Szembeköpösdi
2011. december 31. írta: Fedor

Szembeköpösdi

A FIDESZ-nek sikerült újfent szembeköpnie saját magát, de leginkább a választóit:

Kordont vonnak a Parlament köré 2012. január elsejétől „a szükséges ideig, de legkésőbb március 31-ig” – olvasható a police.hu honlapján. Azt írják: személy- és létesítménybiztosítási intézkedésről van szó.

A rendőrség honlapja szerint lezárják az északi behajtónál, a Széchenyi rakpart-Kossuth Lajos tér sarkától a Magyar Köztársaság lobogójának talapzatáig a lánckordon vonalában, onnan a virágládák vonalában az '56-os emlékhelyig, onnan a déli kovácsoltvas kerítésig a lánckordon vonalában, továbbá a Duna- parti oldalon a déli- és az északi trapézlépcső közötti területen a lánckordon vonala által határolt területet.

Az indoklásban az áll: „figyelemmel az állami hivatalok zavartalan működéséhez fűződő össztársadalmi érdekre, illetve arra, hogy a védett objektum biztonságának, zavartalan működésének, az országgyűlési képviselők és a védett személyek szabad mozgásának, közlekedésének biztosítása a rendőrség kiemelt feladata, a rendelkező részben foglalt intézkedés meghozatala indokolt.

Az öt évvel ezelőtti kordonnak, amelyet oly demokráciaféltően bontottak le sajátkezűleg Orbánék, legalább volt kiváltó oka. Budapest utcáin zavargások voltak, így ha vitatható is volt az elhúzódó megléte, de felállítása semmiképp.

De most? Most miért? Mi történt, hogy kordonok mögé bújnak? Megijedtek néhány ellenzéki képviselő erőszakmentes akciójától? Vagy ez már egy az új Alkotmány demokráciafelfogása szellemében fogant, a lázári új rendszert megalapozó intézkedés?

Én nagyon remélem, hogy nem kerül semmi olyanra sor, ami valóban szükségessé teszi a kordonok meglétét, de úgy néz ki, hogy Viktorék mindent megtesznek, hogy kiprovokálják.

UPDATE

Több internetes újság is arról számolt be, hogy kordont épít a rendőrség a Parlament köré a Kossuth téren. Ezt egy rendőrségi közleményre hivatkozva írták, amelyben az áll, hogy a rendőrség elrendelte a tér egy meghatározott részén "a lánckordon vonala által határolt terület lezárását".

A Köztársasági Őrezred szóvivője, Gálik Viktória ugyanakkor az [origo]-nak szombaton este azt mondta, hogy nincs szó kordon építéséről. Szerinte csupán annyi történt, hogy meghosszabbították egy eddig is érvényben lévő rendelkezést, amely december 31-én lejárt. A szóvivő kérdésünkre közölte, hogy nem fognak semmit építeni a Kossuth téren az éjszaka folyamán.

A rendőrség honlapján valóban megtalálható egy korábbi intézkedésről szóló közlemény, amelyben szó szerint ugyanaz szerepel, mint abban az intézkedésben, amelyre hivatkozva most elterjedt a kordonépítés híre. Ezt a közleményt november elsejei dátummal adták ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr1003510242

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az újévi gigaseggszáj és a kordon – Ilyen ország pedig nincs CCCVIII. 2012.01.01. 12:28:14

  Tegnap este a telefonomon olvastam a hvg.hun, hogy kordont húznak a parlament köré. Teljesen felháborított a hír, magamban neki is láttam fogalmazni 2012 első Ilyen ország pedig nincs posztját. Mivel úgyis a belvárosi Szabadság tér környékén kö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2011.12.31. 22:24:12

Zöldre van a, zöldre van az Orbán kordon festve.
Oda járnak a tüntetők minden áldott este.
Orbán Viktor, nem győztelek várni,
na még egyszer várni,
Be kellett a, be kellett a Kormányodat zárni. (dutyizni).

P.mester 2011.12.31. 22:26:34

Szükségállapotot akar, hogy annak ürügyén mindent tilthasson. Meggyőződésem!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.01.01. 11:58:17

"De most? Most miért? Mi történt, hogy kordonok mögé bújnak?"

Én sem értem. Valójában már az LMP-sek elleni kemény fellépést sem értettem. Én azt csináltam volna, hogy oké, ha elbarikádozzátok a parlamentet, akkor nem megyünk be. Felelősség az LMP-é.

Egész más visszhangja lett volna.

Az persze érdekes dolog lett volna, ha egy ilyenből precedens válik, és a mindenkori ellenzék rendszeresen parlamentbarikáddal akadályozná meg a neki nem tetsző törvények elfogadását..

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.01. 12:06:40

@bogancs: Dehát az az elbarikádozás csak jelképes volt, senkit nem akadályoztak bejutásban az autókon kívül...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.01.01. 14:06:03

@Fedor:

Akkor végképp nem értem, miért kellett a cirkusz. Annyira lusták nem lehetnek, hogy a barikádtól gyalogoljanak egyet. (Bár én emlékszem néminemű szándékra, hogy a gyalogos képviselőket is akadályozni akarták. Azt hiszem konkrétan Harrach Péter szerepelt a híradásokban.

Az mondjuk más kérdés, hogy az autókat hol lehetett volna letenni.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2012.01.01. 14:29:26

Kb 2007 óta folyamatosan ujitják meg ezt a Parlament körüli biztonsági zónát, pl 2010 januárjában a nagyon demokrátáék fél évvel hosszabbítottak, csak akkor még szerepelt a szövegben a "fémkordon" szó, ez mára kiveszett:

www.police.hu/ideiglenesek/teruletlezaras/orf_070918_03.html?pagenum=1

A Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. tv. (továbbiakban: Rtv.) 46.§ alapján elrendelem

2010. január 04. nap 00.00 órától a szükséges ideig,
de legkésőbb 2010. június 30. nap 24.00 óráig

a Budapest, V. kerület Kossuth Lajos tér 1-3. szám alatt az Országházhoz tartozó területen, az északi behajtónál a Széchenyi rakpart és a Kossuth tér sarkától a sorompóig a járda vonalában, onnan a XI-es kapuig, a déli kovácsoltvas kerítéstől a VII-es kapuig a lánckordon vonalában, a IX-es kapu előtti terület a Magyar Köztársaság lobogójának talapzata és az ’56-os emlékhely vonalában a virágládák előtt a villamos-pálya felöli oldalon, az ’56-os emlékhelytől a lánckordon mentén a járda vonalában a Duna parti kovácsoltvas kerítésig, továbbá a Duna parti oldalon az ideiglenesen felállított kerítés vonala által határolt terület lezárását

INDOKOLÁS

Az Országház épületének biztonsága, az ülésnapokon az Országgyűlés zavartalan működésének, az országgyűlési képviselők és védett személyek, valamint külföldi delegációk szabad mozgásának, közlekedésének biztosítása a Rendőrség kiemelt feladata.

Az Országházhoz tartozó területeken, illetőleg annak közvetlen környezetében továbbra is folyamatos a demonstrációs szándék. Az elrendelt területzárás pontosan meghatározza, hol húzódnak a biztonsági zóna és a lezárt terület határai, így egyértelművé teszi, melyik az a terület, amely a gyülekezési jog gyakorlására és egyéb nyilvános rendezvények megtartására rendelkezésre áll. E személy- és létesítménybiztosítási intézkedéssel biztosítható a létesítménybe belépésre jogosult, ellenőrzött személyek, és az Országház épületének biztonsága, valamint az Országgyűlés zavartalan működése.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.01. 18:31:53

@bogancs: "Azt hiszem konkrétan Harrach Péter szerepelt a híradásokban."

Erre gondolsz?

""Ez a demokrácia súlyos sérelme" - mondta Harrach Péter KDNP-s frakcióvezető, majd átlépett Ertsey Katalinon és bement az épületbe."

index.hu/belfold/2011/12/23/blokad_ala_vonjak_a_parlamentet/

Persze nem mintha máshogy nem juthatott volna be...

"Az mondjuk más kérdés, hogy az autókat hol lehetett volna letenni. "

Az utcán esetleg? Ja, hogy azért már fizetni kellene? Hát ez van...

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Megtisztelő, hogy csak ezért regisztráltál a blog.hu-ra :-) De akár most találták ezt ki, akár régebb óta hosszabbítgatják, véletlenül nem úgy volt, hogy nincs szükség semmilyen kordonra?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.01.01. 18:43:04

@Fedor:

Igen, erre gondoltam. Nyilván ez sem volt egy vérre menő dolog, hiszen csak a cirkuszt keresték mindketten.

Parkolásról: Ha én fidesz képviselő lennék nem szívesen hagynám manapság az utcán a kocsimat a parlament környékén.

Tudod, hogy Baló György is hogy járt annó. :)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.01. 20:01:06

@bogancs: De azért ez mégse elég hivatkozási alap, azt ugye azért belátod...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.01.01. 20:17:43

@Fedor:

Igen, belátom. Csak poén akart lenni. :)

DeMarco 2012.01.01. 22:15:04

Tehát akkor jól értem, senki sem épített még kordont, csak valaki, valahol, valamikor olvasott egy 2007 óta folyamatban lévő rendőrségi közleményt?

Aha. Szólj, ha van létező kordon is, nem csak virtuális...

Egyébként sztem is túlzás volt elvinni a lumpeneket és fletót. Főleg utóbbinál meg kellett volna kérni, hogy ő is láncolja oda magát a sorba, aztán elkobozni a kulcsokat, átsétálni a rakpartra és egy laza mozdulattal behajítani a Dunába... Aztán viszlát, rendőrök ráérősen teáznak...

Á, semmi fantázia...

Joe Pass · http://vegyes.blog.hu 2012.01.02. 03:59:36

Fletóval kapcsolatban ez a Dunába hajítós dolog majdnem tökéletes!

loláb 2012.01.02. 10:45:25

"A FIDESZ-nek sikerült újfent szembeköpnie saját magát..."

Hogy, megint, kinek, és mit sikerült, abban úgy látom megint nem értünk egyet.

Az mindenesetre nem is te lettél volna, hogyha egyszer egy ilyen kérdésben megvárod a korrekt, információkon alapuló tájékoztatást, és nem írsz egyből posztot a sajtóetika felkent papjainak rendkívül megalapozott, és korrekt információi alapján.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.02. 11:19:16

@loláb: 1. Ha a rendőrség honlapján megjelenő hír nem korrekt tájékoztatás, akkor mi az?
2. Tőled is megkérdezem: mennyiben változtat a tényen az, hogy nem most vezetik be, hanem eddig is volt? Nem az volt az ígéret, hogy minden kordont felszámolnak?

loláb 2012.01.02. 12:14:09

@Fedor:

". Ha a rendőrség honlapján megjelenő hír nem korrekt tájékoztatás, akkor mi az?"

Mondjuk a hír értelmezése.

"Nem az volt az ígéret, hogy minden kordont felszámolnak?"

Na elmész mostmár abba a konok, saját faszságait beismerni képtelen nénikédbe! 3 éven kerszetül elviselted azt, hogy az egész kurva kossuth tér ánblokk le van zárva, egy büdös szóval nem tiltakoztál ellene.

A kordonokat 1,5 éve a fidesz eltüntette, és csak a parkolót védő lánckordon maradt meg, ez további másfél évig nem zavart egy hangyafasznyit sem sem téged, sem a számodra mértéket adó médiát.

Most a számodra sajtóetikai etalonként kezelt lapok rúgtak egy méretes luftot (a korekt tájékoztatás jegyében), amire rácsimpaszkodva, jó szokásodhoz híven megint írsz egy faszság-posztot. Ahelyett, hogy beismernéd, hogy "Sorry, kedves olvasók, újfent faszságot beszéltem, mert nem tájékozódtam normálisan" jössz ezze a "denemaztigértékkel?"

Hát nem bazmeg, semmi olyasmiről nem volt szó, hogy a parkolót védő lánckordonnal kezdeni akarnának valamit.
A kordonok lebontását ígérték, és ezt is elsősorban szimbolikus jelentősége miatt, nem pedig az országgyűlés hivatalának használatában lévő parkoló felszabadítását.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.02. 17:04:54

@loláb: "3 éven kerszetül elviselted azt, hogy az egész kurva kossuth tér ánblokk le van zárva, egy büdös szóval nem tiltakoztál ellene."

Újfent nem fogtad fel, hogy miről szól a poszt. Lényegtelen, hogy én mit gondolok a kordonok meglétéről, csupán egy újabb esetről van szó, amelyben kormányon teljesen mást képvisel a FIDESZ, mint ellenzékben, csupán ezt hánytorgattam fel.

És továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ne idegeskedj, sértegetéssel nem jutsz semmire.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2012.01.03. 00:46:33

@Fedor: Te most igazán miről beszélsz? Nyissa meg a Zorbán a Parlament parkolóit, mert azt egy rendőrségi határozat védi egy krva lánccal?

DeMarco 2012.01.03. 09:02:25

@bogancs: Sajnos nem volt időm korábban reagálni egyéb elfoglaltság híján (dolgoztam).

OFF:

Nem tartozik a poszthoz, de tetszett a múltkori posztod az adósságállomány hazai felvásárlására olasz módra. Már hónapok óta mondogatom, hogy a japánok, ha baj van, akkor automatikusan vásárolni kezdik az országuk kötvényeit, mert annyira nagy náluk a fegyelem és a hazaszeretet.
Most ugyanezt csinálják az olaszok is. Nekünk is ezt az utat kellene járni, de ehelyett inkább menekülőre fogták és eltüntetik a pénzt. Sajnos már korábbi tapasztalat, a vállalkozók sem szeretik befizetni az adót, inkább átmentik a pénzt off-shore számlákra és áttelepültek Szlovákiába. Persze mindezt büntetlenül és tétlenül szemlélve. Így bár maximálisan egyetértek a posztoddal, nem látok reményt a trend megfordulására.

ON

loláb 2012.01.03. 09:35:37

@Fedor:

"Lényegtelen, hogy én mit gondolok a kordonok meglétéről, csupán egy újabb esetről van szó, amelyben kormányon teljesen mást képvisel a FIDESZ, mint ellenzékben, csupán ezt hánytorgattam fel."

Fogalmazzunk inkább úgy, hogy valami ilyesmiről próbálsz meg egy hazug ferdítést írni megint.

A parkolókat elválasztó lánckordon semmiéféle demonstrációt nem akadályoz meg, így erről a fidesznek, mint párntnak nincs hivatalos álláspontja.

A kordont, amit a szocialisták a kossuth téri demonstrációk ellen, a tér szinte teljes területét elzárva húztak fel, és tartottak érvényben 3,5 évig, a fidesz azonnal eltüntette, és ennek -ellentétben az általad hivatkozott cikkek állításaival- semmiféle újrabevezetése nincs napirenden, tehát ebben a kérdésben legfeljebb a te oldalad sajtója köpte szembe a sajtóetika korrekt, megbízható tájékozódásra vonatkozó iránymutatásait. De ezt már megszoktuk, és azt is, hogy te ennek minden egyes alkalommal felülsz.

"És továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ne idegeskedj, sértegetéssel nem jutsz semmire."

Te pedig ne hazudozz, hanem ismerd be, hogyha lukra futottál, és ordas faszságot írsz!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.04. 08:40:15

@loláb: "Fogalmazzunk inkább úgy, hogy valami ilyesmiről próbálsz meg egy hazug ferdítést írni megint."

A hivatalos FIDESZ kommuniké arról szólt, hogy SEMMILYEN kordonra nincs szükség. Egyébként meg az Operaháznál történtek óta eléggé okafogyottá vált az idegbajos támadásod.

"Te pedig ne hazudozz, hanem ismerd be, hogyha lukra futottál"

Kitettem a cáfolatot, nem? Nem szokásom nem elismerni, ha tévedtem. Nem építenek új kordont, bármennyire is így tűnt a hírből.

loláb 2012.01.05. 12:16:47

@Fedor:

"Egyébként meg az Operaháznál történtek óta"

Mert, mi a faszom történt az operánál, te szerecsétlen?

Megtartottátok a 10-15 ezres tüntetéseteket, amit a felvonuló demokraták regnálásához képest NEM vertek szét a rendőrök, az Andrássy utat NEM zárták le előtte fél nappal az kilóméteres körzettel, és általában véve a rendőrség, és a hatalom úgy kezelte az ügyet, ahogyan azt egy demokráciában szokás.

Hogy pár hőzöngő fasz adot egymásnak néhány sallert az tömeg sűrűjében, arról a rendőrség nem tehet: nem kell leállni szájalni a szkínhedekkel, és akkor nem lesztek pofán baszva. Ennyi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.05. 13:06:45

@loláb: Látom nagyon rosszul viseled a stresszt, mert tényleg egyre agresszívabb vagy.

"a felvonuló demokraták regnálásához képest NEM vertek szét a rendőrök"

Talán mert senki nem szolgáltatott rá okot.

"az Andrássy utat NEM zárták le előtte fél nappal az kilóméteres körzettel"

Csak az Operaházat, amelynek még a főbejáratát sem merték a nagyságos urak használni...

loláb 2012.01.05. 16:24:16

@Fedor: A hazudozásaidat viselem nagyon nehezen, meg az erkölcsi relativizmusodat.

"Talán mert senki nem szolgáltatott rá okot."

Mert a 2006-os fidesz nagygyűlés résztvevői okot adtak rá, te szerencsétlen?

"Csak az Operaházat, amelynek még a főbejáratát sem merték a nagyságos urak használni..."

Ilyen az, amikor a demokraták tartanak bulit az operaházban:

mandiner.blog.hu/2008/10/23/unnep_41

A "nagyságos urazás" pedig proli szokás, jobb, ha tőlem tudod.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.05. 18:56:47

@loláb: "Mert a 2006-os fidesz nagygyűlés résztvevői okot adtak rá, te szerencsétlen?"

A 2006-os FIDESZ nagygyűlést NEM verték szét, és NEM oszlatták fel. A rendőrségnek azokkal volt dolga, akik reggel óta randalíroztak a városban, és fideszes max. a gyűlésről hazafele tartva keveredett vétlenül két tűz közé. Mondjuk sokat segített volna, ha Philipke a gyülés végén bemondta volna, hogy a Deák tér fele még véletlenül se menjen senki...

A nagyságos urazás meg keserű irónia...
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0