A Kiskolonc és a régi viccek
2011. május 20. írta: Fedor

A Kiskolonc és a régi viccek

Hatalmas az én bűnöm: ócska régi viccnek merészeltem nevezni egy ócska régi viccet. Meg is kaptam érte méltó büntetésem.

Ha van valami, amit utálok, az az álszentség. Pl. ha azok tartják magukat a szólásszabadság legnagyobb harcosának, akik az első adandó alkalommal megpróbálják elnémítani a kritikus hangokat. Vásárhelyi Márta esete még necces volt, neki se állt túl jól, hogy beperelte az Index újságíróit, de ott még (ha nagyon alacsonyra tesszük a lécet) lehetett azt mondani, hogy tényleg megsértették a jóhírét (az más kérdés, hogy az ilyen per a nagy nyilvánosság miatt mindig visszaüt, mint most is). Az MSZP-nek viszont már jár egy nagy lószerszám az összes hátsójába, hogy kitiltatták a pártvezetőség kritikája miatt a stop.hu-ról Gréczy Zsoltot. Nem mintha lett volna valami értelme: Gyurcsány magyar hangja szépen átjött a blog.hu-ra, és köszöni szépen, épp úgy a nagy nyilvánosság elé tárja a gondolatait, sőt, a botrány még egy kis extra reklámot is adott neki.

Na ilyenkor örülök, hogy a pártok ki lettek tiltva az eddigi sajtószabadság tüntetésekről.

Mint ahogy ki lett tiltva Dániel Kiskolonc Péter is. Pedig erősen indított. Önhatalmúlag ki akarta nevezni magát rendezőnek, hogy jó szokása szerint kisajátítsa a mások által összehozott rendezvényt, csak épp az igazi szervezők kitették a szűrét. Az ügyvéd úr ugyanis híres arról, hogy az őt akármilyen kritikával illetőket lefidesznácizza, és kitiltja az általa felügyelt helyekről.

Hát ezt most a magam bőrén is sikerült megtapasztalnom.

Történt ugyanis, hogy nemrég kirakott a Facebook-ra egy ezeréves poént Orbánra aktualizálva, amire én kommentben megjegyeztem, hogy ezt a viccet az elmúlt ötven év majd minden politikai vezetőjére ráhúzták, legutóbb Gyurcsányra, szóval már egy kicsit uncsi. Perceken belül ott villogott a bal felső sarokban, hogy reakció érkezett a hozzászólásomra. Méghozzá az, hogy D.P. kitörölte.

A folytatást már képernyőképekkel dokumentáltam:

Két perccel később...

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr32919971

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Levendel Júlia - A KOCSIS NYAKÁN ELNYOMOTT CIGARETTA 2011.05.22. 17:43:53

ELKÉPZELEM, HOGY ELKÉPZELIIllyés Gyula az 1947-es Ebéd a kastélyban című, merészen műfajtalan (párbeszédes regény?, szociografikus vita?) írásában mesél „egy esetet” a vendéglátó, immár birtokát-rangját vesztett grófnak, s az emlékezés term...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.05.20. 21:26:26

Elvtelen gyűlölködő bosszúzsidó. Ő most Orbánt akarja megbosszulni, mert csak.

Egyébként jó lenne normális ellenzék, a kormánynak egészségtelen méretűre nőtt az arca...

(Btw: tetszik ez a szalagos-izé. Majdnem olyan mint egy rangjelzés. :) A kékek mitől mások mint a sárga-zöldek?)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.20. 21:31:57

@TaTa86.: Zsidózást speciel nem kívántam belekeverni a sztoriba, muszáj volt? Egyébként fogalmam sincs, milyen vallású, de lényegtelen is.

Az én szalagomon csupán annyi van, hogy free press. A kék szalag meg azt hiszem valami szoci mozgalom.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.05.20. 21:45:37

@Fedor: "Zsidózást speciel nem kívántam belekeverni a sztoriba, muszáj volt?"

Abszolút. Ma még nem zsidóztam. Sry. :)

Egyébként gondolom annyit te is vágsz, hogy itt nem vallásról van szó. (Sőt, ez a fajta leginkább a gyökereiket tagadó, ateista zsidók között gyakori.)

Másrészről, nem tudom milyen kifejezéssel, lehetne ezt az embertípust jobban körülírni. Pl olyat is szoktam írni, hogy "kádármagyar". Nem azért hogy magyarozzak, hanem mert pl, a románoknál ez a világnézet nincs meg...

DeMarco 2011.05.20. 21:49:59

@Fedor: Nem értem miért panaszkodsz.
Aki hülyékkel/hez kommentel, az nem fog normális válaszokat kapni.

Egy régi poénnal: Aki kurvának áll, az ne csodálkozzon ha megbasszák...

Ami meg Grecit illeti az az indexet minősíti, hogy állandóan kiemeli és berakja legfelülre. Ahogy a hírcsárdát és kumint is mostanában.
Mindig is mondtuk és (te mindig is tagadtad), h ez nem véletlen, tudatos választások.
Az sem véletlen, h a jobbikosok csak zsindexnek hívják...
Bár zömében kiegyensúlyozottak, de például a jobbikkal, gárdával szemben már eltűnik ez a kiegyensúlyozottság.
Ahogy más médiumoknál is, itt is tudni kell, h hová kattint az ember és hová soha...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.05.20. 22:12:55

Azt már én is régen levettem, hogy az ágál legjobban a cenzúra ellen, aki maga is előszeretettel alkalmazza.

Ezt a linket a napokban kommentelte be hozzánk valaki. A téma kicsit más (egyébként elképesztő), de a kommentek sem semmik. Valaki leírja, hogy nyugi, 2014-ben is lesznek választások, máris -19 pontra értékelik. Ez a legdurvább kritikus komment ami a cikkre érkezett:

nepszava.com/2011/05/uncategorized/bartus-laszlo-az-unio-elso-fasiszta-allama.html/comment-page-2#comments

Vannak ilyenek, sokan nem bírják a kritikát.

Engem is moderáltak már ki ténykérdés felemlegetése miatt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.20. 22:30:55

@DeMarco: Na most a Kuminnal mi a bajod? És a Hírcsárdával?

DeMarco 2011.05.20. 22:55:03

@bogancs: Muszáj volt belinkelni az opni weblapját? Sürgősen újra kellene nyitni, borzasztó, h ezek szabadlábon mászkálnak közöttünk...

Engem biztosan rögtön kimoderálnának, vagy -1000 ponttal kezdenék... :)) már ha lennék olyan hülye, hogy leálljak őrültekkel vitatkozni.

Csak sajnálni tudom ezt a szerencsétlent, valaki nagyon hintába tette, de legalább mielőtt leírja az eszement baromságokat, hazajönne előtte néhány hétre... vagy kint nem lehet piros bögrét kapni? :)

DeMarco 2011.05.20. 22:58:01

@Fedor: "Na most a Kuminnal mi a bajod? És a Hírcsárdával?"

Nincs velük semmi, szimplán nem érdekelnek. Mindössze megjegyeztem, hogy mostanában nem telik el úgy nap, hogy ne szerepelnének a fősodorban és hogy ez nem véletlen...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.20. 23:09:26

@DeMarco: De mitől nem véletlen? Ülnek az Indexben a szerkesztők, hogy "Na nézzük, kik nem érdeklik DeMarco-t, tegyük őket a blogketrecbe"? Megjegyzem az utóbbi időben én is szinte minden héten kint voltam :-)

DeMarco 2011.05.20. 23:54:42

@Fedor: De itt most nem rólam van szó, hanem az index blogsalátájának kiválasztásáról. Lényegtelen mellékszál, h nekem személy szerint tetszik-e, vagy sem. Csak a metódust bíráltam, ahogy az arcunkba tolják azokat akiket adott esetben nem szívesen olvasnánk.
Vagy másképpen fogalmazva, kinek az érdeke, h fletó fanatikus elfogult követője napról napra kint legyen és tolja a hülyeséget a naív olvasókba?
Miért kap érdemtelenül ekkora ingyenreklámot?

Mondjuk én nem foglalkozom vele, beletettem abba a virtuális karanténba ahol tóta w. is tanyázik...

Igen te is kint voltál sokat mostanában, nyilvánvaló okok miatt. Vannak olyan szavak amikkel rögtön ki lehet menni, erről beszélek...
Fogynak a hangok a kormány ellen, meg a kifogások, hát kapkodnak a muníció után...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.21. 00:09:32

@DeMarco: "Csak a metódust bíráltam, ahogy az arcunkba tolják azokat akiket adott esetben nem szívesen olvasnánk."

De miből gondolod, hogy mindenki úgy gondolkodik, mint te? Fogd már fel, hogy az Indexnek csak a kattintásszám számít. Ha ezt azzal érik el, hogy Gréczyre szabadítják a trollokat, akkor azzal. Ha a Hírcsárda poénjaival, akkor azzal. Ha az én írásaimmal, akkor azzal (ami egyébként engem illett: az elmúlt egy hónapban négyszer voltam címlapon, ebből kettő nem is politikával foglalkozott, ennyit az elméletedről).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.21. 00:10:45

@TaTa86.: "Egyébként gondolom annyit te is vágsz, hogy itt nem vallásról van szó."

Akkor meg minek belekeverni?

DeMarco 2011.05.21. 09:57:36

@Fedor: "Indexnek csak a kattintásszám számít"

Persze. Csak nekem az a véleményem, hogy általánosan elolvassák a fő oldalt az emberek és esetleg azokat a blogokat, amik épp kint vannak.

Te is pontosan tudod, hogy akkor ugrik meg a kommentek száma, ha kikerülsz, akkor jönnek a trollok, akkor paprikásabb a hangulat. Ha nem vagyunk kint, akkor csak az állandó olvasóid maradnak.

Vagyis a kattintásszámot nem te generálod! Növelheted egy jó poszttal, (amibe mondasz amit akarsz elég a szokásos fletó/cigány/zsidó/fúj fidesz szlogenekből vmelyik, vagy legjobb, ha mindegyik egyszerre és már ki is kerülsz...), de alapjában véve azzal jön a kattintás ha kikerülsz.

Ergó, ha valaki kint van, akkor jönnek a kattintások, ha nincs kint, akkor kevésbé. Ezért nem mindegy, hogy kiket, milyen blogokat válogatnak be. Kiket reklámoznak, tolnak előtérbe.
Ez nem a blogoló kompetenciáján múlik, hanem a válogatóén. És a felelősség is az övék...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.05.21. 10:48:13

@Fedor:

"Megjegyzem az utóbbi időben én is szinte minden héten kint voltam :-)"

Valami szerintem is változott a szerkesztési elvekben. Korábban mi is kint voltunk hetente soszor 2-3-szor is, mostanában meg ha meggebedünk sincs címlapunk már hetek óta.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.21. 12:44:45

@DeMarco: "alapjában véve azzal jön a kattintás ha kikerülsz."

Akkor mégegyszer: az Index az alapján tesz ki blogokat, hogy melyiktől várja, hogy sok kattintást generál. Nem fognak olyat kirakni, ami unalmasan vagy rosszul van megírva, bármennyire is egyetértenek esetleg a lényegi mondanivalójával, mert a krya se olvassa el, és így nincs, aki a reklámokra kattintson.

@bogancs: A szerkesztők lelkivilága kiszámíthatatlan, nekem is volt olyan, hogy majdnem két hónapig nem kerültem ki.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.05.21. 17:14:14

@vadász2: Pedig a mellrák ellen küzdeni több értelme van, mint az ingyenes nyomásért.

@Fedor: ... Azt vágod, hogy a zsidó egy szociokultúrális közeget is takarhat? (Na milyen szépen fogalmaztam, ebben így még rasszizmus sincs.)

DeMarco 2011.05.21. 17:32:52

@Fedor: Ennek azért némileg ellentmond, hogy vannak általában kint lévő spéci rétegblogok, amik csak bizonyos érdekeltségbe tartozó szűk réteget képviselnek, ahol még ha kint vannak, akkor sem ugrik meg a kattintásszám.
Ami meg a reklámokat illeti az sztem humbug. Az egyetlen cirkuszos reklámon kívül nem emlékszem, h valaha rákattintottam volna egyre is, mégcsak nem is emlékszem rájuk...

Ez a vita egyébként emlékeztet az általános való villás vitára és a maunika féle vitára. Ami ugye arról szól, hogy a nézettség érdekében mélyen lesüllyedjünk-e egy szint alá és bátran odatoljuk a nézők arcába a szemetet, vagy inkább próbáljunk meg normálisabb, igényesebb műsorokat legyártani, sugározni.

Én azt mondom, hogy nem hiányzik maunika, sem a villa és greci sem hiányozna, ha nem kapna ekkora reklámot...
De végeredményben megértelek, végül is sokan szeretik ezeket...

loláb 2011.05.21. 21:19:15

Most őszintén, áruld már el nekem, hogy hogy a tökömbe kerültél te Dániel Péter facebook oldalára?

Nézegeted a Kuruc.info-t, Bayer Zsolt cikkeket olvasol, Dániel Péterre kommentelsz: te az agyvérzésre hajtasz, hogy a web összes hulladákát figyelemmel kíséred?

Bár, végül is én ma Gyurcsányén jártam, a "kötcsei pörkölt" című írására majdnem reagáltam is (külön írta a sertéscsülköt, meg a marhalábszárat, gondoltam megjegyzem, hogy legközelebb a Schmitt helyesírási bírálatokkal szűkebb marokkal bánjon), de aztán rájöttem, hogy igazából leszarom őt.

DeMarco 2011.05.21. 22:21:23

@loláb: Költői kérdés volt? Tudjuk, h mazochista... :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.21. 22:31:31

@loláb: "Most őszintén, áruld már el nekem, hogy hogy a tökömbe kerültél te Dániel Péter facebook oldalára?"

Akkor ezek szerint te nem vagy fent, és nem tudod, hogy működik. Szóval ha egy ismerősöd megoszt valamit (szöveget, képet, videót, linket), az megjelenik az összes ismerőse hírfolyamában. D.P. még jó régen bejelölt, amikor még nem ismertem igazán. A privát profilomon megválogatom, kit jelölök vissza, ez a profilom viszont marketingeszköz, szóval itt mindenki bátran rámkattinthat. Később, amikor igazából megismertem, gondoltam rá, hogy kiiratkozom az ismerősei közül, de aztán pont azért nem tettem, mert már terveztem, hogy írok róla, és úgymond anyagot gyűjtöttem. Igazából azon csodálkozom, hogy a múltkori, róla szóló posztom után ő nem rakott ki a "bizalom köréből" :-)

Szóval kérdésedre válaszolva, nem kellett keresgélnem, képembe lett tolva :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.21. 22:44:05

@DeMarco: "Ami meg a reklámokat illeti az sztem humbug. Az egyetlen cirkuszos reklámon kívül nem emlékszem, h valaha rákattintottam volna egyre is, mégcsak nem is emlékszem rájuk..."

Te folyamatosan abba a hibába esel, hogy magadból indulsz ki, és azt hiszed, mindenki olyan, mint te. Hát nem. Hidd el, az Index nem szívjóságból üzemelteti a blog.hu-t, hanem kőkemény üzleti tervre alapozva.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.21. 23:03:51

@DeMarco: Ja, és amúgy a cirkuszos reklám az enyém volt, nem a blog.hu-é :-)

loláb 2011.05.22. 10:21:53

@Fedor:
"Akkor ezek szerint te nem vagy fent, és nem tudod, hogy működik."
De, fent vagyok, csak álnéven, nulla ismerőssel, így erről tényleg nem tudtam. Nagy marhaságnak tartom, de sajnos egyre több mindent írnak meg facebookos üzenőfalakra, így ha az ember képben akar maradni, akkor muszáj egy profil.

De nem vagyok túl aktív, lájkolni még semmit nem lájkoltam, hozzászólást is csak egyszer írtam (Amikor Gyurcsány az államadósság-növekedésről magyarészkodott, akkor foglaltam össze pár pontban a tévedéseit, csúsztatásait. Persze a hívei nekem estek, viszont Fletó (vagy a profilját kezelő marketinges) személyesen reagált rám, szóval lehet, hogy picivel szinvonalasabb hozzászólás volt, mint az ott általános fasz-szopkodás, vagy börtönbézés.)

loláb 2011.05.22. 10:28:02

@Fedor:
"Hidd el, az Index nem szívjóságból üzemelteti a blog.hu-t, hanem kőkemény üzleti tervre alapozva."

A blog.hu üzemelterése veszteséges tudomásom szerint, de a megfelelően széles szolgáltatási spektrum miatt az indexnek szüksége van rá (akárcsak arra a raklap fos indavideóra).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.22. 19:17:38

@loláb: Attól még valószínűleg nem mindegy, hogy mennyit hoz a konyhára, és megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni belőle...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.22. 19:20:01

@loláb: "fent vagyok, csak álnéven, nulla ismerőssel"

Esetleg lájkolhatnád a blogot, és akkor jobban figyelhetnél, hogy miket tartok említésre méltónak én :-)

DeMarco 2011.05.22. 21:00:06

@Fedor: "Te folyamatosan abba a hibába esel, hogy magadból indulsz ki, és azt hiszed, mindenki olyan, mint te."

Mindenki magából indul ki...

Még te is: "és akkor jobban figyelhetnél, hogy miket tartok említésre méltónak én :-)"

"kőkemény üzleti tervre alapozva."

Aha. Ami egy nagy átverés. Köztünk szólva.
Van neked kimutatásod, hogy az oldalaidra kipakolt reklámokra bárki is rákattintott valaha?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.23. 07:30:23

@DeMarco: "Mindenki magából indul ki..."

Az, hogy ajánlok mások figyelmébe cikkeket, nem jelenti azt, hogy azt hiszem, mindenki olyan, mint én.

"Van neked kimutatásod, hogy az oldalaidra kipakolt reklámokra bárki is rákattintott valaha?"

A blog.hu-s reklámokról természetesen nincs. Az én reklámaimról természetesen van. Van kattintás. Nem vészesen sok, de gondolj bele, őkcsak a keretrendszert és a brand-et adják, a tartalmat már nem, és hány ezer blog van itt, amelyből nem egy jóval látogatottabb az enyémnél. Sok kicsi sokra megy. Lehet, hogy nagy közvetlen nyereség nincs sok rajta, de azért termel bevételt rendesen, és ahogy loláb is rámutatott, van közvetett haszna is a brandépítésben. Hidd el, hogy nem hülyék.

loláb 2011.05.23. 08:45:41

@Fedor:
"Esetleg lájkolhatnád a blogot, és akkor jobban figyelhetnél, hogy miket tartok említésre méltónak én :-)"

Ez nem személyes, ha valamiket lájkolnék, akkor a blogod köztük lenne, de a facebook még nem tudott megyőzni arról, hogy nem a világ legnagyobb adathalász szoftvere, így egyelőre türtőztetem magam...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.23. 09:06:38

@loláb: De ha álnéven vagy fent, hamis adatokkal, akkor nem tök mindegy? :-)

loláb 2011.05.23. 09:50:39

@Fedor: Az IP címem nem hamis...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.23. 11:13:51

@loláb: mindig is jópofának tartottam, amikor átlagemberek félnek attól, hogy valakik a nyilvános adatbázisokból bármikor könnyen hozzáférhető és/vagy teljesen érdektelen adataikkal visszaélnek... :-)

loláb 2011.05.23. 12:43:56

@idelle:
"bármikor könnyen hozzáférhető"

Már olyanra gondolsz, mint a kapcsolati háló, vagy az, hogy mit lájkolok? Ezekkel tényleg tele vannak a nyilvános adatbázisok, igazad van...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.23. 12:51:51

@loláb: Annyit és azt ossz meg magadról, amit amúgy is felvállalsz nyilvánosan, mondjuk akár egy HR-s előtt is, aki pl. egy állásinterjú részeként valószínűleg ezen az úton is is lecsekkol. A privát profilommal én is kerülöm a politikai témákat (arra ott van a Fedor profil). Az ilyen IP szintű feltérképezés viszont már szerintem is para. Ha egy kereskeelmi cég csinálna ilyet, akkor na bumm, max. célzottabban rádszabottak lesznek azok a hirdertések, amelyek amúgy is eléd kerülnek, a titkosszolgálatok meg le vannak szarva, ugyanis ha nem így, akkor máshogy derítenek ki rólad mindent :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.23. 12:53:46

@loláb: frappáns válasz, bár nem igazán tudom, hogy a születésnapom (amit, ha valakinek kell, kb. ötperces munkával ki lehet deríteni), meg az, hogy hova jártam iskolába (és kikkel, vazz, tényleg nehéz felderíteni, csak rá kell nézni a tablóra vagy kinyitni egy ballagási meghívót) hol tud nekem kárt okozni, de mindenesetre megható az az önbizalom, amivel "senkik" (már úgy értve, hogy tényleg a kutya sem kíváncsi rájuk) védik az ún. magánszférájukat... LOL :-DDDDDD

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.23. 12:54:44

@Fedor: hát igen: az okos magyar nem megy föl a közösségi oldalra, a buta meg odafigyel, mit oszt meg magáról... :-DDDDD

loláb 2011.05.23. 13:49:52

@Fedor: "Annyit és azt ossz meg magadról, amit amúgy is felvállalsz nyilvánosan, mondjuk akár egy HR-s előtt is"
Na, hát mondjuk egy Orbán/gyurcsány lájkolás, vagy a sajtószabadság csoportba tartozás szerintem pont nem ilyen.

"pl. egy állásinterjú részeként valószínűleg ezen az úton is is lecsekkol."
Nem váltogatom olyan gyakran a munkahelyeimet, hogy ez szempont legyen.

@idelle:
Elég szomorú életed lehet, hogyha az ismerőseid csak az iskolatársaid, munkatársaid közül kerülnek ki...

"az okos magyar nem megy föl a közösségi oldalra, a buta meg odafigyel, mit oszt meg magáról"
Egy szóval nem mondtam, hogy az én hozzáállásom akárki számára példaként kellene szolgáljon, én egyszerűen úgy döntöttem, hogy nem adok ki adatokat egy nemzetközi cégnek arról, hogy kiket ismerek, milyen cikkeket olvasok, milyen oldalakat nézek.
Felőlem te ezerrel aktívan nyomulhatsz a facebookon, ne érezd úgy, hogy a mindenttudók lenézésével tekintek rád, csak mert máshogy viszonyulsz ehhez.

Mindenkinek meg lehet a maga hülyesége, ti az Orbán diktatúrában nem bíztok, én meg a facebook adatkezelésében.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.23. 14:13:03

@loláb: "Na, hát mondjuk egy Orbán/gyurcsány lájkolás, vagy a sajtószabadság csoportba tartozás szerintem pont nem ilyen."

Ezért van nekem két profilom :-)

loláb 2011.05.23. 14:36:51

@Fedor: Igazából vagy három kéne (egy civil, egy baloldali-liberális, ahol a sajtószabadságot lájkolod, meg egy jobboldali, ahol az alkotmányt, biztos ami biztos alapon) vagy egy olyan, ahol semmit. Mint a Moldova novellában a tagságtalansági igazolvány.

DeMarco 2011.05.23. 16:32:51

@Fedor: Engem már a facebook nem fogott meg, a myvipről régen töröltem magam, egyedül civilként az iwiw-en vagyok fent.

De a múltkor kénytelen voltam egy ideiglenes regisztrációt csinálni a facebookra. Ennyire még semmit sem bántam meg... siettem, gyorsan túl akartam lenni rajta, figyelmetlen voltam és csúnyán ráfáztam. Ez a rohadék a megadott e-mail címről (ami megint a civil volt, pedig máskor mindig a kamukat használom) egyszerűen kiszívta az összes létező címet ahová üzentet küldtem az elmúlt 6-7 évben !!! és mindenkinek elküldte, h "szia xy regisztrált a facebookra, lécci, lécci jelöld be" és ezt még ismételgette is kéthetente, h "szia, még mindig nem jelölted vissza, irgum-burgum).

Nem is emlékszem, h valaha csináltam volna ekkora balfaszságot neten...

Így aztán ment a levél boldog-boldogtalannak, akikre évek távlatából már nem is emlékeztem, vagy csak épp egyszer találkoztunk, vagy sosem, cégeknek, szolgáltatóknak, hivataloknak, polgármestereknek, képviselőknek, multiknak, üzleteknek, barátoknak, ismeretleneknek egyaránt.

Ennyit az adatkezelésről... igaz, h én voltam a lúzer, mert nem figyeltem eléggé, na de akkor is, kiszívni a privát leveleimből az e-mail címeket???

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.23. 17:07:39

@DeMarco: Bocs, de ez a te hülyeségre volt. Ha nem kapkodtál volna, akkor észrevehetted volna, hogy ez csak egy opció, amihez engedélyt kért, neked meg lett volna lehetőséged kiszedni előle a pipát, és akkor megúsztad volna ezt. Nem mondom, hogy nem kell néha odafigyelni, mert a Facebook valóban inkább a számára jobb opciót ajánlja fel alapbeállításként (melyik program nem?), de ha tudatosan használod, akkor a tied az irányítás.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.25. 01:02:47

@loláb: "Elég szomorú életed lehet, hogyha az ismerőseid csak az iskolatársaid, munkatársaid közül kerülnek ki..."

közhely és bullshit ez az "elég szomorú életed lehetsz" duma.

egyszerűen arról van szó, hogy az ilyen közösségi oldalak remek élményeket tartogatnak, ha normálisan használod a lehetőségeiket.

loláb 2011.05.25. 09:49:53

@idelle:

"egyszerűen arról van szó, hogy az ilyen közösségi oldalak remek élményeket tartogatnak"

Elhiszem, de ne legyen már kötelező élni ezekkel a "remek élményekkel".
Had döntsem már el, hogy szükségem van nekem erre, (vagy elég a valódi éltemben átélt, valódi élmények), és ne bélyegezzenek már mindenféle paranoiás fasznak, csak mert másként viszonyulok hozzá, mint a nagy átlag.

Hogy értsd: ha nem lenne ennyire aktív a facebookn a politika, akkor nem is regisztrálok rá, pont ugyanazért, amiért sem twitterem, sem skypeom, de vagy 5 éve már MSN címem sincs: mert nincs rá szükségem, nem érzem a hiányukat. Majd ha érezni fogom, akkor regisztrálok ezekre is.

"közhely és bullshit ez az "elég szomorú életed lehetsz" duma."

Az lehet, de nekem az iwiwes ismerőseim közül körülbelül a 30% kötődik iskolához, munkahelyhez, a maradékhoz viszont az életem alakulása miatt van közöm.
Na, ez szerintem olyan bizalmas információ, amit máskülönben kurva nehéz lenne összeszedni, a C típusú átvilágítás jelentős részét teszi ki a kapcsolati háló átvilágítása.
Ilyesmit még az iwiwien is csak úgy osztok meg, hogy csak monogrammal vagyok fent, de a facebookra sehogy nem tenném fel, mert tudja a fene, hogy ki áll mögötte, kinek van betekintése ezekbe az adatbázisokba, vagy ki dönt úgy, hogy jó pénzért segít az utánam szaglászóknak (ha vannak, vagy lesznek ilyenek).
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0