Hazugságnak áradata
2013. július 19. írta: Fedor

Hazugságnak áradata

pinokkio_1.jpgOrbán a The Wall Street Journal európai kiadásának adott interjújában annyi hazugságpatront sütött el, hogy alig látni a sűrű füsttől. Szinte minden mondata cáfolható:

Magyarország 2002-ben még Közép-Európa élvonalában volt, 2010-re viszont a leggyengébb lett.

Milyen mérőszám alapján? Mert ha pl. ha az egy főre jutó GDP-t nézzük, akkor még 2010-ben is mögöttünk volt pl. Lengyelország, Románia, Bulgária, Szerbia, ellenben mióta "jobban teljesítünk", lejjebb csúsztunk a rangsorban, és Lengyelország szépen megelőzött minket. De lehet keresni mást is, szinten minden mérőszám hasonló tendenciákat mutat.

2010-ben az államadósság még növekedett, ma viszont csökken

Ez nettó hazugság, hisz az államadósság 2010 első felében pont, hogy csökkent, azóta viszont nominálisan soha nem látott magasságba került, és GDP arányosan nézve is magasabb, mint amennyi a kormányváltáskor volt (2010: 81,8% » 2013 július: 82,4%). És ráadásul mindezt úgy, hogy a lenyúlt nyugdíjunk nagy részét beleölték...

A külkereskedelem ugrásszerűen növekszik

Ezzel szemben a valóságban a várakozásokat alulmúlva, 653,2 millió euró többlet keletkezett a külkereskedelemben májusban, ami 76 millió euró romlást jelent az egy évvel ezelőtti 729,1millió euróhoz képest.

a munkanélküliség csökken 

A munkanélküliség csak a tavalyi adatokhoz képest csökken, egyébként szinte pontosan annyi, mint a kormányváltáskor volt. 

Elmondta, hogy amikor hivatalba lépett, 1,8 millió adófizető volt, most 4 millióhoz közelít a számuk.

A 2013-as Orbánt még a 2012-es Orbán is cáfolja, hisz a tavalyi évértékelőjében még azt mondta, 2,6 millió adófizetővel vette át az országot (legalább következetesen hazudna...), de persze a valóság egyikőjükkel sincs szinkronban, hisz a NAV (leánykori nevén APEH) adóstatisztikái szerint 2010-ben 4 567 985-en készítettek személyi jövedelemadó-bevallást, és ténylegesen 3 525 536-an fizettek szja-t, tehát a valós szám nagyjából a duplája annak, amiről Orbán most beszélt. Bagatell kis tévedés...

A jövedelem reálértéken növekszik

Valóban nő, de ez csak most, pár hete igaz, az év elején, és az azt megelőző időszakban viszont masszívan csökkent, és ez azért némileg árnyalja a képet.

A gazdaság ismét növekszik

Méghozzá kemény 0,3%-kal, legalábbis ennyit jósolnak év év végére, hisz most még jó esetben is csak stagnálunk, miután sikerült tavaly recessziót előidézni annak ellenére, hogy 2010-ben már kilábaló, növekvő gazdaságot vettek át.

Nem ragozom tovább, se időm, se kedvem tovább cáfolni a miniszterelnök mondatait, pedig volna bőven mit, hisz csak az interjú első pár bekezdéséből szemezgettem. Még, jó, hogy saját bevallása szerint ő sohasem hazudik.

Miket mondana akkor, ha néha mégis?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr705414495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2013.07.19. 11:05:35

A média is vetít, főleg a libsi nyugati média. Nekik szabad hülyeségeket leírni és idiótának nézni az olvasóikat?
Amiket olvasni lehet kinti (és hazai) újságokban, azokon vagy nagyokat röhögünk, vagy csak szimplán sajnáljuk az olvasóközönségüket.

Csak azért puffogtok, mert érzitek az újabb buktát és az idő múlásával rohamosan csökken a szavazóbázisotok és a megszavazni kívánt egyedek is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 11:08:11

@DeMarco: Látom, a tényekkel te sem tudsz vitatkozni...

apci500 2013.07.19. 11:30:13

@DeMarco: Nekik szabad hülyeségeket leírni és idiótának nézni az olvasóikat?

A szavaid azt sugallják hogy ezt teszi Orbán is. Nem mintha kérdés lett volna, de jó ezt mástól is hallani.

bankvezér 2013.07.19. 11:46:00

Egy kis görbe tükör az Orbán-féle hazug propagandának :
bankar.blog.hirszerzo.hu/2013/07/14/ujabb-politikai-falvedok/

Vidéki 2013.07.19. 12:11:58

„Magyarország 2002-ben még Közép-Európa élvonalában volt, 2010-re viszont a leggyengébb lett."

Kik kormányoztak ebben az időszakban? A ballibek!

Az a Gyurcsány Ferenc fogalmazott így kormányzásuk minőségéről, aki a politikai hatalom megszerzése és megtartása érdekében minden alantas eszközt bevethetőnek tartott és 2006-ban, a 2006-os választások megnyerése után többek között erről így fogalmazott:

„Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége,

meg TRÜKKÖK SZÁZAI, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni,

segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen.

Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni.

Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet.

Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz.

Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi.

És közben egyébként nem csináltunk semmit

NÉGY ÉVIG. SEMMIT.

Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl,

hogy A SZARBÓL VISSZAHOZTUK A KORMÁNYZÁST A VÉGÉRE.”

A sok „elkúrás” megmutatkozott abban is, hogy már 2008-ban az ország az EU-IMF lélegeztető gépére került, a kutya sem vette akkor a magyar állampapírokat, akármilyen magas hozammal is kínálták.

A jelenlegi kabinet fizeti vissza a Gyurcsány–Bajnai-kormányok által felvett nemzetközi óriáskölcsönt.

No, nem jó dolgában, hanem azért, mert Veres János és Simor András pont ilyen irgalmatlanul rövid futamidejű kölcsönszerződést hozott tető alá 2008-ban,

amikor még a volt jegybankár szerint is csak két hétre (!) elegendő pénz volt az államkasszában.

A gazdasági növekedés 2007-ben és 2008-ban 0,8-0,8 % volt, míg 2009-ben a Ballib kormányzás utolsó évében
6,7 % % visszaesés volt!

Ez az, ami Fedornak tetszik!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 12:27:38

@Vidéki: Hányszor dörgöljem még a képedbe, hogy a válság miatti 2009-es visszaesés 2010 tavaszán már nagyobb növekedés volt, mint amit Orbán MOST fel tud mutatni? Te semmiből se tanulsz, csak nyomod a hazugságaidat és a csúsztatásaidat rendületlenül? Annak a Gyurcsánynak a 7! évvel ezelőtti beszédéből idézel, akitől én is szabadulnék, és ezzel már el is van intézve, hogy Orbán MOST hazudik, mint a vízfolyás?

Menthetetlen vagy.

bankvezér 2013.07.19. 12:38:18

@Vidéki:
Az, hogy az ember az egyik szart (Orbán) elutasítja, egyáltalán nem jelenti azt, hogy a másik szart (Gyurcsány) akarja.

bankvezér 2013.07.19. 12:46:01

Ez volt a politikai falvédő sorozat első része. Gyurcsány megkapja benne a magáét.
bankar.blog.hirszerzo.hu/2012/05/11/politika-falvedokben-elbeszelve/

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 13:31:57

@bankvezér: Vidéki régi visszajáró a blogomon, nagyon is pontosan tudja, hogy Gyurcsányról, és a 2010 előtti állapotokról egyáltalán nem az a véleményem, mint amit sugallni akar.

Pont ezért aljas, amit tesz, de már kezdem megszokni.

Vidéki 2013.07.19. 13:45:50

@Fedor:

„Te semmiből se tanulsz, csak nyomod a hazugságaidat és a csúsztatásaidat rendületlenül?”

Szerinted 2008-ban válság volt, de most nincs válság!

2010-ben egyetlen eurózóna-tag sem volt a világ 10 legkockázatosabb adósa között.

Ehhez képest 2012 novemberében a VG cikke ezzel a címmel jelent meg:

Négy eurózóna-tag a világ 10 legkockázatosabb adósa között.

Görögország áll az élen, és a legkockázatosabb tíz államadós között van a valutauniós országok közül Ciprus, Portugália és Spanyolország is.

A Magyar Narancs 2012/35. számában petepeter, nem csak a görög helyzetre, hanem az EU-ra kiterjesztve fogalmazza meg azt, hogy szoríts meg minél jobban recept nem hozza meg a várt hatást, hanem

tartósítja a recessziót.

„A megszorító fiskális politika békeidőben is nagyon népszerűtlen, hiszen senki sem szereti a magasabb adókat és a kiadások csökkentése is jövedelmek elvesztésével jár.

A régió gazdasági helyzetét azonban különösen súlyossá teszi, hogy a huzamosabb ideje tartó költségvetési szigor eredménye még mindig nem látszik, az adósságráták nemigen csökkennek, sőt, a válság sok tekintetben súlyosbodik.

A megszorítások ugyanis csökkentik a termékek iránti keresletet, így rövid távon visszafogják a kibocsátást.

Európában a recesszió ma nem utolsósorban éppen a költségvetési szigor következménye.

A megszorító politikát ellenző hangok erősödése természetes folyománya

a tartós vergődésnek.

Az ellentábor (a „növekedést ösztönzők”) éppen a költségvetési szigor recessziós következményével szokott érvelni.

Szerintük a GDP csökkenése nem átmeneti káros mellékhatás csupán.

Ha a megszorítás miatt visszaesik a gazdasági teljesítmény, az nemcsak az adóság/GDP arányt rontja, de a GDP-vel szorosan együttmozgó adóbevételekben is kiesést okoz.

Ennek pedig növekvő deficit és adósság a következménye, amit csak újabb megszorításokkal lehetne korrigálni.

Rossz körbe kerülünk. A megszorítások további megszorítások végeláthatatlan folyamatához vezetnek, anélkül, hogy az eredeti adósságproblémán enyhíteni tudnának.”

Persze Fedort a tények nem befolyásolják!

Ő csak nyomja a
propagandát, mint süket a csengőt!

Úgy tesz, mintha a válság 2010-ben megszűnt volna és nem létezne a recesszió az EU-ban

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 13:55:06

@Vidéki: 2010 előtt MINDEN európai ország válságban volt, most ez közel sincs így. Megvolt rá a lehetőség, hogy ne a leszakadók közé tartozzunk, hisz 2010 tavaszán még minket ajánlottak a válságkezelés mintaképének.

Recesszió pedig létezik az EU-ban. Pl. az egész tavalyi évben nálunk.

Az meg aztán végképp vicces, hogy pont te mondod rám, hogy propagandát nyomok :-)

Kandeláber 2013.07.19. 14:48:58

Nekem egyébként gőzöm sincs arról, mi is a baja a művelt Nyugatnak Orbánnal és a Fidesszel.
A Likud a testvérpártjuk, így okénak kéne lenniük.
Bár szerintem azért nem idegesek, mert tudják: ilyen testvérpárttal a hinterlandban nem lehet bajuk...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 14:54:52

@Kandeláber: Ez is érdemi hozzászólás volt...

Kakimaki0123456789 2013.07.19. 15:41:22

A vilag egyszeru. Orban megved minket a rablokapitalistaktol, gyurcsanypatasordogtol es a libajnaitol. Meg a melegektol, liberalisoktol, es a kommunistaktol is. A rossz kommunistaktol mert vannak jo kommunistak is.
Na menjetek szepen vissza a futoszalag melle radiot osszeszerelni ha este akartok egy tal rizst a viz melle!

Uva 2013.07.19. 15:47:20

amikor fideszes faszfejek nyekeregnek az elbukott es felrevezetett nyugatrol mindig a gyalog galopp hires jelenete jut eszembe amiben a totalisan amputalt fekete lovag az unott artur kiraly utan uvolti hogy fut a gyava.

LallyPop 2013.07.19. 15:50:48

LÉNYEG AMI LÉNYEG ORBÁN SZRRÁNYERI MAGÁT te meg maradsz ott ahol vagy.

Tallono 2013.07.19. 15:51:15

Attól függetlenül, hogy Orbán hazudik, még 2009-2010-re a belső fogyasztás visszaesése, folyó fizetési mérleg szuficitje (ami az import visszaesésének köszönhető, tehát fogyasztás csökkenés, nem pedig az export növekedésének, ugyanis az is csökkent természetesen, csak nem olyan drámaian, mint az import) és a válságból való kilépés tanácstalansága volt a jellemző. Akkoriban, mint azóta is, csak az IMF hitelre akart támaszkodni a Bajnai-kormányzat, aminek egy jelentős részét bankkonszolidációra KELLETT költeni, hogy a bankrendszer "tudjon" megfelelő hiteleket nyújtani a vállalati szektornak. Addigra a lakosságról már teljesen lemondtak. Nem is csoda, hiszen a teljes gazdasági válságunk oka, a féktelen devizahiteleztetés főként. Akkoriban józan közgazdászok kilábalási lehetőségként egyedül a minél exportorientáltabb gazdaság újjáépítését, a közép-európai és keleti piacok újrafelfedézését tekintették. A hiteleink visszafizethetetlenek, a belső fogyasztásunk meg képtelen kihúzni a csávából. Ehelyett az Orbán-kormány botor módon a hitelek azonnali visszafizetésére koncentrált, valamint a hiánycél fenntartására, hogy megfeleljen az EU-nak és az IMF-nek. Botor ötlet volt, de ezt mondtuk akkor is, és azóta is. A hitelek jelen gazdasági helyzetünk mellett visszafizethetetlenek, az állampapírjainkat nem veszik (így a külső finanszírozás kizárva), a hiánycél tartása pedig ezek eredőjeként felesleges. Egyetlen kiút a devizahitelesek kihúzása a kakaóból, ezzel megerősíteni a belső fogyasztást, ezzel élénkülne az import is, ami magával tudná húzni az exportot, csak azt államilag kéne a régióba és kelet felé csatornázni. Legalábbis széles állami segítségnyújtás, és utak megnyitása a KKV szektornak abba az irányba lenne a helyes lépés. Csak ehhez kéne nem kevés tökösség, ami ugye nincs...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.19. 16:02:52

szóval csak egy szokásos interjú volt megint. :S

sárkányfő 2013.07.19. 16:05:18

Orbán állandóan hazudik, folyamatosan, évek óta.

Ennek már régen nincs hírértéke, ezt pontosan tudja az egész ország.

Tudják az ellenzékiek, és jól tudják a fideszesek is. Utóbbiakat nem zavarja, nem is érdekli. Nincs igényük rá, hogy ne nézze őket hülyének a saját vezérük.

Ez van, ezért ilyen szar ez az ország. Orbán-Simicska bármit megtehet, szétlophat földeket, trafikokat, takarékokat, hazudozhat, és lophat még többet, hazudhat még többet, a híveknek ez nem gond, sőt még tetszik is nekik.

Vidéki 2013.07.19. 16:06:27

Írod: „Megvolt rá a lehetőség, hogy ne a leszakadók közé tartozzunk, hisz 2010 tavaszán még minket ajánlottak a válságkezelés mintaképének.”

Kik voltak azok, akik 2010 tavaszán még minket ajánlottak a válságkezelés mintaképének?

Olyan propagandisták, mint Fedor és társai!

• FN24 2009.04.02. 12:27



Minden eddigi reformcsomagnál súlyosabb megszorítások vannak a Bajnai-csomagban.

Az MSZP és az SZDSZ képviselőinek összeállított dokumentum szerint a tervezett intézkedések

leginkább a nyugdíjasokat, a közszférában dolgozókat, s a szociálisan nehéz helyzetben lévőket sújtanák.

Az alábbiakban a Bajnai-csomag főbb pontjai olvashatók.

1. Megszorítják a közszolgákat

Az állami szférát érintő intézkedések között a kormányt támogató képviselők vállalnák, hogy a közszféra számára kifizetett

nominális bruttó fizetéseket két évre rögzítik;

Ezek mellett megszűnne 2010-től a közszféra 13. havi juttatása,

2. Nyugdíjkorhatár gyors megemelése

A nyugdíjrendszert több ponton is megváltoztatná az új kabinet:

a 65 éves nyugdíjkorhatár bevezetését az alkotmányosan lehetséges legkorábbi időponttól gyorsítanák fel, évente hat hónappal emelnék a korhatárt.

3. A 13. havi nyugdíj elvétele

Bajnai Gordon tervei között szerepel, hogy az idei 13. havi nyugdíj második részét visszavonnák, 2010-től pedig megszűnne a 13. havi nyugdíj,

4. Vége a svájci indexálásnak

Megváltozna a nyugdíj-indexálás, amely szintén a hiánycél teljesülése mellett a GDP elvárt növekedéséhez kötött nyugdíjak reálértékének megőrzését írja elő.

5. Elhalasztott nyugdíjkorrekció

A kormányt támogató képviselőknek el kell fogadniuk azt is, hogy

a 2009. évi nyugdíjkorrekciót 2010. január elsejére ütemeznék át,

a 2010. évi csökkentett nyugdíjkorrekciót pedig elhagynák.

6. Csökkentett táppénz

A táppénz általános mértéke 60 százalékra csökkenne.

7. A családi pótlék befagyasztása

A családi pótlékot a jelenlegi szinten rögzítenék átmeneti két évre, de a családi pótlék jogosultsági korhatárát 23-ról 20 évre csökkentenék.

8. Gyes, gyed

A gyes és gyed időtartamát két évben maximálnák - e pont némileg homályos, hiszen a gyed eddig is csak két évig járt. Vélhetően tehát arról lehet szó, hogy a kettő együtt jár maximum két évig,

s akkor a gyed feltehetően csak egy évig jár –

de ennek kimondásával a dokumentum adós marad, így egyelőre ez inkább csak találgatás.

9. Lakástámogatások felfüggesztése

Idén július 1-jétől felfüggesztenék a lakástámogatásokat.

10. Vége a gáz- és távhőár-támogatásnak

A gáz- és távhőár-kompenzációt még ebben az évben csökkentenék, jövőre pedig fokozatosan kivezetnék az energiahatékonysági támogatások fenntartása mellett.

11. Közösségi közlekedéshez kapcsolódó támogatások csökkentése

Feltehetően a MÁV-ról van szó.

12. Agrártámogatások és közmédiának nyújtott támogatások csökkentése.

Nagyjából 300 milliárd forintos lefaragásra (vagy bevételnövelésre) van jelen helyzetben szükség van a vártnál nagyobb gazdasági visszaesés miatt.

A költségvetést egy százalékos gazdasági visszaesésre számítva tervezték.

Valójában 6,7 % zsugorodás következett be, Bajnaiék nem itt a Földön járó 1 %-os jóslata helyett!

De ezt a hatalmas tévedést is Fedorék csodálatos közgazdasági hozzáértésként értékelik és mindezért a Bajnai kormányt a válságkezelés mintaképének ábrázolják!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:10:03

@Tallono: "Akkoriban, mint azóta is, csak az IMF hitelre akart támaszkodni a Bajnai-kormányzat, aminek egy jelentős részét bankkonszolidációra KELLETT költeni, hogy a bankrendszer "tudjon" megfelelő hiteleket nyújtani a vállalati szektornak. "

1. Bajnaiék 2009 végétől már NEM támaszkodtak az IMF-re, nem hívták le a maradék összeget. Azt Orbánék csinálták, hogy megvehessék a MOL-t.
2. Magyarország NEM költött bankkonszolidációra a kilencvenes évek óta. A 2008-as IMF hitelből kölcsönt adtak az OTP-nek, és az azóta azt már rég visszafizette. A külföldi bankokba a külföldi anyacégek raktak pénzt.

Ennyit a felkészültségedről.

$pi$ 2013.07.19. 16:14:28

@Fedor: "Azt Orbánék csinálták, hogy megvehessék a MOL-t. "

A Fidest nem "hívott le" hitelt, a már lehívott összegből költöttek. Ezt azért illik tudni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:15:34

@Vidéki: "Kik voltak azok, akik 2010 tavaszán még minket ajánlottak a válságkezelés mintaképének?"

A hitelminősítők és a nemzetközi szaklapok. Egyszer régen be is linkeltem, de most nincs időm rákeresni.

Viszont most már abbahagyhatnád a terelést. Az a rengeteg csúsztatás, amit ideömlesztettél, mennyiben befolyásolja azt a tényt, hogy Orbán úgy hazudik, mintha fizetnék érte?

Ja bocs, végül is fizetik érte...

ob.szerver 2013.07.19. 16:16:06

@sárkányfő:

"jól tudják a fideszesek is"

Tévedsz, nem tudják.

vimeo.com/38011725

Az igazság a valóság és a tudat megfelelése egymásnak. Az ő tudatukban az a valóság, amit a vezér kinyilatkoztat, tehát az, definiciószerűen, egyben az igazság is.

Különben a linkelt videon szeplő fideszes istenbarma várta tegnap Bajnait Felcsúton.

$pi$ 2013.07.19. 16:19:12

"a munkanélküliség csökken

A munkanélküliség csak a tavalyi adatokhoz képest csökken,"

Akkor tehát csökken ugye? Akkor valójában nem hazudott ugye? Akkor az, aki hazugnak nevezte az hazudott ugye?

Gusztustalan egy írás ez...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:19:20

@$pi$: Bajnaiék nem költötték el a teljes összeget, hanem bőven hagytak belőle tartaléknak, Orbánék meg hülyeségre költötték azt. Nem tök mindegy, hogy technikailag ez hogy történt? Ez nem közgáz vizsga..

Kakimaki0123456789 2013.07.19. 16:19:20

@Vidéki: Tulajdonkeppen te most mit mondassz? Mert ebbol a zagyvasagbol nem igazan derul ki mit honnan idezel, mi kinek a velemenye es mik a tenyek.
Szerintem a teny az hogy Bajnainak volt 1 eve es egesz fajdalommentesen egeszen jol konszolidalta az orszagot, Orbannak volt 3 eve (eddig) es ezalatt egy erosen lefele szallo palyara kerultunk, minden ertelemben.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:21:18

@$pi$: "Akkor tehát csökken ugye? Akkor valójában nem hazudott ugye? Akkor az, aki hazugnak nevezte az hazudott ugye?

Gusztustalan egy írás ez..."

Orbán az interjúban végig arról beszélt, hogy 2010-hez képest hol tartunk. Biztos, hogy az én írásom a gusztustalan, és nem az a hazudozás, amit Orbán folytat?

$pi$ 2013.07.19. 16:24:42

"A gazdaság ismét növekszik

Méghozzá kemény 0,3%-kal, "

Tehát akkor növekszik. Szóval a csávó nem hazudott. A szerző maga is leírja, hogy amit a patásorbán mondott az igaz, jó-jó, de lehetne jobb is, meg különben nyavajogni nagyon trendi.

De akkor miért mondja, hogy hazudott, amikor az idézett mondatai után ő is odaírja, hogy jó, ez igaz, de...

Kakimaki0123456789 2013.07.19. 16:27:53

@$pi$:

Tudod melyik tablazatbol latszik hogy hol vagyunk? Hogy ki szakad le es ki fejlodik?
index.hu/chart/2013/07/09/gni/

A valsag mindenkit megtepazott. Elotte nalunk hulyek kormanyoztak (ideertve pld az egeszsegugyi reformot megtorpedozo Orbant is), fontos reformokat halogattak. Utana sem tortent semmi, egyszeruen a regi rossz dontesek arat azota is fizetjuk, de jo dontesek azota sem szulettek. Adosmentes? Rezsicsokkentes? Unortodoxia?
Kiveve Bajnai 1 evet, pont a Videki altal felsorolt pontok voltak a jok. Hazugsag hogy a szegenyeket sulytotta a legjobban, mert ami azota tortent az 10* annyira sulytja oket, viszont a gazdagoknak kifejezetten kedvez.
Mondhatni az adorendszert a gazdagokra optimalizaltak, ez regebben nem igy volt.
Leegyszerusitettem hogy mindenki megertse.

$pi$ 2013.07.19. 16:29:08

@Fedor: "Biztos, hogy az én írásom a gusztustalan, és nem az a hazudozás, amit Orbán folytat?"

Lehet, hogy mindkettő az. Mindenesetre szerintem ha valaki leírja, hogy "hazudik, hazudik, hazudik", akkor

(1) ne írja már oda, hogy "hát technikailag igaz amit mondott, meg minden, de..."

(2) valami hivatkozást is adjon, mert különben komolytalan.

Itt ugya a miniszterelnökről állítod, hogy egyértelműen hazudik gyakorlatilag mindenben. E kijelentés súlyának megfelelően lenne érdemes alátámasztani és megfogalmazni a véleményt, mert ez így komolytalan.

Félre ne érts, egyszerűen csalódtam. Itt van egy cikk, hogy "hazugság áradata" idejövök, aztán látom, hogy "hát tulajdonképpen igaz, csak be akartam kiabálni a pálya széléről".

$pi$ 2013.07.19. 16:32:35

@Kakimaki0123456789: "Tudod melyik tablazatbol latszik hogy hol vagyunk?"

Ugorj neki még egyszer annak, amit írtam. Próbáld megérteni. Ha nem megy, akkor kérdezz, segítek.

Ha rájöttél, hogy a magyar politikai elitben kik a jók és kik a gonoszok, akkor abból légyszi hagyj ki. :)

csak egy néző 2013.07.19. 16:34:39

Azért ezekkel ,a mondatokkal, amit ez a felcsuti suttyó mondott, elbíbelődne egy darabig egy Pszichiáter (elmeorvos) csapat.„Ez egy igazi kihívás, nem olyasmi, mint egy bürokrácia újjászervezése. A magamfajta emberek szeretnek valami jelentőset véghezvinni, valami rendkívülit. A történelem megadta nekem ezt az esélyt. Tulajdonképpen három alkalommal adatott ez meg nekem. Vezetőként mindig történelmi kihívások értek."

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2013.07.19. 16:36:06

@$pi$: Ebben a hazugság az "ismét", ha gondosan figyelsz.
Bajnai idejéhez viszonyít mindig.

komplikato 2013.07.19. 16:39:19

@$pi$: "A szerző maga is leírja, hogy amit a patásorbán mondott az igaz, ..."

Kétszer belefutni ugyan abba a pofonba? Ott írja feletted, hogy 2010-hez akart hasonlítani a jóember, a 0.3% növekedés meg ebből a szempontból egy marha nagy kamu, mert elmúlt 2 évben meg szép zuhanás volt. Mindent összevetve a GPD sokkal rosszabb mint 2010-ben.

A foglalkoztatási ráta meg úgy van a 2010-es szinten, hogy már külföldön melózókat is beszámítanak, mint munkanélkülieknél egy csomó embert (százezreket) sikerült eldugni statisztikailag. Ha nagyon megvakarjuk, akkor még abban a formában sem igaz.

csak egy néző 2013.07.19. 16:39:30

Remélem az eddigi tömérdek hazugsága(reggel, délben, este) után, most igazat mondott ez a csuti törpe.Mármint, hogy ez a a nemzeti ország lábalt ki a legsikeresebben a válságból és ez a mondata bejön:
"Amikor a dolgok jól mennek, olyankor úgy tűnik, választásokat vesztek, mivel az embereknek már nincs szükségük rám″

$pi$ 2013.07.19. 16:41:55

@gusthy1: "Ebben a hazugság az "ismét", ha gondosan figyelsz."

Nem így van, pár hónapig tényleg csökkent a GDP. Nagy hörögetés volt, hogy az orbán elcseszte a gazdasági növekedést. Pár hónap után megont növekszik, tehát ez nem hazugság.

"Bajnai idejéhez viszonyít mindig. "

Hát nem tudom, itt nem volt olyan, hogy Bajnai. Most akkor vagy ki lett vágva vagy képzelődsz. Ha gondolod nézz utána, engem annyira mondjuk nem érdekel.

ob.szerver 2013.07.19. 16:42:03

@$pi$:

Amit előadsz, azt jó magyar kifejezéssel, csúsztatásnak hívják. József Attila után, az igazat mondod, de nem a valót. Összefüggéseiből kiragadott számokra hivatkozol

- munkanélküliség (közmunkások)
- államadósság (manyup)
- GDP (negyedéves éves helyett)
stb.

és azokat próbálod a trendnek beéllítani, miközben azok ellentétesek vele.

De hát ezekkel te is tisztában vagy.

Lencsés István 2013.07.19. 16:44:10

ORBÁN - t a valóság nem cáfolja , hanem erősíti . Az meg hogy néha téved , az benne van , hisz EMBER .

Kakimaki0123456789 2013.07.19. 16:44:27

@$pi$: Probaltam infokat onteni a fejedbe, feleslegesen. Oszinten sajnallak.

$pi$ 2013.07.19. 16:49:52

@ob.szerver: "Amit előadsz, azt jó magyar kifejezéssel, csúsztatásnak hívják."

Lószart csúsztatás, egyszerűen beidéztem a cikkből két részletet. Ilyenformán:

"A jövedelem reálértéken növekszik
Valóban nő, de ez csak most"

Akkor most Orbán hazudott? Azt mondta, hogy a jövedelem reálértéken növekszik, erre azt mondja a szerző, hogy "valóban, de csak most".

Akkor tehát a zorbán nem hazudott, ugye?

- Hány óra van?
- Fél négy.
- Hazudsz, csak most van fél négy!

- Hány forintod van.
- Egymillió.
- Hazudsz, csak most van egymillió forintod?

Hol vérbe csúsztatok? A szerző leírja, hogy mit mondott a zorbán, elismeri, hogy ez így igaz, majd levonja a következtetést, hogy a zorbán hazudik. Hol csúsztatok?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:51:02

@$pi$: "Tehát akkor növekszik. Szóval a csávó nem hazudott."

Nem. A 0,3%-ot csak az év végére várják, most stagnálás van.

"ne írja már oda, hogy "hát technikailag igaz amit mondott, meg minden, de...""

Még egyszer: az interjú végig arról szólt, hogy 2010-hez képest hol állunk. Ehhez képest, minden, amiről azt állítottam, hogy hazugság, az hazugság. Ezért írtam.

"valami hivatkozást is adjon, mert különben komolytalan."

A poszt tele van hivatkozásokkal, minden adatnak, amit leírtam, be van linkelve a forrása.

Olvass figyelmesebben, mielőtt fikázol.

Vidéki 2013.07.19. 16:52:25

@Kakimaki0123456789:

Akinek kaki van a fejében az gondolhatja ezt is (ténynek):

"Szerintem a teny az hogy Bajnainak volt 1 eve es egesz fajdalommentesen egeszen jol konszolidalta az orszagot, "

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:53:09

@$pi$: "pár hónapig tényleg csökkent a GDP"

Az pár hónap másfél év volt. És nem csupán kisebb volt az előző évinél, hanem konkrétan lementünk mínuszba. Egy kicsit mintha elbagatelizálnád...

Vidéki 2013.07.19. 16:53:53

@Kakimaki0123456789:

Egy kakimaki bármilyen látomását ténynek gondolhatja!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:54:43

@Vidéki: Mondhatsz, amit akarsz, a száraz tény az, hogy a rendszerváltás óta mindössze két olyan miniszterelnök volt, aki jobb állapotban adta át az országot, mint amilyenben átvette: Horn és Bajnai.

$pi$ 2013.07.19. 16:55:27

@Fedor: "most stagnálás van"

"A poszt tele van hivatkozásokkal"

Okés, akkor megkérdezem, tényleg érdekel: honnan lehet tudni, hogy most stagnálás van?

$pi$ 2013.07.19. 16:58:07

@Fedor: "Az pár hónap másfél év volt."

Erre is illene bizonyítékot hozni, mert ez is elég furcsa kiejelentés.

"És nem csupán kisebb volt az előző évinél, hanem konkrétan lementünk mínuszba. Egy kicsit mintha elbagatelizálnád..."

Hahh, mínusz GDP? Jó, akkor hagyjuk, mindenben neked van igazad, bocs, hogy zavartalak. :)

ob.szerver 2013.07.19. 16:58:08

@Fedor:

"A 0,3%-ot csak az év végére várják, most stagnálás van."

Nem, most -0,9% van éves szinten. Jobb helyeken nem illik negyedéves GDP-kre, mint sikertörténetekre hivatkozni, mint ahogy heti, vagy napi GDP-kre sem.

Az már csak a kákán is csomót keresés, hogy a negyedéves 0,7% mögött a mezőgazdaság 27%-os növekedése van, ami nem a zseniális gazdaságpolitikának köszönhető, hanem annak, hogy ideális volt az időjárás. Az év végére várt 0,3%-ban a mg szerepe kb 1% lesz, tehát anélkül megint mínusz lenne. Evvel csak az a gond, hogy magas lesz a mg-i bázis, és jövőre jönnek az újabb mínuszok.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 16:59:32

@$pi$: A szövegösszefüggésben, ahogy Orbán is. Akkor sokadszorra: minden adatot úgy állít be, mintha 2010 előtt rosszabb lett volna. Ez nem igaz. Nagyon sok mindenben sokkal rosszabb adatokat hozott a három év alatt átlagban, és nem javít a dolgon, hogy a saját mélypontjához képest most épp valamivel jobban áll.

De látom, te belefagytál az értetlenke szerepébe. Hát én tovább nem zavarlak meg benne.

Kakimaki0123456789 2013.07.19. 17:00:18

@$pi$: Kerdes mit jelent a "novekszik"? Azt amit a matematikaban? Vagy azt hogy mindenki erzi a boren? Szerinted?

szuperkrumpli 2013.07.19. 17:00:38

Jövőre már úgy fog nyilatkozni, hogy 2010-ig Magyarországon senki sem dolgozott, senki sem fizetett adót, DE AZTÁN JÖTT Ő és gatyába rázta Mária országát!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 17:02:14

@$pi$: Figyelj, nem fogom neked az elmúlt évek összes gazdasági hírét előkeresni, és belinkelni neked. Ha ennyire nem vagy képben az alapinformációkkal, akkor minek szólsz bele, hacsaknem provokálni akarsz?

kvadrillio 2013.07.19. 17:07:50

OTP: Csányi szinte mindent eladott, 14%-os mínuszban a részvény.......

MI VAN ? CSŐDÖL AZ OTP ?
ZUHAN A CHF ?

AVAGY EGY JOBB BANK ÉLÉRE ÁLL ???????!

Lеncsés István 2013.07.19. 17:08:47

Fáj nektek az igaz anonimok ! Az ország jobban teljesít ! Nekem tényem van és sportkommunikációs diplomám !

Amadeus62 2013.07.19. 17:09:00

Ezzel még közel sincs vége:

„A pénzügyi tranzakciós adóról nincs még döntés, de az illeték biztosan nem lehet több egy ezreléknél" – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, 2012. április 13-án.

Jelenleg 6 ezrelék, és a K&H-tól kezdve az OTP-n, Ersten, stb-n át a CIB bankig mind áthárította..., amit idén szeptembertől perkálhatunk. "Neazaemberekfizessékmeg"

"Magyarországon nincsenek megszorítások, nem is lesznek"

ÁFA emelés, adójóváírás eltörlése, ÁTHÁRÍTOTT tranzakciós adó, telefonadó, pótdíj buszokon, vonatokon, BKV jegy/bérletár emelés, és a többi...

www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/orban-viktor-es-bernadette-segol-doorstep-sajtotajekoztatoja

"Aki azt akarja, hogy Magyarországon az élethivatásszerűen mezőgazdaságból élő kis- és középgazdák domináljanak az agráriumban, annak jó oka volt a törvény megszavazására, én büszkén tettem meg"
-Orbán Viktor

Orbán (büszkén) nem szavazott.

Lеncsés István 2013.07.19. 17:11:07

@Amadeus62: Anonimus avatarú anonim ! Fáj neked az igaz hogy növekszünk ?
Fosva anonim hazudozol ? Neked nincs tényed !

Amadeus62 2013.07.19. 17:12:33

Mindig a kormányváltástól hencegjük az "eredményeket" ne hónapról, hónapra, annak semmi értelme. A lényeg az, hogy mi volt 2010 tavaszán és most mi van, nem az, hogy mi volt 2013 májusában, vagy februárban, az senkit sem érdekel.

Világos agymosott fideszes idióta barmok?

Lеncsés István 2013.07.19. 17:14:41

@Amadeus62: Neked a növekedés nem eredmény , fosva anonim hazudozó ?

sárkányfő 2013.07.19. 17:27:35

@ob.szerver:
De, tudják. Kamera előtt, sőt még egymás közt sem ismerik be, de attól még tudják.

Ennyire nem lehetnek degenerált kretén idióták, hogy ne tudnák.

Khal Drogo 2013.07.19. 17:39:44

A 2013-as Orbánt még a 2012-es Orbán is cáfolja, hisz a tavalyi évértékelőjében még azt mondta, 2,6 millió adófizetővel vette át az országot (legalább következetesen hazudna...), de persze a valóság egyikőjükkel sincs szinkronban, hisz a NAV (leánykori nevén APEH) adóstatisztikái szerint 2010-ben 4 567 985-en készítettek személyi jövedelemadó-bevallást, és ténylegesen 3 525 536-an fizettek szja-t, tehát a valós szám nagyjából a duplája annak, amiről Orbán most beszélt. Bagatell kis tévedés...

...

Ezt majdnem igaz. De sajnos a blog készítője feltehetően felszínes ismeretei miatt írta amit írt, nyilván nem ásott utána a magyar adódzsungelben a dolognak.
A minimálbér utoljára 2006-ban volt SZJA-mentes, 2007.01.01-től tehát havi 450 Ft-ot fizettek. Ami szinte nulla, de arra mégis jó hogy a statisztikában szerepelnek mint adófizetők.

Tehát a korrekt adatsor:

2010-ben valóban fizettek nagyon sokan SZJA-t azok közül akik beadtak adóbevallást. Azonban 2010-ben egy minimálbéres 3750-ot fizetett az adójóváírás miatt havonta.
Ez 2012-ben 14480 Ft.

Azt el lehet döntenie hogy valódi adófizetőnek számított-e egy 3750 Ft / hó SZJA-t fizető vagy inkább a 2012-es havi 14480 Ft számít adófizetőnek.

Technológia értelemben mindkettő adófizető, ez magyarázza hogy a technikai számban nem volt ekkora ugrás.

A valóságban a minimálbéresek érzékelhetőbb adótételt 2012-től fizetnek. 2010-ben ennek a harmadát fizették be.

Amadeus62 2013.07.19. 17:40:13

@sárkányfő:

Pedig azok. A többségük a tévéből tájékozódik, a böngésző kezdőlap pedig a startlap.hu

csak egy néző 2013.07.19. 17:46:53

Mint tudjuk, mert elhisszük a nagy(alacsony) és bölcs nemzetvezetőnknek, hogy ő sosem hazudott az "zembereknek".
Amikor a dolgok jól mennek, olyankor úgy tűnik, választásokat vesztek, mivel az embereknek már nincs szükségük rám″
Remélem amikor ezt bírta mondani, ekkor sem hazudott.

olcso 2013.07.19. 17:47:51

@Khal Drogo: Éljen az adócsökkentés!! :D

Khal Drogo 2013.07.19. 17:49:05

2010-ben az államadósság még növekedett, ma viszont csökken
Ez nettó hazugság, hisz az államadósság 2010 első felében pont, hogy csökkent, azóta viszont nominálisan soha nem látott magasságba került, és GDP arányosan nézve is magasabb, mint amennyi a kormányváltáskor volt (2010: 81,8% » 2013 július: 82,4%). És ráadásul mindezt úgy, hogy a lenyúlt nyugdíjunk nagy részét beleölték...

---

Sajnos a manyup rendszer önmagában generálta az államadósságot. Évi 3-4% közötti mértékben. Ha Orbán nem törli el, ma az államadósság 10-12% lenne nagyobb, tehát 90% felett lenne a mértéke.

Arról már nem is beszélve, hogy Bajnai kabinet nyírta ki a zárt körű rendszert, amikor megnyitotta egyébként helyesen a visszalépés lehetőségét. A rendszert már akkor fel kellett volna számolni, megsemmisíteni, de erre annak a kabinetnek nem volt politikai ereje.

Magával a módszerrel, a felhasználásával lehet vitatkozni, de a rendszert meg kellett semmisíteni. Érdemes olvasni nyugdíjszakértőket, én már 2009ben olvastam több olyan semleges szakvéleményt mely a rendszer szétverése mellett érvelt.

Khal Drogo 2013.07.19. 17:50:19

@olcso: Nem volt adócsökkentés, hiszen az adók mértéke összességében növekedett. A politikusok hajlamosak nagyvonalúan kezelni a tényeket.

Khal Drogo 2013.07.19. 17:55:19

Ennek ellenére a tévedések elkerülése végett nem fogok Orbánra szavazni.
Hiába vannak részsikerek, a kormányzás összességében olyan mutyi jellegű, amire nincs mentség.
Viszont a baloldal legalább ilyen szar.
Éljen a Kétfarkú Kutyapárt !

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 17:57:18

@Khal Drogo: Ez mellébeszélés. Aki 100 Ft adót fizet be, az is adófizető.

olcso 2013.07.19. 17:58:29

@Khal Drogo: Én ironikusan gondoltam az "adócsökkentés" szót.

ob.szerver 2013.07.19. 17:58:44

@sárkányfő:

"Ennyire nem lehetnek degenerált kretén idióták, hogy ne tudnák."

Két részre kell osztani őket:

- a haszonélvezők, akik a rezsim nyertesei, pár százezer ember, aki persze tudja, és röhög a másik csoport szerencsétlen lúzerein, akik a

- a hívők, akik mindent bevesznek, akiknek a lakájmédia párhuzamos valósága szól, akik a nyomorukért a nyújorkbrüsszeltelalviv tengelyt, gyurcsányt és a magyar családok ellen összefogó multikat hibáztatják, és akik valóban olyan degenerált kretén idióták, hogy minden fost örömmel felhabzsolnak, ha nemzeti színű tányéron szolgálják fel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 17:59:13

@Khal Drogo: "Bajnai kabinet nyírta ki a zárt körű rendszert, amikor megnyitotta egyébként helyesen a visszalépés lehetőségét."

Igen nagy különbség van aközött, hogy lehetőséget adnak a visszatérésre, vagy hogy visszatérésre kényszerítenek.

"A rendszert már akkor fel kellett volna számolni, megsemmisíteni, de erre annak a kabinetnek nem volt politikai ereje. "

Hát erről sokat lehetne vitatkozni, én nem így gondolom, de ez most itt OFF.

olcso 2013.07.19. 18:02:08

@Fedor: Biztos visszanéz még $pi$ és jól megvéd téged, hogy igazat mondtál, mert a 100 forint adó is adó, vagy ez csak Viktornál megy??

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.07.19. 18:02:53

@Vidéki: "Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége,

meg TRÜKKÖK SZÁZAI, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni,

segítette, hogy ezt túléljük."

ezt Orbán is mondhatná. aztán a "nincsen tovább. nincsen"-t majd mi kimondjuk helyette.

$pi$ 2013.07.19. 18:03:07

@Fedor: "Ez mellébeszélés. Aki 100 Ft adót fizet be, az is adófizető."

"trükkök százai, amiről nektek nem kell tudnotok" :)))

Naumov 2013.07.19. 18:07:54

@$pi$:
Fedor maestro gazdaságpolitikai világképe néhány igen egyszerű axiómán nyugszik, amelyek nagyjából a következőek

- Gyurcsány 2006 és 2008 között krv jól kormányzott, csak a válság miatt nem látszottak az eredmények. Ja meg a köcsögfideszes köcsögellenzék miatt se
(megj. Gyurcsány azóta már ejtve lett, mert hogy arra már Fedor maestro is rájött, hogy vele a magát demokratikusnak nevező oldal már nem szalad túl messzire. Úgyhogy átlag félévente megjelenik itt egy-egy Gyurcsány-ekéző írás is, alátámasztandó a blog „kötöttségek nélküli” voltát)
- Bajnai 2009-2010-ben annyira krv jól kormányzott, hogy ahhoz képest a New Deal lfsz sem volt
- Orbán 2010 óta krv szrl kormányoz, mongyon le

Ezek tehát az alaptételek, Fedor maestro pedig időnként sikerít egy-egy a mostanihoz hasonló dörgedelmes gazdaságpolitikai témájú bejegyzést, amelyben gondosan szelektált statisztikai adatok, valmint különféle kizárólag nagybetűvel írandó Hitelminősítők, Befektetők, és Közgazdászok nyilatkozatainak megfelelően kiragadott részei hivatottak alátámasztani a fenti állítások helyességét. A bejegyzéseket egyébként általában „akkor most ki is folytatott itt jobb gazdaságpolitikát?” vagy ehhez hasonló irányított kérdés szokta lezárni (ld. Ki a példaképed, és miért pont Lenin?). Ezek a gondosan megválogatott adatok egyébként a fedori terminológiában összefoglaló megfogalmazással „tények” néven futnak, a tényekkel pedig ugye nem érdemes vitázni. Néha ugyan idetévednek olyan olvasók is, akik belinkelik a fentebb hivatkozott statisztikai adatok kimaradt részeit, esetleg olyan egyéb hitelminősítők, befektetők és közgazdászok véleményét, amelyek némileg árnyaltabb képet festenek a Gyurcsány-Bajnai korszak nagyszerűségéről, valamint az orbáni elkúrásról, de ezeken Fedor maestro nem szokott fennakadni. Szóval ennyit érdemes tudni mielőtt nagyon felháborodnál az ehhez hasonló írásokon.

$pi$ 2013.07.19. 18:13:38

@Naumov: Közben rájöttem. A vicc az, hogy nincs nagy véleményem a fideszről meg az orbánról, csak nagyon nagyra értékelem a pontosságot, precizitást, világos beszédet és az elfogulatlan gondolkodást.

Kibukok a logikai bakugrásokon amik a bibliában vannak, ugyanúgy az ilyen blogokon található, hívőknek szóló mantrákon is. Mondok egy példát:

- Mocskos zorbán felemelte az áfát.
- Két százalékkal, előtte sokkal többel emelte a másik oldal. Te mit tettél volna, honnan szedted volna be a pízt?
- Mocskos orbánfartúró...

Elkeserítő...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.07.19. 18:14:44

@Khal Drogo: "Sajnos a manyup rendszer önmagában generálta az államadósságot. Évi 3-4% közötti mértékben. Ha Orbán nem törli el, ma az államadósság 10-12% lenne nagyobb, tehát 90% felett lenne a mértéke."

már előre hallom a 20 év múlva borítékolható sipítozást, hogy dejszen mi fizettük a nyugdíjjárulékot, hol a nyugdíj.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 18:17:39

@$pi$: Meg az ezrei, amelyek 2010 óta történtek.

$pi$ 2013.07.19. 18:23:18

@Fedor: "Meg az ezrei, amelyek 2010 óta történtek."

Aláírom, jogos. Vagyis azért az gáz, hogy "százai/ezrei", de még ez is belefér. A fidesz nagyon halad, annak idején gyurcsány havonta jelentett be nagy reformokat aztán semmi nem változott. Sok mindent el lehet mondani a fideszről, de azt, hogy nem csinálnak semmit azt nem nagyon. Minden hétre jut három dobás...

No mindegy, a lényeg: igen, vannak trükkök, rengeteg. Sok nem is tetszik, sok meg tetszik...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 18:25:06

@Naumov: @$pi$: Gyurcsány nem "azóta" lett ejtve, egy olyan posztot nem fogsz tőlem olvasni, hogy ő milyen kurva jó volt. Bajnairól se írtam azt soha, hogy nem lehet nála jobb senki, csak azt, hogy elődjéhez és utódjához képest jobb volt (az elődöt és az utódot ismerve ez nem túl nagy teljesítmény).

És nagyon várom azokat az elfogulatlan statisztikákat, amelyek cáfolják bármilyen mondatomat.

"nagyra értékelem a pontosságot, precizitást, világos beszédet"

Melyik adatom pontatlan? Csak kíváncsiságból. mindegyik forrásához ott van a link a posztban, egyiket se az ujjamból szoptam.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 18:26:59

@$pi$: "A fidesz nagyon halad, annak idején gyurcsány havonta jelentett be nagy reformokat aztán semmi nem változott. Sok mindent el lehet mondani a fideszről, de azt, hogy nem csinálnak semmit azt nem nagyon. Minden hétre jut három dobás..."

Hát tudod, ha az egyhelyben toporgás és a rossz irányban száguldás között kell választani... De a legjobb lenne, ha nem ezek közül kéne választani.

$pi$ 2013.07.19. 18:32:57

@Fedor: "nem lehet nála jobb senki, csak azt, hogy elődjéhez és utódjához képest jobb volt"

Látod ez zavar, hogy ti. a kép rohadtul nem árnyalt. Nyilván csak azt az időszakot veszed figyelembe, amikor bajnai miniszterelnök volt. Nyilván nem veszed figyelembe azt, hogy egy év alatt olyan lépéseket lehet megtenni, amik hosszú távon fenntarthatatlanok. Nyilván azt sem veszed figyelembe, hogy egy 10 milliós ország pillanatnyi helyzete millió tényezőtől függ, nyilván egyetlen ember hatása csekély.

A kádár rendszer nekem pölö azért jött be, mert csinos fiatal lányokkal éltem rendszeres nemi életet. Ebből azért nem vonok le messzemenő következtetések kádár személyére. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.19. 18:33:54

Az hagyján, hogy a jelenkori eredmények milyenek. (Lehetnének rosszabbak.)

Sokkal súlyosabbak lesznek a közép-, és hosszútávú hatásai a narancsbolsevizmusnak.

Tallono 2013.07.19. 18:38:29

@Fedor: Egy szóval se mondtam, hogy meg is történt, arra szerencsére már nem volt idejük... Azért írtam, hogy "akart", és feltétel volt, hogy 500 milliárd bankkonszolidációra menjen. Persze ezt te is nagyon jól tudod, csak kertelsz, hogy a totális eladósodás egyszer valósággá is váljon...

"Mondhatsz, amit akarsz, a száraz tény az, hogy a rendszerváltás óta mindössze két olyan miniszterelnök volt, aki jobb állapotban adta át az országot, mint amilyenben átvette: Horn és Bajnai."

Szerencsére egyik már a pokolban van, a haverjait már nagyon várja...

@Naumov: Jól összefoglaltad a blogot, tényleg így van! :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 18:42:57

@$pi$: "Nyilván csak azt az időszakot veszed figyelembe, amikor bajnai miniszterelnök volt. Nyilván nem veszed figyelembe azt, hogy egy év alatt olyan lépéseket lehet megtenni, amik hosszú távon fenntarthatatlanok. Nyilván azt sem veszed figyelembe, hogy egy 10 milliós ország pillanatnyi helyzete millió tényezőtől függ, nyilván egyetlen ember hatása csekély."

Előtte nem volt miniszterelnök, utána nem volt miniszterelnök, akkor mit vegyek figyelembe? Persze, nem légüres térben ténykedett, hatással volt rá az öröksége, a nemzetközi helyzet és belpolitikai mozgástér, de azért azon hosszan lehetne vitázni, hogy miért is lenne fenntarthatatlan, amiket csinált, még akkor is, ha részben kényszerpályán mozgott.

Azt meg ne mond, hogy ország vezetőjének csekély a hatása az országra. Orbán az élő cáfolat rá.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 18:47:31

@Tallono: Áruld már el akkor, légy szíves, hogy milyen tényeket nem veszek figyelembe.

Azt meg már kurvára unom, hogy folyton legyurcsányistáznak, mikor már az első posztjaim egyikében is kritizáltam, és hosszú évek csak azt írom róla, hogy tűnjön már el a vérbe.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 18:49:13

@Tallono: "Egy szóval se mondtam, hogy meg is történt, arra szerencsére már nem volt idejük... Azért írtam, hogy "akart", és feltétel volt, hogy 500 milliárd bankkonszolidációra menjen."

És erre persze bizonyítékaid is vannak, és alá is tudod támasztani. Mert amit én mondok, az tény, ha nagyon akarnám, egy rakás linket kereshetnék hozzá.

Khal Drogo 2013.07.19. 18:52:58

@idelle: Ha 20 évig fennáll a manyup rendszer, annak elő kell teremteni a költségeit.
A magyar állam 1998 és 2010 között ezt államadósság felvételével oldotta meg. Többek között ezért is nőtt meg az adósságállomány ekkora mértékben.
Hiszen csak a manyupokban felhalmozódott 3000 milliárd forintnyi átcsoportosított járuléktömeg.

Ráadásul a manyup pénzek egy jelentős része állampapírban volt. Tehát nem csak hogy a magyar állam azt a pénzt nem szedte be a folyó költségeire, hanem még a be nem szedett pénzre kamatot is adott. Ez volt a nagy okosság.

Mivel itt a teljes éves járuléktömeg 8%-ról volt szó, legalább ennyivel az induláskor csökkenteni kellett volna a nyugdíjkifizetéseket. Ehelyett nem ez történt.

Bevezetésre került a 13. havi nyugdíj úgy hogy az eredeti járulékbefizetést is lecsökkentették 8% (!)-al. Az egyenleg tehát több mint 15%-al romlott. Évente.

De ez nem volt elég.
Megtűrték a szolgálati nyugdíjat, a bányásznyugdíjat, kiterjesztették a művésznyugdíjat ( eredetileg balettosokra volt megtervezve, de végén még Gesztesi is elment vele nyugdíjba ( csökkentés nélküli előrehozott nyugdíj 2008-ig ( ez szinte párját ritkította ) és még az apró ( polgármesterek nyugdíja, országgyűlési képviselők nyugdíja, korkedvezmény stb. )

A szoci nyugdíjrendszer így nézett ki :
1) Mínusz 8% járulék
2) 13. havi nyugdíj
3) Több mint 10féle korhatár előtti nyugdíj ( az átlagmagyar 60 évesen már nyugdíjas volt )

A rendszer 1998 és 2010 között több ezer, megkockáztatom több mint 10 ezer milliárd forintba került bele.
Eközben a gazdaság teljesítménye a mindenki által ismert módon nőtt.

Mégis miből lett volna kitermelve a következő 20 év?

A magyar nyugdíjrendszer összeroppant saját súlya alatt.
Az Orbán kabinet által megtett lépések egyébként nem elegendőek, ha valaki azt hiszi ezzel vége, téved. Persze nem népszerű dolog szembenézni azzal hogy Magyarországnak nincs arra pénze, hogy egy elkülönített számlán mindenkinek gyűjtsön az éves jövedelmének 8%-át kivető összeget, erre kamatot adjon és közben finanszírozzon minden közkiadást. Ha másért nem is, ezért az egyért érdemes volt Orbánt megszavazni.

Khal Drogo 2013.07.19. 19:03:18

A nyugdíjrendszerben a nők kedvezményes nyugdíját azonnal hatállyal el kellene törölni és differenciált nyugdíjemelést behozni, a KSH átlagbér feletti nyugdíjakat 0 Ft-al emelném.
Ma még elég lenne a nyugdíjakat nem emelni. 10 év múlva csökkenteni kell majd őket. Akkor majd jobban fog fájni.

Ha valaki azt hiszi hogy a nyugdíjakat nem fogja a mindenkori kormány lecsökkenteni, az rettentő naiv.
Ennél már csak a nyugdíjrendszer eltörlését vizionáló birkák tábora a naivabb.

A mai magyar társadalom alapköve a nyugdíj. Ha nincs nyugdíj, a társadalom olyan mértékű átalakuláson megy át, amit ez a társadalom nem akar. A következmény ugyanis nyugdíj nélkül : Nagycsaládi rendszer ahol a nagyapa, szülő, gyerek együtt él. Vagy nagyapa éhen hal, hiszen nincs bevétele, mert munkanélküli. Tehát vagy eltartja a családja idős korában, vagy meghal. Ma a harmadik utat járjuk, nyugdíjat adunk.

A választók sem időgondozók, sem gyilkosok nem akarnak lenni. Akkor tehát marad a nyugdíjrendszer.

Khal Drogo 2013.07.19. 19:07:44

@Fedor: Bajnainak kevés ideje volt. Ráadásul egy diktátumot hajtott végre. Soha nem fog kiderülni, hogy milyen ciklust vitt volna véghez.
Az feltehetően igaz, hogy a szocialista miniszterelnökök között eredményesnek mondható.
A világ azonban gyorsan túllépett rajta, most már szerintem miniszterelnök jelölt sem lesz belőle.

Tallono 2013.07.19. 19:09:08

@Fedor: Linkelni nem tudok, mert sok cikk a gépemen van, de hidd el.

Concorde - Napi Hírlevél
2009. március 10

"Feltételezve, hogy ez a piaci hozzáállás lényegében nem változik, azaz a befektetők nem lesznek hajlandóak továbbra sem hosszú távon felvállalni az állam finanszírozását, akkor a költségvetés refinanszírozása forintban mindössze mintegy 2 000 milliárdra rúghat, ebben a pesszimista esetben tehát a költségvetésnek 2.600 milliárdnyi IMF hitel-felvételre lehet szüksége, azaz mai árfolyamon mintegy 8,5 milliárd euróra.
Ha ennyi hitelt a kormány felhasznál, akkor az év végén a maradék IMF hitelkeret kb. 10,5 milliárd euróra olvad (beszámítva a költségvetés jegybanknál elhelyezett devizabetéteit is). Tudván, hogy kb. 2 milliárd eurót a bankok tőkehelyzetének biztosítására kíván felhasználni a kormány, hasonló feltételek mellett még egy teljes év finanszírozását teszi lehetővé az IMF-EU-Világbank által nyújtott hitelkeret."

Ok, szigorúan véve a Bajnai-kormány egy hónap múlva, április 14-én veszi kezdetét, de ugyanezt a gazdaság politikát, azaz a hitelre építkezést folytatták, amit belepumpáltak volna tök feleslegesen a bankrendszerbe. Az Orbán-kormánynak annyit a számlájára lehet írni, hogy legalább a próbálkozás látszatát keltették, hogy ne adósítsanak el még jobban...

Vicsoripuma 2013.07.19. 19:51:54

Azért gondolkozzunk már el azon, hogy vajon mit lenne ildomos mondani egy Wall Street Journal-ba Magyarországról? (Mellesleg ezzel most nem a szavazóbázisának hazudott konkrétan, hanem a külvilágnak.)
Jobb lett volna, ha olyan negatív lett volna mint amilyenek ti vagytok? Másnap dollár Ft árfolyam ugrik ezért az Eur Ft is. Stb. stb.
Gondold kicsit át kedves cikkíró Te mit tettél volna a helyében? Vagy akik szerint ez mind butaság volt. Ők mit mondtak volna? A negatív mindig megy de gondoljátok már át kicsit..... Ehhez még diploma sem kell...

2013.07.19. 20:03:49

@$pi$:

"A gazdaság ismét növekszik

Méghozzá kemény 0,3%-kal, "

Tehát akkor növekszik. Szóval a csávó nem hazudott."

Azért az óvódás színvonalat nem ártana kinőnie egy ME-nek.
Azt, hogy Te egy niemand hozzászólóként képes vagy egy ilyen ótvar csúsztatást menteni, mondván, hogy van olyan dimenziója, amiben igaz azt még megértem. És még a motivációt is adott esetben.
De engedtessék meg, hogy egy Miniszterelnöktől többet várjak el!

Popescu Ion 2013.07.19. 20:04:52

@Lencsés István: "ORBÁN - t a valóság nem cáfolja , hanem erősíti . Az meg hogy néha téved , az benne van , hisz EMBER ."
baszki, ha az a mocsadék ember, akkor én minimum félisten vagyok. az egy utolsó féreg, egy sarlatán, a hívei pedig végtelenül buták.

Vicsoripuma 2013.07.19. 20:14:04

Még valami, ami ugyan nem a cikkhez tartozik, de sokan azt veszik elő, hogy ez vagy az mit mondott a múltban.
Ezen nem érdemes gondolkodni, mert: nem a múltban élünk illetve ahogy mindenkinek változik a gondolkodásmódja véleménye úgy az a politikusokra is igaz, de persze lehet csúsztatás is.
Baromi egyszerű Te sem ugyan annak a lánynak\nőnek\asszonynak mondod most hogy szeretlek mint 2006-ban, vagy x éve. Most persze ebbe bele lehet kötni, de remélem értitek mit akarok mondani. Az élet rendez ennyi és ez mindenkire vonatkozik....

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 20:35:36

@Khal Drogo: A nyugdíjrendszer messze nem volt tökéletes, sok igazság van abban, amit írsz. Csak épp Orbánék abszolút rossz irányban indultak el. Pont, hogy az öngondoskodást kellett volna erősíteni, és nem azt propagálni, hogy állami nyugdíj majd mindent megold. Ráadásul a lehető legrosszabb döntés volt egy hosszútávú befektetést (a magánnyugdíj-rendszer kiépítését) pont azelőtt gallyra vágni, hogy az hasznot kezdet volna hozni (pont mostanában kezdenének el nyugdíjba menni az első olyanok, akiknek már kevesebb pénzt kéne a közösből adni), és ezzel az előző több, mint 10 év összes befektetését kidobva ezzel az ablakon, és mérhetetlen kárt okozva az emberek gondolkodásában.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 20:38:27

@Tallono: Nagyon vicces vagy. Bajnai tevékenységét egy olyan cikkel akarod lehúzni, ami a hivatalba lépése ELŐTT született? Ez még tőled is gyenge. A magyar gazdaság helyzete abban az egy évben gyökereden megváltozott. Nézz már utána hogy mennyit és milyen milyen irányba változott ez alatt a költségvetési hiány, a gazdasági növekedés, az euro-árfolyam, és még sorolhatnám.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.19. 20:42:12

@Vicsoripuma: "Gondold kicsit át kedves cikkíró Te mit tettél volna a helyében?"

Nehéz feladat, mert nekem nem kéne ilyen dolgok miatt mentegetőznöm, mint neki :-)

Nem az a baj, hogy pozitív akar lenni. Az a baj, hogy hazudik. A kettő nem feltételezi egymást mindenáron. Nem hogy megártott volna a az árfolyamoknak egy kis őszinteség, hanem talán még javított is volna rajtuk :-)

2013.07.19. 20:42:28

hazugságsűrítmény, pontosan 23 hazugságot, ill.csúsztatást számoltam meg ebben a rövid cikkben

Jhonnyq 2013.07.19. 20:50:57

@Lencsés István: Pityuka....megjöttél agyatlan?:)
Gyere "tényem van"faszomka,hazudozz te is egy kicsit mint a "vidéki":)
Ti vagytok a csillag az ötösön amit Orbán kapott a hazugság vizsgán:)

Lеncsés István 2013.07.19. 20:54:45

@xvxvxv: A mondatkezdés továbbra is nagybetű , és az ékezeteket sem tudod használni , ha ez neem változik , ma ezen blogbejegyzésnél többet nem reagálok rád . Nem mentegetőzöm , tényt közlök , ami zavarja a mocskos pofád . :D Én SOHA nem hazudok , te csinálod azt a rólam készített blogon , de nyugdotan , aki ismer azt tudja milyen vagyok , az anonimok véleménye meg nem érdekel . :) :D Nem csajom , hanem menyasszonyom van , itt a példa hogy HAZUDSZ , ráadásul csalva ami SZÁNALMAS ! ! ! + ! Az hogy ő róla ilyen a véleményed az azért van mert szimplán buzi vagy , azért foglalkozol vele . :) Megsúgom , őt sem érdekli a véleményed , az sem amit róla írsz , meg az sem amir rólam hazudozol , szóval ezt IS bebuktad . :) :D Akik engem nem vesznek komolyan , az sem érdekel , azok a tényeket sem veszik komolyan . Nem érdekel hogy kinnt marad , és nem is kell megvédeni semmitől és senkitől . A célt nem érted el . :) :D 80 - 100 ember ? :D Az baromi kevés . :D

Lеncsés István 2013.07.19. 20:59:31

@Jhonnyq: Nem vagyok Pityuka , viszont tényem van , hiába fáj neked az igaz . Orbán nem hazudik . Anonimnak mint neked , nincs ténye , csak fosva hazudik . Én a sportkommunikációs diplomámmal hasznot hajtok az országnak , mert tanult ember vagyok , akinek ténye van . :D

flort 2013.07.19. 21:06:22

@Lеncsés István: Te, sportkommunikációs diplomával vagy pék? Vagy az egy másik Lencsé István néven kommentelő lény?

R.T. Flakfizer 2013.07.19. 21:15:36

"Elmondta, hogy amikor hivatalba lépett, 1,8 millió adófizető volt, most 4 millióhoz közelít a számuk."

bizonyára demagógia, talán itt is ellőtték, de hát pon' az egyik legkedvesebb barát, Bayer Zsó't sem igen adózott ide! vitte ki a pénzét szlovákiába, ugye. jó példával járt elől, nyilván nem óhajtotta a nemzet vesztét, de azért a kivéreztetésben erősen részt vett!

csak egy néző 2013.07.19. 21:17:19

@Vicsoripuma:
"Még valami, ami ugyan nem a cikkhez tartozik, de sokan azt veszik elő, hogy ez vagy az mit mondott a múltban.
Ezen nem érdemes gondolkodni, mert: nem a múltban élünk illetve ahogy mindenkinek változik a gondolkodásmódja véleménye úgy az a politikusokra is igaz, de persze lehet csúsztatás is."
Ezek szerint az ugye természetes, hogy Viktorka mit mondott a múltban, vagy csak a múlt héten ezzel nem szabad foglakozni, mert ugye változik az ember. Nem kedvencem Fletó, de amit ő mondott vagy tett a múltban, azt a fityesz idióta, köcsög megszólalói naponta többször is mantrázzák. Ez ugye szerinte így helyes?

nandras01 2013.07.19. 21:17:56

@flort:
"Én a sportkommunikációs diplomámmal..."

ja, most már értem, hogy miért vagy ennyire ostoba és korlátolt balfasz.
ez a sportizé diploma(?) ugye szomszédos a büfé- ruhatár diplomával?
én a helyedben nem dicsekednék vele...

nandras01 2013.07.19. 21:18:58

@flort: bocs, az előző vidékinek szólt természetesen.

flort 2013.07.19. 21:20:23

@nandras01: nem baj, jót vigyorogtam. Amúgy L. I. lehetett a cél, nem?

nandras01 2013.07.19. 21:24:37

@flort: valóban a lencsésék pistije volt a cél, de mivel hülyeségben nagyjából egy szinten van vidékivel, nem lepődnék meg, ha neki is ilyen ütős diplomája lenne :)

csak egy néző 2013.07.19. 21:26:09

"Elmondta, hogy amikor hivatalba lépett, 1,8 millió adófizető volt, most 4 millióhoz közelít a számuk."
Ha úgy nézzük, megint csak hazudott a felcsuti suttyó, nem 4 millió ember adózik, hanem közel 8 millió, ugyanis, minden felnőtt ember fizeti a tranzakciós adót, telefon adót, sárgacsekk adót, stb, stb.

Roan 2013.07.19. 21:40:32

@Lencsés István­­: Ne már! Tényleg EMBER??? Akkor most a szentté avatás is elmarad?

Blogger Géza 2013.07.19. 22:07:37

A poszt gyakorlatilag az összes pontnál hazudik vagy csúsztat. Az államadóssághoz betenni "2013 július" felirattal egy linket, amely a februári kötvénykibocsátásunk (amely természetesen technikailag rövid távon értelemszerűen megnöveli az adósságot) utáni friss állapotot mutatja (2013. márc. 1.) - hát mit mondjak, felér egy kis Teller levéllel.

Blogger Géza 2013.07.19. 22:12:08

Külkereskedelem.

Nézzük az exportot:

2009: 59 Mrd EUR
2012: 80 Mrd EUR

Ha valaki szerint ez nem ugrásszerű növekedés... Akkor az nem ért a számokhoz.

Blogger Géza 2013.07.19. 22:16:22

"miután sikerült tavaly recessziót előidézni "

És ezt kinek is sikerült? Tán csak nem az eurózónának, amelynek a recessziója átterjedt ide, tán csak nem az EU-nak, amely pánikolt, hogy nem lesz 3% alatti a hiány, miközben 1,9% lett, tán csak a nem a ritka pocsék időjárásnak és a ritka fafejű Simornak, aki nem volt hajlandó semmit tenni a monetáris élénkítésért?

béla a görög (törölt) 2013.07.19. 22:16:53

Lásd be!
Igazat mégsem mondhat, hogy 'ugy döntöttem, hogy ebben a 4 éves ciklusban magyarország 1 éves nemzeti jövedelmét ellopjuk illetve 1 éves jövedelmét elbarmoljuk 2 évnyiből meg majdcsak fennmarad az ország'.
Ez hülyén venné ki magát.

Blogger Géza 2013.07.19. 22:20:25

Nem csökken a munkanélküliség? Akkor ez mi, ha nem csökkenés?

"A Nemzeti Munkaügyi Hivatal (NMH) legfrissebb adatai szerint 500 ezer alá csökkent a regisztrált álláskeresők száma - közölte Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikai államtitkár.

Az adat szerint a 2008-as gazdasági válság előtti időszakot tudja ismét produkálni a magyar munkaerőpiac, erre a teljesítményre európai szinten nagyon kevesen képesek - fogalmazott Czomba Sándor.

A júniusi zárónapon a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) regiszterében 497 ezer álláskereső szerepelt, akiknek létszáma májushoz képest 3,5 százalékkal (18,1 ezer fővel), az elmúlt év azonos hónapjához képest pedig 5,2 százalékkal (27,4 ezer) mérséklődött - olvasható a szolgálat honlapján."

munkajog.hu/rovatok/hirek/valsag-elotti-allapotban-van-a-munkaeropiac

Blogger Géza 2013.07.19. 22:37:50

AZ 1,8 milliónál valóban pongyolán fogalmazott Orbán Viktor, az az állítás igaz, hogy kb. 1,8 millióan fizettek ÉRDEMBEN SZJA-t, ez az 1,8 millió adózó (2010-ben inkább 1,9) fizette meg az összes SZJA bevétel több, mint 90%-át. Vagyis a kb 3,8 millió munkavállaló fele fizette meg az SZJA döntő többségét, a másik fele "potyautas " volt.

m.adozona.hu/szja_ekho_kulonado/20110913_legmagasabb_jovedelem

Blogger Géza 2013.07.19. 22:56:23

"2010-re viszont a leggyengébb lett." Ezt a mondatot elég önkényes az egy főre jutó GDP-vel azonosítani, hiszen akkor a "legszegényebb lett", vagy "legelmaradottabb lett" lenne a helyes kifejezés. A gyengeség nyilvánvalóan a pénzügyi sérülékenységre utal, és sajnos, Orbán Viktornak ebben is igaza van.

De ha már valamilyen nyakatekert logikával itt az egy főre eső GDP-vel jön a kedves posztoló, miért nem szomszédunkkal, Szlovákiával példálózik (mégiscsak közelebb van hozzánk, mint Lengyelország), hogy ott hogyan alakult ezt a mutató 2002 és 2010 között, és hogyan nálunk.

Tovább több mint csúsztatás Orbán Viktornak egy 2002 és 2010 közötti tendenciát elemző mondatát egy 2010 és 2013 közötti időszakkal "cáfolni". Ez nettó baromság.

olcso 2013.07.20. 00:50:05

@Blogger Géza: Becsüllek, hogy nem kurvaanyázol meg ilyenek (annyit). Habár nem nagyon tudom, hogy mitől jobb az, hogy jól megadóztatják a szegényeket, mintha maradt volna a plusz teher a gazdagokon és a munkanélküliség arányát is befolyásolja pár dolog (pl. közmunka) amit figyelmen kívül hagysz.

Átlagban vagy kurvaanyáznak a "nagyokosok", de a legtöbb 2010 óta hirtelen nem foglalkozik a politikával, csak előtte volt neki fontos...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 02:01:08

@Blogger Géza:

Nem csökken a munkanélküliség? Akkor ez mi, ha nem csökkenés?

A Nemzeti Munkaügyi Hivatal (NMH) legfrissebb adatai szerint 500 ezer alá csökkent a REGISZTRÁLT álláskeresők száma - közölte Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikai államtitkár.

- Mennyi a foglalkoztatottak száma? Hogyan alakult?

Szúrófény 2013.07.20. 04:08:11

@ob.szerver: Amitől a kormányzat tart, hogy mivel jelenlegi hazugságai elkoptak és időszerűtlenekké váltak, még nem régen eszméknek hirdetett tételei merő szólamokká lettek, a behódolás aktusa már senki részére sem jelent különösebb izgalmat, nemcsak nevetséges, hanem unalmas. Azt az embert, aki behódol, az aktus már nem mocskolja be, és morálisan nem alázza meg, emberi rangjában nem degradálja eléggé. Ezért olyan újabb hazugságszisztémára van szükség, amely az ámításnak mérgezettebb módszereit alkalmazza, s amely az embert még az eddiginél is sokkal becstelenebbé, s ezzel a kormányzást könnyebbé és biztosabbá teszi, hiszen a polgárság minél korruptabb, a hatalom helyzete annál szilárdabb. Egyébként is, a kormányzat nem elégszik meg azzal, hogy a nép engedelmeskedjék, arra is szükség van, hogy a kormányt dicsőítsék.Hamvas Béla

Julian Plenti 2013.07.20. 08:22:31

@Blogger Géza: Neked tényleg ez a munkád?
Nem rosszból kérdezem, de tényleg feltűnő, hogy reggeltől estig, mindenhol ott vagy, rengeteg hozzászólást írsz. Tényleges munkát végezni emellett lehetetlen.
Hogy lehetsz ennyire kritikátlanul elfogult a mostani kormánnyal szemben? Miért mentegeted a menthetetlent? Miért tetszik neked minden szemétség, amivel polgártársaid életminőségét, közérzetét rongálják? A látszat kedvéért legalább valami kevésbé jelentős kérdésben megfogalmazhatnál kritikát, de így nagyon kilóg a lóláb.

Blogger Géza 2013.07.20. 08:28:07

@Julian Plenti: Minek fogalmazzak meg kritikát, százan megteszik helyettem amúgy is. :) Ahol tévednek vagy hazudnak, ott korrigálok, ennyi. A munkám miatt meg ne aggódjál, be tudom osztani az időmet.

Vidéki 2013.07.20. 09:49:02

@Blogger Géza:

Írod: "Nézzük az exportot:

2009: 59 Mrd EUR
2012: 80 Mrd EUR

Ha valaki szerint ez nem ugrásszerű növekedés... Akkor az nem ért a számokhoz."

Harmadik lehetőség: Az illető annyira szeret hazudni, hogy még a csillagos eget is képes lehazudni és közben nem ég le a képéről a bőr.

Vidéki 2013.07.20. 10:11:45

@Khal Drogo:

Írja: "Érdemes olvasni nyugdíjszakértőket, én már 2009ben olvastam több olyan semleges szakvéleményt mely a rendszer szétverése mellett érvelt."

Én is olvastam ilyeneket. Leginkább tanulságosak Kun Jánosnak a Bajnai kormány neves főtanácsadójának tanulmányai, amelyeket széles körben ismertetett többek között a 2009-es zalakarosi Közgazdász Vándorgyűlésen.

Kun János közgazdász, az MTA-KTI blogján megírta: "számításai szerint a nyugdíjrendszer átalakításából 3400 milliárd forint államadósság keletkezett, míg a pénztárak vagyona 2600 milliárd forintot tett ki az előző év végén. Kun János arra a következtetése jut, hogy Magyarország megítélése a reform miatt rosszabb nemzetközi pénzügyi körökben."

fn 2009. szeptember 28. 06:58 ismertette Kun János, neves közgazdász, a Bajnai kormány főtanácsadójának véleményét.

Lényeges részletek, amelyek szembe mennek Peti elvtársék kényszerképzeteivel :

„A magánnyugdíjpénztárak évente 500 milliárd forinttal növelik a költségvetési hiányt, s legjobb lenne megszüntetni őket – állította előadásában Kun János kormány-főtanácsadó a Magyar Közgazdasági Társaság 47. Közgazdász-vándorgyűlésén, az államháztartási szekcióban.

Ha esetleg jogi okok miatt mégsem lehet megszüntetni a magánnyugdíjpénztárakat, mindenki léphessen vissza az állami rendszerbe, s legyen önkéntes a tagság – javasolta a közgazdász.

A kötelezően fizetendő nyugdíjjárulék negyedét ugyanis – az immár csaknem 3 millió tag esetében - a magánnyugdíjpénztárak kapják,

ami a nyugdíjbiztosítási alap hiányát növeli.

Ezt a központi költségvetésnek kell kipótolnia.

A pénztárak miatti hiány a tb-kasszában (a 2009 évben) 354 milliárd Ft, emellett nagyjából 150 milliárd Ft a pénztárak miatt létrejött államadósság kamatterhe – fejtegette a közgazdász.

Kun János számításai szerint a magánnyugdíjpénztárak okán a GDP 8 százalékával nagyobb az államadósság, mint egyébként lenne."

Blogger Géza 2013.07.20. 10:16:40

@Vidéki: Te a számokat nem ismered, avagy a betűket? :)

felcsutisuttyo 2013.07.20. 10:27:19

hazug NEMZETI SZARDARAB EZ A NEMZETI SUTTYÓ

Blogger Géza 2013.07.20. 10:36:25

@Vidéki: Jah bocs, ezt félrenéztem, az hittem a névtolvajod hazugozik engem. :)

Vicsoripuma 2013.07.20. 11:05:08

@csak egy néző: Az szerintem sem volt soha egy bölcs dolog, mert a múltban lezajlott mondokák idezgetése mindkét oldalról teljesen értelmetlen. Ami szerintem inkább érdekes az az, hogy ki mit tett a múltban. (Ez sokkal fontosabb mint a marketing.)
Az idezgetés a múltból értelmetlen és végtelen vitát szül. Vaj meg jópár fül mögött van. A cikknél maradva én továbbra is úgy gondolom, hogy a szépítés okos döntés volt.

Vicsoripuma 2013.07.20. 11:35:34

@Fedor: Én értem, hogy ez az interjú bántja az önérzeted, de ez valószínűleg tényleg nem az igazságról szólt. (Bár nem hiszem, hogy teljesen látom a tiszta helyzetet, mert tiszta adatokat sem igazán találok. ) Azt viszont nem írhatod komolyan: az igazság majd mindent megold. Ez nem a legkisebb királyfi története. Ez mindössze egy páváskodás volt, aminek remélem lesz eredménye. Hiszen te sem fektetnél be dollármilliókat oda ahol a pesszimista miniszterelnök sem hisz saját magában. Én továbbra is úgy gondolom ez így egy jobb képet fest rólunk. Én is ezt tettem volna, mert úgy gondolom, hogy ez ilyen angolos How are you? kérdéses interjú lehetett. Őszintén mit vártak???? Ha pedig tudnának rólunk bármit is hidd el lett volna kérdőre vonás. Ennyi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 14:06:52

@Blogger Géza: Hát tényleg, milyen már, hogy igyekeztem mindenhol a legfrissebb adattal dolgozni. Ilyen egy mocsokságot tőlem...

Egyébként ez a legfrissebb adat, bár a hír a júliusi keltezésű, a márciusi állapotot mutatja.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 14:14:30

@Blogger Géza: Ami az exportot illeti, jobb lett volna, ha kormányváltás időpontját veszed, mert az ugrásszerű növekedés pont, hogy az azt megelőző évben volt a 2009 eleji mélypontról.

privatbankar.hu/migracio/a_magyar_export_mar_kiheverte_a_valsagot-233516

Összességében volt növekedés utána, de korántsem olyan dinamikájú, jelen pillanatban viszont konkrétan csökkenésben vagyunk, mint ahogy azt a cikkbe be is linkeltem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 14:16:22

@Blogger Géza: Persze, mindenki tehet arról a recesszióról, csak a gazdaságpolitikánk irányítói nem, igaz? ne legyél már ilyen szemellenzős... Európa legnagyobb részében nem volt recesszió, és nálunk sem volt törvényszerű a bekövetkezte.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 14:19:14

@Blogger Géza: "Nem csökken a munkanélküliség? Akkor ez mi, ha nem csökkenés?"

Tanulj meg olvasni. Én ezt írtam:

"A munkanélküliség csak a tavalyi adatokhoz képest csökken, egyébként szinte pontosan annyi, mint a kormányváltáskor volt."

Blogger Géza 2013.07.20. 14:22:13

@Fedor: Jesszusom, szerinted július közepén márc. 1-jei a legfrissebb adat? Ne röhögtess...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 14:23:36

@Blogger Géza: "A gyengeség nyilvánvalóan a pénzügyi sérülékenységre utal, és sajnos, Orbán Viktornak ebben is igaza van."

Persze, Viktornak mindenben igaza van... :-) Mármint szerintesd, mert 2010-ben már rég nem volt sérülékeny az ország. Az egy évvel korábban volt.

"De ha már valamilyen nyakatekert logikával itt az egy főre eső GDP-vel jön a kedves posztoló, miért nem szomszédunkkal, Szlovákiával példálózik (mégiscsak közelebb van hozzánk, mint Lengyelország), hogy ott hogyan alakult ezt a mutató 2002 és 2010 között, és hogyan nálunk."

Lengyelország ugyanúgy a régiónk része, és Orbán is a régióról beszél.

"Tovább több mint csúsztatás Orbán Viktornak egy 2002 és 2010 közötti tendenciát elemző mondatát egy 2010 és 2013 közötti időszakkal "cáfolni". Ez nettó baromság."

Csak, hogy én nem azzal cáfoltam, hanem egy 2010-es adattal. Az csak kiegészítés, hogy hogy ehhez képest alatta tovább romlott a helyzetünk, bár jobban meggondolva indirekt módon ez is azt bizonyítja, hogy nem lehettünk a leggyengébbek 2010-ben :-)

Nem unod még? Én már nagyon.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 14:26:39

@Vicsoripuma: "Hiszen te sem fektetnél be dollármilliókat oda ahol a pesszimista miniszterelnök sem hisz saját magában."

De oda aztán meg végképp nem, ahol a miniszterelnök ilyen nyíltan a képébe hazudik a közvéleménynek.

Mégegyszer: nem azt mondom, hogy ne higyjen magában. Ne hazudjon. Ne mond azt, hogy a kettő együtt nem megy.

Blogger Géza 2013.07.20. 14:26:47

@Fedor: És én ezt a hazugságot cáfoltam a betett linkkel. Tanulj meg olvasni.

"Az adat szerint a 2008-as gazdasági válság előtti időszakot tudja ismét produkálni a magyar munkaerőpiac, erre a teljesítményre európai szinten nagyon kevesen képesek - fogalmazott Czomba Sándor."

Blogger Géza 2013.07.20. 14:30:13

@Fedor: A kormányváltás időpontját vetem, ez előtte lévő utolsó évet adatát, és az utolsó lezárt év adatát. De a negyedéveket nézel, akkor sem változik semmi, akkor is nagyon erős a dinamika az utolsó 3 évben. (Orbán Viktor nyilván erről az időszakról beszélt, és nem egy-egy kiragadott rövidebb periódusról.)

Blogger Géza 2013.07.20. 14:31:14

@Fedor: "Európa legnagyobb részében nem volt recesszió," Ez egyszerűen hamis, ez eurózóna recesszióban volt 2012-ben.

Blogger Géza 2013.07.20. 14:32:10

@Fedor: "Csak, hogy én nem azzal cáfoltam, hanem egy 2010-es adattal." Semmit nem cáfoltál.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.20. 14:40:33

@Blogger Géza:

A Nemzeti Munkaügyi Hivatal (NMH) legfrissebb adatai szerint 500 ezer alá csökkent a REGISZTRÁLT álláskeresők száma - közölte Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikai államtitkár.

- Mennyi a foglalkoztatottak száma? Hogyan alakult?

Vicsoripuma 2013.07.20. 14:49:30

@Fedor: Nem igazán a közvéleménynek hazudott, hiszen ez az interjú nem neked/nekünk, szólt. De még egyszer: ha tudnának rólunk bármit is, visszakérdeztek volna.
Kíváncsi lennék te mit mondtál volna? Tudom, már ugrottad egyszer a kérdést.:) Finom a gulyás, de gondban van az egész térség.
Komolyan úgy gondolod, hogy egy újság által leközölt interjúban mindenki valós dolgokat állít? Ez naívság. Ha a konkrét véleményemet kérdezed igen szerintem bőven van hazugság az interjúkban, bár valóban meg lehett volna fogalmazni másképp is, de nem mesevilágban élünk. (Vagyis éppen hogy igen.:))

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.20. 15:07:40

@Fedor:

Első körben annyit azért javasolnék a szerzőnek, hogy olvassa el az eredetinek tekinthető WSJ-s kiadást is az interjúról és ne csak a HVG által közöltet, amit a poszt linkel:

blogs.wsj.com/emergingeurope/2013/07/18/hungarys-pm-orban-says-sectoral-taxes-to-remain-for-several-years/?KEYWORDS=Orban

Második körben: Ez a hazugozós dolog olyan Ténytár blogos. :)

Nyilván ki lehet emelni félmondatokat, és azt kontrázni, de az interjú mondanivalója úgy amblokk azért kicsit más. Például azon rugózni, hogy nem is mi voltunk 2010-ben a leggyengébbek, mert Románia még utánunk van, kicsit mókás. Mint ahogy az is, hogy a lengyeleknél 2010-ben még erősebbek voltunk, ma meg már nem.

Egyébként az interjút készítő újságíró bizonyos Margit Feher :)

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.20. 15:09:48

@Vicsoripuma:

De még egyszer: ha tudnának rólunk bármit is, visszakérdeztek volna.

Az interjút jegyzi: Margit Feher

Persze ha a fehéret a szőkével helyettesítjük, a Margitot meg Margittal, akkor lehet, hogy nem jársz messze az igazságtól. :)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 15:20:51

@Blogger Géza: Figyelj, a nyilvánvaló tagadásával nem jutsz semmire. Ott van minden adatom forrása belinkelve a posztban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 15:25:53

@Vicsoripuma: "Nem igazán a közvéleménynek hazudott, hiszen ez az interjú nem neked/nekünk, szólt."

A nemzetközi közvélemény nem közvélemény? Ha külföldieknek szól, akkor már lehet hazudni?

"Kíváncsi lennék te mit mondtál volna? Tudom, már ugrottad egyszer a kérdést.:)"

Nem ugrottam: én valóban nem csinálnék olyat, ami miatt így mentegetőznöm kéne... De ha mondjuk mégis, akkor is elég lett volna annyit mondani, hogy hisz abban, hogy amit tesz, hasznos az országnak, de teljesen felesleges könnyen cáfolható hamis adatokkal alátámasztani, mert ez pont, hogy gyengíti a mondanivalóját. A befektetők nem hülyék, nem egy miniszterelnöki interjúból tájékozódnak a a magyar gazdasági számokat illetően, de az fontos adat lehet számukra, ha az ország vezetőjét hazugságon kapják.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 15:28:21

@ccactus: "Ez a hazugozós dolog olyan Ténytár blogos. :)"

És? Talán levédették? Csináltam én már ilyet akkor is, amikor a Ténytár blog még nem is létezett.

"Nyilván ki lehet emelni félmondatokat, és azt kontrázni, de az interjú mondanivalója úgy amblokk azért kicsit más."

Milyen lehet az összmondanivaló, ha hazugságok tömkelegéből épül fel? Őszinte és hiteles semmiképp.

Blogger Géza 2013.07.20. 16:40:17

@Fedor: Csak éppen az rohadtul nem cáfolja Orbán Viktor alábbi állítását: "Magyarország 2002-ben még Közép-Európa élvonalában volt, 2010-re viszont a leggyengébb lett."

Ez igaz, és ehhez semmi köze egy 2012-as GDP állapotot mutató grafikonnak. Ezt elég egyszerű belátnia annak, aki ismeri az évszámokat. Arról nem is beszélve, hogy OV nem GDP-ről beszélt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.20. 17:12:56

@Blogger Géza: De én a 2010-est hoztam fel először! A 2012-essel csak kiegészítettem!

Á, hagyjuk, te is csak játszod itt a hülyét...

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.07.20. 22:27:29

Ezeket már korábban elmondatta Selmeczivel. AZ volt a teszt.

Mivel az emberek békésen tűrték, így most már ezt fogjuk hallgatni a választásokig.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.20. 22:43:00

@Fedor:

"Milyen lehet az összmondanivaló, ha hazugságok tömkelegéből épül fel? Őszinte és hiteles semmiképp."

No igen, de te is tudod, hogy a statisztikák alapján minden lehet igaz, és mindennek az ellenkezője is.

Ezt pontosan te bizonyítod a posztban, hiszen az egyik számot azért tartod hazugságnak, mert az előző évhez képest nem igaz a kormányfő állítása (pedig a kormányváltáskori állapothoz képest igaz), a másik számnál meg azzal jössz, hogy a kormányváltáskori állapothoz képest nem igaz (holott az előző évhez képest igaz volt). A harmadik számot meg azért tartod hazugságnak, mert idénre ugyan igaz, de tavalyra nem volt igaz. (Miközben tavalyelőttre meg megint igaz volt, de ezt már nem írtad.)

Vicsoripuma 2013.07.21. 02:26:34

@ccactus: Önnek igaza van, az eredetit nem olvastam...

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.21. 08:44:38

@Vicsoripuma:

De nem? Ha már egy blogger hazugozni akar, akkor szakmailag legyen annyira igényes, hogy utánajár az eredeti szövegnek, és ne egy ellenzéki lap összefoglalójából kiollózott részleteket adjon a miniszterelnök szájába.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.21. 08:58:44

@Vicsoripuma:

Arról nem is beszélve, hogy izzadtságszagúan keres a szerző olyan időszakokat az elmúlt három évből, amire nézve ráhúzható a hazugság jelző az állításokra.

Például:
"A munkanélküliség csak a tavalyi adatokhoz képest csökken, egyébként szinte pontosan annyi, mint a kormányváltáskor volt. "

"Valóban nő, de ez csak most, pár hete igaz, az év elején, és az azt megelőző időszakban viszont masszívan csökkent, és ez azért némileg árnyalja a képet."

Kifelejtve, hogy tavalyelőtt is nőtt.
De ez a legjobb:
"-A gazdaság ismét növekszik
-Méghozzá kemény 0,3%-kal, legalábbis ennyit jósolnak év év végére"

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.21. 09:03:15

De a csúcs ez:

"- 2010-ben az államadósság még növekedett, ma viszont csökken
-Ez nettó hazugság, hisz az államadósság 2010 első felében pont, hogy csökkent"

Itt elmondható, hogy @Fedor: egyértelműen hazudott, ha már ez a téma.

Ugyanis
államadósság 2009. dec 31-én: 79,8%
államadósság 2010. márc 31-én: 82,0%
államadósság 2010. jún 30-án: 85,3% (Ez az időpont esik legközelebb a máj 29-i kormányváltáshoz.)
Forrás: www.mnb.hu/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok/xi-puszamlak/mnbhu_hazt5

Tehát hol csökkent 2010 első felében az államadósság???

Gandhi szellemében 2013.07.21. 19:50:18

@ccactus: Látom, nagyon igyekszel, hogy mosdasd a szerecsent.
Orbán harcot hirdetett az államadósság ellen, ennek jegyében emelte az adókat, és vezetett be vagy 30 új adónemet, ágazati adóktól a minimálbér 16%-os adóztatásáig, valamint nyúlta le az államadósság összegéhez képest is jelentős nyugdíjvagyont. Ha ezalatt az államadósság 15-20%-kal csökkent volna, lehetne arról beszélgetni, hogy volt-e értelme? De tized%-okon okoskodni pontosan azt igazolja, hogy az egész teljesen értelmetlen volt. Az elkótyavetyélt milliárdoknak érdemesebb lenne utánajárni csányi tehenészetétől a felcsúti stadionig, a MOL buktától az iparági bedöntésekig.

Gandhi szellemében 2013.07.21. 19:59:27

@Khal Drogo: "2010-ben valóban fizettek nagyon sokan SZJA-t azok közül akik beadtak adóbevallást. Azonban 2010-ben egy minimálbéres 3750-ot fizetett az adójóváírás miatt havonta.
Ez 2012-ben 14480 Ft.

Azt el lehet döntenie hogy valódi adófizetőnek számított-e egy 3750 Ft / hó SZJA-t fizető vagy inkább a 2012-es havi 14480 Ft számít adófizetőnek.

Technológia értelemben mindkettő adófizető, ez magyarázza hogy a technikai számban nem volt ekkora ugrás."

Amikor az egy főre jutó megélhetési minimum 90eFt, elég nagy suttyóság kell ahhoz, hogy valaki 16%-kal megadóztassa a minimálbért.
Egy normális országban a minimálbér nem adózik, pl Írországban az ember évi 18.300 EUR-ig (5,5MFt) nem fizet adót.
A 3.750.- Ft is sok, a 14.500.- pedig tragédia.

De továbbmegyek, mert abban igazad van, hogy a technikai számok nem mindig a valóságot tükrözik.
A 300ezer közmunkás a 47eFt-os, vagy részmunkaidőben annál is kevesebb fizetésével érdekes módon az átlagjövedelembe nem számít bele, de a foglalkoztatottak körébe igen.
Szóval hogy is "nőtt" a foglalkoztatottak száma?

Ezek a fijjúk ott mind megérdemelnék, hogy ők is kapjanak egy általuk is esélynek értékelt igazi ESÉLY-t!
www.atv.hu/videok/video-20130710-kovacs-zoltan

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.21. 22:08:56

@Gandhi szellemében:

Baloldali logika...

Sosem fogom megérteni. Amiről te beszélsz, az színtiszta populizmus. Persze van korrupció most is, nem arról van szó, de az mindig is volt és sajnos mindig is lesz. Teljesen sosem lehet kiirtani.

De azért ezermilliárdokat a korrupció, a stadionépítés, vagy éppen az állami vagyonkezelés számlájára írni elég vadkeleti dolog...

Csak egy ellenpélda: A manyup 12 évnyi működése során kisebb hozamot produkált, mint a mindenkori érvényes állampapírok hozama. Ez egyszer bukta. Ráadásul a nyugdíjpénztárak működési költségre lenyúlták a befizetések 4-5%-át. Évi 360 milliárd befizetéssel számolva tehát évi kb. 15 milliárdot. A 12 év manyup működés alatt mai értéken 180 milliárdot.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.21. 22:12:03

@Gandhi szellemében:

"De tized%-okon okoskodni pontosan azt igazolja, hogy az egész teljesen értelmetlen volt."

Önnek teljesen igazad van! 2010 első felében az államadósság csökkent. 79,8%-ról lement egészen 85,3%-ra. Unortodox csökkenés, ez igaz, de csökkenés. 5,5%-os. ez 55 tizedszázalék. :) Vitára sem érdemes.

A poszt jól írta.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.22. 10:34:44

@ccactus: A többi felvetésedre már másoknak ezerszer megválaszoltam, így hagyom, de azt nem szeretem, ha konkrétan lehazugoznak:

"Tehát hol csökkent 2010 első felében az államadósság???"

A posztban belinkelt cikkben található grafikonban:

index.hu/gazdasag/2013/03/20/sosem_latott_csucson_az_allamadossag/

Talán nem ártott volna a hivatkozásokat megnézni, hisz minden adatom forrással támasztottam alá.

Egyébként lehet mind a kettőnknek igaza: te a GDP százalékában megadott adattal jössz, én viszont a nominális értékben meghatározott adóságról szóló grafikonra találtam rá.

Szóval óvatosabban azzal a hazugozással.

Lencsés István 2013.07.22. 15:32:11

@Hotto Ratto: Ha idézel , pontosan tedd m köszönöm szépen . :) Igen ő nem mocsadék , hanem EMBER . Te csak emberszerű lény vagy , hisz még neved sincs . EMBER ( azaz ORBÁN például ) nem lehet féreg . Nem hívei vannak , hanem tisztelői , van különbség .

@Jhonnyq: 1 . Nem vagyok " Pityuka .... " azaz tanulj meg olvasni . 2 . Ha nem lenne agyam , internetezeni se tudnék , szóval még hazudsz is ráadásul fosva ami szánalmas . 3 . ORBÁN nem hazudott , maximum tévedett de azt is ritkán .

Popescu Ion 2013.07.22. 18:22:30

@Lencsés István: te szerencsétlen, az idézet pontos volt.
amit itt produkálsz, az élő példa arra, hogy mennyire buták a führered hívei. de ne búsulj, nem vagy egyedül.

Lencsés István 2013.07.22. 20:22:00

@Hotto Ratto: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Nem volt pontos , idézni ugyanis így kell . " .... idézett szöveg .... " . A négy pont akkor kell ha van előtte és utána is valami , nálam volt azaz rosszul idéztél . 3 . A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . 4 . Nekem nincsen " .... führerem .... " . 5 . Ja és tanulj meg olvasni , hisz mint írtam nem hívei vannak , többet nem ismétlem magam , hanem akkor utoljára reagálok rád ma .

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.07.24. 19:29:33

@Khal Drogo: [minő szerencse, hogy a folyamatos nyugdíjemelésre van pénz.]

nemde egy új rendszer bevezetése áldozatokkal jár!? tessenének kevesebb stadiont építeni, és akkor lenne értelmes dolgokra is pénz.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.07.28. 07:52:44

@Fedor:

"Szóval óvatosabban azzal a hazugozással."

Egyetértek! Mint most ékesen bebizonyítottuk, statisztikai adatokkal "alátámasztva" mind az államadósság csökkenést, mint az emelkedést, mint állítást be lehet állítani igazságként, és hazugságként is.

Magam részéről vissza is vonom a hazugozást, és megkövetlek érte.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0