Eddig nem kívántam belefolyni az Új Színház körüli vitába, bár én is hajmeresztőnek tartom Bruce Willis magyar hangja pályázatnak csúfolt irományát, védhetetlennek OrbTarlós döntését, és azt se értem, ha már mindenáron meg akartak szabadulni Márta Istvántól, és jobbost akartak a helyére rakni, akkor miért nem Orbán személyes jóbarátját, az abban a színházban játszó (így a társulat által valószínűleg elutasításra nem számító), színészként amúgy kiváló Szamócát szemelték ki erre a célra.
UPDATE: Van, aki szerint pont ő kavar a háttérben.
Most viszont a Heti Válaszban megjelent az önmagát büszkén a Dörner-féle fércmű szellemi atyjának aposztrofáló Csurkával egy riport, amelyben az alábbit bírta mondani:
Felháborítónak tartom - saját sorsomat is beleértve -, hogy a magyar dráma sehol nem lel otthonra.
Talán nem ártana a kedves (leendő) intendáns úrnak elővenni egy pesti színházműsort, és átlapozgatni, csak úgy, szúrópróbaszerűen. Meglepő dolgokat találna benne.
Kezdjük talán azzal, hogy a megbolondulása előtt még jól író interjúalanynak jelenleg is fut darabja budapesti színházban, méghozzá az Eredeti helyszín a Karinthyban. De ugyanott még HAT másik magyar darabot is játszanak:
De talán vethetne egy pillantást a leendő színháza jelenlegi repertoárjára is:
Vagy ott van pl. a Nemzeti Színház, ami ugye szélsőjobbos olvasatban a fertő maga:
- Az ember tragédiája
- Jó estét nyár, jó estét szerelem!
- Vesztegzár a Grand Hotelben
- Bánk Bán
- Magyar ünnep
De elővehetném Alföldi korábbi színházát, a Bárkát is:
Nem akarom most felsorolni az összes budapesti színházat a Belvárositól a Radnótin át a Vígig, hogy hol és mennyi magyar darabot játszanak kortárstól a klasszikusig, vígjátéktól a komoly művekig, mert az (szerencsére) egy hosszú és unalmas lista lenne. De azért azt megkérdezném halkan: Mi lenne a helyzet, ha nem volna ennyire elnyomva a magyar dráma?
Persze ha csak az számít magyar szerzőnek, akit Csurka annak tart...