Egyetértettem Bayer Zsolttal
2010. március 01. írta: Fedor

Egyetértettem Bayer Zsolttal

A hétvégén csúcsokat döntögetett a blog látogatottsága. A Bayer levél kapcsán írt poszt (egy kis indexes segítséggel) a jelek szerint érzékeny pontot érintett, mert özönlöttek az olvasók és a (többnyire gyalázkodó) kommentelők. Az eredmény: közel 16.000 oldalletöltés két nap alatt.

A poszt ugye lényegében arról szólt, hogy egyetértőleg idéztem Orbán jóbarátjának, Bayer Zsoltnak legutóbbi cikkéből (ami tőlem azért nagy szó, valljuk be). A jobbos kartácsok rögtön  el is kezdtek vitatkozni a levélben foglaltakkal. De voltak jópáran, aki a kritikájukat érdekes módon ennek ellenére nem Bayernak címezték, hanem nekem. Néhány példa:

Kisangyal 2010.02.27. 20:49:25

fedor te egy szerencsétlen elmeháborodott vagy, már régóta mondom.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2010.02.27. 22:34:26

Fedor, tőled nem is lehet várni mást, mint ezt az ócska maszlagot...

Drang 2010.02.28. 00:31:32

Fedor, basszus, te tényleg valami gumibelsőben élsz. Húzz már le egyszer egy keleti faluba (és ne valami alapítvány szervezésében, hanem csak úgy spontán) egy hétre, és főleg beszélgess el az ottani emberekkel. Ez a poszt egyszerűen annyira szánalmas, hogy azt sem éri meg, hogy darabokra szedjem.

Na most én a cigányokról egy sort se írtam, csak a Zsóti, aki meg ugye nem arról híres, hogy odavolna értük. De attól még én vagyok hülye, mert a Zsótinak azért ciki lenne beszólni. Logikus.

A másik kedvenc technika a terelés. Ha a téma kényelmetlen, akkor rögtön kezdjünk el beszélni a másik oldal baromságairól, mintha az semlegesítené a saját oldal hülyeségeit:

DeMarco 2010.02.27. 20:40:23

Kormánypárti szavazó ne osszon észt, hogy mit miért kellett volna eddig is!!! Tessék szembenézni a saját oldalával és nekik mondogatni ugyanezt.

stratez 2010.02.28. 09:00:41

Fedornak inkább azt a kérdést kellett volna feltennie, hogy az MSZP mikor határolódik el saját magától, de legalábbis a szemkilövető Gyurcsánytól, aki ott díszeleg a szoci lista 4. helyén, és tovább őrjöng a maga retardált módján különböző zárt pártrendezvényeken. És nem azt szajkózni, hogy a Fidesz miért ilyen későn a Jobbiktól. A Jobbik olyan, amilyen, de tudomásom szerint még nem alkalmazott senki ellen fizikai erőszakot, nem vetette be a Gárdát vétlen járókelők ellen, nem verette agyba-főbe őket, nem töretett kezet-lábat, vetetett őrizetbe és tartott fogva senkit törvénytelenül. Tehát előbb a gerendát a saját szemben, kedves Fedor...

Bona Fides 2010.02.28. 09:19:11

@stratez: Fedor ilyen kérdéseket tapintatból nem fog feszegetni.

A kettőnek mi köze egymáshoz? Vannak egyszer hülyék az egyik oldalon, meg vannak egyszer hülyék a másik oldalon. Az egyikről csak úgy mondhatom, hogy hülye, ha rögtön a másikról is? Mondhatom egyáltalán? Nem írtam le már talán elégszer, hogy az MSZP megérdemelten tart ott, ahol, nem kritizáltam eleget Gyurcsányt? Hozzátok képest lehet, mert akasztófára meg bolondokházába valóban nem küldeném, de ez inkább stílusbeli kérdés. De attól még elegem van nekem is belőlük. Viszont miért kéne ennek azzal járnia, hogy a másik oldalról nem mondhatok semmi rosszat? Nem koholmányokat, csak tényeket.

Az meg már csak hab a tortán, hogy mások meg, akik talán először jártak nálam, fideszesnek gondoltak. De hát ez a műfaj ezzel jár :-)

Kiegészítés: Kedves Drang, egyrészt gyerekkorom nyarainak javarészét egy olyan Heves megyei faluban töltöttem nagyszüleimnél, ahol a lakosság jelentős hányada cigány, másrészt barátaimmal rendszeresen járjuk az országot (a keleti felét is), és nem autóval, szállodákba zárva, hanem kerékpáron, vadkempingezve, a helyiekkel beszélgetve, harmadrészt meg tizensok éve Kőbányán élek (és a nem a kertvárosi részen). Mindezt csak azért közlöm, mert már rohadtul unom ezt a "burokban élsz, hülye rózsadombi jogvédő" sablondumát, szóval kéretik ezt a jövőben mellőzni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr501799076

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fletó száll a dallal 2010.03.03. 00:18:07

A napokban került fel ez a videó Youtube-ra. Ferenc legszebb pillanatait örökíti meg. Szerintem tíz pontos a videó alatt a zene! Több karaktert nem érdemel, tehát kocsmában a tv felhangosít hátér zaj lezár ÉS:    

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.01. 15:37:32

"DeMarco 2010.02.27. 20:40:23

Kormánypárti szavazó ne osszon észt, hogy mit miért kellett volna eddig is!!! Tessék szembenézni a saját oldalával és nekik mondogatni ugyanezt."

Mi tagadás. DeMarcoval ált. egyetértek, de ez az Argumentum ad Hominem tipikus esete.

marós 2010.03.01. 15:42:18

Fedor, nem kellene elfelejteni, hogy a kormányt le lehet váltani,de a népet nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.01. 15:45:13

@marós: Teljesen egyetértünk, épp most van ez folyamatban, de hogy jön ez ide?

DeMarco 2010.03.01. 16:09:54

@TaTa86.: "ez az Argumentum ad Hominem tipikus esete."

Valóban, de ettől még igazam van. :)

Tegnap vki küldött egy linket azt teljesen végigolvastam, ebből plagizálok most egy kicsit:

Mfalva lakóinak nagy a szájuk, de kicsi a pöcsük, esetleg metélt is és pofázáson kívül nem tesznek semmi hasznosat, azonkívül, h ellopják a közösbe beletett dohányt. Jancsika áhítattal nézi őket, amíg le nem pottyan egy darab sz*r a háza elé. Kéri a feljebbvalókat, h takarítassák már el és ejnye-bejnye milyen dolog ez már, na. Még majdnem fel is emeli a hangját, de aztán mégsem. Azóta is ott van a sz*r a kapu előtt. Kicsit szárazabb már és nem is olyan büdös, de ott van.

Ffalva lakóinak nagy a szájuk, nagy a pöcsük és pofázáson kívül igyekeznek némi hasznosat is tenni. Pistikének is lepottyan egy sz*r a háza elé. Kéri a feljebbvalókat, h takarítassák már el, de aztán meggondolja magát és mire kiérnek, addigra kimegy egy lapáttal, meg veder vizzel és eltünteti ganyét.

Ezt hallván Jancsika nagyon felháborodik és hangosan pfüszkölve, teleüvölti a kocsmát, h ezek a gyennyes Ffalvaiak még a sz*rt is elveszik az emberektől!

Aztán egy nap csendben átköltözik Ffalvára...

De finomabban leírva, ha van két csapat és fát kellene vágni, az első nem tesz semmit sem csak finoman piszkálják egymást, hogy há' elvtársak neki kéne állni nem? na, meg kéne mozdulni, iga'? , a másik meg nekiáll kiélezni a fejszéket és már a tuskón az első farönk, akkor az első csapatból valaki ne kezdjen el okoskodni, h kicsit balra !!! erősebben !!! hajrá !!!, mert egyrészt elküldik a picsába, másrészt megvolt a lehetőségük csak elbaxták... Persze lehet feszíteni a húrokat, csak akkor könnyen kaphatnak ők is a baltával...

latte · http://midterms.blog.hu 2010.03.01. 16:59:08

@DeMarco: Azért nincs igazad, mert Fedor nem a kormány, max 4 éve behúzott valahova egy x-et.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.01. 17:02:56

@latte: Nekem már nem volt kedvem vele vitatkozni, de így van valahogy, kösz.

Fabius 2010.03.01. 18:01:22

@DeMarco: Beszép kis beszarós példabeszédet sikerült összehozni :-)
Amiből számomra az derül ki, hogy Mfalva önkormányzata és Ffalváé is kurvára szarik rá magasról, hogy ganyé hull az égből. De Ffalván a keménytökűek eltakarítanak az önkormányzat helyett is.
Cukor, ötös.

DeMarco 2010.03.01. 18:11:01

@latte: Azért van igazam, mert vannak minőségi különbségek.

Gondolom abban egyetértünk, h az elmúlt 8 év nagy szar volt.
Gondolom abban is egyetértünk, hogy vannak akik ebben a 8 évben sokkal többször tapsoltak és bólogattak, mint kritizáltak és fújjogtak.
Most a végén mivel semmilyen sikert nem képesek felmutatni, hát az egyetlen megoldást választva köpködni kezdik a leendő nyertest, hogy nektek se fog menni, meg nektek se fog sikerülni, meg amúgy is, ti még nálunk is rosszabbak vagytok, stb.
Szóval aki eddig tapsikolt, az most ne ossza az észt, mert nincs rá erkölcsi alapja. Sajnos ezt a minőségi különbséget Fletó és a komcsik sem értették meg. Mekk Elek ne akarja megmagyarázni, hogy hogyan kell tetőt építeni... mert egy csöppet hiteltelen lesz.

Drang 2010.03.02. 01:18:50

Kedves Fedor!
Én Heves megyében születtem, ott töltöttem életem első húsz évét (abból az első hét évet egy olyan faluban, ahol akkoriban 30% cigány volt, ma úgy 70%; nem egy leszakadt falu, hanem az országban az egyik leggazdagabb, három igen nagy cégnek van ott a székhelye). Ma is élnek ott közeli rokonaim, akik menekülnének onnan, tekintve, hogy a jelenlegi cigány többség (akiket az önkormányzat egyébként igen nagyvonalúan ellát) a magyar kisebbség kirablásával szórakoztatja magát (anyagilag tényleg nincsenek rászorulva, ettől érzik magukat valakinek). Az én gyerekkoromban ennek az egytized százalékát sem merték volna megpróbálni, tekintve, hogy törött végtagokkal csak rájuk nézve szerencsés esetben úszták volna meg.
Egyébként én meg a nyolcban lakom (tizenhárom éve, előtte hét évet számos egyéb budapesti kerületben), és egy okból nem volt még – a verbálison kívül – konfliktusom a cigányokkal: ismerem a fajtájukat, tudok erőt mutatni, ha kell (fizikálisat, ha kevesen vannak, lelkit, ha sokan, egy az egyben még sosem próbálták), másból ugyanis nem értenek. A barátnőm meg kapott egy gázpisztolyt, mert neki sajnos nincs shodanja.
Elhiszem, hogy turistaként sokminden másképp látszik (amit itt te ui. leírtál a kiegészítésben, számomra csak annyit mond, hogy egy visszajáró turista vagy cigányvidékeken is, hú de izgalmas). Ha mégis a Jobbikot meg a nácizmust látod a fő problémának, akkor szvsz. ne csodálkozz, ha a saját olvasóid néznek hülyének.
Bár, hogy ne legyek destruktív: ha javasolhatom (és most is elnézést kérek az offolásért), írhatnál egy posztot arról is, hogy te miképp gondolnád a cigánykérdés megoldását, rövid- és középtávon legalábbis. Már ha mersz ilyen posztot írni, ez ui. komoly választóvíz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.02. 09:14:44

@Drang: Kattints a cigány címkére itt oldalt, elég sokat írtam a témáról, ha van türelmed végigolvasni (kommentestül), abból kihámozhatod. Én mostanában nem tervezek újabb poszott a témában. Most csak annyit:

1. sose állítottam, hogy egyes cigányokkal nincs gond, csupán azt, hogy ezt nem cigánykérdésként kell kezelni, mert nem minden cigánnyal van gond (cigányok bűnöznek, de cigánybűnözés nincs, mert a cigányok jórésze nem bűnös).

2. A Jobbik nagyon leegyszűrsített, rossz, sőt veszélyes válaszokat ad, ezért van velük gond.

De itt most nem fogok ezen vitázni, a tavalyi évem igen nagy része itt a blogon ezzel ment el, és már unom. Mindent kiírtam magamból egy időre.

DeMarco 2010.03.02. 10:19:17

@Fedor: "cigányok bűnöznek, de cigánybűnözés nincs"

Bár nekem sincs kedvem a tavalyi év után belemenni ebbe a folyamatos vitába, de ez az egy mondat mindent elárul a hozzáállásodról és a tájékozottságodról a cigányokkal kapcsolatban.

Ha ezt az egyszerű felismerést sem vagy képes megérteni és problémaként értelmezni, akkor igazából fölösleges erről témát nyitni.

Sajnos ezáltal nem is értheted, h miért mennek tömegestül a Jobbikra szavazni és miért értékelik az emberek a Jobbik őszinte szavait cigány és egyéb kérdésekben. Lehet, h néhány megoldásuk nem finom és kidolgozatlan, de már azzal is hatalmasat léptek, hogy ők végre kimondtak igazságokat.

Persze te dugd csak továbbra is homokba a fejed és ismételgesd magadnak, h nincs cigánybűnőzés, de minket megkímélhetnél ettől, mert uncsi állandóan cáfolgatni a hülyeséget. Azt sem értem, h az ilyen megnyilvánulások után miért ki magadnak, hogy "rózsadombinak" hívnak, mert ez akkora tájékozatlanságnak minősül, amit kevesen tolerálnak. Mintha Fletó mondaná, hogy dehát emberek, ez volt a legjobb 8 évetek! Amit lehet, h ő elhisz, de rajta kívül senki más, mert egészen mást tapasztalt. A tapasztalat nagy úr, azzal nem lehet szembeszállni. Csak egy egyszerű példa: A házunkba háromszor törtek be egy év alatt a mokkák. Ebből kettő sikertelen volt, azokat el is kaptuk. Egy alkalommal megléptek. Szerinted a házunkban ki mondja, h nincs cigánybűnőzés?? Elárulom: Senki. És ez egyáltalán nem egyedi eset. Nyugodtan vetítsd ki az egész országra. Persze nem kell hinned nekem, manifesztálódni fog az igazam a Jobbik szavazataiban...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.02. 10:31:57

@DeMarco: téged hallgatva azt hihetné az ember, hogy a Jobbik min. 90%-ot fog szerezni a választásokon :-)

DeMarco 2010.03.02. 10:49:03

@Fedor: Nyilván nem. De azért biztosan neked is feltűnt, h minden párt programjában kiemelt helyre került a "rendteremtés" kifejezés, amit azért mégiscsak a Jobbiknak köszönhetünk. Mert általuk végre a többi párt is megértette, hogy mennyire nem érzik az emberek biztonságban magukat, vagy még inkább értékeiket és mennyire óhajtják a biztonságot. Az persze más kérdés, hogy némelyik párt ezt csak kampányfogás szintjén kezeli és szavazatokat próbál ellopni a Jobbiktól. De ugye ez is engem igazol...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.02. 11:04:33

@DeMarco: Ezt csak azt igazolja, hogy rátapintottak egy kérdésre, amivel a többi párt eddig nem törődött. De attól még a válaszuk "nagyon leegyszűrsített, rossz, sőt veszélyes", mert a problémát leegyszerűsítik a cigányokra meg a zsidókra, mintha csak ők lennéke a bajok okozói. A többi párt legalább nem esik bele ebbe a hibába (beleesnek másba).

DeMarco 2010.03.02. 11:18:23

@Fedor: Tévedés. A bajok okozói nem a cigányok és a zsidók. A bajok okozói a kormány akik olyan törvényeket hoznak amiket ki tudják használni a cigányok és a zsidók (és ők maguk.) Nem a cigányokat és zsidókat kell rendbetenni, hanem a törvényeket kell olyanformán megváltoztatni, hogy ne tudjanak ezekkel visszaélni. Komoly büntetéseket a lopásokra, például én támogatnám az amerikai modellt, aki hívatlanul bejön a területemre és magánlaksártást követ el, azt lelőhessem. Amerikában nem lehet csak úgy ide-oda menni és parkolgatni. Vannak olyan lakóövezetek ahol ha előre nem adják le a rendszámot az ott lakó rokonok, ismerősök, akkor azonnal elszállítják az autót. Jó ötlet a szintén amerikából importált 3 csapás elv is és bizony én a brutális gyilkosoknál alkalmaznám a halálbüntetést is. A cigányokat csak a büntetés fogná meg. A múltkor néztem egy román videót, ahol a cigányasszony nekitámadt a rendőrnek, köpködte, karmolta, amíg a rendőr le nem kent neki egy nagy pofont. Akkor bezzeg rögtön tudta, h hol a helye... Ugyanezt gazdasági téren is meg kellene lépni. Betiltani az off-shore-t, vagy olyan plusz adóval sújtani, hogy ne érje meg ezzel adót csalni. Nem lehetne olyan susmust csinálni, mint a grippeneknél, a velencei-tónál és a többi kétes üzletnél. Az öt éves büntethetőséget azonnal 30 évre növelném visszamenőleges hatállyal is, stb. Lehetne itt rendet tenni, csak akarat kell hozzá. A Jobbik rátapintott egy problémára és csiszolatlanok a válaszai, de azért szükséges lépni valamit, mert így nem maradhat...

Avatar 2010.03.02. 14:39:07

@DeMarco: "a cigányasszony nekitámadt a rendőrnek, köpködte, karmolta, amíg a rendőr le nem kent neki egy nagy pofont."
Én meg olyan videót láttam, hogy a turbómagyar kövekkel és molotov koktélokkal támadt a rendőrökre, amíg azok vissza nem lőttel gumilövedékkel.

"Betiltani az off-shore-t, vagy olyan plusz adóval sújtani, hogy ne érje meg ezzel adót csalni."
Így is van, nehogy már az államoknak adóversenyt kelljen folytatniuk egymással a vállalatokért... Hadd emeljék az égig az adókat, még nem elég magasak!
Lépjünk ki az EUból is, mert a köcsög ciprusiak túl kevéssé adóztatnak.

DeMarco 2010.03.02. 15:20:23

@Avatar: Nincs mit hozzáfűznöm. Magadat minősíted.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2010.03.02. 16:34:26

@DeMarco: Tegyük fel, elfogadom az érvelésed a törvényekkel (sőt ne csak tegyük fel, nem hülyeség), meg úgy általában elfogadom ezt az egész "cigánybűnözés" vs Jobbik témát. És akkor ez kormányprogram? ez egy válasz egy társadalmi problémára, de ettől mi lesz velem tanulóként, betegként, adózó polgárként, vállalkozóként, nyugdíjasként, kultúrálódni vágyóként, fogyasztóként. hát egy jó ötletért nem szavazok a jobbikra, mert egy jó ötlete talán még a munkáspártnak is van.

tudsz valami mást is ajánlani tőlük?

DeMarco 2010.03.02. 17:09:59

@Kobunko: Ügyesen megfogtad a lényeget. Az a legnagyobb baj a Jobbikkal, hogy bár néhány fontos témában sok igazság van abban amit mond és mindenképpen meg kell oldani ezeket a problémákat, de ez kevés egy ország vezetéséhez. Gazdasági téren egy nullák. Az nem program, hogy fizessünk az oroszoknak a gázért és olajért búzával, az nem program, hogy a mezőgazdaságba kell elhelyezni 1.000.000 munkahelyet, menjen mindenki kapálni... Az nem program, hogy zavarjuk ki a multikat, az nem program, hogy mondjuk fel az imf hitelt. Gazdasági téren nagyon kezdők. Ez nem kétséges, ezért nem is szabad rájuk szavazni.
De ez nem jelenti azt, hogy az általuk felvetett problémák ne lennének fontosak és megoldandók. Ezen a téren lehetne velük kooperálni. Például védővámokkal és a szabad piacot korlátozó intézkedésekkel. Nem feltétlenül nyíltan, lehet ezt burkoltan is. A kajáknak megfelelő minőség előírása például. Csak gondolj a mézre. Ha sokkal komolyabb büntetést kapnának a mézzel szórakozó cégek, akkor kétszer is meggondolnák, hogy halálra cukrozzák-e. Vagy a másik szokásos probléma az állandó átcsomagolás, átcímkézés. Ezeket simán meg lehetne fogni és pláne durván büntetni érte. Stb.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0