Darwin díj az MSZP-nek, orrkoppintás Sólyomnak
2009. március 25. írta: Fedor

Darwin díj az MSZP-nek, orrkoppintás Sólyomnak

Nem hiszem el! Hogy juthat eszükbe olyat kitalálni, hogy a szakértői kormányba be akarják erőltetni azt a Verest, aki a Gyurcsány mellett a legemblematikusabb alakja volt az elmúlt néhány év nem éppen sikeres gazdaságpolitikájának, és akinél nem sok irritálóbb alak van a mostani kormányban (na azért akad). Hogy lehet tele ennyi töketlen barommal az MSZP, hogy még mindig nem fogták fel ésszel, miről van szó! Itt váltani kell, és nem csak tempóban, hozzáállásban, hanem szimbolikus üzenetekben is!

Azt még elfogadom, hogy azért raktak az amúgy megfelelőnek tűnő Surányi mellé azt a két másik viccjelöltet, hogy még csak véletlenül se legyen más a befutó (Glatz Ferencet kedvelem és tisztelem, mint történészt, de ő, mint válságkezelő miniszterelnök?), de ha komolyan ott lesz a kormányban továbbra is Veres János meg Kiss Péter, akkor azt mondom, hogy menjenek a francba, és visszavonom a tegnapi írásomat.

Elvi szinten továbbra is fenntartom, amit írtam: valóban úgy gondolom, a konstruktív bizalmatlansági indítvány lenne most a megfelelő eszköz, mert az országnak nincs ideje most egy választási kampányra, és az azzal járó több hónapos bénultságra, bizonytalanságra. De ha ez a béna társaság még az utolsó utáni lehetőséget is maszatolásra akarja felhasználni valódi tettek helyett, csináljon mindenki azt, amit akar, jöjjön Orbán felőlem, nem érdekel, és vagy szúrja el még jobban, ha komolyan meg akarja valósítani azt a sok hülyeséget, amit az elmúlt években szajkózott, vagy éles fordulatot véve tegye rendbe, ha tudja, az országot, vezesse be ő azokat a reformokat, amiket eddig folyamatosan gáncsolt, és mindezek után magyarázza el a híveinek, hogy most hogy is van ez, hogy még sincs kolbászból a kerítés a választás másnapjától, és mégis mennyivel másabb ez annál, mint amit Gyurcsány 2006-ban csinált.

Pont az elvi alapok miatt rágtam be Sólyomra is: tegnapi nyilatkozatát hirtelen felülbírálva ma már azt mondta, hogy

ez az az eszköz, az összes lehetséges technika közül, mely a legkevésbé demokratikus

és elkezdett előrehozott választásokat követelni. Mi történt? Jött egy telefon tegnap, hogy "Laci bátyám, jól meggondoltad te ezt a tegnapit? Hát ezt várhatjuk el tőled?" Hát rögtön módosítani kellett annak a szája íze szerint, akik már eddig is sportot űzött abból, hogy előbb tudjon az elnöki döntésekről, mint az elnök maga...

Egy, korábban önmaga által is teljesen alkotmányosnak tartott eljárás demokratikus voltát kérdőjelezi meg az, akinek a megválasztásának a körülményei, hááát, hogy is mondjam...

Óriási nagy elégtelen a teljes politikusi gárdának. Ha most a Homáron lennénk, azt mondanám, hogy sünt neki, de méreteset...

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr751025326

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: POLémia 2009.03.26. 09:37:01

Demokratikus, demokratikusabb, legdemokratikusabbCsak egy előre hozott parlamenti választás adhat esélyt arra, hogy egy stabil, széles körű felhatalmazással rendelkező kormány állhasson fel. Csak egy ilyen kormánynak lenne elég háttere ahhoz, hogy hosszú…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.25. 18:44:36

Így valahogy...
Sólyom érdekes, újfajta köztársasági elnök, ennek ellenére úgy gondolom, hogy nem feltétlenül ez lenne a dolga.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.25. 18:53:40

"Egy, korábban önmaga által is teljesen alkotmányosnak tartott eljárás demokratikus voltát kérdőjelezi meg az, akinek a megválasztásának a körülményei, hááát, hogy is mondjam..."

Ami alkotmányos, az nem feltétlenül demokratikus (és vice versa).
Pláne nem itt, Abszurdisztánban.

És miért pont az egyik főf@sz lógna ki a sorból? :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.25. 18:58:39

@szmoker: "Ami alkotmányos, az nem feltétlenül demokratikus"? Azért szerintem ezt gondold át mégegyszer, mert szerintem ez így ellentmondásos. Nem lehet alkotmányos, ami nem demokratikus (legalábbis egy demokráciában, és utolsó híreim szerint még az vagyunk).

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.25. 19:16:11

Egyetértek szmokerrel... (három)hetente plenéris ülés? Soha meg nem szavazott vizsgálóbizottságok?

mrs. white 2009.03.25. 19:21:18

Szerintem nem telefon jött csak ugy járt mint te. kiverte a biztositékot nála is az MSZP faszsága. én viszont fenntartom amit tegnap óta mondok most ébrednek rá sokan a baloldalon hogy ez a párt hülyék gyülekezete, és most már kommentekben is kínos vállalni az értelmesebbek számára. Mondjuk a jobboldalon ez nem volt kérdés jó ideje. A másik ennek fényében látszik hogy még messze feri volt a legtehetségesebb de hülyékkel konkrétan ő se tud mit kezdeni. Csak ugy mint a válságkormány ha lesz egyáltalán. Solyom mint inteligens ember ezt is látja. Tényleg csak még egy adalék a vészkormányhoz kontra előrehozott. Tételezzük fel hogy lesz elnök lesz megfelelő személy lesz program ez mennyi idő kb három hónap. bizonyos törvényeket ebben az évben már nem fognak tudni meghozni (adó) mert vagy nem lehet időbe meghozni vagy sokba kerül modositani adóévben. Vagy estleg alkotmányellenes. ebben a baloldalnak egyébként kifejezett rutinja van. Akkor kvázi a jövő évi választásik 5 hónap amit tudnak tervezni, azt meg egész évre ami a következő kormány mozgásterét csökkenti. Mert az uj kormány biztos más elképzelésekkel vág neki. Akkor mi a faxnak ez az átmeneti kormány? Ja hogy lopni leheseen. Arra meg bárki jó még vértes is. legfeljebb mindenki amway csomagot vesz 200.000 forintért. Már kinn vagyunik a szarból. Az elit gazdagodik mint az mlm ben a pórnép meg csodálkozik hogy nem jött be az üzlet. azért milyen érzés az utóbbi időben baloldali szavazónak lenni? Nem ciki?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.25. 19:39:33

@mrs. white: Nem tudom, még sosem szavaztam az MSZP-re... De nem kerülöm meg a kérdést, az SZDSZ-re viszont igen, és közvetve persze ugyanaz az eredmény. Azért nem ciki, mert a másik oldal is csak a nevében jobb sajnos. Eddig a kisebbik rossznak tűntek.

Lev Menachem 2009.03.25. 19:57:47

nem azt mondta hogy nem demokratikus, hanem hogy a lehetséges (demokratikus) opciók közül a legkevésbe az.

másrészről a köztársasági elnöknek az alkotmányban kitüntetett kötelessége az alkotmányos normák betartatása.

harmadrészt ha aztgondolod hogy az országnak nincs ideje 3 hónap tökölésre, akkor miért gondolod hogy a most tervezett, bizalmat nem élvező kisebbségi báb kormány tökölése jobb lenne?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.25. 20:00:05

@anti szocc: Amikor ezt én még elképzeltem, abban úgy volt, hogy a két kispárt beáll mögé, ha már úgyis a reformokra tették fel magukat. Lehetne támogatottság Gyurcsány nélkül.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.25. 20:00:51

@mrs. white: ne is haragudj, de a gondolatmeneted, bármilyen logikusnak és szépen levezetettnek tűnik, tulajdonképpen arra lyukad ki, hogy mivel a baloldalon mindenki idióta, ezért végeredményben semmi szükség rájuk, elég ha a fidesz van, mert ők nagyon okosak. A szavazáson csak annyi legyen a cetlin, hogy "örülök neki, hogy OV lesz a miniszterelnök - IGEN - NEM"...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.25. 20:01:40

@Fedor: ez lenne egy értelmes és logikus lépés, de mindkettő a maga hasznát keresi, és a maximálisat akarja kihozni a lehetőségeiből.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.25. 20:03:21

@Before: Más is mondta már, hogy túl logikusan gondolkodom :-) A pártoknál úgy látszik mindenképp logikusabban...

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.25. 20:45:06

@Fedor: "A pártoknál úgy látszik mindenképp logikusabban... "

Attól függ.
A hülyének teljesen logikus és ésszerű, hogy hülyeséget csinál, nem?

Teljesen logikusnak tartom, hogy a Maszop most befosott, mert ha buknak, oda a mézesbödön.
Logikus, hogy a Szadesz szintén, sőt! (senki ne higgyen Fodor művésznő kurválkodásának, rég megegyezett már Fletóval - de ha kell, befekszik Viktornak is szó nélkül)

Logikus, hogy a Patásék most vérszagot éreznek, és mindent megtesznek, hogy övék legyen a mézesbödön.
Logikus, hogy a Kalapos Hölgy most mindent megtesz, hogy akármelyikkel is összeálljon, csak hogy neki is jusson.

Mocskos szemét jellemtelen mind. Mind csak a saját érdekét nézi. Logikusan.

A leglogikusabb az lenne, ha Viktor most összelapátolna pár száz milliót, hogy meg tudjon venni kilóra annyi Szadeszost és Maszopost, hogy keresztülvigye az előrehozottat.
Az, hogy eddig ez nem került szóba, szvsz csak azt jelenti, hogy marha jó az elhárításuk.

4 inkompetens áldemokrata párt, ebből kettő egymást akarja kiütni, a másik kettő meg bármit megtesz, hogy bentmaradjon az elmegyógyintézetben.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.03.25. 21:19:19

Hát, elképzelhető, hogy Sólyomnál is ugyanúgy kibaszta a biztosítékot ez a három név, mint nálam.
Már bocs a káromkodásért, de erről már nem lehet szebben nyilatkozni...

mrs. white 2009.03.25. 22:44:56

@Before: Nem mindenki az egyik cimborámmal kb hét éve vitázunk ezen a kérdésen. Két diplomája van az egyik közgazdász. Ugy három hete azt mondta azé most mán tényleg jöhetne egy olyan kormány ami mögött van támogatottság.

DeMarco 2009.03.26. 02:00:13

@Before: "mivel a baloldalon mindenki idióta, ezért végeredményben semmi szükség rájuk, elég ha a fidesz van, mert ők nagyon okosak. A szavazáson csak annyi legyen a cetlin, hogy "örülök neki, hogy OV lesz a miniszterelnök - IGEN - NEM"..."
Hát nem tudom én például remekül ellenék mszp és szdsz nélkül is.. Tényleg full idióták. 20 éve várok rá, hogy azt mondhassam a gyerekemnek, hogy ez a két párt már csak történelem... Mondjuk az mdf-ért sem ejtek könnyeket és erről nem csak Ibolyka tehet, bár ő is hozzájárult keményen. Így csak a fidesz marad, de komolyan annyira örülnék, ha lennének normális új pártok. A volt Centrum nem tartozik ezek közé, a vezetője és a mögötte állók miatt. Az lmp és zöld párt talán jobb eredményeket ér el. A Jobbik megint messze áll tőlem. Pedig lenne most esélye egy új pártnak, mert nagyon sok polgárnak van már elege a meglévőkből...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.26. 11:22:07

@DeMarco: igen, ismerem a Vezér véleményét a kérdésről, miszerint "a parlament ellenzék nélkül is működik". Aztán meg kikéritek magatoknak, ha az ember történelmi összehasonlításokat tesz...

Barrera 2009.03.26. 12:21:09

Nálam Sólyom verte ki a biztosítékot. Neki, mint legfőbb közjogi méltóságnak kéne leginkább pártsemlegesnek lennie. De ő a semlegesség látszatát is igyekszik elkerülni. Érdekes módon pont a Fidesz hangoztatja, csak a kötelességét, feladatát végezte, mikor "őrködött" a demokrácia és az alkotmányosság fölött. Ezt talán a Nemzeti Csúcson is gyakorolhatta volna. Mert a csúcs értelmét/értelmetlenségét lehet vitatni, (joggal) de azt kevésbé, hogy a Magyar Köztársaság Elnökének legalább jelenlétével illet volna úgy tenni, mintha érdekelné mi lesz az ország sorsa. De -szerintem- a célt elérték Sólyom nyilatkozatával. Az eddig hezitáló Surányinak már nem csak a Fidesz ellenében kéne a posztot vállalni, hanem a legfőbb közjogi méltóságéra is. Nem is fogja bevállani a miniszterelnökséget.

DeMarco 2009.03.26. 12:46:15

@Barrera: Igen, teljesen megszokott, hogy a baloldaliak utálják Sólyom Lászlót. Mindenkit utálnak aki nem nekik ugrál. Lásd Fletó nyilatkozatát a bíróságokról és ügyészekről. Így van ez a köztársasági elnökkel is. Nem tudják irányítani, ráadásul csúnya zakkó volt, hogy nem tudták a megválasztását megakadályozni. Azóta is megmaradt a tüske a káderek szemében. Nálatok mindig kiveri a biztosítékot, mert nem azt mondja amit fletó bohóc hallani akar. Többedmagammal mélyen tisztelem a köztársasági elnököt és közben mérhetetlenül sajnálom is, hogy pont egy ilyen szégyenteljes kormányzás alatt kell helytállnia. Én a helyében már régen feloszlattam volna a birkákat, függetlenül attól, hogy erre van-e joga vagy sem. Nagyon nehéz lehet úgy élni, hogy megtehetném, de mégsem teszem.. Ez Viktorra is igaz egyébként. Megtehetnék, hogy mozgósítsanak, utcára ránthatnának több tízezer embert simán, de nem teszik. A kínlódás és szerencsétlenkedés ellenére megtartják az alkotmányos rendet és összeszorított foggal, de megvárják amíg jogilag is léphetnek. Irigylem a józanságukat. Nálam már régen elszakadt volna a cérna.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.26. 13:01:55

"Én a helyében már régen feloszlattam volna a birkákat, függetlenül attól, hogy erre van-e joga vagy sem. "

Ez micsoda demokratikus hozzáállás :-)

Én egyébként kifejezetten örültem, amikor megválasztották (bár a körülményeken már akkor is fennakadtam), viszont amit azóta csinál, az elég sokszor részrehajló, ez tény.

DeMarco 2009.03.26. 14:20:56

@Fedor: Tudom, hogy nem a legdemokratikusabb hozzáállás. :)) De elég szomorú végignézni ahogy egyre lejjebb süllyedünk és közben nem tehetünk ellene semmit sem. Komolyan mondom szörnyű látni ahogy újabb, meg újabb hiteleket vesznek fel az én meg a gyerekeim, unokáim kontójára. Miért nem lehet odacsapni a kezükre ilyenkor, hogy elég már... Hiába akarnánk szavazni arról, ez költségvetési tétel, nem engedik a szavazást róla. Régebben mindig homályos dolgoknak tűntek az olyan fogalmak, mint háború, polgárháború. Sosem értettem meg, hogy miért nem tettek az emberek semmit, hogy elkerüljék. Sajnos az elmúlt hét évben megértettem. Nem csoda, hogy a Habsburgok annyit kínlódtak, hogy töröljék az aranybullában megadott jogot a nagyuraknak, miszerint leválthatják a királyt, ha országa ellen tesz vmit. Most is azért berzenkednek a képviselők visszahívhatósága miatt.

Barrera 2009.03.27. 00:46:42

@DeMarco: teljesen megszokott az, a jobboldaliak szívükbe zárnak bárkit, aki azt mondja, amit hallani akarnak :-) Pláne ha a Gyurcsány, monnyonle, takarodj szavak kettőnél többször szerepelnek tetszőleges szövegkörnyezetben. :-) És most viccen kívül: nem értem miből gondoljátok, hogy nekünk baloldaliaknak ez a töketlen, impotens kormányzás tetszik? Abban tökéletesen egyetértünk, én is szívesen feloszlatnám ezt a parlamentet. Csak én nem azért, hogy egy Petőfi komplexussal küzdő focista irányításával alakuljon újra. Mert kizártnak tartom, hogy a vezér rendelkezik olyan programmal, ami életképessé tehetné az országot. Ahogy tegnap a másik poszt alatt is elmondtam, mutassa meg ha van valami a tarsolyban. Amire egyébként maga Sólyom László is felhívta a figyelmét a vitatott beszédben, mikor azt mondta: az elörehozott választásokon a pártoknak világos programmal kell kampányolniuk. Vagyis a jobboldal ismét csak azt hallotta meg, ami számára kedvező? Ettől eltekintve szánalmas ez a bolhacirkusz amit a miniszterelnök jelöltekkel csinálnak. Lassan én is eljutok oda, oszoljon az egész hülye bagázs, jöjjön a Fidesz, aztán majd túléljük őket is valahogy.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0