Nemzetstratégiai tényező lettem
2012. szeptember 28. írta: Fedor

Nemzetstratégiai tényező lettem

ratko_anna.jpg

Lánynak szülni dicsőség, asszonynak szülni kötelesség.

Ratkó Anna

A gyermek nem magánügy, hanem a közjó egyik eszköze, a gyermekvállalás pedig nemzetstratégiai ügy.

Kövér László

Tehát amikor a feleségemmel elhatároztuk, hogy gyerekeket szeretnénk, akkor az a döntés nem a mi magánügyünk volt, nem a szerelmünket akartuk megpecsételni ezzel, nem a saját családunkat kívántuk gyarapítani ilymódon a felmenőink legnagyobb örömére, hanem besoroltunk nemzetstratégiai végrehajtónak.

Mitől van a FIDESZ-ben ekkora viszketegség arra, hogy egyfolytában az emberek magánéletébe akarjanak beleszólni? Az, hogy most két gyerkőcöt nevelünk (Tessék mondani, ezzel már megütjük a mércét?), az ugyanúgy a magánügyünk, mint ahogy az is az lenne, ha úgy döntöttünk volna, hogy egyáltalán nem vállalunk gyereket, legyen ennek az oka akár karrier, akár egészségügyi probléma, akár bármi más.

Persze tisztában vagyok azzal, hogy a népességgyarapodásnak vannak nemzetgazdasági kihatásai is (a magánnyugdíjpénztárak lenyúlása pont a demográfiai változások miatt volt az aljasság mellett stratégiai hiba is). De ettől még magánügy, hogy ehhez ki milyen módon járul hozzá.

A gyerek nem eszköz, amit el lehet dobni, ha nem válik be, hanem élőlény. Rossz házasságokat próbálnak általálban megmenteni egy gyerek bevállalásával, általában eredménytelenül, mert így még nehezebbé válik a megromlott kapcsolatból kilépés, és ezt leginkább az ártatlan gyerek sínyli meg (és ezzel a hónap végén vissza is csatolódunk a hónap első felének egyik kormány-botrányának a témájához, a családon belüli erőszakhoz, csak hogy meglegyen a keretes szerkezet). Mennyivel másabb ennél, ha csak azért szül gyereket valaki, hogy az országnak jobb legyen?

Kedves Kövér László, takarodjon a hálószobámból!

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr324808314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.09.28. 17:08:49

Individualizmus vs. közösségi érdek. Örök dilemma. (Úgymint szerelem, vagy halál :)

Kövér László fogalmazása nagyon béna és környezetéből könnyen kiragadható mondat.

Aki akar az vérig sértődhet és bosszanodhat rajta, aki akarja is érteni a mondandója lényegét, az belátja, hogy ez a helyzet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.09.28. 17:18:17

@ccactus: Nem béna, hanem sértő, és nagyon is beleillik a nőket szülőgépnek tekintő fideszes gondolkodásmódba. A gyerekvállalás nem stratégia, nem eszköz, még akkor sem, ha valóban vannak családon kívüli hatásai is.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.09.28. 17:24:46

@Fedor:

Igazad van, épp ezért kellene nagyon óvatosan fogalmazni ebben a témában.

Mert az a félmondatod, hogy "valóban vannak családon kívüli hatásai is" az egyik legfontosabb kérdés az ország jövője szempontjából.

Nem azt mondom, hogy mindenáron szaporodnia kellene a magyarnak, hanem azt, hogy az alábbi kettő közül valamelyikkel mindenképpen foglalkozni kell állami szinten:
1. Demográfiai változásokhoz való alkalmazkodás, vagy
2. Demográfiai folyamatok befolyásolása.

Világnézeti kérdés, hogy ki melyiket priorizálja. Szerintem egyik sem ördögtől való. De még egyszer: Nem így kell csinálni, ahogy Kövér László csinálta, mint elefánt a porcelánboltban.

DeMarco 2012.09.28. 19:41:58

@Fedor: Kövérnek igaza van. A sok gyerek nemzetstratégiai érdek. Ezért támogatni kell a családokat, el kell ismerni a gyermeknevelést és az ország alapfundamentumát a családot (apa-anya-gyerekek).
Amiről te írsz az a te magánügyed. De összességében mégis nemzetstratégiai érdek és érték. Minden magyar gyerek nemzeti kincs.

Igazából pontosan érted, h Kövér miről beszélt, csak adod az értetlent és játszod a sértettet.

Bryan élete 2012.09.28. 20:07:12

Nem beszélve a bunyómentes családi békéről, ami csak 3-4-5 gyerek által érhető el, mint tudjuk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.09.28. 20:59:07

Pelcné Gál Ildikó
Selmeci Gabriella
Szalai Annamária

Ennyi komoly poziciót kapott nő jut eszembe, aki a fidesz berkeiben/berkeiből magasra jutott.

Ez mindent elmond a párt nőkhöz viszonyulásáról.

is 2012.09.28. 21:56:00

Irány a harmadik gyerek, és máris 80 ezerrel több SZJA-t igényelhetsz vissza havonta, az el is tartja az a gyerkőcöt. :)

is 2012.09.28. 21:57:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ejnye, a gazdsági minisztert, ő, ő, ő, ..... hogy is hívják, már meg sem említed?

is 2012.09.28. 22:02:25

@ccactus: A helyzet, ha rendesen ülünk fel a lóra, hogy a történelem minden szakaszában, birodalmában és társadalmában az alső néprétegeknek több a gyerekük, mint a felsőbb néprétegeknek. Ma a Földön a legtöbb gyerek/anya szub-Szaharában és Afganisztán körnéykén születik. Dél-Amerika utolsó ötven éves fejlődésének eredménye, hoyg 5 gyerekről 3 alá esett a szaporodás.

Na és akkor most essünk neki még annak, hogy a cigányoknál megvan a 3 gyerek/anya átlag. A magyaroknál meg 1 gyerek/anya van.

És akkor most kérdezem, hogy ha ez egy történelmi és Föld-szinten érvényes összefüggés, kvázi tudományos tétel, akkor most miről is beszél Kövér László? Mi a helyzet?

Flankerr 2012.09.28. 22:38:55

@is: Én örülnék a legjobban, ha akkora jövedelmem lenne, hogy ez a opció játsszon..:)

"Kedves Kövér László, takarodjon a hálószobámból!"
Hajszálpontosan.. És az életemből. Mert nekem senki se fogja bemagyarázni, hogy azért mert nincs gyerekem 2x, 3x vagy 4x évesen, szar nemzet és hazaáruló vagyok. Főleg nem ez a banda..

Vidéki 2012.09.29. 00:11:25

@ccactus:

Nagyon jól látja: "Aki akar az vérig sértődhet és bosszanodhat rajta, aki akarja is érteni a mondandója lényegét, az belátja, hogy ez a helyzet."

Fedor mindenen röhög.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.09.29. 01:23:44

@is:

Érdekes elmélet! És mi lesz a folyamat vége? Nulla gyerek/anya? :)

Egyébként én azt tapasztalom, hogy a jómódúak sokszor 3 gyereket is bevállalnak.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.29. 08:56:05

" A gyermek nem magánügy, hanem a közjó egyik eszköze, a gyermekvállalás pedig nemzetstratégiai ügy.

Kövér László "

Jó, hát csak stratégiázzon a Kövér meg a fidesz-nemzeti tesókák.

Majd egyre több fidesznyik lesz, és végül már csak rokon-politikusok fognak élni ezen az ugaron.

Azé az ország, aki teleszüli.

Úgyhogy a többiek akár el is mehetnek.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.29. 08:59:05

@ccactus:

És azoknak is kell majd BKV vezéri állás meg 400 ha föld és Mol igazgatótanácsi tagság...

A jómódú fideszfészek sok éhes fiókával van tele, akik mind raknák a svájci bankszámlájukat kockáról kockára.

Tök jó, hogy ilyen tempóban képesek akár osztódással is szaporodni ezek a z élősködők.

Vidéki 2012.09.29. 10:05:58

„Zorba a görög”, és zarba a magyar.

Fedor tolmácsol, magyarról magyarra fordít és ferdít.

Gyurcsánytól tanulta a ferdítést:

„2002-ben a választási kampány során az ő ötlete alapján szerveztek a szocialisták tüntetést és kampányt, ami Kövér László „köteles beszéd”[64] néven híressé vált mondatainak kiforgatására épült.

Debreczeni József könyvében később Gyurcsány beismerte, hogy Kövér kijelentését tudatosan rossz szándékúan értelmezve, hatásvadász módon, félelemkeltésre használták fel a kampány során.[65]

A beszéd értelmezése és az azt követő tüntetés

- ahol baloldali személyiségek kötéllel a nyakukban jelentek meg -

jelentős indulatokat keltett a magyar közéletben.” (Wikipédia)

„Gyurcsány Ferenc vall Debreczeni Józsefnek: "mi csináltuk Kövér köteles akcióját is"

Az Új miniszterelnök című könyvben a jelenlegi kormányfő elismerte,

részese volt a 23 millió román munkavállalóval való szocialista riogatás kitalálásának,

s ők csinálták a "köteles akciót" is Kövér László ellen.

Mi csináltuk meg a "köteles akciót is".

Semmi kétség: ami elhangzik, az képileg erőteljes, sőt durva,

de nem agresszív, és nem fenyegető. Kövér nem akar akasztani.

De amit mond, az

- egy kis rossz szándékkal -

ellene fordítható. Még kiforgatni se nagyon kell, csak kihasználni a benne rejlő lehetőségeket (...)

És összerakjuk. Fölhozatjuk még aznap reggel az egy szem kazettát, ami van, lejátsszuk a sajtónak.

Szili Kati félig oldalra hajtott fejjel, sírós hangon mondja el, hogy ez milyen borzasztó.

Nagyszombaton Lendvai Ildikó még a Fidesznek kézbesít mindenfajta leveleket, és elindítjuk azt az SMS-kampányt, amelynek a vége a köteles tüntetés" - mondja Gyurcsány Ferenc” (ma.hu 2006. szept. 26.)

Vidéki 2012.09.29. 10:35:57

@Dr. simonmondja.:

Így ferdít egy nagybeteg agybeteg:

„Azé az ország, aki teleszüli.

Úgyhogy a többiek akár el is mehetnek.”

A stabilitás fenntartásához az egy nőre eső szülések számának 2,1 körül kellene lenni.

Ennek mélyen alatta vagyunk. A reprodukciós ráta 1,3 mindösszesen.

De azért Dr. simonmondja az ország tele szüléséről „gagyog, s ragyog”.

De mi motiválhatja Dr. simonmondja urat/elvtársat.

A magyargyűlölet.

A magyarországi magyarok demográfiai katasztrófája lenne kedves szívének.

Így az általa meggyűlölt magyar nemzet eltűnne a Kárpát-medencéből.

Neki ez lenne kívánatos happy end.

Tallono 2012.09.29. 10:38:17

A gyermek vállalás, és különösen a nevelés sokkal inkább közügy, mint magánügy. 3 hónapos kortól hozzájárul az állam a fejlődéshez és 3 éves kortól a neveltetéshez. A Kárpát-medencét csak úgy lehet megtartani, ha népszaporulatban gyorsabbak leszünk a körülöttünk lévőknél, úgyhogy Fedor, rátok vár még gyerek, 2 nem elég, minimum 3 kell.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.09.29. 10:42:16

@Dr. simonmondja.:

Érdekes képed van az országról. Én a diplomás jól kereső vidéki, vagy agglomerációs rétegre gondoltam inkább.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.29. 11:14:29

@ccactus:
Ha 3-4-5 gyereket szül,
akkor már soha többet nem lesz jól kereső diplomás, még ha olyan vidéki is, hogy kiáll a szájából a kapanyél.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.29. 11:24:20

@Vidéki:
Ez valami kis szónoklat volt a polgári köröcskéd számára ?

Valami vallási vezető vagy itten ?

Ördögűzés nem lesz ?

Vidéki 2012.09.29. 11:42:40

@Dr. simonmondja.:

Kérded: „Valami vallási vezető vagy itten ?””

Te viszont egy agybeteg orbánfóbiás félremagyarázó vagy:

3-4-5 gyereket szüléséről szájalsz

egy olyan országban, ahol a reprodukciós ráta 1,3,

míg a stabilitás fenntartásához is 2,1 lenne szükséges.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.09.29. 13:05:13

@Dr. simonmondja.:

"Ha 3-4-5 gyereket szül,
akkor már soha többet nem lesz jól kereső diplomás"

Miért ne lehetne?

plazmakutyaTV 2012.09.29. 23:52:44

@Dr. simonmondja.: XD

tömjénzsótti megoldja!

amúgy meg:

www.youtube.com/watch?v=ejPeY8s_UkA

"Itt szép lehetsz, de okos nem, mert kötelező a hit
És ellenség lesz mindenki, aki kételkedik
És erkölcsről papolnak álszent köpönyegforgatók..."
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0