Véres kardként hordták körbe a jobbos újságok és blogok a hírt, hogy lám, a Hócipő is benne van a BKV-s buliban, csak épp egyről feledkezett meg mindenki: megkérdezni a másik felet is. Pedig nem felesleges elolvasni, ugyanis egy kicsit más kontextusba teszi a tényeket.
Nos akkor íme a Hócipő reakciója:
Mivel az Orbán kormánytól milliárdokat kapott lapok (Magyar Nemzet, Heti Válasz) valamint egy szorgalmas milliárdos orgánuma (Magyar Hírlap) igen nagy előszeretettel foglalkozik a Hócipő anyagi ügyeivel, s ezt sokan átveszik, tájékoztatásul közöljük, hogy a Hócipőnek ebben az évezredben semmiféle szerződése sem volt a BKV Zrt.-vel. Szerződést kötöttünk viszont 2008 őszén a Pont Ez Kft.-vel, melynek értelmében négyoldalnyi felületet biztosítunk BKV-val foglalkozó PR anyagok lehozására, melyért 1.250.000 forint +ÁFA, azaz egymillió kétszázötvenezer forint +ÁFA díjazásban részesültünk. Vállalásunkat teljesítettük, a tartalmat a Pont Ez. Kft.-től készen kaptuk. Gáti László 1995 végéig, Kárpáti Miklós 2005 elejéig volt a Hócipő munkatársa, azóta útjaink szétváltak.
Mivel a tisztelt olvasók nem járatosak az újságok PR és reklám áraiban, kizárólag az arányok kedvéért megjegyezzük, hogy 2009-ben pontosan ugyanekkora, négy oldal terjedelemben találtunk BKV reklámokat a Helyi Témában. Mivel mi nem tudunk szerződésekbe belepillantani, csak a listaáraikból tudunk kiindulni, miszerint Pesten alkalmanként 2 millió 299 ezer 237 forintba kerül egy fél oldalas hirdetés, Budán 1 millió 58 ezer 947 forintba. Egész Budapesten pedig 3 millió 220 ezer 526 forint az ára. Ha ez utóbbit vesszük, akkor az általuk esetleg adandó kedvezmény nélkül 25 milliót költhetett el idén a BKV a Helyi Témánál.
Akit más összefüggések is érdekelnek, a Helyi Téma tulajdonosa és a szerkesztőbizottság elnöke Vitézy Tamás, Magyarország 61. leggazdagabb embere, aki egyébként nagybátyja a BKV felügyelőbizottsága Fidesz által delegált tagjának, Vitézy Dávidnak. Akit a tartalom is érdekel, most már harmadszor kifogásolják reklámjaink és PR anyagaink szatirikus hangvételét, holott ez az említett műfajok nemzetközi nyelve.
Mi viszont azt találjuk humorosnak, hogy a Helyi Témában általában fél oldalon hozott BKV reklámok között háromszor is kizárólag azt hirdetik, hogy villamost lehet bérelni 290 ezer forint + áfáért, földalattit 145 ezer + áfáért, fogaskerekűt pedig 178 ezer forint + áfáért. Mivel ez egy lakásokba bedobott ingyenes, önmagát önkormányzati lapnak álcázó kiadvány, nehezen tudjuk elképzelni, hogy azok a nyugdíjasok, akik Helyi Témát találnak a levélszekrényükben, azonnal rohannak villamost, földalattit vagy fogaskerekűt bérelni.
Mindenesetre örülnénk, ha a Magyar Nemzet azt is közölné, hogy ezért a számításaink szerint közel tízmillióba kerülő másfél oldalért mennyivel lendült fel a kibérelt BKV járművek forgalma idén áprilistól? Ha viszont valamelyik munkatársunkat meglátják egy buszon vagy villamoson, előre közöljük, hogy nem mi béreltük.
2009. szeptember 17.
Hócipő szerkesztőség
És ha valakinek kifogása lenne az ellen, hogy miért Orbán-kormányoznak, és támadnak válaszképpen, azoknak csak azt tudom mondani, hogy nem a megtámadott fél választotta ezt a fegyvernemet.
Ja, és keserű tapasztalataim rákényszerítenek, hogy szájbarágósan leírjam, ha ez nem lenne egyértelmű: jelen bejegyzésemmel NEM a BKV-t próbálom mentegetni. Csupán megpróbálnék egy kis korrektséget belecsempészni az ügymenetbe.