Beszélő idézet Orbán mögött
2017. február 25. írta: Fedor

Beszélő idézet Orbán mögött

homorulnak2.jpg

Kedvenc miniszterelnökünk beszédet tartott a Kommunizmus Áldozatainak Emléknapján. Most hagyjuk is, hogy megint mekkora hülyeségeket mondott, amikor a szovjet és magyar kommunisták bűneire emlékezve is a Nyugatot kezdte el ostorozni, koncentráljunk csak a mögötte lévő feliratra: 

Hol sírjaik homorultak

A Facebook-on ugyanis több kommentelő kiakadt azon, hogy vagy rosszul írták a Petőfi idézetet, vagy ízléstelenül kiforgatták. 

Nos, egy kicsit utánanéztem a dolognak, mert érdekelt, hogy mégis, honnan van ez a mondat. Volt ugyanis egy olyan érzésem, hogy nem bakiként került oda, hanem utalásként. Egyszer már jártam úgy, hogy egy egészen meglepő sztorira bukkantam egy érdekes feliratra ráguglizva (aminél már csak a felirat utóélete bizonyult érdekesebbnek), így reménykedtem, hogy hátha ezzel is így járok. 

És nem csalódtam.

Fontos a helyszín: a beszéd a 301-as parcellánál található Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontjában hangzott el. Ezt az épületet kevesen ismerik még, hisz még nagyon új, tavaly november 3-án, az Emlékév részeként adták át. Én magam már jártam benne egészen véletlenül, amikor november 4-én elsétáltunk megnézni az emlékhelyet, és csodálkozva láttuk, hogy micsoda komplexumot emeltek oda a legutóbbi látogatásunk óta. Nyugodt szívvel ajánlhatom mindenkinek, hogy nézzen el oda, mert színvonalasra sikerült.

Érdekes módon a feliratra nem emlékszem. Vagy elkerülte valahogy a figyelmem, vagy akkor még nem volt.

Viszont bármikor is került oda, van köze a helyhez az idézetnek. Valóban Petőfi parafrázisról van szó, amely keserű leírása a parcella nyolcvanas évekbeli állapotának. A mondat ugyanis Eörsi István egyik írásából származik, amely a Szamizdat Beszélő egyik 1985-ös számában jelent meg először: 

Behajtunk a temető főbejáratánál, kocsink végiggördül a betoncsíkon, nem térünk el jobbra, se balra, körülbelül két kilométert teszünk meg így – mellékutcák mindkét irányban, jobbra sírok, balra is sírok, két körré kerekedő csomóponton túl elérjük a kőfalat, ekkor balra fordulunk, hepehupás földúton döcögünk, elmegyünk egy kocsijánál ácsorgó pár mellett, a férfi igen kövér és kurta lábú, társa festettszőke, csinoska asszony, nyilvánvalóan felsőbb utasításra egyenruhátlanul ácsorognak ott, balra sírok, jobbra is sírok, mert az ösvény eltávolodik a kőfaltól, de ezek a sírok már elhanyagoltak, jórészt jeltelenek, némelyiket dudva növi be, az egyikről tábla kiabál ránk „Édesapánk!” felirattal, újra falhoz érünk, ekkor jobbra fordulunk, és már kétszáz méter múlva el is érünk oda. Lukak a földben, számlálhatatlanul, egymás mellett, összevissza és csoportosan – sehol egy név, se kő, se tábla, csak néhány összeácsolt kereszt, a terepet dudvák, gyomok, vad akácos növi be. „Hol sírjaink homorulnak” – mondja Sándor, szívem összeszorul, vékony földréteget hintettek rájuk, még az ásónyomot sem tüntették el, itt-ott domb magasodik azért, névtelen, de ápolt, nyilván valamelyik áldozat holléte kitudódott, vagy talán a kegyelettel mindenképp adózni óhajtó családtagok kineveztek e célból egy-egy gödröt, és most már hiszik is, hogy az az igazi, végre megállunk négy szépen ápolt, magas sírdomb mellett, a Miniszterelnök nyugszik ott (állítólag) három elvbarátjával,3 ezek a sírok folyton-folyvást virággal ékesek, noha a holtak családtagjai nincsenek beavatva a titokba, ácsorgunk néhányan a síroknál, barátaink teste fölött gázoltunk idáig, akácok kusza ágain és méltatlan éveken át, melyik luk alatt fekhet Pista, gondolom, míg a gödrök közt bóklászok megint. „Életem csúcsára jutottam – mondta letartóztatása előtt, amikor menekülésre biztattam –, nem akarom végigcsinálni a lassú lezüllést, ami most következik.” Nem is csinálta végig. „Nagy rusztikus kő legyen a névtelen csőcselék emléke, amelyből lettünk, amelylyel egyek voltunk, és akikkel együtt térünk meg” – írta vécépapírra, nekem, halálos zárkában végbemenő átlényegülésének százegynéhányadik napján. Őszülő szakállal, pohosan és rezignáltan lépdelek negyedszázaddal később fiatal pora fölött az autóhoz, mely a már ismert úton visszavisz majd a városba, a dagadt és a szőke persze ott áll még a homorú sírok közelében, de a temetőből kiengednek azért, ha megkérdeznék, mi a foglalkozásom, azt felelném, hogy túlélő vagyok.

A Kádár rendszer végnapjaiban két irányból indult el ellenzéki szervezkedés, a népi írók MSZMP kapcsolatokkal is rendelkező, és velük tárgyalva lassan haladó Lakitelki Mozgalma (a később hevesen kommunistázó MDF), és a nyugatos nézeteket valló Demokratikus Ellenzék szamizdat kiadványokat terjesztő, utcán is tüntető, emiatt a nemzeti ünnepeket néha előzetes letartóztatásban töltő, harcosan antikommunista tagjai (a később az MSZMP demokratikusnak megtért utódpártjával koalícióra lépő SZDSZ).

Érdekes fordulatok, bár ahhoz képest kisiskolások, ahogy a FIDESZ Soros ösztöndíjas liberális fiatalok pártjából egy diktatúrát építő, korrupt és oroszbérenc maffiává vált.

A Szamizdat Beszélő a nyolcvanas években illegális újság volt, amelyet a Demokratikus Ellenzék tagjai, Demszky Gábor, Rajk László és mások adtak ki és terjesztettek kalandos körülmények között, a folymatos hatósági zaklatást is felvállalva. Velük együtt maga Eörsi is alapítója volt később a Szabad Demokraták Szövetségének, és tagja is maradt a pártnak 2004-ig, amikor is kilépett egy olyan morális probléma miatt, amely a mai FIDESZ ügyei között max. mínuszos hír lenne).

A felirat hátterét megismerve a fotó rettentő ironikussá és a fideszes cinizmus jelképévé válik: az illiberális Orbán Viktor a Moszkva érdekei miatt mártírrá vált hőseink sírjánál, egy nyugatias liberális írótól vett idézet előtt állva próbálja áttolni Moszkva korábbi bűneit Moszkva mai ura érdekeinek megfelelően a szövetségeseinkre, akik jelenleg Moszkva ellenlábasai.

Igazi ínyencfalat lesz ez a jövő történészeinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr1212294039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 07:55:10

Jelenleg Moszkva a jó oldalon áll, 30 éve a rosszon állt - mi nem világos ebben?

kisa 2017.02.26. 08:59:25

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Konkrétan mit is jelent az, hogy "jó oldal"?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 10:23:51

@kisa:

A kisemberek érdekeit, a közjót képviselő oldalt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 10:43:53

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Ilyen humorral miért nem mész el stand up-osnak?

DeMarco 2017.02.26. 12:04:35

Néha ne csak liberális posztokat olvass és akkor nem találkozol "érdekes" kommentekkel az idézettel kapcsolatban. De legalább végre egyszer előbb néztél utána és csak utána reklamáltál, nem pedig fordítva, ahogy szoktad. Persze azért belekötöttél erősen izzadságszagúan, mert csak.

Amúgy olvastad egyáltalán Viktor beszédét? Minden kicsit is történelmet érdeklő egyén tudja, hogy mind a nemzetszocializmus, mind a kommunizmus elméleti alaptételei nyugaton születtek. Marx és Engels megvan ugye? Valójában mindkettő gyakorlati része is nyugaton született, konkrétan Németországban. A németek küldték Lenint Oroszországba Svájcból, hogy destabilizálja a cári Oroszországot és ők adtak neki komoly pénzt is erre. Ahogy később is ők egyeztek meg Sztálinnal és osztották fel az országokat, majd támadták meg közösen Lengyelországot.

Egyedül abban csúsztatott Orbán, hogy a nyugat nem tapasztalta meg a kommunizmust. Mert a németek azért megtapasztalták a keleti részen. Ha nem áldoznak fel minket a végén és ki tudunk ugrani időben, akkor kicsit jobban is megtapasztalhatták volna. Helyette inkább elfoglalták az országot és nem engedték a kiugrást. A németek, nem az oroszok. Ők csak folytatták a sort sokadjára.

Ettől még a konkrét bűnőket a kommunista diktatúrák követték el szerte a kommunista államokban körülöttünk is, ahogy erről szólt a megemlékezés is.

Ezért nem is a beszédet támadod, hiszen tulajdonképpen igaza van, csak ezt nem akarod beismerni, mert kínos lenne.

Ahogy az is nagyon kínos, hogy a felirat írója és pártja mivé silányult és hol rontotta el. Felületesen még te is megemlítetted. Utódmorzsái még mindig ki-kidugják a fejüket, de semmit sem tanultak, még mindig arra vágynak, hogy megismételjék az elődök minden hibáját, kezdve azzal a ponttal, ahol ők is elbuktak.

Miközben a Fidesz az elmúlt közel harminc évben sosem lépett koalícióra az mszp-vel és semmilyen utódpártjával sem. Igaz sosem tiltották be és a háttérben kiegyeztek sokszor, nem hozták nyilvánosságra az ügynökaktákat, vagyis most már szépen szivárognak az adatok, lépésről lépésre. Épp most élesedett a Gulágra elhurcolt emberek kereshető listája például, tegnap éjjel kutattam benne. Ahogy megtartották az állami hivatalnokokat is és eltűrnek jó pár volt kommunista vezetőt a soraikban.

Egy szó, mint száz, jobb, ha inkább csöndben maradsz, mert ebben az összehasonlításban csúnyán elbuktok...

kisa 2017.02.26. 12:57:07

@DeMarco: Azt ugye tudod, hogy a "megvalósult kommunizmusnak" semmi köze ahhoz, amiről Marx és Engels beszéltek? A leninék kimazsolázták belőle a hangzatos eszméket és az egészer átalakították a saját igényeikhez. Nem véletlenül hívják/ták Marxizmus-LENINizmusnak. A kommunista rezsimek keleten csináltak az eszméből diktatúrát.
Ráadásul a mai diktatúrák többsége keleten van.

kisa 2017.02.26. 12:59:11

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: ez annyira, de annyira komcsi mondat, hogy maga hatodik lenin is írhatta volna. Csak ő a proletariátus szót használta volna, sőt asszem ilyesféle mondatokat le is írt....

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 13:13:19

@DeMarco: 1. Az, hogy személyeskedve megpróbálsz hitelteleníteni hamis állításokkal, már rohadt unalmas.
2. Hidd el, valószínűleg többet tudok a történelemről, mint te, és épp ezért én a helyiértékén kezelem a dolgokat. Marx és Engels tevékenységéből egyáltalán nem következik az, amit a nevükben a szovjet-kínai érdekszférában elkövettek. A munkásságuk nem csak a keleti kommunizmusnak, hanem a nyugati szociáldemokráciának is az alapja, szóval Marxot és Engelst hibáztatni Sztálin, Pol Pot és a többiek bűneiért pont olyan, mintha Jézust és Szent Pált tennéd felelőssé az inkvizícióért és a keresztes háborúkért.
3.Ha szerinted az, hogy egy liberális párt szövetségre lép egy szélsőséges múltját lezáró, demokratikus párttal, és emellett olyan dolgokért küzd, amelyek áldásait te is élvezheted, nagyobb bűn, mint a FIDESZ lezüllése oda, ahol most van, egyedül téged minősít. Mondhatnám, hogy a lojalitásod példaértékű, ahogy még mindig megpróbálsz mentséget találni nekik, de ezt inkább már elvakultságnak kell hívni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 16:21:39

@kisa:

Na és? Kinek jó, ha a nagytőke diktál? Mármint a nagytőkét leszámítva.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 16:23:01

@Fedor:

"Marx és Engels tevékenységéből egyáltalán nem következik az, amit a nevükben a szovjet-kínai érdekszférában elkövettek"

De igen.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 16:27:02

@kisa:

" a "megvalósult kommunizmusnak" semmi köze ahhoz, amiről Marx és Engels beszéltek?"

Ez tényszerűen nem igaz. Lenin hű marxista volt. Amiben eltért, azok másodlagos kérdések, s jellemzően amiatt történt, mert megváltoztak a körülmények.

Az tény, hogy voltak viták a marxisták között, d enagyon meredek állítás azt mondani, hogy a Lenin-féle fővonalnak semmi köze nem volt Marxhoz.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 16:28:26

@Fedor:

"A munkásságuk nem csak a keleti kommunizmusnak, hanem a nyugati szociáldemokráciának is az alapja"

Ez hazugság. Ha azt nézzük ki ment el távolabb Marxtól, a szocdemek vagy a komcsik, mindenképpen tény, hogy a szocdemek.

DeMarco 2017.02.26. 16:58:14

@kisa: Nyugaton is megpróbáltak diktatúrákat csinálni nem csak keleten. Csak ott előbb kapcsoltak és védekeztek is aktívan. Nézd meg az USA-ban mit műveltek a kommunistákkal, vagy az angoloknál ahol sokan kiábrándultak a Spanyol polgárháborút megjárva/látva. Vagy épp a németeknél ahol szó szerint bedarálták a kommunistákat és ellendiktatúrát hoztak létre. A kommunisták sosem nyertek igazi választásokat, soha. Kizárólag orosz katonai beavatkozással, meg csalással jutottak hatalom közelébe. 56-ban is csak azért nem lógatták fel mindet, mert az oroszok beavatkoztak. Ha a II. Vh után nem kerülünk orosz katonai befolyás alá, itt sem lett volna semmilyen kommunizmus. Többek között ezért küzdöttek a csapataink a végsőkig a németek oldalán, mert el akarták kerülni a kommunisták rémuralmát. Joggal féltek ettől, volt már tapasztalatuk belőle és nem is csalódtak...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 17:06:10

@DeMarco: "@kisa: Nyugaton is megpróbáltak diktatúrákat csinálni nem csak keleten."

Elolvastad, amit mondott, vagy csak tolod a szövegedet értelmetlenül?

DeMarco 2017.02.26. 17:09:10

@Fedor: "Az, hogy személyeskedve megpróbálsz hitelteleníteni hamis állításokkal, már rohadt unalmas."

Ó, egy fenét. Egyáltalán nem kellek hozzá. Saját magadat hitelteleníted, akkor is ha meg sem szólalok...

"Hidd el, valószínűleg többet tudok a történelemről, mint te"

Erre azért én nem tennék fel egy lyukas garast sem a helyedben.

"épp ezért én a helyiértékén kezelem a dolgokat"

Ha lenne cinizmus mérő, akkor most olyan erősen kilengene, hogy az új pisai ferde torony lehetne... Igen, ezt minden nap tapasztaljuk :))))) Kérlek mester, taníts, olyan sok tipped bejött már az elmúlt évtizedben, hogy meg sem tudom számolni... Egy....ööö...Egy.... :DDD

Veled ellentétben én viszont korántsem vagyok biztos a történelem bizonyos aspektusaival és újra, meg újra elolvasom az új kutatásokat, megnyíló adatbázisokat és folyton igyekszem minden nézőpontból megvizsgálni az adott témát, szétszedni, újra összerakni, megint szétszedni, megint összerakni, aztán kezdeni elölről.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 17:15:12

@DeMarco: És mégis hülyeségeket írsz.

kisa 2017.02.26. 17:24:02

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: ismered annak a szónak a jelentését, hogy "kimazsolázták"?
lenin pont úgy volt marxista, ahogy a mostani, magát kereszténynek ÉS demokratának nevező párt keresztény és demokrata, vagy ahogy a magát "fiatal demokratának" nevező párt fiatal.

n_dy 2017.02.26. 18:48:41

beszarás ... még mindig az SZDSZ-t és a gyökértelen liberalizmust siratjátok vissza ...
képtelenek vagytok felfogni, hogy Orbán, tetszik-nem tetszik nagy formátumú politikus, a világban számolnak vele, itthon a nagy többség támogatja ...
na persze ez a 2/3 többség mind hülye ...
de jó, hogy ti viszont stabilan ragyogtok baloldali égbolton ...

2017.02.26. 18:58:23

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Kinek jó, ha a nagytőke diktál?"

A mostani "jó" Oroszországban is a nagytőke diktál.
Miért állsz alá, ha felköpsz?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 19:05:17

@n_dy: "az SZDSZ-t és a gyökértelen liberalizmust siratjátok vissza"

Ki??? Hol???

"Orbán, tetszik-nem tetszik nagy formátumú politikus"

Nyihihihíííí! Ez jó volt!

"a világban számolnak vele"

Aha. Rajta van minden tiltólistán, komoly politikus nem mutatkozik vele. :))

Nagyformátumú csuti geci. Ez jó! Ezt megjegyzem. A háza mellé épített STADIONNAL. Játékvasúttal. :))

Void Bunkoid 2017.02.26. 19:29:57

Háááát...nemtom...ugye mostanában megint egymásnak feszül az USA és Oroszország, valamint a jó kis Trump-féle dolognak köszönhetően az USA habár nyugatra van tőlünk, de megint megpróbál nem a klasszikus értelemben vett "Nyugat" (értsd Nyugat-Európa része/társa/szövetségese lenni, hanem valami távoli furcsa mesebirodalom.

Most a klasszik értelemben vett Nyugatot ostorozni baromi nagy értelmetlenség. Hosszú idők óta választottunk először olyan pajtit magunknak, aki NEM akar sem ideológiailag, sem katonailag összeveszni az egész világgal, de a szomszédaival sem. Az USA-tól való függetlenedés csak külön pirospont lenne az EU részéről is, tekintve, hogy az USA nyugati partja ma már jóval jelentősebb ipari/gazdasági/kulturális szempontból is, mint az eredeti hidegháború idején még keleti parti túlsúlya, szal szépen játsszák le az oroszokkal a meccset a Csendes-óceánon, a világtúloldalán...minket meg hagyjanak békén.

És PONT most nem kellene egyikükhöz sem törleszkednünk, mert akkor megint elvárás lenne, hogy egyértelműen az adott fél mellett álljunk ki. Már tucatszor bebizonyosodott, hogy sosem jó ötlet egyik katonailag agresszív nagyhatalomhoz sem dörgölőznünk, mert valahogy MINDIG a nagyobb pofájú, de veszteshez sikerül, és a végén mindig mi járunk a legrosszabbul.

PomberMaci 2017.02.26. 19:37:14

Fedorkám... a te ajnározott szadeszodba kommunista múlt nélkül már bekerülni sem lehetett, a vezetőségbe pedig csak ávós felmenők felmutatása után. Rákosi központi vezetőségének az összes petéje ott téblábolt a szadeszban.

És csodálkozol te is, hogy szitokszó lett a "liberális" Magyarországon.

hidroponi 2017.02.26. 19:43:22

@n_dy: orban tenyleg egyre nagyobb formatumu..a sok disznotoros lehet az oka ennek es nem a politikai nezetei. :DD

Gyűrött Papír 2017.02.26. 19:45:40

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Jó neked. Érted!? "Jó neked". Közel vagy a tűzhöz. Érted!?

Egéridomár 2017.02.26. 19:48:17

@n_dy:
Öcsém, ez ezért nagyon ott volt! :D
Félve kérdem, te ezt így is gondolod? Mert ha igen, sürgősen menj vissza a dokihoz felülvizsgálni a gyógyszer adagod, mert még komoly bajod lesz.

Egéridomár 2017.02.26. 19:51:40

@PomberMaci:
Ejnye macika, nagy nyilvánosság előtt leírni a fidess felvételi követelményit....
Csúnya rossz fujjjj, ebből bünti lesz, meglásd!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 19:57:23

@Egéridomár: "nagy nyilvánosság előtt leírni a fidess felvételi követelményit...."

:)) Én is csak néztem.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2017.02.26. 20:01:30

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Másodlagos kérdés? A Marxizmus szerint az állam elhal, a Leninizmus szerint megerősödik. Hát ez minden csak nem másodlagos kérdés.

morph on deer 2017.02.26. 20:12:43

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
"Na és? Kinek jó, ha a nagytőke diktál? Mármint a nagytőkét leszámítva."

Gondolom emiatt tartod helyesnek, ha egy félművelt labdarúgóból köpönyegforgató politikussá avanzsált gátlástalan személy diktál.
Az tényleg más.

bombázótiszt 2017.02.26. 20:21:44

@n_dy: Nagy formátumú? Hát nem. Éppen hogy nem. Rendkívül kicsinyes, pitiáner, bosszúálló, kizárólag saját hatalma stabilitása érdekli. Meg a lopás.
Nagy többség támogatja? Hol? Az egyharmaddal megszerzett és azóta elolvadt 2/3? Vicces vagy.

morph on deer 2017.02.26. 20:36:50

@n_dy:
"... a világban számolnak vele,.."

Na hallod..!
Hát persze hogy számolnak, mert nézik, hogy mikor csal! Soha semmi nem annyi, mint mikor ő számol, ugyanis.

Még az is megeshet, hogy utána is számolnak, amikor már elment.
Ugyan nem pont az evőeszközt - annak nemigen venné hasznát, mint tudjuk...

morph on deer 2017.02.26. 20:40:49

@PomberMaci:
"... szitokszó lett a "liberális" Magyarországon"

Azoknak a körében, akiknek fogalma sincs a szó jelentéséről. Legutóbb kb 1,8 millióan voltak...

TS RS 2017.02.26. 20:58:57

@n_dy: orbán "nagy formátumú" politikus?? "akivel a világban számolnak"??? Ember!!! Bazmeg, ébredj már föl!!! Hazánk egy 10 milliós országocska! Tudod, mennyi olyan VÁROS!!! van a világon, ahol többen élnek??!! A világnak jórészt gőze sincs hol van Magyarország!! Arról meg hogy ki orbán, aki tud a világban legföljebb (sic!) úgy tartja számon, hogy ha laposodik egy nívós politikusokból álló beszélgetés, akkor felhozzák a szánalmas, törpe, mitugrász, diktátornak is kevés miniszterelnökünket, és elmesélik valamelyik jó kis sztoriját, a kertje végébe épített stadionnal, a hozzá épített kisvonattal, és ha még valaki nem röhögte könnyesre magát, akkor elmesélik, hogy a korábbi strómanja simán gecinek nevezte, miután a gázszerelőjét kezdte el tömni pénzzel!! Hát, kb. ilyen nagy formátumú és ennyire számolnak a mi kis törpe miniszterelnökünkkel. Kár, hogy a világon kívül, egyedül mi nem tudunk röhögni ezen!!

_droid_ 2017.02.26. 21:12:13

es most az un demokratak megvedik az igazi kommunista eszmeket a patasorbantol :D jo lesz ez.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.02.26. 21:12:37

Ha Orbánnal a legnagyobb problémája a ballib bérrettegőknek, a mögötte levő idézet, akkor azt hiszem nem nagyon kell félnie.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.02.26. 21:14:44

Azért lehet, hogy nem kellene a Demokratikus Ellenzéket a későbbi SZDSZ-szel azonosítani, ha nem muszáj. Akkor sem, ha a Demokratikus Ellenzék _egy része_ képezte az SZDSZ magját.

Aranyi Gábor 2017.02.26. 21:20:21

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Pedig az első versszakát mennyien énekelték! Tovább nem tudják, nem jártak hozzám, mert én bizony mindig megtanítottam: "Védelmező nincsen fölöttünk, / nem véd sem isten, sem király. / A KÖZJÓ alkotói lettünk / vesszen el, ki ellenáll! /Pusztuljon ez a rablóbanda"... Az álbaloldaliak nyilván nem éneklik a második versszakot. Félnek, mert az Öregisten rögvest rájuk szakajtaná a pajtatetőt... Ők, mint a közjó alkotói. Marxék meg forognak a sírjukban. Szerintem a KÖZJÓ meg a PUSZTULJON EZ A RABLÓBANDA máig aktuális...

Aranyi Gábor 2017.02.26. 21:22:58

@MolnarErik: Ezt te hol olvastad, és hányadik Leninnél? Mert a VI. ilyet biztos nem írt... XD

Aranyi Gábor 2017.02.26. 21:31:53

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: De nem. A SZU-ban sztálinizmust csináltak, még a haldokló Lenin elől is megpróbálva eltitkolni bizonyos dolgokat. Kínában meg maoizmust, mint tudjuk. Másutt meg keynesianizmus meg faxomtudja mi volt - igyekeztek az aktuális diktátorok/kifosztógépek az éppen aktuális közgarázdasági-prolitológiai divatot meglovagolni és a kényükre-kedvükre alkalmazottan felhasználni. Ó, Szövetség... XD

Hívő hitetlen 2017.02.26. 21:34:49

Elképesztő, hogy 2017-ben még mindig van, aki szerint "az eszme jó volt, csak elrontották a megvalósításnál", és a kommunizmus valóságának "semmi köze nem volt Marxhoz és Engelshez". Észak-Korea szívesen lát benneteket!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:38:52

@kisa:

Halandzsázol. Semmi konkrétumot nem mondtál arról, hogy pontosan miben nem marxista Lenin.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:40:30

@Ylim:

Mndtam, hogy Oroszország nem kapitalusta ország?

Oroszország gazdasági rendje ugyanolyan rossz, mint a nyugaté, viszont politikai rendszere sokkal jobb.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:41:53

@Gyűrött Papír:

Közel vagyok az Igazság tüzéhez, ez tény, de ez hogy jön ide?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:44:44

@MolnarErik:

Lenin szerint ez ideiglenes jelenség, sose mondta, hogy az állam nem fog elhalni. Mellesleg Marx se mondott mást.

A fő eltérés köztük ebben a kérdésben:
- Marx szerint a legfejlettebb államokban bukik meg először a kapitalizmus, majd ez továbbterhjed a fejletkenebbekre is,
- míg Lenin szerint fordítva, előbb a leggyengébb láncszemekben lesz proletárforradalom.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:45:54

@bobbafet:

Értelek, balliba trollom, nincsenek érveid, de ezért a hozzászólásodárt nem fpg neked pénzt utalni Soros gazdád, szóval jobban erőltesd meg magadat.

papaAndy 2017.02.26. 21:46:01

Esztabelemagyarázsásolást :)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:47:18

@morph on deer:

Orbán nem félművelt és nem köpönyegforgató.

Szerepe pedig pozitív: segíti az Európa-szintű antiliberális, populista mozgalmakat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:48:30

@Aranyi Gábor:

A sztélinizmus nem létezik, Sztálin Lenin hű híve volt, saját eszméket nemigen adott hozzá Leninéhez.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:52:00

@Aranyi Gábor:

Én - bár nem vagyok marxista - elismerem Marx pozitív szerepét a liberalizmus elleni harcban. S a valóságban az igazi baloldaliakkal nincs is semmi bajom, ellentéteink ellenére.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:54:04

@TS RS:

Az utolsó 100 év legismertebb magyar politikusa Orbán. Vajon ki tud Antallról, Hornról, Gönczr, Gyurcsányról máshol? Senki, ezek mind nemzetközileg jelentéktelen személyek. Ellenben Orbán közismert.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:55:19

@morph on deer:

Ez részben igaz. Sajnps sok antiliberális nem tudja pontosan mi a liberalizmus. Ha tudnák, sokkal erősebben elleneznék a liberalizmust.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 21:57:51

@DeMarco:

Van egy eset, ahoi a kommunisták demokratikusan, szabad válaasztásokon kerültek hatalomba: ez Chile.

igazi hős 2017.02.26. 21:58:35

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Mitől mozdult volna el Moszkva? Hol koszorúzott Putyin? Nagy Imre sírjánál vagy "az ellenforradalomban elhunyt szovjet hősök" emlékművénél? Na, ennyit arról, hogy miként változott Moszkva az elmúlt 50 évben. Moszkva ugyanolyan, mint a cári időkben, csak most van valami demokratikus színjáték, régen a Nyugat elkápráztatására Szentpétervár szolgált.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 21:59:53

@PomberMaci: Széljobbos urban legendekkel nem foglalkozom.

vadi3 2017.02.26. 22:00:36

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Közismert???? Európán kívül is? Vagy csak az Eu-nak hívott szemétdombon, és itt is csak azért, mert ő az aki minden lében kanál

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 22:01:11

@Legeslegalja: Látom pont nem fogtad fel, hogy miről szól a poszt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 22:03:17

@Hívő hitetlen: Hol állítottam, hogy jó volt az eszme? Még csak nem is vagyok baloldali. Azt állítottam, hogy nem következett belőle szükségszerűen, hogy úgy valósuljon meg, mint ahogy megvalósult.

TS RS 2017.02.26. 22:07:09

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Persze! Benny Hill és Csikatilo is közismert, ebben nincs is vita! :)) De hogy orbán "nagy formátumú" politikus? lenne, akivel "számolnak a világban"?! :)) Az azért minimum barokkos túlzás valakiről, aki "sosem hazudik", és nem egy liberális párt vezetőjéből pördítette át a köpönyegét egy nevében nemzeti-keresztény-konzervatív párt vezetőjévé, miközben elég tisztán hallatszik, hogyan röhög fuldokolva a magyar nép vezethető butaságától, ahogy a csilingelő krajcárokat számolja... Szóval nekem inkább tűnik egy profi szélhámosnak, mint egy "nagy formátumú" politikusnak...
Sajnos!
Mert egyébként el kell ismerni, hogy a tehetség meg volt benne hozzá!
Csak hát ugye, inkább a pénzt választotta... :(

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.02.26. 22:08:11

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Vajon ki tud Antallról, Hornról, Gönczről"

Hát feléd lehet, hogy senki, de ez csak téged minősít. Hornt egyébként Németországban mindenki tiszteli az újra egyesítésben lévő szerepe miatt, még utcát is neveztek el róla, az EU Parlamentjének egyik épületét meg Antallról nevezték el Brüsszelben, Göncz pedig nem csak politikusként, hanem íróként is köztiszteletnek örvend Európa-szerte.

Persze ismerik Orbán nevét is, elvégre a negatív hősök is lehetnek ismertek, sőt akadhatnak híveik is. Mint pl. te.

igazi hős 2017.02.26. 22:08:27

@n_dy: "Orbán, tetszik-nem tetszik nagy formátumú politikus, " Igaz.
"a világban számolnak vele, " Nem igaz, még az EU-ban sem vagyunk tényezők és ebben Orbánnak is szerepe van, hogy politikus helyett farokcsóváló pincsit nevez ki a külpolitika élére.
"itthon a nagy többség támogatja ..." Nem igaz, összekevered a legtámogatottabb párt és a legtöbb támogató fogalmát.
"na persze ez a 2/3 többség mind hülye ..." 2/3 utálja a Fideszt és igaza van.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 22:09:39

@vadi3:

Csak Európában. Az első EU-szintű magyar politikus.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 22:10:25

@igazi hős:

Az orosz államfő miért ne koszorúzná meg elesett orosz hősök sírját?

igazi hős 2017.02.26. 22:13:39

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Segíts már emlékeznem, Lenin hány embert végeztetett ki, akik veszélyesek lehettek a hatalmára? De Marxtól is idézhetsz idevágó részleteket,lehetőleg ukránul, hogy azok is értsék, akiket a legjobban érint.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 22:13:42

@TS RS:

Ha nem számolnának vele, nem lenne lenne világszintű liberális hecckmapány.

Orbán szerepe rendkívül pozitív. Persze nem egyedül ő, hanem másokkal együtt, lásd a cseh elnököt, a lengyel kormányt, a szlovák Ficót, a osztrák Szabadságpártot, a görög Szirizát, a spanyol Podemost, az angol UKIP-et, a francia Nemzeti Frontot, az olasz 5 Csillagot, stb. Orbán ezek része, s fontos, hogy jelenleg Mo. kormánya a jó erőket segíti az EU-ban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 22:14:55

@igazi hős:

Lenin véreskezú volt, ez tény. Marxszal összehasonlítani értelmetlen, mert Marx sose volt hatalmon. Lenin se ölt meg senki hatalomra kerülése előtt.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.26. 22:17:19

@Fedor:

Antalllt ismeri pár nyugati politikus, a nép sose hallott róla. Göncz pedog nála is jelentéktelenebb, íróként meg végképp az. Mo-on is elsősorban sci-fi művel fordítójaként ismert, saját író tevékenysége jjelentéktelen.

igazi hős 2017.02.26. 22:19:23

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Szóval a Pápa nyugodtan elmehet Jeruzsálembe, hogy misét celebráljon a keresztes háborúkban elesett "hősökért"? Csak a németek ostobák, hogy szembe tudtak nézni a múltjukkal és bocsánatot kértek? A mi szempontunkból mindenképpen, hiszen mi körömszakadtáig tagadjuk a nyilvánvalót is, nektek tényleg példakép lehet az ország gyalázatát megtestesítő emlékmű (és Orbánét is, hiszen neki kellett asszisztálnia a koszorúzáshoz, nyilván ez is része a putyini idomításnak).

TS RS 2017.02.26. 22:26:10

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: :))) Hát tényleg illusztris társaságot soroltál fel!! :)) Basszus, kezdem érteni, hogy az utóbbi pár száz évben, hogyan sikerült ilyen "eredményesen" kiválasztanunk, hogy melyik oldalra álljunk világégés idején! Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok! Célunk nem lehet más, mint hogy hamarosan Luxemburg méretűek legyünk!! Így már értem orbán jelszavát, miszerint "merjünk kicsik lenni!" A végén talán a Margit-szigetet megtartjuk!! :/

dr. mesterséges színezék 2017.02.26. 22:35:45

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Kinek jó, ha a nagytőke diktál? Mármint a nagytőkét leszámítva."

Mindenkinek, aki tudja, milyen volt a pre-imperialista Kelet-Európa, és nem vágyik az ismétlésre.
Olvass Gogolt is, hátha az is ér annyit mint a KGB permutációs eljárással készült hírei!

Indriq 2017.02.26. 22:39:19

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: mondjuk ki bármelyik kommented után az igazságot. Te egy kretén vagy.

Jakab.gipsz 2017.02.26. 22:40:01

@TS RS: Ezt szeretnék elérni a libsik és a metró tolvajok.

siriq111 2017.02.26. 22:40:20

@igazi hős: Ezert fizetik a bircat, hogy baromsagokat irjon. En mar megszoktam. Oda sem figyelek ra. Teljesen ertelmet es hihetetlen baromsagot fogalmaz meg, nap mint nap.

siriq111 2017.02.26. 22:42:58

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Ha neked annyira jo az oroszorszag, akkor mia faszert nem koltozol oda? :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.26. 22:52:41

Mindenki hülye, aki a Birkával versenyt rejszol. (Én is.)

morph on deer 2017.02.26. 23:49:26

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
"Orbán nem félművelt és nem köpönyegforgató"

Én is éreztem, hogy a "félművelt" túlzás, de ma nagylelkű hangulatban vagyok, azért nem írtam, hogy "műveletlen".
Azért köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!

A "köpönyegforgató" helyett mit javasolsz?
Például az "elvtelen érdekember" talán pontosabb, de nincs meg benne az az igazi magyaros népi sokszínű kifejezésmód, mint amit a "köpönyegforgató" kifejez. Szerintem ez jobban illik Orbán karakteréhez, nem gondolod?

miller light 2017.02.26. 23:59:48

Fedor, csak egy jámbor kérdés, minek ennyi ostoba, szánlmas szamárságot összehordani?

miller light 2017.02.27. 00:01:38

@morph on deer: szerencsénkre azonban vannak itt hozzád hasonló kiművelt emberfők és szigorúan elvek mentén élő emberek. Csak azt nam értem, miért nem ti vezetitek ezt az országot?

morph on deer 2017.02.27. 00:03:44

@igazi hős:
"az ellenforradalomban elhunyt szovjet hősök"

Nem utolsó sorban Putyin korábbi 'munkahelyének' alkalmazottjai is fekszenek. A cég KGB néven is ismert.

has 2017.02.27. 00:10:22

Jó az orosz kapcsolat, mert akkor csak nyugati hadifogságba eshetünk.

morph on deer 2017.02.27. 00:11:23

@miller light:
"Csak azt nam értem, miért nem ti vezetitek ezt az országot?"

Épp azért :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 00:45:52

@morph on deer: :))

Elképzelek egy olyan országot, ahol hozzáértő, érzékeny emberek is képviselhetik a választókat, nem kell rinocérosznak lenni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 00:48:30

@Jakab.gipsz: "Ezt szeretnék elérni a libsik és a metró tolvajok."

Miért pont ők akarnák végrehajtani a hazaáruló orbán mestertevét? Nem ők irányítják az országot.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 00:50:42

@miller light: "Fedor, csak egy jámbor kérdés, minek ennyi ostoba, szánlmas szamárságot összehordani? "

Hogy a trollok, akik nem értik, és ezért szamárságnak tartják, elmeneküljenek innen, és lehessen a posztról beszélgetni.

nu pagagyí 2017.02.27. 04:42:02

A kommunizmus nem az eszme miatt volt szörnyű, hanem az illiberális hatalomgyakorlás miatt. Orbánnak sikerült visszacsempészni az országba ugyanazt a "szűk levegőt", amit az agyoncentralizált, mindent ellenőrző "népköztársaság" produkált. Hiteltelen Orbán kommunistázása, aki egy Kádáréhoz hasonló állampártot épít. Ahogy elnézem, sikerült hatalma alátámasztására megnyerni a régi/új "barátot" is az oroszok személyében, akik ismét régi agresszív fényükben tündökölnek. Nem változott semmi, csak a duma lett más.

chrisred 2017.02.27. 05:35:36

@Jakab.gipsz: A metrótolvajok? Akik éppen most lopják el napi félmillió utastól a hármas metrót?

chrisred 2017.02.27. 05:41:19

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Lenin szavai szerint a szocialista forradalom győzelme után „a proletariátusnak szüksége van az államra — ezt hajtogatják az összes opportunisták, s bizonygatják, hogy ez Marx tanítása, de „elfelejtik" hozzáfűzni, hogy először is Marx szerint a proletariátusnak csak elhaló államra van szüksége, azaz olyan államra, mely úgy van berendezve, hogy azonnal kezdjen elhalni, s hogy okvetlenül el is kell halnia."

chrisred 2017.02.27. 05:46:40

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Nem másodlagos kérdések. Lenin konzerválni akart egy olyan társadalmi állapotot, ami Marx szerint csak pillanatnyi és átmeneti. A marxi elképzelésekhez sokkal közelebb állnak a skandináv korporatív társadalmak, ahol az állam szolgáltató szerepéhez képest a közhatalmi funkciója egyre jelentéktelenebb. Ugyanakkor ez a folyamat a keleti típusú államszocializmusban pont fordított volt.

nyünyüge 2017.02.27. 07:00:30

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
És Lenin meg Sztálin csak áldozatok voltak. Marx tehet mindenről, mert ideológiájával megfertőzte őket.
A végén még Kun Béla, ..., Rákosi, Kádár is rehabilitálva lesznek :)?

Void Bunkoid 2017.02.27. 07:26:10

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: istenem, most megnevettettél. Összeszedted egy csokorba a 21. század szinte összes olyan jelentősebb, Európa területén működő (de nem európai) politikai szervezetét, akiknek megállt az órája valahol a 19. század végén, a nemzetállamosdi és újrafelosztósdi idején.

Sajnos azóta eltelt több, mint száz év. Egy rakás 19. század közepi-végi koncepció (mint bármennyire is szentségtörőnek hangzik, de pl a nemzetállam, mint olyan fogalma is) egyszerűen idejétmúlttá vált.

Te is magyarul írkálsz Bulgáriából, vagy mittoménmilyensztánból éppen. Miért nem itthonról akkor, ha annyira a szíveden viseled ennek a csodás nemzetállamnak a sorsát?

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2017.02.27. 07:27:06

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Meg kell dicsérnem tovaris! Egy ilyen fontos poszton ön az első. Most látni, hogy az aktivistáinkat SMS-ben az új posztokról értesítő szoftver megérte a Kreml beruházását. Felhívom figyelmét, hogy automatikus fizetési rendszer lépett életbe!
Mesterséges intelligencia elemzi a kommentjeit! Sorosozás, ballibázás normál díjas. Az orosz nép magasztalása kétszeres, Putyin dicsérete háromszoros pénz.
Homokosok ekézéséért nem fizetünk, de ha akar róla beszélni, a pszichiátert fizetjük.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.27. 07:41:27

@Fedor: @Void Bunkoid: @nyünyüge: @chrisred: @morph on deer: @siriq111: @Indriq: @dr. @kisa: mesterséges színezék: @TS RS: @igazi hős: @Ylim: @Gyűrött Papír: @MolnarErik: @bobbafet: @Kreml propaganda osztály szófiai összekötő:

birca tevékenysége határozottan hasznos. Eléri azt - ha nem is ez a célja - hogy mindenki hány az orosz propagandától.

sőőtnagyonis 2017.02.27. 09:14:41

Némelyik állat tesz úgy, hogy meghempereg az ürülékében és azzal flörtöl. A fityma is így akar érvényesülni.

dr kíváncsivagyok 2017.02.27. 09:26:05

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
A kisemberek érdeke a demokrácia minden eszközzel való rombolása ?
A közjót képviseli, aki a magának és a családjának-barátoknak lopja el a nemzeti vagyont ?

martineden 2017.02.27. 09:30:26

@morph on deer: ,,Még az is megeshet, hogy utána is számolnak, amikor már elment.
Ugyan nem pont az evőeszközt "......na,na ebben nem lennek annyira biztos. DDD

dr kíváncsivagyok 2017.02.27. 09:32:54

@nu pagagyí:
" Hiteltelen Orbán kommunistázása, aki egy Kádáréhoz hasonló állampártot épít. "

Nem csak ezért, hanem mert Kövér et. megmondta, "kommunista kutyából nem lesz liberális szalonna..."

Jelenlegi vezetőink a kádári érában erősen a komcsi eszmék propagálásából éltek...

martineden 2017.02.27. 09:38:39

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: ,,,Orbán nem félművelt és nem köpönyegforgató."......hahaha zoldfulu szamar, olvastad mar a csuti geci elettortenetet?Kezd ezzel....,,A Fejér megyei Rendőr-főkapitányság állambiztonsági szervének Orbán Viktorról 1982. májusában készített környezettanulmányából: „…esetenként öntelt, beképzelt, rátarti magatartást tanúsít...társaihoz való viszonyában néha képmutató, érdek centrikusság jellemzi. Képességeit közepesre értékelik…ideáljai a szellemi foglalkozást gyakorlók, ezek közül is azok, akik nyilvánosan szerepelnek. Középiskolában KISZ-tag volt, társadalmi megbízatásait megelégedésre végezte. Intenzitása mindenkori érdekeinek függvénye. Tudati fejlődését pozitív irányban jelentősen elősegítette apja sokrétű társadalmi elfoglaltsága, MSZMP tagsága. Az iskolában szervezett nemzeti és nemzetközi ünnepekre tudatosan és rendszeresen készült, azokon részt vett. Összességében társadalmi rendszerünkhöz hű fiatalnak jellemzik.”

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.27. 10:00:43

@martineden:

Nos.
Amíg Gyurcsány jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról rendszerváltás környéként az MSZMP KB-nek, és cserébe az MSZMP KB leszólt a vizsgáira ezért
(videó: www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA )

Addig Orbánt és feleésgét, ugyenezek a GYurcsány féle besúgók lehallgatták, mint minden ellenzékit:
mandiner.hu/cikk/20120405_viktoria_akcio_lehallgattak_es_megfigyeltek_orbant_es_feleseget

De ez már történelem..
Csak nem értem a magadfajta komcsik miért próbálják elhazudni .. :DD

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.27. 10:02:06

@dr kíváncsivagyok:

Szerencsére a Gyurcsány féle besúgók, megyei KISZ titkárok partvonalon vannak, és hála az égnek a kommunista diktatúra bűneit tagadó MSZP-s mocskok is ott vannak.

És egy ideig ott is maradnak, és ettől nagyon szenvednek.

Ezért bérrettegbnek napi rendszerességgel az index hasábjain is.

Macropus Rufus 2017.02.27. 10:06:04

@n_dy: "na persze ez a 2/3 többség mind hülye ..."
azért azzal tisztában vagy ugye, hogy a 2/3 nem azt jelenti, hogy a választók (vagy a lakosság) 2/3 áll mögötte, hanem a szavazatok amiket kapott az 2/3-ot jelent a parlamentben.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:20:33

@igazi hős:

Aki hazája katonájaként elesik, az hős, pont. Tök mindegy, milyen háború volt az, ez a politikai vezetőség felelőssége, nem az elesetté.

S a katonai morál meg is követeli az ellenséges elesettek tisztességes ellátását. Ezért vannak pl. a volt SZU-ban német temetők, meg pl. Budaörsön is van német temető. S ezek ellátása nem jelenti azt, hogy egyet kell érteni az illető elesettek mögötti politikai célokkal.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:23:11

@siriq111:

Azt mondod, az összes magyar liberális költözzön a Norvégiai Köztársaságba?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:25:41

@morph on deer:

Modern ballib tézis Orbán ellen, hogy ő köpönyegforgató ember.

Lásd Soros-ösztöndíjas volt, ma meg Soros eszmei ellenfele. Csuhásozott, most meg hívő keresztény. Liberális politikus volt, most meg szidja a liberális eszméket.

A valóságban kevés az olyan gondolkodó ember, aki egész életében ugyanahhoz az eszméhez hű. Ez inkább nem-gondolkodó emberekre igaz, akik papagájként bemagolnak valamit, majd azt ismételgetik a végtelenségig.

Gondolkodó emberek akkor szoktak egész életükben hűek lenne egy adott eszméhez, ha stabil, nem változó, rögzült viszonyok közt élnek, azaz semmi sem változik, ami nézeteik felülvizsgálatára késztetné őket.

Dehát az utóbbi 30 év magyar közélete minden volt, csak nem stabil. Az egyetlen stabil pont az örökös változás volt. Sőt, manapság az egész világ is változóban van.

Ráadásul vicces amikor olyanok vádolják Orbánt nézetei változtatása miatt, akik maguk is meredeken megváltoztatták nézeteiket. Ismétlem immár sokadszor: kommunistából liberálissá lenni hatalmas változás, e két eszme szinte mindenben egymás 180 fokos ellentéte.

martineden 2017.02.27. 10:26:18

@Ballib cenzúrázók réme 24: Hulye fidesztroll, most a csuti gecirol van szo, o a mini e es a nagy geci egyben.Ha van egy szarkupac , attol a masik szarkupac nem budos, hulye gyerek?

Gabor Jeges 2017.02.27. 10:27:59

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: A kisemberekét? Például a gázszerelőkét? Vagy azokét a kényszervállalkozókét, akik most 1% adócsökentés mellé kaptak egy megemelt minimálbért, amit alig tudnak kitermelni és a hozzá tartozó több% járulékok? Tudtad azt, hogy az alkalmazotti álláshirdetések jelentős részének egyik kritériuma a "számlaképesség", és hogy ezt használta ki a Kormány annak érdekében, hogy bepótolja a kieső állami bevételeket? Nekem a múltkor egyébként éppen egy gázszerelő panaszkodott, hogy kénytelen cégesen működni egyszemélyes vállalkozásában, hogy számlázhasson, de ez a megemelt minimálbér és a járulékok megoldhatatlan probléma, képtelen annyi pénzt bevételezni. Persze ő nem felcsúti gázszerelő, csak egy olyan faluban él, ahonnan nem származik egy miniszterelnök sem.

dunántúli gyerek 2017.02.27. 10:33:17

Köszönjük Orbánnak a remek megemlékezést! Megyünk legközelebb is, ha átadás lesz.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:34:20

@chrisred:

16-17 évesen magam is marxista voltam, s tanulmányoztam is a kérdést... s marxi alapon is szovjetellenes voltam...

A mai marxisták egyik kedvenc érve, hogy Lenin ott rontotta el, hogy egy fejletlen országban próbálta bevezetni a kommunizmust, miközben Marx szerint a legfejlettebb államokban kellett volna. Ez teljesen téves érv. Először is nem igaz, hogy Marx ezt mondta volna. Marx csupán annyit mondott, hogy a kommunizmus a legfejlettebb államokban fog először megvalósulni. Erre azáltal jutott, hogy abból indult ki, hogy a kapitalizmusban az osztályellentétek folyamatosan növekednek, s végül a legfejlettebb országokban elérik a tűrhetetlen szintet, mely miatt a munkásosztály már csak láncait vesztheti, így kitör a forradalom. A gond az, hogy Marx ezen axiómája tévesnek bizonyult: az ellentétek nem növekedtek, hanem csökkentek, s a munkásság egyre jobban kezdett élni a fejlett kapitalista országokban. Emiatt a munkásság egyre nagyobb része a kapitalizmus reformjában és nem eltörlésében lett érdekelt. A forradalmi helyzet egyre csökkent.

Marx képtelen volt előrelátni, hogy a kapitalizmus képes lesz a fejlett világbeli problémákat egyszerűen exportálni a perfifériára. Így a nyugati munkásság a tőke szövetségese lett, immár a gyarmatok teljes lakossága ellen.

Lenin már ismerte ezeket a fejleményeket és végülis igazolta, hogy fentiek miatt a fejletlenebb országokban van nagyobb esély a kommunizmusra. Igaza is lett. Tény, hogy a kommunizmus mint lehetőség az agrárországokban jóval népszerűbb, mint a fejlett ipari államokban. Ma is ez van.

Végülis Leninnek volt ebben igaza, nem Marxnak. marx axiómája ismét tévesnek bizonyult. Az ipari államokban a munkásság túlnyomóan a mérsékelt baloldalt választotta a szélsőbal helyett, mert a szakszervezeti harcra és engedményekre alapozó politika sokkal több eredeménnyel kecsegtetett. A szocdemek hátat fordítottak Marxnak.

martineden 2017.02.27. 10:35:26

@Ballib cenzúrázók réme 24: Orbán Viktor apósa, feleségének, Lévai Anikónak az édesapja, Lévai István állambiztonsági ügynök volt. Lévai István: „Lenkei” ügynök Lévai István 1922. augusztus 18-án született Szolnokon, anyja Deák Mária volt. Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárában fellelhető iratok (ÁBTL 3.1.1. B-77726) szerint 1955. augusztus 29-én szervezte be ügynöknek a mezőgazdasági elhárítás. A beszervezést a szolnoki S. Tóth Mihály államvédelmi hadnagy végezte terhelő adatok alapján. Lévai István a „Lenkei” fedőnevet kapta, és a mezőgazdaság területén, az úgynevezett „kulákvonalon” foglalkoztatták. Egy 1957-es értékelő megállapítás szerint „…az ellenforradalom előtti időszakban elég jó munkát végzett.”
Forrás: kuruc.info/r/2/139965/

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:40:19

@chrisred:

A skandináv model olyan messze van Marxtól, mint Hitlertől a judaizmus.

Lenin nem akart semmit konzerválni. Egyszerűen az történt, hogy a sikeres oroszországi hatalomátvétel után nem lett világforradalom. Oroszország egyedül maradt.

Így alakult ki a vita a szovjet vezetében, mi a teendő. A két fő álláspont:
- fel kell adni, nem érettek meg a feltételek a marxi elvekhez, azokhoz mindenképpen világforradalom kell,
- a feltételek nem érettek meg ugyan, de a szovjet állam bázisként elősegítheti a világforradalmat.

Lenin az utóbbi mellett állt ki.

Lenin halála után a nagy konfliktus Sztálin és Trockij között éppen amiatt volt, hogy míg Trockij ragaszkodott a fentiekhez, addig Sztálin azt vallotta, a fenti elv mellett szükséges az önálló, orosz, kommunista állam megerősítése is.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.27. 10:42:10

@martineden:

1987. márciusában a Szolnok megyei III/III. osztály operatív érdekből ismét érdeklődik Lévai István iránt, betekint dossziéjába, s tanulmányozza őt, de azt állapítja meg, hogy már nem felel meg céljainak.

A "Lenkei" fedőnevű B-dossziét 1957. november 11-én zárták le, de csak 1958-ban került irattárba. Az ügynök jelentései nem ismertek, csak "elég jó munkája."

---

Ezzel szemben Gyurcsány még a 80-as években is jelentgetett Lévai apja meg már 60-ban sem.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:42:22

@nyünyüge:

S ebben kivel állsz vitában? Mert velem biztosan nem.

Én nem hiszek Marx bűnösségében. Keményen harcolt a liberalizmus ellen, s ez akkor is dicséretes, ha az általa javasot megoldás nem alkalmas.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:43:30

@Void Bunkoid:

Antinacionalista vagyok, a nemzetállam a liberalizmus káros találmánya.

martineden 2017.02.27. 10:44:47

@Ballib cenzúrázók réme 24: Jaaa, a fideszes szar rozsa illatu, nyalogatod is rendesen.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:45:24

@dr kíváncsivagyok:

A korrupció rossz dolog.

A demokráciát pedig a nyugatiak rombolják, nme a kisemberek. Mi, populisták az emberek érdekeiért küzdünk.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 10:49:28

@Gabor Jeges:

A kormányzat sok pozitív dolgot csinált, ami nem jelenti azt, hogy minden tette pozitív lenne. De az irány helyes, az ország keményen támogatja a Brüsszel elleni harcot.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.27. 10:50:06

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Antinacionalista vagyok, a nemzetállam a liberalizmus káros találmánya."

Már megint kendert legeltél? Ellentmondásba keveredsz. Pont hogy nem, a liberalizmus a nemzet állam támogatója. Vagy a repedt ánuszod miatti fájdalomcsillapítók mentek az agyadra?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.27. 10:51:29

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
"Antinacionalista vagyok, a nemzetállam a liberalizmus káros találmánya."

vs

"De az irány helyes, az ország keményen támogatja a Brüsszel elleni harcot."

Mi van? Teljesen be vagy állva? Király anyagot nyomhacc, megadnád a dílered számát? :-))

martineden 2017.02.27. 10:53:16

@Ballib cenzúrázók réme 24: Ezzel szemben az a valóság, ami az állambiztonsági jelentésekből 1986 augusztusától bizonyítottan kiderül: Horváth István belügyminiszter, az MSZMP KB tagja, aki a jogász szakkollégium igazgatójának: Stumpf Istvánnak az apósa, tökéletes védelmi ernyőt tart a hatalomra törő fiúk feje fölé. Horváth István belügyminiszter, az MSZMP KB tagja Ők pedig tudják ezt, Orbán és Lévai Anikó különösen. Mindenről előre értesülnek, nevetve, viccelődve, „bátor kritikával” és gúnyos megjegyzésekkel fogadják a rendőri intézkedéseket, mert biztosak lehetnek benne: bármi történik, bántódásuk nem eshet. Ezt nem egyszer nyíltan hangoztatja Lévai Anikó, akinek a magabiztos mondatai sorra megjelennek az állambiztonsági jelentésekben. Idézzük őket: 1986. augusztus 12-én a Nógrád megyei Rendőr-főkapitányság III/III. osztályának vezetője megkapja „Bátonyi” fedőnevű titkos munkatárs jelentését: „Amit az alábbiakban leírok, kérem nagyon bizalmasan, diszkréten kezelni. Már többször tettem említést, hogy ismerősünk (Lévai Anikó, - a szerk.) igen tájékozott minden vonalon, még a kormánykörökben elhangzott eseményekről is. Még ha bizalmasan is, azonnal első kézből kapják a tájékoztatást, ami nem kis dolog, nem adatik meg akárkinek. Miről van szó? A szervezet egyik tagja, Horváth Andrea és férje (Stumpf István, - a szerk.), aki egy nagy kollégium igazgatója Budapesten, mindent tudnak az ország eseményeiről, még ha az bizalmas is. Budapesten a Rózsadombon laknak egy gyönyörű villában. Horváth Andrea viszont nem más, mint H.I. (Horváth István belügyminiszter, - a szerk.), a KB. tagjának leánya. A közeljövőben Dorogházán lesz a találkozó: Dr. Lévai Anikó, a vőlegénye (hamarosan összeházasodnak), Horváth Andrea és a férje és még két ember, akinek a nevét nem tudom.” „Bátonyi” jelenti augusztus 27-én: „Horváth országos szinten mindent tud, és amit ő tud, azt tudja a szervezet is, főleg a lányán, Horváth Andreán keresztül…minden olyan eseményről, ami kormány szinten eldöntetett, de a lakosság számára még egyáltalán nincs tudomásra hozva. Legyen az kormány hatáskörön kívüli vagy belüli dolog. Személyekre vonatkozó vagy a lakosságot érintő esemény…A szervezet egyre több tagja jut külföldre előadások tartása céljából és akiken keresztül megkapják Nyugatról a megfelelő támogatást is. Most volt egy személy New-York-ban, most megy egy másik személy Nyugat-Németországba.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.27. 10:53:20

@martineden: Hagyjuk már az apákat! Kit érdekel mit csinált Lévai Anikó apja az ötvenes években, nagy valószínűséggel erőszak és fenyegetés hatására?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.27. 10:54:41

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Látom a marxizmus-leninizmus oktatás mély nyomokat hagyott benned. Olvastad Lenin Egymillió pici Krisztus című művét? :-))

martineden 2017.02.27. 11:02:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen, mindenki eroszak hatasara cselekedett.Es a hasznat is eroszakbol elvezte mi? Eroszakkal lett nyilas, eroszakkal lett komcsi, eroszakkal kenyszeritettek a nemetek, eroszakkal kenyszeritettek az oroszok, eroszakkal kenyszerit Brusszel, mi vagyunk a ma szuletett artatlan baranyok persze. Az alma nem esik messze a fajatol, altalaban.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.27. 11:04:17

@martineden:

Igen ez igaz.
Valóban voltak akik segítették a Fideszes fiatalok munkáját.

Ez a jelentés éppen ezért készült, mert ez nem az állampárt tudtával történt, hanem annak akaratával éppen ellentétesen.
Ezért szereltettettek lehallgató berendezést Orbánék lakására, mert fel akarták fedni többek között a kapcsolataikat is akik segítették őket, hogy megbüntessék a kommunista diktatúra ellenségeit.
Ezen dolgoztak a Gyurcsány féle spiclik.

Melleslge szégyelled hogy a kuruc.info-tól idézel azért nem linkeled a forrást ?

konrada 2017.02.27. 11:12:18

...azért azt tudni kell, hogy Marx az osztályharcot elkerülhetetlennek, a proletárdiktatúrát elkerülhetetlennek tartotta...
...és hát a harcban ott a vér, a diktatúrában az elnyomás...

...meg ne feledkezzünk meg a szükségletek szerinti elosztásról sem: mert az elosztáshoz kell aki elosztást végre hajtja...

...ebben a 3 gondolatban benne van mindaz, ami a későbbi kommunista diktatúrákat jellemezte: osztályharc, diktatúra, és egy olyan vezető réteg, mely a tömegből kiemelve magát: eloszt....

...nem kéne tán Marxot védeni, nem érdemli meg...

martineden 2017.02.27. 11:16:39

@Bal@Ballib cenzúrázók réme 24: Teljesen mindegy, hogy ki kozli az igazsagot, mert szegyelnem?Ami igaz, az igaz, mar akkor koponyegforgato szarkupacok voltak , akik kihasznaltak a komcsik vedelmet es erinthetetlenek voltak .Ezt kihasznalva sutogettek a pecsenyejuket.Mindenesetre a csuti G jellemrajza tokeletes. Kozepszeru, erdekbol baratkozik, folfele nyal, lefele tapos.

dunántúli gyerek 2017.02.27. 11:47:17

Ma a magyar ember ingyen kapja a tankönyvet, és a kaját az iskolában.

Az idei tervek szerint a nyelvvizsgát és a jogsit is ingyen kapja majd a magyar diák. És bónuszban még ingyen is temetik el, ha muszáj.

Ilyen dolgok vannak, ha nem az álliberális álbaloldali értelmiségiek feneketlen zsebébe vándorol az összes közpénz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.27. 11:48:21

@martineden: Ennyi év távlatából ezt már nem lehet tudni, felesleges az apákat basztatni! Főleg a gyerekeiket miattuk.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:57:32

@dunántúli gyerek: "Ma a magyar ember ingyen kapja a tankönyvet, és a kaját az iskolában."

Cserébe szarul tanítják, nehogymár mindent akarjon a szerencsétlen.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 11:59:28

@dunántúli gyerek: "Az idei tervek szerint a nyelvvizsgát és a jogsit is ingyen kapja majd a magyar diák."

Nah, akkor jaj lesz a közlekedőknek! Mert a nyelvvizsgára 1000 óra alatt se tuja a magyar oktatás felkészíteni a diákokat a középfokúra. Máshol 600 óra!!!

dunántúli gyerek 2017.02.27. 12:00:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: biztos szarul tanítják, ezért kap könnyebben állást magasabb bérért, mint az álliberális álbaloldali álértelmiség regnálása idején.

Logikus.

dunántúli gyerek 2017.02.27. 12:01:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Érdekes, engem már 20 éve is felkészített a magyar oktatás a középfokúra.

Ma meg nincs olyan frissen végzett ismerősöm aki ne beszélne minimum 2 nyelvet felsőfokon.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:04:03

@dunántúli gyerek: "magasabb bérért"

2010-ben 7%-kal voltak a magyar bérek elmaradva a szlovák bérek mögött.
2015-ben már 25%-kal.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:07:23

@dunántúli gyerek: "engem már 20 éve"

Miért dicsérgeted a pufajkást? Az MSZP szek;rtolója vagy?

Azóta jött a magyargyűlölő orbán, és szétverte az oktatást a Hoffman Rózsa nevű csahos kutyájával.

dunántúli gyerek 2017.02.27. 12:07:37

A trükkök százai sem változtatnak azon, hogy a balliberális elqrók nemcsak a gazdasági növekedést, az adósságot, a munkanélküliséget baszták el, nemcsak dupla adót szedtek, szárnyalt az infláció....

......amely problémát Orbán mind egy szálig megoldott

hanem még a népoktatás színvonalát is megpróbálták erőteljesen csökkenteni a szocballibek, amikor épp nem a Metrós pénzeket lopták szét.

Ez pedig az égre kiált!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 12:09:25

@dunántúli gyerek: "amely problémát Orbán mind egy szálig fokozta"

Na persze, mit várhatsz a magyargyűlölő csuti gecitől?

MaxVal BircaMan ELLENZŐ 2017.02.27. 12:20:53

@TS RS: Én tudok rajta nevetni, röhögni is. Mást nem nagyon érdemes.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 13:04:18

Mindenki hülye, aki a Birkával rejszol. (Magamat is beleértve.)

Inimma 2017.02.27. 13:15:23

Eddig ehhez a poszthoz <<Birca>> 67-szer szólt hozzá. Ne etessétek a TROLL-t.

Igazsagoszto buldog seriff 2017.02.27. 13:56:19

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Jelenleg Moszkva a jó oldalon áll, 30 éve a rosszon állt - mi nem világos ebben? "

Csak a lipsik maradtak 70 eve valtozatlanok. 1956-ban is lemeszaroltak az embereket, meg 2006-ban is, es az elmult 10 evben is az orszagunkat pusztitottak.
EZEK SEMMIT SEM VALTOZTAK !!!!!!!!!

MaxVal BircaMan ELLENZŐ 2017.02.27. 13:58:05

@Igazsagoszto buldog seriff: Igen, egyszerübb a saját gyengeségedet leplezendö folyamatosan valaki másra hárítani a felelösséget.

blog pszichiáter 2017.02.27. 14:23:33

@Igazsagoszto buldog seriff:
"Csak a lipsik maradtak 70 eve valtozatlanok. 1956-ban is lemeszaroltak az embereket, "

Aha. Szólok a nővérnek hogy emeljen a haloperidol adagodon és főképp hajtson el a nővérpult gépe mellől. :-((

blog pszichiáter 2017.02.27. 14:26:53

@MaxVal BircaMan ELLENZŐ: Megjött Moszkvából az előleg a kezelésedre. Akarsz róla beszélni? Egyébként is nagydoktorit akarok írni a látens homoszexualitásról, így főképp a te kórtörténetedre támaszkodnék.
A címe az lesz hogy a "Szovjet oktatás homoszexualitás ellenessége által okozott pszichopatológiai problémák kutatása"

blog pszichiáter 2017.02.27. 14:28:11

@dunántúli gyerek: na itt a másik elmebeteg! :-((
A tény az hogy a fizess kormány alatt nőtt a GDP arányos adóterhelés.

dunántúli gyerek 2017.02.27. 14:51:08

@blog pszichiáter: ahas, forrás? Amúgy a GDP arányos nem érdekel, mert én nem GDP vagyok, hanem bérből fizuból élő keményen dolgozó kisember.

konrada 2017.02.27. 15:09:48

@blog pszichiáter:
Ez is igaz. Nagyjából pont annyival nőtt GDP arányosan, mint amennyivel többet vett fel az előző kormányzat évente a hiány pótlására....

tibi a hegyrel 2017.02.27. 15:57:13

@dunántúli gyerek: Figyu , a metrós pénzek ellopása APRÓPÉNZ ahhoz a több mint 3000 milliárdhoz amit a cigány a haverokkal ellopott idáig!!!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 16:16:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Hol az ellentmondás?

A liberalizmus találta ki a nemzetállamot, ez szimpla történelmi tény.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.27. 16:26:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Alapvetően minden filozófiai irányzat érdekel. Az említett művet nemhogy nem olvastam, de nem is hallottam róla.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.27. 16:53:38

@dunántúli gyerek: "bérből fizuból élő keményen dolgozó kisember. "

Akkor fasznak örömködsz a világcsúcs adóterhelés végett?

blog pszichiáter 2017.02.28. 00:26:23

@MaxVal BircaMan ELLENZŐ: Impulsus-kontroll zavarok alakultak ki nálad pubertás korban és a negativ behatások mintájára érvényesülnek a psychosexualis identitás zavarai nálad.

siriq111 2017.02.28. 00:28:31

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: En nem beszeltem csak Mo-rol . te vagy az aki mindig mas mond de ertelmesen nem tud sem valaszolni sem kerdezni :D

blog pszichiáter 2017.02.28. 00:31:45

@dunántúli gyerek: Ezt írtad elmebetegke!

"nemcsak dupla adót szedtek, "

Ismét bebizonyítottad, hogy tájékozatlan birka vagy.

www.portfolio.hu/short/sok_vagy_keves_a_magyar_ado_a_valasz_megerkezett.225715.html

"A csehek és a szlovénok adóterhelése egyébként az előző évhez viszonyítva csökkent, a magyar emelkedett. 2014-ben egyébként magasabb (38,4%) volt a GDP-arányos adó- és járulékteher, mint 2005-ben (36,8%)."

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.28. 05:55:19

@siriq111:

Nem mondok mindig mást, szövegem koherens.

Melyik kérdésedre nem válaszoltam?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.28. 12:37:05

Birkának mindenre van egy (értelmetlen/hazug/provokatív) konzerv válasza. Determinisztikus automata, nem fogod tudni a "nézeteit" megváltoztatni. Egy robottal csetelsz.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.02. 16:31:18

@siriq111:

Tedd fel aozkat a kérdéseket újra, melyekre szerinted nem adtam választ!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.02. 17:45:53

@siriq111:

Nem adom fel, míg egy darabban látsz
Nem adom fel, míg életben találsz
Nem adom fel, míg nem robbanok szét
Míg akad egy kerék
Mit tovább vihetnék
Mi tovább forog még

siriq111 2017.03.03. 23:49:20

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Eddig amit kerdeztem egyikre sem kaptam erdemi valaszt. Volt itt pr maszlag amire nem vagyok vevo mert en magam is benne voltam a pr-ban az egyik melo helyen :D
Erdemben valasz meg soha nem volt reszedrol.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0