Ezt sikerült elérni...
2009. június 17. írta: Fedor

Ezt sikerült elérni...

Riasztófegyverrel állon lőttek egy utcán várakozó roma férfit és cigányok vertek meg egy nagymagyaroszágos pólót viselő lányt, ezek a hírek. Gratulálok, ezt a közhangulatot sikerült összehoznunk. Mert akár rasszista indulat van ezek az ügyek mögött, akár nem, egyre feszültebbek az emberek. És ezt nem lehet leegyszerűsíteni egy dologra. Nem csak a zsidók, csak a cigányok, csak a nácik, csak a komcsik, csak a kormány, csak az ellenzék, csak a gazdasági válság miatt van ez így. Mindannyiunk miatt, így együtt.

Persze lehet, hogy egyik esetnek se volt etnikai indítéka. A lövöldöző lehetett szimplán egy agresszív állat is, aki bárkibe képes belekötni, és nem nézte a bőrszínt (találkoztam már ilyennel sajnos, de az szerencsére nem hordott fegyvert). Az más kérdés, hogy ez mennyire életszerű. Mindenesetre akár rasszista az illető, akár csak egy szimpla elmebeteg, ki kéne vonni a forgalomból egy időre.

Az iskola igazgatónője szerint az iskolai verekedésnek se volt köze ahhoz, hogy milyen pólóban volt a szenvedő fél. Nem tudom, én csak reménykedhetek, hogy így van (a verekedést bemutató videón lévő szövegnek olyan rossz a minősége, hogy én bizony abból csak foszlányokat értettem meg). Nagyon nem örülnék neki (igen, tudom, vannak magyarozó cigányok is, ők se védetebbek a hülyéktől mint mi). Az mindenesetre tény, hogy a lány alázásában nem csak cigányok vettek részt, és az is, hogy ilyen szívatások sajnos mindig is voltak az iskolákban. Az én osztályomban is előfordult, és nálunk egy cigány se volt (persze akkor még nem volt mindenki zsebében fényképező meg videókamera, mint ma, így nem is lett belőle ügy, sokszor még iskolai szinten sem, nemhogy országosan, mint most). A videón mindenesetre jól látni, hogy amikor eldurvult a dolog, és a szegény csajnak elkezdett vérezni az orra, akkor rögtön megszeppentek, és abbahagyták, sőt, még zsebkendőt és tanácsokat adtak neki. A gyerekek nagyon kegyetlenek tudnak lenni, de a másik végletbe is könnyen átváltanak. Aztán meg ezt az egészet kinövik. Jobb esetben.

 

Persze ez az utóbbi momentum, meg a verekedők vegyes összetétele nem hatotta meg a kurucokat, ők a nem cigány verekedőket elnevezték "fehércigányoknak", és ugyanúgy kirakták a személyes adataikat a honlapjukon, így lényegében ők csináltak etnikai ízű hírt az egészből.

Ja igen: az első hír náluk "Állon lőttek egy füstöst a nyílt utcán" címmel jelent meg, és rögtön elkezdték szétszedni, hogy miért nem úgy van, ami úgy van. Csak a kiegyensúlyozottság kedvéért.

De hát gondolkodjunk pozitívan, és reménykedjünk abban, hogy egyik esetnek se lesz folytatása. Se közvetlenül, se közvetve.

A kommentekből meg majd úgyis megtudom, hogy miért vagyok én hülye magyargyűlölő :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr391191459

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország21 2009.06.18. 06:42:26

Mi lesz, ha bilibe ér a kezük? - A Fidesz jövőjének kérdései Műmámor Megindult a pánikszerű álmodozás a Fideszben. Pánikszerű, mert a választási eredmény diadalmenet is meg nem is. Az 1,6 millió szavazó kevés, de az 56% elég, hogy a pártkommunikáció…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.17. 17:46:56

Na ez a poszt már jóval realistább hangvitelű, mint az átlag mentegetőzősdi. Ámde a kurucok "mentségére" szolgáljon: ez esetben semmivel se jobban exploitolják az eseményeket, mint a felelős pozícióban lévő Kállai, Mohácsi, amikor minden sarkon leselkedő rasszista attackot vizionalizálnak és leválta(t)nának mindenkit, aki ellent merészel mondani. Ha az ő érvelésük szalonképes és tartható, akkor bizony a kurucos ténykozmetikázás is az.

Csak remélem, nem fog a két tábor egyre jobban egymásra licitálni ebben.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.17. 18:06:55

@Herr SturmLiberator: Szerintem nem ugyanaz, ha egy olyan esetről feltételeznek raszizmust, amelynél nincs meg az elkövető (vagy ha megvan, akkor lehet tudni, hogy korábban már szidta a cigányokat), mint ha egy olyanról, amikor videó van róla, hogy nem csak cigányok az elkövetők. És Mohácsiék nem mondják azt, hogy rasszista minden magyar.

Bosko Balaban 2009.06.17. 18:10:13

Nekem is tetszik ez a poszt. A közhangulat korábban se volt a legideálisabb de a mostani igazán rossz. Az emberek nem gyűlöletből cselekednek hanem megfélemlítik a társadalmat, a rétegeket egymás ellen félelemre ösztönzik. A rasszizmus nem helyes de egyáltalán nem ez nálunk a valódi probléma.
A legjobb lenne ha sikerülne lenyugodni és anélkül a másikra nézni hogy félelmet éreznénk. El kell hinni hogy a másiknak sem jó ha őt bántják, a védekezés egy reflex.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.06.17. 19:21:36

Hír tv felvételét érdemes megnézni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.17. 19:25:22

@BálnaUhr: Jaj de informatív vagy. Melyik ügyben, miért, esetleg egy link, stb.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.17. 19:34:24

Emlékszem, még azt sem tudtam, mi az a BLOG.HU meg a KURUC, nem is foglalkoztam a cigányokkal annyira (holott már legalább két éve itt éltem közöttük)(csak éppen már akkor is tartottak tőlem), mikor "észrevettem", hogy az emeleten lakó fehér, magyar emberek pontosan olyan életvitelt folytatnak, mint általában a cigányok. A gyengébbek kedvéért: az alig 30 négyzetméteres lakásban legalább nyolcan laknak, anyu, nagyobbik, kisebbik, középső, legkisebb gyerek, aztán a meny, aztán annak a gyermeke, és a kutyák, a macskák, a papagájok... és a lényeg: SENKI SEM DOLGOZIK!

Mégegyszer leírom, mert úgysem hiszed el: egyik fehér emberke sem dolgozik, sem a 40 körüli anyu, sem a 25 körüli nagyobbik fiú, sem a 20 körüli kisebbik, sem a 20 körüli meny, a gyerekek pedig "érdekesen" járnak oskolába... mert megtehetik!
Mert ezek az emberek megtehetik, hogy hajnalig mulatnak, beszélgetnek, nevetgélnek a körfolyosón vagy a lépcsőházban, melyet úgy berendeztek, öregem, hogy az már kész szoba! Ezek megtehetik, hogy cigányokat meghazudtoló módon segélyekből élnek, és lassan már zsíroskenyérre sem telik, de nem mennek el dolgozni, mert így kényelmesebb!
Ezek fehér cigányok.

Mondom: még nem volt KURUC-om, nem ismertem semmiféle BOMBAGYÁR-at, BLOG.HU-t, még ezt a blogot sem, nem is gondolkoztam rajta, hogy blogolok majd, mikor már elneveztem őket fehér cigánynak - mert azok.

Az ilyen népeket megvetem, és velem együtt te is megveted, tudom.

A poszthoz.
Fedor, mi mindketten a városban élünk, ebben a nagy faluban, ahol azért lényegesen biztonságosabban érezhetjük magunkat, mint a falusiak, akik ha sündőrt mernek hívni, mert a cigány zaklatja őket, akkor tisztában kell vele lenniük, hogy a sündőr távozása után jön majd a csürhe, a horda... sajnos. Míg én nyugodtan meg merem tenni, hogy ráförmedek a járdán a cigányra, ha utamban áll, mert két utcával odébb ott a kapitányság, ahová akár fél lábon is el lehet "ugratni", és ahonnan érdekesen izmos testalkatú RENDŐRÖK (nem sündőrök) jönnek elő, ha azt mondom nekik, hogy bajom van a cigányokkal, addig a falusi fehér ember kénytelen fülét-farkát behúzni, ha a cigány hangoskodik, lop, esetleg erőszakoskodik. Ez a baj.

De nem akarlak én meggyőzni, már letettem róla, hogy egy ilyen intelligens, meggyőződéses embert meggyőzzek, mint te vagy; inkább körbenézek, és megírom, én mit látok, és tudod, a lényeg az, hogy pártatlanul merem leírni, kihangsúlyozva, hogy cigányokról írok, nem romákról, és éppen rosszban sántikálnak, nem pedig csecsemőket mentenek meg a lakástűzből.
Te azt mondod néha, baj van a fejemben, én meg ugyanezt gondolom azokról (akár rólad), akik szerint a cigányokkal egyébiránt nagy probléma nincsen, csak nem vagyunk velük eléggé megértőek...

A cigány, valljuk már be, barátom, csak az erőszakból ért! Ez nem genetika, nem fogom ezt bizonygatni, mert ebben nem hiszek! Csak azt látom, hogy mikor nem szólok nekik, akkor "elkanászodnak", de mikor morgok egyet, behúzzák fülüket-farkukat, és hetekig csend-rend-fegyelem van - erre mi a magyarázat, ha nem az, hogy erőteljes fellépéssel rendet lehet közöttük tartani?

Természetesen a gyomrom kavargott, látva, hogy "fehér cigányok" is részt vettek ebben a megalázásban, de nem fogom azt állítani, hogy ez a jövőben egyre többször elő fog fordulni, bár igenis egyre többször és többször látom, amint a cigánykölyöknek fehér barátja van, akivel együtt "szórakozik" az utcán, a plázákban, a sarkokon a védtelenekkel.

Bár én nyitott szemmel járok-kelek közöttük, mindenkinek ajánlom a téma bővebb megismerésére a 21-es és 24-es villamosokat, természetesen napjában többszöri utazással, élvezve, ahogy már a felszálláskor arcul csap a "cigánybűz" (rasszizmus nélkül: hogy nevezzem ezt a szagot?).

Na, megint szófosásom volt, és ráadásul ismételten "szemétnácirasszistafasiszta" lettem... :-)

Bocsánat.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.06.17. 19:35:03

A Hír tv 19 órai híradójában volt benne. Akkor hallottam pont, mikor olvsatam a posztot. A lány esetét mutatták. Majd megkérdezték a lányt, a rendőrséget, és a verekedők szüleit is megkeresték.
Nem támadásként írtam a kommentet, nem kellenek az ilyen replikák. Igaz, én is tömör és velős voltam.
egyébként szerintem majd a 21 órás hírekben is benne lesz, vagy majd holnap ezen a linken megtalálható(a híradás vége fele kell keresni) : hirtv.hu/view/videoview/hirado

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.17. 20:16:52

@tesz-vesz: Nos, barátom, ez aztán a hozzászólás! :-)

Ha megkérdezném, mi a véleményed bővebben, akkor azt írnád, hogy NAGYON mocskok? Bocs. Nem kötekszem, csak érdekel, miért e rövid vélemény itt is, Yorick blogján is. Ennyire futotta?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.17. 20:19:02

@Tom Bobb: Nem gondolod, hogy ezzel a nyakatekert logikával akár azt is el lehetne ismerni, hogy nem általában a cigányokkal van baj, hanem egy egyfajta életvitelt képviselőkkel, akik akik akár nem cigányok is lehetnek? Csak kérdezem...

"Te azt mondod néha, baj van a fejemben, én meg ugyanezt gondolom azokról (akár rólad), akik szerint a cigányokkal egyébiránt nagy probléma nincsen, csak nem vagyunk velük eléggé megértőek..."

Könyörgöm, hol olvastál ilyet tőlem?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.17. 20:20:29

@Yorick White: Szerintem azért hosszútávon jobban jársz, ha utánanézel a trackback-elésnek. Elegánsabb megoldás :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.17. 20:23:18

@Fedor: Megkövetem magam, mert tény, hogy nem te állítottad, hogy a cigányokkal nincs nagy probléma, csak nem vagyunk eléggé seggnyalók velük - ámbátor (bocs) hozzád hasonló gondolkodású, intelligens, érdekes, liberális (?) emberek álllították ezt.

Amúgy a nyakatekert logikáról annyit, hogy most az egyszer azt hiszem, egy oldalon állunk (ha létezik ilyen), mert a cigány életmódot folytató magyar embert ugyanúgy utálom, mint a cigányokat (a hordázó, galeriző, nem dolgozó, seftelő cigányokat).
Igen, időnként problémám van a cigány életmódot folytató bármilyen emberrel, legyen az arab, zsidó, cigány, magyar, kínai. Nekem mindegy. De dolgozzon, legyen becsületes, és ne baszogassa a falusi öregeket.

Itt vagyok én próbának! :-) Le kéne költöznöm falura, mi? :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.17. 20:36:16

@Tom Bobb: Majdnem jó :-) Most már csak a cigány életmód szóösszetételt kéne csak elfelejtened, hogy ne bélyegezd meg ezzel az összes cigányt, tehát a rendeseket is, és máris jobban fogod érezni magad :-) Csak van másik jelző arra az életmódra...

Mo21 2009.06.17. 22:40:04

most tényleg ti látjátok a trackbackot?

DeMarco 2009.06.17. 22:50:03

Ma megint lemaradtam, de sztem ilyen esetek mindennaposak voltak eddig is, csak most a médiahiénák mindkét oldalon árgus szemekkel figyelnek minden esetet, hogy politikai tőkét kovácsolhassanak belőle. A Kuruc is, a Népszabi is, de még te is. Mindenki igazolni akarja mindenáron a saját igazát, vagy még inkább a másikak nem igazát...

TD223 2009.06.17. 22:51:50

@Magyarország21: Ez is két hete változatlan:

"A blog.hu címlap rövid ideig pihen."

TD223 2009.06.17. 22:55:11

@Fedor: "Most már csak a cigány életmód szóösszetételt kéne csak elfelejtened"

Ne vedd el tőlük a kulturális örökségüket.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2009.06.18. 01:48:16

@Tom Bobb: Kedves Tom Bobb!

Én mint szociális munkás tanultam az iskolában, hogy van olyan, hogy "szegénységi kultúra", meg "kultúra alatti lét" Teganap Londonból elindultam hazafelé hajnalban és mata részeg ír srác térden állva könyörgött nekem, hogy adjak neki cigit. Nem dohányzom, így lehetetlent kért, de elég elszántan folytatta. Elmondta hogy 3 gyereke van. Mondtam neki, hogy nekem csak kettő. Szerintem 25 éves lehetett és nagyon sajnáltam, mert láttam, hogy beleszületett ebbe a pauper létbe és huszonévesen semmi esélye kilépni belőle.

Pedig itt ha talál valami melól, az egész család közel kerül a létbiztonsághoz.

Nálunk ez messze nincs így!

A "fehér cigány" elnevezés arról árulkodik, hogy a Te fejedben ez a "feladtuk és nem érdekel" - életmód a cigány kultúrából következik.

Pedig nem!

A szegénységi kultúra ilyen!

TD223 2009.06.18. 06:35:01

@Saman: És az ír csávó leszúrt téged egy késsel? Mert egy cigány kurva a 9. hónapjában leszúrt egy nőt, aki nem adott cigit, mert nem volt neki.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.18. 08:57:20

@Saman: Értem én, mire szeretnél kilyukadni, csak éppen merő butaságnak tartom, amit írtál, pontosan azért, ami választ aztán kaptál is erre.
Az ír srác nem szúrt agyon, amiért nem adtál neki cigit. Ez Magyarországon a cigány sráccal nem így végződött volna, hogy te balra el, ő meg jobbra, hanem jön a fenyegetés, a hordában lévő lökdösődés, aztán a kés. Ha meg mered magad védeni.

A szegénységi kultúráról, mint esetleges ír jelenségről, hadd ne csámcsogjunk! Tavaly szerettem volna pár hónapra kimenni Írországba, és osztottam-szoroztam. Azt mertem kiszámolni, hogy míg én az ír srác mellett a gyárban már lejjebbről indulok, mert ő otthon lakik anyunál és apunál, nekem meg legalább 300-400 "juró" a lakbérem, még azzal is meg kell küzdenem, hogy én hülye magyar vagyok, aki töröm a nyelvet, és aki ezért (is) kevesebb fizetést kap.

Vagyis.
Az ír srácnak az a dolga, hogy reggeltől délutánig melózik, a pénzt elissza, veri vele a nyálát a haverok előtt, mert anyu meg apu főz, mos, takaryt rá, és egy kanyi jurót sem kérnek ezért. Én meg tegyek is félre, hogy segíthessem a saját jövőmet (a majdanit) itthon.
Nem jön össze.
Nem tudom sajnálni az ír srácot, aki cigiért imádkozik, mert abban a pillanatban, hogy munkához jut, egyetlen kibaszott hónap alatt az én három havi fizetésemet keresi meg (nettóban), amiből kellemes spórolással, beosztással legalább a harmada megmarad, vagyis pontosan annyi, amiből én élek abban a hónapban. Tehát míg én havi 5 meg 10 ezer forintokat (talán) félre tudok tenni, ő havi 100 ezret simán félretesz, kényelmesen, ergo: év végén nekem már van 100-120 ezres megtakarításom, neki pedig MILLIÓS!

Tudom, mit beszélek, felesleges is ezen vitatkoznunk, mert a repülőgép ajtajából fordultam vissza (jól tettem), mikor eldöntöttem, hogy abból a pénzből, amit odakinn munkakereséssel eltöltenék, itthon fél évig Jani vagyok, és inkább maradtam. De bizony az ír srácok nekem ma se sírjanak a recesszió miatt, mint ahogy egyik nyugat-európai balfasz se tegye, mert tudom, és te is tudod, mi pénzeket lehet ott keresni. A példa okáért: 5 tagú család, apa, anya, anyós, és a két iskolás gyerek. Apu melózik, buszsofőr, a többiek puncit vakarrgatnak a srácok iskolába járnak. EGYETLEN fizetésből, a buszsofőriből kijön az életük albérlettel, iskolai cuccok vásárlásával, puncisimogató kefével, ami itthon lehetetlen lenne, ugyebár.
Nem sajnálom az íreket. Bocs.

Olyan pedig nincs, hogy "feladtuk és nem érdekel"-életmód, mert ez nem létezik, még a cigányok között sem. Nem adták fel: el sem kezdték! Nagy különbség az, hogy egy trauma miatt otthon csücsülsz, vagy pedig nem is akarsz elindulni melózni, mert nincs rá szükség!

A következő királytól azt várom, hogy eltörölje a segélyeket. MINDET! Előtte szükség lesz egy legalább 80-100 ezres hadseregre, MAGYAR emberekkel teli haderőre, akik majd rendet tartanak.

Ostobaság volt az ír példával vagdalóznod, de értékelem, hogy a véleményemet a "fehér cigányokról" szeretted volna szebb köntösbe csomagolni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.18. 09:38:53

@Fedor: aha-hahaha... hogy is volt a pécsi gránátos ügy? Kállai, Mohácsi azonnal pampogott, hogy nehogymááá kizárják a rasszista indítékot. Pedig jelezte a rendőrség is, hogy sáros az áldozat, üzleti leszámolás lesz a dolog mögött... meg is lett aztán a gyilkos: szintén zenész. A mostani esetben VAN felvétel és az elkövetők többsége: cigány. Szar ügy. De ez persze más, ablatty és hablatty, nincs rasszizmus. Rasszista-kirekesztő-megfélemlítő csak fehér lehet, akkor is, ha még bizonyíték sincs. Cigány sose, még ha bizonyíték is van. Értjük, így lesz tábora a Jobbiknak. Minő meglepetés.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.18. 09:45:07

@Herr SturmLiberator: Talán olvasd el még egyszer a posztot. hol írtam azt, hogy cigány soha se lehet rasszista? Pont az ellenkezője szerepel ott...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.18. 09:59:52

@Fedor:

erre reagáltam:

"Szerintem nem ugyanaz, ha egy olyan esetről feltételeznek raszizmust, amelynél nincs meg az elkövető (vagy ha megvan, akkor lehet tudni, hogy korábban már szidta a cigányokat), mint ha egy olyanról, amikor videó van róla, hogy nem csak cigányok az elkövetők. És Mohácsiék nem mondják azt, hogy rasszista minden magyar."

Ráadásul Mohácsi egyenest Brüsszelben (is) hadovált példa nélküli rasszismusról... nem éppen saját kisebbsége adópénzein lebzselt ott "országimázsépítő" tevékenységet és intenzív rendezvénybüfézabálást felmutatva.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.18. 10:10:28

@Herr SturmLiberator: Az, hogy példátlan rasszizmusról beszél, továbbra se jelenti azt, hogy ezt általában a magyarokra érti. Van rasszizmus? Van. Lehet, hogy Mohácsiék egyszer-kétszer túllihegik, de sose beszélnek olyan hangnemben az összes magyarról, ahogy a kuruc teszi a cigányokkal és a zsidókkal. A múltkor még még Bayer Zsoltit is lezsidóbérencezték, pedig azért az már nem kis teljesítmény :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.18. 10:20:29

@Tom Bobb: a véleméynemet már kifejtettem vastagbőrőn, ninc skedvem mégegyszer kilómétereket írni.
tán nem tilos ideírni, h "mocskok"?

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.18. 10:46:13

@tesz-vesz: Megtehetted volna, hogy bemásolod ide az ott írt véleményedet, mert így csak egy annyira apró töredékét látjuk (amivel én egyet is értek, mert tudom, érzem, mire írtad), hogy nem lehet "látni" a valódi érzéseidet. Érted ezt?

Nem tilos itt semmi, Fedor blogja nagyon is profi, úgyhogy felőlem "mocskozzál", csak ez elég kevés hozzászólás.
Ettől még: a te dolgod. :-)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.18. 10:50:56

@Fedor: tyűha, ha neked a kuruc.info stílusa felmentő körülmény hivatalos pozícióban leledző "jogvédőink" rutin túllihegéseikre... felelős pozícióban lévő embert nem ezzel a mércével kéne mentegetni, mint ahogy a magyar közbiztonságot se szépíti, hogy Afganisztánban még rosszabb.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.18. 10:55:23

@Herr SturmLiberator: Nem felmentő, de attól még ég és föld. Amúgy meg alapvetően én csak reagáltam arra, hogy

"Ha az ő érvelésük szalonképes és tartható, akkor bizony a kurucos ténykozmetikázás is az."

Szóval jó óvodás módjára mondhatnám azt is, hogy én csak visszaütöttem .-)

Delinquent 2009.06.18. 16:46:42

@Tom Bobb: "A példa okáért: 5 tagú család, apa, anya, anyós, és a két iskolás gyerek. Apu melózik, buszsofőr, a többiek puncit vakarrgatnak a srácok iskolába járnak. EGYETLEN fizetésből, a buszsofőriből kijön az életük albérlettel, iskolai cuccok vásárlásával, puncisimogató kefével, ami itthon lehetetlen lenne, ugyebár."
Kurvara nem igy van, ha nem akarjak hogy a gyerek "antiszocialis legyen", akkor kenytelenek ovodaba jaratni, ami havi ezres. Ket fizetesbol ez persze kijon, de meg egy ezrest kifizetnek hiteltorlesztes gyanant, a lenyeg az hogy ha egy fizetes kiesik akkor szopo van. Ugyanugy elvesztenek mindent mint Mo-on, csak mas a nagysagrend. Amugy most 12%-os a munkanelkuliseg, ev vegere 17%-ot prognosztizalnak, a hiany pedig 10% felett varhato 2009ben.
Ha erdekel a tema akkor olvasd el David McWilliams Generation game cimu konyvet, az egy eleg jo kepet ad a mai Irorszagrol (bocs, tegnapi, mert meg a recesszio elott irodott).

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2009.06.18. 20:06:19

@Tom Bobb: Kedves Tom Bobb!

Pontosan ezt a két síkot nem kellene összemosni.

Én azért jöttem ki ide szakácskodni, mert odahaza felkopott az állam. Kétmilicsis adósságom lett, és 38 évesen volt egy TV-m meg egy számítógépem, meg némi bútor a gyerekeknek. Azóta hazaküldök 200-250 ezret havonta.

Nekünk középosztályiaknak ez megy. Mi hajlandóak vagyunk megálmodni és megcsinálni magunkat.

A paupereknél nincs ilyen.

Itt simán kapna munkát (ezt most nem az elmúlt fél évre értem), de nem keres. Vállalja a mélyszegénységet, pedig egészen más közeg veszi körül mint nálunk.

Nem feltételezem arról a srácról, hogy dolgozik. Éppen azért hoztam fel a példáját, mert azt akartam vele mondani, hogy ez a "fehércigány" jelenség - ha fenntartjuk, hogy van ilyen, semmilyen formában nem a cigányokról szól. Ez kulturális univerzálé, nemcsak kelet európai jelenség, a jóléti társadalmakban is megvan.

Mellesleg ha valaki írként itt él Angliában, ugyan úgy bevándorlónak tartja magát, mint én. Pedig lehetne más identitása is. Szóval nem is értem, hogy miként jön ide az Ír gazdaság és társadalom kérdése. Ez itt London volt, ahol elég durva megélhetési költségek adódnak, és az itteni rendszer ugyan úgy a család magánügyeként kezeli a gyerekvállalást, mint odahaza. Magyarul tényleg nagy bajban van, aki 3 gyereket nevel és ráadásul be van állva a "feladom - nem érdekel" üzemmódba.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2009.06.18. 20:22:59

Egyébként mint részvételi demokrácia prédikátor szoktam arról írni, hogy a hazai pártok a 2002-es választásoktól kezdve tisztán a terrorizmus felé tolják a hazai kultúrát. Parlamenti beszédekeből idézni lehetne azokat a megfogalmazásokat, ahol elvesszük a másik féltől az emberi mivoltához kötődő neki járó tiszteletet, vagy egyenesen arról beszélünk, hogy jogos dolog volna a fizikai megsemmisítése.

A Magyar Tarka alkalmából írtam is egy összefoglaló cikket, hogy más társadalmak a demokrácia kommunikációs kereteit használják konfliktusok kibeszélésére, esetleg valamilyen megoldás kiérlelésére, de nálunk egyértelműen elutasítják a pártok (és sajnos a népi kultúra is), ezt az oldalt. A nem intézményes konfliktus kezelés, például a nyílt erőszak felvállalása is az emberi kommunikáció része. Csak nézzünk körül a szomszédainknál, volt-e magyarverő pogrom Romániában, skin head támadás egy magyar lány ellen Szlovákiában, gyújtogatás Szerbiában, vagy hasonló incidensek a cigányokkal szemben. Nálunk is elképzelhető, hogy a pártok kultúra romboló tevékenysége miatt teljesen átcsúszik a konfikutskezelés a nyílt erőszak tartományba. Ott két pólus van. Ha komoly tömegek vesznek részt az erőszakban, (pl. az IRA - Budaházi példaképe ilyen volt), akkor az polgárháborúhoz vezethet, az írek 40 évig gyötörték egymást. Ha csak egy szűk mozgalom például a politikusok ellen fordul, akkor baszk típusú terrorizmusnak hívom, ide tartozik az 5 felgyújtott politikus lábtörlő, a labdabomba vagy a Horn Gábor pofonja a tavalyi PRIDE-on.
Jelzem, hogy az ír helyzethez hasonlóan nálunk is adott az az állapot, hogy sok törésvonal esik egybe bizonyos csoportok esetén. Nevezetesen a magam fajta lecsúszott középosztályiság meg a cigányok két olyan csoport, amely x ügyben élesen elválik, de mindkét csoport szeretne valami állami segítséget, mert teljesen kilátástalan a helyzete. Az íreknél az volt a szitu, hogy integrálódjunk vagy szeparálódjunk kérdés vitája esett egyben leszakad és felzárkózott kérdéssel, mellesleg vallásilag protestáns és katolikus vallási törésvonallal, fizikailag is szeparálódott a két csapat.

DeMarco 2009.06.19. 08:16:45

Fedornak: Tegnapi hír: Az egyik gyújtogatásos esetről kiderült (már nem emlékszem melyik falu, talán Ócsa), hogy egyszerű elektromos tűz volt és semmi köze sem volt semmilyen rasszista támadáshoz. A rendőrség nyomozásba kezdett azok a cigányok ellen, akik azt hazudták, hogy "fekete autó" járt ott és szándékos rasszista eset történt... Remélem kiterjesztik a nyomozást a cigány kisebbségvédők nagy nyilvánosság előtt elkövetett hazugságai és gyűlöletkeltése ellen is !!!
Jah és újabb adalék, szintén tegnapi hír: "Nincs előrelépés a gyújtogatások ügyében."
Ezek fényében ismét megerősíteném folyamatos álláspontomat: FARKAS !!!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.19. 08:35:28

@DeMarco: Sajnos van ilyen is, de ez nem jelenti azt, hogy az összes eset ilyen.

DeMarco 2009.06.19. 08:47:11

@Fedor: Igaz, csak éppen eddig mindegyikről kiderült, hogy AZ volt...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.19. 09:04:58

@DeMarco: NEM derült ki mindegyikről...

DeMarco 2009.06.19. 17:53:04

@Fedor: Nocsak? Tudsz vmit? Melyiknél derült ki, hogy rasszista volt az indíték és nem a cigányok okozták/kamuztak róla nagyokat? Mindegyik bűnesetet még nem derítették fel, vagy lehet, hogy mégis. Csak politikai okokból nem merik nyilvánosságra hozni, mert totál beégnének vele...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.19. 18:04:06

@DeMarco: Egy kicsit önellentmondásba keveredtél. Egyszer azt mondod, hogy mindegyik kamu, másszor meg magad is elismered, hogy vannak még lezáratlan ügyek... Az összeesküvés elméletedről meg olvastam. Persze, azért nem merték nyilvánosságra hozni a választások előtt, hogy cigányok a fekete autósok, nehogy befolyásolja az eredményt... Mikor is voltak a választások? Két hete? És azóta mi van?

Egyébként tényleg lehet, hogy már a rács mögött van két napja ha nem is az egyik elkövetője, de legalábbis az értelmi szerzője annak a gyilkosság-sorozatnak, csak még gyűjtögetik a bizonyítékokat :-) A vádak mindenesetre elég kemények...

DeMarco 2009.06.20. 20:08:17

@Fedor: Bocs, el voltam foglalva... Nem keveredtem ellentmondásba. Azt állítom, hogy amit eddig nagy dirrel-durral kirakatba tettek és nácikat, fekete autókat, rasszistákat üvöltöttek és tömték vele a sajtón kereztül a hiszékeny emberek fejét, nos amiket eddig lezártak, azokról egytől-egyig kiderült, hogy szó sem volt rasszizmusról, fekete autókról, nácikról. Csak hazudozó, csaló, rágalmazó, bűnöző cigányokról és az őket politikai célokból felhasználó kisebbségi vezetőkről, jogvédőkről, bizonyos parlamenti pártok embereiről. Ez utóbbiak bűnét tartom én nagyobbnak, mert ők biztatják és bátorítják a kisebbséget hamis tanúzásra és a pökhendi csalások elkövetéseire. Igen, vannak még lezárandó ügyek, amikről majd szép lassan szintén ki fog derülni, hogy átverés történt... remélem az aktuális rendőrségi nyomozások ezekre is minél előbb fényt derítenek. És a következő kormánynak fel kell állítania egy vizsgáló bizottságot, hogy vizsgálják meg volt-e köze bármelyik bűnügynek az nbh-hoz és ha igen, kinek a kérésére...
Ami pedig Budaházy leültetését illeti, a vádak annyira nevetségesek, hogy nem is érdemes róla beszélgetni. Majd szépen tisztára fogják mosni a legtöbb vádpontban. És ha a Jobbik erősödik, akkor a végén még nemzeti hős lesz belőle, aki ellenállt a komcsiknak. És távol álljon tőlem, nem védeni akarom. Csak az ellene felhozott vádakat kifejezetten politikai célból megrendelt és végrehajtott akciónak és merően eltúlzottnak érzem. Épp emiatt nevetségesnek is. A WTC elleni merénylet az terrorizmus, egy molotov-koktél üres házikókra nem az. Ha valamit el lehet mondani a tüntetésekről, akkor az az, hogy minden esetben vér nélküli volt és mindkét fél óvakodott a komoly sérülések okozásától. Bár a rendőrségről ez kevésbé mondható el...
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0