Átment a húsvéti üzenet?
2010. április 06. írta: Fedor

Átment a húsvéti üzenet?

Húsvét előtt így ajánlotta a kuruc.info címlapon a Jobbik elnökének húsvéti üzenetnek álcázott kampányvideóját: "A zsidók által meggyilkoltatott Jézus feltámadásának ünnepén..."

Egy hír húsvét hétfőről:

Köztéri zsidózás a feltámadás napján

Mára virradóan a XI. kerület Brassó úton több helyen zsidózó graffitik jelentek meg, amelyet több arra járó is jelentett a rendőrségnek. A mocskolódó feliratokat a bejelentők a barátaikkal, és a környéken lakókkal azonnal lefestették, írta egyik olvasónk. Az eset megtörténtét a BRFK sajtóügyeletese is megerősítette.

"Húsvétozni indultunk a családdal, amikor észrevettem a feliratokat ("a holokausztot a zsidók csinálták"; "jude free zone"; "zsidócsillag=666"), melyek közül az egyik egy trafóházon, kettő magánházak kerítésén, egy pedig egy játszótér kerítésén és közvetlen közelében voltak." – írta egyik olvasónk, aki kihívta a rendőrséget, és részt vett a feliratok eltüntetésében.

3. Az alábbi meghívó eredeti apropója ugyan más, de úgy gondolom, aki szerint ha nem is közvetetten, de van összefüggés a fenti két dolog és a tüntetés témája között, annak ott a helye.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr741898166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Win Elen 2010.04.06. 11:28:51

Az emberi hülyeség egyik legsziporkázóbb megnyilvánulása a semmilyen oldhatósággal nem bíró előítélet.

Ha a vonulást nem éri semmilyen atrocitás, ha minden rendben van, akkor a rendőrség kirúgja a félelemkeltő rendőröket?

Ha a vonulást bármilyen atrocitás éri, akkor a folyton zsidózással, cigányozással érvelők belátják, hogy hol válik kurva károssá ez a retorika?

Hiszen aki nem tud szavakkal "harcolni", de szeretne, mert mások szavai erre késztetik, az erőszakkal teszi ezt meg.

Ugyanakkor itt is szkeptikus vagyok. Én továbbra sem ezt látom a legnagyobb hazai problémának, még csak a másodiknak sem. Erős hatalmi bázis és szervezettség nélkül a hülyeség csak, hülyeség. Bár a jobbik most épp ebben a színben kíván tetszelegni. Ez az ablakbetörés, hogy egy közismert személyt idézzek, nem tűnik többnek, holmi "gyerekcsínynél". Nem gondolom, hogy ez egy második holokauszt eljövetelét vetítené előre. És bevallom engem is zavar, amikor ezt a témát a valódiságánál jóval komolyabbnak állítják be. Persze elmenni sem szabad mellette.

Win Elen 2010.04.06. 11:45:22

egy kis direkt sarkítás :)

A falfirkás hír érdekes disszonanciát mutat a ma meghatározó közvélekedéssel, miszerint a közöny mára antiszociális mértéket öltött az urbanizálódott közösségekben. Ahol az emberek egy konkrét bűncselekmény szemtanújaként nem tesznek semmit, nem hogy telefonon nem szólnak be a rendőrségnek, de festegetni a legkevésbé fognak. Na most vagy téves a felvetés, és itt a városban is vidéki "harmónia" uralkodik, még a szomszédnak is segítünk, vagy mégsem náci a fél ország :)

Természetesen szimpatikus, hogy igyekeztek eltávolítani a feliratokat. És nekem inkább ez a vonal jött le a cikkből, mint a barna eső... kitudja me... najóvan

m.logic 2010.04.06. 11:58:02

Az antimagyarizmus és a judaizmus Mo-n kéz a kézben növekszik és közelít az elviselhetetlen szintre.

m.logic 2010.04.06. 12:14:58

"...nem vagyunk hajlandóak elfogadni, hogy embereknek saját hazájukban bujkálniuk kelljen..."

Ez még nem Izrael. Vagy már igen?

"...nyilvánvaló, hogy gyűlölet-bűncselekmény, közösség elleni erőszak történt..."

A j b k a te k a Ungár Klára.

Amúgy nem lennék meglepve, ha kiderülne, cigók dobálták a zsidókat. Egyrészt a Dohány utcától nincs messze a VIII. ker-i cigány főhadiszállás, ahonnan portyázni mennek. Másrészt a vonatokat, autókat is cigányok dobálják mindig, ez is egy cigánybűnözési kategória.

DeMarco 2010.04.06. 12:34:57

Április 6? :)) Kezdek rájönni, h ez az Ungár titokban Jobbik szimpatizáns...
Más értelmét nem látom, h miért a választások előtt pár nappal hergelik a népet a már szokásosnak mondható álrettegéssel és a szintén szokásosnak mondható antiszemitázással. Ha már gazdasági sikerekkel nem tudnak fellépni a maszoposok, hát csináljunk a nyuggereknek ellenségképet, hangoztassuk bőszen, h mi vagyunk a "megmentők" a cúnya szélsőségesek ellenében. Majd megint kimennek pár százan, bérretegni.
Jó is, h ez így alakul, akinek esetleg megremegett a keze, h melyik oldalt kell választania, azt most biztosítják afelől, hogy csak a jobboldal a megfelelő választás, vérmérséklettől függően.
Még, még sok ilyet, van még pár nap, hadd hányjunk addig is... utána hál' Istennek már csak a siránkozást kell hallgatni...

Természetesen a fő okokat, amik miatt erősödik a zsidóellenesség, nem említik. Ebből kigyűjtöttem néhányat csak az utóbbi hetek terméséből:

index.hu/belfold/2010/02/10/zsidok_deportalasa_miatt_perlik_a_mav-ot/?rnd=782

index.hu/kulfold/2010/03/25/ugyvedet_keres_a_holokuasztperre_a_mav/

index.hu/kulfold/2010/03/27/a_bankok_hivatalosan_meg_nem_tudnak_a_holokausztperrol/

index.hu/belfold/2010/03/18/izraeli_kemrepulok_magyarorszag_folott/

index.hu/belfold/2009/10/05/sukoron_nem_lesz_kaszinovaros/

Remélem vasárnap után a maszop-szadöf triumvirátus végre belátja a vereségét és csendben meglátogatja a munkanélküli hivatalt, vagy elkezd dolgozni és befejezik ezeket a béna antifasz dzsemborikat.

Végezetül két megjegyzés:

1. Vona húsvéti üzenete:

"Amazok pedig megfogván Jézust, vivék Kajafáshoz, a főpaphoz, ahol a vének egybegyűltek vala. A főpapok és a vének és az egész tanács hamis bizonyságot keresnek vala Jézus ellen, hogy megölhessék őt...
Mit gondoltok? Azok pedig felelvén mondanák: Méltó a halálra. Akkor szemébe köpdösének és arczul csapdossák őt, némelyek pedig botokkal verik. Mikor pedig reggel lőn, tanácsot tartanának mind a főpapok és a nép vénei Jézus ellen, hogy őt megöljék. És megkötözvén őt, elvivék, és átadták őt Ponczius Pilátusnak a helytartónak.
...Melyiket akarjátok, hogy elbocsássam néktek: Barabbást-é, vagy Jézust, a kit Krisztusnak hívnak? Mert jól tudja vala, hogy irigységből adák őt kézbe.
A főpapok és vének pedig reá beszélék a sokaságot, hogy Barabbást kérjék ki, Jézust pedig veszítsék el. Felelvén pedig a helytartó, mondá nékik: A kettő közül melyiket akarjátok, hogy elbocsássam néktek? Azok pedig mondának: Barabbást. Monda nekik Pilátus: Mit cselekedjem hát Jézussal, a kit Krisztusnak hívnak? Mindnyájan mondanák: Feszítessék meg!
A helytartó pedig monda: Mert mi rosszat cselekedett? Azok pedig még inkább kiáltoznak vala, mondván: Feszítesék meg!
Pilátus: Ártatlan vagyok ez igaz ember vérétől, ti lássátok!
És felelvén az egész nép, monda: AZ Ő VÉRE A MI RAJTUNK ÉS A MI MAGZATAINKON. Akkor elbocsátá nékik Barabbást, Jézust pedig megostoroztatván, kezükbe adá, hogy megfeszítessék."

@Fedor: Kicsit többet kellene forgatni a bibliát, bár tudom, hogy a libsik között ez nem annyira divatos..de akkor kevesebb hülyeséget írnál. Igaz, tudom, hogy ismerted a sztorit, csak hát ez nem illik bele az álrettegésbe...

2. A Jobbik kormány első 10 intézkedése:

- A politikusbűnözés felszámolása, mentelmi jog eltörlése.

- Adó és járulékcsökkentés

- Devizahitelesek megmentése, bankadó (ez utóbbi a K&H egyik vezetője szreint is szükséges lenne)

- Energiaszektor nemzeti tulajdonba vétele

- A multinacionális vállalatok megadóztatása, versenyképesség helyreállítása a hazai vállalkozásokkal szemben

- Az mszmp csúcsvezetőinek luxusnyugdíját visszanyesni minimálnyugdíjra (Lengyelországban már meglépték)

- Segély - közmunka, szociális kártya

- Magyar föld, magyar kézben

- Csendőrség

- Határontúliaknak magyar állampolgárságot.

Az első tíz pontjukkal semmi baj nincs, sőt kifejezetten szerethetőek. Az más kérdés, hogy sok egyéb pontjuk nem kivitelezhető.
Csak a Fidesz képes ma Magyarországon széles társadalmi bázison alapuló, tömegeket érintő növekedő pályára állítani az országot, csak ők képesek társadalmi támogatottsággal változásokat elérni. Vasárnap vége lesz a 8 éves rémuralomnak, vége lesz a 8 szűk esztendőknek.
Vasárnap vége lesz a mellébeszélő, terelő álrettegésnek.

Hajrá Ungár, sztem is sok az a 10-12% ami még maradt nektek !!!

Win Elen 2010.04.06. 12:45:32

@m.logic: elegáns és bravúros. megoldottad az ügyet.

Win Elen 2010.04.06. 12:54:46

@DeMarco: Azzal hogy az ilyesmi inkább visszafelé sül el, egyetértek veled.

A bibliás dolog megint oké. De fedor azért jegyezte gondolom így meg, mert ki volt emelve, azzal, hogy külön megjegyezte, ők ölték meg.

A program, pedig nem sok infoval szolgál, eltekintve a popilista dolgoktol, termeszetesen valalhato szep dolgok ezek. mar ami

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 12:59:16

@DeMarco: "Kicsit többet kellene forgatni a bibliát, bár tudom, hogy a libsik között ez nem annyira divatos..de akkor kevesebb hülyeséget írnál."

Képzeld el, olvastam a Bibliát (sőt, hittanra is jártam), tudom, hogy zsidók voltak, akik Jézust kiáltottak Barabás helyett, mint ahogy azt is, hogy Jézus is egy zsidó volt közülük. Csak épp azt nem tudom, hogy ezt miért lényeges ezt így kihangúlyozni 2000 évvel később, hacsak a kihangsúlyozónak nincs vele hátsó szándéka. A főpapok a hatalmukat féltették olyasvalakitől a saját népükből, akiről úgy gondolták, hogy veszélyes lehet rájuk nézve, a plebs meg mindig és mindenhol befolyásolható. Az egésznek semmi köze ahhoz, hogy zsidók voltak -e, vagy sem, belső hatalmi harcról volt szó semmi egyébről, amihez hasonló előtte is, utána is előfordult ezer helyen, ezer alkalommal. Ha Saulus nem váltott volna át Paulus-szá, és nem szervezett volna erre a sztorira egy egész vallást és egyházat, ma már az ókorkutató történészeken kívül nem sokan ismernék Jézust és tanításait, és a tavasz ünnepet valami más ókori hagyományra visszavezetve ünnepelnénk meg, nem húsvétként.

Pepe83 (törölt) 2010.04.06. 13:40:23

@Win Elen:

Gyerekcsíny lenne? Nem hiszem.

Ahogy a zavargások, gyújtogatások, a tank elkötése, rendőrök dobálása sem gyerekcsíny.

Persze az ember csak addig bagatellizálja a dolgokat, amíg egyszer vele történik hasonló.

Kökény6 2010.04.06. 13:42:45

@DeMarco:
Lassan írom, hogy megértsed: Jézus ZSIDÓ volt, érted. ZSIDÓ!
Ő zsidóként született, élt, terjesztette a tanait és aként is halt meg. Soha nem tagadta meg a zsidóságát. Ő csak azellen a hitetlenség ellen küzdött ami az akkori vallási életet jellemezte. Nagyjából mint manapság is van pl. a keresztényeknél is, lásd papok erőszakoskodása gyerekekekkel, hajsza a pénz, a hatalom után, stb.
Hogy a halála után mások mit csináltak az ő tanításával, az már más történet.
Te a keresztény hiteddel egy zsidó tanításait tiszteled, hiába is magyarázol bele akármit.

Win Elen 2010.04.06. 13:56:07

@Pepe83: Persze az ember csak addig bagatellizálja a dolgokat, amíg egyszer vele történik hasonló.

(?)

Amúgy egyetértek. De egy ablakbetörés továbbra sem tankelkötés, rendőrök dobálása. Ha az a hír, hogy Gipsz Jakab a rabbit kívánta egy féltéglával halálosan megsebesíteni, akkor eszembe nem jut ironizálni (továbbra sem bagatellizálni kívántam, még ha ez az iróni szerves része is). De a dolgokat egyelőre kezeljük úgy, ahogy azok vannak. Ablak - betör - zsidók, ennyit tudunk. Ebből első blikkre egy antiszemita támadást képe körvonalazódik ki a tanult/tanított reakciók eredményeként. Elképzelhető, sőt több mint valószínű, de ez akkor is előítélet. Erre próbáltam utalni. De lehet valami infó elkerülte a figyelmem.

loláb 2010.04.06. 14:11:47

Speciel én sem értem, mi a faszért kell a választások előtt ilyen felvonulásokat tartani. A megbékélést amúgy sem nem szolgálja, de az időzítés miatt ráadásul most csak arra jó, hogy a jobbikos gyökerek megint zsidózhassanak egy jót, a sok tapló paraszt pedig két pofára helyeselhessen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 14:17:06

@loláb: Egy kicsit kevered az okot az okozattal... Talán ha nem lett volna a konkrét atrocitás, ami miatt megrendezik ezt a tüntetést, ha nem történtek volna azóta is olyan dolgok, amelyek növelik az aktualitását, akkor talán tényleg nem lenne erre a szükség.

DeMarco 2010.04.06. 14:23:27

@Fedor: Na látod ebben kurv*a tévedsz. TE kevered az okot az okozattal és nem loláb. Nem történnének atrocitások, ha nem jönnek kémrepülők, ha nem építenek kaszinót természetvédelmi területre, ha nem perelik 60 évvel és számtalan leszármazottal később a szerencsétlen MÁV-ot egy nevetséges perben, a mi zsebünkben turkálva, stb...

@Fedor, Kökény6: Nem kell magyarázgatni a Bibliát, azért idéztem belőle szó szerint. Amit Vona mondott az bizony igaz. Amit meg beleláttok az meg a ti prekoncepciótok.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 14:38:49

@DeMarco: Akik ilyen feliratokkal "díszitik a várost", akik kövekkel dobálják meg a nekik nem tetszőket, azoknak az általad felsoroltak nem okok, hanem ürügyek, ha érzed a különbséget. Azok az ilyen mocskos írásokból szedik a muníciót:

kuruc.info/r/9/57725/

Pepe83 (törölt) 2010.04.06. 14:47:07

@DeMarco:

Tehát ha idejön egy izraeli repülő gyakorlatozni, akkor be kell törni egy budapesti rabbi ablakát. Logikus.

Malícia 2010.04.06. 14:47:41

Valaki tudna mellékelni egy hivatalos rendőrségi nyilatkozatot, ami megállapítja az atrocitás antiszemita indíttatását? Amennyiben nem, addig az egész demonstráció csak a választási kampány része, szimpla uszítás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 14:51:32

@Malícia: És ki ellen uszítanak? Bírom az ilyen kifordított logikát...

Win Elen 2010.04.06. 15:02:52

@DeMarco: Senki nem mondta hogy nem igaz. Minek bizonygatni hogy a víz nedves. Ez kötekedés.

És fedor-marco. Mindegyik fel vétkes abban, hogy ilyen a helyzet. A baj az, ahogy annyiszor lenni szokott az ilyesminek leginkább az "ártatlanok" isszák meg a levet.

Ami ma zajlik minden fronton, az valóban a kétségbeesettség irányába mutat, ehhez hozza adjuk a megint csak növekvő gyűlöletet, az előítéletességet, akkor súlyos problémák elé nézünk.*

Hogyan lehetne kezelni a kialakult és kialakuló félben lévő helyzetet? Hogy mit is kéné csinálni, azzal senki nem foglalkozik, nem hogy ezt a kérdést egyáltalán feltegye.

Én sem fogok tudni erre válaszolni, mert mondom továbbra sem ez az alapvető probléma szerintem.

Egy ok amiért rühellem néha a Jobbikot, az épp az, hogy nem tudja elképzelni egy egészséges nemzettudat kiépítését, csak ellenségkepék megjelölésen keresztül. Én igazi magyarnak tartom magam, olyannak aki lojális az országhoz, a kultúrához és történelméhez, és legyen ez faji, ennek a népnek az érdekeit igenis a többi elé helyezem, egy szintig. De nem tudom elfogadni, ha valakik ezt a büszkeséget mások sérelme építgetik. Hogy a jobbik, de még inkább a köré gyűlt szimpatizáns- és szavazótábor a nemzeti öntudat mérlegének másik serpenyőjébe, a zsidókat, cigányokat, és egyéb körülhatárolt tételeket helyez. Erre nem lehet építeni, ezzel csak rombolni lehet. Épp azt, ami nekem oly fontos. Ezt a hazát. Ezt a népet.

*mindig is volt és lesz is ilyen, de nem mindegy milyen mértékben.

Malícia 2010.04.06. 15:10:24

@Fedor: Egyrész uszítás a Jobbik Magyarországért Mozgalom és szimpatizánsai ellen. Hiszen tudod, á csupa antiszemita!
Másrészt nyomásgyakorlás azokra, akik pártszimpátiától függetlenül negatív véleményt mondanak az izraeli üzleti tevékenység országunkra gyakorolt hatásáról.
A valódi kifordított logika szerint ha Izrael, akkor zsidózás. Ha zsidózás, akkor antiszemita. Ha antiszemita, akkor Jobbik. Ugye te is találkozol naponta ezekkel a megközelítésekkel?

Win Elen 2010.04.06. 15:12:21

@Fedor: Akiket mondjuk ma konzekvensen mindenki nacinak tart. Gondol az egész jobboldalra. Lásd még MSZP pártpropaganda. Kifordított liberalizmus.

Ilyetén formában szerencsétlen, hogy épp most lesz ez a demonstráció. Nem mondom, hogy ez semmi több egy jó ügy melletti demonstrációnál. Hogy nem lenne indokolt. De valóban hülyén veszi ki magát.

Nagyon kíváncsi vagyok, mi fog történni majd. Ha lesz balhé ha nem, ellentüntetők, ellenzők lesznek ott. Aztán mehet a TV2 RTL adásába, így lassan kampánycsend előtt az utolsó nagy lökés. A demokráciában a pártok nem igazán élhetnek a diktatúrák gyors és hatékony eszközével, ezért sokkal agyafúrtabban kényszerülnek a közvélemény formálására. Nem mondanak ki semmit, de úgy rakják a darabkákat, hogy lehetőleg egyféleképpen lehessen csak összerakni. Ilyesmire gondol. De nem tudja leírni.

Win Elen 2010.04.06. 15:17:58

@Win Elen: @Malícia: Bocs :) megelőztél. Elnézést az utolsó szurkálódó megjegyzésemért. Így semmis.

Mégvalami, ez az egész metódus, még ha alapvetően jó dolgot is szolgálna, épp az azt meghatározó alapelvek miatt lesz büdös. Nagyon büdös. Nevezetesen, hogy szolidaritásról és türelemről beszél, aztán nesze tessék. Ugyanaz mint a Jobbiknál, vagy a gárdás pornos csajnál (bár ez utóbbi nekem továbbra is mosoly kategória)

Malícia 2010.04.06. 15:43:08

@Win Elen: Nincs miért elnézést kérned.

Én nem tudom elfogadni, hogy ennyire veszélyesnek kiáltják ki a magyar zsidóság helyzetét. Valóban léteznek hazánkban szélsőségesek, de azok a Jobbikot is zsidózzák. A radikális felfogás nem egyenlő a fasizmussal. Az Viszont tény, hogy az izraeli befolyást ma egyszerűen zsidóként említik sokan, egyszerűen a zsidó államból kiindulva. Ez nem a magukat magyarnak valló, zsidó hitet és tradíciókat követő egyszerű emberek üldözése. Aki pedig ezeknek az embereknek a félelmére alapozva próbál jobb választási pozícióba kerülni, azt mélységesen elítélem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 15:44:09

@Malícia: "Egyrész uszítás a Jobbik Magyarországért Mozgalom és szimpatizánsai ellen. Hiszen tudod, á csupa antiszemita!
Másrészt nyomásgyakorlás azokra, akik pártszimpátiától függetlenül negatív véleményt mondanak az izraeli üzleti tevékenység országunkra gyakorolt hatásáról."

1. Tehát tiltakozok valaki tevékenysége ellen, akkor én uszítok, függetlenül attól, hogy ennek a tiltakozásnak mi a formája. Értem.

2. A rendezvény meghívójában egy szó sincs a Jobbikról. De ha te azt mondod, hogy ők állnak a kődobálók mögött, ha azt mondod, hogy miattuk veszélyes ma kipát viselni Budapesten, akkor neked elhiszem :-)

3. Ugyancsak nincs szó a meghívóban senki olyanról, aki negatívan ítéli meg az izraeli befektetőket. Ezt megint csak te látod bele.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 15:47:26

@Malícia: "Aki pedig ezeknek az embereknek a félelmére alapozva próbál jobb választási pozícióba kerülni, azt mélységesen elítélem."

Ha ezt a tüntetést az MSZP szervezné, vagy előretolt helyőrsége, a Demokratikus Charta, akkor még egyet is értenék veled. De emögött a megmozdulás mögött speciel magánszemélyek állnak, és egy olyan párt, amelyik nem is indul a választáson...

Malícia 2010.04.06. 15:59:28

@Fedor: Látod, ez a tipikus kifordítása a dolgoknak. A tiltakozás természetesen magában nem elítélendő. Azonban választási időszakban kilóg a lóláb. Főleg akkor, ha a radikálisokat már régóta antiszemitának kiáltották ki.
Én nem tapasztaltam, hogy Budapesten veszélyes lenne kipát viselni. Persze te is tisztában vagy vele, hogy azt a bizonyos követ akárki dobhatta.
Egyébként ügyesen "provokálsz" párbeszédre. (A provokálás itt nem negatív értelmű.)

Pepe83 (törölt) 2010.04.06. 16:01:34

@Malícia:

"Én nem tapasztaltam, hogy Budapesten veszélyes lenne kipát viselni"

Próbáltad már???

Malícia 2010.04.06. 16:02:32

@Fedor: Én nem említettem pártokat.

Malícia 2010.04.06. 16:03:36

@Pepe83: Még nem próbáltam, de nem is láttam ilyen indok miatt atrocitást.

Win Elen 2010.04.06. 16:17:48

@Fedor: Ne már. Teljesen félre értelmezed a magad igazának tükrében a dolgot. Végre amikor normális mederben sikerül árnyalni valamit erre semmi szükség.

1. Így elolvasva valóban szerencsétlen az "uszítás" szóválasztás. A provokálás szerencsésebb lett volna.

2. Ha játszanánk egy szabad asszociációs játékot, mondok egy szót, mondj rá egy pártot akkor melyik lenne az ha a szó az lenne antiszemitizmus? Sőt! Tüntetés? Na ugye. Apró dolgok ezek igaz, de sokkal de sokkal több mindenre vannak befolyással a mindennapi életben.

3. Ez szőrszálhasogatás. Nem is értem pontosan.

A rendezvény mögött nem a közvetlen érintettek állnak. És továbbra sem ér fel az eset (ez az eset, nem a jelenség) a romgyilkosságokhoz, vagy a Cozma tragédiához. Szóval nem akarok spekulációkba bocsátkozni, de több kérdés is felmerül...

Pepe83 (törölt) 2010.04.06. 16:20:20

@Malícia:

Tehát még nem láttál olyat, hogy valakit a nyílt utcán vernek, mialatt azt kiabálják, hogy "zsidó". Ebben az esetben igazad van, nyugodtan bárki sétálhat Budapesten kipában.
Ezt remélem nem írtad komolyan....

Pepe83 (törölt) 2010.04.06. 16:22:54

@Win Elen:

"A rendezvény mögött nem a közvetlen érintettek állnak."

Ezt hívják szolidaritásnak.

"És továbbra sem ér fel az eset (ez az eset, nem a jelenség) a romgyilkosságokhoz, vagy a Cozma tragédiához."

Minden jóérzésű ember elítéli mind a három esetet a világnézetétől függetlenül.

Win Elen 2010.04.06. 16:28:58

@Win Elen: lassú vagy ember, mondjál szépen fel és akkor bloggolhatsz egész nap, vagy nyomogasd az F5-öt sűrűbben :)

Malícia 2010.04.06. 16:34:51

@Pepe83: A legkomolyabban írtam. Nem csak verést, de még megjegyzést sem tapasztaltam kipát viselő emberekkel szemben, pedig egy zsidó hitközség imaházának közelében élek. Persze ez csak az én tapasztalatom.

Sajnálattal ugyan, de be kell fejeznem a kommentelést. Őszintén örülök, hogy inulatoktól mentesen, intelligens emberekkel sikerült véleményt cserélni.

Win Elen 2010.04.06. 16:41:48

@Pepe83: Pontosan. De ez jelen esetben tök irreleváns, ezért folytattam az ügy súlyával - nem a vélelmezett, hozzákapcsolt dologéval, hanem magával az esettel kapcsolatban.

Így van. A kődobálást és a gyilkosságokat is.

Cypriánus 2010.04.06. 17:12:34

De marco!

neked is forgatnod kéne a Bibliát.
pl. Róma 11. "Ne dicsekedj..." Olvasd csak el! mely szerint a az üdvtörténettől letérő zsidókkal szemben dicsekvő gojok is letöretnek az üdvösség fájáról. Hisz kegylemeből van üdvösségük, nem érdemük, akkor mire vágnak föl?!
Ráadásul Pál megírja, "Egész Izrael üdvözülni fog" , mert megtérnek.

Vagy Pl. a bűnbeesés, meg a Kivonulás (Exodus) húsvéti vér-szimbolikája, pl. Mózes az egész népet behintette.
vérrel, mert a szövetség jele.

amúgy az egész kép azért hamis, mert Jézus is zsidó (José maria Escrivá de Balanguer , az ultrakonzervatív Opus Dei alapítója szerint ma sem mondhatjuk róla, hogy zsidó volt, hisz él. ) . Azt sem mondjuk, hogy XVI. Lajos, akit a franciák megöltek...

loláb 2010.04.06. 17:24:28

@Fedor: Nem keverem. Egy ilyen tüntetés, mégha jogos is, a választások elött kontraproduktív magyarországon. Ez nyilván nem jó, de ha az elfogadás a cél, akkor ne csináljunk olyan akciókat, amivel éppen az ellenpártot erősítjük 5 nappal egy OGY választás elött. Itthon nem divat igazat adni a mégoly jogos tüntetéseknek sem, hanem rövid távon pont ellenkező hatású.

Lehet nevelni toleranciára, meg rasszizmus ellen, de talán nem pont egy olyan választás előtt kéne, ami a "szélsőjobb történelmi győzelme"-ként van előre elkönyvelve.

DeMarco 2010.04.06. 18:20:58

@Fedor: "Akik ilyen feliratokkal "díszitik a várost"",

-Azok szimplán hülyék és marhára ráérnek. Sima rongálás kategóriája, graffiti. Majd kinövik. Van egy jó haverom aki vonatokat festett valaha... Abszolút elítéltem, amikor elmesélte tizenévvel ezelőtt. Most grafikai stúdiója van, ismert jókezű grafikus és tetováló művész. Már nem "rongál." Néha elmosolyodok amikor elzúg előttem egy vonat...

"akik kövekkel dobálják meg a nekik nem tetszőket"

-Azok meg vandálok. De senkit nem dobtak meg kövekkel. Csak egy ablakot dobtak be, ennyi. Gyerekcsíny, ráadásul jellemző egy másik népcsoportra...

"azoknak az általad felsoroltak nem okok, hanem ürügyek, ha érzed a különbséget."

-Sztem sem ok. Okozat. Van aki verbálisan fejezi ki magát, van aki csöndben, belül morog és van aki primitív tettlegességgel válaszol.
A Jobbik egyébként önmagában is OKOZAT.

"Azok az ilyen mocskos írásokból szedik a muníciót"

Naponta lehet hasonló mocskolódó írásaokat látni a napilapokban, vagy épp nálad a Jobbik ellen. Ugyan mi a különbség??

A 2., 3. pontod és hogy "de hát nem is ők rendezik" megmosolyogtató védekezés volt. Kb. annyira, mint amikor a Jobbik szóvivője mondta, hogy "kiadtunk egy párt közleményt, tessék annak hinni a szóbeszéd helyett..." :)))

DeMarco 2010.04.06. 18:22:39

@Cypriánus: Ne beszélj mellé. Ne próbáld cáfolni a cáfolhatatlant... vedd fel a piros bögrédet és kész...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.06. 18:48:50

@DeMarco: "Naponta lehet hasonló mocskolódó írásaokat látni a napilapokban, vagy épp nálad a Jobbik ellen. Ugyan mi a különbség??"

Te elolvastad egyáltalán azt, amit belinkeltem? Hol olvasol te ilyet máshol, pláne baloldalon?

Win Elen 2010.04.06. 18:50:05

@DeMarco: a graffiti es az ilyen politikai hatszelu feliratok messze nem egyformak. A kozos kapcsolodasi pont a vandalizmus. Nem lehet ennyivel atlepni rajta, hogy majd kinovik.

Fedor irasai pedig fényévekre vannak a kuruc szinvonalatol. Ha kritikusak is a mocskolodastol nagy tavol vannak. Burkolt tetlegessegre buzditast a napilapokban keveset olvashatsz, itt pedig egyaltalan nem, a kurucon annal inkabb.

DeMarco 2010.04.06. 20:41:32

@Fedor: Nem olvastam el. Te lehetsz mazochista, de engem speciel nem érdekel amit a Kuruc ír, ahogy néphazugságot sem fognék a kezembe, max. ha nem lenne más amivel kitöröljem...
De most a kedvedért belenéztem. Igaz nem olvastam végig, mert túl hosszú, túl mesés, túl fantáziátlan. A képeken viszont jókat derültem...

Hol olvasok nácikról, fasizmusról, álrettegésről, bakancsokról, megfélemlítésről, rendőrterrorról? Bármelyik újságban és a blogok többségében minden nap...

Jah, h az szted más? Meg jogos? Hát számomra pont annyira nem reális, pont annyira felfújt, pont annyira mesterkélt és pont annyira érdektelen, mint amennyire neked nem az.

DeMarco 2010.04.06. 20:50:27

@Win Elen: "A kozos kapcsolodasi pont a vandalizmus. Nem lehet ennyivel atlepni rajta, hogy majd kinovik."

Ó, dehogynem. Miért kellene mindenkinek beszállnia a körhintába? Adva van néhány rosszcsont gyerek, esetleg egy vandálabb ember, aki azt hiszi, h ez tök' jó poén és odafújja vhova. Na és akkor mi van? Semmi. Aki odafújta az egy gyáva kis senki, nem hogy nem bántana senkit sem, de egyenesen elmenekülne, ha szemtől-szemben kellene kiállnia azért amit felírt. Az egész csak azért és csakis azért érdekes, mert van egy politikai csoport, akik itt borzasztó állapotokat idéztek elő az elmúlt 8 évben és mivel ők képtelenek bármiféle pozitív üzenetet átadni az emberek felé, hát régi, bevált recept szerint ellenségképet gyártanak és egyfolytában nácikat és antifaszokat üvöltenek, így próbálva igazolni a létezésüket. Ők azok az álrettegők, akik politikai célból felfújják az ilyen semmiségeket és tudatosan hergelik azokat akik erre fogékonyak. De abban a pillanatban ahogy vasárnap elbuknak, már nem lesz szükség a színházra, a színészek hazamennek.
Én meg csak ülök a nézőtéren és fütyülök, mert annyira szar a darab és annyira ócskák a színészek... :))

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.04.07. 09:51:19

@DeMarco:

Solymosi Eszter esetében is csúnyán megsértették az ország légterét, mi?

Egyébként pedig ha már a Bibliánál tartunk, akkor nézzük Máté evangéliumából a 18,21-35-öt:

Akkor odalépett hozzá Péter és megkérdezte: "Uram, ha vét ellenem testvérem, hányszor kell neki megbocsátanom? Talán hétszer?"
"Mondom neked - felelte Jézus -, nem hétszer, hanem hetvenhétszer.
A mennyek országa hasonlít a királyhoz, aki el akarta számoltatni szolgáit.
Amikor elkezdte a számadást, eléje állítottak egyet, aki tízezer talentummal tartozott neki.
Mivel nem volt miből megfizetnie, megparancsolta, hogy adják el feleségestül, gyerekestül, minden vagyonával együtt, s úgy fizessen.
A szolga leborult előtte, és úgy kérte: Légy türelemmel irántam, s mindent megfizetek neked!
Az úr megkönyörült a szolgán, szabadon engedte, s adósságát is elengedte.
Amikor kiment, a szolga találkozott egy másik szolgával, aki száz dénárral tartozott neki. Megragadta, elkezdte fojtogatni és követelte: Add meg, amivel tartozol!
A másik szolga leborulva kérte: Légy türelemmel irántam, s mindent visszafizetek neked!
De ő nem engedett, hanem fogta, börtönbe vetette, míg meg nem fizette tartozását.
Amikor a többi szolga látta a történteket, igen elszomorodott. Elmentek és jelentették uruknak mind, ami történt.
Az úr maga elé hívatta, és így szólt hozzá: Te gonosz szolga! Kérésedre minden adósságodat elengedtem.
Nem kellett volna néked is megkönyörülnöd szolgatársadon, ahogy én megkönyörültem rajtad? -
Ezzel az úr haragjában átadta a poroszlóknak, míg meg nem fizette mind, amivel tartozott.
Így tesz mennyei Atyátok is veletek, ha mindegyitek meg nem bocsát szívből felebarátjának."

Vagy csak esetleg szelektív Biblia-értelmezésről van szó, és egy vallási tanításból csak azt emeled ki, ami a politikai nézeteidet alátámasztja?

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.04.07. 16:55:57

@DeMarco:

Ja, mégpedig hogy a reagált hozzászólásodban mellébeszéltél.

DeMarco 2010.04.07. 17:41:14

@Lesből Támadó Szárítókötél: ?? Akkor talán próbáld megcáfolni...

Bár ha a bibliai idézetre gondolsz, akkor azt felesleges, mert magáért beszél. Szó szerint idéztem. Ha meg itt értelmezgetni akarod ami le van ott írva, akkor az megint felesleges, mert nem vagyok vevő a magyarázgatásoknak. Ez lehet, h a hitgyüliben elmegy, de én nem kérek belőle. Ahogy egy versnél, költeménynél, festménynél is utálom, ha azzal tömik a fejemet, h mit gondolhatott az író/festő és mit akart talán kifejezni... Vagy tetszik valami, vagy nem. Nem érdekel az erőszakos magyarázgatás...
Többen is visszaidéztek a bibliából, ami elég vicces, mert semmi közük az eredeti kifogásolt állításhoz.

Win Elen 2010.04.08. 20:01:44

@DeMarco: Hihetetlen vagy néha :) Az eredeti kifogásolt állítás nem létezik :) A retorika volt a gond. Ahogy azt ha jól számolom most harmadszor jegyezzük meg. Így eleve elővenni a bibliát volt felesleges.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0