Mi ez a kényszeres titkolózás?
2010. július 08. írta: Fedor

Mi ez a kényszeres titkolózás?

Az elmúlt 20 évben egy olyan kormány volt, amelynek az üléseiről nem készült jegyzőkönyv: az előző Orbán kabinet. Előtte is, utána is az aktuális kormányfők számára természetes volt, hogy egy normális demokráciában az információszabadsághoz az is hozzátartozik, hogy nyoma maradjon, mi hangzik el ott, ahol az ország sorsáról döntenek, még hozzá szó szerint. Egy összefoglaló, amiből azt hagynak ki, amit akarnak, messze nem elég. Nonszensz, hogy amíg a szocializmus működését, az MSZMP döntési mechanizmusát részletesen megismerhetjük a KB üléseken készült jegyzőkönyvekből (Kádár utolsó, már zavarodott beszéde is így maradhatott fent), addig hiteles forrás híján arról csak homályos elképzeléseink lehetnek, hogy miképp történt a döntés pl. 2001-ben a Grippen beszerzések ügyében.

Nos, ilyen előzmények után én már nem is csodálkozom az alábbi híren:

A nemrég beterjesztett adóügyi salátatörvény megszüntetné a többségi állami tulajdonú cégek adatainak nyilvánosságát, ami elbizonytalaníthatja az adatigénylési ügyekben jelenleg megengedő gyakorlatot folytató bíróságokat. A kormányülésekről mostantól csak összefoglaló készül, ami azonban a hatályos törvények szerint jogsértő.

Tehát pontosan ugyanazt a gyakorlatot akarják visszahozni, mint amit 2002 előtt követtek. Az emberben óhatatlanul felmerül a kérdés: Mire föl ez a fene nagy titkolózás?

Persze fel lehet hozni ellenérvként, hogy hiába készültek jegyzőkönyvek, ha azokat meg titkosították, mint ahogy ez elmúlt 8 évben nem egyszer megtörtént, de ez nekem nem érv. A titkosítást fel lehet oldani idővel (ki lehet kényszeríteni bíróság által, ha szükséges), és akkor az anyag megismerhető, a jövőbeli történészek által kutatható, de ha el se készül, akkor az már örökre elveszett.

Bár az is igaz, Orbánékat az se zavarja, ha van jegyzőkönyv, maximum ha kínos dolgok szivárognak ki, akkor ráfogják, hogy nem volt kormányülés, csak baráti csevegés a miniszterek közt.

Akkor meg nem mindegy? :-(

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr622138864

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hungarorange Ltd. 2010.07.09. 12:14:32

Vállalkozássá alakította Magyarországot az orbánzó párt – és fejvakarós feladat definiálni, milyen szervezeti formában menedzselődünk éppen.Betéti társaságnak aligha mondanám – inkább kivenni szeretnének, mint betenni. Betenni mi fogunk maj...

Trackback: Csontvázkeltetők 2010.07.08. 21:22:21

Ha valaki, hát a Fidesz pontosan tudja, hogy milyen veszélyes is tud lenni az átláthatóság. Tesz is ellene rendesen. Tudja, hogy a kétharmadot nem kis részben az MSZP-t és az SZDSZ-t körüllengő korrupciós ügyeknek köszönheti, és ugye ki tudna ma példáu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hodara 2010.07.08. 19:54:07

@Megfigyelo: Szerintetek abban a rendszerben szóról szóra leírtak mindent?

Megfigyelo 2010.07.08. 19:55:00

@aszekelyek: Senki sem beszel arrol, hogy a kormanyulesek anyaganak nyilvanosnak kellene lennie. Nyilvanvalo, hogy egy kormanynak lehetnek titkai. Arrol van szo, hogy archivaljak-e, vagy sem a jovo nemzedekek szamara. A kormanyok uleserol a vilagon mindenutt szoszerinti jegyzokonyvet vezetnek es/vagy magnofelvetel keszul, a maffia keresztapak uleseirol meg sehol. (Nixon amerikai elnok is egy felvetel miatt kenyszerult lemondani.)

hodara 2010.07.08. 19:56:12

@loláb: Szó szerint ez a lényeg.
De ezeknek egy kormányülésen ellopják a demokráciájukat!

csoko20 2010.07.08. 19:56:26

Remélem őszre meg lesz a "felcsúti beszéde" is, szépen rögzítve, közreadva.

Ennyi mélyen keresztényi, becsületes és a zemberekért tenni akaró léhűtő közt csak akad egy, aki már most hupililát hány a jelenlegi uram-bátyám kormányzástól.

Vagy bánom is én, elég ha besértődik valamin és ki akar baszni a Vezérrel....

loláb 2010.07.08. 19:56:28

Ja, és tudtommal hangfelvétel készül minden kormányülésről (anélkül összefoglalót irni nehéz lenne), azokat gondolom archiválják. Ez utóbbi valszeg nem nyilvános, de majd ha a történészek kutatni akarják, akkor kikérhetik a levéltárból, aztán megtudhatják, hogy Orbán mikor szőlőbányázott utoljára.

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 20:00:02

@hodara:
ki donti el mi a fontos?
na meg miert foglalkoznak nem fontos dolgokkal? ; )

nincs igazad csavo, nem csak a megszurt dolgok kellenek hogy megmaradjanak, hanem minden amit rolunk beszelnek. Mert hisz velunk foglalkoznak, a mi kozos sorsunkkal.
Akkor csak ne a hatunk mogott csinaljak mutyiban, legyenek szivesek.
Most jol raneznek az elozo kormany kormere, de ugy latszik felnek hogy egyszer az o kormukre is ranez valaki. Amirol nem marad info azt nehez szamonkerni, ugyebar. : )

Es az allami cegek adatszolgaltatasi korlatozasahoz mit szolsz?

Ez egy jo modja annak, hogy ne legyenek tovabbi korrupcios, hanyag kezelesi, hutlen kezelesi botranyok.
Botrany csak akkor van, ha kiderul.

Egyszeruen nem birjak a kritikat, nem akarnak kontrollt, azt es ugy akarnak csinalni velunk amit ok szemelyesen akarnak, es csak azt az orrunkra kotni a mi ugyeinkrol amit akarnak.
Titkoloznak.

Narancskomcsik, jol mondja itt valaki.

aszekelyek 2010.07.08. 20:00:24

@OrbanWinetou: Komcsizzál, ha frusztrált vagy de én egy örömlányt javasolnék inkább. Nos erről nincsenek infoim, amit te írsz ugye, az meg lehet eső, lehet hó.Az az egy biztos, hogy se nem akasztatott, se szemet ki nem lövetett egyik szállodááááááááa élén sem. Ha ugyan ott volt. Kevés kivétel volt, de volt, aki nem volt párttag és mégis vitte valamire. Például Sólyom elnök úrról sem tudom, hogyan futotta be szép karrierjét de még gönz árpád se volt egyértelműen ma született bárány. Az biztos, hogy sok irigye van Az újonnan választott közt. elnöknek. Mindazonáltal nem feltétele a pozíciónak, hogy maszületett báránynak kell lennie. nekem például az nem világos, hogyan lehet gyárfás akkora hatalommal bíró ember.Tudnál mondani valamit 89 előtti pártállásáról? olyat kérek, amiben nincs komcsizás. Vannak elkövetett bűnök, amiket az áldozatok száma bizonyít és vannak elkövetők. Ahogyan a véreskezű diktatúrákban mindenütt. Vannak felelősök. Egyikben sem volt a keze az új elnöknek.

Rókakígyó 2010.07.08. 20:02:44

A porbléma nem az, hogy titkolóznak, hanem az hogy törvénybe ütköznek ezzel. Ez min. szabálysértés, de inkább bűncselekmény, még jó, h 2/3-uk van.

Domeq (törölt) 2010.07.08. 20:06:17

Orbán egy pózer, mint az elődei.
Szánalom.

Zuzimama 2010.07.08. 20:06:53

@hodara: "Nem gondolom ami egy kormányülésen zajlik az igazából a lakosságra tartozik."

A kormány kormányozza az országot. Olyan döntéseket hozhat ami a te életedet is elkúrhatja. Később szeretnéd felelősségrevonatni imádott kormányodat, de mi alapján?

Amúgy meg kire tartozna, hogy mi történt egy kormányülésen, ha nem a lakosságra?
Vagy úgy gondolod, hogy a kormányülésen csak a kormányra vonatkozó döntések születnek, a te életedet befolyásolók nem?

A kormány érted van (volna)nem pedig önmagáért.

Na ezért volna talán szükség az archiválásra. És ha az eddigi kormányoknak nem derrogált, akkor a Fidesznek mégis miért? Bűzlik, de nem ez az első, és nem is az utolsó. Sajnos.

Commandante Jayasuriya 2010.07.08. 20:10:24

@aszekelyek:

Egy: Javaslom vegyél néha levegőt is.
Kettő: Ez a sok blabla amit ideírtál, mennyiben cáfolja a posztban leírtakat?

aszekelyek 2010.07.08. 20:10:29

@OrbanWinetou: @neurotikk!: Ahhoz mit szól , hogy fletoék megtiltották, hogy adattkat lehessen megtudni róluk, tulajdonosok köréről, a lopott vagyonaikban? Az már sokkal ezelőtt volt. ezek persze csak bűnözők, tolvajok. akik ezt baloldali politikának álcázva követték el. Maga csak narancskomcsizzon. Nyilván félti a lopott holmit.Tudja, ki, mint él, úgy ítél. Előre.

baba jaga 2010.07.08. 20:13:46

hajrá magyarország,hajrá demokrácia!
/ kósa úr ezt hogyan magyarázza? /

hrotko82 2010.07.08. 20:13:47

zorbán a forradalmi nép nevében feloldhatja a titkositásokat amit fletó rátett a szövegeire. mert átadás-átvételkor hozzá került a password:D

JohnHenry 2010.07.08. 20:14:51

@hodara: beszéld meg pelcznével, ő nagyon szeretett volna belenézni a gyurcsány-kormányülés jegyzőkönyvébe.

gramercy 2010.07.08. 20:16:32

az elozo ciklusukbol ezt tartottam az egyik leggennyesebb dolognak

ezt, meg a haromhetes "parlament"-et

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.07.08. 20:16:54

Rájöttem valamire. Ti (ez szélesebb sokkal ennek a blognak a közönségénél) ezt élvezitek.

mizrolist 2010.07.08. 20:17:45

@loláb: nem egészen. A friss módosítás szerint akkor készül hangfelvétel, ha ezt egy miniszter kéri; de akkor is a miniszterelnöknek ezt külön engedélyezni kell.
Lásd itt: index.hu/belfold/2010/07/08/bizonytalanna_valhat_az_allami_cegek_atlathatosaga/

csoko20 2010.07.08. 20:18:41

Felvesznek IMF hitelekt - az emberek megfizeti.

Megadóztatják a bankokat - az emberek megfizetik.

Megadóztatják a minimálbért is - az emberek megfizetik.

Összemutyiznak Járainak, Pintérnek stb milliárdokat - megfizetjük.

Virágzik a butikos kommunizmus - megfizetjük.

Szó, mi szó ha egy országot készülnék így lerabolni,én se verném nagy dobra.

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 20:19:18

@aszekelyek:
azt is elitelem, az sem tetszett soha.

aszekelyek 2010.07.08. 20:20:11

@Commandante Jayasuriya: Az ujjaimon át még nem próbáltam levegőt venni. Majd megpróbálom de értelme nem sok van.RAlán az van valahol a blogban, hogy meg kell cáfolni az író állításait? jézus! itt akkor sokan nem tudnalk olvasni. Hiába, Szdsz -oktatás 2o éve eredménye ez. Parancsnok? Nem vagyok az alárendeltje. Csak szólok. Azt írok ide, szabadon, ami nekem jólesik. Mindenki más is. Ez a csendőrségben betöltött pozíciója? vagy még az ÁVÓ-n volt commandante, esetleg Che Guevara harcostársa?

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 20:20:27

@aszekelyek:
azt is elitelem, az sem tetszett soha. Pont ezert sem tetszik hogy kevtik az um. komcsi hagyomanyokat.

Öreg Sam 2010.07.08. 20:20:37

@aszekelyek:
Itt a lehetőség!
4/3 birtokában mindent lehet!
Tessenek feloldani akár alkotmánymódositással a titkokat!
Van egy gyanum,hogy ez a fidesznek sem érdeke...

gramercy 2010.07.08. 20:22:22

ES MEG-MA-GYA-RAZ-ZA

elmesz te kinaba narancsdroid, ott is csak 'osszefoglalo' keszul

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 20:23:30

@gramercy:
hehe, ok is sargak. : )))
(en kerek elnezest)

Alvin666 2010.07.08. 20:28:14

En iszonyat nagy Fidesz fan vagyok, emiatt azt mondom, hogy a kormanyuleskrol nem kell jegyzokonyv, mert aki ott van az ugyis tudja mirol volt szo, aki meg nem volt ott, annak meg mi a f@sz koze van hozza?!!!
Legyel miniszter te is es akkor megtudod, te kivancsi majom. Addig meg ne irigykeggye, he...
Nekunk egyszeru embereknek eleg a Bibliat olvasni, ha Viktor donteseire kivancsiak vagyunk, teljesen felesleges hozza a Forradalmar Atyakat jegyzokonyv irasaval farasztani. Ok nyugodtan csinaljak azt az orszagepito munkat, amire a Joisten megvalasztotta oket. Foleg Viktort Atyat. Vele egyenesen ossze is van tegezodve...

hodara 2010.07.08. 20:29:51

@Zuzimama: Nem derogált,a lakosságra tartozik???Akkor az MSZP-miért titkosította???
Most nem lesz titkosítva.Összefoglalás lesz.Az országot és a lakosságot érintő döntések a parlamentben születnek.Azt közvetíti a TV.A kormány a valami vidéki városban összejőve(Öszöd) is tud tanácskozni,ha nagyon titkolózni akarnának.Ott nem kell jegyzetelni.Az MSZP rendszere sokkal rosszabb volt.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.07.08. 20:31:28

Azoknak, aki a "deazMSZPis" érvet hozzák, emlékezetükbe idézném, hogy egy éve az MSZP védelmében nem volt hatásos érv a deaFideszis. Joggal. Az MSZP el lett zavarva. Joggal. Most mi jön?

loláb 2010.07.08. 20:32:05

@mizrolist:

Olvasd el a 1144/2010, V-ös fejezetet.
(Pdf a linkelt cikkedben) Készül a "összefoglaló készítésére alkalmas" hangfelvétel, ezt a Közigazgatási Minisztérium kezeli, kiadhatja a teljes hangfelvételt, és a a kivonatát is.
Kicsit értelmetlenül azt írja, hogy az "ülés végén készül" a hangfelvétel, de ez gyanítom, hogy inkább baki, mint szándékosság, egy ülés végén nem lehet hangfelvételt készíteni, arról, ami az ülésen elhangzott.

billy reed 2010.07.08. 20:33:16

@aszekelyek
"Mégegy ok, hogy ne szórjanak gyöngyöt disznók elé, mert összetapossák és rájukrontanak. Ez a Szentírásban áll, baloldalnak nem biztos, hogy backhandból megvan. Jobb a pökhendjük."
Ha te nem olvashatod a jegyzőkönyveket, akkor magad is a disznók közé számítódsz! Úgy bizony!
Egyébként baloldaliként /aka komcsi/ jártam a Pázmányra /vö. keresztényszocialzmus/

AutosVilli 2010.07.08. 20:33:55

Eljön még az ideje annak, hogy sok-sok ember letagadja hogy a fideszre szavazott.

Blogger Géza 2010.07.08. 20:34:41

@Megfigyelo: Látod, ez sem segített neked, ugyanis Magyarország nem üzent hadat, hanem megállapították, hogy Kassa bombázása (továbbá a rahói incidens) miatt beállt a hadiállapot.

Blogger Géza 2010.07.08. 20:36:20

Amúgy a HVG-nél másképp értelmezték a rendeletet, elvileg ez van a friss számban:

"Az első Orbán-kabinet időszakától eltérően ismét készülnek hangfelvételek a kormányülésekről, miközben vizsgálat indul annak kiderítésére, miért egy magáncég kapta a megbízást az 1989 utáni anyagok dekódolására."

billy reed 2010.07.08. 20:38:11

@aszekelyek
Még valami: ha belekötsz más nickjébe: akkor a te többes számod mit jelent???
Esetleg lófő??? Vagy primor???

solonzo 2010.07.08. 20:38:11

@aszekelyek: Sólyom László apósa az egkori Baranya-megyei pártfőtitkár volt, Aczél et. jó barátja volt. Így lett a spanyol disszidálási kísérlet német ösztöndíjra váltva. Az a baj veletek fidesz taplók, hogy keveset tudtok, azt is rosszul

hodara 2010.07.08. 20:40:35

@csoko20: IMF hitelt az MSZP vette fel (ha felvesznek a devizásokat mentik vele)

Azzal várjál,hogy az emberek fizetik meg a bankadót!!!Nem fogadnék rá.Ezt a baloldali média tömi a burátokba.

Fizessen mindenki adót.(főleg,hogy mindenki min bélre van bejelentve)De gondolom találnak megoldást de ez még 2 év.

Járai,Pintér???Tudsz valamit tegyél feljelentést!Egyenlőre csak baloldali politikusok töltik meg a börtönöket.Vajon miért?

solonzo 2010.07.08. 20:42:36

@csoko20: És várjuk csak ki az Önkorm. választások után egy nappal majd közlik a néppel, hogy most nem tudnak segíteni senkin (devizahitelesek, munkanélküliek, stb) mert a komcsik miatt, de 4-5-6 - 10 év és minden fasza lesz. Amennyire fogyatékos a szavazóbázis ezt is simán beszopják majd. De igaziból megérdemeljük.

Bőnyeg 2010.07.08. 20:42:50

@Alvin666: "aki meg nem volt ott, annak meg mi a f@sz koze van hozza?!!!" ezt azért még lehet egy csöppet finomítani, itt van egy tanulmány róla: 157.181.181.13/dokuk/09-03-05.pdf

Rá Dios 2010.07.08. 20:43:31

Nem, nincs igazuk azoknak, akik szó szerinti jegyzőkönyv készítését kérik számon!

Egy kormánytag felmenőm ellen a (*)bíróságon fölhasználták kabinetüléseken készült jegyzőkönyveket.

Hát minek ez, ugye?

hodara 2010.07.08. 20:45:45

@solonzo: Hát ki miatt?????Mondjátok már meg!Ki kormányzott 8 évig???
Ne gyertek a válsággal mert a régiós országokhoz képest kérdezem.

KI MIATT VAN??????
Miattatok szopunk mert megszavaztátok őket.

solonzo 2010.07.08. 20:48:15

@hodara: Igen, szerintem is a szúnyogok meg a macskák esetleg a hörcsögök fogják megfizetni a bankadót.
És ha rendesen imádkoztok, mint jó keresztények, meglássátok: Az Úr kifizeti helyettünk az összes adót. Ámen

Ja és ezt 2 évig nem húzzátok...

Bergeroth 2010.07.08. 20:51:18

Ugyanúgy fogják elszúrni, sőt még jobban, mint 98-02 között.
A fidesz a saját sírját ássa. Én szurkolok nekik, öröm lesz nézni, amikor a saját ostobaságuk és egoizmusuk fogja őket seggbe rúgni a gödör szélén.

XLI Lajos 2010.07.08. 20:52:15

@Alvin666:

A Bibliát is tikosítani kellett volna, hisz az Úr kinyilatkoztatásait tartalmazza. Mitöbb a 10 parancsolatot is tök felesleges volt kőbe vésni, elég lett volna egy rövidke memo, mondjuk így:

Mózes lejöve a hegyről, szólt a Néphez
-Emberek van egy jó hírem, meg egy rossz. A jó, hogy sikerült lealkudni 10-re, a rossz, hogy a házzasságtörés bent maradt.

Oszt jó napot!

solonzo 2010.07.08. 20:52:31

@hodara: Ez korrekt, legalább elismered, hogy ősszel még jobban átveritek az embereket. Szerinted beszopják ezt még egyszer kétmilliónyian? Hogy a központi bizottságotok mit mond, az most nem releváns:)

Alvin666 2010.07.08. 20:55:59

@Bőnyeg:
Draga Lacikam, ennyi humorerzekkel te meg azota is nyilvan Fideszes vagy, ugyi?;-))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.08. 20:56:31

Na ilyen se volt még, hogy egy nap alatt két posztom Index címlapos legyen :-)

@aszekelyek: "Most tényleg le van ide írva, hogy 89 előtti kormányoknál bement az állampolgár és kikérte a kormányülés tartalmát?"

Hol láttál ilyet? Én azt írtam, hogy megmaradtak, és így a mai történészek által kutatható.

"nem dugdossák még mindig, ordenáré hazudozások között, by kenedi jános???"

Te valamit nagyon keversz. Mi köze a KB jegyzőkönyveknek a III/III-as iratokhoz? Merthogy más nem titkos (megjegyzem annak se kéne), és kenedi meg pont a másik oldalon áll ebben a kérdésben, mint amit képzelsz róla...

"JA és lendvai a titokgazda, oldja már fel, hogy ki adta ki az Őszödi beszédet."

Könyörgöm, Lendvai az öszödi beszéd idején frakcióvezető volt, milyen titokgazda ő?

"kettős mércétek jottányit sem változott."

Mégis, hol írtam én azt, hogy helyeslem a korábbi titkosításokat? Pont, hogy nem. Komolyan csak ilyen alaptalan vádaskodásokra futja, csak hogy mentegetni próbáld a menthetetlent?

@Blogger Géza: "Amúgy a HVG-nél másképp értelmezték a rendeletet, elvileg ez van a friss számban:

"Az első Orbán-kabinet időszakától eltérően ismét készülnek hangfelvételek a kormányülésekről, miközben vizsgálat indul annak kiderítésére, miért egy magáncég kapta a megbízást az 1989 utáni anyagok dekódolására.""

Segítek egy kicsit jó? A HVG nyomtatott újság, tehát ami benne van, az többnapos anyag. Ez a hír meg mai.

Alvin666 2010.07.08. 20:59:35

Pajtikaim, lenne egy kerdesem:
kire szavazzak majd?
Maszop ugye mar nem...SZDSZ nincs
MDF nincs. Fidesz ahogy nezem vagtat a lecsoba. A Jobbik nacikok.
Lamak Magyar Partja nekem nem jon be.

Akko, most mi lesz? Kire szavazhatok majd az egy ev mulva esedekes kormanyvaltaskor?

Gondban vagyok...

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 21:14:17

@Alvin666:
Arra aki hajlando es kepes kepviselni teged. Cimkektol fuggetlenul.

Jah, hogy ki az a megbizhato es oszinte ember aki a mai kozallapotok kozott koztitseget vallalna? Max aki nem normalis vagy ugyeskedik? Beugrani a fosfolyo foaramaba nem egy csabito elfoglaltsag egy inteligens es tehetseges embernek. Az ilyet mashol is megfizetik jol, es meg nem is kell szarban es hugyban csapkodnia.
Marad aki hajlando ra az elonyokert cserebe es valodi, ertekes munkara alkalmatlan. (tisztelet a kivetelnek)

vakvarju 2010.07.08. 21:17:32

@Alvin666: Én is gondban vagyok! És az az az egy év hamar elmúlik!

aszekelyek 2010.07.08. 21:24:11

@billy reed: Sebaj a hazug szemkilövető is többször bérmálkozott, nem jelent az semmit. Két évig papnak készült, aztán úgy döntött, mégis inkább gazember lesz. Jobban fizet. Meg egy papnak soha nem lenne apró piroska az anyósa, aki nászajándékba odaadja neki a MAgyar timföldgyártást. Nulla forintért. A disznó az nálam így értendő. Gyöngy is volt elé szórva de ő disznó akart lenni. Egyébként nagyon egyszerű. Úgy kell csinálni, ahogy a csodálatos és ártatlan nagy elqró. Mindent lerögzítve kiszervezni és olyan filmre vinni, amit csak egy bizonyos módon lehet aztán visszaalakítani. Televízióban láttam, hová , kinek a teljesen illetéktelen kezeibe kerültek a csodálatos gyurcsányi-az ki lehet, aki a zacskósmilliókat kezelte?- ls elbűvölő, sukorófelelős bajnai- libához nem értő , mindent nagyon előnytelenül elherdáló kormányok dokumentumai.

manager2008 2010.07.08. 21:28:07

Titkosításra sok esetben szükség van, gazdasági társaságoknál is, eg yállamnál szintén.
Jegyzőkönyvre szintén szükség van, mert a felelősség megállapítása másképpen nem lehetséges. (természetesen "n" másolatban archiválva, stb.

Ha nincs tételes, lényeget tartalmazó, de fontos kérdésekben szószerinti jegyzőkönyv, abból sok jó nem szokott kisülni.

Mit fognak csinálni pld a történészek, bíróságok, és a következő kormány?

Fontos kérdéseket sokszor szóban és kódolva beszélnek meg, hogy legyen aki elviszi a balhét))). Ha profikról van szó, akkor ott nem lehetséges magnóra venni a szöveget (ezt csak hülyékkel lehet megcsinálni).

csoko20 2010.07.08. 21:30:56

@hodara: Úgy hallottam Orbánék is tárgyalgatnak, csak úgy,"nem fogjuk lehívni, csak biztonsági fedezet miatt".

A devizásokra gondolhattak volna akkor is amikor Kósa, meg Szíjjártó Peti, mint felelős politikusok odabaszták a Ft-ot. Offshore-lovag nem menő, short-lovag menő????

A bankok meg pont arról híresek,hogy nem húzzák le az ügyfelet, pláne, hogy most rákenhetik a kormányra!!! Kamatadó ismerős, nekik az sem került semmibe.

Járai, Pintér??? Nehéz lenne lecsukni őket, ha már a törvényeket is úgy hozzák, hogy elkerülhetik az adót. Lex-Járai: két napja a csapból is ez folyik.

Az elmúlt 2 hónap egyébről se szólt, csak arról, hogyan tudják beásni magukat, minél mélyebbre, minél védettebben! A válság, a gazdaság, az árfolyamok, az emberek le vannak szarva.

Szerinted miért?

dr. médiafigyelőbété 2010.07.08. 21:32:20

@JohnHenry:
Netán az a jegyzőkönyv ételrecepteket tartalmazott? :))

aszekelyek 2010.07.08. 21:33:08

@solonzo: Taplo, aki írja. Akár így is lehetett. Ez ment az mszmp diktatúrában. Az egyenlőbbek esetében, ha jó volt a protekció. Ha kisember volt, sitt. Nem velünk van baj, ha nem tudhatunk többet prominenseinkről. Azokkal van a baj, akik csak nagyon szűkített információkat engednek tudni szélesebb körben. Veled az a baj, hogy nem tudod, mi a demokrácia. Az, hogy ha nem is engeditek, mindent tudjunk, el kéne viselnetek, hogy másként gondolkodunk. Az nem megy az elmúlt 2o évben sem. Ilyen sértegetésre futja m oszt jónapot.

XLI Lajos 2010.07.08. 21:34:05

@Rá Dios:
Já, já! Igen Tisztelt Járásbíróság, nem kő ide semmi jeddzőkönyv kezsiccsókolom. Há minekazs, én csak megélhetési tyúkot loptam, minek arrú jeddzőkönyv, amikor azs orság dógárú se köll. Tessék éngöm elengennyi.

mizrolist 2010.07.08. 21:36:02

@loláb: akkor lássuk: 1144/2010. kormányhatározat, V. fejezet (vagy mi), 83. pont: "A Kormány üléséről összefoglaló és a Kormány tagjának kérésére, indokolt esetben és a miniszterelnök engedélyével rögtön, továbbá az ülés végén az összefoglaló elkészítésére alkalmas hangfelvétel készül."
Vagyis rögtön akkor készül hangfelvétel, ha a kormány egy tagja azt kéri, az eset indokolja és a miniszterelnök engedélyt ad rá. Egyébként az ülés végén készül valamilyen felvétel, aminek a segítségével meg lehet csinálni az írásos összefoglalót (ami ugye nem teljes jegyzőkönyv, mint ezt megállapítottuk). Akárhogy nézem, szerintem nincs ott, hogy automatikusan hangfelvételt csinálnak. Vagy ha mégis, akkor nagyon szarul fogalmazták meg.

elfelejtette 2010.07.08. 21:37:48

@Alvin666: 2012-ben világvége lesz. Szavazzon a magyar űrprogramra, vagy meghal!

mizrolist 2010.07.08. 21:50:53

@hodara: ha a bankok költsége nő (és a bankadóval nőni fog...), akkor annak egy részét automatikusan ráverik az ügyfeleikre. Amekkora részt csak tudnak. Ez alól nincs kivétel...

mizrolist 2010.07.08. 21:50:53

@hodara: ha a bankok költsége nő (és a bankadóval nőni fog...), akkor annak egy részét automatikusan ráverik az ügyfeleikre. Amekkora részt csak tudnak. Ez alól nincs kivétel...

kicsijuti 2010.07.08. 21:51:27

@Alvin666: azért arra kiváncsi lenék hogy amíg készült jegyzőkönyv addig azt ki írta? Gondolom valami coci elvtárs aki meg a kényes részleteket esetleg kihagyta. Mert gondolom gyurcsány nem csak öszödön volt fasz. Eddig is át voltunk baszva és ezután is átleszünk ennyi.

csoko20 2010.07.08. 21:52:01

Csak azok figyelmébe, akik annyira védik a FIDESZt:

NEMZETI ÜGYEK POLITIKÁJA 2010, 51.o.:

"A szocialisták elszámoltatásának fontos eszköze a társadalmi nyilvánosság. Az elmúlt nyolc év egyetlenegy kormányzati döntése sem maradhat titokban,
ezért minden adatot, információt, szerződést nyilvánosságra kell hozni.
Meggyőződésünk, hogy a mai magyar törvények következetes, szigorú betartása
és betartatása is alkalmas a jogszerű elszámoltatásra."

NEMZETI ÜGYEK POLITIKÁJA, 2010, 93.o.::

"Ehhez vissza kell állítani a demokratikus
intézményrendszerbe vetett bizalmat: azonnal véget kell vetni annak a gyakorlatnak, hogy az igazságszolgáltatást politikai támadások kereszttüzébe
állítják, illetve hogy a KORMÁNY KÖZÉRDEKŰ ADATOK NYILVÁNOSSÁGRA HOZATALÁT
akadályozza saját hatalmi ambícióitól vezérelve, és végül vissza kell adni a tisztességes munkával elért eredménynek járó tiszteletet és erkölcsi támogatást."

A program pdf formátumban letölthető innen.
program2010.fidesz.hu

Így néhány hónap után illene elolvasni és összevetni, merre is haladunk.

kicsijuti 2010.07.08. 21:52:09

@Alvin666: az elözőt nem neked akartam. bocsikacsocsika.

csoko20 2010.07.08. 21:54:00

@csoko20: Holnapra keresek olyat is amit betartottak, vagy legalábbis nem toronyiránt az ellenkezőjét cselekedték :)

aszekelyek 2010.07.08. 21:54:49

@Fedor: SAjnos azt sem írtad, hogy elítéled az előzőek et. Erről pld egyáltalán nem írtál. Jó nagyot meg rúgsz, a FIDESZ-be. Kényszeres? Az állami cégek esetében ? Érdekes. NAgyon érdekes. Asszem Az ÁLLAMI SZÁMvevőszéknek kell referálni azokról. Sok disznóságot meg is állapítottak az előzőekről. Nem írtam, hogy az öreg hölgy nem volt frakcióvezető. A vizsgálat eredménye viszont nem nyilvános. Mszp-től van ez a titokgazdis info.Ungváry szerint pofátlanul helyhiányra hivatkoztak, nem fér a levéltárba. Még mindig nem kutatható, csak egy része. HA letagadod , akkor sem.Érdekes, ez a sok narancskomcsizó, mérnem madárkomcsizott, veled együtt, amikor a FŐvárosnál az állami cégek szerződései mind titkosítva voltak, oda Tarlóst be sem akarták emgedni és rendőrségnek is nagy nehezen adták ki azokat a dokumentumokat. Engem az állami cégek jobban érdekelnek. Tudod, mit? helyeslem, ha becsapják azoknak az orra előtt az ajtót, akik eddig lopták szét. A kormányülés meg gumicsont. Legyetek boldogok vele. Gyűlölködjetek, ahogy a rossz lelkiismeretüek mind.

1 db Magyarország 2010.07.08. 21:54:54

"arról csak homályos elképzeléseink lehetnek, hogy miképp történt a döntés pl. 2001-ben a Grippen beszerzések ügyében"

Arról van infó Sukoróról meg a völgyhídról ki döntött? Vagy Hiller Pista által személyes döntés alapján osztogatott pénzeknél mik voltak a szempontok? Persze, ha ezek után is nekiálltál hőbörögni meg sírni mint a kurva, akinek fasszal verték ki a fogait, akkor nem szóltam. Mondjuk van egy olyan érzésem, hogy te már akkor is inkább a Fidesztől rettegtél.

tbb 2010.07.08. 22:03:13

Az általad kiemelt szöveg csak a kötözködést, a fogástalálást és a hangulatkeltést nehezíti meg. Míg az első mondat kifejezetten alkotmányellenes helyzetet kodifikál. Jellemző, hogy melyikbe kötöttél bele.

kicsijuti 2010.07.08. 22:06:30

@aszekelyek: na de nem csak azok elöl csukják el akik eddig loptak hanem mindenki elöl, a nyilvánosság elől és ez azér nem szép dolog. Főleg azután hogy Orbán eleddig arról beszélt hogy milyen geciség már ez a tikosítosdi. Amit az mszp csinált az képmutatás amit meg a fidesz csinál az egyszerűen önző butaság.

1 db Magyarország 2010.07.08. 22:07:32

@tbb: nekem csiripelsz kisvakond?

tbb 2010.07.08. 22:09:18

@phaidros:

Örülök hogy te is így látod.

elfelejtette 2010.07.08. 22:11:19

@mizrolist: Igaza van, közvetlenül kéne megadóztatni a lakosságot. Ahogy Haladár Feri csinálta!

csoko20 2010.07.08. 22:12:43

@1 db Magyarország: Épp azért kellene oda fifyelni a fideszre is, mert a rossz példa ragadós. Rogán Tóni is le tudott pacsizni az mszp-vel a Cemtrum ügyében.
Mindig az lop többet, aki a kondárnál van, na és persze az akit hagynak.....

tbb 2010.07.08. 22:14:22

@1 db Magyarország:

Nem. Veled tök egyetértek. A nyitópostot író fedornak csiripeltem.

kicsijuti 2010.07.08. 22:17:37

@csoko20: hát a tóni most ezzel az új parkolási törvénnyével seggbe rakta a centrumot rendessen....

navan 2010.07.08. 23:03:48

Az meg nem teljesen vilagos, hogy amikor mondjuk egy szutyok kis beteti tarsasag (amelyik a sajat penzevel ugykodik!) alairasi cimpeldanyokkal es ugyvedi ellenjegyzessel kell megtartsa a ketszemelyes taggyuleset, akkor egy orszag kormanya, amely adott esetben milliardos nagysagrendu donteseket hoz (es kozben nem a sajat hanem a sok-sok kis szutyok BT penzevel jatszik), hogy teheti meg, hogy nem keszit teteles jegyzokonyvet es egyeb hiteles es adott esetben bizonyito ereju dokumentumot a tevekenysegerol. Ez nem balos vagy jobbos kerdes. Ez egyszeruen verlazito.

vi-hu 2010.07.08. 23:11:44

aszékelyek:

A Zamárdi utáni autópálya fejlesztésére már az 1970-es években voltak tervek, a
Zamárdi–Szárszó közötti szakaszra engedélyeztetési tervek is készültek, végül azonban nem
volt pénz a megépítésére.
A terveket az 1990-es években porolták le, akkor a tóhoz közeli – 5 kilométeren belüli –, a
tótól 5-10 kilométerre, valamint 15-20 kilométerre megvalósuló nyomvonalakra is készítettek
változatokat (bár ez utóbbi már annyira messze lett volna a Balatontól, hogy több mint száz
kilométert tett volna ki a tóparti településeket elérő bekötőutak hossza). Nagyjából tíz év alatt
összesen 47 tervváltozat készült, ezek közül azonban – az önkormányzati törvényben
biztosított jogával élve – az 1800 lakosú kőröshegyi és a 2300 lakosú balatonföldvári
önkormányzat mindössze egyet, a most megvalósuló völgyhidas megoldást támogatta. A két
településsel végül 2000-ben sikerült megállapodni a völgyhidas megoldásról, s azt az
önkormányzatok képviselő-testületei 2001 februárjában fogadták el. Így nemcsak az autópálya
ezen szakaszának megépítése elől hárult el az akadály, hanem a teljes balatoni szakasz
építését is érdemes volt elkezdeni, hiszen a különböző szakaszok összeérhettek.
A sztráda nyomvonalának kijelölése tehát végül az Orbán-kormány, a megvalósítás pedig
Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége idejére esik. A 2002-es választási évben már folytak is
tárgyalások a Vegyépszer–Ganz kettőssel a híd megépítéséről.[2] A hidat végül a Hídépítő
Zrt. és a Strabag Zrt. Völgyhíd nevű konzorciuma építette.

vi-hu 2010.07.08. 23:13:27

bocs az címzés eltévedt

Bergeroth 2010.07.08. 23:36:56

Kérdezném azokat, akik folyamatosan csak gyurcsányozni tudnak.
Ha gyurcsány elkúrhatta, akkor máris nem olyan nagy bűn, ha a fidesz is elkúrja?

Zuzimama 2010.07.09. 07:01:10

@hodara: nem győztél meg, főleg hogyha kiderül, hogy alkotmányellenes.

loláb 2010.07.09. 08:02:52

@mizrolist:
"Akárhogy nézem, szerintem nincs ott, hogy automatikusan hangfelvételt csinálnak. Vagy ha mégis, akkor nagyon szarul fogalmazták meg."

Valószinüleg ez a helyzet. Összefoglalót írni hangfelvétel nélkül szerintem képtelenség.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.09. 08:45:17

@aszekelyek: "SAjnos azt sem írtad, hogy elítéled az előzőek et. Erről pld egyáltalán nem írtál."

Bocs, de evidens dolgokat, amiket már százszor leírtam itt a blogon, nem fogok minden egyes posztban leírni. ez a poszt egy mostani döntésről szól. Egyébként - ha érintőlegesen is - de írtam róla, persze mivel nm szájbarágós, nem biztos, hogy feltűnt.

@1 db Magyarország: "Arról van infó Sukoróról meg a völgyhídról ki döntött?"

Hát ha a döntés kormányülésen történt, akkor van, mert eddig ott készült jegyzőkönyv. Lehet, hogy titkosítva lett, de az bármikor feloldható. Ja, és lehet, hogy megleplek vele, de a Völgyhíd helyének kijelölése még az előző Orbán kormány idején történt. Pont, mint a zengői radaré.

aszekelyek 2010.07.09. 09:45:41

Bocs, nem evidens. Zorbánozás esetén.Az autópálya nyomvonala egyébként csak akkor dölt el, váglegesen-klára kedvence, amikor a nem völgyhidas megoldást az ottani települések elvetették. NYilván nem hatottak rájuk :D persze. Az, hogy kóka milyen bitang drágán és milyen pocsék minőségben építette az autópályát, az is bizutosan még az előző Orbán kormány döntése volt. Hogyne, persze. A grippen ügyben is történtek később is dolgok, tessék szépen teljeskörűen leírni, ki, mit tett. Akkor talán életszerű lesz, hogy csak evidenciát nem írtál a posztodba. Most a közhangulatot befolyásolni a FIDESZ-ördögi tettei, előre, meg kényszeres titkolózása a fő csapásirány, akárhogy szépítenéd.Mert kevesen tudnak annyit ezekről az ügyekről, mint te vagy én. egy kérdésen van, konkrétan. Mi volt az előző 6 évben az a kényszeres titkolózás? Következmények nélkül.Mo és még az érdekelne , mit vélsz te kényszeresnek. Ugyanis Pszchológiai leírása a kényszerességnek, a nagyonsokszor ismételt ugyanazon cselekvéssor, teljesen szokatlan, gyakorlattól eltérő módon. Pld. Túlmozgás. Pld. Állandó kézmosás. HAjmosás egy nap sokszor,.. rengeteg van. Ami pedig a téma, az egy intézkedés. Véleményem szerint az állami vállalatokba bele nem látás lehetősége mindenféle, pl. mesterházy kaliberű alaposan gyanusítottaknak egészségesebbé teszi a zok működését. Visszaéltek veke, akiknek a rendelkezésére volt állítva.

aszekelyek 2010.07.09. 09:47:05

@Fedor: A sukoróiról sztem nem körmányülésen döntöttek. A völgyhídnál meg megszavaztatták kellő rémisztgetés után a környék lakóit.

aszekelyek 2010.07.09. 10:02:04

@Fedor: Feltűnt. kifogásoltam is, hogy szted egyedül az előző Orbán kormány esetében nem voltak ilyen jegyzőkönyvek nagy nyilvánosság előtt. Az, hogy azonnal lehessen rárontani minden kormányintézkedésre, érthető de nem akceptálható kívánság. Kilóg a lóláb. EEnnyit a fennmaradt és később megismerhetőből, 4o-5o évvel később- Van rá bármilyen garancia, hogy nem hiányos más kormányok dokumentumai közül minden második , pld? nincs. Normális demokráciában evidens, hogy állami földeket nem lehet suba alatt elpasszolni. Pld. Zsebszerződéseket kivizsgáló parlamenti bizottságot szétkergetni. megyó intézte.... A normális demokráciában nem utatztatják a velencei tó polgármestereit bizonyos helyre,... ingyér. Nincs akkora korrupció és adósságállomány. Nem lövetnek ki szemeket. Nem futkosnak ukázért putyinhoz és nem röhögnek és gúnyolódnak 56-os halálraítélt képviselőn. Most nem érek rá sorolni, mi minden nem normális ebben az országban. Normális demokráciában egy bukott elqró nem abban merül ki, parlamenti munka terén, hogy pampletet nyújt be a szabadon választott miniszterelnök ellen a T Ház elé. Együttműködni nem akar, látjuk. Ordenáré gyurcsányblogról is íthatnál. Reklámozzák az atv-n láttam. rról is írhatnál ilyen belerugósat. Gondolom többezer ilyen poszt lenne, ha Orbán és a z ellenzék, pár hónapja nyujtott volna be ilyesmit -ami ugye a polgári kormánytagjaitól elképzelhetetlen. Morálisan ingoványos ferenc és a lendvai naggyasszony részéről nem az. papírforma ez a totális nihil.Azt is legyél szives kifejteni, hogy megfelele-e kényes ízlésednek és elvárásaidnak , ha úgy csinálják, ahogy előző nem Orbán kormányok? Azt írtad, csak ők nem... Nos akkor hol van az a zsinórnérték? ami ugye pont jó? Kivetted a sok rossz gyakorlatból a FIDESZ kormányét és azt pellengérre állítod. Ami legkevesebb nagyon nagyon elfogult. -hogy PC legyek.

aszekelyek 2010.07.09. 10:11:20

@kicsijuti: VAgy nem érted, miért kell a z szdsz-ék elől elzárni a rágalmazűási lehetőséget. Az ÁSz majd jelenti neked, mi történik az állami cégeknél. Egyébként a kedves elqró embereit és a szadisták embereit szépen odébbtolták a döntéshozásból de a betekintéstől is meg kell őket fosztani. Elev rosszat mindenkiről az feltételez, aki maga is úgy él. Nem kéne felülni ennek a propagandának. Milyen pár hónap? nyuszikáim, kettő is alig. A butaság szerintem hagyni magadat belehergelni ebbe, hogy a zornánördög kényszeresen titkosít. Mindennek jó oka va. Ismerheti, akit érdekel az eleddig országherdálók móccereit és szándékait. Biztos, hogy egy betüt nem szabad nekik tudniuk. szétcincálnák, mgetámadnák, ahogyan elferdítették és összemocskolták pillanatok alaatt az ORSZÁGGYŰLÉS Nyilatkozatát. ezeknek semmit az égvilágon. Talán gondolkozz el ezen. Céltáblának kitették helyesen. Be is bizonyította a mai ellenzék, milyen ocsmányságra képes, hogyan gyaláz mindent. A legszebb, legnemesebb szándéknyilatkozatot is.

aszekelyek 2010.07.09. 10:20:29

@Bergeroth: Mit is qr el ez a kormány? Amit ezek előre elqrtak nekik? inkább felvették a ggahitelt, és előre elintázték másfél év alatt, hogy semmiféle mozgástere ne legyen Orbánnak??? előre kiszolgáltattak minden vagyonunkkal együtt az EU banknak és az IMF-nek. Van még kérdésed? Ők olyan országot kaptak, ahol korlátlan mozgástér volt és ezzel súlyosan visszaéltek. Nehogymárazorbán, bármit is tudjon. Egye meg a fene az országot inkább. Ez volt a gyurcsányi és szdsz -háta megetti- kormány hozzáállása.

aszekelyek 2010.07.09. 10:32:41

@kicsijuti: Az V. kerületben igen de képzel el, a centrum tovább garázdálkodik ám egy csomó kerületben. Törvéy ugyan van rá, a főútvonalakon a főváros szedi a pénzt de! a mellékutcában ott sunnyognak ám a Centrumosok. Vettem jegyet és mellékutcában még mindig ők garázdálkodnak. Amíg demszkiéké a főváros, addig ilyen szenny lesz mindig. Nagyon figyeljetek, melyik automatából veszitek a jegyet, mert nem mindegy , Nem a legközelebb eső már, dehogy. HA mellékutca, akkor csak azt fogadják el érvényesnek, ami centruméba van dobálva. Ha elnézed, sarkon állsz, hiába dobtál be zer forintot, meg leszel nagyon büntetve. Tessék megnézni a parkolás. hu-n. Nincs ám ez feltüntetve az órákon. Neked kell utánanézni, ha bárhová is mész, ott mi is lesz a helyzet. Bizony! Köszönjük szdsz. Rohadtul nem igaz, a főváros egészére, hogy a centrumot kidobták a francba.

Kismacska (BELLA) 2010.07.09. 10:44:52

Jaj de bírom a kitartó Fidesz-hívők "jaj-az-előző-rendszerben-se-adták-csak-úgy-ki" kezdetű nótáját... az a legjobb, hogy még mindig hisznek. Hisznek a csodákban.

És mivel csekély agyi kapacitással bírnak, ha a Vezérről van szó, nem veszik észre a lényeget, hogy ha nincsenek jegyzőkönyvek, akkor még később, akármikor sem lehet lenyomozni, ki mit döntött olyan dolgokról, ami konkrétan érinti az országot!

Minket, ellenzékieket, akik figyelmeztettünk arra, hogy a Fidesszel semmi más gond nincs, minthogy csapnivaló a külpolitikája (a saját fészkébe piszkít) és nem demokrata párt, akkor megkaptuk, hogy mi csak félünk. Meg paranoiások vagyunk. Ja.

Hát most tessék: tényleg nem fognak többet lopni, igazatok lett! Tényleg. Tényleg nem fogjátok látni az index leleplező cikkeit, tényleg nem fogjátok látni, hogy magas rangú kádereket bilincsben elvezetnének, de NEM azért, mert ők tiszta kezűek! Hanem a titkosítás miatt, a törvényváltoztatások miatt.

De különben meg fel fogják tudni mutatni a számokat, hogy konkrétan az ő oldalukról hány bebörtönzés volt a ciklus végéig és a hazug komcsi hazaáruló, tolvaj MSZP oldaláról mennyi.

Panem et circenses kell a népnek! Hát most megkaptuk. De valahogy én nem tudok örülni...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.07.09. 11:06:00

@aszekelyek: figyelj, vazze,ha nem tűnt volna fel, az általad felhozott és egyéb indokok miatt a Gyurcsányékat elzavarták a f*szba. Tehát ez már nem érv. Most a Fideszzel lehet foglalkozni.

Bergeroth 2010.07.09. 11:06:38

@aszekelyek:
Akkor továbbmegyek.
Amiket leírtál, az feljogosíthatja arra a fidesz kormány,t hogy folyamatosan a marhaságaikat terjesszék, érdemi változások helyett?
Ugye nem kell felemlegetnem, hiszen nem is volt olyan régen.
Államcsőd meglebegtetése, kudarcba fulladt csontvázak keresése, azonnali adócsökkentés, a régi komcsi időket idéző "nyertünk" dokumentum KÖTELEZŐ kifüggesztése a legtöbb állami intézményben.
Ja igen, és én még emlékszem egy olyan kijelentésre is a vezértől, hogy "a fidesz felkészült a kormányzásra!"
Wait, wat?

Kismacska (BELLA) 2010.07.09. 11:32:25

@hodara: az mekkora, hogy van olyan ebben az országban, hogy te demokráciád, mi demokráciánk.

Mondd,ó, Mindentudó Tudor: milyen a TI demokráciátok? Mit mond a mi drágajó SZALEFORELÉNER NEMESZ-ünk?

OMFG.
Aközött, hogy van jegyzőkönyv, még ha titkosított is és EGYÁLTALÁN nincs jegyzőkönyv, csak annyi a különbség, mint a diktatúra és a demokrácia között. Jaj, most ebbe is bele fogsz magyarázni, ahelyett, hogy a párhuzamot átgondolnád...

Ilyenek ezek az egyszerű lelkek, nemi igaz?

Attól, hogy mondjuk én életemben nem fogom elolvasni a jegyzőkönyveket, attól még a LEHETŐSÉG fennáll, amit nem vesztek észre ti, megrögzött Fidesz-hívők, az az, hogy gyakorlatilag mostmár mindenben szabad kezet kaptak.

- Tőletek a kétharmaddal
- Ők maguk a saját embereiket ültetnek elvileg a demokratikus kontroll intézményeibe
- Nem készítenek jegyzőkönyvet a kormányülésekről
- Titkosítják a lopási adatokat.

Én nem is tudom mostmár, mi minden történhet itt még. Lehet, hogy nem koronázza királlyá magát Vityánk, de hogy megint évtizedes károkat okoz, az tuti ziher!

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2010.07.09. 11:42:34

Úgy tűnik a nagy nemzeti együttműködés csak a szavazófülkékig tartott. Onnan már a nagy nemzeti semmi közötök semmihez amit csinálunk kormány működik.

Öreg Sam 2010.07.09. 11:55:48

@aszekelyek:
Te egy reménytelen eset vagy bmeg,szivesen találkoznék veled 4-8 év mulva....

shweir 2010.07.09. 12:00:40

@loláb: Az összefoglaló az nem jegyzőkönyv. Elkészíteni nem bonyolultabb egy szó szerintit, sőt egyszerűbb, mert fogod, a füledre teszed a füles, és írod, mi hangzik el. Ellenben egy, csak a lényeget, a felszólalások velejét tartalmazó anyag bonyolultabb, ott figyelni, kivonatolni kell. Abban már óhatatlanul benne van az jkv. készítő értelmezése is. Ami szándékolatlanul, de lehet ferdítő. (Bár ezért van hitelesítő, aki elolvassa, és jóváhagyja, hogy valóban az volt a veleje.) A szó szerintiben sem írunk olyat ált. hogy X iszik, vagy fújja az orrát. A szó szerintiből később ki hagyhatsz, az értelmezés miatt, a másikból nem. A legutolsó kis falú képviselő testületi üléséről is KELL jkv. Mi indokolja a Kormány kivételét? Amit szabad Jupiternek?...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.09. 13:02:05

@aszekelyek: "kifogásoltam is, hogy szted egyedül az előző Orbán kormány esetében nem voltak ilyen jegyzőkönyvek nagy nyilvánosság előtt. "

Természetesen nem ezt írtam. Orbánéknál nem csak a "nagy nyilvánosság előtt" nem voltak jegyzőkönyvek, hanem egyáltalán nem voltak, mint ahogy mostantól újra. Gyurcsány, Megyó alatt meg lehet, hogy titkosítva voltak, de legalább voltak, így az megvan, a titkosítása feloldásával megismerhető. Nem hiszem el, hogy nem érted a különbséget, inkább nem akarod érteni, mert úgy számodra kényelmesebb.

loláb 2010.07.10. 21:37:46

@shweir: Egy szószerinti jegyzőkönyv egy órás ülésről kb 4-5 oldal, ennek az összefoglalója pedig egy oldalba elfér címmel, hitelesítők aláírásával, cakli pakli.
Minden döntés megismerhető belőle, ami adott pillanatban fontos, átlátható, világos. Az összefoglalót pedig hangfelvétel nélkül LEHETETLEN elkészíteni, -ezt gondolom nem vitatod te sem-, az pedig megmarad a történelem számára. (A törvény szerint kikérhető a közig minisztertől, mondjuk nem gondolom, hogy nagyon kiadnák, de kérni lehet).
Hogy mennyire "ferdít" vagy sem, azt hagyjuk, azért van két jegyzőkönyv hitelesítő, hogy ne ferdítsen.

A helyi képviselőtestületeknél sem azért kell szószerinti jegyzőkünyvet vezetni, mert benne van a tízparancsolatban, és nélküle elkárhoznának, hanem mert a működésüket meghatározó johógszabályban ez szerepel. Ez is megváltoztatható lenne, semmibe nem kerülne. És nem is lenne vele a világon semmi baj, összefoglaló+archivált hangfelvétel bőven elég mindenre.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0