Azok a fránya tények...
2012. február 07. írta: Fedor

Azok a fránya tények...

Egy részlet az évértékelőből:

Magyarország új alapokon áll, akinek ebben kétsége lenne, az idézze fel a Békemenetben részt vevők derűs elszántságát. Az új alapok lényege, hogy munkájáért rendes fizetést kapjon és ne adósságokat kelljen törleszteni. "Ezért számoltuk fel az adósrabszolgaságot" - mondta, és a végtörlesztéssel példálózott, amivel állítása szerint félmillió magyar háztartás szabadult meg adósságaitól.

És egy másik egy mai hírből:

Idén január 30-ig meghaladta a 141 ezer darabot a fix árfolyamon végtörlesztett szerződések száma, és további 19 ezer szerződés esetében igazolták az ügyfelek a szükséges fedezet meglétét. A végtörlesztés céljára fordított hitelkiváltó forinthitelek száma január végéig mintegy 37 ezer darab volt. Így mintegy 160 ezer családnál szűnt meg a devizakockázatoknak való kitettség, derül ki a PSZÁF összesítéséből.

500.000 vs. 160.000 (de ha levonjuk azokat, akik nem megszabadultak az adósságaiktól, csak átváltották forintra, akkor mindössze 123.000).

Hát kb. ennyire kell komolyan venni Orbán szavait.

UPDATE

Az Index téves számot írt, így őket forrásnak használva én is. Ez van. Persze attól, hogy a szám nem hamis, a körítés még az, ettől még az adósrabszolgaság felszámolása még messze nem jött el, és számtalan egyéb csúsztatást, hazugságot össze lehetne szedni a beszédből (legfőképp a régi alkotmányt és az államadósságot érintő részekből), de sikerült rosszul belenyúlnom.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr544075569

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: UFO szállt le Magyarországon 2012.02.07. 19:05:26

Persze bennünket, magyarokat ez sem érhet váratlanul, mint ahogy nem is ért. Már órákkal az UFO érkezése előtt tudtunk róla....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papuska54 2012.02.07. 16:58:38

Látszik, hogy nem hallgatta a beszédet. A szöveg így szólt: 160 ezer család, hozzávetőlegesen 500 ezer embert érintett... A 160 ezer család 3-4 fővel szűken számolva is 500 ezer ember, tehát jól mondta. Mi nem stímmel?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.07. 17:13:51

@Papuska54: Forrásom az Index, mint ahogy be is linkeltem.

Tallono 2012.02.07. 17:16:52

@Papuska54: Az a baj, hogy nincsen semmiféle 160 ezer család. Mint a parlament devizaeladósodás felelőseit vizsgáló albizottságban dolgozó elmondanám, hogy december elején a devizaadósok mintegy 2-3%-a tudott élni a 3 "mentőöv" valamelyikével, kb. 30 ezer ember. Az adatok a devizaadósokat tömörítő egyik érdekvédelmi szervezet elnökétől származnak, amit megerősített Papcsák Ferenc bizottsági elnök... Szóval a Kedves Vezér továbbra is hazudik megállás nélkül...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.07. 17:31:14

@Tallono: Basszus, te képviselő vagy? Most már muszáj lesz leleplezned magad...

is 2012.02.07. 17:59:14

@Fedor: az index írta el, 500 ezer embert mondott, vagy honfitársat, vagy kutygumit. nem 500 háztartást mondott. van legalább 5 másik ordas hazugság, ezzel mellélőttél.

@Tallono: december elején _még_, pár héttel a nyitás után. nyilván decemberben ment a roham.

Papuska54 2012.02.07. 19:38:48

@Tallono: A Miniszterelnök hozott adatokból dolgozik. A 160 ezer közkézen forgó adat. Ha hamis, más hamisította! Végül is jó volna tudni, mennyi az annyi, hiszen ilyen nagyságrendi különbség esetén a bankok jajgatása irreális.

Tallono 2012.02.07. 20:49:09

@Fedor: Majd egyszer :)

Én se állítom, hogy december óta nem változhatott, de mivel december végén-január elején is ilyen számokról hadováltak. 3-4 hét alatt meg nem hiszem, hogy több mint 100 ezer háztartás annyira felspannolta magát a végtörlesztési reklám kampányon, hogy hopp befizette. Nem lehetetlen, de elég valószínűtlen. Az meg, hogy más hamisította tök mindegy, a Fidesz politikusai pontosan tisztában vannak a számokkal (folyosói-liftes beszélgetésekből tudni), csak néha szándékosan hazudnak, néha meg adják a hülyét. Selmeczi Gabi a kedvenc paprika-júliskájuk erre a célra...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.07. 21:48:27

@Tallono: "A haza szolgálatában meghalni lehet, de elfáradni soha"

Talált? Láttam a választási szórólapodat, nagyon szúrósan próbálsz nézni :-) De miért van két vezetékneved? Mást használsz a főiskolán és mást a Jobbikban?

Ja és mit is csinálsz te abban a bizottságban? Mert ott max. titkár vagy valamelyik igazi képviselő mellett...

Jó nem kell válaszolni, max. e-mail-ben, ha akarsz, nem akarlak leleplezni...

gipszjakabreg 2012.02.07. 21:54:51

Azt tegyük hozzá, hogy Orbán a 160 ezer hitelt fordította le lazán 160 ezer családra, holott nyilván nem mind családos embernél volt. Így már nem jön ki olyan könnyen az 500 ezer.

Vidéki 2012.02.07. 22:03:34

"Költő hazudj, csak rajt ne kapjanak!"

"Az Index téves számot írt, így őket forrásnak használva én is."

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.07. 22:42:45

@Vidéki: Nem hiszem, hogy tudatos volt az Index részéről. Inkább tűnik úgy, hogy a kapkodás miatt összeolvadt a két szám.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.02.08. 00:01:46

Tipikus példát láthatunk a mai magyar sajtó nívójára.

És az is nívótlan, ha valaki másodkézből úgy vesz át állításokat, hogy annak előbb nem megy utána. Főként ha ilyen egyértelműen fals számadatról van szó, mint hogy félmillió végtörlesztés.

@Fedor:

Én sem gondolom, hogy tudatos lett volna, pusztán egy hibáról van szó.

Ugyanakkor és követtem napközben az index percről-percre tudósítását a beszédről, és megnéztem este az m1-en. Hát mit mondjak. Nem igazán sikerült visszahozni a beszéd lényegét az index tudósításban. Pedig ez egy szakmai minimum lenne szerintem. Nem egyszerű műfaj ez a percről-percre tudósítás, ezt elismerem, de akkor is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.08. 00:24:54

@bogancs: "Főként ha ilyen egyértelműen fals számadatról van szó, mint hogy félmillió végtörlesztés."

Csak tudod az a gond, hogy Orbánék már annyit hazudtak, hogy egyáltalán nem lett volna szokatlan, ha valóban ezt mondta volna. Beleillett volna a képbe.

pirimogyoró 2012.02.08. 08:22:10

Az egész politikájuk a megtévesztésre, hazudozásra épül. Aki azt mondja, hogy ez nem tudatos, hanem a véletlen műve, ilyen adatot kapnak, vagy félreértelmezzük, az maga is hazudozik.

bohuš 2012.02.08. 14:24:45

@bogancs:

"Tipikus példát láthatunk a mai magyar sajtó nívójára."

Azt hiszem, ez a hónap kommentje. Panaszkodsz a nívóra és zavar egy fals számadat, miután megírtad a "Miért van Matolcsynak igaza a népesség növekedését illetően" témakörű örökbecsűd. Szerintem inkább olvasgasd ott a statisztikai adatkezeléseddel kapcsolatos hozzászólásokat.

forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.02.08. 14:27:07

Szerintem pedig ha bevezetnék az adósrabszolgaság intézményét, akkor nem adósodnának el annyian. Talán kétszer is meggondolná az ember, hogy mikor és mit ír alá.

debreceni.blog 2012.02.08. 15:59:40

Orbánk bán az úr 2012. évében. Értékelés

Bihari Ernő2012. február 08. 12:55

A szocialisták felborították a magyar hajót, és szaladgálnak, mint pók a falon.

www.vagy.hu//tartalom/cikk/1632_orbank_ban_az_ur_2012._eveben_ertekeles

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.02.08. 18:31:07

@bohuš:

Mit is írtam én? Azt, hogy nem zárható ki teljes bizonyossággal annak a lehetősége, hogy az Orbán-kormány családbarát intézkedései hatással voltak a születésszámra.

Ha így vesszük, akkor inkább a te kommented nívójával van a probléma, ugyanis csúsztatást, ha nem egyenesen hazugságot tartalmaz.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.02.08. 18:32:21

@bohuš:

Amúgy meg nem mintha bármi ilyesmivel igazolni, vagy felmenteni lehetne az index tudósítását, illetve jelen posztot.

bohuš 2012.02.08. 21:24:02

@bogancs:
Már ott is jeleztem: teljesen kizárható, hogy bármilyen megállapítás tehető lenne a témában az adott adatok alapján, de még ahhoz is egyszerű vagy, hogy ezt megértsd. Amit írsz ("nem zárható ki teljes bizonyossággal annak a lehetősége, hogy az Orbán-kormány családbarát intézkedései hatással voltak a születésszámra"), egy jelentés nélküli mondat (illetve csúsztatás), ha nem érted, fordulj statisztikus ismerőseidhez. Nyilván nem fogsz, mert még azt sem érted, hogy nem érted.

DeMarco 2012.02.08. 22:37:34

@Fedor: Hibát, hibára halmozol, annyira görcsölsz azon, hogy találj már végre vmit, amibe beleköthetsz. Már nem is számolom, h hányadik téves, elkapkodott posztod mostanában.

Illett volna legalább belenézni a beszédbe, ha már mindenképpen fikázni akarod. Csak, mert én néztem és értettem is a lényeget, sőt maximálisan egyet is értettem a céljaival. Bár ez nálam nyilván nem újdonság.

Késő kijavítani, megtették már helyettem elegen. Szép iskola példa volt, gratulálok.

DeMarco 2012.02.08. 23:02:46

@Tallono: Ejnye.

Engem nem érdekel, h ki hol ül, ki mit hisz.
Ezek statisztikai adatok és sztem valósak. December elején még nyilván kevesen tudtak végtörleszteni, viszont már akkor is sokan adták be a kérelmüket, indították a forinthiteleket, kuncsorogtak a rokonoknak. Egy hitelügyintézés elég sok időt vesz igénybe, pláne, ha a bankok még igyekeztek kartellezni és hátráztatni a végtörlesztőket. December végére, január elejére simán összejött az a 160.000 ember. Ismerek olyanokat, akik január végén is próbálkoztak, (persze hiába) a végtörlesztéssel.
Ismerek párat, akik végtörleszthettek volna, de végül nem tették.
Egy két és fél hónappal ezelőtti adatból nem lehet kiindulni, főleg, hogy közben az emberek megkapták a karácsonyi jutalmakat, a szeretet ünnepe közeledtével jobban kinyíltak a családtagok bukszái, volt idő megszüntetni a betéteket, életbiztosítást, nyugdíjszámlákat.

Ami meg az említett bizottságot illeti, nekik az volt a feladatuk, hogy megállapítsák, h ki a felelős a devizahitelezésért és mennyire, illetve, h miért nem tett senki semmit, amikor voltak erre lehetőségeik. Na és persze az, amit egyébként mindenki tudott, hogy az előző kormány(ok) felelősségét állapítsák meg. Ami jogos, mert bár sokszereplős a helyzet, de a döntés, illetve a megelőző döntések meghozatala és felelőssége egyértelműen az előző kormány bűne. A bizottságnak sztem nem volt dolga a végtörlesztések vizsgálata és talán meg is szűnt, mielőtt igazán felfutottak.

Tallono 2012.02.09. 03:47:43

@DeMarco: Háááh *ásít* uncsi!

Jó, induljunk ki abból, hogy a bankok valós adatokat szolgáltattak a KSH-nak, vagy aki összeállította a statisztikát, mert ugye a bankok MINDIG igazat mondanak és SOHA nem trükköznek a számokkal. Szóval legyen igaz. De ezt mit is jelent a valóságban a társadalom számára? Egyrészt akik élhettek a végtörlesztés lehetősséggel, azok valószínűleg még több adósságba verték magukat, mert ugye az nem vesz fel hitelt akinek van pénze. Tehát a végtörlesztők továbbra is tartoznak a rokonnak, munkáltatónak, havernak, uzsorásnak, stb. Nyilván megvan az előnye, hogy nincs ugráló árfolyam, meg kicsit olcsóbb, de még így is a többszőrösét kell visszafizetni, mint amit felvettek.

És mi van azokkal akik nem voltak képesek végtörleszteni, tehát azok az alacsony jövedelmű emberek, akik tömegével vették fel a devizahitelt, és akik a devizaalapú lakáshitelesek döntő többségét kiteszik? Marad a rögzített árfolyam, meg az eszközkezelő. Remélem ezt a két "intézkedést" nem kell minősítenem.

Szóval számomra nem is az a lényeg, hogy a Kedves Vezér, hogy hazudik a számokról, hanem az, hogy NEM TETTEK SEMMIT, HOGY BÁRMILYEN SEGÍTSÉGET NYÚJTSANAK A DEVIZAHITELESEKNEK. Engem az bosszant, hogy arról hazudozik, mintha tettek volna bármit is, pont mint Gyurcsány, vagy még rosszabbul. Az eddigiek értékelhetetlen maszatolások, és nem kell azzal jönni, hogy nem tudnának mit tenni, ez is szép teljesítmény, stb. Az az igazság, hogy rohadtul nem is akarnak, bizottságin az elszámoltatási akaratnak még a nyoma sem látszott rajtuk. Az az igazság nem is nagyon értik a problémát, nem is nagyon akarják érteni a problémát, nem is nagyon akarják elzárni a pénzcsapot, ami azért jár, hogy ne értsék, és ne akarják érteni a problémát, úgyhogy ne azzal gyere, hogy valósak-e a számok, vagy nem, hanem, hogy hány embert, különösen hány alacsony jövedelmű, pénzügyileg képzetlen embert sikerült kihúzni a szarból.

DeMarco 2012.02.09. 10:26:49

@Tallono: "mert ugye a bankok MINDIG igazat mondanak és SOHA nem trükköznek a számokkal"

Én ezt nem mondtam. Sőt. Meg kell nézni a svájci jegybank feleségét, ami csak a jéghegy csúcsa, vagy a készülő sokadik eu-s vizsgálatot a cityben lévő nagybankok kartellezéséről...

De vannak esetek amikor nagyjából passzolnak a statisztikák, mint ebben az esetben. Ha a bankok hazudni akartak volna, akkor nagyságrendekkel nagyobb számot mondanak be, nem ennyire keveset. Mert azért az látható, hogy bőven alatta vagyunk a pánikkeltős hisztijüknek. Igaz, ez inkább az eu- imf-nek köszönhető, akik megakadályozták a további végtörlesztéseket (pl. a köztisztviselőkét), ezt hívjuk mi "megegyezésnek" a bankszövetséggel, akik roppant nagylelkűen több ötletet "sokkal megfelelőbb" (mármint nekik) is megvillantottak.

"Egyrészt akik élhettek a végtörlesztés lehetősséggel, azok valószínűleg még több adósságba verték magukat"

Hát aki forinthitelre váltott, az biztosan. Főleg, hogy érdekes módon rögtön emelkedni kezdtek minden banknál a forinthitelek kamatai. (de persze nincs kartell...) A probléma itt is ugyanaz, volt aki ezt megengedte nekik és elnézett felette. Elsőnek annak kellene elkapni a tökét.

"mert ugye az nem vesz fel hitelt akinek van pénze"

Ez csak részben igaz. Van, aki vesz fel hitelt, akkor is, ha van neki pénze. Meg ugye eltelt pár év és közben azért csökkent a hitelek összege, azaz minél közelebb vagy a végéhez, annál könnyebb visszafizetni azokat, persze itt az is játszik, hogy ki mennyit vett fel eredetileg.

"Nyilván megvan az előnye, hogy nincs ugráló árfolyam, meg kicsit olcsóbb, de még így is a többszőrösét kell visszafizetni, mint amit felvettek"

Sokkal olcsóbb rokonnak tartozni, hiszen nincs növekvő árfolyam, nincsenek kamatok, nincs rosszindulatú magatartás.
Kapaszkodj meg, minden bankhitelnél a többszörösét kell visszafizetni annak amit felvettek. Ez a lényege. :)

"És mi van azokkal akik nem voltak képesek végtörleszteni, tehát azok az alacsony jövedelmű emberek, akik tömegével vették fel a devizahitelt, és akik a devizaalapú lakáshitelesek döntő többségét kiteszik?"

Ez csak részben helyes következtetés. Ugyanis aki előtte is csóró volt, az eleve nem kaphatott nagy összegű kölcsönöket és a végtörlesztéssel sokkal könnyebben kiszállt a játékból. Ugyanakkor a jobb módban élő középosztály le tudott igazolni nagyobb bevételt és ők fel tudtak venni 10-15 millió hiteleket, amiket viszont most nem tudtak végtörleszteni, mert azért a többségnél a családban nem figyelnek 10 millák otthon tartalékban. Vagyis sok ember azért nem végtörlesztett, mert a nagyobb hiteleit nem tudta kiváltani, vagy eleve átlátta a forinthitelre váltás következményeit, vagy az árfolyamrögzítés problémáját és inkább fizeti a devizakölcsönét továbbra is, mert az hosszú távon mégiscsak olcsóbb, vagy mert emelkedett neki, de bírja.

És igen, nyilván van egy réteg, akik elvesztették a munkájukat, vagy eleve elmentek a falig és nem volt hová nyúlni, vagy nincsenek pénzes rokonaik.
Na ők a lúzerek, akik beszopták.
Persze ettől még lehet megoldásokat keresni nekik.

De mondok egy egyszerű sémát. Azt nem lehetett mondani, hogy állami adóból mentsük ki a devizahiteleseket, mert abból nagy lázadás lett volna, az olyan adózók részéről, akik nem vettek fel devizahiteleket. És most látszik, hogy hülyeség is lett volna, mert hopp előkerült 860 milliárd forint a párnákból és kimentették magukat az emberek. Csak sajnos nem elegen. Az imf-eu páros sokkal előbb koppintott, minthogy le lehetett volna vezényelni a teljes átváltást. Így most megint ott a kérdés, hogy mit kezdjünk a maradék 80%-al? Ez még mindig túl nagy szám ahhoz, hogy központi költségvetésből mentsük ki őket. Meg látni kellene azt is, hogy ebből mennyien vannak azok, akiknek egyáltalán segíteni kellene és mennyien vannak azok akik még bírják a nyomást.

A rögzített árfolyam és az eszközkezelő is egy mentsvár, több, mint amennyit a többi kormány tett idáig. És nem hiszek abban, hogy át kellene váltani mindenkit forinthitelre, mert látható, hogy ez rögtön a forinthitelek kamatainak emelkedéséhez vezet, amivel nemhogy őket nem tudnánk megmenteni, de a forinthiteleseket is bajba sodornánk.

De kíváncsian várom, hogy milyen fantasztikus ötleteid vannak, hogyan kellene megmenteni a beborult hiteleseket?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.09. 11:20:29

@DeMarco: Na már vártam, hogy mikor jössz kárörvendeni...

"Hibát, hibára halmozol, annyira görcsölsz azon, hogy találj már végre vmit, amibe beleköthetsz. Már nem is számolom, h hányadik téves, elkapkodott posztod mostanában."

Csak a szokásosat tudom mondani: de, számold és sorold, vagy ne vagdalkozz... Én ezen kívül egyre emlékszem, ahol féreértés volt, ott se teljesen.

Mindenesetre bár az igaz, hogy munkaidőben nem tévézek, így ezúttal más hibájából én is hibáztam, de nagy általánosságban itt nem én vagyok, aki kapkod, görcsöl, és hibát hibára halmoz, hanem a kormány.

Ja, és velük ellentétben én legalább kapásból elismertem, és korrigáltam.

DeMarco 2012.02.09. 11:48:05

@Fedor: "Na már vártam, hogy mikor jössz kárörvendeni..."

Magadnak köszönheted. Voltak a beszédnek sántító pontjai, amibe nagyobb sikerrel tudtál volna belekötni. De elkövetted azt a hibát, hogy ahelyett, hogy megnézted volna az eredeti forrást, vagy elolvastad volna utólag a teljes beszédet, az indexre hagyatkoztál, akik bár elég visszafogottak voltak most (gondolom nem akarják kockáztatni a visszaszerzett parlamenti tudósítás esélyét), módszeresen keresték a támadási pontokat, pontatlanul fogalmazva, netán szándékosan félrevezetően.

Én nem kárörvendésre készültem. Arra számítottam, hogy erősen kritikus poszt érkezik, tele gúnyos megjegyzésekkel.
Nekünk így nem hagytál semmit sem, magadat égetted le, mi nem kellettünk hozzá... :)

Döglött lóba rugdosni meg nem elegáns. Viszont szórakoztató... :) Bocs. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.09. 12:01:33

@DeMarco: "Arra számítottam, hogy erősen kritikus poszt érkezik, tele gúnyos megjegyzésekkel."

Nagyobb lélegzetű posztra mostanában nincs nagyon időm.

Tallono 2012.02.09. 15:13:32

@DeMarco: Fantasztikusan egyszerű a megoldás: Mindenki azon az árfolyam, azokkal a kamatokkal fizessen forint alapon, mint amin felvette a hitelt. Hopp mindenki tudna törleszteni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.09. 16:28:28

@Tallono: Tudom, hogy felétek nagyon divatos a bankokat feneketlen pénzeszsákoknak tekinteni, amelyek csak arra utaznak, hogy szívassanak, de ennyire nem egyszerű a valóság. Ha az előtörlesztést így megsínylette a gazdaság, gondold el, mi lenne, ha a te ötletedet valósítanák meg...

Tallono 2012.02.10. 01:43:34

@Fedor: Azért sínylette meg így a gazdaság, mert a restriktív monetáris politika nem követte a "megszorító" bankadót. Nem hiszek a szabad piacgazdaságban, hanem egy szigorúan és RUGALMASAN szabályozott gazdaságban. Csak ehhez szükség lenne szakértelemre, tapasztalatra, meg akaratra. Nem mondom azt, hogy a bankokkal le kell nyeletni a költségeket, de mindenképp úgy kellett volna átstrukturálni, hogy azzal lehetőleg senki nem járjon szarul. Ehhez egyébként a bankszövetségnek, az államnak és a devizakárosultaknak közösen kellett volna megegyeznie, ami nem történt meg.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.02.14. 21:26:39

@bohuš:

"Amit írsz ("nem zárható ki teljes bizonyossággal annak a lehetősége, hogy az Orbán-kormány családbarát intézkedései hatással voltak a születésszámra"), egy jelentés nélküli mondat (illetve csúsztatás)"

Most akkor melyik??

Szerintem van jelentése. Persze aki fekete-fehérben gondolkozik, annak kicsit bosszantó lehet.

Csúsztatásnak meg nehéz lenne egy feltételes módú mondatot nevezni, hiszen a mondat megfogalmazója eleve jelzi bizonytalanságát a témában.

dany82 2012.03.05. 16:04:57

Devizahiteles háztartások száma, amelyeken segített a Fidesz kormány: 160 000

Devizahiteles háztartások száma, amelyeken segített az mszp-szdsz kvázikormány: 0

Ha a baloldal bármit fel tudna mutatni, lenne alapja kritizálni. így...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.03.05. 17:07:11

@dany82: Hát ez elég egyszerű interpretálása a történteknek...

1. Rakd mellé azt is, hogy mekkora kárt okozott a FIDESZ kormány ezzel az országnak, valamint az, hogy pont az réteg lett megsegítve, amelynek nem is volt rá szüksége, ellenben amelyiknek meg igen, annak még rosszabb lett.

2. Bajnai levitte a a svájci frank árfolyamát a 160-170 Ft-os tartományba. Ez bőven elég volt segítségnek, nem is lett volna szükség többre, ha a Orbánéknak ezt sikerült volna tartani, de ők is ellene dolgoztak, meg a világgazdasági helyzet is, és ketten együtt sikerült összehozniuk a mostani 240+ -os árfolyamot.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.03.05. 23:16:12

@Fedor:

"Bajnai levitte a a svájci frank árfolyamát a 160-170 Ft-os tartományba."

Sajnos nagyon esik itt a nívó.. :(

dany82 2012.03.06. 11:38:23

@Fedor:

1, igazad van. 160 000 háztartásnak Magyarországon NEM VOLT SZÜKSÉGE segítségre. Az ballibek legalább ebben következetesek voltak: ők nem segítettek ezen a 160 000 családon és hibának tartják, hogy a Fidesz igen.

2, én egyszer láttam, ahogy bajnai esőt csinált az aszály idején. ő egy igazi államférfi volt, fantasztikus és sikeres politikus. kár, hogy még a baloldal sem kér belőle. bajnai kapott egy papírt az IMF-től, hogy ezt és ezt kell megcsinálnod. Ő meg szó és gondolkodás nélkül megcsinálta. teljesítménye vetekszik egy bevásárlócetlivel boltba küldött 8 éveséhez.

Mégegyszer: a baloldal semmilyen segítséget nem adott a devizában eladósodott háztartásoknak. még csak terve sem volt rá. akkor sem, amikor 315 ft volt az euró, sem később. A Fidesz pedig EDDIG 160 000 családnak segített másfél év alatt (ennyi ideje volt a válság kitörése után a választásokig a baloldalnak is). És még most jön a többi intézkedés.

mégegyszer, pusztán a fránya tények:

mszp-szdsz által megsegített devizahiteles háztartások száma: 0

Fidesz által megsegített devizahiteles háztartások száma: 160 000.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.03.06. 11:54:15

@dany82: "Mégegyszer: a baloldal semmilyen segítséget nem adott a devizában eladósodott háztartásoknak. "

Mégegyszer:

Bajnaiék levitték a frank árfolyamát 170 Ft alá. Ezzel MINDEN hitelesnek segítettek, és még az országnak se ártottak vele, sőt.

Orbánék ENNÉL MAGASABB árfolyamon, 180 Ft-on segítettek 160.000 jómódú családon, amelynek volt lehetősége milliókat előteremteni egyik napról a másikra, és mindezt azon az áron, hogy beleroppant a gazdaság, romlott az ország megítélése, és a többi hitelesnek, amelynek esélye sem volt az előtörlesztésre, még rosszabb lett, mert az intézkedés miatt romlott az árfolyam, így még tovább nőttek a terheik.

Azt meg nem tudom, hogy miből gondolod, hogy a baloldal nem kér Bajnaiból, az MSZP két kezét összetette volna, ha elvállalta volna a miniszterelnök-jelöltséget, csak épp ő eleve csak határozott időre vállalta a feladatot.

"bajnai kapott egy papírt az IMF-től, hogy ezt és ezt kell megcsinálnod. Ő meg szó és gondolkodás nélkül megcsinálta."

Orbán viszont még erre se képes...

dany82 2012.03.06. 13:32:36

@Fedor: igazad van. a svájci frank árfolyamát a mindenkori magyar kormány alakítja és semmi köze sincs görögország államcsödjéhez vagy az euró válságának.

Abban is igazad van, hogy az elötörlesztés volt az, amibe belerokkant a magyar gazdaság. A gyurcsány és a bajnai féle -7%os gazdasági növekedés teljesen leállt az új kormány alatt. Mindez az elötörlesztés miatt.

bajnai még imf segítséggel, anélkül, hogy ki kellett volna állnia bármilyen választáson a nép elé, sem volt képes nem hogy 3, de még 4% alá sem levinni a hiányt, csökkenteni az államadósságot, növelni a foglalkoztatottságot vagy beindítani a növekedést.

én mindenesetre örülök neki, hogy most egy Magyarország által megválasztott miniszterelnöke van az országnak és most ök kormányozzák az országot, nem pedig egy nemzetközi szervezet.

De hát mit magyarázom neked. Neked jobban fáj a bankok vesztesége, mint 160 000 magyar család megsegítése. Lehet, hogy talán pont ezért nincsen ma már egyetlen "liberális" sem a magyar parlamentben.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0