Hungarizált főpolgármester-jelölt
2014. szeptember 29. írta: Fedor

Hungarizált főpolgármester-jelölt

megbokrosodott.png

Falus megBokrosodik, ha lehet hinni az Index információinak

Visszalép hétfőn a főpolgármester-jelöltségtől Falus Ferenc, tudtuk meg. A visszalépésről már a múlt héten elkezdődtek az egyeztetések, a Falus mögött álló pártok (MSZP, DK, Együtt-PM) hétfőn döntenek hivatalosan a visszaléptetésről. Falus visszalépését mindhárom pártból megerősítették. Az Együtt-PM és a DK elnöksége délelőtt jóváhagyja a cserét, az MSZP budapesti párttanácsa pedig délután ülésezik. Úgy tudjuk, Falus a közvélemény-kutatásokon jobban álló Bokros Lajos javára fog visszalépni. Várhatóan az MSZP, a DK és az Együtt-PM is beáll a MoMa jelöltje mögé. 

Az, hogy a ballib pártok képesek egy rossznak bizonyult döntést korrigálni, dicséretes, már ez is fejlődés tavaszhoz képest. De két héttel a választás előtt... Azt hiszem ez már csak veszteség-minimalizálásra elég. 

Pedig ha van olyan hely, ahol a demokratikus ellenzék abszolút nyerési eséllyel futhatott volna neki az önkormányzati kampánynak az áprilisi zakó és a minden téren a FIDESZ-nek lejtő pálya ellenére is, az pont Budapest lett volna. De képesek voltak ezt is elszúrni (és ilyenkor bosszankodik a legjobban az ember, hogy Bajnai vagy Karácsony nem vállalta el, miközben mindketten ismertek, rutinos szereplők, és elfogadottak a ballib táboron belül, tehát abszolút megfelelőek lettek volna esélyes kompromisszumos jelöltnek).

Mi lehetne jobb bizonyíték a baloldal válságára, ha nem ez? Ennél már csak az lenne nagyobb égés, ha a belső torzsalkodások miatt sikerülne a XIII. kerületből Esztergomot csinálni, márpedig jó úton haladnak felé, hisz csak a polgármester-jelölt közös, az örök győztes Tóth József, az önkormányzat viszont könnyen fideszes kézbe kerülhet a szocik kompromisszum-képtelensége miatt. 

Kedves jobbosok, ne örüljetek annyira, ettől még egy cseppet se lett elfogadhatóbb az, amit a FIDESZ csinál, max. az mondható el, hogy nem csak erőszakos és antidemokrata Orbán, hanem még mázlista is.

Na mindegy. Nézzük a jó oldalát. Bokros abszolút vállalható. Azt sose titkoltam, hogy abszolút alkalmasnak tartom vezetői posztokra, és sajnáltam, hogy 2010-ben nem jutott be a Parlamentbe. Eddig az új pártját csak távolról figyeltem, de támogatni inkább azt a csapatot támogattam, amely esélyesként szállt szembe a FIDESZ-szel (hogy aztán ők ezt az esélyt elpuskázták, az más kérdés). Viszont mindjárt más, ha a kettő összetalálkozik.

Az idő rettenetesen kevés. Abban biztos vagyok, hogy a baloldali szavazók zöme megkönnyebbüléssel fogadja, hogy Falus doktor egyre kínosabb kínlódása véget ér, és hogy van olyan réteg, amelynek szimpatikus Bokros szakmai háttere és stílusa (ami 20 éve még agresszívnek számított, ma viszont már max. annyira, hogy ne tűnjön nyuszinak a FIDESZ-szel szemben). De hogy ez a réteg mekkora, és hogy miképp fogadja az átlagválasztó a váltást (új lehetőségként tekint -e rá, vagy a kudarc beismeréseként), azt hiszem, már csak 12-én este fogjuk megtudni.

Addig is a bizonytalanoknak, megnyugtatásul:

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr326740479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔batyu♔ 2014.09.29. 13:09:51

@maxval a bircaman: Bokrost kb. 1 hete kérdezték meg milyen feltételekkel vállalja,

Ha fizetik a kampánycsapatát és ezen felül pénzt is kap.

Szerintem simán elment volna akár a Jobbik főpolgármester-jelöltjének is, Lajos leginkább opportunista. Ami amúgy nem is lenne baj, ha győzelme esetén nem azok mondanák meg Bp-en a frankót, akik őt most fizetik.

Abendsen 2014.09.29. 13:10:17

@gizmo266: Szerintem Bokrossal kevesebbet fognak elérni mint amennyit Falussal elértek volna.

turista a saját országában 2014.09.29. 13:11:45

Komédia.

Én kedvelem Bokrost, min. elnöknek is simán el tudnám képzelni, de most úgy buknak vele, mint a huzat.

bölcsbagoly 2014.09.29. 13:11:45

@Scagnetti: ezt a panamai diplomájából szűrted le? Mi a franctól lenne ez a fafejű technokrata pénzember jobbos? Gyurcsány, BaJnai meg az egész "balos "banda akkor meg valójában szélsőjobbos lenne, a Jobbik meg szélsőbalos? Ahogy viselkednek, nem is kizárt!

bölcsbagoly 2014.09.29. 13:14:50

@Conchobar: a nemzetközi pénzvilág nem jobbos hanem neoliberális! Ahogy bokroska is az.

bölcsbagoly 2014.09.29. 13:16:17

@Scagnetti: ezt a bölcsességet a Nyulak szigetéről hoztad magaddal (ott volt a hét végén görény fesztivál!)?.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.29. 13:20:41

Az a baj, hogy a fától nem látjátok az erdőt.

Természetesen ennek a cirkusznak is Orbán az oka.
Megvette kilóra Szigetvárit, meg Gyurcsányt, hogy a baloldalból csináljanak hülyét úgy hogy fedhetetlennek tünjenek eközben.

Vérprofik.

2014.09.29. 13:21:11

teljesen lényegtelen, hogyki lesz tarlós kihívója falus, vagy bokros vagy akár egy majom is, arra szavazok majd és nem tarlósra, ez ilyen egyszerű

Scagnetti 2014.09.29. 13:22:16

@bölcsbagoly: A Fidesz mitől jobboldali? A rezsicsökkentéstől?

És igen, a Jobbik igazi szélsőbalos párt, leöntve egy kis nemzeti szósszal, hogy az egybites szavazóival elhitessék, jobboldali párt. Pedig amit mondanak, azt kis korrekcióval Rákosi elvtárstól is hallhattuk. Ma már az oroszoknak is úgy nyalnak, mint ő annak idején. Igaz, ma már a Fidesz is lassan itt tart.

Scagnetti 2014.09.29. 13:23:36

@bölcsbagoly: Minek ahhoz bárhova is menni? Elég bekapcsolni a tévét, végighallgatni a napi hazugságadagot, és ha ebből sem veszed észre, akkor nem segíthetek.

eßemfaßom meg áll 2014.09.29. 13:29:32

nincs is szebb annál mint amikor a progresszív baloldal a megváltójaként üdvözli a jobboldali konzervatívot :)

stop.hu/kulfold/bokros-lecket-adott-europai-konzervativizmusbol-orbannak/1161122/

""Miniszterelnök úr! Kérem, vegye észre honnan beszélek. A jobboldalról" - szólította meg Orbánt kedden a strasbourgi vitában Bokros Lajos, az Európai Konzervatívok és Reformisták Képviselőcsoportja képviselője."

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.29. 13:30:17

@Scagnetti:

Vannak akik nemzeti szószt önetnek magukra, és vanakn akik undorral letörölnek magukról minden cseppet ami nemzeti vagy annak tűnik.

A magyarok többsége pedig szerintem hisz a nemzetben, és kellően baloldali ahoz, hogy a Fideszre szavazzon.

Ugyanis nálunk vannak az ultraliberálisok, mint a Gyurcsány, PM és Fodor, vannak a liberálisok, mint Bajnai, MSZP vannak a baloldaliak, mint a Fidesz, és a kommunisták mint a Jobbik, legalábbis ami a gazdaságpolitikát jellemzi.

Komolyan vehető jobboldali politikus egyedül Bokros, de őt a liberálisok pénzelik jelenleg.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.29. 13:33:21

@Scagnetti:

A Rákosival való párhuzam sokkal inkább megáll az MSZP-re és Gyurcsányékra.
Ugyanis ők verettek Rákosi után elsőként és utolsóként tömegesen ellenzékieket, azonosító nélküli rendőrökkel.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.29. 13:34:35

@eßemfaßom meg áll:

A kásztingon csak az nyerhet, akiről a legkésőbb jut a zemberek eszébe, hogy balsi.

Szép helyzetbe hozták magukat. Aki a zászlajukat viszi, az garantált bukó.

De most, hogy beálltak a 14%-os, 14 tagú MoMa mögé, az is úgy fog járni, mint a szintén 14%-kal színpadra lépő libatolvaj.

bölcsbagoly 2014.09.29. 13:44:50

@Scagnetti: be vetted ma a dilibogyódat? állj neki dicsérni a bajuszkirályt! Röhej vagytok.sorry...

konrada 2014.09.29. 13:47:05

....ezek jól megsz...atták magukat.
Mert való igaz, hogy Falus egy esélytelen volt, de egy kocka a választólistán, akire lehet X-elni egy magát baloldalinak tartónak a többi lista között.

...s a lényeg egyenlőre már a sok töketlenkedés miatt a többi listán volt. Arra esély, hogy Budapesten kerületi szinten és tán a fővárosin is nyerjenek.

...de Bokros pont arra jó, hogy azon bizonytalan baloldaliakat, akik már a megszokás miatt is elmentek volna szavazni, elijesszék, mert sokan maradnak majd otthon azzal, hogy: Bokrosra szavazn??? Menjen a ....!!!

Azaz ő közös jelöltként sem lesz esélyesebb a nyerésre, de a többiek esélyét is lejjebb húzza.
Ez mire volt jó???

Scagnetti 2014.09.29. 13:50:03

@Trompf: "Vannak akik nemzeti szószt önetnek magukra, és vanakn akik undorral letörölnek magukról minden cseppet ami nemzeti vagy annak tűnik."

Kihagytad azokat, akik a helyén kezelik a dolgot, és nem esnek egyik túlzásba sem. Szerencsére azért vagyunk még elegen ilyenek is.

"A magyarok többsége pedig szerintem hisz a nemzetben, és kellően baloldali ahoz, hogy a Fideszre szavazzon."

A nemzetben nem vagyok biztos, de hogy nagyon is baloldaliak az biztos. Ez a szocializmus öröksége sajnos, és még sokáig velünk lesz, mert nem akarjuk felfogni, hogy nincs többé gondoskodó állam.

"Komolyan vehető jobboldali politikus egyedül Bokros, de őt a liberálisok pénzelik jelenleg."

Ennél már nagyobb problémát is láttam politikusoknál.

♔batyu♔ 2014.09.29. 13:50:46

Ez jó, ahogy vitatkoztok milyen beállítottságú Bokros.

Bokros olyan beállítottságú, ahol számára hasznosítható erőforrásokat remél. Ez legutoljára a "jobboldal" volt, de szerintem tegnap óta balliberális. (A liberális jelölt nem lép vissza a javára).

Scagnetti 2014.09.29. 13:51:16

@Trompf: Megáll az VIktorékra is sajnos. Egyre inkább.

Scagnetti 2014.09.29. 13:54:36

@bölcsbagoly: Dícsérje a halál! Emberként rühellem, ritka arrogáns egy pofa. A politikájával egyetértek, de ez sem számít, mert úgyis bukni fog. Ő maga sem túl népszerű, ha meg megjelenik mögötte Fletó és a bukottak csapata, akkor a maradék esélye is elszáll.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.29. 14:08:56

@Istóczy úr:

Biztosan nem mandátumtolvaj, ez butaság.

bölcsbagoly 2014.09.29. 14:33:31

@maxval a bircaman: a pártja megszűnt, a régi maradéka felszólitotta, hogy adja vissza a mandátumát. megtagadta. Már miért ne lenne tisztességtelen mandátum bitorló? Ugyanis, az mdf bárkit küldhetett volna a listájáról,mert rá szavaztak s nem Bokrosra!

bölcsbagoly 2014.09.29. 14:34:58

@Scagnetti: furcsa ízlésed van, ha Bokros eszméiben és cselekedeteiben bármilyen pozitivumot is találsz!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.29. 14:36:08

@bölcsbagoly:

A párt általi felszólítás jogellenes volt, azaz nincs miről beszélni.

Conchobar 2014.09.29. 14:42:34

@bölcsbagoly: "a nemzetközi pénzvilág nem jobbos hanem neoliberális!" - Csakhogy a neoliberális nem egy harmadik oldal, mert a neoliberális is a jobboldalhoz tartozik, mert a "A baloldal, illetve baloldali politika jellemzője, hogy nagy súlyt fektet a társadalmi egyenlőség érvényre juttatására és az általános (szociális) jogokra, szemben a társadalmi hierarchiával, illetve egyenlőtlenséggel", míg a "A jobboldal azon politikai eszmék, ideológiák csoportja, melyek fő jellemzője a társadalom hierarchikus felépítésének elfogadása, az emberek közötti társadalmi és anyagi egyenlőtlenség adottságként kezelése és helyeslése". Természetesen Magyarországon egy egészen sajátságos felfogás (vagy inkább elvtelenség) érvényesül

nu pagagyí 2014.09.29. 14:44:38

@konrada: Azért Falus is a levegőben lógott. Bár állítólag közös jelölt volt, de az MSZP elnöke feltűnően kerülte. Közös jelölthöz közös program dukált volna, de az sem volt.

kócsag 2014.09.29. 14:44:38

Bokros alkalmas ember. Mire alkalmas? Eddig hány párt nyert azzal, hogy Bokrost közel engedte magához? Hol is vannak ezek a pártok?

konrada 2014.09.29. 14:51:12

@nu pagagyí: Lógott persze. Esélye nem volt, de azért, mert szintelen-szagtalan volt. Nem hozott volnaszavazatokat, de nem is vitt volna. A hagyományosan balra szavazók X-tak volna rá a többi lista között.

Bokros viszont megosztó. S lehet, pont az ő személye az a lélekteni határ, amikor a billegő szavazó otthon marad, és így a többi lista is üres marad.

konrada 2014.09.29. 15:00:33

...mondjuk elég érdekes reakció az Index-től az, amilyen villámgyorsan levette a Bokros-Falus cserét tárgyaló blogokat.;))

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.29. 15:09:56

És akkor mi lesz a Tarlós-Falusi-vitával? Már nem lesz? De kár, hogy nem volt! Tarlós gyáva, hogy nem mert kiállni!

bölcsbagoly 2014.09.29. 15:30:18

@maxval a bircaman: már miért lett volna? A párt delegálta, ő hívhatja is vissza. Az más káposzta, hogy joghézag miatt azt nem köteles teljesitenie! DE akkor él a mandátum bitorló címke!

bölcsbagoly 2014.09.29. 15:32:47

@Conchobar: tartozik a francot! Ahogy Bokros sem konzervatív, még ha azt is állitja magáról. A liberalizmus eleve nem fogadja el a hierarchiát! Kivéve , ha pont ők ülnek a csúcson!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.29. 15:35:06

@bölcsbagoly:

Nem a párt delegálta, hanem a szavazók választották meg.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.29. 15:43:41

@Scagnetti: "nekem ez akkor is csak egy újabb csodavárásnak tűnik."

Azzal kezdtem én is a posztot, hogy már szerintem késő a váltáshoz. De Ne zárjuk azért ki teljesen ezt a forgatókönyvet sem, csak hát igen kicsi a valószínűsége.

"És akkor még ott a kérdés, hogy mi lenne, ha nyerne Bokros."

Lenne egy konzervatív-liberális főpolgármester egy vélhetőleg baloldali többségű közgyűléssel (a kettő vonzza egymást szerintem, és kb. ugyanakkora a valószínűsége). Ez légkörben, lelkiállapotban, szociális intézkedésekben jót tenne a városnak, jót tenne az ellenzéknek, és lenne egy fajsúlyos ellenpólusa a kormánynak, amely persze valószínűleg mindent megtenne, hogy keresztbe tegyen. Emiatt gazdasági téren valóban neccesebb, de csak emiatt, mert egyébként nem félteném. Viszont ha már az előző négy évet elszúrta az ellenzék, akkor a következőt nem kéne, és bizony jól jön egy gócpont, ahonnan fel lehet fejlődni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.29. 15:45:26

@Alick: "orbánékat sok mindennel lehet vádolni, de azzal nem, hogy ők lennének az eddigi legnagyobb adóztatók."

Azért erre ne vegyél mérget. Ráadásul a Bokros csomagnak legalább volt értelme, Orbánék utána évekig abból éltek, miközben persze fennhangon szidták.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.29. 15:45:45

Tarlós álljon ki Bokrossal vitázni! Különben gyáva! Már a Falusi úrral sem mert kiállni!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.29. 15:49:18

@Conchobar: "a baloldal egy tőrőlmetszett jobboldali politikust (merthogy Bokros, a nemzetközi pénztőke embere annak tekintendő) támogat Budapesten."

Ez így van. Hülyén jön ki, ez kétségtelen, és a baloldali pártok szegénységi bizonyítványa, hogy nem sikerült találniuk egy hasonló kaliberű jelöltet, de egyrészt Bokros elfogadását én nem bánom, másrészt Magyarországon már egy jó ideje igazából nem bal és jobb között van töréspont, hanem a demokrácia támogatása mentén. Hiába jobboldali-liberális Bokros, és hiába mondja magát jobboldalinak a FIDESZ, jóval messzebb vannak egymástól, mint bokros és a ballib pártok.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.29. 15:52:29

Azért az nyilvánvalóvá vált, hogy a három balfasz közül az Együtt-PM nevű képződmény a legnagyobb. A főnökük azóta targoncát vezet a gyárban, a rendőrnyuggerről semmi hír, frakciójuk nincs, a bukott tüdőgyógyászért cserébe lemondtak mindenről, aztán most róla is lemondhattak. De ez ki is járt a libatolvajnak is, az ex-LMP-s árulóknak is, a hahákos hülyéiknek és az egész gusztustalan hazaáruló bandájuknak is. Nem véletlen, hogy a közélet egyik legcsótányabbja, a szekus Ara-Kovács is náluk kezdte felépíteni magát.

bölcsbagoly 2014.09.29. 15:53:02

@maxval a bircaman: EP választáson nem egyes jelöltekre, hanem pártlistára szavaztunk! Az idén Bajnai és Gyurcsány, sőt Mesterházi is listavezető volt s egyik sem ment Brüsszelbe!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.29. 15:59:01

@bölcsbagoly:

A pártlista nem üres, hanem nevek vannak rajta. A párt nem dönthet, hogy ki lesz képviselő, hanem a listán szereplő személyek lesznek azok.

Scagnetti 2014.09.29. 16:02:42

@Fedor: " jót tenne az ellenzéknek"

Mint mondtam, Bokrossal nem lenne problémám, azt viszont nagyon rossz dolognak tartanám, ha ennek az ellenzéknek bármi is jót tenne. Már tavasszal el kellett volna zavarni őket a picsába, de sikerült beetetniük a népet azzal, hogy van esélyük nyerni, ezért sajnos az életben tartotta őket. Ha most Bokros nyer, azt a saját sikerükként fogják tálalni, (pedig sok közük már nem lenne hozzá,) és ezzel újabb sok-sok évre megszűnik az esélye bármiféle változásnak, marad ez a semmirevaló baloldal, amelyet Orbán a jövőben is bármikor simán lever, a köztes időben meg azt csinál, amit akar.

Megint az a helyzet, mint tavasszal. Nincs jó döntés.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.29. 16:08:34

@DeMarco: Neked is van egy bekezdés a posztban, keresd meg.

gizmo266 2014.09.29. 16:08:41

@Abendsen: Reméljük, bár én ebben sajnos nem hiszek. Bokros a legutóbbi közvélemény-kutatáson jobban állt, mint Falus, ezért nem is erőltették tovább.

gizmo266 2014.09.29. 16:11:51

@Istóczy úr: Vicces lenne egy ilyen vita. Tarlós - szokás szerint - egy idő után megunná az értetlenkedést, és elküldené a vitapartnerét a p*csába

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.29. 16:12:25

@Scagnetti: "Ha most Bokros nyer, azt a saját sikerükként fogják tálalni, (pedig sok közük már nem lenne hozzá,) és ezzel újabb sok-sok évre megszűnik az esélye bármiféle változásnak"

Én nem vagyok ennyire borúlátó. A változás, a megújulás folyamatos, sajnos az időzítése rossz, ennek korábban le kellett volna mennie. Nem lehet és nem is kell mindenkit elzavarni.

Persze van akit igen, és az a baj, hogy pont ő ragaszkodik a legjobban a hatalomhoz, és pont őa legügyesebb kavarógép baloldalon (gondolom kitaláltad, kire gondolok).

konrada 2014.09.29. 16:18:22

@Fedor:
Szerintem is túlzott borúlátás még a feltételezés is, hogy Bokros nyer...!;)))

Scagnetti 2014.09.29. 16:27:38

@Fedor: Ez nem borúlátás, ez a valóság. Csak tovább viszem azt, ami idáig történt.

Semmi másra nem várnak, mint egy számottevő(nek mondható) sikerre, amivel további évekre legitimálhatják magukat, és beadhassák a híveknek ugyanazt a szar dumát, amit tavasszal is. Akkor a megújulás újra és újra felmerülő kérdését is évekre el lehetne felejteni, hiszen minek megújulni, mikor a győzelem útján haladunk. Ráadásul 3,5 évig semmi komoly választás nem lesz, így a lebukás esélye is minimális. Egy-egy időközin elszenvedett buktát el lehet jelentékteleníteni, hiszen tudjuk, az időközi nem fontos.( Kivéve, ha a mi emberünk nyer, mert akkor persze mindennél fontosabb. )Aki beszopta az éveken át hangoztatott "választást kell nyerni, nem közvélemény-kutatást" című ótvar dumát, az be fogja szopni ezt is.
Kitaláltam. Ő Orbán legjobb embere a kampányban.

Balt 2014.09.29. 16:29:48

@Crescence: "Magyarország nem tart még ott,hogy elfogadja a lazább fellépésű vagy nem annyira karizmatikus vagy éppen teljesen hétköznapi jelölteket"

Ez most komolya, vagy mindig a show része? Abba ne hagyjátok, fergeteges! :))

Balt 2014.09.29. 16:31:05

@Fedor: "ő csak korriglható hibákat követett el, simán elsöpörhető volt demokratikus úton"

Láttuk mindjárt 2006-tól. De legalább meg is lett az eredménye... :)

Balt 2014.09.29. 16:37:13

@Fedor: "Bár van olyan teória is, hogy Gyurcsány szivárogtatta ki az ösződi beszédet, mert hátha az egész országra olyan hatással lesz, mint ott helyben a képviselőkre, szóval ki tudja..."

Ez bizony tényszerűen igaz, íme, saját szájából:
"Az a politika – például a vizitdíj vagy a tandíj bevezetése, a reformok politikája – történelmi értelemben helyes volt Magyarország számára. Hogy miért nem sikerült? Ebben sok minden van. Az én túlzott önbizalmam is. Azt mondtam Őszödön, hogy a szarból hoztuk vissza, és ebben én kulcsszereplő voltam. Másfél évvel azelőtt vesztésre álltunk, nagyon, és mégis nyertünk. Azt hittem, ez valami, és azt is hittem – kellő megfontoltság és bölcsesség híján –, hogy a saját igazságomat elfogadja az ország. Van annyi hitelem." (Gyurcsány, Cink.hu)

Balt 2014.09.29. 16:41:15

@Scagnetti: Kivételesen oppozícióba helyezkednék. :) Az ég mentsen meg Bokrostól, bár most valószínűleg nem kell érte égbe menni...

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.29. 16:46:02

@gizmo266:

Hülye lenne Tarlós vitázni. Vitázott volna a Falusival? Minek? Két hét múlva már a nevére sem fogunk emlékezni az utolsó előtti szakértő oldali messiásnak.

Balt 2014.09.29. 16:46:25

@nu pagagyí: "Addig, amíg az ellenzék nem képes valódi összefogásra, ami lehet egy pártunió, ahogy Gyurcsány javasolta"

Nnna, erre várunk mindnyájan. :) Ez garantálja Orbánnak az életfogytig tartót. (Gyk.: hatalmat.) Nem is értenm, maga Gyurcsány is megaszontda nektek:

– Kizárt a 40 százalék?

– 2018-ra? Igen.

– Bármikorra. 2022-re. 2026-ra.

– Nem tudom. Nem látom. Azt tudom és látom, hogy nagyon jó, ha az embert időnként megverik.

– Na de ennyire?

(Cink interjú) :))

Balt 2014.09.29. 16:48:37

@Trompf: Pontos. Az a vicc, hogy ezt ők maguk is látják, sőt, kimondják, de a rajongóknak beszélhetnek. :)

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.29. 16:49:10

@Fedor:

gyurcsányi az egyetlen igazi politikusotok. Az igaz, hogy hazaáruló, hogy böszme, hogy köztörvényes, és hogy szemkilövető, de ez sosem zavart titeket egyébként sem. Viszont valódi politikus, nem nettó macskajancsi, mint a többi reményetek az illuzionista libatolvajtól a kendermagos osztón át a bamba Falusiig, aki egy mozdulattal áztatta el és égette el magát, mielőtt fejest ugrott volna a történelem dögkútjába, ahová egyébként az egész oldalatok való.

Balt 2014.09.29. 17:01:25

@Scagnetti: "A beruházások visszafogását nem tudom, honnan vetted."

- És készül valamilyen programmal a galambok ellen?

- Mi köze ennek ehhez?

- Mert amikor momás pólóban gyűjtött aláírást, az volt erre a magyarázat, hogy az ön Dior öltönyét éppen lefosta egy galamb.

- A galambok szabad madarak, és arra repülnek, és arra fosnak, amerre ők akarnak.

"Az viszont tény, hogy Bokrosnak köze sincs a baloldalhoz. A kevés valóban jobbos politikus egyike."

- Még mindig fiatal párt vagyunk, és két fontos megkülönböztető jegyünk van. Az egyik, hogy ez a dolgozó nép pártja.

@Mindezt Bokros a mai index interjúban. :)))

Balt 2014.09.29. 17:03:42

@♔batyu♔: :) Felesleges, csak az első 4 karaktert kell javítani.

Balt 2014.09.29. 17:06:36

@h.kovacs: "falus, bokros vagy akár egy majom is"

A majommal ráhibáztál:

- Akkor jöjjön a szokásos állatos kérdés. Idefele jövet fogadást kötöttünk a kollégámmal, hogy az oroszlán lesz az állat, amihez majd hasonlítja magát.

- Nem. Hanem a majom! Tudják mit jelent az a szó, hogy orangután? És milyen nyelven?

- Nem.

- Ez maláj nyelven azt jelenti, hogy erdei ember. A majom az egy nagyon okos állat. Majdnem olyan okos, mint az ember. Az erdőben él, és meg tudja magát védeni, szervezni, és csapatmunkát végez. És a nyilvánosság előtt méretteti magát meg. És elismerik a vezetőt.

- Tehát demokratikus rendszerben élnek a majmok?

Balt 2014.09.29. 17:08:17

@eßemfaßom meg áll: :) Pedig Bokros milyen cuki volt az EP euroszkeptikus frakciójában... De hát elmúltak azok a daliás idők, új bizniszt kell építeni.

Balt 2014.09.29. 17:10:53

@Trompf: "Komolyan vehető jobboldali politikus egyedül Bokros"

Ezt azért nem merném így kijelenteni. :)

Balt 2014.09.29. 17:15:09

@nu pagagyí: OK, egyelőre az epm nem támogatja, az MSZP még nem döntött. Kell még valamit mondanom, Ildikó? :) (Marad a MoMa meg a DK jelen állás szerint. Azért az nem piskóta, hogy a "bal" oldal még a rajtvonalra sem tud felállni a "nyerhető" Bp.-en. :)))

Balt 2014.09.29. 17:18:06

@Fedor: "egy vélhetőleg baloldali többségű közgyűléssel"

Ne röhögtess: jóformán el sem indulnak annyi helyen, hogy az 50% elméletben meglegyen. :)

bölcsbagoly 2014.09.29. 17:18:30

@maxval a bircaman: de bizony a párt dönt, így került pl. M. Csabika is a DK részéről az EP-be, vagy Kovács Béla minden ellenvetés ellenére is a Jobbiktól!

Balt 2014.09.29. 17:19:56

@Fedor: Na ja. Bokros ténykedése maga volt a demokrácia alapköve, csak éppen a csomagjának jelentős része megbukott az AB előtt...

Balt 2014.09.29. 17:23:34

@Fedor: "A változás, a megújulás folyamatos"

:))) Na igen. Jelen állás szerint van 1 db Gyurcsány meg (jó messze) 1 db Bokros a megújulás jegyében. :) Ez már valami!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.29. 19:40:07

@bölcsbagoly:

A listát a párt állítja össze, de utólag nem változtathat rajta.

bölcsbagoly 2014.09.29. 20:22:48

@maxval a bircaman: ez igaz, de hogy kit küldenek az EP-be azt a választások után a párt dönti el s nem a jelöltek helye a listán!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 06:55:20

@bölcsbagoly:

Nem, nem igaz. A lista alapján mennek az emberek.

A párt csak akkor dönthet, ha meghalt vagy lemondott a képviselő. Visszahívás nincs, sem döntés a választás után, hogy ki menjen képviselőnek.

Scagnetti 2014.09.30. 09:03:50

@maxval a bircaman: Javíts ki, ha tévedek, de mintha Bajnai lett volna az Együtt-PM listavezetője, és mégsem ment ki Brüsszelbe. Előre megmondta, hogy nem fog, és senki nem jelezte, hogy ez nem lenne szabályos. Simán átadta a helyét.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 09:12:33

@Scagnetti:

Ez az ő döntése volt, de helyette a pártja ezt nem dönthette volna el.

Ismétlem: a párt nem dönthet arról, hogy változtat a már végleges jelöltlistán. A jelölt bekerül, a párt akaratától függetlenül.

Egy abszurd példa: a Q párt 3 mandátumot nyer el. Viszont mindhárom jelölt összevesz a pártvezetéssel a választások estéjén és kilép a pártból. Ez esetben a párt semmit sem tehet. A 3 ember lesz a képviselő.

A párt csak akkor kapja vissza a döntési jogát, ha a már megválasztott jelölt lemond, meghal.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 09:13:31

@Balt:

Egy párt alapszabálya nem írhatja felül a választási törvényt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 09:38:17

@Istóczy úr:

Leírtam miért nem az. Ő volt a megválasztott képviselő. Abszurd volt ezek után a pártja felszólítása, hogy adja vissza a mandátumát, mert időközben a pártnak új vezetése lett.

bölcsbagoly 2014.09.30. 11:48:37

@maxval a bircaman: de nem bizony, a párt dönt! Bár az igaz, hogy legtöbbször jóváhagyja a végső sorrendet. Ez téveszt meg téged is.

bölcsbagoly 2014.09.30. 11:52:22

@maxval a bircaman: de bizony párton belül felülirja! Ha nem tehetné, akkor a választási törvény értelmében csak az mehetne aki a bejutási helyen van! A pártnak joga van a lista sorrendjét utólag is módositani. Persze , a sorrend szerint kapnak mandátumot, de már a módositott szerint, ha ilyen történt!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 11:57:13

@bölcsbagoly:

Tévedsz. A választási bizottság kiosztja a mandátumokat és kész. A pártot nem kérdezik.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 11:58:49

@bölcsbagoly:

Nézz utána, rosszul tudod.

A pártnak akkor van csak beleszólása, ha a MÁR képviselővé vált jelölt lemond vagy meghal vagy más okból megszűnik a mandátuma.

Balt 2014.09.30. 12:13:41

@maxval a bircaman: 2003. évi CXIII tv.:

5. § (1) Listát a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvény szerint bejegyzett pártok állíthatnak. (...) A listán a jelöltek a párt (pártok) által bejelentett sorrendben szerepelnek.
9. § A listáról a jelöltek a párt által eredetileg bejelentett sorrendben jutnak mandátumhoz.

A megüresedett mandátum betöltése
10. § (1) A mandátumhoz jutott képviselő megbízatásának megszűnése esetén a mandátumot - a listán eredetileg is szereplő jelöltek közül - a párt által megnevezett, ennek hiányában a listán soron következő jelölt szerzi meg.
(2) Ha a listán nincs több jelölt, a mandátumot az a lista szerzi meg, amely a mandátumkiosztás során a 8. § (4) és (5) bekezdése szerinti eljárás folytatásával a következő mandátumot megszerezte volna. A listáról az (1) bekezdés szerinti jelölt jut mandátumhoz.

Nem vagyok jogász, de ez sztem nem szabályozza a kérdést egyértelműen. Nem tér ki arra, hogy mi okból szűnik meg a mandátum, ad abszurdum visszahívás által. (Ugye a magyar Ogy. általában nem ismeri a visszahívás fogalmát, de a pártlistás mandátum legalábbis nem "szabad felhasználású", bár a múltban láttunk számos példát arra, hogy mégis.)

Mindegy is: ha de jure nem is mandátumtolvaj Bokros, de facto még az.

Balt 2014.09.30. 12:14:27

@Balt: Mert a rendszer láthatóan nem az egyéni jelöltekre van kihegyezve, hanem igenis a pártokra.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 12:20:23

@Balt:

Ha így lenne, nem lennének nevek a listán.

Balt 2014.09.30. 12:22:41

@maxval a bircaman: De jure, lehet. :) De ettől még Bokros mandátumtolvaj vagy magánokirat hamisító stb. Lásd fentebb!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 12:25:17

@Balt:

Hogyan lenne mandátumtolvaj, ha meg lett törvényesen választva? Ne viccelj.

bölcsbagoly 2014.09.30. 14:29:02

@maxval a bircaman: OK, tudjuk, hogy mdf-es voltál, de ennyire?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 14:32:04

@bölcsbagoly:

Ennek semmi köze a témához. Egyébként meg csak szavazó voltam, nem párttag.

bölcsbagoly 2014.09.30. 15:07:36

@maxval a bircaman: az több a parttagságnál, mivel nem érdekből csinálja azt amit , hanem érzelemből! DE akkor csak véded a bajuszkirályra adott szavazatodat.......részvétem.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 15:15:09

@bölcsbagoly:

Persze, akkor jól szavaztam. Most már nem szavaznék rá. A ballib Bokros nem kell, az alternatív jobboldali Bokros és a mögötte álló MDF még kellett.

bölcsbagoly 2014.09.30. 15:49:50

@maxval a bircaman: alternatív jobboldali a francot (mint Ibolyka, Herényi meg Kerék-Bárczi nemde. De gustibus...)....de te csak képzelődj...

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 15:51:58

@bölcsbagoly:

Kísérlet volt jobbooldali gazdaságpolitikára jobboldali társadalompolitikával.

Az összes magyar párt balos, vagy gazdaságpolitikában, vagy társadalompolitikában, vagy mindkettőben.

bölcsbagoly 2014.09.30. 17:19:32

@maxval a bircaman: eleve elvetélt kisérlet, ha a főszereplők személyét nézzük...

Barbaarb 2014.10.01. 10:54:18

@Fedor:

1: Ha a baloldali összefogást pártján állsz (ebből a cikkből ez derül ki), akkor ahhoz Gyurcsány is hozzátartozik, mi több vélhetően a legfontosabb személy ebben. Egyre nagyobb teret nyer magának a bal oldal berkein belül, mondjuk az okosok ezt előre látták is.

2. Semmi baj nincs a magyarországi demokráciával, ugyanúgy el lehet zavarni ezt a kormányt is, mint a korábbiakat, akár idén is el lehetett volna.
Hoznak érdekes intézkedéseket, de ezek semmivel sem antidemokratikusabbak annál, ami 2006 őszén történt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.10.01. 11:17:31

@Barbaarb: 1. Gyurcsányt kényszerűségből elviselem, de hosszútávon nagyon nem szeretném, ha komoly szerepe lenne.

2. Ez erős csúsztatás. Ami 2006-ban történt, az egy működő demokrácia keretein belül elkövetett hiba volt (rendőri túlakpások előfordulhatnak mindenhol), amit lehetett korrigálni röidtávon. Ami viszont most van, az rendszerszinten a demokrácia leépítése, ha te ezt nem így látod, akkor nézz utána jobban.

Barbaarb 2014.10.03. 07:42:38

@Fedor:

Hiba volt, meg rendőri túlkapás, de Gyurcsány maga élőben mondta, hogy irányítja a rendőrséget, amit később persze tagadott, de a felvételek megvannak. Az, hogy eleve azonosító nélkül vonultak ki a rendőrök, mindent elárul, tudták előre, hogy mi fog történni. Ez pedig azt jelenti, hogy egy eredetileg békés demonstrációt szétvertek, amiből nyilván politikai hasznot akart húzni a kormány, csak számukra balul sült el a rendőri túlkapások miatt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.10.03. 08:31:55

@Barbaarb: Jaj, hagyjuk már ezeket a jobbos konteókat. Gyurcsány annyit tett, hogy felhívta az illetékes rendőri vezetőt, amikor a csőcselék megtámadta a TV székházat, hogy tegyen rendet, vagy is csinálja azt, amiért fizetését kapja. Ez lenne a kézi irányítás? Nem volt azonosító szám, mint ahogy korábban se törődtek vele, mert nem volt rá szükség, nem volt olyan szituáció, amikor ez számított volna. Ekkor volt, kibukott a dolog, hát azóta van azonosító, már Gyurcsány alatt is volt 2006 után.Gondolod, hogy az a rendőrség akart előre tervezetten szétverni mindenkit, amelyik simán hagyta, hogy bejelentés nélkül folyon a tüntetés a Kossuth téren, és amelyik gyáván megfutamodott a TV székháznál? Ugyan már...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.10.03. 08:37:02

@Barbaarb: És mégegyszer: Mégha úgy is lenne, ahogy te állítod, akkor se lehet azt mondani, hogy Gyurcsányék átalakították a demokrácia törvényi kereteit, nem vették semmibe az alkotmánybíróság határozatait, nem akartak valódi demokrácia helyett illiberálisat, és simán le lehetett őket nyomni egy népszavazással meg egy választással, sőt, még azt megelőzve maga Gyurcsány mondott le minden posztjáról. Szóval hosszútávú káros hatásait tekintve Fletó a közelébe sem ér Orbánnak (hacsak azt az áttételt nem nézzük, hogy ténykedésével megágyazott a 2010-es FIDESZ győzelemnek, bár a kétharmadhoz akkor is kellett egy világválság).

Barbaarb 2014.10.07. 12:23:19

@Fedor:

Lehet, hogy konteó, de Gyurcsány maga állította. Persze lehet, hogy hazudott, ami nem lenne meglepő tőle, de akkor sem jobbos konteó.
Azonosítókat korábban tudtommal hordtak a rendőrök, nem tudom honnan veszed, hogy nem.
És nem a rendőrök akartak tudatosan bajt, csak ők tudták, hogy mi fog történni, hiszen a rendőrfőkapitány sem politikailag semleges emberke volt már akkor sem.
Azt pedig nem is állítottam, hogy Gyurcsányék átalakították volna a demokratikus kereteket, de Orbánékat is ugyanúgy le lehetne váltani, ahogy őket leváltották.
Orbán nem azért van hatalmon, mert a demokráciát széttúrja, hanem azért, mert intézkedéseivel sok szavazót megvesz, aki meg kiábrándul belőle, az ne lát érdemleges alternatívát, ezért el sem megy szavazni.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0