Bújjatok elő
2011. június 17. írta: Fedor

Bújjatok elő

Kényes témához nyúlok.

Régi ideám, hogy a melegek elfogadottságán sokat lendítene, ha híres emberek (nem celebek, hanem olyanok, akik le is tettek valamit az asztalra) felvállalnák homoszexuális mivoltukat, mint ahogy a világ boldogabbik felén ez már természetes nem csak művészek hanem politikusok között is, példát mutatva ezzel, hogy így is lehet teljes és hasznos életet élni, és bizonyítva azt, hogy a mindennapi élet szempontjából lényegtelen, hogy ki kivel bújik ágyba, tehát felesleges ez alapján megítélni őket.

Van ugyan néhány elismert és sokak által nagyrabecsült művészünk, akikről tudni lehet, hogy a saját nemükhöz vonzódtak, de esetükben nem elírás a múltidő: Mednyánszky László, Ferencsik János, Gobbi Hilda, Temessy Hédi (ők ketten még élettársak is voltak), Mensáros László vagy Pilinszky János nemi identitása jórészt csak halála után vált nyilvánossá, életében legtöbbjük ezt titkolta, vagy csak a legszűkebb ismeretségi körük tudott erről.

Márpedig szükség lenne a melegek számára élő példaképekre is.

Különösen fontos lenne ez most, amikor a hivatalos politika is inkább ellenük dolgozik, és parlamenti párt lehet két (na jó, másfél) nyíltan is homofób alakulat. Erre a célra mi sem lenne alkalmasabb, mint a most folyó LMBT fesztivál, és legfőképp a holnapi felvonulás. Épp ezért most (felvállalva a tévedés kockázatát, és azt, hogy akár a szimpatizánsok is megrónak ezért a módszerért) félreteszem a diszkréciót, és megnevezek két olyan személyt, akik bár eddig még nem "bújtak elő", így nem lehet biztosan tudni, hogy valóban melegek -e, de a közvélemény ettől még kész tényként kezeli homoszexualitásukat. Karrierjükben már elég messzire jutottak ahhoz, hogy ez ne okozzon nagyobb törést, szóval ha valóban azok, aminek sejtik őket, akkor fellépésük sokat segíthetne azon, hogy sorstársaiknál ez a kérdés már fel se merüljön.

Alföldi Róbert

A Nemzeti Színház igazgatójának esete az egyértelműbb. Még a vele szimpatizáló blogok és komoly sajtótermékek is rendszeresen leírják, hogy az ellene irányuló széljobbos és kereszténydemokrata támadások egyik legfőbb mozgatórugója a homoszexualitása, pedig ő ezt sose erősítette meg, sőt, ha nyíltan felmerült a kérdés, mindig kitérő válaszokat adott.

Pedig a fentiek fényében ennek egyre kevesebb az értelme. Tehetségét elismeri a szakma is, meg a közönség is, akkor meg kit érdekel az a néhány bohóc, aki ezen lovagol, ki tudja, milyen indíttatásból (hisz tudományosan bizonyított tény, hogy a homofóbia nem egyszer a látens homoszexualitás jele - ezt némely kommentelő figyelmébe is ajánlom). Merész párhuzam talán, de az ügynökakták témája is azért forró még több, mint húsz év után is, mert titkolódzás övezi a teljes nyilvánosság helyett. Ha Alföldi kiállna azzal, hogy "igen, meleg vagyok, na és?", akkor biztos, hogy lenne egy prompt felháborodás az őt eddig is lebuzizók részéről, de lenne egy olyan, talán nem is kicsi réteg, amely üdvözölné ezt a coming out-ot, a közvélemény meg idővel tudomásul venné, és természetesnek venné.

És pont ez lenne a cél.

Szájer József

Igen, az ősfideszes EU képviselőről beszélek, akiről szintén ez a hír járja már ki tudja mióta, és ezt megerősíteni látszik az, hogy amikor a rendőrség februárban megpróbálta ellehetítleníteni az idei melegfelvonulást (szerencsére sikertelenül), akkor ő kapásból felszólalt ez ellen (persze a gyülekezési jogra hivatkozva, de mivel a mostanában történt hasonló események már nem késztetik megnyilatkozásra, feltételezhetően nem csak ez mozgatta).

De hiszen ő házas, meg gyerekei vannak - jöhetne az ellenvetés, de hát egyáltalán nem ismeretlen dolog az alibi család, elég csak a fentebbi listából Mensáros Lászlóra gondolnunk, vagy Szájer egykori párttársára, Ungár Klárára, aki ugyanúgy már anyukaként vállalta fel másságát, mint a jelenlegi izlandi miniszterelnök, Jóhanna Sigurðardóttir.

És a nyilvánosság elé lépése még fontosabb lenne, mint Alföldié. Lássuk be, a jobboldal számára (legalábbis itt, K-Európában, de nem egyszer máshol is) ez a téma tabu, így valóban forradalmi tett volna, ha egy magát konzervatívnak valló, ráadásul kormánypárti politikus állna ki a nyilvánosság elé hasonló szavakkal, mint anno Szetey Gábor:

Hiszek Istenben, a szeretetben, a szabadságban és az egyenlőségben. Magyar vagyok és európai. (...) Társ, barát, néha ellenfél. És meleg.

Talán még politikailag is hasznos lehetne a FIDESZ számára. Persze tisztában vagyok azzal, hogy erre a mai magyar valóságban vajmi kevés az esély.

Épp ezért lenne égetően szükség rá.

Ajánlott olvasmány: Coming out

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr212991665

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Akik személyükben igazolják a Melegfelvonulás létjogosultságát 2011.06.19. 17:20:15

Egy komment az előző posztomhoz: Nem értem miért nem tudjátok, ti liberálisok megérteni a homoszexualitást ellenzők érveit. Én nyugodtan beszélhetek a nemzeti radikálisok nevében, és meg is fogalmazhatom az érveinket a homoszexuálisok ellen. Azért íté...

Trackback: Diszkrimináció lenne egyenlő jogokat adni egy kisebbségnek??? 2011.06.19. 00:08:02

A kereszténydemokraták ifjúsági szervezetének elnöke azzal a meghökkentő elmélettel állt ma elő, hogy azért nem szabad megengedni a homoszexuálisok házasságkötését, mert az diszkrimináció lenne – nyilván azokkal szemben, akiknek volt szerencséjük...

Trackback: Hazugsággal védte a kormány az új alkotmányt 2011.06.18. 18:24:53

Az ENSZ Emberi Jogi Tanácsa sorsolás alapján haladva minden ENSZ tagállamot átvilágít. Hazánkat Balog Zoltán társadalmi felzárkóztatásért felelős államtitkár képviselte. A meghallgatás után azt nyilatkozta, hogy "az alkotmányhoz fűződő kérdések eg...

Trackback: Mi a különbség a határon túli magyarok és a melegek között? 2011.06.18. 16:57:47

A melegfelvonulás ellen ma tüntet a Jobbik. Érvelésük szerint a melegséget nem kéne azzal "reklámozni", hogy utcán "mutatják". Ez az érv ugyanaz, amit Jan Slota és Robert Fico alkalmazott a magyarok ellen, a magyar nyelv közna...

Trackback: Apa, kezdődik! 2011.06.18. 16:18:53

Szombaton ismét melegfelvonulás, amikor a melegek évente egyszer látható közösséget alkothatnak. Szombaton ismét melegfelvonulás, amikor a homofóbok évente egyszer méginkább látható közösséget alkotnak.Egyébként semmi extra, csak a szokásos forgatóköny...

Trackback: Felvonulók kérték 2011.06.18. 10:29:18

Ami napon a melegfelvonuláson résztvevő embertársainknak kedveskedünk az alábbi pár fotóval:

Trackback: Lehet-e melegbarát a jobboldal? 2011.06.18. 00:20:16

"A nemzeti együttműködés rendszere minden magyar számára nyitott [...] Ez a roppant erőket felszabadító összefogás minden magyar ember, legyen bármilyen korú, nemű, vallású, politikai nézetű, éljen bármely pontján a világnak, nagy reményekre jogos...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2011.06.17. 13:49:26

Szájer azért meleg, mert nem abajgatná a pride-ot?

A hazai meleg közösség kisebbsége ért egyet a pride-al, mind megjelenési formájában, mind pedig célszerűségét tekintve, így a tavalyi kikelése miatt ilyen következtetést levonni kicsit korai.
Már csak azért is, mert a "Szájer által az i-padján írt" alaptörvényből a bírálói szerint pont melyik közösség jogai maradtak ki? Bizony, a melegeké.

Persze az alaptörvény garantálja a melegek jogait, akkor is, ha a szexuális alapú diszkriminációt nem nevesíti tételesen, mintahogy fellép MINDEN diszkrimináció ellen, tehát az alaptörvény megszövegezése miatt akár még csontbuzi is lehetne Szájer, csak hát humoros a következetlenséged, hogy az egyik legkomolyabb, az alaptörvényt érintő kritikát olyanért fogalmazzátok meg, amiben az alaptörvény megszövegezője esetleg maga is érintett.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.17. 14:21:18

@loláb: "Szájer azért meleg, mert nem abajgatná a pride-ot?"

Nem, ez a pletyka sokkal, de sokkal régebbi, ez csak ráutaló jel.

"A hazai meleg közösség kisebbsége ért egyet a pride-al"

Ez így nem igaz. Vannak, akik valóban meg lettek félemlítve, és ők mondanak ilyeneket.

"Már csak azért is, mert a "Szájer által az i-padján írt" alaptörvényből a bírálói szerint pont melyik közösség jogai maradtak ki? Bizony, a melegeké."

1. Ugye azt nem gondolod komolyan, hogy az új alkotmány egyetlen szerzője Szájer, és másnak beleszólása se volt? Egy részét biztos ő írta, és ő szerkesztette egybe, egésszé, de nem egyedül az ő műve...

2. Mivel az alaptörvény az azonos nemű párokra nem terjeszti ki a különnemű párokat megillető alkotmányos jogokat, ez bizony visszalépés az előző alkotmányhoz képest. Ez nem részemről következetlenség, ha nem Szájer részéről alkalmazkodás a realitásokhoz.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.06.17. 16:11:10

@loláb: Nem szerepel benne a szexuális beállítottság védelme. A régiben benne volt, az újban nincs, nézz utána.

Egyébként én azt hallottam, hogy Szájer nemhogy meleg, de pedofil is. Állítólag azért vádolták meg annak idjén Fodort azzal, hogy buzi, amikor Szájer ellen indult, nehogy véletlenül ezzel próbálkozzon ellene.

loláb 2011.06.17. 17:16:28

@Fedor:
"Nem, ez a pletyka sokkal, de sokkal régebbi, ez csak ráutaló jel."

Én még soha nem hallottam. Tudok konkrétan meleg politikusokról, mindkét oldalról, de Szájer nevét ilyen összefüggésben nem hallottam.

"Ez így nem igaz. Vannak, akik valóban meg lettek félemlítve, és ők mondanak ilyeneket."
Ezt nem a megfélemlítés dönti el. Az én meleg ismerőseim némileg értelmesebbek, tanultabbak, mint az áltag pride-felvonuló (legalábbis a különféle videókon megszólaló felvonulók nem a sokdiplomás, magasan kvalifikált réteget képviselik), ők a büdös életben nem állnának ki segget rázni. Egy szimpla kézfogós, disztingvált menetre kimennének, de a pride-ra eszükbe nem jut. Érdekes módon őket még soha, senki nem "buzizta" le, pedig nem csinálnak titkot belőle.

"Ugye azt nem gondolod komolyan, hogy az új alkotmány egyetlen szerzője Szájer..."
Én nem is gondolom ezt, a baloldalról hallom állandóan.

"2. Mivel az alaptörvény az azonos nemű párokra nem terjeszti ki a különnemű párokat megillető alkotmányos jogokat,"
Ja, házasodni nem házasodhatnak, éppúgy, ahogy a 89-es alkotmányban is volt.

@Tzimisce:
"Nem szerepel benne a szexuális beállítottság védelme. A régiben benne volt, az újban nincs, nézz utána."
Nevesítve nem szerepel benne, ugyanakkor azonban mindenféle diszkriminációt tilt, így értelemszerűen ezt is.
A garantált jogok szintjén nincs visszalépés, megőrizte a 89-es alkotmány, illetve az abból levezetett AB döntések garantálta jogokat. Ki nem bővítette az igaz, de nem is szűkített rajta.

"Egyébként én azt hallottam, hogy Szájer nemhogy meleg, de pedofil is."
Sőt, még kannibál is, de ráadásul az apja ÁVH-s, a nagyapja pedig SS tiszt volt a háborúban, mi? Na ne fárasszál már a hülyeségeiddel...

"Állítólag azért vádolták meg annak idjén Fodort azzal, hogy buzi, amikor Szájer ellen indult, nehogy véletlenül ezzel próbálkozzon ellene."
Elég rossz tapasztalataik lehetnek Fodorról, hogyha ilyen "megelőző csapásra" szánát el magukat.
Hát, igen, nagy igazság, hogy az alamuszi nyuszi nagyot ugrik.

segglyukszájú 2011.06.17. 19:42:20

Szájer nem meleg,hanem pedofil. Ezért is küldték ki anno Brüsszelbe, hogy "ne legyen szem előtt".

segglyukszájú 2011.06.17. 19:45:11

Alföldi melegsége sosem volt titok, hiszen volt szó arról, hogy Csere Lászlóval él(t) együtt. Vannak más "neves" melegek is. Kulka, Friderikusz, Ádok Zoli, Gálffi László, stb.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.06.17. 20:03:10

"vagy csak a legszűkebb ismeretségi körük tudott erről."
Ez volna a természetes. Miért, kinek kellene még erről tudnia?
Közügy? (Közöd?)

"hogy a mindennapi élet szempontjából lényegtelen, hogy ki kivel bújik ágyba, tehát felesleges ez alapján megítélni őket."
Na ugye.

Én láttam az Alföldit meleg szerepben (Producerek) és hihetetlenül jó volt. Szerintem ha nem (volna) az, akkor is rájátszana. A lebegtetés jót tesz az ismertségének. És nyilván azért nem büszkélkedik vele, mert senkinek semmi köze hozzá.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.17. 21:09:57

@loláb: "Tudok konkrétan meleg politikusokról"

Akkor szólj nekik, hogy azt üzenem, vállalják magukat :-)

"Szájer nevét ilyen összefüggésben nem hallottam."

Ja, az más. ha te nem hallotad, akkor már nem is volt ilyen híresztelés soha.

"a különféle videókon megszólaló felvonulók nem a sokdiplomás, magasan kvalifikált réteget képviselik"

Naná, hogy az extrémeket keresi a média, nem a visszahúzódókat. De ez nem jelenti azt, hogy ez így van. Én is ismerek diplomás melegeket, akik meg kimennek, szóval a saját baráti körödből nem érdemes általánosítani.

"Egy szimpla kézfogós, disztingvált menetre kimennének, de a pride-ra eszükbe nem jut"

A pride a világon mindenhol ilyen, csak jobb helyeken ez nem visszatetszést kelt, hanem a heterók is együtt örülnek velük, mit pl. Londonban.

"Én nem is gondolom ezt, a baloldalról hallom állandóan."

Sehol nem hallottam ilyet senkitől, szóval ez az "állandóan" kitétel egy kissé erős, nem gondolod?

"Ja, házasodni nem házasodhatnak, éppúgy, ahogy a 89-es alkotmányban is volt."

Nem volt, csak a családjogi törvényben.

"Nevesítve nem szerepel benne, ugyanakkor azonban mindenféle diszkriminációt tilt, így értelemszerűen ezt is."

De eddig nevesítve volt, és elég érdekes lenne, ha egy ilyen szövegből valami csak véletlenül maradna ki, és nem előre megfontolt módon.

"Alföldi melegsége sosem volt titok"

Ő maga nyíltan nem vállalta fel.

"Vannak más "neves" melegek is"

Nem kívántam hosszú listát írni.

"Ez volna a természetes. Miért, kinek kellene még erről tudnia?
Közügy?"

Nem azt kívánja senki, hogy kukkolj a hálószobájukban, vagy társulj be harmadiknak. Persze, nem közügy, de gondold el. Ha te híres ember lennél, lenne belőle botrány, hogy a feleségeddel elmész egy rendezvényre? Ha közös nyaralásotokról fotósorozat jelenne meg egy bulvárlapban? Nem. És most képzeld el ugyanezt úgy, hogy nem léphetsz a nyilvánosság elé azzal, akit szeretsz. Márpedig aki azt mondja, hogy nem akarja tudni, hogy ki meleg, és ki nem, az ezt kívánja nekik. Rejtőködést, hazugságokból álló életet. Senki nem akar semmi olyan jogot nekik, ami nekünk, heteróknak nem adatik meg. De az jár nekik, mert nincs elfogadható indok arra, hogy miért kéne nekik másodrendű állampolgároknak lenniük.

borla 2011.06.17. 21:25:17

Megvan azért a diszkrét bája, hogy az anonym, házas! blogger, amelyik posztolt a melegtüntetés mellett - ja és erős jobbos törzsközönséggel bír - coming outra szólít fel.
Sajnos a poszthoz nem tudok mit hozzászólni. Legalább is, amíg az illetők (pro és kontra) félnek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 00:19:14

@borla: Egyrészt nem vagyok híres ember, másrészt meg így legalább biztos, hogy nem önző érdek hajt :-)

misc · http://misc.blog.hu 2011.06.18. 00:22:45

én a pletyákálást egy kicsit kontraproduktívnak érzem, de mindenképpen nagyon hasznos lenne, ha a jobboldalról is lehetne olyan triviális dolgokat hallani, hogy mondjuk a melegek is emberek, vagy joguk van felvonulni.

-JzK- 2011.06.18. 02:44:16

„Te csak egy homofób vagy!”

Azokat, akik a homoszexuális magatartással szembehelyezkednek, gyakran vádolják meg az ún. „homofóbiával”, azaz, hogy azért vannak ilyen véleményen, mert „félnek” a homoszexualitástól. Néha a vád odáig fajul, hogy azt állítják, hogy ugyanezek az emberek valószínűleg maguk is homoszexuálisok, és más homoszexuálisok elítélésével kompenzálják saját vágyaikat, hogy elrejtsék ezt a tényt még önmaguk elől is.

Ezek az érvek megkísérlik megszüntetni a racionális párbeszédet azáltal, hogy a középpontba a vita egyik résztvevőjét állítják. A másik fél érveit az ő valós vagy vélt tulajdonságára alapozva akarják elvetni. Ebben az esetben a feltételezett tulajdonság a homoszexuálisoktól való félelem.

Azokhoz a próbálkozásokhoz hasonlóan, amelyek el akarják kerülni a racionális párbeszédet, a homofóbia-érv egyáltalán nem érinti magát a lényeget. Még ha egy ember fél is a homoszexualitástól, ez egyáltalán nem csökkenti az érveket az ilyen viselkedés ellen. Az, hogy egy ember fél a fegyverektől, még nem érvényteleníti érveit a fegyverek ellen, sem az, ha valaki fél a katonai leszereléstől, még nem csökkenti érveit a leszerelés ellen. Az elvi alapokon álló véleménykülönbséget nem lehet fóbiának nevezni.

Továbbá a homofóbia-vád egyáltalán nem meggyőző. Azoknak az elsöprő többsége, akik szembehelyezkednek a homoszexuális viselkedéssel egyáltalán nem „félnek” a homoszexuálisoktól. A szembehelyezkedés nem azonos a félelemmel. Bárki ellenezhet valamit anélkül, hogy félne tőle, tehát értelmetlen az a próbálkozás, hogy valaki egy „Homofób!” sikollyal zárjon le egy ésszerű párbeszédet. Ez a próbálkozás csak arra való, hogy eltérítse a figyelmet azoktól az érvektől, amit valaki állít, és ráirányítsa arra, aki az érvet állítja, méghozzá úgy, hogy erkölcsileg támadja meg az illetőt.

Dr Smit Plagius 2011.06.18. 10:28:35

@-JzK-: tévedsz, kérlek!
amitől nem félnek, azt elfogadják. a homoszexualitást azért nem fogadják el az emberek, mert félnek megismerni a valóját. (itt a megismerés NEM megtapasztalást vagy kipróbálást jelent.)

loláb 2011.06.18. 10:30:31

@Tudok
"Ja, az más. ha te nem hallotad, akkor már nem is volt ilyen híresztelés soha."

Egyrészt, pletykálni természetesen mindenkiről lehet, ez igaz. Viszont az is igaz, hogyha mindenki buzi lenne, akiről pletykáltak, akkor fél magyarország a saját neméhez vonzódna, de a politikai-művészi elitünk biztosan.
Másrészt viszont igen, tekintettel arra, hogy azoknak az embereknek jó részét személyesen ismerem, akiről az átlagember csak az ujságokból olvas, valszeg eljutott volna hozzám is a híresztelés, ha az komolyan vehető.

"Naná, hogy az extrémeket keresi a média, nem a visszahúzódókat. De ez nem jelenti azt, hogy ez így van. Én is ismerek diplomás melegeket, akik meg kimennek, szóval a saját baráti körödből nem érdemes általánosítani."
Nem általánosítok, de ami tény, az tény: tüllboában segget rázni nem az akadémikusok szoktak, a külföldi pride-okon sem.

"A pride a világon mindenhol ilyen, csak jobb helyeken ez nem visszatetszést kelt, hanem a heterók is együtt örülnek velük, mit pl. Londonban."
Egyrészt, teljesen felesleges összehasomnlítani a Londoni, vagy a magyar, ne adj ég a moszkvai pride-ot, mert eltérő kulturális közegben van.

"Sehol nem hallottam ilyet senkitől, szóval ez az "állandóan" kitétel egy kissé erős, nem gondolod?"
Ne hülyéskedj már, olvasol gondolom elég balos sajtót, hogy tudjad, ha degradálni akarják az alaptörvényt, ez az egyik leglekicsinylőbb érv.

"Nem volt, csak a családjogi törvényben."
És alktománybírósági határozat szólt róla (ami a kérdésre a választ a 89-es alkotmányból vezette le).

"De eddig nevesítve volt, és elég érdekes lenne, ha egy ilyen szövegből valami csak véletlenül maradna ki, és nem előre megfontolt módon."
Feleslegesen rugózol ezen, ha egy törvény tilt MINDENFÉLE diszkriminációt, akkort tiltja a nemi alapút is. Ha nevesíti, ha nem.
Nyilván nem véletlenül maradt ki a felsorolásból, és azt is elhiszem, hogy ennek a meleg szervezetek nem örülnek, de a garantált jogok, jogi védelem szintjén nincs visszalépés az új alkotmányban, tehát ez az egész hiszti nem más, mint vihar a biliben.

A "melegekre írt" alkotmány elkészítését nem egy fidesz-kdnp többségtől kell elvárni, a világon sehol nem a jobboldal tűzi a zászlójára ezt a kérdést.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 11:24:33

@loláb: "Nem általánosítok, de ami tény, az tény: tüllboában segget rázni nem az akadémikusok szoktak, a külföldi pride-okon sem."

De egy felvonulás nem csak tüllboás seggrázókból áll. Az LMBT közösség is sokszínű. Vannak olyanok is, de semmivel se ártalmasabbak, mint azok, akik egyszerűen csak kézenfogva akarnak sétálni. Minden demonstráción vannak csendes résztvevők, és feltűnést keltők, akár melegfelvonulásról van szó, akár politikai tüntetésről.

"Ne hülyéskedj már, olvasol gondolom elég balos sajtót, hogy tudjad, ha degradálni akarják az alaptörvényt, ez az egyik leglekicsinylőbb érv."

Istenbizony nem emlékszem ilyenre. Biztos volt, de hogy általános lett volna... Másrészt meg célirányosan csak cikkeket olvasok a neten, bármi is legyen a forrása (hírgyűjtőket használok). Két "újság van mindössze, amit célzottan, rendszeresen olvasok, az egyik az Index, a másik a 168 óra.

"Feleslegesen rugózol ezen, ha egy törvény tilt MINDENFÉLE diszkriminációt, akkort tiltja a nemi alapút is."

Szerintem meg csak akkor lenne felesleges, ha mást se nevesítenének. De így, hogy kiszedték a felsorolásból, amiben eddig benne volt, nehéz nem üzenetértékűnek értékelni, pláne, a februári rendőrségi szívózás után.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 11:52:38

@loláb: Ezt a cikket ajánlom szaíves figyelmedbe neked is, meg a pride-ra nem járó meleg barátaidnak is:

hirszerzo.hu/publicisztika/20110618_pride_2011

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.06.18. 13:08:11

@Fedor: "Ha te híres ember lennél, lenne belőle botrány, hogy a feleségeddel elmész egy rendezvényre? Ha közös nyaralásotokról fotósorozat jelenne meg egy bulvárlapban? Nem. És most képzeld el ugyanezt úgy, hogy nem léphetsz a nyilvánosság elé azzal, akit szeretsz.Márpedig aki azt mondja, hogy nem akarja tudni, hogy ki meleg, és ki nem, az ezt kívánja nekik."
Egyrészt azért MAGÁNügy, hogy ne lépkedjen a nyilvánosság elé, illetve nincs közöm hozzá. De felőlem megjelenhet bárki az élettársával, ha a kulturált viselkedés szabályai szerint teszi - nemtől függetlenül, s mint már korábban hasonló témában említettem, nekem ezek a szabályok szűkebbek. Egyszerűen nem érdekel. Hollywood sem. Talán nem velem van a baj, hanem azokkal, akik mégis inkább kukkolni szeretnének (pl. ponyvasajtó és olvasói egy része). De azok azon is felháborodnának, ha valaki túl fiatal vagy túl magas, túl dekoratív, túl/alul öltözött, túl okos hölgy társaságában jelenne meg.
Nem ez alapján kellene megítélni az embereket (ha épp nem egy olyan versenyen vagyunk, hogy ki milyen hölgyet szedett fel). Én eltudok vonatkoztatni ettől. És te?
Nekem Szetey nem lett attól tehetségesebb politikus, hogy beavatott a hálószoba titkaiba.
(Hm, tényleg, melyik lelkésznél is gyón??)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 13:37:04

@vadász2: "Egyrészt azért MAGÁNügy, hogy ne lépkedjen a nyilvánosság elé, illetve nincs közöm hozzá."

1. Lehet, hogy téged nem érdekel a bulvár, alapvetően engem se az éltet, de azért nem árt tudomásul venni, hogy bizony az emberiség jelentős részét meg igen, ezért hoztam példának, hogy gondolj hírtes emberre. De mondhattam volna azt is ,hogy gondolj az átlagemberre, aki a párjával megy mondjuk egy céges bulira. Vegy vendégként egy esküvőre. Ez is a nyilvánosság, és ha valaki meleg, de ezt nem meri felvállalni, akkor ezek számára tabuk, miközben eked meg nekem természetes.

"felőlem megjelenhet bárki az élettársával, ha a kulturált viselkedés szabályai szerint teszi - nemtől függetlenül"

Én se kívánok többet a melgek számára, és nem is kértem igazából többet a poszt alanyaitól sem, de ez bizony azzal jár, hogy ki kell állni, és fel kell vállalni magukat. Másrészt meg sajnos sokan nem így gondolják, és ők a hangosabbak.

"Nekem Szetey nem lett attól tehetségesebb politikus, hogy beavatott a hálószoba titkaiba. "

Hol avatott ő be a hálószobatitkaiba? Elemsélte talán, hogy hogyan, hányszor? Nem, csak annyit mondott lényegében, hogy egy férfival él. Te talán titkolod, hogy egy nővel élsz? Ha valaki bemutat téged a feleségének, akkor az nálad már nyálcsorgatós hálószobatitoknak számít?

Valóban, nem lett jobb politikus. Semmi köze ugyanis a nemi irányultságnak a szakmai teljesítményhez vagy a politikai nézetekhez. De emberileg szimpatikusabbá vált attól, hogy volt olyan bátor, hogy vállalja önmagát és az ezzel járó negatív következményeket cserébe azért, hogy ne kelljen többet titkolózva, hazugságban élnie, és hogy fellépésével kiálljon a sorstársaiért is.

loláb 2011.06.18. 15:07:57

@Fedor: Olvastam. A hirszerzőt sajnos mióta a HVG blikkjeként funkcionál, azóta nagyon nehéz komolyan venni, ez a cikk sem szól másról, mint hogy ugyanazokat a marhaságokat leírja (a keresztények homofóbok, a homofóbok látens buzik, TEHÁT a keresztények látens buzik).
Pedig előtte az egyik legjobb internetes újsság volt, most pedig a legnagyobb fos.

A cikk ezen része pedig:
"...és vélhetőleg e cikk alatt sem ez fogja jellemezni a magukat melldöngetve kereszténynek nevező hozzászólóink szövegét. Úgyhogy a szükséges buzizások elé kérem odaírni azt is: polgári nevem ez és ez (mivel az az én nevem-arcom is ott a cikk elején, nyilván ti is elég bátrak vagytok ugyanígy vállalni a véleményeteket), és ilyen rendszerességgel járok templomba. Szájkeresztények.)"
kibaszott röhelyes. Gondolom Czeglédi Zolika (vásárhelyi Máriával egyetemben) az első sorból csápolt a milla-tüntetéseken, és követelte, hogy a fidesz vegye le a szőrös mancsát az internetről.

Viszont én is ajánlok egy cikket, ami ennél kicsit szinvonalasabb. A népszabadság mai számában van, a címét nem tudom, és azt sem, hogy a nol-on fenn van-e (utánanézni meg lusta vagyok), mindenesetre meg fogod találni, egy cikk foglalkozik a melegtüntetéssel.

"De egy felvonulás nem csak tüllboás seggrázókból áll."

A pride KIFEJEZETTEN erről szól, nem csak itthon, hanem külföldön is. Hogy vannak olyanok, akik ugyan elmennek rá, de disztingválnak, az ennek semmiben nem mond ellent, a pride lényege ugyanis az, hogy a melegek "megmutassák magukat". Sajnos ez (nem csak itthon, máshol is) már messze nem a maguk megmutatása, mert a szórakoztatóiparban dolgozó előadóművészeken kívül körülbelül semelyik meleg nem ilyen, hanem szimpla magamutogatás, botrnykeltés.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 16:07:44

@loláb: "ez a cikk sem szól másról, mint hogy ugyanazokat a marhaságokat leírja (a keresztények homofóbok, a homofóbok látens buzik, TEHÁT a keresztények látens buzik)"

Egyrészt nem erről szól (csk ha te egyenlőségjelet teszel a bigott és észent keresztények és az összes keresztény közé - Zoli nem tett ilyet), másrészt meg annak, hogy a homofóbok egy része látens buzi, bizony van tudományos alapja:

index.hu/tudomany/2011/06/14/a_homofobokat_felizgatja_a_meleg_porno/

Az meg tényleg kezd egyre viccesbbé válni, hogy ha én ajánlok valami olvasnivalót, rögtön azzal kezded, hogy milyen egy színvonaltalan helyről idézek, előrefelmentve magad, hogy komolyan kelljen venne az ott leírtakat.

"Gondolom Czeglédi Zolika (vásárhelyi Máriával egyetemben) az első sorból csápolt a milla-tüntetéseken, és követelte, hogy a fidesz vegye le a szőrös mancsát az internetről."

Bocs, de talán ne vegyük egy kalap alá Zoli mondatát azzal, hogy Vásárhelyi meg perelt.

"A pride KIFEJEZETTEN erről szól, nem csak itthon, hanem külföldön is."

A pride figyelemfelhívás, mint minden tüntetés, így természetes, hogy az ügy jellegéhez passzoló módon feltűnösködni akarnak (lásd még a tegnapelőtti bohócforradalmat), de egyrészt attól még tény, hogy egy felvonulás nem csak tüllboás seggrázókból áll (mint ahogy tegnapelőtt se volt mindenkin bohócmaszk), másrészt meg vess érte a hörcsögök elé, de az ilyen ártalmatlan feltűnősködés engem kevésbé zavar, mint ha valaki azzal akarja felhívni magára a figyelmet, hogy horogkeresztet hord, fennhangon gyűlölködik mások ellen, és ne adj isten tüntetés címén szétszedi a várost.

loláb 2011.06.18. 17:25:59

@Fedor:

"Az meg tényleg kezd egyre viccesbbé válni, hogy ha én ajánlok valami olvasnivalót, rögtön azzal kezded, hogy milyen egy színvonaltalan helyről idézek,"

Nem tehetek arról, hogy te ajánlgatsz állandóan hülyeségeket.
De most komolyan, szerinted nem romlott észrevehetően a hírszerző szinvonala azóta, hogy a HVG tavaly tavasszal átvette? Mert szerintem szörnyű lett, a hírek fele bulvár, a címadás a blikket idézi, azelőtt hetente voltak olyan utánamenős riportok, amelykek miatt érdemes volt olvasni, most ha vannak, messze nem annyira részletesek, de általában nincsenek.

A vastagbőr blog pedig soha nem is volt szinvonalas, tényleg az internet szemete, segghülye szerzőkkel, és még hülyébb kommentelőgárdával.

"előrefelmentve magad, hogy komolyan kelljen venne az ott leírtakat."
De mit kellene komolyan venni? Már annyira unalmas az, hogyha valaki felszólal a pride ellen, azt látens buzinak mondják, hogy azt te elképzelni sem tudod. Ezen kívül miről szól a cikk, mi újat, mi komolyanvehetőt mond?

"Bocs, de talán ne vegyük egy kalap alá Zoli mondatát azzal, hogy Vásárhelyi meg perelt."
Az úgynevezett liberális oldal hozzáállásáról elég sok mindent elmond ez, tudniillik éppen ők hörgik a leghangosabban, hogy lehessen mindent, szabadon leírni. Már nekik, persze, hiszen a homófóbokat, a rasszistákat, a nácikat, meg a álszent keresztényeket ki kell moderálni, nekik nincsen joguk arra, hogy szabadon véleményt nyilváníssanak, anyázzanak.

"másrészt meg vess érte a hörcsögök elé, de az ilyen ártalmatlan feltűnősködés engem kevésbé zavar, mint ha valaki azzal akarja felhívni magára a figyelmet, hogy horogkeresztet hord, fennhangon gyűlölködik mások ellen, és ne adj isten tüntetés címén szétszedi a várost."

Engem egyáltalán nem zavar, sem a pride, sem a horogkereszt. Semmilyen szinten nem azonosulok velük, az egyik felet éppen annyira megvetem, mint amennyire ízléstelennek tartom a másikat, de hiszek a távkapcsoló demokráciában, és ami nem tetszik, azt nem nézem, mert senki nem kötelez rá.

Viszont abszolút megérthetőnek tartom, hogyha vannak emberek, akiket a neveltetésük, a magukkal hozott erkölcsök miatt ez a -melegek körében is- szélsőséges viselkedés taszít, akár annyira is, hogy ellene demonstrál (mindaddig, amig ezt békésen, tettlegesség nélkül teszi), vagy éppen a parlementben szólal fel ellene. A toleranciába annak is bele kellene férnie, hogy nem nevezzük látens buzinak, vagy szájkereszténynek azokat, akik nem úgy gondolkoznak a dologról, ahogyan mi.

Felőlem vonuljanak a melegek, és vonulhassanak azok is, akik a melegséget evolúciós zsákutcának, erkölcstelennek, vagy betegségnek tartják. Az emberek eléggé felnőttek ahhoz, hogy gondolatmankó nélkül is meg tudják ítélni a dolgokat, és nem kell az ellenvéleményeket elhalgattatni, vagy diszkreditálni a szólót.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 17:50:26

@loláb: Ne mossuk már össze azokat, akik a jogaikért vonulnak fel, de ártalmatlanok, azokkal, akik szóval vagy tettel, de ártani akarnak másoknak. A toleranciába szerintem a gyűlöletkeltésnek nem feltétlenül kell beleférnie.

Amúgy meg senki se akarta a homofóbokat elhallgattatni. Persze ha valaki vitatkozik velük az már elhallgattatásnak minősül, akkor igazad van.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 17:54:37

@loláb: Ja, és egy kis adalék ahhoz, kik a toleránsok, és kik nem:

"Módosítják a melegfelvonulás útvonalát, hogy kikerüljék az Oktogont, ahol ellendemonstrációt tartanak különböző szervezetek - mondták az MTI tudósítójának a felvonulás szervezői azt hangsúlyozva, erre a menet résztvevőinek biztonsága miatt van szükség.

Az Oktogon téren mintegy 500 ember gyűlt össze, nagyon sok a kopaszra borotvált, katonai gyakorlóruhát viselő fiatal. A tömegből melegeket szidalmazó bekiabálásokat lehet hallani.

Több rendőrcsapatot van a helyszínen, tagjai teljes védőfelszerelésben, és több kutyás rendőr is megjelent.

Az Aradi utca Teréz körúton vonult el a tömeg az ellentüntetők mellett, a tüntetők közül kisebb csoportok füttyszóval és bekiabálásokkal fogadták a demonstrálókat."

www.hir24.hu/baleset-bunugy/2011/06/18/ellentuntetok-zavarjak-meg-a-melegfelvonulast/

borla 2011.06.18. 18:15:00

@Fedor:
aztán te miért nem mentél ki? talán látens homofób vagy?!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 21:04:50

@borla: Nagyon vicces... Egyébként a beteg fiammal voltam otthon napközben, ha meg nem lett volna beteg, nem lettünk volna Pesten.

borla 2011.06.18. 21:15:31

@Fedor: de akkor miért biztatsz másokat, ha magasról teszel rá? Tudod, hitelesség meg ilyenek. Nem leszel se jobb, se rosszabb blogger, ha kimész és segítesz azokon, akiknek szüksége van rá.
A gyereknek jobbulást!

Tallono 2011.06.18. 21:17:31

Az össze általad felsorolt "művész" zsidó és kommunista. Szájer buzi, zsidó. Alföldi buzi, zsidó.

Arról miért nem lehet beszélni, hogy egy erőszakos kisebbség, aki uralja a médiát próbálja a társadalomra erőszakolna a beteges másságot? Mint ahogy ez saját(!) bevallásuk szerint teszik a nyugati világba.

Tallono 2011.06.18. 21:32:43

Nem értem miért nem tudjátok, ti liberálisok megérteni a homoszexualitást ellenzők érveit. Én nyugodtan beszélhetek a nemzeti radikálisok nevében, és meg is fogalmazhatom az érveinket a homoszexuálisok ellen.

Azért ítéljük el őket, mert mi büszkék vagyunk a nemzetünkre, a büszkeségünk alapjai Árpádig és Attiláig vezetnek vissza legalább. Ők szerinted Fedor mit tettek volna az olyan szerencsétlenekkel, akik a törzset nem minél több harcossal és harcosokat szülő nőkkel népesítik be? Tudjuk jól mit... Mi csak hozzájuk igazodunk, az ő idejükbe dicsőség volt ehhez a nemzethez tartozni, most nem az.

Az átlag magyar is így gondolja, ezért ítélik el a buzikat Magyarországon.

DeMarco 2011.06.18. 22:03:53

@Fedor: "Kényes témához nyúlok."
Mármint neked kényes...mert nekünk a buzi az buzi, a cigány meg cigány.

"Régi ideám, hogy a melegek elfogadottságán sokat lendítene, ha híres emberek felvállalnák homoszexuális mivoltukat"

Nekem meg régi ideám, hogy a melegek elfogadottságán sokat lendítene, ha abbahagynák a provokatív, seggriszálós vonulgatásaikat.

"nemi identitása jórészt csak halála után vált nyilvánossá, életében legtöbbjük ezt titkolta, vagy csak a legszűkebb ismeretségi körük tudott erről."

És ez így helyes. Ha náluk bevált, akkor most is nagyszerűen beválna. Senkinek nem fordulna ki a gyomra, ha házon belül tartanák az aberrációjukat. Ne várjanak toleranciát, ha provokálni kezdenek...

Asszem már neked is feltűnt, hogy ez nem az a kormány, akitől várhatod az aberráció sztárolását, az a hajó már elment, csúnyán megbuktak. A többségi társadalom pedig enyhén szólva sem kedveli a buzikat...

Idő és érdeklődés hiányában bemásolom a tavalyi első kommentemet, úgysincs benne változás (és benned sem), meg te is a tavalyiból merítettél ihletet.
Csak annyival egészíteném ki, hogy lett azóta egy jó kis alkotmányunk amiben a leghangsúlyosabb elem lett a család és házasság (apa-anya-gyerekek) szentsége és védelme.
Így már tényleg csak egy mozzanat hiányzik: az, hogy maguk a melegek mikor fogják belátni, h a menetelgetés a taszítást növeli és nem a közelítést...

"Fedor: Ejnye-ejnye... Nem szép dolog kihasználni a deviáns buzikat...

Tudjuk, hogy a tavalyi posztod nagy "siker" lett. Már ha sikernek lehet elkönyvelni, hogy ezrével háborgott az emberek gyomra...

El is telt egy év? Hihetetlen, se fletó, se libsik? Haladunk...

De jó, belemegyünk a játékba újra, még ha unalmas is a téma és lerágott csont, ésszerűbb lenne bemásolni a tavalyi szövegeket, vagy egyszerűen csak belinkelni...

Asszem nyugodtan leszögezhetjük, hogy semmivel sem lettek szimpatikusabbak a deviánsok és pont annyira gusztustalan lesz a parádé, mint mindig. Továbbra is a család (apa, anya, gyerekek) a fő tartópillér és a követendő példa.
Azt is nyugodtan leszögezhetjük, hogy a magyar választók iszonyatos fölénnyel elutasították a libsiket és eltorzult értékrendjüket, ezzel szemben egy keresztény-konzervatív kormányt válaszottak, plusz egy ennél magyar- hagyományszerető pártot is bejuttatak a parlamentbe. A libsik megérdemelten ki is szorultak a parlamentből és a közéletből.
Mindenki tudja, hogy a deviánsok újfent provokálni készülnek. Remélem idén végre betiltják a felvonulást és falak közé szorítják őket és nem gusztustalankodhatnak az andrássyn. Bízom a Jobbikban is, hogy idén sikerrel állnak ellen a förtelemnek.

A rendőr nagyon helyesen levetette a zászlót, ne is engedjenek semmilyen provokációt a buzik részéről. Bulizzanak a moziban, ahol senki sem látja őket. Belül körbeaggathatják magukat akármivel, de kifelé viselkedjenek normálisan.
Ha egy gárdistától el lehet kobozni egy pólót, meg egy zászlót, akkor a buziktól is el lehet ugyanezt. Nincs kivétel, senki ne provokálja a másikat.

Sajnos maguktól nem akarnak rájönni, hogy a társadalom nem tűri a provokatív felvonulgatást és ezzel csak maguk ellen haragítanak mindenkit.

Én is kíváncsi leszek a kormány reakciójára, remélem távol maradnak, elítélik, sőt eleve a betiltás lenne a legmegfelelőbb. Végre figyelembe vennék a többségi társadalom elveit, morálját, hagyományait.

A Fidesz ne habozzon, viselkedjen úgy ahogy kell, konzervatívan, felelősen és elutasítóan. Védje meg az állampolgárokat és ne engedje, hogy a deviancia legyen a "menő", ahogy a libsik igyekeztek beállítani. Ők elbuktak ezért...

"parlamenten áterőltetésével, mint a Trianon emléknap valamint a rapid, kétes eredményű kettős állampolgársági törvény, mintha a Jobbik szavazóira hajtanának."

Ez olyan mélyen sértő és antimagyar, hogy nem érdemes rá reagálni, egyértelműen aljas provokációnak szántad, mint magát a posztot. Kurva nagyot tévedsz, ha azt hiszed, hogy ezekkel a Jobbik szavazóira hajtanak...

Hagyjuk már ezt a Londonozást... már akkor is jót röhögtem, amikor elolvastam a cikk címét... "Milliós tömeg.." hahaha... nem véletlen, hogy néphazugságot linkeltél.. gondolom azok számolták, akik fletó antifasz tüntetéseit a legkisebb pesti téren...

Én voltam Londonban, szerencsétlen időben és láttam élőben gusztustalan melegfelvonulást... nyugodt lehetsz benne, hogy az angolok többsége pont annyira undorodik és helyteleníti, mint mi. Messzire menekülnek a közelükből és undorodva elfordítják a fejüket. Csak annyi a különbség, hogy Bp 1 milliós város, London meg 10, ezért ott valamivel több a deviáns. Ott is vannak tiltakozó szervezetek és bobbyk két méterenként... Nem kell mindent megenni.

Te is csak kihasználod a buzikat, mert tudod, hogy harapnak rá a kommentelők, hiszen nagy az elutasítás és éppen ezért garantált az index címlap... még zsidókat is beleírhatnál, meg cigókat és teljes lenne a kép..."

Viszlát jövőre!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.18. 23:12:38

@borla: "de akkor miért biztatsz másokat, ha magasról teszel rá?"

Neked miért mániád a provokálás? Melegeket biztattam, hogy álljanak ki magukért. Én nem vagyok az. A szolidaritásnak meg nem csak az egy módja van, hogy együtt vonulok velük, én írásban állok ki mellettük.
@Tallono: @DeMarco: Bocs, de ezen a színvonalon most nincs kedvem vitázni.

borla 2011.06.19. 09:18:39

@Fedor: Nem mániám, lételemem a tohonyák provokálása és tettre sarkalása.
Örülök neki, hogy így meg tudod nyugtatni a lelkiismereted. Ha szívemen viselném a sorsukat, a rendelkezésre álló eszközök közül vszínűleg nem a létező legkényelmesebb módszert választanám. Ez olyan, mint az álszent keresztény, amelyik templomba meg mégse megy.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.19. 10:58:28

@borla: Oké, tehát szerinted nekem, akinek senki nem róná fel, ha egyáltalán nem lenne téma nálam a melegekkel való szolidaritás, mivel magam nem vagyok az, csak azért, mert mégis szóba hoztam, máris kötelességem lenne csapot-papot, családot és minden egyéb kötelezettségemet hátrahagyva csak ezzel foglalkoznom, különben álszent vagyok.

Érdekes meglátás.

loláb 2011.06.19. 14:54:15

@Fedor:
"Ne mossuk már össze azokat, akik a jogaikért vonulnak fel, de ártalmatlanok, azokkal, akik szóval vagy tettel, de ártani akarnak másoknak. A toleranciába szerintem a gyűlöletkeltésnek nem feltétlenül kell beleférnie."

Szerintem meg belefér. Mint ahogyan meleg sem lesz valakinek a gyereke attól, mert meglát egy meleget, megutálni sem fogja a melegeket, cigányokat, zsidókat CSAK AZÉRT mert mások utálják őket, és ennek hangot is adnak.
"Ja, és egy kis adalék ahhoz, kik a toleránsok, és kik nem:"
Vannak segghülye primitív állatok, akik képesek elbaszni a szombat délutánjukat azért, hogy beszólogassanak a vonulóknak? Nagy újdonság...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.19. 14:58:04

@loláb: "megutálni sem fogja a melegeket, cigányokat, zsidókat CSAK AZÉRT mert mások utálják őket, és ennek hangot is adnak. "

Ezt ugye most te sem gondolod komolyan...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.19. 15:55:09

@DeMarco: Egy mondatodra azért reagálok:

"Te is csak kihasználod a buzikat, mert tudod, hogy harapnak rá a kommentelők, hiszen nagy az elutasítás és éppen ezért garantált az index címlap..."

1. 100%-ig biztos voltam benne, hogy ezzel a poszttal nem fogok a blogketrecbe kerülni, egyszerűen azért, mert amit én itt megengedtem magamnak Szájer kapcsán, azt az Index nem vállalhatja be címlapon.
2. Ahhoz képest, hogy ez az írás aránylag kevés ember jutott el az elmúlt két napban, arányaiban az eddigi posztjaim közül ez kapta eddig a legtöbb lájkot, de kitekintve másfele, jóval többet kapott, mint pl. a Szerbia Inside címlapot valóban megjárt, ezáltal legalább egy nagyságrenddel többek által olvasott és kommentelt bejegyzése. Talán ennyit az elemi erejű elutasítottságról.

borla 2011.06.19. 16:48:53

@Fedor: erről szó sincs, csak vicces, hogy mennyire nem bírod, ha valaki provokál. No most visszanézhetnéd, milyen posztokat eresztettél el mostanában. Persze, azt írsz, amit csk akarsz, én meg azt, amit én akarok (bár folyton a fejem fölött lebeg a moderáció pallosa - ne takarózz, hogy még nem alkalmaztad, JOGOD van rá!).
Nos, provokálsz, provokálsz, baszást ágyazol be, meg lebuzizol embereket, de ha beszól vki, azt már nem kedveled? Egyébként: szerinted ez a poszt segít bármilyen mértékben a homoszexuálisok társadalmi elfogadottágának növelésében? Vagy csak verheted a ... melled büszkén?
OFF: remélem, a gyerek jobban van!

naiv legényke 2011.06.19. 17:02:37

Szerintem mások privát dolgairól letyepetyélni, a feltevéseket vagy akár a tényeket posztolni,
kommentelni, latolgatni, neveket, fényképeket közölni - hát én ezt
nem engedném meg magamnak.
Az ügy nem szentesíti az eszközt.
A poszt címe nagyon bántó.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.19. 17:35:08

@borla: Amit te csinálsz, az szerintem l'art pour l'art provokálás. Amikor én használok provokatív eszközöket, az (legalábbis szándékaim szerint) mindig céllal történik, valaminek az érdekében. Szerintem ezúttal is egyértelműen megfogalmaztam, hogy miért nyúltam ehhez az eszközhöz. mint ahogy azt is, hogy valóban, ez egy olyan határterület, amin én is gondolkodtam, hogy átlépjem -e, épp ezért kezdtem a posztot azzal a mondattal, amivel. hogy kontraproduktív volt -e? Neked is csak azt tudom mondani, amit DeMarconak: "Ahhoz képest, hogy ez az írás aránylag kevés ember jutott el az elmúlt két napban, arányaiban az eddigi posztjaim közül ez kapta eddig a legtöbb lájkot, de kitekintve másfele, jóval többet kapott, mint pl. a Szerbia Inside címlapot valóban megjárt, ezáltal legalább egy nagyságrenddel többek által olvasott és kommentelt bejegyzése."

borla 2011.06.19. 18:59:13

@Fedor: akkor nagy marha vagy. Vagy azért, mert verbális farokverésem után szopogatod a kiömlő gecit [tömören: felesz rá], vagy azért, mert képtelen vagy felfogni, hogy miről böfögök. Én meg leszek olyan mocsok, hogy nem fogom szájbarégósan kifejteni, mivel nem vagy kíváncsi r
Örülök neki, hogy nőttön nő a kattintásszám, annyiszor emlegeted, kezdem komolyan gondolmi, hogy ez a fő célod. Meg az indexcimlap.

DeMarco 2011.06.19. 19:05:57

@Fedor: "Bocs, de ezen a színvonalon most nincs kedvem vitázni."

Hát persze hogy nincs. Kényelmetlen szembenézni a valódi elutasítottsággal, sokkal kényelmesebb elhitetni magaddal, h nem ugyanaz a helyzet, mint tavaly, tavalyelőtt, jövőre, vagy akármikor...

A buzulás magánügy és úgy is kezelendő. Otthon mindenki azt csinál amit akar, de vannak elemi követendő elvárások, példák, normák. Ezektől el lehet ugyan térni, ezt általában mindenki elfogadja, de nem követendő példa, pláne nem sztárolt, reklámozott, provokatívan erőszakos módon.

"Egy mondatodra azért reagálok:"

De miért a tavalyiakra? Azokra reagáltál tavaly, meg tavalyelőtt. Ha már annyira reagálni akarsz, akkor reagálj az ideiekre.

Bár csak ismételni tudom magam. Jottányit sem változtak az álláspontok és sztem nem is fognak. Legalábbis amíg folyik a vonulgatásos provokálás, addig nem...

Ráadásul ha leválasztjuk róluk a politikusokat, politikai szervezeteket, ilyen-olyan jogvédőket, külföldi csoportokat akiknek lövésük sincs az itthoni hozzáállásról, aligha maradtak volna a vonuló csoportban tizen...

DeMarco 2011.06.19. 19:08:30

@Fedor: Egyébként meg 99%-ban egyetértek a felhívásoddal! 99%-ban én is támogatom:
Bújjatok el!

punciuspilatus 2011.06.19. 21:37:10

@DeMarco: ha te megfogod a csajod kezét nyílt színen, vagy beszélsz róla a családodnak, munkatársaidnak és ezért sérelem ér, közüggyé válik a magánéleted.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.20. 08:34:32

@borla: Engem ugyan úgy neveltek, hogy a kérdezenek, akkor feleljek illedelmesen, de ha ragaszkodsz hozzá, akkor kérlek: ezentúl levegőnek nézlek.

@DeMarco: "De miért a tavalyiakra?"

Talán azért, mert te másoltad be őket ide, mint mostanra is érvényes válaszodat. hát akkor engedlemeddel így is értelmeztem.

borla 2011.06.20. 10:18:29

@Fedor: "Engem ugyan úgy neveltek, hogy a kérdezenek, akkor feleljek illedelmesen"

Én ennek ellenére csak annyit szeretnék, hogy ha kérdeznek, és a kérdés sugallta válasz nem egyeztethető össze eddigi ismereteiddel, akkor bátran revideáld nézeteid (pl. postás-ügy...)
Ha éretlen vagy rá, akkor valóban nézz csak levegőnek, mert az illedelmes felelgetés bizonyos fokú nyitottság látszatát kelti.
OFF: dislike gomb miért nincs?
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0