Civil kurázsi álláshirdetésben
2015. augusztus 05. írta: Fedor

Civil kurázsi álláshirdetésben

Meglepő helyen szóltak be a kormánynak: 

Orbánék embertelen migrációs politikájával szembeni ellenérzés a legmeglepőbb helyeken is felbukkanhat. Az alábbi...

Posted by Kötöttségek nélkül on 2015. augusztus 5.

UPDATE

Többen azzal jöttek (leginkább olyanok, akik máskor élen járnak zsidózásban, cigányozásban), hogy ez diszkrimináció.

Na akkor tisztázzunk dolgokat.

Aki elítéli az uszítást, és nem kíván együtt dolgozni olyannal, aki nem, az nem feltétlenül politikai oldalakban gondolkozik, hisz a baloldalon is van olyan, aki helyesli a kerítést, és jobboldalon is akad olyan, aki emberibb bánásmódot kíván a menekülteknek. Emberileg nem tudnak együttműködni olyannal, aki gyűlölködik. Ez megkülönböztetés? Politikai diszkrimináció az, ami a kormányhivatalokban és a legtöbb közintézményben folyik. Ja, hogy azokat fideszesek vezetik, és az nem zavar titeket?

Szerintetek teljesen veszélytelen lenne egy cég számára nyíltan felvállalni azt, hogy nem szimpatizálnak a kormánnyal? Bizony, kell ehhez kurázsi. Ez inkább a polgári engedetlenség egy formája, nem diszkrimináció.

És persze teljesen hülyeség ezt a valódi diszkriminációval ezt összemosni. Ha valakit olyan miatt nem vesznek fel, amin nem tud megváltoztatni, és amúgy meg semmiben se befolyásolja a a munkához szükséges képességeit (származás, nemi orientáció), az valóban megkülönböztetés lenne. Ha azt írták volna, hogy nem kellesz, ha magyar vagy, és heteroszexuális (direkt olyat írtam, ami nem túl életszerű, de talán így legalább ők is felfogják a súlyát), akkor az nem civil kurázsi lenne, hanem valóban diszkrimináció.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr767681282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.05. 23:03:55

Egyet, kettőt, hármat? Talán bevándorló írta a hirdetést.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.06. 04:40:26

Igazad van... Először csak vélemény alapján zárjunk ki embereket...
... Majd jöhet a vallási alap...
... Majd adott csoportok demonizálását folytatva a származási alap...

Ilyen a nemzetiszocialista civil kurázsi.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 05:25:17

Illegális diszkrimináció politikai alapon. Ha valaki perli a céget, nyert ügye lesz.

Larry Silverstein 2015.08.06. 06:20:36

@Válasszunk: Link nincs a nemlétező álláshirdetésről?

foson osonó soson 2015.08.06. 06:46:29

Hazátlan, egy mondatos "közírók" kíméljenek!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.06. 07:33:58

@Larry Silverstein: Google keresés megtalálta, az adott oldalról (konyvelok.hu) azóta levették, így a Google cache segít megtalálni....

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Elegendő egyenlő bánásmód hatóságnál és pár más helyen feljelenteni őket :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.06. 08:39:10

ez valami hoax? Vagy tényleg van ilyen hülye hirdető?

Róth Manó unokái 2015.08.06. 08:45:38

Ha a zsidók politikai alapon diszkriminálnak, azt hívják ma "civil kurázsi"-nak.

♔batyu♔ 2015.08.06. 08:50:14

Sorosék keresnek embereket.

Blogger Géza 2015.08.06. 08:58:24

Bár sajnos én nem látok semmiféle hirdetést, képzeljük el, mekkora lenne a lelkesedés ezen a blogon, ha egy álláshirdetés végén mondjuk a "libsik, bibsik ne is próbálkozzanak" kitétel lenne...

Rob67 2015.08.06. 09:45:54

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A sorok kozt olvasva ugy gondolom, ahhoz is lenne eleg tokos a ceg, hogy kifizesse a birsagot. Te meg a tipikus haszonleso magyar mintakepe, remelhetoleg bezsebeled es veszel belole estere meg egy par lada Kobanyai Vilagost mielott hanyassal egybekotott asszonyverest rendezel ÉÖ

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 11:01:14

@Blogger Géza: Látom, sose fogod felfogni, hogy mi a különbség aközött, ha valakit a választott véleménye, vagy a nem választott származása miatt ítélnek el.

♔batyu♔ 2015.08.06. 11:03:27

Ennek szerintem akkor teljesen korrekt megfelelője: Ne jelentkezz, ha egyetértesz a Mazsihisz, Népszava baráti kör kormányról alkotott véleményével.

Blogger Géza 2015.08.06. 11:05:58

@Fedor: Tudtam, hogy ezzel jössz, annyira kiszámítható vagy. :D Szóval akkor a libsik kizárása OK? Kösz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 11:18:45

@Válasszunk: @maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Róth Manó unokái: @Medgar:

Na akkor tisztázzunk dolgokat. Aki elítéli az uszítást, és nem kíván együtt dolgozni olyannal, aki nem, az nem feltétlenül politikai oldalakban gondolkozik, hisz a baloldalon is van olyan, aki helyesli a kerítést, és jobboldalon is akad olyan, aki emberibb bánásmódot kíván a menekülteknek. Politikai diszkrimináció az, ami a kormányhivatalokban és a legtöbb közintézményben folyik. Ja, hogy azokat fideszesek vezetik, és az nem zavar titeket?

És szerintetek teljesen veszélytelen lenne egy cég számára nyaltan felvállalni azt, hogy nem szimpatizálnak a kormánnyal? Bizony, kell ehhez kurázsi. Ez inkább a polgári engedetlenség egy formája, nem diszkrimináció.

És persze teljesen hülyeség ezt a valódi diszkriminációval ezt összemosni. Ha valakit olyan miatt nem vesznek fel, amin nem tud megváltoztatni, és amúgy meg semmiben se befolyásolja a a munkához szükséges képességeit (származás, nemi orientáció), az valóban megkülönböztetés lenne. Ha azt írták volna, hogy nem kellesz, ha magyar vagy, és heteroszexuális (direkt olyat írtam, ami nem túl életszerű, de ti talán így legalább felfogjátok a súlyát), akkor az nem civil kurázsi lenne, hanem valóban diszkrimináció lenne.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 11:20:34

@Blogger Géza: Mert a libsi nem ugyanúgy zsidózás, mint a bibsi. Ne gyere azzal, hogy az csak liberálist jelent, mert te is tudod, hogy ebben a formában ez nem igaz.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 11:32:47

@Fedor:

Ezt a belemagyarázást nem fogadná el egyetlen bíróság sem.

Gondold csak végig: egy jobbikos cégvezető feladna olyan hirdetést, hogy "az izraeli kormány álláspontjával egyetértő embert nem veszek fel". Majd ezt úgy magyarázná, hogy szerinte az izraeli kormány gyűlölködik a palesztínok ellen, s ő nem kíván gyűlölködő embert a cégben.

Szóval maradjunk a valóságnál: ez a politikai állásponton alapuló alapuló diszkriminációtilalomba ütközik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 11:50:39

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ezt most kiélezted úgy ,hogy legyen egy kicsit zsidózós felhangja, hátha ugrok rá, de tévedsz. Ha csak ennyi, abba szerintem nem lehet belekötni. Az más kérdés, hogy mit gondol amúgy valójában, mert esetleg általában antiszemita, és nem csak a palesztinok elleni túlkapásokat ítéli el emberiességi okokból (mint ahogy pl. én), de szigorúan, jogi szempontból ez nem derül ki ebből az egy mondatból, bármennyi is sejthető az az egyéb körülményekből egy kívülálló számára.

Blogger Géza 2015.08.06. 11:53:01

@Fedor: D Te nem Woody Allen vagy véletlenül, aki még az oldószerből is biboldószert hall ki?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 12:00:22

@Blogger Géza: Persze, csak véletlenül rímel a bibsire, és semmi köze ahhoz, hogy mit gondoltok minden liberálisról (amire amúgy én vagyok az élő cáfolat).

Medgar 2015.08.06. 12:05:37

@Fedor: Egy munkakör meghírdetésénél nem lehet feltétel vallási, politikai, szexuális irányultság vagy kisebbségi hovatartozás. Ezt nem én mondom, hanem a tasz, a hb és egyéb fajvédő szervezetek. Persze tudom, hogy ezek az elvek csak bizonyos körre vonatkoznak...

Tudományos libsizmus 2015.08.06. 12:15:37

Na akkor tisztázzunk dolgokat: cigányozni ti szoktatok.

Tudományos libsizmus 2015.08.06. 12:16:46

@Blogger Géza:
Biboldószer. Az nagy poén volt:)))

különvélemény2 2015.08.06. 12:39:52

"2003. évi CXXV. törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról

...

Hátrányos megkülönböztetés

8. §13 Közvetlen hátrányos megkülönböztetésnek minősül az olyan rendelkezés, amelynek eredményeként egy személy vagy csoport valós vagy vélt
...
j) politikai vagy más véleménye,
...
miatt részesül kedvezőtlenebb bánásmódban, mint amelyben más, összehasonlítható helyzetben levő személy vagy csoport részesül, részesült vagy részesülne."

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 12:41:41

@Fedor:

A lényeget nem értetted meg: nem lehet munkavállalót diszkriminálni a politikai véleménye miatt. Akkor se, ha a munkaadó jobbikos, akkor se, ha ballib, akkor se, ha bármi más.

Medgar 2015.08.06. 12:48:23

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ez nem lehet megkülönböztetés, hiszen ők csinálják.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 12:58:04

@Fedor:

"mi a különbség aközött, ha valakit a választott véleménye, vagy a nem választott származása miatt ítélnek el"

Semmi a munkajog szempontjából: mindkettő tilos. Csak az egyházaknak van joguk diszkriminálni.

különvélemény2 2015.08.06. 13:03:54

"Liberalizmus a szabad gondolatok széles spektrumát jelentő eszmerendszer, melyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt"

Fedor féle liberalizmus:
Majd én megmondom mit gondolhatsz, és ha kirekesztelek, mert nem azt gondolod, amit kell, azt "civil kurázsinak" nevezem el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 14:12:05

@különvélemény2: @maxval bircaman megbízott szerkesztő: @Medgar: Szerintetek ez politikai vélemény. Szerintem meg csupán az emberiesség melletti kiállás. Nem azt írták, hogy aki fideszes, vagy jobbikos, hanem azt, hogy aki egyetért azzal, hogy ne emberi módon bánjanak szerencsétlen embertársainkkal, hanem használjuk fel őket uszításra. Az már a kormány (és emiatt az ország) szégyene, hogy önként elhelyezték magukat a másik oldalon, így ez értelmezhető politikai téren is.

különvélemény2 2015.08.06. 14:26:15

@Fedor:

Azt kellene megértened, még ha nehezen is megy, hogy csak te beszélsz uszításról.
Ez a TE véleményed, nem valami örök igazság.
Pont ezért kell a diszkriminációs törvényeket betartani, mert nem biztos, hogy a te véleményed a helyes. Ha fordítva írta volna a cég, akkor rögtön te támadnád, márpedig nem te döntöd el, hogy egy törvény kire és mikor vonatkozik.

Az én véleményem:
A plakátkampány célja annak elhíresztelése volt, hogy ide ne jöjjenek. Be is jött, írtak róla mindenhol.
A kerítés célja, hogy ne itt jöjjenek. Majd meglátjuk annak a hatékonyságát, külföldi példák alapján az is bejöhet.
Mindkettőnek konkrét célja van, egyik sem érinti közvetlen a magyarokat és azok véleményét. Ha valaki emiatt utálja a bevándorlókat, az már utálta ezelőtt is.

Muad\\\'Dib 2015.08.06. 14:31:44

@Fedor:
Márpedig ez diszkrimináció, és egyben hű tükörképe annak miért is tartunk itt (szomorú, hogy ezt nálunk magyarázni kell). A világon SEMMI köze a munkáltatónak ahhoz, ki milyen társadalompolitikai elveket vállal. Nincs olyan, hogy ez jó fej dolog, mert "emberiesség melletti kiállás". Aki ezzel jön semmit nem tanult a történelemből. Ugyanis nagyon könnyű jövő héttől mást nevezni emberiesség melletti kiállásnak és akkor éppen azért diszkriminálni.
Könyörgöm - aktuális példánál maradva - rengeteg orosz ajkú kelet-ukrajnai ember szemében ők szabadságharcot vívnak a fasiszta elnyomó ukrán állammal szemben. És ezt ők halálosan komolyan így érzik. A másik oldal pedig úgy érzi, hogy az orosz agresszió ellen harcol. Ennyire könnyű morálisan megindokolni valamit teljesen ellentétes éllel.

Medgar 2015.08.06. 14:32:53

Nincs idegengyűlölet bárhogy is szeretnétek elhitetni a világgal. Van viszont hecckampány amit szítotok, csak visszafele sült el. Mindenesetre jó látni ahogy egyre mélyebre húzzátok magatokat a lószerszámba.

Muad\\\'Dib 2015.08.06. 14:38:10

@Muad\\\'Dib:
Mellesleg én nem feltétlenül ellenezném, ha olyan szabályozás lenne, ahol a cégek szabadon dönthetnének. viszont akkor ne állítsunk fel korlátokat. Akkor hagyjuk, hogy a piac és a társadalom árazza be azokat, akik diszkriminálnak. Mert az úgy viszont nem működik, hogy a) típusú diszkrimináció megengedett, b) típusú viszont nem.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 15:00:55

@Fedor:

A politikai vélemény az politikai vélemény. Lásd az izraeli példámat. Hiába van egy jobbikos meggyőződve, hogy Izrael rasszista állam, mely irtja az arabokat, ettől ez még nem tény, hanem politikai álláspont. Pont ahogy a menekültkérdés megítélése.

különvélemény2 2015.08.06. 15:23:01

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Hiába van egy jobbikos meggyőződve, hogy Izrael rasszista állam, mely irtja az arabokat, ettől ez még nem tény, hanem politikai álláspont."

United Nations General Assembly Resolution 3379:
"Determines that zionism is a form of racism and racial discrimination."

unispal.un.org/UNISPAL.NSF/0/761C1063530766A7052566A2005B74D1

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 15:37:17

@különvélemény2:

Már nincs hatályban 25 éve. Ugyanaz az ENSZ helyezte hatályon kívül.

S eleve is ostobaság volt, A cionizmus zsidó nacionalizmus, nem jobb és nem rosszabb bármely más nacionalizmusnál.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.06. 15:38:42

@Muad\\\'Dib:

Nem tudom, hogy ez jó lenne-e. Szerintem nem.

Hozzáteszem: ma is van diszkrimináció, csak legálisan csinálják.

különvélemény2 2015.08.06. 15:50:03

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Nem, a nacionalizmus az nemzeti azonosság.
A cionizmus faji azonosság.

Minden faji különbségtétel rasszizmus, függetlenül a fajtájától, és el kellene felejteni.

különvélemény2 2015.08.06. 16:26:31

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

Magyarul a fajt is használjuk, örülök, hogy taníthattam neked valami újat...
Képzeld, például azt, hogy fajgyűlölő, nem a macskákat utálókra mondjuk, hanem az emberi faj más népcsoportjába tartozó egyedeit gyűlölőkre.

Szólj, ha nem értesz valamit, szívesen segítek. :P

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.06. 16:31:13

@Fedor: Ugyan a törvény minden olyan szempont mérlegelését tiltja aminek nincs köze a munkához, munkavégzéshez, minden ilyen tiltott diszkrimináció, de te mellébeszélve megmagyarázod, hogy a te nácizmusod miért nem nácizmus. Az a baj, hogy az, te is, a hirdető is (külön külön) mindketten nagyobb nácik vagytok, mint a teljes jobbik és a teljes osztrák szélsőjobb együttvéve.

Meg merném jegyezni, hogy az emberibb vagy nem emberibb eljárásnak a kérdéshez nincs köze Fedorka. Az egész kérdés egyetlen egy dologról szól. Amikor a táborok környékén a választók panaszkodtak, volt rögtön olyan FIDESZes aki buzogni kezdett. Egy normális országban erre érdemben a problémát szintén felismerő, alternatív megoldást felállítani képes politikai tömb is kínál megoldást. És a sok féle megoldási javaslat között kialakul valami.

Ezzel szemben az ellenzék az EU legnagyobb problémáját jelentő menekült hullám kapcsán először a nincs is ilyen ügy, nincs is ilyen kérdés c. hazugsággal indított. Majd valódi ellenérv helyett azt mondja ilyen irány nem fér bele az EU-ba. MI ezzel együtt biztonságos harmadik ország vagyunk, Görögország nem. Majd jött a mit nem fog elfogadni az EU mi lesz. Az EU végül éppen a magyar javaslatokból indulva hozott döntést.

Van egy olyan politikai oldal aki hazudott, gyűlölködött, csak éppen megoldást nem mutatott.

Azt állítja, hogy a kampány a kormány részéről gyűlölet keltő volt. Érdekes módon, éppen ekkor csökkent a menekültek elleni ellenérzés. Mert aki addig azt tapasztalta, hogy nem foglalkoznak a menekült kérdéssel és minden nap baja van, az felismerte mekkora kérdés ez, kikre kell figyelni, kiket kötelességünk ellenőrizni. Mert teljesen mindegy, hogy mit hiszünk az ISISről, hogy juttat-e a menekült közé terroristát, amíg van erről tőlünk nyugatabbra hírszerzési adat, nem lehet mindenkit átengedni.

A kormány semmi mást nem állít, semmi másból nem áll a politikája, mint abból, ők reagálnak panaszokra, mert a panaszkodó állampolgárt képviselni kell. Ezen belül a hangsúlyokról igyekeztek mindenkit megkérdezni, de van aki sajnos erre a "miért nem lehet teljesen elutasítani"-val válaszolt. A problémára megoldást nyújtó alternatív tervet nem kaptak. Így kellő szakmai és politikai vita, eltérő hangsúlyok mentén eltérő szakembergárdák tervei nélkül minden terv ellenőrizetlen, rossz, pont a legfontosabb konszenzus marad ki belőle....

... de még mindig kevésbé rossz, mint a probléma létét is letagadó, folyamatosan hazudó, sem megoldással, sem az érintett magyar választópolgárok jogaival nem foglalkozó, az ügy kapcsán minden kockázatot leszaró hőbörgők által kezeletlenül hagyni a problémát.

Ezért a választók által is, EU által is ismert probléma kicsit egyoldalú, de választói igényekre épülő kezelése még mindig jobb, mint amit a másik oldal nyújtani képes.

Valóban lehet beszélni arról, hogy magyar típusú kampány kell, vagy ausztrál, vagy svájci keselyűs, vagy osztrák, vagy a gazdasági nehézségek miatt jelezni kell, hogy mi sem tudjon ellátni a menekülteket, nem garantált az életük, így nem tudunk (gazdasági okokból) biztonságos harmadik országként működni és macedón mintára a határig vonatoztatni a menekülteket szívjon vele az osztrák... Csak ne legyen náluk magyar jegy, az osztrák - szlovén - magyar hármas határnál menjenek és mondják azt, hogy a tengertől jöttek.

Megjegyzem, sajnos akit Pakisztánban drogért és gyilkosságért köröznek, az lehet, hogy Magyarországra már szegény afgán menekültként érkezik meg, mert ez a régió köztörvényes bűnözői számára remek lehetőség, hogy a körözést olykor elfelejtve bemondásra kapjanak új személyazonosságot.

Na ezért gondolom azt, hogy a menedék kérelmet lehessen már nagykövetségen elindítani, és aki mondjuk Németország követségén indítja el azt az embercsempész életveszélyes csónakja helyet charter repülőgép hozza az EUba. Olcsóbb neki is, nekünk is. És mivel ott még lehetne irata, nem kényszerülne eldobni, és csak az jöhetne az EUba a helyi menekülttáborból aki igazolja is magát, rászorulását így lehetne a legtöbb embert megvédeni.

De a menekültek jelentős csoportjaiban akadnak a szegénység elől menekülő gazdasági bevándorlók. A probléma az, hogy van egy klímaváltozás. Az ivóvíz és egyre több dolog kincs lesz, mert egyre több lakott terület válik lakhatatlanná. A kérdés az, hogy az ennek kapcsán várható népvándorlás során is a feltétel nélkül befogadás politikáját akarjuk-e vallani? Mert, ha az a politikai üzenet, hogy nem nekik, hanem nekünk kell változni, és egy idő után a népvándorló lesz a többség sok lakhatónak megmaradó helyen akkor itt is jön saria, itt is jön olyan háború mint ott van.

A beilleszkedésre törekvés feltételül szabása, a törvényekhez alkalmazkodás, a munkavállalási engedélyek hagyományos feltételei gazdasági migrációnál pedig ebben a kérdésben jelent egy döntést.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 17:24:49

@Muad\\\'Dib: "A világon SEMMI köze a munkáltatónak ahhoz, ki milyen társadalompolitikai elveket vállal."

Ahhoz nincs is. Itt a vita nem azon van köztem, és az engem kutyázók között, hogy ez politikai megkülönböztetésnek számít, avagy sem. Szerintem nem, fentebb ki is fejtettem, hogy miért. Az nem társadalompolitikai elv, hogy hazudnak éjjel-nappal, és szélsőséges indulatokat gerjesztenek.

De hát itt titeket nem foglak itt soha meggyőzni, és ez most független attól, hogy igazam van -e, vagy sem. Én mondom, és azok, akik mindenben mást vallanak, mint én, most is nekem esnek, és hirtelen nagyobb demokratáknak akarnak látszani nálam azok, akik máskor a FIDESZ és a Jobbik összes antidemokratikus lépését a védelmükbe veszik. Mert érdekes módon a nekem esők között nincs egy baloldali se, pedig köztük is van olyan, aki helyesli a kerítést, és ennek máskor rendszeresen hangot is adnak.

Muad\\\'Dib 2015.08.06. 18:51:47

@Fedor:
Még mindig nem érted, ugye? Az, hogy a fityesz szélsőséges indulatokat gerjeszt, vagy sem, irreleváns.Arról van szó, hogy valakit diszkriminálsz azért, mert egyetért azzal a bevándorlási politikával, amit a fityesz folytat. Ha azt írták volna le, hogy ne gyere, ha xenofób vagy idegengyűlölő vagy, kisebb gond lenne. De nem ezt írták. Hanem pártpolitikai alapon diszkrimináltak.

Muad\\\'Dib 2015.08.06. 18:55:26

@Fedor:
Én például nem szavaztam a fityeszre. Kifejezetten olyan pártra szavaztam, amit ma baloldalinak szokás nevezni (bár a kifejezés eleve baromság, lévén a fityesz nem jobboldali, a maszop pedig nem baloldali).

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.06. 19:37:04

@Fedor: Egyszerű. A másik baloldali is azt mondja, aki ezt vagy azt mond azt lehetetlenítsük el, mert ...-fób és nem politikailag korrekt, ezek számára a szólásszabadság, a véleménnyilvánítás szabadsága csak addig számít, amíg a véleménnyel egyetértenek. És a hasonló kirekesztő, antidemokratikus dolgok számukra természetesek. Függetlenül a kerítéstől.

Mint az is, hogy pl. hajléktalanok kapcsán azt állítják kitiltották valahonnan a hajléktalanokat, a hajléktalanságot kriminalizálják. A valóság az, hogy egyetlen olyan esetet nem láttam, amikor az ellen léptek volna fel, hogy az adott területet a hajléktalan rendeltetésszerűen használta. Ellenben a másik alkotmányos jogait sértő rendeltetés ellenes használat a hajléktalanoknak is tilos.

De pl. akad arra lehetőség, hogy hajléktalan kapjon alkalmi munkát, áruljon fedél nélkült, stb. és azok közül egyik sem a tiltott életvitelszerű tartózkodás. Innen a legtöbb intézkedés amit antidemokratikusnak mondasz nem feltétlenül antidemokratikus, könnyen lehet, hogy csak neked is hazudnak és te is tovább hazudsz. Nagyon nagy baj, hogy ebben a vitában éppen úgy a másik vélemény megbélyegzéssel, a másik vélemény erőszakos elhallgattatásával (fenti diszkriminatív intézkedés ilyen) operáltok, és gyávák vagytok az érvek érdemi ütköztetéséhez korrekt megvizsgálásához és ezzel lábbal tapossátok a demokráciát.

És ahhoz, hogy ezen változtass nem elsősorban Gyurcsánynak, Fodornak, stb. kell változtatni, hanem az ezen a platformon való magukat liberálisnak valló megszólalóknak. Neked kell azt mondani, hogy te akár kerítés, akár hajléktalanok, akár médiajog, akár stb. kérdésében nem megbélyegzed a másikat, hanem nyitott vagy az érvek és vélemények nyitott és korrekt átbeszélésére, és ahhoz tartani magad.

Ha ugyanis ezt megteszed, elsősorban az fog változni, hogy a liberalizmus nevében politizáló megélhetési politikusok rájönnek, hogy a jelenlegi politikájuknak egyre kisebb a piaca, és vagy kénytelenek lesznek változtatni, vagy jön a helyükre más. De nem a jobboldal érdeke az, hogy legyen szalonképes baloldali liberális politikai tömb Magyarországon, hogy ti ne a Jobbiknál is rosszabb politikai szélsőséget jelentsetek.

De te eddig meg akarod magyarázni miért vagy ilyen, nem pedig tisztességes akarsz lenni és változtatni akarsz rajta.

Márpedig innen a többi elv terén való nézet különbség is indokolt. Részben eredendő értékkülönbség okán, részben pedig azért, mert akivel szemben 10-15 oldalról a te helyesléseddel, részvételeddel ilyen módon léptek fel, ahhoz nagyon nehéz a hasonló mocskolódásotok közben a valós érveiteket is eljuttatni ez pedig a másik oldalon is egyoldalú értékrendekhez vezethet. Pech.

DeMarco 2015.08.07. 01:10:43

@Fedor: Ha fordítva történik a hirdetés szövege, akkor most kígyót-békát kiabálnál és ajvékolnál ezerrel. De mivel neked tetszik, akkor már rögtön helyes és diszkrimináció helyett "civil kurázsiról" írsz (bár nem derült ki, hogy konkrétan ki volt a feladó, egyáltalán nem biztos, hogy "civil". Annyira kilóg a lóláb, hogy nincs is aki ne látott volna át rajta.

Egy munkáltatónak sincs köze a politikai hovatartozáshoz. Nem mintha nem tudná mindenki mindenkiről, hogy ki hová húz.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.08. 00:42:58

@DeMarco: konyvelok.hu volt a feladó :)

Fedor pedig úgy látszik vagy az elmúlt 16 óra alatt sem levelet, sem a saját blogját nem nézte, vagy nem nagyon van kedve arra reagálni, hogy az érdemi vita helyett eddig megbélyegezte a másikat, gyűlölködőnek mondta.

Pedig alapvetően, ha megnézzük, a plakátkampány üzenete, akár szó szerint, akár az üzenetet értjük nem volt gyűlölködő, az alatt az idegenek elleni ellenérzés a kormánypárti (azaz nem a liberális hisztire hallgató) szavazók között csökkent.

Ugyanis a plakátkampány során a kormány olyan - a világban magától értetődő - törvényi feltételeket kommunikált, amik nem újak. Sem a törvényhez alkalmazkodás, sem a kultúra tisztelete. A liberális hiszti ennek megfelelően nem olyan magyarokat mutatott fel, akik ezeknek nem feleltek meg. A "kinek vesszük el a munkáját" helyzetben a kivándorló magyarok akik csatlakoztak a hisztihez alapvetően 4 dolgot felejtettek el.

1. Az adott országban, adott iparágban munkaerőhiány szokott lenni.
2. A legtöbb érintett ország nem fogad el bárhonnan munkaerőt olyan feladatra amit a helyi munkaerőpiac (ez az EUn belül egységes) is be tud tölteni.
3. Nagyon nem mindegy, hogy van-e pénz a munkanélküliség finanszírozására. Ők azért mentek el, mert itt erre sincs pénz, stb.
4. Nem szép dolog más farkával a csalánt verni. Márpedig az általuk elvárt befogadás következményei nem rajtuk csattannának. De ők más életébe erővel akarnak beleszólni, elvégre is nem nekik kell a következményekkel szembesülniük.

Ha Fedornak lenne egy csepp esze akkor azt mondja, oké most a németek is hasonló kampányba kezdenek, még szigorúbban, kiderült, hogy ez Európai... Csökkent a hatására a menekült ellenesség. Elnézést kér, hoz on topic érvet.

De nincs ennyi esze. Nincs bátorsága sem azt beismerni, hogy tévedett, sem az érvekre építő érdemi vitába belemenni. De a saját véleményét mint abszolút elvárást másra is rá akarja így vagy úgy kényszeríteni.

DeMarco 2015.08.09. 10:03:06

@Válasszunk: A liberális hiszti lényege nem érinti a bevándorlókat, legfeljebb, mint aktuális közeget, amire rá lehet repülni. Írtó nagy szerencse, hogy nem ők vannak kormányon épp, mert akkor végképp elszabadulna a pokol. Így legfeljebb csak mérsékelt károkat tudnak okozni, ami épp a határán mozog a törvénytelenségnek (embercsempészet (-ben való részvétel/elősegítése)). Csak ismétlik magukat, azért húzzák a fejükre a vizes lepedőt, hogy ezzel mutassák ki, mennyire gyűlölik a jobboldali kormányzást (amiben ők nem vesznek részt), miközben épp ezzel kerülnek még mélyebbre, ahogy az általános választókkal is konfontrálódnak.
Valójában ez nem akkora probléma, hiszen ezekkel a "húzásokkal" konzerválják a mai állapotokat. Ha olyanokat csinálnának, amikkel a választópolgárok is egyetértenének, akkor növekedne a választóik száma, attól meg az Isten mentsen meg...

Ezért van az a tudathasadásos állapot, hogy bár mindig vitatom amiket művelnek, de ugyanakkor meg örülök is neki, mert nekünk tesznek vele végső soron szívességet...

A legelső balhénál elvesztették minden lehetőségüket a következő választáson... még azt a kicsit is, ami megmaradt.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0