A tízmillió Füles országa
2012. február 09. írta: Fedor

A tízmillió Füles országa

Mindig érdekes azzal szembesülni, hogy milyeneknek látnak minket, magyarokat a más kultúrákban szocializálódott külföldiek, főleg, ha az ismereteik nem felszínesek, hanem első kézből származnak.

Kim Lane Scheppele, a Princeton Egyetem alkotmányjogász-professzora éveket élt Magyarországon, szakterülete a magyar jog, törvényeinket eredeti nyelven olvassa naprakészen, és nem áll mögötte gazdasági vagy politikai hatalom, így ha valakiről nyugodtan el lehet mondani, hogy alappal kritizálja és tartja elfogadhatatlannak azt, amit Orbánék a jog területén művelnek, akkor az ő. Már ezért is érdemes elolvasni a vele készült interjút (meg hogy megtudjuk, milyen további veszélyeket jelenthet Orbánék látszólagos meghátrálása az EU-val szemben), de ami most engem inkább jobban megfogott, az az volt, hogy mik a tapasztalatai, mi a véleménye rólunk:

– Hosszú éveken át élt nálunk, és rengeteg energiát fektetett a nyelvtanulásba, hogy eredetiben olvashassa a magyar törvényeket. Miért választott éppen minket?

– A legjobb gyermekkori barátom magyar volt, sokat voltam náluk, így részben egy amerikai magyar családban nevelkedtem. Talán ez volt az oka, hogy 1993-ban, amikor először léptem magyar földre, azonnal otthon éreztem magam. Egyéves kutatási tervet írtam az Alkotmánybírósághoz érkező levelek tanulmányozásáról. Ám amikor az év letelt, tovább akartam maradni. Újabb és újabb feladatokat találtam ki. Csak négy év után tértem vissza Amerikába.

– Mi vonzotta annyira?

– Itt szinte mindenki olvasta kedvenc könyvemet, a Micimackót, és egy egész ország Fülessel azonosul, akárcsak én. Amerikában mindenki azt kérdezi: megőrültél, miért éppen szegény Füles? Magyarország más, itt az emberek imádnak panaszkodni – ahogy én is. Tréfán kívül: ez hihetetlenül intellektuális ország, ahol a szellemi önállóságnak még azok szemében is nagy az értéke, akik nem jutottak el a felsőfokú tanulmányokig. Ez a világ egyetlen országa, ahol a szobrok többségét nem hadvezéreknek és uralkodóknak, hanem költőknek és tudósoknak állították. Itt elméleti statisztikusokról még utcát is elneveznek, tudtam meg, amikor a Keleti Károly utcában laktam. Egy tudós számára ellenállhatatlan ez a közeg. Ami a kutatást illeti: a kilencvenes évek magyar Alkotmánybíróságának tanulmányozása igazi tudományos kihívást jelentett. Különleges intézmény volt, nemcsak a régió, de az egész világ számára: az actio popularis, a lehetőség, hogy bárki fordulhatott ehhez az intézményhez, szélesre tárta a kapukat. Izgatottan olvastam a petíciókat: vajon mit várnak az emberek az Alkotmánybíróságtól egy olyan országban, amely éppen csak kilépett a kommunista rendszer jogfosztottságából. Levelek ezreit olvastam el.

– Magyarul?

– Általában magyarul, esetleg szótárral. Ha a szöveg bonyolultabb volt, fordítói segítséget kértem. Döbbenten tapasztaltam, hogy a magyarok döntő többsége egészen pontosan tudja, mit jelent demokráciában élni. Mit jelent, hogy az embereknek elidegeníthetetlen jogaik vannak, miért kell ellenőrizni a hatalmat. Biztos vagyok abban, hogy a magyarok nem tűrik soká, hogy megfosztják őket jogaiktól.


– Ön érti, hogy miért éppen Magyarország került ilyen helyzetbe? Látjuk, hogyan történt: a Fidesz lépésről lépésre lebontotta a kormánytöbbség diktátumait korlátozó fékek és ellensúlyok rendszerét. De miért lehetett ezt éppen Magyarországon megtenni? Lehet, hogy azért, mert nálunk már nincsenek olyan értékek, amelyekben mindenki hisz?

– Nem hinném, hogy így volna. A magyar elit tényleg végsőkig polarizált, vannak olyan értelmiségi barátaim, akik engem egyforma örömmel fogadnak, de készek átmenni az utca másik oldalára, és elfordítani a fejüket, ha a másik közeledik. Köszönni sem hajlandók egymásnak. Szerintem tévednek azonban, ha azt hiszik, hogy ez a polarizáció áthatja a társadalmat. Korábbi kutatásaim alapján biztosra veszem, hogy a magyarok döntő többsége igenis demokráciában akar élni, fontosnak tartja az emberi jogok védelmét, meg akarja őrizni választásának szabadságát. Vegyék már észre! A magyarok egyáltalán nem arra szavaztak, ami történt! Egy olyan Fidesznek adták a voksukat, amelyről azt gondolták, hogy megerősíti majd a demokráciát. Olyan pártra szavaztak, amely megígérte, hogy nem változtatja meg az alkotmányt.

– Ön Budapesten fel-le cikázik a magyar társadalmat szabdaló törésvonalak között. Optimistább vagy borúlátóbb lett az itt töltött napok alatt?

– Úgy vagyok, mint maguk a magyarok: hivatalosan pesszimista vagyok, nem hivatalosan meg optimista.

Hogy mi vagyunk az egyik legpesszimistább ország, az tény. Egy felmérés szerint olyan országok lakói bizonyulnak nálunk optimistábbnak, mint Etiópia, Afganisztán, Irak (csupa békés, vidám, gazdag hely), és a pesszimizmus terén olyan államokkal vagyunk egy csoportban, amelyeknek a GDP-je nagyságrendekkel kisebb a mienkénél. Nem csoda hát, ha ez a "lesz ez még így se" mentalitás, a panaszkultúra válik az egyik legjellemzőbb  ismertetőjegyünké a bennünket csak kicsit is ismerők számára.

Jó ez nekünk? Nem igazán.

Viszont az már igen, hogy mindezek ellenére mégis van valami bennünk, ami még így is vonzóvá tesz minket, és itt most nem a szexuális segédeszközként is bevethető egy-két kulcsos adóra gondolok. Van olyan, mint pl. Scheppele, akit a magyar intellektus fog meg, az a Magyarország, ahonnan a los alamos-i marslakók származnak. Van, aki 56-ért, a szabadságszeretetünkért tisztel. Van, akinek Puskás jelent mindent. Van, aki a tájba szeret bele. Mindenki másért kedvel minket, de a lényeg, hogy Gyurcsány ide, Orbán oda, pesszimizmus amoda, szerethetőek vagyunk, és ez, ha helyesen élünk (de nem visszaélünk) vele, hasznunkra válhat.

Hát mi adhatna jobb indokot ennél az optimizmusra?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr884085194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandeláber 2012.02.09. 20:39:14

Ez a figura nagyon szimpatikus. Ráadásul nem egy senkiházi bértollnok, hanem valószínűleg egy intelligens tudós. Ha négy évig élt Pesten, valószínűleg képes volt viszonylag tárgyilagos, ugyanakkor megfelelően szubjektív képet alkotni az országról.
Több hozzá hasonlónak kéne megszólalnia.

DeMarco 2012.02.09. 21:25:58

Hát mi adhatna jobb indokot ennél az optimizmusra?

Az, hogy a fidesz kormányoz, a maszop a partvonalról néz ki a fejéből, a libsik meg eltűntek? :)

Csak nehogy Scheppele is úgy járjon, mint a minap Fukuyama, aki szintén azt hitte, hogy bármilyen hülyeséget leírhat a blogjában, úgysem derül ki. Aztán leesett az álla, amikor kitört a szokásos blogháború és egy amerikai blogban játszották le angolul, ami itthon mindennapos. Nem győzőtt elnézést kérni a tévedéseiért... Legközelebb kétszer is meggondolja és remélhetőleg utánanéz a valóságnak, mielőtt írni kezd.

Messziről jött ember azt mond amit akar. Nekem is van véleményem az USA-ról, a gazdasági szereplőiről, külpolitikájáról, mégsem gondolom, hogy nekem kell minősítenem. Nem megyek amerikába és hirdetem megfellebezhetetlen ítéletemet. Mert kiröhögnének és nem vennének komolyan, meg kitoloncolnának.

Ez a nő annak a Krugmannak a spanja aki hónapok óta önti a szart a nyakunkba és áztatnak minket az usában Gati-val együtt.
Idézet a nőtől:

"az alaptörvény készült: a közvélemény kizárásával, teljesen figyelmen kívül hagyva a választópolgárok akaratát."

Hazugság. Először is az előző sztálini alkotmány így készült, sőt a módosított sztálini alkotmány is így készült (ami ugye az első perctől kezdve ideiglenes), tehát most milyen alapon ró fel bármit is? Másrészt a közvélemény egyáltalán nem volt kizárva. Kezdve azzal, hogy a Fidesz megígérte az alkotmány módosítását a választások előtt és ennek tudatában kapta a szavazatokat. Ezt el is vártuk tőle, nagyon-nagyon régóta. Sőt továbbmegyek, minden magyar kormány meg akarta változtatni, csak nem voltak rá képesek. Most van egy párt aki képes rá. Pont. Aztán volt nemzeti konzultáció ami rövid kérdésekkel foglalkozott, de volt egy komolyabb internetes felhívás is, ahová bárki, bármilyen javaslatot tehetett, amik közül többet figyelembe is vettek.

"Ez az alkotmány anélkül pattant ki néhány fideszes vezető fejéből, hogy megfelelő politikai folyamat előzte volna meg."

Megfelelő politikai folyamat előzte meg. Egy kétharmados választási győzelem! Csupán ennyi kellett. Ahhoz meg fletó. Lehet hozzá menni panaszkodni. Bár kicsit előbb kellett volna, mondjuk 8 évvel korábban. Mint ahogy ha megszavazzák a libsik az eu-ban a hülyeségüket, az lesz a Jobbik egyik sansza a kövi választásokon. Ha benne lesznek a kövi kormányban, akkor majd tessék erre visszagondolni és ne nekünk sírjanak, menjenek az ordibáló libsi bohóchoz reklamálni.

"nem volt konzultáció az érdekcsoportokkal"

Na ezt értjük kedves kisasszony, ez fáj igazából...

"az ellenzéki pártokkal"

Csókolom, akik kiestek, mert senki nem szavazott rájuk, vagy akik örülhetnek, h nem a sitten ülnek a társaikkal?

"nem volt népszavazás"

Ugye ez is csak azért fáj, mert hátha ott nem menne át. De ha fletó akarta volna bevezetni, akkor ugye kézzel-lábbal hadakozna a népszavazás ellen?!

"Szerintem tévednek azonban, ha azt hiszik, hogy ez a polarizáció áthatja a társadalmat."

Sztem meg nagyon tévedni tetszik. Tessék megnézni a vidéki libsi szavazatok mindenkori arányát. Bele lehet nyugodni, h a társadalom is végletekig polarizált.

"biztosra veszem, hogy a magyarok döntő többsége igenis demokráciában akar élni, fontosnak tartja az emberi jogok védelmét, meg akarja őrizni választásának szabadságát."

Kapaszkodjon meg, abban élünk, akármit is mond a haverjával. Fontosnak tartjuk az emberi jogok védelmét, épp igyekszünk megvédeni a jogainkat az unióval és a karvalytőkével szemben, amit lábbal taposnak, felhasználva minden nemtelen eszközt. Van választásunk. Azt választjuk, hogy még egyszer senki se vihesse az országot a csőd szélére az államadósság határtalan megnövelésével, azt választottuk, hogy végleg lelépünk a komcsi rendszer hagyatékaiból és dogmáiból és azt választottuk, h kiiktatjuk a nagyon káros libsi mentalitást és az ezer éves kultúránkra, nemzeti hagyományainkra támaszkodva helyretesszük a dolgokat.

Optimizmust lát? Az van bőven, eddig is volt, legalábbis nálam. Remélem látni fogom három év múlva, ahogy lefagy a mosoly a kisasszony és társai szája széléről és ahogy rájönnek, h mekkorát tévedtek...

balatonikaboca 2012.02.09. 21:26:20

Igen, Mi Magyarok önmagunkban hordjuk,s hordozzuk a színes "végletek, szélsőségek(nem pejoratív)" összességét, min a tavasz:ábrándozó, de még is vérpezsdítő szabad,szárnyakat adó, s még is rabul ejtő a-tól z-ig.

Csók mindenkinek:b.kaboca

balatonikaboca 2012.02.09. 22:00:09

@DeMrco:Ritka egy koton szökött abortusz (kaparék-maradék)=fideSSnyik vagy!!...
Az ilyen nagy pofájú szar rágóval szívesen találkoznék egy kihalt sikátorban (mint az megtettem három Árpádsávos pöccsel,azóta felépültek, de ha meglátnak akkor spuri, mert olyan senkik mint amilyen te vagy kis koton szökött)
Az éteren keresztül a pofátokból szar folyik, de ha élőben egy kajakossal találkozván már vér is,de az dől!!!....
Talizzunk, adok egy ambuláns beutalót!!.....jöhettek hárman is!!!

Tallono 2012.02.10. 02:10:12

Hát én optimistább lennék, ha nem seggek kormányoznák az országot, és konstruktívabb lenne a kormányzás a társadalmi rétegekkel és foglalkozások szakértőivel. Persze ezt nem feltétlen demokráciára értem, hanem úgy általánosságban. De igazából attól lennék igazán optimistább, ha végre megszűnne a társadalom agymosása minden oldalról és tiszta lappal végre közösen dolgozna mindenki egy szebb magyar jövőért, az tényleg jobb volna...

Tallono 2012.02.10. 02:20:31

@DeMarco: Jaaaaj ugye nem hiszed el, amiket leírsz, könyörgööööm mond, hogy nem. Ez egy OKTROJÁLT alkotmány. Ne akard legalizálni a "szeretne sok pénzt keresni?" típusú irányított kérdésekkel. Alkotmányt Magyarországon elfogadni csak NEMZETgyűlésen és a Szent Korona felhatalmazásával, népszavazás megerősítésével lehet, pont. Ez mindig is így volt, és amíg valaki megpróbál komcsi, vagy narancs-féle PÁRT alkotmányt lenyomni a magyarok torkán, az sose lesz legitim. Nem fér össze az ezer éves alkotmánnyal, a Fidesz ezt nagyon elkúrta, hogy pártalkotmányt próbált meg legyömöszölni az emberek torkán, különösen azzal, hogy nem vette bele a termőföld és víz védelmét. Nem sokon múlott, hogy legyen egy rendes alkotmányunk, de a finishben elqurták nem kicsit, nagyon. Mondhatsz bármit, ezek megcáfolhatatlan tények, ne is próbáld szépíteni meg elkenni...

Tallono 2012.02.10. 03:23:11

@DeMarco: Kérdés neked és az összes blogot olvasó fidesznyiknak: Ha minden olyan kibaszottul szép és jó, mint ahogy hangoztatjátok mióta Fidesz kormány van... akkor, hogy lehet, hogy a 2006-os terror Rebisz-főparancsnoka most a kormányőrség parancsnoka, illetve a 2007-2010. közötti időszak Rebisz- (itt már Készenléti Rendőrségnek hívták) főparancsnoka most a Belügyminisztérium helyettes államtitkára?

a 2006-os terror Rebisz-főparancsnoka most a kormányőrség parancsnoka, illetve a 2007-2010. közötti időszak Rebisz- (itt már Készenléti Rendőrségnek hívták) főparancsnoka most a Belügyminisztérium helyettes államtitkára.

További részletek: kuruc.info/r/26/91873/#ixzz1lwQP0XkT

Nyugodtan kattintsatok rá a linkre, benne Bertha Szilvia szkennelt írásbeli kérdését fogjátok találni a Belügyminisztériumnak. A válasz tipikus arrogáns fidesz-féle "csak, mert" típus...

Kíváncsian várom a véleményeket minden Fidesz szimpatizánstól... Többek között ezzel, de még sok mással szeretnétek benneteket lerugdosni a magas lóról, mert Orbánék egy fikarcnyival se jobbak, mint Gyurcsányék, és addig foglak benneteket bombázni hasonló dolgokkal, amíg nem látjátok be ezt a tényt.

pirimogyoró 2012.02.10. 08:35:56

@DeMarco: Ha ennek a fele igaz lenne, már az is remek lenne.
A nemzeti konzultáció (is) parasztvakítás volt, sok minden mással egyetemben, amit felsoroltál.
Sajnos ezek még azt is letagadják, ami teljesen nyilvánvaló, de már megszoktuk, ez a taktikájuk egyik része.
Sok havert gazdaggá tettek, mi, többiek meg élünk, ahogy tudunk.
Orbán lassan úgyis teljesen bekattan, hiszen ha őt már a CNN is támadja, akkor akkor mondhatjuk, hogy elmeháborodott :)

balatonikaboca 2012.02.10. 09:16:39

@DeMarko:Te kis koton szökött, visszamerészkedtél az oldalra, kaptál engedélyt apádtól vonyító gabitól.

Na húzz vissza az Árpádsávodba mielőtt valaki avagy valakik fel nem nyomják a szent jobbot a seggedbe.

Tudod,cigány,.....jöhettek hárman is,
Árpádsávos ruciban, ja a símaszkodat ne feledd otthon mert ha később felismernek agyonvernek!!......

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.10. 09:27:25

@balatonikaboca: Ez hangvétel ezen a blogon nem menő. Fejezd abba.

balatonikaboca 2012.02.10. 10:52:33

@Fedor:Talántán olvasd el az első kommentemet, a többit DeMarco ihlette, nem tűröm el, ha valakinek más a nézőpontja akkor azt lealázza más!!
Az Árpádsávosok csoportosan nagy pofával vannak,agresszívek a végtelenségig,de egy az egy ellen vinnyogó paraziták.
Ezen blogon ez az utolsó szösszenetem, várnak rám olyan blogban ahol a szart dobáló szélsőséget kivetik.

Üdv:B.kaboca

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.10. 12:21:24

@balatonikaboca: Nem érdekel, hogy ki miatt vagy ideges. Nem kell lesüllyedni erre a szintre és, kész. Nem foglak kimoderálni, mert senkit sem szoktam, csak szóltam, házigazdaként.

élesi 2012.02.10. 12:22:50

@balatonikaboca: Magát ugye basztatták/verték anno az iskolában?

balatonikaboca 2012.02.10. 13:19:25

@Fedor:Evidenciába tartom.

@élesi:Csodálatos gyermekkorom volt a sulis társaimmal a mai napig "baráti kötelék" köt össze minket.(1966-1978)
Mi nem bántásra születtünk,az hogy "ugrattuk" egymást az gyerekeknél természetes, amúgy romantikus,ábrándozó, a mai napig "infantilis" típusú EMBER vagyok!!............

Csók:b.kaboca

Avatar 2012.02.10. 17:50:09

@DeMarco:
"Messziről jött ember azt mond amit akar. Nekem is van véleményem az USA-ról, a gazdasági szereplőiről, külpolitikájáról, mégsem gondolom, hogy nekem kell minősítenem. Nem megyek amerikába és hirdetem megfellebezhetetlen ítéletemet."

Pedig megtehetnéd, mint ahogy milliók kritizálják az USA-t folyamatosan. Egy bizonyos Schwarzenegger nevű messziről jött embert meg még kormányzónak is megválasztottak kitoloncolás helyett.

"Kezdve azzal, hogy a Fidesz megígérte az alkotmány módosítását a választások előtt és ennek tudatában kapta a szavazatokat."

LOOOOOL! Vagy te hazudsz, vagy Navracsics hazudott 2010 áprilisában...

"A párt nem akarja az alkotmányt megváltoztatni, de szeretne kisebb parlamentet és kisebb önkormányzatokat."
mno.hu/belfold/navracsics_magyarorszag_ma_kiverzett_allapotban_van-228873
diepresse.com/home/politik/aussenpolitik/557075/Ungarn_Haben-kein-Drehbuch-fuer-Zweidrittelmehrheit

Úgy látom te is leírsz bármit, amit igaznak szeretnél gondolni, nem is kell ehhez olyan messziről jönni.

@Tallono: Miért, a Szent Koronát, meg az "ezeréves alkotmányt" ki népszavaztatta meg? Senki, sőt akinek nem tetszett a korona, azt felnégyelték... Az egy OKTROJÁLT korona...

bakaohki (törölt) 2012.02.10. 18:47:06

DeMarco, neked mennyi időd van :D - gondolom te olyan ember vagy, aki nagyon sokszor megy át az utca másik oldalára.

Spacecake 2012.02.10. 19:25:19

1etértek DeMarcoval és azért,mert CSAK!!!és akinek nem tetszik vmi itt,el lehet menni:-)
szájkarate helyett menjetek dolgozni!!!ha van 'munkátok',dolgozzatok többet

szemtanú 2012.02.10. 19:57:13

"Kérem, a pesszimista olyan ember, akinek mindig igaza van, de nincs benne öröme. Az optimista viszont olyan, aki azt képzeli, hogy a jövő bizonytalan."
Teller Ede

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.10. 20:18:59

@szemtanú: Jó, hát idézetet én is elő tudok varázsolni bármire :-)

"A pesszimizmus még soha nem oldott meg eddig semmit. A világot az optimizmus viszi előre."

Habsburg Ottó

szemtanú 2012.02.10. 20:25:42

@Fedor: Na, látod kb. ennyit ér az optimista vagy pesszimista-e a nép vita.

DeMarco 2012.02.10. 22:10:20

@Fedor: Jajj, ne már. Tudhatnád, hogy nem kell engem megvédeni senkitől, kifejezetten élvezem a hülyéket helyretenni. :) Csak nincs rá mindig időm, ahogy ma sem.

Sajnos nem valószínű, h visszatalál...

DeMarco 2012.02.10. 22:29:35

@Tallono: Össze-vissza keversz mindent.

"Ne akard legalizálni a "szeretne sok pénzt keresni?" típusú irányított kérdésekkel."

Miért kellene legalizálnom azt ami legális? Én csak arra hívtam fel a figyelmet, h hazugság úgy tenni, vagy azt mondani, h a választások előtt nem volt szó új alkotmány készítéséről, hazugság azt állítani, h SEMMILYEN egyeztetés, véleménykérés nem történt.
Lehetősége volt mindenkinek hozzászólni az alkotmányhoz, akár levélben, akár a neten. Mutassatok még egy államot ahol az alkotmány írását megvéleményeztetik a neten az állampolgárokkal...

"Alkotmányt Magyarországon elfogadni csak NEMZETgyűlésen és a Szent Korona felhatalmazásával, népszavazás megerősítésével lehet, pont."

Ismerem a vágyaidat, de ez utópia, nincs realitása. Ha elmennek jó sokan a fidesz nagygyűlésre és közfelkiáltással megszavazzák az új alkotmányt, akkor az már ér? Vagy ezt csak az a néhány jobbikos teheti meg? Esetleg meg kell hívni minden pártocskát és közös nevezőre kellene jutni? Na az lenne az igazi bábeli hangzavar... Szerinted átmenne népszavazáson a Szent Korona tanra alapuló alkotmány? Komolyan ezt hiszed? Mert akkor súlyosan tévedsz.

"Fidesz ezt nagyon elkúrta, hogy pártalkotmányt próbált meg legyömöszölni az emberek torkán"

Minden alkotmány párt alkotmány, ha nem ez a kormány csinálta volna meg, akkor egy másik. Vagy ha a jobbik csinálta volna, akkor különb lenne? Vagy ha a szadesz? Én nagyon is elégedett vok azzal, h a fidesznek volt ehhez lehetősége és annak még jobban, h semmilyen mocskos alku nem kellett hozzá.

"nem vette bele a termőföld és víz védelmét"

Ez sztem is hiba, ugyanakkor ellentétes az eu-s joggal. Ha annyira fáj, akkor miért nem ad be egy ezzel kapcsolatos népszavazást a jobbik? Mire vártok?

"Mondhatsz bármit, ezek megcáfolhatatlan tények, ne is próbáld szépíteni meg elkenni..."

A tény az, h nem a Jobbik diktál szerencsére és nem kell végignézni ahogy csúfos kudarcot vallotok a nemzetgyűléses haccacáréval, de így legalább megmarad nektek a romantika.

A kérdésedre a válasz egyszerű: nem a droidok az érdekesek, azok csak eszközök. A droidokat irányító kéz a fontos, aki kiadja a parancsokat.

DeMarco 2012.02.10. 22:35:15

@balatonikaboca: Ciripeljél kis tücsök máshol, vannak blogok ahol tárt karokkal várják az ilyen iq ninjákat.

De ha annyira be vagy kokszolva, akkor várlak Tihany és Szántód között félúton...

DeMarco 2012.02.10. 22:41:31

@pirimogyoró: "A nemzeti konzultáció (is) parasztvakítás volt, sok minden mással egyetemben, amit felsoroltál."

Egyszerű embereknek, egyszerű kérdések.

Mégis, mit kellett volna írniuk, a teljes alkotmány szövegét?

"Sok havert gazdaggá tettek, mi, többiek meg élünk, ahogy tudunk."

Most az előző kormányról beszélünk?

DeMarco 2012.02.10. 22:56:33

@Avatar: "Pedig megtehetnéd, mint ahogy milliók kritizálják az USA-t folyamatosan."

Meg. Csak senkit sem érdekelne. Ahogy minket sem érdekelnek a kibicek. Legfeljebb megvonjuk a vállunkat, vagy még azt sem.

"Egy bizonyos Schwarzenegger nevű messziről jött embert meg még kormányzónak is megválasztottak kitoloncolás helyett."

Ez a bizonyos ember a büdös életben nem lehetett volna az usa elnöke, mert messziről jött embert nem választhatnak meg...

"LOOOOOL! Vagy te hazudsz, vagy Navracsics hazudott 2010 áprilisában..."

Uncsi, h mindig ezzel az egy cikkel jöttök, amit kifelé nyilatkozott egyszer. Itthon mindenki új alkotmányt várt és egyértelmű volt, h kétharmaddal meg is csinálják. A választások előtt ugyanúgy, mint utána. Sőt, én már legalább négy éve hallgatom jogász ismerősöktől, h sürgős cserére várna a btk és ptk és alig várják a fidesz kormányt, h végre le lehessen cserélni ezeket. Azt te sem gondolhatod komolyan, hogy egy alkotmány cserét egyik napról a másikra ötletelnek ki. Minden kormány szerette volna lecserélni, csak nem volt meg a többségük hozzá. És kétség ne érjen senkit, ha fletó markába lett volna a lehetőség, ő sem egyeztetett volna a fidesszel.

DeMarco 2012.02.10. 23:06:24

@bakaohki: "DeMarco, neked mennyi időd van :D - gondolom te olyan ember vagy, aki nagyon sokszor megy át az utca másik oldalára."

Sajnos nem mindig van sok időm.

Sose megyek át az utca másik oldalára.

Együtt 2012.02.11. 01:20:24

Magyarország kicsiny ország Európa szívében. Sem gazdaságilag, sem politikailag nem tartozik a jelent"os államok közé.
Ha külföldivel beszéltek, azok elmondják, hogy szeretik Magyarországot. A magyarok ismertek vendégszeretükr"ol, meleg szívüek, finomak a borai, kiváló a konyhája és a magyar lányok gyönyör"uek. Budapest Európa egyik legszebb városa.
A magyarok tudják, hogy milyen sok kit"un"o írója, költ"oje, tudósa volt és van az országnak. Ezek külföldön nem eléggé ismertek. Talán többet kellene "oket lefordítani és publikálni.

A magyarok forrongók, szeretnek panaszkodni. Mindig nyitottak voltak Európa többi országa felé, ezért sokkal többet tudnak azok kultúrájáról, történelmér"ol, gazdaságáról, mint megfordítva. A kesergésbe, pesszimizmusba mindig egyfajta optimizmus is vegyült, aminek a nyitottság nyújt alapot.
Ha elolvassátok az eddigi hozzászólásaitokat, azokból mindez kit"unik.

A baj nem a magyarokkal, a magyar emberekkel van! A baj már évtizedek óta a korrupció (ami persze nem magyar unikum). Magyarország jelenlegi kormánya ha lehet még gátlástalanabbul, kend"ozetlenül folytatja az el"oz"o évek tendenciáját Öröklölte az el"oz"o évek gazdasági, politikai hibáit, problémáit és ahelyett, hogy megoldásokat keresne azokra, még tovább mélyíti azokat.

Mi a jelenlegi helyzet? Mi a megoldás? Az országnak ma is szüksége van Európára.

Szerintem nem egymásra kellene mutogatni! Egymásra támadni. A vélemények eltérnek és ez így van rendjén. Mi az, ami el"ore viszi az országot? Mi az, amit"ol az emberek életszínvonala emelkedhet? Vannak-e ma Magyarországon progresszív, el"oremutató er"ok? lTalán ez a gazdasági válság sem fog örökké tartani... Merre tart Európa? Mi lehet Magyarország szerepe a jöv"oben? Milyen értékek rejlenek az országban? Merre van a kiút? Milyen lehet'oségek vannak a fejl"odésre?

A lehet"oség maguk az emberek! Ti vagytok! Ne menjetek át az út másik oldalára!

Tallono 2012.02.11. 03:56:03

@DeMarco: Nézz utána az alkotmányozó nemzetgyűlések történetének (francia, amerikai).

Az alkotmányozó nemzetgyűlés felépítése: Elsőként ki kell zárni az előző illegitim rendszerek, tehát 1944-től kezdve napjainkig politikai, közéleti vezetőit, kisz-titkárait, pártvezetőit, ÁVO-sait, közhatalmi, igazságszolgáltatói, végrehajtói vezetőit, és a nemzetellenes szervezeteket és csoportokat (MSZMP-től Fideszen át a Hitgyüliig). (Mint ahogy ez megtörtént Lengyelországban és Csehországban, tehát ez nem ördögtől való és "utópisztikus"). Második lépés a nemzetgyűlés felépítése: A magyar történelmi alkotmányosság mintáját követve minden társadalmi csoportnak, vagyoni helyzetet figyelembe véve képviseltetnie kell magát. A modern korra átszabva "rendeket" kell képezni a mai társadalomból. Ezek alapján 100-1000 fős rendeket kellene alakítani vagyoni konszenzus alapján. Tehát a gyakorlatban: legalacsonyabb jövedelműek, alsóközéposztály, középosztály, felsőközéposztály, történelmi egyházak (nem a mostaniak, hanem a valóban történelmiek), értelmiségi réteg (vagyontól függetlenül) és csonka-országon kívüliek. A rendek tagjait a nemzetgyűlésen részt venni kívánok alapján sorolással kell kiválasztani. Amint összeálltak a rendek a tagjaikból 49-51 százalék arányban létre kell hozni az alkotmányozó tanácsot, ami előkészíti az alkotmány tervezetet és a nemzetgyűlés elé viszi szavazásra. Az 51%-ot a tanácson belül a magyar nemzetért a legtöbbet tett, általánosan, vagy nagyobb csoport által elismert személyekből kell összeállítani. Nagy vonalakban ennyit a nemzetgyűlés szerkezetéről. Ez a szerkezeti felépítés passzol a történelmi alkotmányossággal, valamint a történelmi nemzetközi gyakorlattal is.

Most az alapeszméről: Csak az az alkotmány lehet Magyarországon legitim, ami elismeri a Szent Koronát, mint szent, jogfolytonos entitást, vagyis, hogy a Szent Korona a Kárpát-medence egyetlen és legfelsőbb hatalma, különálló jogi személy, a teljes Kárpát-medence minden ingó és ingatlanjának tulajdonosa (különösen a föld és víz tulajdonosa). Minden állampolgár az ő alattvalója és a tulajdonának a birtokosa. Ezzel megfogalmazódik, hogy a Szent Korona országainak államformája királyság, melynek szakrális vezetője a Korona. A nemzetgyűlés feladata meghatározni, hogy teljes jogú királyságot hozunk létre, királlyal, vagy király nélküli királyság leszünk kormányzóval, nemzetvezetővel, királyi testülettel (ezek a címek közül az egyik biztosítja az állandó jogfolytonosságot és a mostani köztársosági elnök kibővített jogkörével rendelkezne).

A Szent Korona-tant lehet utópisztikusnak, vágyálomnak, klerikálisnak, irredentának, feudálisnak, stb. nevezni és köpdösni rá, DE mindenki vegye azt figyelembe, hogy a Szent Korona eszme kizárja idegen hatalom bárminemű fennhatóságát, és diktálását, valamint biztosítja, hogy senki nem vásárolhatja fel a földjeinket és a vizeinket, nem szennyezheti büntetlenül az országot szeméttel, stb. Továbbá aki lop vagy bármi más módon megkárosítja a Korona tulajdonát az hazaárulást követ el. Ha ehhez az eszmeiséghez tartanánk magunkat nem ugathatna bele most az eu, usa, imf, izrael bele mindenbe. Nem européer, nem "demokrata" rendszer, de demokratikusabb, humánusabb és magyarabb is. A Szent Korona eszme megteremtené a teljes Kárpát-medence stabilizációját, hiszen a Szent Korona országainak nem csak a magyarok a tagjai. Valamint az Eu-Usa-Izrael tengelyhez, az IMF-hez és a nemzetközi spekuláns rendszerhez kötő láncainkat elvágná.

Nos, ezzel bizonyítottam, hogy nem minden alkotmány pártalkotmány, de ha ez a felépítés nem győz meg, nézd meg a francia forradalom utáni és az amerikai alkotmányozó nemzetgyűlés történetét (mindkét ország 1000szer demokratikusabb, mint mi). Valamint bizonyítottam, hogy nem attól lesz legitim egy alkotmány, hogy népszavazás dönt róla (vagy országgyűlés - hahaha), hanem attól, hogy minden társadalmi csoport, és habár sorsolás útján, de minden állampolgár beleszólhat az elkészítésébe. Egyetlen egy feltételt szabad csak szabni és az a történelmi jogfolytonosság visszaállítása, ami a Szent Korona tant jelenti, a többi kérdés az nyitott, így pl. a törvényhozás, országgyűlés, pártok kérdése.

Tallono 2012.02.11. 04:08:34

@DeMarco: "A kérdésedre a válasz egyszerű: nem a droidok az érdekesek, azok csak eszközök. A droidokat irányító kéz a fontos, aki kiadja a parancsokat."

Ezen botegyszerű logika alapján Don Pintér 2 hét alatt rendet Sándor a fontos, aki érintett az olajmaffiában, és Gergényi cimborája és volt üzlettársa, akiről köztudott, hogy maffiózó, a cigánybűnőzés lelkes tagadója, értem... Azzal minek foglalkozni tényleg, hogy a Fidesz ELSZÁMOLTATÁST ÍGÉRT ÉS EZÉRT SZERZETT 2/3-ot, amiből nem valósult meg semmi, sőt még pozícióba is helyezik a szemkilövetőket, hát gratulálok... Ismerd már be, hogy te is, és több millió fidesz szavazó ÁT LETT BASZVA!

DeMarco 2012.02.11. 08:13:27

@Tallono: Két századot vissza, értem.

Amikor egyetlen nyamvadt törvényt sem engednek a kormánynak létrehoznia, minden egyes törvénybe bele akar pofázni vagy az eu, vagy vmi hülye picsa egy bizottságszerűségben, vagy vmelyik külföldi állam, akkor szted az általad felvázolt utópisztikus lépést szó nélkül hagynák? (Tudom persze ki kell lépni.. újabb nagy ötlet)

Vagy szted az általad felvázolt visszalépésre vevők lennének az emberek?

A Szent Korona tant ismerem, a folytonosság a mostani alkotmány preambulumában szerepel. De nem gondolom, h segítene rajtunk a bevezetése.

Rajtunk most egyvalami segítene. Minél előbb vissza kell fizetni az államadósságot, vagy olyan alacsony szintre szorítani, hogy a külföld ne tudjon zsarolni vele minket.

DeMarco 2012.02.11. 08:15:09

@Tallono: Apropó rendiség. Azt tudtad, hogy a Fidesz komolyan gondolkodott az alsóház, felsőház létrehozásáról? Most ugyan lekerült a prioritásokról, de nem merném lefogadni, h előbb-utóbb nem lépik meg ezt is.

DeMarco 2012.02.11. 08:26:18

@Tallono: "Ezen botegyszerű logika alapján Don Pintér 2 hét alatt rendet Sándor a fontos"

Úgy van, ő a fontos, mert tőle jönnek a parancsok, meg a főnőkétől.

Az előző kormánynál is Gergényi volt a fontos, meg fletó, aki a háttérből irányított. Elsősorban ők lettek volna a felelősök.

Pintér személyéről egyetértünk. Ugyanakkor nincsenek olyan szélsőséges kihágások, mint Gergényinél, sőt kifejezetten csöndesen működik a rendőrség és viszonylag hatékonyan.
A választások előtt kizártnak tartom, hogy bárkiben is felmerült a szikrája annak, hogy nem Pintér lesz a belügyminiszter. Ez nem okozhatott meglepetést senkinek. A mandátuma egyébként is csak két évre szól, amíg rendet rak és levezényli a btk. újraírását és a nagyobb változtatások után várható tiltakozásokat. Utána valszeg Bakondi veszi át a helyét. Vagy marad, ki tudja?

"a Fidesz ELSZÁMOLTATÁST ÍGÉRT ÉS EZÉRT SZERZETT 2/3-ot"

A Fidesz sok mindent ígért, amiért kétharmadot kapott, de legfőképpen mindenki szabadulni akart pinokkiótól és bohóckarától.

"Ismerd már be, hogy te is, és több millió fidesz szavazó ÁT LETT BASZVA!"

Meg vagy huzatva! Egyáltalán nem lettünk átbaszva, sőt, a teljes kívánságlistánk teljesült! Jah, hát a jobbikosoké nem, de nem is ők vannak kormányon... :) Tudod, először szavazókat, aztán álmodozni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.11. 08:35:55

@DeMarco: "hazugság úgy tenni, vagy azt mondani, h a választások előtt nem volt szó új alkotmány készítéséről"

Helyesen: hazugság úgy tenni, vagy azt mondani, h a választások előtt volt szó új alkotmány készítéséről...

"Egyáltalán nem lettünk átbaszva"

Igazad van. Téged a FIDESZ nem baszott át. Megteszed ezt helyette magad...

labrabbit 2012.02.11. 11:19:19

@DeMarco:
Nem, nem élünk demokráciában, legfeljebb azért, mert a magyarok többsége nem fogad szót Orbánéknak.
Tudtad, hogy az országgyűlési képviselő képviseli a választókat? Akkor hogy lehet, hogy OV az ellene szavazó vakondokat igyekszik kiszűrni? A párthűség fontosabb? Ugye nem mered kijelenteni, hogy itt népképviseleti demokrácia van?
Orbán hívei között demokraták nincsenek. Olyanok vannak, akik uralkodó vezért akarnak, de csakis az ő személyében.
Max Webert megtanulták, bár az elsős anyag.

Tallono 2012.02.11. 12:05:32

@DeMarco: "Egyáltalán nem lettünk átbaszva, sőt, a teljes kívánságlistánk teljesült!"

Tulajdonképpen no comment, ha neked az volt a kívánságod, hogy a szemkilövetők ne bűnhődjenek és pozícióba kerüljenek és Gyurcsány megússza, hát megkaptad tényleg, de akkor lássuk tételesen:

1. - 2 hét alatt rendet ígértek

Irreális és arrogáns hozzáállás, azóta annyi történt, hogy több rendőr lett, ugyanolyan törvényi felhatalmazással, ugyanakkor pozitívumnak ismerem el a Btk. szigorításokat, és az önvédelemhez való jogot, csak hát ez még édeskevés...

2. - az államadósság csökkentése

Mindent erre az egy lapra tettek fel, és azóta csak nőtt, ráadásul a Malév miatt az eddigi 20 billiárdhoz még 1 billiárd jön. A Malévben a kormány is felelős, mert 2 év alatt nem tett semmit, hogy konszolidálja és meghallgassa a szakmai érveket...

3. - elszámoltatás

A Fidesz 2/3-át ez hozta meg, ebből semmit nem tartottak be, sőt még ki is nevezik a bűnösöket.

4. - gazdasági szabadságharc

Hahahaha :)

5. - keleti nyitás

Hahahaha :)

6. Csak a Fidesz

Na ezt 100%-osan betartották

Most csak a fő ígérgetések jutottak eszembe, amivel megfogták a proli nyugdíjas réteget, akik kimennek értük felvonulgatni. A fő irányvonalak ezek, amiért 2/3-ot kaptak, ez is hozzájárult, hogy elvesztették a szavazóbázisuk közel felét. Meg persze az a gazdasági nyomor és csődközeli helyzet, amibe kormányozták az országot.

"Pintér személyéről egyetértünk. Ugyanakkor nincsenek olyan szélsőséges kihágások, mint Gergényinél, sőt kifejezetten csöndesen működik a rendőrség és viszonylag hatékonyan."

Gergényiékről se lehetett rosszat mondani, amíg különleges helyzet nem alakult ki, de lássuk Don Pintér mit tett a különleges helyzetekben: megtiltják a rendőrségi állománynak, hogy menjen a rendvédelmisekkel tüntetni, feljelentik a tűzcsapokat megnyitó tűzoltókat, kifizetettik a Kossuth téren letaposott füvet(!), feljelentik és nagy erőkkel nyomoznak az izraeli zászlót felgyújtó nyugdíjas tűzoltó után, a buzifelvonuláson megint embervadászat, Gyöngyöspata és Hajdúhadháza felesleges és indokolatlan ellepése droidokkal, akik jobbhíjján igazoltatják az autókat az út szélén, a magyar önvédelem szétverése a polgárőr törvénnyel és a gárda törvénnyel. Hát kapásból csak ennyi jutott eszembe...

DeMarco 2012.02.12. 22:37:26

@Fedor: "Helyesen: hazugság úgy tenni, vagy azt mondani, h a választások előtt volt szó új alkotmány készítéséről..."

Felőlem becsaphatod magadat, csak nem sok értelme van. Az új alkotmány minden pártnál szerepelt a programban, még ha nem is hangsúlyos helyen, hiszen egyértelmű, hogy egy új alkotmány létrehozásához, konszenzus, vagy nagy arányú győzelem kell. Mivel konszenzus elképzelhetetlen, maradt a nagy győzelem. Ez a kétharmaddal lépett életbe. Ha megfigyeled, a kétharmad BIZTOS tudatában kezdték felerősíteni és bátrabban vállalni a változást, hiszen nem fenyegetett az a veszély, h, meghiúsul konszenzus hiányában. De ez régi terv, hosszú évek óta vártuk és a kampányban is benne volt. Ahogy fentebb is írtam, a btk, ptk új verzióit is legalább négy éve várjuk, vagy régebben. Most mondhatod, h ez újdonságként hat, csak épp az sem lesz igaz. Ahogy egy autópálya építés sem akkor kezdődik, amikor már betonoznak...

DeMarco 2012.02.12. 22:48:50

@saravad: "Nem, nem élünk demokráciában, legfeljebb azért, mert a magyarok többsége nem fogad szót Orbánéknak."

Tudjuk, h csak az a demokrácia, amikor a libsik vannak hatalmon, kár, h ezt csak a libsik gondolják így. A Fidesz szabad választáson, a szavazatok nagyarányú kétharmados többséggel nyert, azzal a kimondott mandátummal, h teljes mértékben változtassa meg az előtte lévő nyolc év politikáját, térjen vissza a normális útra és tegyen arról, h még egyszer senki ne vihesse tévútra a gazdaságot, ne lehessen a végletekig növelni az államadósságot.
Én azt a rendszert, ami figyelembe veszi az állampolgárok kéréseit, bevonja őket a döntéseibe és teret ad az álmaik véghezvitelének máshogyan nem tudnám jellemezni, mint demokrácia. Nem tetszik? Tessék szavazókat gyűjteni, meg alternatívát felmutatni...

DeMarco 2012.02.12. 23:06:13

@Tallono:

-Adócsökkentésre alapuló gazdaság politika

-3% alatti hiány, betartva az eu-nál vállalt kötelezettségeinket először tíz éve

-Kettős állampolgárság bevezetése

-3 csapás, szigorodó btk.

-Új Alkotmány

-Kisebb parlament

-Devizaadósok problémaköre

-Gyermekesek támogatása és a gyermekek születésének segítése, a nyugdíjasok helyett

-Szocpol visszahozása, kamattámogatás visszahozása, devizahitelek csökkentése

-A kereszténység és a keresztény erkölcs, normál család favorizálása és példamutatása, mint az állam fundamentuma

-A lehető legtöbb vízfej levágása, a kiadások drasztikus csökkentése

-8 év alatt lehúzott fejlesztések beindítása

-Megakadályozni, h egy kövi kormány megint elengedje a gyeplőt és újra megnöveljék az államadósságot, bebetonozni az ehhez szükséges védelmet

Soroljam még, vagy elég lesz?

Igen, fletót lecsukhatták volna, többszörösen. Ebben legalább egyetértünk. Próbálkoztak vele. Sajnos nem eléggé. Ehhez a Jobbik kellett volna. Neked is csak azt tudom mondani, mint fentebb saravad-nak. Gyűjtsetek hozzá szavazatokat...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.13. 12:50:39

@DeMarco: Nem fogsz tudni egy olyan idézetet sem előszedni, amelyben szó van arról, hogy alkotmányozni fognak. Kettőnk közül nem én vagyok az, aki becsapja magát...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.13. 13:17:19

@DeMarco: Adócsökkentésre alapuló gazdaság politika? 3% alatti hiány? Vízfejek levágása? És még én csapom be magam?

Azokat meg inkább hagyjuk, amiknek te örülsz, szerintem viszont káros...

DeMarco 2012.02.13. 15:28:08

@Fedor: "Nem fogsz tudni egy olyan idézetet sem előszedni, amelyben szó van arról, hogy alkotmányozni fognak"

Dugig van vele az internet. Itt van néhány, bőven a választások előttről, csemegézzél. Orbán és Stumpf már 2009-ben említette egy új alkotmány szükségességét, támadták is érte rendesen.

hvg.hu/velemeny/20090819_alkotmany_demokracia_orszaggyules

inforadio.hu/hir/belfold/hir-320588

www.hirextra.hu/2009/12/14/uj-alkotmanyt-esetleg-kiralysagot/

www.168ora.hu/itthon/uj-alkotmany-kuszoben-37950.html

Már bocs, de csak a vak nem látta, vagy az aki burokban élt...

A választások előtt is számítottunk az új alkotmányra, sőt egyenesen szerettük volna, ha végre lecserélik. Ez végül a kétharmaddal vált reális és könnyen véghezvihető ponttá. Addig azon aggódtunk, hogy kell-e hozzá a Jobbik, akik sokkal nyíltabban foglalkoztak a kérdéssel, viszont ők drasztikusabb változtatást akartak, lásd feljebb tallono változatát.

Senki nem lepődött meg, csak most vannak akik eljátsszák a meglepettet...

DeMarco 2012.02.13. 15:42:40

@Fedor: "Adócsökkentésre alapuló gazdaság politika? 3% alatti hiány? Vízfejek levágása? És még én csapom be magam?"

Ez nem is kérdéses.

1. Körülöttem kivétel nélkül mindenkinek növekedett a fizetése, pedig még csak most jönnek a fizuemelések.

2. A hiány 3% alatti volt. 2,94% körül valszeg. Ezt még senki nem tartotta be. Jellemző, h az unió, annak ellenére, h az eu-ban alig volt állam, amelyiknek sikerült volna, nem törölte az országot a túlzott deficit eljárás alól.

3. Vízfejek: Kevesebb munkanélküli járadék, kevesebb ideig, rokkantnyugdíjasok, korkedvezményes, korengedményes nyugdíjak elvétele, munka törvénykönyve szigorítások, pazarló kkv-k beszüntetése, segílyek helyett közmunka programok, hasznosabb oktatási rendszer, ami figyelembe veszi az aktuális trendeket és részbeni fizetőssé tétel, önkormányzatok körének kisebbítése, feladatainak elvonása és hosszan lehetne sorolni.

Dugd csak homokba a fejedet, de már ezek a döntések is súlyos milliárdoktól mentesítik a költségvetést. Ezt folytatva el fogják érni a fenntartható költségvetést, vagy legalább egy ahhoz sokkal közelebbit. Nekem még lenne egy egész sor tippem, hogy honnan lehetne még levágni. A kedvencem a 10%-os egészségügyi hozzájárulás a nyugdíjasok részéről, erre kezd is kialakult példa lenni, egy részük már fizeti az eho-t.

"Azokat meg inkább hagyjuk, amiknek te örülsz, szerintem viszont káros..."

Mivel te fordított világban élsz, ami neked káros, értelemszerűen nekem nagyszerű... Sokkal súlyosabb lenne a helyzet, ha te tapsolnál, mert akkor az azt jelentené, hogy bekövetkezett a libsi multikulti pokla...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.13. 19:13:54

@DeMarco: "1. Körülöttem kivétel nélkül mindenkinek növekedett a fizetése, pedig még csak most jönnek a fizuemelések."

Ez aztán érv. Talán hallottál már róla, hogy az ország nagyobbik része nem a te ismeretségi körödből kerül ki, és a többség ezt valahogy másképp éli meg...

"A hiány 3% alatti volt. 2,94% körül valszeg. Ezt még senki nem tartotta be. Jellemző, h az unió, annak ellenére, h az eu-ban alig volt állam, amelyiknek sikerült volna, nem törölte az országot a túlzott deficit eljárás alól."

Egyrészt nem volt 3% alatt, másrészt meg a tavalyi hiány a tervezett több, mint kétszerese lett (687 helyett 1517 milliárd), és erre az évre se kecsegtetnek sok jóval.

"Kevesebb munkanélküli járadék, kevesebb ideig, rokkantnyugdíjasok, korkedvezményes, korengedményes nyugdíjak elvétele, munka törvénykönyve szigorítások, pazarló kkv-k beszüntetése, segílyek helyett közmunka programok, hasznosabb oktatási rendszer, ami figyelembe veszi az aktuális trendeket és részbeni fizetőssé tétel, önkormányzatok körének kisebbítése"

Szerinted az a vízfej csökkenése, ha az az önkormányzat feladatait elveszi az állam, és központilag intézik pl. az oktatást? Az új oktatási rendszer szerinted jó lesz? Szerinted előremutató, hogy a dolgozói jogok terén Kína a példakép? Szerinted kisebb lett a bürökrácia? Szerinted a vízfej csökkent azzal, hogy a BKV fölé raktak még egy egy tárasságot? Ha milliárdokkal csökkent a költségvetés, akkor hogy lett a hiány több, mint a duplája a tervezettnek? A fizetés oktatásnak a 2008-as népszavazás idején is ennyire örültél? Tapsolsz annak, hogy a FIDESZ újfent szembeköpi a választóit, hisz tizensok éve azzal kampányol, hogy márpedig ők nemet mondanak a fizetős oktatásra (egyébként halkan megjegyzem, hogy a Hiller verzió jóval kisebb tehet rakott a diákok vállára, mint ez a mostani rendszer, de ez csak a hab a tortán).

Még, hogy én dugom homokba a fejem...

DeMarco 2012.02.13. 22:56:40

@Fedor: "Talán hallottál már róla, hogy az ország nagyobbik része nem a te ismeretségi körödből kerül ki, és a többség ezt valahogy másképp éli meg..."

Hülyeség. Nem kell minden marhaságot elhinni, csak nézz magad köré. De nemrég volt egy indexes szavazás is erről, ami elég jól prezentálta, hogy a "többség" hogyan éli meg. Bár az igaz, hogy az emberek nagy részének fingja sincs, h mi szerepel a fizetési papírján és miért, egy nagy részüket meg nem is érdekli. Engem mindig az érdekelt, hogy mit látok, mit tapasztalok és nem a sületlen duma.

"Szerinted az a vízfej csökkenése, ha az az önkormányzat feladatait elveszi az állam, és központilag intézik pl. az oktatást?"

Igen, többek között. Egy központilag igazgatott intézményrendszernél sokkal többet lehet spórolni, mert mindent egyféleképpen lehet kezelni, pl. a tankönyvásárlásokat, a bérkategóriákat, a követelményrendszert, stb. De nem kötelező az államnak átadni, ha az önkormi bírja, akkor ő is lehet fenntartó.

"Az új oktatási rendszer szerinted jó lesz?"

Nem tudom megítélni, mert nem érdekel túlzottan. De azt jó iránynak tartom, hogy inkább neveljünk jó szakembereket, mint kismillió jogászt és a bizonyos ideig tartó röghözkötést is támogatom, vagy ha nem, akkor fizesse ki a taníttatása díját. Volt egy család, akik generációkon át küldték a gyermekeiket a világ legjobb egyetemeire, hogy a választott szakmájukhoz kitanulhassák a legújabb, legmodernebb gyártási technológiákat, hogy hazatérve fejleszthessék, modernizálhassák a családi üzemet. Aztán a komcsik államosították a céget, majd tönkreverték. Most mi van? Itthon tanítjuk a gyerekeket, hogy aztán külföldön dolgozva, ott fejlesszenek, ott növeljék a tudást. Felfordult a világ és ideje helyrebillenteni.
Roppant demagóg vagy, mert roller mindenkinek fizetőssé tette volna az iskolát, míg a fidesz nem, csak a megfelelő kvótán felül.

Mi lenne, ha sopánkodás helyett elismernéd, hogy amiket felsoroltam azzal jelentősen csökkent a kiadási oldal? És még nincs vége...

DeMarco 2012.02.13. 22:59:34

@Fedor: "Talán hallottál már róla, hogy az ország nagyobbik része nem a te ismeretségi körödből kerül ki, és a többség ezt valahogy másképp éli meg..."

Hülyeség. Nem kell minden marhaságot elhinni, csak nézz magad köré. De nemrég volt egy indexes szavazás is erről, ami elég jól prezentálta, hogy a "többség" hogyan éli meg. Bár az igaz, hogy az emberek nagy részének fingja sincs, h mi szerepel a fizetési papírján és miért, egy nagy részüket meg nem is érdekli. Engem mindig az érdekelt, hogy mit látok, mit tapasztalok és nem a sületlen duma.

"Szerinted az a vízfej csökkenése, ha az az önkormányzat feladatait elveszi az állam, és központilag intézik pl. az oktatást?"

Igen, többek között. Egy központilag igazgatott intézményrendszernél sokkal többet lehet spórolni, mert mindent egyféleképpen lehet kezelni, pl. a tankönyvásárlásokat, a bérkategóriákat, a követelményrendszert, stb. De nem kötelező az államnak átadni, ha az önkormi bírja, akkor ő is lehet fenntartó.

"Az új oktatási rendszer szerinted jó lesz?"

Nem tudom megítélni, mert nem érdekel túlzottan. De azt jó iránynak tartom, hogy inkább neveljünk jó szakembereket, mint kismillió jogászt és a bizonyos ideig tartó röghözkötést is támogatom, vagy ha nem, akkor fizesse ki a taníttatása díját. Volt egy család, akik generációkon át küldték a gyermekeiket a világ legjobb egyetemeire, hogy a választott szakmájukhoz kitanulhassák a legújabb, legmodernebb gyártási technológiákat, hogy hazatérve fejleszthessék, modernizálhassák a családi üzemet. Aztán a komcsik államosították a céget, majd tönkreverték. Most mi van? Itthon tanítjuk a gyerekeket, hogy aztán külföldön dolgozva, ott fejlesszenek, ott növeljék a tudást. Felfordult a világ és ideje helyrebillenteni.
Roppant demagóg vagy, mert roller mindenkinek fizetőssé tette volna az iskolát, míg a fidesz nem, csak a megfelelő kvótán felül.

Mi lenne, ha sopánkodás helyett elismernéd, hogy amiket felsoroltam azzal jelentősen csökkent a kiadási oldal? És még nincs vége...

Tallono 2012.02.14. 02:24:02

@DeMarco: Ilyesmi lehet szembemenni a forgalommal az autópályán, ahogy te erőlködsz... :) Hát lássuk tételesen:

-Adócsökkentésre alapuló gazdaság politika

- Azt hiszem feleslegesen ebbe mélyen belemenni, lyukas vödörbe hordott víz. Az államadósság visszafizethetetlen, újratárgyalás és a kis és középvállalkozások felpörgetése nélkül lehetetlen felpörgetni a gazdaságot.

-3% alatti hiány, betartva az eu-nál vállalt kötelezettségeinket először tíz éve

- Az Eu-nak való szolgai benyalás teljesen indokolatlan módon. Ilyen gazdasági helyzetben 200%-os hiány is indokolt lenne, ha szigorúan a gazdaság bepörgetésére használnák.
-Kettős állampolgárság bevezetése

-3 csapás, szigorodó btk.

- 3 csapás, ahelyett, hogy 1 csapásra megoldanák a problémát önfenntartó börtönökkel... A btk szigorítások jók lennének, ha nem gumitörvények lennének...

-Új Alkotmány

- Ezt minek hozod fel pozitív érvként, amikor erről szólt az egész korábbi vita, kifejtettem a véleményem.

-Kisebb parlament

- Egyre inkább látom, hogy ez hiba lesz. Eddig elvétve került be a sok káder mellé egy-két szakember is mindegyik pártnál. Sajnos a politikában a minőség-mennyiség nem egyenes arányos, úgyhogy a káderek maradnak, a szakemberek kihullanak...

-Devizaadósok problémaköre

- Az adósok 88%-a még mindig bajban van. A bank szabja meg, hogy kinek veheti meg a házát az állam. Ráadásul olyan értékhatárokat szabtak meg, hogy a középosztálybeliek totál kiesnek. Megszabták, hogy legalább egy gyereknek kell lennie, így akik terveztek gyereket elfelejthetik jó sokáig...

-Gyermekesek támogatása és a gyermekek születésének segítése, a nyugdíjasok helyett

- Ez nem lenne rossz irány, de amíg se munka, se lakás, és a közéletből hiányzik a családcentrikusság, így a legtöbben el se tudnak jutni addig, hogy gyerek. A fiatalokat kellett volna támogatni a gyerekesek előtt első körben, hogy eljuthassanak a gyermekvállalásig. Ezzel csak azok jártak jól akiknek már amúgy is van, tehát a 70-80-as években születettek...

-Szocpol visszahozása, kamattámogatás visszahozása, devizahitelek csökkentése

- A szocpolt a szocik kezdték meg a fidesz családtámogatása helyett, de még nem lett visszahozva. Ez is egy réteg támogatás, de erre azt mondom, hogy ok lenne, de sürgetőbb feladatokra kellene most energiát fektetni, ugyanis az összeomlás szélén tántorgunk.

-A kereszténység és a keresztény erkölcs, normál család favorizálása és példamutatása, mint az állam fundamentuma

- Ugyan már, ezt te se gondolod komolyan. Ez a kormány cionista, nem keresztény, tudod jól, ne akard se magad, se másokat áltatni ezzel a hülyeséggel.

-A lehető legtöbb vízfej levágása, a kiadások drasztikus csökkentése

- A bürokrácia rosszabb, mint valaha. A kiadások meg nem csökkentek, rosszabbul élünk sokkal, mint 4 éve...

-8 év alatt lehúzott fejlesztések beindítása

- Ez biztos a mátrixban van így, beruházások, ugyan már, Pesten mondj egy beruházást!

-Megakadályozni, h egy kövi kormány megint elengedje a gyeplőt és újra megnöveljék az államadósságot, bebetonozni az ehhez szükséges védelmet

- Teljesen mindegy, hogy növekszik-e vagy csökken az államadósság. Mondom akkor lassan: VISZ-SZA-FIZ-ET-HET-ET-LEN! Mutass egy közgazdasági elemzést, ami bebizonyítja, hogy vissza lehet fizetni, csak egyet!

A legújabb Ipsos felmérés: Magyarországon a legboldogtalanabbak az emberek, még Dél-Koreában is boldogabbak... Biztos azért van ez így, mert mindenkinek nőtt a fizetése. Ebben sajnos Fedornak nagyon igaza van... :( "Az ország nagyobbik része nem a te ismeretségi körödből kerül ki" Lásd be, az egykulcsos adó, egy rohadt nagy kudarc, de ezt mondtuk már az elején, és csak a hülye mondta azt, hogy jó...

Na és az oktatási törvény... Volt ma szerencsém hallani a vitát róla...

"Nem akarok több jogászt látni" /Orbán Viktor/ - Ezt biztos Hindelltől tanulta, ez után jött ugye Trianon...

"Levesszük a családokról a terheket" /Cséfalvay/ - Igen és hitelbe verjük a tanulókat, mert mi olyan kurva jó fejek vagyunk.

4 hónap után, ahogy valaki ott hagyja az iskolát fizetni kell. Szerezz ma 4 hónap alatt rendes munkát... Ha szakot akarsz váltani, mert nem jött be amit elkezdtél: FIZESS KÖCSÖG!

Volt egyszer egy Klebersberg Kunó nevű politikus, nem tudom hallottál-e róla... Eddig amibe jók voltunk a világban az az oktatás, na azt baszták el most. Érdekes a skandinávoknál valamiért ingyenes az oktatás, nálunk ezt, ami könnyebbség volt, azt is szétbasszák. Az lett az eredménye, hogy a középiskolások, már alapból külföldön akarják megkezdeni a főiskolát, egyetemet. Várható volt a részükről, még hamarabb mennek el a fiatalok.

Amiket felhoztam mind egy irányba mutatnak: Az államadósság újratárgyalása, az Eu-nak való benyalás abbahagyása, kilépéssal való fenyegetőzés vagy kilépés, az atlanti-cionista világgal való szakítás - keleti nyitás (nyilván nem a Fidesszel, őket már senki nem veszi komolyan, még Európában se), külpolitikai fordulat, és a kis és középvállalkozások felpörgetése, a multiknak szóló kedvezmények megszüntetése, a versenyképesség és államháztartási hiány fogalmak eltörlése és emberközpontú, szociális társadalom kiépítése.

Sajnos továbbra se tudtál egyetlen értelmes érvet sem felhozni a kormány mellett, de nem azért mert ne lennének jó kezdeményezések, hanem azért, mert azok légiesek és tartalom nélküliek, gumitörvények, másrészt olyan alapvető, fundamentális kérdésekben kellene teljesen más radikális irányt felvenni, hogy igazából tök mindegy, hogy van egy-két jó ötlet. Azt már nem is említem, hogy a kormány teljesen hiteltelen mind külföldön, mind belföldön (orvosok, rezidensek, hallgatók, főiskolák, szakszervezetek, rendvédelmisek, devizahitelesek, cigánybűnözés áldozatai, stb.) tulajdonképpen a proli rétegen kívül mindenkivel harcban áll a kormány és a Fidesz, de különösen az értelmiséggel. Azt javaslom függetlenedj el végre az előző 8 évre mutogatással, meg az azzal való összehasonlítgatással, mert egy szemernyit se lett jobb, sőt sok tekintetbe rosszabb a helyzet. Függetlenedj el a Fidesztől és az ajnározásától és legyél kritikus, alakítsd ki a saját véleményedet. Ne csak a Zsindexről meg a Hírtv-ről tájékozódj, mert aljasok és manipulatívak. Ne elégedj meg a minimummal, törekedj a maximumra, mert ahhoz, hogy megmentsük Magyarországot még az is kevés lesz. Egy biztos, ez az irány téves, amin haladunk, és ezek között a keretek között nem is fogunk tudni kimászni a csávából...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.14. 11:12:53

@DeMarco: "Nem kell minden marhaságot elhinni, csak nézz magad köré."

Épp azt teszem...

"Egy központilag igazgatott intézményrendszernél sokkal többet lehet spórolni"

Szerintem nézz utána vízfej fogalmának...

"Roppant demagóg vagy, mert roller mindenkinek fizetőssé tette volna az iskolát, míg a fidesz nem, csak a megfelelő kvótán felül."

De az a kvóta akkora, hogy gyakorlatilag nincs is. Ja, és a szocik verziójában is volt mentesség, viszont maga a költség kisebb lett volna.

"Mi lenne, ha sopánkodás helyett elismernéd, hogy amiket felsoroltam azzal jelentősen csökkent a kiadási oldal?"

Majd ha esetleg valóban csökkenni fog összeségében...

DeMarco 2012.02.14. 21:37:18

@Tallono: Na ez már igazán mókás. Te a széljobbról támadsz, fedor a szélbalról.

Én meg csak állok itt a sugárút közepén a forgalomban, haladunk előre és nézünk ki az ablakon jobbra, balra és látjuk ahogy veszettül haladnátok egy-egy zsákutca felé pont ellentétes irányban.

Ilyenkor érzem igazán, hogy mennyire nagy szerencse, hogy nem ti vagytok a kormánynál...

"Az államadósság visszafizethetetlen, újratárgyalás és a kis és középvállalkozások felpörgetése nélkül lehetetlen felpörgetni a gazdaságot."

Az államadósság nagy része visszafizethető lenne, adnának nekem egy hónapot, meg tanúvédelmet és begyűjteném Ciprusról... De enélkül is vissza lehetne fizetni a nagy részét, csak akarat kérdése. Nem értek egyet az újratárgyalással és nem is hiszem, h hajlandóak lennének erre. Nem rendelkezünk zsarolási potenciállal.

"Az Eu-nak való szolgai benyalás teljesen indokolatlan módon."

Nem volt indokolatlan. Csak utólag. Mert becsaptak minket. De csak azért, mert a másik piszkos játékot játszik, mi még lehetünk tisztességesek. Előbb utóbb kifizetődik és lelepleződnek az elnyomók.

"A btk szigorítások jók lennének, ha nem gumitörvények lennének..."

Gumitörvények? Nézd meg a mai híreket és gondold át újra...

"Sajnos a politikában a minőség-mennyiség nem egyenes arányos, úgyhogy a káderek maradnak, a szakemberek kihullanak..."

A szakemberekre eddig sem feltétlenül hallgattak. Azok is ott lesznek, mint államtitkárok, tanácsadók, ne aggódj.

"Az adósok 88%-a még mindig bajban van."

Marhaság. Miért lennének bajban azok akiknek ugyan növekedett a törlesztőjük, de tudják fizetni? Egy jó részük meg simán megszabadult most a kölcsönétől.

"Ez nem lenne rossz irány, de amíg se munka, se lakás, és a közéletből hiányzik a családcentrikusság, így a legtöbben el se tudnak jutni addig, hogy gyerek."

A családtámogatás szorosan összefügg a családtámogatásokkal, nagyon helyesen. Ne a munkanélküli gyerekgyárosokat támogassuk, akik a huszadik reménytelen gyereket csinálják a semmibe, hanem a munkával (és pénzzel) rendelkező középosztályt, akik tisztességesen fel is tudják nevelni azokat és vélhetően ők lesznek azok akiknek lesz munkájuk és adózni fognak, azaz eltartják a társadalmat. A lakástámogatási rendszer elég bőkezű, ha van munka, lehet mindenkinek indulni. Ha meg nincs munka, akkor miből akarna lakást venni bárki?

"A fiatalokat kellett volna támogatni a gyerekesek előtt első körben, hogy eljuthassanak a gyermekvállalásig."

Ők is támogatva vannak és előttük a lehetőség, nincsenek kizárva.

"Ezzel csak azok jártak jól akiknek már amúgy is van, tehát a 70-80-as években születettek..."

Mivel nyilvánvalóan ők a jelenlegi középréteg magva, a ratkó unokák, a rabszolga had, akik kitermelik a lóvét a többinek. De az út nyitva áll és a cél, hogy a fiatalok rálépjenek a családalapítás és gyermekvállalás útjára.

"A szocpolt a szocik kezdték meg a fidesz családtámogatása helyett"

Tévedés. A maszop törölte el. A fidesz most hozta vissza, szerencsére nem alanyi alapon, hanem komoly feltételekkel.

"de még nem lett visszahozva"

Tévedés. Január 1-el visszahozták. Az egy másik dolog, h a bankok betartanak és nem hajlandóak folyósítani az ügyfeleknek. (kartellgyanú?)

"Ez a kormány cionista, nem keresztény, tudod jól, ne akard se magad, se másokat áltatni ezzel a hülyeséggel."

Néhány képviselőt van szerencsém ismerni, ők biztosan nem cionisták. Hagyj ezzel a Jobbikos dumával.

A bürokrácia rosszabb, mint valaha.

És? Ki beszélt a bürokráciáról?

"A kiadások meg nem csökkentek, rosszabbul élünk sokkal, mint 4 éve..."

Csak a magad nevében beszélj...

"Ez biztos a mátrixban van így, beruházások, ugyan már, Pesten mondj egy beruházást!"

Na, hát ez az !!! A kibaxott maszopnak csak belpest létezik, minden fejlesztést oda csoportosítottak, kivéve a baráti nagyvárosokat (pl. Szeged). Szégyeld magad, h jobbikos létedre te is így gondolkodsz!
Nem, nem barátom, most a mi időnk jött el és végre beindulnak a vidéki fejlesztések is, amiket a maszop zsinórban lehúzott. Köpök rá, h pesten nem épül meg a huszonhatodik pláza is. Elégedjetek meg a borzasztóan drága és pénzpocsékoló 4-es metróval. Egy kis fejlesztést mi is megérdemlünk, lassan egy évtizede várunk rá.

"A legújabb Ipsos felmérés: Magyarországon a legboldogtalanabbak az emberek, még Dél-Koreában is boldogabbak... Biztos azért van ez így, mert mindenkinek nőtt a fizetése."

Hagyjál már az idétlen felmérésekkel, meg brit tudósokkal, ezt csak a bulvárlapokat olvasó közönségnek szánják csámcsogni.

"Eddig amibe jók voltunk a világban az az oktatás, na azt baszták el most."

Honnan vedted ezt a marhaságot. Fényévekkel van lemaradva az oktatás nálunk. Az emberek zöme egyáltalán nem beszél semmilyen idegen nyelven... Egyáltalán nem voltunk jók, még közepesek is alig.

"Amiket felhoztam mind egy irányba mutatnak"

A végtelen naivitásba? A totális csődbe? Anarchiába? Nyugati kiszolgáltatottság helyett keletibe? Jobb moszkvából kapni az ukázt, mint Brüsszelből? A Jobbik iránya egy kibaxott nagy zsákutca. Iránynak irány, egyenesen a szakadék aljára...

"Azt már nem is említem, hogy a kormány teljesen hiteltelen mind külföldön, mind belföldön (orvosok, rezidensek, hallgatók, főiskolák, szakszervezetek, rendvédelmisek, devizahitelesek, cigánybűnözés áldozatai, stb.)"

Kevés. A spórolás érdeksérelemmel jár azoknál, ahol a spórolás megtörténik. Boldog leszek, ha jövőre a listád bővülni fog...

"Azt javaslom függetlenedj el végre az előző 8 évre mutogatással, meg az azzal való összehasonlítgatással, mert egy szemernyit se lett jobb, sőt sok tekintetbe rosszabb a helyzet."

Legalábbis nektek! Nincs vonulgatás, nincs elrettentés, nincs karakter. Már nem kelletek a maszopnak, mint ellenségkép...

Neked is csak azt tudom mondani, mint Fedornak. Amíg morogsz, addig jó helyen vagyunk, ha elégedett vagy, akkor baj van.

Azzal fejezem be amivel elkezdtem. Ti ketten a mérleghinta két végén ültök, én meg középen, egyensúlyban. Jól van ez így... :)

DeMarco 2012.02.14. 21:40:49

@Fedor: "Épp azt teszem..."

De a szemedet is nyisd ki!

"Majd ha esetleg valóban csökkenni fog összeségében..."

Bölcsen elhallgattad, h a hiány egyszeri tételekkel növekedett, meg a megnövekedett devizakamatok miatt. Fog az még csökkenni is, ne aggódj.

Tallono 2012.02.15. 02:05:50

@DeMarco: Az alternatív valóságoddal nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Unalmas és fárasztó, ennyi erővel, ha elég mazohista lennék olvashatnám a Magyar Hírlapot, meg nézhetném a Hírtv-t. Tudod vannak akik a kék kapszulát választják és vannak akik a pirosat. Ha neked az kell, hogy egy elem legyél a cionista gépezetben, hát legyél, csak ne működnél emiatt közre Magyarország pusztulásához... Vannak akik a kék kapszulát választják és harcolnak a szabadságért, jó álmodozást a mátrixban, hamarosan jön a betakarítás/megnyírás, aztán majd az olyan fotelforradalmárok fognak a leghangosabban sírni, mint te...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.15. 10:38:18

@DeMarco: Mint ahogy a hiány csökkentését is egyszeri tételekkel próbálták megoldani, sikertelenül.

Amúgy milyen érzés, hogy lecionistáznak? :-)

DeMarco 2012.02.15. 11:04:41

@Fedor: "Mint ahogy a hiány csökkentését is egyszeri tételekkel próbálták megoldani, sikertelenül."

Tudtam, h ezzel magas labdát dobok, de sebaj..

Mit szólsz a mai gdp-s adatokhoz? A jósok biztosan meglepődtek...

Nem ma fognak minket az eu-s libsik megszopatni minket? Elfelejtettem melyik napra várható az újabb kínlódásuk.

"Amúgy milyen érzés, hogy lecionistáznak? :-)"

Nem cionistázott le. Csak a rendszert, ami kiszolgálja a cionistákat, amiben én hiszek. Még egyet is értenék vele egy pontig, de alapvető tévedései vannak és eltérő megoldási úton jár. Ő nem akar fizetni, én meg minél előbb törleszteni akarnék (államadósság). Mindketten szabadulnánk a nagy államadósságból, ami ilyen elvtelen zsarolási helyzetbe hozott minket, aminek a kamatait is alig tudjuk kifizetni, ami gúzsba köt minket, fletónak és a maszopnak köszönhetően.

Ő keletre nyitna, én ettől mereven elzárkózom és egyáltalán nem tartom követendő útnak, sőt, elborzaszt.

Az én elvem egy régi mondáson alapszik:

-Mi a rosszabb annál, mint hogy a nyugati államok/bankok/multik kirabolják az országodat?
-Ha nem rabolják ki...

Amúgy nem vok sértődös, betudom a fiatalos tapasztalatlanságának.

DeMarco 2012.02.15. 11:16:24

@Tallono: "Az alternatív valóságoddal nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Unalmas és fárasztó"

Ahogy a tiéd is. De az enyém működik, mint valóság, míg a tied csak elrettentő utópia.

Ha elég mazohista lennék olvashatnám a kuruc infót, de már kinőttem a képregényekből. Na jó, nem egészen, de van egy határ...

"Tudod vannak akik a kék kapszulát választják és vannak akik a pirosat."

Akkor vedd be a másikat sürgősen, mert vmit nagyon rosszul látsz...

A cionistáktól meg ne félj, tavasszal valszeg megszórják egymást Iránnal. És Irán nem Irak...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.15. 11:41:45

@DeMarco: "Mit szólsz a mai gdp-s adatokhoz?"

Mit szólnék? Örülök neki. Én nem a "minél rosszabb, annál jobb" elv szerint állok hozzá a dolgokhoz. A jelenlegi kormánynál valóban eredménynek számít, hogy nem annyira csökkent a GDP, mint ahogy várták, hanem valamivel kisebb mértékben. Mert azért ne feledd, hogy attól ez még csökkenés...

Tallono 2012.02.15. 21:48:29

@DeMarco: Tessék kapsz egy kis "képregényt". Két pillanatkép a mai magyar valóságról és életszínvonalról:

www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=HcDsspLxs5o

Nézd végig, és mond azt, hogy ez így jó, és inkább fizessük az államadósságot ilyen áron!

Tallono 2012.02.16. 11:32:18

"Amíg a magyar államháztartás nettó finanszírozása igénye alacsony 2012-ben, addig a bruttó finanszírozási igénye magas, és ezen belül 4 milliárd euró külső forrásbevonást tervez a kormány - jelentette be Nátrán Roland, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára csütörtökön a Napi Gazdaság által szervezett Makrópálya-haladóknak konferencián.
Az államháztartás folyó finanszírozási igénye "historikusan" is egyik legalacsonyabb 2012-ben, a prognózis szerint 674 milliárd forint, a GDP 2,1 százaléka - közölte a helyettes államtitkár.
Nátrán Roland elmondta azt is, hogy a magyar adósság menedzselése miatt a bruttó finanszírozási igény viszont "historikusan" is igen magas. A forintban számított bruttó finanszírozási igény 2.538 milliárd forint, míg a deviza finanszírozási igény 4,7 milliárd euró.
Magyarország idén 4 milliárd euró összegű devizakötvényt kíván kibocsátani a nemzetközi pénzpiacon - jelezte az NGM helyettes államtitkára, hozzátéve, hogy ennek legkedvezőbb időpontja az EU-IMF megállapodás eredményes lezárását követően érkezhet el."

És folyik tovább az államadósság csökkentése :)

DeMarco 2012.02.16. 16:07:06

@Tallono: "Nézd végig, és mond azt, hogy ez így jó, és inkább fizessük az államadósságot ilyen áron!"

Végignéztem. És? Kiragadunk két szélsőséges példát, de még ott is kilóg a lóláb...

Ez egy szimpla demagógiai videó, ahogy Matolcsy állítólagos 47.000 forintos mondata is az. Miért rajtam akarod leverni Matolcsy szerencsétlen mondatát? Semmi közöm hozzá és semmi köze sincs a fentebbi beszélgetés fonalához.

De igen, én azt mondom, hogy fizessük vissza az államadósságot, akár ilyen áron is és ha haragudni akarsz valakire, akkor ne a visszafizetőkre haragudj, hanem azokra, akik felvették.
Ne a visszafizetőket vegzáld, inkább azon törd a fejedet, h a felvevőktől hogyan lehetne beszedni, minél hatékonyabban. (Teljes vagyonelkobzás, visszaállamosítás, stb.)

Azon törd a fejedet, h vajon alkalmassá vált-e a mai szavazás egy próbaperre azon "képviselők" ellen, akik ma mo. ellen szavaztak és ezzel elkövették-e a hazaárulás bűntettét... mármint jogilag is, mert morálisan egyértelműen.
Bár jó embertől kérem ezt, nektek ki kellene őket tüntetni és agyoncsókolgatni őket, több szavazót kaptatok ma tőlük, mint amennyit valaha össze tudtatok volna gyűjteni magatoktól...

Tallono 2012.02.16. 21:27:34

@DeMarco: Nem szeretem, ha embereket vagy cselekedeteket, eseményeket szavazatban számol valaki. Egyrészt nem hiszek a demokráciában, legalábbis a mai értelemben vett fogalmával és amit Platón is megfogalmaz, másrészt ami a nemzet érdeke az üdvös számomra, ami nem az nem.

Ma volt szerencsém a Vona-Pintér vitán a legelső kérdést, írás formájában feltenni, Török Gábor politologus ezt tartotta a legjobb kérdésnek: "Miért nevezték ki a Rebisz volt parancsnokait a Köztársasági Őrezred vezetőjének és a BM helyettes államtitkárának, amikor elszámoltatást ígértek?" Szerencsére Vona gyorsan le is csapta ezt a magas labdát, Pintér csak hebegett-habogott valamit, de sajnos tőle se kaptam választ...

Tallono 2012.02.17. 19:04:09

@DeMarco: @Fedor: Ajánlom a figyelmetekbe, mint az első nyilvános vitát kormányoldal és ellenzék között:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pIfEyKRXuag#!
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0