Második lehetőség
2013. január 25. írta: Fedor

Második lehetőség

schiffer_javor_w230.jpgTavaly novemberben az LMP hatalmas lehetőséget szalasztott el.

Megtehették volna, hogy ők kezdenek el elsőként tárgyalni az E14-el, így helyzeti előnyre tehettek volna szert, már belülről, egy nagyobb szövetség részeként - nem feltétlenül abban feloldódva, hanem megtartva akár az önálló identitást is - alakíthattak volna az arculaton, és kihasználva az október 23-ai erős kezdés lendületét közösen erősebbek lehettek volna az MSZP-nél, így az alakuló ellenzéki szövetségben az utóbbinak jóval kisebb szerep jutott volna. 

Nem így történt, és ez végül is egyetlen ember sértődöttségére vezethető vissza. 

Én tisztelem Schiffer András jogvédői tevékenységét, elvi alapon még el is fogadom az érvelését arról, hogy szükség volna egy harmadik pólusra, azt meg pláne megértem, hogy nem szereti a szocikat (mert hiába indult el a változás útján az MSZP, hiába tesz a vezetése szimpatikus lépéseket is, ha közben még mindig nem vonult vissza néhány az elmúlt évek emblematikus alakjai közül, és a végeken olyan ordenáréságokat engednek meg maguknak a talpasok, mint pl. a miskolci románozás).

Csak hogy ezzel a hozzáállással itt és most egy dolgot lehet csupán elérni: Orbánék újraválasztását.

Ugyanis a játékszabályokat nem Schiffer hozza, hanem a FIDESZ, és ahhoz muszáj alkalmazkodni. Márpedig az egyfordulóssá tett választás logikája lehetetlenné teszi azt, hogy egy oldalon több kisebb alakulat induljon, mert nincs lehetőség arra, hogy két forduló között taktikázzanak, és így biztosítsák be a győzelemet, vagy hogy egyenesen megfordítsák az eredményt, ahogy a FIDESZ tette 98-ban, Torgyánnal összefogva. Egy sansz van, ezzel kell élni, mert nem lesz több! Ezt nem figyelembe venni, és elutasítani a kompromisszumnak még a lehetőségét is, nem elvhűség, hanem sértett konokság. Más lenne persze a szitu, ha az LMP-nek a 2010-es választási eredmény nem csúcspont lett volna, hanem az emelkedés kezdete, de hát nem így történt, nem sikerült még a padlóra küldött szocikat se legyűrni népszerűségben, nem sikerült elhitetni magukról, hogy ők kormányképesek lehetnének, a FIDESZ valódi alternatívája (és ez nem kis részben annak köszönhető, hogy nem tudtak egy konkrét személyt felmutatni, aki Orbán kihívója lehetne). Lehet persze sajnálni, hogy nem így történt, de nem tudomásul venni, és konokan abban bízni, hogy egy év alatt biztos összejön az, ami közel három év alatt nem, hát...

Mert mit értek el ezzel a fene nagy (bár indokolatlan) önbizalommal? Az MSZP jó érzékkel lecsapta a labdát, és most már ők a kezdeményezők, ők próbálják diktálni a feltételeket, és az E14-el való tárgyalásokon pedig feltűntek olyanok is, akiket Bajnaiék eleinte még lepöccintettek (DK meg a kis Schmuk, brrr), a fideszesek meg - némi megkönnyebbüléssel - röhögnek a markukba. Kedves András, ez most jobb? Továbbra is jó ötletnek tűnik erőltetni a különállást, és ezzel pont azok szerepét erősíteni, akiket nem szeretsz, és pont azt a célt veszélyeztetni, amit elvileg te is el akarsz érni?

A hétvégén újabb kongresszust tart az LMP. Az utóbbi napok hírei alapján egyre valószínűbb, hogy lassan olyan szintű az az egyet nem értés a Schiffer-szárny és a Bajnaiékat nem élből elutasító Párbeszéd Magyarországért Platform között, hogy szinte kizárt, hogy megússzák pártszakadás nélkül. Pedig felmérések szerint az LMP szavazók többsége is elfogadná partnernek az E14-et, felismerve azt, amit Schifferék ezek szerint nem. Jávor Benedekék, úgy néz ki mindenképp nyitnak. Sokkal rosszabb pozícióból, mint ahogy novemberben tehették volna, késve, de talán még nem megkésve.

Kár, hogy ennek ekkora ára lesz.

Természetesen szükség van hiteles és végrehajtható programra. Nem lehet öncél Orbánék elzavarása (azt már 2010-ben láthattuk, hogy mire vezet az, ha csupán egyetlen választási programpont van, a gyurcsánytakarodj, de semmi néven nevezett terv nincs a továbbiakra). De ha helyre akarjuk állítani a gazdaságot, ha helyre akarjuk állítani a megtépázott, és egyre szűkülő szabadságjogokat, ha helyre akarjuk állítani az ország hírnevét, akkor bizony ez a minimálfeltétel, amit teljesíteni kell. Ha valaki egyenlőségjelet tesz Gyurcsány és Bajnai közé, ha valaki nem hallja meg azokat a kritikus és önkritikus mondatokat, amelyek mind azt jelezik, hogy az E14 se akar egy az egyben visszatérni a 2010 előtti politikához, és az MSZP, ha lassan is, csikorogva is, néha visszalendülve is, de épp megújul (a szoci pártvezetésében jelenleg jóval kevesebb volt MSZMP tag van van, mint az Orbán-kormányban, hahó), ha valaki még tárgyalni se hajlandó, és így még az esélyt se adja meg saját magának, hogy befolyása legyen a dolgok menetére, az ennek a minimálfeltételnek a teljesülését veszélyezteti.

És ennyit nem ér meg a hajthatatlan kőszobor szerepében tetszelgés, mert a szobrokat (főleg a Parlament környékén) a mostani hatalom simán félretolja, ha útban van neki. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr615042573

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az LMP utolsó napjai 2013.01.25. 14:37:57

Két kisördög ül az LMP vállán. Az egyik azt súgja, hogy menjenek egyedül - vagy a 4K-val - neki a választásoknak. A másik pedig azt szajkózza, hogy csatlakozzon az ökopárt az Együtt 2014-hez. Már tudjuk, kik ülnek az E'14-ben (Schmuck, a nyugdíjasok v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baum · http://reflektor.blog.hu 2013.01.25. 13:19:56

Mennyire máshogy tudnak értékelni helyzeteket, egyébként nagyjából hasonlóan gondolkodó emberek. What a wondeful world :)

DeMarco 2013.01.25. 13:37:32

Lécci Bandi, ha mást nem is, legalább ezt az imát hallgasd meg! Aztán röhögj egyet és dobd el jó messzire... :))))

Persze-persze, tudjuk, h te/ti szépen összenövesztenétek ami összetartozik, az lmp-t is belehúznátok ugyanabba az árulásba, amibe anno a szadeszt vittétek.
Ez a kiállás nem egyszerű makacsság. Schiffer felismerte, h vagy önálló pártként mutatkoznak, vagy sehogy sem. Mert a beolvadás nem alternatíva, hanem öngyilkosság. Szép példája ennek a szadesz csúfos kimúlása.
És sokkal többet ér egy elvesztett választás külön és felemelt fejjel, mint egy megnyert, de fejet lehúzva, gyalázatos kompromisszumok árán, ami hosszú távon a véget hozza el.
De persze te ezt nem értheted, mert ahhoz gerinc kell...

is 2013.01.25. 13:44:00

@DeMarco: "Schiffer felismerte, h vagy önálló pártként mutatkoznak, vagy sehogy sem. Mert a beolvadás nem alternatíva, hanem öngyilkosság. "

Jávor felismerte, h vagy összefognak, vagy sehogy sem. Mert a különállás nem alternatíva, hanem öngyilkosság.

No?

DeMarco 2013.01.25. 14:04:29

De lássuk apránként:

"Tavaly novemberben az LMP hatalmas lehetőséget szalasztott el."

Valójában hatalmas lehetőséget szerzett arra, hogy külön pártként megmérettesse magát és saját szavazókat gyűjtsön. Micsoda lehetőség a sok "prominens" szereplő közül kimaradni... :)))) Már azért megérte, hogy nem egy lapon emlegetik őket...

"így helyzeti előnyre tehettek volna szert, már belülről"

Fenét. Szépen feloldódtak volna a maszlagban. A helyzeti előnyüket megtartották, ez zavarja is a baloldalt rendesen.

"kihasználva az október 23-ai erős kezdés lendületét"

Hol?? Arról a néhány százalékról beszélsz, amivel talán be sem jutnak a parlamentbe?

"közösen erősebbek lehettek volna az MSZP-nél, így az alakuló ellenzéki szövetségben az utóbbinak jóval kisebb szerep jutott volna."

Ha-ha-ha...szólt a kis naív. Az a másfél millió maszop rajongó meg piha mi? Meg a beágyazottság, az infrastruktúra, a káderkupac, stb. Komolyan egy percig is elhiszed, hogy egy pár százalékot elérő képződmény képes felzabálni a cápát? Mert akkor rettentő naív vagy.

"Nem így történt, és ez végül is egyetlen ember sértődöttségére vezethető vissza."

Inkább az egyetlen józan hangra, aki belátta, h nem tehet mást, legalábbis ha saját pártot akar.

"hiába tesz a vezetése szimpatikus lépéseket is"

Hol?? Tudsz egyet is?

"Csak hogy ezzel a hozzáállással itt és most egy dolgot lehet csupán elérni: Orbánék újraválasztását."

És azt miért baj? Ezt szeretnénk!

"Egy sansz van, ezzel kell élni, mert nem lesz több!"

Úgy-úgy. Nemhiába mondom. Tessék szavazókat gyűjteni. Mert azok nélkül nem fog ám menni. Szavazók hiányában kevés lesz a szómágia. Tessék olyan programot az asztalra tenni, ami szimpatikus és olyan arcokat, akik hitelesek. Sajnos azonban ezeknek a nyomát sem látni a baloldalon...

"Az MSZP jó érzékkel lecsapta a labdát, és most már ők a kezdeményezők, ők próbálják diktálni a feltételeket"

Ugyanis nekik vannak szavazóik (még)...

"az E14-el való tárgyalásokon pedig feltűntek olyanok is, (DK meg a kis Schmuk, brrr)"

Tegye fel a kezét aki kicsit is meglepődött!

"pont azt a célt veszélyeztetni, amit elvileg te is el akarsz érni?"

A cél nem mindig szentesíti az eszközt! Ha a fidesz tegyük fel egy pillanatra elveszíti a választást, de a jobbikkal kényelmes többsége lenne, akkor sem szabadna velük összeállni, akkor hagyni kell a maszopot mindent újra tönkretenni, mert az eszköz piszkos lenne és egyáltalán nem szentesítené a célt. Fordítva is ugyanez igaz.

"Természetesen szükség van hiteles és végrehajtható programra."

Örülök, h beláttad. Valóban ez az első lépés. Kár, h nincs senkinek sem a baloldalon ilyenje. Amit meg idáig szivárogtattak, attól az Isten őrizzen...

"de semmi néven nevezett terv nincs a továbbiakra"

Hogyne lett volna. Teljesült is mind. Már régen túlteljesítenek.

"De ha helyre akarjuk állítani a gazdaságot"

Újra megduplázni az államadósságot? Újra devizahitelekbe taszítani a lakosságot és az önkormányzatokat? Köszi, egyszer már elég volt, túl sok is. Kecskére nem bízunk káposztát!

"ha helyre akarjuk állítani a szűkülő szabadságjogokat"

Pontosan melyik szabadságjogoddal nem tudsz élni? Mesélj, hadd röhögjünk...

"ha helyre akarjuk állítani az ország hírnevét"

Ahhoz elég eltörölni a bankadót és az ágazati adókat, meg felvenni egy zsíros imf hitelt. Mindjárt igen jó hírnevünk lesz...

"Ha valaki egyenlőségjelet tesz Gyurcsány és Bajnai közé"

Akkor azt igen helyesen teszi...

"És ennyit nem ér meg a hajthatatlan kőszobor szerepében tetszelgés"

Mármint neked nem éri meg, de nekik feltétlenül.

Én is kíváncsi vagyok, h maradt-e még vmennyi gerincük, vagy rálépnek a szadeszes ösvényre.
Bár nekünk tök' mindegy, nem oszt, nem szoroz. Csak az ő gerincük bánja.

DeMarco 2013.01.25. 14:10:16

@is: Egy párt nem egy ciklusig létezik. (Általában). Vannak hosszú távú stratégiák is és olyan célok, amikről nem mondanak le. Nem tragédia, ha egy-egy választást elbuknak, nem kapnak elég széket, esetleg be sem kerülnek. Mert az emberek szeretik a változást, van egy réteg, akik mindig mástól várják a messiást, másnak adnak esélyt. Előbb-utóbb a karakán pártok, a valamennyire független pártok szerephez jutnak. És ha bekerülnek, még mindig lehet koalíciós tárgyalásokat folytatni, amik sokkal értékesebbek, mint egy előzetes egyezkedés, ráadásul olyanokkal, akik nem is szimpatikusak az adott pártnak.
Ha valaki komolyan gondolja a pártcsinálást, akkor azt komolyan is kell csinálni. Nem lehet meginogni akkor sem, ha a rövid távú célok esetleg erre is ösztönöznek.

is 2013.01.25. 14:12:21

@DeMarco: "Mesélj, hadd röhögjünk..."

Küldd be ezt a kommentedet a Hírcsárdába. annyira jól kifigurázod az egybites FIDESZdroidot vele (azok tényleg ezt hiszik, amiket idehánytál), biztosan lehozzák, és népszerű is lesz. Ne vesszen kárba ez a remek paródia.

is 2013.01.25. 14:19:42

@DeMarco: Értem. Tehát a FIDESZnek még mindig virtigli liberális pártnak kell lennie, nem pedig először bepróbálkozni 1994 után a konzervativizmussal, majd 2002 után szép lassan kiépíteni a bolsevik működést, amellyel aztán sikeresen korlátlan hatalomra jutottak 2010-ben. Vagyis a FIDESZ, amely ugye láthatóan nem felel meg a te kritériumaidnak, az egy gerinctelen szennypárt. Kösz az infot.

Nyilván tömegével tudod mutatni azon gerinces pártokat Magyarországon, akik ugyan nem kerültek be a parlamentbe, de sikeresen továbbéltek, és aztán a következő választáson be is jutottak a parlamentbe, sőt tovább növekedtek. Nekem most nem jut eszembe ezeknek a pártoknak a neve, de te nyilván fejből sorold őket. Mondj már gyorsan egy-két ilyet, légyszíves.

Ha nem megy, akkor azt kell gondoljuk, hogy te direkt aknamunkát végzel, és arra játszol, hogy ne kerüljön be az LMP a parlamentbe, viszont gyögítse a különállásával a _választási_törvény_miatti_ kötelező összefogást. Én az LMP helyében megköszönném az ilyen tanácsot, főleg egy olyantól, aki soha a büdös életben, semmilyen helyzetben nem szavazna rájuk.

indazs 2013.01.25. 14:30:38

A Fidesz által gyűjtött LMP-s kopogtatócédulák óta meggyőződésem, hogy Orbán bízta meg Schiffert egy tőle balra álló párt létrehozásával, mint ahogy Vonát egy jobboldalibb radikális párt megalakításával, arra az esetre, ha a következő választások után koalíciós partnerre lesz szüksége. Schiffer egyetlen cselekedete sem mond ennek ellent. Ha összefogna másokkal, akkor már kilőné a későbbi koalíciót Orbánnal, ezért látszólag ő keményen kormányellenes, de majd, ha koalícióra lesz szükség a Fidesszel, minden a terv szerint fog történni. Ha bárki tud valamit, ami ezt kizárná, világosítson fel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.25. 14:37:16

@DeMarco: "Valójában hatalmas lehetőséget szerzett arra, hogy külön pártként megmérettesse magát és saját szavazókat gyűjtsön"

Azt meg kapta 2010-ben. Nem sokra ment vele.

" Az a másfél millió maszop rajongó meg piha mi?"

Nem, de ha az E14 az MSZP nélkül, az LMP-vel összefogva állt volna neki a dolgoknak, rengeteg olyan bizonytalant behúzhattak volna, akik ódzkodnak az MSZP-től, és ez lehet, hogy elég lett volna. Az MSZP-hez sokan csapódtak mostanában protestből, azokat is el lehetett volna csábítani idővel. De ez a lehetőség már a múltté.

"Tessék szavazókat gyűjteni. Mert azok nélkül nem fog ám menni."

Erről írtam a posztot, ha nem esett volna le.

A többi panelodat most kihagyom. Unalmasak már nagyon.

DeMarco 2013.01.25. 16:05:26

@Fedor: "Azt meg kapta 2010-ben. Nem sokra ment vele."

Miért nem? Elsőre bekerültek a parlamentbe, van néhány képviselőjük és így különállóan esélyük van a mérleg nyelvének lenni, mert nem zárható ki egy fidesz-lmp koala sem elviekben. Amivel azért jobban is járnának, mint a maszoppal. De ha eleve elkötelezik magukat balra, akkor saját magukat járatják le.

"rengeteg olyan bizonytalant behúzhattak volna"

Hagyjuk már, h folyton a nemszavazó rétegekkel számolgatsz. Az sehová sem vezet. Ennyi erővel azt is mondhatnám, h azok majd a fideszre fognak szavazni, csak nem árulják el.
A baloldalnak tetszik, nem tetszik, megkerülhetetlen tényező a maszop. Valójában mindenki hozzájuk csapódik és nem ők csapódnak oda másokhoz. Még ha ezt egyesek máshogyan igyekeznek is kommunikálni.

"A többi panelodat most kihagyom. Unalmasak már nagyon."

Nyilván a tieid is. Már messziről kilóg a lóláb... Igazából semmi szükségetek nem lenne az lmp-re, csak a szavazóikra fáj a fogatok.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.25. 16:19:57

@DeMarco: "Miért nem?"

Benne volt a posztban. Az volt a csúcs, azóta a legtöbbször a kiesés határán voltak, tehát nem tudtak élni a lehetőséggel.

"Ennyi erővel azt is mondhatnám, h azok majd a fideszre fognak szavazni, csak nem árulják el."

Csak épp nem lenne igazad, hisz az elsöprő többség elégedetlen a kormánnyal, és nagy részük korábban választott már pártot, tehát nem inaktív, szóval csak megfelelő alternatívát kell kínálni nekik. Hogy sikerül -e, az már más kérdés.

"A baloldalnak tetszik, nem tetszik, megkerülhetetlen tényező a maszop. "

Sajnos ez igaz, de akkor se mindegy, hogy milyen pozícióból tárgyal velük az ember, ha már muszáj. Újfent csak azt tudom mondani: Erről szólt a poszt.

Tyreo 2013.01.25. 18:47:17

Ha Schifferék kitartanak külön akkor övék a szavazatom. Ha beállnak az mszp és csatolmányai műveletbe akkor fasszal szavazok.
és nem hiszem, hogy csak én lennék így ezzel.
Azt még tegyük hozzá, hogy eddig nem voltam LMP szavazó, szóval lehet még nekik keresni valójuk erre fele.

Tallono 2013.01.26. 05:50:55

@Fedor: "Csak épp nem lenne igazad, hisz az elsöprő többség elégedetlen a kormánnyal, és nagy részük korábban választott már pártot, tehát nem inaktív, szóval csak megfelelő alternatívát kell kínálni nekik. Hogy sikerül -e, az már más kérdés."

Annyira szánalmas, hogy csak és kizárólag pártokban tudsz gondolkozni. Látom meg se fordul a fejedben, hogy aki nem megy el szavazni, az nem egy "megfelelő" pártra vár, hanem egyszerűen tele van a töke az egész rendszerrel. Ha a választók többsége nem megy el szavazni, az teljesen világosan meg fogja mutatni, hogy ez a "jobb-baloldali" váltópártrendszer (valójában persze full ugyanaz mind a kettő, semmi, de semmi különbség nincs) illegitim. És akkor előbb-utóbb a "jó" hírnévre vágyódásodat és a szabadságjognak gúnyolt szabados elveidet végleg dobhatod a kukába. Remélem megnyeritek most 2014-ben a választást (persze erre elég kicsi az esély), mert így hátha egyre több embernek nyílik ki a szeme, és folytatódhat 2006 végre. Persze amíg fölösleges csatározásokkal húzzátok az időt az idióta pártoskodásotokkal, addig az államadósság nem oldódik meg, mindenki egyre szegényebb lesz és lassan megérkezünk annak a bizonyos lejtőnek az aljára...

Kandeláber 2013.01.26. 08:29:12

A szerző egy húron pendül az LMP-be delegált E 2014-es ágensekkel, Jávorral, Karácsonnyal, Dorosszal.
Nagyvonalúan átsiklik azon egyszerű tény fölött, hogy az E 2014-nek nagyobb szüksége van az LMP-re, mint fordítva.
A kezdeti eufória után Gyurcsány egykori minisztere és a szocik miniszterelnöke, Bajnai pártcsírája a novemberi 14 %-ról 7 %-ra csúszott vissza, ez 1 %-al több, mint amit az LMP-ről mutatott ki a Medián.
Az okozati összefüggés egyértelmű: novemberben utasította el az LMP kongresszusa az együttműködést az E 2014-el.
Bajnaiéknek úgy kéne az LMP hűségesküje, mint egy falat kenyér: velük legitimálnák az egykori szocikból, szadeszesekből összeverbuvált katyvaszt.
Úgy tűnik, hervadásnak indult, vagy legalábbis megállt a növekedésben az Olajfa, az LMP töltené be a tápsó szerepét, ha ezt Schiffer, Vágó, és nem utolsó sorban az LMP kongresszus jóváhagyná.
Természetesen benne van a pakliban, hogy az LMP besorol, ez azonban azt jelentené, hogy feloldódnának az olvasztótégelyben.

DeMarco 2013.01.26. 14:47:32

@Fedor: Akkor nézzük csak mibe is akarod őket beleküldeni:

"A dekások kongresszusán elfogadták a párt programját is."

És most jól figyelj, mert ezt mindig tagadni próbálod!!!

"A dokumentum a 2010-es választás előtti alkotmányos rend helyreállítását szorgalmazza.

A DK menetrendet sürget az euró bevezetésére, a különadók eltörlésére és a bankadó csökkentésére, kétkulcsos személyi jövedelemadózást vezetne be, visszaállítaná az adómentes sávot a legalacsonyabb jövedelmeknél, megszüntetné a gyermekek utáni adókedvezményt, növelné a családi pótlékot.

A pártprogram kezdeményezi az egységes ingatlanadó bevezetését, szociális ösztöndíjrendszerrel párosuló tandíj-kötelezettséget"

Ez egy az egyben összecseng libajnai megnyilatkozásaival, tehát evidens, h tőle sem várható más.

Erről írtam posztokkal korábban, hogy mivel is járna egy maszopos katyvasz megválasztása.

Egy ilyen hajmeresztő program láttán, erősen kételkedem benne, hogy van normális ember aki balra szavaz majd. Gondolkodj már ember! Te szavaznál erre a programra??? Szted ez egy szavazóbarát program?
Szted ehhez az lmp a nevét (és a szavazóit) akarja majd adni?

Ide nem is fog kellene fideszes kampány. Kidobott pénz lesz. Elég erre a programra ránézni és azonnal automatikusan jobbra fog mindenki szavazni...

DeMarco 2013.01.26. 14:50:48

@is: "Én az LMP helyében megköszönném az ilyen tanácsot, főleg egy olyantól, aki soha a büdös életben, semmilyen helyzetben nem szavazna rájuk."

Így van és ezt vállalom is. De ettől még lehet igazam. Ráadásul az ellenségem ellensége még lehet a barátom is...

Vaandor 2013.01.27. 00:49:13

@Fedor: Tévedés, hogy a lehetőség az LMP novemberi kongresszusán veszett el. A lehetőség akkor veszett el, mikor a Milla Bajnait és a Szolidaritást vitte a színpadra októberben.

Az LMP 2012-ben folyamatosan egyeztetett a Millával az "új pólus" létrehozásáról, a Milla ebből kifarolt, és lépett egy látványosat balra. Innentől csak az utánakullogás maradt - vagy az önálló kiállás.

Szar ügy, de ez volt a jó döntés.

l ember 2013.01.27. 01:05:10

Gábor, szerintem bele kéne törődnöd, hogy jövőre még nem leszel kormánypárti politikus. Az MSZP-szerű pártok 2018-ban választás előtt ugyanúgy nekiállnak majd osztogatni, az lesz a politikai öngyilkosság, ha ez ellen akkor felszólaltok.

Az eddigi választások azt mutatják, hogy embereknek nem kormány, hanem hatalom kell, és arra fognak szavazni, aki szerintük megnyeri a választást, ez az oka az összefogásról való bégetésnek. Ha nincsenek jelen alternatívát kínnáló pártok, ez így is marad. Az LMP már betöltötte a szerepét, ha több ember vesz komolyan egy LMP, 4K, Kalózpárt -vagy hogy ne csak pártokat említsünk- HAHA jellegű bázisdemokratikus kezdeményezést.

Akkor talán közelebb fogunk halálunk előtt állni egy finn, svájci, osztrák tipusú demokráciához, mint egy oroszhoz

egy dolgot várok tőletek, a társadalmi kontroll formáinak kidolgozását és bevezetését. Ha ez nem megy, más párt után nézek

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.27. 12:31:31

@Kandeláber: "Nagyvonalúan átsiklik azon egyszerű tény fölött, hogy az E 2014-nek nagyobb szüksége van az LMP-re, mint fordítva."

Kölcsönösen szükségük van egymásra.

"Az okozati összefüggés egyértelmű: novemberben utasította el az LMP kongresszusa az együttműködést az E 2014-el."

Ez így van, pont erről szólt a poszt, ha nem vetted volna észre...

@DeMarco: hú, de hajmeresztő program, tényleg, maga a fertő. Euró akartnak? Normális, gazdaságélénkítő gazdaságpolitikát? Olyan családtámogatást, amely jobban segít a szegényebbeken, mint a gazdagokon? A mostani kizsigerelő tandíj helyett szociális alapon támogatást? Tényleg, ki is szavazna ilyesmire? :-)

@Vaandor: "A lehetőség akkor veszett el, mikor a Milla Bajnait és a Szolidaritást vitte a színpadra októberben."

Sokra mennek az elveikkel, ha nem tudják érvényesíteni. Nem elég azt mondani, hogy Orbán rossz, alternatívát is fel kell mutatni vele szemben. Tudsz ilyet az LMP-ben? Tudsz bárki ilyet Bajnain kívül? Talán nem elfogadható kompromisszum a személye?

@l ember: Ezt a kommentet biztos ide szántad? Ki az a Gábor?

Hungryhorse 2013.01.27. 15:08:14

A szavazati arány megmutatta ismét, hogy sem nem komoly és sem nem alternatíva a libás zöld tagozatává lenni kuncze, dopeman, waccpavör és a többi millára felzárkozott politikai amatőr és hulla mellett, báráűndi apuka és a pici fia maffiájában.

Nem mellesleg még ez is itt van: www.median.hu/object.9a5752eb-18c6-451b-aa98-ec5f7961d465.ivy

Buktort és a bandáját nem lehet úgy felzabálni, mint a D209-et és nem egy választásos menetre kell készülnie szakasits-schiffernek. Ezt ő jól tudja és azok a kongaküldöttek is jól tudják, akik a karácsonyt és izgága ügynökeit lepattintották másodjára is.

Helyesen tették és talán most elválik a szar a májtól: mit jelent az lmp méregzöld álcája alatt az szdsz v2.0 tagozatának demokráciaértelmezése.

DeMarco 2013.01.27. 21:38:08

@Fedor: "hú, de hajmeresztő program, tényleg, maga a fertő."

Pontosan. Maga a fertő...

"Tényleg, ki is szavazna ilyesmire? :-)"

Hát épeszű ember biztosan egy sem.

De ma egyébként is lezárult a kérdés, hetven szadesz2.0-ás embert szerzett magának libajnai. Az lmp pedig megtisztult és Schiffer javára legyen mondva, nem vesztettek semmi fontosat, sőt végre kitisztult a kép.
A legjobb pedig az, hogy ehhez sem kellett a fidesz, el vannak magukban...

Sztem nem is kell kampány. Segítenie kellene a fidesznek bajnainak és fletónak. Jó nagy betűkkel ki kell rakni a plakátokat a programjukkal. Más nem is kell, ez önmagában elriaszt majd mindenkit tőlük.

De kaptam egy lánclevelet a héten, csak azért osztom meg, h lásd kiket támogatsz:

Íme az ország "krémje" MSZP, SZDSZ !!!

1. Bajor Zoltán SZDSZ vesztegetés előzetesben
2. Tátrai Miklós MSZP hűtlen kezelés előzetesben. Nemzeti vagyonkezelő
3. Wieszt János MSZP vesztegetés előzetesben
4. Kabai Károly MSZP adócsalás, magán okirat h. 2,6 év jogerős börtön
5. Nagy Imre MSZP 100 millió áfacsalás házi őrizet
6. Zuschlag János MSZP sikkasztás, hűtlen kezelés 6 év letöltendő börtön
7. Fürst György MSZP hűtlen kezelés SZABADLÁBON Terézváros védekezik
8. Páva zoltán MSZP hűtlen kezelés SZABADLÁBON komló védekezik
9. Orbán István MSZP vesztegetés előzetesben
10. Benedek Fülöp MSZP okirat hamisítás 1.5 év felf.
Államtitkár számtalan bűncselekmény és folyamatban lévő eljárások!
11. Horváth Klára MSZP hűtlen kezelés eljárás alatt
12. Herédi Dezső MSZP sikkasztás, hűtlen kezelés előzetesben Tiszaderzs vádemelés
13. Gál István SZDSZ hűtlen kezelés megalapozott Balmazújváros gyanú,
14 Szabó Lóránd MSZP-SZDSZ személyes adatokkal pénzbírságra dombóvár visszaélés ítélve
15 Kálmán András MSZP Hűtlen kezelés előzetesben
16. Karakasev Anna MSZP Sikkasztás 10 hó. Börtön Salgótarján
17. Walter Dezső MSZP Hatalommal visszaélés Jogerős ítélet
18. GYURCSÁNY FERENC Altus ügy. Bíróság mondta ki, jogosolatlanul gazdagodott a magyar állam rovására 84 millió forinttal (csak ,,elévült" mint a böszödi eszéd). .
19. Rácz Péter Magyar úttörő sz. hűtlen kezelés 1,5 év felfüggesztett
20. Csonka Gábor MSZP vesztegetés 3év börtön
Lendvai kampányfőnöke. Hivatali befolyással üzérkedés
21. Szabó Gábor MSZP- SZDSZ Magánokirat hamisítás 8 hó börtön
22. Kaszab Csaba MSZP hivatali befolyással üzérkedés 2 év börtön
23. Szarvas Attila MSZP társadalom biztosítási csalás 1év 10 hó börtön, szökésben
24. Pénzes Sándor Veres János Adócsalás jogerősen elítélve
25. Hunvald György MSZP üzletszerűen, folytatólagosan előzetesben elkövetett vesztegetés, stb.
26. Nyékesi Béla MSZP 300 milliós csalás Megalapozott gyanú
27. Kálmán András MSZP hűtlen kezelés. Megalapozott gyanúval nyomoznak. Dunaújváros
28. Borovszki Tímea MSZP hűtlen kezelés Előzetesben
29. Gál György MSZP üzletszerű, bűnszervezetben előzetes
30. Kardos Péter SZDSZ elkövetett csalás letartóztatásban
31 Hunvald György MSZP sikkasztás mind a hárman
32. Nyolc Erzsébetvárosi MSZP-s képviselő az előző három díszpinty mellett előzetesben, vagy szabadlábon védekezve.
33 Kolompár Orbán MSZP sikkasztás vádemelés Ha Ha Ha!!! csalás megtörtént
34. Kodela László MSZP adócsalás 8.1milliós pénzbünti
35. Weiszenberger L.MSZP hivatali befolyással jogerősen üzérkedés elítélve
36. Benedek Fülöp MSZP hivatali visszaélés jogerősen államtitkár számtalan más bűntett elítélve jelenleg is folynak a bűntető eljárások ellene
37. Balázs Gábor MSZP számlagyár felfüggesztett szabadságvesztés
38. Deme Gábor MSZP kettős gyilkosság előzetesben
39.Gyarmati Mihály MSZP hamis tanuzás 800 forint Nyíregyháza pénzbünti
40.Hámori Csaba MSZP emberre fogta vadászfegyverét börtön felfügesztett
41. Hering Gyula MSZP PÉCS 100 márkát lopott az édesanyjától 1 év börtön. Ez a legszebb !!!
42.Kemecsei Árpád Barát Etele kampány Csalás, fiktív számlák megalapozott gyanú, nyomoznak
43. Kövecses Gábor MSZP csalás, sikkasztás vádemelés közokirat hamisítás alatt
44. Lados István MSZP Zuschlag ügy elitéltje.

Gyurcsányék Indonéziában!

Az indonéziai emberünk
Gyurcsány Ferenc számol azzal, hogy ha a politikai hatalmát elveszíti, akkor a vagyonát is elkobozhatják, nehéz idők várhatnak rá. Ezért a pénzét több, Európától távoli helyre menekíti.

Ezek közül az egyik legjelentősebb Indonézia, ahol a mögötte álló Apró-Dobrev család régi szocialista kapcsolatai vannak a segítségére. Magyarország Indonéziában a legnagyobb befektetők között szerepel, megelőzve számos nagyobb európai államot. Valójában nem Magyarország a befektető, hanem az Apró Piroska irányítása alatt álló bűnszövetkezet. Indonéziában a régi szocialista vezetőknek kijáró olajfestményes fogadtatásban részesül Gyurcsány, de nem őt üdvözli a szöveg, hanem a feleségét, Dobrev Klárát, rámutatva az ügy valódi gyökereire.

Itt a Dobrev-családot ismerik igazán.

Az üzlet évek óta épül Indonéziában, folyik a vagyonmenekítés.
Egy olyan államba, ahonnan semmilyen magyar kormány nem hozhatja vissza.

Ahol mindig lesznek régi barátok.
A Garvox Enterprises megvásárolt Dél-Szumátrán egy szénbánya vidéket Banyuasin térségében, 6 milliárd tonna szénkészlettel, a szenet vasúton, közúton eljuttatják az erőműbe, ahol áramot állítanak elő, amit eladnak Indonéziának, a maradék szenet a Bagan Siapi-Api-i kikötőig juttatják és eladják a szabadpiacon.

Az üzlet élvezi a Dél-Szumátrai katonai kormányzó támogatását is.
A befektetés nagysága 2006-ban 300 millió euró volt, az indonéz vezetőknek javasolt teljes tervezett befektetési érték 4 milliárd dollár. Az Apró banda eddigi indonáziai befektetéseinek az értéke 1 milliárd dollár.

A Garvox céget hivatalosan Kern József vezeti, aki egykori tulajdonosa a boldogtalan Hospinvest-csoportnak,
amely kórházprivatizácioval foglalkozik.
Számos magyar egészségügyi vállalkozás jelenlegi tulajdonosa - Diagon-csoport, 300 millió eurója sosem volt, a pénz Gyurcsányéktól származik.

Az egészségügyi privatizáció és a magánbiztosítók létrehozása révén gigantikus állami jövedelmeket lehetett volna törvényesen külföldön befektetni.
Ezért nem engedett Gyurcsány Ferenc, és ezért kellett elszenvednie az MSZP-nek egy népszavazási vereséget.

Magyarországon minderről soha egy szó sem jelent meg a sajtóban. Indonéziában nem ennyire szégyenlősek.
A legbefolyásosabb lapok büszkén számolnak be Apró elvtársnő és Gyurcsány elvtárs üzleteiről.

Ahogy mondtam, ez egy terjedő lánclevélből vett másolat, nyilván ezek fiktív személyek és ügyek, vajmi kevés közük van a valósághoz...

Részben teljesült az óhajod, (ahogy az enyém is), ezért jó tudni, h a ma kilépők kiket fognak ismét helyzetbe hozni, veled együtt...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.27. 21:52:24

@DeMarco: Legközelebb kisregényeket link formájában, mert szétbarmolod a kommentmezőt. Kisregény amúgy azért is, mert a javarészt fikciós mű (a felsoroltak zöme nem is pártember és/vagy meggyanúsítotték, de nem találtak semmit - lásd Budai Gyula totális sikertelenségét), ráadásul hasonló listát fideszesekről is össze lehetne állítani simán, még hosszabbat is.

Egyébként meg szarban lehetsz, ha már kizárólag lánclevélben terjedő konteókat próbálsz meg tényként eladni :-) Egy kérdést tegyél csak fel magadnak: Ezekről az indonéz ügyekről miért nincs egy hang se a jobboldali sajtóban? Miért nem ettől zeng a teljes spektrum a Heti Választól a Magyar Hírlapig? Talán mert semmi törvénytelent nem csináltak? És ha így van, akkor meg kit érdekel egy kétszázalékos pártocska vezetőjének üzletei?

DeMarco 2013.01.28. 07:10:11

@Fedor: "Legközelebb kisregényeket link formájában"

Ha lett volna linkem, linkelem.

"mert a javarészt fikciós mű"

Hát ezt döntse el mindenki maga...bár kétségtelen, h nem egy updatelt lista, gondolom évek óta kering a neten. Nem mintha ez változtatna bármin is.

"ráadásul hasonló listát fideszesekről is össze lehetne állítani simán, még hosszabbat is."

Azt mindjárt sejtettem, h te a szembenézés helyett, rögtön ezt fogod mentségként felhozni. De a pistike is...

"Talán mert semmi törvénytelent nem csináltak?"

Ezt most nem tudjuk megállapítani. Talán majd egyszer...

Az viszont kétségtelen tény, hogy nem jött be a számításod, már megint nem, hiába igyekeztél. Pedig elmondtam. Van akinek még megvan a gerince és nem kíván a katyvasz részese lenni, mert vállalhatatlanok számukra és egyéb elképzeléseik vannak. Majd a most kilépők vissza fognak szivárogni, amint a katyvasz bukik egy nagyot és felértékelődik a mostani döntése az lmp-nek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.28. 08:51:52

@DeMarco: "te a szembenézés helyett, rögtön ezt fogod mentségként felhozni"

Nem mentség volt. Ténymegállapítás. Aki bűnt követett el, bűnhődjön, pártállásra tekintet nélkül, írtam már ezerszer. Csak épp pont az kettős mérce, ha ilyen listát lobogtatsz, és közben meg egy olyan pártot istenítesz, amely pont ugyanilyen ebből a szempontból.

"Az viszont kétségtelen tény, hogy nem jött be a számításod"

Te komolyan ennyire nem tudsz olvasni? Ez áll a posztban: "kizárt, hogy megússzák pártszakadás nélkül". Ezt vártam, hogy kiváljanak a platformisták, hogy legyen végre képviselete azoknak az LMP-seknek is, akik tárgyalnának, ezét írtam azt, hogy "Kár, hogy ennek ekkora ára lesz". Akkor mi is az, ami nem jött be?

DeMarco 2013.01.28. 09:23:39

@Fedor: Képviseletük az lesz. Frakciójuk, az viszont nem lesz...

A reményed, az nem jött be. Mert neked/nektek nem ez a hetven ember kellett volna, hanem az egész párt teljes szavazóbázisára fájt a fogatok. Ezt viszont buktátok...
Egyébként a szadeszben is voltak mérsékelt hangok, akik nem akarták az árulást anno, csak ott alulmaradtak. Most viszont felül és ez nagyon lényeges különbség...

Én is örülök, h még többen csatlakoztak a katyvaszhoz. Lassan kezd kihívássá válni a küzdelem és sokkal élvezetesebbé válni a választás. Sokkal szórakoztatóbb lesz egyszerre legyőzni az egész katyvaszt, mint külön-külön...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.28. 10:02:45

@DeMarco: "Képviseletük az lesz. Frakciójuk, az viszont nem lesz..."

Még az se biztos. Mind a két résznek érdeke, hogy megmaradjon, hogy hallok már megoldási lehetőségeket, amivel kivitelezhető. Mivel 90%-ban azonos nézeteket vall a két csoport, és csak a szövetségi politikában van nézeteltérés köztük, nem lehetetlen, hogy menni fog az együttélés, egyfajta frakciószövetségként.

"A reményed, az nem jött be. Mert neked/nektek nem ez a hetven ember kellett volna, hanem az egész párt teljes szavazóbázisára fájt a fogatok. Ezt viszont buktátok..."

A pártvezetésben Schiffer hívei vannak többségben (épphogy ergyébkánt, a frakcióban pl. egy fő a különbség), de a felmérések szerint az LMP szavazóbázisában az együttműködést keresők vannak többségben, szóval nem hinném, hogy itt bárki bármit is bukott volna. Egyébként lehet, hogy Schifferék is inkább nyernek ezzel, mert akik semmi pénzért nem szavaznának Bajnaira, azok még mindig mehetnek hozzá, viszont az utóbbi reputációja is nőhet Jávorék csatlakozásával. Hát majd pár hónap múlva kiderül.

DeMarco 2013.01.28. 11:24:13

@Fedor: "Még az se biztos." Jajj, mindig ez a lamentálgatás... A parlamenti törvény nagyon helyesen kimondja, hogy olyan formátum, amit a választók nem hagytak jóvá, nem alakíthat különálló frakciót. És a frakciónak is van egy minimum létszáma. Ezt van aki belátja, van aki meg nem és próbálkozik, ahogy fletó is ezzel szórakozott.
Valójában a kilépéssel, pláne az új párt alapításával gyakorlatilag mindkettő szaláminak megszűnik a frakciója. Lehet ezen okoskodni, de sztem felesleges. Mi értelme van egy szabálynak, amit mindenki kénye kedvére felrugdoshat, ha épp azt kívánná az érdeke?!
Lehet indulni a választáson és ha a választók rájuk szavaznak, akkor megint lehet frakciójuk. Illetve mégsem, mert ott fognak kuksolni a katyvaszban továbbra is frakció nélkül... Ha egyáltalán van vki, aki rájuk szavaz...

"Egyébként lehet, hogy Schifferék is inkább nyernek ezzel"

Nem lehet, hanem biztos. Csak ők nyertek ezzel. Megszabadult a belső, (balra) széthúzó ellenzékétől, szavahihetőnek tűnik a választók szemében és elérhet egy nagyon fontos dolgot. Azzal, hogy nemet mondott a ballibák katyvaszára, miközben távolságot tart jobbra is, komoly elismerést vívott ki a semleges és/vagy választani nem tudó rétegben, ami elég nagy tömeg. Azok akik se balra, se jobbra nem akarnak szavazni, reálisan választhatják az lmp-t. És ha bejön neki ez a húzás, akkor sokkal komolyabb feltételeket szabhat libajnainak, vagy jobb esetben egyenesen kiütheti az önjelölt messiás szerepből. Mert bár középről mozdulhat a fidesz felé is, de lássuk be, ennek a variációnak a valószínűsége igen alacsony, holott talán a fidesz szavazói jobban elfogadnák, mint mondjuk a jobbikot egy koala esetén. Ráadásul visszatalálnának a megfelelő oldalra, ezzel vmennyit jóvátéve az elődeik árulásából.

Szóval bajban vagytok barátocskám, fordítva sült el a fegyver, nemhogy gyengíteni nem sikerült az lmp-t, hanem egyenesen erősítettétek és a szavazókat sem sikerült elhappolni, sőt ez után még többen fognak rájuk szavazni, mert van gerince Schiffernek és kitartott az elképzelése mellett.

Ez bizony édeskevés még ahhoz, h megközelítsétek a kormánypártokat.
Nem mintha aggódni kellene, előre megmondtuk, h ezzel a csapattal, ezzel a programmal alapból kudarcra vagytok ítélve.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.28. 15:56:27

@DeMarco: "Valójában a kilépéssel, pláne az új párt alapításával gyakorlatilag mindkettő szaláminak megszűnik a frakciója."

De épp ezért keresnek olyan megoldást, hogy megmaradnának frakciószövetségben.

"Mi értelme van egy szabálynak, amit mindenki kénye kedvére felrugdoshat, ha épp azt kívánná az érdeke?!"

Ezt pont te mondod, egy olyan párt szavazója, amely minden szabályt felrúgott, és magára szabott, ha érdeke úgy kívánta? Megmosolyogtató vagy :-)

"Nem lehet, hanem biztos. Csak ők nyertek ezzel."

Továbbra is figyelmen kívül hagyod azt a tényt, hogy felmérések szerint az LMP-s szavazótábor többsége megegyezés párti, szóval nagyobb az esélye annak van, hogy csökken a párt népszerűsége. Persze egy szavazótábor-csere elképzelhető, mármint hogy ezzel új szavazókat szerez a bizonytalanok, a tőletek leszakadók közül. Legyen úgy! Én nem akarom, hogy eltűnjön a süllyesztőben (bár volt mostanában egy-két méltatlan mondata). Mint írtam is a posztban, elvi alapon jónak tartom a harmadik pólus ötletét, 2010-ben magam is ezt vallottam, csak épp azóta egy kicsit változtak a játékszabályok, és ahhoz muszáj alkalmazkodni.

Egyébként ez a lekezelő magabiztosság, amit elsütsz gyakorlatilag minden kommented végén, és amit a FIDESZ helyzete egyáltalán nem indokol, egyre inkább olyan kompenzáncióként hat, mint amikor a félős fütyörészik a temetőben...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.28. 22:33:17

@NARANCSOK:

"a szoci pártvezetésében jelenleg jóval kevesebb volt MSZMP tag van van, mint az Orbán-kormányban"
- Ezt a mondatot senki nem cáfolta meg. Az egyetlen próbálkozó DeMarco volt, aki egy érdekes listát hozott, melyben az előzeteseket feltünteti, ám a jogerősen lezárt ügyek közül egyet sem. Külön kiemelném Hagyó Miki ügyét, aki ellen szinte vallásos áhitattal uszított a szent narancs az elszámoltatás jegyében, mentelmi joga megszünése után kilenc perccel már el is vitték, eredmény máig nincs, pedig úriemberként nem fogadtam volna a bűnösségére (Gyengébbek kedvéért: Úriember biztosra nem fogad).
- Ha az MSZMP egy tolvabanda-hazaáruló-népnyúzó-stb, akkor mi a helyzet a fidesszel? Ahol oly sok MSZMP-s leledzik a mai napig? Vagy csak az MSZP-be átlépettek a brigantik? Vagy csak azok az MSZP-sek a gyalázatos hazug tolvajok, akik életkoruknál fogva nem is lehettek tagjai az MSZMP-nek?

Mindenesetre érdekes dolog olvasgatni illogikus fejtegetéseiteket, főleg, hogy a döntő többségről lerí, hogy azt sem tudják, miről beszélnek. Valamelyik törzskommentelő múltkor felsorolta a sérelmeit a szocializmussal szemben, közben azt nem vette észre, hogy a fidesz hasonló rendszert épít, csak nem TSZCS-nek hívják, hanem földhaszonbérletnek-Simicska-Nyerges, csak nem munkásőrségnek hívják, hanem házőrség-koronaőség-TEK, ......

Horváth Éva elbeszéléséből ha csak a harmada igaz, akkor onnantól a szememben az a nő akármekkora tolvaj, mégis hősként tekintek rá, mert lelki és pszihikai kínzásokkal próbálták megtörni.

Ahogy már az sem érdekel, Tasnádi Péter mekkora keresztapa, mivel évekig csak a kommandósok hadát és a páncélautókat láttam Tasnádi tárgyalásakor, adatot a működéséről évekig egy darabot sem.

@FEDOR:
Tetszik a megközelítés, ami az LMP lehetséges szerepét és súlyát taglalja, és be kell vallanom, ezt a felismerést eddig nem láttam az LMP tagjaitól sem.
És innentől a számok igazolnak: Az LMP a mai napig nem tudta feldolgozni, hogy "nyertek", legalább is több szavazatot nyertek, mint gondolták.
Ezen szavazatok nagy részét szoci szavazóktól kapták, és nem tudtak élni a kapott lehetőséggel, igaz, vissza sem éltek vele.

Sajna az LMP-nek hugyoztak, bár jelenlegi formájukban ennek csak örülök.

@FEDOR: Bocsánat, hogy ilyen hosszan offoltam a posztot. De inkább ez, mint a szokásos Vidéki DeMarco féle terelés-párberszéd.

DeMarco 2013.01.29. 10:11:06

@Fedor: "De épp ezért keresnek olyan megoldást, hogy megmaradnának frakciószövetségben."

Kíváncsi leszek rá, h mit találnak ki, hogyan igyekeznek majd kijátszani a törvényeket. Mert mik a tények? Különváltak deklaráltan és saját pártot alapítanak. Ergó felejtős a saját frakció...

"Ezt pont te mondod, egy olyan párt szavazója, amely minden szabályt felrúgott, és magára szabott, ha érdeke úgy kívánta?"

Pontosabban amire a kétharmad feljogosította. A többi is megtette volna, ha lett volna ennyi szavazójuk.

"Továbbra is figyelmen kívül hagyod azt a tényt, hogy felmérések szerint az LMP-s szavazótábor többsége megegyezés párti"

De értem, h ezt szeretnéd látni, aztán majd ki fog derülni...

"Persze egy szavazótábor-csere elképzelhető, mármint hogy ezzel új szavazókat szerez a bizonytalanok, a tőletek leszakadók közül."

Meg tőletek. Mert nem minden baloldali szavazó akar a katyvaszra szavazni. Épp ezért lett erősebb az lmp. Középen állva mindenhonnan fel tudja szívni az esetleg csalódott embereket és könnyebben megszólítja az ingadozókat, vagy passzívakat is.

"2010-ben magam is ezt vallottam, csak épp azóta egy kicsit változtak a játékszabályok, és ahhoz muszáj alkalmazkodni."

Nem változott semmi lényeges. Továbbra is szavazókat kell gyűjteni, sőt, sokkal fontosabb lett szavazókat gyűjteni. Aztán nyerjen a jobb. Ez talán végre minőségi javulást is fog hozni. Nem lehet minden jöttment nímandot indítani, kénytelenek lesznek olyan jelölteket kiválasztani, akik szimpatikusak, szimpatikus a programjuk és bíznak bennük az emberek.

"Egyébként ez a lekezelő magabiztosság, amit elsütsz gyakorlatilag minden kommented végén, és amit a FIDESZ helyzete egyáltalán nem indokol, egyre inkább olyan kompenzáncióként hat, mint amikor a félős fütyörészik a temetőben..."

Nem az a bátor, aki félelem nélkül veti bele magát a harcokba, az a bátor, aki fél és mégis megteszi...
Természetesen MINDEN OKUNK megvan ahhoz, hogy féljünk egy ballibsi kormánytól, láttuk éppen elégszer, hogyan vágják gallyra az országot és hogyan szorítják prés alá a fejünket. Látjuk a programjukból, hogy gyalázatos évek várnának ránk, pont olyanok, vagy még rosszabbak, mint az a nyolc év.
Ennek ellenére a lekezelő megvetésem az optimizmusomból fakad és a közvélemény kutatások adataiból, ahol egyértelműen vezet a fidesz, még az összevont katyvasz ellenére is, plusz a saját szilárd meggyőződésemből ered.

No meg, igazán szórakoztató lesz nézni, ahogy leesik az álluk nyugaton, h nem sikerült megtörniük a polgárokat a pénzügyi machinációikkal, meg a ballibákat újra bukni látni, minden kavarásuk ellenére. Akkor talán végre megrogynak annyira, h elinduljon a tisztulási folyamat, meg újabb négy év fog eltelni, ahol amortizálódik a szavazóbázisuk...

Nekünk pedig lesz újabb négy évünk, amit kiélvezhetünk. Megérdemelnénk egy kis nyugalmat végre...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.29. 11:03:34

@DeMarco: "Pontosabban amire a kétharmad feljogosította. A többi is megtette volna, ha lett volna ennyi szavazójuk."

A kétharmad nem jogosít fel a demokrácia felszámolására. és ne kend a szart. Volt már ballib kétharmad, mégse az maradt meg belőle, hogy magukra szabtak volna mindent, hanem pont az, hogy nem elvárt gesztusokat tettek az akkori ellenzéknek. Számarányon felüli bizottsági helyek, négyötödös médiatörvény, meg a társai, megvannak még?

"nem minden baloldali szavazó akar a katyvaszra szavazni."

Valóban. De azok már most is a bizonytalanok között vannak.

"Nem változott semmi lényeges."

De , minden megváltoztott a választások terén, és minden valahogy a FIDESZ javára.

DeMarco 2013.01.29. 13:17:34

@Fedor: "A kétharmad nem jogosít fel a demokrácia felszámolására."

Hagyjál már ezzel a hülyeséggel. Ezt lehet, h nyugaton beszopják, mert lusták idejönni, vagy legalább felhívni valakit és érdeklődni, de itthon ezt a kutya sem veszi be.
Azt írsz le amit akarsz, havonta vannak antifax ellentüntik, a baloldali média ontja a szart, az ellenzék Brüsszelben gerjeszti a lázadást, a baloldali értelmiség bujtogatja a határon túli haverjaikat, oda utazhatsz ahová csak akarsz és arra szavazol akire csak akarsz...
Úgyhogy igazán befejezhetnéd ezt, mert csak kiröhögünk állandóan. Zavar, hogy a kétharmaddal megnyílt az út a reformok előtt és olyan dolgokat is meg lehet változtatni, amit kétharmad nélkül nem lehetne. De ez teljesen törvényes, te is pontosan tudod. És persze az is zavar téged, hogy mindezt megtehetik mindenféle elvtelen alku, kényszer, zsarolás nélkül, anélkül, hogy lépten-nyomon kompromisszumokat kellene kötniük bárkivel.

"Volt már ballib kétharmad"

Na, a másik kedvenc lózungod. Nyilván várható volt, h ezzel próbálkozol majd. Gyuszi bácsit ne hozd ide fel, mert akkor még örültek, hogy a rendszerváltáskor nem lett polgárháború és nem lógatták fel őket az első fára. Dehogy mertek volna bármi olyat tenni, még a legcsekélyebbet sem, ami arra utalt volna, hogy nem fogadják el a játékszabályokat, miért is tették volna? Épp nagyon el voltak azzal foglalva, hogy maguknak privatizálják az állami vagyont és a kádereiket átvarázsolják "üzletemberré". Gyorsan fillérekért kiárusították az országot saját kézbe. De bezzeg ha fletó kapott volna kétharmadot...akkor kő kövön nem maradt volna...

"De , minden megváltoztott a választások terén, és minden valahogy a FIDESZ javára."

Miért kinek a javára változzon a maszop javára??? Ne légy már hülye... Ha én írok egy törvényt, naná, hogy elsősorban magamra szabom, nem az ellenségemre... Ki az a bolond, aki így tenne???
A maszop is próbálkozott új választási rendszert kidolgozni, ott szintén saját maguk felé nyúlt a kezük...

Mindazonáltal lehet bármilyen változást csinálni, nem számít, mert akkor is csak az a fontos, hogy kinek mennyi szavazója van. Ha nincs elég szavazód, akkor vesztettél, ha van, akkor nyertél. Még soha ennyire nem volt egyértelmű a választás menete. Nincs varia, nincs okoskodás. Akinek több szavazója lesz, az nyer. Slussz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.29. 13:55:24

@DeMarco:

"A kétharmad nem jogosít fel a demokrácia felszámolására."

Hagyjál már ezzel a hülyeséggel. Ezt lehet, h nyugaton beszopják, mert lusták idejönni, vagy legalább felhívni valakit és érdeklődni, de itthon ezt a kutya sem veszi be.

- Egyenes beszéd.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.29. 15:15:38

@DeMarco: "Azt írsz le amit akarsz, havonta vannak antifax ellentüntik, a baloldali média ontja a szart, az ellenzék Brüsszelben gerjeszti a lázadást, a baloldali értelmiség bujtogatja a határon túli haverjaikat, oda utazhatsz ahová csak akarsz és arra szavazol akire csak akarsz..."

Vannak átmenetek a diktatúra és a teljes demokrácia között. Azt én sose állítottam, hogy itt és most diktatúra van. De a jogokat folyamatosan szűkítik, ez tény.

"Zavar, hogy a kétharmaddal megnyílt az út a reformok előt"

Egyet mondj, ami sikeres is volt, ha egyáltalán volt.

"De bezzeg ha fletó kapott volna kétharmadot...akkor kő kövön nem maradt volna..."

Persze, tudjuk, 100000 Ft lenne a vizitdíj. Haggyámá...

"Miért kinek a javára változzon a maszop javára??? Ne légy már hülye... Ha én írok egy törvényt, naná, hogy elsősorban magamra szabom, nem az ellenségemre... "

Mondjuk a demokrata, aki olyan választási rendszert dolgoz ki, ami egyenlő esélyeket ad. A korábbi ilyen volt. az egyetlen elvárás az volt, hogy csökkentsék a létszámot, de jellemző, hogy ennek címén felforgatták az egészet.

"Ki az a bolond, aki így tenne???"

Látom, megint magadból indultál ki...

"A maszop is próbálkozott új választási rendszert kidolgozni, ott szintén saját maguk felé nyúlt a kezük..."

És erre vonatkozóan tele vagy bizonyítékokkal, és még csak véletlenül se vakon vagdalkozol, hátha beszopja ezt valaki.

"Mindazonáltal lehet bármilyen változást csinálni, nem számít, mert akkor is csak az a fontos, hogy kinek mennyi szavazója van."

De pont erről beszélek, hogy nem így van az új törvény aránytalanságai miatt... Csak egy jellemző finomság:

voksblog.blog.hu/2013/01/16/intezmenyi_akadaly_az_ellenzeki_egyuttmukodes_elott

De hát sokadszorra bizonyítod, hogy téged a demokrácia kurvára nem érdekel, szóval gondolom ezt is leszarod.

DeMarco 2013.01.30. 09:58:27

@Fedor: "De a jogokat folyamatosan szűkítik, ez tény."

Oszt' mesélj, pontosan melyik jogodat szűkítették, he?

"Egyet mondj, ami sikeres is volt, ha egyáltalán volt."

Mindegyik az volt. Persze ez nézőpont kérdése. Én elégedett vagyok például.

"Persze, tudjuk, 100000 Ft lenne a vizitdíj. Haggyámá..."

Az a kibaxott szerencséd, h megbukott az elképzelése, ezért nem történt meg.

"Mondjuk a demokrata, aki olyan választási rendszert dolgoz ki, ami egyenlő esélyeket ad. A korábbi ilyen volt."

Ennél egyszerűbb és tisztább rendszer aligha van. Akire a legtöbben szavaznak az nyer! Mi nem érthető? A korábbi sokkal bonyolultabb és átláthatatlanabb volt. Nem az volt az egyetlen elvárás. Például az előzetes cédulagyűjtögetést is eltörölni akartuk. Tudod, ahol csaltak néhányan...
Nem kell a mellébeszélés, elmondtam ezerszer: Tessék szavazókat gyűjteni és akkor menni fog. Szavazók nélkül felejtős lesz... Persze ha már az se megy, hogy néhány száz embert összegyűjtsenek vmi üres beszédhez, akkor azért komoly gondok vannak. De sebaj, majd felhívogatják otthon a kisnyugdíjasokat és összekapcsolják vmi áruvásárral, ahol vmi gagyit megkapnak húszszoros áron, cserébe végig kell ülni a beszédet és tapsolni kell, ha intenek...

"Látom, megint magadból indultál ki..."

Hát nem is a szomszédból. Ha a maszop csinálta volna ugyanezt, akkor lelkesen támogatnád. Csak az fáj, hogy a fidesz csinálta. Evidens, hogy úgy alkotok meg egy szabályt ami nekem kedvez, de legalábbis úgy, hogy az nekem ne okozzon kellemetlenséget. Ki az a marha aki bedugja a fejét a hurokba önként...

"Csak egy jellemző finomság:"

Ahogy a cikkben is szerepel, eddig alig volt egy-egy ilyen eset, tehát nem általános, másrészt meg rögtön fel is sorolja az alternatívákat, hogy hogyan lehet elkerülni a jogi csapdát.

"De hát sokadszorra bizonyítod, hogy téged a demokrácia kurvára nem érdekel, szóval gondolom ezt is leszarod."

Persze-persze, itt csak akkor van demokrácia, ha a baloldal van kormányon. Minden egyéb esetben diktatúra van. Uncsi a lemez...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.30. 12:31:01

@DeMarco: "Oszt' mesélj, pontosan melyik jogodat szűkítették, he?"

Melyiket nem, mondhatnám kis túlzással. A választójogi törvénnyel pl. ha már erről beszéltünk eddig, meg az összes többiről az elmúlt két évben.

"A korábbi sokkal bonyolultabb és átláthatatlanabb volt."

Viszont sokkal arányosabb, így igazságosabb.

"Ha a maszop csinálta volna ugyanezt, akkor lelkesen támogatnád."

Tudod nagyon jól, hogy rohadtul nincs így, de már megszoktam a kicsiny aljasságaidat.

"Evidens, hogy úgy alkotok meg egy szabályt ami nekem kedvez"

Neked esetleg igen, de ez csak rólad állít ki szegénységi bizonyítványt, mert normális helyeken az az evidens, hogy olyan szabályokat alkotnak, amelyek igazságosak.

"Persze-persze, itt csak akkor van demokrácia, ha a baloldal van kormányon"

Én most nem az országról beszéltem, hanem rólad, a te nézeteidről.

DeMarco 2013.01.30. 18:34:21

@Fedor: "Melyiket nem, mondhatnám kis túlzással."

Inkább hatalmas túlzással. Mert egyiket sem.

"A választójogi törvénnyel pl."

Miért, nem mehetsz el szavazni? Miért, mert regisztrációhoz akarták kötni, amit be sem vezettek? (Egyébként megcsináltam kíváncsiságból, két perc volt elintézni az ügyfélkaput.) Miért, hiszen arra szavazhatsz akire akarsz! Miért, hiszen pártocskák tömkelegéből választhatsz?! Akkor? Ugyan miben korlátoztak téged, mesélj...

"Viszont sokkal arányosabb, így igazságosabb."

Annál sztem nincs nagyobb igazság, hogy az első helyezett lesz a nyertes, aki a legtöbb szavazatot tudta összegyűjteni a választókerületében.

"Tudod nagyon jól, hogy rohadtul nincs így"

Pontosan tudom, hogy így van. Ha esetleg kormányváltás lesz és ballibák visszatérnek a sztálini alkotmányhoz, akkor teljes mellszélességgel fogod támogatni. Ha visszatérnek a régi választási rendszerhez, teljes mellszélességgel fogod támogatni. Akkor is, amikor magukra fogják átszabni a rendszert. És amikor évek múlva ezt az orrod alá dörgölöm, veszettül fogsz tagadni, h te nem is írtál ilyeneket és az milyen jó lesz...

"mert normális helyeken az az evidens, hogy olyan szabályokat alkotnak, amelyek igazságosak."

Szóval szerinted az nem igazságos, ha egy versenyben az első helyezett kapja meg az aranyérmet! Értem. És még engem vádolsz demokrácia deficittel...

"Én most nem az országról beszéltem, hanem rólad, a te nézeteidről."

Az én nézeteimbe bőven beleférnek az átalakítások. Ha én lennék ott, sokkal több átalakítás lenne, főleg az állami kiadások terén... Legalábbis irreálisan. Reálisan valszeg lelőnének az oligarchák, vagy egyszerűen csak hiteltelenné tennének, mint az igazmondókat általában. Mondj igazat és betörik a fejed... Ez egyébként oldalfüggetlen. Az a politikus akitől a legtöbbet vártam, tette a dolgát, de nem sokáig, gyorsan sorompókat kapott.

De visszakanyarodva a választásokhoz, tessék szavazókat gyűjteni és menni fog minden. Valójában az a bajod és ezt érzékeled is, ahogy az index fő oldalán megjelenő vezérblogok is érzékelték már, h bizony ezzel a gárdával, ezzel a programmal igen nehéz lesz, vagy egyáltalán nem fog menni a kormányváltás. Már a milla is kezd kifarolni libajnai alól, ami azért elég vicces húzás a héten már másodjára...

Remélem ma Viktor a bankunióért cserébe kiharcolta, h eltöröljék (amit amúgy is el kellene) a túlzott deficit eljárást és amíg el nem törlik, addig húzzák a bankunióról szóló döntést...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.31. 16:25:04

"Szóval szerinted az nem igazságos, ha egy versenyben az első helyezett kapja meg az aranyérmet!"

Ha fair versenyben nyer, akkor de, igazságos. Csak hogy az új szabályokról sok mindent el lehet mondani, de azt, hogy igazságosak lennének...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.31. 17:21:32

@DeMarco: Egyébként egészen elképesztő módon vastag bőr van a képeden: azok után, hogy rendszeresen leszarod. demokratikus jogokat, most pl. teljesen helyénvalónak érzed, hogy Orbánéknak maguk felé hajlik a keze, még engem vádolsz antidemokratikus viselkedéssel, azért, mert ezt szóváteszem...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.31. 19:18:58

@Fedor:

DeMarco nem demokrata. Mit vársz tőle?

Fentebb (Itt:->
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ) láthatod, ahogy be is ismeri antidemokratikus voltát.

DeMarco 2013.01.31. 20:43:10

@Fedor: "Ha fair versenyben nyer, akkor de, igazságos. Csak hogy az új szabályokról sok mindent el lehet mondani, de azt, hogy igazságosak lennének..."

Fárasztó a hülyeséged. Az új szabályok sem szólnak másról, mint hogy el kell menni szavazni és le kell adni a szavazatodat. Aki pedig a legtöbbet megszerzi, az nyert. Ennél fairebb verseny aligha akad. Neked csak az baxxa a csőrődet, hogy nincsenek szavazóitok és azok hiányában nem tudtok nyerni. Neked csak az a rendszer tetszene ahol mindenféle verseny nélkül, szavazók hiányában is kihirdetnék a ballib jelölteket nyertesnek. És még te mondod magadat demokratának... ha-ha...

"azok után, hogy rendszeresen leszarod a demokratikus jogokat"

Nem szarom le őket. Csak veled ellentétben, aki minden bokorban diktatúrát lát én egyáltalán nem látom azt, hogy bárki bármiben korlátozta volna a demokratikus jogaimat. Ékesszóló, hogy nem válaszoltál egyetlen fentebb leírt kérdésemre sem, ahol konkrétan rákérdeztem, h neked miben is sérültek bármilyen demokratikus jogaid, vagy melyik demokratikus jogoddal nem tudsz élni?

Az még nem antidemokratikus viselkedés, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze. Bőven belefér a demokrácia szabályaiba. Miért kellene nagyvonalúnak lenni az ellenséggel? Ők sem voltak soha azok és nem is készülnek nagyvonalúságra. Sokkal inkább a pusztításra. Szemernyi kétségem sincs afelől, hogy a ballibák is magukra szabták volna a rendszert és meg is teszik, ha egyszer lesz rá lehetőségük.

Remélem láttad a századvég számait?

Az is megvan, hogy a románoknál ballibák kerültek hatalomra nem régen, várható volt a pusztítás odaát is. Nem is kellett sokáig várni, főleg, hogy nem került be az rmdsz a kormányba. Máris bevezetnék a "régiókat", természetesen úgy, hogy a három összefüggő egységet alkotó székely megyét háromfelé szétszabdalnák és külön-külön becsatolnák három-három román megyéhez, hogy tuti biztosan fölényük legyen a románoknak és feloldják a székely közösséget véglegesen. Ez természetesen nem meglepő, pont erre lehetett várni a román ballibáktól is.

DeMarco 2013.01.31. 20:46:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Te vmit nagyon félreértettél.

A válaszom arra vonatkozott, hogy a nyugatot félre lehet tájékoztatni, be lehet hülyíteni, de itthon senki nem veszi be a baloldali mantrákat. Még ők maguk sem...

DeMarco 2013.02.01. 13:58:56

@Fedor: "Holló a hollónak nem vájja ki a szemét"

"Láthatóan az IMF egyetlen dologra koncentrál, ez pedig az, hogy a bankadót töröljük el, és helyette az embereket adóztassuk meg. Egy darabig ezt nem értettem világosan, de most már világos: az IMF is egy bank"

Én se mondhattam volna szebben! Ez plagizálás... :)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.02.02. 16:15:43

@DeMarco: "Az új szabályok sem szólnak másról, mint hogy el kell menni szavazni és le kell adni a szavazatodat."

Ne tetesd már hülyébbnek magad, mint amilyen vagy.

"Ékesszóló, hogy nem válaszoltál egyetlen fentebb leírt kérdésemre sem, ahol konkrétan rákérdeztem, h neked miben is sérültek bármilyen demokratikus jogaid, vagy melyik demokratikus jogoddal nem tudsz élni?"

Már azon kívül, hogy levezettem, miért nem felel meg a demokrácia szabályainak az új választási törvény? Ismételjem meg az eddigi posztjaimat, amelyek erről szóltak, és amelyeket mind olvastál?

"Az még nem antidemokratikus viselkedés, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze."

Hát nem. a demokrácia az egyenlő jogokról, az egyenlő lehetőségekről szól.

"Szemernyi kétségem sincs afelől, hogy a ballibák is magukra szabták volna a rendszert és meg is teszik, ha egyszer lesz rá lehetőségük."

Akkor ne szavazz rájuk :-) Azt hiszel, amit akarsz, én abban hiszek, amit tapasztalok.

"Remélem láttad a századvég számait?"

Ami meg a románokat illeti, egyrészt a székelyek most is több megye között oszlanak el, másrészt meg nem gondolod komolyan, akarnák szétszakítani a székelységet, mert baloldaliak, és nem azért, mert románok? Vadim Tudor meg a többi überromán is ballib volt, mi? Ne legyél már ennyire elvakult...

"Én se mondhattam volna szebben!"

És pontosan akkora marhaság, mintha te mondtad volna.

l ember 2013.02.04. 01:18:38

@Fedor: bocs, Scheiring Gábor megosztotta a posztot, figyelmetlenségből azt gondoltam, a saját blogja.

mondanivalóm lényege áll, a fentiek fényében remélem, értelmezhető

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.02.04. 16:27:33

@l ember: Semmi gond, csak nem értettem :-)
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0