Már megint az üléspont határozza meg az álláspontot
2014. szeptember 05. írta: Fedor

Már megint az üléspont határozza meg az álláspontot

biztosok.jpg2004, vagyis EU tagságunk kezdete óta harmadszorra jelölhet Magyarország uniós biztost. Az első két alkalommal a FIDESZ ellenzékben volt, lássuk, hogy álltak a támogatás kérdéséhez AKKOR:

2004. augusztus 13. 

A külügyminiszter kellemes meglepetésnek nevezte, hogy energiaügyi biztossá jelölését nemcsak a kormánypártok, hanem az MDF is támogatásáról biztosította. (...) A Fidesz szerint ezzel szemben nem volt helyes, hogy Medgyessy Péter kormányfő Kovács László leköszönő szocialista pártelnököt jelölte EU-biztosnak. 

2009. november 11. 

A Fidesz európai parlamenti képviselőcsoportja nem támogatja Andor László uniós biztosi jelölését - közölte a Szájer József vezette képviselőcsoport. 

Ezúttal ők vannak hatalmon, természetszerűleg ők jogosultak jelölni. Lássuk, hát, mi a véleményük az ellenzéki támogatás szükségességéről MOST:

2014. szeptember 4.

A Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselőcsoportja felszólítja a magyar szocialistákat, hogy a pártpolitikai érdekeken felülemelkedve és a nemzeti érdekkel összhangban támogassák Navracsics Tibor magyar biztosjelöltet. 

Köszönöm, nincs több kérdésem.

Ja, és persze ugyanez áll pepitában a szocikra is, hisz a fenti FIDESZ közlemény csak reakció Szanyi kapitány sajtótájékoztatójára.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr126672697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 15:11:12

Alapvetően hülyeség ez a "pártszempontokon való felülemelkedés" és "nemzeti érdek" szöveg. Az EU-biztos PÁRTpolitikus, minden tagállamban. S a kormány jelöli, csak a kormány felelőssége. Ennyi és nem több.

Ezen az alapon legyen közös lista a választásokon is, hiszen emelkedjünk felül a pártszempontokon... :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.05. 15:17:21

@maxval a bircaman: Megyó be is próbálkozott ezzel a közös lista dologgal 2004-ben :-)

"Az EU-biztos PÁRTpolitikus, minden tagállamban. S a kormány jelöli, csak a kormány felelőssége. Ennyi és nem több."

Ebben egyet is értünk. Nem is Navra jelölését minősítettem, hanem a FIDESZ a szocik hozzáállását...

hanta boy 2014.09.05. 16:09:19

Fedor!

Előrebocsátva, hogy 2004-ben az éppen kirúgás alatt lévő Megyó jogszerűen jelölte a sem diplomával, sem nyelvismerettel nem rendelkező Kovács elvtársat...

Azért előtte volt egy EU parlamenti választás, amit a Fidesz meggyőző fölénnyel nyert....talán meg lehetett volna kérdezni a jelöltről az ő véleményüket is!

2009-re ez hatványozottan igaz volt.... Bajnai jelöltje éles ellentétben volt az EU választást még jelentősebb előnnyel megnyerő Fidesszel szemben. Még csak meg sem kérdezte a kisebbségi kormányzást folytató Bajnai a Fidesz véleményét....

A semleges jelölt elvetésével "sikerült" Bajnainak egy a magyar kormánnyal 2010-től élesen szemben álló Andort kijelölni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.05. 16:35:12

@hanta boy:

1. Figyelmedbe ajánlom, amit birca írt, mert kívételesen egyetértek vele: "Az EU-biztos PÁRTpolitikus, minden tagállamban. S a kormány jelöli, csak a kormány felelőssége. Ennyi és nem több."

2. Ettől függetlenül: a poszt nem biztosok minősítéséről szól, hanem arról, ahogy a pártok hozzáállnak a kérdéshez. Ahogy a címben írtam: az üléspont határozza meg az álláspontot.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 16:35:40

@Fedor:

A hozzáállás nevetséges, ez tény.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 16:36:28

@hanta boy:

Nem volt jogszerűtlen. Az egyiknek a másikhoz semmi köze.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.09.05. 19:59:41

Én ebből a szempontból nem a politika véleményét tartom fontosnak, hanem a szakmáét.

Kovács László jelölése nagy égés volt annak idején, hiszen lövése sem volt a témával kapcsolatban.

Andor László ezzel szemben felkészült jelölt volt. Navracsics is szakpolitikusnak számít.

Mondjuk az EU biztosi jelölési folyamat is egy vicc. Előbb jelölnek a tagállamok jelöltet és majd csak utána dől el, hogy melyik tárca jár az adott országnak...

hanta boy 2014.09.05. 20:07:48

Kactusz!

Mind a mellett, hogy az egész EU egy vicc, teljesen igazad van az EU biztosi jelölés is egy vicc!!!!!!!!!!!!!!!!

"Mondjuk az EU biztosi jelölési folyamat is egy vicc. Előbb jelölnek a tagállamok jelöltet és majd csak utána dől el, hogy melyik tárca jár az adott országnak..."

Milyen alapon jelölt pl. 2009-ben egy illegitim kisebbségi kormány jelöltet, az EU választáson 57%-t kapott Fidesszel szemben?

Tényleg vicc az egész EU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hanta boy 2014.09.05. 20:09:25

Adják ide 2014-2020 közötti évekre nekünk járó 34 milliárd eurót, aztán felejtsük is el egymást........

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.09.05. 20:13:09

@hanta boy:

Hogyhogy milyen alapon? Az EU választás az EU parlamenti mandátumokról szólt. A Bizottsági tagokat viszont a tagállamok kormányai jelölik. Ennyi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.05. 20:17:29

@ccactus: "Kovács László jelölése nagy égés volt annak idején, hiszen lövése sem volt a témával kapcsolatban."

Annyival azért kiegészíteném, hogy második nekifutásra, másik poszton azért megfelelt, és jól ellátta utána azt a biztosi posztot öt évig.

Persze attól még az első nekifutás valóban égés volt...

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.09.05. 20:23:54

@Fedor:

Igazad van, én csak a jelölési folyamat anomáliáira akartam rávilágítani, ami nem ott kezdődik, hogy a különböző magyar pártok hogyan viszonyulnak a magyar jelölthöz.

hanta boy 2014.09.05. 20:27:52

Jól van, na!!

Jelölje az EU biztosi posztot a mindenkori regnáló kormány!

Azaz, ha megy a kormány, megy az EU biztos is!!!!!!!!!!!!!!

Arról nem is beszélve, hogy egy csomó helyen nem a kormány, hanem az államfő jelöli ki a biztost!

Az már egyszer hétszentség, hogy be kellene vezetni az EU biztosok visszahívásának intézményét, ha alkalmatlanná válik posztja betöltésére!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hanta boy 2014.09.05. 20:31:59

Itt van mindjárt Undor László 2010-2014 közötti tevékenysége!

Ahol tudott, ott tartott be Magyarországnak!

Megszavazta pl. Magyarország EU források megvonásának tervét...
(mondjuk a végén az egészből nem lett semmi, de akkor is a hazája ellen szavazott!!!!!!!)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.05. 20:53:40

@hanta boy: 1. Nem tartott be az országnak, csak a KORMÁNYON (ami nem egyenlő az országgal) kért számon olyan dolgokat, amelyeknek egy uniós országnál természetesnek kéne lennie.
2. Pont, hogy ezzel bizonyította be az alkalmasságát, ugyanis egy uniós biztos NEM az őt delegáló országot képviseli a Bizottságban, hanem azt a szakterületet, amivel megbízták, bármely tagországgal szemben, és minden tagország érdekében.

Esetleg egy kicsit jobban ismerned kéne az unió működését, mielőtt nekiállsz hőzöngeni.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.09.05. 20:58:27

@hanta boy:

Hát nem tudom. Elvégre egy idegenlégiós focistától sem lehet elvárni, hogy öngólokat rúgjon saját csapatának, ha hazája csapata ellen játszik. Bár pikáns helyzet, az biztos.

hanta boy 2014.09.05. 21:07:44

Fedor!

Az az EU biztos feladata, hogy számonkérje saját kormányát bármilyen ügyben?

És egyébként is ki mondja meg hogy kinek van igaza?

Az EU-nak, vagy Magyarországnak?

Szumma szummárum Undor a magyarok ellen cselekedett, kár is védened!!!!!!!

serwer 2014.09.05. 22:56:08

Az EU-biztosi jelölés itthonról nézve csak mellékvágányra állítás, mint eddig is. Persze Navra töke továbbra is Orbán kezében marad...

zobod 2014.09.05. 23:00:14

Érdekes gyakorlat az EB-ben, hogy a tagállamok aktuális kormányai jelöltjeinek keresnek posztot, nem pedig a tagállamoknak amire aztán annak elnyerése után a tagállam felelőssége lenne a területet jól ismerő szakpolitikust delegálni (akár egy össz-európai kompetencia listáról választva! Ha már EU). Vagy mégiscsak igaz, hogy sóhivatal az egész, és nem az EB hanem az ET meg a szakbizottságai mint pl. az ecofin háttéralkuiban alakul ki hogy mi legyen? Bár az sem sokkal jobb, elnökének megválasztották most Tuskot aki nem tud rendesen angolul, meg más idegen nyelven sem... ő fog közvetíteni olyan arcok közt mint Merkel meg Cameron? Vagy ott van a még elődjénél is jelentéktelenebbnek tűnő új külügyes asszony, akit egy Lavrov kaliberű profi diplomata a földbe döngöl az első tétmeccsen.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.06. 07:15:28

@ccactus:

Ahhoz, hogy az EP ne szavazzon meg egy jelöltet, NAGYON nem kell hozzáérteni az adott területhez. Ez alapvetően politikusi poszt, nem szakposzt. Azaz ha a jelöltnek van VALAMI elképzelése az adott területről, akkor már oké.

Egyetlen alkalomra emlékszem, hogy valakit SZAKMAI okból nem választottak meg, Annyira nem értett hozzá, hogy már kínos volt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.06. 07:16:41

@hanta boy:

Ez a mindenkori kormány feladata, nem az ország népe jelöl, nem a parlament, nem a KE, nem az EP-képviselők.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.06. 07:18:18

@hanta boy:

Az EP leválthatja az adott biztost. De ez sosem történik meg, mert ez felborítaná a kialkudott politikai egyensúlyt.

Pali papa és a negyven rab ló 2014.09.06. 11:34:23

Egy blogon találtam ezt a hozzászólást:

Arany János versével érkezett Walesbe Navracsics Tibor a leendő uniós biztos. De mit vinne ajándékba a töröknek? És a románnak? Hogyan lehetne még ennél is kínosabb?
Könnyű belátni, hogy A walesi bárdok kiválasztása nem vall kiemelkedő diplomáciai érzékre, ami egy külügyminiszternél, leendő európai uniósnál biztos azért fokozottan hátrányos helyzetnek minősül. Itt tulajdonképpen az történt, hogy a magyar külügyminiszter a walesieket elnyomó angol zsarnokság balladáját adta ajándékba az angol királynőt Walesben képviselő politikusnak. Akinek a walesi kormány első minisztereként egyik fő feladata az angol kormánnyal való kommunikáció. Mindezt pont akkor, amikor például a walesieket külön szondázzák, mit gondolnak Skócia kiválásáról az Egyesült Királyságból, hiszen a skótoknál hamarosan népszavazás lesz, és így a kérdés Wales esetében is felmerülhet – ha máshol nem, a fejekben.

magyarnarancs.hu/narancsblog/navracsics-es-a-velsz-ebek-minket-jarat-le-a-kulugyminiszter-91627

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.09.06. 17:21:06

@hanta boy: "Az az EU biztos feladata, hogy számonkérje saját kormányát bármilyen ügyben?"

Az EU biztos feladata, hogy az EU-t képviselje bármilyen, hozzá tartozó ügyben. Ha ez az ügy arról szól, hogy az őt delegáló ország vét az EU-s normák és szabályok ellen, akkor abban. Ha nem ez tete volna, akkor nem látta volna el azt a feldatatot, amire delegáltuk.

Fogd már fel, hogy itt nem ő volt a hunyó, hanem mi, pontosabban az Orbán kormány.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.09.06. 19:06:49

@Fedor:

Kérdés, hogy akkor miért a tagállamok kormányai jelölik az EU biztosait? Nem kerek ez a történet, sajnos.

hanta boy 2014.09.06. 20:38:01

Már leírtam a megoldást.

Az nem baj, hogy a kormányok jelölik.

Viszont legyen az, ha bukik a kormány, lejár a mandátuma, stb. az új kormány új biztost jelölhessen.

Az mégsem járja, hogy a biztos az őt küldő kormányt fikázza.....

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.09.08. 16:22:30

@hanta boy: 1., Azt, hogy a Bizottságnak vagy a kormánynak van igaza, az Európai Bíróság dönti el (melynek tagjait ugyancsak a tagállamok jelölik).
2., A biztos az EU egyik irányító testületének tagja, a tagállamok kormányyai egy-egy biztost jelölhetnek a Bizottság megalakulásakor. Miután ezután már nem a tagállamok alárendeltségében dolgozik és nem a tagállamot képviseli, sem az EP választás eredményének, sem a kormány későbbi leváltásának nincs rá befolyása.
3., AZ egész FIDESZ-duma ott hamis, hogy a szocik nem azellen lépnek fel, hogy legyen magyarbiztos, hanem azellen, hogy a magyar kormány olyan embert jelöljön biztosnak, aki az egész Bizottság leggyengébb embere (részben persze a pávatáncnak álcázott szabadságharc miatt, részben viszont azért is, mert jelentős mennyiségű EU-elvekkel ellentétes cselekedet, törvényjavaslat, intézkedés fűződik a nevéhez), ezért gyenge tárcát fog kapni és a legkeményebb meghallgatásra számíthat. Tudom, hogy a financial times a magyar baloldal és a nemzetközi karvalytőke lapja, de nem csak ők értékelik úgy, hogy gyakorlatilag az egyetlen, aknek a jelölését az Európai parlament megpróbálja megakadályozni. Nyilván akkor történik ez meg, ha komoly területet fog kapni, ezért, hogy elkerülje a buktát (mert az EP csak a teljes Bizottságot utasíthatja el, noha, mint ez az utolsó két alkalommal megtörtént, kifejezésre juttatja, hogy kit kell lecserélni vagy más területre tenni, hogy elfogadja a második menetben a Bizottságot), Juncker egy súlytalan portfoliót fog neki adni. És ezáltal Navrasics jelölése többet ártott nemzeti érdekeinknek, mint a szocik kiabálása. Ugyanis mindentől függetlenül közvetve nem hátrányos egy országnak, ha ott szocializálódott ember fontos területen van.
Ami Andort illeti, @serwer: -nek Navrasics tekintetében sajnos igaza van, de a mostani Bizottságban ő az egyetlen, komoly súlyú embereket jelölt szinte mindenki ezúttal.
Andor pedig nem szavazott Mo. ellen - nem is volt Mo.-tól a források megvonásától szó, valamit nagyon összekutyultatok. Lehet, hogy nem csak FIDESZ-brosúrákat kellene olvasni.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.09.08. 16:23:44

@maxval a bircaman: Azért a rend kedvéért: a máltai biztost Barroso rábeszélte, hogy mondjon le. Azóta se tiszta, hogy belekeverték egy korrupciós ügybe, vagy tényleg benne volt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.08. 16:32:10

@Kuviklacz:

A második bolgár biztosjelölt meg annyira inkompetens volt, hogy saját pártcsaládja sem szavazta meg. Így egy hét szenvedés után a bolgár kormány új jelöltet nevezett meg.

Konkrétan azt sem tudta a jelölt a meghalkgatás során, hogy hol fejt ki az EU humanitárius tevékenységet, oedig hát illendő lett volna ezt tudni, mivel a humanitáris biztos posztját kapta akkor BG. Plusz mindezt még fokozta is az arrogáns kiállással, pl. kijelentette, hogy a "kommunisták" öszeesküvést szőttek ellene, ezért nem sikerült a meghallgatás.

titan 2014.09.09. 11:13:38

@hanta boy: "Az már egyszer hétszentség, hogy be kellene vezetni az EU biztosok visszahívásának intézményét, ha alkalmatlanná válik posztja betöltésére!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "

Minden politikai tisztviselő esetében kéne lehetőség erre szerintem.

igazi Ténytár 2014.10.05. 16:47:22

@Fedor: Persz eaz ilyen mocskos fideszes huzasok miatt!

____
Ez a hamis kép kering Kovácsról

2004-11-14
www.blikk.hu/blikk_aktualis/20041114/ez_a_hamis_kep_kering_kovacsrol

Brüsszel - Lejárató kampány indult Brüsszelben Kovács László ellen. Több EU-képviselőhöz is eljutott egy fotó, amelyen munkásőrök tisztelegnek, és a kép terjesztői azt sugallják, hogy az előtérben látható férfi az unió leendő biztosa. "1956-ban készült a fénykép, legalábbis ez áll a hozzá tartozó szövegben. Akkoriban 17 éves voltam és gimnáziumba jártam" - mondta a Vasárnapi Blikknek Kovács László.

____
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0