A baloldal Bayer Zsoltja, avagy kolonc light
2011. április 14. írta: Fedor

A baloldal Bayer Zsoltja, avagy kolonc light

Bő fél éve azt írtam Gyurcsányról, hogy kolonc az újjáalakuló ellenzék nyakában. Persze ettől még vannak hívei. És az egyik közülük különösen hírhedtté vált.

1942-ben ismertem meg Dániel Zoltánt, akkor még nem sejtettem, hogy a rendőrség fizetett ügynöke.

részlet a Tanú c. filmből

2010-ben ismertem meg Dániel Pétert, akkor még nem sejtettem, hogy... Hát nem is tudom mi is ő. Persze nem a rendőrség fizetett ügynöke, de az biztos, hogy fokról fokra ellenszenvesebb. Egy ripacs.

Akinek nem ugrana be elsőre: ő az az ügyvéd, aki polgári engedetlenségi akcióként kaszinótojást kent a NENYI-re. De én nem ennek kapcsán találkoztam vele először, hanem valamivel korábban, méghozzá az új országgyűlés megalakulásának napján, a Kossuth téren, ahol egy kisebb csoport tiltakozott a Jobbik elnökének aznapi mellényes akciója ellen. Na ki tapsol ezen a képen (ami az ott készült videómból származik) nagy lendülettel azt skandálva, hogy "Jobbik NEM!"?

Persze akkor nekem ő még csak nagyhangú idegen volt, speciel pont azon az oldalon, ahol én is álltam (személyesen azóta se ismerkedtünk össze, de én ezt valahogy nem is igazán ambicionálom).

Aztán a nyár közepén beindult az úthenger.

2010. július 29. Az akció:

Feljelentette a VPOP azt az ügyvédet, aki szerdán reggel szétkente reggelijét a VPOP épületében kifüggesztett Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát. 

Dr. Dániel Péter ügyvéd korábban már tiltakozó akciót indított az egyik közösségi portálon a NENYI, azaz a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata ellen, melyhez azóta több ezren csatlakoztak. Az ügyvéd még akkor megígérte az internetes oldalon, hogy amennyiben meglátja a kifüggesztett nyilatkozatot valahol, a tettek mezejére lép. A manapság sok esetben csak "Orbán-bullaként" emlegetett nyilatkozatot elmondása szerint egyébként épp Dániel Péter ügyvéd nevezte el.

Az ügyvéd úr lubickolt a hirtelen jött hírnévben. Az akció után Olvasói levelet írt a 168 órába, melyből kiderült, hogy ő Orbán egykori katona- és egyetemi évfolyamtársa, sőt, a FIDESZ keménymaghoz hasonlóan szintén egykori Bibó kollégista.

2010. augusztus 13. Ellenfülke-forradalmi és Kaszinótojás Fesztivál. Ekkor tudatosult sokakban, hogy akiről azt gondolták, egy átlagember, aki helyettük is nyíltan felvállalja a véleményét, az bizony pártpolitkus, és ez már az önkormányzati választások kampányának a része, a NENYI ellenes Facebook csoport meg hirtelen MSZDP-MSZP kampányoldallá vált. Ez már felkeltette a sajtó érdeklődését is:

A csoporthoz az Orbán-kormány rendelete elleni tiltakozásként több ezren csatlakoztak, ám az elmúlt napokban a csoport tagjai az "értelmes civilség" és "józan demokrataság" egészen különleges értelmezésével találkoztak, midőn az alapító Dániel Péter (az MSZDP óbudai elnökeként) kopogtatócédula-gyűjtésben kérte a támogatásukat.

A meglepett csoporttagok ugyanekkor azzal szembesülhettek, hogy a csoport adminisztrátorai közé Dániel mellé bekerültek olyan jól ismert értelmes civilek és józan demokraták, mint Szanyi Tibor, az önkormányzati választás szocialista kampányfőnöke, Schmuck Andor MSZDP-támogatású, Horváth Csaba szocialista főpolgármester-jelölt, valamint a "Békéscsabai Mszp" és a "Societas" nevű felhasználó is.

A fejlemények ellen tiltakozó csoporttagok egyike a következő értelmes civil választ kapta Dániel Péter józan demokratától:

"Elnézést, hogy az idegen-szívű, genetikailag torzult és hazaáruló >komcsi< erők támogatását kértem Tőled és sok más társunktól. Bevallom, hogy nagyot hibáztam és remélem, hogy akadálytalanul nyerhet majd végre a jobbikos gárda-terror és a fidesz nyílt, pártállami diktatúrája. (…) Végre rájöttem, hogy az én ellenségem nem a jobbik, hanem Te és a >magadfajták<. A kishitűek, a fanyalgók, a megosztók és a jobboldal szekerét tolók.

Úgy vélem, hogy 1944-ben is ez a mentalitás vezetett részben hazánk tragédiájához és most is ez fog. Köszönöm a támadásod drága Barátom, majd találkozunk az új rendszer egyik börtönében vagy egy marha-vagonban tán. (…) A továbbiakban nem kívánok foglalkozni az egyéni problémáiddal és kérlek, hogy hagyd abba a megosztó, baloldalt gyengítő megjegyzéseket ezen az oldalon. Ez nem az az oldal. Fáradj át talán valamelyik Orbán Viktor fun oldalra. Nagy sikered lesz."

Később a további tiltakozásra válaszul a józan demokrata azt közölte: "Bátran bomlasszatok, támadjatok és fanyalogjatok. (…) Remélem a fidesz jól megfizet legalább érte... Kérlek tegyetek ki Orbán Viktor képeket is. Sok sikert Nektek."

Ezt követően számos tag elhagyta a Dániel alapította csoportot, ám az ezt indokló hozzászólásokat a józan demokrata adminisztrátorok eltávolították az üzenőfalról, ahol profilképként megjelent a TASZ júliusi montázssorozata. Kérdésünkre Dénes Balázs, a TASZ elnöke közölte, hogy a csoport "természetesen nem kért engedélyt" a szervezettől a montázsok használatára, de a maga részéről "nem süllyed le arra a szintre, hogy ezzel a méltatlan eljárással foglalkozzon".

Persze ezután a cikk után kapásból megkapta a Hírszerző, hogy elvtelen Orbán propagandát folytat.

Folyamatosan a konfrontációt kereste. A baloldal Tomcat-jeként jobbikos tüntetéseken vett részt, hátha jól megverik, és áldozattá válik. Aztán az is kiderült, hogy még csak nem is annyira MSZDP-s, hanem inkább Gyurcsány-aktivista. Facebook oldala tele van olyan fotókkal, amelyeken büszkén feszít Fletó oldalán, és és ilyen, vagy ehhez hasonló bejegyzésekkel: 

A FIDESZ támogatottsága folyamatosan csökken, az MSZP-é pedig stagnál. Nő a bizonytalanok és a pártoktól elforduló szavazók száma. Kedves baloldali barátaim, mondjuk ki bátran az igazságot. Megújulás és megtisztulás nélkül az MSZP nem hiteles alternatíva a választó polgárok számára. "Feri gyere vissza, mert segíteni kell!"

Persze közös fotók ide vagy oda, a rögvalóság azért kijelölte a helyét a rangsorban :-)

Igazán antipatikussá két dolog tette.

Az egyik a jellemtelensége, nevezetesen az, hogy rendszeresen megpróbál rátelepedni a mások által kitalált, megszervezett rendezvényekre, és úgy eladni azt, mintha ő lenne az agytröszt, a főrendező. Bepróbálkozott az Egymillióan... csapatánál is, ahol rövid úton elhajtották a fenébe, de ugyanezzel próbálkozott pl. pár hete a Kettős Mérce Lázár-ellenes flash mob-jánál is.

A másik a Bayer Zsolthoz hasonlóan erőszakos hangvétele. Ismét egy jellemző Facebook-bejegyzés tőle:

Vileda Vitya, nem tudom már szebben és diplomatikusabban megfogalmazni. Baszd meg a kegyetlen, cinikus és dilettáns megszorításaitokat! Továbbá baszd meg az antidemokratikus és jogsértő intézkedéseiteket is! Ja és baszd meg a butuska-bulládat és a pártalkotmányodat is! FUCK YOU! :-)

De persze ez sehol sincs az egyik legfrissebb művéhez, a jobboldali megfelelőjéhez írt nyílt leveléhez képest. Csak egy részlet:

Vitéz nagy-felcsúti Vileda Viktor veszett kutyái, avagy nyílt levelem Bayer »bunkó-nyilas« Zsolthoz.

Igen, így már jobb. (Mióta felmosták szegény Vityával fél Brüsszelt, csak így nevezem ezt a rosszul sikerült Horthy reinkarnációt. Állítólag a bukása után - azaz 1 éven belül - egyébként Vileda Vitya lesz a DM bolthálózat új reklámarca.)

Mindig van lejjebb, láthatjuk. Viktor veszett kutyái őrjöngve acsarkodnak, hörögve hazudoznak, tombolva vádaskodnak. Híven szolgálva mentálisan sérült gazdájukat, a felcsúti zsarnokot (na jó, még csak zsebdiktátor a szerencsétlenje). Hiszen Vileda Viktor Testnevelés Főiskolánál elmondott beszéde óta nyilvánvaló, hogy ezt várja el. Sőt, ő honosította meg ezt a gyalázatos stílust, ezt a fajta gyűlölet-politizálást, a politikai ellenfelek démonizálását és a minden áron való lejáratásukat. (Ahogyan azt teszik folyamatosan Gyurcsány Ferenccel vagy teszik éppen Heller Ágnessel is.)

Persze Vileda Viktor is puskázott csak. Egyik kedvenc és általa sokat idézett olvasmányából. A Mein Kampf c. »műből«, melyet egy hozzá hasonló, pszichopata, megszállott és gátlástalan diktátor vetett papírra. Igaz, az legalább papír nélkül beszélt. Na jó, nem beszélt, csak hisztérikusan őrjöngött...

Vileda Viktor tehát meghonosította ezt a fajta, igénytelen, goebbelsi gyűlölet-politizálást. Melynek lényege, hogy ha nem ő van hatalmon, akkor a »haza van ellenzékben«. Micsoda egy ostoba, öntelt, demagóg, felcsúti bunkó.

Hát ezek után azon se csodálkoznék, ha ő, és a blog.hu-szerte utált Ezt elkúrtad Gonosz Törpe nevű troll azonosak lennének.

Az már csak a hab a tortán, hogy ez a hangvétel olyan figurákat vonz magához, akik ilyen kommentekkel látják el Dániel írásait:

"Ha valaki biztosítaná gyermekem jövőjét, biz isten kilőném ezeket a tetveket, vityával az élen."
_________

„nekem jó időben szóljatok, mert soha életemben nem tudnám megbocsátani magamnak, hogy kimaradok ezeknek a tébolyult emberszabásúnak kinéző élőlényeknek a fizikai elpusztításából.”

Erre már Gyurcsány is csak azt tudta mondani, hogy nem tart igényt ilyen támogatásra. Úgy látszik nem csak a jobboldalon vannak ilyen vérnősző barmok. Hát én az ilyenektől irtózom, akár komolyan mondanak ilyeneket, akár viccből.

Kedves Dániel Péter! Nemcsak az imádottad kolonc, hanem a te taszító személyiséged és hangvételed is. Persze helyiértékén kezelve politikai súlyodat: inkább csak egy koloncocska. Egy kolonc light.

De jó úton haladsz afelé, hogy elhagyhasd a light jelzőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr752756074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2011.04.14. 20:53:12

Hát én nem lennék büszke arra, hogy ilyenekkel mész vicces tüntikre, igazán jó társaságba keveredtél... de ez nem újdonság neked sem, nekünk sem...

Az úriember nem igazán lóg ki a díszes társaságból... nem mondhatni, h rombolja a sztereótípiákat, sőt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.14. 21:04:53

@DeMarco: Neked az jött le ebből a posztból, hogy én büszke vagyok rá, és kifejezetten vele járok tünteni?

Te tényleg fordítva vagy behuzagolva...

mizrolist 2011.04.14. 21:30:56

@DeMarco: Bayer Zsoltnál nem rosszabb; igaz, nem is jobb.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.04.14. 21:35:59

hihi, ... de Marco nem olyan :) ááááá!
Na, ez a faszi engem is elkábított első pillanatra, legalábbis a nyugdijpénztári lenyúlás megfékezésére tett reakciójával... aztán kissé gyanús lett. Most viszont annyira undorító ez a levél, hogy már az is megfordult a fejemben, hogy nem valaki a fideszoldalon jelenttette meg véletlenül? Mert annyira illik a stílusukhoz... és annyira kapóra is jött nekik, hogy tudjanak már valamit fröccsenteni... mert már szinte elfelejtődik a kormány szemétkedései mellett, hogy van itten egy (volt! bocsánat)emeszpé is, aki nehogy már összefogjon a civilekkel, mert akkor ... jajaj! akkor már tényleg hangos lesz a kormány ellen tüntetők tömege...
Na hát kérem, ezért rühellem én a politikát - ahogy van!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.14. 23:49:54

Mit lehet ehhez hozzáfűzni?

@DeMarco: Add meg a Fedornak, ami a Fedoré. :)
Ez egy egész korrekt elhatárolódás volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 00:05:03

Hetekkel ezelőtt kezdtem el foglalkozni a témával, erre pont aznap, amikor befejezem, a Mandiner is megírja ugyanezt, csak rövidebben. Naná, hogy ők kerülnek ki vele az Indexre...

Kitartó 2011.04.15. 03:15:09

@Fedor: Persze, mert oda írnak zsidók is...

Sruttyenbacker 2011.04.15. 08:49:10

Sikerült a baloldal egy részének felzárkóznia a jobboldal tahói mellé! Hajrá latrinamagyarok!

loláb 2011.04.15. 08:53:57

"Hát ezek után azon se csodálkoznék, ha ő, és a blog.hu-szerte utált Ezt elkúrtad Gonosz Törpe nevű troll azonosak lennének."

Figyelemreméltó észrevétel, még akár igaz is lehet.

Dániel Péter pedig szimplán elmebeteg, különösebben nem kell vele foglalkozni.

Ami már nagyobb probléma, hogy ezt a bolondot Gyurcsány emblematikus híveitől (pölö Gréczy) csak a csúnyabeszéd különbözteti meg, az indulat ugyanaz.

Balt 2011.04.15. 08:59:57

hírhedtté két té

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 09:05:08

@loláb: Sajnos muszáj vele foglalkozni, mert a normális kritikákat hitelteleníti a megszólalásaival...

Balt 2011.04.15. 09:06:44

Nem olvastam végig, de egyébként a vélemény jogos. De hát ezért szeretjük Dánielt és Gyurcsányt. :))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 10:39:22

@Sruttyenbacker: Ezennel megítélem neked a "Minden idők legrövidebb kommentje" díjat!

DeMarco 2011.04.15. 10:54:14

@TaTa86.: "Add meg a Fedornak, ami a Fedoré. :)
Ez egy egész korrekt elhatárolódás volt."

Most tapsoljak, mert egy hülyétől elhatárolódott? És a többitől mikor fog???

Vagy ne legyek telhetetlen, mert egy is több, mint a semmi?

Csak az a baj, hogy ettől is csak akkor határolódott el, amikor már végképp vállalhatatlan lett, addig menő volt. Ahogy a D209 és fletó is anno számára.

Az eddigi tüntis videókon beszélők közül ez a fazon sem lóg ki különösebben, beleillik a képbe...

yda 2011.04.15. 11:00:42

Tisztelt fedor :
ANTIPATIKUS nincs maximum UNSZIMPATIKUS

loláb 2011.04.15. 11:06:16

@Fedor:
Ilyenek -Gyurcsány köreiben- nincsnek.

A normális, figyelemre érdemes kritikákat sajnos csak a jobboldali megszólalók (mellér, Bod Péter Ákos, stb...) szólaltaják meg, a baloldali kritikák célja vagy a relativizálás (orbán hazudott, tehát gyurcsány már nem is olyan gáz, illetve orbán "elkúrta" a gazdaságot, tehát gyurcsány szintén nem olyan gáz), vagy pedig a komolyan nehezen vehető demokráciaféltés.

Szóval, nem nagyon van mit hitelteleníteni, a balos kritikák nagyrésze csak hatalmi ambíciókat szolgál, nem valódi kritika, hanem szerecsenmosdatás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 11:06:30

@yda: Szerinted. Mások meg az unszimpatikust üldözik. Szerintem meg mind a kettő használható.

www.idegen-szavak.hu/keres/antipatikus

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 11:07:03

@loláb: Persze, csakis. Ha te mondod...

loláb 2011.04.15. 11:24:24

@Fedor: Valami oka nyilván van annak, hogy habár Orbánékra olyan balos össztűz indult, amit sem Antall, sem az első Orbán kormány nem kapott, gyakorlatilag minimális hatása van ezeknek a kritikáknak.

A szocik maradék híve természetesen csak egyre jobban utálja őket (egészen addig, hogy már ilyenekre vetemednek, mint Dániel elvtárs), néhány kevésbé elkötelezett fidesz szavazó is lemorzsolódott, de még mindig messze a fidesz a legnépszerűbb párt, és ebből a lemorzsolódásból az ellenzék szinte semmit nem profitált.

Mindez azért van, mert az ellenzék, a kritikák hiteltelenek.

Hogy a francba lehetne komolyan venni egy Debreczeni, vagy Bauer megszólalást, amikor ezek a szerencsétlenek 2006 után is ott csápoltak Gyurcsánynak?
Hogy a francba lehet komolyan venni egy akármilyen baloldali értelmiségi demokráciaféltését, amikor egy kurva szóval nem tértek ki a 2006-os eseményekre, probléma nélkül napirendre tértek azon, hogy embereket vertek össze-vissza.

Elhitetheted magaddal, hogy a fidesz népszerűsége drámai mértékben apad, és hogy ezért a sajtószabadság demonstrációtól kezdve a külföldi Heller haknikon keresztül a hazai ellenzéki megszólalók felelősek, de csak magadat csapod be.

A fidesz népszerűségvesztése egyrészt messze nem olyan drámai, még mindig vannak mögöttük annyian, ahányan 2006-ban rájuk szavaztak, másrészről pedig ennek oka a bejelentett megszorítások TÉNYE. Ha majd az eredménye is látszik, akkor majd éppen ilyen iramban térnek vissza a hívek, éppen úgy, ahogyan Bokros tevékenysége is megszépült utólag, pedig 95-ben utálták mint a szart.

DeMarco 2011.04.15. 11:33:05

@loláb: "éppen úgy, ahogyan Bokros tevékenysége is megszépült utólag, pedig 95-ben utálták mint a szart."

Francot. Én még most is utálom. Jó helyen van, sose jöjjön vissza...

loláb 2011.04.15. 12:04:26

@DeMarco: Én is, de a "nép" nagyrésze, éppen azok, akiktől a legtöbbet vett el, valamiért mégiscsak csodatévőként, gazdasági spindoktorként tekint rá.

Pedig még az sem biztos, hogy a Bokros csomagot valójában ő találta ki, Békési magáénak vallja (bár Horn könyvében az van, hogy Békésit éppen azért küldte el, mert nem csinált semmit).

Szóval Bokros megítélése -utólag- sokat javult. Márpedig a SZK terv -a bokros csomaggal ellentétben- egy érdemi szerkezeti reform, nem csak szimpla "vonjunk meg mindent, és tömjük be belőle a lukakat" terv, szóval ennek lényegesen látványos eredménye lesz, nem csak annyi, hogy egyik évről a másikra felére romlik a szegények fogsorának állapota.

2011.04.15. 12:15:12

Kedves Fedor! Aki 22 éve hallgatja , látja és érzi ezt a cirkuszt, ami nálunk van, az tudja, hogy hülyék mindig vannak és voltak. Ugy fidesz, az mszp, az szdsz, a kdnp, a fkgp, a miép, az mdf és minden parlamenti párt, tagjai és szimpatizánsai között is. A baj nem ez, hanem az, hogy a 22 év, mint a gengszterválltás évei, felszinre hozták a mesterségesen "előállitott, felszitott" dühöt, utálatot és lassan már a másik fél, mint "gyűlölt ellenség" képként jelenik meg a közéletben. Ez a magyar politikai "gengszter" elit büne. És ezt ha hiszed ha nem, szándékosan és akarva teszik. De ha jól tudom és emlékezetem nem csal, nem csak Orbánt akarták már megölni--szavakban, ebben az országban, hanem szavakban Gyurcsányt is. Vajon, ez akkor miért is nem volt nagy durranás?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 12:21:28

@loláb: "A fidesz népszerűségvesztése egyrészt messze nem olyan drámai, (...) másrészről pedig ennek oka a bejelentett megszorítások TÉNYE."

Természetesen az is közrejátszik, de a népszerűségvesztés már jóval korábban elkezdődött. Ha csak az általad említett sajtószabadság-tüntetéseket nézzük, a legelsőn még csak 1-2 ezren voltunk, a legutóbbin meg már ötvenezren, és a kettő között alig 3 hónap telt el. Szerinted az a megszorításokról szólt? Kíváncsi leszek, hogy a hétvégén az új alkotmány ellen hányan mennek ki (én családi programok miatt most ezeket kihagyom). Ők is a megszorítások miatt fognak utcára menni? Már ha hagyják, és nem akadályozzák meg őket az utsó pillanatban, mint ahogy pl. tegnap is. Szerinem nem én vagyok, aki itt álltatja magát... Persze nem állítom, hogy a következő választáson a FIDESZ biztos nem fog nyerni. A ciklus végén majd jó szokás szerint nekiállnak osztogatni, és az javíthat a helyzetükön, de ez egyre inkább csak azon múlik, hogy lesz -e elfogadható ellenzéki alternatíva.

"még mindig vannak mögöttük annyian, ahányan 2006-ban rájuk szavaztak"

Ez így, ebben a formában nem igaz:

"Az adatok alapján utoljára 2004 decemberében voltak ilyen kevesen a Fideszt választók"

republikon.hu/news.php?id=178&filter=Elemz%C3%A9sek

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 12:27:31

@loláb: "Valami oka nyilván van annak, hogy habár Orbánékra olyan balos össztűz indult, amit sem Antall, sem az első Orbán kormány nem kapott, gyakorlatilag minimális hatása van ezeknek a kritikáknak."

Kiváncsi lennék, hogy mi számít nagy hatásnak nálad, ha az, hogy lassan már minden napra jut egy Orbán-ellenes tüntetés (egyre növekvő létszámban), és hogy a népszerűségvesztése csak Gyurcsányéhoz hasonlítható, az nálad minimális :-)

loláb 2011.04.15. 12:42:16

@Fedor:
"ha az, hogy lassan már minden napra jut egy Orbán-ellenes tüntetés"

Mintahogyan a Gyurcsány-ellenességet sem a kossuth téri tüntetések hozták ki az emberekből (hanem az értelmetlen és parttalan megszorítások hatása volt ez), ezért az ilyen tüntetéseknek a hatása mérsékelt.

Főleg hogy nagyrészt ugyanazok a leharcolt, leszerepelt figurák vannak jelen mindegyiken, a jelentősebbekre természetesen többen, a keésbé jelentősekre csak kevesebben elmenve, de a kör az ugyanaz a pár tízezer ember, éppúgy, mint a 2006 utáni kormányellenes megmozdulások esetében.

"és hogy a népszerűségvesztése csak Gyurcsányéhoz hasonlítható"
Te melyik csatornát nézed, a csehkettőt? Orbán -épp a héten kijött népszerűségi adatok is ezt mutatják- magyarország egyik legnépszerűbb (talán az első a sorban, de mindenképpen, mérő cégtől függetlenül benne van az első háromban) politikusa, Gyurcsány pedig círka 3 éve a tökutolsók között kullog. Van köztük kb 25-30 pont különbség, bármilyen szinten is egy platfromra rakni őket, az a tudatalatti vágyaid manifesztációja, semmi több.

Az, hogy te jobban utálod, mint valaha, az nem azt jelenti, hogy "a népszerűségvesztése Gyurcsányéhoz hasonló".

loláb 2011.04.15. 13:00:03

@Fedor:
"Természetesen az is közrejátszik, de a népszerűségvesztés már jóval korábban elkezdődött."
Minimális, hibahatáron belüli mértékben, és csak az önkormányzati választások után, amikor már lehetett tudni, hogy lesz MNYP lenyúlás, meg egyéb olyan, megszorításnak eladható lépés, ami érdekeket sért.

"Ha csak az általad említett sajtószabadság-tüntetéseket nézzük, a legelsőn még csak 1-2 ezren voltunk, a legutóbbin meg már ötvenezren"
Hát, a számokba nem menjünk bele, az biztos, hogy ezen már elég sokan voltatok.
De jó nagy hírverés volt körülötte, plusz pirosbetűs ünnepen volt, stb, szóval minden körülmány biztosított volt arra, hogy elmenjenek rá sokan.
Azt gondolom te sem hiszed el komolyan, hogy a fidesztől lemorzsolódó szavazók EGYBŐL tüntetni is mennek ellenük, szóval a tüntetések létszáma nem hiszem, hogy kapcsolatba lenne a lemorzsolódással.

"Szerinted az a megszorításokról szólt?"
Nem, az valóban nem arról szólt, az csak a szokásos balos rettegés volt, ez a fellépőkön, megszólalókon is látszott.

"Ők is a megszorítások miatt fognak utcára menni?"
Nem, az is a szokásos balos rettegde lesz, és még lesz ilyen jópár, lesz iylen ősszel az új felsőoktatási törvénnyel kapcsolatban, aztán a választási törvénnyel kapcsolatban, majd pedig minden olyan törvénnyel kapcsolatban, amire majd rámondják, hogy a narancsdiktatúrát építi.

"Szerinem nem én vagyok, aki itt álltatja magát..."
De, te vagy, csak ezt sem veszed észre.
Minden kormány népszerűsége csökken a ciklus alatt, és a fidesz most olyan dolgokhoz nyúl hozzá, amihez 20 éve nyiltan senki nem mert (rokkantnyugdíjazás, munkanélküli segélyezés, szociális segélyek), ahhoz képest, hogy ez potenciáisan hány e,ber érdekeit sértheti, még enyhének is mondható a népszerűségvesztés.

"Persze nem állítom, hogy a következő választáson a FIDESZ biztos nem fog nyerni. A ciklus végén majd jó szokás szerint nekiállnak osztogatni, és az javíthat a helyzetükön, de ez egyre inkább csak azon múlik, hogy lesz -e elfogadható ellenzéki alternatíva."

Egyrészt, természetesen mint minden kormánynak, nekik is megvan az a lehetőségük, hogy kicsi osztogatással, kicsi kormányzati PR-ral kommunikálják azokat az eredményeket, amiket elértek.
Másrészt viszont, egy 65%-ra csökkenő államadósságnál, a GDP növekedésből következő reálbér-emelkedésből, egy végrehajtott önkormányzati, közlekedési, egészségügyi, szociális, és oktatási reformmal a hátuk mögött, nem hinném, hogy akármilyen jelenleg látható ellenzék alternatívát jelentene velük szemben.
De ez a jövő zenéje.

"Az adatok alapján utoljára 2004 decemberében voltak ilyen kevesen a Fideszt választók"

Ez intézettől függ, a biztos szavazó pártválasztók között még mindig 50%
feletti a részesedésük, a teljes népességen belül is megvan a 30-33%, az pedig bő 2 millió ember, éppen annyi, ahányan 2006-ban rájuk szavaztak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 13:01:10

@loláb: "Orbán -épp a héten kijött népszerűségi adatok is ezt mutatják- magyarország egyik legnépszerűbb (talán az első a sorban, de mindenképpen, mérő cégtől függetlenül benne van az első háromban) politikusa"

1. Negyvenvalahány százalékkal elsőnek lenni (lefordítom, többen nem kedvelik, mint ahányan kedvelik) nem túl nagy dicsőség, az, hogy ez összejöhet, a politkusi gárdát minősíti. 10-15 évvel ezelőtt ugyanezzel az eredménnyel a középmezőnyben lett volna, de lehet, hogy annak is az alján, szóval ez a dicsőség elég relatív.

2. Nem azt írtam, hogy olyan népszerűtlen, mint Gyurcsány, hanem azt, hogy a választások óta nagyjából aannyit esett a népszerűsége, mint amennyit Gyurcsánynak 2006-2007-ben. Orbán tavaly augusztusban még 61%-on állt, most meg 45-ön (csak az utóbbi egy hónapban 8%-ot rontott). Ez arányaiban közel 30%-os esés. Persze megpróbálhatod ezt is eladni sikersztoriként, de elég nehéz lesz...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 13:07:08

"Azt gondolom te sem hiszed el komolyan, hogy a fidesztől lemorzsolódó szavazók EGYBŐL tüntetni is mennek ellenük, szóval a tüntetések létszáma nem hiszem, hogy kapcsolatba lenne a lemorzsolódással."

Természetesen nem, de nézd meg, hogy mekkorára nőtt a bizonytalanok száma, és már az ellenzéki pártokhoz áramlás is megindult, még ha kis mértékben is.

"65%-ra csökkenő államadósságnál, a GDP növekedésből következő reálbér-emelkedésből, egy végrehajtott önkormányzati, közlekedési, egészségügyi, szociális, és oktatási reformmal a hátuk mögött"

Tudod mit? Neked legyen igazad! Csinálják meg! Bár már látnám azokat a reformokat.

"De ez a jövő zenéje."

Valóban.

loláb 2011.04.15. 13:10:11

@Fedor:
Egyrészt a politika olyan verseny, ahol a mezőnyt kell megverni, nem az órát.

Másrészt pedig, 2006-7 körül Gyurcsány sem volt annyira népszerűtlen, mint amennyire később vált.
Az ő népszerűtlenségét ellensúlyozta, hogy a szadi, meg a szocik összezártak mögötte, ez akkor még elég volt, akkor még -sajnos- számított.
De ez sem akadályozta meg hogy később az ország legjobban elutasított politikusává válhasson, szisztematikus rombolásának hála.

"Persze megpróbálhatod ezt is eladni sikersztoriként, de elég nehéz lesz... "
Senki nem mondta, hogy Orbán népszerűsége növekedett volna, de szerintem ez messze nem tragikus népszerűtlenség.
Orbán népszerűsége 99 közepén valami harmincpár százalékos volt, aztán 2002-re mégis visszakapaszkodtak oda, hogy hajszál híján megnyerték a választást.

És ugyanez igaz a fidesz népszerűségére is, 99 környékén bőven a szocik alatt voltak, aztán mégis majdnem meglett a választás.
És most nincs alternatíva, ha nem találnak egy második meggyesit (ezt gyurcsány nem fogja hagyni), akkor a szociknak esélyük nincs megismételni azt a teljesítményüket.

loláb 2011.04.15. 13:14:43

@Fedor:

"Azt gondolom te sem hiszed el
Természetesen nem, de nézd meg, hogy mekkorára nőtt a bizonytalanok száma, és már az ellenzéki pártokhoz áramlás is megindult, még ha kis mértékben is."

Orbán 2007-ben (Kérinél) már utalt erre: a céljuk az, hogy az elengedhetetlen veszteségekkel a bizonytalanok táborát gyarapítsák, és ne a pártokét. Jelenleg ez történik, messzemenő következtetéseket ne vonj le abból, hogy most először az ellenzék népszerűsége is nött 1-2% körüli mértékben.

Ha megvizsgálod a pártokat, akkor láthatnád, hogy ezek közül a pártok közül egyik sem lehet az ellenzék vezető ereje, lehet, hogy potenciálisan a lehetséges tamogatóik szintje magasabb, mint ahol most állnak, ezért bizonyos mértékű népszerűség emelkedés elképzelhető, de ez nagyon messze van attól, hogy ebből kormányváltó tömeg egyvalakinél megjelenjen, koalíciókötés pedig ezek között elképzelhetetlen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 13:20:02

@loláb: Számokkal mindig lehet dobálózni. Te most itt temeted a szocikat, miközben a mandátumarányuk 15%, de nézd meg, hogy mekkora mandátumarányt szerzett a FIDESZ 94-ben: majdnem pont a felét, és mégis megnyerték a következő választást. Szóval never say never, amilyen változékony a helyzet, akár még Gyurcsány is lehet újra miniszterelnök, bár azért én se lennék oda, jobban örülnék, ha felnőne addig valami más alternatíva.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 13:21:42

@loláb: "messzemenő következtetéseket ne vonj le abból, hogy most először az ellenzék népszerűsége is nött 1-2% körüli mértékben"

Nem is vontam. Majd akkor, ha ez esetleg többhónapos tendencia lesz, de még akkor is óvatosan, pont fentebb fejtettem ki, hogy miért.

loláb 2011.04.15. 13:47:18

"de nézd meg, hogy mekkora mandátumarányt szerzett a FIDESZ 94-ben: majdnem pont a felét, és mégis megnyerték a következő választást."

Igenám, csakhogy mellettük még ott volt az MDNP, a KDNP, az MDF, meg az FKGP, akiknek a szavazói felé tudtak nyitni, ezt meg is tették. Ez volt az ő tartalékuk.

A szociknak ilyen tartalékuk nincsen, esetleg az LMP lehet olyan, amit felszalámiznak, integrálnak, de ezen kivül jelenleg még csak a parlamenten kívül sincs olyan érdemleges, a szocikkal egy platformon álló csoport, aminek a segítségével a szociuk újra felépíthetik önmagukat.
A Demokratikus Koalíciót ilyennek szánták, de mint annyi minden, ez is kifulladt, talán nem azokkal a leszerepelt, rosszarcú huhogókkal kellett volna meghirdetni, akikre már az áltagember is csak kiköp, ha meglátja a nevüket.

És, tekintettel arra, hogy a szocialista pártból származó belső információim szerint Gyurcsány vissza fog térni a párt élére, el sem tudom képzelni, hogy melyik másik párttal szövetkezhetnének, mert egy gyurcsányista mszpből az LMP sem fog kérni.

Ég és föld a két helyzet közti különbség, ha csak a számokat nézed, akkor pesze álltathatod magad, de ha a folyamatok mögé nézel, akkor láthatnád, hogy mennyire más a szituáció.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 14:02:24

@loláb: "Igenám, csakhogy mellettük még ott volt az MDNP, a KDNP, az MDF, meg az FKGP, akiknek a szavazói felé tudtak nyitni"

De hozhatnám példának akár magát az MSZP-t is, ami 90-ben kevesebb, mint 9%-nyi mandátumot ért el (mégegyszer: most 15-öt), és a ciklus kezdetén még a mostaninál is jóval nagyobb elszigeteltségben volt az ellenzéken belül, oszt mégis agyonnyerte magát négy év múlva.

De kismilliószor leírtam, én elsősorban nem abban reménykedem, hogy az MSZP marad a váltópárt, ezeket csak példának hoztam a kiszámíthatatlanságra.

Egyébként micsoda kapcsolataid vannak :-) Ha jók az infóid, az még mindig jelentheti azt, hogy

1. Legalább tisztul a kép, és a többi ellenzéki párt begyűjtheti a Gyurcsánnyal és Orbánnal egysránt elégetlenkedőket.

2. Vagy pont ellenkezőleg: ez jelenti a visszatérésének első lépcsőjét. "el sem tudom képzelni, hogy melyik másik párttal szövetkezhetnének" írod, dehát tudjuk, hogy milyen fogadkozások hangzottak itt el korábban mind a két oldalon, hogy ki kivel nem hajlandó koalícióra lépni, és mégis mi lett belőle.

Szóval mondom, három évre előre én semmit se mernék megjósolni, meg az ellenkezőjét se.

karloszky 2011.04.15. 14:10:47

Fedor bazmeg, te egy korrekt "liberális" vagy, még azt is megkockáztatom, hogy liberális (idézőjel nélkül:))

De akkor mi a bánatot keresel EZEK között ???

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 14:19:35

@karloszky: Nem vagyok EZEK között. Nem járok a Demokratikus Koalíció, a Charta, és az MSZP rendezvényeire. Ezt a hangvételt messziről kerülöm. De azt nem tudom megtiltani nekik, hogy nekik se tetszen az, amit Orbánék művelnek.

DeMarco 2011.04.15. 16:15:39

@Fedor: "Szóval mondom, három évre előre én semmit se mernék megjósolni, meg az ellenkezőjét se."

De én szeretnék jósolni...

A maszopnak egy ideig bejött a taktikája és életben tartották a szent tehenek, akik máshogyan szocializálódtak. De ez a réteg szélsebesen erodálódik, kicserélődik. Az egyre újabb gyenerációk már nem fognak munícióval szolgálni. A párt szépen leépül és ez így van rendjén, sajnos túl későn. A céljukat már elérték, a vagyont átmentették, a felelősségrevonást megúszták. Itt az ideje távozni. Nem tudnak újat mutatni, nem is akarnak. Már csak utóvédharcokat folytatnak. Ez alól némileg kivétel fletó a hatalommániájával, remélem visszaveszi a vezetést, ő a mi emberünk, aki végső sírjába helyezi a maszopot. Hosszú kínszenvedés is lehet, mert a ratkó gyerekek pár százalékon fenn tudják tartani még néhány évig, de ez sem biztos, mert a Fidesz aktívan védi őket, továbbra is fenntartva a szent tehén állapotot. Az egyik nagy kudarcuk, hogy nem nyúltak bele a nyugdíjas rendszerbe. Eddig.

Az általuk keletkezett űrt előbb-utóbb be fogja tölteni valaki. Ez akár a Jobbik is lehet. Vidéken egyre népszerűbbek. Pesten nyilván a lumpenek fognak erősödni. Vagy ami még jobb lenne, ha alakulna egy friss, új, lendületes párt, ami mindegyiktől messze állna és normális emberek, normális hangot megütve képviselnék.

DeMarco 2011.04.15. 16:20:22

@Fedor: "Nem vagyok EZEK között. Nem járok a Demokratikus Koalíció, a Charta, és az MSZP rendezvényeire. Ezt a hangvételt messziről kerülöm. De azt nem tudom megtiltani nekik, hogy nekik se tetszen az, amit Orbánék művelnek."

De persze azt azért elvárnád, hogy megkülönböztessünk tőlük igaz? Számtalan posztodból idézhetnék ahol a 2006-os tüntetőket, randalirozókat mosod össze. Hát most téged is velük azonosítanak... :))
Ráadásul 2006-ban azért jól el lehetett határolni a normális tüntetőket a randalirozó társaságoktól (csak nem akarták), most meg egy helyen vagytok, ergo egy társaságot képeztek...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 17:09:27

@DeMarco: "Számtalan posztodból idézhetnék ahol a 2006-os tüntetőket, randalirozókat mosod össze"

Idézzél, ha tudsz. Csodálkoznék nagyon, ha találnál ilyet.

loláb 2011.04.15. 17:44:25

@Fedor:
"De hozhatnám példának akár magát az MSZP-t is, ami 90-ben kevesebb, mint 9%-nyi mandátumot ért el (mégegyszer: most 15-öt), és a ciklus kezdetén még a mostaninál is jóval nagyobb elszigeteltségben volt az ellenzéken belül, oszt mégis agyonnyerte magát négy év múlva."

Mégjobb példa, politológusnak véletlenül se menjél el.
A szocik 94-ben azért nyertek, mert 90 után a magyar társadalmat sokként érte a 1,5 milliós munkanélküliség, meg a gazdaság drasztikus visszaesése, és még élénken élt bennük a Kádár rendszer nosztalgiája.
Persze a sokat segített, hogy a charta kiszabadította a karanténból az mszp-t, de ha az emberek nem érzik úgy, hogy a komcsik alatt jobb életszinvonalon éltek, akkor ez sem lett volna elég.

Viszont most nem látszik semmiféle olyan párt, ami kiszabadítaná a szocikat a karanténból, ahova Gyurcsány miatt kerültek, plusz az sem valószinű, hogy az elmúlt 8 év életszinvonalát valaki is vissza fogja sírni 4 év múlva (bár de: a funkcionáriusaikra biztosan igaz lesz, hogy rosszabbul élnek, mint 4 éve), szóval ebbe a folyóba sem lehet mégegyszer belelépni.

Az mszp mostani helyzete leginkább az MDF helyzetére hajaz, abban a tekintetben, hogy ezután a nyolc év után nem nagyon van senki, aki közösséget vállalna bármiben is velük (94 után az MDF sem kellett még a fidesznek sem, pedig ők akkor mindenkit megkiséreltek integrálni, ám az MDF-fel "csak" választási szövetséget kötöttek), szépen-lassan el is tüntek mindenhonnan, először az önkormányzatokból, majd végül a parlamentből is. (Ebben a tekintetben mág a szadi sorsa is példa lehet nekik)

"Egyébként micsoda kapcsolataid vannak :-)"
Bizony, ismerek pár olyan embert, akiről az átlegember csak olvasni szokott (némelyik mostanában a legtöbbet a bűnügyi rovatban szerepel), és ezért tudom, hogy Gyurcsány vissza fog térni a párt élére, és ha ennek Mesterházy, vagy Szanyi politikai "kilövése" az ára, akkor arra is sor fog kerülni.

Márpedig szerintem 4 év múlva nem lehet majd Gyurcsányal nyerni (remélem vele SOHA nem lehet nyerni), és, ugyan sokat beszélnek arról, hogy az mszp-nek újra fel kell építeni magát, nem látom, hogy ennek nekiáltak volna.

És minnél több időt töltenek el ellenzékben, ahol fogy a pénz, fogynak a kapcsolatok, a káderek, annál nehezebb lesz olyan embert találni, aki érdemleges alternatívát kínálna Orbán, Vona, vagy Schiffer ellen, mindössze azon okból, hogy új arcként senki nem fog egy csóró szocialista párthoz csatlakozni, a régiek pedig már elkoptak.

Tehát, nagyon úgy tűnik, hogy a szocik felismerték, hogy ők Gyurcsányhoz vannak kötve, vagy megpróbálják felépíteni újra Ferit (és ezzel mindent egy lapra tesznek fel), vagy cseszhetik, mert mást, hasonló kalibert egyszerűen már nem fognak találni, most ráadásul, hogy Bajnai kiment amerikába, az egyetlen esetleges vetélytásra is eltűnt az útból, egyszerűen nem maradt más, csak Ő. És arra, hogy visszaépítség Fletó renoméját, arra sincs túl sok idejük, 1-1,5 éven belül újra Orbán elsőszámú kihívójaként kell megjelennie a közvélemény szemében, hogyha 2014-ben nyerni akarnak, márpedig ezt nem csak a fidesz nem fogja hagyni, hanem a többi ellenzéki párt sem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 19:16:06

@loláb: "Viszont most nem látszik semmiféle olyan párt, ami kiszabadítaná a szocikat a karanténból"

91-ben még az SZDSZ-ről sem gondolta volna senki...

"az sem valószinű, hogy az elmúlt 8 év életszinvonalát valaki is vissza fogja sírni 4 év múlva"

Nem csak a gazdaság számít. Ha így volna, akkor Orbán nem bukott volna meg 2002-ben, sőt, már Horn se négy évvel korábban.

Egyébként nem azt írtam, hogy biztosan így lesz, csak azt, hogy nem lehet megmondani, hogy hogy lesz, lehet akár így is, meg lehet úgy is, ahogy te jósolod, és még azt se mondom, hogy nagyon örülnék az MSZP feltámadásának, de hát ezt is leírtam már párszor.

"Bajnai kiment amerikába, az egyetlen esetleges vetélytásra is eltűnt az útból"

Bajnai csak pár hónapra megy ki, ami azért még nem végleges eltűnés :-) Ráadásul semmi jele nincs annak egyelőre, hogy a közeljövőben vissza kívánna térni a politikába, és remélem ha majd megteszi (mert remélem megteszi, logikusan valamikor jövőre), akkor nem a szocikat fogja választani, hanem inkább saját pártot gründol, amely elszívja a levegőt a szocik elől. Na jó, ez wishful thinking, elismerem...

"Bizony, ismerek pár olyan embert, akiről az átlegember csak olvasni szokott"

Azért az valahol vicces, hogy amíg te szoci nagykutyákat ismersz, addig én meg egy fideszes országgyűlési képviselővel vagyok tegeződő viszonyban :-) Igaz, én őt magánemberként ismerem, így politikáról nem nagyon szoktunk beszélgetni.

loláb 2011.04.15. 19:39:14

@Fedor:
"91-ben még az SZDSZ-ről sem gondolta volna senki..."

Mégis megtették, következetes rendszerváltókként.
Most egyedül a jobbik lehetne képes olyan támogatást adni a szociknak, ami, egy normalizálódó mszp támogatással elég lehetne, de azért azt megnézném, hol lenne a szocik támogatása, ha elfogadnák a jobbik segitségét.
Talán ennyiszer még ők sem köphetik szembe a választóikat, bár ki tudja, végül is ők elfogadták, hogy ez ellenzéki kerekasztaltárgyalásokon az átmenet kerékkötőjeként, a kisz képviseletében megjelenő Gyurcsány védje most a 89-es alkotmányt, szóval még akármi is lehet.

"Nem csak a gazdaság számít."
Nem csak az számít, de a következő kampányt BIZTOSAN a gazdaságpolitika fogja uralni a kormány részéről, az ellenzék pedig maximum ezt a demokráciaféltés fogja tudni felhozni ellene, az pedig 3,5 év után nem biztos hogy eléggé friss lesz.

"Bajnai csak pár hónapra megy ki, ami azért még nem végleges eltűnés :-)"
Én két évről olvastam, de igazából mindegy is, pont abban a pár hónapban nem lesz itt, amikor eldőlnek a dolgok.
Bajnai hiányában mégis hogyan lehet majd leszerelni azokat, akik a párton belül nem Gyurcsánnyal képzelik el a jövőt? Szerintem sehogy, nem véletlenül mondják, hogy legyél a megfelelő időben a megfelelő helyen.

"Azért az valahol vicces, hogy amíg te szoci nagykutyákat ismersz"
Én a jobbikon kívül minden pártból ismerek "nagykutyákat.

Hattory Hanzo 2011.04.15. 20:35:47

@loláb:

2 hónapra megy Bajnai.2011 szeptember-október. Kicsi a sansz, hogy akkor dőlnek el a dolgok.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.15. 20:40:48

@loláb: "ez ellenzéki kerekasztaltárgyalásokon az átmenet kerékkötőjeként, a kisz képviseletében megjelenő Gyurcsány"

Talán nem kéne minden jobbos legendát beszopni. A KISZ nem vett, nem vehetett részt a Nemzeti Kerekasztal tárgyalásokon, ugyanis 89 tavaszán megszűnt, a tárgyalások meg 89 nyarán voltak. A jogutód DEMISZ-nek valóban tisztségviselője volt egy ideig Gyurcsány, de egyrészt a DEMISZ se vett részt a tárgyalásokon, másrészt két hónap után, még a nyár elején Gyurcsány kilépett, nagyjából pont akkor, amikor a Nemzeti Kerekasztal tárgyalások elkezdődtek, és saját, független szervezetet alapított, ami jelentéktelenségbe fulladt. Magyarul még csak lehetősége se volt kerékkötőnek lenni, arról nem is beszélve, hogy ilyen szándéka se nagyon volt, ugyanis a KISZ-ben (majd a DEMISZ-ben) a reformer szárnyhoz tartozott.

"pont abban a pár hónapban nem lesz itt, amikor eldőlnek a dolgok"

De mivel reményeim szerint nem az MSZP színeiben akar visszatérni, számomra ez lényegtelen, és remélem számára is. Felőlem a szocik mehetnek a felejtésbe Fletóval együtt, ha van helyettük más, hitelesebb képviselője a baloldalnak...

loláb 2011.04.16. 10:35:40

@Fedor:
"Talán nem kéne minden jobbos legendát beszopni. A KISZ nem vett, nem vehetett részt a Nemzeti Kerekasztal tárgyalásokon..."
És méágis ezt, akkor mivel magyarázod?
www.youtube.com/watch?v=OXaiUe4RCqk

A KISZ valóban megszűnt, viszont Gyurcsány ott volt a tárgyalásokon, méghozzá az állampárti tárgyalódelegációban, ez ebből a videóból nyilvánvaló.

@Hattory Hanzo: Akkor ezek szerint én tudtam rosszul. Egyébként de, idén ősszel nagy dolgok fognak történni a szociknál. Ezt tudva, még az is lehet, hogy Gyurcsány kérte, hogy húzzon el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.16. 14:19:18

@loláb: "Gyurcsány ott volt a tárgyalásokon, méghozzá az állampárti tárgyalódelegációban, ez ebből a videóból nyilvánvaló."

Ez nem a nemzeti kereasztalra vonatkozik, korábban volt egy ifjúsági szervezetek közötti valamilyen tárgyalás, ahol a Stumf is ott volt, és még a KISZ is létezett, arról szól.

Avatar 2011.04.16. 17:07:41

Helló loláb!

Nem kellett sokáig várnod, hogy a Fidesz kormánynak is meglegyen a maga kamu érvvel betiltott tüntetése:
index.hu/belfold/2011/04/14/leallitotak_a_szellemjarast_schmitt_palnal/

loláb 2011.04.17. 14:11:03

@Fedor: Mindenesetre nem a "jók", a demokraták oldalán állt, ez vitathatatlan.

eyeofodin85 2011.04.17. 14:31:49

Azért már régebben is kereste nagyon a feltűnést ez az ember, de látványosan csak a kormányváltás után jelent meg.

www.youtube.com/watch?v=84WTWLyscPs&feature=related

A Hetek ügyvédje mellesleg.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.17. 16:29:24

@loláb: Az viszont vitatható, hogy a rosszak oldalán állt-e, hosz a reformszárnyhoz tartozott a KISZ-en belül, és a tárgyalásokon meg nem vett részt.

Gyurcsány két évvel idősebb Orbánnál, és nem egy aránylag nyitott szellemű pesti egyetemre járt, hanem az akkor eléggé retrográd pécsire. Lehet, hogy csupán ez a két apróság döntötte el, hogy melyikük lett kiszes, és melyikük lett ellenzéki vezető, hisz mind a ketten erős közéleti késztetéssel vágtak neki a világnak, csak nem azonos körülmények között.

loláb 2011.04.17. 17:11:01

@Fedor: Abban az időben amikor már bőven voltak ellenzéki csoportosulások, akkor a reformszárny már nem lehet a jó oldal, a jó oldal ugyanis demokratikus ellenzék oldala.
Még akkor sem, hogy esetleg az ősöreg, körömletépős-fogkirugdosós kommerekhez képest ők liberális, felvilágosult nyugatosnak számítanak.

A hatvanas években reformistának lenni, az bátorság, és a reális lehetőségek kihasználása, a nyolcvanas évek végén viszont már komformizmus és gyávaság.

"Gyurcsány két évvel idősebb Orbánnál, és nem egy aránylag nyitott szellemű pesti egyetemre járt, hanem az akkor eléggé retrográd pécsire."
Igen, az itteni tevékenységével kapcsolatban van pár -lehet, hogy csak urban legend- történet, bizonyos demonstrációk elleni fellépéséről, meg a többiről. Ha ez igaz, akkor elég komoly a kontraszt közte, meg a jogászszakkollégium újraszervező, nem állampárti szervezetet alapító Orbánék között, ennyit egyszerűen nem hozhattak otthonról. Főleg, mivel orbán apja is párttag, műszaki értelmiség volt, aki sok mindent (diplomát, állást, megélhetést) köszönhetett a pártnak, szóval indulási körülményeikben sok differencia nem volt köztük.

És az ELTE jogi kara sem volt az a nyitott, liberális szellemi műhely, amilyennek utólag tűnik, legalábbis Debreczeni a könyvében (az elsőben) ezt írja.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.04.17. 18:27:32

@loláb: "Abban az időben amikor már bőven voltak ellenzéki csoportosulások, akkor a reformszárny már nem lehet a jó oldal, a jó oldal ugyanis demokratikus ellenzék oldala."

Persze, természetesen vannak fokozatok, ebben igazad van. Csak annyit írtam, hogy lehetett volna rosszabb is.

"az ELTE jogi kara sem volt az a nyitott, liberális szellemi műhely, amilyennek utólag tűnik"

Itt is a "mihhez képest" a lényeg. Persze, a rendszerváltás előtt nem nagyon volt itt totális nyitottság lsehol, de hát egy begyöpösödött vidéki egyetemnél csak nyitottabb volt az ELTE...

De nem akarok én itt ezen vitatkozni, természetesen nem lett vona kötelező Gyurcsánynak a KISZ felé mozdulnia, ha nagyon nem akart volna.

loláb 2011.04.18. 08:47:05

@Fedor:
"Itt is a "mihhez képest" a lényeg"

Debreczeni a közgázhoz képest írta a zártságot, ott az ELTÉS Bibó féle szakkollégium elődjét (a Rajkot) 1970-ben(!) alapították meg, a Bibót viszont csak 1983-ban.

DeMarco 2011.04.18. 17:46:09

Elfogadták az új Alkotmányt végre és a maszop parlamenten kívül volt. (Ott is maradhat, láthatóan senkinek nem hiányoznak.)

De szép nap a mai !!! :)

Jah és nagy cuppanós Dúró Dórának, az ő javaslatát én megszavaztam volna mindenképpen!

Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2011.11.29. 09:26:11

Remek összefoglaló.
Csak egy dologgal adós az írás - egészen a végéig.
A cikk címének elolvasása óta (<i>"A baloldal Bayer Zsoltja, avagy kolonc light"</i>) azt kerestem, vártam epedve, hol jön ennek a fun-nak az összehasonlítása Bayerrel?
Az írás, annak végéig adós maradt a címbéli felütésben hamisan sejtetett összevetéssel.
Mert talán nem is lehet őket összehasonlítani. Mert azért - valljuk be magunknak - a Bayer legalább tud írni és koránt sem, összehasonlíthatatlanul nem olyan szintű gyűlölséghalmaz, mint ez a magányos dzsungel-harcos. Ha ezzel ellentétes adatok merülnének fel, szívesen elolvasnám azokat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.29. 11:20:13

@Otido: Lehet, hogy neked nem tűnik fel a hasonlóság a két figura stílusa között, nekem viszont nagyon. Mindkettő alapból értelmes ember, igen, Bayer régen még írni is jobban tudott, de ma már csak az különbség, hogy DP-től elhatárolódtak Gyurcsányék, BZs-től meg Orbánék nem.

Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2011.11.29. 12:33:17

@Fedor: No, tisztelt Fedor uram! Én éppen erre mondtam, hogy hamvas gerlepisi - már megbocsásson. Ugyanis az állítása mellé semmi bizonyíték nincs téve. Felsorakoztatva.
Ha ön egy egyszerű blogger vagy egy tomcat-féle niemand lenne - ám legyen; nem vitatkoznék. De ön egy komoly ember, és mégis megenged magának ilyen, minden bizonyíték és bizonyítás nélküli vádaskodást. Megértem - engem is néha elragadnak az indulataim. Ez emberi dolog.
De az írásából és ez utóbbi védekezéséből nekem csak az jön át, hogy helyesen tettem, amikor kritizáltam. Úgy a stílusát, mint az írása tartalmát.
Boldog és reményteli Adventet kívánva maradok tisztelt olvasója.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.29. 12:48:00

@Otido: Na de milyen bizonyítékot vársz? Nem fogok itt most idézetekkel megspékelt műelemzést végezni. Az én szememben a két fickó ugyanaz pepitában. EZ VÉLEMÉNY. Mit bizonyítsak ezen? Neked nem ugyanazok, az is vélemény.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0