Mit kéne még visszahozni?
2010. július 26. írta: Fedor

Mit kéne még visszahozni?

A Jobbik kezdeményezi a koronás címert is ábrázoló nemzeti zászló újbóli használatát, továbbá az iskolákban kifüggesztené a 'Magyar Hiszekegyet'... Pörzse Sándor, a párt országgyűlési képviselője hétfőn, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a nemzeti zászlóról a "kommunista rezsim" által levett Szent Korona a Kárpát-medencei magyarság összetartozását szimbolizálja. Hozzátette: a Jobbik által kezdeményezett változtatás a fenti "identitásépítő" feladata mellett a magyar zászló más hasonló trikolóroktól való megkülönböztetését is szolgálná.

A "Magyar Hiszekegy" iskolai kifüggesztésére vonatkozó országgyűlési határozati javaslat indoklása szerint a trianoni szerződés következményeivel kapcsolatos mű megírására a Magyarország Területi Épségének Védelmi Ligája és a Védő Ligák Szövetsége írt ki pályázatot 1920-ban. A "revíziós jelmondat" szövege ez alapján: "Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában:/ Hiszek egy isteni örök igazságban,/ Hiszek Magyarország feltámadásában! Ámen".

forrás

Az első nálam a "felőlem akár..." kategória: mint ahogy már 20 éve, a koronás címer vs. Kossuth címer vitában is felmerült, nem teljesen tiszta, hogy mit keres egy feudális jelkép egy köztársaság címerében, de végül is kárt nem okoz, és valóban sokat jelent a magyar embereknek.

Viszont ugyanez a revizionista "imáról", a Horthy korszak nemzeti giccseinek mintapéldányáról már nem mondható el.

Természetesen nem lesz belőle semmi, Orbánék ebbe már nem mennek bele, de az, hogy ez komolyan felmerülhet a magyar országgyűlésben indítványként, már önmagában veszélyes mind a magyar külpolitikai érdekekre, mind a határontúli magyarságra nézve, hisz a környező országok sovinisztái örömmel csapják le az ilyen magas labdát. És hiába nincs köze hozzá a kormánynak, csúsztatni Slotáék és Tudorék is nagyon jól tudnak. Szépen egy polcra helyezik a Trianon emléknappal és a kettős állampolgársági törvénnyel, és csokorban mutogatják, hogy lám, mi megmondtuk.

Pesze felmerül kérdésként az is, hogy miket lehetne még visszahozni a Horthy rendszer "nemes" hagyományaiból. Numerus clausus? Munkaszolgálat? Zsidótörvények?

Igény, úgy látszik volna rá egyesekben...

UPDATE

Azoknak, akik nincsenek tisztában a versike hátterével...

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr252177217

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pörzse Sándor (Jobbik) és a zászló... 2010.07.27. 08:04:48

A Jobbik alkotmánymódosításban kezdeményezi a koronás címert ábrázoló nemzeti zászló újbóli használatát, továbbá arra kéri a kormányt, hogy az 1920-1945 közötti állapotokhoz hasonlóan minden tanintézménybe függesszék ki a "Horthy-korszak nemzeti i...

Trackback: Régi-új zászlót akar a Jobbik 2010.07.26. 15:17:02

Alkotmánymódosítást kezdeményez a Jobbik, hogy újra a koronás címert ábrázoló zászló legyen használatban. Ezenkívül arra kéri a kormányt, hogy az 1920-1945 közötti időszakhoz hasonlóan minden tanintézménybe függesszék ki a „Horthy-korszak nemzeti imáját,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszekelyek 2010.07.27. 11:08:23

Pörzse egy provokátor.A hiszekegy.. nem versike, bunkók kedvéért. Az egy keresztény ima. Természetesen le kell járatni mindent, ami keresztény Látjuk évek óta.No és ha majd a fasiszták másik országból megparancsolják, lehet bizonyos embereket diszkriminálni és alázni. Például a keresztényeket. Az ötvenes években például kimondottan ellenségnek voltak bélyegezve. Ronda egy trükk ez, gyurcsányi,... mint a köteles beszéd...NEm kell a hiszekegy. No és a koronát sipkázók keze is benne van ebben..., azt is gyalázta fleto, merkelnek. Meg a többi, akiknek szúrja a szemét.

Szittyós Feri 2010.07.27. 11:08:57

Végre valami jó kis rettegnivaló pászmek!! Gondolom már úgy kellett, mint egy falat kenyér :D

Lefetyke 2010.07.27. 11:16:16

@Fedor: Először is köszönöm, hogy a legelső hozzászólásomig visszakerestél, nem az elharapódzott vita közepéből valamelyikben.

Eltérő véleményünk lehet a Szent Korona jelentőségéről, de a hivatalos magyar álláspont (nem amit Orbán vagy Gyurcsány mond, hanem kulturtörténetileg) _tudtommal_ az, hogy a magyar korona a magyarság legfőbb szimbóluma. A Szent Korona-tant pedig Egyetemes állam- és jogtörténetben oktatják. A történeti alkotmánynak valóban nem kell összefüggésben lennie az adott állam koronájával, Angliában nincs is így. Éppen ez mutatja a magyar korona egyedülálló jelentőségét, hogy a magyarság alaptörvényeit (például az Aranybullákat) ez alatt a gyűjtőnév alatt összesítették, ehhez az szimbólumhoz kapcsolták.

Ezért kérem, hogy ne tekintsük a Szent Koronát puszta kegytárgynak. Annál több, és ezzel senkinek-semminek nem árt, sokkal inkább használ. Egyetemes magyar szimbólum, sokkal inkább az, mint pl. az Árpád-sáv, ami szintén benne van a címerünkben.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.07.27. 11:18:00

Nem volna kifogásom a Hiszekegy kifüggesztése ellen, ha nem tartanék attól, hogy nem hazafiasságra nevelne, hanem éppen ellenkező hatást váltana ki. Erős a gyanúm, hogy mai elcinikusodott világban az ilyen stílusban megfogalmazott üzenetek inkább nevetségesnek hangzanak, nem nemesítenek, nem egyesítenek.

Meghát igen, rögzítendő volna, ki mit ért a haza föltámadásán. Szükség az volna rá, de a jobbik csak a mélybe taszítja, nem fölemeli, akármit gondolnak róla egyes jószándékú hívei. Nem ők az elsők az utóbbi húsz évben akiket pártok félrevezettek.

nandras01 2010.07.27. 11:23:56

kb. a feléig olvastam csak a kommenteket - és elborzadtam...
nem hittem volna, hogy akad épeszű ember, aki ezt az eszement baromságot képes a védelmébe venni, képes érvelni mellette.

old_field 2010.07.27. 11:25:07

@Fedor: ""Igény, úgy látszik volna rá egyesekben..."
Olvasd el a kommenteket.
NEM azt írtam, hogy ez a mai Magyarországon kivitelezhető lenne, szerencsére nem. Csak azt (és ezt viszont tartom), hogy van egy olyan réteg, akinek ez tetszene, ennek a rétegnek most már parlamenti képviselete is van, és ennek a pártnak a megnyilvánulása folyamatosan rontják hazánk megítélését (és most ne gyere Gyurcsánnyal, hogy de hát ő meg jobban rontotta, mert két különböző dologról van szó, ő IS rontotta)."

Te nekem ne mondd, meg, hogy jövök gyurcsányival vagy sem...!

"NEM azt írtam, hogy ez a mai Magyarországon kivitelezhető lenne,"

DE azt sem írtad, hogy szerencsére NEM kivitelezhető, mert az emberek 99%a ellenezne minden hasonló állatságot !!
De Te sugallod az ellenkezőjét... szánalmas !!

És nyugodj meg : aki hisz Magyarország morális és szellemi feltámadásában, még nem biztos, hogy fasiszta és antiszemita... stb*.

*helyettesítsd be a rettegő szótáradból

Fleurs Du Mal 2010.07.27. 11:25:45

@old_field: Az hogy a hit biztosítja az összetartozási alapot nagyon csúsztatás ízű. Igen, biztosít olyasmit, és a hiten kívül is vagy ezer dolog. Szinte bármi alapján lehet csoportot deklarálni és ahhoz tartozni. Ehhez nem kell a vallás vagy a hit, csak közös értékrend.

Az ilyen közösségek bomlása nem a fogyasztói társadalom miatt történt, hanem pont fordítva, az jött létre a közösségek szétesése miatt. A legtöbb ember az önkifejezést fontosabbnak érezte mint a csoporthoz tartozást. Az igazság kedvéért tegyük hozzá: ebben nem kis része volt a kétszínű és teljesen korrupt egyháznak, ami azóta is küszködik a megújulásával és nagyban aláássa az igét amit hirdetni próbál.

"A tiszta Isten hit az egyik legnagyobb felelősség a dolgainkért..."
Miért? Mert a gyarló úgy hiszi hogy egyszer el kell számolni Istennek? A legnagyobb felelősség mindenkinek magával szemben elszámolni. Akinek kell egy Isten hogy beszámolózzon, az pontosan azt a lelki mankót keresi amiről beszéltem...

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 11:26:54

@spinat:
Kérlek, oszd meg velem, Európában, Németországtól keletre mely államok nem kerültek megszállás alá, melyek nem szolgálták ki, így vagy úgy Hitlert? Valamint légy szíves közöld velem, hol mennyi zsidó élte túl a második világháborút, illetve mely vezető rendelt be egy hadsereget a zsidók védelmére a fővárosbába. Sok sikert...

BISMARCK 2010.07.27. 11:28:01

@Fedor:

"Ahol akarták, eddig kitehették egyéni döntés alapján, nincs tiltva, és nem is kérte senki, hogy tiltva legyen. Csak ne legyen kötelező."

Tudsz olyan helyet ahol már kitették?
Ti ugatnátok a leghangosabban ha már valahol kitették vna.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 11:29:19

@Lefetyke: "a magyar korona a magyarság legfőbb szimbóluma. A Szent Korona-tant pedig Egyetemes állam- és jogtörténetben oktatják."

1. Én nem vitatom, hogy szimbólum, én is büszke vagyok rá, és az is jó, hogy oktatják, de benne van te mondatodban is, hogy a JOGTÖRTÉNETBEN oktatják, tehát a múlt része, nem a jelené. Épp ezért volt jobb helyen a korona a Nemzet Múzeumában, mint a Köztársaság Országgyűlésében.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 11:30:24

@Fedor:
Aha, Oliver Stone szegény, pont most magyarázkodott, mert kimondta azt a közismert tényt, hogy az USA-ban hatalmas befolyása van a zsidó lobbinak. Rögtön nekiugrottak, de amúgy nincsenek dogmák, meg kötelező szabályok. Megjegyezem mellesleg, hogy a Haaretz gyakran büszkélkedik szintén ugyanezzel a ténnyel, nyilván nekik lehet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 11:35:48

@old_field: "DE azt sem írtad, hogy szerencsére NEM kivitelezhető, mert az emberek 99%a ellenezne minden hasonló állatságot !!
De Te sugallod az ellenkezőjét... szánalmas !!"

Nem sugalltam én semmit, de abban valóban hibáztam a a jelek szerint, hogy az olvasótábor értelmi képességeit feljebb pozicionáltam a valóságosnál, és így nem írtam le szájbarágósan nyilvánvaló dolgokat.

@BISMARCK: "Tudsz olyan helyet ahol már kitették?
Ti ugatnátok a leghangosabban ha már valahol kitették vna. "

1. A stílusod téged minősít.
2. Láttam már számtalan helyen (étteremben, üzletben, bárhol, ahol a tulaj ezt fontosnak tartotta), és valószínűleg van olyan iskola is, ahol kint van, ezt nem tudhatom. Egyébként lehet, hogy közintézmény esetében volna, aki tiltakozna ellene, de ehhez egyrészt bárkinek joga van, másrészt meg ez még nem jelent automatikusan tiltást.

Mégegyszer: itt a hangsúly a kötelezőtételen van...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 11:39:17

@nandras01: amennyi náci van ebben az országban... én már nem vagyok meglepve. :(

old_field 2010.07.27. 11:41:16

@Fleurs Du Mal:
"Az hogy a hit biztosítja az összetartozási alapot nagyon csúsztatás ízű."
Ne menjünk le Fedor szintre : nem azt írtam, hogy csak az biztosítja.
___
az egyház nem egyenlő a Hittel és főleg nem egyenlő Istennel.
__

DE félreértések elkerülése végett :
nem a hit vagy a vallás a lényeg, hanem a tisztességes, becsületes élet.
Ha ezt "Isten nélkül" akarod megélni, semmi gond, max kimarad valami az életedből.

Fleurs Du Mal 2010.07.27. 11:43:17

@old_field: Ez így igaz. Most látom már írtad másnak is, bocsi, lassan olvasok. :)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 11:44:04

@old_field: "valami kimarad" - naja... felnőttként gyerekmesében hinni. Komoly intelligenciáról árulkodik.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 11:45:32

@Lefetyke: "
Kezdjük azzal, hogy én kulturált hangnemben beszéltem. Folytassuk azzal, hogy nem állítottam hogy mindent tudok."

nagykepu voltal es arrogans.

nem erdekelnek a motivacioi. az erdekel, hogy a tetteinek es az altala alkalmazott modszereknek mi lett a kovetkezmenye. es mint kiderult, a gyuloletre, paranoiara epulo nagymagyarkodas kovetkezmenye a nyilas hatalomatvetel, tobbszazezer honfitarsunk kiirtasa es a vegsokig ragaszkodas a menthetetlenhez lett.

az a szulo, aki hulyegyereket nevel a kolykebol egeszen b iztos, hogy jot akar a gyereknek. csak szerencsetlen hulye hozza, hogy felfogja a nevelesenek a kovetkezmenyeit. pontosan ez van horthy eseteben is. egeszen biztos, hogy jo szandek vezerelte, csak eppen ez engem nem erdekel. mert elkurta. nem kicsit, nagyon.

tudod lehet mindenkire mutogatni, hogy anemetek, meg anyilasok, meg az oroszok, meg a mittomenkik.

de horthy volt az orszag kormanyzoja. az egyszemelyi felelose az orszag sorsaert. es mi lett az orszag sorsa?

a tobbi csak suket duma. egy gerinctelen, gyava szarhazi mentegetese a tekintelyelvuseg menten.

de ez mar mas vilag. annak jar a tisztelet es a tekintely, aki megdolgozik erte. horthynak egyik sem jar a fent emlitett okozatok miatt.

GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google." 2010.07.27. 11:47:38

latom egyesek belebotlottak az igaziba, az igazi Sipi-be. :)
volt vele egy 'vitam', amibol azt szurtem le, hogy nem erdemes ezzel az emberrel kezdeni, ugyanis:

Hasznlati utmutato az igazi Sipi-hez

1. allitolag a tenyeknek hisz.
2. ha ezek a tenyek nem koherensek, az altala ismert tudasanyaggal, akkor azok nem tenyek.
3. direkt, vagy veletlenul (netan mas indittatasbol) csak azokat a dolgokat veszi figyelembe masok kommentjebol, amik a 2. pontban emlitett tudasanyagaval koherensek, illetve azt, szerinte megerositik.
4. mivel a 2. pontban emlitett tudasanyag szerinte igen atfogo, es megkerdojelezhetetlen, ezert felesleges vele vitaba szallni, mert mindig a 5. pont lesz a kiindulopontja
5. az igazi Sipi-nek mindig igaza van, mert amit o tud, tanult az ugy van, es az megvaltoztathatatlan.

konkluzio: az igazi Sipi lehet, hogy besenyo i.v. istvan?

old_field 2010.07.27. 11:49:17

@Fedor:
"Pesze felmerül kérdésként az is, hogy miket lehetne még visszahozni a Horthy rendszer "nemes" hagyományaiból. Numerus clausus? Munkaszolgálat? Zsidótörvények?
Igény, úgy látszik volna rá egyesekben..."

Ez szerinted, mi , ha nem a sugalmazása nem létező dolgoknak ??
Szerinted noname bloggereknél "no" a felelősségre is ?

Szerintem "az olvasótábor értelmi képességeivel" sokkal kisebb a probléma, mint a Te morális szinteddel...
Persze azt a pár noname-nácit leszámítva, akik 1%ot sem tesznek ki.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 11:51:42

@az igazi Sipi:
"de horthy volt az orszag kormanyzoja. az egyszemelyi felelose az orszag sorsaert. es mi lett az orszag sorsa?"
Megszállták. Akár a következő országokat:
Csehszlovákia, Lengyelország, Franciaország, Jugoszlávia, Belgium, stb..
Ezen országok közül sok helyen sokkal több ember halt meg, mint nálunk. Zsidó/nem zsidó együtt. De az a szemét Horthy, ugye?

old_field 2010.07.27. 11:59:27

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
ha a tartalmas bejegyzésed előttit megnézed: akinek szólt megértette, ez valóban komoly intelligenciáról* árulkodik.
A bejegyzéseid tartalmát és stílusát tekintve ez a veszély téged nem fenyeget.

*Főleg azért, mert egészen más
irányból közelítettük a kérdést.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:00:36

@Muad\\\'Dib: nem szalltak meg, mivel _szovetsegesei_ voltunk a naci nemetorszagnak szemben az altalad felsorolt tobbi allammal.

es nem szemet horthy, hanem egy szanalmas, gyava szar volt. akire 50 fos falu vezeteset is hiba lett volna bizni. nem is bizta meg senki mint tudjuk, hanem eroszakkal szerezte meg a hatalmat a roman hadsereg es az antant segitsegevel.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:02:34

@GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google.": mindenesetre elegge hathatosan ervelhetek, ha megerek neked annyi idot es energiat, hogy kovess es minosits, marha*:-)

*gondolok itt az etkezesi szokasaidra..:-D

old_field 2010.07.27. 12:03:21

@Fleurs Du Mal:
ok. örülök, ha valamiben egyetértünk és úgy is lehetett róla beszélgetni, hogy sok mindenben nem értettünk egyet. :)
és hogy ezt lehet anyázás nélkül is, az nem kevés ezen a helyen...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:03:54

@GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google.": es egyebkent mirol is vitaztunk, fuevo?:-)))

bizony. a vegetarianizmusrol.

gyere csak a husevok koze, kicsi ozike.

csontig lepucolunk
:-DDD

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 12:06:23

@old_field: Úgy szeretem, amikor mások mondják meg nekem, hogy mit akartam én mondani azzal, amit leírtam...

old_field 2010.07.27. 12:09:11

@az igazi Sipi: "nem szalltak meg, mivel _szovetsegesei_ voltunk a naci nemetorszagnak szemben az altalad felsorolt tobbi allammal."

ne szívasd már magad ilyen általános iskolai ismeretek hiányával...

GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google." 2010.07.27. 12:10:42

@az igazi Sipi: hany pontos vagy uldozesi maniaban? ki kell, hogy szurjam az ervelesi technikad illuziojanak buborekat, de csak beledbotlottam. jo a memoriam, mint ahogy latom neked is, hisz te is emlekszel a temara, 'vitankra'.

amugy vagy megcafolnak a veled kapcsolatban irottakal, vagy nem.

reszemrol balra el.

ui: meg mindig varok egy relevans linkre, ami az igazadat tamasztja ala. :)

Fleurs Du Mal 2010.07.27. 12:11:16

@old_field: Tudod, a IDT azért csak dolgozik itt is. Ritkán kommentelek pont ezért, unom a folytonos anyázást oda-vissza.

(IDT = Internet Dicktard Theory, ep.yimg.com/ca/I/yhst-34640480252896_2112_2840766)

domewalk_R 2010.07.27. 12:13:19

Engedjétek meg hogy egy-két szánalmasan ostoba, félművelt embert szembesítsek önnön baromságaikkal, hátha elgondolkoznak rajta még egyszer, bár sajnos gyanítom ez nem fog megtörténni.

Fedor:
"...de ennek a szomszédainkat mélyen lenéző, enyhén rasszista hozzállásnak köszönhetjük többek közt Trianont." buta vagy.

az igazi sipi:
"es ugyan, kinek a felelossege a nyilas hatalomatvetel, ha nem egy toketlen, beszari ven hulyenek a felelossege, aki jol megkuratta az orszag segge lyukat nyugatrol es keletrol is alig par ev alatt?"
Te meg Fedornal is butabb vagy.Vérlázító.Jársz te iskolába? LÁTTÁL MÁR TÉRKÉPET BASZDMEG?
"ne gondold, hogy a sztalinizmus es a keresztenyseg kozott akkora a kulonbseg..."+” teny, hogy vallasra annak van szuksege, aki onmagat gyamoltalannak es vesztesnek tartja”.
Ehhez inkább nem is fűzök kommentárt szerintem felesleges.

Sztrugackij:
"A vallásos embert pedig éppen ebből kifolyólag butának és tanulatlannak tartom."
Rendben haver. Én meg téged tartalak egy a történelem és a vallás összefüggéseit átlátni képtelen, ostoba segglyuknak. Megsértettelek? Kvittek vagyunk.
„Kétszázezren haltak meg a Don-kanyarnál és te most az ő emléküket is bemocskoltad.
Látom van vér a pucádban!” Ezzel a hangnemmel te mocskolod be az ő emléküket, azok a derék honvédek teljesítették a KÖTELESSÉGÜKET, védték a magyar érdekeket, amit te teljességgel feleslegesnek titulálsz azzal hogy megkérdőjelezed az akkori felső vezetés döntéseinek a helyességét, ráadásul úgy hogy nyilvánvalóan halvány fogalmad nincs a 35-45 közötti politikai és diplomáciai légkörről (a katonait szándékosan nem írom mert az kb annyira egyértelmű mint ez a kettő együtt). (Megsúgom Hitler több katonát „kért” Horthytól a frontra…). Akkor most kinek mennyi vér van a pucájában? Ki mocskol kit? Idióta.

Ennél tovább nem olvastam a kommenteket talán jobb is. Azért jó volt látni h ezek a dolgok nem csak nekem tűntek fel.

Roa 2010.07.27. 12:13:52

@az igazi Sipi: Hűha. Ugye nincs érettségid?

Mellesleg inkább ezt függesszék ki, mint a NENY-t. Ugyanis ez annál jóval demokratikusabb. :)

Várúr 2010.07.27. 12:17:05

Sziklay Szeréna versikéje egy dolog. Más a hivatalos magyar címer elhelyezése az ugyancsak hivatalos magyar zászlón. Nem kell emiatt azonnal zsidótörvényeket vízionálni.

old_field 2010.07.27. 12:18:33

@Fedor:
Ja... hogy Neked nem szóltak, hogy az Indexet nem csak szadesz szimpatizánsok olvassák ? és a "Numerus clausus? Munkaszolgálat? Zsidótörvények?"-et emlegetve nem fog veled mindenki egyetértésben rettegni ?
Akkor most szólok...
Már csak azt kéne eldöntened, hogy mennyi igényed van a saját táborod gyakori vállveregetésére és egyben a másik oldalakat hergelni nem gyenge provokációkkal.
Vagy esetleg méltónak érzed magad és az olvasóid is némi értelmes szellemi csörtére nem elszakadva a tényektől és a valóságtól...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:19:43

@old_field: na ezert ilyen gyasz ez az orszagnak nevezett szarkupac...

ideje lenne vegre szembenezni a multtal es tanulni ahibakbol, nem?

de amig behazudjuk, hogy egy szovetseges orszag megszallt es nem vesszuk tudomasul, hogy mi kotottunk vele szovetseget, azaz nem szallhatott meg emiatt, addig pont ugyanilyen felelotlen barmok orszaga marad ez a tragya, amig szepen oda nem csatoljak valami felelosebb nemzethez vegre..:-)

keves volt a magyaroknak egy trianon...

de elhiszem, hogy szepen hangzo hazugsag az, hogy a nemetek megszalltak.

felsorolnad nekem azokat a csatakat, ahol a nemet hadsereg leverte a magyar ellenallasi gocokat, aholis horthy parancsara alltak honvedeink a megszallo nemet hadsereg terveit megakadalyozando?

jahogy ilyen nem volt, mert szovetsegesek voltunk?:-)

a nemet megszallas hazugsag. siman csak behajtottak azt, amire kotelezettseget vallaltunk. az oroszok azok megszalltak. harcoltunk is ellenuk.

de a nemetek csak egy szovetseges orszagot hadallaskent hasznaltak fel.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:20:53

@Roa: de van erettsegim, de van jozan eszem is. es tudom, hogy a nemet megszallas hazugsag, ugyanis _szovetseges_ orszag voltunk, nem _ellenseges_. a szovetseges orszagot meg ugye nem megszalljak, hanem jogosan hasznaljak.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 12:21:09

@az igazi Sipi:
Műveletlen tuskó...
"...A magyar politikai vezetők tervének megvalósulásához az kellett volna, hogy a nagyhatalmak is úgy cselekedjenek, ahogyan a kormány várta, a körülmények azonban sokkal kedvezőtlenebbül alakultak. A szovjet csapatok gyors előrenyomulása következtében a harcok 1944 februárjában és márciusában már a Kárpátok előterében folytak, és el kellett rendelni az 1. magyar hadsereg mozgósítását és felvonultatását. Az antifasiszta nagyhatalmak vezetői 1943. november 28. és december 1. között konferenciát tartottak Teheránban. Itt született meg a döntés a balkáni partraszállás végleges elvetéséről. Anglia viszont éppen azért, hogy elterelje a figyelmet a franciaországi partraszállás előkészületeiről, nagyszabású megtévesztő manőverbe kezdett és sikerrel hitette el Budapesttel és ezen keresztül Berlinnel is, hogy tavasszal megérkeznek az angolszászok a Balkánra.

A náci vezetők régóta ellenszenvvel szemlélték a magyar kormány tevékenységét, kiválási szándékait, amelyekről pontos információik voltak. Hitler bizalma 1943 áprilisa óta Horthyban is végleg megingott. Megengedhetetlennek tartotta, hogy Németország hátában megbízhatatlan szövetségesek legyenek, ezért még 1943 szeptemberében utasítást adott a Margarethe I. és II. néven Magyarország és Románia megszállási tervének kidolgozására. A végső döntés 1944. február 28-án született meg. Ekkorra Hitler meggyőződött Antonescu és ezen keresztül Románia megbízhatatlanságáról. Kállayékkal kapcsolatban viszont az a hír járta, hogy március második felében angol és amerikai misszió érkezik az országba – utóbb ez meg is valósult – nagyobb egységek érkezését előkészítendő. A németek Magyarországgal szemben a katonai eszközöket politikai megoldással kívánták kombinálni..."

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 12:22:46

@old_field: jól van, nyugszik a beteg! Szépen menj vissza a templomba és gyónd meg annak a gyerekszerető ( :D ) szentatyádnak, hogy cúnyákat gondoltál!
(bocs, de ez az ájtatoskodó dumátok 1xűen röhejes)

old_field 2010.07.27. 12:31:24

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
tartok tőle, hogy ezt sem fogod
érteni, de hátha... :
Az egyház nem egyenlő a Hittel és főleg nem egyenlő Istennel.
Ha valamit még nem tapasztaltál meg, még nem biztos,h nem létezik.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:32:07

@Muad\\\'Dib: ertem en, hogy amikor kezdett kinos lenni, hogy fasza van a menyasszonynak szerettek volna kihatralni a meltosagos urak, de meg ahhoz is hulyek voltak...

tehat horthy neve melle a gerinctelen gyava alak jelzohoz bigyesszem oda a szuklatokoru, ostoba antitalentumot is..?:-)

az altalad fent leirtak eppenhogy horthy es bagazsanak abszolut alkalmatlansagat erositi meg.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 12:34:50

@az igazi Sipi:
Tehát akkor megszállás volt. Tusom én, kellemetlen beismerni, hogy még egy általános iskolás töri könyv is tud újat mutatni neked, de hidd el, nem olyan nagy szégyen ez manapság. ettől még lehetsz te a megmondóember a blogokban.

Roa 2010.07.27. 12:36:09

@az igazi Sipi: Ugye a szövetséges országok közt mindennapos, hogy elraboljuk a másik ország kormányzójának a fiát, hogy aztán jól megzsaroljuk vele? Na ne már.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 12:42:55

@az igazi Sipi:
Mellesleg arra továbbra sem válaszoltál ügyesen, hogy a bátor, hős kiállású országokban hány embert gyilkoltak le a nácik, és mennyi zsidó élte túl? Csak hogy tudjuk hány emberrel maradt volna több életben, ha nem az "ostoba Horthy" a kormányzónk.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 12:45:57

@old_field: te nem érted. Lelkesen imádkozol egy mesebeli figurához, aki max. a ti fantáziátokban létezik (*)
Ez lehet keresztény "Isten", Allah, Manitou, Jehova, faszomsetudjaki...

* = abban a formában, ahogy a vallásosok elképzelik, egészen biztosan - lehet, hogy ezt a szarkupacot, amit mi világegyetemként kezelünk, valamiféle intelligens élőlény hozta létre, de hogy magasról tojik rá, hogy az itteni élővilág egyedei mit akarnak, az tuti :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 12:50:03

@domewalk_R: "Fedor:
"...de ennek a szomszédainkat mélyen lenéző, enyhén rasszista hozzállásnak köszönhetjük többek közt Trianont." buta vagy."

Minősítgetni tudsz, de érveid is vannak? Mit gondolsz, miért utáltak bennünket annyira azok a népek, amelyek az I. világháborúig másodrendűek voltak Nagymagyarországon?

@old_field: "
old_field 2010.07.27. 12:18:33
@Fedor:
Ja... hogy Neked nem szóltak, hogy az Indexet nem csak szadesz szimpatizánsok olvassák ? és a "Numerus clausus? Munkaszolgálat? Zsidótörvények?"-et emlegetve nem fog veled mindenki egyetértésben rettegni ?"

Akkor mégegyszer, mert úgy látom write only üzemmódba vagy, de hátha átváltasz: Nem állítottam, nem is sugalltam semmi olyat, hogy ezek lesznek itt nálunk. Csak azt, hogy vannak, akik egyetértenének vele. Szerencsére egyrészt ők nincsenek többségben, másrészt meg teljesen más a nemzetközi környezet. Engem vádolsz itt hangulatkeltéssel, miközben te forgatod ki folyamatosan a mondataimat.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:50:51

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "abban a formában, ahogy a vallásosok elképzelik, egészen biztosan - lehet, hogy ezt a szarkupacot, amit mi világegyetemként kezelünk, valamiféle intelligens élőlény hozta létre, de hogy magasról tojik rá, hogy az itteni élővilág egyedei mit akarnak, az tuti :D"

na igen..

azt en is el tudom kepzelni, hogy egy cern-ehez hasonlo hadronutkoztetoben pillanatnyi felvillanas az egesz univerzumunk;-)

de hogy valaki ezt tudatosan letrehozta volna es iranyitana...

amennyire tudatos a kirakatba hajitott feltegla utan marado mintazat kialakulasa:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:52:41

@Muad\\\'Dib: nem volt megszallas.

annyira megszallas, mint amennyire a banknak nincs joga elvenni a jelzaloghiteles hazat.

horthyek elbasztak es a tortenelem bevasalta rajtunk.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.27. 12:53:14

@old_field: oh nem arról beszéltem, hogy gyalázkodtál, csak ezek a vitának tûnô mantrázások rendre abba fulladnak.

Valld, amit vallasz, de a tárgyakhoz kötött szentség már a keresztény egyháznak se jött be (vö. bálvány), teljesen felesleges azon túl, hogy az ország fel van ajánlva Máriának, nomeg hogy a korona szent, mások spirituális mélységét (?) kétségbevonni.
Mindenki hisz valamiben, kár a saját hitedet erôltetni, és amilyen természetesen nem érdekli a környezet az autóst, olyan természetesen hagyhatod te is figyelmen kívül mások hitét a koronáról. A korona van, kinek szent, kinek ékszer, kinek feudális emlék. Hittôl függôen.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 12:54:27

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Azért kíváncsi lennék, az adott történelmi helyzetben miként manővereztek volna a megmondóemberek. Lévén a környékünkön voltak eltérő példák. Hááát. Lengyelország, ugye, duplán jól járt. Először hitt az angoloknak, hogy megvédik, majd a ruszkiknak, hogy nem nézik végig a folyópartól a gettó lázadás lemészárlását. Hát, tévedtek mindkettőben. Másoknak sem sikerült sokkal jobban, az az igazság.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:55:11

@Muad\\\'Dib: mar megint kihagyod azt az igen fontos reszletet, hogy a nemetek horthyek szovetsegesei voltak. tehat nemhogy akadalyoztak volna a nemeteket tetteikben, hanem segitettek.

old_field 2010.07.27. 12:55:59

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
1szerű vagy mint 1 barlangrajz, de néha szórakoztató... :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:57:20

@Muad\\\'Dib: az adott korulmenyek horthy tobb, mint 2 evtizedes regnalasanak kovetkezmenyei voltak.

tessek mar vegre felfogni, hogy o okozta a krizishelyzetet is, ami donteskenyszerbe hozta. es amiben vegulis rosszul dontott.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 12:57:24

@az igazi Sipi:
Ok, akkor ne beszélgessünk. A wiki megszállásnak hívja. A nemzetközi közvélemény megszállásnak hívja, a tankönyvek is, még a zsidó média is. De te tusos, hogy nem volt az. Ezzel nincs mit csinálni. Ha van gusztustalan és gyomorforgató emberi tulajdonság, akkor az az önkritika hiánya, és a tévedhetetlenség elképzelése. Te mindkettőt profin nyomod. Ezért értelme sincs, hogy még 40 linket (nemzetközi, magyar) berakjak neked.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 12:58:49

@old_field: aztan mire van ekkora arcod?:-)

hogy te hiszel egy mindenki apukajanal erosebb apukaban?:-)

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 12:59:44

@az igazi Sipi:
"...tessek mar vegre felfogni, hogy o okozta a krizishelyzetet is, ami donteskenyszerbe hozta. es amiben vegulis rosszul dontott..."
Na ja, a lengyelek jobban jártak... Biztos ők is krízishelyzetet okoztak.
Mondd, te tényleg olyan hülye vagy, hogy azt hiszed, lehetett Németországnak 1940 környékén (vagy némileg előtte) azt mondani, hogy nem, egy hozzánk hasonló országnak? Persze, lehetettet (lásd Jugoszlávia, Lengyelország, stb.).

old_field 2010.07.27. 13:04:09

@Fedor: komolyan azt mondod, hogy ezeknek a szavaknak az említése lehet "nem hangulatkeltő" ??

"Numerus clausus? Munkaszolgálat? Zsidótörvények?"

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 13:04:58

@az igazi Sipi: a hasonlatod tetszik, bár nem merek vele 100%-ig egyetérteni. :)
Sokminden _lehet_ a világon, amiről emberi aggyal fel sem tételeznénk, hogy valóban lehetséges. Két dolog van amit kizártnak tartok:
- egy darab élőlényt bármilyen szinten érdekelne egy a Föld nevű bolygón élő, magát értelmesnek képzelő másik élőlény bármiféle óhaja, sóhaja, siráma
- ha valóban egyetlen valami/valaki hozta létre ezt a világot, akkor úgy kéne fetrengeni a lábai/csápjai/stb. előtt, ahogy azt a vallásos földi élőlények teszik. Ha kiderülne, hogy létezik, akkor mi van? Egy másik élő, gondolkodó szervezet, oszt jónapot...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 13:05:13

@Muad\\\'Dib: pontosan
semmi ertelme nincs.

amig egy orszag nem nez szembe a multjaval, ahogy tettek a nemetek, addig nem is erdemel kulonbet, mint horthy, orban, gyurcsany.

addig az ilyen embereknek hazudni _kell_...

itt mindenki szeret masra mutogatni. mert a nemetek. mert a torokok. mert a tatarok. mert az oroszok.

ha ennyire szerencsetlenek vagyunk, hogy 1000 ev alatt keptelenek voltunk egy percre is iranyitani a sorsunkat, akkor itt az ideje, hogy mas, eletkepesebb es felelossegteljesebb kulturak es nemzetek reszeive valjunk.

de ugye te ezt soha nem fogod megerteni, mert neked is azt vertek a fejedbe gyerekkorod ota, hogy mindig MAS a hibas..:-)

nekem azt, hogy barmi tortenik korulottem, eloszor magamban keressem a hibat es csak utana masokban. mert egyedul magamon van jogom es lehetosegem valtoztatni.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 13:06:02

@old_field: te meg mint egy légypiszok... A barlangrajznak legalább esztétikai értéke van. :D

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 13:08:37

@az igazi Sipi:
Nem, nyilván sok hiba lett elkövetve. Te viszont szimplán érvek nélkül hazudozol. Ugyanis, azt még nem írtad le, hogy lám nézd meg ezt az országot, milyen jól csinálta a környékünkön. Persze, lehet Svájccal jönni, milyen trükkösen kimaradtak, csak hülyeség.
Inkább pont az az elkeserítő, hogy nálunk mindenért a magyarokat kell hibáztatni. Érdekes, hogy a románok, akik kategóriákkal hamarabb és több zsidót ölettek meg (vasgárda), mint mi, valahogy ma is azt kommunikálják, hogy ők voltak a nagy ellenállók.

Skwisgaar Skwigelf 2010.07.27. 13:14:58

Horthy szarjon fehér lovat

old_field 2010.07.27. 13:16:14

@az igazi Sipi:
Sipi megint mellémentél... nincs nagy arcom és nem hiszek apukákban. :)
__
viszont mi lett volna, ha Horthy nyíltan szembeszáll a németekkel és elviszik az összes zsidót ???
öngyilkosság.
nem lehetsz ennyi korlátolt , hogy kiemeled a történelmi helyzetből...
körbe voltunk véve fasiszta államokkal.
esélyünk sem volt valós szövetségesre a németeken kívül.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 13:16:43

@Muad\\\'Dib: "Inkább pont az az elkeserítő, hogy nálunk mindenért a magyarokat kell hibáztatni. "

megis ki a felelos Magyarorszagert?

az ufok? az uregi nyulak? a ormanok? a kisantant? a nagyantant? a tengelyhatalmak? a japanok? a tamil tigrisek?

vegyetek mar eszre, hogy a felelosseg alol kibujas igen gerinctelen, szarhazi egy szokas. mikor tanuljatok mar meg, hogy ez a hozzaallas civilizalt a civilizalt orszagok megveteset fogja kivaltani?

Magyarorszagert a magyarok a felelosek. az egesz tortenelemert. nem mas. mi voltunk, akik a muhi csata elott osszevesztek a besenyokkel, mi voltunk azok, akik basztak elmenni mohacshoz, mi voltunk azok, akik szechenyi helyett kossuthot kovettuk, mi voltunk azok, akik ausztria oldalan az elso vilaghaboruba peckesen mentunk.

nem mas. nem masok.

es amig nem fogjatok fel azt, hogy ez mind a magyarok felelossege azota, hogy arpad azt mondta, hogy akkor ez innentol a haza, amig csak a beszart fejhangon vonyitas megy a hibakbol tanulas helyett, addig nem lesz elorebb. sot.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 13:22:11

@az igazi Sipi:
Nem, a megszállás alatti dolgokért, NEM FELELŐS AZ ORSZÁG. Vagy esetleg sétálj el egy lengyelhez és mond a képébe, hogy ő tehet azért, ami a 2.vh-ban történt náluk a zsidókkal.
"...mikor tanuljatok mar meg, hogy ez a hozzaallas civilizalt a civilizalt orszagok megveteset fogja kivaltani?.."
Érdekes, a törökök megállás nélkül hazudoznak, a NATO egyik legerősebb tagja, USA szövetségese. A szlovákokat elismerik az EU-ban, a múltkor kamuzták az antifasiszta múltjukat (jó vicc, mikor az államiság szerűjük egy Hlinka gárdával indul).
Jobb, ha tudod, hogy azokat a nemzeteket szokták lenézni, melyek büszkeség helyett saját magukat szapulják és szidják, akkor is, ha nem kéne épp.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 13:22:50

@old_field: most egyenesebb gerincunk lenne es egy felelossegteljes nemzetunk.

nem egy csapat hulyegyerek akik meg mindig azon gondolkodnak, hogyan kenhetnek mindig valaki masra a felelosseget:-)

old_field 2010.07.27. 13:23:57

na...meló emberek !
szép napokat...

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 13:24:46

@az igazi Sipi:
Nos ez esetben látod, szerintem a nácik is teljes mellszélességgel melléd állnak a véleményeddel. Ugyanis, ha már 40-ben megszállnak minket kétség kívül nem élne itt túl sok zsidó, pont, mint Lengyelországban

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 13:27:18

@az igazi Sipi:
Tehát minden megszállt ország felelős a dolgokért. Na, ez egy új történelmi szemlélet. El kell viselnie a következményeket, az tény, de, ha én most beverném a pofád, aligha tudnám meggyőzni a rendőrt, hogy te tehetsz róla, hiszen a te tested, mi közöm hozzá...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 13:28:01

@Muad\\\'Dib: A zsidók lélekszáma és az antiszemitizmus elterjedtsége között semmi összefüggés nincs, erre pont Lengyelország a legjobb példa :-)

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 13:30:19

@Fedor:
Nem is erre írtam. Pusztán jeleztem, ha megszállnak minket 4 évvel hamarabb, valószínűleg a magyarországi zsidók pont úgy járnak, mint a lengyelek.

domewalk_R 2010.07.27. 13:36:50

@Fedor: jó akkor leírom, látom magadtól nem jösz rá.

Magyarország megcsonkításához SEMMI köze nem volt az általad lenézőnek nevezett magatartásnak (vagy a "lenézett" etnikumoknak), tehát nem az történt hogy az antant erők összedugták a fejüket valahogy igy :
-Te figyu nem tetszik nekem hogy ezek a magyarok lenézik meg semmibe veszik az országuk területén élő kisebbségeket.
-Hallod nekem sem
Szerintem büntessük meg őket hogy elveszünk tőlük pár négyzetkilómétert és a szomszédos államokhoz csatoljuk.
Ha meg nincs ilyen akkor CSINÁLUNK és kész!

Gondolj bele ez reális?

vagy inkább ez

-Te figyu nem tetszik nekem hogy ez a monarchia ekkora, emberanyag és gazdasági potenciál tekintetében is abszolút versenyképes, ha megint összefognak a németekkel mi lesz? mit csináljunk velük?
-Szerintem daraboljuk szét az országot, csípjünk le belőle pár nagy központot, így meggyengülnek, nem tudnak bántani minket.

most jó?

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 13:36:54

@Fedor:
Nem is erre írtam, hanem azt jeleztem, ha minket is megszállnak 4 évvel hamarabb, akkor aligha maradt volna itt olyan zsidó közösség, mely arról vitázhatna, mennyire volt hülye Horthy, vagy bárki más.

BISMARCK 2010.07.27. 14:00:05

@Fedor:

A stílusomat az elmúlt 8 év alakította ki, majd enyhülni fog.
A kérdés természetesen az állam fenntartású iskolákra vonatkozott. Ott nem hiszem, hogy találkoztál vna ilyennel, ha mégis akkor már ugattatok vna. (pl. különböző blogokon, a nagyobbak az ÉS-ben ill. a 168órában, stb., Bauer is beszaladt vna már az ATV-be, stb.)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 14:05:45

@domewalk_R: Figyelmetlenül olvasol. Nem azt írtam, hogy ez volt az egyetlen oka, hanem azt, hogy többek között... Természetesen benne van az is, amit te írsz. De ha nem lettek volna berágva ránk az addig általunk semmibe se vett népek, akkor nem nyomultak volna annyira a győzteseknél (ha csak rajtuk múlt volna, Magyarország most kb. Budapestből és agglomerációjából állna), így jó eséllyel ez a döntés nem lett volna ennyire igazságtalan, hanem pl. jobban követte volna az új határ az etnikai határvonalakat. És ez igazából Trianon tragédiája: nem az a baj, hogy az addig elnyomott népek a maguk területén önrendelkezési jogot kaptak (még ha az közigazgatásilag addig hozzánk is tartozott), hanem az, hogy átestek a ló túloldalára, és színmagyar területeket is elcsatoltak, ez okozza a máig ható viszályt a szomszédainkkal.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 14:11:41

@BISMARCK: Akkor még egyszer megismétlem, mert úgy látszik szelektíven olvasol:

"lehet, hogy közintézmény esetében volna, aki tiltakozna ellene, de ehhez egyrészt bárkinek joga van, másrészt meg ez még nem jelent automatikusan tiltást."

Értelmezd.

domewalk_R 2010.07.27. 14:18:36

"Bocs, de ebből nem kérek, mert ez nem volt igaz se akkor, se most. Nem azt mondom, hogy nem árt némi egészséges versengés a nwemzetek közt, de ennek a szomszédainkat mélyen lenéző, enyhén rasszista hozzállásnak köszönhetjük többek közt Trianont."

ez a szóban forgó szöveg amit írtál.
amiről pedig beszélsz az ez:

"Bocs, de ebből nem kérek, mert ez nem volt igaz se akkor, se most. Nem azt mondom, hogy nem árt némi egészséges versengés a nwemzetek közt, de többek közt ennek a szomszédainkat mélyen lenéző, enyhén rasszista hozzállásnak köszönhetjük Trianont."

De te vagy a blogger, én nem akarok vitatkozni.

Banya30 2010.07.27. 14:28:17

@domewalk_R: "védték a magyar érdekeket, amit te teljességgel feleslegesnek titulálsz azzal hogy megkérdőjelezed az akkori felső vezetés döntéseinek a helyességét,"
Nos ha szó szerint valaki ezt Gy F-ről írja sztem annak lehúzod a bőrt a képéről. :)))))))
Pont attól haladunk előre, hogy megkérdőjelezzük a múlt döntéseinek helyességét, elemezzük és ha hibás volt tanulunk belőle. Remélem ezt teszi mostani kormányunk is (minden múltbeli rendszerre vonatkozóan!) és nem egy múltbeli hatalmat keres amit "leutánoz". :)
Tanuljunk már a hibákból és egy kicsit legyünk eredetiek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.27. 14:33:16

@Muad\\\'Dib: csak en tettem rola, hogy az ilyen hozzad hasonlok ne tudjak betorni apofamat:-)

ugyanis az,hogy a jog megtorolja azt, hogy pofanvertel nem teszi a pofanverest semmisse. az akkor is megtortenik. megvedeni magam pediug a pofanvero nyikhajolktol az en felelossegem. nem a rendore. nem a joge. ok ugyanis nem megvedenek, hanem bosszut allnak ertem.

domewalk_R 2010.07.27. 14:49:25

@Banya30:

1.: Gyurcsányt meg Horthyt szerintem nem lehet egy lapon említeni.

2.: Utólag persze könnyű okosnak lenni de abban az időben az adott (kül)politikai viszonyok között ez bizonyult a legkevésbé rossznak. (most nem a háborús cselekményekről beszélek hanem a 30-as években egyre szorosabbra fűződő német-magyar gazd.-i viszonyról)

3.: igen a múltból tanulni kell csak ahhoz szélesebb látókörben kell értelmezni a történelmet.

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 14:55:58

@az igazi Sipi:
Na, akkor tehát eljutottunk oda, hogy pl. a zsidók felelőssége, hogy hagyták magukat munkatáborokba hurcolni. Be lehet fejezni az ajvékólást, az emlékműveket lebontani, hiszen te megvilágosítottad a helyzetet, a világnézeted alapján ez így van rendben.
Ezzel az állásponttal népszerű leszel a szélsőjobbon.

spinat 2010.07.27. 14:56:03

@Muad\\\'Dib: tehát Hothy azért szövetkezett Hitlerrel, hogy a zsidókat megmentse Hitlertöl? ez jó:)

Muad\\\'Dib 2010.07.27. 14:57:55

@spinat:
Nem mondta senki, hogy csak ezért, viszont az biztos, hogy hadsereget vezényelt a védelmükre, amikor máshol is szükség lett volna rájuk. Nyilván, mert ilyen mocsok zsidó gyilkos volt, ugye?

Banya30 2010.07.27. 15:07:26

@domewalk_R:
1. Bocs igaz, csak kicsit ki akartam ficamítani a mondatod, hogy érthető legyen a mondandóm a múlt megkérdőjelezhetőségével kapcsolatban.
2. Ok igen utólag könnyű okosnak lenni (és nem irigylem a helyzetet, sőt becsülöm is valamilyen szinten az akkori vezetőséget, amiért tudott lavírozni ameddig lehetett), de ha okosak lehetünk ennyi év után, akkor miért akarunk visszafelé menni, még ha oly jelképes dolgokkal is, mint egy vers, vagy ima vagy mindenki nevezze ahogy akarja, kifüggesztésével.
3. Akkor értelmezzük szélesebb látókörben a történelmet és lássuk meg, hogy valakiknek igenis fájhat látni egy Horthy korhoz köthető "akármit", mert lehet az elhurcolt, megalázott nagyszülőkre emlékezteti, még ha ez nem is a rendszer/vezető hibája volt, mint ahogy másokat valami nemesre emlékeztet. Ezek az emberek kirakhatják otthon, nem tilos, akár a saját osztálytermükbe is, de azért kötelezően ne kínozzuk azokat, akikben ez visszás érzéseket szül.

Szerintem a blog írója ezt akarta megfogalmazni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.27. 15:08:49

@domewalk_R: Elsőre komolyan nem értettem, mit akarsz abból kihozni, hogy kétszer leírod tőlem ugyanazt az idézetet, de aztán észrevettem a különbséget :-) Szerintem mind a két szórend jelentheti azt, amit írni szándékoztam, de értem mire célzol, az eredeti verziót lehet úgy is érteni, hogy nem csak Trianont, hanem mást is, és hogy csak ez az ok. Oké, vettem a kritikát, legközelebb megpróbálok még egyértelműbben fogalmazni. Kommentben az ember kapkodósabban fogalmaz, mint blogbejegyzésben, amit azért alaposabban át szoktam nézni (és még így előfordul, hogy mégis elbotlik...).

domewalk_R 2010.07.27. 15:19:03

@Fedor: Nyelvtani bakiról lévén szó bocs h lebutáztalak.

Banya30: töled is bocs, de már elment a poszt mire leesett hogy miről beszélsz, utólag szerkeszteni meg nem lehet:( . Nem akartam "okoskodni".

Dr. No 2010.07.27. 17:46:22

"Világszínvonalú mezőgazdaság" - Bruhaha, erről beszélni ott, ahol rendeleti úton volt betiltva a gépi cséplés?! Ahol és amikor az Úri murit írták?! A Puszták népét?! A Viharsarkot?! Ahol a szociográfiákat megjelentető ún. népi írók annyian voltak, hogy mozgalomba tudtak szerveződni? Úgy látszik, az imádott Horthy-korszakról még azoknak sincs halványlila gőze, akik vissza akarják csinálni!

"kultúrát, művészetet" - Ez az I. világháború ELŐTTI időszakra igaz, Horthyék elől a magyar progresszió emigrált. József Attila meg nem a kultúrfölény része...

DeMarco 2010.07.28. 08:46:08

@Fedor: Már megint helybementél a pofonért? :DD

Kíváncsi vagyok, h mikor esik majd le, h mennyire népszerűtlen (gyűlölt) a kifacsart, rettegő, libsi nézőpontod...

Tuti, h mazochista vagy...

Ráadásul elég zavaró, h ahelyett, h tökösen bevállalnád, h igen, szándékosan rúgsz bele megint egy jó nagy embertömegbe és igen, te tényleg így gondolkodsz, ehelyett mosakodni kezdesz, h jajj én nem is úgy gondoltam, meg jajj azt nem is úgy kell értelmezni, meg mindenki hülye aki nem fogja fel, h te mit akartál írni valójában, stb...
Egyszer legyél tökös és vállald be a valódi véleményedet, ne menekülj, állj a pofonok elé bátran. Ha már nagy a szád, akkor vállald a felelősséget is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.28. 09:38:07

@DeMarco: 1. Nekem a kommentekből nem úgy tűnik, hogy teljesen népszerűtlen lenne az álláspontom, elég komoly vita alakult itt ki nélkülem is, szóval egyáltalán nem vagyok egyedül.
2. Mikor fogod már fel, hogy attól még a világ nem fekete vagy fehér, mert te így látod. Amit írok, azt gondolom. Ez nem mosakodás, csak nekem árnyaltabb véleményem van a dolgokról. Arról én nem tehetek, hogy neked tévképzeteid vannak arról, hogy milyen egy liberális gondolkozása, így hiába is kéred, hogy feleljek meg a téves elvárásaidnak, nem fogok.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.28. 09:46:10

@DeMarco: És még egy: ezt a posztot kb. 7000-en olvasták el, viszont "csak" 333 hozzászólás érkezett eddig, és azok nagy része is visszatérő vitatkozó, tehát max. 200 ember véleménye látható a bejegyzés alatt. Milyen alapon gondolod úgy, hogy a többi olvasó mind a te pártodon van? Természetesen NEM azt állítom, hogy mind velem ért egyet, de hogy milyenek az arányok, azt te sem tudhatod. És ne gyere azzal, hogy dehát a kétharmad, és biztos marginális kisebbség. Ti vagytok a hangosabbak, ez tény. De semmi több.

kokavec 2010.07.28. 09:53:30

@DeMarco: a korrekt és értelmes önálló véleményalkotás csak azoknak fájhat ennyire, akik számára ez a metódus eleve felfoghatatlan.
Az tényleg nagyon tökös dolog, beállni egy falkába és azt ugatni, amit ők.

DeMarco 2010.07.28. 12:16:47

@Fedor: Jah tényleg hárman vagytok... ez már vmi... :DD
Kétségtelen, h maradt még néhány hasonló gondolkodású libsi, ahogy maradt egy maroknyi munkáspárti fan is. De azért gondolom te pont annyira tartod őket mulatságosnak és elvetemültnek (őrültnek), mint amennyire mi benneteket.
Csak annyi a különbség, h ők nem sok vizet zavarnak és főleg nem volt lehetőségük az idióta nézetüket ráerőszakolni az országra. Remélem már nektek sem lesz soha erre lehetőségetek...

Érdekes nekem a kommentekből mégis elég nyilvánvalóan kirajzolódik a fekete-fehér kép, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy egyértelmű a törésvonal.

Ahogy ma megfogalmazta valaki, a hiszekegynek minden szava fáj a libsiknek...

"ezt a posztot kb. 7000-en olvasták el, viszont "csak" 333 hozzászólás érkezett eddig"

Csak miheztartás végett: Véletlenül nem úgy van, hogy ha én napjában rákattintok az oldalra 4-szer, vagy 50-szer épp mennyi időm van, akkor azzal növelem a 7000-et? Vagyis a 333 hózzászóló, ha követi a vitát, akkor önmaga generálja a 7000 "olvasót"? Pedig valójában csak ez a max. 200 ember kattintott többször...

"de hogy milyenek az arányok, azt te sem tudhatod. És ne gyere azzal, hogy dehát a kétharmad, és biztos marginális kisebbség."

Miért ne? Fáj az igazság? Mennyivel kell legyőzni benneteket, hogy elhidd, az eszmerendszered megbukott és nemkívánatos lett? 4/5-el, 90%-al, teljesen? Milyen arányt akarsz még?
Olyan vagy, mint a fekete lovag, akinek levágták a lábait, a kezeit és még mindig nagy a szája, bár menni már nem tud, de kiabál, hogy menekülsz, te gyáva??

És még vmire felhívták a figyelmemet, ami nekem fel sem tűnt a többi mellett:

"a nemzeti zászlóról a "kommunista rezsim" által levett Szent Korona"

Zárójelben a kommunista rezsim??? MI EZ? Történelem hamisítás? Melyiket tagadod? A kommunistát, vagy a rezsimet???
Eszem faszom, hát már itt tartunk?? Már a komcsikat is tagadják a libsik? Ezt véletlenül nem bünteti a szájkosár törvény??

DeMarco 2010.07.28. 12:20:20

@kokavec: "Az tényleg nagyon tökös dolog, beállni egy falkába és azt ugatni, amit ők."

Most a többi libsi blogról beszélsz ugye?

Talán nézd vissza ennek a blognak a legelső kommentjeit, h ki állt be hova ebben a vitában...

kokavec 2010.07.28. 12:47:54

@DeMarco: ha most itt belenézegetek a megnyilvánulásaidba, csak azt látom, hogy neked sejtésed sincs azokról a fogalmakról, amiket használsz és azokról a folyamatokról, amikről okoskodsz.
A végletekig leegyszerűsödött világnézeted nem alkalmas nem csak a cikk, de semmilyen szöveg értelmezésére.

És mielőtt rám zúdulnak a jó keresztény átkaid, elárulom, hogy soha nem szavaztam mszp-re, szdsz-re, fideszre, mdf-re. Na ezt add össze.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.07.28. 12:51:39

@DeMarco: "Véletlenül nem úgy van, hogy ha én napjában rákattintok az oldalra 4-szer, vagy 50-szer épp mennyi időm van, akkor azzal növelem a 7000-et?"

Nem. A 7000 látogató közel 11000 oldalletöltést generált (ebben benne vannak a visszatérők is, meg azok, akik megnéztek más posztokat is).

"Eszem faszom, hát már itt tartunk?? Már a komcsikat is tagadják a libsik? "

Rémeket látsz, ha ebből te ezt következtetést vonod le. Egyrészt nem én raktam idézőjelbe, hanem az eredeti forrás, ahonnan bemásoltam az alaphírt. Másrészt meg ha végigolvasod, több kifejezés is idézőjelben van, ami itt azt jelenti, hogy nem szó szerint írták le azt, amit Pörzse mondott, hanem összefoglalták, de néhány kulcsszónál jelezni kívánták, hogy az benne volt az eredeti megfogalmazásban is. Szóval az idézőjelnek ezúttal a primér-jelentése körül kell keresgélni... :-)

DeMarco 2010.07.28. 16:09:37

@kokavec: Még jó, h vannak ilyen übermenschek akik tudják a tutit...
Nyugodtan lehet cáfolgatni.

Muszáj egyszerűen fogalmazni, különben nem értenéd meg, h miről van szó...

A világnézetem pedig erős többségben van a kommentek között és úgy általában az emberek között, akik közé néha érdemes lenne leereszkedned, éppen ezért nehéz megingatni benne, csak szólok előre...
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0