Ez így értelmetlen, gyerekek
2012. december 27. írta: Fedor

Ez így értelmetlen, gyerekek

Írtam egy hozzászólást a comment:com-on a Voice: a romák elárulásával vádolják Caramelt c. poszthoz, de elsőre visszadobta a rendszer azzal, hogy nem megfelelő szavakat használtam. WTF? Egy gramm trágár szót se írtam le (amúgy is: egy olyan blogban, amit sixx neve védjelez, vicces is lenne, ha ez lenne a gond), szóval fogalmam se volt, hogy mi miatt kerültem büntibe.

Eltartott egy ideig, mire rájöttem, hogy valószínűleg a "cigány" szó van tiltólistán. Átírtam romára, és tadam! Elment a kommentem.

Gyerekek, ez most komoly? Gondoljátok, hogy ezzel elértek bármit is?

Aki szidni akarja őket, az így is talál rá módot, max. körülírja, hisz Kazinczy népének nem jelent problémát a kreatív nyelvhasználat. Ha nem írhatja le az eccerű gondolkodású, hogy cigány, akkor majd írja azt, hogy svéd, indiai, nemzetiségi, bodzaszedő, lakatos, tücsök, zenész nemzetiségű és még sorolhatnám a szinonimákat napestig. A cigány önmagában nem szitokszó, mint ahogy a zsidó sem az. A cigányok maguk is így hívják magukat. Gondoljátok, hogy bármit is javul a közmorál attól, ha én, akit távolról se lehet cigány-ellenességgel vádolni (sőt, pont az ellenkezőjével szoktak), nem írhatom le kommentben nálatok azt, hogy cigánypecsenye, cigánykerék, vagy Cigány Nemzetiségi Önkormányzat, ha úgy hozza a téma? 

Ahogy a késsel is lehet egyaránt ölni, meg kenyeret vágni, úgy a szavak többsége is csak a kontextustól válik sértővé. Én magam a következő mondattal húztam ki a gyufát:

Ne azért jusson valaki tovább egy párbajban, mert cigány / vietnámi / határontúli magyar / piréz / stb., az ellenfele meg nem, hanem azért mert jobban énekel.

Valóban bántó a cigány szó használata ebben a szövegkörnyezetben? Nem hinném, hisz ugyanezt mondanám, ha mondjuk Malek Andi lett volna egy cigány énekes mestere, és őt támadnák, hogy miért a romát juttatta tovább egy magyarral szemben.

Szóval kedves comment:com! Törzskommentelőtökként és liberális gondolkodású emberként mondom, teljesen felesleges ez a szómágia, sőt, biztos vagyok benne, hogy egyenesen kontraproduktív, mert ez a tiltás csak olaj a tűzre, és áttételesen pont, hogy ártotok ezzel azoknak, akiket védeni akartok.

Talán érdemes lenne elgondolkodnotok ezen.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr734983650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Porcelán az elefántboltban 2012.12.27. 19:22:18

Nekem is visszadobta és nekem is javítanom kellett, pedig én sem degradáló értelemben használtam a szót.

Egyébként mi a neve manapság a cigánypecsenyének? :D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.27. 21:01:46

Én meg kénytelen voltam a "buzi" szót "boozie" formában írni, csak úgy fogadta el.

Ixchel 2012.12.27. 21:27:35

Amikor a Gandhiban dolgoztam, a "gyerekeim" felháborodva mesélték, az új éjszakás nevelő a roma szót használja. Márpedig ők cigányok, nem romák.

Mitzimackó 2012.12.27. 22:14:16

ez csak egy egyszerű szűrőprogram, amit egy csomó site hassznál: van egy szókészlet, amit visszadob. a politikai korrektség a ló túloldalán. aminek van valami pejoratív mellékíze, azt kidobják. józsef attila kései siratója se jutna túl rajta, meg vörösmarty vén cigánya se:-)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.12.27. 23:42:18

Van ez így, gyerekek.
Azt mondja meg valaki, hogy a legrestebb törp nevét miért nem lehet leírni a blog.hu-n.

vtec 2012.12.28. 06:54:41

a cigót elfogadja? :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 09:23:18

@Mitzimackó: Tudom, hogy technikailag hogy működik, de ez lényegtelen. Nem kötelező azt a szűrőt használni, és nincs kötelező szókészlet, szóval ha mégis használod, magad állíthatod be, hogy mire szűrjön.

DeMarco 2012.12.28. 09:57:35

@Fedor: Azért van abban vmi torz báj, ahogy egy libsi azon háborog, hogy vele szemben is használni merik azt a hamis polkorrekt, kirekesztő és képmutató szómágiát, amit pedig ő maga is előszeretettel alkalmaz.

Bár a szadesz és ez a mentalitás csúfosan megbukott, de mégis, vannak olyan helyek, ahol tovább él és mint egy rák, áttétesen fejlődik.

Vicces ahogy beleestél a saját csapdádba... :))
És még viccesebb, h ezen most háborogsz. Üdv a világodban, amit segítettél megteremteni. Szerencsére közel sem általános a dolog.

De ne legyünk kárörvendőek. Örüljünk inkább annak, h fejlődőképes vagy és ugyan csak a saját károdon megtanulva, de ráébredtél a korábbi hülye hozzáállásodra és talán még változtatnál is az álláspontodon...

Mi meg továbbra is jókat röhögünk a hazug pc dumán és magasról lesz.rjuk...

Netszamuráj 2012.12.28. 10:14:03

@DeMarco: Látom nem érted a probléma lényegét. Fedor azt nehezményezi, hogy a cigány szó van szűrve, hogy már önmagában is szűrésre kerül. Mintha mondjuk valami csúnya szó lenne, csak ezzel van baja. Pedig ugye önmagában semmi sértő nincs ebben a szóban, ha értelmes emberek értelmes módon használják. Csak nyilván sok unintelligens egyből elkezd cigányozni, BÁRMIRŐL is legyen szó egy-egy comment.com-os topikban, erre unhattak rá a szerkesztők. Egyébként tényleg semmi értelme, mert aki akarja, kikerüli, és használ helyette valami szinonimát.

Viszont a PC duma liberálisok nélkül is létezik, létezett régebben is. Például tegyük fel, te egy kicsit túlsúlyos vagy. Biztosan nem szeretnéd, ha mindenki mindig így szólítana: hájbüfé, daginyúl, zsírdisznó, stb. Nyilván a civilizált emberek nem fognak így szólítani, mert nem szeretnék, hogy rosszul érezd magad.

Egyébként pedig nem ártana, hogy utánaolvasnál egy-két szó jelentésének, pl. liberalizmus, pc, mert van egy olyan érzésem, hogy a lelkedben dúló haragot és bizonytalanságot vetíted ki egy-egy általad gonosznak bélyegzett szóra (pl. liberalizmus), de valójában nem tudod, hogy mit jelent ez a szó.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 10:40:59

@DeMarco: "Azért van abban vmi torz báj, ahogy egy libsi azon háborog, hogy vele szemben is használni merik azt a hamis polkorrekt, kirekesztő és képmutató szómágiát, amit pedig ő maga is előszeretettel alkalmaz."

Egy példát mondj. Eddig se hajoltam meg a pc túlhajtásai előtt, sőt, rendszeresen szóvá tettem, ha nem tetszett. De azért csak örömködj.

Kandeláber 2012.12.28. 12:08:59

Na, kedves Fedor, talán ennek az "élménynek" a hatására te is gondolkodóba estél a parttalan "liberalizmus" létjogosultságát illetően.
Több éve olvastam valahol, hogy egy vidéki vendéglős "etnikumi pecsenyeként" tüntette fel a cigánypecsenyét az étlapon.
Ide vezetett az a prűd és szemellenzős nyomulás, amely egy vélt tolerancia jegyében cenzorkodik (ugye, mekkora paradoxon?)mondjuk a "cigány" szó kapcsán, de a véleménnyilvánítás bajnokaként ünnepli sickratmant, ha az keresztényeket akar irtani egy kicsikét.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 14:39:23

@Kandeláber: Ez nem parttalan liberalizmus, ez csak túllihegése a pc-nek, és ennek magam se voltam híve soha.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 14:40:09

@agresszív kismalac: Akkor már csak azt kéne tudnom, hogy mire is gondolsz pontosan, és akkor ki is próbálom :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 14:44:38

@Kandeláber: Ja, és sickratman sose akart keresztényeket írtani, de ez részletkérdés.

Kandeláber 2012.12.28. 14:52:48

@Fedor: Akkor az barangó volt, és sickratman csak a magyar nemzeteseket kívánta jobblétre szenderíteni?
Azért annyira nem mozgok otthonosan abban a világban. :D.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 17:23:07

@agresszív kismalac: Régen voltam gyerek, a az enyémekkel meg nem mindig nézem együtt :-) Kipróbáltam, valóban nem. Akkor ezt csak poénből rakták bele. Egy szót én is letiltattam, csak hogy kipróbáljam a funkciót, de eddig senki se panaszkodott. Igaz, direkt olyat választottam, hogy kész csoda, ha valaki használja :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 17:25:51

@Kandeláber: Barangó egyrészt tajtrészeg volt, amikor azt mondta, másrészt a kutya nem mondta, hogy igaza van, vgy hogy jól tette, hogy ezt mondta. Ő maga is bocsánatot kérté érte, amikor kijózanodott. Liberális tiltakozás max. a túlzó rekaciók miatt volt (rádióbetiltatás követelése, izraeli zászló égetése a tüntetésen), de ez nem egyenlő a Barangó melletti kiállással.

Egyéb?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.28. 21:15:17

@KommunistaJohny: Még egy spam, és végleg kitiltalak. A kéretlen reklámra nem vonatkozik a szólásszabadság.

Tallono 2012.12.29. 10:01:59

@DeMarco: Leírtad, amit én akartam... Ilyen amikor a liberális találkozik a liberalizmussal. Na már csak egyszer-kétszer kirabolják a cigók, kisemmizik a zsidók, a négerek bemutatják az afrikai kultúrát egy családtagjának és tádám üdv köztünk :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.30. 09:27:52

@Tallono: És a te olvasatodban is ugyanakkora hülyeség, mint DeMarcoéban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.31. 20:53:24

@Tallono:

Téged sem az agysejtjeid szép szürke színe miatt fognak formaldehidben őrizni az utókornak.

siófoki35 2013.01.01. 21:56:07

Amúgy eredetileg a "tirpák" sem sértő szó, egy Nyíregyháza környéki szlovák népcsoportot takar. Nyíregyházán mai napig működik a Tirpák Malom, és kétméteres betűkkel hirdeti nevét :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.01. 22:03:40

Nahát! Tényleg nem lehet a blog.hu-n leírni kommentben, hogy l u s t i! :) (Csak így, szóközökkel.)

És ha azt akarom leírni, hogy justizmord, és elgépelem az első betűt? :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.01. 22:06:07

@agresszív kismalac: @Fedor:
MUHAHA!!!! Ha a "justizmord" szó első betűjét elgépelem és l-et ütök (csak kettővel van arrébb a billentyűzeten), azt sem engedi!
l_ustizmord

TH 2013.01.01. 23:16:07

Fura, hogy sok kommentelő szerint az agyatlan PC = liberalizmus...

DeMarco 2013.01.02. 22:28:11

@Fedor: Na jellemző. Jön vki a Holdról, vagy a világ másik feléről, ahol az elmúlt húsz évben élt és fingja sincs semmiről és te ahelyett, h felvilágosítanád, inkább boci szemekkel ringatod a hülyeségben...

@TH: Itt mindenki pontosan tudja, h miről van szó és sokan remekül szórakoztunk ezen a poszton. Ez nem fura, ellenkezőleg, minden betű a helyén van. Akasztani vitték a hóhért...

TH 2013.01.03. 06:17:03

@DeMarco: Ebből azt szűröm le, hogy te átlátni és érteni véled Fedor politikai véleményét, és úgy gondolod, hogy ha -tegyük fel - Fedor döntene az ország sorsáról, az neked vagy a társadalom számára rossz lenne szerinted. Ezért szeretném megkérdezni, hogy pontosan mivel nem értesz egyet vele? Társadalom- vagy kisebbségpolitikai vagy gazdasági kérdésekben? Én nem ismerem Fedor pontos elképzelését a világról, de te olyan nagy hangon szólsz be neki, hogy gondolom van valami konkrét problémád, amivel nem értesz egyet vele. Érdekelne, hogy mi lenne az.

TH 2013.01.03. 06:23:30

@DeMarco: most látom, hogy te egy nagyon rég óta visszajáró lélek vagy ezen a blogon, úgyhogy így esélyes, hogy konkrét problémákat is fel tudsz sorolni, miben nem értetek egyet - viszont az aktuálpolitika nem érdekes, inkább csak az elvi világnézettel kapcsolatos fenntartásaid érdekelnek. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.03. 09:07:25

@DeMarco: Inkább az a jellemző, hogy idetéved valaki, és egy mondatban leszűri a lényeget rólatok. nem akasztják itt a hóhért, mert pontosan, a túlburjánzó PC egyáltalán nem egyenlő a liberalizmussal (nézz csak körül pl. Amerikában), és te tudod a legjobban, hogy engem ez mindig is idegesített, és korábban se érdekelt, ugyanis a túlzásokat mindenben hülyeségnek tartom.

@TH: Elmondom én neked, milyen DeMarco: Ha Viktor ellenzékben van, akkor minden gyehenna és gomorra, viszont ha Viktor hatalmon van, akkor még a szar is virágillatú, és mindez nyakon van öntve némi szalonrasszizmussal.

DeMarco 2013.01.03. 20:16:43

@TH:"úgy gondolod, hogy ha -tegyük fel - Fedor döntene az ország sorsáról, az neked vagy a társadalom számára rossz lenne szerinted."

Pontosan ezt gondolom.

"Ezért szeretném megkérdezni, hogy pontosan mivel nem értesz egyet vele?"

Erre könnyű válaszolni. Gyakorlatilag semmiben sem értünk egyet. Fordítva van bekötve...

"Társadalom- vagy kisebbségpolitikai vagy gazdasági kérdésekben?"

Egyikben sem értünk egyet.

"van valami konkrét problémád, amivel nem értesz egyet vele. Érdekelne, hogy mi lenne az."

Számtalan van. Fundamentális alapokban, irányokban is teljesen ellentétes a véleményünk.

Ha nagyon egyszerűen akarnám megfogalmazni, akkor én nyolc évig vártam a fordulatra és most nagyon tetszik sok minden. 2012 remek év volt számomra és remélem 2013 is hasonló lesz. Ezzel szemben Fedor most van mélyponton, neki minden rossz, minden negatív, világvége hangulatban van folyamatosan. Ő fordulatra vár 2014-ben, én folyamatosságra. Ő visszavárja a ballib posztkommunistákat, én a hátam közepére sem kívánom őket. Ő progresszív adózást szeretne és imf-et, nekem megfelel a most először első évben teljesülő egykulcsos adó és nem szeretnék újabb imf kölcsönt.
De hosszan lehetne sorolni.

Ha elvi világnézetre vagy kíváncsi, akkor én inkább a keresztény-konzervatív-patrióta világrendet vallom magaménak általában, enyhe radikalizmussal. Fedor meg a multikulti librális elveket.

DeMarco 2013.01.03. 20:28:09

@Fedor:"Inkább az a jellemző, hogy idetéved valaki, és egy mondatban leszűri a lényeget rólatok."

Ahogy rólad is le szokták szűrni elsőre.

"a túlburjánzó PC egyáltalán nem egyenlő a liberalizmussal (nézz csak körül pl. Amerikában)"

Amerikában nem is, de itthon nagyon is jellemző vonásuk. Például a Kuruc infó és a Jobbik is azért lett ennyire népszerű, mert egész egyszerűen szakítottak a pc-vel és kimondták a frankót. Úgy, ahogy egyébként mindenki beszél a saját környezetében. Nem köntörfalaztak, nem finomkodtak, azt mondták, amit sokan gondolnak.

"te tudod a legjobban, hogy engem ez mindig is idegesített, és korábban se érdekelt, ugyanis a túlzásokat mindenben hülyeségnek tartom."

Na-na-na... azért nem vagy te olyan ma született bárány, ahogy láttatni akarod magad. Kétségtelen, h vannak nálad sokkal véresebb szájú blogírók is, de azért nem kell messze menni egy kis pc hülyeségért nálad sem.

"Elmondom én neked, milyen DeMarco"

Csakhogy rólad volt szó és nem rólam. Magadat jellemezd, de csak őszintén...

Arról nem én tehetek, h a fidesz alatt sokkal jobban érzem magam és sokkal inkább érzem, h elérhetem a céljaimat, vágyaimat. Ez nem csak a fidesz sikere. A többiek képtelenek ezt a szintet elérni. Igaz, h nekik nem is mi vagyunk a potenciális szavazóbázisuk... Mi az ellenzék szemében szimplán fejőstehenek vagyunk, akiket a végtelenségig lehet fejni. Többek között ezért sem fogok soha rájuk szavazni, még akkor sem, ha vmiért csalódnék a fideszben. Bár erről szó sincs.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.03. 20:29:52

@DeMarco: @TH: Nem minden negatív, és nem vagyok világvége hangulatban, az egykulcsos adó szerintem is jó (csak most rosszul vezették be), és nem várom vissza a posztkomcsikat, csak egy olyan váltást szeretnék, amely tanul az összes korábbi kormányok hibáiból, és az imf kölcsönt se önmagáért szeretném, hanem azért, mert sokkal jobban jár vele az ország, mint a mostani dacos ellenállással, de egyébként stimmel :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.03. 20:31:46

@DeMarco: "Magadat jellemezd, de csak őszintén..."

A kérdés pont, hogy rólad szólt, de mindegy :-) Azt meg mindig is vállaltam, hogy liberális vagyok. Az más kérdés, hogy nem mindig ugyanazt értjük ez alatt a fogalom alatt.

TH 2013.01.03. 20:34:58

@DeMarco: támogattad az SZDSZ-t, amikor egykulcsos adót akart?

TH 2013.01.03. 20:36:57

@DeMarco: És a pénzügyi kérdésekkel kapcsolatban még: tehát szerinted Fedor azt szeretné, ha olyan országban élhetne, ahol a társadalom többsége kevés pénzből kénytelen megélni? Vagy azt gondolod, hogy a céljaitok hasonlóak, csak más megoldást tartotok jónak, hogy az ország ezeket a célokat elérje?

TH 2013.01.03. 20:58:25

@DeMarco: "Ha elvi világnézetre vagy kíváncsi, akkor én inkább a keresztény-konzervatív-patrióta világrendet vallom magaménak általában, enyhe radikalizmussal."
Itt is azt gondolom, hogy valszeg hasonló célokat tartotok fontosnak, csak nagyon más úton érnétek el. Azt hiszem, mindannyiunk célja egy jól működő, viszonylag elégedett ("boldog") társadalom, amiben mindenki megtalálhatja a helyét, a társadalom pedig összetart közös elvont célokért.
Csak míg szerintem - és más liberálisok szerint ez úgy érhető el, ha a társadalom és az állam támogatja, hogy mindenki úgy élje az életét, ahogy szeretné (NB! ez nem azt jelenti, hogy felelősség nélkül, kizárólag önző célokért), addig a "keresztény-konzervatívok" egy része úgy gondolja, hogy minél jobban meg kell szabni, hogy mi az az ösvény, amit mindenkinek követnie kell.

TH 2013.01.03. 21:03:20

@DeMarco: gazdasági kérdésekben is tudom folytatni: ha most egyetértettél a tandíjjal, akkor egyetértettél-e vele a Bajnai-kormány idején is?
Mit gondolsz a vizitdíjról? Mit gondolnál róla, ha a Fidesz is be akarná vezetni?
És az erős állami szerepvállalásról mit gondolsz?
Én a magam részéről nem szeretem az állami tulajdonú cégeket, nincsenek jó tapasztalataim és emlékeim róluk. Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy az állam megteremtse a valódi versenyhelyzeteket a különböző szektorokban, és ne hagyja, hogy monopóliumok és előre lezsírozott egyezségek alapján randalírozzanak a magáncégek.

TH 2013.01.03. 21:14:27

@Fedor: A kérdéseimmel azt próbálom megérteni, hogy vajon totálisan különböző célokat gondoltok fontosnak, vagy azonos/hasonló célokat különbözőképpen gondoltok jónak elérni. Előbbi esetben nincs sok mindenről beszélni, ha a célokat nem sikerül szinkronba hozni, akkor felesleges vitázni tovább. Ha a célok viszont nagyrészt egyeznek, akkor lehet értelme arról beszélni, hogy ki miért a saját megoldásait tartja jobbnak. Akár az álláspontok is közeledhetnek. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.04. 08:35:19

@TH: Mivel DeMarco többször kijelentette, hogy ha mi valamit kritizálunk, akkor az az ő értékrendje szerint csak jó lehet, és nem történhet olyan kormányzati intézkedés, amit ő ne venne azonnal a védelmébe, legyen az bármilyen bakugrás is, elvileg nincs min vitatkozni, pedig egyébként számtalanszor kiderült már, hogy nincs olyan nagy eltérés a valós céljaink között.

Ami a hozzá intézett kérdéseket illeti, a 300 Ft-os vizitdíj, ha nem törölték volna el, már 2009-ben 1000 Ft lett volna (bár ezt az égvilágon semmivel se tudja alátámasztani), és az elméjében azóta is exponenciálisan növekszik, ha jól emlékszem, már 10000-nél tart :-)

A tandíjról meg csak annyit: karácsony előtt kijelentette, hogy a diákok követelései miatt! kell az ő ismerőseinek többet fizetniük jövőre az egyetemen, de persze konkrétum ezúttal se került elő...

Egyébként is, DeMarco valami elvarázsolt helyen él, ahol MINDIG MINDENKI jól jár a mostani kormány intézkedéseivel, és SOHA SENKI nem jár rosszul semmivel a kormányváltás óta, és hozhatsz neki bármilyen statisztikát, azokat mind lesöpri a közvetlen környezetére hivatkozva.

TH 2013.01.04. 09:52:04

@Fedor: Értem. Hát akkor ez bonyolult. :)
Vizitdíjról annyit, hogy Csehországban csodával határos módon megmaradt 30 korona, és valahogy túlélik az emberek...az egészségügyi ellátás színvonala pedig különbözik a magyartól...

DeMarco 2013.01.04. 10:46:14

@Fedor: @TH: Jól elvagytok nélkülem??? Az ember kicsit álmosabb, meg reggel elmegy shoppingolni és máris kibeszélik...

DeMarco 2013.01.04. 10:54:58

@Fedor: "Nem minden negatív"

Na mesélj! Mert én még a kormányváltás óta egy jó szót sem hallottam tőled, csak negatívokat.

"és nem vagyok világvége hangulatban"

Ó, dehogynem. A fent említett időpont óta folyamatosan rettegtetsz és szinte minden esetben teljesen fölöslegesen.

"az egykulcsos adó szerintem is jó (csak most rosszul vezették be)"

Ha-ha.. Akkor most jó, vagy sem? Eldönthetnéd... Egyébként egyetértek, sztem is rosszul vezették be, mert én még évekig fizettem egykétkulcsot, ez az első igazi év, ahol már tisztán egykulcsom van. Rögtön egykulcsot kellett volna csinálni.

"és nem várom vissza a posztkomcsikat"

Tényleg??? Ez új. Eddig világosan leírtad, hogy melyik csoportot támogatod. Ami éppen tegnap gyűlt össze egy igen prominens társaságban...
Ahol véletlenül igen nagy számú posztkommunista is jelen volt és teljesen véletlenül ők már leszerepeltek igen csúfosan egyszer.

"csak egy olyan váltást szeretnék, amely tanul az összes korábbi kormányok hibáiból"

Ööö, ugye ezt nem gondolod komolyan? Főleg ezekkel az arcokkal nem...

"és az imf kölcsönt se önmagáért szeretném, hanem azért, mert sokkal jobban jár vele az ország"

Erről soha az életben nem fogsz meggyőzni. Lám, nélküle is jól elvoltunk, pedig mennyire szeretted volna eddig is...

"de egyébként stimmel :-)"

Stimmel az, hiába csűrőd-csavarod.

"Azt meg mindig is vállaltam, hogy liberális vagyok. Az más kérdés, hogy nem mindig ugyanazt értjük ez alatt a fogalom alatt."

Dehogynem. De te csak a szépre emlékezel, én meg kimondom az árnyoldalait is, amiből ráadásul sokkal több van.

DeMarco 2013.01.04. 11:34:17

@TH: "támogattad az SZDSZ-t, amikor egykulcsos adót akart?"

Soha nem támogattam a szadeszt, utoljára akkor néztem enyhe szimpátiával feléjük, amikor még együtt küzdöttek a fidesszel a posztkomcsik ellen vmikor 89' tájékán. Az árulás után rögtön elvesztették a minimális szimpátiámat is, a végére pedig kifejezetten utáltam őket.

De ha csak a kérdésednél maradok, akkor amikor ez téma volt, senki nem gondolta komolyan, sztem még a szadesz sem. Egyértelmű volt, h a maszop nem fogja engedni ezt bevezetni, nem fog engedni a törpepártnak ebben a kérdésben (sem). Így komolytalan olyat kérdezni, h akkor támogattam volna-e, mert semmilyen reális esélye ennek nem volt. Ötlet szinten tetszett volna akkor is egyébként.

"tehát szerinted Fedor azt szeretné, ha olyan országban élhetne, ahol a társadalom többsége kevés pénzből kénytelen megélni?"

Igen. Nem közvetlenül persze, de az ő elgondolásával ez történne. Nem ez lenne a célja talán, de ez lenne a következménye.

"Vagy azt gondolod, hogy a céljaitok hasonlóak, csak más megoldást tartotok jónak, hogy az ország ezeket a célokat elérje?"

Nem hinném, hogy hasonlóak lennének a céljaink. Vagyis egyéni szinten nyilván közel azonosak, de országos viszonylatban biztosan különbözőek.

"csak nagyon más úton érnétek el."

Mondok egy furcsa dolgot. Nem vagyok benne biztos, hogy elérhető minden cél, amit az ember kijelöl. Inkább úgy fogalmaznék, hogy más úton indulnánk el. Aztán majd az idő eldöntené, hogy melyikünk járt a helyesebb úton. Sajnos azonban az idő is végleges és sok a változó, nincs mindenre lehetőség, ezért választani kell.

"Azt hiszem, mindannyiunk célja egy jól működő, viszonylag elégedett ("boldog") társadalom, amiben mindenki megtalálhatja a helyét, a társadalom pedig összetart közös elvont célokért."

Én már évek óta nem hiszek ebben az ideában. Nem látok "közös elvont célokat", nem látok kompromisszumot. Csak egy nagy, áthidalhatatlan szakadékot, ahol a hidakat is régen felrobbantották már. Már régóta az erősebb kutya baxik elvét vallom, pont azért, mert elvesztettem a hitemet a közös célokban.

"addig a "keresztény-konzervatívok" egy része úgy gondolja, hogy minél jobban meg kell szabni, hogy mi az az ösvény, amit mindenkinek követnie kell."

Ahogy én is ezt gondolom. Úgy gondolom, hogy van egy egyetemes emberi morálrendszer, egy társadalmi normakontroll, olyan alapfundamentumok, amik meghatározzák egy nemzet, nép, ország sorsának alakulását. Én nem állítom, hogy ne lehetne eltérni ettől, ha vkinek nem tetszik. De ne az eltérés legyen a normális, ne azt reklámozzák. Szerintem is tanítani kell egyfajta értékrendet, szokásjogot, normalitást hangsúlyozó renszert. És azt kell előnyben részesíteni, azt kell propagálni. Ilyen dolgokra gondolok, mint például, a szülők tisztelete, a házasság, a családalapítás, de olyan egyszerű dolgokra is, mint a ne dobd el a szemetet, védd a környezetedet, stb. Régen is tanítottak etikettet és ma is ráfér ez mindenkire.

"ha most egyetértettél a tandíjjal, akkor egyetértettél-e vele a Bajnai-kormány idején is?"

Nem érdekel a tandíj kérdése. Sem most, sem Bajnai idejében. Nem is ez volt vele akkor sem a bajom.

"Mit gondolsz a vizitdíjról? Mit gondolnál róla, ha a Fidesz is be akarná vezetni?"

Azt, hogy hülyeség volt. Fedor már leírta, h sztem az eleve csak egy bevezető ár volt, ami mára már jelentősen többe kerülne. Akkor is az volt a véleményem, mint ma is. Oké, legyen fizetős az egészségügy. De akkor ide nekem az egészségügyi hozzájárulást és majd én félrerakom a saját egészségem védelmére. Mert az nem megy, hogy miközben vagyonokat hagyok ott az egészségügynek, még további sarcokat fizessek, amiért nulla szolgáltatást nem kapok egyébként.

"És az erős állami szerepvállalásról mit gondolsz?"

Támogatom is, meg nem is. Jobban örülnék, ha az állam inkább sokkal erősebb szabályozói rendszert építhetne ki, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy annyire erősen kötnek az uniós szabályok, hogy képtelenség megfékezni a cégeket. Ezért nincs más lehetőség, mint az államnak növelni a szerepét és ezzel a befolyását.

"Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy az állam megteremtse a valódi versenyhelyzeteket a különböző szektorokban, és ne hagyja, hogy monopóliumok és előre lezsírozott egyezségek alapján randalírozzanak a magáncégek."

Csakhogy ez teljes csődőt mutat az elmúlt húsz év alapján. Sehol sem valósult meg!!! A külföldi multik leosztották a területeket, ahol kiskirályok lettek, vagy egyszerűen kartelleztek és összehangolták az árakat. Vagy ami még rosszabb, olyan szerződéseket kötöttek, h nekik fixen jár a bevétel... Ezért én támogatom, hogy bizonyos területeken az állam jelentősen növelje a képviseletét, még ha önmagában nekem sem tetszik az állami növekedés, de szükséges rossz, alternatíva hiányában.

"vagy azonos/hasonló célokat különbözőképpen gondoltok jónak elérni. Előbbi esetben nincs sok mindenről beszélni, ha a célokat nem sikerül szinkronba hozni, akkor felesleges vitázni tovább. Ha a célok viszont nagyrészt egyeznek, akkor lehet értelme arról beszélni, hogy ki miért a saját megoldásait tartja jobbnak. Akár az álláspontok is közeledhetnek. :)"

Csodálom az optimista hozzáállásodat. Majd kinövöd. Hosszú évek sora bizonyította be, hogy nem, nem fognak közeledni az álláspontok. Merev, ellentétes irányú vektorok vannak és szinte sosem történt meg az, amit szeretnél. Sajnálom, de ki kell ábrándítsalak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.04. 11:35:41

@DeMarco: "Mert én még a kormányváltás óta egy jó szót sem hallottam tőled, csak negatívokat."

Még írtam is olyan bejegyzést, aminek még a címe is az volt, hogy "kormánypárti poszt", és rendszeresen szóvá tettem azt is, amit jónak tartottam. Szóval hazudsz.

"A fent említett időpont óta folyamatosan rettegtetsz és szinte minden esetben teljesen fölöslegesen."

Egyrészt, lásd. mint fent, másrészt meg, amit kritizálok, azt sohasem feleslegesen. Szóval megint hazudsz.

"Akkor most jó, vagy sem? Eldönthetnéd..."

Elvi szinten jó, az időzítés meg a kivitelezés viszont pocsék. Mit nem lehet ezen érteni?

"Tényleg??? Ez új. Eddig világosan leírtad, hogy melyik csoportot támogatod."

Valóban, ebben nincs is változás. mint ahogy azt is írtam, hogy sajnos az MSZP nélkül nem fog menni, de egyrészt ez nem jelenti azt, hogy én ennek örülök, másrészt továbbra is remélem, hogy nem ők lesznek a vezérlő erő, harmadrészt meg remélem, hogy tanultak a korábbiakból. Kétségeim nekem is vannak, de mivel a választékot nem én határozom meg, egyértelmű, hogy azt kell választanom, amit kisebbik rossznak tartok.

"Erről soha az életben nem fogsz meggyőzni. Lám, nélküle is jól elvoltunk, pedig mennyire szeretted volna eddig is..."

Márpedig valamilyen kölcsönre mindenképp szükség van. Én azt mondom, hogy az IMF és olcsó, igaz cserébe demokráciát és kiszámíthatóságot kér, ami ugye unortodoxiában egyenlő a rabszolgasággal. A kormány (és vele te is), meg azt mondjátok, hogy megy a finanszírozás IMF nélkül is, ami egyelőre igaz, csak épp sokkal, de sokkal drágábban, és pont, hogy ezzel szolgáltatják ki az országot a spekulánsoknak.

"De te csak a szépre emlékezel."

Tudod jól, hogy ez nem igaz, hisz rendszeres olvasóm vagy. Tehát újfent hazudsz.

Persze nem is értem, hogy miért csodálkozom ezen, hisz már hozzászokhattam volna ehhez már rég.

DeMarco 2013.01.04. 12:11:23

@Fedor: "Mivel DeMarco többször kijelentette, hogy ha mi valamit kritizálunk, akkor az az ő értékrendje szerint csak jó lehet"

Mivel szinte mindent fordítva gondolsz, mint én, ezért ez logikus következtetés.

"és nem történhet olyan kormányzati intézkedés, amit ő ne venne azonnal a védelmébe"

Ahogy te tetted pár évvel korábban, veréb mondja a bagolynak, h nagyfejű..
Most csak fordult a kocka.

"legyen az bármilyen bakugrás is"

Ki szerint az?

"elvileg nincs min vitatkozni, pedig egyébként számtalanszor kiderült már, hogy nincs olyan nagy eltérés a valós céljaink között."

Naaa... Ezt gondold át még egyszer. Egyénileg lehet, hogy nincs, de államilag nagyon is van.

"a 300 Ft-os vizitdíj az elméjében azóta is exponenciálisan növekszik"

Jah, és milyen jó, h csak az elmémben és nem a valóságban...

"A tandíjról meg csak annyit: kell az ő ismerőseinek többet fizetniük jövőre az egyetemen, de persze konkrétum ezúttal se került elő..."

Pedig egyszerű: Többen fizettek volna résztandíjat, de a kormány több tanulónak fizette volna ki egy részét a tandíjnak. Most kevesebben fizetnek majd tandíjat, de így a kormány kevesebbnek fog besegíteni résztandíjjal. Ergó, lesznek olyanok, akik nem fizetnek semmilyen tandíjat és lesznek akik a teljes tandíjat ki kell köhögjék. Pedig lehettek volna sokan, akiknek a fele tandíjat állta volna az állam. Igaz, azoknak a kárára, akik eddig semmit sem fizettek.

"Egyébként is, DeMarco valami elvarázsolt helyen él"

Inkább varázslatosan szép.

"ahol MINDIG MINDENKI jól jár a mostani kormány intézkedéseivel, és SOHA SENKI nem jár rosszul semmivel a kormányváltás óta"

Merthogy te folyamatosan ennek az ellenkezőjét próbálod sugallni, miközben ez egyáltalán nem igaz, sőt. Én körülöttem sehol sem észlelem, még nagyítóval sem az általad "ITT MINDENKI CSAKIS ROSSZUL JÁRT" feelinget, ellenkezőleg, szinte mindenki jobban járt a kormányváltás óta (az ismeretségi körömben).

"TH:Értem. Hát akkor ez bonyolult. :)"

Nem bonyolult, csak más. Én most érzem jól magam, 2012, tíz éve a legjobb évem volt és tudatosan készültem rá. Nagyon vártam erre a kormányra és maximálisan hozta minden előzetes reményemet, kívánságomat. Nem éreztem akadályokat a privát céljaim előtt, sőt, kifejezetten támogatva éreztem magam az állam és a kormány által a céljaim eléréséhez. Így aztán semmi okom panaszra, sőt, ugyanezekkel a reményekkel vágok neki 2013-nak is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.04. 12:25:44

@DeMarco: "Ahogy te tetted pár évvel korábban, veréb mondja a bagolynak, h nagyfejű.."

És egy újabb hazugság, ami nagyon egyszerűen leellenőrízhető, elég csak visszaolvasni a kormányváltás előtti posztjaimat.

"Én körülöttem sehol sem észlelem, még nagyítóval sem az általad "ITT MINDENKI CSAKIS ROSSZUL JÁRT" feelinget, ellenkezőleg, szinte mindenki jobban járt a kormányváltás óta (az ismeretségi körömben)"

Hát köszönöm, hogy visszaigazoltad a rólad szóló jellemzésemet :-) Egyébként meg sehol se állítottam azt, hogy mindig mindenki rosszul járt a kormányváltás óta. Egyre több mindenki, és egyre több dologban, de nem mindenki és nem mindennel. Csak hát te teljesen érzéketlen vagy az árnyaltabb megfogalmazások iránt.

DeMarco 2013.01.04. 12:33:11

@Fedor: Teljesen irreleváns lehazugozni, miközben ott van száz ellentétes posztod és ezer ellentétes kommented bizonyítékként. Elég csak itt-ott beleolvasnia vkinek.

"amit kritizálok, azt sohasem feleslegesen"

Dehogynem. Még egy sem jött be. Csak a sirdogálás ment, aztán..aztán nem történt semmi.

"Elvi szinten jó, az időzítés meg a kivitelezés viszont pocsék. Mit nem lehet ezen érteni?"

Azt, hogy mit vaccilálsz? Ha egyetértesz vele, akkor be kell vezetni, ha meg nem, akkor nem kell bevezetni. És pont. Ez egy egyszerű eldöntendő kérdés. Ne hablatyolj "időzítésről, meg kivitelezésről", mi a francot kell időzíteni??? Be kell vezetni és kész. Mit kell ezen kivitelezni??? X százalék és mindig mindenkinek ennyi, pont! De akkor ennyi is legyen, nincs kibúvó, erősebb nav, gyors felderítés és kemény behajtás. Csak kenegeted a sz.rt. Vagy azt szeretnéd mondani, h csak akkor jó, ha a ballibák vezetik be, mert Viktortól nem tetszik? Akkor mondd ezt, ne kertelj!

"Valóban, ebben nincs is változás, az MSZP nélkül nem fog menni..."

Na végre bevállalod az igazat. Nehezen ment, de csak leírtad.

"Én azt mondom, hogy az IMF és olcsó, igaz cserébe demokráciát és kiszámíthatóságot kér, ami ugye unortodoxiában egyenlő a rabszolgasággal."

Hazudsz. Nem "demokráciát és kiszámíthatóságot" kér, ku.vára nem. A tehermegosztás eltörlését kéri és a teher teljes költségét átrakná a dolgozó, adózó réteg hátára, azaz ránk. Bankadó, ágazati adók eltörlése, vagyonadó bevezetése, több kulcsos adó visszaállítása, stb. Hát ki az a barom, aki ilyen feltételeket elfogad??? Milyen alapon vetne ki rám vagyonadót az imf? Milyen alapon vetne ki rám vagyonadót, miközben minden egyes fillérről többszörösen leadóztam már, a saját tulajdonom a házam, kocsim, mind adózott jövedelemből vásároltam! Ott törne el a keze annak, aki aláír ilyen papírt vmikor is. Inkább az államcsőd, mint a karvalytőke. Nagyon jól látod, imf=rabszolgaság. És boldogan fizetek egy kis felárat a szabadságért és a szabad döntés képességéért.

DeMarco 2013.01.04. 12:41:30

@Fedor: "És egy újabb hazugság, ami nagyon egyszerűen leellenőrízhető, elég csak visszaolvasni a kormányváltás előtti posztjaimat."

Úgy van! Boldogan ajánlom mindenkinek, nagyon tanulságos!!!

"Hát köszönöm, hogy visszaigazoltad a rólad szóló jellemzésemet :-)"

Ahogy te is az enyémet. :) Nem csoda, ennyi év után simán megírhatnám helyetted a posztokat, 90%-ban előre el szoktam találni, h miről fogsz írni, már a kövi posztodra írt kommenteket fogalmazom magamban... :)

"Csak hát te teljesen érzéketlen vagy az árnyaltabb megfogalmazások iránt."

Valóban, nem szeretem a ködösítéseket, félremagyarázásokat. Kimondom nyíltan amit gondolok.

TH 2013.01.04. 12:46:28

@Fedor: @DeMarco: érdekes páros vagytok, mit mondjak. Ha semmiben nem értetek egyet, minek vitatkoztok, illetve DeMarco minek kommentel ezen a blogon?

TH 2013.01.04. 13:14:21

@DeMarco:
"Szerintem is tanítani kell egyfajta értékrendet, szokásjogot, normalitást hangsúlyozó rendszert."
Kérdésem az, hogy ezt szerinted iskolában lehet úgy tanítani, hogy bárki komolyan vegye, vagy ez egy hosszas és komplex tanulási folyamat eredménye?
"a szülők tisztelete"
Hm...ez tanítható? Ha valakinek szerető szülei vannak/voltak, akkor bizony szeretni és tisztelni fogják az utódok, ha viszont nem, akkor semmilyen tiszteletet nem érdemel az a szülő mondjuk, aki szíjjal veri a gyereket, ha nem tanul elég jól mondjuk. Ezt tanítani értelmetlen.
"a házasság, a családalapítás"
Egyszerűen autonóm, felnőtt embereket kell felnevelni, akik el tudják dönteni, hogy milyen módon szeretnék leélni az életüket.
"de olyan egyszerű dolgokra is, mint a ne dobd el a szemetet, védd a környezetedet, stb."
Na ezeket tényleg érdemes tanítani, mert bár ezek is következményei egy normális ember normális erkölcsi rendjének, ez tanítható és tanulható. Az, hogy "házasodj meg akkor is, ha nem akarsz" az értelmetlen. Pszichológiailag nem felnőtt emberekre nehéz felnőtt társadalmat építeni - én ezt látom inkább problémának.

TH 2013.01.04. 13:20:03

@DeMarco: "De ne az eltérés legyen a normális, ne azt reklámozzák."
Nem tudom, hogy itt konkrétan mire gondolsz. Ha mondjuk a melegeket nézem, akkor igen, "reklámozni" felesleges. Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy a fiatalok minél többet tudjanak róla, egész egyszerűen azért, mert rengeteg lelki problémát meg lehet előzni azzal, ha az ember már kamaszkorában el tudja fogadni olyannak önmagát, amilyen, és nem hiszi azt, hogy "ó, én nem vagyok normális, most mit csináljak?"...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.04. 13:56:27

@TH: Hát ezt tőle kéne megkérdezni...

TH 2013.01.04. 13:57:03

@Fedor: A kérdés neki is szólt. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.04. 14:08:49

@DeMarco: "Teljesen irreleváns lehazugozni, miközben ott van száz ellentétes posztod és ezer ellentétes kommented bizonyítékként. Elég csak itt-ott beleolvasnia vkinek."

Teljesen irreveláns, hogy mit próbálsz hazudozni rólam, miközben ott van száz ellentétes posztod és ezer ellentétes kommented bizonyítékként. Elég csak itt-ott beleolvasnia vkinek.

"mi a francot kell időzíteni??? Be kell vezetni és kész. Mit kell ezen kivitelezni??? X százalék és mindig mindenkinek ennyi, pont!"

Tehát teljesen lényegtelen, hogy milyen gazdasági környezetben történik a bevezetés, és hogy mindez miképp viszonyul a többi gazdasági szabályhoz.

"Vagy azt szeretnéd mondani, h csak akkor jó, ha a ballibák vezetik be, mert Viktortól nem tetszik? "

Természetesen nem így van. Hosszú távon továbbra is jónak tartom, amikor bedobták, akkor még le is írtam, hogy végre, de az nem megy, hogy kiemelek egy intézkedést egy bonyolult összefüggésből, aztán azt megváltoztatom, nem törődve a többire való hatással... Volt egyébként olyan rendelkezése, megnyilvánulása a kormánynak, amit jónak tartottam, azt le is írtam.

"Na végre bevállalod az igazat. Nehezen ment, de csak leírtad."

Ezt már egy csomószor leírtam, hahó. Felőlem az MSZP mehetne a levesbe, sokkal jobban örültem volna, ha ez Együtt az LMP-vel fogott volna össze előbb, de nem én döntöm el, hogy a többi választó mennyire bízik az MSZP-ben, és hogy Schiffer mennyire hallgat az egójára a realitások helyett.

"És boldogan fizetek egy kis felárat a szabadságért és a szabad döntés képességéért."

Egyrészt szokás szerint összehordasz hetet-havat, aminek a fele se igaz (kezdjük azzal, hogy az IMF semmilyen konkrét intézkedést nem követel, csak ajánl, de igazából mindegy neki, hogy milyen úton éred el a stabilitást, csak érd el), másrészt meg ebbe a kis felárba lassan beledöglik az ország, és pont az ellenkezőjét kapja cserébe, ezt próbáltam az előbb levezetni neked, de te továbbra is immúnis vagy az észérvekre.

TH 2013.01.04. 15:37:51

@Fedor: Gazdasági szakértő vagy? Mert ha nem, akkor sztem csak mások véleményére tudsz támaszkodni...azokból meg én azt hiszek el, amit akarok.

DeMarco 2013.01.04. 17:00:29

@TH: "érdekes páros vagytok, mit mondjak. Ha semmiben nem értetek egyet, minek vitatkoztok, illetve DeMarco minek kommentel ezen a blogon?"

Nem vitatkozunk, illetve nincs olyan érvünk, mondatunk, amit már ne írtunk volna le százszor.
Csupán leírjuk ezerszer a véleményünket, ami önmagában ütközik, ezért tűnik vitának. A vita feltételez egyfajta rugalmasságot, kompromisszumkészséget. Ehhez mindketten elég merevek vagyunk.

A kérdésed második felére válaszolva, egyrészt nem csak itt blogolok, hanem számtalan helyen és témában, ahol vagy a téma fog meg, vagy az érdeklődésemet kelti fel a poszt vmiért. Többször látom Fedort is máshol hozzászólni, ő is több blogot követ, ahogy szinte mindenki.
Másrészt, miért ne tehetném? Képzeld el, hogy minden bloghoz csak azok szólnának hozzá, akik egyetértenek a posztokkal és a blogíróval. Milyen dögunalmas lenne már... Egymást nyalnák, egymást hergelnék csak. De nem ez történik. Minden egyes blogban, minden egyes poszton összecsapnak az érvek, összecsapnak az emberek, ahogy a való életben is ütköztetik az álláspontjukat és elmondják a véleményüket. Ezért én is ezt teszem, elmondom a véleményemet, mert van és ha már van, akkor leírom. Miért ne mutatnám meg, hogy van ellenvélemény, van más megközelítés, van másik alternatíva, van kormánypárti támogató, van saját elképzelésem.
A látszat és a különbözőség ellenére kedvelem Fedor írásait. Nem azt amit ír, de azt igen ahogy írja, kedvelem, hogy emberközeli, világos és érthető. És kevésbé szélsőséges.
Na és végezetül van bennem egyfajta polgárpukkasztó véna is és bár egyre ritkábban teszem, de ha van hozzá kedvem, akkor írok egy vérlázító kommentet, ami tuti találat, főleg ha kikerülünk index címlapra és meglovagolom az őrültek seregét, ezzel generálva egyre magasabb számú kommentet, ami minden blogíró titkos álma.
Összességben ez nekem csak szórakozás és sosem veszem komolyan, nem sértődöm meg senkin, nem bánthatnak meg, általában csak jókat nevetek magamban.

TH 2013.01.04. 18:27:34

@DeMarco: ha még nem tettétek, ideje lenne elmennetek sörözni egyszer. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.04. 18:42:49

@DeMarco:

"Soha nem támogattam a szadeszt, utoljára akkor néztem enyhe szimpátiával feléjük, amikor még együtt küzdöttek a fidesszel a posztkomcsik ellen vmikor 89' tájékán. Az árulás után rögtön elvesztették a minimális szimpátiámat is, a végére pedig kifejezetten utáltam őket."

- Mennyi idős voltál 89-ben?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.04. 18:44:12

@Fedor:

"egyértelmű, hogy azt kell választanom, amit kisebbik rossznak tartok."

- Jól leírtad, mitől szar ez az ország.

DeMarco 2013.01.05. 07:47:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "- Mennyi idős voltál 89-ben?"

Számít? Emlékszem az első szabad választásokra, emlékszem a plakátokra, emlékszem a madöf zöld és a szadesz kék madaras zászlajára és emlékszem, hogy nálunk ki lett a befutó jelölt. Emlékszem rá, hogy akkor a fidesz még kisebb volt és emlékszem, hogy abban bíztunk, hogy teljesen megszűnik a komcsi párt. Emlékszem, hogy négy év múlva mekkora döbbenet és elkeseredés volt, amikor a szadesz összeállt a komcsikkal és emlékszem a pufajkásra is. Emlékszem rá, hogy a faterom a pufajkást istenítette, miközben mindenki más már a fideszre figyelt, mint megmaradt ellenzéki pártra, illetve a kisgazdákra. Sajnálatos, hogy a történelmi kisgazda párt ilyen sorsra jutott, de akkor ki gondolta volna ezt? Nagy reményeink voltak, mostani fejjel, inkább naívnak mondanám. Igen, fiatal voltam még, de azért annyira mégsem, hogy ne emlékeznék, vagy ne értettem volna akkor is, h mi folyik körülöttem. Bár kétségtelen, hogy ma már sokkal jobban átlátom a részleteket is.
De abban az időben mi is aktívak voltunk a saját szintünkön. Kialakítottuk a diákönkormányzatokat, amik addig egyáltalán nem léteztek. Eltöröltük a köpeny használatát, iskola rádiót és újságot csináltunk, behoztuk 56' ünnepét és töröltük a ruszki ünnepeket, átneveztettük az iskolákat, új tankönyvekért lázadtunk és főleg új tantervekért. Izgalmas időszak volt és küzdelmes.
Egyébként abban a városban, ahol a rendszerváltáskor laktam, akit akkor megszavaztak polgármesternek, ma is az...Voltak kihagyások, politikai harcok, de most megint ő ül abban a székben. Igaz, évtizede kilépett a szadeszből, abban a pillanatban, amikor megtörtént az árulás, talán az elsők között.

DeMarco 2013.01.05. 10:51:37

@TH: "ha még nem tettétek, ideje lenne elmennetek sörözni egyszer. :)"

Tervben van pár éve, de van némi fizikai távolság és elég ritkán járok Pesten.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.05. 11:25:22

@DeMarco:

Nem kell a litánia. Fingod sincs róla, mi volt itt 88 elött.

Ez a kommentjeid alapján elég egyértelmű azok számára, akik pár évvel idősebbek nálad.

94-ben még lehet nem is szavazhattál.

Mellesleg a 'pufajkásnak' köszönheted többek között, hogy most szabadon elmondhatod a véleményedet.

DeMarco 2013.01.05. 16:23:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Nem kell a litánia. Fingod sincs róla, mi volt itt 88 elött."

Nem kell arra verned, hogy pár évvel előbb születtél. Jó eséllyel előbb is mész el, miközben én még maradok és szavazgatok... :))

Neked talán nem voltak felmenőid akik felvilágosítottak bizonyos dolgokról?

Lehet, hogy én még kellően fiatal voltam, de volt egy apám, akit nem engedtek egyetemre, mert rajta volt egy listán, volt egy nagyapám és volt egy dédapám, akiktől mindent elvettek, akiket elvitt a fekete autó, mert ellen próbáltak állni a téeszesítésnek. Lesöpörték a padlásukat, elhajtották az állataikat. És persze egészen véletlenül dolgoztak később rokonok a gyulaji rezervátumban (ha tudod, hogy ez mit jelent, ha nem, nézz utána) és a balatonaligai kormányüdülőben, ahol rákosinak és kádárnak volt/van a villája. És persze a felmenőim végigéltek egy-két világháborút is, meg 56-ot...

Nem sokat jelent, hogy nem éltem meg vmit, mert ők már mind bennem élnek, az emlékeik, gondolataik, történeteik, sérelmeik, szeretetük, életük, sorsuk az enyém is egy kicsit. Egyfajta kollektív tudat.

Jah és elég jó voltam/vagyok történelemből is.

Amúgy szavaztam 94'-ben.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.06. 18:23:13

@TH: "Gazdasági szakértő vagy? Mert ha nem, akkor sztem csak mások véleményére tudsz támaszkodni"

Mérnök vagyok, de épp ezért számolni még tudok. Elemi matematikai dolgok felfogása nem vélemény kérdése szerintem...

"ha még nem tettétek, ideje lenne elmennetek sörözni egyszer"

Nem gy helyen lakunk, de már volt szó róla :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.06. 18:25:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "- Jól leírtad, mitől szar ez az ország."

Mi lenne akkor az alternatíva? Ha nincs olyan, akit 100%-ban elfogadnék, akkor inkább ne válasszak inkább senkit, és indirekt módon ezzel juttassam hatalomhoz azt, akit viszont amúgy nagyon rossznak tartok?

TH 2013.01.06. 18:47:39

@Fedor: a sörözésnek itt lenne az ideje, oldjátok meg végre. :D
És persze, lehet valami halvány elképzelése az embernek a gazdaságról, de alapvetően csak mások véleményére tud támaszkodni. Szóval lehet rajta vitatkozni, de felesleges. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.06. 18:53:10

@Fedor:

Ebben viszont igazad van. Ugyanakkor jó lenne, ha nem érnénk be a kevésbé rosszal, hanem keresnénk a jót.

TH 2013.01.06. 18:53:54

@Fedor: egyetértek rövid nevű kommentelőtársunkkal, hogy a "legkisebb rosszra" szavazni hülyeség. Adj le érvénytelen szavazatot! Minél többen teszik, annál világosabban látható lesz, hogy nincs választható alternatíva az országban. Egyelőre nem úgy néz ki, hogy bármelyik csürhe összeszedi magát.:)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.07. 10:34:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A kettő nem zárja ki egymást, csak épp a szavazási lehetőségnek szabott ideje van. A választás napján nem mondhatom azt, hogy gyerekek, én majd csak pár hét/hónap múlva választanék, mert még nem találtam meg az igazit, így az ott és akkor jelen lévő választékból tudok csak rábökni valakire.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.07. 10:36:07

@TH: Elvi alapon éni s egyetértek, csak épp a realitást nem mindig érdeklik az én elveim, így nekem kell alkalmazkodnom, ha akarom, ha nem.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0