Világszám!
2010. július 28. írta: Fedor

Világszám!

Hölgggyeim és Urrraim!

Itt látható a legújabb szenzáció, a stabillan álló magyar gazdaság, allig két hónappal az álllamcsődközeli álllapot után! És ennek elérrréséhez mindössze két forintbedöntésre volt szüksége a világhírrű forrradalmárnak, Don Vitttorio-nak!

Hát kb. ez ugrott be a miniszterelnök lózungjairól, amelyek kíséretében bejelentette az új Széchenyi tervet. Romokból való újjáépítés, mint 45-ben? Túlozni meg majd én fogok...

De oké, hántsuk le róla ezeket a saját választóknak szóló sallangokat. Elegánsan lépjünk át azon a tényen, hogy ez lényegében nem több, mint az eddig is rendelkezésre álló uniós pénzek átcímkézése a prioritások megváltoztatásával kombinálva. Ne hánytorgassuk fel "Az egészség nem üzlet!" szlogent annak kapcsán, hogy újabban az egészségipar a jövő kitörési pontja. Legyünk ezúttal pozitívak. Drukkoljunk, hogy legyen sikeres a dolog, hisz mindannyiunk érdeke, hogy fejlődjünk, és ezt most a legkomolyabban mondom.

De drukkoljunk annak is, hogy ne kelljen a hozzákapcsolódó gyanús kifizetésekből később ugyanúgy Fehér Könyvet összeállítani, mint az előzőből.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr932183259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.28. 22:16:25

"stabillan álló magyar gazdaság, allig két hónappal az álllamcsődközeli álllapot után"

Ez bevett szokás az élet minden területén. Úgy a legkönnyebb eredményt elérni, hogy átvételkor pesszimistán, majd akció után optimistán/realistán vizsgálom meg ugyanazt a dolgot.

Szerintem a magyarok már felnőttek annyira, hogy hamis lózungoknak nem dőlnek be.

Mellesleg azért a 29 pont tartalmazott azért elég fajsúlyos dolgokat is: bankadó, társasági adó csökkentés.

Nem mondhatni, hogy a semmire mondják, hogy javították a költségvetési egyensúlyt. Remélem, azért stabilabb a helyzet, mint az illusztrációként szolgáló képen. :-))

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2010.07.29. 00:49:34

Jó meglátás. Én még azt is hozzátenném, hogy a Bajnai-kormány válságkezelését (kiemelten Oszkó pénzügypolitikáját) még véletlenül sem képesek elismerni, legalább egy kicsikét. A lakájmédia betelefonálós műsorát (EchoTV) nézte ma valaki? A keddiben még a szokottnál is tenyérbemászóbb módon viselkedett az önmagát előszeretettel reklámozó Kubinyi polgártárs. Vámos mára mit talált ki?:)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.07.29. 05:58:46

Választások előtt 1600 milliárdos
lyukról beszélt a költségvetésen.

Most ezt sikeresen betömte a képzeletbeli 200 milliárdos bankadóval.

?

kisa 2010.07.29. 07:07:20

@simonmondja.: Világszám!!!
Lyukat betöm, csontvázakat eltüntet.
Legyünk már Hörömpő cirkusz-ország.
Orbán Viktor az ország Davoid Copperfieldje. (Nem Dickensre gondoltam)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.07.29. 07:34:34

@kisa: Bocs, Kisa, hogy milliárdokkal dobálózom, de tévedtem.
1300 milliárdot mondott:

" A pártelnök úgy vélekedett, a benyújtott költségvetésben nincs semmi, ami a jövőt szolgálná. A büdzsé szerinte blöff, hazugság, mert mintegy 1300 milliárd forinttal több a hiány, mint amennyit a jövő évre tervezett költségvetés bevall. "

hvg.hu/itthon/20091110_orban_viktor_koltsegvetes

kisa 2010.07.29. 07:41:15

@simonmondja.: Engem ugyan nem zavar, hogy 1600 vagy 1300, hiszen egyik se igaz. Akkor meg nem mindegy?
Sőt, ha így folytatódik, jövőre szufficitesek leszünk, és mi adunk kölcsön az imf-nek! :-)

csoko20 2010.07.29. 08:39:12

Orbán a múltkor megmondta, hogy megfeszített munka folyt a parlamentben, rengeteget dolgoztak 60 nap alatt.

Hát csoda, hogy máris kilábaltunk a válságból?! Mi lesz akkor ha visszajönnek a szabiról???

kisa 2010.07.29. 08:48:12

@csoko20: Miért gondolom, hogy addig (még) jó nekünk, amíg szabin vannak?

Win Elen 2010.07.29. 08:56:30

Most csak MGY féle infórádiós linkre reagálva. Hogyan csinálják majd ezt az "egészség-bizniszt"? A többi is, de ez különösen érdekelne. Honnan a jo francból vonnak be annyi tőkét, hogy a régióban profitábilis eü-nk legyen? Ok, leépítés, átcsoportosítás. Ez még nem fogja emelkedő pályára állítani a dolgot, csak ésszerűsít, és valamennyit megtakarít... Na de ezután? EU-s pénz? IMF? Ezekkel épp most keménykedünk... Tehát csak marad a több biztosítós-rendszer. Ezzel ugye illeszkedve az adócsökkentő vezérszekérhez látszólag az emberek terheit is könnyítjík. Vagy a TB-t korszerűsítik úgy, hogy gazdaságosabban működjön... Tök mindegy hogy lesz, ha egyszerre több fronton nem indul el jelentős élénkülés, ezek a dolgok 10 év alatt, de még 30 alatt sem mehetnek végbe tartós, vagy időszakos, a többség szociális ellátását érintő visszaesés nélkül. És épp ez a baj, hogy a többi fronton is hasonló financiális kérdések merülnek fel egyelőre.

Móg 2010.07.29. 09:18:53

az államapparátusra jelenleg többet költ viki,mint eddig bármikor,bárki
az önkormányzati választásokig semmi járandóságot nem fog megvonni
a fekete leves novemberben és jövő januárban jön,mikor a hiányzó 1500 milliárd forintot{6%hiánycél-EU elvárás}
a legszegényebb rétegektől{közmunka megszüntetése,minimálbér 16%-os adója.segélyek lecsökkentése stb.}valamint az államnak dolgozó kisemberek pénzéből akarja összeszedni
a @csoko20:
a válságból kilábalunk,mint Matolcsy nyilatkozta 2030-ra,feltéve,ha addig kilábalunk viktorból

Walter Melone (törölt) 2010.07.29. 09:32:11

Tá-dááám!

Erről az a vicc jut eszembe, mikor a törpe bemegy a cirkuszigazgatóhoz, h világszáma van.

Az meg el akarja hajtani, h törpe már van, mire az odaad egy kúrvanagy bárdot az igazgatónak, h tiszta erőből sózzon oda vele a törpének.
Az meg is tesz, a törpét elviszi a mentő.

Fél év múlva még mindenféle kötésekkel a testén, fél karral besántikál a törpe az igazgató irodájába.
Az meg megkérdi tőle, mit keres ott, mikor nincs is világszáma.

Erre a törpe meghajol, és azt mondja:
Tá-dááám!

DeMarco 2010.07.29. 10:41:40

Nekem meg a nyuszikás vicc jutott az eszembe, amikor egyszer azért kap pofont, mert nincs rajta sapka, egyszer meg azért, mert van...

Ha államcsőddel riogatnak, amit kizárólag az imf "segítségével" úsztunk meg, akkor az a baj, ha meg stabilan álló gazdaságról, akkor meg az...
Tul.képpen mindegy mit mond Viktor, bizonyos emberekben ez azonnali elhatárolódást vált ki pro és kontra...

Ezek a szövegek csak kifelé mennek, a zsi.. izé "befektetők" füleinek szólnak. Semmi közük a valósághoz. Az első terv nem vált be, hát próbálkoznak a másikkal. Nincs ebben semmi rendkívüli. Mi úgyis tudjuk mi a valós helyzet...

kisa 2010.07.29. 11:46:53

@DeMarco: Csak éppen a kormány nem nyuszika. Ráadásul van ott az az izé, a zember, aki saját bevallása szerint soha nem hazudott a zemberekenek. És hát 2-4-6 éve azt halljuk tőlük, hogy készen állnak a kormányzásra, ehhez képest eléggé ötletelős a dolog.
De igazad van egyébként: nehezen tudnának olyat tenni, amivel kivívnák az elismerésemet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.29. 11:48:57

@DeMarco: Nem az baj, hogy nem igaz, amit ezúttal mond, mert igaz, stabil a magyar gazdaság, annak ellenére, hogy mindent megtettek az elmúlt két hónapban, hogy valóban államcsőd legyen. A gond a pár héttel ezelőtti és mostani nyilatkozatok között tátongó szakadékkal van...

@bogancs: "Szerintem a magyarok már felnőttek annyira, hogy hamis lózungoknak nem dőlnek be."

Szerintem meg a választási eredmények 20 évre visszamenőleg nem ezt mutatják...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.29. 11:51:15

@Móg: "a válságból kilábalunk,mint Matolcsy nyilatkozta 2030-ra"

Az durva lenne, ha addigra lábalnánk csak ki a válságból, de szerencsére nem ezt mondta, hanem azt, hogy az uniós átlagot érjük utol addigra.

kisa 2010.07.29. 12:41:17

@Fedor: Ebben csak az adhat némi félreértésre okot, hogy nem világos, M úr a 2010-es uniós átlagra gondolt vagy a 2030-asra.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.07.29. 12:43:54

@Fedor: Aztán meg messze el is hagyjuk, mint Hruscsov Amerikát 1988-ra... :-D

Vidéki 2010.07.29. 15:09:31

„a stabillan álló magyar gazdaság” nem állna így, ha nem lenne 200 milliárd forintos bankadó és egyéb megszorítások a minisztériumok költségvetésében.

A szerző elméjében azért stabil a magyar gazdaság, mert a 2009-ben készült 2010-es költségvetés kiválóra sikerült, hála az azt akkor megszavazó MSZP-SZDSZ a szerző által kiválónak képzelt teljesítményének.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.29. 15:14:31

@Vidéki: Ugye te most viccelsz... Tehát szerinted a stabilitás egyedül az elmúlt két hónap eredménye? Semmi köze nincs ahhoz, hogy milyen állapotban vették át az országot? Arról nem is beszélve, hogy a két forintbedöntés eredményeként a veszteség nagyobb, mint amit a bankadóból beszedni remélnek.

Vidéki 2010.07.29. 15:55:31

@Fedor:
A stabilitás nem a 2010-es költségvetésből ered.

Ha az új kormány nem hoz rendkívüli intézkedéseket, a 3,8 %-os hiánycél nem lenne tartható.

kisa 2010.07.29. 16:03:50

@Vidéki: Konkrétan mely intézkedések érintik az idei költségvetést?

kisa 2010.07.29. 16:07:49

Mármint a bankadón kívül...

Vidéki 2010.07.29. 16:19:19

@kisa:
A bankadón kívül a minisztériumoknál is vannak megszorítások.

kisa 2010.07.29. 17:09:02

@Vidéki: Azért van 9 minisztérium, 3 csúcsminisztérium 42 államtitkárral, 54 helyettes államtitkárral.
Lehet, hogy spórolnak valamit a fénymásolókon, de azt bőven kifizetik a vezetőknek.Szóval itt inkább mínusz van, semmint plusz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.29. 18:55:05

@Vidéki: "A stabilitás nem a 2010-es költségvetésből ered."

Hanem?

Egyébként amit a bankadóval beszednek, még ha nem is számolunk a forintbedőlésekkel, simán vissza van osztva a 29 pont többi elemére, szóval ezzel lesznek kb. nullszaldósak. És mégegyszer: a választások előtt még több, mint ezermilliárdos hiányt vizionáltak, Kósa alig 2 hónapja még államcsődről regélt, ehhez képest disszonáns, hogy most meg már stabil gazadságról beszélnek. Mégegyszer: a stzabilitást megvan, de megvolt 2-3 hónapja is, tehát itt az összevissza beszéddel van gond. Hogy is mondta Varga Mihály vagy fél éve: az új kormánynak a súlyánál fogva is olyan hiteles lesz, hogy az rögtön meg fog látszani az árfolyamokon. Hát pont az ellnkezője jött be, majd 20 Ft-tal rosszabb az euro-árfolyam, mint a választásokkor, és ezt pont ennek a hazardírozó összevissza beszédnek köszönhetjük.

Avatar 2010.07.29. 19:00:52

Hasta La Victor Siempre!

Éljen a szavazófülkék forradalmára, a pálinkafőzés és az IMF elleni küzdelem szabadságharcosa!

kephost.hu/image-BD6F_4C332152.jpg

elfelejtette 2010.07.29. 23:50:38

@Vidéki: Ez igaz, de Bajnai elvegezte a megszoritasok nagyjat. Nem kell mindent szo szerint venni, es onjelolt kozgazdaszokat eljatszani, mert akkor pont oda jut, ahol ma a baloldal van. Ahol meg az ellenoldali hulyesegek terjengenek onigazolaskeppen, mint hogy forintbedontes, meg hogy ez sok szaz millardot vitt el valakitol valahova.

elfelejtette 2010.07.29. 23:51:28

@elfelejtette: "Nem kell mindent szo szerint venni"

A jobboldalnak ...

ez lemaradt.

DeMarco 2010.07.30. 06:39:53

@Fedor: Nem gondolod, h kicsit álszent vagy?

Feltűnt, h nincs eurónk? Miért is? Ki volt képtelen 8 évig betartani a kritériumokat egyszer sem? Ki tolta ki a határidőket a végtelenbe? Ki vállalt be irreális célokat? Kik játszottak a forint árfolyamával folyamatosan? Pannon puma, dübörgő gazdaság, majdnem államcsőd??

Helló... Mi lenne, ha folyamatába vizsgálnád a dolgokat?

Felrósz két forint ingadozást, amit az ideges piac reagált le rosszul és alig pár hétig tartott a hisztijük?

Nekem nem okoztak semmilyen változást ezzel észre sem vettem...

Az export szárnyal ezeken a heteken, nem valószínű, h nagy lenne a veszteség összeségében. A hitelesek szopnak jobban, ideiglenesen. Csak nem kéne elfelejteni, h mi az ok, amiért megingott mo-ban a hit és a bizalom.

Az Orbán-kormány mindössze két dolgot tehet, vagy tágítja a pénzügyi határokat, vagy fizet. Csak ezekkel lehet visszahozni a hitet és a bizalmat a befektetőkkel szemben. Az előbbire kevés az esély, bár becsülettel próbálkoznak, meg kell hagyni. A másikra már több az esély és én egyébként ezt is preferálom jobban, fizessünk bármi áron, érjük el a 2,8%-ot jövőre, tartsuk a számokat. Ennél nagyobb pofont nem adhatunk a maszopnak és nektek sem...

Vissza kell szerezni az elvesztett és elvesztegetett bizalmat és erre csak Viktor képes. Még fut egy kört az unióval, de ha nem jön be (erre vajmi kevés az esély), októberben belecsap a lecsóba és el fogjuk érni a hiánycélt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 09:12:21

@DeMarco: Miért lenne álszentség, ha rákérdezek az ellentmondásokra? Felróttam én Megyónak és Gyurcsánynak is, hogy elszúrták, tudod jól, hogy róluk sincs sokkal jobb véleményem.

Irreális célokat egyébként pont a FIDESZ vállalt be, ők játszanak az árfolyammal is, az előző kormányok megítéléséből pedig megint sikerült kihagynod a világválságot, ami persze nem magyaráz meg mindent, de azért nem elhanyagolható tétel...

"Vissza kell szerezni az elvesztett és elvesztegetett bizalmat és erre csak Viktor képes."

Hát van egy rossz hírem: az a bizalom már vissza volt szerezve, áprilisban már bezzegállam voltunk annak tekintetében, hogy miképp kell kimászni a válságból, és ezt a bizalmat azóta sikeresen eljátszották. És nem ez elsősorban a devizahitelesek miatt gáz, hanem azért, mert így pont akkor nőtt meg az ország kockázati felára, amikor éppen összerúgjuk a port az eddig védőhálóként mögöttünk álló IMF-fel, és piacról próbálunk megélni. Amire egyébként alkalmas lenne az ország, ha normálisan zárták volna le a tárgyalásokat, és nem ilyen hidegháborús módon. Így viszont jóval drágábban, magasabb kamatfelárral juthatunk csak hitelhez a piacról, mint akár csak 3 hónappal ezelőtt is, az államkötvényeket meg újra alig veszik, pedig tavasszal már ott se volt gond. Hát ennyi sikerült bizalom terén elérnie a Viktorodnak.

Vidéki 2010.07.30. 11:27:38

@elfelejtette:

Igazad van:

"ellenoldali hulyesegek terjengenek onigazolaskeppen, mint hogy forintbedontes, meg hogy ez sok szaz millardot vitt el valakitol valahova."

A propagandisták az euro junius eleji gyengülésével és ezzel kapcsolatban a közép-európai valuták szánkázásával kapcsolatban a debreceni polgármesterről feltételezték, hogy ő fújja a passzátszelet amely az árfolyamokat mozgatja.

Hallgattak, mint dinnye a fűben a francia miniszterelnök kanadai nyilatkozatáról, amely a kívánatos euro-dollár paritás kérdését feszegette.

Érdekes, hogy a forint árfolyama azóta nem egy helyben állt. Valahányszor gyengült, a közvéleményformáló független
"értelmiségiek" kórusa Orbánnak tulajdonította. Amikor erősödött, megfeledkeztek Orbán szerepéről.

loláb 2010.07.30. 12:24:28

"Túlozni meg majd én fogok..."

Nem, te csúsztatni szoktál, most is azt teszed.

"Elegánsan lépjünk át azon a tényen, hogy ez lényegében nem több, mint az eddig is rendelkezésre álló uniós pénzek átcímkézése a prioritások megváltoztatásával kombinálva."

És ki mondta ennek ellenkezőjét? Eddig köztérfelújításokra, meg dombokba vájt alagutakba, meg felette átvezetett völgyhidakra ment el az uniós pénz, most egy kicsit nagyobb arányban jut gazdaságfejlesztésre. Mert az elöbbiek csak arra szolgálnak, hogy fel legyen töltve a pártkassza, az utóbbinak meg talán lesz némi hatása a foglalkoztatásra, és a gazdasági növekedsére, versenyképességre.

"Ne hánytorgassuk fel "Az egészség nem üzlet!" szlogent annak kapcsán, hogy újabban az egészségipar a jövő kitörési pontja."

Ne is, mivel a közegészségügynek és az egészségiparnak kb annyi köze van egymáshoz, mint neked az objektívitáshoz.

Avatar 2010.07.30. 12:44:12

@loláb: Az állami pénzek pazarlásának gyönyörű szimbóluma a Kőröshegyi völgyhíd, gyakran felemlegetik az MSZPs korrupció példájaként.
Kevesen tudják viszont, hogy a nyomvonalat és a terveket még az Orbán kormány idején fogadták el, Viktor a Vegyépszernek akarta lepasszolni a feladatot, nem pedig a Hídépítő-Strabag párosnak. De Viktor biztos nem a pártkassza feltöltését akarta így intézni...

DeMarco 2010.07.30. 14:02:35

@Fedor: @Fedor: "Miért lenne álszentség"

Mert nem az okokból indulsz ki. Úgy teszel mintha az elmúlt 8 év meg sem történt volna. Ezt megjegyzem én is szívesen kitörölném az életemből, csak sajnos lehetetlen.

"Irreális célokat egyébként pont a FIDESZ vállalt be"

Érdekes, nekem pont libajnai jut eszembe az imf felé a bevállalások kapcsán, meg előtte fletó. Esetleg mondanál egy irreális célt Viktortól is? Mert nekem egy sem ugrik be... Hacsak nem az adócsökkentésre gondolsz, ami továbbra is létszükséglet lenne a gazdaság vérkeringésének felélesztéséhez.

"ők játszanak az árfolyammal is"

Valóban? Nem véletlenül az történt, h miután az imf megsértődött, h nem tudta megfelelően képviselni a bankokat és a kormány kitartott a mondott szava mellett, kicsit elszórakoztak a forinttal? Vagy szerinted helytelen megadóztatni a bankokat és nyalni kellett volna az imf seggét? Bár tudom, hülye kérdés egy libsitől...

"az előző kormányok megítéléséből pedig megint sikerült kihagynod a világválságot"

Úgy van. Nem kenyerem a "fogjunk mindent a nyuszira" elv. Ráadásul már sokszor leírtam, h a gazdaság és az államadósság már a válság előtt is romokban volt, hála fletónak és megyónak, az euro sehol sem volt, pedig lehetett volna, ezért a válság a lehető legrosszabb formában kapott el minket. Már nem sokat rontott az állapoton. Sőt, továbbmegyek. Ha nincs a válság, akkor nem kényszerültek volna olyan lépésekre, amik épp csak, hogy megmentettek minket a csődtől, nem kényszerülnek fletó elzavarására és nem kényszerülnek olyan intézkedésekre, amivel tartaniuk kellett a hiányadatokat. A válság ezért nem negatív, hanem pozitív, libajnai nem pozitív, hanem negatív, 1.mert mari néni is képes lett volna rá, megszorítani bárki tud, 2. egy előrehozott választás esetén, egy erős legitim kormány sokkal jobb alkupozícióban lett volna, még a görög válság előtt.

"nem ilyen hidegháborús módon"

Ha jól emlékszem, nem a kormány kezdte a hidegháborút. Sőt kifejezetten szűkszavúan nyilatkozgattak. Az imf sírta tele a világot, h nem sikerült ránk kényszerítenie a bankadó eltörlését és büntessenek meg minket...
A hiánycél elérése márpedig belügy, vinnyogjon az imf ahogy akar...

A bizalom nincs elveszve. Kicsit hörögtek, erősködtek, majd szépen lenyugodnak. Érdekes pár nap múlva megindult felfelé a forint és ez így lesz most is. Egyébként jajjgathatsz még egyszer valószínűleg, mert Viktor helyesen próbálkozni fog az eu-val is és ha az sem jön be, akkor megint megindulhat a forint...
Egyetlen dolog állíthatja meg. Ha teljesítjük a hiánycélt és főleg a jövő évit. Az maga lenne egyébként a csoda és irgalmatlan megtakarítással járna, de szívesen lemondanék a fizetésem egy részéről, ha betartanánk, h mielőbb legyen eurónk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 14:08:30

@Vidéki: "Amikor erősödött, megfeledkeztek Orbán szerepéről."

Ez tévedés. Számtalan olyan cikket olvastam, melyben leírták, hogy a forintárfolyam pl. a Kósa balhé után attól nyugodott meg, hogy Orbán is, Matolcsy is kiállt a hiánycél tartása mellett.
@loláb: "És ki mondta ennek ellenkezőjét?"

Orbánék óriási támogatásokat ígértek, nagyobbakat, mint az elődeik. Ehhez képest ugyanazt a pénzt osztják szét, amit az elődeik, csak másképp. Ehhez persze joguk van, meg józan ésszel lehetett tudni, hogy ennél többet nem tehetnek, csak megint az ígéretek és a tetek közötti hatalmas különbség zavar.

"Eddig köztérfelújításokra, meg dombokba vájt alagutakba, meg felette átvezetett völgyhidakra ment el az uniós pénz"

Az infrastruktúra fejlesztés nélkül elég nehéz gazdaságot fejleszteni, az adja hozzá ugyanis az alapot. Persze, voltak korrupciós elemek az autópálya-építésekben, mint ahogy voltak az első Széchenyi tervben is, és sajnos vannak a világon mindenhol kisebb-nagyobb mértékben. Ez ellen küzdeni kell, de ne higyjük már, hogy csak a másik oldalra vonatkozik. Ja, és ha esetleg nem tudnád, a völgyhíd nyomvonalát még az előző FIDESZ kormány idején jelölték ki. Csak a miheztartás végett.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 14:09:07

@Fedor: Most nézem, hogy völgyhd ügyben Avatar megelőzött. Sebaj :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 14:30:15

@DeMarco: "Úgy teszel mintha az elmúlt 8 év meg sem történt volna."

Persze, ha te mondod...

"szerinted helytelen megadóztatni a bankokat és nyalni kellett volna az imf seggét?"

Megint beakarsz szorítani egy olyan sarokba, ahol amúgy nem vagyok. Nem helytelen a bankadó, nem is írtam azt soha, hogy ne legyen, csak a mértéke irreális. Mint a beígért azonnali, nagyarányú adócsökkentés, amit nem is sikerült megtartani. Ez a mérték, amivel végül is elindultak, aránylag elfogadható (ráadásul nem is annyira csökkentés, inkább átrendezés), sokkal reálisabb. Adócsökkentésre természetesen szükség van, számtalanszor leírtam, csak épp a fogyokúránál is az az egészséges, ha a a 10 kg csökkenés több hónapra van van beütemezve, apránként, és nem egy hétre...

"Ha jól emlékszem, nem a kormány kezdte a hidegháborút."

Dehogynem, még a tárgyalóteremben, már amikor az ország sorsa fontosabb volt néhány focimeccsnél...

"Az imf sírta tele a világot, h nem sikerült ránk kényszerítenie a bankadó eltörlését"

NEM akarták eltöröltetni a bankadót, csak tárgyalni akartak egy ésszerűbb mértékről, mint amilyen a világ többi részén is tervbe van véve, csak épp az ultimátumokkal, a tárgyalóképesség teljes hiányával nem tudtak mit kezdeni. Az, hogy elhajtották a halál ... őket Orbánék, az lehet, hogy neked tökösség, de a való világban ezt úgy szokás leírni, hogy arrogancia, bunkóság, és ráadásul még az országnak is ártottak vele.

"Egyetlen dolog állíthatja meg. Ha teljesítjük a hiánycélt és főleg a jövő évit. Az maga lenne egyébként a csoda és irgalmatlan megtakarítással járna, de szívesen lemondanék a fizetésem egy részéről, ha betartanánk, h mielőbb legyen eurónk."

Ebben egyetértünk. Abban is, hogy az visszahozná a hitelességet, meg abban is, hogy ezek után, az IMF nélkül, egy pár hét alatt ellenségessé tett pénzügyi környzetben ez maga lenne a csoda. De legyen, csinálják meg. Egy elemző írta, hogy az IMF és az EU által követelt dolgokat mindenképp meg kell csinálni, mert ez az ország érdeke (pl. az euróbevezetés miatt), de az IMF nélkül sokkal nehezebb. Hát ha nekik jobb, hogy szükségtelenül a nehezebb utat választják, akkor hajrá.

Azon viszont csak mosolyogni tudok, hogy míg Gyurcsányt hazaárulónak tartottad a megszorításokért, Orbánért önként, dalolva vállalod ezt (bocsánat, nem megszorítás, megtakarítás, az mindjárt más), miközben mindkettő indokoltságáért felelős kisebb-nagyobb mértékben az adott miniszterelnök, és mindkettő az ország érdekében történt/történik.

Avatar 2010.07.30. 14:32:28

@DeMarco: "Esetleg mondanál egy irreális célt Viktortól is?"

14. havi nyugdíj?

DeMarco 2010.07.30. 14:46:50

@Avatar: Elolvastam a linkedet, de akkor te is olvasd el a kommentfolyamot, ami mögötte van, az sokkal érdekesebb... főleg az izlandi példa tetszett, ezt lehet, hogy még emlegetni fogom párszor...

Úgy értettem, h mostani irreális célt, nem pedig egy fényévvekkel ezelőttit, amikor még emelkedett a gazdaság... de rég is volt már...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 14:55:06

@DeMarco: 2006-ban szerinted még emelkedett a gazdaság? Micsoda coming out! :-) Egyébként tényleg, az életszínvonal még jobban is emelkedett a kelleténél, többek között ennek a levélt isszuk még mindig, de nálatok nem az volt akkor a központi direktíva, hogy "rosszabbul élünk, mint négy éve"? :-) De persze 14. havi nyugdíjra lett volna pénz, mert az véletlenül se populista szavazatvadászó pénzpazarlás lett volna, hanem megfontolt gazdaságélénkítés...

Egyébként egy év kivételével eddig mindig nőtt a gazdaság, még ha sajnos nem is mindig megfelelő mértékben, az az egy év meg a válság éve volt, 2009, amikor a fél világ visszaesett. Az idei évben csak akkor nem lesz emelkedés (még ha csak egy kicsi is), ha Viktorék nagyon elszúrják.

Avatar 2010.07.30. 15:17:37

@DeMarco: Melyik linkemre gondolsz?
Ide csak a Che Gueviktort linkeltem eddig...

Bár ez a gerrymandering téma is érdekes:
index.hu/belfold/2010/07/30/elhalasztanak_az_onkormanyzati_valasztast_miskolcon/

Amikor ennyivel (NENYIvel?) jobban megy a szekér a fidesznek, akkor miért kell még ilyen szánalmas húzásokat is bevetni?

A 14. havi nyugdíjat csak azért hoztam fel, mert Orbán lelkesen szidja az osztogató politikát, de a parlamentben az ilyen változásokat megszavazta a fidesz is, sőt 4 éve a kampányban alaposan ráígért az mszpre. Tehát vagy még jobban el akarta kúrni a gazdaságot, vagy mégy Gyurcsánynál is pofátlanabbul hazudott.

Egyébként "Nem véletlenül az történt, h miután az imf megsértődött, h nem tudta megfelelően képviselni a bankokat és a kormány kitartott a mondott szava mellett, kicsit elszórakoztak a forinttal?"
Nem. Az történt, hogy kiderült, hogy Viktoréknak egyelőre fogalmuk sincs, hogy jövőre mit és főleg hogyan akarnak csinálni, az államháztartás megborulása nélkül. (Vagy még az IMF elől is titkolják, biztos azért, hogy nehogy ellopják a szocialisták a terveiket...)
És ez magában is megrázó felismerés a nemzetközi piacok számára, akik a kockázatokat (is) pénzben mérik.

Bankadó:
A bankadó valójában nem más, mint az adószedés feladatának outsource-olása az Apehtől a bankokhoz. Az adó beszedése népszerűtlen feladat, jobb az, ha az emberek a bankokat utálják azért, mert elszedik a pénzüket, a jóságos állambácsi meg majd az orrukra koppint a gonoszoknak, és elveszi tőlük a suskát.
Mennyivel jobb ez így, mintha közvetlenül kellene adót emelni!
Nem új az ötlet, hogy a nyereséges cégektől kell elvenni a a pénzt, hasonló alapon pakoltak egyre több és több adót a benzinre is, hiszen az olajmultinak úgyis bazi nagy nyeresége van rajta, annak majd elszedjük egy részét. Csakhogy a multi továbbra is meg akarta keresni a maga profitját, ezért minden adóemelés után árat is emelt, így végül mégis a közember fizette be az adót amikor a benzinkútnál fizetett.
Egy ideig persze elhiszi, hogy a rohadt multi miatt olyan drága a benzin, de egy idő után világos lesz számára, hogy már 59%ot az állam kap a benzin árából, literenként mintegy 200 ft-ot, de valahogy mégse fussa az államnak ebből az utak rendbetételére, vagy a motorizáció hatásait kompenzáló környezetvédelmi beruházásokra.
Aztán amikor már a töke tele van az egésszel, megtankol inkább külföldön, ha van rá módja...

Hasonló eredményeket várok a bankadótól. Az adót szépen csendben tovább fogják hárítani a bankok az ügyfelekre, mi meg majd káromkodunk, hogy miért kerül egyre többe a számlavezetési díj (és az egyéb banki szolgáltatások). A számlavezetést pedig nem nagyon lehet kikerülni, hiszen az állam igen jelentős körben törvényi úton banki számlavezetésre kötelezte az országot (mert könnyebben ellenőrizhető a bankokon keresztül végzett pénzmozgások, kevesebb a lehetőség az adócsalásra, mert mindenről van bizonylat)...

DeMarco 2010.07.30. 15:26:28

@Fedor: "csak a mértéke irreális"

Tény, hogy nekem is vannak gondok a mértékével, nem igazán tükrözik az elmúlt 8 év nyereségeit (bőven alatta vannak) és nem párosultak garanciával, hogy ne tudják egy az egyben átterhelni a lakosságra...
Újfent megjegyezném, hogy belügy és semmi köze hozzá az imf-nek, tudtommal ők nem banki érdekvédelmi szövetség, legalábbis hivatalosan nem. Ha háromszor ekkora lenne a bankadó ahhoz se lenne semmi közük...

"Mint a beígért azonnali, nagyarányú adócsökkentés, amit nem is sikerült megtartani"

Nem azonnalit ígértek és be tudták volna tartani, ha az imf enged a követeléseiből. Romániának engedett. Én örülök valamennyire, hogy nem engedtek belőle, fizesük csak vissza minél előbb és szabaduljunk meg tőlük...

Adócsökkentés terén nem értünk egyet én nem vacakolnék, belevágnék egyből, ahogy a szerkezeti átalakításokba is. Remélem októberben a Fidesz is beleáll a szélbe...

"Dehogynem, még a tárgyalóteremben.."

Az imf úgy jött ide, h kerül amibe kerül beleszól az ország belügyeibe, eltörölteti a bankadót, vagy lecsökkenteti egy nevetséges mértékre és ezt meg is ígérte a bankoknak, plusz azzal az igénnyel, hogy kivegyék a pénzt az egészségügyből, az oktatásból, a tömegközlekedésből teljesen ellehetetlenítve a lakosságot és minél nagyobb adósságspirálba kergetni a népet. Nem tárgyalni jöttek, ultimátumszerű, kész tényekkel. A kormány nagyon helyesen kitartott az eredeti elképzelései mellett és nem engedett a nyomásnak. És igen, nekem ez tökösség, határozottság. És igen én sem engedtem volna, hogy belügybe beleszóljanak, én is elhajtottam volna őket a halál...

"egy pár hét alatt ellenségessé tett pénzügyi környzetben ez maga lenne a csoda"

Majd ne felejtsd el ezeket a mondataidat, bár úgyis foglak rá emlékeztetni elégszer... :DD

"míg Gyurcsányt hazaárulónak tartottad a megszorításokért"

Nem, tévedsz. Valóban hazaárulónak tartom, több okból is, de nem a megszorítások miatt, ilyet tőlem sehol sem láthattál.
Felelősnek viszont igen. Már a hitelek felvételéért is, a hiánycélok be nem tartásáért is, az euro elhalasztásáért is. Az általad "reformok"-nak nevezett pénzbehajtásért is.
Viktornak is csak akkor adok szívesen több pénzt, ha megcsinálja a valódi strukturális átalakításokat, amik adócsökkentésre épülnek részben és megtakarításra. A népszavazásos kérdéseknél természetesen nemmel szavaztam, mert azok csak elvettek, de nem adtak semmit sem, szimpla pénzbehajtás volt. De például egy 16%-os adó, megfejelve családi adózással, de elvéve a kedvezményeket, adójóváírást, már elfogadható, ad is, de el is vesz, miközben átalakul határozott céllal. Ha több pénz marad az embereknél, akkor már lehet szó arról, hogy ezt-azt fizetőssé teszünk, elmozdulhatunk az áfa növelése felé, a vagyoni típusú adók felé, (de itt véletlenül sem az ingatlanadót értem).
Rengeteg helyen lehetne spórolni, át kellene világítani az energetikai szektort, mire szednek be pénzeket, milyen alapon, milyen szerződéseket kötöttek. Rengetegen panaszkodnak a szolgáltatókra akár áram, akár fűtés, akár kábeltévéről legyen szó, miközben nincs igazi érdekvédelem.
Nagyon helyesen megállították az építkezéseket és felülvizsgálják őket, akár le is állítanak néhányat. Én is ezekkel kezdtem volna... Megfogni a pénzt mindenhol, minden területen...

DeMarco 2010.07.30. 15:37:50

@Avatar: "Melyik linkemre gondolsz?"

Bocs, figyelmetlen voltam.. Dr.No-éra gondoltam... Akkor sztornó ez a rész..

Egyébként a bankadóban és a benzinben egyetértünk. Mindkettőt adóbehajtásra használják, pont azért, mert ezeket nem lehet kikerülni, nagyjából mindenkire vonatkoznak és egyszerűbb így beszedni, mintha azt kellene mondani, hogy nem elég a fizetésed 60%-a, add oda a 90%-át, vagy rögtön az egészet...

Pont ezért hiányolom a kormány azon intézkedéseit, hogy megvédjék az embereket a bankoktól, akik gátlástalanul fogják átpasszolni nekik az összeget...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 15:49:45

@DeMarco: "Nem azonnalit ígértek"

Remélem erős a fejed fölött a plafon...

"Adócsökkentés terén nem értünk egyet én nem vacakolnék, belevágnék egyből, ahogy a szerkezeti átalakításokba is."

Szerkezeti átalakításokba belekezdett volna Gyurcsány is, ha hagyják, csak sajnos egyszerre kezdte el a maga által okozott megszorításokkal, és az ellenzék sikeresen összemosta a kettőt az emberek fejében, a tiedben is.

Egyébként én is örülnék neki, ha Orbán belekezdene valódi reformokba, de sokadszorra kérdezem: Ha egyszer most Orbán pontosan ugyanazt csinálja, amit Gyurcsány 2006 tavaszán (halogatás, pénzügyi károk, hitelesség beáldozása választási győzelemért), akkor mi a különbség kettőjük között?

"Majd ne felejtsd el ezeket a mondataidat, bár úgyis foglak rá emlékeztetni elégszer... :DD"

Hidd el, én örülnék a legjobban, ha igazad lenne, és meg tudják csinálni, hisz nem vagyok se a magam, se az országom ellensége, bármennyire is így akarod beállítani, de továbbra se értem, hogy minek állítanak maguk elé felesleges akadályokat. Virtusból? Megér ennyi kockázatot és plusz terhet (a mi kontónkra), hogy elmondhassák, máshogy csinálták, mint Bajnaiék?

DeMarco 2010.07.30. 16:17:47

@Fedor: "Szerkezeti átalakításokba belekezdett volna Gyurcsány is"

Sajnos a hangsúly a volnán van...

De mindegyikünk tudja, h fletónál a szerkezeti átalakítások iránti késztetés egy ici-pici pontocska, bár csak ez lenne, ami miatt meg kellene most ítélni a "tevékenységét"...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 16:28:08

@DeMarco: Sajnos ige,n bár pár dologba belevágtak, de a FIDESZ a hangulatketésével, csúsztatásaival sikeresen betojatta a szocikat.

Avatar 2010.07.30. 16:45:51

@DeMarco: "Nem azonnalit ígértek..."
De igen. Azonnali és radikális adócsökkentést ígértek.
www.youtube.com/watch?v=yWUWONiRvcU
www.youtube.com/watch?v=cEFJJk7RMAA
Olyan ez, mint a szociknak a "nem lesz gázáremelés", ezerszer az orruk alá fogják ezt még dörgölni...

Sőt:
"minél nagyobb a baj, annál inkább adót kell csökkenteni"
www.mfor.hu/cikkek/Orban__minel_nagyobb_a_baj__annal_inkabb_adot_kell_csokkenteni.html

>>Mint mondta, ez attól függ, hogy hány "csontvázat találunk a szekrényben".<<

Csak ugye a csontváz bizottság jelentését Orbánon kívül senki nem kapta meg... Ennyit arról, hogy ők hitelesen akarják tájékoztatni a közvéleményt...
Bár ha a két mondást összerakom, akkor akár az is kijöhet, hogy a csontváz bizottság azt találta, hogy a költségvetés rendben van, _ezért_ nincs szükség azonnali és radikális adócsökkentésre... :)
Csak ez meg a választások előtti kommunikációjuknak mondana ellent...

"A büdzsé szerinte blöff, hazugság, mert mintegy 1300 milliárd forinttal több a hiány, mint amennyit a jövő évre tervezett költségvetés bevall."

És egy 200 milliárdos bankadóval (ha befolyik belőle annyi...) mégis sikerült betömni az 1300 milliárdos lyukat?

Ja és még:
>>A műsorvezető felvetésére, hogy az évente százezer új munkahely létrehozásának ötlete ... Orbán Viktor azt mondta: "én már csináltam ilyet".<<
Foglalkoztatottsági adatok (ezer fő, KSH):
1995 3622,8
1996 3605,1
1997 3610,3
1998 3695,6
1999 3809,3
2000 3856,2
2001 3868,3
2002 3870,6

Nem kicsit csúsztat Orbán... 98-ról 99-re valóban megvan a százezres bővülés, de ez nem évente százezer, hanem az egyszeri dolog, és nem Orbán csinálta, ugyanis a bővülés már 97-ben megindult (96-ig folyamatosan zuhant). Amikor Viktorék nekiálltak "tekergetni a gombokat" akkor a foglalkoztatottság bővülését sikerült is megállítani, mint azt már a minimálbér kapcsán kielemeztük múltkor.
---------------------------

"Remélem októberben a Fidesz is beleáll a szélbe..."

Én is attól tartok: negymadar.blog.hu/2010/07/26/manoken_piss_nyugati_szeljaras ;D

loláb 2010.07.30. 18:22:32

@Fedor:

"Orbánék óriási támogatásokat ígértek, nagyobbakat, mint az elődeik."

Azt igérték, hogy az uniós forrásokat gazdaságfejlesztésre csoportosítják át. Nem a semmiből teremtett pénzeket igértek, hiába akarod te is, (meg mindenki a te oldaladon) azt elhitetni az a közel 2,8 millió ember a sült galambot várva szavazott rájuk.

"Az infrastruktúra fejlesztés nélkül elég nehéz gazdaságot fejleszteni, az adja hozzá ugyanis az alapot."
Ez megint olyan mórickalogika, amit számtalan ellenérvvel lehetne cáfolni.
Szlovákiában 8 éve gyakorlatilag nem volt auópálya, ennek ellenére ez alatt a nyolc év alatt lehagytak minket gazdasági fejlettségben, és sokszor több működő tőkét vonzottak nálunk. Románia dettó, ott még most is csak azt hiszem 40km autópálya van, ennek ellenére 10 év alatt iszonyatosan nagyot fejlődtek (mondjuk volt honnan).
De például Szegedre már 6 éve autópályán lehet eljutni, ennek ellenére nem áramlott oda a tőke, és nem lett sokkal egyszerűbb az élet. Pedig máskülönben jó adottságokkal rendelkező város, határváros, egyeteme is van, könnyű is megközelíteni. De cseszhetik, ha az ország a bürokrácia és az adószinvonal miatt nem vonzó a befektetőknek, akkor a hajukra kenhetik ezeket.

Nem mondom mindettől függetlenül, hogy felesleges az autópályaépítés. (Mondjuk minden kutyaól köré elkerülő körgyűrűt építeni túlzás). De nem is fetisizálom túl a dolgot, azt csak azok teszik, akik benyalták a medgyessi-gyurcsány kormányok propagandáját, hogy miért kell az országnak erőn felül autópályákat, autóutakat építeni, olyan (PPP) konstrukcióban, hogy még az unokáink is az akkor épített utakat fizetik.
Pedig az egész kizárólag a közpénzek elcsaklizásárol szólt, ahogyan azt a strabag demokraták nevű gúnynév találóan kifejezte.

"Ja, és ha esetleg nem tudnád, a völgyhíd nyomvonalát még az előző FIDESZ kormány idején jelölték ki. Csak a miheztartás végett."
A pályáztatást, a építtetést viszont a csillag-kóka féle gazdasági minisztérium végezte el 65 milliárdért. EZ AZ, ami számít.
Meg az, hogy a siófok utáni pályaszakasz, annak ellenére, hogy minden létező szabványt módosítottak (1 méterrel szűkebb sávok, leállósáv, a megengedettnél meredekebb emelkedés, kisebb ívű kanyarok) egy fillérrel nem lett olcsóbb annál amennyiért Orbánék építették a normális autópályákat.
Csak a miheztartás végett.

DeMarco 2010.07.30. 18:33:08

@Avatar: Rendben, elfogadom az érvedet az azonnali szó értelmezésében, noha én máshogyan értelmezem az azonnali szót politikai síkon. Vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy elégedett leszek akkor is, ha jövő évtől következnek be radikális változások és idén inkább a hiánycél tartására törekszenek.
Mindenesetre döntés született a 16%-os adócsökkentésről (és mivel én 36%-ot fizetek, nekem ez nagyarányú adócsökkentésnek számít) és a családi adózás kidolgozásáról is. Ezért ha nem is radikálisan, de mégis csökkentik az adó mértékét és bár nem azonnal, de januártól. Arról nem is beszélve, hogy ők az adócsökkentés fedezetét a hiánycél növeléséből akarták létrehozni, de én inkább fizetés párti vagyok, adjuk vissza a kölcsönt és passz...
Az adócsökkentést én másból fedezném.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 18:42:22

@loláb: "A pályáztatást, a építtetést viszont a csillag-kóka féle gazdasági minisztérium végezte el 65 milliárdért. EZ AZ, ami számít."

Hát nem tudom. A kijelölt nyomvonal eléggé determinál szerintem. Egyébként nekem nincs bajom azzal a híddal, vessetek meg érte, nekem tetszik, és nem érzem feleslegesnek, bárki is találta ki. Az M6-os alagutakra persze ez nem áll. Azok szükségessége valahol a NENYI kifüggesztése és a Nemzetbiztonsági Hivatal ÁVH-ra átnevezése között helyezkedik el :-)

loláb 2010.07.30. 18:46:39

@Avatar:
"De igen. Azonnali és radikális adócsökkentést ígértek."

Mert a június elsejei hatállyal életbe lépő társasági adócsökkentés neked nem azonnali?
nyilván nem is gondolod radikálisnak, nos, éves 500 milliós adózás elötti eredménnyel 2007-ben jaszállal lehetett lecsúszni az 500 legnyereségesebb hazai céget tartalmazó listáról. Gondolom, 2008-ban, 2009-ben, és idén évi 500 milliós nyereség elég a listára való felkerüléshez.

És akkor még a kilenc kisadó eltörlése csak hab a tortán. Ezek ugyan jelentős megtakarítást nem jelentenek a cégeknek, ellenben az adóbürokráciát csökkentik. Mert ez IS mondták.

DeMarco 2010.07.30. 18:49:03

@Fedor: "de a FIDESZ a hangulatketésével, csúsztatásaival sikeresen betojatta a szocikat."

Ez olyan tipikus és szép mondat, hogy tanítani kellene...

No Comment...

loláb 2010.07.30. 18:50:12

@Fedor:
"Hát nem tudom. A kijelölt nyomvonal eléggé determinál szerintem."

A pályázatkiírás determinálja a korrupciót, nem a nyomvonal kijelölés.
Nem (csak) a kőröshegyi völgyhíddal van a baj, hanem azzal, hogy 65 milliárdba(!) került 2006-ban.
Szerintem egyébként az északi partról nézve kurva ronda, mondjuk áthajtani rajta tényleg jó.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 18:57:38

@DeMarco: Ha egyszer tényleg ez volt... A legjobban ez az egészségügyi reformon látszódott meg, amibe nagy dérrel-dúrral bele akartak vágni, de aztán elkezdtek egyre jobban visszakozni, majd a végén visszavonták a még érvénybe se lépett törvényt, bár talán jobb is, mert az végére már úgy megváltozott a sok kompromisszumtól, hogy sokat nem javított volna a helyzeten.

@loláb: Tény, hogy volt korrupció, ez sajnos vitathatatlan. De ettől még nem olyan rossz az országnak, hogy megsokszorozódott az autópályák hossza.

DeMarco 2010.07.30. 19:25:00

@Fedor: "Ha egyszer tényleg ez volt..."

Jah, de legfeljebb csak a te elmédben...

Pedig szenttül hittem, hogy csak viccelsz, amikor a Fideszre akarod kenni az elmúlt 8 évet... és még te mondod, hogy nálam elég stabil-e a plafon...

Kormánytöbbség volt igaz? Ha nem az lett volna, akkor már régen leváltottuk volna őket...
Innentől minden más csak mosakodás. Megvolt a kormánytöbbségük, ergó bármit megtehettek volna amit akarnak. Láttuk mit tettek. És te képes lennél a kisebbségben lévő ellenzékre kenni a tehetetlenségüket???
Hahó... már nem vagy az ellenzék ellenzéke, most már a VALÓDI ellenzék vagy!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.30. 20:39:51

@DeMarco: "Pedig szenttül hittem, hogy csak viccelsz, amikor a Fideszre akarod kenni az elmúlt 8 évet..."

Nem akarok én semmit rájuk keni, persze, hogy a szocik bénázták el, de azért tagadhatatlan, hogy volt benne szerepe a FIDESZ-nek is.

"Megvolt a kormánytöbbségük, ergó bármit megtehettek volna amit akarnak."

Hát pont arról szólt az elmúlt pár év, hogy nem, mert pl. jön a demagóg ellenzék, amelyik jön egy népszavazással (mert akkor még nagyon szerették, most már nem annyira), és megfutamodásra kényszerítheti őket. Persze ehhez a szocik beszarisága is kellett, meg az, hogy tényleg elszúrjanak pár dolgot. Szóval nem a FIDESZ tehet az elmúlt évekről, de van benne felelősségük nekik IS, még ha kisebb mértékben is, mind az MSZP-nek.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.07.31. 09:24:50

@Fedor: Jó ellenzék módjára kezük alá dolgoztak, na!

DeMarco 2010.07.31. 16:17:38

@Fedor: Ez szimpla szerecsen mosdatás.

Jajj, szegény kormánytöbbség, de hát ők akarták, cak az a cúnya kisebbségi ellenzék nem hagyta... ugyan már... ez nevetséges...

Akarhatott a Fidesz bármilyen népszavazást, ha az emberek egyetértettek volna fletó hazugságaival, pénzbehajtásával és ha önként lemondott volna, akkor nem ért volna semmit.

"Szóval nem a FIDESZ tehet az elmúlt évekről"

Itt a pont. És nincs de.

Vagy azt szeretnéd, hogy én is azt mondogassam, hogy dehát a fidesz meg akart egyezni az imf-el, de az a cúnya maszop nem hagyta??? Ez azért elég gáz lenne nem?

Ha valaki nem képes kormánytöbbséggel kormányozni, ahogy te most próbálod beállítani, akkor le kell mondania és kész. De mintha te mindig is ellenezted volna az előrehozott választásokat igaz??

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.08.02. 17:13:46

@DeMarco: "Vagy azt szeretnéd, hogy én is azt mondogassam, hogy dehát a fidesz meg akart egyezni az imf-el, de az a cúnya maszop nem hagyta??? Ez azért elég gáz lenne nem?"

Bizony, mivel nem lenne igaz, sőt, pont az ellenkezője.

"Ha valaki nem képes kormánytöbbséggel kormányozni, ahogy te most próbálod beállítani, akkor le kell mondania és kész."

Hát azért elég nehéz úgy, ha a fixnek hitt körülmények se fixek, mondjuk ha olyanokról is enged az Alkotmánybíróság népszavazást tartani, amiről az Alkotmány betűje szerint nem lehetne...

DeMarco 2010.08.02. 19:05:08

@Fedor: Sikeresen beevickélted magad a mocsár közepébe...

Lenyomhatnám a fejedet, vagy kihúzhatnálak, de én inkább csak továbbsétálok...

Amit írtál önmagáért beszél, nem kell kommentálni, úgyhogy vissza is megyek egy kis esti fürdőzésre a Balatonba...

bye-bye..
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0