Drága ballib szavazók, nem kéne már váltani?
2016. szeptember 03. írta: Fedor

Drága ballib szavazók, nem kéne már váltani?

gyurcsany_molnar.jpgA hét történései elég szépen rávilágítottak arra, hogy miért lenne érdemes elköszönni az óbaloldaltól, és  inkább az újabb pártokba helyeznie a bizalmát annak, aki baloldalinak vagy liberálisnak tartja magát. 

Ami a szociknál folyik, az tragikomédia. Molnár pártelnök sasszézása igencsak megkavarhatja az egyszeri szavazót: az egyik pillanatban kijelenti, hogy az MSZP támogatja a kormány kvóta-ellenes harcát, a másikban meg bojkottra buzdít, és végül kijön a pártja egy olyan plakáttal, amelyen egy hatalmas IGEN felirat látható, és csak az apróbetűs részből derül ki, hogy nem, nem csatlakoztak a Liberálisokhoz, ők így akarnak buzdítani az otthonmaradásra. 

És akkor még a nyíltan kerítéspárti Hiller István, valamint a FIDESZ-szel lepaktáló MSZP-s pártszervek vidéken és Zuglóban még szóba se kerültek... 

De nem jobb a helyzet a DK-nál sem: szintén eheti hír, hogy az MDF-től kiinduló kacskaringós úton Gyurcsányig jutó Kerék-Bárczy Szabolcs borította a bilit a 168 órában megjelent írásával, amelyben arról mesél, mennyire nem a kormányváltás van a fókuszban Gyurcsányéknál, mert fontosabb nekik az MSZP legyőzése, és a amúgy csak a pártvezetés biztos parlamenti helyeire hajtanak 2018-ban. Ki is penderítették a pártból azonnal, és már várom, hogy mikor találja őt meg valamivel a DK virtuális kivégző osztaga, a Nyugati Fény blog is. 

Ami a kvóta-népszavazást illeti, a DK is az otthonmaradás mellett kampányol, na de hogy? A hírek szerint olyan plakáttal jönnek ki, amelyen ki lesz látható, na ki? Igen, talált: Gyurcsány. Ami viszont a fordított Piszkos Fred effektus miatt olyan hatású lesz, mintha ők is a kormányt támogatnák. De hiába, ez párt egyedül Fletó egójáról szól, semmi másról. Csak aztán ne csodálkozzanak rajta, hogy hiába van a többi párt is azonos véleményen a kormány értelmetlen, uszító, Európa-ellenes népszavazásáról, mégse akar velük senki közös kampányt vinni.

Ha mindehhez hozzávesszük azt is, hogy a fenti pártok (plusz az LMP) hitelességét folyamatosan rombolja az, hogy sorra bukkannak fel politikusaik olyan beosztásokban, ahova a kormány nevezi ki őket, tényleg érthető tűnik elsőre a ballib oldal pesszimizmusa.

De csak elsőre.

Mert másodjára elgondolkodik az ember azon, hogy a fentiek ismeretében miképp lehetséges, hogy ezek a demokratikus ellenzék főbb pártjai? Mivel érdemlik ki még mindig a bizalmat a szokás hatalmán kívül? És ami még fontosabb kérdés: miért nem érdemlik ki a bizalmat azok a pártok, amelyek viszont velük ellentétben komolyan küzdenek a kormány ellen? Miért van az, hogy Juhász Péter és Baranyi Krisztina pártja, az Együtt a parlamenti küszöb alatt található, miközben folyamatosan a tüske szerepét töltik be a kormány körme alatt, és sikereket is érnek el? Miért van a nem mérhető tartományban Jávor Benedek pártja, a PM, miközben ha sikerül végül megakadályozni a PAKS II. néven futó putyinista lázálmot, az nem kis részben az ő munkájának lesz köszönhető? 

Visszatérve a népszavazásra, most is ők azok, akik a MOMA-val kiegészülve a legkomolyabban kampányolnak, méghozzá egy elég pimasz plakáttal, ami lehet, hogy elsőre erősnek tűnik, de valahogy fel kell rázni az embereket. Ezeknek a pártoknak van programja (ami nem csak abból áll, hogy "Orbán, takarodj!"), és van a menekültkérdés kapcsán is mondanivalója, és messze nem az, mint amit a kormánypropaganda sugall.

Ezek a pártok nem csak a 2010 utáni, hanem a 2010 előtti időszakkal szemben is valódi alternatívát nyújthatnának. Csak éppen végre észre kéne venni őket. 

Szóval drága ballib szavazók, nem kéne már váltani?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr5911673536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Potyka Kálmán 2016.09.03. 21:57:06

Azért nem veszik észre őket, amiért Bajnai Gordont se vették észre: nincs se kampány vénájuk, se populista vénájuk. A PM és az Együtt is lehetőséget kapott egymástól függetlenül, hogy megszólítsa a baloldali szavazókat. Ebből lett Bajnai Gordon fals hangú kampánya és a PM üres - Mesterházy típusú - kampánya. Innen oda fejlődtek, hogy az Együtt csak az antikorrupcióról szól - amii szép, csak nem elég - a PM meg átvette a legzöldségebb alapjövedelmet na ki mástól? Lendvai Ildikó és Kovács László kezei közül.

A politikához sajnos nem elég a "jó arc". Még a jó kiállás sem. Igaz, ha a kettő megvan és még sikerül teljes lelkesedéssel mellébeszélni, akkor össze lehet lapátolni egy görög Syrizát.

A PM-ben, az Együttben, sőt az LMP-ben is megvan erre az ambíció, csak ugye látod mi lett abból.

A könnyű megoldások sajnos ritkán működnek.

kisa 2016.09.03. 22:15:41

Talán azért, mert van ez az izé, beicsípődés a szavazókban, hogy kis pártra nem érdemes szavazni, és szerintük az mszp meg nem kis párt. És hát az kis pártokon belül is van cirkusz elég, ugye indult az lmp, aztán lett együtt, meg a pm, az egyszerű szavazó már követni se tudja, ki kivel van. És hiába van klassz programjuk, ha azt senki nem ismeri- most azt ne firtassuk, miért nem.
Juhász Péternek, Szabó Tímeának meg a többieknek hatalmas respect, de ők kevesen vannak, Jávor elhúzott Brüsszelbe, itthon már lassan nem is emlékeznek rá, a MOMA meg gyakorlatilag a Bokros, úgyhogy egyrészt itt van a bőség zavara, másrészt információhiány miatt mégse könnyű választani annak, aki nem azzal tölti az idejét, hogy pártprogramokat tanulmányoz éjjel-nappal.
Én maradok a kétfarkúak mellett, aztán 2018-ig majd meglátjuk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.03. 22:25:04

@Potyka Kálmán: Hagyjuk már Bajnait, két éve lelépett, az Együtt már rég nem róla szól. És nem is csak a antikorrupcióról, nézd csak meg, ha nem hiszed:

egyuttpart.hu/rolunk/javaslataink/

Az más kérdés, hogy ezek nem ütik át a sajtó ingerküszöbét, pedig nem titkolják, hidd el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.03. 22:26:41

@kisa: Tehát van választék, vállalhatónak is tartod, de te még is inkább a viccpártot választod, akiknek felvállaltan nincs programja. Logikus...

kisa 2016.09.03. 23:03:19

@Fedor: Csak vicceltem :-)
Fogalmam sincs, majd 2018-ban eldöntöm.

Arthur Bloch 2016.09.04. 07:30:29

Fedor ! Primitív a vita, a polémia akkor, ha csak ennyi a vélemény : " Nyugati Fény " = kivégző osztag...Egyáltalán Ki az a Fedor ????

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.04. 07:51:37

Jó lenne, ha csinálnátok még 4-5 új ballib pártot, így aztán egyik se érné el az 5 %-ot 2018-ban.

werecke 2016.09.04. 09:55:19

@a BircaHang Média szerk.: Csinálnak is ! A Szerzett koncot csak így tudják őrizni hogy nem osztozkodnak rajta.

Kútmester 2016.09.04. 10:28:38

Kerék Bárczy kinyögte az igazat ami nem csak a DK-ra igaz, hanem az összes balliberális pártra.
Ezek nem is akarnak kormányozni. (Fogalmuk sincs mit kéne kezdeni az országgal.)
A lényeg, hogy a vezető politikusaik be kerüljenek a parlamentbe, akik ellenzékbe bármit büföghetnek a kormányra. Ezért a "munkáért" így is nagy lóvékat vághatnak zsebre.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.04. 10:36:40

@Arthur Bloch: Kattinnts a linkre a szövegben, ott ki van fejtve, hogy mire gondolok.

A Fedor meg én vagyok :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.04. 10:37:53

@Kútmester: Pont az a lényeg, hogy csak a két nagyobb pártra igaz.

Kútmester 2016.09.04. 11:10:44

@Fedor: Szerintem meg a kicsikre is. El se tudom képzelni, hogy egy Szigetvári Viktor vagy egy Szabó Tímea kormányozza az országot.
Mert azért az nagy felelősség. Ezek ezt nem bírnák belerokkanának. (A Fletó is majd beledöglött...)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.04. 12:43:30

@Kútmester: Az, hogy te nem bírod elképzelni, nem jelenti azt, hogy valóban képtelenek is rá.

Laszlovszky András 2016.09.04. 13:16:17

Csak tudnám, mi a lószart ballibezik a kedves szerző, amikor a baloldalról van szó. Sem az MSZP, sem a DK soha nem volt liberális. Bár jelen helyzetben liberálisabbak, mint az ártány kormány.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.04. 13:24:45

@LA_times: A liberális szavazóknagy része is vagy pártot keres, vagy jobb híján ennél a két pártnál kötött ki, így ők is célközönség, ezért fogalmaztam így.

ulpius66 2016.09.04. 15:03:53

Nekem tetszene ha, a magyar ballibsik is követnék a lengyel példát!

A lengyel ballibsik legutóbb közel 12%-t szereztek, mégsem jutott egy képviselőjük sem a szejmbe!!!

"A Razem (Együtt) nevű új baloldali erő 3,9 százalékot szerzett, így nem ugrották meg az 5 százalékos küszöböt. Az Egyesült Baloldal, amelyet a posztkommunista Baloldali Demokratikus Szövetség (SLD), az új baloldalhoz sorolt Te Mozgalmad (TR) és több kisebb baloldali tömörülés alkot. Az Egyesült Baloldal a szavazatok 7,55 százalékát nyerte el, de mivel koalíció, így a 8 százalékos bejutási küszöb vonatkozott rá."

Visceroid 2016.09.04. 18:53:44

Nincsen sok választás....

6.Lenin 2016.09.04. 20:00:29

Már megint a választók a hibásak.

Nem ismerem a jelenlegi ellenzéket (még) támogató választók gondolatait, de szerintem ők választanának jobbakat, ha lenne választék.

Nincsen.

Nincs, hihető, elfogadható politikus a magát demokratikusnak valló oldalon. Lejárt szavatosságú piti szélhámosok, de ezért miért a választók a hibásak?

Janossz 2016.09.04. 20:03:21

Nagyon jó meglátás.
Sokan eljutottunk már idáig.
Csak a szomorú helyzet az, hogy ezek a pártok a Kinemszarjale Ligában játszanak, a mai napig.
És ezen egy év alatt senki nem fog tudni változtatni, sajna.

Aldou Raine 2016.09.04. 20:08:20

Olcsó dolog a padlón fekvőket rugdosni kedves Fedor, akik amúgy is csak az életben maradásért kűzdhetnek, semmi másért! Még ha csak egy kis népszerűségre vágysz is nem nagyon elegáns dolog előrukkolni egy ilyen poszttal. Nem kell nagy tálentum osztani a baloldalt, az összevissza néhány százalékukkal együtt. Úgysem nyerhetnek, sanszuk nincs. Marad a kurva Fidesz 2018-ban és 2022-ben is,, esetleg feljöhet a Jobbik, ami még rosszabb eshetőség! Te meg néhány nagy blogger poénkodtok a haldoklókon. Bravó! Óriási író vagy! Tényleg!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.04. 20:14:30

@ulpius66: nekem jobban tetszene, ha a takonygerincű náci söpredék, élén a fideSS-szel eltakarodna még Európából is, nemhogy az országból.

6.Lenin 2016.09.04. 20:17:31

@Aldou Raine:

Lehetne őket akár cirkuszban is mutogatni pénzért, vagy nyitni egy szeretett otthont megrokkant harcosoknak, és közös sajnálkozáson elsiratni őket.

Miért a választók hibásak ezért ? Biztosan szívesen szavaznának a baloldali érzelműek, vagy a liberális gondolkodásúak is elfogadható, szavahihető politikusokra.
Ha padlón vannak (vagy a történelem szemétdombján) akkor azért egyedül csak ők lehetnek felelősek.
Szerintem.

vakapad 2016.09.04. 20:34:29

Habony se írhatott volna jobbat. Grat.

Erre harapnak ám rá a Potyka Kálmánok, mégpedig rajokban, ahogy az el lett tervezve.

Szalay Miklós 2016.09.04. 20:42:10

Akit kicsit közelebbről érdekelne a politikai (és gazdasági) bal- és jobboldal mibenléte, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid073

(A legfelső sor a kép tetején, "Bal oldal - Jobb oldal". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

6.Lenin 2016.09.04. 20:44:17

@vakapad:

Gondolod, ha nem szavaznak rájuk, akkor dadogni fognak, vagy éjszaka bepisilnek ?
Miért kéne védeni azokat, akik alkalmatlanok arra, hogy vállalható alternatívát is képesek lennének kínálni az őket támogatni szándékozó választóknak ?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.04. 20:53:06

A baloldali pártok közül melyik tudna értelmesen kormányozni? Egy ország vezetése kicsit bonyolultabb feladat, mint a néhány várható parlamenti listás helyek elosztása a választások előtt, mégis megoldhatatlan feladat volt az inkompetens bandának... A kormánypárt diktatórikus rendszerében persze ez nem probléma, ott gyorsan partvonalra kerülnek az önjáró emberek, akik önálló gondolatokat mernek megfogalmazni...

Egyébként a PM zuglói ténykedése jól mutatja, hogy semmire se képesek és ők is ugyanúgy lepaktálnak a Fidesszel és az MSZP-vel...

bloglegelő 2016.09.04. 21:00:07

bizony, érdekes dolgok ezek a politikában, az egyik párt így, a másik párt úgy ...

egyébként okt. 2.-án válaszolni lehet egy - "aljas, gyűlöletkeltő és hülye" - kérdésre, miszerint: akarom-e, hogy az otthonomba a beleegyezésem nélkül mások betegyenek-e megint másokat.

erre a válaszom: NEM

6.Lenin 2016.09.04. 21:00:43

Na, forró ősznek nézünk elébe.

Elsőként ez a KBSZ teregeti a szennyest, most meg ez a Fedor is rugdos bele a földön fekvőbe .
Micsoda fertő.
Igaza lehet az idős hölgynek, aki suttogva mondta füstölgő 3ason, hogy az ilyenek még talán a kutyájukat is képesek kínozni esténként (Gyurcsány baloldalról írt könyveiből idéznek nekik vacsora helyett). Borzalom.

Micsoda világ ez már kérem szépen.

Jolka40 2016.09.04. 21:23:35

@6.Lenin: Orbán hihető? Elfogadható?

6.Lenin 2016.09.04. 21:34:42

@Jolka40:

Vannak, akiknek igen, és vannak akiknek nem. Ez a természetes.
Jelenleg már 6. éve kormányoz.

Az is igaz (?), hogy állítólag jelentéktelen a pacák, csak azt szokták lélegzetvisszafojtva figyelni, hogy nyár végén mit hadovál 1 kis román pocsolya környékén. Aztán mindenki nekiesik, hogy nem mondott semmit. Előtte meg szinte betojnak a kíváncsiságtól.

Hirtelen ennyi, de miért kérdezted?
Segít valamit a ballib oldalnak?
Ha még segíthetek valamiben kérdezz nyugodtan. Mindig is támogattam az elesetteket.

Jolka40 2016.09.04. 21:44:10

@6.Lenin: A sajtó már csak ilyen. Valamiről írni kell. Jelenleg 6. éve kormányoz. Nekem már sok egy kicsit. Ha még 2 évig így megy, befonják az országot, mint a hínár, és már nem ment ki minket senki az iszapból. De azért csak imádd, nem tiltja meg senki.

DeMarco 2016.09.04. 21:49:40

Hosszan lehetne írni a miértekről, de simán összefoglalható eggyel is: Előzmények... vagy még eggyel: program.

6.Lenin 2016.09.04. 21:57:59

@Jolka40:

Miért imádnám?
Én már túléltem itt sokat szenvedett kis hazánkban sok okos és szép politikust, de nem igen függtem 1iktől sem túlságosan. Most sem. Már nagyon régen is képes voltam egyedül pisilni is, és sok minden másra is.

Különben is, ma Mo-on senki nem tilt, vagy kényszerít senkit, semmire. azt imádsz, akit akarsz. Mondjuk a tehetségtelen nagyszájú handabandázókat sose szerettem.
Felőlem azt imádsz, akit csak akarsz, ha neked megfelel. Semmi közöm hozzá, de itt most a ballib választókról esett a szó, és megpróbálok segíteni nekik.
Azt is el tudnám fogadni, hogy én tévedek.
Azért nehéz nekik a választás, mert a bőség zavarában küszködnek, hogy kit is válasszanak.
Lehet, de akkor ez a Fedor kamuzik itt nekünk.
Na, majd alvás közben átgondolom ezt.

Francois77 2016.09.04. 22:11:54

Nincs kire szavazni a fideszen meg a jobbikon kívül. Az Lmp Schiffer nélkül semmi. Mindenki más pedig Fletó. (=olyan nem jöhet szóba sokaknak, akik lepaktáltak vele akár csak egyszer is). És nincs több párt.

6.Lenin 2016.09.04. 22:13:14

@Jolka40:

Jól kicseszted az álmot a szememből. kénytelen vagyok én is kérdezni akkor tőled valamit.

Vegyük úgy, hogy mégsem imádom Orbánt, csupán 1 csupasz fenekű 1szerű, de bizonytalan, szavazásra jogosult magyar állampolgár vagyok, és szeretnék élni is ezzel a jogommal.

Te kit, kiket ajánlanál nekem? És miért?
Van még 2 évem, hogy ezt eldöntsem. Nyitott vagyok.
Nos?

Bambano 2016.09.04. 22:20:42

nyugodj meg, a ballib szavazók már félig váltottak. a váltásnak az a fele, amikor a régiről el, az már megvan.
ma a választópolgároknak több, mint a felének nincs pártja. ebből levonható a következtetés, hogy a teljes politikai garnitúrát utálják.

6.Lenin 2016.09.04. 22:30:22

@Bambano:

"ma a választópolgároknak több, mint a felének nincs pártja. ebből levonható a következtetés, hogy a teljes politikai garnitúrát utálják. "

Ez így ebben a formában nem teljesen fedi az igazságot.

kozvelemenykutatok.hu/

ehhez még hozzátartozik, hogy 20-30 % nem vesz részt a szavazáson, vagyis senki nem tudja pontosan eldönteni mi mis a véleményük valójában.
Csupán spekuláció bármit hozzájuk kötni.
szerintem.

Jorgos Vadefakisz 2016.09.04. 23:10:47

"...Csak éppen végre észre kéne venni őket. "

Nem. Észre kéne vetetni magukat. és nem hányingerkeltő Gyurcsányozással. Kibaszottul unalmas az már.

Jolka40 2016.09.04. 23:19:45

@6.Lenin: Szerintem bármelyik ellenzéki párt vezetője van olyan okos és rátermett, mint Orbán. Még Vona Gábor is, bár a pártja tagjaitól félek. Hallgasd meg őket elfogultság nélkül, nekem mindegyik szimpatikusabb Orbánnál. Orbán nem egy nagy fej, de valamiképpen megnyerte mégis a szavazópolgárok rokonszenvét. Kádárnak legalább volt egy emberi stílusa, ha érted, mire gondolok.Tényleg fogalmam sincs, hogy Orbán mivel. De nem is ez a baj, hanem az, amit a megválasztása óta művel. Akármelyik területét nézem a gazdaságnak, vagy a kultúrának, semmi nem az igazi. Viszont a rádióból, TV-ből, plakátokról ömlik a propaganda, a nép meg - látszólag - benyeli. Hát majd meglátjuk. Mint mondják rövid ideig sok embert lehet hülyíteni, egy kisebb tömeget sokáig is, de semmi nem tart örökké.
Én már 76 éves vagyok, sajnálnám, ha úgy kéne meghalnom, hogy még mindig őt eszi itt a fene.

Bambano 2016.09.05. 00:33:59

@bloglegelő: az a baj ezzel az evidens válasszal, hogy majd beledumálják, hogy ez legitimálja az összes disznóságukat. jobb lett volna úgy kiírni a népszavazást, hogy:
1. akarja-e ön, hogy brüsszel menekülteket telepítsen a kertvégi kisházába úgy, hogy Gyurcsány legyen a sofőr, aki hozza?
2. akarja-e ön, hogy viktorunk elküldje angélát a rákba, és utána behajoljon, hogy önnek ne görcsöljön be a nyaka miközben mélyen benyal?
3. akarja-e ön, hogy viktorunk először elküldje angélát a rákba, majd maga is elkísérje?

ebben az esetben lehetne normálisan szétválasztani, hogy ezzel a népszavazással pontosan egy darab külpolitikai döntést támogatunk meg vagy egyfajta időközi választásként egyetértésünket és felhatalmazásunkat adjuk ehhez az ámokfutáshoz, amit elkövetnek.

2016.09.05. 02:26:47

@Online Távmunkás: Pontosan Zugló mutatja meg, hogy képesek, számtalan dologban Zugló a többi önkormányzat előtt jár, pl. pénzügyi átláthatóság, minimumjövedelem biztosítása, stb.

Az MSZP-vel meg a Fidesszel meg egyáltalán nem paktált le, hanem megegyezett, mivelhogy ők ketten vannak közel 80%-os többségben a kerületben. Jobb lenne, ha Esztergom mintájára csődbe vezetnék? Az együttműködés meg nem vita nélküli, épp a Városliget miatt volt elég nagy összetűzés Karácsony polgi és a két párt között.

Tehát ezek a szövegek azok, amik okozzák, hogy a "ballib" szavazók ne vegyék észre ezeket az új pártokat, megy a süketelés ezerrel.

2016.09.05. 02:31:13

@Francois77: Hogy ne a Fidesz, az alap. A Jobbik meg Fidesz-light vagy Fidesz-dark, attól függ, milyen szempontból, gyakorlatilag csereszabatosak.

Hogy a Gyurcsány érintéssel fertőz, az meg olyan ostoba jobboldali propaganda szöveg, hogy elképesztő. Eleve már régen ott tartunk, hogy Gyurcsány-korszak szinte mindenben pozitívabban jön ki az Orbán-korszaknál. Elég meghallgatni az akkori Orbán-szövegeket: most pontosan az ellenkezőjét csinálja a fővezér. Ez persze az elvakult birkákat nem hatja meg, mert az emlékezetük csak pár hónapig terjed.

Francois77 2016.09.05. 02:50:02

@iii: fertőz? Hol állítottam ilyet? Csak annyit mondtam, hogy aki Fletóval lepaktál, az más szarra is képes. Fletó korszak mint jobb? Miben? Ja persze: csődben, vérben, kormányozatlanságban. Gondolom, te olyan ember vagy, aki ha szerdán mond valamit, vasárnap meg 10 év múlva is azt csinálja, mert egyszer kimondta. Az meg, hogy közben valtozott a világ, kit érdekel? Sajnállak:(

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.09.05. 03:00:27

@Fedor: Nem. A jelentős részük éppen, azon az alapon szavaz, hogy a "legkisebb rosszra" kell szavazni, mert a nagyobbat csak így tudod megelőzni. Kérlek szépen azt mondod az Együtt vállalható lenne? Azzal a Berkecz bűnözővel aki úgy gondolja más személyes adatait kiadhatja engedély nélkül és még ő tiltja ki az ezt szóvá tevő sértettet?

Az az ember aki nem hivatásos politikussal szemben politikai vitát ilyen aljas módszerekkel vív az utolsó féreg diktátorjelölt akinél még tetszőleges Észak-Koreai diktátor is közelebb van a vállalható demokratikus vezetőhöz.

Ezzel pedig semmivel sem korrektebbek, mint a "nekünk demokrati neketek meg kuss koalíció". Lehet ám a MOMA és a PM kapcsán is nem egy olyan esetet találni, ahol bizony képesek bizonyítani, ők mennyivel rosszabbak tudnak lenni Orbánéknál.

Ahhoz, hogy valaki szavazatot kapjon nem elég azt mondani, hogy "nekünk van programunk és mi is szarnak tartjuk Orbánt" hanem jónak, vagy legalább Orbánnál kevésbé rossznak kell lenni.

A 3 törpe mostani közös fellépése okán egy potenciális koalíciós kényszerre felkészülve könnyen belátható, hogy ismerve a korábbi "farok csóválja a kutyát" helyzetet baloldalról, ha egy ilyen tömb egyetlen pártja, egyetlen vezető okán kerül bele az ennyire vállalhatatlan kategóriába az akkor is brutálisan gyengítené a többit, ha nem lenne vele más bajom.

De van.

Pl. az általad említett provokatív plakát. Már bocs, de a népszavazási kérdés konkrétan parlamenti felhatalmazás kérdését firtatja. A nemek győzelme viszont bevándorlás szakhatósági és bírósági kontrollja felett még egy plusz szűrőt vezet be, miközben a hatalmi ágak szétválasztását csökkentve növelné a t. képviselők és a politikai pártok közvetlen befolyását.

Akik itt nem állnak ki a hatalmi ágak szétválasztása mellett, ellenben a saját sunyi kampányuk arra is elég, hogy "ne legyen érdemi politikai vita", mert ott nem lenne elég a "mindenre mást mondunk, mint a Fidesz és van egy összeollózott megvalósíthatatlan ígérethalmazunk program helyett" az a párt, pártszövetség vállalhatatlan.

Ugyanis a "minden jobb lesz", mert ingyen van,nem kell áldozatot hozni, stb. szintű ígérgetés már egy 6 éves gyereket sem győz meg. Ha ők sokkal durvábban, látványosabban nézik hülyének a szavazót, még a Fidesznél is, akkor mi a faszért választanánk őt?

Kérlek szépen kedves Fedor... nem az a kérdés, hogy miért nem választ a baloldali, liberális, stb. szavazó más pártot... Hanem az a kérdés, hogy Moldova György már jó régen foglalkozott azzal a témával, hogy nem talál hiteles baloldali pártot, politikust. Mi a fő oka a modern baloldal szükségszerű hiteltelenségének, és hol siklott ki párhuzamosan a baloldali és a liberális értékek képviselete.

andrásúr 2016.09.05. 05:18:17

Addig jó az országunknak, amíg a megnevezett pártocskák csak a partvonalon kívülről kiabálnak, a mérkőzést meg a Fidesz a pályán játssza !
Remélem ez még nagyon sokáig így lesz !

andrásúr 2016.09.05. 05:29:07

@6.Lenin: Miért bántod " Kvasztics Fedort " ?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.09.05. 06:56:32

"Drága ballib szavazók, nem kéne már váltani?"

És mire? Együtt? Na ne vicceljünk!

nu pagagyí 2016.09.05. 07:26:59

Több szimpatikus arc van az ellenzék soraiban, annyi csak a probléma, hogy egy rakás törpe pártban. Valahogy egymást oltják ki. Nekem hiába tetszik Hadházy munkássága az LMP-ből, Juhász Péter bátorsága, a Négyfarkúak humora, mégsem tudok rájuk szavazni, mert nem állnak össze egymással. Választáskor vagy külön indulnak esély nélkül a valódi problémákat gondosan kerülő programmal, vagy nincsenek jelen, ahol én szavaznék, vagy az MSZP-vel szűrik össze a levet, ami garanciája, hogy valamilyen hiteltelen alak mögé állnak be. Észre kéne már venni, hogy a Fidesz által összeeszkábált választási rendszerben nem kerülhető el, hogy tárgyaljanak egymással és összehangolják a programjaikat és erőiket.

nu pagagyí 2016.09.05. 07:31:25

@andrásúr: Az ország zuhanórepülésben tart a mocsárba. Ez a Fidesz 6 évének a mérlege. Tort ül a korrupció, az ostobaság és a gonoszság, a nemzet szétesett, ha volt egyáltalán ilyesmi valamikor is.

Göntér László 2016.09.05. 08:40:54

Én azt hiszem, hogy a "fidesznyikek" is meg a "ballib" szavazók is szívesen váltanának pártokat és vezetőket, ha lenne választék. Ha valaki azt hiszi, hogy Orbán örökké fog élni, és örökké fogja a FIDESZ-t vezetni, annak ott van Kádár János példája. Sokan azt hittük, hogy a szocializmus örökké fog élni, de megértük azt, hogy Kádár fejét még a sírból is ellopták. Azt látom, hogy akár a TV, akár a rádió műsoraiban, csak az ismert pártpolitikusok jelennek meg, mások véleményére, elképzelésére ezek a médiumok nem is kíváncsiak. Ha egy probléma megoldásának, csak egy-két megoldási formuláját ismerjük, akkor a választási lehetőségeinket erősen leszűkítik. Nyilván azok, akik ezt megtehetik. A vita műsorok szép csendesen átalakulnak az egyetértők beszélgetéseivé. Ami a feltett kérdést illeti, én azt mondom, hogy váltani kellene, de nem csak a "ballib" szavazóknak, hanem a "fidesznyikek"-nek is.

Voznyák Pista2 2016.09.05. 08:50:34

"Molnár pártelnök sasszézása igencsak megkavarhatja az egyszeri szavazót: az egyik pillanatban kijelenti, hogy az MSZP támogatja a kormány kvóta-ellenes harcát, a másikban meg bojkottra buzdít, "

Ez csak egyetlen dologról szól, rájöttek, hogy ebben a kérdésben még a baloldali szavazók is elfordultak tőlük, ergo "A BALOLDALI SZAVAZÓK SEM AKARNAK MIGRÁNSOKAT !"
Magyarul az ilyen wikommenskultúros attitűddel végképp kinyírják magukat.
Ezért az "árnyaltabb" retorika.
Az én érzésem az így a poszt olvasása után, hogy a posztoló továbbra is a befogadás pártján áll. Ez továbbra is kódolja a sikertelenségét.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.05. 08:54:47

@iii: A pénzügyi átláthatóság annyira működik, hogy a vidékről hozott jegyző elmenekült. A minimumjövedelem egy lufi. A két nagyobb párttal nem megegyezett, hanem simán zsarolják és cserébe most három párt kifizetőhelye Zugló. Csodás teljesítmény, még a gyűlölt Papcsákot is visszasírják sokan...

egyjózsi 2016.09.05. 09:03:23

Drága Fedor! Nem kéne már váltani? Ha olyan hévvel támadnád a Fideszt, amilyen hévvel "gyurcsányozol" no meg "komcsizol", talán elhinném, hogy az Orbán-ellenes összefogást akarod támogatni. Amúgy meg akinek jó a Gyurcsány, vagy az MSZP, hát legyen! S a pártot választani nem tudók? Az örök "fanyalgók"? A csodavárók? Akik Orbánban látták anno a megváltót, s Gyurcsányban a patás ördögöt? Nekik azt sugallod, hogy Lehet Más a Politika? Nem. Nem lehet más! Aki Gyurcsányban hisz, higgyen! Aki az MSZP-t támogatja, hát támogassa. A paletta széles az ellenzéki oldalon, szélesebb mint a túloldalon! Higgyük el, hogy a 2014-es kudarcból tanulva megszülik a pártok az ellenzéki győzelem lehetséges módját. Higgyük el, hogy képesek a "megkopott, népszerűtlen" arcok a hatalmi pozíciótól távol tartani magukat, és segítsünk nekik. Csak velük együtt van esély a győzelemre! Értelmes szóval, értelmes alternatívát kínálhatnak így együtt is! Ha "gyurcsányozunk", ha megpróbáljuk kigolyózni az ellenzék prominenseit, akkor csak az elbizonytalanodást növeljük! A tét a demokratikus Magyarország! S aki ezért küzd, annak helye van a politikában!

Szelid sunmalac 2016.09.05. 09:17:33

@Francois77: Hahh...ez hivhatod erkolcsnek, elveknek vagy gerincnek is. Igen, van aki tartja magat a szavahoz, barmennyire is hihetetlen neked ez.

chrisred 2016.09.05. 09:20:49

A ballib szavazók -legyenek azok bárkik is - ugyanazzal a problémával küzdenek, mint a polgári konzervatívok, meg tulajdonképpen az ország lakosságának legnagyobb része: azt pontosan tudják, kire ne szavazzanak, csak azt nem, hogy kire igen. Mintha az étlapon az ember mindent végigkóstolt, és az összes étel ehetetlennek bizonyult.

Egyallampolgar 2016.09.05. 09:35:35

Drága Fedor!
A "Ballib" szavazók váltottak. Ezért esett el a szoci párt a kormányzástól és ezért tűnt el az SZDSZ.
A kádári csürhe persze vegyes. Van köztük Orbán, Gyurcsány rajongó, MSZ(m)P törzsszavazó ők soha nem fognak változni. Sokan közülük olvasni sem tudnak. Ezt a blogot pedig biztosan nem olvassák tehát ez a poszt felesleges volt.
A Jobbik-ot is támogatja már sok olyan aki 94-98 ban MSZO-re szavazott. Ők a hatalmat szeretik aki majd jól odabax és akkor majd a cigányok biztos nem viszik el a Mari néni csirkéjét. Hát Horn halogatta, Gyurcsány meg nem tette meg, most (még) Vona mögött állnak. Ők persze szeretik a "ballibázást" a Habony médiában (MTI, TV2, Echo, Lokál, MHírlap...) és a Putyin médiában (Barikád, Kuruc...) nekik most biztos feláll. Ez a poszt mégsem volt felesleges.

6.Lenin 2016.09.05. 09:41:01

@Jolka40:

"Szerintem bármelyik ellenzéki párt vezetője van olyan okos és rátermett, mint Orbán. Még Vona Gábor is, "

Drága Jolka40!
ez 1 vélemény-nyilván elfogult-, mint mindenki másé. Ezzel semmi gond, jogod van véleményt mondani,leírni. Mennyire megalapozott azon már lehetne vitázni, de ahhoz meg kéne állapodni abban, hogy mit hasonlítunk, mivel.

Pl. vegyük azt, amit az ellenzék mond:

Orbán és kormánya 1 rakás szerencsétlenség, csúszunk le, röviden minden szar ebben az országban. Ok, fogadjuk el.

2010-ben a jelenlegi ellenzéki pártok támogatottsága magasabb volt, mint jelenleg.
A kormány támogatottsága meg hasít.
Ez meg hogy lehet 1 szarul működő országban?

Hülyék a választók? Vagy valaki hazudik? Mikor hülyültek el a választók? Most a nyomorban, vagy előtte (2010) a jóléttől?
Próbáld megválaszolni-magadban.

Természetesen nem arról van szó, hogy jelenleg minden tökéletes-ez hazugság, ahogy az is, most minden szar.

Elfogadom, hogy minden ellenzéki párt vezetője nagyobb penge Orbánnál, akkor viszont a pártjának tagjai lehetnek hülyébbek az átlagnál, mert ezt nem veszik észre. Megint oda jutunk, hogy valaki hazudik.

Szerintem ez a fajta "vita" nem vezet sehová, ahogy az sem, ha kozmetikázott adatokkal bombázzuk 1mást. Minden oldal a maga számára kedvezően kozmetikáz mindent, mindenhol a világon. Ez így működik.

Szerintem sokkal célravezetőbb lenne a valóságot megközelítő problémákkal foglalkozni minden oldalnak.
A jelenlegi állapot senkinek sem jó. A kormánynak sem, bár kényelmesnek tűnhet ilyen ellenzék mellett kormányozni, de az országnak biztosan nem jó.
Olyan állapot soha nem lesz, hogy mindenkinek jó lenne. Törekedni lehet, de elérni ezt az állapotot nem lehet, és talán nem is lenne jó, hiszen az állandó érdekkülönbség viszi előre a társadalmat. A pártpolitikai (benne egyéni ) érdekek csak gátolják a fejlődést.

Ezt mutatja az ellenzéki pártok 1helyben topogása is. Nem a valódi kérdésekkel foglalkoznak.
Ebben igaza van Fedornak is, hogy már ideje lenne valamin változtatni.
De min is ?

Erről kéne beszélni-őszintén. Ez ami nem sikerül, mert egyéni érdekek, elfogult vélemények mentén próbálkozik minden oldal. Nem fog ez így megoldást hozni.
Szerintem
(írod, hogy 76 éves vagy, és türelmetlen. Én 71 múltam és én is láttam már itt sok mindent. Túl kéne már lépni a régi hibáinkon, ha egyáltalán lehetséges, vagy el kell fogadni-ilyenek vagyunk, és ez így van jól. Amíg keressük a jobbat, nagy vész nincs)

6.Lenin 2016.09.05. 09:47:43

@andrásúr:

Nem én bántom. Az "elvtársai" szerint tévedt "rossz" útra, mint KBSZ.

Az ilyenek meg nem valók közénk, mondta ki az ítéletet Vadai félisten (a másik fele a Feri)

Fedor jól látja a helyzetet, csak rossz helyen kotorászik, szerintem is.

2016.09.05. 09:52:54

@Online Távmunkás: Úgy látom, a zavarkeltést magas fokon űzöd és meglehetősen tájékozatlan vagy. Mi köze is a jegyző felmondásának az átlátszósághoz? Semmi. A jegyző pontosan a két párt részéről történő politikai nyomás miatt mondott fel.

Az összes többi kerület még sokkal inkább kifizetőhely, mint Zugló. A minimumjövedelmet csak lefikázni tudod, a népek meg örülnek neki. Papcsákot senki sem sírja vissza

2016.09.05. 09:57:46

@6.Lenin: Mondjuk esetleg, netántán a médiát totális kontroll alatt tartja, százmilliárdokat lapátol ki propagandára? Kétségtelen, ezt törökgábori értelemben jól csinálja. Egyébként meg nem igaz, hogy 2010-ben jobban állt az ellenzék, a Fideszre szavazók aránya csökkent, a kétharmaduk is megszűnt a parlamentben.

Az emberek azért nem lázadnak fel, mert pontosan emiatt a politikai nyomás miatt kilátástalannak látják a harcot. Sokan a harc helyett elmenekülnek. a helyzet hasonló a Putyin-rendszerhez, ott is irdatlan magas az elnök népszerűsége, miközben nyilvánvalóan a csőd felé megy az ország, politikailag pedig kész katasztrófa.

6.Lenin 2016.09.05. 10:09:50

@iii:

Neked is van 1 eléggé elfogult véleményed, ragaszkodsz is hozzá, bár nem lenne nehéz sok mindent cáfolni benne-csak nem sok értelme lenne, mert semmivel sem vinne közelebb a megoldáshoz.

Sokan menekülnek?
Uniós állampolgárok vagyunk mi is. Jogunk van munkát, lakhelyet változtatni. Ezért (is) küzdöttünk.
1 globalizált világban elég nagy marhaságnak tűnik menekülésről beszélni.Mo a középmezőnyben van ezekben a kérdésekben.

Ha már ellenkezel, próbálkozz hihetőbb érvekkel.

Ludovikás Levente 2016.09.05. 10:12:34

@Bambano:
"akarja-e ön, hogy brüsszel menekülteket telepítsen a kertvégi kisházába úgy, hogy Gyurcsány legyen a sofőr, aki hozza?"

Értjük a viccet, meg értékeljük is, de az élet úgy hozta hogy ez már a valóság

www.focus.de/politik/deutschland/ueberall-fehlen-unterkuenfte-so-funktioniert-die-private-unterbringung-von-fluechtlingen_id_4881619.html

2016.09.05. 10:17:03

@6.Lenin: Nekem véleményem van, valóban, meg lehet próbálni vele vitatkozni. Én érveket hozok mindig.

Attól, hogy uniós állampolgárok vagyunk, még nem kellene kiürülnie az országnak. Orbán migránsokat gyárt belőlünk és pont a legértékesebb munkaerő vándorol ki az országból.

Érdekes, a globalizált világ valahogy nem kerül elő a "migránsok" elleni gyűlöletkampányban.

2016.09.05. 10:18:55

@chrisred: Fedor pedig javasolta, hogy kit kellene megkóstolni. Belőlük még nem ettek, pedig biztatóan néznek ki.

ulpius66 2016.09.05. 10:19:42

Mielőtt nagyon-nagyon belemelegednétek a koalíció-kötésekbe, azért jó lenne, ha tisztába lennétek a Parlamentbe jutás Alapszabályaival.

Ha a párt egyedül indul, a bejutási küszöb: 5% a listás szavazáson.
Ha két párt koalícióban indul (pl. Fidesz-KDNP) akkor a bejutási küszöb: 10%
Ha három, vagy több párt együttesen indul, akkor a bejutási küszöb: 15%

Na, mármost a három mini vagy mikro párt, az Együtt, a MOMA, és a PM indulhatna közösen nem kerülne a 15%-nak még a közelébe sem.......ha belevennék maguk közé a gyurcsányi pártját, és a Liberósokat, akkor talán-talán lenne esélyük!!!

A MONDANDÓM LÉNYEGE!

MINDEN, DE MINDEN AZ MSZP KEZÉBEN VAN!!!!!!!!!

HA AZ MSZP VEZETÉSE ÚGY DÖNT, HOGY NEM LÉP VÁLASZTÁSI KOALÍCIÓRA SENKIVEL, AKKOR NAGYJÁBÓL EL IS DŐLT, HOGY 2018-BAN EGYEDÜLI BALOLDALI PÁRT LESZ A PARLAMENTBEN!!

HISZEN A TÖBBI BALLIBSI PÁRT SEM EGYMÁSSAL KOALÍCIÓRA LÉPVE, SE KÜLÖN-KÜLÖN NEM KÉPES ARRA, HOGY A PARLAMENTBE JUSSON!!!!!!!!!

A kérdések kérdése persze az: mit akar az MSZP vezetése???

Egyedüliként a Parlamentbe jutni, vagy a vállán bevinni még egypár ballibsi mini pártot......
(azt mán csak halkan jegyzem meg, ha az MSZP nem köt választási koalíciót a mini pártokkal, az nagyjából a mini ballibsi pártok végét is jelentené, hiszen elesnének az évi több száz millás állami támogatástól......)

2016.09.05. 10:24:15

@andrásúr: Kurva jó az országnak, különösen a négymillió szegénynek, viszont nagyon jól jár a nemzet gázszerelője, médiacézárja mega a fideszes brancs. Csak gratulálok hozzá, az ilyen seggnyalók teszik ezt lehetővé.

Csak a napok híre, hogy nem tudnak elszámolni 50 millával, amit a sajtszagú dalra költöttek. Mennyiért is csukták le Zuschalgot 6 évre? 75-ért? És ez csak egy pitiáner dolog, a korrupció már állami szinten működik. Légy büszke rá.

2016.09.05. 10:26:51

@ulpius66: Van erre megoldás, úgy hívják, választási párt. De egyébként egy Együtt-Párbeszéd lista a kisebb pártok közreműködésével képes lenne megszerezni 10%-ot, ebben biztos vagyok. Csak nem kell beszarni.

2016.09.05. 10:34:21

@Francois77: Pontosan azt állítod, más szavakkal, hogy fertőz. Tehát nem azt vizsgálod, hogy mit akar az a párt, hanem egyedül az számít, hogy kénytelen volt Gyurcsánnyal összefogni. Na ez pontosan mocskos habonyi propagandahúzás.

Milyen vér, milyen csőd? Nem volt semmilyen csőd, ami volt, az világválság volt és Bajnai egészt jól helyrerakta. Na ami utána jött, az valóban csőd, 4 éven keresztül vergődtünk, folyamatosan szakadunk le a szomszédainktól. A kormányozhatatlansághoz pedig nagymértékben hozzájárult a Fidesz politikája, akik ott tettek keresztbe, ahol tudtak, 300 forintért népszavaztak. Most szétverik az egész országot és nincs, aki ellentmondjon nekik, mert mindenre rátenyereltek.

Hogy én milyen vagyok, az meg teljesen lényegtelen. Nézz szembe a dolgokkal inkább.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2016.09.05. 10:40:29

@Fedor: A viccpártra adott szavazatoknak üzenet-értéke van. MINDENKI számára.

Például elgondolkoztak-e az akármelyik általad favorizált pártban, hogy a kutyák miért tudtak pár nap alatt 22 millió forintot összeszedni? Aki ezt megfejti, lehet vezető ellenzéki párt.

6.Lenin 2016.09.05. 10:41:02

@iii:

Természetes, hogy a munkaerő elvándorlás nem jó az országnak, de nem lehet megakadályozni addig, amíg ilyen különbségek lesznek a jövedelmekben. Ezt 1 másik kormány se tudná. Ahogy az oktatást egészségügyet sem. ezek mindenhol problémát jelentenek.
Ezekben csak hazudozni lehet.
A migránskérdés ilyen hazugságok sorozata.

Tételezzük fel, hogy anno, amikor megtámadták a CCCP-t, Hitler követelte volna az orosz menekültek befogadását.Igaz szállítottak No-ba " menekülteket" csak más célból.

Meg kéne szüntetni a kiváltó okokat a helyszínen.
Miért kell őket végiggyalogoltatni sok országon keresztül?

1 háborúban nem lehet gyűlöletkampány a védekezésre felhívás.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2016.09.05. 10:42:14

"Drága ballib szavazók, nem kéne már váltani?"
!
Dehogynem! Szavazz a Jobbikra, akinek egyedüliként van esélye leváltani Orbánt! Elég volt Orbánból, a slepjéből!

6.Lenin 2016.09.05. 10:49:34

@ulpius66:

Talán ezért nem véletlen, hogy ki az MSZP jelenlegi elnöke.
ezekről beszélt Gyurcsány F is az ATV-ben.

Amennyiben az MSZP,DK összeborul, a többi pártnak 1etlen esélye a hozzájuk csatlakozás.
A feltételeket ennek megfelelően GYF fogja diktálni.Rajtuk kívüli erő létrejöttét meg mindenképpen akadályozni fogják. Ez az életben maradásuk tétje.
A hátralévő idő rövidsége és GYF érdekei miatt más lehetőség jelenleg nincs.

N. Barbie 2016.09.05. 10:52:34

@Jolka40: "Még Vona Gábor is, bár a pártja tagjaitól félek"
"Viszont a rádióból, TV-ből, plakátokról ömlik a propaganda, a nép meg - látszólag - benyeli"

Ha ezt a kettot osszeadjuk, akkor bizony magacska is csunyan benyelte az evek ota tarto Jobbik ellenes propagandat: juj ezek nacik, juj ezek kimondanak olyat amit eddig a szonyeg ala probaltunk soporni - fuj rasszistak, felni kell toluk, 3. vilaghaborut hoznak, blablabla.

2016.09.05. 10:55:42

@Attila64: A Jobbik a Fidesz kisöccse, még rosszabb lenne.

@6.Lenin: Nem arról beszélek, hogy kinek mi áll a jogában, hanem hogy a Fidesz egy olyan országot teremtett, ahol nincs a fiataloknak jövője. Egy olyan országban, ahol megadóztatják a napelemeket, betiltják a szélerőműveket, csökkentik az informatikaoktatást, stb. stb., ezek csak a jéghegy csúcsai.

Az oktatást meg az egészségügyet jó hogy említed, mindkettőből százmilliárdokat vontak ki, miközben futja stadionok tucatjaira, kisvasútra, palotába költözésre, a Városliget szétverésére.

Nem migránskérdés van, hanem menekültkérdés, ez a legnagyobb hazugság. Nincs semmiféle háború, ez pontosan az a háborús pszichózis, ami a Fidesz érdeke. Egyetlen európai országban nincs ilyen gyűlöletkampány, viszont több országban is van a menekültek befogadását segítő kampány.

Francois77 2016.09.05. 10:57:12

@iii: ne haragudj, de te hol élsz? senki, ismétlem, senki soha nem volt kényszerítve, hogy összefogjon Fletóval. aki ezt megtette, önös politikai érdekből tette, és ha valaki politikai közösséget vállalt vele, az a véleményem szerint kompromittálódott. Vállalhatatlan ugyanis Fletó személye.

azt a válság-dolgot egyszer és mindenkorra tegyük vére tisztába: az őszödi beszéd (ha már elfelejtetted, akkor hallgasd meg újra) arról szól, hogy konkrétan elbaszták az országot gazdaságilag. mindezt 2006 első félévében közli, a világválság meg 2008 őszén tört ki, csak mondom. szóval ezt a baromságot megetted, én értem, de köpd ki, mert büdös :)

Bajnai meg a helyrerakás? ha azt nevezzük helyrerakásnak, hogy végrehajtotta, amire az IMF utasította, akár még igaz is lehetne, de akkor hol van benne az ő személyes érdeme? szóval ez megint zsákutca.

fidesz mint kormányzás ellenzékből: ez meg a legnagyobb vicc, amit balos előadhat. az ellenzék most is pont ugyanúgy nyomja a mantrát, mint akkor a fidesz, csak senki le sem szarja. ha akkor a fidesz meg tudta akadályozni a kormányzást, az annak köszönhető, hogy alkalmatlanok próbálkoztak vele.

4á 4 évre csőd: hát ha csődnek vesszük azt, hogy végre csökken a GDP-arányos adósság, és nincs ellenünk eljárás a hiány miatt, akkor valóban. persze ezeknek ára volt, de kijönni a szarból mindig nehezebb és fájdalmasabb, mint belemenni. bele viszont nem a fidesz vitt, ha jól emlékszem :)

nem állítottam egy percig sem, hogy a mostani kormányzat tökéletes lenne, de azt igen, hogy jobb, mint ami előtte volt. Fletó pedig egyszer és mindenkorra partvonalon kívülre került, minél később veszitek ezt észre és kéritek meg a visszavonulásra, annál későb lesz számba vehető ellenzék

ami meg a vért illeti, kérdezd meg a 2006 október 23-án ártatlanul szarráverteket.

Francois77 2016.09.05. 10:58:13

@iii: sikertelen kampány, azt is tegyük hozzá.

ulpius66 2016.09.05. 10:58:30

@6.Lenin: "Amennyiben az MSZP,DK összeborul, a többi pártnak 1etlen esélye a hozzájuk csatlakozás."

...és akkor mi az esély, ha nem borul össze?

N. Barbie 2016.09.05. 10:59:57

@Fedor:
"Az más kérdés, hogy ezek nem ütik át a sajtó ingerküszöbét, pedig nem titkolják, hidd el."

Szeretnem en, ha mondjuk a Jobbik csak ennyire lenne mellozve. Lehet, hogy csak nekem tunt fel, de mintha az rtl hiradoban a politikai tartalmu hireknel majdnem mindig csak egyutt/pm-eseket szolaltatnak meg. Legalabbis az 1%-ukhoz merten sokszorosan felul vannak reprezentalva. Ezzel szemben mondjuk a 20% koruli (kb, nem tudom most pontosan hogy allnak) Jobbik-bol jo ha heti egyszer szolaltatnak meg valakit rtl-eknel. Szoval ha ennyi TV megjelenessel se tudott noni az egyutt/pm, akkor valoszinu naluk nem stimmel valami.

ulpius66 2016.09.05. 11:02:05

@6.Lenin:

Lenin kém!

Mán csak azért kérdem, mert az én ismerősi körömben is vannak ballibsi szavazók, sőt van 2 azaz kettő MSZP tag is, de ők semmiképp nem akarják az összefogást a gyurcsányival.....a mini pártokkal meg végképp nem!!!!
(persze jól tudom, az egyszerű párttagok szava szart sem ér az MSZP-ben....)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.09.05. 11:05:25

@Francois77: "hát ha csődnek vesszük azt, hogy végre csökken a GDP-arányos adósság,"

Aha. Úgy hogy a nettó adósság nőtt, úgy hogy eltűnt a manyup, úgy hogy 600 milliárd adósság el van rejtve az Eximbank adósságában, úgy hogy 10 milliárd euróval (3000 milliárd forint) csökkent a devizatartalék.
Számolgass csak!

chrisred 2016.09.05. 11:06:12

@6.Lenin: Nehezen érthető a példád. A második világháborúban befogadtuk a lengyel menekülteket, holott Hitler a szövetségesünk volt,és az égvilágon semmilyen nemzetközi szabálynem kötelezett erre, ellentétben a mostani helyzettel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.09.05. 11:07:59

@ulpius66: "HA AZ MSZP VEZETÉSE ÚGY DÖNT, HOGY NEM LÉP VÁLASZTÁSI KOALÍCIÓRA SENKIVEL, AKKOR NAGYJÁBÓL EL IS DŐLT, HOGY 2018-BAN EGYEDÜLI BALOLDALI PÁRT LESZ A PARLAMENTBEN!! "

Ez így van. Meggyőződésem, hogy az emeszpés banda simán le van fizetve a Fidesz által, hogy maradjanak úgy ahogy vannak. Az emeszpé a fidesz 2018-as újabb győzelmének záloga.

6.Lenin 2016.09.05. 11:10:32

@iii:

Sehol nem írtam, hogy ma minden tökéletes lenne-ez hazugság lenne, amint az is, minden szar.
1ik sem igaz.
az egészségügy, oktatás mindenhol probléma, hiszen az eredmények évek múlva jelentkeznek-jobb esetben- viszont az elvárások akkorra megint másak lesznek.

"Egyetlen európai országban nincs ilyen gyűlöletkampány,"

Ma, amikor minden itt van előttünk a neten, még az is amit hivatalosan igyekeznek elhallgatni, elég viccesnek tűnik leírni.
Merkel mutti is bukott 1 picit. Nem biztos, hogy ez jó, de egy elhibázott politika következménye az biztos. Te is ezt az utat járod. El fog bukni, de majd talán egyszer meglesz a valódi-vagy ahhoz közeli-megoldás is.
Első lépés- akár ösztönösen is-a védekezés, az éleben maradás .

A magyarok is elfoglalták a jelenlegi helyet anno?
Igen.
És hol vannak az őslakósok?
Hol leszünk mi is 2-3 száz év múlva?
Megakadályozható?

Erre kéne válaszolni,ma.

Jolka40 2016.09.05. 11:13:22

@6.Lenin: Ez a növekvő Fidesz-népszerűség olyan, mint a fizikában a tömegvonzás. Ha ennyien rájuk szavaznak, akoor biztosan jól csinálják, meg hát olyan mindegy, a kisember így is, úgy is rosszul jár. De végül ez nem fog elvezetni az egypárt-rendszerhez? Vagy legalábbis ahhoz közeli állapothoz? Ha nincs versengés a pártok között, akkor mi fogja ösztönözni őket, hogy tegyenek valamit az elesettek, lemaradók érdekében? Miért nem fogják fel ezt pont ők, az elesettek, szegények? Vagy ez mindig így volt és így is lesz?

6.Lenin 2016.09.05. 11:18:13

@chrisred:

Unios országok is bombázzák Szíriát-előidézve a menekülést. Aztán sajnálkozunk rajtuk.
1 kurvára álszent dolognak tartom.

A megoldás ott van. Ha kell valakinek olcsó munkaerő nyisson az országban irodákat, vagy telepítse oda a termelést.

Mi a faszért kell, hogy gyerekek, nők, fiatalok halljanak meg?
Kinek az érdeke ez? Vagy éppen ez az érdek? Sokan vagyunk?

Vagy, ha mi teszünk ilyesmit, az jó, ha más, az népirtás?

6.Lenin 2016.09.05. 11:25:47

@Jolka40:

Ezért írtam, hogy a jelenlegi állapot senkinek sem jó. Ez az ellenzék felelőssége elsődlegesen.
Az ő balfácánságukért nem a kormány a felelős. A választó meg végképpen nem.

Nekik kellene a valós kérdésekkel foglalkozni, vagy a választóknak nem szavazni rájuk. Ezt mutatják a támogatottsági mutatók. ezen nincs mit vitázni.

A megoldást kéne keresni, de nem elkendőzni a valódi problémákat.
Álmodozni az 1 másik világ.
Jelenleg nem látszik még akarat sem a változásra. Egyéni érdekek harca zajlik csak.

Francois77 2016.09.05. 11:26:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: a nominális adósság nőtt, de ez baromira nem tényező, a GDP-arányos a lényeg, lehetne 10-szer ekkora adósságunk is, ha közben a gazdaságunk 50-szeres lenne.
Eximbank? nagyon el lehet rejtve, ha te is tudsz róla. gondolom, az Unió is tudja, és nem szólnak érte...
a manyup úgy volt szar és adósságnövelő, hogy még az IMF szerint is káros volt. konkrétan az a pénz nem folyt be az államhoz, és pótolni kellett a nyugdíjakhoz. na ez volt a közpénzből magánvagyon csak igazán :)

ami meg a devizatartalékot illeti, valóban, én is csodálkoztam rajta, de baloldali szakértők magyarázták meg, hogy nincs értelme nagy tartalékot képezni, amikor folyamatos a többlet az export miatt. folyamatosan érkezik a deviza. akkor persze gáz volt, amikor 2008-ban alig volt és kellett volna. ja várj, akkor mintha balos vezetés lett volna.

játszhatjuk tovább is, hogy féligazságokat mondasz, csak értelme nincs sok. meg mintha nem is ez lett volna a téma. na szép napot :)

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.09.05. 11:30:03

Drága együtt-es blogger: szart a szarra nem cseréljük.

ulpius66 2016.09.05. 11:32:26

@fidesz jobbik maszop dk együtt pm lmp egykutya: "Drága együtt-es blogger: szart a szarra nem cseréljük."

Bocsika!

Lehet, hogy lemaradtam valamiről....de ez egy Együtt-es blog??????

6.Lenin 2016.09.05. 11:36:40

@ulpius66:

Gyurcsány szerint eltűnnek a homályban, Tehát, ha életben szeretnének maradni, csatlakozniuk kell. Ez a Feri megállapítása a helyzet értékelése után.
Kinek jó ez, vagy mit is old meg?
Az 1 jó kérdések sorozata is lehetne.

ulpius66 2016.09.05. 11:53:46

Akkor kérdem én: mire számít 2018-ban az Együtt --- egyedül indulva?

...illetve kikkel állna össze, hogy meglegyen a 15%-os bejutási küszöb?

ulpius66 2016.09.05. 11:56:24

ELVTÁRSAK!!!

ÉBRESZTŐ!!!!!

MÁSFÉL ÉV MÚLVA VÁLASZTÁSOK LESZNEK!!!!
(sőt, egy év múlva mán kész kell lenni a párt-pogromnak, a jelölteket ki kell választani, felkészíteni a kampányidőszakra, stb......)

chrisred 2016.09.05. 12:22:29

@6.Lenin: Franciaország az az uniós ország, nem? Nem hinném, hogy nekik újabb arab vendégmunkásokra lenne szükségük. Az előző évszázadban érkezett arab bevándorlók leszármazottainak sem tud munkát biztosítani.

H?P? 2016.09.05. 12:33:01

"Mert másodjára elgondolkodik az ember azon, hogy a fentiek ismeretében miképp lehetséges, hogy ezek a demokratikus ellenzék főbb pártjai?"

Eloszor is szogezuk le a TENYT, hogy ezek a diktaturabol atmentett MSZMP utodpartok teljesen ILLEGITIMEK a mostani demokraciaban. Legeloszor kerjenek bocsanatot a 40-50- evnyi bunokert, tegyenek teljes feltaro beismero vallomast, es adjak vissza az 50 ev alatt elopott 10 ezer milliardokat. Es ezek utan mas neven, mas emberekkel alakithatnak baloldali partokat.

Bajjjer Zsot 2016.09.05. 12:45:32

"De hiába, ez párt egyedül Fletó egójáról szól, semmi másról."

A Gyurcsány egy elmebeteg, aki a diktaturában összelopott milliárdokból politikust játszik. És amig tart a pénz, addig lesznek hozzáhasonló elmebeteg talpnyalok is, akik pézért bármire képessek.

6.Lenin 2016.09.05. 12:46:49

@chrisred:

Miért, talán a németek meg tudják oldani?
Nem hiszem, hogy ebben a kérdésben döntési helyzetben lenne bárki is az uniós országok közül.
Talán majd kiderül 1x az igazi ok, vagy nem.

Az egész illogikus.

Háborúban állunk az országukkal, vagy annyira kifosztották anno, hogy soha nem tudnak majd talpra állni. Magyarul: ellenségesek velünk, sőt 1 teljesen más kultúra.

Aztán szinte reszketünk a befogadásukért. Humanizmusról papolnak 1esek, aztán ezrek halnak meg naponta az ide vezető úton, vagy a menekülésre kényszerítő erők miatt (akiket néha mi fegyverzünk fel, vagy közvetett úton juttatjuk fegyverekhez)

Nem látszik racionálisnak látszó magyarázat az egészre.
Menekültkérdés?-Akkor miért bombázzuk őket?
Demográfiai problémára megoldás?- akkor miért hagyjuk százak-ezrek halálát az úton? miközben milliárdokat keresnek rajtuk.
Képesek országokat is az unió határán válságba sodorni-erkölcsi, politikai, gazdasági

Ez lenne az igazi cél?
A zavarosban lehet a legjobban halászni-állítólag.

Nagyon sok a kérdés, valódi válasz meg nincs, csak ködösítés. Közben látjuk, miként sokasodnak a problémák. A mutti is bukott, fog is, ennél nagyobbat is.

Mire ez az egész?

Jolka40 2016.09.05. 12:48:11

@H?P?: Már alakítottak. Úgy hívják, hogy Fidesz. Csak közben a baloldaliság félrement, mert fontosabb volt a konc.

chrisred 2016.09.05. 13:10:39

@6.Lenin: A franciák azért bombázzák a sivatagot meg a szerencsétlen szíreket, amiért ifjabb Bush bombázta az afgán hegyi falvakat 911 után. Ha csak az öklét rázna és kiabálná, "majd egyszer meglakoltok, mocskos terroristák!", még az egyszerűbb választóknak is jelezné, hogy a politikusoknak lövésük sincsen, mit csináljanak.

N. Barbie 2016.09.05. 13:23:22

@chrisred: Erot fitogtatni ez remek, csak annyir er, mint halottnak a csok.
Amelyik terrosta FO-ba akart menni, az mar ott van.
Emlekszunk a volt ISIS-es terroristara, aki azt mondta, hogy a kikepzese utan, mikor megkerdeztek, hogy melyik orszagba menne es mondta, hogy Franciaba, csak nevettek a kikepzok, hogy oda mar nem kell menni, ott mar vannak elegen...

6.Lenin 2016.09.05. 13:34:44

@chrisred:

Értem, szerinted aki visszaüt, az terrorista , és ellene már mindent lehet. Logikusnak ugyan ez sem elfogadható, de általában mindig voltak,vannak, lesznek, akik beveszik.

(9\11 nem 09. 11-én kezdődött, vagy ez a dátum volt alkalmas, hogy legyen 1 miért is)

Márk_Márk 2016.09.05. 13:55:55

De kurvára kellene már váltani.
Csak nincs kire.

Marad a Kétfarkú Kutya, mint egyetlen szóba jöhető szervezet, amelyik még nem járatta le magát.

Bár most a migránsszopogató plakátjaival azért ők is kezdik.

Az elég röhejes, hogy nincs egy olyan ellenzéki, nem szélsőjobbos párt sem, amelyik az ország érdekeit nézné, és kimondaná, hogy migránsokra kurvára nincs itt szükség, van nekünk 800 ezer beilleszkedésképtelen cigányunk, akik mindent tudnak, amit a migránsok (nők molesztálása, rablás, gyilkolás, munkakerülés stb.), talán a kecskebaszás nem megy nekik annyira jól, de szerintem erre még gyorsan betaníthatók.

Balt 2016.09.05. 14:25:04

@a BircaHang Média szerk.: :) Remek meglátás, de 1 a lényeg: Fletó (ma már) megkerülhetetlen, ő pedig a személyes garancia arra, hogy többet nem jönnek vissza. (Juhász pedig felköp és alá áll.)

Balt 2016.09.05. 14:33:58

@Francois77: Kb ez van, de tényleg.

Balt 2016.09.05. 14:42:58

@iii: Zuglót azért hagyják ott Karácsony kulcsemberei, persze.

"Eleve már régen ott tartunk, hogy Gyurcsány-korszak szinte mindenben pozitívabban jön ki az Orbán-korszaknál."

Ezt szerencsére tényleg marginális kisebbség gondolja - inkluzíve PM.

Balt 2016.09.05. 14:44:46

@Jolka40: Rossz hírem van ill ahogy vesszük: hosszú, boldog életet kívánok! :))

Balt 2016.09.05. 14:48:22

@Válasszunk: Jogos kérdések.

A Berkecz-sztoriról van link?

Balt 2016.09.05. 14:55:04

@Göntér László: Én pl épp ma reggel láttam az M1-en Jeney Orsolyát (Amnesty Int.), persze tényleg egyoldalú, mert - a fent jelzett Gyurcsány Piszkod Fred-effektus hatásmechanizmusa alapján - vagy 5 %-pontot tolt a nemek arányán. :)

Balt 2016.09.05. 15:09:18

@ulpius66: Jó felvetés, de Molnár Gyugyuból nézném ki a legkevésbé, h keresztbe fekszik Fletónak. Egyébként tényleg ez az uccsó utáni sanszuk.

Balt 2016.09.05. 15:13:16

@iii: Kamu. Tölgyessy a nyár elején egy amúgy elég maliciózus cikkben:

"A rendszernek a végső célja az volna, hogy végre célba érjen a magyar felzárkózás. Ez nagyon nem sikerült a 2000 utáni években. A legegyszerűbb összehasonlító számok a hasonló sorsú országokkal tehetők meg. A hasonló sorsú országok 2004 és 2008 között - mármint a térség unióba belépő új tagállamai - 26%-kal növekedtek összesen. Magyarország 9,9%-kal. Legjobban Szlovákia nőtt, 36%-kal, és a nagyon fejlett Szlovénia is 22-vel nőtt. Tehát a térségben súlyos lemaradásunk volt.

Most az utolsó öt évre is összegyűjtöttem egy adatsort. A magyar növekedés 2010 és 2015 között 8,8 %-os volt, Lengyelországé 15%-os, Szlovákiáé 12,5, és Romániáé is 12,5. Ez az Orbán-rendszer mostanáig tartó ideje. Ha összehasonlítjuk a korábbiakkal, akkor a korábbiak rettenetes lemaradást hoztak. Ez most csekély lemaradást mutat.

Az első három év nagyon rossz volt, visszaesés vagy stagnálás körüli helyzet, de a második két-három év már jobb. Sőt, akadtak olyan negyedévek, hogy Magyarország első lett."

Balt 2016.09.05. 15:22:57

@6.Lenin: Soros kapcsán gyakran elmélázok azon, hogy miért nem teszi ugyanezt Izraellel csupa szívjóságból, amit Európának szán. A demográfia ott sem festhet szépen és nem kéne a "menedékkérőknek" tengereken, 7 határon átgázolni. Ez merő pragmatizmus, nem antiszemitizmus.

6.Lenin 2016.09.05. 15:44:45

@Balt:

Jogos, de van 1 másik elmélázásra okot adó furcsaság is.Még csak 1 jóízű pofozkodásig se jutott el az IÁ és az általad is szóba hozott számukra legnagyobb ellenség. Pedig a határon átköpni se lenne 1 nagy teljesítmény.
Vagy csak én maradtam le erről?

N. Barbie 2016.09.05. 15:48:22

@Balt: Nem tudom hogy all a demografia ott, de ha abbol indulok ki, hogy itt Londonban a zsido fiatal nok donto tobbsege 4-5-6 gyerekkel megy az utcan, akkor szerintem nem allnak rosszul.

6.Lenin 2016.09.05. 15:57:19

@N. Barbie:

Állítólag Izraelben az ott élő palesztinok jóval szaporábbak, sőt a kivándorlás is nagyobb a bevándorlásnál. A zsidó lakosság 1re inkább a városokba szorul. Szóval lenne gond, de talán a kerítések is okozhatnak problémát, de lehet,hogy csak nekem gond ez.

2016.09.05. 16:28:08

@Balt: Nem tudom, Tölgyessy honnan szedi ezeket az adatokat, de ez nem így van. 2006-ig a kelet-európai országok éllovasai voltunk, az EU átlagot meghaladó szinten. 2005-től kezdődően valóban feljöttek, nem is elsősorban Szlovákia, hanem a balti államok. De az igazi stagnálás 2010 után kezdődött és nem is látszik a kilábalás.

<img src="https://drive.google.com/file/d/0B14LttWJ53JmMmE4eXlvUVpZYnc/view?usp=sharing" />

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.05. 17:02:21

@iii: A jegyző felügyeli a törvényességet, úgyhogy több köze van a törvényes és átlátható működéshez, mint gondolnád.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.05. 17:05:40

@iii: Miben voltunk éllovasok, a gazdasági növekedésben, ami 2006-ban megtorpant? Ne csak 2006-ig nézd a gazdasági adatokat, érdemes utána is megnézni, mert 2006-2014 között csak a szenvedés ment...

2016.09.06. 10:42:13

@Online Távmunkás: Erről beszélek én is. Rá kell nézni a grafikonra, amit küldtem.

Pontosan tudom, hogy jegyző felügyeli a törvényességet, ettől még nem lesz igaz, amivel vádoltad a Párbeszéd tevékenységét Zuglóban.

2016.09.06. 10:46:37

@Balt: Hát ez se így van. Zuglót nem hagyják ott Karácsony kulcsemberei, a jegyző nem az.

A Párbeszéd se gondolja úgy, hogy a Fidesz-korszak jobb lenne a Gyurcsány-korszaknál, semmilyen paraméterben nem jobb. A jobb országot nem inflációban mérjük, mert az egyetlen dolog, amiben sikeresebbek. És nem Gyurcsány a lényeg, nem attól volt jobb akkor, mert Gyurcsány volt a kormányfő.

Balt 2016.09.06. 12:00:46

@iii: Most olvastam, vadi friss:
m.portfolio.hu/short/egy_terkep_europa_jovojerol.236887.html

"Jó hír viszont, hogy vannak olyan területek (zölddel jelölve), ahol az innovációs erőfeszítések növekednek, és ilyen Magyarország is. A 2014 és 2016 közötti fejlődést kellene fenntartani hosszabb távon."

2016.09.06. 23:34:15

@Balt: Igen, nem minden szar. Csakhogy ez nem a kormány érdeme és nem egy nagy wasistdas. Egyharmad Európa zöld, ha jól látom. Ahol betiltják a szélerőművet, megadóztatják a napelemet és elzavarják az Ubert, ott ne hablatyoljuk kéremszépen innovációról.

6.Lenin 2016.09.07. 14:58:34

@Kuviklacz:

A PKP blogján ezt már megvitattuk, nem győztek meg. (Hidvégi M. főleg nem, FB még talán)
HaFr úr meg kizárt az 1000 Hazánkról.
Ezek után remegne a kezem rájuk x-elni.
(1-5 %-osokból túlkínálat van jelenleg is, amúgy is felesleges ilyenekre pocsékolni a szavazatokat)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.09.12. 14:47:57

@6.Lenin: El kellene dönteni, hogy a jelenlegi pártoktól vagy a most még pár százalékos újaktól várjuk, hogy rendbe hozzák az országot, vagy álmodozunk továbbra is arról, hogy majd a FIDESZ észretér.
Aki szerint meg a legjobb, ha marad a FIDESZ úgy, ahogy most, azzal nincs mit megvitatni, legfeljebb azt, hogy hova kell tenni a gyógyszert au ágy mellé.

6.Lenin 2016.09.12. 17:57:32

@Kuviklacz:

Felőlem lehetnének újak is, csak ne legyenek hülyébbek a jelenlegieknél, mert akkor minek is szavaznék rájuk. Akikről már induláskor is ordít, azokra se igen szavaznék.
Jobbat bármikor tudnék támogatni, mert most sem kötődöm 1ikhez sem, csupán a választékból az alkalmasabb támogatható, mert 1 országnak úgy-ahogy, de működnie kell.
Az, hogy kinek mi a véleménye az nem sok vizet zavar nálam, mert emléxem mennyien ordibáltak május 1-én, pedig szar volt az egész.

Mindig voltak, vannak, lesznek, akik mást szeretnének. az érvényes szavazatok többségét elnyerők kormányoznak tetszik-nem tetszik.
Meg kell győzni a kétkedőket.
Az, hogy nekem mi tetszik, csak nekem fontos, esetleg.

Ez 1 ilyen játék.
(úgy kell élni, ahogy neked jó, ha lehetséges, de ezt csak te tudod magadnak megteremteni, ne a másiktól várd. Ha ez sikerül, akkor kit érdekel a kormány?)

Scagnetti 2016.09.13. 12:46:28

Aki még mindig ezek mellett áll, az hívő, és azokat sosem fogja meggyőzni semmi. Akinek nem homályosítja el a látását a vallásos rajongás, annak ennyi balfaszkodással eltöltött év után már be kellett volna látnia, hogy ezek 2030-ban sem fognak kormányt váltani.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.09.21. 21:27:10

@DeMarco: Maradjunk annyiban, hogy erről a témáról több infóm van, mint neked. Lesz róla poszt. Mindenesetre újfent feleslegesen örülsz előre.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0