Történelmi párhuzam
2012. szeptember 02. írta: Fedor

Történelmi párhuzam

A náciktól ódzkodó Teleki Pál vezette magyar kormány 1940. december 12-én Belgrádban örökbarátsági szerződést kötött Jugoszláviával. Az 1941. márciusi belgrádi németellenes fordulat után azonban Hitler éppen Jugoszlávia ellen kívánt magyar katonai együttműködést, amiért cserébe revíziós lehetőséget ajánlott fel. Teleki Pál korlátozott mérvű és leplezett együttműködéssel próbálta elkerülni a szerződésszegés ódiumát, majd az 1941. április 3-ra virradó éjjel a Sándor-palotában öngyilkosságot követett el. Előtte az alábbi búcsúlevelet hagyta:

Főméltóságú Úr!

Szószegők lettünk – gyávaságból – a mohácsi beszéden alapuló örökbéke szerződéssel szemben. A nemzet érzi és mi odadobtuk becsületét. A gazemberek oldalára álltunk – mert a mondvacsinált atrocitásokból egy szó sem igaz! Sem a magyarok ellen, de még a németek ellen sem! Hullarablók leszünk! A legpocsékabb nemzet. Nem tartottalak vissza. Bűnös vagyok.

Teleki Pál

Miről is jutott ez eszembe...

UPDATE

Most látom, hogy nem csak nekem ugrott be ez a levél, hanem a Millának is...

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr394747497

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Emberkereskedelem ára 2012.09.02. 16:59:16

Az F.MPSZ-KDNP kormány az erkölcs és az etikaoktatás csúcspontjait verdesi tetteivel.  Persze ez csak egy szarkasztikus kijelentés. Ezek akarnak a gyerekeinknek bármit is tanítani? Erkölcsöt és etikát? Na ne! Sokan javasolják, hogy a következő hatalom,...

Trackback: Az Alku 2012.09.02. 16:58:30

"Ilham Alijev azeri elnök hosszú idő óta követte a magyar és azeri jogi irodák munkáját, és az ügy lezárásához végül az az egyezmény vezetett, amely Orbán Viktor magyar miniszterelnök azeri látogatásakor született." Kivonat Ali és Ovi tárgyalási je...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2012.09.02. 20:04:16

Tökéletes "találat" és párhuzam..
És, mily meglepő, ismét hülyének néznek minket..
A csúnya szocik 5 évig nem engedték haza. Viktorék több mint két évig szintén nem. Aztán most, csak úgy, """véletlenül""" igen?

Tallono 2012.09.02. 20:49:07

Neked mindenről a nácik jutnak eszedbe, nem csoda, hogy megtaláltad a Millával a közös hangot, ezt csak azt mutatja mindahányan elmebetegek vagytok... Idióta párhuzamok helyett lehetne beszélni a valós problémákról is...

mizrolist 2012.09.02. 23:52:22

@Tallono: miért, az nem valós probléma, hogy ekkora baromságot csinált a kormányunk?

Tallono 2012.09.03. 00:19:30

@mizrolist: Arra céloztam, hogy ezzel a konkrét üggyel kéne foglalkozni inkább, hülye párhuzamok keresése helyett.

Tallono 2012.09.03. 00:45:58

@mizrolist: index.hu/gazdasag/magyar/2012/09/02/akk-azerbajdzsan/

kuruc.info/r/42/100788/

Én el is kezdenék akkor konkretizálni. A kormány valóban egy barom, hiszen abból a téves következtetésből indul ki, hogy az államadósság a jelenlegi formájában visszafizethető. Úgy gondolták egy emberélet megér ennyit (az ügy érdekében már sok ezer magyar halt meg közvetve). Morálisan lehetne vitatni a kérdést, de mivel ha esetleg Baku még vásárolna is államkötvényt, az csepp lenne a tengerben, így kirobbantani egy külügyi válságot, ezzel Oroszország haragját is magunkra vonva, kirobbantva határzavargásokat nem volt valami okos dolog...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.03. 08:58:02

@Tallono: A valós problémával foglakozik ezer blog. Nem volt kedvem beállni ezeregyediknek, hogy leírjam ugyanazt, még ha egyet is értek vele. Viszont semmiképp nem akartam szó nélkül elmenni mellette, mert most már egyszerűen életveszélyes, amit Orbánék csinálnak.

DeMarco 2012.09.03. 11:27:28

Mivel minden médiától el vagyok zárva, (ami azért nem is akkora baj), csak kutyafuttában olvastam végig a sztorit. Ha jól értem egy Azeri vmikor megölt egy másik Azerit és ha elengedjük, akkor az Azeriek adnak annyi lóvét, ami elég ahhoz, hogy megint kibaszhassuk az imf-et...
Hát nekem nem tűnik nagy árnak... Persze sajnálom akit megöltek és a családját is, de egy ember (aki még csak nem is magyar) 15 millióval szemben mégiscsak elfogadható áldozat.
Persze, hogy nem tetszik a károgó kórusnak, de a hozzászólásokat nagyjából végigolvasva csak a szokásos műbalhét látom, a szokásos mázzal leöntve. Igazából senkit nem érdekel az áldozat, csak be vannak rogyva, h esetleg elhajtjuk az imf-et megint.
Ebben csak egy szopást látok, ha ezek után külföldi nyomásra mégsem vesznek állampapírt az azeriek. Én ebben látom a hülyeséget. Előbb vásárolni, aztán elengedni a túszokat... A magyar túsztárgyalót meg kirúgni...

Hát ez egy elég cinikus hozzászólás lett, de ma ilyen napom van.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.03. 11:35:56

@DeMarco: Hát ez valóban cinikus lett, már csak azért is, mert Gyurcsányt már ennél jóval kevesebbért is lehazaárulóztad... Ráadásul hülyeségeket is írsz, legalább olvass utána annak, amihez hozzászólsz:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/09/02/akk-azerbajdzsan/

Tallono 2012.09.03. 15:06:36

@DeMarco: Tényleg nézz utána, de összefoglalom:

Pár éve a Zrínyin valami okos összerakott egy örményt és egy azerit. Köztudott, hogy ők nem állnak békében egymással, csak fegyverszünet van. Hogy pontosan milyen régről ered a konfliktus a két nép között, nem tudom, de annyi bizonyos, hogy a XIX. század végén örmény nacionalisták összefogtak a cárral, és megszállták Azerbajdzsán egy részét (Hegyi Karabahot) kiirtva mintegy 20 000 azerit és több száz ezret elüldöztek, betelepítettek örményeket. A Szovjetunió úgy kezelte ezt a helyzetet, hogy létrehozta Hegyi Karabah Népköztársaságot a két ország között, még mindig az örményeknek kedvezve. Miután szétesett a komcsi tákolmány Örményországhoz került Hegyi Karabah a több százezer azeri lakosával. Közben változott kicsit a helyzet, és kiderül mind Azerbajdzsán, mind Örményország komoly nyersanyag lelőhely, így főleg Oroszországnak érdekében állt békés helyzetet fenn tartani a két fél között. Továbbá ott van Azerbajdzsán Törökország és a Nyugat szövetségeseként, Örményország Irán és Oroszország szövetségeseként, de minden félnek a békés helyzet fennállása állt az érdekében gazdasági okokból. Na mi most pont ebbe a darázsfészekbe szartunk bele.

Ennek két oka lehet, vagy egyszerre mindkettő:

Amit írt a zsindex, hogy garanciát vállalt Azerbajdzsán államkötvények vásárlására, ami kis mennyisége miatt lófaszt nem ér a teljes államadóssághoz viszonyítva. Az pedig, hogy ezzel azt akarták elérni, hogy az IMF lazítson a szorításon meredeken nevetséges ismerve a zsidó szervezet eddigi pályafutását. Nyersanyagra jelen pillanatba onnan Magyarország nem számíthat semmire, a gáz és kőolaj továbbra is az oroszoktól jön, akiket most sikerült megint felhúzni.

A másik ok lehet, hogy a cionista gépezet a magyar gyarmati bábjait használta fel konfliktus keltésére a Kaukázusba, így meggyengítve Iránt és elterelve a figyelmet szépen megtámadhatják őket.

Ez most egy nagyon, nagyon elhibázott lépés volt, Oroszországnak igazán nem kéne bekavarni az Eurázsiai Unió létrehozásának kezdetén, de megint sikerült... Ráértek volna kiadni az azerit, miután csatlakoztunk az Unióhoz, de most félő, hogy sikerült megint elszarni a dolgokat az idióta barmok miatt. Martonyi, Németh és Orbán nyilvános megkövezést érdemelne Örményországban, ki kéne őket adni nekik... Ide vezet az a téves következtetés, hogy az államadósságot vissza lehet fizetni és érdemes tárgyalni az IMF-el. Most már nem csak magyar áldozatai vannak ennek a téveszmének, hanem úgy néz ki pár örmény és azeri is áldozatul esik ennek az őrületnek...

DeMarco 2012.09.03. 15:56:42

@Fedor: @Tallono: Jah, igen, elnéztem, nem Azeri ölt Azerit, hanem Azeri Örményt. Így más a helyzet, kezdem jobban érteni. De a hozzászólás azért áll, kivéve, h vajon érdemes volt-e, a másik rengeteg nyersanyaggal rendelkező országot feldühíteni ilyen ügyben.
Fletót ne emlegesd, jobb, ha nem is hallok róla, kivéve, ha már a hűvösőn ücsörög. Véletlenül láttam a szept.1-ei dzsemboriján elhangzott egyik mondatát, ahol azt fejtegette, h ő proli és mindig az is marad... jellemben biztosan, de hogy miért nem szakadt rá a sátortető az érthetetlen...

Beteg vok, nyűgös vok, leszarom az azerieket, örményeket, adjanak gázt, vegyenek állampapírt és csesztessék egymást továbbra is helyben.

Idén is voltatok vmelyik ország hegyeiben? Néhány kép jöhetne...

DeMarco 2012.09.03. 15:58:56

@Fedor: @Tallono: Igazából nem tudom melyik hajmeresztőbb, Fedor fletó és imf bájolgása, vagy Tallono Eurázsiai Uniós ömlengése.
Még mindig a mérleg közepén érzem magam és ti vagytok a két szélén.
Remélem egyik irányba sem billen ki a mérleg...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.03. 16:36:23

@DeMarco: 1. Bájolog Fletóval az öregapád térdekalácsa, tudod te azt jól... Ne áltasd magad azzal, hogy te vagy mérleg nyelve.

2. Voltunk, és idővel el is jutok odáig, hogy áttöltsem a képeket a fotómasináról :-)

Tallono 2012.09.03. 18:01:56

@DeMarco: Te sehol nem vagy, mert lövésed sincs az egész ügyről, úgyhogy a jobboldali dumádat tartogasd másnak :)

Avatar 2012.09.04. 08:40:56

@DeMarco: Muhaha! Ha te nyelv vagy, akkor barna, és mélyen bent az egész Fidesz, de főként Viktor hátsójában.

Az azeriek bejelentették, hogy nem csupán a börtönbüntetését nem tölti le a gyilkos, de állampapírt se vesznek.
index.hu/kulfold/2012/09/04/azerbajdzsan_nem_vesz_magyar_allampapirt/
Szóval úgy jártunk, mint a naív szűzlány, akinek megígérték, hogy a dugás után is szűz marad, és még egy halom pénzt is kap, aztán miután megvolt az aktus jól pofán röhögik fizetségképpen.

Tallono 2012.09.04. 12:03:04

Igen, én is linkelem:

index.hu/kulfold/2012/09/04/azerbajdzsan_nem_vesz_magyar_allampapirt/

És most majd nagyokat csodálkoznak, ha megbassza őket mindenki, de hát így jár aki kurvának áll...

Tallono 2012.09.04. 12:23:47

@Fedor: Na a bálványodnak is bele kell pofázni az ügybe:

Levélben fordult Örményország elnökéhez Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök a kiadatási üggyel összefüggésben, tudatva Szerzs Szargszjánnal: sajnálattal értesült arról, hogy a magyar kormány kiadta egy örmény katonatiszt ellen Budapesten elkövetett brutális gyilkosság azeri elkövetőjét Azerbajdzsánnak, a lépést elfogadhatatlannak tartja.

"A magyar hatóságok elfogadhatatlan, megalázó, az örmény néppel szemben tapintatlan, a regionális érzékenységeket pedig súlyosan félreértő döntést hoztak" - értékelte a történteket a Demokratikus Koalíciót vezető politikus levelében, amelyet kedden az MTI-hez is eljuttatott.

Gyurcsány Ferenc azt írta az örmény elnöknek, hogy az eset széleskörű felháborodást váltott ki a magyar közvéleményben, melynek következtében tiltakozó demonstrációk kezdődtek Budapesten. Jelezte, hogy az azerbajdzsáni kormány az ő miniszterelnöksége alatt is több alkalommal kérte Magyarországtól a gyilkosság elkövetőjének átadását, "kellő, az elítélt szabadon engedését kizáró garanciák hiányában" azonban kormánya a kérés megtagadása mellett döntött. Hozzátette: egykori miniszterelnökként szeretné biztosítani az örmény elnököt és népet arról, hogy a magyar kormány lépésével ellentétben, rengetegen osztják az azeri bűnelkövető kiadatásával és annak azerbajdzsáni kezelésével kapcsolatos örmény aggodalmakat.
(MTI)

Ezt a veszélyes őrültet azonnal fel kéne kötni végre már egy lámpaoszlopra az Andrássyn, mert csak károkozásra képes...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.04. 13:03:40

@Tallono: Könyörgöm, egy jó szavam sincs Gyurcsányról, évek óta azt követelem, hogy húzzon már a vérbe a magyar politikából, honnan a jó istenből veszitek azt, hogy a bálványom lenne? Mert nem akarom lámpavason látni?

Ettől függetlenül mi ebben a károkozás? Orbánnál nagyobb kárt hogy tudna okozni egy bocsánatkéréssel?

Tallono 2012.09.04. 17:01:34

@Fedor: Az a károkozás, hogy leszerepelt közszereplőként már megint kelti tök feleslegesen a feszültséget. Ha ő megszólal csak ront a helyzeten, mivel neki amúgy se hiszi el senki még a kérdéseit se, kivéve a proli nyugger sereget.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.04. 17:09:05

@Tallono: Értem, mire gondolsz, többször is írtam már erről (pl. fedor.blog.hu/2008/09/30/a_forditott_piszkos_fred_effektus - hogy csak a legelsőt említsem), de nem kéne őt most már ennyire túldimenzionálni, rég nincs akkora befolyása, mint amilyet egyrészt ő szeretne, másrészt meg amekkorát ti beleláttok. Itthon már a kutya se szarja le, hogy mit mond, Örményországban meg csak egy volt miniszterelnököt látnak benne, aki más, mint a mostani. Szóval ne idegesítsd magad vele, mert az árt egészségnek :-)

DeMarco 2012.09.10. 10:44:15

@Fedor: "Ne áltasd magad azzal, hogy te vagy mérleg nyelve."

Benneteket olvasva ez elég egyértelmű. Olyan mintha mennék a hídon és mindkét oldalon szakadék lenne, ahonnan kiabáltok felfelé, hogy ugorj ide, ugorj ide...

DeMarco 2012.09.10. 10:49:24

@Avatar: Most miért kell irigykedni? :)

Én úgy érzem magam, mint hal a vízben ezekben az években. Nyolc évet vártam rá és kiválóan elvagyok. Nem is értem, hogy mi a bajotok, komolyan. Csak hisztiztek egyfolytában, mint a fürdös ku..ák.
Engem csak az imf kívánságlistája aggaszt egyedül és váltig reménykedem benne, hogy végül ismét felveszik a nyúlcipőt...

Amúgy olvastam a hírt, de ritkán jelentik be hivatalosan, h adnak egy kis zsét. Ez vmi olyasmi lesz majd, mint fletóék thaiföldi beruházásai...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.10. 11:10:18

@DeMarco: Te vagy a világ közepe! Meg ne inogj ebben a hitedben :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.10. 11:12:08

@DeMarco: "ritkán jelentik be hivatalosan, h adnak egy kis zsét"

Persze, az csak úgy megy, hogy titokban adják-veszik az államkötvényeket, és a piacokon senki se tud róla... Te ezt komolyan elhiszed, vagy csak minket nézel ennyire hülyének?

mizrolist 2012.09.10. 11:19:03

@DeMarco: tudjuk, hogy te jól jártál 2010 óta. Azt kéne felfognod, hogy te ezzel nem a többséghez tartozol, hanem Magyarország lakosságának max. 10%-ához (de inkább 5%). A helyedben aggódnék, hogy mi lesz akkor, amikor valakinek használható ötletei lesznek, amik a 90-95%-nak is bejönnek.

DeMarco 2012.09.10. 11:29:37

@Fedor: "Te vagy a világ közepe! Meg ne inogj ebben a hitedben :-)"

Dehogyis. :))

"Persze, az csak úgy megy, hogy titokban adják-veszik az államkötvényeket, és a piacokon senki se tud róla..."

Én nem is államkötvényre gondoltam. Üzletemberek befektetéseire...

DeMarco 2012.09.10. 11:47:29

@mizrolist: "Azt kéne felfognod, hogy te ezzel nem a többséghez tartozol, hanem Magyarország lakosságának max. 10%-ához (de inkább 5%)."

Próbálom, de nem megy. Akárhogy nézem, nem ezt látom magam körül. Vagy az a 10% itt él körülöttem? :) Ezt még nehezebb elhinnem. Szinte a teljes baráti köröm lebabázott a nyárom. Szted vállalnának gyerekeket, ha nem éreznék maguk körül a biztonságot? (nem kisebbségiek). A Fedor féle pesszimizmus egyáltalán nem leng körül, sőt kifejezetten szórakoztató éveink vannak. Ezért sem tudtok meggyőzni többek között.

"A helyedben aggódnék, hogy mi lesz akkor, amikor valakinek használható ötletei lesznek, amik a 90-95%-nak is bejönnek."

Ezen nem aggódok, mert nem lesznek. Látjuk, hogy a multikat és a bankokat nem lehet legyőzni, mindig ők nyernek. Ezután jön vki, erősen megemeli az adókat, az említett felekről meg leveszi. Fenntartja a nyugdíjakat, mint potenciális szavazóbázist, emiatt újabb hiteleket vesz fel, még mélyebbre lök a mocsárba. Egy libajnait kitömhetnek pénzzel az amcsik, finanszírozzák a bankok a kampányt, még a tömegek egy részét át is tudják verni, de az felér egy öngyilkossággal, ha odaengedik a kormányhoz. Az csak brutális adózáshoz vezet, amit mi fogunk kifizetni, mert egy több sávos adózást mi fogunk megfinanszírozni, nem a gazdagok. Az csak egy mese. Azok kiviszik/kivitték a pénzüket Ciprusra. A felső kulcsok a középréteget sújtják, ahogy mindig is sújtották. Most is mi fizetünk, nekünk van két kulcsunk...
Ne felejtsd el, hogy már vesztettünk el választást és felálltunk utána, elsöprő erővel. Igaz, a kettő között nyomorult nyolc év telt el. Ennyi egyébként kijárna nektek is...
De őszintén szólva ezzel majd két év múlva foglalkozom, igyekszem a lehető legteljesebben végigélni ezt a maradék kettőt. És a lehető legjobban kihasználni, hogy valóra válthatom az elképzeléseimet.

mizrolist 2012.09.10. 11:55:34

@DeMarco: igen, a jelek szerint ilyen környezetben laksz. Próbálj kiköltözni mondjuk Balassagyarmatra vagy Komáromba (nem Békéscsabát mondok, az kicsit erős lenne).

Bajnai kidobott adórendszerében 2011-től a felső, 32%-os kulcs évi 15 milliós jövedelemhez kötődött volna. Ez havi 1 millió 250 ezer forint. Aki ennyit keres, az Magyarországon nem tartozik a középréteghez. (főleg, mert ma a középréteg alsó része már a létminimum közelében vagy épp alatta van a KSH adatai szerint is)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.10. 13:07:35

@DeMarco: "Szinte a teljes baráti köröm lebabázott a nyárom. Szted vállalnának gyerekeket, ha nem éreznék maguk körül a biztonságot?"

Már bocs, de ez bornírt nagy baromság. A baráti köröd most van abban a korban, hogy gyereket vállaljon. Az én első gyerekem születésénél Orbán volt a miniszterelnök, a másodiknál Gyurcsány, de ez rohadtul nem érdekelt a fogantatás pillanatában :-), de még előtte, se, amikor elhatároztuk, hogy gyereket akarunk. Ugyanis a gyerek nem négyéves ciklusra készül, hanem egy életre. Ha neked ez is politika-függő, akkor csak sajnálni tudlak.

"egy több sávos adózást mi fogunk megfinanszírozni, nem a gazdagok"

Persze. Áltasd csak magad.

Avatar 2012.09.11. 15:42:07

@DeMarco: "Engem csak az imf kívánságlistája aggaszt"

Az IMF kívánsága csak az, hogy olyan gazdálkodási tervet prezentáljon a kormány, ami alapján valószínűsíthető, hogy a hitelt vissza tudjuk fizetni. Ezen belül a kormány saját maga válogathat az eszközökben, az IMF nem követel semmilyen konkrét lépést.
Orbán pofátlanul hazudott az IMF kívánság listájáról, te meg most emiatt aggódsz...

"Szinte a teljes baráti köröm lebabázott a nyárom."

Ez biztos az egykulcsos adó hatása, ahogy Matolcsi is megmondta... LOL!
Olyan szexi és izgató a söralátét adóbevallás, hogy leesik a lányokról a bugyi tőle.
Kár, hogy a valóság az, hogy 2011-ben kevesebb gyerek született nálunk, mint bármikor korábban, és a 2012-es év első féléves adatai is rosszabbak, mint 2008, 2009 vagy 2010 első féléve...
index.hu/chart/2012/02/24/nem_jottek_az_egykulcsos_bebik/
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_wdsd001.html

Ja, ebben még a te baráti köröd nincs benne, ha július-augusztusban babáztak le, de kétlem, hogy a hiányzó párezer csecsemőt bepótolták volna...

DeMarco 2012.09.13. 18:53:47

@mizrolist: @Fedor: @Avatar: Bocs, válasz nélkül maradtok. A telekommunikációnak továbbra is híján vagyok. Dolgozom rajta...
Komoly szervezést igényel és sok időt, meg némi zsetont, de menni fog. Addig meg csak hébe-hóba vagyok fent. Sorry.

DeMarco 2012.09.26. 10:44:21

@mizrolist: Mégis válaszolok, bár kétlem, h ennyire visszaolvasnál. Bajnai felső kulcsa nem számít, ő csak egy báb volt, aki a maszop hátát védte az utolsó percig. Rengeteg kárt okoztak azzal, hogy nem írták ki az előrehozott választásokat időben, mert akkor még meg lehetett volna előzni a görög válságot és sokkal kedvezőbb helyzetben lehetett volna alkudni. Amit meg csinált, arra Mari néni is képes... Eddig a magasabb kulcsokba mindig beleesett a középréteg, most is, ma is, gondolj csak az egy-két kulcsra. Vmelyik nap a tévé riporter nagy arccal mondja, h megszüntetnék az egykulcsot... Kedvem lett volna szájba vágni...

DeMarco 2012.09.26. 10:52:41

@Fedor: "Ugyanis a gyerek nem négyéves ciklusra készül, hanem egy életre. Ha neked ez is politika-függő, akkor csak sajnálni tudlak."

Márpedig a gyerekvállalás komoly felelősséggel jár. Nem cigányok vagyunk, hogy felelőtlenül, embertelen körülmények közé szaporítjuk a csemetéket. A többség ha gyermeket vállal, akkor azt tudatosan teszi és azzal a hittel, reménnyel teszi ezt, hogy normálisan fel is fogja tudni nevelni azt. Ha erre nincs meg a lehetősége, akkor inkább nem vállalja be. Ahogy nem fog harmadik, negyediket sem vállalni éppen ezért. Ha viszont megvan az anyagi biztonság, vagy annak a reménye, hogy legalább minimális tisztességgel képes a felnevelésükre, akkor be fogják vállalni a gyerekeket. És bizony nagyon is politika függő, hogy a kormány családbarát politikát folytat-e, megérti-e, hogy az állam alapfundamentuma a család (apa-anya-gyerekek) és hajlandó-e támogatni, vagy legalább elismerni ezeket az értékeket. Ha nem látod az összefüggést a családtámogatási rendszer, a kiszámítható családrendszer, a politika és a gyermekszületések száma között, akkor csak sajnálni tudlak...

DeMarco 2012.09.26. 10:57:39

@Avatar: "Ezen belül a kormány saját maga válogathat az eszközökben, az IMF nem követel semmilyen konkrét lépést."

Sztem viszont egészen konkrétan megmondják, hogy mit akarnak. Azt nem, hogy hogyan, de azt igen, hogy honnan és kiktől. És főleg, hogy kiktől nem.
És igen, bizony engem a legjobban az imf kívánságaitól ráz a hideg, mert tudom, hogy csak rólam akar újabb bőrt lenyúzni.

DeMarco 2012.09.26. 10:59:31

@Avatar: Akkor nézd át a legújabb statisztikákat, mert pár nappal ezen soraid után jelent meg az indexen a tieddel épp ellentétes statisztikai adatsor, akkor jót röhögtem rajta, de csak most tudom megírni, hogy tévedtél...

mizrolist 2012.09.26. 11:37:20

@DeMarco: érdekes, mert a bajnai-kormány után a magyar gazdaság minden száma javulni kezdett - ebben konszenzus volt bel- és külföldön is, sőt maga Orbán is méltatta az intézkedéseit külföldi látogatásai során (persze azóta elég egyértelművé vált, hogy teljesen mást mond külföldön, mint belföldön, ez a kormány mai hiteltelenségének egyik oka) -, és az utóbbi két évben a magyar gazdaság mutatói más trendet követnek, mint a régió összes többi országa. Mielőtt ennek örülni kezdenél: az ő adataik javuló pályán vannak, a mieink meg nem.
Belinkelnéd azt az Indexen megjelent babastatisztikát, ami szerint neked van igazad és nő a gyermekvállalási kedv? Én nem emlékszem ilyesmire... csak olyanra, ami szerint az adatokon nyoma sincs a Matolcsy-féle tündérmesében megálmodott babyboomnak. Sőt, éppen ellenkezőleg, maximum stagnálás van.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.26. 11:58:04

@DeMarco: "Ha nem látod az összefüggést a családtámogatási rendszer, a kiszámítható családrendszer, a politika és a gyermekszületések száma között, akkor csak sajnálni tudlak... "

Ne sajnálj, pont azt írtam én is, hogy a gyerekvállalás felelősségteljes dolog, és hosszabb távú annál, mint hogy rövidtávú dolgok érdemen befolyásolják. Ha mindenki úgy gondolkodna, mit te, akkor háború idején nem születne egy gyerek sem.

DeMarco 2012.09.26. 18:52:41

@mizrolist: Könnyű féléves költségvetést csinálni úgy, h minden szart áttolunk a kövi fidesz kormányra. Naná, h a nyugat tapsikolt egy technokratának, aki csukott szemmel aláírt bármit, amit elétettek?

Ne haragudj nincs időm visszakeresgélni.
Csak itt-ott vok fent.
De már megterveztem a leendő hálózatot és megegyeztem a kivitelezőkkel. Most jön az engedélyezési fázis, majd a kivitelezés. Cirka egy hónap múlva már visszalépünk az információs sztrádára...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.26. 19:46:36

@DeMarco: 1. Nem tolt át az égvilágon semmit.
2. Szükségmegoldásnak mobilinternet? Már abból is van kártyás...

Avatar 2012.09.28. 17:17:59

@DeMarco: Akkor linkeld be légyszi a cikket, amire hivatkozol, mer én nem találom. Én a KSH adatai alapján írtam a válaszom, az adattáblát is belinkeltem. 2011-hez képest van javulás, de nem akkora, hogy elérte volna a születések száma a 2010H1 szintjét.

DeMarco 2012.09.28. 19:34:53

@Fedor: 1. Nem tolt át az égvilágon semmit.

:)) Ha-ha...

2. Szükségmegoldásnak mobilinternet? Már abból is van kártyás...

Ilyen amatőr módokat ki sem próbálok. Sokkal profibb cucokkal kísérleteztünk, de végül visszatértem az első és legjobb döntéshez, ha senki nem akar kiszolgálni, akkor kiszolgálom magamat és csinálok magamnak alhálózatot. Köztünk legyen szólva, sokkal olcsóbb, ha mindent te csinálsz és nem megy át négy alvállalkozón a project. Már előreléptem az engedélyezési eljárásban is és kitűztem a kivitelezési határidőt is (mármint magamnak). Jövő hónapra már összehozom. Hacsak nem üt be vmi váratlan, bár szokott, ezért nem fog meglepni.

Mondjuk kicsit dühítő, h 2012-ben magadnak kell hálózatot építeni, ahelyett, h aládtolnák alapból. Régebben elég volt bemenni Pestre, megkeresni Mari nénit, odacsúsztatni a borítékot és ötezerrel előrébb sorolt a vonalas telefon bevezetésénél. Ma is így van, csak sok Mari néni van és nagyságrendekkel nagyobb boríték kell hozzá. Vagy járni kell az útvesztőt, ahogy én is teszem, egyre nagyobb rutinnal...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.28. 19:51:52

@DeMarco: "Ilyen amatőr módokat ki sem próbálok."

Látom átugrottad a "szükségmegoldás" kifejezést. Tehát addig - átmenetileg - amíg el nem készül a hiperszuper hálózatod. Ezért ajánlottam a kártyás verziót, nem az előfizetést.

DeMarco 2012.10.02. 11:10:05

@Fedor: Nincs szükségmegoldás. Nem vok függő, nem a net irányít, huszonx évig elvoltunk nélküle...
Mindenesetre ha már.. akkor sem mobilinternet.
Az elmúlt években az összes közművet be kellett vezettetnem (úgy értem, komplett hálózatokat kiépíttetnem, fejleszteni, nem csak a ház sarkáról behúzni a kábelt), megtanultam türelmesnek lenni és kiismertem a mai viszonyokat alaposan. Egy kábeltévé hálózat már csak hab a tortán...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.10.02. 13:21:37

@DeMarco: Nem okoz nálad függőséget a blogom? Most csalódást okoztál :-)

DeMarco 2012.10.02. 18:47:49

@Fedor: Nem szeretem a függőségeket és általában nem vok kitartó semmi mellett sem. Minden érdekel egy darabig... Persze lehet, hogy az a vmi évekig tart, de előbb utóbb mindent megunok.

Egyébként bár nincs netem hónapok óta, de azért nem vok lemaradva, minden posztot olvastam, legfeljebb nem nézem a kommentfolyamot, kivéve néhány állandó ember hozzászólásait Tallono, Vidéki, stb..)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.10.02. 20:02:31

@DeMarco: Az ő véleményük általában megegyezik a tieddel, akkor meg minek? A többi az érdekes :-)

DeMarco 2012.10.05. 19:16:54

@Fedor: Az ellenvéleményeket is elolvasom, ha van rá időm és nem sok a komment, de a nagy több száz kommentet nem tudom olvasni.

Mindenesetre megjött minden engedély, hónap végén nekiesek a kivitelezésnek. Utána még egy rövid eljárás, sztem november második hetére legkésőbb visszaállítom a megszokott rendet.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0