Nosztalgia
2011. március 01. írta: Fedor

Nosztalgia

Tizensok évvel ezelőtt volt szerencsém eltölteni néhány napot a Fővárosi Nagycirkusz hátsó traktusában, az öltözők és a ketrecek környékén egy olyan időszakban, amikor csak magyar művészek léptek fel, így velük beszélgetve volt alkalmam megismerni az artisták átlagosnak nem igazán mondható életét, azt, hogy mi munka van a legegyszerűbbnek tűnő számban is, vagy hogy milyen lehet felnőni egy világjáró családban, ahol már a gyerekkor is gyakorlásból és szereplésből áll (az egyik előadásban - itt most nem részletezendő körülmények között - még porondra is kerültem, nem is akármilyen feladattal). Ifjú titánként addig a cirkuszt gyerekes dolognak tartottam, akkor viszont megfogott ez a zárt, kicsit belterjes világ, ahova nehéz bekerülni, de ha beleszülettél, akkor kikerülni se könnyű, így rendszeres látogatója lettem az előadásoknak, főleg mióta már apukaként járok oda.

Nekem sokáig a Ligetben álló épület volt A CIRKUSZ. A sátoros vándorverzióról gyerekkoromban azt hittem, hogy már csak könyvben és filmen létezik. A kőcirkusz viszont, mióta az eszemet tudom, ott volt az Állatkert mellett. Ebből az a tanulság, hogy nem túl régóta tudom az eszemet, hisz bár maga az intézmény már több, mint száz éves múltra tekinthet vissza, a jelenlegi helyszíne alig idősebb nálam: "mindössze" negyven éves volt idén januárban. Persze kerek szám ez is, ünnepelhető, így ünneplik is: egy klasszikus, gyerekkorunkból ismerős számokból álló előadással. Csak annyit mondok: borotváló elefánt, és gondolom a többség már sejti is, hogy mire számítson.

Aki meg nem, az nézze meg a fotóimat:

A fotók nagyobb felbontásban megtekinthetőek itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr452701639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2011.03.01. 19:33:42

Ritka pillanat következik:

Most ebben az egyben tökéletesen egyetértünk. Nagyon úgy tűnik, hogy ha csak egy kicsit is messzebb evezünk a politikai vonaltól, akkor sokkal több közös pontot találunk.

Én nem jártam még a függöny túloldalán és nem is szeretnék. Maradjon meg számomra az illúzió...

Nekem is a Cirkusz egyértelműen a ligetit jelenti. Pedig voltam sokszor sátrasban is, de azok nem jelentettek akkora élményt, kivéve egy esetet, de az Németországban volt és annyi állatot még soha nem láttam porondon és biztos vagyok benne, hogy már nem is fogok...

Úgy érzem szerencsés vagyok, mert viszonylag sűrűn volt családi programunk gyerekként. Állatkert-Vidámpark-Cirkusz egy nap, általában ez volt a menetrend. Nagyon melegben néha Állatkert-Széchenyi fürdő-Cirkusz. Esős időben Állatkert-Vajdahunyad vár (Mezőgazdasági múzeum)-Közlekedési múzeum-Szépművészeti múzeum-Cirkusz. Az estét mindig a Cirkusz koronázta meg. Számtalan évből van cirkuszi műsorfüzetem, számtalan színvonalas előadást, cirkuszi számot láttam az évek során.

Az utóbbi években már elhanyagoltam a cirkuszt, mert túl kicsik voltak a gyerekek, de most a hirdetést látva oldalt, elérkezettnek láttam az időt, hogy tegyünk egy próbát, hátha kibírják.

Jól szórakoztunk és szerencsére a gyerekek is igazán jól érezték magukat. A kicsi azóta is tapsol néha, a nagyobb meg minden nap cirkuszba akarna menni...

A műsor szerintem jó, gyerekbarát, vannak állatok, de persze a bohóc lett a sláger.
Nekem tetszett a nosztalgikus hangulat, hogy régebbi számokat is visszahoztak és persze a magyar lovas szám jött be a legjobban.

Ha már nosztalgia, az én szemeim előtt megjelent a vasketrec, tele oroszlánnal, tigrissel, tüzes karikával. Talán lesz még egyszer...

És még egy nosztalgia: Nekem a Cirkuszban a sós perec elmaradhatatlan kellék, úgy mint a moziban a popcorn. Még előadás előtt vettem is kettőt és jól tettem, mert a szünetre egy sem maradt... :((

Bátran ajánlhatom mindenkinek.

Már csak egy kérdésem maradt: mikor voltatok??? A képekből ítélve ott ülhettél ahol mi is, de nem emlékszem kattogó fényképezőre, így nem valószínű, hogy egy napon mentünk. Múlt szerda...

DeMarco 2011.03.01. 19:34:43

Jah még egy: két leopárd és két nyúl volt, vagy csak képernyőt láttunk?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.01. 20:23:26

@DeMarco: "két leopárd és két nyúl volt, vagy csak képernyőt láttunk?"

Én is csak egyszerű nézőként voltam ott, nincs több infóm, mint neked, de az a ketrec, amiben a nyúl volt eredetileg, nálunk úgy mozgott, mintha valami nagyobb állat forgolódna benne. Na most ha ehhez hozzávesszük, hogy a ketec alsó, zárt része nagyjából ugyanakkora volt, mint a látható része... ;-)
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0