Sorvezető fidesztrolloknak, ezúttal személyesen Orbántól
2017. február 17. írta: Fedor

Sorvezető fidesztrolloknak, ezúttal személyesen Orbántól

pityuka.pngMost, hogy Momentum a kívánt aláírások majdnem kétszeresét adta le, és így - hacsak Orbánék nem lépnek vissza maguktól - szinte biztos lesz népszavazás az olimpiáról (márpedig annak borítékolható a végeredménye), rögtön beindult a fideszes magyarázkodás. Természetesen mi mással vágnák ki magukat, mint egy jó kis hazugsággal? 

Kósa Lajos szerint 

az ellenzék megmagyarázhatatlan hátraarcával mindenesetre mindenkit átvert: a fővárost, az embereket és az olimpiai bizottságot. 

A MOB elnöke szerint (aki nem mellesleg Győr fideszes polgármestere): 

Az ellenzéki pártok azonban sajnálatosan kivonultak az olimpiarendezés támogatása mögül, és elkezdték a magyar társadalmat is megosztani. Ezzel a tevékenységükkel nagymértékben meggyengítették és gyengítik folyamatosan Budapest esélyeit, gyengítik Magyarország pályázatát. 

És persze Tarlós szerint 

jobb lett volna korábban gyűjteni az aláírásokat, és szerinte akik most az olimpia ellen vannak, azoknak korábban ez eszükbe sem jutott. 

Na most ez azért már akkor cinizmus, hogy a Holdról is látni, hisz két évvel ezelőtt, miután az Együtt kimondta, hogy népszavazásra van szükség, pont Tarlós volt az, aki a fővárosi közgyűlésben lesöpörte az erről szóló összellenzéki kezdeményezést, és elég sajtónyilvános volt az is, hogy ezután hányszor tett keresztbe a Választási Bizottság mondvacsinált ürügyekkel a különböző népszavazási próbálkozásoknak, mire a legutolsó kérdésverzió valahogy átjutott.

Persze kicsit se feltűnő, hogy a fenti három úriember gyakorlatilag ugyanazt szajkózza, pláne, hogy mindegyikük hozzátette: az olimpiai pályázathoz a kormánynak nincs semmi köze, az egyedül a főváros projektje.

Aha.

Most képzeljük el Orbánt, amint épp hidegen hagyja, hogy egy világra szóló sportesemény, amiért eddig ezerrel lobbizott, és amivel fel lelhet szítani a nemzethy érzéseket (elfedve velük a korrupciót és a diktatúra felé lépdelést), meg lesz -e tartva, valamint hogy a családjának, és strómanjainak, Mészáros Lőrincnek és Garancsinak lesz -e lehetősége kikanyarítani a tervezett beruházásokból a maguk részét.

Ezek már megint ennyire hülyének néznek mindenkit?

Szóval ezúttal is beindult a papagájkommandó, méghozzá közvetlenül a miniszterelnök utasítására:

Nem a Fidesznek, vagy a kormánynak, hanem Budapestnek kell reagálnia a Momentum Mozgalom olimpiaellenes aláírásgyűjtésére, hiszen nem a párt vagy a kormány, hanem Budapest pályázott a 2024-es rendezésre – figyelmeztette Orbán Viktor a Fidesz és a KDNP képviselőit a kormánypártok visegrádi évadnyitó frakcióülésén elmondott helyzetértékelésében. A miniszterelnök emiatt arra kérte a képviselőket, hogy a párt nevében ne kommentálják se az aláírásgyűjtést, se az esetleges népszavazást, bár szerinte az is kérdés, lesz-e egyáltalán mire reagálni. (A miniszterelnök még szerdán beszélt a frakciók előtt, amikor még nem lehetett tudni, összegyűjti-e a budapesti népszavazás kiírásához szükséges 138 ezer aláírást a MoMo.)

Ha végül is lesz miről beszélni (vagyis összegyűlt a kellő számú szignó), akkor Orbán Viktor szerint az ellenzék szavahihetelenségére kell majd kihegyezni a megszólalásokat, vagyis arra, hogy a kormány annak idején azért állt az olimpiai kezdeményezés mögé, mert a főváros az ellenzéki pártokat is beleértve támogatta a pályázat benyújtását, az ellenzék azonban kihátrált ebből és emiatt megfosztja egy álom beteljesedésétől a budapestieket.

A miniszterelnök szerint szeptemberben, ha a nemzetközi olimpiai bizottság nem Budapestnek ítéli majd a rendezés jogát, az ellenzék nyakába lehet varrni majd a kudarcot. Szerinte ugyanis nem véletlen, hogy éppen akkor – január-februárban – gyűjtöttek aláírást és hangolták az olimpia ellen a fővárosiakat, amikor tudni lehetet, hogy a NOB is elkészíti saját, titkos felmérését a rendezés társadalmi támogatottságáról.

Mindez pedig Los Angeles és Párizs malmára hajtja a vizet, amely miatt azt sem túlzás felvetni, hogy a MoMo és az őt segítő baloldali pártok Párizs, illetve Los Angeles ügynökei.

Az egy dolog, hogy Orbán még mindig úgy véli, az ország többsége kudarcként élné meg, ha nem jönne össze az olimpia. Hahó, hát a Momentum meg az őket a gyűjtésben segítő EGYÜTT, LMP és Párbeszéd el se tud képzelni jobbat, mint azt, hogy nekik tudják be ezt az eredményt, és ingyenreklámnak veszik, ha még a kormánypárti sajtó is ezt sulykolja :-) De ez az ügynökösdi a végén... Azért ez a paranoia már tényleg orvos után kiált. Mi lesz a következő? Soros pénzeli a Los Angeles-i olimpiai pályázatot csak azért, hogy a magyaroknak rossz legyen? A gyíkemberek meg a chemtrail ugyan még nem kerültek bele a kormányzati kommunikációba, de lehet, nem kell már sokat várni erre sem.

Elég nagy szarban van az az ország, amelynek a vezetője MINDEN mögött összeesküvést sejt, és MINDENRE csak hazugsággal tud reagálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr1612268944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yotta 2017.02.19. 12:39:33

@elemes: "ez szarkazmus volt...?"

Nem! Majd ha van egy kis időd az írás mellett az elmélkedésre is, akkor játszd le és el fogsz magadtól ájulni...

yotta 2017.02.19. 12:40:52

@elemes: "Jó, akkor beszéljük még egy kicsit a titánötvözetből készülő, arannyal futtatott, jáspissal és smaragddal díszített, pár méteres biciklis hídról a Rákos-patak fölött."

Bár az OFFolás mintapéldája, de beszélhetünk róla!

elemes 2017.02.19. 12:44:47

@yotta:

Én azért szeretném, ha lépésekben végigvezetnél a gondolatmeneten, mert így első blikkre akkora sületlenségnek hangzott, amit csak ugratásból mondanak az emberek. Pedig ha van, aki komolyan veszi, akkor biztos van benne valami, csak én nem értem.

yotta 2017.02.19. 12:47:17

@BiG74 Bodri: "A legkevésbé sem tartom negatívnak, hogy egy, a minden pénzzel és vastagbőrrel kikent kormányzati propagandával szemben kiállt egy fontos demokratikus jogért."

Én pedig pontosan érzem, hol van a határa a joggal való visszaélésnek. A NOlimpia felirat alatt, a háttér ismeretében (tehát annak tudatában, hogy az olimpia ellenes kampány az odaítélést fogja megakadályozni) demokratikus jogokért való kiállásról beszélni értelmetlen!

Mondhatnám azt is, hogy a jogszerűséggel való visszaélés tankönyvi alakzata!

elemes 2017.02.19. 12:51:15

@yotta:

nem, nem offolás az aranyhíd, hanem karakteres példa.

a vizes VB kapcsán terveztek egy biciklishidat a Rákos patakra. ez a biciklishíd a költségvetésben közel 400 millió forintba kerül. ténylegesen a híd megépítése nagyjából 45 millió forint lenne. egy építész a látványterv alapján készített egy kiviteli terv szintű archicad modellt, amit az építőipari vállalkozók munkaidő- és anyag normagyűjteménye alapján beáraztak. szóval ebből jött ki a 45 millió. Adózott bejelentett munkaerővel, áfával.

szerintem ez eklatáns példa arra, hogy hol játszotta el a bizalmat a kormányzat, miért nem hiszi el igazából senki, hogy 774 milliárdból JÓL meg lehet csinálni.

yotta 2017.02.19. 12:59:30

@elemes: "ha lépésekben végigvezetnél a gondolatmeneten".

Az Orbán által megfogalmazott kiindulási alap szerint az illiberalizmus lényege: csak azt tedd meg, amit mások veled is megtehetnének. Nem tettem idézőjelbe, mert nem pontosan így hangzott. Ez egy alapvetően más szemlélet a: mindent megtehetsz, ami nincs tiltva - liberálfasiszta állásponthoz képest! Az előbbire új jogrendet (Btk, Ptk ... stb) és Alkotmányt lehet/kell állítani, pontosan úgy, mint ahogy a másikra is van.

Az illiberalizmus az áhított legdemokratikusabb szabályozás az ember - ember viszonyokban, és hozzá lehet csatolni az élővilág és a környezet más tényezőit (állat, növény, környezetszennyezés stb).

yotta 2017.02.19. 13:03:29

@elemes: " amit az építőipari vállalkozók munkaidő- és anyag normagyűjteménye alapján beáraztak"
Tekintettel arra, hogy erre a szakmára közvetlen rálátásom van, bármilyen árazással kapcsolatos állítást csak a műszaki leírás és az árazott költségvetés alapján hiszek el!

yotta 2017.02.19. 13:06:04

@elemes: "nem hiszi el igazából senki, hogy 774 milliárdból JÓL meg lehet csinálni."

Leszarom, ki mit hisz, én meg tudom csinálni és jól ennyiből!

DeMarco 2017.02.19. 13:10:10

@Thomas Dantes: "És hülye kishitű az, aki inkább azt mondja, hé, ide nem luxusautó kell, hanem talán a fürdőszobát tegyük rendbe."

Pontosan ezt mondom. Mert a hülye kishitű örül, hogy nem lesz Olimpia, DE nem fogja felújítani a fürdőszobát, nem fog új csempét venni sem, elveri a megmaradt pénzt a kocsmában, meg elkártyázza a haverokkal inkább...

yotta 2017.02.19. 13:13:49

@elemes:
"annak folyamatosan nyomni kell a fejébe hogy a liberalizmus rossz"
"a kint levőknek meg kell mutatni"
"súlyos egzisztenciális fenyegetés"
"meg lehet védeni őket"
"a korrupciót mindenki utálja, aki kimarad belőle"
"a fidesz által kipróbált eszközökkel"
"egzisztenciális fenyegetés"
"magyar egészségügy2
"vérpopulista vérdemagóg"

Csak néhány kifejezés az ellenzéki mantra unos - untalan ismételt sablonjaiból. Mint látható, nem kell hozzá más, mint néhány kötőszó, hozzácsapva még néhány ténynek látszó csúsztatást, oszt lehet nyomatni napestig...

Thomas Dantes 2017.02.19. 13:15:58

@DeMarco: Nem, te nem ezt mondod,. Te azt hajtogatod, hogy márpedig adósodjunk el jobban és vegyük meg a luxusautót. Nem.. Nincs rá pénz.

BiG74 Bodri 2017.02.19. 13:26:04

@yotta:
Bocsánat, de annyira biztosnak nem kellene lenned abban, hogy egy népszavazási kezdeményezés buktatja meg a budapesti olimpiát. Pláne nyakatekert az a gondolatmenet, hogy a Momentum nem a népszavazás kiírásáért gyűjtött aláírásokat, hanem azért, hogy ezzel közvetlenül az ítélőbizottságot befolyásolja. Kezd izzadságszagú lenni a magyarázatod. Te, pontosan tudod hol a határa a joggal való visszaélésnek. Ne mond már! A fityisz nagytöbbségében kinyilatkozta nem kell megkérdezni az embereket, sokuk szerint, mert csak. Különben is mindenki támogatja az olimpiát, csak nem kérdezzük meg őket, de te tudod, hol van a jogszerűség határa mi?
Te, maximum saját véleményedet tudhatod, amit itt meg is oszthatsz. Meg a többségeddel együtt minnél hamarabb elmehetsz népszavazni, hogy legyen olimpia. Ezzel befolyásolhatod a nemzetközi döntőbizottságot, hogy itt a többség, millió ember támogatja, akarja az olimpiát. Persze csak akkor, ha a karámfőnök igazat mondott a többségről és kiírja a népszavazást.
De elképzelem, ahogy a döntőbizottság meghallja a híreket:
-Te, a magyaroknál népszavazást akarnak az olimpiáról, valami nolimpia szervezet!
- Nem hiszem el, pedig annyira biztosak voltak!
-Akkor mi legyen?
-Ne viccelj ezek után nem kaphatják meg a rendezést, hálátlan banda!
- Pláne, hogy mindenki eddig az utolsó szál emberig támogatta mindenhol az olimpia megrendezését!

Sean MacTíre 2017.02.19. 13:32:08

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: a fideszes kemenymag az a letszam ami a fidesznek mindig, minimum megvolt a valasztasokon. Nincs jelentosege, bogy ugyanazok az emberek-e. Ez egyebkent tobbszor volt mar regebben is hogy tobb volt mint a nyertes parte, a gerrymanderingig a szociknak lejtett a palya. Ez a 2 millio koruli letszam megvan nekik allandoan.

elemes 2017.02.19. 13:33:06

@yotta:

Hm... hárítod a gondolkodást. Sajnálom.

elemes 2017.02.19. 13:34:50

@yotta:

"Tekintettel arra, hogy erre a szakmára közvetlen rálátásom van, bármilyen árazással kapcsolatos állítást csak a műszaki leírás és az árazott költségvetés alapján hiszek el!"

Ennek őszintén örülök -- tehát a közvetlen rálátásodnak köszönhetően pontosan tudod, hogy a közel 400 millió a biciklishídra mekkora orbitális túlárazás.

Sean MacTíre 2017.02.19. 13:40:12

@yotta: nem, a liberalizmus arrol szol, hogy a szabadsagjogaid nem terjedhetnek tul masok szabadsagjogain. Es amit vitatni lehet, a szabadsagjogok maguk. De meg nem lattam olyan embert aki a sajat szabadsagjogait akarta volna merlegre tenni. Mindig masoket akarjak, ez az illiberalizmusba belefer, a liberalizmusba meg nem. Lasd Torokorszag. Mindig van valami jelszo ami alatt emberek tizezreit lehet letartoztatni, hazaarulozni. Liberalizmus (az igazi) alatt ilyesmi nem lehetseges mert a liberalis mas jogaiert (is) kiall. Persze, valojaban igazi liberalisbol keves van.

Sean MacTíre 2017.02.19. 13:40:47

@Sean MacTíre: liberalisnak lenni kicsit olyan mint igazi keresztenynek. Szinte lehetetlen, nem is nagyon van olyan.

Pop40 2017.02.19. 13:43:38

@elemes:

Mit tanítasz, ha megkérdezhetem?

Pop40 2017.02.19. 13:50:09

@Jakab.gipsz:

Papa, te a fideszes átlagnál is hülyébb vagy.

Segítek: amit a Momentum csinált, az csak a népszavazás TÉNYÉT döntötte el. NEM a népszavazás EREDMÉNYÉT.
Fel tudod fogni azzal a fél agysejteddel a különbséget?

Ha annyira sokan akarnak olimpiát, mint mondod, biztos nem lesz gond megnyernetek. :-)

Ja, hogy a Duce ki se írja, mert ő nem olyan hülye, mint te, és tudja, hogy a döntő többség nem támogatja? Hát az pech.

Innentől fogva viszont az a kérdés, miért akar a tolvajbandád az emberek akarata ellenére olimpiát rendezni?

yotta 2017.02.19. 13:55:27

@BiG74 Bodri: "Bocsánat, de annyira biztosnak nem kellene lenned abban, hogy egy népszavazási kezdeményezés buktatja meg a budapesti olimpiát."

Pedig, biztos vagyok benne, különben nem lett volna értelme NOlimpia logóval kampányolniuk!

Persze jó lenne nem hülyének nézni a másikat; úgy tolod az igét, mintha nem tudnád hajszál pontosan, hogy az olimpia rendezés ügye a népszavazási kezdeményezéssel elbukott!!!

De, ha még mindig kötöd az ebet a karóhoz elmondom, ha kiírnák a népszavazást, olyan magasról szarnék bele, amilyenről csak tudok! Ide Olimpiát? Ezeknek a ballibbantaknak? Lélegeztető gépet minden háztartásba...

yotta 2017.02.19. 13:59:13

@Pop40: "NEM a népszavazás EREDMÉNYÉT.
Fel tudod fogni azzal a fél agysejteddel a különbséget?"

Aki ilyet leír, nem nagyon kéne az agysejtekre hivatkoznia, hiszen mindenki lejátszhatja éppen azokkal a sejtecskéivel, hogy a népszavazási kezdeményezés miatt szállt el az fontos érv mellettünk, hogy ez egy össznépi akarat!

yotta 2017.02.19. 14:02:16

@Sean MacTíre: "Liberalizmus (az igazi) alatt ilyesmi nem lehetseges mert a liberalis mas jogaiert (is) kiall. Persze, valojaban igazi liberalisbol keves van."

Amikor a liberális más jogaiért áll ki, akkor evvel mások jogait éppen csorbítja...

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:02:42

@yotta: es milyen alapon hivatkozol az ossznepi akaratra ha maguk a fideszes kepviselok mondtak meg kerek perec h nem kerdezik meg a nepet mert csak?

Thomas Dantes 2017.02.19. 14:03:04

@yotta: Miért bukott volna el? Ha a többség olimpiát akar, el megy, szavaz, és lám kiderül hogy a többség olimpiát akar, és népakaratot a szavazás megerősíti. Ilyen egyszerű.

Vagy kiderül a többség mégsem akar olimpiát.

yotta 2017.02.19. 14:04:17

@elemes: "Ennek őszintén örülök -- tehát a közvetlen rálátásodnak köszönhetően pontosan tudod, hogy a közel 400 millió a biciklishídra mekkora orbitális túlárazás."

Van műszaki leírás, amelyben esetleg leírják miféle híd is ez? Van egy látható költségvetés tervezet? Amíg nincs, addig duma!

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:04:32

@yotta: az mar nem liberalizmus. Igazabol nem bonyesz: minden embernek ugyanannyi joga van az eletben es a torveny elott. Ez egy alap minimum, de kb maximum is es ami ezel tulnyulik az sem liberalizmus mar. Ld. Safe Space problema az USAban.

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:07:05

@Thomas Dantes: hat jah. Ki kell irni akar orszagosra is az olimpiai nepszavazast, es ha nincs tobbsegi igen vagy ervenytelen akkor nincs olimpia. Nem bonyesz ez. De fosnak megtenni mert elveszitenek.

elemes 2017.02.19. 14:09:19

@yotta:

Ah zó, értem, ez sok mindent megmagyaráz.
Liberális demokrácia az, ami nyugateurópában úgy átlagosan van.
Illiberális demokrácia meg az, ami oroszországban van.
Szerintem elég karakteres a különbség.
Az oroszok azért nem éheznek, mert évente eladnak pár tíz milliárd dollárnyi olajat meg gázt, és ezért meg tudják vásárolni azokat a termékeket, amelyeket a liberális demokrácia piacgazdasága előállít. Önmagában az illiberális demokrácia gazdaságának termelékenysége nagyon gyenge.

yotta 2017.02.19. 14:09:43

@Sean MacTíre: "es milyen alapon hivatkozol az ossznepi akaratra ha maguk a fideszes kepviselok mondtak meg kerek perec h nem kerdezik meg a nepet mert csak?"

Tekintettel arra, hogy a nép egy jelentős része egy NOlimpia plakát alatt tudatta, hogy nem akar Olimpiát, a nép egy részének ez a megnyilvánulása eldöntötte az össznépiség kérdését: nem az! Remélem a Momentum kezdeményezi majd a népszavazást arról is, hogy rezsicsökkentés helyett kannabiszt és lélegeztetőt a háztartásokba! Mindegyikbe!

elemes 2017.02.19. 14:10:56

@Pop40:

Mostanában fizikát és elektronikát. Korrepetálást is vállalok, csak mostanában eléggé tele van a naptáram.

yotta 2017.02.19. 14:17:30

@Thomas Dantes: "Miért bukott volna el? Ha a többség olimpiát akar, el megy, szavaz,"

Azért, mert az Olimpia rendezéshez nem többség kell, hanem közös akarat. Ahhoz az kell, hogy mindenki akarja - vagy majdnem mindenki! Miután az ellenzéki politika rátelepedett erre az ügyre, olyan vehemenciával ráadásul, hogy már a Fidesz 2018-as vereségét látják a Momentum fúrása miatt, akkor a győztes népszavazás sem lesz elegendő, hogy nekünk ítéljék azt az olimpiát.
Nem beszélve arról, hogy ki a francnak van arra szüksége, hogy két versenynap közti városnézés közben a legjobb seggű atlétanőt, vehemens magyar nyuggerek esernyővel hajkurásszák, és közben a bedőlt bankhiteleiket kérjék majd rajtuk számon?

yotta 2017.02.19. 14:20:31

@elemes: "értem, ez sok mindent megmagyaráz."

Háááát te aztán nem értesz semmit! Abból, amit írtam ezt kihozni annyi, mintha magad mondanád a pro-t is és a kontrát is. Jól elvagy így magaddal...

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:20:40

@yotta: ez mondjuk nem igaz. Parizsban es Los Angelesben sem egyseges a nepakarat, Rioban sem volt. Keress mas, valodi ervet.

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:21:48

@yotta: nade ember. Akkor eszerint ez is eleg: valoban nem akar az emberek egy resze, talan tobbsege olimpiat. Akkor mirol beszelunk? Hogy ennek ellenere is legyen?

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:22:51

@yotta: ne haragudj, de ez inkabb, igy kivulrol nezve rolad jon le, nem rola.

elemes 2017.02.19. 14:25:33

@yotta:

"Van műszaki leírás, amelyben esetleg leírják miféle híd is ez? Van egy látható költségvetés tervezet?"

Ne hülyéskedj, ha lenne nyilvános műszaki leírás, pláne költségvetés, akkor nem lehetne közel 400 millióra beárazni :)))

Egy darab látványterv van.

Az építész egy hétvége alatt készítette ebből a fázisokra bontott archicad modellt, amiből a normatáblázatból anyagszükségletet és munkaidőt lehetett számolni.

De akinek van családi háza, meg egy kis realitásérzéke, az ránézésre pontosan tudja, hogy mekkora felüllövés a 400 millió.

Itt egy látványterv:

budapest.hu/Kpek_2017/20170203_rakospatak_hid/_CAM_03_mod.jpg

Magán a hídon kívül összesen 320 méternyi megvilágított járda is a projekt része.

A költségvetés úgy alakult, hogy első lépésben 269 millióra becsülték a projektet, majd 308 millióra emelték, múlt héten pedig a fővárosi közgyűlés (a beérkezett ajánlatok alapján) 424 millióra emelte a keretet.

RÉSZLETES TERVEK, KÖLTSÉGVETÉS: ÜZLETI TITOK.

Előtted a lehetőség, hogy te is megcsináld az archicad modellt és egy normatív költségvetést.

yotta 2017.02.19. 14:25:52

@Sean MacTíre: "ugyanannyi joga van az eletben es a torveny elott."

Ezt a liberalizmus nem garantálja, sőt mindennek pont az ellenkezője látszik kibontakozni! Az általam említett illiberális alapvetés viszont igen!

Azért azt sem ártana NEM elfelejteni, hogy a németek mindent elértek a világban a liberalizmussal, amit Hitlernek nem sikerült a maga módszereivel...

Igen, evvel azt mondom: liberalizmus = tisztított fasizmus

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:26:36

@yotta: a rezsicsokkentesetek kamu. Itt ahol elek, Irorszagban 2 ev alatt 7%ot csokkent a rezsim. Csak a verseny es a nyersanyagar csokkenes miatt. Otthon mar egy jo ideje ugy vannak befagyva az arak hogy boven a piaci ar felett van. Es a pluszt pl a MET nyeli le. Indoklas nincs.

yotta 2017.02.19. 14:26:56

@elemes: "Ne hülyéskedj, ha lenne nyilvános műszaki leírás, pláne költségvetés, akkor nem lehetne közel 400 millióra beárazni :)))"

Nem, ha lenne, nem hinthetnéd az igét, úgy mint egy jólértesült...

yotta 2017.02.19. 14:28:54

@elemes: "RÉSZLETES TERVEK, KÖLTSÉGVETÉS: ÜZLETI TITOK."

Hja, hát akkor persze, hogy azt beszélsz, amit akarsz! Nincs kockázata annak, hogy lebux!

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:29:41

@yotta: LOL, szorakoztato vagy. A szabadsag meg szolgasag, ugye? A liberalizmus elnyomo sot pont ellentetevel, a fasizmussal egyenlo csak "tisztitva". Sot Oroszorszagban es Torokorszagban jobb elni mint barmelyik europai orszagban. Jol van. Meselj meg, figyelek.

yotta 2017.02.19. 14:30:55

@Sean MacTíre: " a rezsicsokkentesetek kamu."

Nem érdekel, hogy kamu-e! Százezrekkel fizetnek kevesebbet százezrek!

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:32:16

@yotta: azert azt nehez tagadni - bar beloled kinezem - hogy eddig leginkabb a Fidesz probalja korlatozni a nyilvanossagot az osszes eddigi kormany kozul. Eleve allami ugy nem lehetne uzleti titok, max illiberaliseknal. Akkor miert is jobb az illiberalis rendszer, ahol a szavazonak gyakorlatilag semmi koze semmihez, es a velemenyet is csak akkor mondhatja el szerinted, ha a kormany kerdezi?

yotta 2017.02.19. 14:33:50

@Sean MacTíre: " Akkor mirol beszelunk?"
Arról beszélek - de már ötvenedszer írom le, hogy nem elég az Olimpia nekünk ítéléshez a többség akarata, hanem egy elsöprő többségre lenne szükség! Ez meg nincs meg! Mi olyan bonyolult ezen?

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:34:30

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: akkor mast ertunk kemenymagon. Mivel en nem nyilatkozom olyanrol amit nem lehet tudni (miert pont 10%, miert nem 9 vagy 12?). Ettol meg igaz az amit mondok, a Fidesz tamogatoinak szama nem tobb, nem kevesebb mint eddig barmikor, beleertve azt az idot is amikor nem ok kormanyoztak. Nem a Fidesz az eros, ellenzek nincs. Meg.

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:35:31

@yotta: az, hogy akkor miert akartok ennek ellenere olimpiat? Ha tudjatok hogy az emberek nagy resze, a budapestiek tobbsege nem akar? Nepszavazas nelkul is?

yotta 2017.02.19. 14:37:37

@Sean MacTíre: " Akkor miert is jobb az illiberalis rendszer, ahol a szavazonak gyakorlatilag semmi koze semmihez, es a velemenyet is csak akkor mondhatja el szerinted, ha a kormany kerdezi?"

Azt hiszem ennek megtárgyalása ismét csak OFF ezen a blogon! Egyébiránt pedig hadd ne vitatkozzam egy általad felépített torz illiberális definícióval és annak torz képzetével, mint az idézetből is látszik... hogy honnan veszel ilyesmiket, az eszemmegáll!

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:38:06

@yotta: de amugy ez nem igaz, akarhanyszor mondod. Sehol sincs elsopro tobbseg az olimpia mellett, sose volt.

yotta 2017.02.19. 14:38:37

@Sean MacTíre: "hogy akkor miert akartok ennek ellenere olimpiat"

Már nem akarunk!

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:38:56

@yotta: hat te kezdtel el az altalad felepitett torz liberalis definicioval. :)

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:39:58

@yotta: akkor meg mi a baj? Mindeni boldoh. Ti sem akartok, masok sem akarnak, kesz a nemzeti egyseg. Happy end.

yotta 2017.02.19. 14:41:30

@Sean MacTíre: "Sehol sincs elsopro tobbseg az olimpia mellett, sose volt."

Nem tudhatjuk, mert népszavazás alig volt ezügyben, ha egyáltalán volt. Egyébiránt, ez csak egy paraméter a főbb tényezők közül, s ha még ez sincs, akkor pedig minek ítélnék nekünk?

elemes 2017.02.19. 14:42:41

@yotta:

hm, ez esetben kérlek vond vissza, hogy építőiparra rálátásod van, mert ha valóban lenne, akkor nem szopnád be a 400 millió forintot erre a hídra.

Sean MacTíre 2017.02.19. 14:42:43

@yotta: ahol engedtek ott bukott. Ahol nem engedtek, ott volt. Pozitiv kimenetelu nepszavazasrol tudsz-e? En nem.

yotta 2017.02.19. 14:43:50

@Sean MacTíre: "hat te kezdtel el az altalad felepitett torz liberalis definicioval. :)"

A tényekről beszéltem, hiszen liberalizmus van/volt. Az alapelvet pedig, hogy mindent szabad, ami nincs tiltva, nem hiszem, hogy vitatni kellene....

elemes 2017.02.19. 14:43:52

@yotta:

ha jólértesült lennék, akkor lenne hozzáférésem a tervekhez és a benyújtott ajánlatokhoz. de nincsen, ezért kellett a látványterv alapján "reverse engineering"-gel dolgozni.

yotta 2017.02.19. 14:49:01

@elemes: "hm, ez esetben kérlek vond vissza, hogy építőiparra rálátásod van, mert ha valóban lenne, akkor nem szopnád be a 400 millió forintot erre a hídra."

Azt, hogy egy kivitelezés esetében miről van szó, azt a műszaki leírásból lehet megtudni! A látványterv - akárhányszor is hivatkozol rá - nem egyenlő a műszaki leírással! A műszaki leírás alapján állítják össze a költségvetés tervezetet! Amíg ez nincs, addig azt beszélsz össze-vissza, amit akarsz!

yotta 2017.02.19. 14:50:42

@elemes: "ha jólértesült lennék, akkor lenne hozzáférésem"

Nem jól értesültnek kellett volna lenned, hanem korrektnek: addig nem pofázol hülyeségeket, amíg meg nem, tudsz valamit!

Pop40 2017.02.19. 14:56:19

@yotta: Mi van?
A te fejedben szállt el maximum valami.

Soha nem volt ez össznépi akarat.
Maximum a Duce meg a maffiája hazudta annak, a fogyatékos híveik meg beszopták.
Logikus, hülyék, mint a segg, honnan is tudnák, hogy jó eséllyel államcsőd lenne a következménye.

elemes 2017.02.19. 14:57:23

@yotta:

Milyen indulatos lettél. Gondolom megnézted a képet és (akár van építőipari tapasztalatod akár nincs) nyilvánvaló lett számodra, hogy a 400 millió orbitális túlzás erre a hidacskára.

Pop40 2017.02.19. 14:58:40

@elemes: Köszi :-)
Nem akarok órát venni, csak érdeklődtem :-)

elemes 2017.02.19. 14:59:43

@yotta:

"A látványterv - akárhányszor is hivatkozol rá - nem egyenlő a műszaki leírással! A műszaki leírás alapján állítják össze a költségvetés tervezetet!"

A műszaki leírást elmondtam: speciális titánötvözetből készült hídszerkezet, arannyal futtatva, jáspissal és smaragddal díszítve. Lehetne ugyan vasbeton vagy acél szerkezettel is készíteni, de akkor nem jön ki a 400 millió.

elemes 2017.02.19. 15:05:49

@yotta:

Az indulatokat egyébként megértem -- van egy érzelmi meggyőződés, és ezzel szemben van valami földhözragadt dolog. És a kettő nagyon nem illik egymáshoz.

Az 1984-ben O'Brien az ilyen helyzetekben elmagyarázta Winston Smith-nek, hogy ez a Párt érdeke. Winston Smith azonban nem elégedett meg, tovább kérdezett, aztán még tovább. Ez lett a végzete. Nem szabad gondolkodni. Hinni kell. Különben úgy jársz, mint Winston Smith.

DeMarco 2017.02.19. 15:22:49

@Thomas Dantes: "Nem, te nem ezt mondod,. Te azt hajtogatod, hogy márpedig adósodjunk el jobban és vegyük meg a luxusautót. Nem.. Nincs rá pénz."

Valóban, azt mondom, hogy megéri a belefektetett pénzt, akkor is, ha nem lesz nyereséges. Mert nem csak pénzbeli nyereség létezik és szívesen fektetek buktába is, ha attól jobban érzem magam. Ráadásul el lehet értelmesen is költeni a pénzt, tanulva a többi országtól és mobilisabb kisebb rendezvényt csinálni.

elemes 2017.02.19. 16:15:07

@yotta:

"A látványterv - akárhányszor is hivatkozol rá - nem egyenlő a műszaki leírással!"

Ebben abszolút egyetértünk. Azokat a műszaki paramétereket, amelyek a látványterv alapján nem egyértelműek, a tervező kénytelen volt józan ésszel kitalálni: KERÉKPÁROS - GYALOGOS HÍD, tehát ez az üzemi terhelés. ezen felül el kell bírnia alkalmanként a karbantartó járművet.

Vasbetonból olcsóbb, acélból karcsúbb (jobban hasonlít a látványtervre), és 45 millió forint.

Nem 400 millió.

Thomas Dantes 2017.02.19. 16:25:18

@DeMarco: Megéri ha nem is lesz nyereséges. Ilyen baromságot hol tanítanak? Igazi unortodox matek. Úgy legyen neked fizetésed mint ahogy az olimpia megtérül. Megéri, még ha nem is kapsz pénzt. Ja. Okos.

Na de tényleg megéri hogy te jól érezd magad ezért még jobban eladósítani az országot. És még csak nem is esik le neked, miért felháborító baromság amit ki bírsz izzadni.

Thomas Dantes 2017.02.19. 16:29:13

@yotta: Hülyeséget beszélsz. Egyetlen olimpia esetében sem volt és nem is lesz közös akarat. Honnan szedsz ilyen marhaságokat?
Többségi társadalom támogatását valóban figyelembe veszi a NOB. Közös akarat olyan nincs.

Talán Rió milliónyi koldusa olimpiát akart? Senki meg nem kérdezte őket. Ja de biztos meg volt a közös akarat...

Csúnya Momemtun megfúrta az olimpiát....micsoda baromság. Nem közös akarat nincs, Budapest lakosságának a többsége nem támogatná az olimpiát, és ezt a NOB tudja a Momentum nélkül is.

Egyszerűen ezt a Momentumra fogni aljas hazugság.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.19. 17:07:56

@Sean MacTíre:

Kemény mag az, aki egy párt fanatikus híve. Ezek száma mindkét oldalon kb. 200-200 ezer. A többi szavazó pártsemleges, ők jellemzően a kisebbik rosszra szavaznak. A Fidesz azért tud nyerni, mert 2010 óta ő számít a legkisebb rossznak a semleges választók körében.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.19. 17:10:44

@HorseFucker:

"@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Nem vagyok ballibsi te hazaáruló rohadt orosz bérenc bélféreg
rohadtál volna a szennyes kurva anyádba.Apropó pedofil...
Ki is az aki bulgár szegénynegyedbe jár fiúcskákat leszopni ? Segítek: TE VAGY AZÍ!
!De mondom, gyere haza áruló,aztán kiontom a beled bárhol:kocsmában,üzletközpontban,utcán!
NEKEMmegéri! Degyáva féreg vagy te ahhoz,hogy hazagyere. Rohadt orosz állat"

Értelek. Soros kirúgott, mert még bérkommentelőnek se voltál jó.

Narancsos kommunizmus 2017.02.19. 18:32:52

"@Sean MacTíre: "ugyanannyi joga van az eletben es a torveny elott."
@yotta: Ezt a liberalizmus nem garantálja, sőt mindennek pont az ellenkezője látszik kibontakozni! Az általam említett illiberális alapvetés viszont igen!

Ember, mit szívsz? Baszki, az illiberalizmus, ami üldöz mindent, ami nem az ő véleménynét tükrözi. Lásd Oroszország, Törökország, stb.

Te aztán tényleg alternatív valóságba élsz!

Narancsos kommunizmus 2017.02.19. 18:35:59

@yotta: "Ha egyszer vennéd a fáradságot és megnéznéd, mennyi az összközbeszerzések száma, s ebből mennyi a fideszhaver "

Aha. Szóval már nem arról vitatkozunk hogy lopnak, hanem arról hogy mennyit. Értem, ebben legalább egyetértünk!

Narancsos kommunizmus 2017.02.19. 18:39:04

@yotta: "Hja, hát akkor persze, hogy azt beszélsz, amit akarsz! Nincs kockázata annak, hogy lebux! "

Aha, szóval ha valamire nincs nyilvános költségvetés az arra bizonyíték, hogy minden rendben van, nincs költségtúllépés, és csak azért titkos, nehogy az ilyen kellemetlenkedők rosszul érezzék magukat, hogy olyat feltételeztek hogy nem is annyi az annyi.

Zseniális érvelés.

DeMarco 2017.02.19. 18:44:16

@Thomas Dantes: Szerintem érted, csak nem akarod megérteni.

Megpróbálom egyszerűbben megfogalmazni: Van egy telked, ahol a balra, vagy jobbra eső részt a szomszédnak lenne kötelessége megcsináltatni, de vagy baxik rá, mert smucig, vagy nincs is szomszédod, aki megcsinálhatná. Hagyhatnád a fenébe, mert pénzbe kerül és drága is. Az egyik ember pontosan ezt teszi, hagyja a fenébe, nem költ rá, mert drága. A másik ember meg fütyül rá és megcsinálja, mert egyrészt nagyobb védelmet nyújt az állatok és az emberek ellen, másrészt, mert úgy szebb. A pénz bukó, de kit érdekel???

Vagy még egyszerűbb példa. Ne legyünk álszentek, tudjuk, hogy egy filmet le is lehet tölteni. De ehelyett elmegyünk moziba családostól, megvesszük a legnagyobb popcorn csomagot, pedig tudjuk mekkora bukó ez valójában. Miért tesszük? Pusztán a nagyobb élvezetért... Azért, amit a nagyobb vászon és az élmény jelent.

Én nem mondom, hogy nem jelent semmit a pénz, de nem az a fő motívum számomra az biztos. Kitűzök egy célt magam elé és megharcolok érte. Kerüljön bármennyibe.

Ott voltatok 8 évig kormányon és mi történt? Rendbe raktátok az egészségügyet? Az oktatást? Vagy bármi mást? Akkor meg? Ugyan melyikőtök tudna arra garanciát adni, hogy az Olimpiára el nem költött pénz oda fog vándorolni? Ha most balliba kormány lenne (Isten ments') és ők akarnának Olimpiát, akkor is támogatnám. Bár ez a veszély nem fenyeget, sem pro, sem kontra.

kolompa lole 1111 2017.02.19. 20:02:16

"jobb lett volna korábban gyűjteni az aláírásokat, és szerinte akik most az olimpia ellen vannak, azoknak korábban ez eszükbe sem jutott."

És akik elherdálnák a maradék államkasszát is, 30 évre előre, azoknak eszébe jutott megkérdezni az embereket, továris????

kolompa lole 1111 2017.02.19. 20:05:17

"Ezek már megint ennyire hülyének néznek mindenkit?"

Igen! Végül is van annyi hülye aki a hazaárulás, bűnszövetkzetben elkövetett különösen nagyértékű lopássorozat, alkotmányos rend megcöntése bűntettek ellenére újra a nyakunkba szavazgatja ezeket, 30 ezüstért. Aki a fideSSre szavaz, az hazaáruló és nem magyar!

kolompa lole 1111 2017.02.19. 20:07:35

"az ellenzék azonban kihátrált ebből és emiatt megfosztja egy álom beteljesedésétől a budapestieket."

Legalább ők tudják hogy nem álmodozni kell, hanem felébredni, ugye III/III-as besúgók, KISZ-esek, MSZMP utódpártja (fideSS)?

kolompa lole 1111 2017.02.19. 20:09:06

"baloldali pártok Párizs, illetve Los Angeles ügynökei"

Hát Bástya elvtársat már meg se akarják gyilkolni? Én már szart érek? :DDD

kolompa lole 1111 2017.02.19. 20:12:07

@yotta: Pedig így van, komcsi! A MoMo felelősen, józanul gondolkodott a "kormány" HELYETT, és feltűnt nekik hogy a fantázia és a valóság között kurva nagy szakadék van. Persze ha a Kommunista Viktor és bűntársai magánpénzből (nem a mi ellopott közpénzünkből, amit a rendszerváltás után visszaveszünk) kifizetik, akkor hajrá, csinálják.

HorseFucker 2017.02.19. 20:18:22

@Narancsos kommunizmus: Mellébeszél, maszatolsz mint mindig, gané !
Gyere haza , ha mersz, ott a Deák téren kiontom a beled rohadt hazaáruló,orosz bérenc!
Bolgár takony,féreg, hányás.

HorseFucker 2017.02.19. 20:19:33

@Narancsos kommunizmus: Elnézést, NEM Neked akartam írni!
Hanem természetesen a rohadt állat birkának!

leapyear 2017.02.19. 21:23:26

Olimpia Budapesten: MÉG NE!!!
Talán ha már nincs egyéb mire költeni...
De addig, amíg pl. romokban az egészségügy, az oktatás, a közutak stb. addig NE!!!
Az ország nem játék! Az ország nem politikusok játszótere.
Az ország pénze nem azért van, hogy politikusok a saját hobbijaikra szórják el!

leapyear 2017.02.19. 21:29:30

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Ez részben igaz, nagyobb részben pedig azért, mert teljesen és tökéletesen elvtelenek (ahogy a baloldal is az egyébként).
OV pl. ateista, de amikor a jobbik majdnem elhalászta előle a keresztény egyházakat, hirtelen felcsapott nagy kereszténynek, nehogy szavazatokat veszítsen.
A siker záloga, hogy azt kell hazudni a népnek, amit hallani akarnak. Jelenleg ezt a fidesz csinálja a leginkább mesteri fokon.
A vallás még mindig az a kábítószer, amivel tömegek normális gondolkozását lehet eltéríteni a valóságtól és tudati függőségbe hozni a vallás szolgáltatóitól. Tulajdonképpen a papok egyfajta "drogdílerek".

leapyear 2017.02.19. 21:36:31

@DeMarco: Nincs rá garancia, hogy az el nem költött pénz nem oda vándorol ahova kellene.
Csak sajnos az olimpiára szánt pénz egyszerűen nem létezik. Ezért nem lehet nem elkölteni.
Valamihez minden áron ragaszkodni, bármibe kerül is, az a hisztis gyerek kórképe. Nem egy megfontolt döntésé.
Olimpiát MÉG NE! Majd akkor, ha nyugodt szívvel el lehet költeni a létező, rá szánt összeget.

DeMarco 2017.02.19. 22:00:46

@leapyear: Már ne is haragudj, de én két évtizede még nem létező pénzekkel kalkulálok évekkel előre tervezve. Senkit nem érdekel, hogy most nincs, ha látom, hogy miből lesz...

Szép is lenne ha a cégek nem előre néznének, nem előre terveznének. Te teljesen vak vagy?? Nap, mint nap látni ahogy a MOL és az autógyártók, beszállítók hogyan készülnek a nagy váltásra. Ebbe a sorba illik Paks is amúgy.

A te mentalitásoddal kb. soha nem rendeznénk Olimpiát, mert mindig sajnálni fogod rá a pénzt és mindig találsz kifogást, hogy mi másra lehet még elkölteni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.20. 04:46:11

@HorseFucker:

Már mondtam, nem én tehetek róla,. édes pedókám, hogy Soros nem alkalmaz már téged.

Narancsos kommunizmus 2017.02.20. 08:43:57

@HorseFucker: Ez jó volt, felismertem hogy a birkára gondolsz :D

Narancsos kommunizmus 2017.02.20. 08:46:21

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "A vallás az ember természetes igénye. Nem drog. "
A hatásmechanizmusa sok szempontból hasonló.
Amúgy meg a komcsik tiltották, most mitől lett "természetes"?

Narancsos kommunizmus 2017.02.20. 08:48:43

@DeMarco: Igazad van, az olimpiára költendő pénz létezik, csak most még nyugdíjnak, egészségügynek, oktatásnak hívjuk. Ezeket vennék el a MAGYAR emberektől.
A stadionok is létező pénzből valósultak meg, azért nem jut értelmes dolgokra.
Álmodozz a saját pénzeden, ne az enyémen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.20. 10:22:47

@DeMarco: "Ott voltatok 8 évig kormányon és mi történt? Rendbe raktátok az egészségügyet? Az oktatást? Vagy bármi mást? Akkor meg?"

Tudom, te át se érzed, de rettentő nagy cinizmus ám ezt így megkérdezni azok után, hogy annak ellenére, hogy pont a FIDESZ népszavazása akasztotta meg a megkezdődött rendbetételt (és te erre rettentő büszke is vagy, tudom), és hogy ezek után még egy világválság is sújtotta az országot, a 2010-es kormányváltáskor még mindig sokkal jobb állapotban voltak ezek a területek, mint most.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.02.20. 13:52:25

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Véletlenül mindig pont ugyanazt szajkózod, amit a fidesz agitprop szokott böfögni. Azt, hogy aki a fideszt le akarja váltani és nem jobbikos, az mind ballib és gyurcsánykotta. Nos valóban ezzel a dumával tartja a fidesz össze a birkákat és sakkban az országot, de nem az ország érdeke, hogy egy ilyen lopós banda a teljhatalomban ücsörögjön. Ha pedig az ország nem egy olyan ostoba segglyuk, amilyennek a fidesz szeretné, akkor tennie kell ellene.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.20. 14:02:32

@Csuvakka a migráns vuki:

ismétlem: engem nem érdekel a Fidesz hatalma. Egy dolog érdekel: ne legyenek liberálisok hatalmon.

Vannak, akik nem fideszesek, s nem ballibek: pl. a Jobbik és az LMP jelenleg.

DeMarco 2017.02.20. 16:06:12

@Fedor: Hát ha te "rendbetétel"-nek hívod a kórházbezárásokat és az extra adózást a semmiért cserébe... nekem erről kicsit mások a fogalmaim. A világválság kapcsán meg még most is visszhangzik ám a Pannon Puma, meg "minket nem fog érinteni a válság, vagy épp csak alig" (Már aki volt olyan bolond, hogy elhiggye ezeket a marhaságokat..) A devizahitelezésről nem is beszélve ugye...

Még most is borsódzik a hátam ha eszembe jut az egészségügy és a ballib kormányzás egy mondaton belül. Ha meg fájni kezd a fejem az időváltozásnál, egyenesen a pokolba küldeném Ágikát... hozzáteszem azóta is Algopyrint szedek és fütyülök a nyomorult bandára akik vénykötelessé tették...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.21. 17:18:31

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "engem nem érdekel a Fidesz hatalma. Egy dolog érdekel: ne legyenek liberálisok hatalmon."

Megleptél. A szocialistákra áhítozol?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.21. 20:26:38

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Mellé. A balolali és liberális eszmék nem találkoznak. Nézd meg, talán a wikipédia leírja pontosan, melyik mi. Vigyázz, ha ennyire nem tudod, miről van szó, könnyen kiderülhet, hogy te baloldali vagy liberális érzelmű vagy. Mehet a munkásságod a lefolyóba. :))

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.22. 05:57:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A balolali és liberális eszmék nem találkoznak. "

S hol mondtam, hogy találkoznak? Sehol.

"te baloldali vagy liberális érzelmű vagy"

Balolddali vagyok, természetesen szó nem újmagyar, hanem eredeti értelmében.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0