos szektorokban a gazdád miatt kötelező. "

Milyen szektorokban kötelező?

miva? 2017.03.16. 19:25:13

Majd gondolom egy év múlva, mire kivéreztettetek mindenkit, megjelenik Mészáros és tsa, megváltozik a törvény, és lesz valakinek néhány plusz milliárdja. Néhányan meg megfagynak, ami nem publikus adat

$pi$ 2017.03.16. 19:29:09

@miva?: "Néhányan meg megfagynak, ami nem publikus adat "

De igen, publikus adat. nem nőtt jelentősen. Arra keress rá, hogy "a nagy hideg miatt meghaltak száma".

Igazából nem a szegények határozzák meg ezt a számot, hanem a részegek és a cukorbetegek, öntudatukat vesztett emberek szuktak "megfagyni".

miva? 2017.03.16. 19:30:32

@$pi$: a borsodi cukorbetegek. A nyugdíjas egyedülálló isős nő cukorbetegek meg alkeszok. Tudom

6.Lenin 2017.03.16. 19:31:24

@miva?:

Szerintem ezt csak te nem érted (vagy nem akarod), de ezen nem csodálkozom.
(a 3.3 millió szavazat-mivel ilyen arányú már régen volt, ha volt, régen látott egységet jelent (het), hiszen fizetett birkából állítólag csak 1,5 milliója van Viktornak)
Hányadik éve van ekkora tábora a Fidesznek? Kiké csökken közben?

miva? 2017.03.16. 19:31:26

A megfagyottakat is a Soros pénzeli

Nemzeti egység

miva? 2017.03.16. 19:33:42

@6.Lenin: a nemzet 10millió, és gesztus, meg mértéktartás kell hozzá. Nem erőből átvitt, szarrá módosított alaptörvény, Eperjes féle hazugság Szombathelyen, meg pislogás majorkán

miva? 2017.03.16. 19:36:14

@6.Lenin: csökkenjen is. Egy boldog magyarországon se MSZP, se DK, se Fidesz nem lenne. Miattuk öljük egymást itt. Közben egy sör mellett valószínűleg megegyeznénk egy mindkettőnk számára elfogadható oktatásban, hatalomfelosztásban, egészségügy finanszírozásban stb

$pi$ 2017.03.16. 19:36:35

@miva?: "a borsodi cukorbetegek. A nyugdíjas egyedülálló isős nő cukorbetegek meg alkeszok. Tudom "

Nyugodtan prezentálj valami bizonyítékot.

2017.03.16. 19:38:39

Azok, akik a blogokhoz fűzött kommentekben is képesek a hatalmat védeni, igazolják azt, legyen az a hatalom bármilyen is, teljes szereptévesztésben vannak.

A végrehajtó hatalmat nem kell megvédeni, számos eszköze van a hatalomnak arra, hogy magát propagálja, igazolja, mint ahogy azt naponta tapasztalhatjuk. Ezeket az eszközöket mi finanszírozzuk! Ez könnyen belátható.

Ez az állampolgári attitűd egyszerűen nem európai. A hatalom kritikus szemléletnek nincs európai alternatívája, a hatalom szkeptikusaival szemben nem a hatalom támogatói állnak, hanem maga a hatalom. Az én véleményem szerint, ezért a felfogásért áldozták fel magukat a nemzeti hőseink. Ezt a víziót foszlatja szerte az az állampolgári magatartás, hogy védjük meg a hatalmat! Ez 180 fokos fordulat ahhoz képest, amilyen irányvonalat a szabadság harcosainak elképzeltek...

Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lenne létjogosultsága az alaptalan kritikák cáfolatának, de ennek köze sincs a fenti is látható zsigeri szervilizmushoz, meg ahhoz, amikor prekoncepciók (zsidó, cigány, balliberális) alapján kísérli meg valaki hitelteleníteni a másik érveit.

Szomorú, szánalmas állampolgári magatartás ez, ami csak csalódáshoz fog vezeti hosszútávon, és újabb bilincsbe veri majd a kis közösségünket.

miva? 2017.03.16. 19:40:12

@$pi$: elég, ha rákeresel. Tudod. Ha a bakonyban nem lesz 86 éves lakásában kihűlt öregasszony, az meg csak adatfeltöltési hiba

6.Lenin 2017.03.16. 19:41:00

@miva?:

Olyan egységre vágynál, mint Észak-Korea?
Azt hiszem te se gondolhatod komolyan, hogy egy 10 milliós országban 100 %- ra megegyezik mindenkinek az elképzelése/igénye/elvárásai ?

miva? 2017.03.16. 19:42:48

@DICKtátor: megélnek ebből nagyon szépen. Listázom a kitérési manővereket. Szépen követik az iránymutatást. Számold csak össze, hány Fazekas meg orosz témájú kérdésre adtak választ!

ulpius66 2017.03.16. 19:44:23

@miva?:

Neked gyurcsányi a faterod?

Vagy valamelyik másik kommunista milliárdos?

Faterod ugye nem adócsaló?

miva? 2017.03.16. 19:45:00

@6.Lenin: nem, hanem egy olyanra, ahol a másik véleményét meghallgatom. Esetleg vitatom. Ahol leül vitázni a fideszes. Nem pedig azt, ahol az ellenvélemény tulajdonosának nagyapjáról nyilatkozza a plakátomon szereplő fiú nagymamája, hogy kurvázott

miva? 2017.03.16. 19:45:39

@ulpius66: nem. Nem milliárdos. Kkv. Tudod, a nemzeted gerince

6.Lenin 2017.03.16. 19:46:50

@DICKtátor:

-Magyarok! Győztünk, legyőztük a labancokat, végre mi vagyunk hatalmon a saját országunkban.
Éljen Kossuth apánk sokáig!
-Dögöljön meg a rohadt dictátor, majd most minket fog nyúzni a szemét. Harcoljunk a szabadságért! Vesszen Kossuth! Hoppá! Mi a toszért kell akkor harcolnunk?
B+, erre gondoltál?

miva? 2017.03.16. 19:48:19

@6.Lenin: mi van az oroszokkal, mi volt 7 éve? Erre gondolt

ulpius66 2017.03.16. 19:50:38

@miva?: Annyira, de annyira sajnállak benneteket! Faterodat különösen!

Jut még vacsorára valami, vagy azt is elviszi tőletek adóba az a csúnya patás....

Ritka nagy balfaszok lehettek, ha nem tudjátok kigazdálkodni a minimálbér emelést.....

Azt hiszem egymillió ember van Magyarországon minimálbérre bejelentve, érdekes módon mindenki kitudta gazdálkodni, csak az a lökött apád nem.....
(vagy szimplán csak hazudsz....)

6.Lenin 2017.03.16. 19:51:52

@miva?:

Természetesen mindenki ezt gondolja, meg azt is, hogy az a szemét miért ellenkezik, amikor az én véleményem számít csak, az övé meg szart ér, mert ezt én így látom jónak.

ulpius66 2017.03.16. 19:55:20

@miva?: "Egy boldog magyarországon se MSZP, se DK, se Fidesz nem lenne."

Szerintem meg akkor lenne boldog Magyarország, ha ilyen mivan-féle balfaszok nem lennének!

2017.03.16. 19:58:02

@6.Lenin: arra gondoltam, hogy az én felfogásomban a hatalomhoz való állampolgári lojalitásnak nincs szerepe.

A hatalom mindig erőfölényben van, ezért mindig hasznosabb a hatalom kritikus szemlélet, mint a hatalom igazolási.

Csak egy példa: melyik hordoz magában nagyobb veszélyt: az alaptalan kritika a hatalommal szemben, vagy az annak alaptalan védelme?

Ha a végrehajtó hatalom eredményesen működik, akkor a kormányzati stabilitáshoz, a váltógazdaság elkerüléséhez nincs szükség a feltétlen állampolgári lojalitásra.

ulpius66 2017.03.16. 19:58:49

@miva?:

Te vagy a tipikus újgazdag selyemfiú, aki osztja az észt, de egy minimálbér emelést nem tud kigazdálkodni!

6.Lenin 2017.03.16. 20:00:16

@miva?:

Ennél jóval zavarosabb amit írt.

"A végrehajtó hatalmat nem kell megvédeni, "
"Ez az állampolgári attitűd egyszerűen nem európai. "

De, ha véletlenül a végrehajtó hatalom azok érdekeit szolgálja, akik hatalomra juttatták?

akkó miva?
(nyilván a vesztesek nyivákolnak)

torró 2017.03.16. 20:01:32

@miva?:
Kivel?:DD
Nemzet?! Gyerekek, van még magyar a kádban?( na akkor kiállnak. Hofi)Csak halkan jegyzem meg, a politikusnak legjobb üzlet a zűrzavar!(Főleg a fejekben) Há nem? De! Jól mondom? Igaz? Nem! Ugye? Figyelj! Ha nem fogod fel humorosan, megőrülsz. Tiszta őrültek háza! Már régóta, csak nem mindig veszed észre! Amúgy az egész világ megőrült! Nem? Jobb volt az a barlang gyerekek! Max a mamut elejtése volt a legnagyobb szervezési buli.

2017.03.16. 20:04:09

@6.Lenin: téged minden kormányzati intézkedés képvisel? Mert ezzel biztosan egyedül vagy...

A győztes-vesztes megközelítés elég bináris gondolatvilágra vall...

6.Lenin 2017.03.16. 20:04:37

@DICKtátor:

És a végrehajtó hatalom hogyan keletkezik? Jön, mint 1 jó hasmenés, csak úgy, megállíthatatlanul?

Sejtem, hogy mi motivált, most nem azok vannak hatalmon, akiket kedvelsz, és ez irritál, főleg az, vannak, akik támogatják. Macerás a demokrácia, neked főleg.

miva? 2017.03.16. 20:06:17

@torró: A humor megöli őket, ez igaz. Csak fárasztanak nagyon. A nagy nemzeti egységgel elvitte Viktor a heti poént is. Már csak a Heinekenem maradt. Nèlkülük soha nem innám, mert vacak. Teringettét.

miva? 2017.03.16. 20:09:15

@6.Lenin: Tudod-e, hogy a mutti és támogatói hogy viszonyulnak politikai ellenfeleikhez? Ebben az országban addig nem lesz semmi, amíg a politikai mészárosaid el nem tűnnek.

A többiekre is szavaztak. Azok is a nemzet. Nem kell kiirtani őket.

Ugye új dolgokat mondtam. Nem olyan oroszos, mi?

6.Lenin 2017.03.16. 20:09:24

@DICKtátor:

Nyilván nem, de nem is kell, hogy csak engem. ennél szélesebb horizontja van ennek. engem is, másokat is, Mindenkit nem lehet, olyan nem létezik, nem is fog.

Gondolom közben te is rájöttél, hogy rosszul fogalmaztál. Előfordul, nem gond. Megbeszéljük és tisztázzuk.

2017.03.16. 20:10:37

@6.Lenin: na ez a sejtésed árulja el, hogy fingod sincs miről beszélek. Nem kedveltem én egy kormányt sem...azt nem is lehet, legfeljebb intézkedéseket, személyiségeket, stb. Mérlegelésről hallottál már?

Persze az is igaz, hogy a kritikus szemlélet kiindulópontja az önkritika.

Jól látszik a megnyilvánulásaidból, hogy te kizárod a lehetőségek közül azt, hogy tévedhetsz. Ez súlyos hiba. Ne végy példát a szeretett vezetőidről...

6.Lenin 2017.03.16. 20:13:14

@miva?:

Láttam amikor szétvertek 1 AfD tüntetést. Kaptam kölcsön 1 tv-t, én nyomorgok, vagy eszem, vagy tv-t nézek.
Vagy tv nézés közben eszem, de arra haragszik az asszony, mert összekenem az aranyhímzésű terítőt a márvány asztalon.

miva? 2017.03.16. 20:16:46

@6.Lenin: ez probléma, belátom. Azonban biztosan nem láttál olyant, hogy egy párt 7 év alatt 0 nyilvános vitába bonyolódott volna. Az a ti legnagyobb bűnötök, hogy bárki, aki ellenáll, csak egy Habony által lejáratandó alakká válik a szemetekben. Nincs párbeszéd, ellenségek vannak. Nincs másik álláspont, csak hazaáruló propaganda

6.Lenin 2017.03.16. 20:18:15

@DICKtátor:

ezt írtam fentebb...

"Sejtem, hogy mi motivált, most nem azok vannak hatalmon, akiket kedvelsz, és ez irritál, főleg az, vannak, akik támogatják. Macerás a demokrácia, neked főleg. "

Sehol nem írtam, hogy én kit kedvelek és kit nem, csak annyit, hogy képes vagyok elképzelni, vannak akiknek tetszik a hatalmon lévők mert őket képviseli, és vannak akik nem nem szeretik mert most nem ők lophatnak. Mi ebben a bonyolult?

2017.03.16. 20:18:16

@6.Lenin: elég csak olvasni a kommetjeidet.

Minden gondolatod determinált. Ha holnap lesz valami téma, te biztosan akkor is egyet fogsz érteni a hatalommal...az intellektuális szolgaság a legrosszabb. Az önálló gondolat hiánya...

Gondolom Schmidt páltól leszek el...

Skankhunt42 2017.03.16. 20:18:56

@miva?: ebben piszkosul igazad van.

6.Lenin 2017.03.16. 20:27:51

@miva?:

Na, jó, akkor kérdezzük meg a posztert, hogy miért is írta, amit?
Kurva nagy jó szándék vezérelte, vagy a kéjvágy belerúgni valakibe?

Én nem csak sajnálkozom, hogy miért is, hanem látom is az igyekezetet az ellenkezőjére. Sajnos minden oldalon.
Ráadásul a legszomorúbb (?, vagy ilyenek vagyunk és kész), hogy szépen be is állunk, ki az 1ik, ki a másik védelmére, miközben 1 harmadikról ábrándozik, aki talán csak a mesében van, de valamikor olyan jó volt benne hinni (mármint a mesében)
Te se sokat kérsz kölcsön, ha a másikba kell rúgni 1et.

2017.03.16. 20:34:32

@6.Lenin: azért látod úgy, hogy téged képvisel a hatalom, mert az igazolásására rendezted be a gondolatvilágod.

Látszik, hogy az a kiindulási alapod, hogy pl. egy kormányzati intézkedés helyes, majd alátámasztod.

Az, hogy azért sírtak, mert most nem ti lophattok, egy bugyuta semmirekellő támadás, nem érv.

Ajánlom figyelmedbe machievellit! Ő még segíthet valamit rajtad is...

6.Lenin 2017.03.16. 20:34:36

@DICKtátor:

Hol írtam, hogy kritikátlanul 1etértek a mindenkori hatalommal?

Én azt írtam, hogy el tudom képzelni, hogy valaki 1etért a hatalmon lévőkkel -támogatja is- mert az érdekeik megegyeznek, vagy hasonlóak.
Vagy hisznek 1 megfoghatatlanban, mert.....
Ez még nem jelenti, hogy támogatom én is, vagy hiszek benne, de....bármelyikhez jogom van, pláne demokráciában és nincs jogod ezt a jogomat kétségbe vonni.
Szerintem ez már talán túl bonyolult lesz neked.

miva? 2017.03.16. 20:36:20

@6.Lenin: konkretizáljunk. Lehet, hogy te vagy Pali. Ha nem, akkor elmondom, mit mondott Pali, aki a ti erős bástyátok egy fontos helyen, szociológus, és nem tisztességtelen ember,bármilyen meglepő is ez a szekértáborotoktól.

Csak a 90 és azalatti IQ-jú embereknek kommunikáltok, mert az eleve 33%. Az okosabbak megosztottak. Rájuk semmi szükség. Semmi nem szól nekik. Ha meg kell néhány komment, azt megfizetitek.

Ezen mit lehet pl védeni?
És mire a nagy putyinhájp?

Nekem nincs oldalam. Én azt követelem, hogy ha már, akkor Pokorni vitázzon az oktatásról, Glatfelder az EU ügyeiről, és ne Rogán meg Rezsiszilárd szavait szajkózza Andy tévéje. Nekem már ez is elég

6.Lenin 2017.03.16. 20:37:25

@DICKtátor:

"Az, hogy azért sírtak, mert most nem ti lophattok, egy bugyuta semmirekellő támadás, nem érv. "
Persze, hogy nem érv, nem is annak szántam. Lazíts néha, túl merev vagy, fasznak igen jó lennél.

miva? 2017.03.16. 20:39:16

@6.Lenin: gratulálunk. Fideszesnek tetszik lenni? Mert a bunkóság megvan hozzá

2017.03.16. 20:43:13

@6.Lenin: kérlek, legalább poént ne másolj már...ez a fantáziátlanság olyan szomorú :(

6.Lenin 2017.03.16. 20:50:42

@miva?:

"Nekem nincs oldalam. "

Ne bassz! Minden normális embernek van, kell is, hogy legyen, hacsak nem vagy tök zokni.
Az lehet, hogy most nincs a kínálatban olyan,de te is kinéztél magadnak olyanokat, akikben megbíznál, én meg nem.
akkó miva?

Figyelj, szerintem azért ezek sokkal bonyolultabb dolgok. más az érdekük a Győr környékén lakóknak, és más Tolnában, vagy Baranyában, más a ....
O. Dezsőnek elnézem, hogy bringával ment haza a csehóból, pedig soha nem is vett bringát, de másnak nem nézhetem el, hogy mivel szereti a lóvét lop hozzá 1 talicskát is. Talán a pénzt még elnézném.
Rövidre fogva, olyan nincs, nem is lesz, hogy mindenki hepi lesz. mindig lesznek, akik vesztesnek fogják magukat érezni. elkerülhetetlen. A nagyságrend a lényeges.

2017.03.16. 20:56:38

@6.Lenin: sohasem egyezik meg a hatalomnak és az állampolgárnak az érdeke. Ez a tévedésed lényege.

Hogy egy klasszikust idézzek: "a hatalom nem eszköz; a hatalom cél"

miva? 2017.03.16. 20:57:02

@6.Lenin: ok. Az én oldalam az, aki befektetva jövőbe, munt Eötvös Loránd.

Ha az erőforrásaink nagy részét arra fordítjuk, hogy egyetlen tehetség ne vesszen el, akkor engem magatok mellett tudhattok. Persze megöltétek az Eötvös óta világszínvonalú matek meg fizika tankönyvkiadást, a reál órák helyett van erkölcs meg hittan, esetleg tesi, és az évfolyamomból egy darab ember tanít. A többi külföldön. Ez az én oldalam

6.Lenin 2017.03.16. 20:58:05

@miva?@DICKtátor:

Ez hagy legyen az én problémám, majd csak valahogy túlélem, vagy már menthetetlen vagyok, akkor + mi a toszért gyötörjem magam?

www.youtube.com/watch?v=rjZy9QIvlfQ

miva? 2017.03.16. 21:02:57

@6.Lenin: ok. Ennyit a nemzeti egységről. Van, aki lophat. Van olyan is, aki nem lopna. Az tutira urifiú. Jó minden úgy, ahogy van. Rogánostul, Habonyostul. Ha meg a Rózsika csinálja a jövőt a Pokorni helyett, hát az is jól van, ha Orbán így akarja.

Érthető

miva? 2017.03.16. 21:05:28

@DICKtátor: Visszatérve a megállapításodhoz: az orvos érdeke sem egyezhet meg a betegével?

6.Lenin 2017.03.16. 21:09:03

@DICKtátor:

Akkor meg mi a toszért választunk? Utána meg leverjük őket, mint a diót?
A sok fasz polgár unatkozik?

Mindent csak úgy tudsz elképzelni, hogy ami neked jó az mehet, ami nem, azt meg döntsük meg?
És miva, ha mások is pont így gondolkodnak, csak nekik pont az ellenkezője tetszik?

A sok fasz, aki abból él, hogy mindenféle faszságot belemagyaráz, hülyítve a nem odafigyelőket, ők ebből élnek, persze, hogy kitalálnak minden marhaságot, de ki nem szarja le?
Van aki hisz nekik, mert hinni akarnak valamiben, mások meg másban, oszt így faszán telik az idő.
Ha közben zenét hallgatunk, még szórakoztató is lehet, főleg, ha unatkozik az ember.

6.Lenin 2017.03.16. 21:14:50

@miva?:

"Érthető "

Néha tényleg úgy éreztem, hogy érted amit írtam eddig, aztán meg elbizonytalanodom. Rá kéne hajtani, mert nemsokára kéne menni hunyni 1 cseppet, reggelig, vagy hagyjuk máskorra?

miva? 2017.03.16. 21:17:39

@6.Lenin: Nem kell elpusztítani a másikat. Érthető? Ennyi a titok. Nem kell Ádert bemószerolni a választóknál, nem kell Pokornit sajnálkozni kényszeríteni apja miatt stb.
És legyenek nyilvánosak az akták, hogy ne a főnök meg Habony döntsön arról, kunek fekete a segge

2017.03.16. 21:17:56

@6.Lenin: te látod az azonosságot aközött, hogy szkeptikus vagy a hatalommal szemben, meg hogy hogy meg akarod dönteni?

A Fidesz kormány is lehetne sokkal-sokkal hasznosabb a társadalomnak, ha nagyobb lenne a társadalmi kontroll!

Nem a hatalom megdöntése a cél, hanem a szoros és hatékony ellenőrzése!

De amíg, a társadalmunk egyik fele minden szinten a hatalom védelmére kel, amíg széles körben uralkodik az a hamis magabiztosság, hogy minél erősebb (pl. 2/3), annál hasznosabb, addig akármilyen kormány jön, az én meglátások szerint változatlan lesz a probléma.

A hatalom megváltoztatja az azt gyakorlók mentalitását és értékrendjüket a kíméletlen és cinikus pragmatizmussá üresíti ki,, hát ki erre a legjobb példa, ha nem ov?

miva? 2017.03.16. 21:24:24

@DICKtátor: Azért lássuk be: ekkora rajongótáborral nekifeküdhetne a gyűlölködés helyett a strukturális reformoknak is, és még én is támogatnám. Persze ez 2010re értendő. Ma már hiába próbálkozna, pedig soha nem hazudott

6.Lenin 2017.03.16. 21:28:24

@miva?:

Eddig neked az jött le, hogy köszörültem a puskám? Rambóként rárontottam a gaz ballibákra?

"És legyenek nyilvánosak az akták, "

Oszt, ha kiderül, hogy tényleg a nagyi mószerolta be a plébános urat, könnyebben kezeled a továbbiakban ezt a gaz DICtatúrát ?
Nincs még elég mocsok a mai közéletben? térdig szeretnének itt sokan a szarban tapsikolni.
Természetesen megint jönne az én gazemberem jó gazember volt , a tiéd meg....
Akit érdekel hozzáférhet most is, mi a faszért kéne ezen rágódnia mindenkinek?

6.Lenin 2017.03.16. 21:35:08

@DICKtátor:

"A Fidesz kormány is lehetne sokkal-sokkal hasznosabb a társadalomnak, ha nagyobb lenne a társadalmi kontroll!"

B+!!
1 csomó marhaságot megspórolhattunk volna, ha ezzel kezded. bár a kontroll alatt biztosan eltérően vélekednénk, de reménykedem, hogy nem.
Kezdésnek elő is huzakodom azzal, hogy ez a kontroll lenne az ellenzék feladata-például 1 hihető alternatíva bemutatása, hiteles emberekkel. Nem fütyörésző kétes elemekkel, elutasítani mindent.

Erő e-meló 2017.03.16. 21:47:16

Fedor teljesen elhülyült. Sok mindenbe bele lehetett volna kötni a Zorbán beszédében, de amit a Szent Szövetségről idéz, az nem ilyen. 1848-ban még élt a szövetség, gyakorlatilag a krími háborúval ért csak véget. Többek között azért, mert Ferenc József nem volt hajlandó viszonozni az 1849-ben nyújtott cári segítséget

DICKtátor (törölt) 2017.03.16. 21:48:09

@6.Lenin: de vallás ellen nincs érv!!!

Ha valaki vallásszerűen politizál, feltétel nélkül elfogad (ami valljuk be, sajnos nem csak a fidesz, hanem majd minden párt támogatóinak többségére igaz), az ellen nincs érv.

Érvek nélkül meg nincs társadalmi kontroll, érv hiányában csak az érzelmi politizálás marad, annak meg az elutasítás meg az agresszió az eszköze.

Ezért szeretném én azt, ha sokkal szkeptikusabbak lennénk, és ez nyilván most elsősorban a kormánypárti támogatóknál lenne hasznosabb.

Akkor jobban felismernénk a manipulációt, a tematizálást, stb. Kevésbé lenne érzelmi alapú a politika, ergo nagyobb társadalmi kontroll alá lenne helyezhető a hatalom.

Erő e-meló 2017.03.16. 22:08:41

Fedornak, csak hogy legközelebb ne égesse magát:

"A Szent Szövetség létrejötte után 18 évvel, Oroszország és Ausztria megújította és megerősítette összefogását, és 1833 –ban a münchengratzi szerződésben kölcsönös katonai segítségnyújtásról hozott döntést. A szerződés szerint, ha bármelyiküket külső vagy belső reakció - forradalom, vagy külső támadás – éri, akkor egymást kölcsönösen segítik. Ferenc József 16 évvel később, 1849-ben ezen szerződésre hivatkozva kért katonai segítséget I. Miklós cártól a magyar szabadságharc leverésére."

6.Lenin 2017.03.16. 22:11:07

@DICKtátor:

Értem, de...
Hit (vallás) és érvek, ez érdekes téma. Ebben tér el a véleményünk. Sajnos rossz (?) tapasztalat miatt, az emberekkel kapcsolatban. Te 1 ideális közeli állapotban gondolkodol, én meg a rögvalóságban, milyenek is vagyunk valójában.
És itt kapcsolódik a hit és az érv, és sok minden más is.
Nem érvelni próbál az ember a hite igazolására? Ha nem találna a maga számára elfogadható érveket, tudna hinni valamiben is?

sajnos most nem találom, de van elmentve erre 1 jó összefoglalás, de itt van 1 másik ebben a témában

index.hu/tudomany/2013/02/20/politikai_nezetekkel_szuletunk/

szóval az nem olyan 1xű, hogy mindannyian 1et akarjunk. Nagyon sok, tőlünk független akadálya is van ennek.

DICKtátor (törölt) 2017.03.16. 22:47:29

@miva?: így van, egyetértek.

Azért is súlyosabb a felelőssége ennek a kormánynak, mert ebből nagyon szép fejlődési szakaszt lehetett volna varázsolni, minden eszköze megvolt hozzá (pl. 2/3-ad, ami megvolt persze Hornnak is, de belőle ne is néztünk ki jobbat). De innen már megint nincs visszaút.

@6.Lenin: persze van ennek egy filozófiai vetülete is. Bár én nem vagyok vallásos, hitem, értékekhez való ragaszkodás formájában nekem is van. De értem, mire célzol.

Bonyolult néplélektana van a politikának, főleg nálunk. Az USA-ban pl. sokkal könnyebb, ott lehet akár érzelmi alapon is politizálni, az se baj, ha nincs magas színvonalú társadalmi kontroll, mert már előre jól megágyaztak, a fékek és ellensúlyok olyan szilárdak (pl. beutazási korlátozás bírói kiherélése), hogy megengedhetik maguknak. Emellett, azért is könnyebb nekik, mert a sérelmek rendkívül sokrétűek, könnyebb az empátia meg a szolidaritás. Nem csak A meg B van, hanem Z-ig vannak a sérelmek.

Itthon a fidesz is (de persze mások is) csak rájátszott erre, mert könnyű felismerni, hogy a közösségünk kettészakadt, végső soron csak az eszközt adta ő is a kézbe, de jól tudta, hogy le fogunk sújtani egymásra. A sérelmek nem olyan sokrétűek. Pl. ellehetetlenítették, kizsigerelték 45-89 között a családod vagy nem, stb. És ezért ember és ember teljesen mást hallott otthon, teljesen eltérő fájdalmak öröklődtek.

Megpróbáltak az Antallék például egy új vagyonos réteget létrehozni, de az lett a vége, hogy ugyanúgy a 89-előtti rendszer tőkéseihez áramlott a vagyon. Nem volt közgáz tapasztalatuk, akkor tudhatták volna, hogy ez lesz.

Most az ov megpróbálta a Leisztingerék helyett másokhoz nyomni a vagyont, hogy ellensúlyozzanak. Tehát nem teljesen öncélú ez sem, van mögötte egy igazolható, érthető szándék. Az eredmény? Alacsony minőségű strómanokhoz kerültek...

És ezért nem OV, meg gyurcsány meg ezek a hibásak, hanem a társadalmunk kóros állapota. Tartok tőle, hogy nem fog semmi érdemben változni, ameddig vagy nem ér mindenkit ugyanolyan súlyos sérelem a jövőben, vagy kollektíven fel nem dolgozzuk valahogy ezeket a traumákat...Ahogy pl. a cseheknek ez sikerült valamennyire.

De nem is kell, hogy egyet akarjunk, sőt akarjon mindenki mást! Csak szabaduljunk meg ezektől, hogy mocskos náci, büdös liberális zsidó meg hasonlók...közhelyesnek meg konformistának tűnhet, de tényleg ez a probléma szerintem

JGDus 2017.03.16. 23:12:06

Bármit mond elhiszik. Aki meg utánajár, az megnézheti magát. Oszt jónapot!

HABONYKOMMANDO 2017.03.16. 23:58:37

@konrada: "...szóval a tévedés ott van, hogy nem betiltották a baloldaliaknak, a modern kori liberálisoknak a véleménynyilvánítást, csak nagyon kevesen kiváncsiak rá.
...s ezt bevallani sokkal cikibb, mint a másikban keresni a hibát, azokra fogni, hogy nem mondhatják el..."

Pontossan, a nepszabadsagos balhet is ezert talaltak ki.
Mert rohadt ciki lett volna bevallani, hogy a kutya sem kivancsi a diktaturabol itt marad partlapjukra. Nevetsegesse valtak volna, ha be kell vallaniuk, hogy mar az mszp is kiszallt az evek ota veszteseges ujsag finanszirozasbol.
Es akkor kitalaltak, hogy betiltottak, bar azt azota sem kozoltek, pontossan ki vagy mi tiltotta be.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.17. 00:22:56

@DICKtátor: Birkával vagy Leninnel eszmét cserélni unalmasabb, mint idegesítőbb. :)) Nem értem, hogy bírod.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.17. 00:25:39

@HABONYKOMMANDO: "a kutya sem kivancsi a diktaturabol itt marad partlapjukra."

Az már rég nem pártlap volt. A legnagyobb példányszámú országos közéleti napilap. Ha úgyis kimúlt volna, orbánnak nem kellett volna eltaposnia.

Minhogy az origo se független már, hanem a legszennyesebb habonyszócső.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.17. 00:30:39

@miva?: A te álhatatosságodat is csodálom!

Ugye nem bántalak meg vele, ha figyelmeztetlek, hogy a Lenin és a Birka előre programozott csetrobotok. Általában a kérdéshez csak lazán kapcsolódó provokatív válaszaik vannak. Ugyanazt ismétlik újra és újra.

DICKtátor (törölt) 2017.03.17. 00:35:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: én hiszek a párbeszéd erejében :)

Persze nem arra a seggszagú mikropártra gondolok :D

Skankhunt42 2017.03.17. 07:26:46

@chrisred: @morph on deer: @1ghost: @Tibi !: hogy eltakarodtak ezek a félművelt szolgalelkű libsik miután totálisan szarrá alázták magukat (ismét)

6.Lenin 2017.03.17. 09:17:10

@DICKtátor:

"Azért is súlyosabb a felelőssége ennek a kormánynak, mert ebből nagyon szép fejlődési szakaszt lehetett volna varázsolni, minden eszköze megvolt hozzá (pl. 2/3-ad, "

NEM!
A 2/3-on kívül nem volt semmi.

Nem volt 1 erős gazdaság, nem volt egy valóban stabil támogatás (csak elvárás a jóra)

Egy dolog biztosan volt:óriási ellenérdekeltség és nem csak a hazai ellenzék részéről.
ezért is kellett "lenyúlni" a manyupot, megadóztatni a bankokat, stb másként csődbe ment volna az ország. ez volt előkészítve.Lásd 2012 eleji események : EP vita, tüntetések, Bajnai hazahozatala. Csak nem jött össze, azóta se jön össze a nyugat legnagyobb bánatára.

Amit a 2/3-ból ki lehetett hozni, azt a Fidesz kihozta/kihozza. ellenzék a padlón és képtelen felállni.

Te, és sajnos sokan egy ideálishoz közeli állapotokat álmodnak maguk köré. Ez nagy hiba. A valóságból, és a lehetségesből kell kiindulni. Ennek ellenére biztosan lehetne jobban is sok mindent, de vannak fontossági sorrendek.

1 őserdő felett lezuhant túlélőknek nem az a fő gondjuk, hogy a smink rendben legyen, ha véletlenül rájuk találnak, és nehogy szarul nézzen ki a tv-ben.

Ne hasunlítsuk már magunkat olyanokhoz, ahol megvan a működő gazdasági háttér, a polgárok többségének az egyéni gazdasági biztonsága is. Ez a kialakult torz elképzeléseknek az oka, szerintem.
Miért nem lehet vállalni nálounk is a hovatartozásunkat?
A Tibik!, Pamutok, meg szaros macskák miatt? Ők az okai az igazi párbeszédek kialakulásának. A jelenlegi ellenzék balfaszságának. Akik nem a fideszben látják a megoldást azok se vállalják pont ezek miatt, mert nem szeretnének velük azonos szintre sülyedni.

Igen, nagyon is kellene egy normális vita a társadalmi kontroll mikéntjéről. Az lenne egyedül megoldás erre a mai szar állapőotokra, szerintem is. Ez ami ma van, senkinek sem jó , csak azoknak, akiknek pont az az érdekük, hogy ne is legyen normális párbeszéd.

DeMarco 2017.03.17. 09:18:51

@Fedor: Olyan dejavu érzésem van, neked nincs?? Már arra is sajnálom felemelni az ujjaimat, hogy ezredszerre is leírjam, hogy már megint, Isten tudja hányadszorra rakod magad szopóágra lustaságból. Nyugodtan bazírozhatsz arra, hogy én nem fogok utánanézni tűpontosan a történelmi tévedéseidnek, megelégszem azzal is, hogy tudom, hogy tévedsz, de nincs türelmem állandóan kijavítgatni és nem is kell. Megteszik ezt helyettem mások, ahogy kikerülsz az indexre menetrendszerűen. De sosem tudom megérteni, hogy miért jó ez... Nyilvánvalóan teljesen mindegy, mert nem is a szöveg volt a lényeg, hanem, hogy beleköss Viktorba bármi áron, bármilyen nyakatekert módon. Ha nem ezzel, akkor mással. De ezzel csak magadat égeted, mert hiteltelenné tesz, pedig épp elég égő már így is a füttyös rigózás.
Összehasonlításképpen: Az mszp nem csinált semmi kirívót az ünnep alatt, még arra sem emlékszem, hogy egyáltalán ünnepeltek volna, de nem akarták elrontani mások ünneplését. Mégis, ellentétben a hangos sipákolásotokkal, aminek se füle, se farka, Botka egyetlen csendes sajtótájékoztatója ezerszer nagyobb figyelmet kapott és odafigyelést.

Erő e-meló 2017.03.17. 10:19:15

@DeMarco:
A "demokratikus ellenzék" már rég nem a választókat akarja meggyőzni, hanem Soros bácsit arról hogy létezik, és további sok lóvéra van szüksége

$pi$ 2017.03.17. 11:00:43

@Erő e-meló: Igen, ez sokmindent megmagyarázna. :(

Simicska kibérelte Vonát a személyes bosszújára 2017.03.18. 00:13:43

@Erő e-meló: Jo meglatas. Mert tenyleg nem ugy neznek ki, mint akik nyerni akarnanak.
Valoszinuleg, lemondtak 18-rol, es csak Soros ur szamara szineszkednek, nehogy elapadjon a tamogatas.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.19. 16:30:36

@DICKtátor: "ebből nagyon szép fejlődési szakaszt lehetett volna varázsolni, minden eszköze megvolt hozzá (pl. 2/3-ad"

... és EU pénzeső. Igen, a tolvajlásoknál is nagyobb bűne, hogy a lehetséges fejlődést leszakadássá tette.

"ami megvolt persze Hornnak is,"

Nem szívesen mondom, de a pufajkás nagyobb demokrata volt, mint ez a jobboldalinak hazudott csürhe. És a fasz bokrossal megágyaztak egy évtizednyi gazdasági fejlődésnek. Nagyon szarul csinálta bokros - ezért nagyon haragszom rá -, de megcsinálta.

szamtanmertanfizikapeterbacsitanitja 2017.03.20. 21:52:38

@$pi$: Sok tízezer munkanélküli boldog lenne, ha valaki végre kizsigerelné!
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0