Mi a fene történt?
2010. április 03. írta: Fedor

Mi a fene történt?

Öngyilkos lett Daróczi Dávid, az eddig legfontosabb kormányzati pozíciót betöltő cigány értelmiségi. Megdöbbentő és felkavaró ez a hír.

Mi a fene történt?

Daróczi csak 2 évvel volt idősebb nálam, élete teljében lévő, sikeres ember, azon ritka példaképek egyike, akit a sorstársai elé lehetett állítani: íme, lehet cigányembernek a legmélyebb szegénységből kiindulva is tanulással és vasakarattal, tisztességesen a csúcsra jutni, felelős beosztást betölteni, ráadásul olyat, ami nem a cigányságáról szól (tehát nem valami cigányszervezet élén), hanem a szakértelméről (a másik ilyen szerintem Járóka Lívia).

Mi a fene történt?

Mióta a politikától visszavonult, új rovatokban, új újságokban tűnt fel, lévén, hogy összejött a bulvárceleb épp aktuális kétlábon járó definíciójával, Claudiával. A hírek szerint nem szakítottak, így valószínűleg nem magánügy áll a háttérben.

De akkor mi? Mi visz rá egy sikeres és látszólag boldog embert, hogy felakassza magát?

Őszinte leszek. Én az öngyilkosságot gyávaságnak tartom, megfutamodásnak a megoldandó problémák elől. Tudom miről beszélek, történt már ilyen a családomban. De Daróczy nekem nem egy megfutamodó típusnak tűnt, bár igaz, személyesen nem ismertem. A rejtély sűrű, és továbbra is egy kérdés körül forog.

Mi a fene történt?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr611891506

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Öngyilkos lett a volt kormányszóvivő 2010.04.03. 13:40:01

Öngyilkos lett Daróczi Dávid volt kormányszóvivő szombatra virradó éjjel, halálának körülményeit a rendőrség közigazgatási eljárás keretében vizsgálja. A kommunikációs szakember 38 éves volt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2010.04.03. 11:05:38

"Megdöbbentő és felkavaró ez a hír."

ööö.. Le se merem írni az első reakciókat...

Kegyeletsértés miatt kivételesen csöndben maradok. (Halottakról vagy jót, vagy semmit.)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 11:21:03

@DeMarco: Tudom, hogy van olyan réteg, amelyiknek egy ilyen halmozottan ellenszenves (cigány + baloldali) személy halála örömünnep. Az ilyen szellemileg alulbútorozottakat én csak sajnálni tudom. Ha közéjük tartozol, akkor téged is. Én a magam részéről nem tudnék örömködni senkinek a halálán, de volt már erről szó itt korábban:

fedor.blog.hu/2010/02/10/kedvenc_politikusom_oroszvari_peter_es_mar_februar_kozepe_van

greybull 2010.04.03. 11:36:19

@Fedor: ha Öszödi Böszme megdöglene, kicsurranna egy két könnycsepp a szememből - mert néha az ember hullat örömkönnyeket is....
DeMarco-nak igaza van: holtakról jót, vagy semmit. Csatlakozom.

greybull 2010.04.03. 11:43:24

@Fedor: nekem is elég volt ennyi. Mielőtt elérzékenyülnék, erre a "nagyon eredményes" 8 éves kormányzásra (?) gondolok, melynek DD is részese volt - és gyorsan elmúlik minden maradék együttérzésem. Persze ha te csókosuk voltál, akkor megértelek, noha ezért meg is vetlek. Gondolom a rám eső 2 millás külső államadósságot majd átvállalod tőlem, meg akik szintén szenvedtek a szoci haverjaidtól, azoktól is!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 11:53:24

@greybull: Azért az valahol elképesztő, hogy egy ember tragikus halála kapcsán is csak az jut az eszedbe, hogy biztos csókos voltam, meg szoci (egyébként egyik sem), azért nem fröcsögök és örömködök. Olyan nehéz felfogni, hogy én mint embert sajnálom, és ennek semmi köze ahhoz, hogy melyik kormánynak dolgozott? Ha mondjuk holnap Vonát elcsapná egy autó, az se töltene el örömmel, mert a halála napján nem arra gondolnék, hogy mit csinált pártelnökként, hanem arra, hogy elment egy nálam fiatalabb ember, és egy családot hagyott maga után.

Én szégyenlem magam helyettetek is, hogy ezt el kellett magyaráznom.

greybull 2010.04.03. 11:55:37

@Fedor: ha a történet arról szólna, hogy volt egy fia Choli Daróczi Józsefnek, aki meghalt - én is egyetértenék Veled. De amikor valaki a politikába ártja bele magát, ráadásul a hazámnak tudatosan ártó bűnös és gyalázatos oldalon? - nos akkor ne haragudj, nem tudok szánakozni. Te - ha akkor élsz - szántad volna Goebbels anyját a fia és családja halála miatt? Én nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 12:06:55

@greybull: 1. Az ugye nem újdonság, hogy a "tudatosan ártó" kitételt vitatom, de ezen most, legalább itt és most ne vitatkozzunk.
2. Daróczit Goebbels-hez hasonlítani... Ez is csak a téged minősít.
3. Igen, Goebbels anyját iszánnám, mint anyát. Mert bármit követett is el a fia, mégiscsak a gyereke volt.

"ha a történet arról szólna, hogy volt egy fia Choli Daróczi Józsefnek, aki meghalt - én is egyetértenék Veled."

MA erről szól a történet.

Fabius 2010.04.03. 12:07:39

@DeMarco: @greybull:

Egy ember haláláról nektek csak ez jut eszetekbe? Halálában verbálisan lehugyozni valakit igazi jobboldali szokás?

greybull 2010.04.03. 12:08:49

@Fedor: igazad van. A szocikat Goebbelshez hasonlítani, hát ez sértés - Goebbels emlékére nézve!

greybull 2010.04.03. 12:09:52

hogy még világosabb legyen: nekem a szocik nem ember-, és nem honfitársaim. Ők a halálos ellenségeim.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 12:16:18

@greybull: Szar lehet ekkora paranoiával élni...

Na de szerintem itt most már hagyjuk abba. Méltatlan ez a vita mind az időponthoz, mind a poszt tartalmához. írhatsz még amit akarsz, a keresztényi szeretettől és megbocsájtástól csöpögő szavaid csak téged fognak minősíteni, mint az eddigiek is, de én arra már nem fogok reagálni. Van nekem jobb dolgom is Nagyszombaton.

greybull 2010.04.03. 12:28:06

@Fedor: Kellemes Húsvéti Ünnepeket Neked! (csak vicceltem...)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 12:42:53

Na csak példaképként, hogy mi a normális reakció:

"A Fidesz parlamenti frakciója nevében Navracsics Tibor frakcióvezető közleményben fejezte ki részvétét Daróczi családjának. Mint írta, "mély megrendüléssel fogadták" a volt szóvivő halálhírét."

index.hu/bulvar/2010/04/03/gyurcsany_baratjat_gyaszolja_a_fidesz_is_reszvetet_fejezte_ki/

Egy kicsit szerintem szálljatok magatokba, és gondolkodjatok el ezen...

discretio 2010.04.03. 13:02:16

Nem akarok izléstelen lenni, de lényegében semmit nem tudunk arról a testhelyzetről, amiben találták, nem lehet tudni, hogy írt-e búcsulevelet, hogy viselkedett az utóbbi napokban stb..

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 13:10:58

@discretio: Nevednek nem megfelelően netán arra célzol, hogy úgy járt, mint David Caradine?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.03. 13:22:39

Fedor, őszintén: mire számítottál? Tudtad, hogy majd jönnek, és nem tudják majd visszafogni magukat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 13:25:51

@calam: Lehet, hogy naív vagyok, de azért arra nem számítottam, hogy ennyire nincs egyesekben semmi emberi érzés... Olvastad a Mandiner cikkhez fűzött kommenteket? Elképesztő némelyik, bőven túltesznek greybullon...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.03. 13:40:49

@Fedor: belenéztem, de ott legalább az emberséges kommentek is viszonylag nagy számban megjelennek. Itt sajnos nem - ez persze nem a te hibád.

mizrolist 2010.04.03. 14:10:22

@DeMarco: @greybull: ezekre én is csak olyat tudnék reagálni, amit Fedor kimoderálna, úgyhogy inkább megtartóztatom magam.

Nyugodjon békében.

loláb 2010.04.03. 14:18:16

@DeMarco:
@greybull:
Borzasztó, hogy képesek vagytok egy ember halálát aszerint megítélni, hogy melyik kormánynak, vagy pártnak volt a tagja.
Komolyan szégyellem, hogy poltikailag egy oldalon állunk.

discretio 2010.04.03. 14:34:05

@Fedor: Nem akarok semmire utalni, mert fogalmam sincs, hogy mi történt ahogy sok kommentelőnek sem. Egyszerűen csak nagyon álszent dolognak tartom, hogy azért mert valaki meghalt mindjárt elönti az embereket a szentimentalizmus.

A discretionak pedig van egy kevéssé ismert jelentése,én ebben az értelemben használo m : a jó és a rossz közötti megkülönböztetés képessége , amit az ember csak kegyelemként megkaphat, nem tud önmagától a "birtokosa " lenni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 14:40:58

@mizrolist: Nem moderálok én ki semmit a szpemmen kívül, majd az olvasók eldöntik, hogy kit miképp ítélnek meg a véleménye és a stílusa alapján.

@discretio: "Egyszerűen csak nagyon álszent dolognak tartom, hogy azért mert valaki meghalt mindjárt elönti az embereket a szentimentalizmus."

Ha egy 38 éves ember elmegy, az mindenképp az értelemetlen halál kategóriába tartozik, bármi is legyen az oka.

greybull 2010.04.03. 14:41:47

a baloldal, az tett ilyenné: azoknak a száján együttérző szavak, és tőlük valódi együttérzés még nem jött ki és jelent meg, ha a jobboldalon valaki elment. Ők gyűlölnek minket ádázul és folyamatosan. Ők, igenis csakis ők vezették be 2002-ben a lejárató kampány mocskosságát először, és azóta is ezt teszik. És hazudnak reggel éjjel meg este, és örökké hazudnak és ezt tette DD is szóvivőként - én kérem, hogy az Isten irgalmazzon a lelkének, magyar ember vagyok, megbocsátok én is - de nem felejtek!

discretio 2010.04.03. 14:53:01

@Fedor: Az, hogy mi az értelmetlen halál és élet az szerintem nem az emberek megítélése alá tartozik.

Valóban merendülünk, ha egy fiatal ember meghal, de ezt elsősorban a halálhoz való ambivalens viszonyunk okozza No mindegy, nem akarok ezen moralizálni. Az ő megítélése nem az én dolgom, szerencsére.

discretio 2010.04.03. 15:02:14

Lehet, hogy rosszindulatúnak tűnik amit írok, de azt gondolom, hogy azok az MSZP-s barátai akik most pótolhatatlan veszteségnek hirdetik Daróczyt szépen elgondolkodnak, hogy a választás előtt jó lesz-e az, ha egy cigányembert ennnyit méltatnak, és majd szépen visszavesznek a nagy együttérzésből.

tlvajferi 2010.04.03. 15:08:57

sajnálom

viszont nem hiszem el, hogy öngyilkos lett
ez nem illik semmilyen pszichológiai képbe

ugyanis a gátlástalan emberek nem lesznek öngyilkosok, és ő az volt

ritak vastag bőr kell legyen valakinek a pofáján, hogy egy bűnszervezetet alakító párt és kormány szóvivője legyen

ez vonatkozik a budai bernadettre is!

úgyhogy azt ajánlom a bűnpártoló magyar rendőrségnek és ügyészségnek, hogy keressék meg, ki "öngyilkolta" meg!

greybull 2010.04.03. 15:19:16

@tlvajferi:
Jereváni rádióhoz kérdés:
- Igaz-e, hogy Majakovszkij elvtárs öngyilkos lett, és mik voltak utolsó szavai?
Válasz:
- A hír igaz, Majakovszkij elvtárs sajnos öngyilkos lett; utolsó szavai ezek voltak: "Ne elvtársak, ne lőjetek!..."

DeMarco 2010.04.03. 17:50:25

@Fedor: @loláb: Látom nem ment át elsőre amit írni akartam. Bár engem támadtok, de valójában nem a magam véleményét fogalmaztam meg, hanem a körülöttem élő emberek visszajelzéseit öntöttem szavakba. (No nem mintha az enyém különbözne az övékétől.)

Mivel már azon is háborogtok, h arra céloztam, h ez a "Megdöbbentő és felkavaró hír.." sem nem megdöbbentő, sem nem felkavaró, ezért mint reggel is említettem azt már le se merem írni, h miket mondanak azok akikkel ma találkoztam...
Fedor a felét úgyis rögtön konteóként könyvelné el, a többitől meg hetekig háborognának a széplelkűek...

Fedor: tegnapelőtt kigyulladt a háza, tegnap felakasztotta magát a barátja, vasárnap csúnyán elbukik a választáson... és még csak április van...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.03. 18:11:07

@DeMarco: ÉN téged nem támadtalak. Annyit írtam, hogy "Ha közéjük tartozol". Ha nem, akkor ne vedd magadra.

"tegnapelőtt kigyulladt a háza, tegnap felakasztotta magát a barátja, vasárnap csúnyán elbukik a választáson... és még csak április van..."

Csak nem arra akarsz célozni, hogy azért megölette Gyurcsány a barátját, hogy szánalmat kelltsen a pártja iránt, és ezzel szavazatokat szerezzen? Azért ez egy kissé erős, nem gondolod?

DeMarco 2010.04.03. 21:30:36

@Fedor: Na most te konteózol...
Én nem céloztam semmire sem, csak visszadobtam a reggeli labdádat (kedvenc politikusom orosz péter..).

Bocs, h nem megy a sírdogálás, de nem nagyon izgat fel a történés. Körülöttem senki sem szomorú és igen enyhén fogalmaztam...

Persze lehet, h csak azért nem vagyok ma eléggé empatikus, mert tegnap éjjel 1-2-ig a Jobbik dvd-jét kellett nézegetnem... bár nem emlékszem rá, mert közben elaludtam... :))

Mondjuk van érdekes asszociáció a gondolataimban: Andrássy út - akasztás... de igyekszem ezeket elhessegetni.

loláb 2010.04.03. 22:21:01

@DeMarco:
"Körülöttem senki sem szomorú és igen enyhén fogalmaztam..."

Mondjuk ez sem Fedort minősíti.

DeMarco 2010.04.04. 00:31:52

@calam: Jah, persze, nálatok most biztosan megy a sírás-rívás...
Át se kell néznem, el tudom képzelni. Túl szélsőségesek vagytok nekem...

DeMarco 2010.04.04. 00:45:41

@loláb: Nem értelek. Nehogy azt mondd, h a körülötted élők mind sírdogálni kezdtek, mert úgysem hiszem el. Miért kell álszenteskedni? Mindenkinek van valamilyen véleménye és kész. Én ma egyetlen "jajj szegényke" szót nem hallottam (kivéve a blogokat), ellenben sok minden mást, amiknek bőven van alapjuk, ezt még Fedor is belátta. Ráadásul ez nem "minősíti" őket, mert az emberek azt adják vissza amit kapnak/látnak.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.04. 01:23:46

@DeMarco: nem jelent meg poszt a témáról, cicamica.

DeMarco 2010.04.04. 08:58:34

@calam: Még... ami önmagában egy csoda. De HAM úgyis rövidesen pótolni fogja a mulasztást...

loláb 2010.04.04. 09:51:08

@DeMarco:
Nem kezdtek sirdogálni, akit nem érintett meg egy fiatal ember önygilkossága, az leginkább kussolt.

"van valamilyen véleménye és kész."
Ezzel egészen addig nincs is semmi probléma, ameddig befogja a pofáját, és tapintatból nem irogat hülyeségeket.

"Ráadásul ez nem "minősíti" őket, mert az emberek azt adják vissza amit kapnak/látnak."
Daróczinak már nem adhatják vissza, de rugjunk bele a gyászolókba. Gratulálok.

Baszkikám, én nem tépem a számat, ha neked még mindig nem esik le, mennyire gyomorforgató ilyeneket irogatni, felőlem aztán folytasd. Azt hittem, van annyi eszed, hogy megértsed, de tévedtem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.04. 10:23:44

@DeMarco: mókuska, döntsd el mit állítasz. Eddig az volt a feltételezésed, hogy már van poszt. Most az, hogy ha nincs, akkor is lesz!
Csak döntsd el mi a baj, mert ez így ciki.

DeMarco 2010.04.04. 11:01:13

@loláb: Úgy látszik az én környezetem sokkal kevésbé érzékenyebb és empatikusabb. Vagy sokkal inkább őszintébb és sokkal kevésbé képmutatóbb.

De végül is mindegy...

DeMarco 2010.04.04. 11:08:03

@calam: Miért lenne ciki? A feltételezéseimnek van bőven alapja... hogy még nincs poszt róla, az kisebb csoda, de ami késik, nem múlik, igaz?
Persze nem a még nemlétező poszt zavarna, ha olvasnám, hanem a stílusa. Mint mondtam nekem túl szélsőségesek vagytok, főleg ham.

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2010.04.04. 11:52:51

Szánalmas színjáték. GYÁSZSÓ.

MI KÖZE a Parlamenthez egy tátikának?

Túl sokat tudott Gyurcsányi bizniszeiről,

lelkibetegként pedig könnyen befolyásolható volt,

tehát el kellett tűnnie - persez lelkibetegsége miatt senki nem fog gyanakodni.

Halálából pedig látványos

gyászsót lehet rettyinteni.

A SOK HÜLYE MEG BEKAJÁLJA!!!!!!!!!!!!!

A családtagok helyében nem engedtem volna ezt a ripacskodást.

ITT A SHOW!

HOMOK A SZEMEDBE, VAKULJ PARASZT!

Daróczit pont a "szerettei" meg "barátai" meg üzletfelei nem hagyják békében nyugodni.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.04.04. 16:53:05

@DeMarco: Úgy látszik a környezetedben teljesen mindennapos és természetes a látszólag ok nélküli öngyilkosság, ha ezt írod:
"sem nem megdöbbentő, sem nem felkavaró"

DeMarco 2010.04.04. 21:19:53

@vadász2: Nem megdöbbentő, mert naponta halnak meg tömegével az emberek. Szinte naponta történnek erőszakos gyilkosságok, ahol 90 éves néniket ölnek és erőszakolnak meg. Az emberek ingerküszöbét már nem ütik meg annyira ezek a szomorú dolgok.
Nem felkavaró, mert a környezetemben senki sem ismerte személyesen. Egy ismeretlen ember halála meg nem kavar fel senkit sem, pláne, ha ilyen gyáva módon történt.
Gyakorlatilag kétféle reakció volt:
1.Blikk szintű: Jéé, de érdekes...
2.A másik meg nem az embernek szólt, hanem fletó szóvivőjének, ezt inkább nem részletezném, el tudod képzelni.

Ha te találkoztál másmilyen emberrel is, akkor respect, de én nem...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.04.06. 15:54:16

"Én az öngyilkosságot gyávaságnak tartom, megfutamodásnak a megoldandó problémák elől."

Fedor, ez egy nagyon-nagyon-nagyon buta poszt. Egy olyan ember posztja, akinek igazából fogalma sincs arról, h mi az a beszűkült tudatállapot, amit egy depressziós, beteg lelkű ember érez. Abban a beszűkült tudatállapotban már nincs gyávaság és nincs bátorság, az már régen nem erről szól.

Ez az ember gyakorlatilag nem felakasztotta magát, hanem megfojtotta. El tudod te ezt képzelni, miféle vasakarattal kell kívánni ehhez a halált?

Buta poszt, nagyon buta. Tájékozódj a pszichiátriai betegségekről, mielőtt ilyen hülyeséget leírsz a gyávasággal kapcsolatban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.07. 09:02:36

@malacz69【ツ】pezsgője még 5 napig hűl: Amikor et a "buta poszt" íródott, még nem lehetett tudni, hogy depressziós volt. Ez valóban árnyalja némileg a képet.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.04.07. 10:26:14

Bocs, lehet, hogy kötözködésnek tűnik, de mindig felhúzom magam ezen (az okokat, most hadd ne, teljesen függetlenek mind Daróczi Dávidtól, mind az apjától, sőt teljesen személyfüggetlenek) de az, hogy:
"me, lehet cigányembernek a legmélyebb szegénységből kiindulva is tanulással és vasakarattal, tisztességesen a csúcsra jutni, felelős beosztást betölteni, ráadásul olyat, ami nem a cigányságáról szól (tehát nem valami cigányszervezet élén), hanem a szakértelméről (a másik ilyen szerintem Járóka Lívia)."

nem igaz. Nem Daróczi Dávid emelkedett ki a szegénységből, hanem az apja. DD-nek már 'szinte' nyílt terepen haladhatott oda, ahova végül is elért.

l. itt:
www.romapage.hu/ajanlo/zeneajanlo/article/113042/108/

(remélem jó link, elképzelésem sincs mit kereshet ott, hogy lehet zeneajánló...)

bee-lah 2010.04.07. 13:00:22

Nekem hihetőnek tűnik az a magyarázat, hogy nem bírta másságát összeegyeztetni a környezetével...
kkbk.blog.hu/2010/04/06/daroczi_ongyilkossaga

és mivel magát a sátánt is szolgálta (gyk.: gy.f.) :), nem fogok egy könnycseppet se ejteni érte...

B1

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.07. 13:08:54

@bee-lah: Erről a véleményemet tegnap már kifejtettem ott.

bee-lah 2010.04.07. 13:26:35

@Fedor:
pedig volt ott valaki y-os névvel, aki "kijött a szekrényből"... :)

de csak ennyi maradt meg az L-QRO kormány ténykedéséből...

B1
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0