Déjà vu
2011. július 20. írta: Fedor

Déjà vu

Amikor a tegnapi gyöngyöspatai hírt olvastam a Balázs József vs. Juhász Oszkár beszélgetésről, rögtön beugrott egy emlék. Ugyanis nem először lett hír abból, hogy fideszes képviselő zsarolni próbálta a vetélytársát.

Íme egy tudósítás a 2006-os választási kampányból:

Huszonnégy órás ultimátumot adott február 28-án egy telefonbeszélgetésben Bagó Zoltán, a Fidesz kalocsai országgyűlési képviselőjelöltje (és jelenlegi országgyűlési képviselője) az MDF által támogatott független riválisának, Romsics Imrének.

Az MDF pénteken tartott sajtótájékoztatóján részleteket mutatott be a telefonbeszélgetés másnapján, március elsején a kalocsai múzeumban - Romsics munkahelyén - lefolytatott beszélgetésből. A fideszes jelölt ebben a beszélgetésben nyilvánvalóvá tette, hogy a politikai döntéstől függ Romsics szakmai előmenetele.

"Ha valaki a szakmai munkájában elér egy bizonyos szintet, akkor (...) egyre kevésbé a szakmai kvalitásai, hanem egyre inkább a politikai kapcsolatai, nézetei, jelene, múltja jövője tolódik előtérbe" - fogalmazott Bagó, aki szerint Romsics "komoly politikai konkurencia azon politikai elitnek, aki nagy valószínűséggel (...) megnyeri a választásokat".

"A kölcsönös egymás mellett élés, a kölcsönös segítség, illetve az együttműködés miatt a leglogikusabb lépés az, hogyha nem válsz jelöltté" - mondta Bagó, aki világossá tette álláspontját Romsicsnak azzal is, hogy leszögezte: "a politikában, sarkítok, MDF-es országgyűlési képviselőjelöltre nincs szükség." (...)

A konkurenciát felkereső fideszes Romsics kérdésére, miszerint egy politikai párt hogyan szólhatna bele a magánéletébe, azt mondta, hogy ha "nem indulsz el országgyűlési képviselőnek, akkor - ha nyerünk - a szakmai munkádban nagyon-nagyon meg tudnánk futtatni". "Nem bosszúállásról van szó" - magyarázta Bagó, hanem arról, hogy a Fidesznek szüksége van káderekre, "olyan kárderekre, akik megbízhatóak", és ha létrejön az együttműködés, akkor mindkét fél ambícióit ki lehet elégíteni. "Én ezt úgy értem, (...) politika-szakma" - mondta Bagó.

Külön érdekes volt (főleg annak a fényében, hogy milyen vádakkal illették akkoriban Gyurcsányt és Kókát), ahogy Bagó leírta a FIDESZ működését:

A fideszes képviselő azt is magyarázta jobboldali vetélytársának, hogy pártja a szövetséggé alakulás óta vállalatszerű működésre tért át. Bagó állítása szerint ez azt jelenti, hogy a pártban menedzsmentek vannak, önálló döntési kompetenciával, önálló költségvetéssel. A képviselő állítása szerint ebben a rendszerben az ő felelőssége lett, hogy "a nyereséget, a profitot- ha úgy tetszik - kitermelje". 'Ehhez a felügyelő bizottság részéről kaptam bizonyos utasításokat. Azokat a partnerekkel, a beszállítókkal, az üzleti kapcsolatokkal azokat a tárgyalásokat én lefolytatom, és a végeredmény fog számítani. Nálunk is, meg a partnereknél is. Osztalékot akkor tudnak fizetni, hogyha nyereséges a cég. Ugyanez működik nálunk is, ha a választásokat országos szinten, megyei szinten, helyi szinten nyerjük, akkor vannak kézzelfogható eredmények, ha nem nyerjük, akkor nincsenek." - fejtette ki a hangrögzítő előtt Bagó.

AKKOR annak a felvételnek lett hatása: Bagót a FIDESZ visszahívta a jelöltségből, mert "méltatlanná vált" arra (utódja Semjén lett), Orbán levélben kért elnézést a jelöltje "elfogadhatatlan magatartása miatt", a választási bizottság pedig megállapította, hogy Bagó Zoltán kalocsai lakos megsértette a választási eljárásról szóló törvényt, ezért a további jogszabálysértéstől eltiltotta.

MOST, bár a helyi kiskirályt játszó ("Forrás oda megy ebben a térségben, amit én jóváhagyok") Balázs is elismerte, hogy nem manipulált a felvétel, a FIDESZ a füle botját se mozgatja, csupán cinikusan jó együttműködést kíván a feleknek. Ebben benne van az is, hogy most nem ellenzékből kampányolnak, hanem a kétharmadból származó gátlástalansággal kormányoznak, de benne van az is, hogy mi lett a Bagó-ügy utóélete.

Mert a fenti előzmények ellenére nem az, hogy a zsaroló fideszesnek kettétört volna a politikai karrierje.

Alig pár hónappal később már második a Fidesz Bács-Kiskun megyei nagytelepülési listáján, mert pártja szerint Bagó már eleget bűnhődött azzal, hogy elesett az országgyűlési képviselőség esélyétől. Be is jutott, és ő lett a megyei közgyűlés alelnöke, manapság pedig Brüsszelben kell keresnie őt, aki személyesen beszélgetne el vele a pártok vállalatszerű működéséről, hisz tavaly szeptemberben ő vette át a külügyi államtitkárnak kinevezett Győri Enikő EU parlamenti mandátumát.

De nem csak politikailag lett totálisan rehabilitálva, hanem jogilag és erkölcsileg is.

Bagó ugyanis a jó hírneve megsértése miatt pert indított Romsics ellen, amit meg is nyert, mert a bíróság szerint a teljes hangfelvétel szerint mégse zsarolt (bár nem tudom, hogy miképp jelenthetik pont az ellentétüket az olyan mondatok, mint hogy Romsics "komoly politikai konkurencia azon politikai elitnek, aki nagy valószínűséggel megnyeri a választásokat" és ezért "a leglogikusabb lépés az, hogyha nem válsz jelöltté").

A bosszú nem maradt el: Romsicsot az ítélet miatt egy hónapon belül kirúgták az állásából, így végül ha úgy vesszük, valóban Bagónak lett igaza: ellenfele karrierjét szakmai kvalitásai helyett politikai kapcsolatai és nézetei határozták meg, ő meg a pártjától felvehette az osztalékát.

Csodálkozik ezek után valaki, hogy Orbánékat most már egy fikarcnyit se zavarja, hogy mi történt Gyöngyöspatán?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr793082956

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dermedt társadalom 2011.07.22. 06:03:01

Fölháborodott és elképedt megnyilvánulások kísérik Balázs József helyi potentát telefonba mondott szavait. Pedig az elhangzottak aligha a rendszer kivételei. Mifelénk minden arra sarkallja a döntési helyzetben lévőket, hogy saját, szubjektív értékeik é...

Trackback: Magyar népmesék 2011.07.21. 00:32:23

Egyszer volt, hol nem volt, egy polgármester bácsi. A polgármester bácsi jól összeveszett a képviselő bácsival és nagyon haragudtak egymásra.Nosza, fel is hívta az egyik a másikat, és a képviselő bácsi megmondta a polgármester bácsinak, hogy ez így nem...

Trackback: Kivel van az erő? 2011.07.21. 00:03:50

Egy korábbi bejegyzésben már volt szó arról, hogy a politika szereplőit típusokba sorolják a "fogyasztók" a könnyebb eligazodás kedvéért. Akkor elsősorban pártok megítélését néztük, most a politikai szereplők alapvető viselkedései kerülnek te...

Trackback: Gyöngyöspata választott 2011.07.20. 16:59:50

Július 17-én fordulóponthoz érkezett a gyöngyöspatai krízis . Erre a napra írták ki a választásokat, miután az alkalmatlan Tábi lemondott. Az izgalmas megmérettetés 7 jelölt között dőlt el, Juhász Oszkár magabiztosan, ugyanakkor csak relatív többséggel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minimalista 2011.07.20. 12:34:40

Szép metszet jelenkori történelmünkből, köszönet érte!

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.07.20. 12:37:47

Ha hinnék a pártatlan igazsászolgáltatásban, azt mondanám, hogy az ítélet szerint nem volt zsarolás. De mióta Polt Péter lett a főügyész még először, realizáltam, hogy olyan, hogy Független Magyar Bíróság nem nagyon létezik, ez mostanában be is igazolódni látszik. De akkor a kis ember hova fordulhat? Mert ez így szerintem nem jó.

naiv legényke 2011.07.20. 15:26:28

Ellenzékben:
"Elmarasztal az OVB, a jogászok meg megvédenek. oszt jónapot." (2006.ápr. Orbán)
Kormányon: A bíróság majd megvéd,
oszt jónapot.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.20. 17:35:10

Jelöltállító-bűnözés már 2006ban is! Rohadékok!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.07.20. 17:58:03

Helyi lakosként jelzem, hogy Romsics igazgató urat végül visszahelyezték állásába.

Grigorij Pantyelejevics 2011.07.20. 18:10:23

@immortalis: Hogy erről miért ez jut eszembe?

"Sok minden megváltozott benne azóta a Szeretet-minisztériumban töltött első nap óta, de a végső, elkerülhetetlen, gyógyító változásra mindeddig nem került sor, csak most, ebben a pillanatban. (...)
Már nem szaladt és éljenzett. Megint a Szeretet-minisztériumban volt, mindent megbocsátottak neki, lelke fehér volt, mint a hó. A vádlottak padján ült a nyilvános tár-gyaláson, mindent bevallott, mindenkit bevádolt. A fehér csempés folyosón lépkedett, olyan érzéssel, hogy napsütésben sétál, s fegyveres őr haladt a háta mögött. A régóta remélt golyó az agyába hatolt.
Felnézett az óriási arcra. Negyven év kellett hozzá, hogy megtanulja, miféle mosoly rejtőzik a fekete bajusz alatt. Ó, kegyetlen, szükségtelen félreértés! Ó, konok, önfejű számkivetés a szerető kebelről! Két ginszagú könnycsepp szivárgott le az orra tövébe. De most már rendben van, minden rendben van, a küzdelemnek vége. Diadalt aratott önmaga fölött. Szerette Nagy Testvért."

plazmakutyaTV 2011.07.20. 18:34:55

@TaTa86.: nem baj, most majd talán bepótolják ezt a régi "hibát" :(

btw.: ", mert pártja szerint Bagó már eleget bűnhődött"

bűnhődöööööööött???? az, aki kivont karddal védi a hazát a komenisták ellen? az? az ne bűnhődjön, hanem emeljünk neki szobrot, de izibe'! mert biza a napnál is világosabb: az emdéef összefogott a nemzetére rárontó komcsikkal, úgyhogy mindkettő ellenség. sokan azt hiszik, hogy az emdéef jelöltje 2010-ben bokros volt, pedig tévednek. maga az ördögi gyurcsány növesztett bokros-bajszot, és úgy indult el a választásokon, hogy a 2 komcsi párt egymást erősítse. volt, aki elhitte, hogy mesterházynak átengedi az elsőbbséget? hahhhahahahaha, milyen naívak egyesek! hát az ilyenek annyira rettenetesen gonoszak, hogy ilyen trükkök (trükkök százai!) kitelnek tőlük. de az ördögi tervet megakasztották a magyarok istenének angyalai, akik visszaadták nekünk a nemzeti együttműködés fő-koordinátorait: az ausztriából ismét hazatérő szent viktort és a sárkányölő szent györgyöt. azóta az államadósság réme teljesen összecsinálta magát, és itthagyott az országnak egy nagy kupac sz..rt. gyurcsány pedig szégyenében és bosszúszomjtól fűtve angela merkelnek álcázza magát, hogy lejárassa a nemzeti ügyek kormányát.

Dr. No 2011.07.20. 19:41:55

Ha kérhetném, ne bántsuk a bíróságokat. Pártatlanságukért - ami a Bagó-ítéletben is megnyilvánult - már megkapták a jutalmukat az Orbán-rendszertől. Jutalmul kapják, amit mások büntetésül.

DeMarco 2011.07.20. 19:45:14

@Fedor: Hát a fentebbi szösszenetről nekem az jutott eszembe, hogy van xy ellenzéki képviselő. XY képviselőnek van egy Z "alapítványi" valamije. 8 év alatt "Z" alapítványi csoda elég sok támogatást kapott pofátlanul, miközben nagyon-nagyon csúnyán viselkedett H-val. H felvette a kesztyűt és csúnyán megverte a választásokon XY-t. H előre közölte, hogy azonnal be fogja fagyasztani a mézesbödönt. Be is fagyasztotta.
Ugye XY-on szemszögéből ez egyrészt zsarolásnak tűnik, másrészt bosszúnak. Mindenki más szerint jogos, igazságos dolognak, amire 8 éve vártak sokan.
Nem biztos, hogy minden úgy van, ahogy látszik...

Én díjazom, ha valaki őszinte. Csak a liberálisok lehetnek olyan őrültek, hogy úgy csinálnak, mintha vmi nem úgy lenne, hanem teljesen máshogyan...
Minden kormány a sajátjait nyomja, emlékezzünk csak ildikére...
Aki ennek a fordítottját hiszi, az naív...

Nem is ez a lényege Gyöngyöspatkónak.

Sokkal inkább a humor, az a végtelen röhögés, ami elfog ha arra gondolok, hogy a Jobbik jelöltje nyert.

Remélem legalább ebből tanul végre mindenki és legalább egy szabad öt percükben elgondolkodik mindegyik liberális, hogy mire is vezet, ha ugrálni kezdenek... Remélem mező richárd megpukkad mérgében a hír hallatán... főleg ha semmi érdekes sem fog történni a következő időkben...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.20. 21:04:20

@DeMarco: "Ugye XY-on szemszögéből ez egyrészt zsarolásnak tűnik, másrészt bosszúnak. Mindenki más szerint jogos, igazságos dolognak, amire 8 éve vártak sokan."

Te most miről beszélsz? Az általad felvázolt zagyvaság egyik esetre se passzol. Ja, csak ide is bele kellett valahogy szorítani azt, hogy elmúltnyolcév, ha ideillik, ha nem?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.20. 21:51:44

@immortalis: Akkor ebben a részben mégis győzött a józan ész, de ez a meghurcolását nem teszi meg nem történtté.

Tallono 2011.07.21. 01:19:02

@DeMarco: Tehát az igazság meg ilyen apróságok nem számítanak, csak az, hogy a favorizált politikusbűnözők garázdálkodhassanak? Azt meg mindig elfelejted, hogy az elmúlt 8 évben, de inkább 20 évben együtt vettek részt a politikusbűnözésben az Mszp-Fidesz-Szdsz-Mdf. Fletóék bűne annyival nagyobb, hogy egyértelműen elvesztették a legitimitásukat (még a köztársaságban is, a rendes legitimitást Szálasi óta meg még senki se szerezte meg), és azt erőszakkal védték. Ezen kívül az összes "rendszerváltó" párt ugyan olyan szinten korrupt, hazaáruló bűnözők gyülekezete.

Miért nem lehet a pataiknak végre nyugalmat biztosítani? Először cigányterrorba taszítja őket a rendszer, mert nem biztosítja a közbiztonságot. Aztán amikor kezébe próbálja venni a sorsát és segíteni magán a Jobbik és a Szebb Jövőért Polgárőrség segítségét igénybe véve, akkor ki lesz kiáltva rasszistának. Ezután végig szenvedi a mesterségesen generált média és politikai hisztit. És amikor végre megmutatja egy rendkívül magas részvétellel, hogy elég volt (több mint 40% a radikális jobboldalnak), akkor meg szépen szemen köpi még egyszer a pataiakat a Fidesz.

Összegezve, ha nem vagy haver, dögölj meg. Ha kezedbe veszed a sorsod, dögölj meg, és még rasszistanáciantiszemita is vagy, még egyszer dögölj meg.

"Az igazság szabaddá tesz! Börtönbe a politikusbűnözőkkel!"

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.21. 08:44:06

@Tallono:

"a rendes legitimitást Szálasi óta meg még senki se szerezte meg"

Mitől volt legitim, mert kinevezte a kormányzó?

fludd 2011.07.21. 10:11:48

@Tzimisce:
Az ügyészség és a bíróság nem ugyan az. A legfőbb ügyésznek nincs beleszólása a bíróság munkájába. Értem én, hogy föl vagy háborodva, de azért még nem kell butaságokat beszélni.

fludd 2011.07.21. 10:20:31

Lamperth Mónika önkormányzati és területfejlesztési miniszter, a 2006-os önkormányzati választások után az MSZP
választmányi ülésén szólalt fel, amiről hangfelvétel készült:
"Higgyétek el, hogy
tudjuk a dolgunkat. Én olyan javaslatot fogok a frakciókkal való egyeztetés után a kormány
elé terjeszteni, ami a kormánypárti politikusoknak és a szocialista politikusoknak erős
lehetőséget és mandátumot ad a regionális területfejlesztési tanácsban. Bízzatok bennem,
tisztességes javaslatot teszünk le az asztalra ... olyan módosítás lesz, ami áthúzza azt az újságokban, címlapon megjelent
állítást, hogy majd innentől megnézhetjük magunkat, mert a Fidesz fogja osztani a pénzt. "

fludd 2011.07.21. 10:23:25

Jogerős ítélet mondja ki, hogy Bagó Zoltán, a Bács-Kiskun megyei közgyűlés fideszes alelnöke nem zsarolta meg Romsics Imrét, az MDF jelöltjét.

Forrás: www.mr1-kossuth.hu/hirek/itthon/-jogeros-bago-zoltan-nem-zsarolta-romsics-imret-2006-ban.html

fludd 2011.07.21. 10:24:47

Egy 2006-os országgyűlési választási botrány végére tett pontot nemrég a bíróság: Bagó Zoltán a Bács-Kiskun megyei önkormányzat fideszes alelnöke, korábbi fideszes országgyűlési képviselőjelölt jogerősen pert nyert Romsics Imre akkori MDF-es jelölt ellen, aki két évvel ezelőtt azt állította, Bagó fenyegetéssel próbálta rávenni arra, lépjen vissza a jelöltségtől. A bíróság jó hírnév megsértése miatt elmarasztalta Romsics Imrét.

fludd 2011.07.21. 10:45:51

Ja, még mielőtt elfogultnak tűnnék, ennek a balázs józsefnek minimum takarodnia kell a közéletből...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.21. 10:50:15

@fludd: Köszönöm, hogy többszörösen megosztasz velünk olyan információkat, amelyek amúgy szerepelnek a posztban is :-)

fludd 2011.07.21. 10:54:59

@Fedor:
Szívesen... :) rájöttem később, hopgy reggel mégse sikerült végigolvasnom a posztot egy kávézás megszakított ebben... :) Elnézést, de már nem tudtam törölni...:))

loláb 2011.07.21. 13:32:38

Most tényleg azon rökönyödünk meg, hogy ebben az országban politikai alapon osztogatják a pályázati pénzeket?

Ne legyél már álszent, tudjuk ezt Lamperth Mónika 2006-os kiszivárgott hangfelvétele óta.

Mivel ebben az országban ennél botrányosabb hangfelvételek miatt szoktak lemondani (öszöd, Szanyi OMV kapitány stb...), így Balázsnak sem KELL lemondania.
Éppen lemondhatna, hogyha nagyon jófej akarna lenni, pár hónap pihenés nem árt neki.
Mert az viszont teljesen egyértelmű, hogy Bagó Zoltánhoz hasonlóan egy ilyen nyilatkozat nem jelentheti valakinek a poltikai végét, ennél azért ezek kisebb súlyú dolgok.
Kb úgy kellene eljárni, mint ahogyan Arnóth Sándor járt el akkor, amikor kicsit hangosabban kiabálta be a "lógni fogtok"-ot: a parlamenti mandátumáról lemondott, de a polgármesteri, megyei közgyülési képviselői tisztét megtartotta, majd a következő választáson visszaült a parlamentbe.
Sajnos ezt már nem sokáig élvezhette, de ez a példa értékű cselekedete szempontjából lényegtelen.

A lényeg az, hogy ne álszenteskedj, mert az kurva rosszul áll neked.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.21. 14:29:25

@loláb: 1. Te állandóan kettős mércével vádolsz engem, pedig szerintem annak az iskolapéldája, az, amit te csinálsz, vagyis hogy azzal védekezel, hogy más se mondott le, akinek le kellett volna. Ez nem érv. Más bűne semmivel se kisebbíti az övét.
2. Nem az itt a gond, hogy a kormánypárt kívánja elosztani a pénzeket, ezt te is tudod, hisz ez valóban nem újdonság. Mindenkinek kicsit maga felé húz a keze, akár a szocikról van szó, akár a Fideszről, ez köztudott. De hasonlítsuk már össze a Lamperth beszéd és a két fideszes felvétel hangvétele közötti különbséget. A Lamperth-féle "erős mandátum a szociknak" közel sem egyenlő azzal, hogy "Be mertél szólni, elástad magad". Az ellenzéki vezetésű városok egyáltalán nem voltak elvágva fejlesztési forrásoktól a szoclibek alatt, max. a kormánypártiaknak több jutott (ami persze szintén elítélendő gyakorlat, de azért mégis van némi különbség). Szóval a fenyegetés, a pökhendi stílus, a kiskirálykodás, a betartás, ez itt a nagyobb gond.

loláb 2011.07.21. 15:05:50

@Fedor:
Az nem kettős mérce, hogy annyi lemondás nélkül végződő szivárogtatás után már nem várom el azt, hogy lemondjanak emiatt a felvétel miatt.
Ez nem kettős mérce, hanem egyszerűen a léc szép lassú emelkedése.

Amit Balázs mondott, az nem újdonság, nem meglepő, ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk 21 éve, hogy így mennek a dolgok. Tudjuk Veres, Lamperth, meg a többi óta, de ez a hozzáállás messze nem csak az mszp-sekre jellemző.

"Az ellenzéki vezetésű városok egyáltalán nem voltak elvágva fejlesztési forrásoktól a szoclibek alatt, max. a kormánypártiaknak több jutott"
Most sincsenek elvágva, bár az is igaz, hogy most elég nehéz ellenzéki vezetésű települést példaként találni, de -állítólag- a jobbikos tiszavasvári 6 pályázaton nyert tavaly óta.
Hogy az OGY képviselő nem fog támogatni olyan pályázatot, aminek a benyújtója bírálja, hanem helyette válogat azok közül a jelentkezők közül, amik nem okádnak rá epét a sajtóban (és pont olyan jó pályázatot írtak), ez mondjuk emberileg abszolut érthető. Nem különösebben emelkedett dolog, de az emberi kvalitás nem feltétele a képviselőségnek, semelyik pártban sem.

A sztoriban a legmeglepőbb nem is az, amit Balázs mondott, sokkal inkább az az álszentség, és az, ahogyan a cél szentesíti az eszközt a baloldali és liberális oldalon.

Vasárnap az eredmények közzététele után két napig a csapból is a fasizálódás miatti rettegés folyt, amit Juhász Oszkár, jobbikos polgármester győzelme váltott ki. (Nem mintha önmagban egy jobbikos polgármester, független képviselőtestülettel sok vizet zavarna, de a tényszerűség soha nem volt a baloldal erőssége, a koncepciót fel kell építeni, alá kell támasztani, szóval ha Juhász győz, akkor a vonatok másnap indulnak-legalábbis a véleménycikkek kb erről szóltak.)

Azóta, hogy kikerült a hangfelvétel, már messze nem akkora probléma Juhász Oszkár ordas nézetei, sőt, már-már a szolidaritás hangjait lehet kiolvasni, hogy van ez a szegény jobbikos polgármester, akit a fideszes kiskirály zsarol, fenyeget.

Ugye-ugye: az ellenségem ellensége a barátom, akkor is, ha mellesleg fasiszta.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.21. 15:19:12

@loláb: Tudtam én, hogy valahogy ebből is kihozod, hogy szerinted a ballib oldal a hunyó, csak arra voltam kíváncsi, hogy miképp. Nem csalódtam benned, teljesítetted a feladatot :-)

Az ellenségem ellensége meg nem barátom, de azért vele se lehet akármit megcsinálni (még ha fasiszta is).

loláb 2011.07.21. 15:25:31

@Fedor: A ballib oldal ebben a helyzetben nem jobban hunyó, minthogy az elmúlt 21 évben 12-öt ők kormányoztak, ez a rendszer működött akkor is.
De sanszos, hogy ezt a szocializmusból hoztuk magunkkal, a megyei tanácselnökök, párttitkárok korából, szóval azért igen, azt hiszem nagyrészt a baloldal hibás a dologban.

De nem abban, hogy Balázs egy alacsony minőségű, kicsinyes ember, ebben valóban nem hibásak ők.

"Az ellenségem ellensége meg nem barátom, de azért vele se lehet akármit megcsinálni (még ha fasiszta is)."
Érdekes, pár éve még nem az volt az ukáz, hogy ne álljunk szóba a fasisztákkal, rekesszük ki őket? Oppárdon, akkor még a fidesz volt a főfasiszta, nem a jobbik. Az más...

loláb 2011.07.21. 15:35:32

@Tzimisce: Meg sem merem kérdezni, hogy mi köze van a Polt Péternek a bírósághoz...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.21. 16:09:22

@loláb: "A ballib oldal ebben a helyzetben nem jobban hunyó, minthogy az elmúlt 21 évben 12-öt ők kormányoztak, ez a rendszer működött akkor is."

Bravó. Tehát ha az, aki többek között pont azzal került kormányra, hogy felszámolja ezt a jelenséget, nemhogy betartaná az ígéretét, hanem még rá is tesz egy lapáttal, az még véletlenül se hunyó. Gondolom akkor Balázs is csak a körülmények áldozata, és személyesen Gyurcsány tartotta a pisztolyt a halántékához, hogy azt mondja, amit.

"Érdekes, pár éve még nem az volt az ukáz, hogy ne álljunk szóba a fasisztákkal, rekesszük ki őket?"

Akkor a szélsőjobb egy parlamenten kívüli erő volt, akikkel tényleg jobb lett volna nem szóba állni, és hagyni felnőni. Ma már sajnos nem ez a helyzet. Ha valakit törvényesen megválasztanak, és utána ő maga is betartja a törvényeket, akkor bármennyire is nem tetszik, a választás eredményét el kell fogadnom. Nem lehet egy egész települést azért büntetni, mert nem értek egyet a polgármesterével (azért meg pláne, ha csak annyi aktuálisan a bűne, hogy ellent mert mondani). Ha majd ő maga hülyeséget vagy törvénytelenséget csinál, az ellen persze lehet és kell is tiltakozni.

A FIDESZ-t én egyébként sose neveztem fasisztának, párszor már kértem, hogy mások hülyeségeit ne rajtam kérd számon.

baaz 2011.07.21. 16:53:59

ugyanezt csinálja Mindszenttel az a köcsög Lázár Hódmezővásárhelyről

is 2011.07.21. 17:37:57

@loláb: csak azutan rokonyodjunk meg, hogy a FIDESZ evek ota azt nyomja, hogy o nem. es ezt beszopatta sokakkal, akik evekig nyomtak, hogy a FIDESZ egy centivel is jobb, mint az MSZP. tobbek kozott egy lolab nevu nick is ezt nyomatta itt evekig. most meg elfelejt a sajat multjaval szembenezni, es meg nagykepuskodik.

a FIDESZ egy centivel sem jobb, mint az MSZP. ennyi. akit meg evek ota beszopatnak, abbol ketto van: aki hasznalja az eszet, es szep lassan lehullik a szemerol a halyog, meg aki vagy nem hasznalja, vagy nincs is neki.

is 2011.07.21. 17:43:43

@loláb: meg tudja akadalyozni, hogy a birosag megitelhessen egy ugyet, tekintve, hogy lezarja meg a birosagi szakasz elott. es van is pelda ra, hogy ezt megtette nem egyszer, nem ketszer, ha csak valaki nem akarja magat hulyenek tettetni. na jo, nem tetelezzeuk fel, hogy direkt tetteted magad, ez csunya feltetelezes lenne. nyilvan oszinten csinalod. marad tehat a masik kovetkeztetes.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.21. 20:53:25

@loláb: Igen, elég magasan van a léc, pont azért kapta a Fidesz a 2/3adot, hogy megfelelő súllyal ugorjon rá, és vigye lejjebb. Nem azért hogy eddig ismeretlen fokozatban tegye tönkre azt, ami a jogállamból eddig megmaradt.

"Amit Balázs mondott, az nem újdonság..."
Blabla... Ha legközelebb egy cigány leüt téged, és találnak bizonyítékot ne jelentsd fel. Tudni illik ez nem újdonság, "ez így működik", és semmi jogod ezen felháborodni. Különben is a magyar is lop, hát miért ne üthetne téged le a cigány?

Annyira ótvar undorító aljas ez a mentalitás!

És a legviccesebb, hogy neked mint ecce állampolgárnak ez a lealjasulás semmilyen szempontból nem jó.

Kin akarsz bosszút állni, mit akarsz elérni a durcával?

loláb 2011.07.21. 22:12:51

@is: @TaTa86.: @Fedor:

Továbbra is azt mondom, hogy nem kell többet belelátni ebbe a szoriba annál, mint ami benne van: egy pitiáner ember sértődöttségből eredő bosszúját.

A pénzeket ez előtt is, meg ezen túl is részben politikai alapon fogják osztani, ha valakinek a pártja kormányon van, akkor többet kap, ha ellenzékben, akkor kevesebbet.
Lehet hőbörögni ez ellen, de ez nettó idealizmus.

"meg tudja akadalyozni, hogy a birosag megitelhessen egy ugyet, tekintve"
Pótmagánváddal azt, és azért perelsz be (büntetőeljárásban), akit, és amiért akarsz, akkor is, hogyha az ügyészség bűncselekmény hiányában megszüntette a nyomozást.

De ez mellékszál, a bírósági függetlenséghez, (konkrét esetben Bagó felmentő ÍTÉLETÉHEZ) Polt Péternek, meg úgy általában az ügyészségnek semmi köze nincs, azt semmilyen irányban nem tudja befolyásolni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.21. 23:02:05

@loláb: Az egész társadalom nettó idealizmus. Hogy éppen Észak-Korea vagy Svájc lesz belőle attól függ, hogy hányan hiszen ebben az idealizmusban.

Lehet a helyzeten javítani, meg rontani. Te ezzel a cinikus kádárista hozzáállással rontasz.

Tallono 2011.07.22. 00:06:38

@TaTa86.: Igazad van.

"A gonosz diadalához csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak." /Edmund Burke/

A nemzeti oldalon ez egy gyakori idézet, ami terjeng. Lehet idealisztikus, de tulajdonképpen igaz. A korrupciót sose lehet felszámolni, ha nem küzdenek ellene az emberek. Magyarország azért Európa legkorruptabb országa, mert az emberek többsége úgy gondolkozik, mint loláb.

Ha ugyanezt mondta volna egy jobbikos országgyűlési képviselő, mint amit Balázs, akkor 4000 gárdista vesszőzte volna végig...

DeMarco 2011.07.22. 08:12:52

@Tallono: "Tehát az igazság meg ilyen apróságok nem számítanak, csak az, hogy a favorizált politikusbűnözők garázdálkodhassanak?"

Erről szólt az elmúlt 2000 év, jó h észreveszed... Az igazságot a győztesek írják... Ha igazságot akarnál, akkor üresen konganának a padsorok a parlamentben... persze te ezt is akarod, igaz?

"Összegezve, ha nem vagy haver, dögölj meg."

Szép összegzés és nagyon igaz.. :DD

Az rendben van, ha a libsik csukott szemmel járnak, mert mindig így teszik, de az nincs ám rendben, h a szélsőjobb is így tesz. A szélsőjobb egyik nagy előnye, hogy ők megtehetik amit a többit nem, kimondják az igazat, nem kamuznak, nincs pc maszlag, nincs mellébeszélés. Igen, mondd ki, h csúnya dolog a pénzeket befagyasztani, csúnya dolog zsarolni. Mondd ki! De egyet nem tehetsz: nem csodálkozhatsz, nem értetlenkedhetsz, meg kell értened, h így műkődött és így működik most is a rendszer. Nem kell elfogadnod, de meg kell értened. A csodálkozást, értetlenkedést, álszent dumát hagyd meg a libsiknek, ez rájuk jellemző, ők szeretnek így viszonyulni mindenhez.
És még vmi: ne felejtsd el, h a Jobbik még nincs abban a helyzetben, h pénzt oszthasson nagy tételben. Nem tudhatod, h ha lenne komolyabb pénzszivattyú, akkor azt kinek osztanák le. Én látatlanban is azt mondom, hogy a saját szervezetüknek, a saját településeiknek, h ott ahol ők vannak, jobban éljenek az emberek.

Például 8 éve várunk néhány komoly, nagy beruházásra. A tervek megvoltak régóta, már az előző Orbán kormány alatt elkészültek. Minden évben szerepeltek a fejlesztési tervekben. Minden évben, az elmúlt 8 évben. De soha egy kibaxott fityinget nem kaptunk rá, mert ellenzékben voltunk. Viszont nem lepődtünk meg, nem siránkoztunk, mert tudtuk, h amíg a kommancsok kormányoznak, addig nem kapunk lófaxt sem. Nem is kaptunk. Kivártuk a mi időnket. Most rögtön zöld utat kaptak a beruházások, végre beindultak a kerekek amire 8 tetves évet vártunk...
Aki úgy tesz, mint aki nem tudja, h ez hogyan működik, szimplán álszent, kettős mércével mér.

DeMarco 2011.07.22. 08:28:25

@Tallono: ""A gonosz diadalához csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak." /Edmund Burke/"

Ezzel csak az a baj, h mindenki másképp értelemzi azt, h ki a gonosz és ki a jó...

Pl.: Fedor szerint ti vagytok a gonosz és ő a jó. Szted meg pont fordítva.
Sztem meg egyikőtök sem gonosz, de mindketten nagyon veszélyes, szélsőséges elveket vallotok, csak más aspektusból.
Egyébként a libsiket tartom sokkal szélsőségesebbnek, mert ők alapjaiban rombolnák a társadalom kockaköveit, amit ti pont megvédenétek, de ti meg a módszerek miatt vagytok szélsőségesek, amivel ezt el akarjátok érni.
Obama épp most igyekszik megszüntetni az amerikai családvédelmi törvényt, ezzel Amerika elbukna, szerencsére nincs a kezében a kongresszus és a déli államok is bele tudnak még szólni remélhetőleg...

"Ha ugyanezt mondta volna egy jobbikos országgyűlési képviselő, mint amit Balázs, akkor 4000 gárdista vesszőzte volna végig..."

Ugyan, dehogy. A Jobbikosok is emberek és ők is szeretnék, ha több pénz jutna a szervezetüknek, nekik. Több forrás = több rendezvény, több buli... Senki sem mondaná, h nem, én nem kérek több pénzt...

DeMarco 2011.07.22. 08:44:09

@TaTa86.: "Blabla... Ha legközelebb egy cigány leüt téged, és találnak bizonyítékot ne jelentsd fel. Tudni illik ez nem újdonság, "ez így működik", és semmi jogod ezen felháborodni. Különben is a magyar is lop, hát miért ne üthetne téged le a cigány?"

Sajnos az esetek többségében nem is jelentik fel őket. Két hete voltak a barátaim nyaralni belföldön. Sétáltak az utcán gyerekekkel, amikor megjelent egy cigó galeri. Egy pillanat alatt elkapták a nyakát az apukának a gyerekei szeme láttára és közölték vele, h vagy átadja a pénzt ami nála van, vagy kicsit megszurkálják. Mit tehetett volna? Ott voltak a gyerekek, az asszony, szemben egy csapat bűnözővel. Átadta a pénzt... Onnantól nem mentek ki sétálni, a szállodán belül maradtak... de nem jelentettek fel senkit sem, mert nincs idejük, meg kedvük a cirkuszhoz és oda visszajárkálni az ügy miatt. Hagyták a fenébe. Örültek, h ép bőrrel megúszták.

Vagy van a másik eset ami szintén most esett meg a napokban. Cigó bemászott a portára a hátsó kerítésen, kicsit lopkodni. Pechje volt, otthon volt a tulaj. Kutya kienged, cigót jól megtépi. Nagy jajgatás. Kapanyél elővesz és cigót jól megver, majd kihajít és megsürget távozásra kutyával. Feljelentés szintén nincs... Talán tanult az esetből...

Vannak dolgok amik így működnek és naív ,álszent, aki azt hiszi, h nem.

loláb 2011.07.22. 09:07:57

@TaTa86.:
Te komolyan azt hiszed, hogy mondjuk svájcban, vagy más, "idilli" társadalomban nincsenek politikai alapon meghozott döntések, hanem az osztásnál kizárólag a rátermettség számít?

Nem cinikus, kádárista hozzáállás, hogy nem ezt, Balázs képviselő úr pitiáner bosszúját (vagy egyáltalán a jelenséget, ami ezt lehetővé teszi) tartom az ország legnagyobb problémájának, de még a 100 legnagyobb között sem...

loláb 2011.07.22. 09:17:20

@Tallono:
"Magyarország azért Európa legkorruptabb országa, mert az emberek többsége úgy gondolkozik, mint loláb."

Magyarország azért európa legszarabb, legnyomorultabb, legboldogtalanabb társadalmú országa, mert az emberek nagyrészének fingja nincsen arról, hogy mi megy külföldön, és azt hiszik, hogy a határokon túl már kolbászból van a kerítés.

Magyarország nem hogy európai szinten, de még az unió szintjén sem tartozik a legkorruptabb országok közé (a végén van, de a 27 országból vagy 8 korruptabb, mint mi), olaszország például 10 hellyel mögöttünk van, görögországot 20-szal előzzük meg. De mögöttünk van az ÖSSZES szomszédunk is, ausztriát kivéve, és az egész posztszovjet baltikum.

www.transparency.hu/files/p/534/6474618509.xls

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.22. 10:59:53

@loláb: Végre van egy hozzászólásod, amivel abszolút egyet tudok érteni :-)

loláb 2011.07.22. 11:10:48

@Fedor: A tényekkel nehéz vitatkozni. Még neked is :)

(Persze értem, hogy alapvetően az első bekezdésre értetted az egyetértést)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 12:51:55

@DeMarco: Nos akkor a példám telitalálat. Nem véletlenül tartunk ott ahol tartunk.

@Tallono: Müller Niki végigvesszőzi, "Ohh yeah, BABY!" XDD

@loláb: Sikerült alátámasztanod, ami mondtam. Senki nem akar idilli társadalomban élni, de törekedni kell rá.

Sem Svájc nem idilli, sem Észak-Korea, mindkettőben van korrupció, önkény, igazságtalanság, de gondolom neked sem mindegy, hogy melyikben kéne élned.

Ezzel a hozzáállásoddal te Észak-Korea irányába mész.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 12:53:00

@loláb: Ohhh pedig ott van a top 5ben.

Az intézményesült korrupció, és kontraszelekció az, ami miatt nem működnek a dolgok.

loláb 2011.07.22. 17:13:50

@TaTa86.: Nagyon tetszetős az érvelésed, ott benne a hiba, hogy nincs túl sok alapja: magyarország a hetvenes évek óta MINDIG közelebb volt svájchoz, mint észak koreához.

Ez az intézményesült korrupció pedig egy olyan állat, mint yeti: mindenki beszél róla, de nagyon kevesen találkoztak vele valójában.

Nem a kis, hétköznapi korrupciók, (amikkel az átlagember találkozik mint pölö a hálapénz, vagy azsaruk megvesztegethetősége, stb...) basszák el ezt az országot, tehát a korrupció miatt nem kellene a lakosság 100%-ának szarul éreznie magát.

Az "intézményesült korrupció", a pártok érdekében végzett korrupciós tevékenységgel viszont az emberek kevesebb mint 1%-a találkozik akár csak közvetve is, efelől első kézbül nagyon kevesen szereznek tapasztalatot, nagyon kevés ember kedvét kellene hogy tönkretegye ez.

Szerintem magyarország jobb hely annál, mint aminek érezzük, és ebben a negatív érzetben sokkal több a felpumpált, mesterségesen gerjesztett érzés, mint a valós negatív tapasztalat.

Tallono 2011.07.23. 03:20:01

@DeMarco: Vicces, hogy ennyi idő után se értetted meg, minket kurvára nem a pénz mozgat. Csak a cél a fontos, rohadtul nem kell közülünk senkinek országgyűlési, megyei vagy helyi képviselői hely, azért csináljuk amit csinálunk, mert muszáj. Mert ha a jóérzésű emberek, akik fel szeretnék számolni ezt a korrupt, kizsákmányoló rendszert, amit harmadik köztársaságnak gúnyolnak, kénytelenek politizálni. A Fidesz ezzel szemben semmi másért, csak a kurva pénz meg hatalom miatt csinálja.

A jót és rosszat meg nem lehet nézőpont szerint értelmezni. Aki árt Magyarországnak az rossz, aki építi Magyarországot az jó. Eléggé egyértelmű, az nem érti aki nem is akarja megérteni. Nem is értem a korrupciót hogyan lehet elfogadni csak azért mert más színű. A lopás bűn, tök mindegy ki követi el.

"A Jobbikosok is emberek és ők is szeretnék, ha több pénz jutna a szervezetüknek, nekik. Több forrás = több rendezvény, több buli... Senki sem mondaná, h nem, én nem kérek több pénzt..."

Ebben is tévedsz. Nincsenek szervezetek, nincsenek nekik. Magyarország van, és közülünk mindenkinek csak ez számít, de az nagyon.

@loláb: "Ez az intézményesült korrupció pedig egy olyan állat, mint yeti: mindenki beszél róla, de nagyon kevesen találkoztak vele valójában."

Én inkább a rákos daganathoz tudnám hasonlítani. És nem 1%-ot érint, hanem 99%-ot...

Egyszerűen megbocsáthatatlan, hogy valaki elfogadja a favorizált párt korrupt dolgait. Egyedül a Jobbik tűzte a zászlajára a politikusbűnözés felszámolását (20 évet a 20 évért), amit csak nagyon szigorú törvényekkel, és büntetésekkel lehet elérni. Elég nagy szégyen, hogy az eddigi kormányon lévő bűnszövetkezetek, akarom mondani pártok nem hoztak ilyen törvényeket, és arra egyedül csak az általuk "szélsőjobbnak" nevezett, valójában nemzeti érzelmű hazafiak mozgalmai hajlandóak...
Aki így gondolkozik, az legalizálja a bűnözést, és bűnrészessé válik, el is venném az összes ilyetén gondolkozótól a szavazati jogát. Magyarországnak semmi haszna abból, hogy valaki azért megy el szavazni, hogy kiskirályokat ültessen a nép nyakára. Szégyen, a demokrácia megcsúfolása... És még a jobbikosok a fasiszták, úgy néz ki ezek szerint még a legdemokratikusabbak.

Nem akarok idealizált világot lefesteni, de a bűn az csak bűn marad. És minden jóérzésű embernek kötelessége ellene fellépni. Akinek meg jó ahogy ez most van, sőt szeret a zavarosban halászni, annak, hogy egy klasszikust idézzek: "El lehet innen menni"

loláb 2011.07.23. 10:38:11

@Tallono:
"Nincsenek szervezetek, nincsenek nekik. Magyarország van, és közülünk mindenkinek csak ez számít, de az nagyon."

A 2010-es országgyűlési kampányban a jobbik saját standot tartott fent a bosnyák téri piacon, ahol a piacon áruló kofák, árusok ajánlották fel "önkéntesen" (mert különben mindenféle cigány, meg zsidóbérencnek mondták volna el őket) a terményeket, és az itt eladott áruk ellenértékét is a kampányra fordították, a jelöltenkénti 1 millió felett, természetesen feketén.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 12:48:20

@Tallono: Minden létező, és sosem létezett pártalakulat kitűzte zászlajára a korrupció felszámolását. Ne dőlj be a demagógiának.

(Btw: a cigánybűnözés egy létező kriminalisztikai fogalom, így marketingelemként való használata nem olyan látványos. A "politikusbűnöző" helyett viszont van a sokkal szebb fehérgalléros bűnöző kifejezés. Engem irritál. Mintha a Jobbik nem nézné ki belőlem, hogy a metaforát értelmezni tudom.)

@loláb: Arra akartam célozni, hogy hibásnak tartom a leegyszerűsítő végletes gondolkodásodat. Vagyis hogy ismersz olyat, hogy van korrupció, meg olyat hogy nem. Amiből ugye következik, hogy aki az utóbbit veszi alapértelmezettnek, az naív hülyegyerek. (Na jó, ilyet csak akkor ismersz ha a Fideszről van szó. A maszopnál rögtön rájössz, hogy a mértéke is számít.)

Intézményesült korrupció meg az jelenti, hogy nem Balázs trollkodik a saját kontójára, hanem ki van neki adva felülről: Gyöngyöspata konyec.
Vagyis a korrupció nem egyéni gyarlóság következménye, hanem a rendszer integráns, nélkülözhetetlen része.

És tudod ez rossz, hogy így van. Ezért lenne jó, ha együtt tudnánk elítélni a rosszat, és nem tótawéskednél itt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.23. 15:50:15

@TaTa86.: "a cigánybűnözés egy létező kriminalisztikai fogalom"

Volt. A kommunizmusban. Egy demokráciában viszont elfogadhatatlan.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 16:43:06

@Fedor: Lol!

Megmondanád, hogy milyen jogon mondod meg te( meg az agresszív kisebbséged), hogy mi elfogadható, és mi elfogadhatatlan a demokráciában?

Mellesleg te is tudod, hogy ennek semmi, de semmi köze a kommunizmushoz. Ld: USA, ahol nem véletlenül csinálnak statisztikákat rassz szerint.

Igaz, ott a problémák megoldásának van hagyománya, nem a paranoiás rettegés közben való szabotázsnak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.23. 22:51:53

@TaTa86.: Azon mindig jókat röhögök, amikor a liberalizmust agresszívnak nevezik...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 23:14:01

@Fedor: Valóban, az műveletlenségre vall.

De azt hiszem sokszor mondtam már neked, hogy nem vagy liberális. :) Sem te, sem azok akikkel egyet szoktál érteni, és magatokat ballibnek becézitek.

Már csak az előbbi kommented miatt sem: egy liberális nem szokta ilyen kategorikusan kijelenteni, mi elfogadhatatlan, és mi nem.
Főleg hogy a "cigánybűnözés" használata leginkább a szólásszabadság keretein belül értelmezhető.

Itt egyértelműen egy autoriter állásponton vagy.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.24. 01:18:36

@TaTa86.: Tényleg, nincs is annál autoriterebb és antiliberálisabb, mintha elitélendőnek tartom teljes népcsoportok megbélyegzését...

Tallono 2011.07.24. 03:39:39

@Fedor: A cigánybűnözés sose jelentette teljes népcsoport megbélyegzését, csupán rasszista alapon elkövetett bűncselekményeket: "Paraszt magyarok, halál a magyarokra, stb." A cigányok általában nem azért lopnak a magyartól, mert annyira rászorulnának, hanem mert nem nézik ember számba a magyart, azokat prédának tekintik, kizsákmányolandó birkának nézik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.24. 10:33:12

@Tallono: Tudod jól, hogy ez csak belemagyarázás, aki használja, nem így használja. Cigány (magyar, osztrák, piréz) bűnözők vannak, de cigánybűnözés (magyarbűnözés, osztrákbűnözés, pirézbűnözés) nincs. De nem fogok most belemenni ebbe a vitába (már ennyire se kellett volna), mert egyrészt semmi köze a poszthoz, másrészt meg lefolytattam már számtalanszor.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 12:49:00

@Fedor: Na már finomodott a véleményed.
Lehet véleményed, lehet vele egyet érteni, meg nem, de semmi jogod meghatározni mi elfogadható egy demokráciában és mi nem.

Egyébként továbbra is pont annyira megbélyegző a cigánybűnözés, mint az olasz maffia. (Most láttam egy Columbo részt, abban pont egy olasz mérgelődött azon, hogy mindenki a maffiával azonosítja, és azt a gyilkosságot is biztos az olasz maffiára fogják ráfogni.)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.24. 16:03:48

@TaTa86.: Nem tudom, mire gondolsz, mindig is ez volt a véleményem.

"Egyébként továbbra is pont annyira megbélyegző a cigánybűnözés, mint az olasz maffia."

Nem. A maffia egy szervezet. Olyan, hogy cigány maffia, van. De nem tagja minden cigány, mint ahogy az olasz maffiának sem tagja minden olasz (nincs olyan, hogy olaszbűnözés), bár az előítélet mind a két esetben megvan, ez kétségtelen.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 16:59:49

@Fedor: Liberális nem attól leszel, hogy mi a véleményed, hanem attól, hogy hogyan állsz hozzá a többiek véleményéhez.

Igen, a véleményed eddig is, ezután is az, hogy a cigánybűnözés kifejezés helytelen.

DE! Ha én azt mondom, hogy helyes, akkor liberálisként annyit mondhatsz, hogy nem értesz velem egyet, de te autoriter módon reagáltál: "Egy demokráciában viszont elfogadhatatlan."

Ellenpéldaként itt van Morvai Krisztina, aki szintén helytelennek tartja a kifejezést, de nem bélyegzi meg azokat aki vele nem értenek egyet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.25. 10:00:14

@TaTa86.: "Ha én azt mondom, hogy helyes, akkor liberálisként annyit mondhatsz, hogy nem értesz velem egyet, de te autoriter módon reagáltál: "Egy demokráciában viszont elfogadhatatlan.""

Érdekes, hogy máskor pont azzal szoktátok vádolni a liberálisokat, hogy túl szabadosak, pedig ez nem igaz, a törvényességet és demokrácia alapszabályait mindenekfelett tiszteletben tartjuk. Ilyen szabály az is, hogy nem bélyegzünk meg egy népcsoportot sem egyes tagjai tette miatt, tehát elvetjük a kollektív bűnösség elvét. Ha szerinted az ilyen szabályok elfogadása autoriter...

loláb 2011.07.25. 10:13:33

@TaTa86.:
Én egyszerűsítek le, én gondolkodok végletekben?

Nem véletlenül az, aki egy-egy ilyen faszság miatt (amiből, nehogy azt hidd, hogy máshol nincsen tucatnyi hasonló) gondolja, hogy el van baszva ez ország?
Szerintem ti vagytok végletesek, és naívak, ha azt hiszitek, hogy a demokráciában ez példátlan, ami itthon megy.
Churchill is megmondta, hogy a demokrácia rossz, de egyelőre még nem találtak ki nála jobbat. Pontosan amiatt, mert a demokrácia természeténél fogva lehetőséget ad az ilyen dolgokra, (és azok, akik nincsenek morálisan megfelelő szinten, élnek is vele), de hidd azt nyugodtan, hogy ami magyarországon megy, az valami sajátos, kelet-európai, politikai-kormányzati hungarikum.

loláb 2011.07.25. 10:18:23

@Fedor:
"Nem. A maffia egy szervezet. Olyan, hogy cigány maffia, van. De nem tagja minden cigány, mint ahogy az olasz maffiának sem tagja minden olasz (nincs olyan, hogy olaszbűnözés), bár az előítélet mind a két esetben megvan, ez kétségtelen."

Az olasz-amerikaiakkal szembeni előítélet létezik, és éppen a cosa nostrából ered, amiatt tartjanak maffiózónak mindenkit ameikában, akinek magánhangzóval végződik vezetékneve.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.25. 10:26:42

@loláb: Bocs, de nem ezt írtam én is?

"az előítélet mind a két esetben megvan, ez kétségtelen"

loláb 2011.07.25. 11:51:51

@Fedor: Akkor félreértettelek, mert nekem az jött le a hsz-edből, hogy szerinted a maffiázás sokkal kevésbé pejoratív, általános, bántó, mint a cigánybűnözőzés.

Ahogy én a filmekből látom, létező probléma, hogy az olasz-amerikaiakat a maffiával azonosítják, tehát dekára megegyezik a dolog a cigánybűnözőzéssel.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 12:54:38

@Fedor: "Érdekes, hogy máskor pont azzal szoktátok vádolni a liberálisokat, hogy túl szabadosak,"

Az nem vád, hanem a lényege. A konzik meg túl merevek. Én most nem a liberalizmust kritizáltam, hanem azt mondtam, hogy te nem vagy liberális. (Sőt lehet, hogy pont ezért nem vagy liberális, lehet hogy igazad van benne.)

"pedig ez nem igaz, a törvényességet és demokrácia alapszabályait mindenekfelett tiszteletben tartjuk"

Igen, ez a kiskapu. Mindenki egyenlő és szabad, de a "liberálisok" kicsit egyenlőbbek és szabadabbak. Például ők és egyedül ők eldönthetik mi veszélyezteti a demokráciát, és a szabadságot és mi nem. (Milyen jogon? Mert csak!)

Például szerintem, meg úgy általában a nemzeteik és/vagy konzik szerint más veszélyezteti a szabadságot és a demokráciát, de ha azt én/mi akarom korlátozni, hirtelen fasiszta leszek.

Az a vicces, hogy a lényegét nem érted a liberalizmusnak: márpedig a lényege, hogy a liberális felnőttnek tekinti a társadalmat, és a társadalmat alkotó egyének többségét, aki képes önmagáért felelősséget vállalni segítség nélkül, képes eldönteni, mi a jó, mi a rossz, nem kell ezt egy übermensch kasztnak megmondania.

Ha te azt mondod, hogy vannak "elfogadhatatlan" dolgok, ráadásul itt nem arról van szó, hogy az etnikai tisztogatást tartod elfogadhatatlannak, hanem egy a szólásszabadság keretei közé tartozó kifejezés használatát, akkor ezzel azt mondod:

Kés, villa, olló, gyerek kezébe nem való!
Ha te és az übermensch kasztod egy pillanatra nem figyel oda, és kiengedi a gyeplőt, ez a gyermek társadalom a "fasizmus" mocsarába süllyed. (Azt ne mond, hogy ez a filozófia nem hatotta át az utóbbi 20 évben a "liberális" értelmiség legnagyobb részét.)

=> Nem vagy liberális. Hollandiában lehet, hogy az lennél, de ebben a magyar társadalomban nem vagy az.
Még annyira sem mint én.

@loláb: "Nem véletlenül az, aki egy-egy ilyen faszság miatt gondolja, hogy el van baszva ez ország?"
Nem minden faszság miatt. De ez egy elég durva tünet.

"Szerintem ti vagytok végletesek, és naívak, ha azt hiszitek, hogy a demokráciában ez példátlan, ami itthon megy."
Nem példátlan, ahogy a köhögés sem példátlan az ember életében. De ez nem jelenti azt, hogy le kéne szarni.
Mert lehet, hogy egy vacak nátha, csak aztán ha nem kezeled szövődményei lehetnek.

"de hidd azt nyugodtan, hogy ami magyarországon megy, az valami sajátos, kelet-európai, politikai-kormányzati hungarikum. "

Azért van egy nagy különbség. Ahol működik a reccer, azért működik, mert az ilyen anomáliákat kezelik.

És itt el is érkeztünk a mondandóm lényegéhez: nem az a baj, hogy vannak egy rendszerben hibák. Minden rendszerben vannak, az a baj, ha ezeket a hibákat nem tudja kezelni a rendszer.

Márpedig itt erről van szó, és ez konkrétan azt jelenti, hogy a magyar közigazgatás AIDS-es.

loláb 2011.07.25. 15:47:51

@TaTa86.:
"Nem minden faszság miatt. De ez egy elég durva tünet."
Egy sértett ember telefonos fenyegetőzése szerintem nem különösebben durva dolog, még az sem lenne különösebben "durva", hogyha TÉNYLEG nem nyerne egy vasat se a falu a pályázatokon, ugyanis az nem JÁR mindenkinek, hanem véges, és bizonyos szempontok alapján szelektálni kell a nyerteseket.

A falu vezetőének jobbik tagsága lehet ilyen szelekciós kritérium: a jobbikot a (cigányozáson kívül) a rendszer ellenessége vezette sikerre. Az viszont nem megy, hogy kritizáljuk a rendszert, a kormányt, a demokratikus többpártrendszert, az uniót, majd amikor osztják az eus pénzeket, akkor tartjuk a markunkat... Lehet kritizálni, csak akkor mutassák meg egyedül, önállóan, hogy mire képesek, abból az erőforrásból, ami nekik jár. És nem többől.

"Azért van egy nagy különbség. Ahol működik a reccer, azért működik, mert az ilyen anomáliákat kezelik."
Mutass nekem olyan külföldi példát, ahol egy ilyen súlyú ügyet (konkrétan egy telefonos fenyegetőzést) nyilvános felkoncolás, önostorozás, mea culpázás követ akármilyen párt részéről.
Ez egy tipikus 3 napig tartó hepaj, nem egy Monica Lewinski affér, vagy éppen egy iraki kinzási történet.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 22:44:43

@loláb: "Egy sértett ember telefonos fenyegetőzése szerintem nem különösebben durva dolog"

Na azért itt nem bontottad ki az igazság minden részletét. Nem mindegy, hogy egy csöves kiállja utánad, miután nem adsz neki aprót, hogy kinyírlak köcsög, vagy a helyi cigánymaffiózó "tárgyal" ily' módon veled miután megnyitottad a konkurrens szórakozóhelyet.

Balázs tényleges hatalommal rendelkezik, ha blöffölt akkor is hatalommal való visszaéléssel van dolgunk.

"ugyanis az nem JÁR mindenkinek, hanem véges, és bizonyos szempontok alapján szelektálni kell a nyerteseket."
De ha az a bizonyos szempont a "nem teccik a pofád köcsög!", akkor azt korrupciónak nevezzük.
Felhomályosítanálak, hogy a pályázatokra kiosztott pénzt a gyöngyöspatai polgárok is gyarapították. Ez nem könyöradomány, nem segély, nem karitatív juttatás.

"Az viszont nem megy, hogy kritizáljuk a rendszert, a kormányt, a demokratikus többpártrendszert, az uniót, majd amikor osztják az eus pénzeket, akkor tartjuk a markunkat..."
??? Lol?
Ezt mégis hogy gondolod?!
De megy. Képzeld el, hogy megy!

Amit mondasz az kb olyan, mintha elvennék tőled a BKV bérletedet, amiért a szolgáltatást kritizáló e-mailt írtál a cégnek.
Mert hát mi az, hogy kritizálod a buszok állapotát, aztán van pofád mégis használni? Csak mert kifizetted? Röhej!

"Lehet kritizálni, csak akkor mutassák meg egyedül, önállóan, hogy mire képesek, abból az erőforrásból, ami nekik jár."

Tudod mit? Ha lesz olyan lehetőség, hogy bejelölhetem az adóbevallásomon, hogy mire akarok adózni akkor oké! Ha nem jelölöm be, hogy pályázati pénzek, akkor kevesebbet vonnak le tőlem, cserébe nem indulok pályázatokon.

"Mutass nekem olyan külföldi példát,"
Mutass te, ahol nem ez történt.
Ez korrupció. Ennek jobb helyeken következménye van, ha kiderül. Még jobb helyeken már annak is ha a gyanúja felmerül.

"Ez egy tipikus 3 napig tartó hepaj, nem egy Monica Lewinski affér, vagy éppen egy iraki kinzási történet. "
Remek példa. Monica Lewinski több évig címlapon volt, az egész világ tud róla, úgy általában qrva nagy balhé volt, és Clinton eléggé meg is szívta vele. Ráadásul itt az elnök feleségén kívül senkit nem ért kár. Egy rohadt fillérjébe nem került az adófizetőknek az a szopatás.
A másik szintén remek példa: a mai napig címlapon van, ha kiderül egy ügy. Az egész világ kritizálja érte az USÁt évek óta. Amikor valakiről kiderült, hogy kínzott valakit eljárás indult ellene, és nem megmagyarázták, hogy háború van, az meg kínzással jár.

Kettős mércében beelőzted Fedort, és még csak 1 éve van Fidesz-kormány.

loláb 2011.07.26. 09:04:37

@TaTa86.:
"Balázs tényleges hatalommal rendelkezik, ha blöffölt akkor is hatalommal való visszaéléssel van dolgunk."
Egyre komolytalanabb vagy, ne beszélj már ekkora hülyeségeket...
Hivatali hatalommal való visszaélés csak a tett elkövetésével valósul meg, és csak akkor, hogyha a döntése, intézkedése ellentétes a joggal, vagy a hivatali szabályokkal.

"Felhomályosítanálak, hogy a pályázatokra kiosztott pénzt a gyöngyöspatai polgárok is gyarapították. Ez nem könyöradomány, nem segély, nem karitatív juttatás."
Senki nem mondott ilyet, csak annyit, hogy nem JÁR mindenkinek.
Pályázni kell, és a pályázat eredménye alapján ADHATÓ.
Ha valaki nem jó pályázatot ad be, vagy jót ad be, de kiürül a kassza, mert előtte kétezer másik település már kapott, akkor baszhatja...
"??? Lol?
Ezt mégis hogy gondolod?!
De megy. Képzeld el, hogy megy!"
Hát, igen ebben az országban sajnos tényleg megy, lehet ugatni, fikázni mindent, majd tartani a markot, mert azért nekünk az JÁR.

"Tudod mit? Ha lesz olyan lehetőség, hogy bejelölhetem az adóbevallásomon, hogy mire akarok adózni akkor oké! Ha nem jelölöm be, hogy pályázati pénzek, akkor kevesebbet vonnak le tőlem, cserébe nem indulok pályázatokon."
A pályázatok forrása nagyrészt EUs pénz, azt pedig nem TE fizeted be, hanem az unió azon országai, amelyek nettó befizetők.
De még ha mi azok is lennénk: a közteherviselés kötelezettség, nem opció, így teljesen értelmetlen azon faszkodni, hogy te "mire" akarsz adózni, meg mire nem.
Arra fizetsz adót, amire a képviselők töb bsége megszavazza, de ez téged az ég világon semmire nem jogosít, főleg nem arra, hogy az önkormányzatod mindenféle feljesztési EXTRAFORRÁSOKBÓL részesülj.

"Remek példa..."
Nyilván, azért mondom, mert remek példa volt arra, hogy mi a komoly dolog, meg mi nem az.
Balázs képviselő fenyegetőzése nem ügy, tartani fog még kb 1 hétig, aztán jön valami más ügy.

"Kettős mércében beelőzted Fedort, és még csak 1 éve van Fidesz-kormány."
Nincs kettős mérce, az öszödi beszéd óta ebben az országban senkinek, semmiféle hangfelvétel miatt nem kell lemondania, nekem bő 4 éve ez az álláspontom.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 12:11:14

@loláb: "Hivatali hatalommal való visszaélés csak a tett elkövetésével valósul meg, és csak akkor, hogyha a döntése, intézkedése ellentétes a joggal, vagy a hivatali szabályokkal."

Ahhha... Szóval szerinted itt nem volt zsarolás, visszaélés?
Csak baráti csevej, ahol Balázs tök mellékesen megpendítette, hogy ő osztja a zsét. Ezzel ő nem akart senkit demokratikus jogai gyakorlásától eltántorítani, dehogy! csak úgy mondta.

"Ha valaki nem jó pályázatot ad be, vagy jót ad be, de kiürül a kassza, mert előtte kétezer másik település már kapott, akkor baszhatja..."

Mintha egy hónapja még együtt röhögtük volna ki Fedort, amikor Alföldinél ultima ratioként említett a pályázatot.
Ne röhögtesd ki magad, tudod jól, hogyha valaki nem akarja, hogy egy pályázat nyerjen, akkor tud róla tenni. Ha ez kiderül, az pedig korrupció.

"Hát, igen ebben az országban sajnos tényleg megy, lehet ugatni, fikázni mindent, majd tartani a markot, mert azért nekünk az JÁR."
Bazdmeg! Azt az adófizetők kifizették. Igen, jár! Vagy akkor ne szedjék be az adót, és akkor nem jár! Ne hasonlítsad már a segélyekhez a pályázat elnyerésének jogát! Qrvára semmi köze a dolognak ahhoz, hogy valaki fikázik, ugat vagy nem. A pincér sem hozhat neked ki nagyobb számlát, mert beszóltál a sótlan leves miatt!

Egyáltalán azt sem értem, hogy az ugatást miért hozod fel! Mi köze a kettőnek egymáshoz? Tudod mi a szólásszabadság? Az hogy semmit! Pofázhatsz, szidhatod a rendszert, meg a kormányt, és ettől pontosan ugyanolyan egyenlő állampolgár vagy, mint aki nyal a kormánynak. Te úgy látszik még mindig a Kádár-érában élsz, és élvezed is. Igen, akkoriban ha beszóltál tanácselnök elvtársnak, és kibasztak veled, akkor úgy jártál, minek szóltál be!

"A pályázatok forrása nagyrészt EUs pénz, azt pedig nem TE fizeted be, hanem az unió azon országai, amelyek nettó befizetők."
Magyarország nettó befizető, ha jól tudom. Vagyis de, többek között a magyar állampolgárok. De ha nem: akkor sincsen joga Balázsnak egyéni politikai ambíciói és/vagy sértődöttsége okán eldönteni ki kap ebből a pénzből.

"EXTRAFORRÁSOKBÓL "
Mi az az EXTRAFORRÁSOKBÓL? Ezt szedik a pénzfáról? A Jóisten utalja hó végén Orbán számlájára, aki így belátása szerint szétoszthatja? Nem. Ez ugyanúgy adóforint, ugyanúgy illik nem pofára szétosztani.

"Nyilván, azért mondom, mert remek példa volt arra, hogy mi a komoly dolog, meg mi nem az."
Megint a fekete-fehér gondolkodásmód.
Van fontos és jelentéktelen hír. Árnyalatok nincsenek. Valóban a világ szuperhatalma által elkövetett emberiességellenes bűnök nem esnek egy kategóriába azzal, amit Balázs csinált.
De pl az sem, ha téged lecsukott volna az ellenzéki kommentelésed miatt Drazsé. Akkor az jelentéktelen? Nem nem az. Helyi szinten ez bizony nagy botrány.

"Nincs kettős mérce, az öszödi beszéd óta ebben az országban senkinek, semmiféle hangfelvétel miatt nem kell lemondania, nekem bő 4 éve ez az álláspontom. "

Na ennyi. Igazából az egész beszélgetést nem kellett volna lefolytatni, mert itt a lényeg. Tudod te is jól, hogy ez nagy botrány, tudod te is jól, hogy itt mit történt, csak bevágtad a durcit.

Dögöljön meg a szomszéd tehene is! Őszödön megsértettek a szocik, akkor most jól visszavágsz. Jó, akkor a fideszesnek sem kell lemondania!
Fogd már fel, hogy téged is meglopnak, téged is ugyanúgy sújt a polelit kontraszelekciója. Most röhöghetsz Fedoron(, hogy rajtam milyen jogon az más kérdés) de te ugyanúgy szívsz! Ahogy mellesleg Fedor is ugyanúgy szív a "ballib" értelmiség aljassága miatt.

loláb 2011.07.26. 15:46:41

@TaTa86.:
Zsarolás egész biztosan nem volt, ugyanis a hangfelvétel szerint nem kérte semmire Balázs JO-t, egyszerűen közölte vele, hogy ne számítson pénzre.
Hivatali visszaélés pedig végképp nem volt, hiszen nem hozott jogellenes döntést.
Ne dobálózz olyan szavakkal, aminek csak sejted az értelmét, főleg ne büntetőjogi kérdésekben, mert ha ezt nem névtelenül tennéd, akkor ellened indulhatna eljárás rágalmazás miatt. És meg is állna.

"Mintha egy hónapja még együtt röhögtük volna ki Fedort, amikor Alföldinél ultima ratioként említett a pályázatot.
Ne röhögtesd ki magad, tudod jól, hogyha valaki nem akarja, hogy egy pályázat nyerjen, akkor tud róla tenni. Ha ez kiderül, az pedig korrupció."
Természetesen tud tenni ellene, de egy pályázat eredménye mindig egy bírálóbizottság döntésétől függ, tehát 1 ember felelősségét megállapítani ilyen ügyekben enyhén szólva is félreértelmezése a tényeknek.

"Magyarország nettó befizető, ha jól tudom."
Nem jól tudod, kurvára nem az.
Luxemburg, hollandia, németország, svédország, meg a többi, kibaszott gazdag ország nettó befizető, a többiek viszont nem azok.
Mo. évi 1,5 milliárd eurót fizet be az unió kasszájába, és a legutolsó 7 éves ktgvetési ciklusban 23 milliárdra pályázhatott.

"Van fontos és jelentéktelen hír. Árnyalatok nincsenek. Valóban a világ szuperhatalma által elkövetett emberiességellenes bűnök nem esnek egy kategóriába azzal, amit Balázs csinált."
Pont hogy nálam vannak árnyalatok, és én kezelem a helyén a dolgokat, azzal, hogy ezt a szorit úgy fogadom, ahogyan azt értelmezni kellene.
Ti, meg azok, akik minden egyes félmondatból óriási botrányt, skandallumot kavartok, reagáljátok kurvára túl a dolgokat, és foglalkoztok messze a valós jelentőségén túl a dolgokkal.

"Fogd már fel, hogy téged is meglopnak, téged is ugyanúgy sújt a polelit kontraszelekciója."
Nem álltatom magamat azzal, hogy BÁRMELYIK demokráciában kevésbé kontraszelektált lenne a politikai elit, legfeljebb a hangnem, ahogyan az oldalak egymásról vélekednek az finomabb sokkal, és tűnik miatta úgy, hogy máshol magasabb minőségű emberek vezetnének.
Felőlem persze te nyugodtan megteheted, de ne engem vádolj kádár korbeliséggel azért, mert te naívan azt hiszed, hogy téged itt 21+40 éve kibaszottul átkúrtak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 17:01:25

@loláb: Te most Balázs védőügyvédje vagy? Mert ha igen beszélgess az ügyészséggel, engem nem érdekel ez a része.

Ha esetleg egy ecce állampolgár vagy, fel nem foghatom, hogy miért beszélsz úgy mint egy védőügyvéd.
Gondolom ha megnézem a kommentjeidet, lehet hogy Gyurcsány, Veress és Lampert ügyeinél is pont ugyanezt látom, ellenkező esetben igen látványos kettős mércével dolgozol.

"Luxemburg, hollandia, németország, svédország, meg a többi, kibaszott gazdag ország nettó befizető, a többiek viszont nem azok."
A lényegre nem válaszoltál: Balázs nem a saját pénzét költi, és a jobbikosokat ugyanúgy éri minden EUból következő hátrány, tehát akárhogy trollkodnak úgy jogos, ha az előnyök is ugyanúgy érik őket.

"Ti, meg azok, akik minden egyes félmondatból óriási botrányt, skandallumot kavartok, reagáljátok kurvára túl a dolgokat, és foglalkoztok messze a valós jelentőségén túl a dolgokkal."

Azért mert az ilyen kiskirályok miatt áll a csőd szélén az önkormányzati rendszer. Mert az államadósság kb felét az önkormányzatok adóssága teszi ki. Mert egész megyék szakadnak le, falvak városok mennek tönkre. Szóval ez igenis egy nagy ügy.

"Nem álltatom magamat azzal, hogy BÁRMELYIK demokráciában kevésbé kontraszelektált lenne a politikai elit"
Ezt mire alapozod? Valami miatt Hollandia működik Magyarország meg nem.

loláb 2011.07.27. 08:53:33

@TaTa86.:
"Ha esetleg egy ecce állampolgár vagy, fel nem foghatom, hogy miért beszélsz úgy mint egy védőügyvéd."

Azért mert amivel vádolod, a korrupció, hivatali visszaélés olyan foggalmak, amik mögött több van annál, hogy csak úgy dobálózni lehessen vele, akármekkora unszimpatikus fasz is esetleg Balázs.

"Gondolom ha megnézem a kommentjeidet, lehet hogy Gyurcsány, Veress és Lampert ügyeinél is pont ugyanezt látom"
Egész nyugodtan tedd azt, és akkor meglátod, hogy sehol nem állítottam olyat, hogy ez, vagy az büncselekményt követett volna el, maximum annyit, hogy megállhat ellene a vád.
Ugyanakkor tisztában vagyok azzal, hogy a vád alá helyezett, vagy nyomozás alatt álló MSZP-s prominensek nagyrészét fel fogják menteni, mert nem fogja tudni az ügyészség bebizonyítani, hogy ezt vagy azt elkövette-e koma.
Tisztában vagyok vele, de nem örülök neki.

"Azért mert az ilyen kiskirályok miatt áll a csőd szélén az önkormányzati rendszer."
Persze, ezek miatt, véletlenül sem azért, mert 8 év alatt a kétharmadára vágták az önkormányzati finanszírozást, változatlan (vagy növekvő) feladatmennyiség mellett. Ennek semmi köze nincs hozzá.
Kiskirályok 2002 előtt is voltak, de az önkormányzati rendszer látványosan csak 2006 után esett szét.

"Mert az államadósság kb felét az önkormányzatok adóssága teszi ki."
A teljes önkormányzati adósság kb 600 milliárd forint, de beszéld csak a jó nagy hülyeségeket teljességgel foggalmatlanul.

"Ezt mire alapozod? Valami miatt Hollandia működik Magyarország meg nem."
Megint ezek a lózungok, nagy szavak. Konkrétan melyik része nem működik az országnak, melyik az az állami feladat, amit az állam valamilyen színvonalon képtelen ellátni?
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0